(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 تير 1391 - شماره 20243
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
متشكر ديار دليران !
لاريجاني: اولويت مجلس نهم ساماندهي اقتصادي و كمك به دولت است
در مكتب امام
معيارهاي وحدت و محبت اجتماعي (1)
خارج از دستور
رئيس جمهور: واقعه هفتم تير بين جريان اسلام ناب و ساير ايده ها مرزبندي روشني ايجاد كرد
عمان، حافظ منافع ايران و سوئد ، حافظ منافع انگليس خواهند بود
در جلسه هيئت دولت استانداران قم و خراسان شمالي منصوب شدند
اينديپندنت منتشر كرد؛ گزارشي تكان دهنده از وضعيت كودكان فلسطيني در زندان هاي اسرائيل
مهمان پرست ادعاهاي سعودالفيصل را رد كرد
عنان اعلام كرد كنفرانس سوريه بدون ايران و عربستان


متشكر ديار دليران !

چطور همه حسن رحيم پور ازغدي را مي بينند كه منافقين قرار بود از نواحي كردستان عراق براي ترور او اعزام شوند، آنهم 3 بار، اما هيچ كس من را نمي بيند كه اعضاي طالبان فقط در همين هفته گذشته به قصد ترور من از كوه هاي تورابورا بيشتر از 30 نفر/سفر/خطر به خاك كشور داشته اند؟! آيا حتماً بايد بميرم تا قدر ببينم؟! آيا شما مي دانيد كه ظرف ماه گذشته چند بار ببرهاي تاميل قصد داشتند مرا بخورند؟! يا همين توله شيرهاي سرگردان خيابان؟! الان 4 تا گوسفند هم يك چوپان به علاوه يك سگ محافظ دارند، اما من چي؟!
مديرعامل خبرگزاري چيزنا ضمن بيان مطلب فوق و در شرايطي كه داشت اشك مي ريخت، گفت: اخيراً مريم قجر عضدانلو ابريشمچي رجوي (لاكردار 3 بار ديگر بخواهم اسمش را تايپ كنم، همه 900 كلمه در نظر گرفته شده براي اين ستون پر مي شود!) به من زنگ زد و در شرايطي كه نمي خواست نامش فاش شود، گفت: اگر منافقين فقط يك گلوله در تفنگ شان باقي مانده باشد، اين شما هستي كه رهسپار ديار باقي خواهي شد! آقاي چيز ادامه داد: اگر به مباني معرفتي باشد، من از حسن رحيم پور خطرم براي منافقين بيشتر است،چرا كه داداش حسن(!) در بهترين حالت شاگرد حوزه است، اما من ملانصرالدين عصر اينترنتم! اما اگر به مباني بي معرفتي باشد، باز هم من از عبدالله نوري و محمد خاتمي جلوترم! رئيس عظيم ترين بنگاه خبري دنيا افزود: من خودم با منافقين در ارتباط هستم؛ اين ذليل مرده ها اگر هم بخواهند كسي را ترور كنند، اون منم، نه حسن رحيم پور! لذا وعده ما ميدان انقلاب، بدون محافظ! آقاي چيز در ادامه اين بخش از سخنان خود، حسن رحيم پور ازغدي را به مناظره با موضوع ترور دعوت كرد و گفت: اگر من و حسين شريعتمداري و حسن شايانفر و حسن رحيم پور و صفار هرندي و سعيد جليلي و حتي هاشمي رفسنجاني، يك جا جمع باشيم و ناگهان سر و كله منافقين پيدا شود، گوشت قرباني منم!
اين كارشناس برجسته مسائل ژئواستراتژيك كه در جمع رؤساي شاخه شهرستان هاي چيزنا در سه راه سلفچگان و در همايشي با عنوان طولاني «احتمال ترور چه كسي توسط منافقين بيشتر از بقيه است؛ من يار رحيم پور؟! راهكارها، پيش بيني ها و دستاوردها» سخن مي گفت، بيان داشت: اگر بزرگان، نامزدي در انتخابات رياست جمهوري را بر دوش من، آنهم وقت سحر تكليف نكنند، خودم در اين باره احساس تكليف خواهم كرد و منت احدي را نخواهم كشيد! وي پرسيد: اين چطور بزرگاني هستند كه فقط بر دوش يك عده آدم هاي تكراري، نامزدي در انتخابات را تكليف مي كنند؟! آقاي چيز مايه گذاشتن از بزرگان، بي اشاره به اسم و مشخصات ايشان را ترفند هميشگي اما نخ نما شده كانديداها خواند و تصريح كرد: چه اشكالي دارد براي يك بار هم كه شده، به جاي بزرگان، يك عده آدم كوچك، بيايند و احساس تكليف را سوار روي دوش يكي مثل من بكنند؟! ايشان با بيان اين پرسش كه «آيا نمي شود بدون احساس تكليف، نامزد انتخابات رياست جمهوري شد؟!» گفت: بنده بدون كشيدن ليف تكليف براحساس خود، بنا دارم صابون نامزدي را به تنم بمالم! آقاي چيز، خود را مرسي ايران خواند، اما در عين حال خاطرنشان كرد: از آنجا كه «مرسي» را ممكن است عده اي به غلط «م رسي» تلفظ كنند، از اصحاب رسانه مي خواهم مرا به جاي «مرسي ايران»، با عنوان «متشكر ديار دليران» صدا بزنند كه صداي حداد عادل هم درنيايد!
مديرعامل خبرگزاري چيزنا در فراز ديگري از سخنان مهم خود به حذف انگليس و فرانسه از جام ملت هاي اروپا اشاره، و پيش بيني كرد: اسپانيا با كندن پوست پرتغال، برنده بازي ايتاليا و آلمان را مثل هلو خواهد بلعيد! وي از خانم كاترين اشتون خواست كه غافل از نقش نيروگاه نطنز در حذف طنزآميز انگليس از يورو 2012 نباشد!
اين فعال سياسي در آخرين بخش اظهارات خود، بيان داشت: اگر بازيكنان 2 رگه مثل بالوتلي را از فوتبال اروپا بگيري، براي فوتبال قاره سبز ديگر چه چيز خاصي مي ماند كه هنوز عده اي چشم آبي، شعارهاي نژادپرستانه مي دهند؟ لذا از بس تيم هاي اروپايي بازيكن سياه دارند، خوب است جام ملت هاي اروپا در يكي از كشورهاي آفريقايي برگزار شود!
رياست بزرگ ترين بنگاه دروغ پراكني جهان بعد از سخنان خود به پرسش هاي خبرنگاران پاسخ گفت. وي در پاسخ به سؤال خبرنگار چيزنا شرق، كه از او درباره مرز ميان اصلاحات و جنبش سبز، و دعواي اخير عبدالله نوري و محمد خاتمي پرسيده بود، گفت: مشكل خاتمي اين است كه تكليفش با خودش مشخص نيست، اما مشكل نوري اين است كه به جاي نور، تكليفش را با ظلمات مشخص كرده است!! مع الاسف اصلاحاتي كه ما مي بينيم لياقتش همين رهبرانند! وي افزود: بعضي اصلاح طلبان نظير خاتمي يك جوري اين روزها ميان اصلاحات و جنبش سبز مرز پررنگ كشيده اند كانه اين عمه من بود كه از ملك عبدلي براي براندازي پول گرفت! آقاي چيز در جواب خبرنگار هفته نامه كيهان ورزشي گفت: كاش آقاي رويانيان همان سردار رويانيان باقي مي ماند و افزود، من نمي دانم چي شده كه حالا فوتبالي شده و از فوتبالي ها هم بيشتر براي فوتبال خرج مي كند؟! وي ادامه داد: خرج كردن پول هاي ميلياردي براي بازيكناني كه حتي در برابر قطر زپرتي چيزي براي عرضه ندارند، مثل هزينه كردن پوند براي واحد آكسفورد دانشگاه آزاد مي ماند كه آخر سر معلوم شد اصلاً وجود خارجي نداشت!! آقاي چيز پيش بيني كرد؛ سال بعد همين موقع اغلب اين بازيكنان ميلياردي، روي رويانيان بايستند، و در جمله اي قابل تأمل گفت: تو وقتي بيش از حد تيغ مي خري، خطر بريدن دست خودت را تهديد مي كند!!
آرمليا- خبرنگار چيزنا
 


لاريجاني: اولويت مجلس نهم ساماندهي اقتصادي و كمك به دولت است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مهمترين مسئله اي كه مجلس و كميسيونها و مركز پژوهشها بايد براي خود به عنوان اولويت ملي در نظر بگيرند تمركز در ساماندهي وضع اقتصادي و كمك به دولت در تصميم گيري به قاعده است.
علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود در صحن علني پارلمان با اشاره به مشكل گراني هاي چند ماه اخير اظهار داشت: وقتي مجلس در بحث هدفمند كردن يارانه ها اصرار داشت كه 30درصد درآمد به بخش توليد اختصاص يابد و يا با شيب ملايم مسير هدفمندي طي شود، يك سليقه تاكتيكي نبود بلكه بر اثر بررسي دقيق كارشناسي اين تصميم گرفته شد.
رئيس مجلس در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: در هفته سركشي نمايندگان به حوزه هاي انتخابيه نيز با مسئولان دولتي جلساتي تشكيل شد كه اين جلسات براي كنترل وضعيت بازار به خصوص در زمينه نان، شير و گوشت بود كه منجر به پرداخت يارانه بيشتر براي نان شد و در زمينه ساير موارد بحث هاي كارشناسي خوبي مطرح شد كه بايد با پيگيري و عزمي جدي به اجرا درآيد.
لاريجاني بر همين اساس تاكيد كرد لازم است وزير صنعت، معدن و تجارت سريعتر در اين موارد گام برداشته و زمينه آرامش جامعه را فراهم كند. البته براي رفع مسئله گراني بايد به ريشه هاي آن توجه كرد و كميسيون هاي برنامه و بودجه و كميسيون اقتصاد نيز بايد در بعد كلان اقتصادي با حضور مسئولان اجرايي بررسي هاي لازم را انجام دهند.
وي افزود: همچنين لازم است تا كميسيون كشاورزي با توجه به اهميت دسترسي مردم به مايحتاج اوليه با حضور وزراي مربوطه مستمرا بر قيمت ها نظارت و كنترل داشته باشند و با روحيه همكاري با مسئولان دولتي در حل مسئله گراني اهتمامي جدي داشته باشند و گزارش آن را به مجلس ارائه كنند.
لاريجاني در ادامه سخنان خود به رفتارهاي اخير كشورهاي استكباري در اين مرحله از انقلاب اشاره كرد و گفت: موضوعي كه تمام نمايندگان و مسئولان اخيرا به آن توجه دارند چيزي است كه از مجموعه رفتار كشورهاي استكباري در اين مرحله انقلاب قابل كشف است و آن ايجاد رخوت و يأس در بعد اقتصادي كشور است.
وي ادامه داد: همچنين در اين زمينه به دنبال يافتن علامت هايي نظير گراني هستند تا آن را به عنوان توفيق روش هاي مزورانه و زورگويي خود تبليغ كنند ظهور اين مشكلات بايد عزم ما را در حركت مجاهدانه اقتصادي براي رفع نيازهاي مردم مضاعف كند و روحيه همكاري و تعاون بين دولت و مجلس مسلط بر حواشي باشد.
بهترين توجه به بيانات رهبري رعايت آنهاست
علي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ديدار نمايندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: در هيئت رئيسه مجلس كميته اي تشكيل شد تا راهكارهاي تحقق منويات رهبري را تدوين كند.
لاريجاني افزود: همچنين برخي تصميمات رهبر انقلاب آنقدر روشن و بليغ است كه اجراي فوري آن را تقاضا مي كنند مانند رعايت نظم و حضور در كميسيون هاي تخصصي مجلس و رعايت ادب پارلماني در استماع نظر همكاران و حفظ شئون اخلاقي در مذاكرات و مراودات و مشاركت جدي در راي دادن به طرح ها و لوايح همچنين پرهيز از حواشي به خصوص برخي تذكرات كه چندان ضرورت ندارد و بسياري از اين موارد كه با توجه به شخصيت علمي نمايندگان بهترين توجه به بيانات رهبري رعايت آنها است قبل از اينكه كميته مربوطه نظاماتي را براي كنترل و نظارت خلق كند.
مشكلات مديريتي ناشي از عدم سازماندهي و تربيت كادر
رئيس مجلس همچنين با اشاره به حادثه هفتم تير و انحلال حزب جمهوري اسلامي گفت: خلأ تشكيلاتي براي كشور مشكلاتي به وجود آورد و امروز هم برخي مشكلات مديريتي جامعه ما معلول عدم سازماندهي در تربيت كادر است.
بررسي اعتبارنامه ها در جلسات علني و غيرعلني
نمايندگان مجلس در جلسات علني و غيرعلني ديروز خود اعتبارنامه برخي منتخبين مجلس نهم را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
در جلسه ديروز اعتبارنامه حبيب الله برومند نماينده پارس آباد و بيله سوار با 136راي موافق و سيدمهدي موسوي نژاد نماينده دشتستان با 185راي موافق مورد تاييد نمايندگان ملت قرار گرفت. همچنين به گفته موسي غضنفرآبادي نماينده مردم بم معترضين شكايت خود را از اعتبارنامه نادران و توكلي پس گرفته اند.
خبر ديگر آنكه اعتبارنامه الياس نادران با انصراف معترضان در جلسه ديروز مجلس مورد تصويب قرار گرفت.
 


در مكتب امام

همه انبيا براي اصلاح جامعه آمده اند
تمام انبيا از صدر بشر و بشريت، از آن وقتي كه آدم عليه السلام آمده است تا خاتم الانبياء صلي الله عليه و آله و سلم، تمام انبيا براي اين بوده است كه:
جامعه را اصلاح كنند
و (براي اصلاح جامعه اگر لازم مي شد) فرد را فداي جامعه مي كردند.
صحيفه نور - ج15 - ص146
 


معيارهاي وحدت و محبت اجتماعي (1)

مّحمّأ رّسول اللّه والّذ ين معه أش دّاء علي الكفّار رحماء بينهم...،اين آيه ، آخرين آيه سوره فتح است. اين آيه پيغمبر اكرم را به عنوان رسول الله معرفي مي فرمايد و بعد به معرفي ياران آن حضرت مي پردازد. اين آيه با اين سبك و سياق تقريبا منحصربه فرد است و بيشتر به بيان مشخصات پيروان پيغمبر اكرم مي پردازد.خداي متعال در اين آيه شريف دو مثل نقل مي كند كه قبلتر آن مثلها را در كتاب هاي آسماني پيشين (تورات و انجيل) درباره امت پيامبر خاتم بيان كرده است و اين نشان دهنده اين است كه در كتاب هاي پيشين، از امت پيغمبر اكرم ذكري به ميان آمده و اوصافشان در هر يك از اين كتاب ها به صورت خاصي بيان شده است. آن اوصافي كه در تورات ذكر شده، بيشتر ويژگي هاي منش و شخصيت پيروان پيغمبر اسلام است، اما مثلي كه در انجيل آمده به اين نكته اشاره دارد كه امت اسلامي چگونه شكل مي گيرد؛ اينكه ابتدا با ضعف به وجود مي آيد، بتدريج رشد مي كند و بعد مايه حسرت و بلكه خشم دشمنان مي شود؛ بنابراين در هر يك از اين كتاب هاي آسماني بخشي از خصوصيات اين امت بيان شده است.
سرسخت با دشمنان، صميمي با دوستان
مثلي كه در تورات آمده، اين است: «والّذ ين معه أش دّاء علي الكفّار رحماء بينهم؛ از ويژگي هاي شخصيتي پيروان پيغمبر آخرالزمان دو چيز است و آنان دو نوع عاطفه مثبت و منفي دارند، عاطفه مثبت نسبت به خودي ها و عاطفه منفي نسبت به بيگانگان و دشمنان.» اين آيه ابتدا رابطه امت پيامبر را نسبت به دشمنان ذكر مي كند و اين خود نكته عجيبي است و اين سبك و سياق كمتر ديده مي شود. اولين وصفي كه از قول تورات مي آورد اين است كه: والّذ ين معه أش دّاء علي الكفّار ؛ در برابر دشمنان اسلام خيلي سرسخت و انعطاف ناپذيرند. ويژگي دوم اين است كه «رحماء بينهم؛ در ميان خودي ها بسيار با هم مهربانند.» اينان نسبت به پيروان اسلام عواطفي مثبت و در حد بسيار بالا دارند؛ اما درباره دشمنان خيلي سرسخت و مقاوم هستند و در برابر آنها هيچ انعطافي نشان نمي دهند. اين دو وصفي است كه در ابتداي اين آيه ذكر مي شود. بعد مي فرمايد: «تراهم ركّعًا سجّدًا يبتغون فضلًا مّ ن اللّه ور ضوانًا س يماهم ف ي وجوه ه م مّ ن أثر السّجود ؛ از مشخصات ديگرشان اين است كه بسيار اهل عبادتند. آنها را دائما در حال ركوع و سجود و در حال جستجوي رضاي خدا مي بينيم و اثر سجده در پيشاني شان ظاهر است.» برخي گفته اند منظور از اينكه اثر سجود در پيشاني شان ظاهر است اين است كه در روز قيامت از پيشاني شان نور مي بارد و برخي هم گفته اند منظور اين است كه چون بسيار روي خاك سجده مي كنند اثر خاك در پيشاني شان پيداست و اين نشانه كمال تواضع و كرنش در پيشگاه خداي متعال و بي اعتنايي به ظواهر دنياست و اينگونه نيستند كه به محض اين كه پيشاني شان مثلا خاكي شد فورا با صابون تميز كنند. آنقدر علاقه مند به عبادتند كه اين آثار در چهره شان ظاهر مي شود. اين مثلي است كه در تورات آمده است. مثل يعني توصيف و ذل ك مثلهم ف ي التّوراه ، يعني وصف اين امت در تورات اينطور آمده است.
كشتزاري عجيب
ومثلهم ف ي ال نج يل كزرع أخرج شطأه فآزره فاستغلظ فاستوي علي سوق ه ؛ در انجيل، توصيف ديگري هم ذكر شده كه نشانه اي از كيفيت پيدايش و رشد اين امت دارد. انجيل، امت پيامبر اسلام را اينگونه توصيف مي كند: امت پيامبر خاتم همچون گياهي مي ماند كه ابتدا مي رويد، بعد كم كم اطرافش جوانه مي زند و توليدمثل مي كند. بتدريج شاخه هاي اطرافش قوي مي شود و هر كدام از آنها خود گياه مستقلي مي شود و زمين را مي پوشاند. اين گياه آنچنان رشد مي كند كه كشاورز را شگفت زده مي كند و از سر اعجاب مي گويد: «چگونه اين گياه اينقدر رشد كرد؟!» خدا اين كار را انجام مي دهد و اين گياه را اينچنين رشد مي دهد ل يغ يظ ب ه م الكفّار، تا دشمنان اين گياه (دشمنان امت پيامبر اسلام) را به خشم در آورد.
شروط ورود به بهشت
بعد از اين دو مثل، قرآن اين مطلب را اضافه مي كند كه: وعد اللّه الّذ ين آمنوا وعم لوا الصّال حات م نهم مّغف ره ً وأجرًا عظ يمًا؛ اوصافي كه از تورات و انجيل نقل شده، توصيف وضع دنياي امت رسول خاتم بود و آنچه قرآن اضافه مي كند توصيف وضع آخرت اين امت است. در تورات ويژگي هاي اخلاقي و رفتاري شان بيان شد و در انجيل ويژگي جامعه شان آمد و اين نكته كه جامعه اسلامي از ضعف، رو به كمال و رشد و ترقي مي رود. قرآن نيز وصف آخرتي اين امت را بيان مي كند؛ يعني آن كساني كه ايمان واقعي و عمل صالح داشته باشند خدا به آنها پاداشي نيك در آخرت مي دهد و آمرزش گناهانشان را مقرر فرموده است.
الفت مؤمنان؛ تفضلي الهي
براي بيان ارتباط اين آيه با مناسبت اين ايام فقط روي يك كلمه از اين آيه شريف تكيه مي كنم و آن اينكه فرمود: »رحماء بينهم؛ از اوصاف امت اسلام اين است با يكديگر خيلي مهربانند.» اين مسأله يعني رابطه عاطفي بين امت اسلامي و دوستي و مهرباني با همديگر، در قرآن مورد توجه خاص قرار گرفته است. قرآن مي فرمايد: »هو الّذ ي أيّدك ب نصر ه وب المؤم ن ين؛. (انفال، 62).
اي پيامبر! خدا تو را با نصرت خود و با مؤمنين تأييد فرمود.» يعني مؤمنان وسيله تأييد خدا براي پيغمبر هستند. بعد مي فرمايد: «و ألّف بين قلوبه م لو أنفقت ما ف ي الأرض جم يعاً مّا ألّفت بين قلوب ه م ولـك نّ اللّه ألّف بينهم نّه عز يأ حك يم ؛( انفال، 63). و بين دلهاي مومنين الفت برقرار كرد. اي پيغمبر! اگر تمام اموال روي زمين را صرف مي كردي و با برنامه ريزي اين اموال را به كساني مي بخشيدي تا الفت بين مؤمنين برقرار شود چنين كاري از تو برنمي آمد. خداست كه بين دل هاي مؤمنان محبت و الفت برقرار مي كند و او عزيز و حكيم است.» يعني اگر همه اموال روي زمين و همه ثروت ها در اختيار تو بود و تو همه را هزينه مي كردي تا اين مردم با هم مهربان باشند، چنين كاري از تو برنمي آمد. اين شعر نيست؛ بلكه بياني بسيار دقيق و محكم است. اين نعمت و اين الفتي كه بين مؤمنين برقرار شد باعث شد كه تو به كمك اينچنين مؤمناني بر دشمنانت پيروز شوي. اين نصرت، نعمت خداست ولي وسيله اش اين مؤمنين بودند. راه و ابزارش هم اين بود كه خدا دلهاي آنها را با هم مهربان كرد.
بنده با صداقت و از سر حقيقت عرض مي كنم: آن اندازه كه من از عظمت اين نعمت مي فهمم قدرت بيان عشري از اعشارش را هم ندارم كه اين چه نعمت عظيمي است. اگر انسان يك دوست داشته باشد و با او رابطه الفت و محبت برقرار كند - مرادم دوستي واقعي است كه ناياب است، نه هر دوستي - گرچه نيمي از كمالات دوستي را داشته باشد، چقدر در دنيا برايش ارزش دارد؟ چقدر مي تواند كمك كار و ياور او ـ چه كمك مادي و چه معنوي ـ در زندگي باشد؟ با كمك روحي او آرامش پيدا مي كند و با او انس مي گيرد. اگر مشكلي داشته باشد به او كمك مي كند. اگر نيازي داشته باشد برطرف مي كند. اگر دشمني داشته باشد در مقابل آن دشمن او را ياري مي كند. حال اگر كسي يك ميليون دوست از چنين دوستاني داشته باشد چه نعمت بزرگي در اختيار دارد؟ دوستاني كه هيچ چشمداشتي از او ندارند و چيزي از او نمي خواهند؛ اما اگر از آن طرف دنيا خبردار شوند كه دوست مؤمنشان ناراحت است هر كمكي از دستشان بر آيد انجام مي دهند. شما مي توانيد نمونه هاي اين را در جامعه خودتان تجربه كنيد. ما از شروع انقلاب تاكنون اين تجربه ها را داشته ايم. محبتي كه در دلهاي شما نسبت به مردم لبنان در جنگ 33روزه و نسبت به مردم غزه در جنگ 22روزه بود و در اين ايام نسبت به مردم مصر و تونس هست از اين سنخ محبت است.
در طول شصت سال تسلط اسرائيل بر سرزمين مسلمانان، داوطلبان فراواني از بسياري از كشورهاي اسلامي حاضر بودند تا جانشان را در طبق اخلاص بگذارند و براي كمك به مردم فلسطين بجنگند؛ اما شرايط بين المللي اجازه نمي دهد. در خاطرم هست كه در خود ايران گروه هاي مختلفي براي اين كار تشكيل شد. البته شايد تعدادي معدود بطور غيررسمي رفته باشند و كمك هايي كرده باشند. اما مقصود من اصل وجود اين محبت است. خداوند متعال چگونه بين شما و كساني الفت ايجاد كرد كه اصلا آنها را نديده ايد و شايد تا آخر عمر هم هيچ كدامشان را نبينيد. چه بسا قرن ها بگذرد و آنها هيچ كمكي هم به شما نكنند؛ اما شما نسبت به آنها محبتي احساس مي كنيد بگونه اي كه حاضريد جانتان را فداي آنها و در واقع فداي اسلام آنها كنيد؛ چون مسلمان و مؤمنند. به همان اندازه اي كه ايمان دارند آنها را دوست داريد. اين نعمت كمي نيست؛ بلكه نعمت بسيار عظيمي است.
نمونه ديگر، محبتي است كه از آغاز نهضت روحانيت در ايران، مردم نسبت به امام داشتند و اكنون نسبت به مقام معظم رهبري دارند؛ البته مراتب محبت فرق مي كند. نمونه هايي هست كه انسان واقعا گيج مي شود و بهتش مي زند. بنده خودم شاهد بعضي نمونه ها بوده ام كه واقعا متحير شده ام و نمي توانم آنها را توصيف كنم كه اين عشق چه عشقي است. اينها مصاديق همان كلام خداست كه فرمود: »الف بين قلوبهم«. اين الفتي را كه خداوند بر اساس ايمان بين دل ها برقرار مي كند، با هيچ قيمت و هزينه اي نمي توان پديد آورد. آثار و بركات اين الفت نيز با هيچ نعمتي قابل مقايسه نيست. اين اوصافي است كه مؤمنين نسبت به همديگر دارند و بين خودشان اين مهرباني برقرار است.
بيانات آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته) در دفتر مقام معظم رهبري : قم : 27/11/89
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.


خارج از دستور

تقدير مجلس از برگزاري شايسته
مسابقات قرآن
نمايندگان مجلس با امضاي بيانيه اي ضمن تقدير از برگزاري شايسته بيست ونهمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم در تهران حمايت خود را از اين حركت اثربخش اعلام كردند.
در بخشي از اين بيانيه كه به امضاي 148 نفر از نمايندگان مجلس رسيده آمده است: برگزاري شايسته و در خور تحسين اين دوره از مسابقات بين المللي در رشته هاي قرائت و حفظ قرآن كريم و همايش بانوان فعال در عرصه قرآن كريم و همايش مقالات و پژوهش هاي بين المللي قرآني، ما نمايندگان ملت را بر آن داشت تا از اين زحمات و تلاش هاي ارزنده و اثربخش سازمان اوقاف و امور خيريه در برپايي اين كنگره و رويداد عظيم قرآني جهان اسلام با بهره گيري از رهنمودهاي مقام معظم رهبري تقدير و تشكر كنيم.
لغو سخنراني وزير راه
به دليل جلسه غيرعلني مجلس
علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي براي ارائه توضيحات درخصوص مسكن مهر در جلسه علني ديروز مجلس حاضر شده بود كه به دليل طولاني شدن جلسه غيرعلني نمايندگان سخنراني وي لغو شد.
رحمت الله نوروزي نماينده علي آباد در گفت وگو با مهر ضمن اعلام اين خبر افزود: نيكزاد براي ارائه گزارش خود در مورد مسكن مهر يكشنبه هفته آينده در صحن علني مجلس حضور خواهد يافت.
نمايندگان از اظهارات
وزراي صنعت و كشاورزي قانع نشدند
سخنگوي كميسيون كشاورزي و عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفتند كه اعضاي اين كميسيون ها از اظهارات وزراي كشاورزي و صنعت قانع نشده اند.
عباس پاپي زاده سخنگوي كميسيون كشاورزي در گفت وگو با مهر درخصوص جلسه اعضاي اين كميسيون با وزير جهاد كشاورزي، اظهار داشت: با توجه به اينكه اين جلسه، جلسه معارفه اعضاي كميسيون با وزير جهاد كشاورزي بود، نخواستيم با طرح بحث هاي چالشي فشار زيادي بر وزير وارد كنيم.
وي تصريح كرد؛ متاسفانه توضيحات صادق خليليان در اين جلسه به هيچ وجه قانع كننده نبود به طوري كه در رابطه با ميزان توليدات آمار دقيق و اطمينان بخشي را ارائه نداد.
به گفته وي، قرار است در ماه مبارك رمضان خليليان براي ارائه گزارش در كميسيون كشاورزي مجلس حضور يابد و نسبت به عملكرد خود در اين حوزه پاسخگو باشد.
براساس اين گزارش، حسين گروسي عضو كميسيون صنايع و معادن نيز درباره جلسه مجلس با وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوعات مختلفي از جمله گراني هاي اخير و واردات بي رويه برخي محصولات در بازار در اين جلسه مطرح شد. به گفته وي، وزير صنعت در اين جلسه از خود دفاع كرد و اعلام كرد كه اين وزارتخانه به تنهايي مقصر در واردات نيست.
گروسي با بيان اينكه در اين جلسه به جمع بندي كاملي نرسيده ايم، گفت: قرار شد هفته آينده اعضاي كميسيون در محل وزارت صنعت جلسه اي را با معاونان اين وزارتخانه بخصوص معاون بازرگاني كه نقش عمده اي در واردات دارد داشته باشند.
گفتني است حسين گروسي عضو فراكسيون ورزش مجلس همچنين گفت: وزير ورزش و جوانان براي توضيح در مورد مسائل پيش آمده در عرصه ورزش كشور به مجلس بيايد و توضيحات لازم در اين رابطه را ارائه دهد.
نامه فعالان رسانه
به هيئت رئيسه مجلس نهم
جمعي از فعالان رسانه اي نسبت به پيگيري هاي عدالتخواهانه احمد توكلي و الياس نادران در مجلس و اصرار آنان مبني بر رد اعتبارنامه منتخبين مسئله دار مجلس تقدير و تشكر كردند.
 


رئيس جمهور: واقعه هفتم تير بين جريان اسلام ناب و ساير ايده ها مرزبندي روشني ايجاد كرد

رييس جمهور گفت : با وجود شهادت جمع كثيري از افراد مهم حكومتي، انقلاب با قوت بيشتر ادامه پيدا كرد و از آن مهم تر اينكه در پي آن حادثه بين خط اسلام ناب امام خميني (ره) و ساير جريانات سياسي، تفكيكي روشن و آشكار پديد آمد .
محمود احمدي نژاد ظهر ديروز در جلسه هيات دولت، سال 1360 را در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا به حال سالي مهم و ويژه عنوان كرد و گفت: سال 1360 مملو از حوادث تاريخ ساز و سرنوشت ساز بود كه وجوه تلخ و شيرين بسياري داشت.
رييس جمهور تلخ ترين حادثه اين سال را انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي دانست و افزود: حداقل در طول تاريخ سياسي 300 ساله اخير كشورمان سابقه نداشته است كه در يك روز و در اثر يك حادثه تقريباً بدنه اصلي حكومت شامل جمعي از وزراء، مسئولان دستگاه قضايي و نمايندگان مجلس از دست بروند .
احمدي نژاد اظهار داشت: در حادثه هفتم تير، شهادت شهيد بهشتي به عنوان مديريت فكري، اجرايي و ميداني انقلاب اسلامي از همه براي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي سنگين تر بود، چرا كه ايشان تئوري انقلاب را تبيين، تدوين و در عرصه اجرايي جاري مي كرد و در آن زمان نظام افرادي در طراز ايشان كمتر داشت .
وي در تشريح ديدگاه هاي والا و بلندنظرانه شهيد بهشتي به مشروح مذاكرات تدوين قانون اساسي جمهوري اسلامي در مجلس خبرگان قانون اساسي اشاره و خاطرنشان كرد: در مذاكرات آن مجلس، آنجا كه بحث به استثناء كردن برخي موارد در صدور مجوز شكنجه براي اقرار گرفتن مي رسد، شهيد بهشتي تصريح مي كند، كه حتي اگر 10 مسئول ارشد كشور گروگان گرفته شده و يا اسير شوند، فساد آن كمتر از اين است كه به يك متهم سيلي زده شود چرا كه اين سيلي زدن گشودن راه اقدامات ناصواب ديگر است .
رييس جمهور اضافه كرد: شهيد بهشتي در اين بخش از مذاكرات مجلس خبرگان قانون اساسي تاكيد مي كند، اين ما مسئولان جمهوري اسلامي هستيم كه بايد فداي انقلاب، اسلام و ارزشها شويم و قانون بايد براي صيانت از آرمانها و ارزشها تدوين شود، نه براي صيانت از مسئولان . احمدي نژاد با اشاره به اين جمله حضرت امام خميني (ره) درباره شهيد بهشتي كه «شهيد بهشتي يك ملت بود براي ملت ايران» گفت: اگر ايشان فرصت مي يافت تا ديدگاه هاي خود را در عرصه اجرايي عملياتي كند، يقيناً وضع به گونه اي ديگر پيش مي رفت؛ نظير تعبيري كه حضرت امام راحل درباره ايشان فرمودند، در قرآن درباره حضرت ابراهيم به كار برده شده است .
رييس جمهور افزود: در عرصه اقتصاد، ديدگاه هاي شهيد بهشتي يكي از بهترين، دقيق ترين و عميق ترين ديدگاه هاست،ايشان تاكيد داشتند كه بيت المال بايد به طور مساوي بين همگان تقسيم شود و در همان سال 1359 معتقد بودند كه زمان اجراي اين كار در حال گذشتن است .
احمدي نژاد اظهار داشت: دشمن با شناخت كافي از شهيد بهشتي، عمليات ترور ايشان را طراحي كرد و اگر چه در سال 60 ترورهاي زيادي در كشور اتفاق افتاد، اما حادثه هفتم تير به جهت اينكه شاخص و تعيين كننده مرز بين اسلام ناب و ديگر ايده ها بود، يك درخشندگي و تفاوت اساسي با ديگر وقايع سال هاي پس از انقلاب اسلامي دارد .
رييس جمهور تصريح كرد: امروز همچنان در عرصه مديريت كشور شديداً به انديشه هاي رفيع شهيد بهشتي نيازمنديم و خوب است همه مسئولان در جمهوري اسلامي ديدگاه ها و عملكرد ايشان را در همان مدت كوتاه مسئوليت هاي وي مرور كرده و الگوي خود قرار دهند .
احمدي نژاد به بخش ديگري از مواضع شهيد بهشتي در جلسات تدوين قانون اساسي اشاره و خاطرنشان كرد: هنگامي كه بحث بين اولويت بخشي به استقلال، تماميت ارضي و حاكميت ملي با آزادي پيش مي آيد، ايشان بحث بسيار زيبايي دارند و عنوان مي كنند كه اگر عدالت و آزادي نباشد، استقلال نيز برقرار نمي شود چرا كه استقلال ضامن عدالت و آزادي است و اگر آزادي نباشد توده هاي مردم پشتيبان استقلال، تماميت ارضي و حاكميت ملي نخواهند بود.
رييس جمهور ادامه داد: در سال هاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي كه كمتر كسي سابقه كار اجرايي داشت، اين شهيد بهشتي بود كه نظم را برقرار كرده و امور را ساماندهي مي كرد و در آن شرايط توانست در مجلسي كه همه افراد آن عالم و دانشمند بودند و تفاوت نظرهاي زيادي بين آنها وجود داشت، قانون اساسي جمهوري اسلامي را تدوين كند كه امروز بايد آن را بر بام دنيا گذاشته و به آن افتخار كنيم .
احمدي نژاد با مترقي، انساني و انقلابي توصيف كردن قانون اساسي جمهوري اسلامي گفت: در جلسات تدوين اين قانون گاه بر سر يك كلمه چندين ساعت بحث هاي خيلي جدي بين عالمان و دانشمندان عضو مجلس خبرگان تدوين قانون اساسي در مي گرفت . رييس جمهور به انتصاب شهيد بهشتي به عنوان رييس ديوان عالي قضايي بعد از تدوين و تصويب قانون اساسي اشاره كرد و افزود: در همان مدت يك سال و نيم رياست ايشان در دستگاه قضايي كشور يك آرامش و اطمينان خاطري به دستگاه قضايي كشور در ساحت عمومي جامعه به وجود آمد و نظمي بسيار زيبا برقرار شد و اينها همه ناشي از آن بود كه شهيد بهشتي فردي زلال، پاك و سمبل اخلاق بود كه ذره اي خدشه در شخصيت وي وجود نداشت و هر كس كه با او ملاقات مي كرد اطمينان خاطر و آرامش پيدا مي كرد .
احمدي نژاد به اين جمله شهيد بهشتي كه فرموده بود؛ «بايد جاذبه در حد اعلاء و دافعه در حد ضرورت باشد» اشاره كرد و اظهار داشت: اينها واقعاً جملات بهشتي هستند و همين خصوصيات باعث شد تا تيرهاي زهرآگين نفاق، ريا و خودخواهي بدخواهان و دشمنان، شهيد بهشتي و يارانش را تكه تكه كرده و بسوزاند و ملت را از وجود ايشان محروم نمايد .
رييس جمهور تصريح كرد: امروز راه روشن است و عاقبت بخيري در گرو خدمتگزاري است و هر كه مرام خدمتگزاري را با هر چيز ديگري عوض كند به خدا، به خدا و به خدا ضرر كرده است .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رئيس جمهور احمدي نژاد با اشاره به قدرت مواد منفجره اي كه در ساختمان حزب جمهوري اسلامي كار گذاشته شده بود و اين ساختمان بتني را كاملا ويران كرد، خاطرنشان ساخت: شدت و قدرت اين بمب متناسب با شدت كينه اي بود كه بدخواهان از شهيد بهشتي داشتند. همه بايد خود را فداي استقلال، آزادي و عدالت كنيم و هر قدر خالصانه تر در اين مسير حركت كنيم، نزد مردم عزيز تر خواهيم بود و اميدوارم راه و منش شهيد بهشتي و يارانش همواره چراغ راه خدمتگزاران در بخش هاي مختلف نظام جمهوري اسلامي باشد .
همچنين احمدي نژاد سه شنبه به صورت سرزده در محل يادمان شهداي هفتم تير حاضر شد و سخناني ايراد كرد .


عمان، حافظ منافع ايران و سوئد ، حافظ منافع انگليس خواهند بود

وزير خارجه ايران گفت كه بر اساس توافق صورت گرفته در ديدار وي با وزير خارجه انگليس، عمان به عنوان حافظ منافع ايران در انگليس و سوئد به عنوان حافظ منافع انگليس در ايران خواهند بود.
به گزارش فارس »علي اكبر صالحي«، وزير خارجه كشورمان در بازگشت از سفر 2 روزه خود به قبرس و قزاقستان در خصوص ديدار خود با »ويليام هيگ«، وزير خارجه انگليس در نشست كابل گفت: براساس توافق صورت گرفته قرار شد كه عمان حافظ منافع ايران در انگليس و سوئد نيز حافظ منافع انگليس در ايران باشد.
وي افزود: اقداماتي صورت گرفت تا هموطنانمان با سهولت بيشتر و كمترين مشكل بتوانند كارهاي كنسولي خود را انجام دهند.
صالحي يادآور شد: تسهيلات ديگري است كه به هموطنانمان كمك مي كند كه امور كنسولي خود را با سهولت بيشتري پيش ببرند تا ببينيم در آينده سير تحولات چگونه خواهد بود.


در جلسه هيئت دولت استانداران قم و خراسان شمالي منصوب شدند

در جلسه ديروز هيئت دولت استانداران قم وخراسان شمالي تعيين شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت ،در جلسه روز چهارشنبه هيئت دولت كه به رياست محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري برگزار شد ضمن قدرداني از زحمات و خدمات استانداران قبلي به ترتيب آقايان كرم رضا پيريايي و محمود احمدي بيغش به عنوان استانداران استانهاي قم وخراسان شمالي تعيين شدند.
همچنين اعلام نظر و تعيين نماينده براي دفاع از موضع دولت نسبت به طرحهاي مجلس شوراي اسلامي از ديگر مصوبات جلسه ديروز هيئت دولت بود.در جلسه ديروز هيئت دولت مجوز امضاي موقت موافقت نامه معاهده معاضدت حقوقي دو جانبه در امور كيفري بين دولت هاي جمهوري اسلامي ايران وجمهوري خلق چين هم به تصويب رسيد.
 


اينديپندنت منتشر كرد؛ گزارشي تكان دهنده از وضعيت كودكان فلسطيني در زندان هاي اسرائيل

يك روزنامه انگليسي از گزارش ويژه گروهي از وكيلان ارشد انگليسي به وزارت خارجه اين كشور درباره وضعيت اسف بار كودكان فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي خبر داد.
به گزارش مهر، اينديپندنت مي نويسد : گزارشي به وزارت خارجه انگليس رسيده كه اسرائيل را به دليل نوع رفتار خود با كودكان فلسطيني به چالش مي كشد.
اين گزارش توسط يك گروه از وكلا و قاضيان ارشد انگليسي كه به سرزمين هاي اشغالي اعزام شده بودند تهيه شده و در آغاز آن آمده «نظاميان اسرائيلي در هنگام بازداشت كودكان فلسطيني به طور غيرمعمول با آنها رفتار كرده آنها را با شلاق مي زنند و معمولا با استفاده پابندهاي آهني، حركت اين كودكان را محدود مي كنند.
اينديپندنت در ادامه مي نويسد : اين اولين گزارش از نوع خود است كه درباره وضعيت كودكان موجود در زندان هاي اسرائيل تهيه مي شود و در آن 12 وكيل و قاضي بلندپايه كه اغلب سمت دولتي نيز داشته اند به بررسي اين موضع پرداخته اند كه نظاميان اسرائيلي چگونه با فلسطينيان كم سن و سالي كه براي مثال كمتر از 12 سال دارند برخورد مي كنند.
اين روزنامه انگليسي گزارش تهيه شده را تكان دهنده توصيف كرده و مي نويسد : زندانيان كم سن و سال فلسطيني در نيمه هاي شب از رختخوابهاي خود بيرون كشيده شده و آنها را به روي زمين مي كشند و در حالي كه دست هاي آنها را از پشت بسته اند و چشم هاي آنها نيز بسته است آنها را با صورت در خودروها مي خوابانند و يا اين كودكان را مجبور مي كنند كه به روي زانو در داخل خودروها بنشينند.
اين گروه از وكيلان انگليسي كه رياست آنها بر عهده «سر استفان سدلي» رئيس سابق دادگاه عالي انگليس بوده در گزارش خود نوشته اند : اسرائيلي ها هر كودك فلسطيني بازداشت شده را به عنوان يك تروريست بالقوه محسوب مي كنند.
به نوشته اين روزنامه، در اين گزارش موارد متعددي از نقض كنوانسوين سازمان ملل در مورد رعايت حقوق كودكان وجود دارد.
اينديپندنت در ادامه مي نويسد : اين وضعيت در زندان هاي اسرائيل وجود دارد و سالانه 500 تا 700 كودك فلسطيني از سوي اسرائيل زنداني مي شوند.
در همين رابطه و در سال گذشته مركز مطالعات اسراي فلسطين در گزارشي با اعلام اينكه 340 كودك كم سن و سال فلسطيني در زندان هاي اسرائيل زنداني هستند، عنوان داشت : كودكان فلسطيني شكنجه مي شوند و مسئولان زندان هاي رژيم صهيونيستي با آنان مانند اسراي بزرگسال برخورد مي كنند و به اشكال مختلف كودكان را تحت فشارهاي رواني قرار مي دهند.
مركز مطالعات اسراي فلسطين از جمله بدرفتار ي هاي و شكنجه هاي مسئولان زندان هاي رژيم صهيونيستي عليه كودكان فلسطيني اسير را نشاندن كودكان اسير بر روي صندلي براي بازجويي با دست و پاهاي بسته، قرار دادن نايلكسي بد بو بر روي سر آنان و محروم كردن آنان از خواب، نگهداري آنها هفته ها در سلول هاي انفرادي و كتك زدن شديد اين كودكان اسير با وسايل متعدد دانست.
گزارش وكلاي انگليسي درباره كودكان فلسطيني در حالي است كه اين لندن بود كه اين رژيم جعلي را پايه گذاري كرد و تا امروز نيز به همراه آمريكا يكي از اصلي ترين حاميان اين رژيم در تمام ميادين بوده است.


مهمان پرست ادعاهاي سعودالفيصل را رد كرد

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان طي سخناني ادعاهاي وزيرخارجه عربستان درباره ايران را مردود دانست.
رامين مهمان پرست در واكنش به اظهارات سعود الفيصل وزير خارجه عربستان در رابطه با دخالت ايران در كشورهاي منطقه در نشست مشترك شوراي همكاري خليج فارس و اتحاديه اروپا ضمن رد اين اظهارات گفت : اين موضوع در حالي عنوان مي شود كه نيروهاي نظامي اين كشور با زير پا گذاشتن تمامي قوانين و كنوانسيون هاي بين المللي در امور داخلي كشور همسايه خود دخالت كرده و به سركوب غيرنظاميان بي دفاع مي پردازند.
وي با تأكيد بر مواضع كشورمان در خصوص جزاير سه گانه ايراني مبني بر تعلق ابدي اين جزاير به خاك جمهوري اسلامي ايران، اينگونه اظهارات را مردود و غيرقابل قبول دانست.
مهمان پرست اظهارات وزير خارجه عربستان در خصوص وقت كشي ايران در مذاكرات هسته اي را تعجب برانگيز دانست و افزود: سياست هسته اي جمهوري اسلامي ايران و مذاكرات مربوط به آن، كاملاً شفاف، صريح و جدي براساس دفاع از حقوق هسته اي كشورمان دنبال مي شود.


عنان اعلام كرد كنفرانس سوريه بدون ايران و عربستان

نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه، اسامي كشورها و سازمانهاي دعوت شده به نشست شنبه آتي درباره سوريه را اعلام كرد كه در آن نامي از ايران و عربستان به چشم نمي خورد.
«كوفي عنان« دبيركل سابق سازمان ملل متحد و نماينده اين سازمان و اتحاديه عرب با صدور بيانيه اي از پنج كشور آمريكا، روسيه ، چين ، انگليس ، فرانسه و همينطور از اتحاديه اروپا، تركيه ،عراق، كويت و قطر براي شركت در اين كنفرانس دعوت كرده است.
عنان اعلام كرد روز شنبه آتي در ژنو جلسه اي در سطح وزيران براي بررسي بحران سوريه و انتقال سياسي قدرت در اين كشور تشكيل خواهد شد.
به گزارش «فاكس نيوز» در ميان كشورهاي دعوت شده نام ايران و عربستان به چشم نمي خورد.
عدم دعوت از ايران در حالي است كه كشورهاي روسيه و چين و حتي خود عنان حامي حضور ايران در كنفرانس مزبور بوده و آمريكا مخالف اين حضور بود.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14