(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 11 تير 1391 - شماره 20245

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حرف دلتو بگو
در دوازدهمين جلسه دادگاه اختلاس بيمه ايران مطرح شد
ماجراي كارشناسي ملكي به قيمت 510 ميليارد ريال تا تخلفات شهرداري لواسان
در مكتب امام
لنكراني : ورود به مصاديق درباره انتخابات رياست جمهوري زود هنگام است
آيت الله خاتمي خبر داد برگزاري «نشست بين الاجلاسين خبرگان رهبري» با هدف رفع مشكلات
شجوني: تفرقه اي بين اصولگرايان وجود ندارد
فروزنده خبر داد ارائه پيشنهاد تشكيل كميسيون مشترك بين دولت و مجلس
حقوقدان ارشد پاكستاني: غرب دربرابر ايران با شكست مواجه شده است
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس: استيضاح وزير كشورمنتفي است
مراسم گراميداشت شهداي ترور و هسته اي برگزار شد
راديو صداي روسيه: تحريم ها براي ايران فاجعه بار نيستند


حرف دلتو بگو

نظر به اينكه آرام آرام اظهارنظر درباره نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري زياد مي شود و خود اين عزيزان نيز همچين بفهمي نفهمي وارد گود شده اند، يك براي هميشه، طوري كه در تاريخ ماندگار شود، از معناي دقيق تر 3 جمله كليدي اين ايام رونمايي مي كنيم. از آنجا كه اغلب نامزدها به جاي بيان حرف دل شان، معمولاً از اين 3 جمله، مايه مي گذارند، راززدايي چيزناي امروز اهميت حياتي پيدا مي كند.
جمله 1: نامزدي ام در انتخابات، منوط به تكليف كردن بزرگان روي دوش من است.
معمولاً وقتي كانديداها چنين جمله اي مي گويند، منظورشان يكي از موارد زير است:
- انتقاد از بزرگان كه چرا تاكنون نامزدي در انتخابات را بر دوش من تكليف نكرده اند!
- خواهش از بزرگان با زبان بي زباني كه لطف كنند و نامزدي در انتخابات را بر دوش من تكليف كنند!
- چه بهتر كه بزرگان در راستاي «شفاف سازي» اين تكليف را به صورت عمومي اعلام كنند!
- من كه خودم براي رئيس جمهور شدن، نزده مي رقصم، اما چه بهتر علاقه خود را در پوشش تكليف كردن بزرگان، مخفي كنم!
- آهاي بزرگان! لطفاً به من عاجز بينوا كمك كنيد. خب چي كار كنم؟ دوست دارم رئيس جمهور بشم ديگه! گناهه؟!
جمله 2: براي نامزدي در انتخابات هيچ ولعي ندارم.
خروج چنين جمله اي از دهان نامزدها معاني زير را دارد:
- ولع من براي رئيس جمهور شدن در قاموس هيچ جمله اي نمي گنجد!
- بزرگان بايد نداشتن ولع مرا جبران كنند و از من بخواهند كه نامزد انتخابات شوم!
- اگر صندلي رياست بر قوه مجريه در حكم ليلي باشد، من همان مجنون ام و خيابان پاستور از ميدان حر به اين طرف، كوي خرابات من حساب مي شود!
- كلمه «ولع» هرگز بيانگر عمق علاقه من به پست رياست جمهوري نيست!
جمله 3: براي حضور در انتخابات فعلاً تصميمي نگرفته ام.
جمله فوق داراي معاني زير است:
- گيرم من مردد هستم؛ بزرگان چرا بر دوش من نامزدي را تكليف نمي كنند؟!
- اتفاقاً تصميم خود را گرفته ام، اما دوست دارم كمي ناز كنم!
- اين مردم هستند كه بايد تصميم بگيرند به من رأي بالا بدهند! تصميم من روي تصميم مردم دايورت است!
- اصلاً تصميم كيلويي چند است؟ فقط مرگ مي تواند عامل عدم كانديداتوري من شود!
«آقاي چيز»


در دوازدهمين جلسه دادگاه اختلاس بيمه ايران مطرح شد

ماجراي كارشناسي ملكي به قيمت 510 ميليارد ريال تا تخلفات شهرداري لواسان

روز گذشته دوازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي سيامك مديرخراساني در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد.
اين جلسه با درخواست قاضي از وكيل مدافع «ش.خ»- شهردار وقت باغستان- براي دفاع از موكلش رسميت يافت كه وي با حضور در جايگاه از موكل خود دفاع كرد.
اين وكيل با قرائت بخش هايي از متن كيفرخواست در ادامه دفاعيات خود از موكلش گفت: هيچ مدركي در خصوص اتهام موكلم نه به دادسرا و نه به دادگاه ارائه نشده است. موكل من جهت انجام امري در حوزه كاري از آقاي «د.س» پولي را دريافت كرده كه اين موضوع در كيفرخواست به عنوان رشوه بيان شده است و كذب محض است.
دريافت500 ميليون تومان رشوه از سوي يك متهم
در ادامه، ذبيح زاده- نماينده دادستان تهران- پس از اظهارات وكيل مدافع شهردار وقت باغستان اظهار كرد: آقاي «ش.خ» متهم به دريافت رشوه به مبلغ 500 ميليون تومان از «د.س» است.
ذبيح زاده افزود: آقاي «ش.خ» در تحقيقات صورت گرفته بيان مي كند كه چندين بار آقاي «د.س» را در استانداري و چندين بار در منزل ملاقات كرده است. مطلب مهم اين است كه اگر واقعا آن طور باشد كه وكيل مدافع آقاي «ش.خ» بيان كردند و موكل به صحت و مشروعيت اين پول اعتقاد داشتند چرا بعد از تحقيقاتي كه سازمان بازرسي از وي كرد، متواري شد و حتي منزل خود را تغيير داد؟
نماينده مدعي العموم اظهار كرد: در بخشي از تحقيقات مقدماتي از «ش.خ» سؤال شده كه چه مبلغي از آقاي «د.س» گرفته ايد كه وي پاسخ مي دهد 500 ميليون تومان بابت مشاوره دريافت كرده ام در حاليكه اقارير متهم نشان مي دهد كه اصلا بحث مشاوره اي در كار نبوده است.
تغيير غيرقانوني كاربري يك قطعه زمين زراعي به مسكوني
ذبيح زاده در ادامه تصريح كرد: در تاريخ دوازدهم اسفندماه سال 86 به موجب نامه اي آقاي «ش.خ» به عنوان شهردار باغستان نامه اي خطاب به رئيس بانك ملي ايران، شعبه مركزي ارسال و بيان مي كند كه عطف به همين نامه، اراضي سعيدآباد به صورت مسكوني در بافت شهري قرار گرفته است. اين ملك توسط كارشناسان، كارشناسي مي شود و كارشناسان هنگامي كه مشخصات ملك را طبق سند اعلام مي كنند، مي گويند سند مالكيت شش دانگ يك قطعه زمين مزروعي ولي در قسمت ارزيابي اعلام مي كنند. با توجه به مفاد نامه دوازدهم اسفندماه سال86 شهردار باغستان داير بر قرار گرفتن ملك فوق به صورت مسكوني در بافت شهري، قيمت ملك 510 ميليارد ريال ارزيابي مي شود. با توجه به تغيير كاربري صورت گرفته، قيمت ملك افزايش بسياري مي يابد و نكته قابل توجه اين است كه آقاي «د.س» وثيقه اين ملك را براي دريافت تسهيلاتي نزد شعبه مركزي بانك ملي قرار مي دهد.
احضار شهردار وقت داغستان به جايگاه
در ادامه، قاضي مدير خراساني از شهردار وقت باغستان خواست تا در جايگاه قرار گيرد و از او پرسيد: شما اظهارات نماينده دادستان را شنيديد. طرح هادي باغستان چه زماني تصويب شد و آيا شما در آن زمان شهردار بوديد؟
«ش.خ» پس از حضور در جايگاه پاسخ داد: من از اين موضوع اطلاع ندارم. قطعا بايد در شهرداري مدارك اين نامه وجود داشته باشد.
ماجراي انكار امضاي نامه
وي ادامه داد: در تاريخ
12/2/86 در شهرداري بودم و اوايل تيرماه 87 از شهرداري بازنشسته شدم. اظهاراتي كه انسان پيرو شرايطي مي نويسد مهم نيست. مهم اسنادي است كه به دادگاه ارائه مي شود و من در تاريخ 12 تيرماه 87 با موافقت شوراي شهر استعفا دادم.
قاضي مدير خراساني گفت: پس در تاريخ 12/12/86 شما در شهرداري مسئوليت داشته ايد و فقط امضاي نامه را نمي پذيريد؟
متهم پاسخ داد: بله. من اين امضا را نمي پذيرم زيرا صدها نامه به شهرداري ورود پيدا مي كند.
در اين هنگام قاضي مديرخراساني از ذبيح زاده خواست تا يك بار ديگر متن نامه را كه مربوط به طرح هادي باغستان بود، قرائت كند.
در اين هنگام مدير خراساني از «د.س» خواست كه در جايگاه قرار گيرد و از او پرسيد: دقيقا اين نامه را چه زماني شما از بانك ملي گرفتيد و آن را به كدام بخش شهرداري داديد؟
دريافت رشوه به بهانه انتخابات
در اين هنگام قاضي مديرخراساني خطاب به متهم در جهت اخذ آخرين دفاعيات گفت: در تاريخ 23/8/90 در جلسه بازپرسي از شما پرسيدند چه مبلغي از آقاي «د.س» گرفتيد كه شما پاسخ داديد 500 ميليون تومان كه 100 ميليون تومان بابت انتخابات و 400 ميليون تومان بابت امور مشاوره اي بود كه در پروژه با ايشان انجام دادم. در رابطه با اين مطلب و اظهارات خودتان توضيح دهيد.
«ش.خ» پاسخ داد: من در زمان انتخابات مسئول اجرايي بودم. تمام امور انتخابات در 20 سال پيش كه من مسئوليت داشتم توسط كمك هاي مردمي اداره مي شد. از پول خودم در انتخابات هزينه كردم و غير از 500 ميليون تومان هم نبوده است.
تحصيل مال نامشروع از سوي يك متهمه پرونده
در ادامه، نماينده مدعي العموم كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران براي خانم «ش.ز» را قرائت كرد كه براساس آن، وي متهم است به تحصيل مال نامشروع به مبلغ دو ميليارد و 165 ميليون ريال متهم.
قاضي مديرخراساني از متهمه خواست كه در جايگاه قرار گيرد و به دفاع از خود بپردازد كه وي انجام دفاع را به وكيلش سپرد.
رمضاني - وكيل مدافع «ش.ز» - در دفاع از موكل خود گفت: موكلم از اشخاص مومن، پاك دامن و جزو خانواده هاي مذهبي سرشناس است. بر فرض اينكه وجوه تحويلي از سوي همسرش نامشروع بود، موكل هيچ اطلاعي از اين موضوع نداشته است و در اين راستا هيچ دليل و مدركي از سوي دادگاه ارائه نشده است. در جامعه ما زنان، همسران خود را مورد پرسش قرار نمي دهند و طبيعي است كه موكلم در خصوص اين پول ها سوالي از همسرش نكرده باشد.
تضييع حقوق دولتي، اتهام شهردار سابق لواسان
در ادامه، نماينده مدعي العموم كيفرخواست صادره از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران براي «ح.ي»- شهردار سابق لواسان- را قرائت كرد كه براساس آن، وي به تضييع حقوق دولتي در اراضي لواسان به دليل اهمال متهم است.
پس از دفاعيات متهم و وكيل وي، در ادامه، ذبيح زاده- نماينده مدعي العموم- خطاب به اظهارات متهم «ح.ي» و وكيل مدافع وي در جايگاه قرار گرفت و در دفاعيات خود گفت: آقاي «ح.ي» متهم به تضييع حقوق دولت با اهمال و عدم رعايت مقررات مربوطه است.
ذبيح زاده ادامه داد: نكته اولي كه درباره قرارداد مطرح است، اين است كه حدود اختيارات شهرداري لواسان در زمان انعقاد قرارداد در محدوده شهر لواسان بوده است. در ضمن سپردن تعهد به مالكان از طرف شوراي شهر و كميسيون ماده پنج توسط شهرداري قطعا اقدامي برخلاف قانون بوده است.
وي اضافه كرد: نكته دوم اين است كه اختيارات شوراي شهر محدود به امور شهر لواسان بوده، پس تاييد موافقتنامه بين مالكان و شهرداري لواسان از سوي شوراي شهر، خارج از وظايف شوراي شهر بوده است. همچنين در زمان انعقاد توافقنامه بين مالكان و شهرداري لواسان، اساسا مالكيت مالكان قطعي نبوده يعني مالكيت احراز نشده است.
در پايان نوبت صبح دوازدهمين جلسه رسيدگي به پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران، قاضي سيامك مديرخراساني از نماينده دادستان خواست تا كيفرخواست متهم «ح.ت» را قرائت كند و ذبيح زاده، نماينده مدعي العموم نيز در جايگاه قرار گرفت و گفت: آقاي «ح.ت»، آزاد با معرفي كفيل است. وي متهم به پرداخت رشوه به مبلغ 425 ميليون ريال به آقاي «م» است و تقاضاي محاكمه و مجازات نامبرده را دارم.
دفاعيات معاون عمراني وقت استانداري
در نوبت عصر دادگاه، قاضي مديرخراساني از «ي.د» معاون عمراني وقت استانداري خواست تا در جايگاه قرار گيرد و اگر مطالبي را در دفاع از خود دارد بيان كند.
«ي.د» در جايگاه قرار گرفت و گفت: در رابطه با تغيير كاربري سعيدآباد بايد بگويم كه سعيدآباد جزو منطقه تهران بود و زماني كه محدوده شهر تهران اصلاح شد، سعيدآباد جزو شهرستان شهريار و جزو محدوده شهر باغستان قرار گرفت. وزارت كشور قرار شد طرح هادي را براي اين منطقه در نظر بگيرد و توسط سازمان مسكن و شهرسازي براي طرح هادي سعيدآباد مشاور گرفتند و نهايتا اين طرح تهيه شد.
اين متهم در رابطه با اتهام تصرف غيرمجاز 30 درصد از امور اتباع نيز اظهار كرد: آقاي نماينده دادستان گفتند كه توسط من و «الف.م» و همچنين آقاي «الف» حسابي باز شده است كه چنين چيزي نبوده است. ضمن اينكه اگر اين موضوع صحت داشته باشد، باز شدن حساب براي شهرداري جرم نيست و وجه در حساب شهرداري واريز شده است، بنابراين نيازي به دستور من نبوده است و من فقط چند ماهي شهردار منطقه بوده ام.
تصميماتي كه شوراي شهر مي گيرد فقط مسئول اجرايي شوراي ستاد معاونت مالي اداري شهرداري با مديركل اتباع توافق انجام آن را داده است. من فقط گفتم كه عوايد حاصل از 30 درصد در زمينه امور اتباع هزينه شود كه در سوابق من هم هست. آيا من كار غيرقانوني انجام داده ام؟
اين متهم در پايان دفاعيات خود مدعي شد: از تاريخ
26/8/89 تاكنون در حدود 600 روز در زندان هستم كه از اين 600 روز، 200 را در انفرادي بوده ام. حسب محتويات پرونده استدعاي اكيد دارم كه براي رضا خدا، لايحه من را كه مكتوب تقديم كردم، مطالعه فرماييد و راي برائتم را صادر كنيد.
رسيدگي به اتهامات معاون سابق برنامه ريزي و مالي استانداري
به گزارش ايسنا، در بخش پاياني دوازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران، قاضي مديرخراساني از «الف.م» معاونت سابق برنامه ريزي و مالي استانداري تهران خواست تا در جايگاه قرار گيرد و به بيان آخرين دفاعيات خود بپردازد.
وي با اعلام درخواست خود مبني بر صدور راي برائت، گفت: قسم مي خورم كه در انجام امور هيچ گونه سوءنيتي نداشته ام و نيت من، خدمت به مظلومان و مردم بوده است و مجددا كليه اتهامات انتسابي را رد مي كنم.
قاضي سيامك مديرخراساني سپس با اعلام ختم جلسه رسيدگي، ادامه رسيدگي به اين پرونده را به صبح دوشنبه (فردا) موكول كرد.


در مكتب امام

عالم پر از هياهوست!
تمام عالم زنده است!
همه هم، اسم الله هستند. همه چيز اسم خداست.
شما خودتان اسماء الله هستيد!
زبانتان هم از اسماء الله هست.
دستتان هم از اسماء الله هست.
تفسير سوره حمد ـ ص 28


لنكراني : ورود به مصاديق درباره انتخابات رياست جمهوري زود هنگام است

جبهه پايداري قصد ندارد در حال حاضر وارد بحث مصاديق در موضوع انتخابات رياست جمهوري شود؛ چراكه معتقد است وارد شدن به اين موضوع در حال حاضر زودهنگام است.
كامران باقري لنكراني با اعلام اين خبر گفت: جبهه پايداري با توجه به اين كه به موضوع تشكيلات از منظر باورهاي ديني نگاه مي كند، در اين راستا تجربه هايي كه در بحث تشكل هاي اسلامي وجود داشته را مورد توجه و بررسي قرار داده و با توجه به بررسي ها و مطالعاتي كه داشته، متني را به صورت پيش نويس براي فعاليت هاي خود در نظر گرفته كه در حال نظرخواهي از صاحب نظران در اين ارتباط است.
وي با بيان اين كه اين پيش نويس پس از نظرخواهي از صاحب نظران، مراحل مرسوم و قانوني خود را طي خواهد كرد، به ايسنا گفت: در مورد اهداف تشكل، ارزش ها، ساختار ، نقش اركان مختلف و مراقبت و جلوگيري از انحراف تشكل تاكيد شده و نكته اساسي كه ما بر آن تاكيد داريم، با توجه به اين كه جبهه پايداري تلاش دارد يك تشكل گفتماني باشد، مراقبت از اين موضوع است كه اين تشكل در مسير قدرت طلبي و تلاش براي كسب قدرت قرار نگيرد و محور فعاليت ما گسترش گفتماني است كه بر اساس آن شكل گرفته ايم و فعاليت مي كنيم.
سخنگوي جبهه پايداري در ادامه در مورد فعاليت اين جبهه در ارتباط با انتخابات رياست جمهوري، تصريح كرد: در بحث انتخابات رياست جمهوري تاكيد داريم كه ورود مصداقي به صورت زودهنگام در بحث انتخابات رياست جمهوري باعث مي شود كه توان اجرايي كشور مختل شود و مباحثي كه اين روزها برخي با بيان برخي از اسامي مطرح مي كنند، بيش از آن كه مفيد باشد و به پرشور شدن انتخابات كمك كند، ممكن است بر روند امور اجرايي كشور اثرگذار باشد. با توجه به اين كه ما در شرايطي قرار داريم كه همه به خصوص قواي سه گانه بايد با همدلي در راستاي حل مشكلات مردم گام بردارند، مطرح كردن مباحث اين چنيني ممكن است باعث ضربه زدن به وحدت و همدلي شود و فرصت ها در كشور نيز از بين خواهد رفت.
لنكراني در پايان تاكيد كرد: نگاه ما به انتخابات رياست جمهوري، نگاه گفتماني است، پيش از آن كه مصداقي باشد، بايد مشخص كرد كه مطالباتمان از رييس جمهور آينده چيست و رييس جمهور بايد چه ويژگي هايي داشته باشد و معتقديم كه مطرح كردن مصاديق در حال حاضر زود هنگام است و ممكن است باعث از بين رفتن فرصت ها در كشور شود.
 


آيت الله خاتمي خبر داد برگزاري «نشست بين الاجلاسين خبرگان رهبري» با هدف رفع مشكلات

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: نشستي با عنوان «بين الاجلاسين خبرگان رهبري« با هدف رفع مشكلات و پربارتر كردن دستورات اجلاس خبرگان؛ به زودي برگزار مي شود.
آيت الله سيداحمد خاتمي عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس گفت: طبق يكي از مصوبات مجلس خبرگان رهبري، نشستي در روز 21 تير ماه با عنوان «بين الاجلاسين خبرگان رهبري» برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه همانطور كه از نام «بين الاجلاسين خبرگان رهبري» مشخص است اين نشست بين دو اجلاس برگزار مي شود و اعضاي اين نشست را روساي كميسيون ها، هيئت رئيسه خبرگان و 5 نفر از اعضاي منتخب خبرگان رهبري تشكيل مي دهند.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: هدف از اين اجلاس فعال كردن، رفع مشكلات كميسيون ها و البته پربارتر كردن دستورات اجلاس خبرگان كه در شهريور ماه برگزار مي شود است.
 


شجوني: تفرقه اي بين اصولگرايان وجود ندارد

حجت الاسلام جعفر شجوني تاكيد كرد كه اصولگرايان را مي شناسم و در ميان آنان به هيچ عنوان تفرقه وجود ندارد.
عضو جامعه وعاظ تهران در گفت و گو با فارس اظهار داشت: كساني كه تلاش مي كنند نظام را زير سؤال ببرند خودشان زير سؤال رفته اند چرا كه آبرو، علم، دانش، شجاعت، شرف و هدف ندارند.
وي ادامه داد: به تمام نقاط ايران سفر كردم، از دانشگاه گرفته تا بسيج و سپاه و بحمدالله همه ملت ايران پشت سر مقام معظم رهبري مثل شير مي غرند و دشمن هيچ غلطي نمي تواند بكند.
وي در زمينه وحدت بين قوا به ويژه قوه مقننه و مجريه خاطرنشان كرد: قوا با وحدت به نتيجه مي رسند و من اصولگرايان را مي شناسم و مي دانم در ميان آنان اصلا تفرقه وجود ندارد.
شجوني با بيان اينكه آمريكا هيچ آبرويي در دنيا ندارد، افزود: آمريكا بداند جايي در خاورميانه ندارد و حتي در كشور خودش وال استريت، دولت را رسوا كرده است و به همين خاطر بين سوريه و كشورهاي مسلمان فتنه و فرا فكني مي كند.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد تحولات مصر، سوريه و تركيه نيز گفت: با انتخاب مرسي و پيروزي اسلامگراها در مصر، دشمن يقين كرده كه اين كشور به درد اسرائيل، آمريكا و انگليس نمي خورد و مي خواهند در يك كشور عربي مثل سوريه تحولاتي ايجاد كنند تا كار افرادي مثل مبارك و سادات را انجام دهند ولي در اين كار موفق نخواهند شد و پيروزي از آن مردم سوريه است.
 


فروزنده خبر داد ارائه پيشنهاد تشكيل كميسيون مشترك بين دولت و مجلس

معاون پارلماني رييس جمهور، از ارائه پيشنهاد خود به رييس مجلس شوراي اسلامي مبني بر تشكيل كميسيوني مشترك بين دولت و مجلس جهت تدوين يك برنامه راهبردي مشترك بين اين دو قوه خبر داد.
لطف الله فروزنده در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه «در آينده نزديك برنامه هاي خود را در سمت معاونت پارلماني رييس جمهور تشريح خواهم كرد»، گفت: راهبرد اصلي ما، تعامل هرچه بيشتر بين دولت و مجلس است و در اين ارتباط گفت وگوهايي را با رييس و نواب رييس مجلس انجام داده ام.
وي با اشاره به اينكه «مقام معظم رهبري نيز بر تعامل هرچه بيشتر قوا و وحدت آنها تاكيد دارند»، به اهميت تعامل قواي مجريه و مقننه اشاره كرد و افزود: هرچه تعامل بين اين دو قوه بيشتر باشد، كارايي آنها بيشتر خواهد بود. دولت در سال آخر فعاليت خود قرار دارد، كارهاي زيادي برعهده آن است، تلاش دارد كارهاي نيمه تمام را به اتمام برساند و مجلس نيز تازه نفس است و اين فرصت بسيار خوبي براي تعامل هرچه بيشتر دولت و مجلس است.
فروزنده به اهميت تدوين قوانين مادر و توجه دولت و مجلس به آنها اشاره كرد و گفت: در راستاي تعامل هرچه بيشتر دولت و مجلس در طول يك سالي كه در پيش رو داريم، پيشنهاد دادم كه كميسيون مشتركي بين معاونت پارلماني رييس جمهور و معاونت رييس مجلس تشكيل شود تا برنامه راهبردي مشتركي بين دولت و مجلس تبيين شود كه اين پيشنهاد مورد استقبال رييس مجلس شوراي اسلامي نيز قرار گرفته است.
معاون پارلماني رييس جمهور همچنين، با اشاره به اهميت وحدت هرچه بيشتر دولت و مجلس در راستاي حل مشكلات و پيشرفت كشور اظهار كرد: ما اكنون با جنگ تمام عيار اقتصادي مواجه هستيم و بايد با همدلي و خلاقيت موثر بين قوا با اين مسائل و مشكلات مقابله كنيم.
وي در ادامه، به سفر اخير خود به بلاروس و تاجيكستان اشاره كرد و گفت: در سفري كه به اين دو كشور داشتم، پيام رييس جمهور را به روساي جمهور اين دو كشور براي شركت در اجلاس«نم» ارائه دادم كه مورد استقبال قرار گرفت.
فروزنده در پايان درباره سفر خود به مكزيك براي شركت در كنفرانس علوم اداري جهان اظهار كرد: در اين كنفرانس 60 كشور جهان حضور داشتند و ما مقاله اي را در مورد دولت الكترونيك ارائه داده بوديم كه به عنوان مقاله برتر شناخته شد. در حقيقت دستاوردها و تحولات صورت گرفته در نظام اداري ايران را تدوين كرده بوديم كه مورد توجه قرار گرفت


حقوقدان ارشد پاكستاني: غرب دربرابر ايران با شكست مواجه شده است

سياستمدار سابق و حقوقدان ارشد پاكستاني تصريح كرد: تحريم هاي غرب عليه ايران غيرقانوني ، بي اثر و با شكست همراه است .
«احمد رضا قصوري» در گفت وگو با ايرنا خاطر نشان كرد: ايران پيرو سياست اي مستقل ملي و با اعتماد به نفس خود است و تحريم ها هرگز نمي تواند توسعه و پيشرفت در اين كشور را متوقف سازد.
وي گفت: تحريم ها امروزه به عنوان ابزاري براي تحت فشار قرار دادن كشور ها استفاده مي شود، البته تحت تاثير قرار گرفتن كشور ها در اين زمينه با يكديگر تفاوت دارد كه ايران اسلامي نمونه اي است كه اعمال فشارها بر روي آن كارساز نيست. اين حقوقدان پاكستاني گفت : جمهوري اسلامي ايران يك كشور قوي است و هرگز با اعمال تحريم ها تحت فشار قرار نمي گيرد و اين غرب است كه بر نگراني هايش افزوده مي شود.
سياستمدار كهنه كار پاكستاني ادامه داد: ايران امروز به عنوان يك الگوي نمونه براي جهان اسلام شناخته مي شود، در واقع اين كشور با برخورداري از مسوولان هوشمند موفق شد در تمام زمينه ها پيشرفت كند . احمد قصوري گفت: تحريم هاي غرب هرگز نمي تواند اعتماد به نفس ايران را تحت تاثير قرار دهد.


نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس: استيضاح وزير كشورمنتفي است

تعدادي از نمايندگان انتقاد جدي به عملكرد يك سري استانداران داشتند كه بحث استيضاح نيز از همين جا نشأت مي گرفت.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: استيضاح وزير كشور كه از سوي تعدادي از نمايندگان مطرح بود منتفي شده و استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي كه از مجلس هشتم كليد خورده بوده در سطح افواه است.
منصور حقيقت پور اظهار داشت: مبناي مجلس حفظ حقوق ملت و تعامل با دولت است ولي هرگز از حدود اختيارات خود كوتاهي نمي كنيم و پيگير مطالبات مردم هستيم.
حقيقت پور با بيان اينكه بر اساس نصايح مقام معظم رهبري مجلس با هدف حفظ استقلال خود و حقوق ملت قصد همكاري با دولت را دارد، افزود: دولت نيز بايد در اين زمينه يك رويه شايسته اي را در پيش بگيرد تا تعاملات گسترش يابد.
وي در بيان علل استيضاح وزير كشور كه گفته مي شد به دليل برخي ضعف ها در برگزاري انتخابات مجلس نهم بوده است، ابراز داشت: تعدادي از نمايندگان انتقاد جدي به عملكرد يك سري استانداران داشتند كه بحث استيضاح نيز از همين جا نشأت مي گرفت.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در خصوص احضار سه وزير اقتصادي به صحن علني مجلس در خصوص گراني هاي اخير گفت: هر چند موضوع تحريم ها و پاره اي از مشكلات در اين زمينه مطرح شد اما مجلس از توضيحات اين سه وزير قانع نشد چرا كه نمايندگان معتقدند برخي بي تدبيري هاي داخلي و دولت بر گراني ها دامن زده است.
حقيقت پور بيان داشت: نمايندگان در اين خصوص خواستار كنترل و مهار قيمت ها در آستانه ماه مبارك رمضان شدند.


مراسم گراميداشت شهداي ترور و هسته اي برگزار شد

ياد و خاطره شهداي ترور و هسته اي با حضور مقامات لشكري و كشوري در همايش بزرگ بر آستان جانان در فرهنگسراي انديشه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 7 در اين مراسم دكتر ميرعباسي شهردار منطقه گفت: مظلوميت، كرامت بخشي و روشنگري سه صفت بارز شهدا، به خصوص شهداي دفاع مقدس، شهداي ترور و در ادامه آن شهداي هسته اي بوده كه با شهادت خود كيان انقلاب اسلامي را پاس داشتند.
در ادامه جانشين و نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه شهادت مقصد نهايي و كمال بندگي است، گفت: توفيق شهادت نصيب بندگان مخلص خداوند مي شود و ديدار پروردگار و به كمال رسيدن دين با شهادت معنا مي يابد.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر عبدا... حاجي صادقي با تأكيد بر اين كه مسير شهادت طلبي همچنان پرفروغ است، افزود: چنانكه با شهادت آيت ا... بهشتي و ياران باوفايش انقلاب اسلامي به اوج رسيد، شهادت شهداي هسته اي نشان داد مسير پر فضيلت شهادت تا رساندن انقلاب اسلامي ايران و زمينه سازي براي ظهور صاحب الزمان(عج) همچنان ادامه دارد.
در بخش ديگري از اين مراسم يادگار سردار رشيد و فقيد اسلام حاج احمد قديريان به بيان خاطراتي از رشادت هاي ايشان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامي پرداخت.
سپس دكتر محمدمهدي تهرانچي رئيس دانشگاه شهيد بهشتي در سخناني طرح ترور دانشمندان هسته اي را نشانه خفت و خواري ايادي استكبار دانست و افزود: كوردلان صهيونيزم بين الملل از بيم رشد فزاينده علمي ايران، با طرح ترور دانشمندان، مهر صحتي بر پيشرفت علمي كشورمان در عرصه بين المللي مي زنند، چرا كه با اذعان جوامع علمي بين المللي حركت علمي جمهوري اسلامي ايران بدون توقف در حال حركت و رو به جلو است.
 


راديو صداي روسيه: تحريم ها براي ايران فاجعه بار نيستند

راديو صداي روسيه در گزارشي گفته است كه نتايج تحريم هاي نفتي براي ايران فاجعه بار نبوده و باعث مي شود تلاش هاي ايران به بخش هاي ديگر اقتصادي متوجه شود.
به گزارش راديو صداي روسيه، «يوگني ساتانوفسكي» از موسسه خاورميانه مي گويد: «برخي كشورها از جمله آفريقاي جنوبي، به شدت واردات نفت از ايران را افزايش داده اند. مصرف نفت ايران در تركيه كاهش نيافته است. كره جنوبي تنها اندكي از واردات نفت از ايران كاسته است. شركت هاي هندي در بخش دولتي نفت ايران را كمتر استفاده مي كنند اما مصرف نفت ايران در بخش خصوصي در هند بيشتر شده است. حتي چين هم كه از مصرف نفت ايران كاسته است، به ايران فشار مي آورد تا از قيمت نفت بكاهد تا بتواند مصرف نفت ايران را افزايش دهد.»
به نوشته راديو صداي روسيه، در اثر تحريم، ايران تنها بين 20 تا 100 ميليارد دلار از درآمد نفتي اش را از دست خواهد داد كه با يك فاجعه، فاصله زيادي دارد. در عين حال تحريم ها كمك خواهند كرد كه توجه ايران بيشتر به ساير بخش هاي اقتصادي جلب شود.
در اين گزارش همچنين ادعا شده است كه تحريم نفتي ايران تاثير چنداني بر افزايش قيمت هاي جهاني نفت نخواهد داشت و قيمت نفت بين 85 تا 110 دلار همچنان در نوسان خواهد بود.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14