(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 تير 1391 - شماره 20256

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سفير ايران در لاهه: آمريكا و انگليس بايد پاسخگوي تخلف خود باشند
با تأييد اشراف به تنگه هرمز
فدوي : هرگونه بي توجهي ناوهاي آمريكا به هشدارهاي سپاه عواقب بسيار بدي براي آنها خواهد داشت
در مكتب امام
جان بولتون: اوباما را جدي نگيريد او هيچ اقدامي عليه ايران نمي كند
هشدار نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس درباره رخنه مافياي ثروت و قدرت به اقتصاد كشور
اركان آتش جهنّم
انتقادات پايگاه اطلاع رساني دولت از بودجه 91
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري:
 ناو آمريكا اولين هدف موشكي سپاه است
سردار نقدي : خدمات انقلاب اسلامي به مناطق محروم بي نظير است
تحليلگر ارشد پاكستاني: غرب هرگزموفق به منزوي كردن ايران نخوا هد شد
جمع آوري 125 ميليارد تومان صدقه در سطح كشور
بيانيه وزارت خارجه ايران به مناسبت سالگرد نسل كشي در سربرنيتسا
تشكيل ستاد انتخاباتي در سازمان بازرسي تكذيب شد


سفير ايران در لاهه: آمريكا و انگليس بايد پاسخگوي تخلف خود باشند

نماينده دائم ايران نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي از تصميم كنفرانس شانزدهم كشورهاي عضو جهت ايجاد شبكه بين المللي حمايت از قربانيان سلاح هاي شيميايي كه به پيشنهاد و ابتكار جمهوري اسلامي در دستور كار اين سازمان قرار گرفته بود، خبر داد.
به گزارش ايرنا، كاظم غريب آبادي، در شصت و نهمين نشست شوراي اجرايي سازمان منع سلاح هاي شيميايي در شهر لاهه هلند، در سخناني وجود سلاح هاي شيميايي در جهان را موجب به خطر افتادن صلح و امنيت بين المللي دانست.
غريب آبادي در ادامه از كشورهاي دارنده اين سلاح ها به ويژه آمريكا خواست به اجراي كامل تعهدات خود در چارچوب كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي براي نابودي كامل اينگونه سلاح ها تا پايان مهلت قانوني خود يعني 29 آوريل 2012 پايبند باشند.
نماينده دائم كشورمان نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي در همين چارچوب، در ارتباط با تخلف آمريكا و انگليس در چگونگي نابودي و انهدام سلاح هاي شيميايي عراق در دوره اشغال اين كشور كه بدون نظارت سازمان و برخلاف كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي و نقض آشكار مفاد اين كنوانسيون صورت گرفته است، با طرح سؤالاتي از اين دو كشور و همچنين دبيرخانه فني سازمان خواست در اين ارتباط به صورت شفاف پاسخگو باشند.
نماينده دائم كشورمان نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي در ادامه علاوه بر حمايت كامل از تصميم كنفرانس شانزدهم كشورهاي عضو (دسامبر 2011) جهت ايجاد شبكه بين المللي حمايت از قربانيان سلاح هاي شيميايي كه به پيشنهاد و ابتكار و پيگيري جمهوري اسلامي ايران در دستور كار اين سازمان قرار گرفته بود، ضمن اشاره به كمك داوطلبانه كشورمان به راه اندازي اين شبكه، از دبيرخانه سازمان و ديگر كشورهاي عضو خواست تا تمام تلاش خود را به كار گيرند كه اين شبكه به منظور تحقق اهداف انسان دوستانه آن در راستاي كمك به قربانيان سلاح هاي شيميايي هرچه سريعتر راه اندازي شود.
سازمان منع سلاح هاي شيميايي (OPCW) پس از تصويب و لازم الاجرا شدن كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي (CWC) در سال 1997، با هدف اجراي مفاد اين كنوانسيون در لاهه (هلند) ايجاد شد.
شصت و نهمين اجلاس شوراي اجرايي سازمان منع سلاح هاي شيميايي كه به طور فصلي (4 بار در سال) برگزار مي شود، از 20 تير ماه به مدت 4 روز در لاهه هلند برگزار شد.
هيئتي به سرپرستي كاظم غريب آبادي، سفير كشورمان در هلند و نماينده دائم نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي در اين اجلاس شركت كرد.
 


با تأييد اشراف به تنگه هرمز

فدوي : هرگونه بي توجهي ناوهاي آمريكا به هشدارهاي سپاه عواقب بسيار بدي براي آنها خواهد داشت

فرمانده نيروي دريايي سپاه تأكيد كرد كه در حال حاضر تمكين از سوي آمريكايي ها در خليج فارس صورت مي گيرد و اگر به هشدارهاي سپاه توجه نكنند، عواقب بسيار بدي براي آنها خواهد داشت.
دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه در حاشيه برگزاري هجدهمين همايش سالانه اين نيرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توان موشكي ايران نسبت به گذشته گسترش فراواني پيدا كرده و چيزي كه آمريكا از توانمندي ايران مي داند خيلي كمتر از چيزي است كه نمي داند.
وي افزود: دليل اينكه آمريكايي ها به تحريم ها و شيطنت هاي اقتصادي روي آورده اند اين است كه نمي توانند از فشار نظامي بهره بگيرند. اگر استكبار و آمريكا بتواند با اقدامي نظامي اهدافش را جلو ببرد قطعاً همين كار را مي كند.
فدوي تأكيد كرد: اينكه آمريكا تمام توان خود را در تحريم هاي نفتي و اقتصادي گذاشته براي اين است كه با روند نظامي در برابر جمهوري اسلامي ايران به نتيجه نخواهد رسيد.
فدوي افزود: اين براي اولين بار نيست كه ما در شرايط سخت اقتصادي و تحريم نفتي قرار مي گيريم و بايد توجه داشت توانمندي نظامي فعلي ايران قابل مقايسه با زمان جنگ تحميلي نيست. با اين حال در جنگ تحميلي زماني كه لازم بود اقدام مقابله به مثل با استكبار و هم پيمانان آمريكا صورت مي گرفت.
فرمانده نيروي دريايي سپاه ادامه داد: 39 عمليات مقابله به مثل ما در حالي صورت مي گرفت كه ناو آمريكايي زودتر از ما حركت مي كرد ولي حتي در يك مورد هم نتوانسته است از عمليات هاي مقابله به مثل ما جلوگيري كند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه همچنين در خصوص ورود ناو آمريكايي به خليج فارس گفت: اين يك امر عادي و طبيعي است و بنابر نيازمندي هاي آمريكا از لحاظ سياسي- امنيتي و اقتصادي در كشور خود برخي مواقع خبر ورود ناوها را منعكس مي كنند و متأسفانه رسانه هاي داخلي ما هم به تبع آن اخبار را منتشر مي كنند در حالي كه منشأ خبر منطقه ما تنگه هرمز و خليج فارس است.
فدوي تأكيد كرد: شايد ده ها بار ناو آمريكا وارد و خارج خليج فارس شود ولي آنها خبري منعكس نكنند اما يك بار بنا بر نيازشان همه رسانه هاي آمريكا خبر ورود ناو را منتشر مي كنند و شايد چون 11 جولاي تاريخ رسمي دور جديد تحريم ها عليه ايران بود آمريكايي ها احساس كردند خبر ورود ناوشان را منتشر كنند.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: تعريفي كه از توان دريايي در نيروي دريايي سپاه وجود دارد با تعريفي كه در دنيا با روال معمول وجود دارد متفاوت است. ما هم منطقه نبرد و هم قواعد نبرد را خودمان تعريف كرده ايم. دنيا وابستگي بدون جايگزين به منطقه ما دارد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح كرد: آمريكا اخيراً يكي از شناورهاي قديمي خود را به عنوان پايگاه ثابت دريايي در آب هاي جنوب مستقر كرده تا از طريق آن شناورهاي تندرو را كنترل كند.
فدوي در پاسخ به سؤالي درخصوص ميزان امكان درگيري ايران و آمريكا گفت: امكان درگيري به ميزان حماقت غربي ها بستگي دارد.
وي درخصوص توان ايران در بستن تنگه هرمز نيز تأكيد كرد: توانمندي اينكه تنگه هرمز به صورت كامل در اختيار ما قرار بگيرد و حتي يك قطره نفت نيز از آن عبور نكند از زمان جنگ در اختيار نيروي دريايي سپاه بوده ولي اينكه اين امر به كار گرفته شود يك امر ثانوي است اگر قرار باشد امنيت براي همه غير از جمهوري اسلامي برقرار باشد قطعاً اوضاع به اين صورت نخواهد ماند.
فدوي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران اقتدار كاملي در منطقه تنگه هرمز و خليج فارس دارد گفت: تمكين از جانب همه آنهايي كه در منطقه استقرار دارند ديده مي شود و آنها مي دانند در صورت عدم تمكين عواقب سختي در انتظارشان است و تا به حال عدم تمكيني از جانب آنها مشاهده نشده است.
حجت الاسلام علي سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه نيز طي سخناني در اين همايش گفت: امروز جنگ نرم، جنگ اراده هاست. اراده جمهوري اسلامي براي تحقق ولايت الهي در منطقه خاورميانه و زمينه سازي براي حكومت امام زمان در مقابل استكبار جهاني است.

 


در مكتب امام

در حكومت حكام وابسته
عده اي از مردم ظالمند و عده اي مظلوم
استعمارگران به دست عمال سياسي خود كه بر مردم مسلط شده اند، نظامات اقتصادي ظالمانه اي را تحميل كرده اند.
و بر اثر آن (حيله استعمارگران و ظلم حكام وابسته) مردم به دو دسته تقسيم شده اند:
ظالم و مظلوم!
ولايت فقيه - ص45
 


جان بولتون: اوباما را جدي نگيريد او هيچ اقدامي عليه ايران نمي كند

سفير اسبق آمريكا در سازمان ملل متحد در سخناني تصميمات جديد كاخ سفيد در انتقال نيرو به خليج فارس را عادي ناميد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «جان بولتون» در گفت وگو با شبكه خبري فاكس نيوز در اين باره افزود : البته امريكا سياست افزايش نيرو را در خليج فارس مد نظر قرار داده، اما نبايد اقدامات دولت اوباما را حداقل در مرحله كنوني جدي ارزيابي كرد.
بولتون ادامه مصاحبه با فاكس نيوز در توجيه سخنان خود گفت: اوباما بخاطر انتخابات رياست جمهوري در ماه نوامبر هيچ اقدامي عليه ايران نمي كند.
وي با بيان مجدد عدم جدي نبودن گام هاي اوباما و اين كه كلا نبايد وي را جدي گرفت گفت: البته ايران نيز قصد درگيري با هيچ كشوري ندارد و شايد صبر ايران نيز بخاطر انتخابات رياست جمهوري آمريكا است.
بولتون در اين باره گفت:اقدامات جدي تر ايران را بايد بعد از انتخابات رياست جمهوري آمريكا شاهد بود.
 


هشدار نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس درباره رخنه مافياي ثروت و قدرت به اقتصاد كشور

نائب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: مافياي قدرت و ثروت سال گذشته به اقتصاد ايران نفوذ كرد.
محمدرضا پورابراهيمي افزود: مافياي قدرت و ثروت براي دستيابي به اهداف خود به گروه هايي كه به قدرت مي رسد نزديك مي شوند تا از موقعيت آن ها استفاده كنند.
وي در گفت وگو با «مهر» ادامه داد: اين گروه ها متاسفانه سال گذشته به اقتصاد ما ورود داشتند و يكي از چالش هاي كشور و بخشي از واقعيت اقتصاد ما هستند. پورابراهيمي درخصوص علت گراني هاي اخير گفت: بخش نظارتي دولت در چند ماه گذشته از نظم و انضباط درستي برخوردار نبود.
نائب رئيس كميسيون اقتصاد مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه افزايش قيمت كالاهاي اساسي ربطي به تحريم ها ندارد اظهار داشت: برخي سودجويان منافع شخصي را به منافع ملي ترجيح مي دهند و از موقعيت اقتصادي كه تحريم ها به وجود آورده است براي ايجاد نوسانات در بازار اقتصادي كشور استفاده مي كنند.
 


اركان آتش جهنّم

اگر كسي آداب مسجد و حسينيه و همايش هاي علمي و مانند آن را فرا گرفت و باور كرد و متخلّق شد و عمل كرد ، درباره او بخشي از آيات سوره مباركه نور نازل مي شود كه فرمود : ر جاأ لا تلهيه م ت جارأ و لا ب يأ عن ذ كر الله (1)، مردان الهي كساني اند كه هيچ چيزي آنها را از ياد و نام خدا باز نمي دارد . چرا ؟ چون اينها در ضمن اينكه دارند برنامه هاي كوتاه مدّتشان را تأمين مي كنند ، فكر مي كنند كه مرگ پوسيدن نيست ، از پوست بدر آمدن است ! حالا كه مرگ از پوست بدر آمدن است ، از قفس در آمدن است ، قفس شكستن است ، كجا مي روند؟ اگر از قفس در آمدند ، به كجا پرواز مي كنند ؟ بال و پرم را اينجا بايد تهيه كنم . يك پري دارد كه انسان از جهت مي پرد ؛
وانگهان نور به آفاق دهيم از دل خويش
چون به خورشيد رسيديم غبار آخر شد
آدم پر در مي آورد كه از جهت پرواز كند ، نه از جهتي به جهتي در درون جهت حركت كند ! اين مال مرغ هائي است كه به طمع طعمه تالاب از غرب به شرق يا از شرق به غرب ؛ يا از قطب به استوا يا از استوا به قطب پر مي كشند . اين مرغ درون جهتي است كه از جائي به جائي پر مي كشد . امّا پري كه به انسانيّت انسان وابسته است ، براي پرواز از جهت است ، نه در جهت ! اين نمي خواهد از مشرق به مغرب برود ، چون از مشرق بخواهد برود همين است ! اين مي خواهد از زمان و زمين بيرون برود ، چون موجود ابدي است! فرمود : مرد خدا در عين حال كه در متن زندگي است ، هيچ چيزي او را از ياد و نام خدا باز نمي دارد !
انسان هاي مجرم ، اركان آتش جهنّم
اگر كسي خداي ناكرده اين مراحل برين دين را رعايت نكرد ، با او جور ديگر حرف مي زنند و گرنه براي سطوح عاليه سخن از جهنّم و امثال جهنّم نيست ! البتّه جهنّم حق است ، منتها اگر يك وقتي خواستند يك چيزي را بسوزانند ، يك چيزي را داغ كنند ، يك چيزي را آب كنند ؛ 3 عنصر محوري لازم است . يعني يك مواد خام براي سوخت و سوز مثل ذغال سنگ يا نفت يا گازوئيل يا بنزين يا هيزم ؛ يك چيزي لازم است ، اين يك . يك ماده انفجاري هم لازم است ؛ حالا يا كبريت است يا فندك است يا تي ا ن تي است ، يك چيزي است كه به آن بزنند و گر بگيرد ، دو . بعد آهن يا هر چه هست درآن مي ريزند ، اين سه ؛ اين مي شود كوره ذوب آهن فلان جا.
قرآن كريم مي فرمايد كه هر سه اينها خود انسان است . فرمود : ما آنجا جنگل نكاشتيم كه هيزم بياوريم ؛ هيزم همين هايند : و امّا القاس طون فكانوا ل جهنّم حطباً (2)؛ « حطب » يعني هيزم . يعني اين شخص هيزم نسوز است ، نه هيزم بسوز ! ظالم ،هيزم نسوز است : نّها شجرأ تخرج ف ي اصل الجحيم(3) همين است . يك هيزمي است كه مي سوزد و خاكستر مي شود ، تمام مي شود ؛ ولي انسان ظالم هيزم نسوز است ، يعني مرتب گر مي گيرد ، تمام مي شود . پس هيزم جهنّم خود ظالم است ، خود آدم فاسق است . اين كه مي توانست از راه، ادب بشود ، اين كه مي توانست محبوب بشود ، راه محبت را طي كند ؛ اين كه مي توانست راه طهارت را طي كند ، پاكي را دوست داشته باشد ؛ اين كه مي توانست جزء ر جاأ لا تلهيه م ت جارأ و لا ب يأ عن ذ كر الله بشود ، حالا شده طبق اين آيه كريمه : و امّا القاس طون فكانوا ل جهنّم حطباً .
( قاس ط ) از قسط است، « قسط » ( به فتح قاف)يعني ظلم و جور(قسط به كسر قاف يعني عدل) ؛ ظالم هيزم جهنّّم است . هيزم ها را با چه مي گيرانند ؟ با يك ماده انفجاري! به آن مي گويند : « وقود ». آن رهبران كفر ، آن ائمه ظلم ، آنها وقود نارند . فرمود : هم وقود النّار. كدأب آل ف رعون (4). اگر چنانچه وقود نار با اين مواد اوّليه در كنار هم قرار گرفت ، در بخش سوّم از قرآن كريم فرمود : فذا هم يسجرون (5)، اينها ديگر سوخت و سوزشان شروع مي شود و گرنه آنجا يك ماده خاصي نظير ذغال سنگ و امثال ذلك نيست ؛ ممكن است اسرار غيبي فراوان باشد ما ندانيم ، ولي اين مقدارش را مي دانيم .بقيه را نمي شود نفي كرد . بنابراين ما اين راهها را كه داريم ، راههاي ميان مدّت ماست و راههاي دراز مدّت ما كه همه ما بايد اين راهها را ن شآء الله طي كنيم و تأمين همه اينها هم با همين اين بحث هاي ديني ماست . يعني شناسنامه گرفتن ، بيراهه نرفتن ، راه كسي را نبستن ، آنچه را مي دانيم عمل كردن و آنچه را نمي دانيم با عمل فرا گرفتن ؛ اينها راههاي ماست .
قلب مؤمن ، آينه جمال الهي
خداي سبحان به ما از منظر قرآن و روايت دو تا كلام و دو تا پيام داد.فرمود : من در دلهاي برخي ايمان را مي نويسم ؛ كه در بخش پاياني سوره مباركه مجادله اين است : كتب ف ي قلوب ه م الا يمان (6)، اين يك بخش . برابر اين آيه كه خدا در دلهاي يك عدّه اي ايمان را مي نويسد ، پس ما چيزي نبايد در صحنه دل نوشته باشيم ، چون روي نوشته كه نمي نويسند ! بايد يك قلب شفافي ببريم تا او بنويسد . اگر تمام نقوش باطله را در صفحه دل پياده كرديم ، جا براي نوشتن نيست! ما بايد يك قلب شفافي ببريم تا او ايمان را بنويسد . آن وقت لذتي كه يك انسان وارسته از فهميدن و طهارت و عدل مي برد ، هيچ قابل قياس نيست با لذّت خوردن و نوشيدن و پوشيدن! اصلاً قابل قياس نيست با لذائذ زود گذر دنيا ! اگر خدا بخواهد در صحنه نفس چيزي بنويسد ، بايد صفحه دل نقوش باطله نداشته باشد تا او بنگارد .
قسمت دوّم آن رواياتي است كه خداي سبحان به صورت ها نگاه نمي كند ، به دلها مي نگرد : نّ الله ينظر لي قلوب كم و لا ينظر لي صور كم (7). پس دلهاي ما مي شود آينه ديد خدا ! يك داستاني را بعضي از بزرگان اهل معرفت نقل كردند ؛ اين داستان و لو درست نباشد ، ولي پيام خوبي دارد و آن داستان اين است كه كسي خواست به ديدار يوسف مصر برود ، گفت : با دست خالي كه نمي شود به ديدار يك چنين شخصيتي رفت ! چه ببريم كه او نداشته باشد ؛ هر چه ما ببريم ، بيش از آن را او دارد . نه با دست خالي مي توان رفت و نه چيزي لائق اوست كه ما داشته باشيم ، او نداشته باشد! و پيش او كه مي رويم ، بايد چيزي ببريم كه او لذّت ببرد ! سعي كرد يك آينه شفاف خوبي تهيه كند ، بعد آورد به يوسف داد ، گفت : جمالت را در اين آينه ببين و لذّت ببر كه خدا به تو چه داد ! به ما گفتند : يك قلب آينه وار بايد ببريم پيش خدا ، بگوئيم خودت را در اين آينه ببين ، ببين چه هستي !! با دست خالي كه نمي شود رفت! و اين مقدور ماست . با قلب طيّب و طاهر رفتن ، به خدا عرض كردن : خدايا ! اين قلب من آينه شفاف است ، خودت را در اين آينه بنگر ، ببين چه عظمتي داري!! اين هزار و يك اسم جلال و جمال جوشن كبير در اين دل شفاف مي درخشد ؛ ما مي توانيم اينچنين باشيم .
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در ديدار با اعضاي هيأت مكتب الثّقلين ـ جامعه پزشكي استان قم ـ
قم ؛ ارديبهشت 1388
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نور / 37 (2) جن / 15 (3) صافات / 64
(4) آل عمران / 10 و 11 (5) برداشت از : غافر / 72 (6) مجادله / 22
(7) بحار الأنوار / 67 / 248
خوان حكمت در ماه مبارك رمضان روزهاي زوج منتشر مي شود.
 


انتقادات پايگاه اطلاع رساني دولت از بودجه 91

پايگاه اطلاع رساني دولت انتقادهاي خود از مجلس درباره بودجه سال 91 را رسانه اي كرد.
در حالي كه با تصويب مجلس شوراي اسلامي بودجه سال 91، يك قانون لازم الاجرا است پايگاه اطلاع رساني دولت به نقد اين قانون پرداخت.
در بخشي از اين مطلب آمده است: مجلس نمي تواند بدون نظر دولت ارقام بودجه را تغيير دهد، دولتمردان معتقدند اين [بودجه تصويب شده] از لايحه و پيشنهاد دولت خارج شده و تبديل به يك طرح از سوي مجلس شده است.
در بخش ديگري از انتقادات مفصل دولت از بودجه 91 آمده است: لايحه بودجه اي كه دولت به مجلس پيشنهاد داد داراي 16 بند بود كه به 115 بند از سوي مجلس افزايش يافت و چندهزار ميليارد تومان بار مالي به طور مستقيم و يا غيرمستقيم به دولت تحميل شد.
در متن منتشر شده در پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري با اشاره به اين كه از نظر قانونگذار دولت بايد به مجلس برود و بودجه را اصلاح كند تاكيد شده است: با اين شيوه تصويب بودجه در مجلس شوراي اسلامي تبعات اجراي آن را چه كسي يا نهادي بايد برعهده بگيرد.
رسانه اي كردن اين انتقادات در شرايطي كه دولت ملزم به اجراي قانون مصوب مجلس و مورد تاييد شوراي نگهبان مي باشد در حالي است كه دولت اين امكان را دارد تا در صورت بروز پاره اي اشكالات، با اصلاحيه اي آن را برطرف كند.
 


نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري:

ناو آمريكا اولين هدف موشكي سپاه است

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
در صورت تعرض دشمن به ايران اسلامي، ناو آمريكايي در خليج فارس هدف اول و پايگاه هاي منطقه اي آمريكا در حاشيه ايران هدف بعدي موشك هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خواهد بود.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه قائمشهر با بيان اين مطلب تصريح كرد: اين مهمترين پيام رزمايش اخير موشكي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.
آيت الله علي معلمي گفت: عكس العمل ايران در برابر تجاوز دشمنان، پشيمان كننده خواهد بود.
وي تاكيد كرد: ملت ايران هرگز ذلت و سازش را نخواهد پذيرفت و همواره از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران با اقتدار صيانت خواهد كرد.
 


سردار نقدي : خدمات انقلاب اسلامي به مناطق محروم بي نظير است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: قبل از انقلاب اسلامي اطراف شهر كوچك تهران مملو از هزاران هزار زاغه بود كه همگي با ظرف هاي حلبي روغن ساخته شده
بودند .
سردار محمدرضا نقدي ـ رييس سازمان بسيج مستضعفين ـ در جمع دانشجويان بسيجي جهادگر در منطقه «هلشي» كرمانشاه اظهار كرد: خدمات انقلاب اسلامي به مناطق محروم و در اقصي نقاط كشورمان بي نظير بوده است و 33 سال خدمت رساني نظام به مناطق دوردست و صعب العبور در دنيا هم نظير ندارد .
وي به محروميت هاي مطلق بسياري از مناطق كشور اشاره و تصريح كرد: به خوبي اطراف شهر تهران كوچك را در دوران سياه طاغوت به خاطر دارم كه هزاران هزار زاغه با ظروف حلبي روغن پر از گ ل شده و روي هم چيده شده و مشمعي به عنوان سقف روي آن كشيده شده بود و مردم در آن زندگي مي كردند.
نقدي با بيان اينكه «بي سوادي مطلق اكثر ايرانيان از مصاديق محروميت سال 57 است»، خاطرنشان كرد: اغلب روستاها، جاده مواصلاتي حتي خاكي نداشت، اغلب روستاها برق نداشت و حتي خيلي اوقات در شهرها نيز با مشكل برق مواجه بوديم. در آن موقع اساساً هيچ نقطه اي در كشور داراي لوله كشي گاز نبود حتي برخي استان ها فاقد يك وجب آسفالت بودند .
رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به فعاليت هاي سازندگي در كشور اظهار كرد: اكنون محروميتي كه در دورترين نقاط مرزي از آن حرف مي زنيم غالباً محروميت از امكانات اوليه نيست بلكه بخشي از امكانات اوليه به روستائيان داده شده و رفع محروميت نسبي در دستور كار است. اغلب درخواست ها ديگر آب و برق و راه و مدرسه نيست بلكه مسجد، سالن ورزشي و امثال نيازهاي دست دوم است .


تحليلگر ارشد پاكستاني: غرب هرگزموفق به منزوي كردن ايران نخوا هد شد

تحليلگر ارشد و دبير روزنامه «نيشن» پاكستان با بيان اينكه امروز ايران در تمام زمينه ها به خودكفايي كامل رسيده است، تاكيد كرد: تلاش دولت هاي غربي براي منزوي كردن جمهوري اسلامي ايران هرگز به نتيجه نخواهد رسيد .
سليم بخاري كارشناس امور بين الملل پاكستان، ديروز در گفت وگو با ايرنا خاطرنشان كرد: دولت جمهوري اسلامي ايران همواره سياست ها و تصميم هاي خود را براساس نگرش و ديدگاههاي مردم كشورش به عنوان يك دولت مردمي اتخاذ كرده است .
بخاري تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران امروز براي كشور هاي درحال توسعه يك الگوي كامل و چهره كنوني ايران در جهان هم اكنون نشان دهنده پايداري و استقامت مضاعف دولت و ملت اين كشور درمقابل استكبار جهاني است.
وي در عين حال به حاكمان برخي كشورهاي اسلامي منطقه توصيه كرد كه به عواملي براي آمريكا و نيروهاي امپرياليستي تبديل نشوند .
سليم بخاري با بيان اينكه كشورهاي اسلامي بايد مانند ايران را كارهاي لازم را براي اجراي خواسته هاي مردم كشورهاي خود اتخاذ كنند، تصريح كرد: ايران امروزي به جهانيان روش زندگي كردن با عزت كامل را به اثبات رسانده است .
وي با تاكيد بر اينكه موضع ايران درباره مسائل بين المللي بايد محترم شمرده و پيگيري شود، افزود: در حقيقت تحريم ها عليه ايران پيشرفت اين كشور را سرعت بخشيده است، تاجايي كه جمهوري اسلامي ايران در جهان وابسته به هيچ كشوري نيست .
وي بر اين باور است كه تحريم نفتي ايران به اقتصاد آن دسته از كشورهايي كه وابسته به نفت جمهوري اسلامي ايران هستند، ضربه مي زند .
سليم بخاري گفت: به دليل سياست هاي مستقل و قدرتمند جمهوري اسلامي مقابل غرب، دولت هاي چين و روسيه امروز در كنار ايران هستند .
اين تحليلگر ارشد امور بين المللي پاكستان با اشاره به اينكه نقش ايران در حل مساله سوريه را نمي توان انكار كرد، گفت: كوفي عنان نماينده سازمان ملل در امور بحران سوريه نيز گفته است كه ايران بخشي از راه حل براي رفع بحران دمشق مي باشد .
وي تاكيد كرد: بدون شك تهران نقش مهمي را براي حل و فصل دوستانه و مسالمت آميز مساله سوريه ايفا مي كند.
سليم بخاري در پاسخ به پرسشي درباره شهادت دانشمندان هسته اي ايران گفت: هيچ شكي در اين موضوع نيست كه سازمان هاي جاسوسي آمريكا (سيا) و (موساد) رژيم غاصب اسراييل در پشت صحنه حمله به دانشمندان هسته اي ايران نقش دارند . وي با اشاره به اينكه آمريكا و رژيم صهيونيستي از پيشرفت ايران وحشت دارند، تاكيد كرد: واشنگتن و رژيم اسراييل براي امت اسلامي بسيار خطرناك هستند و مسلمانان با اتحاد مي توانند بر توطئه هاي آنها پيروز شوند .
 


جمع آوري 125 ميليارد تومان صدقه در سطح كشور

مديركل انفاقات و صدقات كميته امداد امام خميني(ره) از وجود 8 ميليون صندوق صدقات در منازل، ادارات، مغازه و مراكز تجاري در سطح كشور و جمع آوري 125 ميليارد تومان كمك هاي مردمي خبر داد.
محسن سنايي در حاشيه سفر به كردستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در سنندج اظهار داشت: به منظور رفاه حال شهروندان و خيرين نيكوكار صندوق هاي صدقه كوچك به صندوق هاي صدقه الكترونيكي تبديل مي شوند.
اين مسئول افزود: اين صندوق ها مطابق تكنولوژي روز طراحي و به منظور ساماندهي كمك هاي مردمي و شمارش آنها در كوتاه ترين زمان ممكن طراحي و راه اندازي شده اند.
مديركل انفاقات و صدقات كميته امداد امام خميني(ره) كشور خاطرنشان كرد: صندوق هاي صدقه الكترونيكي با بهره گيري از مكانيزم تخليه الكترونيكي بدون دسترسي عوامل به وجوه صدقات پرداخت شده با صدور قبض رسيد طراحي شده است.
اين مسئول از جمع آوري 125 ميليارد تومان كمك هاي مردمي از طريق صندوق هاي صدقات در سال گذشته خبر داد و افزود: در پايان سال گذشته ميزان كمك هاي مردمي از رشد بسيار چشمگيري برخوردار بود امسال نيز اين روند همچنان ادامه داشته باشد.
به گفته وي، ميزان مشاركت مردم به ويژه در زمينه صدقات رشد صعودي دارد.
وي طرح مسجد محوري با محوريت ائمه جمعه و جماعت، جذب نيروهاي افتخاري (امداد ياران) و شناسايي خيرين را از جمله طرح هاي در دست اجراي كميته امداد امام خميني(ره) به منظور احياي فرائض ديني همچون زكات و احياي سنت ها عنوان كرد و متذكر شد: طرح شناسايي خيرين در سه فاز از امسال آغاز و به مدت سه سال در سراسر كشور اجرا مي شود.
جمع آوري 30 ميليارد تومان زكات
دبير شوراي مركزي زكات از جمع آوري 30 ميليارد توماني زكات از ابتداي سال جاري تاكنون در سطح كشور خبر داد.
حسين نبي لو در حاشيه سفر به كردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: يك هزار و 510 ميليارد ريال هدف گذاري امسال ستاد زكات در زمينه جمع آوري زكات است.
وي از اجراي 5 هزار پروژه عمراني و خدماتي از محل جمع آوري زكات در سطح كشور در سال جاري خبر داد و افزود: تاكنون نيز 5 هزار و 820 پروژه مختلف از محل وجوه زكات ساخته شده است.
دبير شوراي مركزي زكات خاطرنشان كرد: 3 هزار و 800 پروژه از 5 هزار و 820 پروژه ساخته شده از محل وجوهات زكات، مسجد است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: در سال گذشته 3 هزار و 800 پروژه عمراني و خدماتي از محل جمع آوري زكات در سطح كشور اجرا شد و حدود 25 ميليارد تومان از كل وجوهات زكات جمع آوري شده در سال گذشته صرف امور نيازمندان و محرومين شد.
به گفته نبي لو، امسال 23 هزار و 983 نفر مبلغ افتخاري به منظور تبليغ فريضه الهي زكات در سطح روستاها جذب، سازماندهي و آموزش هاي لازم را فرا گرفته اند.
نبي لو خاطرنشان كرد: امسال جمع آوري زكات در محلات با محوريت مساجد از اولويت هاي مهم اين ستاد است.
وي از راه اندازي دفاتر امداد محلات در مساجد سطح كشور با محوريت روحانيون و ائمه جمعه و جماعات خبر داد و گفت: اين دفاتر جمع آوري و هزينه كرد زكات را هدفمندتر خواهد كرد.
به گفته دبير شوراي مركزي زكات، دفاتر امداد محلات وظيفه شناسايي خيران و محرومان محلات و توزيع كمك ها در بين آنان را بر عهده دارند و با حضور هيئت امنا و نظارت امام جماعت در مساجد تشكيل مي شود.
نبي لو افزود: به منظور تقويت و توسعه بيش از پيش فرهنگ پرداخت زكات در جامعه بيش از 16 هزار طلبه آموزش ديده براي تبليغ اين مهم به روستاها فرستاده مي شوند. وي از صرف اعتباري بالغ بر 7 ميليارد تومان در راستاي تقويت و توسعه فرهنگ زكات در جامعه در سال گذشته خبر داد.
 


بيانيه وزارت خارجه ايران به مناسبت سالگرد نسل كشي در سربرنيتسا

وزارت امور خارجه كشورمان با انتشار بيانيه اي ضمن اداي احترام نسبت به قربانيان فاجعه نسل كشي مسلمانان شهر سربرنيتسا با بازماندگان اين حادثه دردناك ابراز همدردي كرد.
وزارت امور خارجه در اين بيانيه از مجامع، نهادها و سازمانهاي بين المللي ذيربط خواسته است ضمن اقدامات لازم در جهت شناسايي و محاكمه عاملان اين كشتار بي سابقه تا آخرين مرحله اين پيگيري را ادامه داده تا بشريت ديگر شاهد وقوع چنين جناياتي نباشد.
در اين بيانيه هم چنين تاكيد شده است: شكل گيري اين فاجعه انساني نه تنها جهان را در بهت و حيرت قرار داد ، بلكه ناتواني مدعيان در دفاع از مباني اوليه حقوق بشري را به نمايش گذاشت.
نسل كشي بيش از 8 هزار مسلمان شهر سربرنيتسا در شرق بوسني و هرزگوين در 11 ژوييه 1995 در حالي به وقوع پيوست كه اين شهر از سوي سازمان ملل متحد به عنوان منطقه امن اعلام شده بود.
 


تشكيل ستاد انتخاباتي در سازمان بازرسي تكذيب شد

پيرو درج خبري با مضمون فعال شدن ستاد انتخاباتي حجت الاسلام پورمحمدي، روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور اين خبر را تكذيب كرد.
به گزارش سازمان بازرسي كل كشور پيرو درج خبري در قالب «گفته مي شود» در يك هفته نامه با مضمون فعال شدن ستاد انتخاباتي حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي و نيز انتشار وارونه آن در برخي سايت ها، روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور اعلام كرد تشكيل ستاد انتخاباتي حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي در سازمان بازرسي كل كشور تكذيب مي شود و آقاي محمدمهدي فقيهي هيچ گونه ارتباطي با سازمان بازرسي و رياست اين سازمان ندارد.
روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور از رسانه ها خواست در درج اخبار مربوط به اين سازمان دقت لازم را داشته و از انتشار اخبار غير رسمي خودداري نمايند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14