(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 8 تير 1391 - شماره 20243
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار مسئولان عالي قضايي: همكاري همه دستگاه ها و قواي سه گانه لازم و فريضه قطعي است
چشم به راه سپيده
آملي لاريجاني: در پي ايجاد يك مركز رسانه اي قوي در قوه قضائيه هستيم
درديدار صالحي با مقامات قزاقستان صورت گرفت
تاكيد ايران و قزاقستان بر افزايش حجم مبادلات تا 5ميليارد دلار
استاد دانشگاه تريساكتي: آمريكا نمي خواهد مذاكرات هسته اي به نتيجه برسد
وزير دفاع: آمريكا و رژيم صهيونيستي بزرگترين ناقض معاهده منع گسترش سلاح هاي شيميايي هستند


رهبر انقلاب در ديدار مسئولان عالي قضايي:

همكاري همه دستگاه ها و قواي سه گانه لازم و فريضه قطعي است

رهبرمعظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار رئيس، مسئولان عالي و قضات قوه قضائيه، ارتقاء دستگاه قضايي به منظور تحقق عدالت قضايي در جامعه را مهمترين هدف برشمردند.
حضرت آيت الله خامنه اي ضمن تبيين برخي نكات مهم براي رسيدن به اين هدف، همكاري همه دستگاه ها بويژه قواي سه گانه را در شرايط كنوني فريضه و لازم دانستند و تاكيد كردند: دولت، مجلس و قوه قضائيه، همه در جبهه واحد دفاع از اسلام، ملت ايران و استقلال و هويت كشور در مقابل تلاش همه جانبه قدرتهاي استكباري قرار دارند و بايد با پرهيز از مسائل حاشيه اي و اختلافي، به يكديگر كمك كنند.
در اين ديدار كه در تالار اماكن متبركه آستان قدس رضوي در مشهد مقدس و در سالروز شهادت آيت الله بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب اسلامي در هفتم تير سال 1360، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي ضمن تجليل از شهيد بهشتي و شهداي هفتم تير، ارتقاي قوه قضائيه و تحقق عدالت قضايي مورد نظر نظام اسلامي را زمينه ساز حل شدن بسياري از مشكلات و برچيده شدن مفاسد دانستند و افزودند: با توجه به ظرفيت هاي موجود در كشور، قطعا مي توان با تلاش و ابتكار و بكارگيري ظرفيت ها، به هدف بزرگ ارتقاي دستگاه قضايي رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اي، در تشريح زيرساخت هاي مورد نياز براي ارتقاي قوه قضائيه، خاطرنشان كردند: تدوين برنامه اي جامع، كامل، دقيق و همه جانبه، يكي از اساسي ترين كارها براي ارتقاي اين قوه است.
ايشان تاكيد كردند: تدوين برنامه جامع، كار بسيار مهمي است اما مهمتر از آن، اجرايي و عملياتي شدن اين برنامه جامع و حركت شتابنده براي اجراي آن است.
رهبرانقلاب اسلامي افزودند: منظور از حركت شتابنده، شتاب زدگي در حركت نيست، بنابراين بايد با حوصله و دقت اما بدون تاخير، اين كار انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامي، اتقان احكام قضايي را يكي ديگر از پيش نيازهاي ارتقاي قوه قضائيه برشمردند و خاطر نشان كردند: احكام قضايي بايد از آنچنان استحكام محتوايي برخوردار باشند كه اگر در معرض نظر متخصصان امور فقهي و حقوقي قرار گيرند، قاضي صادركننده آن، هيچ دغدغه اي نداشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: تصميم براي اتقان احكام دادگاهها بايد در قوه قضائيه فراگير شود زيرا نقض مكرر احكام دادگاههاي بدوي نشان دهنده نقض محتوايي و شكلي احكام است.
ايشان همچنين با تاكيد بر لزوم كاهش توسل به زندان در مجازاتها، به عنوان يك سياست جاري در قوه قضائيه، خاطرنشان كردند: بايد تا آنجا كه ممكن است، مجازات زندان به حداقل برسد زيرا زندان يك پديده نامطلوب است و تبعات گسترده اي براي زندانيان، خانواده هاي آنان و حتي محيط كار افراد دارد.
رهبرانقلاب اسلامي حفظ آبروي افراد را يكي از مسائل بسيار حساس و مهم برشمردند و خاطرنشان كردند: بخش قابل توجهي از اين موضوع، متاسفانه به فضاسازي ها و شايعه سازيهاي برخي مطبوعات و پايگاههاي رايانه اي مربوط مي شود اما قوه قضائيه نبايد به هيچ وجه تحت تاثير اين جوسازيها قرار گيرد.
ايشان كادرسازي براي مناصب مديريتي و مسئوليتهاي ارشد قوه قضائيه را از ديگر لوازم ارتقاي دستگاه قضايي برشمردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود همكاري قواي سه گانه را يكي از نيازهاي كنوني كشور دانستند و افزودند: امروز قدرتهاي زورگوي دنيا، تمام توان خود را متمركز كرده اند تا شايد بتوانند به نظام جمهوري اسلامي و حركت عظيم آن كه الهام بخش دنياي اسلام است، خدشه اي وارد كنند.
ايشان بيداري كنوني در دنياي اسلام و شوق روزافزون توده هاي مردم به آرمانهاي اسلامي را نتيجه حركت پيش رونده جمهوري اسلامي ايران در افكارعمومي دنياي اسلام دانستند و خاطرنشان كردند: هر موفقيت و يا پيشرفت علمي نظام اسلامي، حركت هاي عظيم اجتماعي مردم همچون انتخابات پرشور و همچنين ايستادگي و مقاومت جمهوري اسلامي در مقابل زورگويي هاي استكبار، هر كدام، مشوقي براي ملتها به منظور پيگيري استقلال بر پايه اسلام است و بر همين اساس قدرتهاي زورگو تمام توان خود را بر ملت ايران متمركز كرده اند تا شايد اين كانون اصلي را از رونق بياندازند.
رهبر انقلاب اسلامي جنجالهاي مختلف بر ضد نظام اسلامي بويژه در زمينه حقوق بشر و انرژي هسته اي را در همين چارچوب ارزيابي و تاكيد كردند: اين قدرتهاي زورگو كه به دروغ نام خود را جامعه جهاني مي گذارند، تلاش دارند جمهوري اسلامي ايران را از پشتوانه مردمي خود محروم كنند.
اين توطئه
شكست خواهد خورد
حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح اين توطئه افزودند: هدف اصلي قدرتهاي استكباري از اعمال تحريم ها، مردم ايران هستند تا فشارها باعث شود كه مردم به ستوه بيايند و از نظام اسلامي جدا شوند اما به فضل الهي در اين توطئه نيز شكست خواهند خورد زيرا آنها مردم و مسئولان ما را همچنان نشناخته اند.
ايشان تاكيد كردند: اين خدعه دشمن، براي مردم به خوبي شناخته شده است و به همين دليل مردم در عرصه هاي مختلف حضور پرشورتري دارند و مسئولان نيز حقا و انصافا تمام تلاش خود را بكار گرفته اند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش همه جانبه آمريكا براي محاصره جمهوري اسلامي ايران، افزودند: آنها خودشان امروز در محاصره مشكلات جدي و غيرقابل حل هستند در حالي كه ايران به لطف خداوند، هم امكانات مورد نياز را در اختيار دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي، امكانات و ثروت داخلي، مردم خوب، وجود منابع انساني و نداشتن بدهكاري جهاني را از نقاط قوت ايران برشمردند و افزودند: در شرايط كنوني، دشمن با همه توان وارد ميدان شده تا دسترسي جمهوري اسلامي به اين منابع و نقاط قوت را كاهش دهد اما از طرف ديگر مسئولان همه تمام توان خود را بكار گرفته اند تا اين توطئه خنثي شود.
ايشان تاكيد كردند: در چنين شرايطي، همكاري همه دستگاهها و قواي سه گانه لازم، فريضه و قطعي است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: هرگونه واگرايي نيروها و قواي سه گانه از يكديگر، به ضرر كشور است، بنابراين همه بايد با يكديگر همكاري كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: دولت، مجلس و قوه قضائيه، همه در يك جبهه و آنهم جبهه دفاع از اسلام، ملت شريف ايران و استقلال و هويت كشور قرار دارند و بر همين اساس، كمك به يكديگر بايد اصل قرار گيرد و برخي بگومگوها و خدشه ها در كار يكديگر، حذف شوند.
ايشان خاطرنشان كردند: اگر هر يك از طرفها بخواهد دائما به كار طرف ديگر بپردازد، مشكل حل نخواهد شد، بنابراين هر يك از قوا از جمله قوه قضائيه بايد وظيفه خود را بطور كامل انجام دهند و با قواي ديگر همكاري كنند.
رهبرانقلاب اسلامي بار ديگر بر تخلف ناپذير بودن وعده الهي مبني بر ياري تلاش كنندگان در راه حق، تاكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين از تلاشهاي رئيس قوه قضائيه و مسئولان، قضات و كاركنان دستگاه قضايي تشكر و قدرداني كردند.
گزارش رئيس قوه قضائيه
در ابتداي اين ديدار آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه در گزارشي از عملكرد سه ساله دستگاه قضايي، ضمن اشاره به دو عامل مهم مورد تاكيد رهبرمعظم انقلاب از جمله حفظ «اقتدار قوه قضائيه» و «اعتماد عمومي جامعه» مجموعه اي از اقدامات دستگاه قضايي را براي رسيدن به اين اهداف تشريح كرد.
رئيس دستگاه قضا توسعه و بازسازي، بهره گيري از فناوري هاي نوين، توجه ويژه به موضوع نظارت، راه اندازي معاونت مطالعات راهبردي، تدوين برنامه جامع، برخورد قاطع با مفاسد اقتصادي و مقابله بي امان با قاچاقچيان و برهم زنندگان امنيت اجتماعي، ساماندهي مسائل مرتبط با ثبت اسناد و املاك در كشور، توجه ويژه به موضوع پيشگيري از جرائم و حضور فعال در مجامع بين المللي براي مقابله با هجمه غرب درخصوص حقوق بشر را از جمله اقدامات دستگاه قضا برشمرد.
 


چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

آن روز
روزي در تقويم ها مي نويسند؛
«روز ظهور حضرت مهدي صاحب زمان»
و در مدينه، كنار يك ساختمان نيمه كاره و در حال ساخت اين تابلو را مي بيني؛
«پروژه: ساخت حرم مطهر فاطمه زهرا سلام الله عليها
كارفرما: قائم آل محمد(ص)
پيمانكار: ياران حضرت
مساحت: وسعت دل تمام عاشقان آن حضرت
توجه، توجه: لطفاً بي وضو نگاه نكنيد.»
¤¤¤
تماشاي قله هستي
اگرچه وصف رخت در قلم نمي آيد
قلم زدست نهادن، دلم نمي آيد
به وسعتي كه تو داري قسم كه وسعت عشق
به ذهن خسته اين حجم كم نمي آيد
مرا چه نسبت وصف نگاه معصومت
ز دست بسته من اين ستم نمي آيد
تو شادمانه ترين لحظه هاي لبخندي
كه نام سبز تو در ذهن غم نمي آيد
چنان فسرده و دلبسته خزان تنم
كه تا بهار تو، دل يك قدم نمي آيد
حريم پاك تو اوج حضور ياد خداست
مرا چه سود، كه دل در حرم نمي آيد
چنان به غربت تنهائي آشناست دلم
كه پا به پاي تنم سايه هم نمي آيد
به خانه دل من، اي سپيده، آيت صبح
به شعله هاي فروغت قسم، نمي آيد
تو حجم سبز بهاري، از صفاي دلت
به جز نسيم خوش صبحدم نمي آيد
اگر مرا به صفاي سپيده بسپاري
از آفتاب عطاي تو كم نمي آيد
مرا ببر به تماشاي قله هستي
كه با نگاه تو بوي عدم نمي آيد
حمدالله رجايي بهبهاني
¤¤¤
گل انتظار
ز دست هاي تو گوئي بهار مي رويد
گل و شكوفه هزاران هزار مي رويد
عبور ياد تو از دل معجزآسا بود
كه از كوير دلم چشمه سار مي رويد
تو جبر پيشه اي و من به حيرتم كز دل
ز بذر جبر چرا اختيار مي رويد
چو اختيار نمودم ره بلا خيزت
ز تار موي تو ديدم كه دار مي رويد
چو سر به دار نهم من به شوق ديدارت
ز باغ چشم، گل انتظار مي رويد
به شوق فرصت پرواز در چمن تا كي
بيا بيا كه ز دستت بهار مي رويد
زهرا رضوي


آملي لاريجاني: در پي ايجاد يك مركز رسانه اي قوي در قوه قضائيه هستيم

رئيس دستگاه قضايي گفت: در پي ايجاد يك مركز رسانه اي و اطلاع رساني مجهز و قوي در قوه قضائيه هستيم.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در حاشيه مراسم ديدار مسئولان دستگاه قضايي با رهبر معظم انقلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري درباره نحوه اطلاع رساني از اقدامات دستگاه قضايي تصريح كرد: اينجانب شخصا اعتقاد كاملي به اطلاع رساني دارم و در پي راه اندازي يك مركز رسانه اي و اطلاع رساني قوي و مجهز در قوه قضاييه هستيم.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه براي راه اندازي اين مركز رسانه اي به دنبال جذب افرادي متخصص در حوزه رسانه و قضا هستيم، افزود: در همين راستا جلسه اي با مديران رسانه ها و خبرنگاران قضايي برگزار خواهيم كرد.
 


درديدار صالحي با مقامات قزاقستان صورت گرفت

تاكيد ايران و قزاقستان بر افزايش حجم مبادلات تا 5ميليارد دلار

وزير خارجه كشورمان در نشست افتتاحيه دوازدهمين كميسيون مشترك اقتصادي ايران و قزاقستان بر افزايش حجم مبادلات تجاري دو كشور به 5ميليارد دلار تاكيد كرد .
علي اكبر صالحي در اين نشست گفت : حجم مبادلات اقتصادي ايران و قزاقستان كه بخشي از آن نيز به ارزش كالاهاي ترانزيتي اختصاص دارد پس از برگزاري 11 نشست كميسيون مشترك اقتصادي به 6/1 ميليارد دلار رسيده است.
وي افزود: اين آمار مناسب ظرفيت هاي فراوان موجود بين دو كشور نيست و مي توان با استفاده از ظرفيت هاي موجود ضمن خدمت به منافع دو ملت آن را به حجم 5 ميليارد دلار در راستاي نظر روساي جمهور دو كشور افزايش داد.
صالحي با اشاره به امضاي موافقتنامه كريدور حمل و نقل و ترانزيتي بين 5 كشور ايران، تركمنستان ، ازبكستان، قطر و عمان و تمايل قزاقستان براي پيوستن به اين موافقتنامه، احداث خط راه آهن جديد بين ايران، تركمنستان و قزاقستان را از مهم ترين پروژه هاي منطقه اي در چارچوب تقويت همكاري هاي چندجانبه برشمرد.
وي تصريح كرد: راه آهن سه جانبه به عنوان يكي از بزرگ ترين طرح هاي منطقه در مراحل پاياني ساخت خود قرار دارد و اميد مي رود با بهره برداري از ان تا پايان سالجاري، حجم گردش تجاري بين آسياي مركزي و روسيه با خليج فارس، شبه قاره و جنوب شرق آسيا افزايش چشمگيري يابد.
وزير امور خارجه با اعلام حمايت ايران از ابتكارات منطقه اي و بين المللي قزاقستان، بر لزوم تقويت همكاري هاي اقتصادي در چارچوب نهادهاي منطقه اي به ويژه سازمان همكاري هاي اقتصادي اكو تأكيد كرد و افزود: سازوكارهاي اكو در چهارمين دهه از تأسيس خود مي تواند به عنوان موتور محرك تعاملات چندجانبه بين آسياي مركزي، قفقاز و خاورميانه استفاده شود.
وزير خارجه كشورمان همچنين در ديدار با وزير حمل و نقل قزاقستان نيز بر افزايش حجم مبادلات تجاري دو كشور به 5ميليارد دلار تاكيد كرد .
صالحي با اشاره به همكاري هاي ترانزيتي چندجانبه در منطقه از جمله ترانزيت كالا از قطر و عمان به آسياي مركزي و راه آهن سه جانبه ايران، تركمنستان و قزاقستان تصريح كرد: در جهت حمل و نقل ترانزيت كالا بايد بيش از پيش فعال بشويم .
گفتني است يادداشت تفاهم دوازدهمين نشست كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و قزاقستان در آستانه به امضاي صالحي و وزير حمل و نقل قزاقستان رسيد .
در اين تفاهم نامه بر گسترش همكاري ها در حوزه هاي اقتصادي ، تجاري ، فني ، علمي و فرهنگي بين دو كشور تاكيد شده است .
روابط تهران و آستانه
بر ريل واحدي قرار دارد
وزير خارجه كشورمان همچنين در ديدار با همتاي قزاقستاني خود با بيان اينكه روابط تهران و آستانه بر ريل واحدي قرار دارد بر استفاده از ظرفيت هاي موجود در راستاي گسترش روابط تاكيد كرد .
كازي خانف وزير خارجه قزاقستان نيز در اين ديدار ضمن اشاره به اهميت سفر صالحي به آستانه به عنوان رئيس ايراني كميسيون مشترك دو كشور گفت: امسال مصادف با بيستمين سالگرد برقراري روابط ديپلماتيك ايران و قزاقستان مي باشد، لذا اين سفر از اهميت مضاعفي بر خوردار است.
آمادگي قزاقستان براي ميزباني مذاكرات ايران و 1+5
گفتني است نظربايف رئيس جمهور قزاقستان در ديدار با وزير خارجه كشورمان آمادگي كشورش را براي ميزباني مذاكرات ايران و 1+5اعلام كرد.
صالحي نيز در جمع خبرنگاران ضمن استقبال از آمادگي قزاقستان براي ميزباني مذاكرات گفت : در نشست با نظربايف ابراز اميدواري شد كه با رايزني ايران و قزاقستان در خصوص بحث سوريه ، قزاقستان به عنوان رئيس شوراي وزراي خارجه سازمان همكاري اسلامي نقش موثرتري در اين زمينه ايفا كند .
وزيرخارجه كشورمان پس از شركت در دوازدهمين نشست كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و قزاقستان راهي تهران شد.
 


استاد دانشگاه تريساكتي: آمريكا نمي خواهد مذاكرات هسته اي به نتيجه برسد

استاد دانشگاه تريساكتي در تحليلي عنوان كرد به دلايل مختلف آمريكا عمداً مي خواهد مذاكرات هسته اي با ايران به نتيجه نرسد.
رادني شكسپير، استاد مدعو دانشگاه تريساكتي اندونزي در يادداشتي تحليلي كه در پايگاه پرس تي وي منتشر شده است با سيري در مذاكرات ايران و 1+5 بر سر موضوع هسته اي، عنوان كرد واشنگتن عامدانه مي خواهد مذاكرات به شكست بينجامد تا از اين طريق ايران را بي منطق جلوه دهد و به اعمال فشارهاي بيشتر اقدام نمايد.
اين استاد دانشگاه در مورد دلايل اين سياست كاخ سفيد نوشت: «نخست اين كه، سياست خارجي آمريكا هميشه در خدمت منافع صهيونيست توسعه طلب، روان پريش و هار است كه هر گونه واكنش آمريكا را بدسگال تر و شرارت بارتر مي كند.
دوم اين كه، آمريكا در سراسر خاورميانه پايگاه نظامي دارد و نيات اعمال قدرت ددمنشانه را در سر مي پروراند.
سوم، قدرت اقتصادي آمريكا رو به افول است و اين كشور تلاش مي كند اين افول را پنهان نگاه دارد. همچون هر انسان ضعيفي، سعي مي كند با پرخاشگري ضعف خود را پنهان كند.
و چهارم اين كه، اقتدار اخلاقي آمريكا عملا در حال از بين رفتن است. همه آن شكنجه ها، همه آن كشته هاي حملات هواپيماهاي بدون سرنشين، همه آن حرف هاي رياكارنه درباره دموكراسي بدين معناست كه آمريكا ديگر بيش از اين مورد احترام نيست. افزون بر آن، مشاهده آن كه چگونه حرمت و احترام احيا مي شوند، دشوار است.
در عوض، اين ايران است كه از به واسطه زمامداري آرام و متعادل روز به روز نقاط ضعف و ناكامي و نخوت آمريكا را افشا مي كند.
با قرار دادن همه اين موارد در كنار يكديگر روشن خواهد شد كه آمريكا هيچ قصد و نيتي براي رسيدن به توافق بر سر غني سازي ندارد. در واقع، اين كشور قصد دارد مانع از هر گونه توافق شود زيرا توافق به اين معنا خواهد بود كه آمريكا هيچ بهانه اي براي هياهو و قلدري و نيز بهانه اي براي ادامه تحريم هاي ناعادلانه ندارد. بدتر آن كه، از ديدگاه آمريكا، هر گونه توافق موجب برانگيختن پرسش هاي دشواري مي شود كه بارزترين آن اين است كه چرا آمريكا هرگز تلاش نمي كند با زرادخانه اتمي اسرائيل كه بين دويست تا چهارصد بمب هسته اي و بمب هاي هيدروژني و نوتروني دارد مقابله كند؟»


وزير دفاع: آمريكا و رژيم صهيونيستي بزرگترين ناقض معاهده منع گسترش سلاح هاي شيميايي هستند

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با انتشار پيامي به مناسبت هشتم تيرماه، روز ملي مبارزه با سلاح هاي شيميايي با انتشار پيامي آمريكا ورژيم صهيونيستي را بزرگترين ناقض معاهده منع سلاح هاي شيميايي خواند.
در پيام سردار سرتيپ صاحمد وحيدي آمده است: هشتم تير يادآور درد و رنج طاقت فرساي مردم رشيد و مظلوم و رزمندگان غيور ايران اسلامي است كه براي حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي و حراست از مرزهاي ايران اسلامي در برابر حملات ناجوانمردانه شيميايي رژيم جنايتكار صدام پايمردي و ايستادگي كردند.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، وحيدي در اين پيام خاطر نشان كرده است: اين روز، يادآور خوي غيرانساني دولت هاي مستكبر غربي به دليل حمايت همه جانبه از رژيم صدام در استفاده از سلاح هاي شيميايي عليه رزمندگان و نيز شهروندان غيرنظامي به ويژه در منطقه سردشت است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در اين پيام تصريح كرده است: جمهوري اسلامي ايران بزرگترين قرباني كاربرد سلاح هاي شيميايي در جهان به شمار مي رود و چندين هزار شهيد و ده ها هزار مصدوم، نتيجه استفاده گسترده سلاح هاي شيميايي اهدايي دولت هاي غربي به رژيم صدام عليه جمهوري اسلامي ايران است.
در اين پيام با يادآوري اينكه براساس مقررات معاهده منع گسترش سلاح هاي شيميايي، سال2012 مهلت نهايي انهدام سلاح هاي شيميايي توسط كشورهاي دارنده اين نوع تسليحات است، آمده است: بي ترديد باقي ماندن زرادخانه هاي شيميايي كشورهاي دارنده سلاح هاي شيميايي به منزله تهديد صلح و امنيت بين المللي و به نوعي ادامه رعب و وحشت نسبت به استفاده از سلاح هاي شيميايي در جهان است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14