(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 تير 1391 - شماره 20256

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سناريوي جديد آمريكا عليه دو تبعه ايراني و چيني به اتهام قاچاق مواد هسته اي
سفير ايتاليا در تهران: تحريم نفتي ايران به اتحاديه اروپا تحميل شده است
پاي درس علي (ع)
همسويي وزارت خارجه كانادا با ادعاي واهي رسانه هاي غربي عليه ايران
ولايتي: جمهوري اسلامي ايران تكيه گاه معنوي همه مسلمانان جهان است
مظفر معاون نظارت مجلس شد
خالد مشعل: رابطه حماس با ايران براي هميشه برقرار خواهد ماند
هراس مقام صهيونيستي از تبديل شدن ايران به قدرت جهاني
انتقاد شديد سخنگوي شوراي نگهبان از روزنامه ايران
سردار شريف: هجمه دشمنان عليه سپاه سند كارآمدي اين نهاد انقلابي است
در حكمي از سوي احمدي نژاد فداحسين مالكي رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز شد
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها بسترساز پيشرفت همه جانبه اعضاء است
واشنگتن پست : حمايت تمام قد مقامات آمريكايي از منافقين سوال برانگيز است
بروجردي: هر تلاشي براي ناامني در عراق را محكوم مي كنيم
تدوين برنامه ملي حفاظت و توسعه جنگل هاي ايران
ترجمه هاي قرآن به 146زبان در نمايشگاه بين المللي ارائه مي شود
با حضور وزير نيرو صورت گرفت
بهره برداري از 4 طرح عمراني در استان مركزي
شاعر آران و بيدگلي به رحمت ايزدي پيوست
امام جمعه زاهدان در بجنورد نماز اقامه مي كند
تاكيد چين بر گسترش مناسبات بازرگاني گسترده با ايران
اخبار ادبي و هنري


سناريوي جديد آمريكا عليه دو تبعه ايراني و چيني به اتهام قاچاق مواد هسته اي

در راستاي سناريوي جديد دولت آمريكا عليه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران، مقامات فدرال اين كشور دو بازرگان ايراني و چيني را به ارسال مواد قاچاق مرتبط با فناوري هسته اي به ايران متهم كردند.
به گزارش كريستين ساينس مانيتور، مقامات فدرال آمريكا مدعي شدند: يك بازرگان ايراني و يك واردكننده چيني متهم به برنامه ريزي براي قاچاق تجهيزات مرتبط با فناوري هسته اي به ايران هستند.
براساس اين گزارش «پرويز خاكي» و «زونگ چنگ» از استان گوانگژو چين متهم به توطئه براي فرار از تحريم هاي آمريكا عليه ايران و نقض قوانين منع صادرات آمريكا هستند.
ادعا مي شود كه «خاكي» به دنبال تجهيزات و موادي بوده كه مي تواند در ساخت، عمليات و نگهداري از سانتريفيوژهاي گازي براي غني سازي اورانيوم مورد استفاده قرار بگيرد.
خاكي همچنين متهم است كه به دنبال مواد راديو اكتيو براي حمل به ايران بوده است.
شبكه خبري سي ان ان هم در اين باره گزارش داد: اين دو نفر هر كدام به يك فقره جرم براي توطئه و فريب آمريكا، دو مورد قاچاق، دو مورد ارسال كالاهاي آمريكا به ايران و يك مورد پولشويي متهم هستند.
دادستان آمريكايي، «رونالد ماشن» گفته است: «اين دو اتهام نشان مي دهد ما به هيچ عنوان كساني را كه تلاش مي كنند كالاهايي به ايران ارسال كنند كه مي تواند برنامه هسته اي ايران را تقويت كنند، تحمل نمي كنيم.»
اين دادستان آمريكايي همچنين گفته است اين اتهامات بر تعهد وزارت دادگستري بر «اجراي خشمگينانه» قوانين صادرات دلالت دارد.
دولت آمريكا در حالي سناريوي جديدي عليه فعاليت هاي هسته اي كشورمان طراحي كرده است كه سال گذشته نيز در سناريوي مضحكي ادعا شد پليس فدرال آمريكا توطئه اي را خنثي كرده كه براساس آن دو تبعه ايراني در تلاش براي ترور عادل الجير، سفير عربستان سعودي در آمريكا بوده اند.
اين ادعا به حدي مضحك بود كه پس از جنجال گسترده رسانه هاي غربي مشخص شد كه «ارباب سيار» فرد اصلي مظنون به ترور سفير عربستان عضو يك باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در مكزيك است.


سفير ايتاليا در تهران: تحريم نفتي ايران به اتحاديه اروپا تحميل شده است

سفراي ايتاليا،برزيل و ويتنام در تهران ضمن مخالفت با تحريم هاي يكجانبه عليه جمهوري اسلامي ايران تصريح كردند كه تحريم هاي نفتي بر اقتصاد همه كشورهاي مصرف كننده نفت، تاثير نامطلوب خواهد گذاشت و موجب تنش در بازار جهاني نفت خواهد شد.
«آلبرتو برادانيني» سفير ايتاليا در تهران در گفت و گو با ايرنا اذعان كرد: ايتاليا به ويژه با توجه به شرايط اقتصادي كنوني و نه چندان مطلوب اين كشور، بطور قطع از تحريم هاي نفتي عليه ايران تاثير خواهد پذيرفت.
اين ديپلمات اروپايي با بيان اينكه كشورش يكي از مشتريان عمده نفت ايران و بزرگترين وارد كننده اروپايي نفت ايران محسوب مي شود، گفت: به اعتقاد من تحريم ها كارايي و تاثير چنداني بر ايران نخواهد داشت و آينده مشخص خواهد كرد كه اين تحريم ها چه آثار و تبعاتي به ويژه در بازارهاي جهاني نفت به دنبال خواهد داشت.
وي ابراز اميدواري كرد كه ايران و گروه 1+5 هر چه زودتر به توافقاتي دست يابند تا تحريم هاي يكجانبه عليه ايران نيز برداشته شود.
برادانيني گفت: ايتاليا تنها يكي از اعضاي 27 گانه اتحاديه اروپا است و تصميم براي تحريم نفت ايران يك تصميم جمعي از سوي اين اتحاديه بوده كه بر اعضاي آن تحميل شده است.
بر اساس گزارش اتحاديه نفت ايتاليا، ايران با تامين حدود 12 درصد از كل واردات نفت ايتاليا، به ترتيب پس از جمهوري آذربايجان و روسيه، سومين تامين كننده واردات نفتي ايتاليا محسوب مي شود.
آنتونيو سالگادو سفير برزيل در تهران نيز تحريم هاي آمريكا و غرب عليه ايران را تحريم هاي يكجانبه دانست و گفت: برزيل با اعمال هرگونه تحريم يكجانبه عليه ايران مخالف است.
اين ديپلمات برزيلي تاكيد كرد: تحريم هاي نفتي عليه ايران موجب ايجاد تنش و لطمه خوردن به ثبات بازار جهاني نفت خواهد شد.
همچنين جان جاو خاين سفير ويتنام در تهران ضمن اعلام مخالفت با تحريم هاي يكجانبه عليه ايران گفت: تبعات و آثار تحريم هايي كه عليه ايران اتخاد و اعمال شده است به ويژه تحريم هاي نفتي عليه اين كشور، صرفا متوجه ايران نخواهد شد بلكه بسيار فراگيرتر خواهد بود.
وي افزود: آسيب ناشي از اين تحريم ها، بيش از آنكه متوجه ايران باشد، بازار جهاني نفت و زندگي قشر عظيمي از مردم در سراسر جهان را تحت تاثير قرار خواهد داد.


پاي درس علي (ع)

كيفر كشتن انسان بي گناه
اميرالمؤمنين علي(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:
از خونريزي بپرهيز، و از خون ناحق پروا كن، كه هيچ چيز همانند خون ناحق كيفر الهي را نزديك مجازات را بزرگ نمي كند و نابودي نعمت ها را سرعت نمي بخشد و زوال حكومت را نزديك نمي گرداند، و روز قيامت خداي سبحان قبل از رسيدگي اعمال بندگان، نسبت به خون هاي ناحق ريخته شده داوري خواهد كرد، پس با ريختن خوني حرام، حكومت خود را تقويت مكن. زيرا خون ناحق، پايه هاي حكومت را سست، و پست مي كند و بنياد آن را بركنده به ديگري منتقل سازد، و تو، نه در نزد من، و نه در پيشگاه خداوند، عذري در خون ناحق نخواهي داشت چرا كه كيفر آن قصاص است و از آن گريزي نيست.
نهج البلاغه
نامه52
 


همسويي وزارت خارجه كانادا با ادعاي واهي رسانه هاي غربي عليه ايران

وزير خارجه كانادا در يك همسويي آشكار با رسانه هاي غربي مدعي نظارت دقيق بر فعاليت سفارت ايران در اين كشور شد.
در حالي كه سفارت كشورمان در كانادا با صدور بيانيه اي ادعاي رسانه هاي غربي درباره فعاليت اين سفارت در راستاي استخدام كانادايي هاي ايراني تبار را ردكرده است وزير خارجه كانادا مدعي نظارت دقيق برفعاليت سفارت ايران شد.
اخيراً رسانه هاي غربي مدعي شده اند كه سفارت ايران در كانادا درصدد نفوذ فرهنگي در اين كشور و استخدام كانادايي هاي ايراني تبار است، «جان برد» وزير امور خارجه كانادا در همسويي با اين ادعاي غربي ها، اعلام كرد كه وزارت خارجه اين كشور از نزديك فعاليت سفارت ايران در اتاوا را زير نظر دارد.
سفارت ايران در كانادا در واكنش به اين خبرسازي ها در بيانيه اي تأكيد كرد: سفارت جمهوري اسلامي ايران در اتاوا وظايف خود را بر اساس معاهدات و كنوانسيون هاي بين المللي انجام مي دهد و همانطوري كه حقيقتاً از سوي سخنگوي وزارت خارجه كانادا ذكر شده است، سفارتخانه هاي خارجي مجاز هستند تا بر اساس كنوانسيون هاي وين در زمينه كنسولي و روابط ديپلماتيك و توافق هاي دوجانبه، فعاليت هاي داخلي در كانادا را عملي كنند.


ولايتي: جمهوري اسلامي ايران تكيه گاه معنوي همه مسلمانان جهان است

«علي اكبر ولايتي» دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران تكيه گاه معنوي همه مسلمانان جهان است و آنها چشم اميد به ملت ايران بسته اند.
مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب در همايش بيداري اسلامي سپاه محمدرسول الله (ص) شيراز افزود: بيداري اسلامي در حقيقت بازگشت به خويشتن اسلامي،احياي دوباره ارزش هاي اسلامي و بازگشت به عزت اسلامي مسلمانان است.
وي با بيان اينكه امروز بيداري اسلامي موج فراگيري است كه همه كشورهاي عرب را در بر مي گيرد، اظهارداشت: در هر كشوري كه بيداري اسلامي رخ داده است و مردم پيروز شده اند، اين كشورها به اسلام بازگشته و سازش با اسرائيل و آمريكا برايشان معنا ندارد.
ولايتي ادامه داد: اگر بيداري اسلامي به همه امت اسلامي سرايت پيدا كند، همه آنها با هم جمع مي شوند ولي نه با آرمان هاي كنفرانس اسلامي بلكه با يك آرمان از نوع بيداري اسلامي و تا زماني كه دولت ها به آن مرحله برسند، اين وظيفه ام القراي امت اسلامي يعني جمهوري اسلامي ايران است كه پرچم را در دست بگيرد و ملت ها را دور هم جمع كند.
مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب گفت: با الهام از بيانات رهبري، مجمع جهاني بيداري اسلامي شكل گرفت و از همه ملل اسلامي دعوت شدند و خودشان تعيين كردند كه دبيرخانه مجمع در تهران باشد و دبير كل آن را هم خودشان تثبيت كردند.
ولايتي افزود: اين بيداري همچون دريچه اي است كه به سوي امت اسلام باز شده و سرمنشاء آن ايران است و خود ما اين انتظار را از تاثير گذاري ايران در مجامع عربي نداشتيم.
وي به بررسي انقلاب كشورهاي عربي، علت ها و پيامدهاي آن پرداخت و اظهارداشت: سر منشا همه بيداري ها اسلام است و اينكه اين كشورها از جمله مصر، مكاتب روز جهان را پشت سر نهادند و به جايي نرسيدند و اكنون به اين رسيدند كه تنها راه نجات بخش، دين اسلام و پيروي از دستورات پوياي اسلامي است.
وي خاطرنشان كرد: اگر الگو ايران است كه مردم در زمان انقلاب با دست خالي و فقط با شعار الله اكبر مي آمدند و تجمع مي كردند، اكنون اين الگو جهاني شده است و مردم كشورهاي اسلامي با تجمع و جمع شدن و شعار دادن بدون دست بردن به اسلحه، كار را دنبال مي كنند و پيروز مي شوند.
ولايتي با بيان اينكه بايد مواظب باشيم اين انقلاب ها منحرف نشود، اظهارداشت: جهان آينده جهاني چند قطبي است و حتما يك قطب آن امت اسلام است كه از نظر جغرافيايي پهناي وسيع و از نظر منابع ثروت زير زمين نيز غني است.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: موضوع بيداري اسلامي دريچه اي است كه توسط خداوند تبارك و تعالي بر روي مسلمين و جهان اسلام به دليل مجاهدان خود آنها باز شده است و سر منشا بيداري اسلامي بدون ترديد ايران بود .
ولايتي افزود: خود ما كه ايراني و ساكن اين مرز و بوم و شاهد تاريخ انقلاب بوديم و هستيم و فراز و نشيب هاي زيادي را ديديم تصور نمي كرديم كه ايران در خارج از مرز هاي خودش اين مقدار تاثير داشته باشد.
وي اظهارداشت: نوع كاري كه در ديگر كشورهاي اسلامي مي شود الگو برداري از جمهوري اسلامي است؛ يعني روي گرداني از مكاتب ديگر و اقبال به اسلام و ارزش هاي اسلامي.
ولايتي ادامه داد: مردم مصر ، تونس ، بحرين ، ليبي و يمن مي گويند آزادي را در چارچوب ارزش هاي اسلامي مي خواهند و اين همان مردم سالاري ديني است.


مظفر معاون نظارت مجلس شد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در حكمي حسين مظفر را به عنوان معاون نظارت مجلس در دوره نهم منصوب كرد.
علي لاريجاني در حكمي حسين مظفر نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر را به عنوان معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي در دوره نهم منصوب كرد.
پيش از اين محمدرضا باهنر معاون نظارت مجلس شوراي اسلامي در دوره هشتم بود.
رئيس مجلس همچنين هفته گذشته در حكمي اميدوار رضايي ميرقائد را به عنوان معاون قوانين مجلس شوراي اسلامي منصوب كرد. اميدوار رضايي نماينده مجلس شوراي اسلامي در دوره هاي پنجم، ششم، هفتم و هشتم بوده است.
گفتني است در مجلس هشتم محمدحسن ابوترابي فرد و محمدرضا باهنر؛ نايبان رئيس مجلس، به ترتيب معاونان قوانين و نظارت مجلس بودند.


خالد مشعل: رابطه حماس با ايران براي هميشه برقرار خواهد ماند

رئيس دفتر سياسي حماس در حاشيه اولين كنگره حزب اسلام گراي النهضه تونس تاكيد كردرابطه حماس با ايران و حزب الله براي هميشه برقرار خواهد ماند.
خالد مشعل در حاشيه مراسم افتتاحيه اين اجلاس در پاسخ به سوالي درباره آينده رابطه حماس با حزب الله و ايران، تأكيد كرد: رابطه با همه اين طرف ها برقرار خواهد ماند اگرچه در برخي مسائل توافق وجود دارد و در برخي مسائل ديگر اختلاف نظرهايي است.
رئيس دفتر سياسي حماس درباره ارزيابي خود از آزادي هاي اسلامي در سايه انقلاب هاي جهان عربي و اسلامي و همچنين رابطه غرب با جهان اسلام در شرايط كنوني، گفت: پيشتر از اسلامگراها تصور كليشه اي مي شد گويي آنها آمده اند تا افسار بر دهان مردم بزنند و آزادي ها را سلب كنند در حالي كه در دين هيچ اجباري نيست و تجربه پيروزي اسلامگراها پس از انقلاب هاي منطقه نشان داد كه جوامع اسلامي بدون هيچ ظلمي از آزادي و دموكراسي بهره مند هستند.
به گزارش فارس، «راشد الغنوشي» رهبر حزب اسلامگراي النهضه نيز در مراسم افتتاح اين كنگره كه در شهر الكرم در شمال تونس برگزار شد، خواستار آشتي ملي و توافق بين گروه هاي سياسي در اين كشور شد.
راشد الغنوشي در جمع بيش از 10 هزار تن از هواداران اين حزب، گفت: تونس به آشتي ملي در حكومت نياز دارد.


هراس مقام صهيونيستي از تبديل شدن ايران به قدرت جهاني

معاون نخست وزير اسرائيل طي سخناني گفت كه بايد جلوي تبديل شدن ايران به قدرتي برتر در منطقه و سپس تبديل شدن به قدرت جهاني را گرفت.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي «جروز الم پست»، «موشه يعلون» معاون نخست وزير اسرائيل مدعي شد تا زماني كه ايران به دنبال تسليحات اتمي باشد و با ترور در تعامل است، خاورميانه امنيت نخواهد داشت.
وي گفت: بدون مقابله با رژيم ايران، هيچ ثباتي در افغانستان، عراق، بحرين، سوريه و لبنان به وجود نخواهد آمد.
معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي ادامه داد: پايان دادن به تهديد ايران چالشي براي ثبات خاورميانه و تمام جهان است كه بايد به هر طريقي، جلوي هسته اي شدن ايران را گرفت.
وي اضافه كرد: ايران بايد اين احساس را داشته باشد كه بين پيگيري برنامه هسته اي خود يا ادامه حيات يكي را انتخاب كند.
موشه يعلون تأكيد كرد: برنامه هسته اي ايران بايد توسط يك تلاش مشترك بين المللي منطقه اي متوقف شود چون اين برنامه نه فقط اسرائيل بلكه تمام جهان را تهديد مي كند و ايران قصد دارد كه به قدرتي برتر در منطقه و سپس به قدرتي جهاني تبديل شود.
وي گفت كه اين اقدامات بايد شامل منزوي و تحريم كردن و همچنين حمايت از نيروهايي كه در ايران از دموكراسي، آزادي و نوين گرايي حمايت مي كنند، انجام شود.
معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي ادامه داد كه اين نگراني وجود داد كه ايران فكر كند نبايد تا سال 2013 نگران حمله نظامي باشد چون كه فكر نمي كند آمريكا پيش از انتخابات رياست جمهوري در نوامبر به ايران حمله كند.


انتقاد شديد سخنگوي شوراي نگهبان از روزنامه ايران

سخنگوي شوراي نگهبان در نشست خبري قبل از ظهر ديروز به شدت از مشي روزنامه ارگان دولت انتقاد كرد.
عباسعلي كدخدايي در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ايران در مورد هيئت نظارت بر قانون اساسي گفت: دوستان روزنامه ايران با غوغاسالاري به اين مسئله پرداختند.
وي ادامه داد: چه شده كه برخي افراد با اين غوغاسالاري در برخي رسانه ها اينطور سخن مي گويند، همكاران روزنامه ايران با من ارتباط دارند و بعضي مواقع به من مراجعه مي كنند و از مديريت جديد گله دارند.
سخنگوي شوراي نگهبان افزود: شيوه هايي كه برخي از دوستان در برخي كاغذ پاره ها كه از بودجه بيت المال هم ارتزاق مي كنند و شخصيت هاي نظام را مورد استهزا قرار مي دهند درست نيست، اين شخصيت ها كه در روزنامه ايران استهزا شده اند از من و شما بيشتر به نظام خدمت كرده بودند.
در ادامه اين نشست در حالي كه خبرنگار ايرنا تلاش داشت با دفاع از جوانفكر و روزنامه ايران جلسه را متشنج كند مسئولين نشست وي را به بيرون از جلسه هدايت كردند.
خبرنگار ديگري از كدخدايي سوال كرد پس از اعلام نظر شوراي نگهبان، آقاي ميرتاج الديني بيان كرده كه شوراي نگهبان، هيئت نظارت بر قانون اساسي را غيرقانوني اعلام نكرده و خواستار توضيح از سوي وي شد كه سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ گفت: فكر مي كنم در مورد معاونت جديد خود اين را گفته اند، نه در مورد هيئت. آقاي ميرتاج الديني به همراه يكي از معاونان رئيس جمهور تشريف آوردند و ما موضوع را توضيح داديم. دوستان معتقد بودند كه هيئت نظارت، هيئتي مشورتي است و ما گفتيم كه اگر مشورتي باشد اشكالي ندارد اما بايد در احكام صادره ذكر شود. به هر حال تفسير شوراي نگهبان از اصل 113 آن چيزي است كه منتشر شده است، چنانچه اين هيئت وظايف اجرايي برعهده اش باشد قطعا خلاف قانون است و اگر مشورتي است منعي ندارد، در خصوص معاونت نيز در حوزه هايي كه شوراي نگهبان در تفسير اعلام كردند داراي منع است.
گفتني است سخنگوي شوراي نگهبان از بررسي و تصويب دو مصوبه مجلس و دو مصوبه هيئت وزيران در جلسات اين شورا نيز خبر داد.
وي گفت: شوراي نگهبان لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون ورود موقت را كه از سوي مجلس شوراي اسلامي به شوراي نگهبان ارسال شده بود، بررسي كرد و در نهايت اين لايحه مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
وي افزود: همچنين طرح دو فوريت تمديد مهلت جذب اعتبارات پروژه هاي تملك دارايي سرمايه اي قانون بودجه سال 90 كل كشور، كه از سوي مجلس به شوراي نگهبان ارسال شده بود هم بررسي و تصويب شد.
سخنگوي شوراي نگهبان اضافه كرد: اساسنامه سازمان بيمه سلامت ايران و اصلاح اساسنامه شركت هاي سهامي آب منطقه اي كه به تصويب هيئت وزيران رسيده بود هم در شوراي نگهبان بررسي و مورد تاييد قرار گرفت.
كدخدايي در ادامه از بررسي 31 نامه ديوان عدالت اداري در اين شورا خبر داد.
كدخدايي درباره مصوبات مجلس شوراي اسلامي در دوره هشتم نيز اظهار داشت: در مجلس هشتم، از مجموع 358 مصوبه، 261 مصوبه مغايرتي با قانون اساسي نداشت و 97 مصوبه مغاير با قانون اساسي بود.


سردار شريف: هجمه دشمنان عليه سپاه سند كارآمدي اين نهاد انقلابي است

مسئول روابط عمومي كل سپاه پاسداران تاكيد كرد كه هجمه هاي سازمان يافته دشمنان عليه سپاه، سندي واقعي بر تاثيرگذاري و كارآمدي اين نهاد انقلابي است.
به گزارش روابط عمومي سپاه، سردار رمضان شريف طي سخناني در همايش تخصصي مسئولان روابط عمومي سپاه گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران به عنوان كانون بيداري اسلامي و منبع گسترش تفكر اسلامي همواره مورد آماج هجمه هاي سازمان يافته و هدفمند دشمنان قرار داشته است.
وي اضافه كرد: دشمنان در تلاش هستند با استفاده از ابزار و روش هاي مختلفي مانند تهديد و تحريم، گفتمان انقلاب اسلامي را ناكارآمد نشان دهند.
مسئول روابط عمومي كل سپاه تصريح كرد: دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي دريافته اند كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همواره به عنوان نهادي مستحكم، با اراده و توانمند در هنگام بروز خطر از حدود و ثغور انقلاب اسلامي دفاع مي كند، از اين رو به دنبال از بين بردن اعتبار، مقبوليت و حيثيت سپاه نزد افكار عمومي هستند.


در حكمي از سوي احمدي نژاد فداحسين مالكي رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز شد

رئيس جمهوري در حكمي فداحسين مالكي را به عنوان رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت ،در حكم «محمود احمدي نژاد» آمده است : اقتصاد توانمند و پويا در گرو پايداري قوانين و مقررات تجاري، صيانت از سرمايه ملي، حمايت قانونمند و بموقع از فعالان اقتصادي و صاحبان سرمايه و نيز مبارزه مستمر، قاطع و موثر با قاچاق كالا و ارز مي باشد كه تحقق اين شرايط منجر به تقويت توليد ملي و تشويق سرمايه گذاران مسئوليت پذير خواهد شد. تصميم گيري در عرصه مبارزه با پديده و شبكه قاچاق كالا و ارز به تدبير و قاطعيت در برابر هرگونه تخلف و از ناحيه هركس نيازمند است.
رئيس جمهوري در حكم خود تصريح كرده است:انتظار مي رود كه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با بهره گيري از همفكري و همكاري مجموعه هاي مسئول مرتبط و نيز صاحبان علم و تجربه در جهت دستيابي به نتايج مطلوب مساعي لازم را به عمل آورد. بديهي است همه دستگاه هاي اجرايي در جهت مبارزه با قاچاقچيان كالا و ارز موظف به هماهنگي با آن ستاد مي باشند. فداحسين مالكي پيش از اين سفير ايران در افغانستان بود.
 


عضو كميسيون امنيت ملي مجلس: برگزاري اجلاس غيرمتعهدها بسترساز پيشرفت همه جانبه اعضاء است

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، برگزاري شانزدهمين دوره اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در ايران را بسترساز پيشرفت همه جانبه كشورهاي عضو دانست.
«عباسعلي منصوري» در گفت و گوبا ايرنا اظهار داشت: اين اجلاس شهريورماه امسال در كشور ما برگزار و رياست دوره اي آن به ايران سپرده مي شود.
وي اجلاس تهران را نقطه عطفي در آينده ملت هاي آزاده جهان توصيف كرد و افزود:گردهمايي و همكاري 118 كشور مخالف با سياستهاي استكباري جهاني، بركات زيادي در زمينه هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي براي اعضاء به همراه دارد.
نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس با اشاره به اينكه بسياري از اين كشورها، حق جمهوري اسلامي را در پيشرفت علمي و فناوري مسلم مي دانند، تاكيد كرد: پيشرفت ملت هاي آزاده، آينده متفاوتي را براي جهان رقم خواهد زد.
منصوري تصريح كرد: برگزاري اين اجلاس در زماني كه قدرتهاي مستكبر در حال انزوا هستند، فرصت مغتنمي براي ارتقاء سطح مناسبات كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد است تا در عرصه معادلات بين الملل تاثيرگذار باشند.
جمهوري اسلامي ايران در دهه نخست شهريورماه، سالجاري ميزبان شانزدهمين «اجلاس سران جنبش غيرمتعهد» خواهد بود.
اين جنبش از 118 عضو اصلي و حدود20 عضو ناظر تشكيل شده است.


واشنگتن پست : حمايت تمام قد مقامات آمريكايي از منافقين سوال برانگيز است

واشنگتن پست حمايت همه جانبه برخي از مقامات سابق و شخصيت هاي سياسي ذي نفوذ آمريكايي از گروهك تروريستي منافقين را سؤال برانگيز دانست.
واشنگتن پست در سرمقاله خود به قلم جان واريك با اشاره به حضور برخي از مسؤلان و شخصيت هاي ذي نفوذ آمريكايي در نشست هاي مختلف اين گروهك تروريستي به ويژه نشست اخير آنان در پاريس نوشت: حاميان گروهك تروريستي منافقين اخيراً ملاقاتي با مقامات بلندپايه دولت اوباما انجام داده و در آن ديدار به سران كاخ سفيد فشار آوردند تا نام اعضاي اين گروهك تروريستي را از فهرست گروههاي تروريستي وزارت خارجه آمريكا خارج كنند.
اين مقاله مي افزايد: حضور افرادي همچون رودي جولياني شهردار سابق نيويورك، ادوارد راندل سناتور پيشين ايالت پنسيلوانيا و جيمز جونز مشاور پيشين امنيت ملي دولت اوباما در آن نشست باعث شد تا وزارت دارايي آمريكا تحقيقاتي را آغاز كند.
در اين مقاله تصريح شده است: بايد تحقيقات گسترده اي صورت گيرد تا مشخص شود آيا هزينه هاي صدها هزار ميليارد دلاري اعضاي اين گروهك تروريستي براي لابي هاي مختلف، قانوني است يا خير؟ چراكه حاميان گروهك تروريستي منافقين تمامي اقدامات خود را قانوني مي دانند.
كارشناسان لابي گرايي در آمريكا مي گويند تماس با دولت به منظور لابي كردن براي اين گروهك تروريستي مي بايست مطابق قانون ACT Foreign Agent Registration باشد.
نگارنده مقاله علت اصلي قرار گرفتن نام گروهك تروريستي منافقين در فهرست گروههاي تروريستي وزارت خارجه آمريكا را كشتن شش تبعه آمريكايي در دهه 1970 توسط اعضاي اين گروهك تروريستي ذكر كرده و نوشته است اعضاي اين گروهك پول هاي بسيار كلاني هزينه كرده اند و با استفاده از رسانه ها و شخصيت هاي مخلف آمريكا تلاش مي كنند نام خود را از فهرست گروههاي تروريستي خارج كنند.
واشنگتن پست نوشته است شاهين قبادي سخنگوي اين گروهك تروريستي اعلام كرده ما از كسي در آمريكا نخواسته ايم به عنوان نماينده لابي گرا براي ما لابي كند بلكه به خاطر جلوگيري از بروز فجايع انساني در پادگان اشرف به ما كمك مي كنند.
نگارنده با تشريح اينكه كسي نبايد در مقابل اقدامات انسان دوستانه پول دريافت كند با انتقاد از رفتار و گفتار اعضاي گروهك تروريستي نوشت پس چرا سخنرانان شما با صراحت اعلام كرده اند در مقابل هر سخنراني مبالغي بين ده تا چهل هزار دلار دريافت كرده اند.
وي دليل حمايت برخي از چهره هاي سياسي و مقامات سابق و كنوني كاخ سفيد از اعضاي گروهك تـروريستي منـافقين را دو عامل مي داند، يـكي پول هاي كلاني كه اين گروهك بـراي نفوذ در دولت هزينه مي كنند و هنوز مشخص نيست اين پول از كجا و چگونه تأمين مي شود و ديگري دشمني سرسختانه آنان با نظام جمهوري اسلامي است.
گفتني است بنا بر گزارش هاي منابع عراقي دو هزار نفر از مجموع سه هزار نفر عناصر گروهك تروريستي منافقين از اردوگاه اشرف به بغداد منتقل شده اند و اين اردوگاه در آستانه پاكسازي كامل است.


بروجردي: هر تلاشي براي ناامني در عراق را محكوم مي كنيم

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: هرگونه تلاش در جهت بي ثباتي و ناامني در عراق را محكوم كرده و با آن مخالفيم.
علاءالدين بروجردي در ديدار با همام الحمودي رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس نمايندگان عراق با اشاره به پيوندهاي ديرينه تاريخي و مذهبي دو كشور ايران و عراق بر اهميت توسعه و گسترش هرچه بيشتر مناسبات فيمابين تاكيد كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران در تلاش است تا روابط خود با مردم مسلمان عراق به بهترين نحو توسعه يابد و از هيچ اقدامي در اين راه فروگذار نخواهد كرد.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در اين ديدار هوش و درايت مردم عراق در اخراج نيروهاي اشغالگر را ستود و از روند بازسازي اين كشور و گام نهادن در مسير توسعه سياسي و اجتماعي، عليرغم همه مشكلاتي كه دولتمردان و ملت عراق با آن روبرو هستند، ابراز خرسندي كرد.
در ادامه اين ديدار همام الحمودي رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس نمايندگان عراق بر آمادگي مجلس نمايندگان عراق بويژه كميسيون سياست خارجي براي توسعه و گسترش مناسبات با جمهوري اسلامي ايران در همه زمينه ها تاكيد كرد.
وي در ادامه با تمجيد از نقش فعال ايران در كمك به بازسازي عراق، از پيشرفت ها و موفقيت هاي ملت ايران در عرصه هاي مختلف ابراز شادماني كرد و خواستار بهره مندي كشورش از اين دستاوردها شد.


تدوين برنامه ملي حفاظت و توسعه جنگل هاي ايران

تبريز- خبرنگاركيهان:
به منظور دستيابي به اهداف برنامه پنجم توسعه اقتصادي، برنامه ملي حفاظت و توسعه جنگل هاي ايران تدوين شد.
معاون مناطق مرطوب و نيمه مرطوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري ايران، در سمينار تبيين راهبردهاي مديريت اكوسيستم هاي جنگلي كشور در اداره منابع طبيعي آذربايجان شرقي در تبريز افزود: هدف از اين امر، ايجاد هماهنگي بين بخش ها و تشكل هاي دولتي و خصوصي است و در حوزه منابع طبيعي، بايد جامع نگر بود و به ارزيابي زيست محيطي مناسبي، توجه كرد.
«علي اوسط منتظري» لزوم رشد مشاركت هاي عمومي در مسير حفاظت از جنگل هاي كشور را يادآور شده و با اشاره به توانمندي هاي بومي گفت: بايد از اين ظرفيت هاي محلي به خوبي استفاده كرد.
وي خواستار حمايت از تعاوني هاي جنگل شد و افزود: در صورت حمايت از اين تعاوني ها، حوزه هاي مزبور مي توانند نقش و تاثير مهمي در حفظ و توسعه جنگل ها داشته باشند.


ترجمه هاي قرآن به 146زبان در نمايشگاه بين المللي ارائه مي شود

رئيس مؤسسه ترجمان وحي از ارائه ترجمه هاي قرآن به 146 زبان در قالب 6 هزار جلد در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم خبرداد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد نقدي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار كرد: مؤسسه ترجمان وحي براساس اهداف تعيين شده، ارائه ترجمه هاي صحيح، سليس و شيوا را بر عهده دارد تا با برنامه ريزي بتواند مترجمان و مفسران را در سطح جهان شناسايي كند.
رئيس مؤسسه ترجمان وحي با بيان اينكه 145ترجمه قرآن به زبان هاي مختلف در كتابخانه مؤسسه وجود دارد، گفت: ايرلندي، اردو، ارمني، ازبكي، اسپانيايي، بلغاري، آواري، ايرانولي، سومالي، سوئدي، تركمن و پرتغالي از جمله ترجمه هايي است كه در كتابخانه مؤسسه ترجمان وحي موجود است.
وي خاطرنشان كرد: ارائه مقالات نظري درباره مباني ترجمه، معرفي، بررسي و نقد ترجمه هاي قرآن به زبان هاي مختلف، معرفي و آشنايي با مترجمان قرآن كريم و درج اخبار پژوهشي مربوط به ترجمه قرآن از مواردي بوده كه اين مؤسسه به آن اهتمام دارد.
نقدي عنوان داشت: بالي، بته، چك، تاميل، اكرايني، تركي آذري، تاگالوگ، تلگو، كنري، فنلاندي، كردي، كره اي، كشميري، سومالي، كيكامبا، گا، گرجي، لاتوياني، يديش، چي يائو، داگباني و دوسان از ديگر ترجمه هاي قرآن موجود در كتابخانه مؤسسه ترجمان وحي است.
وي از عهده داري بخش ترجمه بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم خبر داد و افزود: در غرفه مؤسسه ترجمان وحي علاوه بر ارائه ترجمه هاي مختلف قرآن كريم، آمار ترجمه هاي قرآن براساس موقعيت جغرافيايي بر روي نقشه پنج قاره مشخص مي شود.
رئيس مؤسسه ترجمان وحي خاطرنشان كرد: بازديدكنندگان از اين غرفه از نظر تصويري و منطقه اي با ترجمه هاي انجام شده در مناطق مختلف آشنا مي شوند.


با حضور وزير نيرو صورت گرفت

بهره برداري از 4 طرح عمراني در استان مركزي

اراك - خبرنگار كيهان:
با حضور وزير نيرو و مديرعامل شركت آبفاي كشور 4 پروژه عمراني در استان مركزي به بهره برداري رسيد.
اين طرح ها از جمله شامل، ايستگاه 400 كيلو ولت «اناران - ساوه» است كه با هزينه اي بالغ بر 500 ميليارد ريال، با هدف تامين برق شهرستانهاي، ساوه، زرنديه، غرق آباد و شهر صنعتي ساوه احداث شده است. همچنين با حضور وزير نيرو، سه طرح آب و فاضلاب در اراك به بهره برداري رسيد.
تصفيه خانه فاضلاب شهر اراك يكي از طرحهاي زيست محيطي است، كه با اعتبار بيش از 25 ميليارد ريال اجرا شده است.
تصفيه خانه فاضلاب اراك در كيلومتر 9 جاده فرودگاه واقع در شمال شهر در زميني به مساحت حدود 152 هكتار و در ارتفاع 1752 متر از سطح دريا احداث شده است. با قرار گرفتن اين تصفيه خانه در مدار بهره برداري علاوه بر اينكه تاثير بسيار مثبتي در محيط زيست اطراف دارد مي توان از پساب آن براي كشاورزي استفاده كرد.


شاعر آران و بيدگلي به رحمت ايزدي پيوست

كاشان-خبرنگار كيهان:
شاعر و سخنسراي شهرستان آران و بيدگل در سن 83 سالگي به ديار باقي شتافت.
استاد «محمد عظيمي بيدگلي» از شاعران برجسته آران و بيدگل و كاشان بود كه آثاري در قالب هاي غزل، رباعي، دوبيتي و به ويژه قصيده از وي برجاي مانده و استفاده از استعاره هاي بديع و ناب از ويژگي هاي قصيده هاي اين استاد است.
وي همچنين از ورزشكاران صاحب نام ورزش باستاني منطقه كاشان و آران و بيدگل بود كه به احترام منش و شخصيت برجسته اش در ميان ورزشكاران لقب «پهلواني» گرفته بود.


امام جمعه زاهدان در بجنورد نماز اقامه مي كند

نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان در آخرين امامت نماز جمعه خود در اين استان از مردم منطقه خداحافظي كرد.
به گزارش ايرنا از زاهدان، آيت الله عباسعلي سليماني در خطبه هاي نماز جمعه زاهدان گفت: آقا - رهبر معظم انقلاب - ختم ماموريت بنده را در سيستان و بلوچستان اعلام داشتند و ادامه خدمتم را در سنگري ديگر تعيين فرمودند.
وي افزود: به تشخيص رهبر معظم انقلاب، امام جمعه جديد زاهدان معرفي خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: بنده 579 خطبه نماز جمعه از 11 سال و يك ماه قبل تاكنون در زاهدان خوانده ام كه مردم بايد درباره عملكردم قضاوت كنند.
آيت الله سليماني اظهار داشت: روحانيان اهل سنت به بنده خيلي اظهار لطف داشتند و در اين مدت روابط بسيار مطلوبي بين ما برقرار بود.
وي گفت: مردم سيستان و بلوچستان خونگرم و ولايتمدار بوده و همواره وحدت در اين استان سرلوحه همه امور قرار داشته است.
در همين حال خبرگزاري مهر از بجنورد گزارش داد آيت الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد پس از 32 سال امامت جمعه در مركز خراسان شمالي به علت كهولت سن از سمت خود كناره گيري كرد و آيت الله سليماني امام جمعه پيشين زاهدان به عنوان امام جمعه بجنورد معرفي شد.


تاكيد چين بر گسترش مناسبات بازرگاني گسترده با ايران

تبريز-خبرنگار كيهان:
حجم مبادلات بازرگاني بين دو كشور ايران و چين طي سال گذشته ميلادي به 45 ميليارد دلار رسيد.
«وانگ لي» سركنسول چين در ايران با اعلام اين مطلب افزود: حجم مبادلات تجاري دو كشور بايد به بيش از اين مقدار افزايش يابد.
به گفته وي چين با استان هاي آذربايجان شرقي، تهران، خوزستان، بوشهر و اصفهان مبادلات بازرگاني دارد.
به گزارش كيهان «وانگ لي» كه در حاشيه مراسم گشايش خط توليد كاميون هاي كشنده فاوو چين در كارخانه تراكتورسازي تبريز سخن مي گفت اظهار داشت: دولت چين به شركت «هوو» يادآور شده كه بايد مشكلات كاميون هاي مزبور برطرف شود و گويا با توجه به تردد «هوو»هاي زياد در مسير آزادراه تبريز - تهران، اين مشكلات برطرف شده است.
«وانگ لي» با اشاره به اين كه چين اجناس نامرغوب به ايران صادر نمي كند و تمام صادرات خود را بطور جدي كنترل مي كند و طبق قرارداد با ايران، كليه كالاهاي چيني توسط استاندارد ايران قبل از ورود، تحت كنترل قرار مي گيرند، اظهار داشت: چين تلاش مي كند اجناس چيني، مورد رضايت مردم ايران باشد ولي ورود بعضي از محصولات چين به ايران، از مبادي ديگر صورت مي گيرد و در چارچوب همكاري هاي دو كشور نيست.


اخبار ادبي و هنري

فيلمساز همكار مافياي آدمكشي، داور جشنواره ضد ايراني شد
يكي از فيلمسازان متهم به همكاري با مافياي ايتاليا، به عضويت هيأت داوران يك جشنواره سينمايي ضد ايراني درآمد.
ماتئو گارونه كارگردان ايتاليايي كه اخيرا به خاطر اتهام همكاري با خانواده هاي جنايتكار ناپل هنگام فيلمبرداري «گومورا» در سال 2008 در صدر اخبار بوده است به عنوان يكي از داورهاي شصت و نهمين دوره جشنواره فيلم ونيز معرفي شد.
گفتني است، جشنواره فيلم ونيز از جمله جشنواره هايي است كه سابقه مانور تبليغاتي عليه ايران را دارد. اين جشنواره در سال 88 با دعوت از جعفر پناهي و استفاده داوران آن از نمادهاي سبز به حمايت از فتنه آمريكايي- صهيونيستي پرداخت.
جشنواره ونيز همچنين بارها به تجليل و اهداي جايزه به فيلم هاي مروج همجنس گرايي پرداخته است.
انتشار دوباره عكس هايي كه رهبر انقلاب از آن استقبال كردند
مجموعه چهار جلدي «عكس هاي انقلابي» اكبر ناظمي دوباره منتشر مي شود.
اين چهار كتاب شامل 365 قطعه عكس از مجموعه عكس هاي اكبر ناظمي است كه همزمان با بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران منتشر شد. مجموعه عكس هاي منتشر نشده ناظمي در چهار عنوان «عكس انقلاب»، «زنان»، «كودكان و نوجوانان» و «شعارها و ديوارنوشته ها» وقايع فعاليت هاي خودجوش و حضور يكپارچه ملت ايران را از مرداد 1357 تا پيروزي انقلاب اسلامي به تصوير مي كشد.
جلد اول اين مجموعه كتاب، سال 1388 در تيراژ دو هزار و 500 جلد منتشر شد كه با استقبال علاقه مندان به تاريخ، هنر عكاسي و دانشجويان به چاپ دوم رسيد.
گفتني است رهبر معظم انقلاب اسلامي در بازديد از بيست و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران، در استراحت كوتاهي كه در كنار غرفه انتشارات سوره مهر داشتند، از مجموعه «كتاب عكس انقلاب»؛ مجموعه عكس هاي منتشر نشده اكبر ناظمي از روزهاي انقلاب اسلامي ديدن كردند و با تورق اين كتاب، از اين مجموعه استقبال و از توليدكنندگان آن تشكر كردند.
مرگ پسر «راكي» به خاطر مصرف زياد قرص مخدر
پسر سيلوستر استالونه و بازيگر هاليوود در اثر مصرف زياد از حد موادمخدر درگذشت.
سيگ استالونه تنها 36 سال سن داشت كه پليس جسد او را روز جمعه در آپارتمانش واقع در لس آنجلس پيدا كرد. براساس گزارش جام، علت مرگ وي مصرف مسلم قرص هاي مخدره است ولي پليس گفته كه هنوز براي اعلام نظر قطعي در رابطه با مرگ وي نمي توان فعلا اظهارنظر كرد.گفتني است پسر استالونه در مجموعه فيلم هاي «راكي» با پدرش همبازي شده بود.
بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم امشب افتتاح مي شود
بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، شامگاه امشب يكشنبه 25 تير با حضور رئيس جمهور در محل مصلاي حضرت امام خميني(ره) افتتاح مي شود. در آئين افتتاحيه نمايشگاه، محمود احمدي نژاد؛ رئيس جمهور، سيدمحمد حسيني؛ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از وزيران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسئولين حضور خواهند داشت. همچنين هجدهمين آئين تكريم از خادمان قرآن نيز در همين مراسم با حضور رئيس جمهور برگزار خواهد شد.اين نمايشگاه تا 25 مرداد داير خواهد بود.
ساخت 400 دقيقه فيلم مستند براي شهداي ترور
400 دقيقه فيلم مستند درباره شهداي ترور توليد شد.
دبير جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس با بيان اينكه «17 هزار شهيد ترور داريم كه در جشنواره هاي سينمايي مورد غفلت بوده اند» اين خبر افزود: دوازدهمين جشنواره فيلم مقاومت براي نخستين بار با رويكرد اهتمام به شهداي ترور به صورت متمركز به اين موضوع توجه كرده است.
محمد خزاعي از ساخت 400 دقيقه فيلم مستند براي بخش شهداي ترور فيلم دفاع مقدس خبر داد و اضافه كرد: در ايران 17 هزار شهيد ترور داريم كه اين آمار تكان دهنده در دنيا بي سابقه است. نكته تاسف بار اينكه اين موضوع در جشنواره هاي مختلف سينمايي مورد غفلت واقع شده يا آن طور كه بايد به آن پرداخته نشده است كه خوشبختانه در اين زمينه شوراي برگزاري جشنواره مقاومت و دفاع مقدس به اين نتيجه رسيد كه بحث شهداي ترور را در دستور كار خود قرار دهد.
دبير جشنواره فيلم مقاومت با اشاره به حمايت هايي كه از فيلمسازان اين بخش قرار است صورت بگيرد، افزود: در فراخواني كه منتشر شده از فيلمسازان دعوت شد تا فيلمنامه ها يا ايده هاي خود را به جشنواره بفرستند و پس از بررسي، آن دسته از مواردي كه در راستاي سياستهاي جشنواره باشند مورد حمايت قرار گيرد. خزاعي از تهيه بيش از 400 دقيقه فيلم با موضوع مستند در بخش شهداي ترور خبر داد و افزود: اين دسته از فيلم سازان تا پنج مرداد فرصت دارند تا فيلمنامه هاي خود را به همين منظور به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14