(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 11 تير 1391 - شماره 20245

رقابت كنكوري ها پايان يافت
ايجاد اسكان اضطراري در 10 محله تهران
از امروز در جاده ها اجرا مي شود
آغاز طرح تشديد برخورد با سرعت غيرمجاز و صحبت با تلفن همراه
882 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف شد
رئيس پليس آگاهي تهران: مالخر نباشد انگيزه اي براي سرقت وجود ندارد
چمران: لهستان خواستار اسناد مالكيت قبرستان «دولاب» است
باران مسافران گيلاني را غافلگير كرد
شكستگي هاي سر و صورت بيشترين آسيب هاي تصادفات جاده اي
حوادث كوتاه از كشور
ميراث فرهنگي ساختمان داراي مجوز را تخريب كرد
درميدان بهمن تهران گرانفروشان مرغ 30 ميليون تومان جريمه شدند
افزايش 40 تا 100درصدي قيمت مواد و تجهيزات دندانپزشكي
با افزايش غلظت ريزگردها به ميزان 3/5 برابر حد مجازهواي سردشت در وضعيت هشدار قرار گرفت
آتش سوزي در جنگل هاي اسپانيا
قتل مادر و برادر به خاطر يك روپيه
سيل، توفان و زلزله در چين
قانوني شدن ازدواج همجنس گرايان در فرانسه
3 ميليون آمريكايي در خاموشي


رقابت كنكوري ها پايان يافت

كنكور سراسري سال 91 با برگزاري كنكور گروه علوم انساني در صبح روز شنبه 10 تيرماه به كار خود پايان داد.
آزمون گروه علوم انساني ديروز در 346 حوزه داخل كشور و 28 حوزه خارج از كشور از ساعت 7 صبح آغاز شد و داوطلبان به 180 سوال در مدت 165 دقيقه پاسخ دادند.
در گروه علوم انساني 325 هزار و 135 نفر داوطلب شركت كردند كه از اين تعداد 203 هزار و 928 داوطلب زن و 121 هزار و 207 داوطلب مرد بودند. 72/62درصد داوطلبان را زنان و 28/37 درصد داوطلبان را مردان در اين گروه تشكيل مي دادند.
دفترچه سوالات گروه آزمايشي علوم انساني شامل دفترچه عمومي، دفترچه فرهنگ و معارف اقليت هاي ديني و زبان هاي خارجي غيرانگليسي، دفترچه اختصاصي، دفترچه اختصاصي اصول و عقايد ساعت 30:14 شنبه 10 تيرماه بر روي سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org منتشر مي شود.
گفتني است يك ميليون و 66هزار و 141 نفر در كنكور سراسري 91 ثبت نام كردند. كارنامه نيمه اول مردادماه منتشر مي شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 17 تا 23 مرداد مي توانند نسبت به انتخاب كد رشته محل هاي تحصيلي مورد علاقه خود از رشته هاي تحصيلي گروه آزمايشي مجاز اقدام كنند. نتايج نهايي آزمون سراسري سال 91 در روزهاي 15 تا 17 شهريورماه اعلام مي شود.
 


ايجاد اسكان اضطراري در 10 محله تهران

رئيس مديريت بحران شهر تهران درخصوص اقدامات صورت گرفته در مواقع زلزله در تهران گفت: در 10محله اسكان اضطراري ايجاد كرده ايم.
عزيزالله رجب زاده با بيان اينكه سطح آمادگي مناطق مختلف شهرداري را در مقابل زلزله به سرعت بالا مي بريم، گفت: در 10 محله اسكان اضطراري ايجاد كرده ايم.
رئيس مديريت بحران شهر تهران با اشاره به اينكه بيش از هزار نقطه حادثه خيز را در شهر شناسايي كرده ايم، گفت: در 600 نقطه طرح هاي اسكان اضطراري آماده شده و در حال تجهيز امكانات هستيم.
وي ادامه داد: در 10 نقطه اي كه اسكان هاي اضطراري را ايجاد كرده ايم تمامي زيرساخت ها آماده شده است به عنوان مثال در پارك چيتگر 1500 سكو آماده كرده ايم كه بايد تعداد آنها را افزايش دهيم.
رئيس مديريت بحران شهر تهران اظهار داشت: همچنين بيمارستان 20تخت خوابه تشكيل شده و تمامي امكانات و زيرساخت ها در آن فراهم شده است.


از امروز در جاده ها اجرا مي شود
آغاز طرح تشديد برخورد با سرعت غيرمجاز و صحبت با تلفن همراه

 

فرمانده پليس راه كشور از آغاز طرح تشديد برخورد با سرعت غيرمجاز و صحبت با تلفن همراه در حين رانندگي از امروز يكشنبه خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به اينكه از هفته گذشته طرح هاي تشديد برخورد با تخلفات رانندگي در راستاي برخورد با هفت تخلف عمده به صورت ويژه آغاز شده است افزود: بر اين اساس از روز يكشنبه طرح ويژه برخورد با تخلف سرعت غيرمجاز و صحبت با تلفن همراه در حين رانندگي به طور جدي در جاده هاي كشور اجرا مي شود.
وي اجراي اين طرح را با توجه به تجزيه و تحليل تصادفات رانندگي عنوان كرد و گفت: مهمترين عامل در شدت تصادفات سرعت غيرمجاز است؛ از سوي ديگر يكي از مهمترين عوامل حوادث رانندگي عدم توجه به جلو راننده ناشي از استفاده از تلفن همراه و حواس پرتي است كه بر اين اساس برخورد با اين دو تخلف عمده كه از عوامل موثر در بروز حوادث رانندگي هستند در دستور كار قرار گرفته است.
فرمانده پليس راه كشور تصريح كرد: ماموران پليس راه كشور در طول تابستان و در راستاي طرح تشديد برخورد با 7 تخلف عمده در راه هاي كشور شامل سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و تجاوز به چپ و راست، عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني، حركات مارپيچ، حركت با دنده عقب در بزرگراه ها و آزادراه ها و استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي به طور جدي برخورد مي كنند كه طرح تشديد برخورد با سرعت غيرمجاز و صحبت با تلفن همراه در حين رانندگي نيز در اين راستاست.
وي همچنين از تشديد برخورد با رانندگان پرخطر خبر داد و گفت: بر اين اساس رانندگاني كه بيش از 50 كيلومتر در ساعت از سرعت مجاز برانند ضمن دريافت نمره منفي از آنها تست سلامت شامل الكل، موادمخدر و روان گردان به عمل مي آيد.
به گفته فرمانده پليس راه كشور تيم هاي ويژه تست سلامت در جاده هاي كشور همزمان با آغاز طرح تابستاني مستقر شده اند كه فعاليت اين تيم ها در هفته جاري شدت خواهد يافت.
وي با تاكيد بر اينكه در برخورد با تخلف سرعت غيرمجاز پليس هيچگونه اغماضي نمي كند گفت: وظيفه ما در قبال افرادي كه با خانواده به سفر مي روند و سرعت غيرمجاز دارند سنگين تر است چرا كه اين افراد علاوه بر خود جان خانواده شان را نيز به خطر مي اندازند لذا قطعا اين دسته از وسايط نقليه توسط پليس در راستاي حفظ جان سرنشينان آنها توقيف مي شود.
وي با اشاره به اين كه علاوه بر دوربين هاي هوشمند و ثابت، دوربين هاي سيار نيز در كل محورهاي كشور توسط ماموران گشت پليس راه در طرح تابستانه مورد استفاده قرار مي گيرد افزود: بدين ترتيب با تخلفات سرعت غيرمجاز به طور جدي برخورد مي شود.
فرمانده پليس راه كشور به جدول جرايم رانندگي اشاره كرد و به ايسنا گفت: بر اين اساس جريمه سرعت غيرمجاز با توجه به ميزان سرعت از 40 تا 100 هزار تومان و ده نمره منفي براي رانندگان شخصي،، سبقت غيرمجاز و تجاوز به چپ 100 هزار تومان با پنج نمره منفي، حركت با دنده عقب در بزرگراه ها و آزادراه ها 100 هزار تومان با پنج نمره منفي، انجام حركات مارپيچ 100 هزار تومان با سه نمره منفي، صحبت با تلفن همراه در سرعت هاي بيش از 60 كيلومتر در ساعت 50 هزار تومان با سه نمره منفي و عدم استفاده از كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان و يا كلاه ايمني براي راكب و ترك نشين آن در جاده هاي كشور 30 هزار تومان جريمه به همراه دارد.
 


882 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف شد

رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي ناجا از اجراي طرح عملياتي مبارزه با قاچاق كالاي ممنوعه در كشور خبر داد و گفت: در اين طرح، استان آذربايجان غربي و كردستان به ترتيب بالاترين ميزان كشفيات را به خود اختصاص داده اند.
سرهنگ زمانيان گفت: براساس برنامه هاي تدويني سال 91، اولين مرحله طرح عملياتي مبارزه با قاچاق كالاهاي ممنوعه به منظور ارتقا امنيت اجتماعي، جلوگيري از ورود كالا به ويژه مشروبات الكلي، شناسايي و انهدام باندهاي تهيه و توزيع، ناامن كردن تمامي نقاط كشور براي فعاليت قاچاقچيان و پيشگيري از جرايم مرتبط با قاچاق كالاهاي ممنوعه، ماه گذشته به مدت 72 ساعت به اجرا درآمد.
رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي ناجا گفت: در اجراي اين طرح، بر دستگيري كليه عوامل قاچاق و عناصر اصلي باندها، تعامل با ساير سازمان ها و استفاده از توان ساير پليس هاي تخصصي و انجام كار اطلاعاتي به منظور شناساسي و انهدام باندهاي قاچاق، تاكيد شد.
وي در مورد كشفيات حاصل از اجراي اين طرح نيز به كشف مقادير قابل توجهي مشروبات الكلي خارجي و تجهيزات ماهواره، اشاره كرد.
رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي ناجا از دستگيري تعداد 262 تن به اتهام تهيه و توزيع كالاهاي ممنوعه توسط ماموران و توقيف 53 دستگاه خودرو در اين رابطه خبر داد و تصريح كرد: در اين طرح استان آذربايجان غربي و كردستان به ترتيب بالاترين ميزان كشفيات را به خود اختصاص داده اند.
وي افزود: 882 هزار و 611 ليتر انواع فرآورده هاي نفتي و سوخت، 646 هزار و 76 ثوب البسه خارجي، تعداد دو هزار و 815 دستگاه گوشي تلفن همراه، تعداد 400 راس دام زنده، تعداد 149 هزار و 626 قلم انواع تجهيزات پزشكي، به همراه مقادير زيادي انواع كالاي گمركي به ارزش چندين ميليارد ريال از قاچاقچيان كشف و ضبط شد.
زمانيان با بيان اينكه در اين طرح 321 تن به اتهام كشف انواع كالاهاي قاچاق شناسايي و دستگير شدند، گفت: اعتقاد ما بر اين است كه به منظور حمايت از توليد، بايد از ورود كالاهاي خارجي به كشور جلوگيري كنيم اما اين بخشي از كار است كه برعهده نيروي انتظامي است. اما نبايد نقش و تدابير دولت را درباره حمايت از توليدكنندگان و كنترل ورود كالاهاي مجاز به صورت رسمي و همچنين تلاش توليدكنندگان براي افزايش كيفيت و كاهش قيمت براي ايجاد رقابت با كالاهاي خارجي، ناديده گرفت.
وي اجراي طرح هاي عملياتي سراسري و منطقه اي ديگري را در كشور تا پايان سال يادآور شد و افزود: تا پايان سال جاري، ده ها طرح منطقه اي و سراسري را در دست اجرا داريم كه اين طرح ها، حركت ضربتي در بحث مبارزه است؛ علاوه بر اين، سعي داريم با اقدامات انجام شده و تحليل هاي بدست آمده در سال، اقدامات اجرايي خاصي را به كار بگيريم.


رئيس پليس آگاهي تهران: مالخر نباشد انگيزه اي براي سرقت وجود ندارد

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: افزايش واحد صنفي اوراقچيان غيرمنطقي است.
سرهنگ عباسعلي محمديان در تشريح طرح گسترده برخورد با مالخران و فروشندگان اموال مسروقه در پايتخت گفت: طرح برخورد با مالخران و محل هاي توزيع و فروش اموال مسروقه از ساعات اوليه سه شنبه هفته گذشته با همكاري پليس آگاهي، پليس امنيت و پليس پيشگيري در عمليات مشترك آغاز شد.
وي با بيان اينكه كليه واحدهاي صنفي كه محل توزيع قطعات دست دوم بودند، شناسايي شدند گفت: اين واحدهاي صنفي اقدام به فروش قطعات دست دوم كه معمولا نيز سرقتي بودند، مي كردند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينكه براساس تمهيدات در نظر گرفته شده واحدهاي صنفي فاقد پروانه كسب پلمب شده اند گفت: قطعات مكشوفه در اين واحدهاي صنفي از سوي ماموران پليس مورد كنترل قرار گرفته است.به گفته وي قطعات مكشوفه در واحدهاي صنفي كه اصالتشان از ميان رفته يا مشكوك به سرقت هستند، توسط پليس توقيف مي شوند.
محمديان با طرح اين سوال كه بسياري از شهروندان از پليس پرسش مي كنند كه سرنوشت خودرو يا قطعات به سرقت رفته چه مي شود؟ گفت: پليس در رديابي و پژوهش دريافته است كه همه قطعاتي كه سرقت شده اند به سمت اوراق شدن پيش مي روند و قطعا سارق قطعه مسروقه را در قصابي يا سوپرماركت به فروش نمي رساند.
وي با بيان اينكه اگر قرار باشد تصميمات نهايي روي مهار سرقت خودرو اتخاذ شود بايد به بحث برخورد با مالخران و بازار فروش امول مسروقه توجه ويژه شود گفت: قطعا اگر مالخري وجود نداشته باشد، سارق انگيزه اي براي سرقت ندارد چرا كه سارق نمي تواند قطعه را براي مصارف شخصي اش صرف كرده يا در بازار بفروشد و نبود مالخران سبب مي شود كه سارقان به شغل هاي ديگر روي بياورند.
رئيس پليس آگاهي پايتخت با اشاره به افزايش غيرمنطقي واحدهاي صنفي (اوراقچي)، گفت: پليس آمار خودروهاي تصادفي را داردو به اين ميزان خودرو براي اوراق كردن وجود ندارد كه اين نشان مي دهد بسياري از خودروهاي مسروقه نيز براي اوراق شدن به اين مناطق آورده مي شود.
وي با بيان اينكه افزايش واحد صنفي اوراقچيان غيرمنطقي است گفت: با تدبير فرمانده انتظامي تهران بزرگ طرح برخورد با مالخران و همچنين فروشندگان اموال مسروقه از هفته پيش آغاز و اين طرح تعطيل شدني نيست.محمديان با بيان اينكه پليس آگاهي با تمامي صنف هاي مرتبط و همچنين مسئولان اتحاديه ها جلساتي را برگزار كرده است گفت: مسئولان واحدهاي صنفي معتقد هستند كه مالخري توسط واحدهاي صنفي فاقد پروانه كسب صورت مي گيرد كه براساس تدابير اتخاذ شده نيز پليس واحدهاي صنفي فاقد پروانه كسب را تعطيل مي كند.
به گفته محمديان واحدهاي صنفي داراي پروانه كسب نيز كه اقدام به مالخري مي كنند با هماهنگي قضايي توسط اداره اماكن پليس امنيت پايتخت پلمب مي شوند.
 


چمران: لهستان خواستار اسناد مالكيت قبرستان «دولاب» است

سفير كشور لهستان خواستار اسناد مالكيت قبرستان دولاب، اجازه دفن در اين قبرستان و ليست تصاوير و قبرهاي اروپايي در ايران است.
«يوليوش كويوو» سفير كشور لهستان در تهران در ديدار با مهندس چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با ارائه اين درخواست ها گفت: اين قبرستان به صورت مشترك بين دو كشور لهستان و فرانسه مورد استفاده قرار مي گيرد و ما خواستار دريافت كپي اسناد مربوط به بخش لهستان هستيم. سفير لهستان در اين ديدار همچنين خواستار مجوز دفن در قبرستان دولاب براي دفن برخي از اقليت هاي لهستاني كه تعداد آن ها بسيار اندك و در سنين بالاي 70 تا 80 سالگي قرار دارند شد و تأكيد كرد: اين درخواست ما نقض قانون نيست بلكه با توجه به تعداد اندك اين افراد يك نگاه بشردوستانه است.
سفير لهستان همچنين خواستار اجراي پروژه هاي مشترك ميان تهران و سفارت هاي اروپايي از قبيل ارائه ليست تصاوير و قبرهاي اروپايي ها در ايران شد و گفت: بنا داريم تصاوير اين قبرها را براي معرفي در اينترنت قرار دهيم تا دانشجويان و متقاضيان از آن ها ديدن كنند.
وي همچنين تقاضاي ديگر خود را درباره برگزاري مراسم هفتادمين سالگرد ورود مهاجرين لهستان به ايران عنوان كرد و افزود: اجازه داده شود تا در اين مراسم لوح يادبودي شامل متن تشكر از كشور ايران به دليل مهمان نوازي از مهاجرين بعد از جنگ جهاني دوم تهيه و در قالب پلاك بر روي بناي يادبودي نصب شود.بنابراين گزارش مهندس مهدي چمران نيز در اين ديدار ضمن تاكيد بر تبادل تجربيات شهري بين تهران و ورشو در پاسخ به اين درخواست ها گفت: اطلاعات وضعيت سند و مالكيت اين گونه قبرها از جمله قبرستان دولاب در اسناد موجود در شهرداري بايد بررسي شود اما چيزي كه بين مردم ايران نيز متداول است اين است كه مردم با خريد قبر و دفن ميت مالك قبرستان نمي شوند و مالكيت قبرستان با شهرداري است.
چمران با اشاره به اينكه در حال حاضر دفن ميت در داخل شهر و حتي امام زاده ها ممنوع است تأكيد كرد: اكنون بهشت زهرا براي دفن اموات در نظر گرفته شده است كه براي اقليت ها نيز جايگاه خاصي در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: اگر تعداد اين افراد كم باشد و در قبرستان دولاب نيز جا براي دفن ميت باشد و از نظر بهداشتي نيز مشكلي نباشد موضوع قابل بررسي است و گرنه اين افراد مي توانند براساس مذهب خود در قبرستان هاي مخصوص اقليت هاي ديني دفن شوند.
رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به درخواست مربوط به اجراي پروژه هاي مشترك هم گفت: شما فهرست پروژه ها را از طريق وزارت خارجه ارائه كنيد، شوراي شهر و مديريت شهري به تك تك آنها پاسخ خواهد داد.
چمران در پاسخ به درخواست مربوط به سالگرد ورود مهاجرين به ايران هم گفت: در خصوص اين مراسم بايد به صورت رسمي از وزارت خارجه درخواست شود چرا كه بخش عمده اين مراسم به وزارت خارجه و سياست كلان كشور بستگي دارد و مديريت شهري و شوراي شهر آمادگي لازم براي اجراي اين بناي يادبود را دارند.
 


باران مسافران گيلاني را غافلگير كرد

بارش بي سابقه باران در نخستين روزهاي تابستان، مسافران به گيلان را غافلگير كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، بارش باران در نخستين روزهاي تابستان موجب آبگرفتگي معابر و خيابان ها در اغلب شهرهاي گيلان شد و در برخي از شهرها حتي منجر به وقوع سيل شده است.
بارش باران در گيلان در روز جمعه كه همراه با رعد و برق شديد نيز بود؛ بسياري از مسافران را مجبور به ماندگاري در محل هاي اقامتي و روي آوردن به پناهگاه ها كرد.
برخي از گردشگران نيز به بودن در داخل خودروهاي شان اكتفا كردند و ادامه مسير را به سوي استان هاي ديگر ترجيح دادند.


شكستگي هاي سر و صورت بيشترين آسيب هاي تصادفات جاده اي

بيشترين آسيب ها و شكستگي ها در ناحيه سر و صورت در كشور ما در تصادفات جاده اي و عمدتا به دليل عدم استفاده از كمربند و كيسه هوا در اتومبيل ايجاد مي شود.
دكتر عباس خداياري نمين، رئيس يازدهمين كنگره بين المللي جراحان دهان، فك و صورت ايران و همچنين سومين كنگره ايمپلنت خليج فارس كه در تاريخ 26 تا 28 مهر ماه جاري برگزار مي شود با اعلام خبر فوق گفت: رعايت نكردن نكات ايمني در وسايل نقليه از جمله نبستن كمربند ايمني و عدم به كار بستن كيسه هوا در اتومبيل از جمله مهم ترين عوامل آسيب هاي شديد استخوان هاي فك، صورت و بيني در تصادفات جاده اي هستند كه در اثر برخورد سر به قسمت جلوي داشبرد يا فرمان فرد دچار شكستگي هاي ناحيه سر و صورت، خونريزي هاي مغزي، پارگي آئورت و قلب، خونريزي هاي داخل قفسه سينه و حتي قطع نخاع مي شود.
وي از جنگ، سقوط از بلندي و نزاع به عنوان ديگر عوامل در ايجاد شكستگي هاي سر و صورت ياد كرد و افزود: متاسفانه آمار آسيب هاي وارده به ناحيه سر و صورت در كشور ما بالاست و نقايص حاصل شده از اين امر هزينه هاي سنگيني را در درمان بازسازي براي فرد مصدوم و حتي دولت در پي دارد و در اين زمينه نياز به فرهنگ سازي مناسب جهت توجه هرچه بيشتر افراد به رعايت موارد ايمني در هنگام رانندگي، استفاده از ماسك و عينك محافظ در هنگام كار، عدم رانندگي در زمان خواب آلودگي و بستن كمربند ايمني در هنگام رانندگي و كار در بلندي است.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي بررسي دلايل موفقيت در درمان هاي جراحي دهان، فك و صورت و علل شكست اين درمان ها را به عنوان موضوع اصلي يازدهمين كنگره بين المللي جراحان دهان، فك و صورت ايران برشمرد و تصريح كرد: در اين كنگره بين المللي كه در آن اساتيد و انديشمنداني از كشورهاي انگلستان، فرانسه، آلمان، آمريكا، ژاپن، كره و هند در كنار جراحان و متخصصان در رشته هاي جراحان دهان، فك و صورت، گوش و حلق و بيني، پلاستيك، چشم، آسيب شناسي دهان و فك و صورت و در نهايت دندانپزشكان عمومي و متخصصين از كشورمان با تكيه بر دانش علمي و عملي روز دنيا به معرفي آخرين يافته ها در زمينه شيوه هاي نوين درمان بيماري ها و آسيب هاي سر و صورت خواهند پرداخت.


حوادث كوتاه از كشور

بازيگوش حادثه ساز
بابل-خبرنگار كيهان:بازيگوشي يك دختر 9 ساله در هنگام بازي با يك حلقه انگشتر منجر به گير كردن انگشتر در دست وي شد.والدين اين كودك از ماموران آتش نشاني براي رها سازي انگشت وي كمك خواستند كه ماموران بعد از 2 ساعت تلاش توانستند حلقه را از دست كودك در بياورند.
دستگيري اتباع بيگانه
بوشهر-خبرنگار كيهان: با تلاش ماموران دو پايگاه درياباني گناوه و كنگان تعداد 15 تبعه پاكستاني، بنگلادشي و افغاني كه به صورت غير مجاز وارد كشور شده بودند شناسايي و دستگير شدند.دستگيرشدگان در امر تخليه و بارگيري كالاي قاچاق فعاليت داشتند. اين افراد به صورت غيرمجاز وارد كشور شده بودند. در اين رابطه دو فروند شناور و مقادير قابل توجهي كالاي قاچاق كشف شد.
كشف مشروبات الكلي
قشم-خبرنگار كيهان: فرمانده يگان درياباني شهرستان قشم از كشف و امحاء تعداد 14 هزار و 660 قوطي و 320 ليتر مشروبات الكلي دست ساز خبر داد.سرهنگ عبدا لشكري گفت: اين مقدار مشروبات الكلي در دو عمليات جداگانه توسط ماموران اين يگان در آبهاي اين جزيره كشف شد.
 


ميراث فرهنگي ساختمان داراي مجوز را تخريب كرد

ماسوله- خبرنگار كهيان:
ميراث فرهنگي اسكلت يك ساختمان داراي مجوز را در ماسوله تخريب كرد.
يك واحد مسكوني در حال ساخت در ماسوله با دارا بودن پروانه ساخت و مجوز از سوي ميراث فرهنگي، در حالي كه ستون هاي آن علم شده بود توسط يگان حفاظت ميراث فرهنگي ماسوله در نيمه هاي شب و بدون اطلاع مالك ساختمان تخريب شد.
برپايه اين گزارش، مردم ماسوله طي ساليان متمادي از عملكرد ميراث فرهنگي ماسوله در امر مرمت ساختمان هاي قديمي و همچنين دادن مجوز براي مرمت و ساخت و ساز ساختمان هاي خود گله مند هستند كه با تخريب اين بناي جديد اهالي ماسوله انتظار دارند كه مسئولان مشخص كنند كه چرا يگان حفاظت ميراث فرهنگي ماسوله در نيمه هاي شب اقدام به تخريب ساختماني كرده كه صاحب آن راه قانوني را براي دريافت پروانه ساخت و اخذ مجوز از ميراث فرهنگي را طي كرده است.


درميدان بهمن تهران گرانفروشان مرغ 30 ميليون تومان جريمه شدند

معاون تعزيرات حكومتي تهران از تشكيل 70 فقره پرونده ويژه مرغ فروشان تهراني در چند روز گذشته و جريمه 30 ميليوني برخي از صنوف خبر داد.
بزرگمهر صادقي نيچ كوهي در گفت وگو با مهر با اشاره به گرانفروشي عرضه مرغ در سطح تهران گفت: طي گشت هاي مشترك تعزيرات حكومتي با اداره صنعت، معدن و تجارت در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه از پانصد واحد صنفي بازرسي شد كه طي آن واحدهاي صنفي متخلف اخطار گرفتند يا جريمه شدند .
وي افزود: در اين گشت ها حدود 40 واحد صنفي در بازار عرضه گوشت مرغ واقع در ميدان بهمن تهران بيش از 30 ميليون تومان جريمه نقدي شدند .
معاون تعزيرات تهران افزود: مرغ فروشي هايي كه در طول سال ، سه بار اقدام به گرانفروشي كنند فروشگاه شان قطعا پلمب شده و پارچه نوشته گرانفروشي بر سر در فروشگاه نصب مي شود و هم اكنون حدود 70 پرونده تعزيراتي ويژه اين صنوف در اين چند روز تشكيل شده است .
بنا برهمين گزارش ، چندي پيش نيز قيمت مرغ از 5200 تومان به 7000 تومان در تهران افزايش يافت كه با اعتراض مردم و نمايندگان مجلس همراه شد.
 


افزايش 40 تا 100درصدي قيمت مواد و تجهيزات دندانپزشكي

دبير انجمن دندانپزشكي ايران با انتقاد از اظهارات اخير رئيس اتحاديه تجهيزات و مواد دندانپزشكي تهران گفت: با وجود افزايش حداقل 45درصدي هزينه مواد وتجهيزات دندانپزشكي، تعرفه هاي انجام خدمات دندانپزشكي افزايشي نداشته است كه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و تورم در حوزه سلامت نيز دراين افزايش هزينه تمام شده بي تأثير نبوده است.
به گزارش روابط عمومي انجمن دندانپزشكي ايران، دكتر علي تاجرنيا با بيان اين كه تعرفه هاي گذشته پاسخگوي نياز كلينيك هاي دندانپزشكي نيست، افزود: اما با اين وجود درصد فراواني از كلينيك ها با تعرفه هايي كمتر از آنچه هست خدمات دندانپزشكي ارائه مي كنند.
عضو سابق شوراي عالي نظام پزشكي كشور ادامه داد: در ساليان اخير باتوجه به عقب نشيني مسئولان سازمان نظام پزشكي از اختيارات قانوني خود مبني برتعيين تعرفه هاي بخش خصوصي، تعرفه بخش خصوصي توسط دولت و شوراي عالي بيمه تعيين مي شود و اين تعرفه ها در ساليان گذشته بيشتر از 10 تا 15درصد افزايش نيافته است و براي امسال نيز اين شورا جلسه اي براي افزايش تعرفه ها تشكيل نداده است.
دبير انجمن دندانپزشكي ايران گفت: با آمارگيري ابتدايي از كلينيك هاي سطح شهر تهران و شهرستان ها مشخص مي شود كه تعرفه هاي دندانپزشكي به هيچ عنوان افزايش چند برابري نداشته است و برخلاف اظهارنظر رئيس اتحاديه، تجهيزات و مواد دندانپزشكي تهران شركت هاي توليدكننده مواد و تجهيزات دندانپزشكي داخلي مواد باكيفيتي توليد مي كنند كه قابل رقابت با محصولات خارجي است.
دكتر تاجرنيا افزود: آنچه مسلم است اين است كه هم اكنون دندانپزشكان كشور و شركت هاي واردكننده و توليدكننده تجهيزات و مواد دندانپزشكي در فضايي مسالمت آميز براي ارتقاء سلامت مردم تلاش مي كنند و مي كوشند از روش هاي نوين درماني به كمك توليد و واردات مواد و تجهيزات دنداني خدمات مناسبي ارائه كنند.
وي با اشاره به افزايش 40 تا 100درصدي قيمت مواد و تجهيزات دندانپزشكي طي سال گذشته ادامه داد: البته اين افزايش قيمت ناشي از شرايط اقتصادي نوسانات موجود در بازار ارز است كه به اين مسئله دامن مي زند.
عضو هيئت مديره انجمن دندانپزشكي ايران گفت: لازمه فراگير شدن خدمات دندانپزشكي مهيا كردن شرايط با دادن ارز مناسب به شركت هاي مواد و تجهيزات دندانپزشكي است، تا هزينه تمام شده خدمات دندانپزشكي كاهش يابد هم چنين تقويت بيمه ها براي پوشش خدمات دندانپزشكي نيز از عوامل مؤثري است كه باعث مي شود دندانپزشكان باقيمت مناسب خدمات كيفي را به مردم ارائه دهند.
 


با افزايش غلظت ريزگردها به ميزان 3/5 برابر حد مجازهواي سردشت در وضعيت هشدار قرار گرفت

رئيس اداره محيط زيست سردشت گفت: غلظت ريزگردها در آسمان اين شهرستان به پنج برابر حد مجاز رسيده است.
«كريم خضري» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: براساس اندازه گيري هاي انجام شده ميزان ريزگردهاي موجود در هواي سردشت 800 ميكروگرم بر متر مكعب و 3/5 برابر حد مجاز است.
وي اين وضعيت را خطرناك اعلام كرد و از بيماران قلبي، ريوي، تنفسي و جانبازان شيميايي خواست تا در اين شرايط از منزل خارج نشوند.
«خضري» افزود: اين وضعيت جوي كه از بامداد روز شنبه برقرار شده ميزان ديد افقي را در زمان حاضر به 150متر كاهش داده و تا 2 روز آينده در منطقه حاكم خواهد بود.
سردشت، در جنوب آذربايجان غربي و هم مرز با عراق واقع شده است.
 


آتش سوزي در جنگل هاي اسپانيا

آتش سوزي گسترده اي كه از روز پنجشنبه جنگل هاي ايالت والنسيا در شرق اسپانيا را فرا گرفته، هزاران هكتار درخت و مرتع را در سواحل غرب درياي مديترانه طعمه خود كرده است.
به گزارش ايرنا، مركز هماهنگي فوريت هاي اضطراري والنسيا اعلام كرد: حريق تاكنون در مناطق «كورتس دپاياس»، «ماكاستره»، «دوس آگواس»، «ياتووا» و «رئال د مونتروي» هزاران هكتار جنگل و مرتع را سوزانده و بيش از 700 نفر را از خانه هاي خود آواره كرده است.
براساس اين گزارش، دولت ايالتي والنسيا قادر به كنترل اين آتش سوزي نيست و به همين دليل، از 7 ايالت اسپانيا نيروهاي كمكي و امدادي به منطقه اعزام شده است.هم اكنون بيش از يك هزار نفر نيروي آتش نشاني، 28 فروند هواپيما، 9 فروند بالگرد، 52 كاميون آتش نشان به همراه نيروهاي ارتش، افراد داوطلب و نيروهاي جنگل باني براي مهار و خاموش كردن آتش در والنسيا تلاش مي كنند.
بررسي هاي اوليه نشان مي دهد بي احتياطي در نصب چند پنل (صفحه) خورشيدي در يك ويلاي منطقه موجب ايجاد حريق شده و گرماي بيش از حد هوا، كمبود رطوبت و وزش شديد باد سرايت آتش سوزي به ديگر مناطق را تشديد كرده است.
 


قتل مادر و برادر به خاطر يك روپيه

 
پليس هند در گزارشي اعلام كرد: مردي مادر و برادرش را تنها براي دريافت يك روپيه به قتل رساند.
بنابر اعلام پليس هند، اين مرد 38ساله از مادر و برادرش تنها مبلغ يك روپيه درخواست كرد اما وقتي با امتناع آنان روبرو شد، دست به اين جنايت زد.
پليس پس از دستگيري متهم اعلام كرد: متهم پيش از اين نيز با برادر كوچكترش درگيري داشته و او را به اين دليل كه درآمد بالايي ندارد، مورد تنبيه و صدمه قرار داده است.
«كيشان» گفت: وقتي به خانه بازگشتم از مادرم خواستم يك روپيه به من بدهد اما برادرم به او گفت كه اين كار را نكند. وقتي صحبت هاي برادرم را شنيدم احساس كردم تحقير شده ام به همين دليل تصميم گرفتم تا از مادر و برادرم انتقام بگيرم. هنگامي كه آنان به خواب رفتند آن دو را به قتل رساندم.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ايندين تايمز، «كيشان» كه خود وقوع اين دو قتل را به پليس اطلاع داده بود از قبول آن سر باز زد اما پس از چندين جلسه بازجويي به قتل برادر و مادرش اعتراف كرد.
 


سيل، توفان و زلزله در چين

وزارت امور مدني چين اعلام كرد از اواسط ماه جاري ميلادي تاكنون بر اثر سيل و توفان در مناطق مختلف چين 50 نفر كشته شدند.
به گزارش ايرنا، اين آمار در حالي است كه رانش زمين در برخي استان هاي جنوبي چين باعث مفقود شدن دستكم 40 نفر شده است.
زندگي ميليون ها نفر در استان هاي جنوبي اين كشور نيز در سه هفته اخير به دليل بارش باران هاي موسمي و جاري شدن سيل مختل شده است.
شمار كساني كه زندگي آنان تحت تاثير حوادث و بلاياي طبيعي در چين قرار گرفته از مرز 10ميليون نفر گذشته است.
بارش باران و سيل همچنين تاكنون ده ها هزار واحد مسكوني و هزاران هكتار زمين زراعي را در استان هاي جنوبي تخريب كرده است.
بنا به گزارش هاي رسيده زلزله 6/6 ريشتري صبح ديروز نيز 20مجروح برجا گذاشته است. اين زمين لرزه كه اوايل صبح ديروز مناطق غربي اين كشور را لرزاند، ساختمان ها را به لرزه درآورد و برق تعدادي از ساختمانها را قطع كرد.


قانوني شدن ازدواج همجنس گرايان در فرانسه

وزير مشاور در امور خانواده فرانسه از تحقق وعده رئيس جمهور اين كشور در خصوص قانوني شدن ازدواج همجنس گرايان در فرانسه در سال 2013 خبر داد.
به گزارش فارس، «دومينيك برتينوتي» وزير مشاور در امور خانواده فرانسه در گفت وگو با روزنامه فرانسوي «لوپاريزين» از قانوني شدن ازدواج همجنس گرايان در اين كشور در سه ماهه نخست سال 2013 ميلادي خبر داد.
وي در اظهاراتي در اين باره اعلام كرد: دولت وعده خود در خصوص قانوني شدن ازدواج همجنس گرايان را عملي خواهد كرد؛ البته تصويب اين وعده به صورت قانون مستلزم صرف زمان است.
اين وزير مشاور در ادامه خاطرنشان كرد: روند قانوني شدن ازدواج همجنس گرايان بايد ابتدا در شوراي عالي تصويب و شوراي كشور مورد تاييد قرار گيرد و پس از آن در پارلمان مورد تصويب نهايي قرار خواهد گرفت.
اظهارات اين وزير مشاور فرانسوي در حالي صورت مي گيرد كه «فرانسوا اولاند» رئيس جمهور فرانسه نيز در دوران تبليغات انتخاباتي خود، وعده قانوني كردن ازدواج همجنس گرايان و استفاده از قانون فرزندخواندگي از سوي آنها را مطرح كرده بود.
 


3 ميليون آمريكايي در خاموشي

توفان هاي سهمگين و وزش بادهاي تند در ميانه غربي آمريكا، به قطع برق بيش از
3 ميليون خانه در اين منطقه منتهي شد.
به گزارش فارس، توفان هاي مذكور از ايالت «اينديانا» از طريق ايالت «اوهايو» به سمت شرق حركت كرد و به سمت غرب و ايالت «ويرجينيا» ادامه مسير داد.
شركت برق در بخش ميانه آمريكا گزارش داد كه ايالت ويرجينيا متحمل بيشترين خسارت از وزش توفان هاي سهمگين شد به طوري كه برق حدود 860 هزار خانه در اين منطقه قطع شد.
اين قطع برق پس از آن مي آيد كه دهها ميليون نفر از مردم مركز و شرق آمريكا با گرماي بيش از اندازه تابستان و هواي توفاني دست و پنجه نرم مي كنند.
براساس اين گزارش، دماي هوا از ايالت «كانزاس» تا شهر واشنگتن به بيش از 100درجه فارنهايت رسيد و هواشناسي اعلام كرد كه احتمالا اين درجه هوا بالاتر هم مي رود.
بنا به گزارش سرويس هواشناسي ملي آمريكا، توفان هاي سهمگين كه در امتداد ميانه غربي آمريكا در حال وزيدن است، در نتيجه دماي بالاي هوا است كه بسيار بي سابقه بوده است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14