(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 تير 1391 - شماره 20260

يادداشت خبرنگار
از سوي سازمان ملل تبريز زيباترين شهر ايران شناخته شد
ايران در كيهان
آثار هنري بانوي فيروزآبادي به تماشا گذاشته شد
بازديد 70 هزار نفر از نمايشگاه بزرگ كتاب كردستان
امام جمعه كلاردشت معرفي شد
10كتاب سهم هر عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان چناران
انتقاد استاندار فارس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي
شاعر چناراني مقام نخست جشنواره سرودهاي بومي را كسب كرد
معاون فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
عرصه فرهنگي در جامعه مورد غفلت واقع شده است
قايني ها بزك چيني را ديدند
برنامه طلايه داران عفاف و حجاب در نيشابور اجرا شد
عضو شوراي اسلامي شهر:
تابلوهاي نقاشان گيلاني بايد به رشت بازگردانده شود
افزايش توليد فرآورده هاي دامي در خوزستان
كودكان محمودآبادي نفرت از سيگار را به تصوير كشيدند
برپايي همايش شميم پاكي در شيراز
هنرمند نيشابوري نقاشي هاي خود را به نمايش گذاشت
اعزام مبلغان به شهرها و روستاهاي خراسان رضوي


يادداشت خبرنگار

 
مهندسي نادرست نام گذاري خيابان ها و ميادين در يزد شهر تاريخي يزد يكي از شهرهايي است كه به دليل جايگاه تاريخي خود و داشتن بناهاي ارزشمند خشتي، هميشه در نگاه مسافران و گردشگران داخلي و خارجي از اهميت خاصي برخوردار بوده و دركنار اين مزيت ها، قرار گرفتن درچهار راه مواصلاتي كشور باعث شده تا هميشه مورد بازديد مسافران عبوري به چهارگوشه كشور نيز قرارگيرد. اين جايگاه و موقعيت جغرافيايي نشان مي دهد كه توجه به مسائل شهري و توسعه فضاهاي فرهنگي، تفريحي و اصول شهرسازي از اهميت و جايگاه دو چندان برخوردار است. اگر چه نبايد از اين واقعيت عبور كرد كه طي 5-4 سال گذشته تحولات خوبي در فضاها و مبلمان وارتقاء سطح مسائل شهري شكل گرفته است، اما با اين حال كمبود نيروهاي متخصص درزمينه مسائل زيربنايي و برنامه ريزي شهري در راس برخي مديريت هاي تصميم گيري و شورايي استان به خوبي احساس مي شود كه نيازمند تقويت، نوسازي و بازسازي پايه اي است. يكي از اصول مديريت شهري ايجاد نظم و انضباط در مسايل شهري است. و هم شايد يكي از ساده ترين اما مهم ترين اين مسائل نام گذاري درست و مناسب ميادين و خيابان هاي شهر باشيد. اگر به شهرهاي كوچك و بزرگ كشور سفر داشته باشيد به خوبي مشاهده مي كنيد كه نام گذاري خيابان ها و بولوارها و ميادين شهري داراي نظم و ارتباط منطقي با يكديگر است. شايد كساني كه به جاي جاي اين سرزمين پهناور سفر كرده اند شاهد اين همه بي نظمي نباشند كه نام يك ميدان با نام يكي از 4خياباني كه به آن متصل مي شود ارتباطي نداشته باشد و نام مشابه همين ميدان دريكي ديگر از خيابان ها و يا بولواري درگوشه اي ديگر ازشهر خودنمايي كند و يا يك بلوار500 متري داراي چندين نام باشد. حتي امروزه نيز شاهديم كه در نام گذاري جديد بر روي يك ميدان، نام آن هيچ ارتباطي با 4خيابان بولوار يا ورودي به آن ندارد. براي نمونه ميدان شهيد بهشتي در مركز شهر يزد كه مربوط به گذشته است، هيچ يك از 4 خيابان مواصلاتي به نام شهيد بهشتي نيست و يك بولوار درگوشه اي ازشهر يزد به نام شهيد بهشتي نامگذاري شده و همچنين نمونه هايي مانند ميدان امام حسين (ع) درگوشه اي از شهر و بولوار همنام آن درگوشه اي ديگر قرار دارد. به هرحال اين نحوه نام گذاري ها شايد نشان از بي سليقگي و يا عدم كارشناسي مناسب متوليان امر باشد، كه نشان مي دهد دست اندركاران امور شهري در يزد با اصول اوليه و اساسي درامور شهري و خدمات رساني و همچنين زيبايي و نظم و آرايش شهري به نوعي بيگانه اند و تقويت و نوسازي اين بخش از مسايل شهري در يزد يك ضرورت اجتناب ناپذير به نظر مي رسد. يزد -خبرنگاركيهان

 


از سوي سازمان ملل تبريز زيباترين شهر ايران شناخته شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
سازمان ملل متحد، بار ديگر تبريز را به عنوان زيباترين، تميزترين و مدرن ترين شهر ايران معرفي كرد.
به گزارش رسانه اطلاع رساني شهرداري ها موسوم به «سي.تي. پرس»،اين امر براساس تحقيقات صورت گرفته از سوي سازمان ملل در مورد شهرهاي جهان بوده است، اين گزينش در حالي است كه تبريز براي دومين بار، توسط سازمان بهداشت جهاني، به عنوان سالم ترين و بهداشتي ترين شهر ايران معرفي شده است. شهرهاي تهران، اصفهان، مشهد، شيراز، قم و اروميه نيز رده هاي بعدي زيباترين و توسعه يافته ترين شهر كشور، از سوي سازمان ملل شناخته شده اند.
تحقيق فوق در مجله، «يو.ان» منتشر شده و معيارهاي اين انتخاب، ساختمان هاي مدرن و زيبا، خطوط هواپيمايي پيشرفته، طبيعت بكر، غذاهاي خوشمزه، مساجد زيبا و بناهاي تاريخي متعدد بوده است.
 


ايران در كيهان

همكاري دانشگاه با نيروي دريايي
بابل- خبرنگار كيهان: نشست توسعه همكاري هاي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با سازمان تحقيقات و خودكفايي نيروي دريايي برگزار شد. در اين نشست مقر شد تا همكاري هاي دوجانبه برمحور انرژي هاي نو، مواد و پليمر آب، سوخت به مدت طولاني، باتري هاي چگال فيزيك، شيمي و ميكر و بيولوژي دريا، جاذب هاي صوتي... برقرار شود.
آبرساني به واحدهاي مسكن مهر
زرين شهر- خبرنگار كيهان: رئيس آبفاي فولادشهر گفت: شبكه آبرساني و تأسيسات آب و فاضلاب 3هزار و 200واحد مسكوني مسكن مهر اين شهرستان تكميل شد. غلامرضايي با اشاره به روند خشكسالي افزود: آب شرب فولاد شهر از 14حلقه چاه تأمين مي شد كه هم اكنون 9حلقه چاه خشك شده و فقط آشاميدني اين شهرستان از 5 حلقه چاه تأمين مي شود.
افراد تحت پوشش تأمين اجتماعي
سنندج- خبرنگار كيهان: بيش از يك سوم از جمعيت يك ميليون و 450هزار نفري كردستان تحت پوشش تأمين اجتماعي هستند.
مديركل تأمين اجتماعي كردستان در نشست خبري با بيان اين مطلب افزود: 650هزار نفر از مردم كردستان از خدمات تأمين اجتماعي برخوردار هستند.
فريدون خدابنده لو افزود: تعداد بيمه شده اصلي در استان 165 هزار نفر است. وي تصريح كرد 11 شعبه در شهرهاي تابعه استان به همراه دو شعبه اقماري درسر و آباد و يا سوكند به افراد تحت پوشش خدمات ارائه مي دهند.
تجهيز كتابخانه به نرم افراز
¤اصفهان- خبرنگاركيهان: مديركل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان گفت: تأمين كتاب هاي كمك درسي و تستي، تجهيز كتابخانه هاي شهرستان به نرم افزار «پيام كتابخانه» از مهم ترين برنامه هاي سال جاري اين اداره كل است. غلامرضا ياوري در جلسه كميته دائمي نهضت مطالعه مفيد شهرستان چادگان افزود: دسترسي به منابع تمام كتابخانه هاي عمومي كشور از طريق اين نرم افزار امكان پذير خواهد بود. در اين نشست فرماندار چادگان قول داد تا 850ميليون ريال اعتبار به كتابخانه هاي اين شهر اختصاص دهد.
بيش از 5 هزار تماس
كيش- خبرنگار كيهان: فرماندار نيروي انتظامي كيش گفت: مركز فوريت هاي پليسي 110اين جزيره موفق شد رتبه برتر را در سطح كشور به دست آورد سرهنگ ستاد حسين دهكي افزود: بيش از 5هزار تماس مردم با پليس 110كيش از ابتداي سال جاري و قريب به 2هزار مورد ارائه راهنمايي و اطلاعات به مسافران و گردشگران داخلي و خارجي بود.
فرمانده نيروي انتظامي كيش به بيش از 1800 مورد عملياتي در سطح جزيره كيش اشاره كرد و گفت:
بيشترين تماس هاي عملياتي مربوط به مزاحمت هاي در معابر عمومي، مشاجره لفظي و فيزيكي بين افراد بوده كه پليس در كمتر از 5دقيقه در صحنه حادثه حاضر شده است.
تدريس مشاغل حساس
ساري- خبرنگار كيهان: دوره آموزش مشاغل حساس در دانشكده علوم قرآن و معارف اسلامي آمل برگزار شد كه در آن مسئولان امور مالي، مديران ادارات اوقاف شهرستان هاي مازندران، مديران بقاع متبركه و متوليان شاخص استان حضور داشتند.
در اين دوره آموزشي موضوعات جنگ نرم- جاسوسي تلفني- دشمن شناسي- فساد اقتصادي- امنيت سفرهاي خارجي- حفاظت و ارتباطات- ساختار اطلاعات- فساد اداري و... توسط اساتيد مجرب در دانشگاه علوم قرآن و معارف آمل تدريس شد.
ضرورت رعايت شئونات
بناب- خبرنگار كيهان: رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بناب بر حفظ شئونات اسلامي در ايام ماه مبارك رمضان تاكيد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين رسول يگانه در نشست كارگروه تخصصي امور اجتماعي و فرهنگي شهرستان بناب با اشاره به ضرورت رعايت شئونات در ايام ماه مبارك رمضان از دستگاه هاي اجرايي خواست تا در اجراي طرح ها به پيمانكاران خود توصيه كنند كه به بهانه كار نبايد اجازه دهند كارگران زحمتكش آنها به روزه خواري اهتمام نمايند و دستگاه هاي اجرايي نيز نظارت ويژه داشته باشند. وي از دادستاني بناب خواست با نصب بنرهايي در سطح شهر جرايم روزه خواري را يادآوري كنند.
اهداي جهيزيه
چناران- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره بهزيستي چناران گفت: به مناسبت هفته بهزيستي 13سري جهيزيه نوعروسان به ارزش 450 ميليون ريال به خانواده هاي مددجويان تحت پوشش اهدا شد. وي با بيان اينكه در سطح شهرستان چناران يك هزار و 457 مددجو داراي معلوليت زندگي مي كنند، گفت: كار در بهزيستي بسيار ارزشمند و به نوعي عبادت محسوب مي شود.
اجراي طرح حفظ قرآن
كرج- خبرنگار كيهان: طرح تربيت حافظان و قاريان قرآن كريم به تعداد 7 هزار و 666 نفر در بقاع متبركه استان البرز برگزار مي شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز با بيان اين مطلب افزود: اين طرح از ابتداي ماه مبارك رمضان شروع و تا اول اسفندماه سال جاري ادامه خواهد داشت. وي گفت: در پايان اين طرح به حافظان فعال قرآني جوايزي اهدا مي شود.
برگزاري دوره آموزشي
نيشابور- خبرنگاركيهان: دومين دوره آموزش ضابطين امر به معروف و نهي از منكر بسيج نيشابور با حضور فرماندهان پايگاه هاي مقاومت بسيج خواهر و برادر، درمحل حسينيه شهداي ناحيه مقاومت بسيج نيشابور برگزارشد.
شوراي امر به معروف و نهي از منكر پايگاه هاي مقاومت بسيج به رياست امام جماعت مسجد و دبيري فرمانده پايگاه و ارگان هاي اطلاعات، فرهنگي و آموزش پايگاه مقاومت بسيج و معتمدين محل هستند كه معضلات و مشكلات محله و روستا را شناسايي و به صورت ارشاد و انجام كارهاي فرهنگي با آن برخورد مي كنند.
 


آثار هنري بانوي فيروزآبادي به تماشا گذاشته شد

فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه نقاشي آثار هنري نجمه روستا در سالن آفرينش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فيروزآباد برگزار شد.
در اين نمايشگاه حدود 40 اثر از ويژگيها و زيبايي هاي طبيعت كه در قالب هاي مختلف نقاشي شده در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
نجمه روستا 4 سال است كه به صورت حرفه اي نقاشي مي كند و كلاس هاي آموزشي را در مركز فني و حرفه اي و كلاس هاي آزاد هنري، طي كرده و 6 ماه هم كار سياه قلم و چهره را به صورت حرفه اي آموزش ديده است.
كار با گواش، آب رنگ، پاستل روغني و گچ، مداد رنگ، رنگ روغن و سياه قلم از تكنيك هاي نقاشي وي است و تاكنون 2 نمايشگاه از آثار وي در بندرعباس برگزار شده است.
 


بازديد 70 هزار نفر از نمايشگاه بزرگ كتاب كردستان

سنندج- خبرنگار كيهان:
پنجمين نمايشگاه بزرگ كتاب كردستان با بيش از 70 هزار نفر بازديدكننده و فروش 500 ميليون تومان كتاب به پايان رسيد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان با بيان اين مطلب در آيين اختتاميه نمايشگاه گفت: مردم فرهنگ دوست كردستان علي رغم گرماي هوا در طول برگزاري يك هفته اي اين نمايشگاه استقبال خوبي به عمل آوردند. قبال ميمنت آبادي افزود: 220 ناشر برگزيده كشور 27 هزار عنوان از تازه ترين نشر خود را در اين نمايشگاه و در 170 غرفه در معرض ديد علاقه مندان قرار دادند و بيش از 270 هزار جلد كتاب ارائه شد.
وي تصريح كرد: پنجمين نمايشگاه بزرگ كتاب كردستان پس از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران اولين نمايشگاه بزرگ استاني كشور در سال جاري است كه به ميزباني سنندج برگزار شد و ناشران بيشتري در اين نمايشگاه حضور يافتند.
وي از فروش 500 ميليون توماني كتاب در نمايشگاه خبر داد و گفت: مبلغ 250 ميليون از اين مبلغ به صورت بن كتاب و 250 ميليون تومان ديگر نيز به صورت فروش نقدي بوده است. مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان اعلام كرد تمامي كتابهاي ارائه شده در نمايشگاه با 40 درصد تخفيف در اختيار علاقه مندان قرار گرفت.
ميمنت آبادي گفت: در طول هفت روز برگزاري نمايشگاه، هفت شب فرهنگي به عنوان نماد فرهنگي شهرستان هاي تابعه استان شامل شب فرهنگ اردلان، كلهر، ليلاخ، گروس، موكريان، سارال و اورامان به ترتيب توسط اصحاب هنر و فرهنگ شهرهاي سنندج، كامياران، قروه و دهگلان، بيجار، سقز و بانه، ديواندره و مريوان و سروآباد در قالب برنامه هاي متنوع و جانبي نمايشگاه به همراه شش نشست تخصصي در حوزه هاي ادبيات پايداري، فرهنگ حجاب و عفاف، كودكان و تحكيم بنيان خانواده با ترويج فرهنگ نماز با حضور اساتيد شاخص و برجسته فرهنگي و هنري كشور برگزار شد كه با استقبال گرم و بي نظير مردم كردستان مواجه شد.
 


امام جمعه كلاردشت معرفي شد

كلاردشت- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي امام جمعه جديد شهر كلاردشت معرفي شد.
در جلسه شوراي اداري كلاردشت كه با حضور عضو شوراي سياستگزاري ائمه جمعه استان مازندران، امامان جمعه نوشهر، عباس آباد و نيز مديران اجرايي كلاردشت در دفتر شهردار برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين حسين مقيسه به عنوان امام جمعه جديد شهر كلاردشت معرفي شد.
حجت الاسلام والمسلمين مشايخ امام جمعه نوشهر و نماينده شوراي سياستگزاري ائمه جمعه كشور با قدرداني از حجت الاسلام والمسلمين محمدي امام جمعه سابق كلاردشت گفت: امام جمعه يك آخوند دولتي نيست. از دولت حقوق نمي گيرد، امام جمعه پدر روحاني يك شهر، منطقه و بخش است.در پايان با قرائت متن حكم انتصاب امامت جمعه كلاردشت توسط حجت الاسلام والمسلمين انتظاري نماينده شوراي سياستگزاري ائمه جمعه مازندران، حجت الاسلام والمسلمين حاج حسين مقيسه به عنوان امام جمعه كلاردشت معرفي شد.
حجت الاسلام والمسلمين مقيسه سابقه 20 سال امامت جمعه و موقت در استان هاي گيلان، فارس، چهارمحال و بختياري و كرمان را در كارنامه خود دارد.
 


10كتاب سهم هر عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان چناران

چناران- خبرنگاركيهان:
مسئول كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مركز چناران گفت: 12هزار جلد كتاب هم اكنون در اختيار يك هزار و200 عضو اين مركز است.
وجيهه نبوي نيا با اعلام اين خبر افزود: در خلال برنامه هاي ويژه ايام تابستان مسابقه كاغذ و دو تا با شركت 30عضو پسر و مسابقه اي با عنوان «يك روز خوب با دارا و سارا» با شركت 50 عضو دختر برگزار شد.
وي اضافه كرد: اعضاي نوجوان شركت كننده در مسابقه يك روز خوب با دارا و سارا يك نمايش خلاق نيز اجرا كردند.
نبوي نيا خاطرنشان كرد: اين مركز برنامه هاي فرهنگي، هنري و ادبي براي يك هزارو200 عضو خود در طول سال اجرا مي كند.
 


انتقاد استاندار فارس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

شيراز- خبرنگار كيهان:
استاندار فارس در حاشيه برگزاري جايزه ادبي شيراز از عدم همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي احداث تالار مهر شيراز انتقاد كرد.
«حسين صادق عابدين» درباره وضعيت مصوبات فرهنگي سفرهاي هيئت دولت به استان فارس گفت: تمام تلاش ما بر اجرايي شدن كامل مصوبات هيئت دولت در فارس است كه در اين ميان مصوبات فرهنگي نيز درحال پيگيري است.
وي اظهار داشت: تالار مهر شيراز از جمله مصوبات سفر هيئت دولت به فارس است كه در سال گذشته كلنگ زني شد اما با وجود پيگيري ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همكاري لازم را براي راه اندازي اين مجموعه ندارد.
وي افزود: اين تالار به عنوان طرح مهر ماندگار معرفي شده است اما متأسفانه وزارت ارشاد پيگيري براي اجرايي شدن آن نداشته است.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري جايزه ادبي شيراز گفت: بايد بخش قرآني نيز به بخش هاي مختلف اين جايزه اضافه شود و از طرفي شرايطي فراهم شود تا تعداد بيشتري فرصت حضور و ارائه آثار در اين جايزه داشته باشند.
استاندار فارس اظهار داشت: انتظار ما از برگزاركنندگان جايزه ادبي شيراز اين است كه نام اين جايزه را در عرصه بين المللي نيز پررنگ كنند و همه محافل ادبي از برگزاري اين جايزه مطلع شوند.
وي افزود: مديريت ارشد استان از برگزاري جشنواره هاي فرهنگي استقبال مي كند و جايزه ادبي شيراز نيز به طور حتم در سال هاي آينده ادامه خواهد يافت.
 


شاعر چناراني مقام نخست جشنواره سرودهاي بومي را كسب كرد

چناران- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي چناران گفت: جواد اسلامي شاعر اين شهرستان در بخش شعر جشنواره سرودهاي بومي استان مقام اول را بدست آورد.
حسين عباسي با اعلام اين خبر افزود: كار توليد اين سرود با آهنگسازي جواد شريعتمداري از سال 89 با اعتباري بيش از 60 ميليون ريال آغاز شد.
وي اظهار كرد: شعر اين سرود از جواد اسلامي از شاعران استان و كشور به خوانندگي جواد نوكندي است.
وي خاطرنشان كرد: جواد مهماندوست نيز پويانمايي اين سرود را برعهده داشته است.
يادآوري مي شود: جشنواره سرودهاي بومي استان 20 تيرماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مشهد برگزار شد.
 


معاون فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:

عرصه فرهنگي در جامعه مورد غفلت واقع شده است

مشهد- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي سپاه پاسداران گفت: امروز، عرصه فرهنگي از آن عرصه هايي است كه در جامعه مورد غفلت واقع شده است.
حميدرضا مقدم فر، در نشست ستاد ملي جشن هاي زير سايه خورشيد ويژه دهه كرامت درمشهد، افزود: در حال حاضر، ظرفيت هاي عظيم فرهنگي همچون وجود مضجع شريف حضرت رضا(ع) در كشور ما وجود دارد، اما آن طور كه بايد از اين ظرفيت ها بهره لازم را نبرده ايم.
وي تصريح كرد: امروز انقلاب اسلامي در شرايطي است كه با قدرت به هجمه ها و دشمني هاي سخت دشمنان پاسخ داده و به خوبي در مقابل تهاجمات اقتصادي ايستادگي كرده، اما در عرصه فرهنگي و در مقابل تهاجمات فرهنگي كم گذاشته ايم.
معاون فرهنگي سپاه با اشاره به اينكه بايد در عرصه فرهنگي به غني سازي محتوا بپردازيم، اظهار داشت: رواج بدحجابي يكي از فعاليت هاي دشمن در زمينه فرهنگي است و چون در ابتدا نتوانستيم با اين معضل هدفمند برخورد كنيم، امروز درعرصه بازدارندگي در اين زمينه با مشكل مواجه ايم. لذا نيازمند كار مبنايي و ريشه اي در اين راستا هستيم.
 


قايني ها بزك چيني را ديدند

قاين- خبرنگار كيهان:
نمايش عروسكي بزك چيني كاري از گروه نمايش پرواز به كارگرداني عبدالحق حقجو از كشور افغانستان در سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي ارشاد قاين به روي صحنه اجرا رفت.
عبدالحق حقجو كارگردان اين نمايش عروسكي در گفت وگو با كيهان محو خشونت، حقوق كودك و تربيت را از اولويت هاي كاري گروه خود معرفي كرد و گفت اين گروه، نمايش هاي خواب هاي رؤيا و رامين، حقوق اطفال و خارپشت و خرگوش را در كشور افغانستان و هندوستان اجرا كرده و با يونيسف در محو خشونت عليه كودكان همكاري دارد.
مدرس دانشكده هنرهاي زيباي كابل در ارزيابي از هنر نمايش عروسكي قاين سطح هنرمندان قايني را فوق العاده ارزيابي كرد و گفت: با توجه به استعدادها و علايقي كه من مشاهده كردم و استقبالي كه از نمايش و تئاتر در قاين صورت گرفت زمينه كار و تلاش وجود دارد اما امكان تحصيل و امكانات و سالن نمايش ويژه براي گروه هاي نمايشي لازم است.
كارگردان بزك چيني دليل اين نام گذاري را نوعي قند و ظروف چيني قديمي كه داراي ارزش فوق العاده هستند عنوان كرد و افزود: بزك چيني همان داستان بزبز قندي است.
 


برنامه طلايه داران عفاف و حجاب در نيشابور اجرا شد

نيشابور- خبرنگار كيهان:
بزرگ ترين برنامه فرهنگي خراسان رضوي «طلايه داران عفاف و حجاب» در نيشابور اجرايي شد.
مدير فرهنگي مؤسسه قرآن و عترت قمر بني هاشم نيشابور گفت: در آستانه روز حجاب و عفاف، بزرگترين برنامه فرهنگي شهرهاي خراسان رضوي را با عنوان «طلايه داران عفاف و حجاب» در نيشابور برگزار كرديم. محمد بابايان افزود: در اين طرح فرهنگي 40 سؤال تستي براساس تاريخچه حجاب، احاديث، فتواهاي علما، امر به معروف و نهي از منكر براي خواهران 15 سال به بالا به مسابقه گذاشته شد كه مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. وي در پايان تصريح كرد: همزمان با اجراي همين طرح نمايشگاه كتاب، لباس، پوستر، محصولات فرهنگي و غرفه نقاشي كودكان در نيشابور داير شد كه مورد بازديد علاقه مندان قرار گرفت.
 


عضو شوراي اسلامي شهر:

تابلوهاي نقاشان گيلاني بايد به رشت بازگردانده شود

رشت- خبرنگاركيهان:
تابلوهاي نقاشان گيلاني در دهه 50 بايد به رشت بازگردانده شوند.
محمدرضا قاسمي عضو شوراي اسلامي رشت با اعلام اين مطلب گفت: مجموعه تابلوهاي نقاشي مربوط به دهه 50 استان گيلان در تهران نگهداري مي شود و از 40 تابلوي نقاشي كه در بنياد پهلوي سابق نگهداري مي شد، 28 نقاش آن مربوط به رشت است كه هنوز برخي از اين نقاشان در قيد حيات اند و بايد تلاش شود تا اين مجموعه فرهنگي به اين شهر برگردانده شود.
وي با استقبال از طرح پيشنهادي تدوين روزشمار گيلان گفت: ضروري است در راستاي اين طرح، دبيرخانه اي تشكيل شود چرا كه بسياري از اولين ها كه مبين تاريخ و هويت و فرهنگ شهر رشت مي باشد با تلاش ديگر شهرها به نام آنان ثبت شده است.
اين عضو شورا در ادامه يادآورشد: نخستين اتوبوس به كارگرفته شده در ايران متعلق به شهر رشت است كه يك بلژيكي آن را وارد رشت كرد و به مدت 3 ماه به شهروندان نيز خدمات ارائه داد اما به دليل گراني كرايه، يك تهراني اتوبوس مزبور را خريداري و به شهر تهران برد.
 


افزايش توليد فرآورده هاي دامي در خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
رئيس جهادكشاورزي خوزستان از افزايش توليد فرآورده هاي دامي در سه ماهه اول سال جاري در استان خبر داد و گفت: توليد تخم مرغ در سه ماهه سال جاري يكهزار و 400 تن بوده كه با 23درصد افزايش بيشترين ميزان رشد فرآورده هاي دامي را در بين ساير محصولات دامي داشته است.
كيخسرو چنگوايي توليد گوشت قرمز را 15هزار و 930تن اعلام كرد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/1درصدافزايش نشان داده است.
وي توليد شير را در همين مدت 129هزار و 331 تن ذكر كرد و افزايش توليد را 4/5 درصد بيش از مدت مشابه سال گذشته اعلام كرد.
 


كودكان محمودآبادي نفرت از سيگار را به تصوير كشيدند

محمودآباد- خبرنگار كيهان:
جشنواره بزرگ هنرهاي رنگ با حضور خانواده ها و كودكان محمودآبادي در محل پارك طاهباز شهر محمودآباد برگزار شد.
در اين جشنواره كه تعداد 100 نفر از كودكان به همراه والدين خود حضور داشتند و با هدف مقابله با اعتياد و ترك سيگار برگزار شد، كودكان با استفاده از رنگهاي گواش و قلم مو و رنگ انگشتي تصاويري كودكانه با مضاميني همچون هواي پاك، سيگار مرگ خاموش، اعتياد دشمن هواي پاك، اعتياد تيري است بر دل و... خلق كردند از اين جشنواره تعدادي از مسئولان شهرستان ديدن كردند. در حاشيه اين جشنواره حميد رضاكوزه گر رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي محمودآباد يكي از اهداف اين جشنواره را مقابله با اعتياد و معضلات ناشي از آن و نهادينه كردن نفرت از سيگار و دخانيات در كودكان عنوان كرد.
اين جشنواره با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره بهزيستي برگزار و با استقبال خوب خانواده ها مواجه شد.
 


برپايي همايش شميم پاكي در شيراز

شيراز- خبرنگار كيهان:
رئيس دادسراي انقلاب اسلامي شيراز بر ضرورت راه اندازي بيمارستان ويژه درمان معتادان تاكيد كرد.
«سيدرضا موسوي تبار» در همايش «شميم پاكي» اظهار داشت: مراكز درماني مناسب ويژه معتادان اهميت خاصي دارند و با وجود ظرفيت علمي بالا در فارس، متأسفانه در اين حوزه با كاستي مواجه هستيم.
وي با اشاره به اينكه درمان معتادان بويژه افرادي كه به مواد روانگردان اعتياد دارند تنها با فرستادن آنها به اردوگاه ها محقق نمي شود افزود: در اين زمينه بايد كاملا علمي عمل كرد و از سوي ديگر فراهم كردن زمينه هاي مؤثر توسط سياستگذاران و مسئولان مربوط براي ايجاد بيمارستان ويژه درمان معتادان ضروري است.
معاون دادستان شيراز با اعلام اين مطلب كه مصرف مواد مخدر آسيب هاي جبران ناپذيري از قبيل ناتواني هاي روحي و جسمي را به افراد تحميل مي كند گفت: افراد معتاد به دليل اين ناتواني ها حتي از عهده مديريت خود برنمي آيند و حل اين مشكل عزم جدي همه مسئولان را مي طلبد تا زمينه درمان معتادان فراهم شود.
«موسوي تبار» ضمن اشاره به كشفيات بالاي موادمخدر در كشور اظهار داشت: اين امر نشان دهنده عزم جدي مسئولان در راستاي مقابله با پديده شوم اعتياد است.
 


هنرمند نيشابوري نقاشي هاي خود را به نمايش گذاشت

نيشابور- خبرنگار كيهان:
همزمان با روز بهزيستي نمايشگاه نقاشي «شروع» آثار هنرمند نيشابوري در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر برگزار شد.
حميدرضا آتشي مسئول مجتمع هاي هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: نمايشگاه نقاشي «شروع» آثار هنرمند نيشابوري «اسماعيل صابري تولايي» است كه 22 اثر نقاشي به صورت رنگ روغن در آن به نمايش گذاشته شد. وي گفت: اين نمايشگاه با سبك رئاليسم كار شده است كه داراي موضوعات طبيعت و طبيعت بي جان است.
آتشي هدف از برپايي اين نمايشگاه را پرداختن به سبك رئاليسم در نيشابور و اشاعه آن در بين هنرمندان دانست و خاطرنشان كرد: ما در پي نقد و بررسي آثار اين هنرمند و رواج اين نوع تكنيك ها و سبك هاي نقاشي در سطح شهرستان نيشابور هستيم.
وي تصريح كرد: نمايشگاه نقاشي «شروع» از 24 لغايت 29 تير ماه جاري مورد بازديد علاقه مندان قرار گرفت.
 


اعزام مبلغان به شهرها و روستاهاي خراسان رضوي

مشهد- خبرنگاركيهان:
همزمان با ماه مبارك رمضان دوهزار مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاهاي خراسان رضوي و استان هاي مجاور اعزام مي شوند.
مديركل اداره سازمان تبليغات اسلامي استان خراسان رضوي با بيان اين مطلب افزود: از اين تعداد يك هزارو 600 نفر روحاني و 400 نفر ديگر دانش آموختگان خواهر مبلغه هستند.
حجت الاسلام والمسلمين محمود مرويان حسيني اظهارداشت: در راستاي آماده سازي بيشتر مبلغان 6 همايش تحت عنوان طلايه داران هدايت در مشهد، تربت-حيدريه، تربت جام، سبزوار و قوچان برگزارشد كه اين همايش ها با محوريت راهبرد و تبليغ درعرصه زيارت و راهبرد فرهنگ زيارت در عرصه توليد ملي بودند.
وي در پايان تأكيد كرد: پرداختن به موضوعات جوانان و نوجوانان بايد سرلوحه كار مبلغان قرار بگيرد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14