(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 11 تير 1391 - شماره 20245

خالد مشعل : رژيم صهيونيستي منتظر پاسخ ما باشد
94 كشته در درگيري هاي ناتو با طالبان در افغانستان
ثروتي در خدمت تروريسم
خطاب به ميليون ها مصري مرسي : شما منبع قدرت و مشروعيت من هستيد
شيخ عيسي قاسم: حمايت غربي ها نباشد آل خليفه جرأت سركوب ندارد
با انجام مراسم تحليف در محل دادگاه قانون اساسي رئيس جمهور اسلامگراي مصر رسما آغاز به كار كرد
نماينده آيت الله سيستاني: رژيم عربستان فاسد و وابسته به اسرائيل است
درگيري سنگين ارتش سوريه با تروريست ها در حومه دمشق
فراخوان معترضان وال استريت براي برپايي تظاهرات سراسري در فيلادلفيا
هزاران اردني عليه حكومت فاسد به خيابان ها ريختند
درگيري هاي خونين قبيله اي در ليبي شدت گرفت
چها رسوي پنج قاره
سوداني ها خواستارلغو طرح رياضت اقتصادي شدند


خالد مشعل : رژيم صهيونيستي منتظر پاسخ ما باشد

رئيس دفتر سياسي حماس گفت، انتقام خون رهبر حماس را خواهيم گرفت.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتدپرس، خالد مشعل در جريان تشييع پيكر «كمال غناجه» از رهبران حماس در امان پايتخت اردن تهديد كرد كه صهيونيست ها در انتظار انتقام ما باشند.
وي تأكيد كرد، تحقيقات نشان مي دهد كه وي را پيش از شهادت به شدت شكنجه كرده اند.
كمال غناجه در دمشق به شهادت رسيد و به دليل تابعيت اردني پيكر وي به امان منتقل شد.
هزاران نفر از شهروندان اردني در مراسم تشييع پيكر شهيد غناجه شركت و فرياد مرگ بر اسرائيل سردادند.
جنبش حماس رژيم صهيونيستي را مسئول ترور اين رهبر حماس عنوان كرده اند، اسرائيل تاكنون واكنشي به اين موضوع نشان نداده است.
 


94 كشته در درگيري هاي ناتو با طالبان در افغانستان

درگيري شديد ميان نيروهاي ناتو و دولتي افغان با شبه نظاميان طالبان در هفت استان افغانستان 94 كشته برجاي گذاشت.
به گزارش پرس تي وي، استان نورستان در شرق افغانستان طي 24 ساعت گذشته شاهد درگيري شديد ميان نيروهاي دولتي افغان و ناتو از يك طرف و شبه نظاميان طالبان بود كه به گفته فرمانده پليس اين استان 25 شورشي و همين تعداد غيرنظامي در اين درگيري جان خود را از دست دادند. در همين حال، واحد مركزي خبر به نقل از وزارت كشور افغانستان گزارش داد كه طي 24 ساعت گذشته همزمان با نورستان، در استان هاي كونار، ننگرهار، قندهار، لوگر، خوست و هرات هم ميان طرفين درگيري هاي شديد رخ داد. در اين درگيري ها نيز 44 شبه نظامي جان خود را از دست دادند. شمار زخمي هاي هفت استان مذكور نيز 34 تن اعلام شده است.
 


ثروتي در خدمت تروريسم

راستي، فكر مي كنيد «اسامه بن لادن» چقدر ثروت داشت؟
بايد گفت كه برآورد ثروت «بن لادن» بسيار دشوار است. پيش از انفجارهاي 11 سپتامبر 2001، ثروت امپراتوري مالي بنيانگذار «القاعده» حدود 300 ميليون دلار برآورد مي شد.
بايد گفت كه، ثروت «محمد بن لادن»، پدر «اسامه» كه در زمينه ساخت و ساز و خدمات عمومي فعاليت داشت، به هنگام مرگش درسال 1967 ميان «اسامه» و 54 برادر و خواهرش تقسيم گرديد. آن طور كه «اسلام بن لادن»، از برادران ناتني «اسامه» مي گويد، وي در سال هاي 1974 تا 1994 بين 12تا 15ميليون دلار دريافت كرده است.
بخشي از اين ثروت در ديگر شركت هاي سعودي يا در سودان سرمايه گذاري شد و سود فراواني عايد «اسامه» ساخت. او بدين شكل شركتي مركزي با نام «وادي الاقيض» تأسيس كرد كه درصدر شبكه اي از شركت هاي قانوني بي شمار در 35 كشور جهان قرار داشت. «شركت بين المللي لادن» (يك شركت واردات- صادرات)، «طابا اينوستمنت» و «شركت ساخت وساز هجرت» (متخصص در امور ساختمان) در شمار مهم ترين شعبه هاي شركت مركزي فوق قرار دارند. شركت هاي «بن لادن» همچنين پوششي براي تروريست هاي شبكه القاعده به حساب مي آمد، تامين مالي اردوگاه هاي تعليمات نظامي تروريست ها و يا خريد اسلحه را برعهده داشتند.
درپي جنگ خليج فارس در سال 1991 و استقرار پايگاه هاي آمريكايي در سرزمين سعودي، سهام «اسامه» در شركت خانوادگي «بن لادن» توقيف و شخص وي به سودان پناهنده مي شود (1994 تا 1996). او در آنجا به خريد زمين و سرمايه گذاري در تجارت هاي كوچك اقدام مي كند. شركت هاي وي نيز اغلب دو چهره اند. به عنوان مثال، يك كشتزار بادام زميني تبديل به يك اردوگاه نظامي شده بود.
با اين حال، ناگفته نماند كه «بن لادن» كمك هاي مالي بسياري نيز از سراسر جهان و از آن جمله دولت آمريكا دريافت مي داشت. طبق اسناد منتشر شده، دولت آمريكا در تأسيس شبكه القاعده دست داشته است، مي گويند قيمت ويلايي كه «بن لادن» واپسين روزهاي عمر خود را در آن سپري كرد، نزديك به يك ميليون دلار برآورد شده است. به گفته ناظران سياسي منطقه، بن لادن با اين ثروت هنگفت در جهت تامين منافع واشنگتن در فعاليت هاي تروريستي شركت مي كرد.
¤ سرويس خارجي كيهان


خطاب به ميليون ها مصري مرسي : شما منبع قدرت و مشروعيت من هستيد

رئيس جمهور منتخب مصر با حضور در تجمع ميليوني مردم مصر، به صورت سمبليك سوگند ياد كرد و قول داد كه از اهداف انقلاب اسلامي 25 ژانويه و خون شهدا پاسداري كند.
به گزارش خبرگزاري ها، محمد مرسي رئيس جمهور منتخب مصر روز جمعه در ميان استقبال صدها هزار مصري در ميدان التحرير به صورت سمبليك مراسم سوگند رياست جمهوري را برگزار كرد.
در اين مراسم كه با استقبال حاضران در ميدان التحرير برگزار شد، صدها هزار معترض مصري با سر دادن شعار مرگ بر شوراي نظامي حاكم، خواستار كناره گيري نظاميان از قدرت و واگذاري اختيارات به رئيس جمهور منتخب شدند.
گزارش شبكه خبري نيل از اين مراسم حاكي است؛ معترضان مصري با در دست داشتن پرچم هاي مصر و سر دادن شعارهايي در حمايت از مرسي خشم خود را از بحران انتقال قدرت در كشور ابراز كردند.
برپايه اين گزارش محمد مرسي رئيس جمهور منتخب طي سخناني كه با شور و حرارت خاصي بيان مي شد خطاب به حاضران گفت: به اينجا آمده ام، چرا كه بر اين باورم كه شما مردم منبع قدرت و مشروعيت هستيد كه هيچ قانوني برتر از آن نيست.
رئيس جمهور منتخب مصر خاطرنشان كرد: قدرت متعلق به شماست و مشروعيت از شما نشأت مي گيرد.
محمد مرسي خطاب به مردم مصر افزود: شما اكنون در اينجا در اين ميدان گرد هم آمده ايد تا به همه دنيا اعلام كنيد كه اين مصر واقعي است و اينها انقلابيوني هستند كه حماسه 25 ژانويه و انقلاب بزرگ مصر را رقم زدند و اين همان ميدان شهداست و مي دانيم كه روح شهدا هم اكنون در اين ميدان و در كنار ما حاضر است.
اين گزارش حاكي است كه محمد مرسي كه به شدت از لحاظ امنيتي محافظت مي شد در حالي كه كاغذي را در دست داشت به قرائت سوگند وفاداري به ملت پرداخت و گفت: به خدا سوگند مي خورم كه به قانون اساسي احترام بگذارم و منافع مردم را به طور كامل رعايت كنم و استقلال و تماميت ارضي كشور را حفظ كنم.
اين مراسم با تكبير حاضران و تشويق و حمايت از مرسي براي ادامه دستيابي به وظايف قانوني رئيس جمهور منتخب برگزار شد و ميدان التحرير شاهد مراسمي حماسي و غرورانگيز بود.
از نكات جالب توجه در سخنراني مرسي اشاره متوالي به مردم و اتكا به آنها در مواجهه با مشكلات بود كه اين سخنان به شدت از سوي حاضران مورد توجه قرار گرفت.
مرسي همانند سخنان پيشين خود سوگند ياد كرد كه عزت و كرامت مردم مصر را سرلوحه خود قرار دهد و در سياست خارجي دنباله رو هيچ كشوري نباشد.
رئيس جمهور منتخب تصريح كرد كه از حقوق هيچ فرد مصري در خارج كشور كوتاه نخواهد آمد و همواره از ادامه انقلاب و خون شهدا دفاع خواهد كرد.
سخنان محمد مرسي با دعوت به اتحاد مردم و پايداري در برابر مشكلات پايان يافت و رئيس جمهور منتخب از همه اقشار جامعه مصر خواست تا در كنار يكديگر سربلندي كشورشان را سرلوحه كارهاي خود قرار دهند.
رئيس جمهور منتخب مصر، در سخنان خود كه به صورت زنده از طريق بسياري از شبكه هاي خبري جهان پخش مي شد خواستار آزادي شيخ عمر عبدالرحمان روحاني مصري از زندان آمريكايي ها شد.
اين روحاني مصري از سال 1995 در ارتباط با اتهاماتي از سوي دادگستري آمريكا و تلاش براي ترور حسني مبارك به حبس ابد محكوم شده است.
در همين حال «راشد الغنوشي» رهبر اسلامگرايان تونس كه در مصر به سر مي برد با حضور در مراسم سوگند مرسي در ميدان التحرير طي سخناني از انقلاب اسلامي 25 ژانويه مصر ستايش كرد.
رهبر حزب اسلامگراي «النهضه» خطاب به جوانان مصري گفت: شما نه تنها مصر را آزاد كرديد، بلكه خشت انقلاب و آزادي همه جهان را نهاديد و تا وقتي در صحنه باشيد، انقلاب ادامه خواهد داشت.
در حاشيه
از حاشيه هاي جالب مراسم سوگند رئيس جمهور منتخب مصر، اين بود كه محمد مرسي با كنار زدن محافظان خود در برابر مردم حاضر در ميدان التحرير ايستاد و كت خود را درآورد تا به آنها نشان دهد كه جليقه ضد گلوله ندارد و متكي به حمايت آنهاست.
همچنين پس از پايان سخنراني مرسي، مراسم نورافشاني در ميدان التحرير برگزار شد و اين ميدان مركزي قاهره كه سمبل انقلاب مصر است غرق در نور و شادي شد.
در همين حال رئيس اورژانس مصر از تولد يك نوزاد مصري و نامگذاري آن به نام محمد به حمايت از رئيس جمهور منتخب در اورژانس مستقر در ميدان التحرير خبر داد.از سوي ديگر هزاران نفر از مردم مصر به شكرانه پيروزي انقلاب اسلامي 25 ژانويه و موفقيت رئيس جمهور منتخب نماز شكر در ميدان التحرير برگزار كردند.
 


شيخ عيسي قاسم: حمايت غربي ها نباشد آل خليفه جرأت سركوب ندارد

روحاني برجسته بحريني از حمايت اتحاديه عرب از سركوبگري رژيم آل خليفه انتقاد كرد و گفت، اگر اين حمايت ها نبود آل خليفه به كشتار مردم بي گناه دست نمي زد.
به گزارش خبرگزاري ها، شيخ عيسي قاسم همزمان با اوج گيري سركوب معترضان از سوي رژيم آل خليفه گفت، رژيم بحرين در حالي به سركوب و كشتار مردم بي گناه ادامه مي دهد كه از حمايت اتحاديه عرب و كشورهاي جهان برخوردار است.
وي افزود، مردم خواهان حقوق خود هستند و تا رسيدن به اهدافشان دست از انقلاب برنمي دارند.
از سوي ديگر شيخ علي سلمان رئيس جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين گفت انقلاب مردم به نقطه بدون بازگشت رسيده و آنها بايد شيوه هاي خود را براي دستيابي كامل به حقوق حقه خويش متحول كنند.
به گزارش فارس، وي تأكيد كرد: مطالبات مردم بحرين متوقف نخواهد شد تا اينكه مردم خودشان سرنوشت خويش را رقم بزنند و سازوكار حكومت به طور كامل و واقعي نشأت گرفته از آن باشد.
رئيس جمعيت وفاق ملي اسلامي بحرين گفت: نمي توان به هيچ يك از وعده هاي رژيم آل خليفه دل بست زيرا به خواسته هاي مردم احترام نمي گذارد.
بحرين از بيش از يكسال پيش شاهد تظاهرات مردمي و انقلاب عليه رژيم آل خليفه است و نيروهاي امنيتي بحرين با همدستي نيروهاي اشغالگر سعودي به سركوب مردم پرداخته اند كه تاكنون در جريان اين سركوبگري صدها نفر شهيد يا زخمي شده اند.
همچنين روز گذشته درگيري نيروهاي امنيتي آل خليفه با معترضان بحريني ادامه داشت و مزدوران آل خليفه با گلوله هاي ساچمه اي و گازهاي اشك آور به مردم حمله كردند.
در اين يورش وحشيانه تعداد زيادي از تظاهركنندگان دچار حالت خفگي و مسموميت شدند ولي به دليل ترس از دستگيري از مراجعه به مراكز درماني خودداري كردند.


با انجام مراسم تحليف در محل دادگاه قانون اساسي رئيس جمهور اسلامگراي مصر رسما آغاز به كار كرد

رئيس جمهور منتخب مصر با اداي سوگند در مقابل قضات دادگاه قانون اساسي رسما اختيارات رياست جمهوري را تحويل گرفت.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «محمد مرسي» روز شنبه با حضور در محل دادگاه قانون اساسي مصر در حومه قاهره، مراسم تحليف را بجاي آورد.رئيس جمهور منتخب در اين مراسم سوگند ياد كرد كه قانون اساسي مصر را نصب العين خود قرار دهد و از خون شهدا و مجروحان انقلاب 25 ژانويه حمايت به عمل آورد.برپايه اين گزارش مراسم تحليف محمد مرسي كه به طور زنده از سوي شبكه هاي داخلي مصر و شبكه هاي خبري جهان از محل ساختمان تاريخي دادگاه قانون اساسي پخش مي شد، مهم ترين حادثه تاريخي در تاريخ مصر معاصر به شمار مي رود.گزارش هاي دريافتي حاكي است در تالار اصلي دادگاه قانون اساسي مصر كه گنجايش بيش از يك هزار نفر را داشت، مراسم سوگند محمد مرسي به صورت رسمي برگزار شد.
در اين مراسم 18 تن از قضات دادگاه قانون اساسي در حالي كه لباس رسمي قضاوت را بر تن داشتند و «فاروق سلطان» رئيس دادگاه در وسط آنها قرار گرفته بود، به سخنان رئيس جمهور منتخب در هنگام اداي سوگند گوش فرا دادند.محمد مرسي رئيس جمهور منتخب مصر در اين مراسم گفت: «به خداوند بزرگ قسم مي خورم كه از كشورم (مصر) و وحدت و تماميت ارضي آن حفاظت كنم.»در مراسم تحليف رئيس جمهور مصر تعدادي از سفرا و نمايندگان كشورهاي مختلف، رئيس پارلمان مصر، اعضاي شوراي عالي نيروهاي مسلح و برخي از شيوخ قبايل مصر حضور داشتند.شبكه هاي خبري جهان همچنين ترتيبات امنيتي براي مراسم تحليف را بي سابقه عنوان كردند و از استقرار سربازان، نيروهاي امنيتي، تانك و نفربر در طول مسير و در برابر ساختمان دادگاه قانون اساسي در روز شنبه خبر دادند.با وجود اين صدها تن از مردم مصر كه مخالف برگزاري مراسم تحليف رئيس جمهور در دادگاه قانون اساسي بودند با تجمع در برابر ساختمان آن بر ضد شوراي عالي نيروهاي مسلح كه قدرت را در دست دارد شعار دادند.رئيس جمهور منتخب مصر همچنين با حضور در دانشگاه قاهره براي مردم مصر سخنراني كرد.
 


نماينده آيت الله سيستاني: رژيم عربستان فاسد و وابسته به اسرائيل است

نماينده آيت الله سيستاني و خطيب جمعه نجف اشرف رژيم عربستان را فاسد و وابسته به اسرائيل دانست و خواستار سرنگوني آن شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، «صدرالدين قپانچي» در خطبه هاي نمازجمعه نجف اشرف گفت، رژيم حاكم بر عربستان سعودي رژيم فاسد و بر اصول فرقه اي استوار است.
قپانچي افزود، اين رژيم متحجر همدست اسرائيل در منطقه است. مردم عربستان اعم از شيعه و سني مخالف نظام حاكم هستند و اراده آنها به سرنگوني اين نظام فاسد منجر خواهد شد.
خطيب جمعه نجف همچنين از برخورد دوگانه جامعه بين المللي و غرب در قبال تحولات سوريه و بحرين انتقاد كرد.
خبر ديگر اينكه اواخر روز جمعه سه موتور بمب گذاري شده در شهر «بلد»، واقع در شمال بغداد منفجر شدند. در اين سه حمله كه مناطق بازاري و پرجمعيت هدف قرار گرفتند، هفت تن شهيد و 50 نفر مجروح شدند. طي يك حمله مسلحانه به يك مركز ايست و بازرسي در جنوب غربي بعقوبه نيز چهار عضو شوراي بيداري كشته و همين تعدادي زخمي شدند.


درگيري سنگين ارتش سوريه با تروريست ها در حومه دمشق

همزمان با برگزاري نشست بين المللي ژنو به منظور بررسي بحران سوريه، نيروهاي امنيتي اين كشور موفق شدند در يك عمليات پاكسازي تعداد زيادي از تروريست ها را بكشند و تعدادي ديگر را دستگير كنند.
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) با اعلام اين خبر افزود: در جريان اين عمليات گسترده تعدادي از فرماندهان و سران تروريست ها كشته شدند.
نيروهاي امنيتي سوريه در جريان اين عمليات كه در اطراف دمشق صورت گرفت مقادير قابل توجهي از سلاح و مهمات تروريست ها را كشف و ضبط و خودروهاي مجهز به مسلسل هاي نيمه سنگين آنان را منهدم كردند.
يك مركز نگهداري افراد ربوده شده در جريان عمليات پاكسازي به دست نيروهاي امنيتي سوريه افتاد.
كشف بيمارستان صحرايي افراد مسلح و لوازم و تجهيزات پزشكي به سرقت رفته از مراكز درماني از ديگر دستاوردهاي عمليات نيروهاي امنيتي سوريه است.
اين در حالي است كه گروه هاي تروريستي همچنان به حملات خود عليه رسانه هاي سوري و مراكز راديو و تلويزيون ادامه مي دهند و در آخرين حمله خود به مركز تلويزيوني منطقه التبنه در شهر ديرالزور حمله و تجهيزات اين مركز را منهدم و كاركنان آن را مضروب كردند.
همچنين نيروهاي مهندسي ارتش سوريه موفق شدند در استان ادلب يك خودرو بمب گذاري شده را با 500 كيلوگرم مواد منفجره كشف و خنثي كنند.
در همين رابطه پايگاه اينترنتي آنتي وار اعلام كرد خشونت هاي شورشيان در سوريه به لطف كمك هاي تسليحاتي كشورهاي خارجي در حال افزايش است.
در حالي كه لئون پانتا وزير دفاع آمريكا مدعي شده است كه اعزام تجهيزات نظامي و سربازان تركيه به مرز اين كشور با سوريه تحريك آميز نيست.
آندرس فوگ راسموس دبيركل ناتو نيز طي اظهاراتي اعلام كرد كه ناتو تصميمي براي دخالت نظامي در سوريه ندارد.
اما يك مقام پنتاگون كه خواست نامش فاش نشود گفت، در صورت حمله نظامي تركيه به سوريه ناتو كاملا از اين حمله حمايت خواهد كرد.
از سوي ديگر روسيه و چين اعلام كردند اجازه دخالت خارجي در اوضاع داخلي سوريه را نخواهند داد.
اين اظهارات در آستانه برگزاري نشست ژنو عنوان شد.
ژنو روز گذشته ميزبان پنج عضو دايم شوراي امنيت، اتحاديه اروپا و چند همسايه سوريه بود.
عنوان اين نشست بررسي روند انتقال سياسي در سوريه است و كوفي عنان نماينده سازمان ملل متحد در سوريه اظهار داشت تشكيل دولت وحدت ملي از موضوعات مطرح شده در اين اجلاس است.بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز در مصاحبه با شبكه 4 تلويزيون ايران گفته است كه سوريه هيچ راهكاري جز راهكار ملي را براي خود نمي پذيرد.


فراخوان معترضان وال استريت براي برپايي تظاهرات سراسري در فيلادلفيا

در پي فراخوان گروه هاي مختلف جنبش وال استريت، اعتراضات عليه نظام سرمايه داري و نابرابري هاي اقتصادي در آمريكا از سرگرفته مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، به درخواست گروه هاي جنبش تسخير وال استريت، مخالفان نظام سرمايه داري روز چهارشنبه به خيابان ها مي آيند. اين تظاهرات كه در شهر فيلادلفيا برگزار مي شود، مردم از سراسر آمريكا به اين شهر مي آيند و در پارك تاريخي استقلال تجمع مي كنند. علت مقرر شدن اين روز، همزماني آن با برگزاري جشن هاي استقلال در فيلادلفيا است. «كوين بينل» از مقامات پليس فيلادلفيا گفت: جنبش تسخير مي تواند بسيار پيش بيني ناپذير عمل كند.
وي افزود: ماهيت بدون رهبر بودن اين جنبش، نهادهاي مجري قانون را با مشكل مواجه كرده است.
در همين حال، نشريه داخلي پليس بوستون از عملكرد معترضان وال استريت انتقاد كرد.


هزاران اردني عليه حكومت فاسد به خيابان ها ريختند

هزاران اردني با برگزاري تظاهراتي با عنوان «اراده مردم پيروز مي شود» خواستار اصلاحات گسترده اقتصادي، سياسي و مبارزه با فساد دركشورشان شدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از روزنامه القدس العربي، هزاران اردني پس از برگزاري نماز جمعه در امان پايتخت اين كشور با سردادن شعار «اراده مردم پيروز مي شود» «نه افزايش قيمت، نه فساد»، «اصلاح نظام» و «تغيير روش سياسي و اقتصادي» خواستار اجراي اصلاحات در اردن شدند.
تظاهركنندگان به مردم مصر و محمد مرسي رئيس جمهور منتخب اين كشور پيروزي را تبريك گفتند و شعارهاي هزاران درود و هزاران سلام برمرسي سردادند.
تظاهرات مشابهي نيز در اريد، الكرك، الطفيله و معان با حضور صدها تن شكل گرفت. مخالفان اردني كه اقدامات اعتراض آميز خود را از ژانويه 2011 آغاز كرده اند خواهان اجراي اصلاحات در قانون اساسي شدند.
پيش از اين دولت اردن قيمت برخي از فرآورده هاي نفتي را افزايش داد و تعرفه برق را در بخش هاي صنعتي، بازرگاني و گردشگري بالا برده بود.
رهبران جريان هاي مخالف اردن نيز درجريان تظاهراتي كه روز جمعه برگزار شد اعلام كردند شمارش معكوس براي سرنگوني حكومت فاسد اردن آغاز شده است.
اين رهبران تاكيد كردند سرنگوني حكومت مبارك درمصر درس خوبي براي حاكمان مستبد منطقه است و اراده ملت بر مقابله با دولت فاسد قرار گرفته است.
هنرمندان اردني نيز اعلام كردند اعتراضات ضد دولتي را شدت بخشيده و در صورت دست نيافتن به خواسته هايشان به تحصن نامحدود دست خواهند زد.
 


درگيري هاي خونين قبيله اي در ليبي شدت گرفت

درگيري هاي شديد ميان افراد مسلح و حملات خمپاره اي به مناطق مسكوني شهر «الكفره» ليبي صدها كشته و زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، همزمان با ناآرامي در مناطق مختلف ليبي، شهر الكفره ديروز شاهد شديدترين درگيري ها و خشونت هاي قبيله اي بود. اين درگيري ها ميان شبه نظاميان مسلح قبايل عربي و قبيله «التبوه» جريان دارد. درگيري ها به شكلي است كه گلوله هاي خمپاره بي هدف به سمت منازل مردم شليك مي شود. بسياري از منازل مسكوني بر اثر انفجارها دچار آتش سوزي و كاملا تخريب شده اند و جريان آب و برق شهر نيز كاملا قطع است.
همچنين خبر مي رسد كه بيمارستان هاي شهر الكفره مملو از زخمي هاست. در اين ميان نيروهاي انقلابي و ارتش ليبي نيز وارد عمل شده اند.
شهر الكفره كه در منطقه مرزي جنوب و در نزديكي كشورهاي مصر، سودان و چاد قرار دارد، بهمن گذشته نيز شاهد درگيري ميان دو قبيله التبوه و الزوبه بود. اين درگيري نيز 100 كشته بر جاي گذاشت. هم اكنون بسياري از مناطق ليبي ناآرام است و دولت موقت اين كشور تسلطي بر اوضاع ندارد. جمعيت كشور پهناور ليبي حدود هفت ميليون نفر است. اين كشور داراي منابع غني نفت و گاز است.
 


چها رسوي پنج قاره

اعتصاب پاكستاني ها
پاكستاني ها در شهر كويته مركز ايالت بلوچستان در اعتراض به يك حمله تروريستي عليه زائران شيعه كه دست كم 15 شهيد برجاي گذاشت اعتصاب كردند.
تمام مراكز خريد و ادارات دولتي و غير دولتي همزمان با عزاداري مردم تعطيل بود.
جنگ عليه شاباك
جنبش حماس تأكيد كرد كه جنگ بي امان عليه مزدوران سازمان اطلاعات عمومي رژيم صهيونيستي(شاباك) در نوار غزه ادامه خواهد داشت.
حماس اعلام كرد، به اطلاعات مربوط به جاسوسان و دستگاه هاي امنيتي در غزه دست پيدا كرده اند. حماس قول داد كه دست شاباك را براي هميشه قطع خواهد كرد.
تمديد مأموريت نيروهاي نظامي تركيه در لبنان
مجلس تركيه براي ششمين بار مجوز مأموريت نيروهاي نظامي اين كشور در چارچوب نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را به مدت يك سال ديگر تمديد كرد.
دولت آنكارا در سال 2006 براي اولين بار و در چارچوب سازمان ملل به لبنان نيروي نظامي اعزام كرد.
عامل ناكامي انقلاب يمن
يك فعال يمني گفت، توطئه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس باعث ناكامي انقلاب مردم يمن شده است.
وي افزود، كساني كه طرح شوراي همكاري خليج فارس را پذيرفتند انقلاب يمن را به تباهي كشاندند.
 


سوداني ها خواستارلغو طرح رياضت اقتصادي شدند

هزاران تن از مردم سودان با برپايي تظاهرات در شهرهاي بزرگ اين كشور، لغو رياضت اقتصادي از سوي دولت را خواستار شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، تظاهرات ضد دولتي در روز جمعه در شهرهاي خارطوم، ام درمان و كردفان برگزار شد و پليس و نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن معترضان ناچار به شليك گاز اشك آور شد.اين گزارش حاكي است؛ دولت سودان كه با هزينه هاي طاقت فرساي جنگ با همسايه خود مواجه است در رويكردي جديد، اقدام به افزايش بهاي سوخت و كاهش يارانه هاي ارزاق عمومي كرد.تظاهرات مردمي در سودان از هفته گذشته در پايتخت آغاز شده و روز به روز دامنه آن گسترده تر مي شود.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14