(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 تير 1391 - شماره 20260

حديث دشت عشق
وعده هايي كه در مراسم بدرقه المپيكي ها داده شد
دو برابر شدن پاداش ها استخدام ورزشكاران در دستگاه هاي دولتي
اخبار كوتاه از فوتبال
تيم ملي واليبال در لهستان
پرسپوليس به آبادان مي رود و استقلال در تهران مي ماند
سلام به ليگ دوازدهم
دستيار كي روش بايد جريمه پرداخت كند
كفاشيان: AFC با حذف جام حذفي موافقت كرد
رضازاده : دوست داشتم در لندن وزنه مي زدم
وزيري و دهقان ورزشكاران اعزامي تير و كمان به لندن
بازگشت اخراجي ها


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «عباس رحماني»
بنيانگذار بسيج روستا ، رزمنده كربلاهاي مكرر!
در عمليات كربلاي 3 مسئوليت بهداري را برعهده داشت اما همواره خود را يك امدادگر ساده مي دانست. يك روز تعدادي از دوستانش به قسمت آتشبار خمپاره مي روند، مسئول قبضه كه فهميده بود آنها اهل خور و بيابانك هستند مي گويد: ما يك امدادگر داشتيم اهل منطقه شما بود «خدا بيامرزدش»! مي پرسند اسمش چه بود؟ وقتي نام او را مي گويد، جواب مي دهند زنده است. مسئول قبضه مي گويد: پس در اين عمليات شهيد مي شود.آري! صفات و خصوصياتي كه در عباس ديده بود، راست مي گفت، پيش بيني درست درآمد.
شهيد رحماني دو سال در حوزه به تحصيل معارف روي آورد. شور و دلدادگي رزمندگان تاثير فراواني روي او گذاشت و به قصد اداي تكليف عازم جبهه ها شد و ادامه تحصيل را به وسيله نوارهاي درسي گذراند. اين شهيد والامقام علاوه بر كربلاي 3 در كربلاي 4 و 5 نيز به عنوان مبلغ، امدادگر، مسئول تبليغات و مسئول بهداري محور خدمت ها كرد تا سرانجام به كاروان شهيدان پيوست. بسيج روستاي فرخي كه او پايه گذارش بود نام و يادش را همواره گرامي داشته است.
طلبه بسيجي شهيد «عباس رحماني» سال 1347 در خور و بيابانك متولد شد و در 24/10/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.
 


وعده هايي كه در مراسم بدرقه المپيكي ها داده شد

دو برابر شدن پاداش ها استخدام ورزشكاران در دستگاه هاي دولتي

مراسم بدرقه از المپيكي هاي بازي هاي 2012 لندن سه شنبه در محل آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك با حضور سرزده محمود احمدي نژاد برگزار شد.
در اين مراسم محمود احمدي نژاد، محمد عباسي، محمد علي آبادي، زريبافان، بهرام افشارزاده، حميد سجادي، مرضيه اكبرآبادي، عبدالرضا ساور، معاونان وزارت ورزش و جوانان، اعضاي هيئت اجرايي و روساي كميته هايي مختلف كميته ملي المپيك، روساي فدراسيون هاي ورزشي و ورزشكاران المپيكي حضور داشتند.
54 سهميه ارزشمند
در ابتداي مراسم علي آبادي ضمن خيرمقدم به حاضران اظهار كرد: هدفم عرض خسته نباشيد به عزيزاني است كه چهار سال در اردوهاي مختلف مشكلات را تحمل كردند تا به المپيك برسند. ما براي بازي هاي لندن 54 سهميه گرفتيم كه همگي ارزشمند هستند.
امروز با دعاي خير مردم، فرزندان ايران به بازي هاي المپيك لندن مي روند. دعا مي كنيم كه اين جمعيت بزرگ ورزشي كه با تمام وجود براي به اهتزاز در آوردن پرچم ايران تلاش كردند با سلامتي و سربلندي و موفقيت از بازي هاي 2012 لندن برگردند.
استخدام ورزشكاران
در ادارات دولتي
در ادامه مراسم بدرقه المپيكي ها، محمد عباسي وزير ورزش و جوانان پشت تريبون رفت و دقايقي سخنراني كرد. وي اظهار كرد: قطعا بازي هاي المپيك براي كشورها خيلي مهم است، اين ملت بزرگ حق دارد كه به وجود پهلواناني كه پرچم پر افتخار ايران را به اهتزاز در مي آورند ببالد. از ورزشكاران تشكر مي كنم و لازم مي دانم كه به ملت عزيز ايران بگويم كه تلاش هاي فرزندان شما باعث اقتدار ايران است. وزير ورزش و جوانان با بيان اين كه به دنبال اين هستيم تا بحث استخدام ورزشكاران را در ادارات مختلف تسهيل كنيم يادآور شد: رئيس جمهور به ما اجازه داد آيين نامه اي بنويسيم تا براساس آن ورزشكاران استخدام يكي از ادارات شوند تا از تجربياتشان نيز استفاده شود. از طرفي صندوق حمايت از پيشكسوتان و قهرمانان ورزشي به آنها حقوق مادام العمر مي دهد و بهترين بيمه تكميلي را برايشان در نظر گرفته است كه تمامي حق بيمه را پرداخت مي كند. وي از رئيس جمهور خواست تا شرايطي فراهم شود كه بلافاصله پس از موفقيت در بازي هاي لندن پاداش قهرماني پرداخت شود و گفت: ما مي خواهيم در لندن پاداش ها پرداخت شود تا بخشي از زحمات ورزشكاران را پاسخ دهيم. به نظر من يك چيز در فضاي ورزشي كم است. بايد يك سازمان بيمه اختصاصي براي ورزشكاران تاسيس شود. ما دو ماه است كه تلاش مي كنيم آيين نامه طراحي شود. بضاعت صندوق حمايت از قهرمانان به اجراي اين طرح نمي رسد. از رئيس جمهور مي خواهيم كه اجازه دهد با اطمينان به ورزشكاران بگوييم كه بيمه هستند.
سخنراني رئيس جمهور
اما سه شنبه شب محمود احمدي نژاد كه به صورت سرزده در مراسم بدرقه المپيكي ها حضور يافت، به سخنراني پرداخت. رئيس جمهور گفت: اميدوارم با اخلاص و توكل بر خدا و با دل پاك براي افتخارآفريني به لندن برويد. ما از شما حفظ اعتماد به نفس مي خواهيم. ملت از شما حفظ جوانمردي را مي خواهند، اگر چه مسايل و حاشيه در المپيك پيدا شده، اما فرصت براي ترسيم فرهنگ ملت ها در بازي هاي المپيك فراهم است. شما نماينده فرهنگ ايران هستيد، بالاخره حواشي پيش مي آيد.
ممكن است گاهي حق ورزشكار از بين برود كه در اين صورت سرپرستان بايد براي گرفتن آن تلاش كنند. ورزشكاران بايد نماد تواضع، دوستي و عشق به انسانيت باشند. رئيس جمهور خطاب به علي آبادي و عباسي نيز يادآور شد: ما هميشه با افتخار در خدمت ورزش بوديم و هستيم. عباسي در سخنراني اش گفت كه مي خواهيم بلافاصله پاداش مدال آوران در المپيك را بدهيم. عباسي كارها را آماده كن. اين قهرماناني كه من ديدم همه با مدال هاي رنگي به كشور برمي گردند. آماده باشيد كه بلافاصله پاداش ها را پرداخت كنيد. احمدي نژاد از وزير ورزش خواست تا پاداش قبل از اعزام المپيكي ها را دو برابر كند و اظهار كرد: من از علي آبادي و عباسي پرسيدم چطور قرار است ورزشكاران دست خالي به المپيك بروند و در يك عرصه سخت رقابت كنند. اردو هم دوره سختي است. ما نديديم، اما شنيده ايم، يك گوشه هم چشيده ايم. دوري از خانواده، محدوديت است. ورزشكاران مي خواهند يك هديه و سوغات براي خانواده هايشان بياورند. عباسي و علي آبادي قول دادند هديه اي كه مي خواستند به كاروان بدهند را دو برابر كنند.
تقدير از طلايي هاي ايران
در المپيك ها
در پايان اين مراسم نيز از 9 طلايي ايران در ادوار مختلف بازي هاي المپيك با حضور رئيس جمهور، عباسي و علي آبادي تقدير شد. در اين مراسم رسول خادم، عبدالله موحد، امامعلي حبيبي و عليرضا دبير از جمله طلايي هايي بودند كه در اين مراسم حضور نداشتند و نمايندگانشان هدايا را دريافت كردند. همچنين از زنده ياد غلامرضا تختي نيز ياد و تقدير شد.

 


اخبار كوتاه از فوتبال

نامه نگاري براي هواداران
امير قلعه نويي در نامه اي خطاب به هواداران استقلال از آنها دعوت كرده است كه در اين شرايط به كمك تيم محبوب شان بيايند. او همچنين نوشته كه نشان داده بر خلاف گمانه زني ها به دنبال تسويه حساب شخصي با كسي نبوده است. در قسمتي از نامه سرمربي استقلال آمده: آنچنان كه در اين مدت كوتاه به اثبات رساندم بر خلاف گمانه زني هاي قبلي عده اي معدود، نه به دنبال تسويه حساب شخصي هستم و نه به دنبال سرمايه سوزي. استقلال نه به حقير تعلق دارد و نه ملك شخصي احد الناسي است. در برابر ناملايمات، حسادت ها، توهين ها و تهمت ها تا سر حد امكان سكوت اختيار كردم و خواهم كرد و حساب و كتاب را واگذار مي كنم به خداوند رحمان و رحيم چرا كه اوست كه عزت مي دهد نه بندگانش.
مديرعامل پرسپوليس: كمتر از تيم هاي ديگر هزينه كرده ايم
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در تازه ترين صحبت هايش با انتقاد از قرعه كشي بازي هاي ليگ گفت: اين اصلا عادلانه نيست كه رقيب ما بيشتر نيم فصل را در تهران بازي مي كند، اما بيشتر بازي هاي ما در شهرستان ها باشد. وقتي تيم رقيب در يك نيم فصل كاملا در تهران است و ما بايد به شهرستان ها برويم، عدالت رعايت نشده است. مي گويند قرعه كشي انجام شده، اما ما تا الان خيلي از بي مهري ها را تحمل كرده ايم و مطمئن هستم كه پس از اين هم از اين اتفاقات برايمان خواهد افتاد.رويانيان در ادامه درباره خريدهاي ساير تيم هاي ليگ گفت: دوستان حرفه اي بودند و هجمه هاي اوليه را روي سر ما خالي كردند و همه جا گفتند كه ما پول زياد مي دهيم و براي بازيكنان ماشين مي گيريم، اما الان خودشان ماشاءالله خوب دارند پول مي دهند. با اين حال يك روز پرده ها كنار مي رود و مشخص مي شود كه هر كس چه كاري كرده است. وي درباره حضور نكونام در استقلال گفت: من راجع به نكونام هيچ صحبتي نمي كنم. او يك بازيكن حرفه اي و سرمايه فوتبال ماست كه براي ما كاملا محترم و عزيز است. قيمت نكونام دست خودش نيست. مي خواهم اين را بگويم كه مطمئن باشيد ما كمتر از تيمهاي رقيبمان خرج كرده ايم.
دايي: فوتبال ما حرفه اي نيست
علي دايي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه با توجه به موافقت AFC با حذف جام حذفي آيا با آن موافق است تاكيد كرد: حذف جام حذفي به ضرر باشگاه هاست. مطمئنا AFC سال هاي بعد به راحتي مي تواند از ايران امتياز كم كند. فوتبالي كه نتواند دو جام را برگزار كند، حرفه اي نيست. ما هميشه سردمدار كارهاي نو و جديديم كه حذف جام حذفي هم يكي از اين هاست. اين اتفاق مي تواند به فوتبال و مخصوصا تيم هايي كه مي خواهند از اين طريق به آسيا بروند، ضربه بزند. كشورهاي همسايه همزمان سه، چهار جام برگزار مي كنند اما در ايران برگزار نشدن دو جام به صورت همزمان يك نقطه ضعف است.
مزايده امتياز باشگاه شاهين بوشهر تا اطلاع ثانوي به تعويق افتاد
در حالي كه بر اساس تصميمات اتخاذ شده و راي صادره از سوي دادگستري، مقرر شده بود امتياز تيم شاهين بوشهر ديروز به مزايده گذاشته شود ولي رئيس كل دادگستري استان بوشهر از لغو اين مزايده خبر داد. رئيس كل دادگستري استان بوشهر در همين ارتباط گفت: با توجه به اهميت بالاي اين موضوع و محبوبيت تيم شاهين در بين فوتبالدوستان بوشهري، اجازه نخواهيم داد اين امتياز از تيم شاهين بوشهر گرفته شود و مزايده امتياز باشگاه شاهين بوشهر تا اطلاع ثانوي به تعويق مي افتد.
پيروزي پيشكسوتان پرسپوليس برابر استقلال
به مناسبت هفته بهزيستي صبح چهارشنبه پيشكسوتان دو تيم استقلال و پرسپوليس در يك ديدار خيرخواهانه در سالن سرپوشيده ورزشكار شهيد مقدم شهرري به ميدان رفتند كه در اين ديدار پيشكسوتان پرسپوليس توانست با نتيجه 8 بر 3 استقلال را شكست دهد. در اين ديدار حسن شيرمحمدي (3 گل) ادموند بزيك(4 گل) و سعيد نعيم آبادي گل زدند و براي استقلال رضا مريخي (2گل) و ميرشاد ماجدي گلزني كردند.
معرفي 18 بازيكن پرسپوليس
مانوئل ژوزه در پايان تمرين ديروز 18 بازيكن مورد نظر خود براي اولين بازي اين فصل پرسپوليس را مشخص كرد.مهدوي كيا، كريمي، گردان، داستاني، ماهيني، حسيني، بنگر، پولادي، فشنگچي، آقازماني، سوسا، نوري، قاضي، انصاري فرد، كاظميان، اسماعيل زاده، علي عسگري و نورمحمدي 18 بازيكني هستند كه در فهرست بازي با نفت آبادان قرار گرفته اند.
مخالفت سرمربي تونس با درخواست فدراسيون فوتبال كشورمان
سرمربي تيم ملي فوتبال تونس با درخواست تاخير دو روزه ديدار دوستانه با تيم فوتبال ايران مخالفت كرد.پيش از اين دو تيم ملي فوتبال ايران و تونس توافق كردند كه در تاريخ 25 مرداد يك ديدار دوستانه را در مجارستان در جريان اردوي ايران برگزار كنند.به نوشته سايت الكوره، فدراسيون فوتبال ايران طي نامه اي به فدراسيون فوتبال تونس خواست تا زمان بازي را دو روز به تاخير بيندازد كه اين درخواست با مخالفت سامي الطرابلسي سرمربي تيم ملي فوتبال تونس مواجه شد.
 


تيم ملي واليبال در لهستان

تيم ملي واليبال ايران كه براي حضور در رقابت هاي كاپ آسيا و انتخابي ليگ جهاني آماده مي شود، به منظور حضور در مسابقات جام واگنر لهستان از روسيه عازم اين كشور شد.
تيم ملي واليبال در حالي ديروز روسيه را ترك كرد كه طي مدت اقامت دو روزه در مسكو برگزار كننده دو ديدار تداركاتي برابر تيم ملي روسيه بود. ملي پوشان واليبال كشورمان در نخستين ديدار برگزار شده برابر تيم ملي روسيه متحمل شكست 3 بر 2 شدند. آنها سه شنبه شب دومين ديدار تداركاتي را هم با نتيجه 3 بر يك واگذار كردند. تيم ملي واليبال با كسب تجربه ديدار برابر تيم ملي واليبال روسيه كه در رده دوم رنكينگ جهاني قرار دارد و براي حضور در بازي هاي المپيك 2012 لندن آماده مي شود، چهارشنبه عازم لهستان شد تا در تورنمنت جام واگنر اين كشور شركت كند.
مسابقات واليبال جام واگنر لهستان از روز جمعه با حضور چهار تيم ايران، لهستان، آرژانتين و آلمان آغاز مي شود. تيم ملي ايران در روز نخست اين رقابت ها به مصاف تيم ميزبان مي رود. برگزاري ديدار تداركاتي مقابل روسيه و شركت در جام واگنر لهستان براي كسب آمادگي بيشتر جهت شركت در رقابت هاي كاپ آسيا و انتخابي ليگ جهاني است.
 


پرسپوليس به آبادان مي رود و استقلال در تهران مي ماند

سلام به ليگ دوازدهم

رقابت هاي فصل دوازدهم ليگ برتر فوتبال با انجام 9 ديدار در زمان هاي امروز و فردا (29 و 30 تيرماه) آغاز مي شود و 18 تيم حاضر در اين مسابقه ها، رقابت خود را براي كسب قهرماني و سهميه ليگ قهرمانان آسيا آغاز مي كنند.
فصل دوازدهم ليگ برتر در حالي از امروز شروع مي شود كه هنوز برخي تيم ها نسبت به برگزاري اين ليگ در موعد مقرر اعتراض دارند و معتقدند كه سازمان ليگ بايد رقابت ها را پس از ماه مبارك رمضان آغاز كند. به هر روي اين رقابت ها طبق برنامه از پنجشنبه و با برگزاري پنج ديدار در شهرهاي شيراز، قم، كرج، تهران و آبادان افتتاح مي شود و در مهم ترين ديدار اين روز پرسپوليس در جنوب كشور به مصاف نفت آبادان مي رود. همچنين قرار است چهار ديدار ديگر هفته نخست در روز جمعه 30 تير برگزار شوند كه در مهم ترين ديدارهاي آن روز، سپاهان، قهرمان فصل گذشته به مصاف مس مي رود و استقلال در خانه از تيم تازه صعود كرده آلومينيوم هرمزگان پذيرايي مي كند.برنامه كامل بازي هاي هفته نخست ليگ برتر به اين شرح است:
پنجشنبه 29/4/1391
¤ فجر سپاسي - ذوب آهن (ساعت 30:20)
¤ صبا - پيكان (ساعت 45:20)
¤ گهر - ملوان (ساعت 45:20)
¤ نفت تهران - راه آهن (ساعت 45:20)
¤ نفت آبادان - پرسپوليس (ساعت 45:20)
جمعه 30/4/1391
¤ تراكتورسازي - سايپا (15:20)
¤ سپاهان - مس (ساعت 45:20)
¤ استقلال - آلومينيوم هرمزگان (ساعت 22)
¤ داماش - فولاد (ساعت 15:20).
 


دستيار كي روش بايد جريمه پرداخت كند

كفاشيان: AFC با حذف جام حذفي موافقت كرد

رئيس فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه كنفدراسيون فوتبال آسيا با عدم برگزاري جام حذفي موافقت كرده است.
علي كفاشيان كه هم اكنون در مالزي است اظهار داشت: در جلسه روز سه شنبه كنفدراسيون فوتبال آسيا با درخواست ما مبني بر عدم برگزاري مسابقات جام حذفي موافقت كرده و برگزاري و عدم برگزاري آن را برعهده خودمان گذاشت. خيلي ها معتقد هستند كه جام حذفي بايد برگزار شود و ما بايد با توجه به توافق كنفدراسيون فوتبال آسيا موضوع را بررسي كنيم و برنامه ها را با آقاي كي روش چك كنيم و اگر ايشان مشكلي نداشت شايد جام حذفي را برگزار كرديم. وي در بخش ديگري از گفت وگويش به موضوع جدايي مربي خارجي تيم ملي پرداخت و گفت: درموت يك ماه پيش استعفا داده بود و ما هم در اين خصوص نظر آقاي كي روش را جويا شده ايم و ايشان هم گفته اند كه پس از بازگشت به تهران نظرشان را خواهند گفت و ما هم منتظر هستيم. در هر صورت اگر ايشان استعفا بدهند و بروند ما ناچار هستيم كه يا فرد ديگري را جايگزين كنيم و يا از آقاي كي روش بخواهيم تا فردي را معرفي كنند. وي افزود: بايد قرارداد وي را ببينيم، به هر صورت ايشان تعهد داشته است كه بماند و اگر بخواهد برود بايد جريمه پرداخت كند.
 


رضازاده : دوست داشتم در لندن وزنه مي زدم

حسين رضازاده گفت: المپيك ميدان بسيار سختي است، اما همه وزنه برداران مي توانند مدال بگيرند.
رئيس فدراسيون وزنه برداري در پاسخ به اين پرسش كه بايد انتظار كسب چند مدال از وزنه برداري را داشت؟ اظهار داشت: المپيك ميدان بسيار سختي است. همه كشورها ركورددار هستند و قهرمان المپيك و جهان دارند. ايران كارش را از دسته 85 كيلوگرم شروع مي كند. همه وزنه برداران حريفان المپيكي و جهاني خوبي دارند. مي توانند مدال بگيرند، اما كارشان سخت است. دارنده دو نشان طلاي بازي هاي المپيك در پاسخ به اين پرسش كه آيا تمايل نداشتيد كه دوباره به عنوان نماينده ايران در بازي هاي المپيك شركت مي كرديد؟ گفت: ما ركوردهايمان را زده ايم. اكنون نوبت جوانترها است و ما فقط نظاره گر هستيم. دوست داشتم كه در بازي هاي لندن شركت كنم، اما به هر حال سنم بالا رفته و بدون تمرين به المپيك رفتن يعني شكست.
 


وزيري و دهقان ورزشكاران اعزامي تير و كمان به لندن

بازگشت اخراجي ها

ميلاد وزيري و زهرا دهقان به عنوان نمايندگان المپيكي تير و كمان در بازي هاي 2012 لندن حضور خواهند يافت.
ظاهرا سه شنبه شب صحبت هايي ميان مسئولان عالي وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك صورت گرفته و موافقت شده كه ميلاد وزيري و زهرا دهقان به عنوان نمايندگان ايران به بازي هاي المپيك اعزام شوند. در حالي با موافقت مسئولان عالي ورزش دوباره ميلاد وزيري و زهرا دهقان به بازي هاي المپيك لندن اعزام مي شوند كه تا اين لحظه نام نادر منوچهري مقدم و ساره اسدي در سايت رسمي بازي هاي المپيك لندن ثبت شده است. در مراسم بدرقه قهرمانان المپيك نيز نام وزيري و دهقان به عنوان المپيكي هاي ايران اعلام شد. اما نكته جالب توجه اين ماجرا آنجاست كه رئيس بركنار شده فدراسيون تير و كمان هم براي معرفي ميلاد وزيري و زهرا دهقان به منظور حضور در المپيك به علي آبادي نامه نوشت. كريم صفايي در اين نامه از علي آبادي درخواست كرده است كه براساس درخواست فدراسيون جهاني (World Archery) از اين فدراسيون، در رابطه با اعلام اسامي اقدامات لازم را انجام دهد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14