(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 11 تير 1391 - شماره 20245

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بحران سوريه و شكاف هاي خارجي (يادداشت روز)
سوراخ كمربند (گفت و شنود)
واكنش شديد نمايندگان مجلس به اظهارات ضدايراني اوباما
كيهان و خوانندگان
اعتراف كانديداي جمهوري خواهان به ناتواني آمريكا در قبال ايران هسته اي
خزاعي طي نشست خبري در سازمان ملل:
ايران مصمم به مذاكرات سازنده است و از حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد
انديشكده واشنگتن: مواضع ايران در برابر غرب قاطعانه است
شما كه عرضه يك رزمايش نداريدغلط مي كنيد ايران را تهديد كنيد! (خبر ويژه )
نگراني اسرائيل از پيوندجنبش هاي شيعي و سني در خاورميانه (خبر ويژه)
پس ايراني ها كجا هستند؟! (خبر ويژه)
دعواي لس آنجلسي ها ناموسي شد (خبر ويژه)
زيباكلام: خاتمي مثل پيكان 20 سال پيش است! (خبر ويژه)


بحران سوريه و شكاف هاي خارجي (يادداشت روز)

طي دو تا سه هفته گذشته، سوريه تحت فشار بيشتري قرار گرفته است. از يك سو مخالفان مسلح نظام سوريه كه پيش از اين عمليات هاي تخريبي و اقدامات خشونت آميز خود را عمدتا متوجه سه استان حمص، حماه و ادلب مي كردند اينك از يك سو دايره اقدامات نظامي خود را متوجه پايتخت كرده اند و از سوي ديگر استان هاي ديرالزور(در شرق) حلب(در شمال) و لاذقيه(در غرب) را هدف آماج عمليات تروريستي كرده اند. در محيط منطقه اي هم شاهد آرايش نظامي ارتش تركيه در مرز با سوريه هستيم و در همين ايام نفوذ هواپيماهاي جنگي تركيه به آسمان سوريه هم اتفاق افتاد كه با واكنش قاطع نظاميان سوريه مواجه گرديد.
در سطح بين المللي نيز اظهارات تندتر مقامات غربي را شاهد بوديم و در اين فضا كنفرانس ده جانبه ژنو برگزار شد كه به گفته كوفي عنان «براي انتقال قدرت» شكل گرفته است. هم زمان با اين مسائل موج رسانه اي مبتني بر نزديك بودن سقوط دولت سوريه هم تشديد شده است.
در خصوص تحولات جديد و تحليل اقدامات خصمانه اخير عليه سوريه، توجه به نكات زير اهميت دارد:
1- بدون ترديد ميان تشديد اقدامات تروريستي در سوريه و بخصوص آلوده كردن نقاطي- مثل دمشق، حلب، ديرالزور و لاذقيه- كه طي ماه هاي اخير آرام بوده است و اقدامات شك برانگيز نظامي تركيه در مرزهاي جنوبي خود و تجاوز چند هواپيماي جنگي به آسمان سوريه و اجلاس 10 جانبه ژنو ارتباط دقيقي وجود دارد و در يك اتاق طراحي گرديده است. دلايل و شواهد زيادي براي اثبات اين نظريه قابل ارائه است. از جمله اين كه اقدامات جنايتكارانه نيمه شب عليه شبكه الاخباريه سوريه كه به كشته شدن هر 7 نفر عضو شيفت شبانه آن با تير مستقيم و از نزديك منجر شد بايد از سوي آمريكا و... محكوم مي شد ولي همزمان با اين اقدام شاهد تشديد فشار سياسي و ديپلماتيك آمريكا عليه سوريه بوديم و اوباما در فرداي جنايت عليه كاركنان الاخباريه، اسد را ملزم به كناره گيري از قدرت دانست. آرايش نظامي تركيه در مرز سوريه كه به بهانه ساقط شدن يك فروند هواپيماي F4 نيروي هوايي آنكارا صورت گرفت هم سند ديگري است كه ارتباط اين مسائل با يكديگر را نشان مي دهد. همه مي دانند كه واكنش نظاميان سوري به ورود هواپيماي جنگي كشوري كه موضع خصمانه عليه سوريه دارد، كاملا طبيعي است. كنفرانس ژنو و اظهارات تند و غيرمترقبه كوفي عنان عليه مردم و نظام سوريه هم سندي جداگانه است. عنان پيش از اين گفته بود ماموريت او تغيير نظام سياسي و يا هر چيزي كه به تغيير منجر شود نيست، ولي دو روز پيش از آغاز كنفرانس ژنو اعلام مي كند كه دستور كار ژنو انتقال قدرت در سوريه است. اما كاملا واضح بود كه اين اظهارات حداقل ربطي به سه عضو- چين، روسيه و كويت- ندارد كما اينكه بعد از سخنان عنان، لاوروف با صراحت اعلام كرد كه ما با هر نوع دخالت و يا تصميم گيري در بيرون مرزهاي سوريه راجع به نظام سياسي اين كشور مخالفيم و اجازه نمي دهيم موضوع انتقال قدرت دستور كار ژنو باشد.
2- اگر خوب مسائل پيش آمده را بكاويم درمي يابيم كه طي دو تا سه هفته اخير، اتفاق جديدي در سوريه نيفتاده است. اقدامات تروريستي عليه مردم و نظاميان سوري در آستانه اجلاس هاي اسفند تونس، ارديبهشت تركيه و خرداد فرانسه هم تشديد شد و مشابه اجلاس ژنو هم تاكنون مكرر برگزار شده است. موضع خصمانه تركيه عليه سوريه هم كه حكايت جديدي نيست بنابراين برخلاف تبليغات گسترده اي كه در فضاي رسانه اي و الكترونيكي نظام سوريه را رو به فروپاشي معرفي مي كند، اتفاق تازه اي در روي زمين نيفتاده است. ورود به سه منطقه حومه دمشق و ورود جنگنده تركيه به آسمان سوريه و حضور چين و روسيه در اجلاس مربوط به سوريه مسائل تازه به حساب آمده اند در حالي كه روند گذشته را تغيير نداده است.
3- اجلاس ديروز ژنو كه تركيبي از 5 عضو دائم شوراي امنيت، تركيه، قطر، كويت، رئيس روابط خارجي اتحاديه اروپا و دبيركل سازمان ملل بود در واقع تركيب 7+1+2 بود يعني روسيه و چين مخالف اقدام و مداخله خارجي عليه نظام سوريه، كويت در ميانه و متمايل به عدم دخالت و 7 عضو ديگر دنبال راهي براي مداخله خارجي عليه سوريه بودند. اگر بنا به رأي گيري بود، نتيجه از قبل معين بود ولي معلوم است كه چنين جمعي هيچ جايگاه حقوقي نداشته و مجموعه معيني را نمايندگي نمي كنند تا با رأي آنان تصميمي گرفته شود بنابراين مبنا رأي گيري نبوده و بر فرض كه قرار بوده در ژنو كاري صورت بگيرد بدليل عدم اجماع عملاً ميسر نبوده است. با اين وصف تصميمات اين كنفرانس حتي از كنفرانس هاي اسلامبول، تونس و پاريس هم بي خاصيت تر است چرا كه در آن اجلاس ها اجماع وجود داشت و در ژنو اجماع هم وجود نداشت. در واقع كنفرانس ژنو براي آن بود كه پرونده مأموريت عنان را بسته اعلام و وانمود كند كه سوريه وارد مراحل و شرايط جديدي شده است. بعد از آنكه به واسطه فعال شدن دوباره تروريست ها در مناطق پاكسازي شده، ارتش سوريه بر مبناي مسئوليت قانوني و پذيرفته شده، دوباره وارد عمل شد، كوفي عنان در گزارش خود به شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل اعلام كرد كه سوريه به مرحله بازگشت ناپذير رسيده! و دو روز پيش از كنفرانس ديروز ژنو هم اعلام كرد كه دستور كار ژنو انتقال قدرت در سوريه است! و حال آنكه هيچ توافقي ميان 10 عضو به وجود نيامده بود و اساساً اين سؤال مطرح است كه اين 10 عضو چگونه انتخاب شده اند و نيز براساس كدام اصل قانوني، يك جمع كوچك به خود اجازه داده اند درباره انتقال قدرت در يك كشور عضو سازمان ملل كه بايد مرزها و حاكميت آن به رسميت شناخته شود، تصميم گيري نمايند؟ كنفرانس ژنو محكوم به شكست كامل است چرا كه از اقدامات شبه حقوقي قبلي هم سست تر است. در واقع در يك عبارت كوتاه مي توانيم بگوئيم برگزاري چنين كنفرانسي تنها كاري بوده كه آمريكايي ها مي توانسته اند انجام دهند و حضور روسيه و چين هم براي آن بود كه مخالفان مسلح بشار گمان كنند مانع بين المللي اقدام عليه سوريه در حال كنار رفتن است. كنفرانس ژنو چند عضو سازمان ملل را به 5 عضو دائم شوراي امنيت ضميمه كرد، اين در واقع اعتراف به ناكارآمدي شوراي امنيت در مواجهه با دولت بشاراسد است با اين وصف مي توان با قاطعيت گفت كه تغيير نظام سوريه در بيرون مرزها كماكان نشدني است.
4- عزيمت يگان هايي از ارتش تركيه به مرزهاي اين كشور با سوريه- استانهاي دياربكر و هاتاي- اگرچه اقدامي تحريك آميز به حساب مي آيد در عين حال بيانگر آن است كه تركيه قصد اقدام نظامي ندارد چرا كه اگر ارتش تركيه قرار بود كاري انجام دهد بايد اصول غافلگيري را رعايت مي كرد نه اينكه به نمايش رسانه اي عزيمت چند جوخه نظامي و نه يك ارتش به همراه چند ضدهوايي موشك انداز روي آورد. كاملاً واضح است كه هيچ اجماعي در داخل تركيه براي حمله به سوريه وجود ندارد كما اينكه در اين ميان شاهد مخالفت سران ارتش هم بوده ايم از سوي ديگر سوريه با اسقاط هواپيماي F4 تركيه در مديترانه نشان داد كه در واكنش قاطع به تهاجم نظامي ترديد نداشته و كاملاً آماده است و لذا يك اقدام ناپخته آنكارا مي تواند تركيه را درگير جنگي ويران گر كرده و همه دستاوردهاي اقتصادي اردوغان را برباد دهد در عين حال درگيري با سوريه، جنگ را به مرزهاي شرقي آن و در مجاورت با متحد استراتژيك سوريه هم گسترش مي دهد.
5- هر نوع اقدام خارجي نظامي عليه سوريه براي دولت بشار يك فرصت مهم به حساب مي آيد چرا كه درگيري خارجي، ملت سوريه را منسجم تر مي كند بعنوان مثال اكنون جمعيت نزديك به 15 درصدي كرد سوريه- كه عمدتاً در استان شمال شرقي حسكه سكونت دارند- صرفا تماشاچي درگيري اسد و مخالفانش بوده اند به دليل اينكه بيش از دولت سوريه با دولت تركيه مشكل دارند اين جمعيت تماشاچي قطعا در جنگ با تركيه فعالانه وارد مي شوند كما اينكه انتخاب «عبدالباسط صيدا»ي كرد به جاي «برهان غليون» عرب بعنوان سركرده مخالفان دولت سوريه براي آن انجام شد كه كردها را از موضع غيرفعال كنوني خارج كنند كه البته موفقيت چنداني در برنداشته است.
6- مخالفان مردم و حكومت سوريه در ميان خود اختلافات شديدي دارند. در داخل مخالفان ميان جناح سياسي وجناح شبه نظامي اختلافات در حدي است كه گروهي گروه ديگر را به مزدوري متهم مي كنند. در محيط منطقه اي كماكان دولت هاي كويت، عمان،يمن، عراق، لبنان، اردن و همه كشورهاي عرب آفريقا مخالف هر نوع اقدام عليه نظام سياسي سوريه بوده و خواستار آرامش در اين كشورند در محيط بين المللي هم كماكان دو دولت روسيه و چين در مقابل سه دولت آمريكا، انگليس و فرانسه ايستاده اند. در اين فضا هر طرح خارجي كه بر مبناي مداخله بنا شده باشد، در گام هاي اوليه متوقف مي شود. سه هفته پيش بحث «گروه تماس بين المللي» مطرح شد و چند روزي هم رسانه ها درباره آن جنجال كردند ولي وقتي مشخص شد كه حضور كشورهاي ايران، لبنان، عراق و اردن در اين گروه تماس به عنوان كشورهاي موثر و همسايه اجتناب ناپذير است، سخن گفتن از اين طرح به عنوان اهرم فشار عليه سوريه فراموش شد و كنفرانس ده جانبه ژنو بدون آنكه هيچ منطق حقوقي از آن پشتيباني كند، جايگزين آن گرديد.
7- در محيط داخلي البته مردم و دولت سوريه هزينه هاي سنگيني را مي پردازند. سوريه كشوري است با اقتصاد كوچك و مردمي كه اكثراً به كمك دولت احتياج دارند، دولتي كه در محاصره اقتصادي قرار گرفته است. دولت سوريه در مواجهه با تروريست هاي مسلح همان كاري را مي كند كه هر دولت ديگر در مواجهه با تروريسم انجام مي دهد و كاملاً ذيحق شناخته مي شود. در اين ميان دولت هاي آمريكا، فرانسه، انگليس، عربستان، قطر، تركيه و رژيم صهيونيستي از يك سو تامين كننده سلاح هاي مختلف تروريست ها هستند و در همان حال به نمايندگي از مردم سوريه كه هر روز قرباني اين تروريسم ائتلافي مي شوند، از لزوم اسقاط نظام سياسي كه از كشور و مردم خود دفاع مي كند، سخن مي گويند! البته امروز ديگر حقايق براي همه معلوم شده است همين ديروز وزير خارجه تونس كه كشورش در اسفند ماه ميزبان حاميان تروريسم ضدسوري بود، گفت هرگونه دخالت خارجي و تلاش براي تشديد اوضاع امنيتي به ضرر مردم سوريه و منطقه است. آمريكايي ها طي ماه هاي اخير و بخصوص پس از بن بست اجلاس پاريس تلاش زيادي كردند تا اجماع جهاني را عليه سوريه به وجود آورند اما اين اتفاق نيفتاد. پوتين در ديدار اخيري كه در مكزيك با اوباما داشت با صراحت به او گفت حل بحران سوريه بايد از درون آمريكا شروع شود چرا كه سازماندهي تروريسم و آشوب از داخل آمريكا صورت گرفته و هدايت مي شود.
سعدالله زارعي
 


سوراخ كمربند (گفت و شنود)

گفت: رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا اعلام كرده كه در اكتبر سال 2012- مهرماه- ارتش آمريكا و اسرائيل يك مانور مشترك دفاع موشكي انجام خواهند داد!
گفتم: از يارو پرسيدند اسمت چيه؟ گفت «هيبت الله»! گفتند؛ راست ميگي يا ميخواي ما رو بترسوني؟!
گفت: همين ژنرال آمريكايي گفته است كه اين رزمايش قرار بود 2 ماه قبل انجام شود ولي تا چند ماه بعد به تاخير افتاده است.
گفتم: ولي يك سال قبل هم قرار بود انجام شود و به تاخير افتاد و اين دفعه سوم است كه به تاخير مي افتد.
گفت: يك سناتور آمريكايي گفته است؛ اعلام اين مانورها براي ترساندن ايران است ولي به خاطر ترس آمريكا از ايران، انجام آن را پي در پي به تاخير مي اندازند.
گفتم: جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه و حمله به عراق و افغانستان نشان داد كه ارتش هاي آمريكا و اسرائيل مثل سوراخ هاي اول كمربندند، هميشه هستند ولي هيچوقت به كار گرفته نمي شوند.
گفت: چرا؟!
گفتم: خب! معلومه! كمربند شل، شلواري به پاي طرف باقي نمي گذارد و... باعث آبروريزي است!


واكنش شديد نمايندگان مجلس به اظهارات ضدايراني اوباما

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اظهارات اخير رئيس جمهور آمريكا در حمايت از ادعاي مالكيت امارات بر جزاير سه گانه ايراني را محكوم كردند.
حجت الاسلام والمسلمين حسين سبحاني نيا عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه گفت: پرچم جمهوري اسلامي ايران تا هميشه در جزاير سه گانه برافراشته مي ماند.
وي ادامه داد: اين مسئله بايد براي اوباما و كشورهاي همسو با آمريكا روشن باشد كه جزاير سه گانه ايراني هستند و جمهوري اسلامي ايران هم از موضع حق خود در رابطه با اين جزاير يك قدم به عقب نخواهد رفت.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: پرچم پرافتخار جمهوري اسلامي ايران هميشه در فضاي جزاير سه گانه ايراني برافراشته مي ماند و حمايت اوباما از ادعاي اماراتي ها هم چيزي را عوض نمي كند.
عباسعلي منصوري عضو كميسيون امنيت ملي نيز در اين زمينه گفت: دخالت آمريكا در امور داخلي كشورمان را به هيچ وجه تحمل نمي كنيم.
اين نماينده مجلس در ادامه سخنان خود تصريح كرد: احساس مي كنم كه اگر دولتمردان آمريكايي و همچنين دولتمردان منطقه اي پيش از بيان چنين سخناني با مشاوران سياسي، نظامي، امنيتي و اقتصادي خود مشورت كنند حتما اين مشاوران آنها را از بيان اين مطلب عجولانه برحذر مي كنند.
منصوري با بيان اينكه جزاير سه گانه تحت حاكميت كشورمان است، گفت: تمام نقشه هاي تاريخي، قوانين، قواعد و چارچوب هاي بين المللي نشان مي دهند كه جزاير سه گانه متعلق به ايران و تحت حاكميت ارضي جمهوري اسلامي ايران است.
جواد جهانگيرزاده ديگر عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به «فارس» گفت: هيچ كس حق ادعا در مورد جزاير سه گانه ايران را ندارد.
وي با محكوميت حمايت اوباما از ادعاي حاكميت امارات بر جزاير سه گانه ايراني اظهار داشت: ادعاي اوباما به اين معناست كه ما به يكي از شهرهاي آمريكا اظهار تملك كنيم و مثلا بگوييم واشنگتن متعلق به ايران است.
وي اضافه كرد: اگر در مقابل اين ادعاي گزاف آمريكايي ها و شخص رئيس جمهور اين كشور سكوت كنيم فردا آنها در مورد مهمترين منابع ملي ما هم مدعي مي شوند بر اين اساس لازم است كه نسبت به اين مسئله واكنش نشان دهيم.


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤متعجبم از كساني كه دلشان را به اخبار كذب رسانه هاي بيگانه كه دشمن ملت ما و مسلمانان هستند خوش كرده اند و تا به حال علي رغم به اصطلاح دقتي كه در تنظيم علمي اخبار خود مي نمايند پس از چندي كذب بودن آن برملا مي شود. به خاطر بياوريد دستيابي جمهوري اسلامي به علم هسته اي را كه در ابتدا چگونه آن را كم اهميت و غير واقعي جلوه مي دادند. حال ما كجا هستيم و آنها در كجايند.
نصيري
¤آيا در اوج قدرت و آرامش و امنيت كشور و اين همه منابع طبيعي، كنترل قيمت ها كار سختي است؟ به نظر مي رسد كه پاسخ منفي است و آنچه لازم به نظر مي رسد عزم راسخ براي كنترل و مهار تورم توسط مسئولين امر (اعم از دولت و اتحاديه صنوف) است.
0861---0914
¤دغدغه اصلي مردم گراني افسار گسيخته است كه دچار آن شده اند. اظهار هم دردي مسئولين دردي از مردم را درمان نمي كند. دولت بايد در عمل نشان بدهد كه اين وضع يعني فشار به ملت را تحمل نمي كند.
5796---0912
¤از مسئولان بنياد جانبازان تقاضا داريم نسبت به تهيه داروهاي جانبازان توجه ويژه اي مبذول دارند. ما جانبازان براي تهيه برخي از داروها خيلي در مضيقه هستيم.
طولابي
¤با توجه به سخنان معاون توانبخشي سازمان بهزيستي مبني بر حل شدن مشكل معلولين و شارژ شدن كارتشان، ما معلولين تهران بزرگ كه با معلوليت خود دست و پنجه نرم مي كنيم اعلام مي نمايم كه متاسفانه نه كارت ما شارژ شده و نه مشكلات ما حل شده است. در صورت تداوم روند فعلي بسياري از معلولين بايد با پرداخت هزينه هاي سنگين 300-200 هزار توماني به تردد روزانه براي كار و درمان و فيزيوتراپي بپردازند كه از توان بسياري از آنها خارج است و يا بايد در گوشه منزل به انتظار مرگ بنشينند. لذا از مسئولين دولتي درخواست مي كنيم كه نسبت به حل مشكل قشر معلولين مساعدت نمايند.
يكي از معلولين تهران بزرگ
¤در سال 86 براي مسكن مهر 149 گلبهار مشهد با واريز مبلغ 6 ميليون تومان ثبت نام نمودم به اميد اينكه در سال 89 صاحب منزل شوم. در سال 90 و 91 براي سركشي رفتم اما ملاحظه شد كه متاسفانه هيچ پيشرفتي نداشته است. ضمن آنكه 6 ميليون ديگر نيز مطالبه نمودند و كسي هم پاسخگو نيست. لطفا مسئولين ذي ربط پاسخگو باشند.
9604---0935
¤دولت درخصوص مطالبات حقوق آزادگان در زمان اسارت فقط يك قسط آن را پرداخت كرده است. با توجه به مشكلات عديده اي كه ما آزادگان با آنها رو به رو هستيم درخواست داريم مسئولين امر نسبت به پرداخت باقي مانده مطالبات اقدام شايسته داشته باشند.
2438---0919
¤آيا اجراي اصل 44 يعني اينكه كارمند رسمي را بعد از 25 سال سابقه او را شركتي نمايند و حقوق او را ندهند؟ متاسفانه حدود 100 نفر از كارمندان رسمي راه آهن را به اين بلا مي سوزانند. از مسئولين انتظار رسيدگي داريم.
3208---0911
¤مديرعامل تعاوني سهام عدالت ماهها قبل وعده پرداخت سود سهام در خرداد ماه را داد ولي هيچ خبري نشد. مسئولين مگر مجبور هستند كه وعده تحقق نيافتني بدهند؟ چرا باعث نارضايتي مي شوند؟
0198---0917
¤در كناره هاي جاده هاي پرتردد كشور از جمله جاده هاي تهران-شمال متاسفانه در اثر عدم رعايت قوانين و اصول بهداشتي از سوي مسافران و رانندگان وسايل نقليه، مناظر زشت و ناپسندي به وجود مي آيد كه باعث شرمندگي است. اميدواريم با قاطعيت پليس در اجراي قوانين شاهد خيابان ها و جاده ها با مناظر زيبا و بهداشتي در شأن و قد و قواره ايراني مسلمان پيشرفته باشيم.
1347---0912
¤ساكنين شهرك فرهنگيان در غرب تهران امكان دريافت ديجيتالي برنامه هاي صدا وسيما را ندارند از طرفي هم دوست ندارند به برنامه هاي ماهواره اي روي بياورند. چرا مسئولين امر اين مشكل را حل نمي كنند و نسبت به موضوع بي تفاوتي نشان مي دهند؟
صادقي
¤آقاي پورمحمدي رئيس بازرسي كل كشور در مصاحبه خبرنگار كيهان گفته است رسيدگي به بافت هاي فرسوده اولويت اول كشور نيست. بنده به ايشان حق مي دهم كه اين موضع را نسبت به بافت هاي فرسوده داشته باشد. وقتي مسئولي مثل ايشان در بافت هاي فرسوده زندگي نمي كند چرا بايد رسيدگي به اين خانه هاي مسكوني ناامن اولويت اول كشور باشد؟
احمدپور
¤ از دولت خدمتگزار و مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود در مورد حقوق پايين بازنشستگان تجديدنظر نمايند. واقعا زندگي براي قشر بازنشسته طاقت فرسا و غيرقابل تحمل شده است.
8455---0912
¤ از شهرداري بوكان درخواست مي شود نسبت به بازسازي ورودي شهر بوكان از مسير مياندوآب اقدام نمايد. متاسفانه بيش از دو ماه از تخريب آن و رها شدنش مي گذرد.
2185---0938
¤ چرا مسئولان فرهنگي نسبت به فروشندگان سي دي هاي مستهجن كه با جسارت در اماكن عمومي اقدام به فروش آنها مي كنند، كار جدي انجام نمي دهد.
قاسمي
¤ خواهشمندم درباره منطقه فرحزاد و طرح تفصيلي آن گزارش تهيه نماييد متأسفانه تا به حال هيچ پيشرفتي نداشته است مردم محل با مشكلات زيادي روبه رو هستند. چند سال است اين طرح براي اجرا مطرح مي شود ولي فقط حرف و شعار بوده و از عمل هيچ خبري نيست.
فرحزادي
¤ در تمام طول تاريخ بشريت تاكنون در هيچ زماني پيشرفتهاي علمي و تكنولوژي روز تا اين حد ممتاز نبوده است، اما همين تكنولوژي عالي وقتي مورد استفاده عجولانه و نابخردانه قرار گيرد، نتايج تأسف بار و خانمانسوزي برجاي مي گذارد كه متأسفانه در حال حاضر دامنگير بسياري از نوجوانان ما شده است و آن استفاده غلط و ناصحيح از تلفن هاي همراه و اينترنت است كه مثل خوره اي لاعلاج بر جان برخي از جوانان معصوم و ساده انديش افتاده است. تقاضا داريم مسئولان فرهنگي به اين مسائل دقت كنند و فرهنگ سازي بيشتري در خصوص استفاده درست از اين وسايل داشته باشند.
يك شهروند
¤ بيمه وانت بارها قطع شده است. لطفاً بفرماييد دليل آن چيست؟ ما با وانت نان زن و بچه را درمي آوريم نبايد دچار ضرر و زيان شويم و اگر خدايي ناكرده دچار مشكلي شويم چه كسي به داد ما مي رسد. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
راننده يك وانت بار
¤ ما مردم ولايتمدار تمام گراني هاي موجود را براي خشنودي حضرت ولي عصر عج و نايب برحقش و زدن مشت محكم بر دهان دشمنان تحمل مي كنيم، اما اين مشكلات اگر ناشي از بي توجهي و عدم كفايت مسئولان امر باشد، از آن نمي گذريم و حق خود و خانواده هايمان را نمي توانيم ناديده بگيريم.
8413---0912
¤ يك خانم بازيگر در برج ميلاد بخاطر بدحجابي با مأموران نيروي انتظامي درگير شده است. آيا كسي كه پايبندي به اصول اسلامي ندارد، مي تواند مجري طرحهاي عمراني و تزئيني بزرگ در پايتخت باشد؟
يك شهروند
¤ براي ثبت نام در مدارس شاهد به ازاي هر 6 ساعت تدريس يك معلم در اين مدارس 12 امتياز ولي براي هر ما ه حضور در جبهه فقط 7 امتياز در نظر گرفته اند. كساني كه خودشان در جبهه ها حضور پيدا نكردند لااقل اين گونه به دوران دفاع مقدس و جبهه رفته ها بي توجهي نكنند.
7715---0913
¤ يك منزل در قم دارم كه جزو بافت فرسوده است. براي دريافت وام 20 ميليوني براي ساخت مراجعه كردم به من گفتند چون كاربري آموزشي دارد، حق ساخت نداريد و وام تعلق نمي گيرد، به آموزش و پرورش مراجعه كردم، پاسخ آنها اين است كه نمي توانيم اعلام عدم نياز دهيم، پيشنهاد خريد خانه را مي كنم مي گويند بودجه نداريم. لطفاً مرا راهنمايي كنيد. هيچ كاري نمي توانم انجام دهم.
1239---0919
¤ به عنوان يك فرهنگي، 28 سال سابقه خدمت در پست مديريت و معاونت مدارس - در دوره اي كه حق مديريت نسبت به تدريس ناچيز بود - در پرونده خود دارم. قانون جديد مدرك ليسانس را شرط احراز مديريت و مدير مدرسه اعلام كرده است. آيا عدالت است كه به دليل اين مشكل در دو سال باقي مانده خدمتم از مزاياي مديريت محروم بشوم.
3898---0917
¤با حذف پيمانكاري و تبديل قرارداد كاركنان فرودگاه پيام كرج به مستقيم حقوق اكثر ما كاركنان برخلاف انتظار كاهش يافته است. در ضمن تعهدات سنگين محضري از كارگر گرفته مي شود با اين حال از مزاياي گذشته (دوره پيمانكاري و شركتي) خبري نيست.
6091---0936
¤حدود 100 نفر كارمند رسمي راه آهن هستيم كه به بهانه اجراي اصل 44 قانون اساسي يعني خصوصي سازي، 25 سال خدمت ما را شركتي محسوب و خيلي از حقوق و مزاياي ما را حذف كرده اند. مديون هستيد اگر چاپ نكنيد. روز قيامت جلوي يكايك مسئوليني كه چنين ظلمي را روا داشته اند مي گيرم و حلال نمي كنم.
3208---0911
¤ اخيرا مترو اقدام به تدوين آئين نامه جذب راهبر قطار پاره وقت و افتخاري نموده است با توجه به حفظ جان دوهزار مسافر در هر مسير و خط شايسته نيست كه افراد بي تجربه و بدون گواهينامه اقدام به راهبري نمايند در حالي كه راهبران گواهينامه دار با عشق و علاقه به خدمت رساني مشغولند.
يكي از راهبران قطار مترو
¤ مبلغ هشتصد ميليون تومان در موسسه «كارسازان آينده» سپرده گذاري نموده ام كه طبق اسناد و مدارك در صورت مراجعه مشتري در هر لحظه قابل پرداخت مي باشد. در تاريخ 3/4/91 به شعبه مركزي در تهران خيابان كريمخان خ به آفرين مراجعه و پس از درخواست دريافت سپرده و عدم پذيرش از سوي مسئولين شعبه مرا تهديد به بيرون راندن از شعبه نمودند. بدين ترتيب نتوانستم پولي را كه با دست خود پس انداز نموده ام وصول نمايم، از مردم مي خواهم با دقت بيشتر در بانكهاي خصوصي تازه تاسيس اقدام به سرمايه گذاري نمايند.
ناظران- ساكن مشهد مقدس
¤ تاكيد شهرداري منطقه 13 و برخي مراكز همسو با آن براي تامين پاركينگ مجازي بجاست ولي ساخت مركز تجاري كه با تخريب سينما در حال اجراست و شهرداري نيز يكي از شركاست فاقد اين مهم است. ضمن آنكه جمع شدن پاركينگ طبقاتي كه به علت تعريض صورت گرفت شهرداري را واداشت تا محل تردد خودروها در خيابان دهقان و خ اول و پنجم نيروي هوايي را به مناقصه گذارد تا تامين منابع مالي نمايد. علاوه بر اين مشكلاتي براي پارك خودروهاي كاسبان و اهالي محل مقابل پل ها و منازلشان ايجاد شده كه بعضا به درگيري مي انجامد. مردم محل از اين نگرانند كه تا چندي ديگر شهرداري از اين اختيارات خود پا را فراتر گذارده و كوچه هاي اطراف را نيز تصاحب كند. شايسته است مسئولين قبل از اقدام، به حاشيه ها نيز توجه جدي نمايند تا آسايش مردم مورد خدشه قرار نگيرد.
نراقي
¤ از پليس راهور درخواست مي شود به وضعيت عبور و مرور در ميدان امام خميني(ره) سر و سامان دهند كه به عنوان مركز پايتخت و به نام بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي اين وضعيت آشفته اين جا قابل پذيرش نيست متاسفانه وقتي به شهرداري گفته مي شود با مطرح كردن ميراثي بودن ميدان از زيربار مسئوليت شانه خالي مي كند. به علت نبود پل عابر پياده در تقاطع سعدي و خ اميركبير و يا اطراف ميدان تا به حال حوادث ناگواري رخ داده است.
آذري
¤ از مسئولين اداره اماكن شهريار درخواست مي شود به وضعيت بدحجابي هنجارشكنانه خانم هايي كه در كنار دادگستري و دادگاه انقلاب و شوراي حل اختلاف و در جنب دفترخانه 29 شهريار مشغول سرويس دهي و تنظيم لوايح، تايپ، عكاسي و كپي و... به ارباب رجوع هستند رسيدگي نمايند.
8113-0938
¤ از آقاي رويانيان درخواست مي كنم خود را ارزان به دنياي غافلان نفروشند. ظاهرا وي غرق دنياي بي اخلاقان شده است. براي دنيا و آخرتش نگرانم.
6839-0935
¤ اين بازيكنان فوتبال كه به حقوق ميلياردي خود قانع نيستند آيا به همان اندازه دردي از فوتبال ايران دوا كرده اند ؟ آيا ذره اي غيرت مثل بازيكنان اروپايي نسبت به تيم خودشان و كشورشان دارند كه مي خواهند مثل آنها حقوق بگيرند؟ اين مردم آرزوي يك بازي خوب و جوانمردانه از آنها را به دل دارند.
6433-0939
¤ ما جزء اين آب و خاك هستيم چرا 28هزار تومان مابه التفاوت يارانه هر شهروند ايراني را به حساب ما پرداخت نكرده اند؟
6262-0936
¤ آناني كه با مواجب يا بي مواجب پياده نظام دشمن شده اند و در رسانه هاي ضدانقلاب مشغول توطئه و خباثت هستند بدانند ملت در راهي كه انتخاب كرده با اقتدار پيش مي رود. در ضمن پيروزي كامل حق بر جبهه كفر وعده تخلف ناپذير الهي است و شك بردار نيست.
1791-0918
¤ خيلي از متكديان غيربومي شهرستان رشت در شغل خود حرفه اي شده اند. بارها مشاهده شده با پليس سرچهار راه روي جا و مكان تكدي گري جر و بحث مي كنند و ادعاي طلبكاري دارند!
0305-0939
¤ يك كارگر ساختماني در شهرستان همدان هستم. دستمزد روز انه ام حداكثر 15هزار تومان مي باشد. عرضم به نمايندگان محترم مجلس و مديران اجرايي كشور اين است كه درك كنند زندگي به ما قشر كارگر ساده خيلي سخت مي گذرد. گفتم تا براي گشايش در زندگي مردم فكري بكنند و خداي ناكرده دوره مسئوليت خويش را به روزمرگي نگذرانند.
ميثم شاياني
¤ در مسجد قدس خيابان پيروزي مبلغ 60ميليون تومان هزينه بازسازي توالت هاي اين مكان كرده اند ولي در حال حاضر از آنجا كه تمام شيرآلات نو شده از ترس اينكه اين اقلام توسط سارقين به سرقت نرود سرويس بهداشتي روي نمازگزاران بسته شده است و بسيار محدود مورد استفاده قرار مي گيرد.
از نمازگزاران مسجد قدس
¤ ما مددجويان كميته امداد از رئيس جمهور اين سؤال را داريم كه مگر كميته امداد خودش حق و حقوقي ندارد كه اين مبلغ 40 هزار تومان را اول هر ماه به ما نمي دهند.
يك شهروند
¤ چرا در نظام اداري ما مديران اين حق را دارند كه از پاداش هاي كلان بهره مند شوند، اما كارگران زحمت كش از هيچ حق و حقوقي نبايد بهره ببرند.
0669-0913
¤ پدر شهيد در حال كارگري كردن است و مادر يك شهيد براي دريافت وام يك ميليون توماني بايد بسيار دوندگي كند. بنده يك جانباز هستم كه از نزديك مشكلات زيادي را به چشم مي بينم كه دلم را خيلي به درد مي آورد، چرا خواهر يك جانباز بايد در مترو دستفروشي كند در مقابل فوتباليست ها حقوق هاي ميلياردي بگيرند. حيف از آقاي رويانيان كه خود را آلوده اين مسائل كرد.
5687-0912
¤ دولتهاي قطر، عربستان تركيه به دنبال ايجاد آشوب در اين كشور كه خط مقاومت را دنبال مي كنند هستند، لذا مردم سوريه بايد در برابر دشمنان ايستادگي كنند و مقاومت به خرج دهند و زير بار ظلم نروند.
قاسمي
¤ پيروزي ملت مصر را تبريك مي گويم و ديروز پيش بيني رسول اكرم مصداق پيدا كرد، مبني بر اينكه قوم يهود مسلط مي شوند و ملتي از مصر آنها را نابود مي كند. ان شاءالله اين طليعه پيروزي بر جرثومه فساد خواهد بود.
كاشاني
¤ يك جانباز بالاي 25 درصد هستم و طي اين مدت مشمول يك بار سر زدن مسئولان نشده ام. البته برادران جانباز مثل بنده زياد هستند كه در كمال مظلوميت زندگي مي كنند. فقط تقاضاي توجه داريم.
يك جانباز
¤ از رانندگان اتوبوس هاي بخش خصوصي و دولتي خواهش مي كنيم با توجه به فصل گرما پرده هاي داخل اتوبوس ها را نصب كنند.
4311-0912
¤ متأسفانه در برخي از مدارس با درس تاريخ معاصر آن طور كه شايسته است برخورد نمي شود و مغرضانه و سخيف برخورد مي كنند. اين نوع برخوردها اثر سوء بر تربيت نسل جديد و آموزش آنها دارد. اين جوانان بايد ميراث دار كشور باشند و ضرورت دارد با تاريخ كشور آشنا شوند.
شكوهي
¤ از مسئولان صداوسيما تقاضا داريم به افراد با حجاب و با پوشش مناسب به چشم افراد بي كلاس و بي فرهنگ نگاه نكنند و در سريالها مروج بدحجابي نباشند.
يك شهروند
¤ از مسئولين فرهنگي انتظار مي رود با فيلم هاي سينمايي مسئله دار قبل از توليد آن ها برخورد نمايند نه اينكه بعد از كلي هزينه تهيه و توليد و ساخت فيلمي اقدام به برخورد نمايند كه خود نوعي معرفي فيلم به همه است كه انسان ها را حريص به ديدن آن مي نمايد. اخيرا فيلمي توسط آقاي ده نمكي قرار است ساخته شود به نام «رسوايي» و متأسفانه نقش اول فيلم هم به عنوان يك روحاني به يك بازيگر كمدي داده شده است كه در دو فيلم نقش زن را بازي كرده است .
كيوان رستم نژاد از كاشان
¤ رئيس محترم قوه قضائيه در اجلاس يكروزه مسئولين اين قوه در مشهد مقدس اظهار نمودند كه با دانه درشت ها برخورد خواهد شد. چنين اظهاراتي مردم را اميدوار مي كند ولي همان طور كه رئيس محترم در جريان هستند دو امتحان در حال حاضر فراروي اين قوه است كه سابقه عملكرد آن را در ذهن و فكر مردم باقي خواهد گذاشت 1-پرونده سه هزار ميليارد توماني اختلاس 2- پرونده اختلاس بيمه. البته اگر در گذشته با دانه درشت هايي همچون شهرام خان جزايري و كساني مثل كروبي كه از وي رشوه هاي 300 ميليوني دريافت كردند برخورد مي شد شاهد چنين اختلاس هايي نبوديم.
عليمرداني
¤ برگزاري همزمان مسابقات بين المللي قرآن و نيز كنسرت موسيقي در برج ميلاد بي توجهي مسئولان برج را نشان مي دهد.
6531:0912
¤ رانندگان خودروهاي شخصي با خريدن 16 هزار تومان تابلوي آژانس و يك برچسب آهن ربايي حق ما تاكسي هاي خطي در خيابان جهان كودك را ضايع مي كنند و فرصت مسافركشي و جابه جايي مسافران را از ما مي گيرند از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
يك راننده تاكسي
¤ به نظر مي رسد سناريوي حوزه بحران يورو، بخصوص در حوزه درياي مديترانه طرحي صهيونيستي آلماني است كه وظيفه آلمانها بدهكار كردن كشورهاي حوزه مديترانه بوده تا نهايتاً آنها را به دامن صهيونيسم جهاني سوق دهند.
كاظمي
¤ تا وقتي كه سه خواسته رژيم صهيونيستي براي گروه 1+5 در نشستهاي خود با كشورمان مهم و مطرح باشد، محال است توافقي صورت گيرد.
سليمان بلغار
¤ برخي از شيوه هاي انتقاد از گراني نان و شير در قالبي شبيه روش اخلال برانگيز و غيرمنطقي است. فراموش نكنيم كه فتنه گران و كليه دشمنان به نظام اسلامي از اين شيوه برخورد دل شاد خواهند شد.
يك شهروند
¤ سردار رويانيان؛ ما شما را به عنوان يك خدمتگزار مردم مي شناسيم در شأن كسي مثل شما نيست كه براي چند فوتباليست در برابر ديدگان ملت ايران ژست بگيريد و از آنها دفاع كنيد. سردار ما از شما توقعات ديگري داريم. به فكر مردم باشيد. افرادي در كشور هستند كه به نان شب محتاج هستند. در يك كشور اسلامي چند بازيكن كه در حد آسيا نيستند و نمي توانند خوشحالي و غرور را بين مردم بياورند ارزش اين همه هزينه ندارند.
7929:0912
¤ باتوجه به ادامه تحريم هاي غرب عليه ايران، ادامه مذاكره يك نوع اتلاف وقت مسئولان خارجي در كشور است.
قاسمي از اصفهان
¤ آمريكايي ها و صهيونيست ها آن قدر احمق هستند و باتوجه به اينكه مي دانند مسئله هسته اي براي ايران حياتي است اما متاسفانه دائم چوب لاي چرخ مي گذارند و وقت مسئولان خارجي ما را مي گيرند.
عليمرداني
¤ يك سال از وعده هاي بانك سپه در مورد سود بانكي مي گذرد اما هيچ خبري از سودهاي وعده داده شده نيست.
5402:0912
¤ آقاي اردوغان جنگنده هاي تركيه اشتباهي وارد آبهاي سوريه نشده است، بلكه در اثر خوش خدمتي شما به رژيم صهيونيستي و آمريكاست كه بوي دلارها را به مشامتان رسانده است. در برابر ملت مسلمان تركيه چه جوابي نسبت به اين گونه خيانت ها خواهيد داد؟
يك ايراني مسلمان
¤ جاي بسي تعجب و تأسف است كه در منطقه يك تهران، مجتمعي با 1880 واحد بنا نمايند كه جمعيت آن بالغ بر 6 هزار نفر باشد، اما سازندگان مجتمع يك فضاي يك متري سبز براي ساكنان در نظر نگرفتند و محل احداث مسجد را به يغما بردند و فضاي سبز اين مجتمع كه متعلق به ساكنان آن است را تبديل به پاركينگ اختصاصي براي مالكان مجتمع كردند. آنها عرصه را براي ساكنان تنگ كردند و اقدام به ساخت تالار كردند. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
يكي از اهالي مجتمع ...
¤ يك فرهنگي منطقه 15 هستم كه وقتي براي گرفتن ابلاغ با سابقه 23 ساله به مدرسه رفتم به بنده گفتند بايد 12 ساعت درس مرتبط و 12 ساعت ديگر درس غيرمرتبط تدريس شود، اين هم در تخصص من نيست و هم اجحاف در حق دانش آموزان است.
يك معلم
¤ از فرماندهي محترم ناجا درخواست مي شود با بازرسي هاي نامحسوس در زيرمجموعه خود به ارزيابي عملكرد كاركنان خود مبادرت ورزد. متأسفانه در برخي شهرها اين نيرو براساس سلايق افراد اداره مي شود . مثلا در شهر فومن به علت عدم گشت شبانه هر شب سرقت هايي صورت مي گيرد كه صداي مردم را درآورده است و علت اصلي و سهولت در سرقت نبود گشت شبانه است.
6765---0911
¤ حضرت امام صادق(ع) فرمودند: هر كه قرآن بخواند درحالي كه جوان است و با ايمان ، قرآن با گوشت و خونش آميخته گردد. (اصول كافي ج 2 ص 603)
6263---0938
¤ برق غضبي كه چشم رهبر دارد
گويا كه بناي فتح خيبر دارد
دور و بر اين ديار پرسه نزنيد
اين مملكت فاطمه(س) حيدر دارد
سيدهادي ميري
¤ «شركت پيوند توسعه» واقع در شهرك صنعتي نصيرآباد نبش شمشاد 7 در شهرستان رباط كريم 6 ماه است كه حقوق كاركنان و كارگران را پرداخت ننموده است. از مسئولين امر استمداد مي كنيم.
4022---0919
¤ به خدا قسم كشورمان به يك انقلاب فرهنگي ديگري نياز دارد .فقط بحث حجاب خانم ها نيست وضعيت پوشش پسران خيلي بدتر از دختران شده است (در بسياري از معابر و كارگاه هاي خصوصي، راكب موتورسيكلت و... به دليل فاق كوتاه بودن شلوارها ، اندام سفله پسران نمايان است آستين هاي كوتاه، كراوات، سينه هاي باز، حمل سگ در معابر و خودرو و پارك و... از ديگر مواردي است كه گاه در ميان پسران بي بندوبار ديده مي شود.
5941---0912
¤ به دست اندركاران فوتبال عرض مي كنم به جاي هزينه كردن و بخشش از پول بيت المال به فوتباليست ها شايسته است كه فوتباليست ها با بازي هاي جوانمردانه و از طريق فروش بليط و... درآمدزايي كنند و اين قدر از بيت المال هزينه ننمايند.
حجت زحمتكش از نكا- روستاي دولاب


اعتراف كانديداي جمهوري خواهان به ناتواني آمريكا در قبال ايران هسته اي

كانديداي منتخب جمهوري خواهان در گفت وگو با شبكه سي بي اس اذعان كرد كه كاخ سفيد در شرايط كنوني قادر به مقابله با ايران هسته اي نيست.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست، «ميت رامني» كانديداي منتخب جمهوري خواهان در رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري 5 ماه آينده در آمريكا اخيرا در اظهاراتي اعلام كرده است، ما در مواجهه با سلسله اقداماتي كه شامل ايران هسته اي نيز مي شود، قابليت بقا نخواهيم داشت و به همين خاطر بايد هرگونه اقدامي را كه ممكن است انجام دهيم و تمام گزينه ها نيز بايد همچنان مطرح باقي بماند.
روزنامه «واشنگتن پست» در گزارش خود تاكيد كرد: اين اظهارات در شرايطي مطرح شده است آمريكا دوران 40 ساله جنگ سرد با شوروي هسته اي را سپري كرده و از اين نبرد نيز موفق بيرون آمده است.
اين گزارش همچنين افزود: آمريكا علاوه بر اين اكنون در حال غلبه بر چين هسته اي است و در همين راستا در مقابل كره هسته اي نيز ايستاده است، اما به گفته رامني، آمريكا نمي تواند با ايران هسته اي مقابله كند.
بنابر اين گزارش، ميت رامني در اين اظهارات خود در برنامه «فيس دنيشن» شبكه تلويزيوني «سي بي اس» همچنين ادعا كرده است من مي توانم به شما تضمين دهم اگر رئيس جمهور شوم هيچ مسئله اي در رابطه با ايران باقي نمي ماند و البته اگر لازم باشد از گزينه نظامي نيز استفاده خواهم كرد تا مانع از هسته اي شدن ايران شوم.
وي در ادامه تاكيد كرد: من درك مي كنم كه برخي مثلا در سنا اخيرا نامه هايي به رئيس جمهوري آمريكا نوشته اند و تاكيد كرده اند كه راهبرد مهار غيرقابل قبول است. در حقيقت ما نمي توانيم از سلسله اقداماتي در آينده كه ايران هسته اي را نيز شامل شود، جان به در بريم و به بقاي خود با اين شرايط ادامه دهيم.
 


خزاعي طي نشست خبري در سازمان ملل:

ايران مصمم به مذاكرات سازنده است و از حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل در نيويورك با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي مصمم به مذاكراتي جدي و سازنده است تصريح كرد: هيچ گاه بر سر حقوق مسلم خود سازش نمي كنيم.
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در يك نشست خبري با حضور خبرنگاران رسانه هاي آمريكايي و بين المللي مستقر در سازمان ملل تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره آماده ادامه مذاكرات شفاف، سازنده و جدي با گروه 1+5 بوده، اما هيچگاه بر سر حقوق مسلم خود دست به سازش نمي زند و در مقابل فشارها ايستادگي خواهد كرد.
خزاعي با اشاره به اقدامات تاخيري برخي از اعضاي 1+5 تصريح كرد: اين كشورها به دلايل خاص سياسي تاكنون براي يافتن راه حلي مناسب، جديت كافي نشان نداده اند.
وي هشدار داد: اكنون نيز اگر مذاكرات پيش نرود، بن بست ديگري را در روند مذاكرات شاهد خواهيم بود و اكنون در نقطه حياتي مذاكرات هستيم.
سفير و نماينده دائم كشورمان در تشريح جزئيات مذاكرات هسته اي كشورمان به حق غني سازي طبق موازين NPT اشاره و تاكيد كرد: حق غني سازي اورانيوم، يكي از موضوعات اصلي مذاكرات مسكو و مذاكرات قبلي در بغداد و استانبول بوده و اين حقي است كه قوانين بين المللي و مفاد NPT بر آن تصريح دارند.
خزاعي افزود: طبق اين قوانين و NPT، كشورهاي امضاءكننده، حقوق مسلمي در توسعه، تحقيق، توليد و استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي و نيز چرخه سوخت و غني سازي اورانيوم براي استفاده هاي صلح آميز دارند و اين موارد از حقوق مسلم هر كشور مستقل است.
وي با تاكيد مجدد بر تعهد طرف مقابل به حقوق و تعهدات مشخص در NPT گفت: جمهوري اسلامي ايران با هرگونه پيش شرطي آن هم خارج از چارچوب NPT به شدت مخالف است.
خزاعي، دستيابي به پيشرفت جدي در مذاكرات جامع، سازنده و پايدار را در چنين فضايي دست يافتني خواند و گفت: آماده ايم به توافقي درازمدت دست يابيم كه رويكرد گام به گام و اقدام متقابل، راهكار رسيدن به اين مرحله است.
وي تصريح كرد: درباره ادامه مذاكرات نيز بسيار جدي و در پي راه حلي هستيم كه به نتيجه برد-برد منجر شود.
خزاعي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري اينكه هدف از اعمال فشار و تحريم ها، لطمه به ملت ايران است، تصريح كرد: نمي گوئيم لطمه اي وارد نشده، بلكه مي گوئيم ايراني ها با تحت فشار قرار گرفتن، عقب نشيني نخواهند كرد و هيچگاه بر سر حقوق مسلم خود دست به سازش نخواهند زد.


انديشكده واشنگتن: مواضع ايران در برابر غرب قاطعانه است

يك انديشكده آمريكايي در آخرين تحليل راجع به مشكل هسته اي غرب با ايران نوشت:مواضع ايران چنان قاطعانه است كه از شدت يافتن تحريم ها نيز احساس خطر نمي كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،انديشكده «واشنگتن براي سياست هاي خاور نزديك» در گزارشي نوشت: ايران موقعيت خود در قبال غرب را محكم مي بيند بنابراين در گفت وگوها نيز از خود شتابي بخرج نمي دهد.
بر اساس اين گزارش؛سران ايران، اروپا را غرق در بحران هاي مالي مي بينند.آنها همچنين معتقدند كه آمريكا نيز تمامي تمركزش بر رقابت هاي انتخاباتي رياست جمهوري است .
همچنين اين كشور به دليل دو جنگ فرسايشي در منطقه ديگر رمقي براي ادامه درگيري با كشوري چون ايران ندارد.
اين انديشكده سپس مي نويسد: آنقدر كه آمريكا محتاج به تعامل با ايران است، اما ايرانيان چنين تصوري را ندارند .همچنين سران آمريكا نيك مي دانند كه بخاطر تبعات ناشي از درگيري نظامي با ايران اقتصاد شكسته شان بيش از پيش از بين مي رود بنابراين آن ها از هر رويارويي پرهيز مي كنند.
ايران نيز هيچ عجله اي در پاسخ دادن به تقاضاهاي غرب ندارد.سران ايران معتقدند كه غرب به شدت نگران اقدام نظامي خود يا اسرائيل عليه جمهوري اسلامي است.
از ديد اين انديشكده ايران با درآمدهاي حاصله از فروش نفت به قيمت بالا در سال هاي گذشته خيالش كاملا راحت است.
اين انديشكده در خاتمه نوشت: سران ايران اخيرا نيز اعلام كرده اند غرب در مذاكرت جدي نيست.ديدگاه ايرانيان نسبت به مذاكرات اين است كه تا تحريم ها رفع نشوند هيچ معامله اي در كار نيست .
ايران معتقد است كه حتي در صورت توافق با غرب نيز آمريكا يا اسرائيل درصدد خرابكاري و عمليات تروريستي عليه ايران هستند.


شما كه عرضه يك رزمايش نداريدغلط مي كنيد ايران را تهديد كنيد! (خبر ويژه )

رزمايش مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي براي دومين بار به تعويق افتاد. هاآرتص هراس از افزايش تنش با ايران را علت لغو مجدد رزمايش موسم به چالش سخت عنوان كرده است.
ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا اعلام كرد آمريكا و اسرائيل رزمايش چالش سخت را ماه اكتبر آينده (مهر و آبان) برگزار مي كنند.
اين رزمايش ابتدا قرار بود اواخر دي ماه سال گذشته برگزار شود اما اعلام شد به مدت 6 ماه (خرداد و تير امسال) به تعويق افتاده است.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص درباره علت لغو اين رزمايش نوشت: «مقامات نظامي اسرائيل اعلام كردند واشنگتن مي خواهد از افزايش تنش ها در منطقه جلوگيري كند و به همين خاطر رزمايش نظامي مشترك خود با اسرائيل را به خاطر نگراني از افزايش تنش ها با ايران به تأخير انداخته است.»
خاطرنشان مي شود در نوبت قبلي لغو رزمايش «چالش سخت» رسانه هاي رژيم صهيونيستي در گزارش هاي جداگانه اي علت لغو برگزاري رزمايش مشترك نظامي آمريكا و اسرائيل را جلوگيري از افزايش تنش ها در منطقه و هراس از تحركات ايران بويژه تهديد تهران به بستن تنگه هرمز توصيف كرده بودند.
همان زمان و همزمان با سفر رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا به اسرائيل، راديو ارتش رژيم صهيونيستي گزارش داده بود: رزمايش مشترك آمريكا و اسرائيل با عنوان «چالش سخت 12» به دليل فضاي «تنش آلود» منطقه به تعويق افتاده است.
دبكا فايل، وابسته به سازمان جاسوسي موساد نيز اعلام كرده بود: با لغو بزرگ ترين مانور جنگي آمريكا و اسرائيل توسط كاخ سفيد اختلافات بين واشنگتن و تل آويو بر سر ايران افزايش يافت.
 


نگراني اسرائيل از پيوندجنبش هاي شيعي و سني در خاورميانه (خبر ويژه)

اسرائيل نگران است انتخاب محمد مرسي به رياست جمهوري مصر باعث بي ثباتي در خاورميانه شود.
روزنامه فرانسوي «20 مينوت» ضمن درج مطلب خود خاطرنشان كرد: تل آويو نگران دوستي محمد مرسي با ايران و ايجاد بي ثباتي توسط وي است. مرسي اعلام كرده قصد برقراري دوباره روابط ديپلماتيك با ايران را كه در دوران «حسني مبارك» قطع شده بود دارد و از آن به عنوان يك ابزار متعادل كننده در مسايل استراتژيك خاورميانه ياد مي كند.
«فرانسوا ژره» مدير مركز فرانسوي تحقيقات استراتژيك مي گويد: دوستي ميان مصر و ايران قبل از هرچيز نشان دهنده هدف مصر براي تداوم حمايت هاي خود از آرمان فلسطين و حماس مي باشد در حالي كه اين جنبش سني است ولي مورد حمايت ايران شيعي است.
 


پس ايراني ها كجا هستند؟! (خبر ويژه)

«اكثر شركت كنندگان در ميتينگ هاي مجاهدين خلق [منافقين] نه ايراني كه آفريقايي و افغاني و اروپائيان بيكار و فقير هستند و به هواي يك وعده غذاي مجاني در اين ميتينگ ها شركت مي كنند».
يكي از عناصر ضدانقلاب خارج نشين ضمن انتشار اين مطلب و با اشاره به گربه رقصاني چندي پيش منافقين در پاريس نوشت: واقعيت پشت پرده همايش مجاهدين خلق در پاريس چه بود؟ اصلا دوست نداشتم بار ديگر نام منحوس اين گروه را بياورم، اما دروغ گويي ها و شارلاتان بازي اينها به حدي است كه مجبور شدم براي اطلاع رساني اين مطلب را بنويسم. سران سازمان كه در پاريس مستقر مي باشد، چند سالي است كه در ماه ژوئن همايشي را با نام پرطمطراق و دهن پركن «گردهمايي ايرانيان آزاده» در اين شهر برگزار مي كنند كه هدف از آن چيزي جز بهره برداري رسانه اي و تبليغاتي نيست. چند روز پيش مجددا اين برنامه برگزار شد. ويدئوي به دست آمده از اين نمايش به خوبي نشان مي دهد اكثر شركت كنندگان در اين برنامه نه ايراني كه در واقع آفريقايي، لهستاني، افغاني ها و اروپائيان بيكار و فقير ساكن فرانسه و برخي از كشورهاي شرق اروپا بوده اند! اين افراد با اتوبوس و به شوق خوردن غذا و نوشيدني مجاني و نيز بازديد و اسكان رايگان در پاريس به اين مراسم آورده مي شوند. اگر ويدئو را نگاه كنيد به وضوح مي بينيد كه به سختي مي توان افراد ايراني را در ميان سياه پوستان و موبورهاي مستقر در محل همايش، مشاهده كرد!
نويسنده وبلاگ «گاه نوشت هاي آلفرد» مي افزايد: واقعا زهي شرم! در اين تجمعات كه با صرف هزينه بسيار هنگفت و چند ميليون دلاري برگزار مي شود، از سياستمداران سابق آمريكايي كه اكثرا طرفداران دو آتشه حمله به ايران مي باشند براي سخنراني استفاده مي شود. آن طور كه در سايت فايننشال تايمز و برخي ديگر از سايتهاي معتبر ذكر شده، هر كدام از اين افراد براي يك سخنراني 10 دقيقه اي تا 40هزار دلار پول دريافت مي كنند. هدف سازمان از اين مراسم پرهزينه اين است كه مدعي شوند نزد ايرانيان داراي پايگاه و اپوزيسيون رژيم هستند.
اين ضد انقلاب خارج نشين در ادامه مي نويسد؛ اين دروغ گويي هاي مجاهدين خلق، خود سند محكمي است بر اين واقعيت كه هيچ پايگاه اجتماعي حتي در ميان ايرانيان مقيم خارج از كشور ندارد و براي پر كردن ميتينگ هاي خود دست به نيرنگ مي زند و با نوشابه و ساندويچ از خارجي ها به عنوان سياهي لشكر استفاده مي كند!
 


دعواي لس آنجلسي ها ناموسي شد (خبر ويژه)

دست اندركاران رسانه هاي اپوزيسيون كارنامه پرحجمي در تراشيدن سر يكديگر و ليچار بار كردن به هم دارند، اما اينكه كار به ناموسي شدن ماجرا و چاقو كشيدن بكشد، حكايت تازه اي است.
ماجرا از اين قرار است كه اخيراً «م - الف» سراينده شعرهاي مبتذل كاباره اي، به روي مجري شبكه تلويزيوني آپادانا چاقو كشيده است. پايگاه اينترنتي ايران گلوبال (وابسته به ضدانقلاب) در شرح ماجرا نوشت: همه داستان اين است كه مجري آپادانا تي وي در برنامه خود ادعا مي كند كه همسر «م - الف» يك زن بدكاره است و «م- الف» هم مي رود و مجري را با چاقو مي زند! خلاصه اوضاع در لس آنجلس بدجوري قاطي پاتي شده!! مجريها اين طوري هم به يكديگر گير مي دهند.


زيباكلام: خاتمي مثل پيكان 20 سال پيش است! (خبر ويژه)

اصلاح طلبان فاقد سر هستند و هر روز يك نفرشان به عنوان نامزد انتخابات معرفي مي شود. متأسفانه تا خرداد 92 شاهد ادامه اين وضعيت خواهيم بود.
صادق زيباكلام اين مطلب را در ارزيابي اصلاح طلبان گفته و تصريح كرده كه جبهه اصلاحات به طور حزن انگيزي فاقد مديريت است. وي در مصاحبه با آريا مي گويد: متأسفانه طي سه سال گذشته نمي توان هيچ مورد يا مسأله مهمي كه در سطح منطقه اتفاق افتاده باشد را پيدا كرد كه اصلاح طلبان و سران آنها در خصوص آن موضوع يك موضع گيري رسمي اتخاذ كرده باشند لذا اگر كسي خارج از ايران وارد جامعه ما شود اين سؤال براي آن مطرح مي شود كه جنبش اصلاحات كه درباره آن سخن مي گويند آيا ليدري دارد؟
اين اصلاح طلب كه در سوابق خود حمايت از هاشمي رفسنجاني را دارد، مي افزايد: آنچه دل انسان رابه درد مي آورد اين است كه جنبش اصلاح طلبي فاقد سر است. من دو مثال مي زنم درجريان انتخابات مجلس نهم در اسفند ماه و سپس در فروردين ماه ما هيچ حركت و موضع گيري رسمي را از جانب اصلاح طلبان نديديم و اصلاح طلبان هيچ موضع گيري شفاف، دقيق و روشني در قبال مسأله انتخابات انجام ندادند و بعد هم شاهد بوديم آقاي خاتمي آمد و رأي هم داد.
وي تأكيد مي كند: مشابه همين بلاتكليفي و نداشتن طرح و برنامه در انتخابات رياست جمهوري يازدهم كه قرار است در سال 92 انجام شود نيز ديده مي شود. در يك مراسم ترحيم كه متعلق به آقاي موسوي خوئيني ها بود ايشان يك مطلبي را به خبرنگاري مي گويند كه اين مساله موج راه مي اندازد و چند روز بعد يك هفته نامه نزديك به اصلاح طلبان يك عكس تمام رنگي از عارف چاپ مي كند و از وي به عنوان يك گزينه براي رياست جمهوري نام مي برد. پس از آن چند روز بعد عنوان مي شود قرار است اسحاق جهانگيري به عنوان نامزد اصلاح طلبان وارد عرصه انتخابات شود و دوباره پس از آن بحث عبدالله نوري و سپس محمد علي نجفي مطرح مي شود و در آخر موسوي لاري از احتمال ائتلاف با اصولگرايان ميانه رو خبر مي دهد لذا بنده معتقدم تا وقتي دست راست اصلاح طلبان به دست چپ شان مي گويد چكار بايد بكنيم متاسفانه شاهد ادامه اين وضعيت تا خرداد 92 خواهيم بود.
همكار سابق گروهك نهضت آزادي تأكيد مي كند: در واقع كمترين انتظار و توقعي كه مي رود اين است كه اينها هر چه سريعتر در يك مجلسي با حضور آقاي خاتمي و اطرافيانشان و نمايندگان حزب كارگزاران سازندگي و بخشي از حزب مشاركت و سازمان مجاهدين كه در زندان بسر نمي برند و بعضاً چهره هاي ملي- مذهبي در كنار يكديگر بنشينند و تعيين تكليف كنند و مشخص كنند كه اولاً آيا اساساً مي خواهند در انتخابات شركت كنند يا نه و اگر در انتخابات شركت كنند خير و سودش براي اين جريان چيست؟
وي ادامه داد: در واقع جريان اصلاح طلب بايد مشخص كند اولين نامزد آنها چه كسي است و بيشترين اولويت را چه كسي خواهد داشت و در صورت رد صلاحيت آن فرد، نامزد بعدي ما چه كسي است. مسأله بعدي اين است كه آيا بهتر نيست ما بياييم و قبل از اينكه نامزد معرفي كنيم با شوراي نگهبان و حتي سران اصولگرا رايزني هايي انجام دهيم و بگوييم از اين چند گزينه اصلاح طلب، شانس تأييد صلاحيت كداميك بيشتر است بنابراين بايد بر روي اين مسائل كار كنيم نه آنكه مانند انتخابات مجلس نهم اصلاح طلبان هيچ برنامه مشخصي نداشته باشند.
وي تصريح كرد: همانطور كه اخيراً نيز عنوان كرده ام اصلاح طلبان مي توانند به جاي اينكه نامزد خودشان را مطرح كنند؛ بيايند و بر روي يك گزينه اصولگرا توافق كنند و حداقلي از خواسته هاي اصلاح طلبان را مطرح و با يكديگر توافق كنند.
زيباكلام خاتمي را مثل پيكان 20 سال قبل و عبدالله نوري را مثل تريلي 18 چرخ توصيف كرده و خواستار اين شده كه اين دو به همراه نماينده اي از هاشمي و «حتي برخي اصولگرايان»(!) مديريت جمعي اصلاح طلبان را برعهده بگيرند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14