(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 11 تير 1391 - شماره 20245

حديث دشت عشق
باشگاه هاي فوتبال همچنان در خواب غفلت هستند
احتمال حذف تمام سهميه هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
ادعاي معاون حقوقي وزارت ورزش و جوانان
تعليق فدراسيون قايقراني لغو شد
اخبار جام ملت هاي اروپا 2012
كسب هشتمين سهميه دووميداني در المپيك
30كشتي گير در اردوي تيم ملي كشتي فرنگي
در انتظار پاياني با شكوه در فينال يورو 2012
اسپانيا- ايتاليا؛ ورشكسته ها به فكر قهرماني اروپا
خواندني از ورزش ايران
معرفي ملي پوشان اعزامي كاراته به مسابقات قهرماني آسيا
اخبار ادبي و هنري
در ميان سكوت مسئولان جزيره خور قديمي قشم تخريب شد
پس از گذشت 4 ماه شهردار رشت معرفي شد
دانش آموزان به اردوهاي جهادي و معرفتي هجرت و ولايت مي روند
آغاز اردوي سراسري كميته امداد ويژه دانش آموزان
بازگشايي موقت محور مواصلاتي خلخال- اردبيل
با حضور وزير ورزش و جوانان 4 طرح ورزشي در بوشهر به بهره برداري رسيد
ثبت نام دانشجويان براي سفر به جزاير سه گانه ايراني
ورزشكار مشهدي ركورد جهاني به عقب دويدن را شكست


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «خاني ايماني»
گر عاشق صادقي زمردن مهراس
.. يادداشت هايش را كه مي خواني، نوشته است:
گر عاشق صادقي زمردن مگريز
مردار بود هر آن كه او را نكشند
قبل از طلبگي اش كشاورزي مي كرد و نان حلال خدا را به دست مي آورد... بعد هم ثبت نام در مدرسه علميه صاحب الزمان(عج) بروجن و روي آوردن به فقه آل محمد(ص). دفترهايش را كه بازكاوي مي كني، مي بيني با دقت تمام، زيبا و آراسته از مباحث كتاب جامع المقدمات تا سيوطي، مغني، معالم حاشيه، منطق مظفر و... يادداشت برداري كرده است.
... همه اينها «طي كتب» بود، اما «كشف حجب» چه مي شود؟ حجاب ها را هم با عبادت و معنويت برداشت. به ويژه عشق ورزي به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و ارادت تام و تمام به حضرت سبط اكبر، امام مجتبي(ع)، بعد هم دو بار عزيمت به جبهه هاي نور عليه ظلمت و شهادتي عجيب!
در منطقه غريب شاخ شميران در محاصره دشمن بعثي قرار مي گيرد. سر از بدن جدا، يكي اربعين در منطقه مي ماند و پس از دعاهاي پدر دلسوخته اش، جنازه سوخته اش را به سميرم مي آورند و بر دستان با كرامت مردم سميرم تشييع مي شود. آن هم تشييع به ياد ماندني...!
طلبه بسيجي شهيد «خاني ايماني»، سال 1349 در وردشت سميرم متولد شد و در 23/12/1366 در منطقه غرب (شاخ سورمه) به شهادت رسيد.


باشگاه هاي فوتبال همچنان در خواب غفلت هستند

احتمال حذف تمام سهميه هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا

در شرايطي كه 18 تيم ليگ برتر فوتبال كشورمان تا 17 تير ماه فرصت دارند مدارك لازم را براي بازديد AFC به فدراسيون فوتبال ارائه دهند تنها 9 تيم مدارك خود را به فدراسيون فرستاده اند و نيمي ديگر از تيم هاي ليگ برتري هنوز در خواب غفلت هستند.
فدراسيون فوتبال از اسفند سال گذشته با اعلام اين خبر به باشگاه ها تاكيد كرد تا 17 تير سال 91 فرصت دارند گزارش عملكرد خود را به فدراسيون تحويل دهند. باشگاه ها بايد با رعايت 21 آيتم مورد نظر كنفدراسيون آسيا اين گزارش را در اختيار فدراسيون فوتبال قرار دهند تا فدراسيون آنها را براي AFC ارسال كند.
با وجودي كه سال گذشته به دليل سهل انگاري دو سه باشگاه در ارسال مدارك امتياز زيادي از ايران كسر و منجر به كاهش سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا شد، اما ظاهراً اين موضوع درس عبرتي براي باشگاه هاي ايراني نشده است. تاكنون از 18 باشگاه ليگ برتري فقط باشگاه سايپا مدارك خود را به طور كامل در اختيار كميته صدور مجوز حرفه اي قرار داده و 8 تيم هم مدارك خود را به طور ناقص به فدراسيون ارائه داده اند. فدراسيون فوتبال بارها به باشگاه ها هشدار داده مدارك خود را تحويل دهند اما به نظر باشگاه هاي ليگ برتري در خواب غفلت به سر مي برند و به انجام كار در دقيقه 90 عادت كرده اند. البته شايد هم درگير نقل و انتقالات هستند و مسائل مهمتر برايشان فعلا اهميتي ندارد. اين در حالي است كه خطر در كمين است اما بي توجهي در بين باشگاه ها موج مي زند.
از سوي ديگر در حالي كه باشگاه ها 11 روز براي ارسال مدارك خود وقت دارند تكليف باشگاه هايي مثل راه آهن، فجر سپاسي، داماش و گهر زاگرس هنوز مشخص نيست. با اين شرايط بايد اميدي به گرفتن نمره كامل از كنفدراسيون فوتبال داشت؟
كسرايي رئيس روابط بين الملل سازمان ليگ فوتبال در اين خصوص مي گويد: اگر باشگاه ها تا 17 تير ماه مدارك لازم را براي بازديد AFC ارائه ندهند، تمام سهميه هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا حذف مي شوند.
وي با اعلام اين خبر كه تاكنون 9 باشگاه مدارك خود را براي بازديد AFC به سازمان ليگ ارائه كرده اند، گفت: بين مداركي كه باشگاه ها بايد براي بازديد AFC ارائه دهند و مداركي كه به منظور صدور جواز حرفه اي مورد نياز است، تفاوت وجود دارد. باشگاه ها براي بازديد AFC تنها تا 17 تير ماه فرصت دارند مدارك خود را ارائه دهند، وگرنه تمام سهميه هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا حذف مي شوند.
وي ادامه داد: براي اين كه كنفدراسيون فوتبال آسيا نمايندگانش را براي بازديد از باشگاه هاي ما به ايران بفرستد، هر 18 باشگاه ليگ برتري بايد مدارك لازم را به سازمان ليگ ارائه كنند تا پس از بررسي هاي لازم به AFC ارسال شوند. اگر حتي يك باشگاه مدارك خود را ارائه نكند يا مداركش ناقص باشد، نمايندگان AFC اصلا براي بازديد به ايران نمي آيند و به همين دليل ديگر تيم هاي ايراني نمي توانند در ليگ قهرمانان آسيا حضور پيدا كنند.
كسرايي همچنين گفت: در صورت حذف سهميه هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا، تيم هاي سپاهان و استقلال به عنوان قهرمانان ليگ يازدهم و جام حذفي و تيم هاي تراكتورسازي و صبا به عنوان تيم هاي دوم و چهارم ليگ نمي توانند در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا شركت كنند.


اخبار كوتاه از فوتبال

ثبت قرارداد استقلالي ها
روز گذشته اعضاي كادرفني و تعدادي از بازيكنان استقلال قرارداد خود را با اين تيم به ثبت رساندند. امير قلعه نويي، مهدي رحمتي، حنيف عمران زاده، محمد محمدي و فريدون زندي با حضور در هيات فوتبال استان تهران قراردادشان را با استقلال ثبت كردند.
دو مربي جديد در پرسپوليس
با درخواست محسن عاشوري، مرتضي كرماني مقدم و نادر باقري از تمرين بعدازظهر ديروز به كادر فني پرسپوليس اضافه شدند .محسن عاشوري با اعلام اين مطلب افزود: با توجه به اينكه كار با توپ از اين پس سهم بيشتري از تمرينات را به خود اختصاص خواهد داد با درخواست من و با موافقت باشگاه قرار بر اين شد كه آقايان مرتضي كرماني مقدم و نادر باقري كه از پيشكسوتان پرسپوليس هستند به كادر فني تيم ملحق شوند.
نكونام استقلالي است
قلعه نويي سرمربي آبي پوشان درباره مذاكرات استقلال با خلعتبري و نكونام گفت: قرار است آقاي فتح الله زاده با خلعتبري صحبت كند. در مورد نكونام هم بايد بگويم من خودم با نكونام صحبت كردم. نكونام و پدر بزرگوارش استقلالي هستند. او با توجه به اينكه خانواده استقلالي دارد و خودش هم به اين تيم علاقمند است دوست دارد به اين تيم بيايد.
دايي به پرسپوليس نزديك شد
علي دايي پس از جلسه با مسئولان باشگاه راه آهن قطع همكاري خود را با اين باشگاه اعلام كرد. وي در گفت و گويي اظهار داشت: با توجه به شرايط موجود و مشكلاتي كه در باشگاه راه آهن وجود دارد بدون اينكه اختلاف يا مسئله اي باشد؛ فقط به خاطر شرايط موجود اتمام همكاري خودم را با باشگاه راه آهن اعلام مي كنم. علي دايي در حالي با راه آهن قطع همكاري كرد كه از او به عنوان يكي از گزينه هاي سرمربيگري پرسپوليس نام برده مي شود.
انتقادات واليبالي مربي فوتبال!
مايلي كهن سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال كشورمان روز گذشته در گفت و گو با يكي از خبرگزاري ها با بيان جملاتي چون پرسپوليس عزيز ما پرسپوليس 04 شد، پرسپوليس بدون مربي دوازدهم نمي شد، آرزويم سرمربيگري پرسپوليس است به تشريح آخرين وضعيت سرخپوشان تهراني پرداخت. وي در قسمتي از صحبت هايش نيز اشاره اي به تيم ملي واليبال و ولاسكو داشت و گفت: حسين معدني كه براي هر جلسه تمرين با تيم ملي واليبال 40 هزار تومان مي گرفته و حقوقش در ماه فكر نمي كنم به يك يا دو ميليون تومان هم مي رسيده! متاسفانه از كار بركنار شد چون ايتاليا را نبرده بود. همان تيم ملي واليبال در مسابقات انتخابي المپيك به استراليا مي بازد و مي گويند تيم انگيزه نداشته و بچه ها بي تفاوت شده بودند. من نمي دانم چطور آن زمان كه ما 24 بر 21 جلو بوديم، بچه ها هم غيرت داشتند و هم انگيزه اما وقتي مي بازيم آنچه نمي گوييم، ضعف مربي بوده است؟ اينجا بايد مربي هنر خود را نشان مي داد كه نداد! وي با يادآوري اينكه سال ها در ورزش حضور داشته و در دفتر امور مشترك فدراسيون ها فعاليت كرده است و از رشته هاي ورزشي مختلف شناخت دارد، افزود: تيم ملي واليبال در راه صعود به المپيك ناكام مانده و بعد سرمربي تيم ملي، تيم را رها كرده و به كشورش رفته است. متاسفانه تمرينات تيم ملي نيز در غياب او براي مسابقات بعدي آغاز شده است. اينها درد و مشكل است.
ادامه تناقض ها در فوتبال
سرپرست سازمان ليگ با اشاره به اينكه هنوز پاسخ استعلام از AFC براي برگزار نشدن جام حذفي به فدراسيون نيامده، انجام نشدن مسابقات فصل آينده جام حذفي را قطعي ندانست. غلامرضا بهروان سرپرست سازمان ليگ در حالي اين مطالب را در گفتگو با بخش خبري شبكه خبر مطرح كرد كه سيدهادي آيت اللهي طي روزهاي گذشته از لغو قطعي مسابقات فصل آينده جام حذفي خبر داده بود.
لغو اردوي خارجي پرسپوليس
مربي تيم فوتبال پرسپوليس پس از جلسه با مهدوي كيا و علي كريمي اردوي اين تيم در كشور تركيه را لغو كرد و از دلايل لغو آن خبر داد. دليل اين امر حضور بيش از اندازه ملي پوشان پرسپوليس در اردوهاي برون مرزي عنوان شد.
دروازه بان پيشين تيم ملي مونته نگرو در اصفهان
داركو بوژوويچ دروازه بان 33 ساله پيشين تيم ملي فوتبال مونته نگرو با عقد قرارداد يكساله به تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان پيوست. اين دروازه بان كه در سال 2007 براي تيم ملي فوتبال مونته نگرو دو بازي انجام داده است، پيشينه حضور در تيم هاي پارتيزان بلگراد و اسلوودا را دارد.
مرخصي سه هفته اي روني
باشگاه منچستريونايتد به دليل حضور وين روني در رقابت هاي يورو 2012 سه هفته به اين بازيكن استراحت داد. اين استراحت سه هفته اي بدين معني است كه اين بازيكن تور خسته كننده و بلندمدت منچستريونايتد به آفريقاي جنوبي و چين را از دست مي دهد.
 


ادعاي معاون حقوقي وزارت ورزش و جوانان

تعليق فدراسيون قايقراني لغو شد

معاون حقوقي وزارت ورزش و جوانان از رفع تعليق فدراسيون قايقراني كشورمان خبر داد.
احمد رسولي نژاد در پاسخ به اين پرسش كه آيا مشكل تعليق قايقراني حل شده است؟ اظهار كرد: طي تماس تلفني كه با وزير ورزش و جوانان در تايلند داشتم، او به من گفت كه قضيه حل شده و وقتي كه به ايران برگردم، درباره آن توضيح مي دهم. بنا بر اين مردم نگران نباشند، چرا كه هيچ مشكلي وجود ندارد. معاون حقوقي ـ پارلماني و امور استان هاي وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به اين پرسش كه مشكل تعليق چگونه حل شده است؟ خاطر نشان كرد: وزير درباره چگونگي حل اين مشكل به من توضيح نداد، قرار است امروزبه ايران بازگردد و جزئيات را بررسي كند.


اخبار جام ملت هاي اروپا 2012

¤ دل بوسكه سرمربي ماتادورها پيش از فينال امشب يورو گفت: پيرلو سمبل ايتاليا است و اسپانيا از كيفيت بالاي اين هافبك خلاق آگاه است.
¤ موراتي مالك ثروتمند اينترميلان بر اين باور است نمايش بالوتلي مهاجم پيشين تيمش آنقدر خوب بوده كه اكنون تمام ايتاليا وي را دوست دارند.
¤ پاليوكا دروازه بان پيشين تيم ملي ايتاليا معتقد است دروازه بانان كنوني ايتاليا و اسپانيا بهترين هاي 10 سال اخير جهان بوده اند.
¤ كلينزمن سرمربي آلماني تيم آمريكا اعتقاد دارد تيم كشورش در جدال با ايتاليا نتوانست بازيكنان اين تيم را از كار بيندازد و اين موضوع عامل ناكامي ژرمن ها بود.
¤ فابرگاس هافبك 25 ساله اسپانيا گفت: اينيستا منبعي از اعتمادبه نفس در تيم است.
¤ رود گوليت مي گويد، از شايستگي لازم براي مربيگري در تيم ملي فوتبال هلند برخوردار است.
¤ ميشائيل بالاك سرمربي پيشين خود در تيم ملي آلمان را به باد انتقاد گرفت و گفت اين تيم استحقاق قهرماني در يورو را داشت.
¤ رونالدو كاپيتان تيم ملي فوتبال پرتغال ابراز اميدواري كرد، اسپانيا در فينال يورو 2012 ايتاليا را شكست داده و جام قهرماني را بالاي سر ببرد.
¤ كاپيتان تيم ملي فوتبال اسپانيا به ستايش از لوييجي بوفون پرداخت و از او به عنوان الگوي خود ياد كرد.
¤ كاپيتان تيم ملي فوتبال ايتاليا پيش از رويارويي با اسپانيا در فينال يورو 2012 گفت كه شاگردان دل بوسكه شانس بيشتري براي قهرماني در اين رقابت ها دارند.
 


كسب هشتمين سهميه دووميداني در المپيك

دونده سرعت ايران موفق شد، در مسابقات ستارگان آسيا در قزاقستان هشتمين سهميه المپيك دووميداني ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن را بدست آورد.
رضا قاسمي درمسابقه ماده 100 متر، با طي كردن اين مسافت در مدت زمان 10 ثانيه و 24صدم ثانيه ضمن قرارگرفتن در جايگاه نخست، ورودي المپيك را از آن خود كرد. وي با كسب اين نتيجه به ركورد 9 ساله عبدالغفار سقر كه با زمان 10 ثانيه و 29 صدم ثانيه در بوداپست مجارستان بدست آمده بود پايان داد.
 


30كشتي گير در اردوي تيم ملي كشتي فرنگي

اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از امروز با دعوت از 30كشتي گير آغاز مي شود.
مرحله سيزدهم اردوي آمادگي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان به منظور شركت در بازي هاي المپيك 2012 لندن از امروز و به مدت 16روز در محل خانه كشتي شماره يك برگزار مي شود. اسامي نفرات دعوت شده به اردو به شرح زير است:
55كيلو: حميد سوريان، شيرزاد بهشتي طلا، محسن حاجي پور، سامان عبدولي، باقر توكليان، شهاب اسدي و شاهين اسدي
60كيلو: اميد نوروزي، عباس هوشمند، عبدالمحمد پاپي، محمد سلطاني و شاهين فلاحي
66كيلو: سعيد عبدولي، علي ذكايي مهر، علي محمدي و مهرداد بهرامي
74كيلو: هادي عليزاده پورنيا، محمد سرخه نژاد، محسن قاسمي، محسن مهدي زاده و سيروان فقيه سليماني
84كيلو: حبيب الله اخلاقي، علي قيطاسي و حسين نوري
96كيلو: قاسم رضايي، داود گيل نيرنگ و مجتبي كريم فر
120كيلو: بشير باباجان زاده، امير قاسمي منجزي و بهنام مهدي زاده.


در انتظار پاياني با شكوه در فينال يورو 2012

اسپانيا- ايتاليا؛ ورشكسته ها به فكر قهرماني اروپا

هنوز هيچ تيمي موفق به دفاع از عنوان قهرماني اش در جام ملت هاي اروپا نشده است. آيا اسپانيا در فينال امشب برابر ايتاليا مي تواند از عنوان چهارسال پيش خود دفاع كند يا اين آتزوري است كه دومين قهرماني اش در قاره سبز را پس از 44 سال جشن مي گيرد. اسپانيا هم دومين قهرماني اش در اروپا را پس از 44 سال جشن گرفته بود.
ايتاليا و اسپانيا درست سه هفته پس از تساوي يك بر يك دور گروهي برگزار كننده ديدار پاياني جام ملت هاي اروپا هستند. اين بار آنها بر سر قهرماني اروپا با هم مي جنگند. امشب ورزشگاه المپيك كيف از ساعت 15:23 ميزبان ديدار پاياني جام ملت هاي اروپا در سال 2012 خواهد بود. اين ديدار به قضاوت پدر و پروئنكا از پرتغال انجام مي شود. اين نخستين بار است كه داوري از پرتغال ديدار پاياني جام ملت هاي اروپا را سوت مي زند.
شاگردان دل بوسكه در صورت پيروزي بر ايتاليا و قهرماني در يورو 2012 اولين تيمي خواهند بود كه موفق به كسب 3 جام متوالي مي شوند و از طرف ديگر شاگردان پرندلي اولين فينال اروپايي خود را در طول 12 سال تجربه مي كنند و به دنبال كسب دومين جام در تاريخ و اولين جام خود پس از 44 سال در اروپا هستند.
درحالي كه ويسنته دل بوسكه، سرمربي اسپانيا پس از پيروزي شاگردانش در ديدار نيمه نهايي برابر پرتغال به يكي، دو تغيير در تركيب بازيكنانش دست خواهد زد، چزاره پراندلي دليل زيادي براي انجام اين كار ندارد. اين مربي نوگرا بار ديگر به ماريو بالوتلي اعتماد خواهد كرد و او را در تركيب اصلي جاي خواهد داد. اما بايد منتظر ماند و ديد اسپانيا با مهاجمي واقعي به ديدار پاياني گام خواهد نهاد يا همانند بيشتر بازي ها از حضور يك «9 واقعي» چشم خواهد پوشيد. درهرحال دو مربي و دو تيم يكديگر را به خوبي مي شناسند. از آخرين بازي آنها زمان زيادي نمي گذرد. دو تيم در نخستين بازي گروهي خود در يورو 2012 هم به ديدار يكديگر رفته بودند كه نتيجه اي جز تساوي يك بريك نداشت. اين بار اما اوضاع فرق مي كند و بازي در ورزشگاه المپيك كيف بايد برنده داشته باشد.
ويسنته دل بوسكه در صورت قهرماني ماتادورها دومين مربي پس از هلموت شون خواهد بود كه دو قهرماني را در جام ملت هاي اروپا و جام جهاني كسب مي كند. شون در يورو 1972 و جام جهاني 1974 توانست آلمان غربي را قهرمان كند.
اگر فرناندو تورس دراين ديدار گلزني كند، اولين بازيكني خواهد بود كه در فينال جام جهاني و فينال جام ملت ها گل زده است. اسپانيا در ديدارهاي رسمي پس از باخت يك بر صفر مقابل سوئيس در مرحله گروهي جام جهاني 19بازي متوالي بدون شكست بوده است. از طرف ديگر ايتاليا تنها در 2 بازي از 8 مسابقه اخير توانسته در وقت هاي معمول به پيروزي برسد.
اسپانيا و ايتاليا در مجموع 30 بار مقابل هم قرار گرفته اند كه سهم ماتادورها 8 پيروزي، 12 تساوي و 10 شكست بوده است.
قهرماني ايتاليا و اسپانيا شايد مسكني براي تومور بدخيم اقتصادي اين دو كشور باشد چرا كه هر دو در بحران اقتصادي اروپا و يورو در خطر ورشكستگي قرار دارند. بايد منتظر ماند و ديد كداميك از اين دو ورشكسته اقتصادي قهرماني اروپا را مرهمي بر زخم هايش مي كند.
 


خواندني از ورزش ايران

¤تيم بسكتبال جوانان در نخستين ديدار خود در رقابت هاي مجارستان نتيجه را به بلغارستان واگذار كرد. تورنمنت 4جانبه بسكتبال در مجارستان در شرايطي آغاز شد كه ملي پوشان جوان ايران در نخستين بازي خود در اين رقابت ها نتيجه را به حساب 72 بر 49 به تيم زير 20 سال بلغارستان واگذار كردند.
¤رقابتهاي واليبال جام باشگاه هاي آسيا از بامداد ديروز در شانگهاي چين آغاز شد و طي آن تيم كاله مازندران در اولين ديدار خود برابر نماينده ازبكستان به پيروزي 3 بر صفر دست يافت. در اين ديدار شاگردان بهروز عطايي موفق شدند با نتايج 25 بر 9، 25 بر 19 و 25 بر 14 حريف خود را شكست دهند.
¤«نوشاد عالميان» نماينده پينگ پنگ مردان ايران براي حضور در كمپ اشلاگر و آمادگي به منظور حضور در رقابت هاي المپيك 2012 لندن، بامداد ديروز عازم اتريش شد.


معرفي ملي پوشان اعزامي كاراته به مسابقات قهرماني آسيا

فدراسيون كاراته تركيب تيم ملي در بخش كوميته جهت حضور در مسابقات قهرماني آسيا را اعلام كرد.
وزن 55-كيلوگرم وحيد حسني پور، 60-كيلوگرم سعيد عليپور، 67-كيلوگرم حامد زيكساري، 75-كيلوگرم محمدهادي داودآبادي، 84-كيلوگرم علي فداكار و در 84+كيلوگرم ذبيح الله پورشيب روي تاتامي تاشكند به ديدار رقباي آسيايي خود مي روند.
 


اخبار ادبي و هنري

حمايت مردمي از اقدام وزير ارشاد در تعطيلي خانه سينما و نشر چشمه
گروهي از مردم انقلابي كشورمان، با برپايي تجمعي از اقدام وزارت ارشاد در تعطيلي خانه سينما و نشر چشمه حمايت كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين تجمع كه روز گذشته با حضور اقشار حزب الله و بسيج در مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، تجمع كنندگان همچنين در قالب يك بيانيه مطالباتي را مطرح كرده و خواستار پي گيري اين مطالبات از سوي مقامات فرهنگي و قضايي شدند.
آن ها در اين بيانيه خواستار هماهنگي دستگاه هاي قضايي در مسير برخورد با محصولات خلاف شئونات، انحلال هرچه زودتر خانه سينما و معرفي تشكيلات جديد با افراد جديد، الگوسازي حجاب و عفاف در تمام صحنه ها، نظارت بيش از پيش در امر چاپ و نشر و... شدند و از راه اندازي ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري تشكر كردند.
كتاب جديد آيت الله جوادي آملي به چاپ نوزدهم رسيد
تازه ترين اثر آيت الله جوادي آملي كه با عنوان «مفاتيح الحياه » در بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران ارائه شد در كمتر از دو ماه پس از انتشار خود به دليل استقبال قابل توجه مخاطبان اين اثر به چاپ نوزدهم رسيد.
به گزارش مهر، نوزدهمين چاپ كتاب «مفاتيح الحياه » تأليف آيت الله جوادي آملي در حالي كمتر از دو ماه پس از رونمايي اين كتاب از سوي نشر اسراء منتشر شد كه تهراني ها با خريد 04 هزار نسخه از آن در صدر استقبال كنندگان از اين كتاب قرار دارند.مفاتيح الحياه ، سبك زندگي بشر امروز براساس آيات قرآن كريم و روايات شريف پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(س) است كه به نظر مي رسد نام آن از مفاتيح الجنان (كليدهاي بهشت) گرفته شده است.
باني فيلم باز هم به معاندين تريبون داد!
روزنامه سينمايي باني فيلم بار ديگر به يك كارگردان معاند تريبون داد!
اين روزنامه به نقل از محمد يعقوبي نوشت: هيچ علاقه اي به شركت در جشنواره تأتر فجر ندارم! يعقوبي در مصاحبه خود از توقيف نمايش «عشق و عاليجناب» كار حسين پاكدل نيز انتقاد كرد.
محمد يعقوبي يكي از كارگردانان معاند جمهوري اسلامي است كه در بن مايه كارهاي خود- تلويحاً- نظام ديني را هدف توهين و تهمت قرار مي دهد.
روزنامه باني فيلم چندين بار است كه نظرات اين كارگردان درجه چندم را بازتاب مي دهد.
حكايت اولين قسمت سري جديد «هفت»
اولين قسمت سري جديد مجموعه برنامه هفت در حالي روي آنتن رفت، كه شنيده ها، حكايت از فشار به برخي از عوامل و ميهمانان برنامه داشت.
به گزارش برخي از رسانه ها، برخي از ميهمانان برنامه تأكيد كردند كه از طرف عناصري براي حاضر شدن در برنامه سري جديد هفت، تهديد شده اند.
آنها گفتند تهديدكنندگان اصرار دارند كه همكاري نكردن با هفت، باعث بازگشت تيم قبلي اين برنامه و زمين خوردن سري جديد مي شود!
تيم قبلي هفت با سرگروهي فردي كه، در پي ترويج ليبراليسم فرهنگي اردو زده در عرصه سينماي ايران بود.
كتاب هاي دفاع مقدس در صدر فروش بازار كتاب
كتاب هاي دفاع مقدس در صدر پرفروش ترين كتاب ها در كشور قرار دارند.
بهمن دري، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با رزمندگان و جانبازان عمليات آزادسازي مهران گفت: در آمار ارائه شده از تجديد چاپ كتاب ها- كه از استقبال مردم حكايت مي كند- شاهد هستيم كه كتاب هاي مرتبط با جنگ در رأس كتاب هاي پرفروش قرار دارند و اين روند از لحاظ كمي و كيفي نيز در حال گسترش است.
وي ادامه داد: آثار برجسته اي از حيث ساختاري و محتوايي در عرصه كتاب هاي دفاع مقدس منتشر شده است كه قابل مقايسه با كتاب هاي جنگ در دهه 06 و 07 نيست؛ به ويژه شاهد تلاش ناشران براي عرضه آثاري با بهترين آرايه هاي ظاهري هستيم كه از قضا مورد تأكيد مقام معظم رهبري است.
وي افزود: اگر زمينه هاي فراهم شده از سوي معاونت امور فرهنگي براي احياي فرهنگ دفاع مقدس به نحو مطلوبي صيانت شود ما در يكي- دو سال آينده شاهد انتشار آثار برجسته جهاني در عرصه دفاع مقدس خواهيم شد كه مي تواند با كتاب هاي كلاسيك جهان رقابت نمايد و در حال حاضر مي توان بيش از بيست تا پنجاه كتاب درباره دفاع مقدس را نام برد كه هم قابليت ترجمه به زبان هاي زنده دنيا را دارند و هم با كتاب هاي كلاسيك آمريكا و اروپا مي توانند رقابت نمايند.
كرمان؛ ميزبان دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس
دبير دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت از قطعي شدن استان ميزبان اين رويداد مهم سينمايي خبر داد. محمد خزاعي افزود: با ارزيابي و بررسي كه هيئت كارشناسي اعزامي جشنواره به عمل آورد استان كرمان را به جهت شرايط عمومي، امكانات زيرساختي، سالن هاي سينمايي، هتل و اساساً زمينه هاي مردمي و اجتماعي به عنوان استان ميزبان جشنواره انتخاب كرد.
وي خبر داد: علاوه بر استان كرمان كه به عنوان مكان اصلي برگزاري در نظر گرفته شده چندين استان ديگر نيز، به صورت همزمان در برپايي اين رويداد بزرگ سينمايي مشاركت خواهند داشت.
 


در ميان سكوت مسئولان جزيره خور قديمي قشم تخريب شد

قشم- خبرنگار كيهان:
خور قديمي كه در 11 كيلومتري ساحل جنوبي شهر قشم بود، در اثر سهل انگاري مسئولان توسط بخش خصوصي تخريب شد.
به گزارش خبرنگار ما، بخش خصوصي بعد از اجاره ساحل طلايي در جاده ساحل جنوبي در حوالي روستاي رمچاه قشم از سازمان منطقه آزاد، مبادرت به ساخت و ساز در حريم 60 متر دريا كرد و به تازگي در يك عمل غيرمنتظره اقدام به تخريب خور تاريخي و ساخت و ساز بر روي آن كرده است.
گزارش خبرنگار كيهان مي افزايد: اين اقدام بخش خصوصي همراه با سكوت مسئولان و محيط زيست و ميراث فرهنگي و حافظان اراضي ملي صورت گرفته است.
فروش سواحل دريا و استحصال بي رويه از آن باعث شده اكوسيستم دريايي با خطرجدي مواجه شود.


پس از گذشت 4 ماه شهردار رشت معرفي شد

رشت- خبرنگار كيهان:
پس از گذشت حدود 4 ماه از معرفي شهردار رشت به وزارت كشور، شوراي اسلامي اين شهر به دليل عدم صدور حكم شهرداري «ثابت قدم» از سوي وزارت كشور، اقدام به تنفيذ حكم شهردار رشت كرد.
در همين رابطه رئيس شوراي اسلامي كلان شهر رشت در مراسم معارفه ثابت قدم به عنوان شهردار رشت اظهار داشت در 13 اسفند سال 90 شوراي اسلامي شهر رشت سيدمحمدعلي ثابت قدم را به عنوان شهردار رشت انتخاب و به وزارت كشور و استاندار گيلان معرفي كرد.
محمود مباحي افزود: طبق قانون وزير كشور يا استاندار بايد ظرف 10 روز حكم شهردار معرفي شده را صادر كند كه از تاريخ 13 اسفند سال گذشته با وجود ارسال نامه هاي مكرر در تاريخ هاي مختلف، تاكنون حكم شهرداري ثابت قدم و يا علت صادر نشدن حكم به شوراي اسلامي رشت اعلام نشده است.
مباحي با بيان اينكه بيش از اين نمي توانستيم امور شهرداري رشت را معطل كنيم اظهار داشت: با توجه به اينكه بيش از 3 ماه از انتخاب و معرفي شهرداري سپري شده است. اعضاي شورا براساس روال قانوني اقدام به تنفيذ حكم شهردار رشت كردند.


دانش آموزان به اردوهاي جهادي و معرفتي هجرت و ولايت مي روند

معاون پرورشي آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در تابستان امسال 250 تا 350 هزار دانش آموز در 700 مركز تابستاني تحت پوشش برنامه هاي اوقات فراغت قرار مي گيرند و بزودي به اردوهاي جهادي هجرت 3 و ولايت اعزام مي شوند.
رضا اماني، معاون پرورشي اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با فارس در خصوص برنامه هاي اوقات فراغت مناطق 19گانه آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: دانش آموزان در اردوگاه ها و مراكز آموزشي و قرآني، آموزش هاي فرهنگي، هنري، ورزشي، شعر، داستان، سرود، نمايش و مهارت آموزي مي بينند.
وي با بيان اينكه فعاليت هاي تابستاني آموزش و پرورش به مدت 7 هفته در دو بخش قبل و بعد از ماه مبارك رمضان انجام مي شود، عنوان كرد: در ماه مبارك رمضان محافل انس با قرآن كريم در مدارس قرآني و تعدادي از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران برگزار خواهد شد.
وي افزود: امسال علاوه بر آموزش هاي هميشگي كه از سوي آموزش و پرورش اجرا مي شد، با حضور در مدارسي كه نياز به تعمير، مرمت و بازسازي دارند، علاوه بر انجام فعاليت هاي فرهنگي به بهسازي و ارائه خدمات عمراني مي پردازند. در اين طرح 40 هزار ميز و نيمكت، توسط دانش آموزان به خصوص دانش آموزان هنرستاني تعمير خواهد شد.
اين مقام مسئول در آموزش و پرورش با اشاره به اجراي اردوهاي متمركز در تابستان سال جاري، اردوي راهيان نور غرب كشور، اردوي دانش آموزان برگزيده و اردوي طرح ولايت، گفت: حدود 600 تا 700 هزار دانش آموز در اردوي طرح ولايت كه با همكاري سازمان بسيج دانش آموزي انجام مي شود شركت مي كنند؛ در اين اردوها از هر دبيرستان يك دانش آموز بسيجي منتخب، به نمايندگي ديگر دانش آموزان بسيجي و به عنوان جانشين فرمانده بسيج در دوره فرهنگي، بصيرت افزايي حضور خواهد داشت.
برنامه هاي معرفتي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان
همچنين به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، علاوه بر مباحث تشكيلاتي و آموزش مهارت هاي مختلف به دانش آموزان عضو انجمن هاي اسلامي در قالب برنامه هاي اوقات فراغت، برنامه ريزي به منظور اجراي برنامه هاي معرفتي ويژه اين دانش آموزان را نيز انجام داده كه اين برنامه ها در طول فصل تابستان اجرا خواهد شد. براساس اين گزارش، هر يك از هفته ها در ماه هاي تير و مرداد با يك عنوان نام گذاري شده كه بنا به نام گذاري اعلام شده، برنامه هاي متنوعي در قالب برگزاري نشست هاي تخصصي، كارگاه هاي آموزشي، اردوهاي دانش آموزي و... در قرارگاه هاي دانش آموزان عضو انجمن هاي اسلامي اجرا خواهد شد.


آغاز اردوي سراسري كميته امداد ويژه دانش آموزان

سي امين اردوي سراسري و منطقه اي كميته امداد ويژه دانش آموزان تحت پوشش كميته امداد افتتاح شد.
حسين انواري، سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) در اين مراسم با بيان اينكه يكي از فعاليت هاي اصلي كميته امداد اقداماتي است كه در حوزه فرهنگي و در ابعاد مختلف براي دانش آموزان، دانشجويان و خانواده ها برگزار مي شود، گفت: براي شكوفايي و رشد اين استعدادها، فعاليتهاي مختلفي در اردوها تعريف شده است كه در واقع يك سرمايه گذاري براي شدنها است.
وي ادامه داد: در طول اين 5 روز اردو، برنامه هاي مختلفي تعريف شده است و براي هر روز آن نام گذاري و تحت اين عنوان، برنامه هاي متنوعي براي عزيزان در اردو تدارك ديده مي شود.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) خطاب به دانش آموزان در اين مراسم گفت: اداره اردوگاه عمدتا به دوش شما جوانان است و شما بايد به تمرين اين كار استمرار داشته باشيد.
حسين انواري افزود: افرادي قبل از شماها و در دوره هاي گذشته در 20 سال پيش در همين اردوها و خوابگاه هاي امداد بودند، تلاش و همت كردند؛ استعدادهايشان شكوفا شد و اكنون در مسند مسئوليتهاي حساس كشور قرار دارند و نظام اسلامي به وجودشان افتخار مي كند. اميدواريم كه خداوند توفيق بدهد تا شما عزيزان نيز قدر اين شرايطي را كه براي رشد و تعالي شما فراهم شده است بدانيد.


بازگشايي موقت محور مواصلاتي خلخال- اردبيل

اردبيل- خبرنگاركيهان:
مديركل مديريت بحران استان اردبيل از بازگشايي موقت راه ارتباطي خلخال به اردبيل خبر داد.
«علي اسلامي» گفت: به دنبال بارش شديد باران و جاري شدن سيل و تخريب «پل كلارچايي» در محور خلخال- كوثر- اردبيل و مسدود شدن اين جاده، اهالي منطقه به طور موقت از راه روستايي خلخال- پروج- كوثر براي دسترسي به شهرستان هاي اردبيل و كوثر استفاده مي كنند.
وي گفت: براساس تلاش هاي بعمل آمده توسط امدادگران، مرمت كامل اين پل روز شنبه به اتمام مي رسد.
وي با اشاره به خسارت سنگين سيل در منطقه گفت: قطع ارتباط تلفني 20روستا، تخريب پنج دهنه پل، وارد شدن آسيب به ده ها واحد مسكوني در شهر و روستا و خسارت قابل توجه به مزارع كشاورزي، تاسيسات شهري و روستايي و تلف شدن دهها راس احشام از خسارت جاري شدن سيل در شهرستان خلخال است.
براساس گزارش خبرنگار ما فرماندار خلخال در جريان بازديد استاندار اردبيل از مناطق سيلزده گفت: به دليل بالا بودن ميزان خسارت و خرابي هاي ناشي از سيل برآورد ريالي دقيق خسارت توسط كارشناسان مديريت بحران شهرستان در حال بررسي است كه بعد از قطعي شدن به اطلاع مردم خواهد رسيد.«ذبيح الله عبداللهي» گفت: تخريب پل روستاي آق بلاغ نيز موجب مسدود شدن راه اين روستا شده است كه تلاش براي بازگشايي آن ادامه دارد.


با حضور وزير ورزش و جوانان 4 طرح ورزشي در بوشهر به بهره برداري رسيد

بوشهر- خبرنگاركيهان:
بهره برداري و اجراي چهار طرح ورزشي در استان بوشهر با حضور وزير ورزش و جوانان به بهره برداري رسيد.
سالن ورزشي شهداي خليج فارس بخش عسلويه، سالن ورزشي شهداي خليج فارس شهر بنك، كه از مصوبت سفر دوم هيئت دولت به استان بوشهر است و سالن ورزشي شهداي خليج فارس در شهر برازجان به عنوان اولين طرح مهر ماندگار در مجموع با اعتبار 13ميليارد و800 ميليون ريال به بهره برداري رسيد، همچنين ساخت مجموعه ورزشي 1500نفري كنگان با اعتبار 25ميليارد ريال آغاز شد. اين مجموعه شامل سالن ورزش هاي رزمي، زمين چمن مصنوعي و خوابگاه ورزشكاران است. هر يك از 12طرح ورزشي مصوب سفر نوروزي سال 90 رهبر معظم انقلاب به شهرستان كنگان است، براي اجراي اين تعداد طرح 800 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.


ثبت نام دانشجويان براي سفر به جزاير سه گانه ايراني

سايت ثبت نام از دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور براي سفر به جزاير سه گانه و كيش و قشم آغاز به كار كرد.
ثبت نام دانشجويان متقاضي سفر به جزاير سه گانه ايراني آغاز شد.
دانشجويان متقاضي مي توانند از روز 10 تيرماه با مراجعه به پايگاه اينترنتي www.abumusa-iran.com براي سفر به جزاير سه گانه ثبت نام كنند.
غلامرضا خواجه سروي معاون فرهنگي وزير علوم، تحقيقات و فناوري دراين باره گفت: دانشجويان و اساتيد دانشگاه ها و طلاب حوزه علميه براي آشنايي بيشتر با خليج فارس، درياي عمان و جزاير پنجگانه ايران مي توانند به سايت (ابوموسي-ايران) كه با اين هدف طراحي شده مراجعه كنند.
وي افزود: بايد خليج فارس به عنوان يك آبراه كه با امنيت ملي و ارضي كشور گره خورده، در ذهن دانشگاهيان ماندگار بماند. دانشجويان در اين سفر از جزاير كيش، قشم، ابوموسي و تنب هاي بزرگ و كوچك بازديد خواهند كرد.
 


ورزشكار مشهدي ركورد جهاني به عقب دويدن را شكست

مشهد- خبرنگار كيهان:
يك ورزشكار مشهدي ركورد جهاني به عقب دويدن به طول 47 كيلومتر و 250 متر را شكست.
به گزارش خبرنگار ما، ارشاد روحبخشيان اين مسافت را در پنج ساعت و 57 دقيقه و 20 ثانيه طي كرد و به ثبت اين ركورد براي نخستين بار در جهان موفق شد.
اين ورزشكار پيش از اين نيز مسافت 34 كيلومتر را در زمان چهار ساعت و 11 دقيقه، در تهران برعكس دويده بود.
شايان ذكر است: تاكنون ركورد به عقب دويدن متعلق به يك فرد آلماني بود كه توانست مسافت 42 كيلومتر را با استفاده از اين روش طي كند و در كتاب ركوردهاي گينس نام خود را به ثبت برساند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14