(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 18 تیر 1391 - شماره 20250

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سفارت ايران در بيروت: سازمان ملل در پيگيري سرنوشت 4 ديپلمات ايراني كوتاهي كرده است
با حضور وزير دفاع انجام شد افتتاح خط توليد انبوه جديدترين موشك ضدزره ايراني
پاي درس علي (ع)
رئيس كميسيون برنامه و بودجه: تحريم ها دليل اصلي گراني ارز و سكه و ساير كالاها نيست
كارشناس روس: مسكو بايد تحويل «اس - 300» به ايران را از سر بگيرد
سفير ايران در يونسكو: خبر حذف نام ايران و خليج فارس از كتاب يونسكو شيطنت رسانه اي است
جزئيات مذاكرات كارشناسي اسلامبول به روايت كريستين ساينس مانيتور
سرلشكر فيروزآبادي: منافعمان به خطر بيفتد تنگه هرمز را مي بنديم


سفارت ايران در بيروت: سازمان ملل در پيگيري سرنوشت 4 ديپلمات ايراني كوتاهي كرده است

سفارت ايران در بيروت با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه سازمان ملل هنوز به پيشنهاد ايران براي تشكيل كميته حقيقت ياب به منظور تعيين سرنوشت 4 ديپلمات ايراني ربوده شده، پاسخي نداده است.
در اين بيانيه آمده است: چهار ديپلمات سفارت جمهوري اسلامي ايران در لبنان در چهارم ژولاي سال 1982 توسط عوامل مرتبط با رژيم صهيونيستي در منطقه برباره واقع در شمال لبنان ربوده و بنا بر شواهد و قرائن موجود بعد از مدتي بازداشت، تحويل رژيم صهيونيستي شدند. اين حادثه زماني به وقوع پيوست كه لبنان از سوي رژيم صهيونيستي اشغال شده بود و اعتقاد بر اين است كه بين عاملان اين جنايت و رژيم صهيونيستي همكاري و هماهنگي وجود داشته، همچنانكه در كشتار وقيحانه صبرا و شتيلا در آن سال نيز، اين همكاري نمود يافت.
سفارت ايران در بيروت اضافه كرد: طي اين مدت، دولت جمهوري اسلامي ايران و خانواده هاي اين عزيزان تلاش هاي مختلفي را به عمل آوردند تا از سرنوشت اين چهار ديپلمات مطلع و آنان را از زندان هاي رژيم صهيونيستي آزاد كنند كه متأسفانه تاكنون هيچ نتيجه مشخصي حاصل نشده است ولي تلاش ها با جديت بيشتر و در ابعاد جديدتري كماكان ادامه خواهد يافت.
اين بيانيه تصريح كرد: «متأسفانه پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي تشكيل كميته مشترك حقيقت ياب به منظور تعيين سرنوشت ديپلمات ها و دستيابي به حقيقت موضوع در زندان هاي رژيم صهيونيستي كماكان از سوي سازمان ملل متحد بي پاسخ مانده است و معتقديم كه بي توجهي به پرونده هاي مهم انساني از سوي جامعه بين المللي، دست متجاوزان به حقوق بشر و در رأس آن رژيم صهيونيستي را براي ارتكاب مكرر چنين اقدامات تروريستي بر ضد بشريت باز مي گذارد. همچنان كه جهانيان همواره شاهد تجاوز و نقض حقوق بشر در زندان هاي اين رژيم عليه جوانان فلسطيني و همچنين تداوم شهرك سازي و يهودي سازي قدس و كشتارهاي مردمي هستند.
 


با حضور وزير دفاع انجام شد افتتاح خط توليد انبوه جديدترين موشك ضدزره ايراني

خط توليد سامانه ضد زره دهلاويه، در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع افتتاح شد.
به گزارش تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در مراسم افتتاح اين سامانه گفت: موشك دهلاويه يكي از پيشرفته ترين موشك هاي ضد زره است كه براي انهدام انواع تانك هاي پيشرفته مجهز به زره واكنشگر طراحي شده است.
سردار سرتيپ وحيدي افزود: اين موشك با بهره برداري از هدايت خاص (كه در مقابل انواع جنگ هاي الكترونيكي دشمن مقاوم است)، سرجنگي و موتور پرواز موشك انداز و قابل حمل توسط نفر موجب شده است كه سامانه موشكي ضد زره دهلاويه به عنوان يك جنگ افزار كارآمد در نبرد ضد تانك شناخته شود.
وي با ذكر خصوصيات لانچر موشك گفت: اين سامانه موشكي طوري طراحي شده است كه بتواند اهداف ثابت زميني و اهداف متحرك زرهي را مورد اصابت قرار دهد.
وزير دفاع افزود: در سال توليد ملي تلاش مي شود تجهيزات، ادوات و سامانه هاي كاملا بومي و توليد داخلي را با كيفيت بالا و به طور استاندارد توليد و در اختيار نيروهاي مسلح قرار دهيم.
سردار وحيدي با قدرداني از متخصصان مجرب و پرتلاش سازمان هاي صنعتي وزارت دفاع در طراحي و توليد سامانه موشكي دهلاويه گفت: در ابتداي جنگ تحميلي، رزمندگان اسلام از حداقل امكانات و تجهيزات به ويژه در حوزه ضد زره برخوردار بودند، اما با همت و مديريت بزرگ مرداني چون شهيد چمران و با تلاش، نوآوري، خلاقيت و جسارت فرزندان انقلابي آنان در طول سه دهه گذشته، امروز شاهد طراحي و ساخت انواع سامانه هاي دفاعي از جمله در حوزه ضد زره هستيم.
وزير دفاع افزود: با تحويل دهي انبوه اين سامانه به نيروي زميني سپاه و ارتش، قابليت و توان ضد زره نيروهاي مسلح به نحو بسيار چشمگير افزايش مي يابد.
وي افزود: نام گذاري اين سلاح به نام دهلاويه، در واقع قدرداني از شهيد چمران و همرزمانش و همه رزمندگان جان بركفي كه در منطقه جنوب به ويژه منطقه دهلاويه به نبرد با ادوات زرهي دشمن رفتند، است.
سردار وحيدي گفت: متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع با تأسي و الهام از ارواح مطهر امام شهيدان و اين شهيدان والا مقام و روحيه بلند و دوران ساز رزمندگان اسلام است كه قادرند قله هاي فناوري هاي پيچيده نظامي را يكي پس از ديگري فتح و دشمنان را در تهديدات و تحريم ها ناكام كنند.


پاي درس علي (ع)

من ناله شيطان را
شنيدم !
من هنگامي كه وحي بر پيامبر (ص) فرود مي آمد، ناله شيطان را شنيدم.
گفتم: اي رسول خدا!
اين ناله كيست؟
فرمود: شيطان است كه از پرستش خويش مأيوس شده است.
سپس (حضرت به من) فرمود:
علي!
تو آنچه را من مي شنوم، مي شنوي و آنچه را كه من مي بينم، مي بيني، جز اينكه تو پيامبر نيستي، بلكه وزير من بوده و به راه خير مي روي.
نهج البلاغه
خطبه 192


رئيس كميسيون برنامه و بودجه: تحريم ها دليل اصلي گراني ارز و سكه و ساير كالاها نيست

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: دليل اصلي گراني مجدد ارز و طلا شيوه مديريت نظام ارزي است و اگر رسانه ها سعي كنند تحريم هاي نفتي و بانكي را عامل اصلي معرفي كنند، خيانت كرده اند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم با بيان اين كه «شرايط اقتصادي طوري نيست كه با افزايش قيمت ارز و سكه روبرو شويم» دليل اين مسئله را ذخاير ارزي و عدم تأخير در پرداخت بدهي هاي خارجي كشور دانست و يادآور شد: شرايط امروز كشور بسيار بهتر از مقطع جنگ تحميلي است.
وي تحريم بانكي و نفتي كشور را به لحاظ رواني بر اقتصاد كشور تأثيرگذار دانست اما در عين حال متذكر شد: آثار منفي تحريم ها به زودي خود را نشان نخواهد داد بلكه يك سال بعد خودنمايي مي كند.
وي در گفت وگو با ايسنا افزود: اگر تجزيه و تحليل رسانه اي اين باشد كه تحريم ها عامل گراني مجدد طلا و ارز معرفي شود بايد گفت مرتكب خيانت رسانه اي شده اند. به صراحت تأكيد مي كنم تحريم ها دليل اصلي گران شدن طلا و سكه و ساير كالاها نيست.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه اصلي ترين دليل موج جديد گراني ها را شيوه مديريت نظام ارزي كشور دانست و اظهار كرد: در دوران جنگ و دوران سازندگي كه به لحاظ اقتصادي در سخت ترين شرايط قرار داشتيم، توانستيم از رشد قيمت ارز و ساير كالاها جلوگيري كنيم، مهم شيوه مديريت نظام ارزي كشور است.
وي درخواست كرد: بايد مديريت ارزي كشور تغيير كند تا بتوان بر چالش هاي اقتصادي و گراني هاي مستمر ناشي از نوسانات نرخ ارز و طلا فائق آمد. يك مديريت قوي ارزي مي تواند قيمت ها را به حالت قبل بازگرداند.


كارشناس روس: مسكو بايد تحويل «اس - 300» به ايران را از سر بگيرد


در پي افزايش فشارهاي غرب بر روسيه در خصوص سوريه و نيز استقرار سپر موشكي در اروپا، يك كارشناس روس تاكيد كرد كه فروش «اس-300» به ايران مغاير قطعنامه هاي سازمان ملل نيست و اين در حالي است كه رئيس جمهور پيشين روسيه با تاكيد بر اين مغايرت فروش اين سيستم ها به ايران را معلق كرد.
خبرگزاري «نووستي» به نقل از ايگور كوروتچنكو، رئيس مركز مطالعات تجارت جهاني اسلحه گزارش داد: روسيه بايد در تصميمات خود در خصوص لغو قرارداد تحويل سيستم هاي «اس ـ 300» به ايران تجديد نظر كند چون اين اقدام مغاير اسناد معتبر سازمان ملل نيست.
وي در مصاحبه با خبرگزاري نووستي درباره گزارش برخي از رسانه ها در اين خصوص گفت كه وزارت دفاع ايران و شركت صنايع هوا و فضا به دادگاه حكميت بين المللي ژنو شكايت كرده و خواستار دريافت تقريبا چهار ميليارد دلار غرامت بخاطر تحويل ندادن سامانه «اس ـ300» شده اند.
كوروتچنكو گفت: روسيه بايد با در نظر داشتن اوضاع ژئوپليتيك جديد جهان در تصميمات پيشين خود در خصوص لغو قرارداد تحويل «اس ـ 300» به ايران تجديد نظر كرده و به بررسي مساله تحويل تسليحات دفاعي به اين كشور بپردازد كه مغاير هيچ يك از اسناد معتبر سازمان ملل نيست.
اين كارشناس خاطرنشان كرد كه مواضع ايران و روسيه در رابطه با بيشتر مسايل بين المللي كاملا يكسان يا به يكديگر نزديك است. قرارداد فروش سامانه هاي «اس-300» به ايران در ماه دسامبر سال 2007 امضا شده بود. بر اساس آن قرار بود روسيه پنج سامانه موشكي پدافند هوايي «اس ـ 300» به مبلغ حدود 800 ميلون دلار را به ايران بفروشد.
با اين وجود ديميتري مدودف، رئيس جمهور روسيه در ماه سپتامبر 2010 با صدور فرماني تحويل سيستم هاي «اس ـ 300»، تجهيزات زرهي و هواپيما، هليكوپتر و ناوهاي جنگي به ايران را ممنوع كرد.
فرمان مدودف به دنبال تدابير مربوط به اجراي قطعنامه شماره 1929 شوراي امنيت سازمان ملل ، مورخ نهم ژوئن سال 2010 (19 خرداد 1389) صادر شد.
«اس-300» ويژه دفاع از موسسات صنعتي، نهادهاي دولتي، پايگاه هاي نظامي و مقرهاي فرماندهي در برابر حملات هوايي و فضايي دشمن است. اين سيستم قادر به نابودساختن اهداف بالستيك بوده و از قابليت حمله به اهداف زميني نيز برخوردار است. تازه ترين مدل سيستم « اس-300» مي تواند هواپيماهاي دشمن را در فاصله 150 كيلومتري و ارتفاع 27 كيلومتري نابود كند.
 


سفير ايران در يونسكو: خبر حذف نام ايران و خليج فارس از كتاب يونسكو شيطنت رسانه اي است

در پي انتشار خبري با عنوان «حذف نام ايران و خليج فارس از كتاب يونسكو»، سفير و نماينده دائم ايران در يونسكو طي اظهاراتي با رد اطلاعات خبر، اعلام كرد كه اين خبر در يك مجله منتشر شده و جنبه رسمي ندارد.
«محمدرضا مجيدي» اضافه كرد: رسالت خبرنگاري و اخلاق رسانه اي ايجاب مي كند كه قبل از انتشار هر خبري از صحت و سقم آن اطمينان حاصل شود. در اين رابطه بايد گفت اولا مجله منتشر شده، آن طور كه در عنوان خبر ذكر شده «كتاب يونسكو» نبوده و به هيچ وجه جنبه سند رسمي اين سازمان را ندارد، بلكه نشريه اي از نشريات معمول، براي معرفي آثار ثبت شده در جهان است. آن هم شماره شصتم اين مجله كه عنوان ويژه نامه را دارد. ثانيا با تورق اين نشريه اولين جمله درج شده در مقدمه آن از قول «رائو» رئيس مركز ميراث جهاني يونسكو تصريح شده است: «اين ويژه نامه به طور كامل به سايت هاي ميراث فرهنگي كشورهاي عربي عضو شوراي همكاري خليج فارس اختصاص دارد و منطقه اي را در بر مي گيرد كه كشورهاي بحرين، عمان، عربستان سعودي، قطر و امارات متحده عربي در آن قرار دارند.»
وي افزود: وقتي در مقدمه يك مجله تصريح مي شود كه قرار است در آن مجله كه ويژه نامه هم هست، تنها سايت هاي چند كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس مورد اشاره قرار بگيرد و حتي نام آن كشورها نيز ذكر مي شود، قرار نيست سايت هاي ساير كشورها بررسي شوند. بنابراين اينكه بگوييم چرا در اين مجله سايت هاي ايران مورد اشاره قرار نگرفته اند جاي تعجب دارد، كما اين كه حتي سايت هاي عراق نيز مورد اشاره قرار نگرفته اند چرا كه اصولا عراق نيز در اين چارچوب قرار نمي گيرد.
سفير كشورمان در يونسكو در ادامه خاطرنشان كرد: جالب توجه است كه كارشناس مورد مصاحبه در خبر، نسبت به موضوع بي اطلاع بوده و گفته است اين كتاب جعلي و شرم آور است چرا كه ايران را كه بيشترين تعداد ميراث جهاني را در بين كشورهاي عربي دارد، به عنوان كشور حوزه خليج فارس معرفي نكرده است.
مجيدي همچنين گفت: اين ويژه نامه به دليل اين كه بحرين در سال 2011 رياست كميته ميراث جهاني را بر عهده داشته است به چاپ رسيده و تنها براي معرفي آثار ثبت شده كشورهاي ياد شده بوده است. در اين رابطه لازم به ذكر است جمهوري اسلامي ايران در تقسيم بندي هاي جغرافيايي ششگانه يونسكو در گروه آسيا و اقيانوسيه قرار دارد و در نتيجه هنگامي به آثار ثبت شده كشورمان اشاره مي شود كه نشريه موردنظر بخواهد آثار منطقه مزبور را معرفي كند.
وي افزود: در حالي كه كشورهاي عربي حوزه خليج فارس جزو گروه جغرافيايي عربي- آفريقايي هستند، ضمن اين كه هر گروه نيز به زيرگروه هاي مختص خود تقسيم مي شود. براي مثال ايران در زير گروه غرب آسيا قرار دارد.
به گزارش فارس، سفير و نماينده دائم ايران در يونسكو اظهار داشت: همانگونه كه گفته شد، مجله مزبور جزو اسناد رسمي يونسكو نيست و در برخي موارد كه تلاش هاي نافرجامي توسط برخي كشورهاي عربي براي درج واژه هاي مجعول در اسناد رسمي يونسكو صورت پذيرفته، با پيگيري مستدل، قاطع و به موقع اين نمايندگي، از اين امر ممانعت به عمل آمده و در يكي از موارد اخير، با استناد به اسناد مصوب سازمان ملل، جلوي انتشار سند رسمي يونسكو حاوي عناوين مجعول ياد شده، گرفته شد، به گونه اي كه مركز ميراث جهاني يونسكو نيز طي نامه اي به اين نمايندگي، اتخاذ اقدام فوري آن مركز براي جايگزيني واژه صحيح به جاي عبارت مجعول را مورد تاكيد قرار داد.
 


جزئيات مذاكرات كارشناسي اسلامبول به روايت كريستين ساينس مانيتور

روزنامه آمريكايي كريستين ساينس مانيتور جزئياتي از مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 را كه سه شنبه گذشته در اسلامبول برگزار شد فاش كرد.
اين روزنامه آمريكايي طي گزارشي به قلم اسكات تپرسون در تشريح جزييات مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 در اسلامبول نوشت: يك روز پس از ماراتن 15 ساعته كارشناسان ايران و گروه 1+5، جزئيات بيشتري درباره گفت وگوها منتشر شد كه نشان مي دهد كه دو طرف موضوعات اساسي را مورد بررسي قرار داده اند.
اولويت ايران
رفع تحريم ها و پذيرش حقوق هسته اي
اين روزنامه اضافه كرد: بر اساس فايل پاورپوينتي كه در نشست اخير ايران و 1+5 در مسكو ارائه شد و كريستين ساينس مانيتور نيز نسخه اي از آن را در اختيار دارد، اولويت هاي ايران هم اكنون واضح است، برداشته شدن تمامي تحريم ها و ضمانتي شفاف درباره «حقوق هسته اي» اين كشور در غني سازي اورانيوم.
همچنين اين موضوع شفاف شد: ايران تمايل دارد كه درباره فعاليت هاي غني سازي 20 درصد اورانيوم خود مذاكره كند اما بسياري از خواسته هاي ديگر گروه 1+5 را نيز رد كرده است.
كريستين ساينس مانيتور نوشت: روز سه شنبه هيئت ايران در سازمان ملل نسخه متني را از همين اطلاعات (بدون اشاره به اين موضوع كه اين متن دقيقاً همان پاورپوينتي است كه در مسكو ارائه شده است) ارائه كرده است كه افزوده اين جزئيات پاسخ ايران به بسته گروه 1+5 بوده كه براي اولين بار در نشست بغداد در ماه مي ارائه شد.
اين روزنامه آمريكايي نوشت: 1+5 خواستار آن است كه به طور دائم پيشرفت برنامه هسته اي ايران را متوقف كند تا اطمينان يابد كه جمهوري اسلامي هيچ وقت نتواند بمب هسته اي بسازد. ايران اعلام كرده است كه فعاليت هاي هسته اي اش فقط در راستاي صلح آميز بوده و تأكيد دارد كه يكي از امضاكنندگان پيمان منع گسترش تسليحات اتمي است و تحت نظارت هاي دائم سازمان ملل است.
گفت وگوها حول محور غني سازي 20 درصد وسايت فردو
بر اساس گزارش كريستين ساينس مانيتور، نشست استانبول كه روز سه شنبه برگزار شد در سطح پايين و ماهيت آن كارشناسي بوده است. گفت وگوها بر دو نقطه تمركز داشت. نكته اول درباره توقف غني سازي 20 درصد اورانيوم بود و انتقال ذخاير اورانيوم 20 درصد به خارج از ايران است.
اين روزنامه آمريكايي مدعي شد: مقامات ايراني براي ماه ها اعلام كرده اند كه آماده اند تا معامله اي درباره اورانيوم 20 درصد انجام دهند اگر چه نمايندگان مجلس ايران اين هفته خواستار افزايش اين سطح براي مقاصد غير تسليحاتي شده اند.
كريستين ساينس مانيتور در ادامه خاطرنشان كرده است كه اهميت پيشرفت با قدرت نمايي دوجانبه طي هفته جاري نشان داده شد: ايران مانور آزمايش موشكي سه روزه اي را اجرا كرد درحالي كه آمريكا حضور نظامي خود در خليج فارس را افزايش داد.
كريستين ساينس مانيتور ادامه داد: دومين موضوعي كه در استانبول مورد مذاكره قرار گرفت خواسته گروه 1+5 از ايران براي بسته شدن تأسيسات غني سازي در فردو بوده است كه زيرزمين بوده و حمله به آن مشكل است و محل ذخيره اورانيوم 20 درصد غني شده ايران است.
اين روزنامه در ادامه به نقل از يك مقام ايراني نزديك به گفت وگوهاي مسكو كه خواست مشخصاتش فاش نشود، گفت: درك اوليه وجود دارد كه تا زماني كه دو طرف به آرام كردن اوضاع نياز دارند، فضايي براي اميدواري وجود دارد چون اين موضوع مي تواند از كنترل خارج شود.
اين مقام ايراني افزود: در ميز مذاكرات، ايران صراحتاً براي نخستين بار موضوع مبادله غني سازي 20 درصد در مقابل برداشته شدن تحريم ها را مطرح كرد.
كريستين ساينس مانيتور نوشت: اين گفته مقام ايراني به طور غيرمستقيم به پيشنهادهاي ايران در پاورپوينت اشاره دارد كه اعلام كرده آماده همكاري با 1+5 براي فراهم كردن سوخت (20 درصد) است و انتظار دارد كه گروه 1+5 در مقابل، تحريم ها را متوقف كرده و پرونده هسته اي ايران را از دستورالعمل شوراي امنيت سازمان ملل خارج كند.
اين روزنامه آمريكايي به نقل از اين مقام ايراني نوشت: ما گفتيم زماني كه نتايج (نهايي) مشخص شود موضوع 20 درصد مي تواند موضوعي براي مذاكرات باشد كه اين در صورتي است كه آنها به ما بگويند در مقابل چه چيزي به ما خواهند داد. ما به تمامي آنها گفته ايم كه اين موضوع مي تواند بخش به بخش اجرا شود.
اين روزنامه آمريكايي گزارش خود را اينگونه ادامه داد: از طرف ديگر، گروه 1+5 اعلام كرده اند كه قبل از آنكه چانه زني واقعي آغاز شود، نخست نياز است تا ببينند كه ايران گام هاي اعتمادساز بردارد.
يك مقام نزديك به گفت وگوها گفت: تاكنون ما تمايلي از سوي ايران براي انجام هيچ چيزي به جز گفت وگوها نديده ايم. يك احساس واقعي از سوي گروه 1+5 وجود دارد كه اقداماتي را از سوي ايران خواهيم داد.
اين مقام غربي افزود: اين به معناي آن نيست كه ما انعطاف پذير نيستيم بلكه يك احساس وجود دارد كه قبل از آنكه ما انعطاف پذيري را نشان دهيم آنها بايد اقداماتي بيشتر از گفت وگوها انجام دهند.
گفتني است؛ گزارش ها از مذاكرات كارشناسي ايران و 1+5 در سه شنبه و چهارشنبه گذشته حاكي است كه مذاكرات در سطح معاونين اشتون و جليلي پي گيري خواهد شد.


سرلشكر فيروزآبادي: منافعمان به خطر بيفتد تنگه هرمز را مي بنديم

رئيس ستادكل نيروهاي مسلح اعلام كرد طرح بستن تنگه هرمز را در دستورداريم، ولي اين كار را نمي كنيم مگر اينكه منافع ما به خطر بيفتد.
سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در حاشيه همايش بين المللي دكترين مهدويت، در جمع خبرنگاران درخصوص طرح تعدادي از نمايندگان مجلس براي بستن تنگه هرمز، گفت: نمايندگان محترم مجلس، نمايندگان ملت هستند و هر سخن و نامه نمايندگان و رايشان نشان دهنده پيام و راي ملت ايران است.
وي افزود: به عنوان يك فرمانده ارشد نظامي اعلام مي كنم كه ما طرح بستن تنگه هرمز را داريم، چراكه يك نظامي براي هر موضوعي بايد طرحي داشته باشد، ولي اين كار را نمي كنيم مگر اينكه منافع ما به خطر بيفتد، ملت شيعه به دليل اينكه با عقلانيت عمل مي كند راضي نمي شود كه مجراي عبور انرژي چهل درصد جهان را دچار اختلال كند مگر اينكه منافع ما دچار اشكال جدي شود.
فيروزآبادي تصريح كرد: همانطور كه پيش از اين هم گفته بوديم، كنترل ما بر تنگه هرمز هوشمند و عاقلانه است.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح همچنين درخصوص تحولات سوريه اظهار داشت: تحولات سوريه بسيار خوب پيش مي رود و به نظر من ملت سوريه موفق مي شوند و حاكميت ملي در سوريه باقي مي ماند، تحولات دموكراتيك و اسلامي در اين كشور توسعه خواهد يافت.
وي ادامه داد: سوريه همچنان خط مقدم مقاومت در برابر اسرائيل و اشغالگران قدس خواهند ماند و ملت سوريه، مجلس جديد اين كشور و آقاي بشار اسد هم اين موضوع را به خوبي درك مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، فيروزآبادي با اشاره به رزمايش اخيرموشكي سپاه نيز اظهار داشت: ايران هيچگاه كشوري را تهديد نكرده است جز كساني كه قصد تهديد ما را داشته باشند و يا تهديد ما را به زبان بياورند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14