(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 تير 1391 - شماره 20260

بارش ها در نوار شمالي تشديد مي شود
اجراي هفتمين مرحله برخورد با مالخران و فروشندگان متخلف
رئيس سازمان نظام پزشكي خبر داد
اجراي شتابزده «پزشك خانواده» بدون در نظر گرفتن اعتبار
5 شناور در آب هاي خليج فارس توقيف شدند
بازداشت 11 سارق، 25 شرور و 30 مزاحم نواميس در پاكسازي پارك ها
فرمانده انتظامي كشور: با هنجارشكني ها در ماه رمضان برخورد مي شود
وزير راه و شهرسازي: كار چهاربانده شدن جاده هراز سال آينده پايان مي يابد
راه اندازي 4 بازارچه شبانه ميوه و تره بار در ماه رمضان
در آب هاي خليج فارس 2 خدمه شناور خارجي از مرگ نجات يافتند
در اصفهان مادر معتاد، كودك 3 ساله خود را شكنجه مي كرد
دبير اجرايي نهمين كنگره ام اس ايران:
غذاهاي جديد و آماده علت بروز شيوع بيماري ها
راننده تاكسي 800 ميليون را به صاحبش بازگرداند
3 قاچاقچي مواد مخدر در قزوين اعدام شدند
سريال تيراندازي در دانشگاه هاي آمريكا
اعترافات وحشتناك افسر آمريكايي
2هزار بيمار سرطاني نتيجه فاجعه فوكوشيما
78 سال بدون آب!
قطار مصري از ريل خارج شد


بارش ها در نوار شمالي تشديد مي شود

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از تشديد بارشها در نوار شمالي كشور خبر داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري افزود: از بعدازظهر امروز با نفوذ زبانه هاي پرفشار به سواحل جنوبي درياي خزر بارش در نوار شمالي كشور تشديد شده و تا روز يكشنبه براي شمال غرب، دامنه هاي جنوبي البرز، سواحل جنوبي درياي خزر و شمال شرق وزش باد و بارش باران گاهي همراه با رعد و برق ادامه خواهد داشت.
وي افزود: تا شنبه بارش در ارتفاعات البرز و شمال غرب از شدت بيشتري برخوردار خواهد بود و در اين مدت در شرق كشور بويژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاك و براي ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود. همچنين طي اين مدت شرق درياي عمان مواج است.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور به ايسنا گفت: بر اين اساس آسمان تهران امروز كمي ابري در بعدازظهر افزايش ابر در پاره اي نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 26 و 37 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. از سوي ديگر در روز جمعه نيز آسمان پايتخت كمي ابري در بعدازظهر افزايش ابر و وزش باد در پاره اي نقاط با رگبار و رعد و برق پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 27 و 37 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد. وي خاطرنشان كرد: استان خوزستان با حداكثر دماي 48 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و اردبيل با حداقل دماي 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنك ترين استان هاي كشور هستند.
 


اجراي هفتمين مرحله برخورد با مالخران و فروشندگان متخلف

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از اجراي هفتمين مرحله طرح كنترل صنوف خريد، فروش و اوراقچي قطعات دست دوم خودرو در قالب طرح برخورد با مالخران و فروشندگان رينگ و لاستيك نو و دست دوم مختلف در سطح پايتخت خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان گفت: صبح ديروز هفتمين مرحله از طرح كنترل واحدهاي صنفي خريد، فروش و اوراقچي قطعات دست دوم خودرو در قالب طرح برخورد با مالخران و فروشندگان رينگ و لاستيك نو و دست دوم متخلف با حضور مشترك تيم هاي عملياتي پليس آگاهي، پليس امنيت عمومي، پليس پيشگيري و يگان امداد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ آغاز شد.
وي اظهار داشت: در اين طرح صنف خريد و فروش رينگ و لاستيك و آپاراتي ها تحت كنترل و نظارت قرار خواهد گرفت كه در مورد محدوده اين طرح مي شود به مناطقي همچون خيابان هاي اميركبير و محدوده هاي مركزي شهر تهران اشاره كرد.
محمديان در ادامه تاكيد كرد: متصدي واحد صنفي مربوطه بايد هنگام فروش رينگ و لاستيك نو و دست دوم، مدارك و مستندات محل تامين، خريد و فروش و مدارك گمركي و كد رديابي «طرح شبنم» را ارائه كنند در غير اين صورت مسئول بوده و به ظن مال سرقتي، اموال داخل مغازه او توقيف و برخورد قانوني با فروشنده نيز به عمل خواهد آمد.
وي يادآور شد: واحدهاي صنفي فاقد پروانه كسب كه تاكنون نسبت به اخذ پروانه كسب اقدام نكرده اند بايد در اسرع وقت پس از طي مراحل قانوني پروانه كسب و مجوز فعاليت صنف مربوطه را دريافت كنند، در غير اين صورت برابر ماده 27 و 28 قانون نظام صنفي ماموران نيروي انتظامي تهران بزرگ موظف هستند با واحدهاي صنفي فاقد پروانه كسب برخورد و از ادامه فعاليت اين گونه واحدها ممانعت به عمل آورند.
اين مقام مسئول در فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه يكي از نكات قابل توجه در اجراي طرح مذكور، طرح برخورد با فروشندگان لاستيك هاي غيراستاندارد است، خاطرنشان كرد: در اين طرح با فروشندگاني كه لاستيك هاي دست دوم را از شهروندان، افراد و يا سارقين خريداري كرده و پس از شستشو، واكس زدن و تجديد آج هاي لاستيك، آن را به اصطلاح بازسازي كرده و در قالب لاستيك نو به فروش مي رسانند برخورد قانوني خواهد شد.
وي در اين خصوص با اشاره به پلمب حدود 80 واحد صنفي متخلف در مرحله پيشين برخورد با فروشندگان رينگ و لاستيك مسروقه، گفت: استفاده از لاستيك هاي مستعمل بازسازي و تعمير شده در حكم استفاده از لاستيك هاي غيراستاندارد است و مي تواند خطرات جاني و مالي براي راننده، سرنشين و البته موجب آسيب ديدن خودرو خواهد شد.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ به شهروندان توصيه كرد: شهروندان تهراني در نظر داشته باشند ضمن اينكه از خريد و استفاده اين گونه لاستيك هاي غيراستاندارد پرهيز كنند در صورت مشاهده فروش اينگونه لاستيك ها توسط فروشندگان واحدهاي صنفي متخلف، مراتب را با مركز فوريت هاي پليسي 110 فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در ميان گذاشته تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانوني صورت پذيرد.
گفتني است، طرح «شبنم» يكي از طرح هاي وزارت بازرگاني به عنوان متولي بخش تجارت و شبكه توزيع كالا، براي مبارزه با توزيع كالاي قاچاق و جعلي است كه به نام طرح «شبكه بازرسي نظارت مردمي» است و همه شهروندان مي توانند تنها با استفاده از وسايل خيلي ساده همچون دوربين يا تلفن همراه دوربين دار و نرم افزاري كه در اختيارشان قرار مي گيرد، علاوه بر تعيين اصالت كالاي خريداري شده دولت را در مبارزه با قاچاق كالا ياري كنند.
در اين طرح شهروندان مي توانند هر كالاي داراي باركد را استعلام كرده و از اصيل بودن آن مطمئن شوند و اين در حالي است كه مي توانند موارد تخلف را به پليس و يا همين شبكه نظارت و بازرسي شبنم اطلاع دهند.
 


رئيس سازمان نظام پزشكي خبر داد

اجراي شتابزده «پزشك خانواده» بدون در نظر گرفتن اعتبار

رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: در بودجه سال 91 اعتباري براي اجراي برنامه پزشك خانواده ديده نشده است و اجراي شتابزده و با عجله اين برنامه آسيبهاي جدي در پي دارد.
سيدشهاب الدين صدر صبح ديروز در چهاردهمين همايش علمي پزشكان عمومي سراسر كشور كه در سالن همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد گفت: در حال حاضر 220 هزار نفر عضو سازمان نظام پزشكي هستند كه 115 هزار نفر آنان را پزشكان تشكيل مي دهند كه 80 هزار نفر از آنان پزشكان عمومي هستند.
وي پزشكان عمومي را ستون فقرات حوزه سلامت دانست و گفت: با گذر 50 سال از تشكيل سازمان نظام پزشكي شرح وظايف پزشكان عمومي هنوز به طور كامل مشخص نيست و مشكلاتي كه در حوزه پزشكان عمومي پيش مي آيد در همين راستا است چرا كه همكاران اين رشته به عنوان طبيب مي توانند در همه رشته ها وارد شوند اما با شكل گرفتن رشته هاي تخصصي بايد راجع به محدوديت هاي پزشكي تصميم گيري صورت گيرد چرا كه اولويت اول ما پزشكان عمومي هستند.
دكتر صدر در مورد مسائل جاري حوزه سلامت گفت: در سال 91 دو، سه مشكل سال گذشته را نداريم با اينكه تعيين تعرفه ها در بخش دولتي برعهده دولت بود و در بخش خصوصي بر عهده نظام پزشكي اما همواره مشكلاتي در اين زمينه وجود داشت ولي در سال 91 با تمام تاخيري كه در تعيين تعرفه صورت گرفته در نهايت ارزيابي مثبتي در اين زمينه داريم چرا كه تعرفه مد نظر سازمان نظام پزشكي و وزارت بهداشت نزديك به هم بود.
وي ادامه داد: سال گذشته دولت بيش از 9 درصد افزايش تعرفه را زير بار نرفت اما امسال 20 درصد را تصويب كرد. نكته ديگري كه نظر ما را تامين نمي كرد نرخ تورم در حوزه سلامت بود چون تورم در كشور 5/22 درصد اعلام شده كه هميشه در حوزه سلامت دو برابر است و در همين راستا ما افزايش 30 درصدي تعرفه ها را پيشنهاد كرديم.
صدر تاكيد كرد: بيمه ها اكنون موظف هستند براساس تعرفه مصوب دولت با پزشكان قرارداد ببندند و با افزايش 20درصدي تعرفه ها چه در بخش خصوصي و چه در بخش دولتي بيمه ها مكلف اند آن را پيگيري كنند چرا كه پزشكان عمومي براي بستن قرارداد با بيمه ها همواره مشكل داشته اند چرا كه بيمه همواره تعرفه خود را اعمال مي كرد.
وي افزايش بودجه حوزه سلامت در سال 91 را دريچه اميدي براي ارتقاي سطح ارائه خدمات در بيمارستان هاي دولتي و دانشگاهي عنوان كرد و افزود: بودجه حوزه سلامت در سال 91 نسبت به سال 89 تقريبا دو برابر شده است و اميدواريم بيمارستان هاي دولتي و دانشگاهي مانند گذشته هزينه اي را به مردم تحميل نكنند.
صدر اذعان داشت: 80 درصد خدمات سرپايي را بخش خصوصي انجام مي دهد و 20 درصد برعهده بخش دولتي است و ما راهي نداريم جز اينكه براساس قانون تعرفه ها واقعي باشد تا بيمارستان ها و مطب هاي خصوصي گردش مالي سالمي را داشته باشند. وي درخصوص اجراي طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: كليات اين طرح را مفيد مي دانيم اما در جلسه كارشناسي نزديك به 35 ايراد را به نسخه 02 پزشك خانواده در كارهاي كارشناسي وارد مي دانيم. اين طرح، طرح خوبي است كه اشكالات عديده اي دارد و تا زماني كه اصلاح نشود اجراي آن به نظام سلامت آسيب مي رساند.
رئيس سازمان نظام پزشكي با اشاره به گزارش كارشناسي از اجراي پايلوت طرح پزشك خانواده در سه استان كشور خاطرنشان كرد: اولين مؤلفه براي اجراي طرح پزشك خانواده تامين منابع مالي آن است كه در بودجه سال 91 اعتبارات لازم ديده نشده و منابع در نظر گرفته شده پاسخگو نيست از طرفي شاخص ها هم درست نبوده چون اگر قرار بود براي هر 2500 نفر يك پزشك عمومي در نظر گرفته شود چيزي حدود 30 هزار پزشك عمومي نياز داريم.
به گفته صدر اجراي با عجله طرح پزشك خانواده آسيب هايي را در پي دارد چرا كه در كشوري مانند آلمان 30 سال طول كشيد تا ايرادات اين طرح برطرف شود و اجرايي شود و در كشور كانادا هم براي هر 350 نفر يك پزشك خانواده در نظر مي گيرند.
وي تصريح كرد: اجراي اينگونه طرح پزشك خانواده كيفيت را پايين مي آورد و بيش از نيمي از پزشكان عمومي دچار مشكل اشتغال مي شوند از طرفي سرانه 1750 توماني در اين طرح غيرواقعي است چرا كه يك پزشك بايد به عنوان سرپرست تيم هزينه هاي جاري، منشي و ساير اعضاي تيم را هم بپردازد.
صدر تاكيد كرد: طرح پزشك خانواده بين وزارت تعاون و وزارت بهداشت در حال اجرا است. بودجه دست يك وزارتخانه و اجرا و پاسخگويي برعهده وزارتخانه ديگري است كه هر كاري مانند بستن يك قرارداد چند ماه طول مي كشد.
وي با تاكيد بر اينكه اگر چه در نگاه اول طرح پزشك خانواده هزينه ها را بالا مي برد اما اجراي درست آن سلامت را در كشور ارتقا مي دهد و از آن طرف پرت هزينه ها را از بين مي برد.
 


5 شناور در آب هاي خليج فارس توقيف شدند

قشم- خبرنگاركيهان:
فرمانده يگان درياباني شهرستان قشم از توقيف پنج فروند قايق موتوري حامل قاچاق سوخت و احشام و مشروبات الكلي خبر داد.
سرهنگ عبدالله لشكري به خبرنگار كيهان گفت؛ در سه عمليات جداگانه يگان درياباني قشم 5 فروند قايق موتوري حامل 103راس گوسفند و چهار هزار و800 ليتر سوخت گازوئيل و يك هزارو 648 قوطي مشروبات الكلي توقيف شدند.
وي افزود: ماموران در اين رابطه 8 متهم را دستگير و با تكميل پرونده و صدور قرار قانوني آنان را روانه زندان كردند.
لشكري اظهار داشت؛ در چند عمليات ديگر 17فروند لنج فاقد مدارك قانوني از تردد آنها جلوگيري و پرونده آنها براي رسيدگي به مقامات قضايي تحويل شد.

 


بازداشت 11 سارق، 25 شرور و 30 مزاحم نواميس در پاكسازي پارك ها

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از بازداشت 11 سارق، 25 شرور و 30 مزاحم نواميس در طرح پاكسازي پارك ها و تفرجگاه ها خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ محسن خانچرلي در اين رابطه گفت: در راستاي تدابير فرمانده انتظامي تهران بزرگ و بنابر درخواست شهروندان تهراني مبني بر اجراي طرح امنيت محله محور و پاكسازي تفرجگاه ها و پارك ها، ماموران زيرمجموعه پليس پيشگيري تهران بزرگ اقدام به اجراي طرح پاكسازي در اين مناطق كرد.
وي افزود: در اين راستا 11 پارك ويژه، پنج پارك مهم و 57 پارك و تفرجگاه عادي تحت اجراي طرح درآمد كه طي آن با به كارگيري نيروهاي متخصص از مجموعه سركلانتري هاي يازده گانه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، كليه اين مناطق از لوث وجود معتادان، اراذل و اوباش، سارقان و مزاحمان نواميس شهروندان پاك شد.
وي در ادامه ضمن بررسي جزئيات اجراي اين طرح گفت: در اين راستا 11 سارق و جيب بر كه با اقدامات خلافكارانه خود باعث دردسر و مشكل براي شهروندان شده بودند، شناسايي، بازداشت و به كلانتري هاي محل منتقل شدند و همچنين به 670 نفر از كساني كه به نوعي مرتكب تخلف و ناهنجاري هاي اجتماعي شده بودند، تذكر داده شد.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ ادامه داد: متعاقب اقدامات انجام شده هشت توزيع كننده مواد مخدر، 30 مزاحم نواميس شهروندان و دو مست كه باعث آزار افراد حاضر در پارك ها شده بودند، دستگير شده و براي رسيدگي بيشتر به جرايمشان به مبادي ذيربط معرفي شدند.
خانچرلي تصريح كرد: در اين طرح 25 نفر از اراذل و اوباش سطح دو و سه كه اقدام به انجام حركات خلافكارانه كرده بودند، شناسايي شده و به اتهام هايي چون شرارت، ايجاد درگيري و نزاع، مزاحمت و عربده كشي به پايگاه هاي پليس امنيت منتقل شدند.
وي در پايان با اشاره به اجراي طرح مذكور در روزهاي آتي عنوان داشت: در اين عمليات ها 127 دستگاه موتورسيكلت به علت تخلفات راكبان آن توقيف شد كه در بررسي هاي انجام شده از مشخصات و مدارك صاحبانشان مشخص شد كه تعدادي از اين وسايل نقليه مسروقه مي باشد كه پس از صورتجلسه براي تعيين تكليف به پليس آگاهي منتقل شدند.
 


فرمانده انتظامي كشور: با هنجارشكني ها در ماه رمضان برخورد مي شود

شهركرد- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي كشور از افزايش فعاليت ها براي تامين امنيت عمومي در ماه مبارك رمضان خبر داد.
سرتيپ پاسدار «اسماعيل احمدي مقدم» كه در آيين معارفه سرهنگ اسرافيل جعفري فرمانده جديد نيروي انتظامي استان چهارمحال و بختياري سخن مي گفت، افزود: نيروي انتظامي در ماه مبارك رمضان براي تامين امنيت عمومي و تسهيل مسايل ترافيكي و مقابله با برخي هنجارشكني ها كه مردم روزه دار را آزرده خاطر مي كند تلاش مضاعف خواهد داشت و اين موارد به فرماندهان انتظامي در سطح كشور ابلاغ شده است.
 


وزير راه و شهرسازي: كار چهاربانده شدن جاده هراز سال آينده پايان مي يابد

ساري-خبرنگاركيهان:
وزير راه و شهرسازي گفت: عمليات چهار بانده شدن جاده شرياني هراز تا 6 ماه اول سال آينده پايان مي يابد.
علي نيكزاد در حاشيه افتتاح پروژه هاي عمراني استان مازندران با بيان اين مطلب گفت: عمليات چهار بانده شدن بخش هايي از جاده هراز به پايان رسيده و با اختصاص بودجه مهر ماندگار و فروش اوراق مشاركت درصدد هستيم اين طرح را در شش ماهه اول سال آينده به پايان برسانيم. وي جاده هراز را از محورهاي مواصلاتي اصلي كشور خواند و گفت: پيمانكاران در حال تعريض باقي مانده جاده هراز هستند. نيكزاد در بخش ديگري از سخنانش به عمليات چهار بانده كردن جاده فيروزكوه اشاره كرد و گفت: بخش هايي از اين محور چهار بانده شده و مابقي آن تا سال آينده به اتمام مي رسد. وي افزود: با افتتاح 23 كيلومتر از گردنه گدوك راه دسترسي تهران-قائم شهر به حدود نصف كاهش يافته است. وي اعتبار اين طرح را 58 ميليارد ريال اعلام كرد.
وي عمليات چهار بانده كردن گردنه گدوك را يكي از كارهاي ارزشمند دانست و اظهار داشت: با بهره برداري از اين طرح در حد فاصل گدوك تا پل سفيد شاهد ترددي ايمن براي مسافران هستيم. وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه گردنه گدوك يكي از گردنه هاي صعب العبور و برفگير كشور است گفت: چهار بانده كردن اين محور تا پايان سال آينده به اتمام مي رسد. نيكزاد تصريح كرد: در حالت عادي عبور از گردنه گدوك 20 دقيقه و در برف و بوران تا 5/1 ساعت طول مي كشيد كه با افتتاح مسير 23 كيلومتري اين زمان در تمام شرايط حدود 25 دقيقه كاهش يافت.
گفتني است: وزير راه و شهرسازي در سفري كه به شهرستان بهشهر داشت، پروژه هاي بزرگراه ساحلي بندر اميرآباد، سيلوي غلات و گازرساني بندر را افتتاح كرد. نيكزاد تعداد طرح هاي مهر ماندگار در چارچوب فعاليت اين وزارتخانه را 160 طرح اعلام كرد و گفت: اتمام اين طرح ها و بهره برداري از آنها نياز به 160هزار ميليارد ريال اعتبار دارد.
از سوي ديگر مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي كشور گفت: بخش هاي خصوصي در احداث كارخانه و ترانزيت سواپ نفت در حال سرمايه گذاري هستند. سيدعطاءالله صدر گفت: برخي طرح ها به بهره برداري رسيده و بخشي نيز در حال بهره برداري است از جمله سرمايه گذاري صادرات مواد معدني و واردات كك در بندر اميرآباد در حال انجام است.
معاون وزير راه و شهرسازي درباره توريسم دريايي اظهار داشت: اكنون از ظرفيت هاي موجود براي سفرهاي دريايي آن طور كه بايد استفاده نمي شود و گسترش جاذبه سفرهاي دريايي بايد ايجاد شود.
همچنين احمد صادقي معاون وزير راه و شهرسازي گفت: احداث منطقه چهار آزاد راه تهران شمال امسال به اتمام مي رسد و عمليات اجرايي منطقه يك اين آزاد راه در سال آينده به اتمام مي رسد و عمليات اجرايي بقيه آزاد راه در آينده نزديك آغاز مي شود.
 


راه اندازي 4 بازارچه شبانه ميوه و تره بار در ماه رمضان

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران گفت: 4 بازارچه شبانه ميوه و تره بار در ماه مبارك رمضان راه اندازي خواهد شد.
مهندس حسين صفايي افزود: اين بازارچه ها كه به صورت آزمايشي فعاليت خود را همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان آغاز مي كنند، از 8 صبح تا 11شب به شهروندان خدمات ارائه خواهند داد.
وي افزود: بازار ثابت «جنت آباد» به نشاني بزرگراه آيت الله كاشاني، خيابان جنت آباد، خيابان نيرو؛ بازار ثابت «بهار شمالي» به نشاني بلوار فردوس غرب، بعد از پل شهيد باكري ابتداي خيابان بهار شمالي؛ بازار محله اي «عزيزي» به نشاني خيابان آزادي خيابان شهيد صالحي ضلع غربي ميدان سماء و بازار «پاسدار گمنام» واقع در بزرگراه شهيد محلاتي خيابان پاسدار گمنام ضلع شمال شرقي بوستان هفت تير، 4 بازار درنظر گرفته شده براي ارائه خدمات تا ساعت 23 هستند.
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار در خصوص ساعت كار بازارها و ميادين در ماه رمضان خاطرنشان ساخت: كليه بازارها و ميادين ميوه و تره بار صبح ها از ساعت 8 تا 13و بعدازظهرها از ساعت 15 تا 19 فعال خواهند بود. همچنين زمان ارائه خدمات بازارها در روزهاي جمعه از ساعت 8 تا 13است. صفايي افزود: روز بيست و يكم ماه مبارك رمضان، روز جهاني قدس و روز عيد سعيد فطر تمامي ميادين و بازارها تعطيل خواهند بود.
 


در آب هاي خليج فارس 2 خدمه شناور خارجي از مرگ نجات يافتند

با تلاش مركز جست وجو و نجات اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، دو خدمه كشتي خارجي از مرگ در آب هاي خليج فارس نجات يافتند.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، مديركل بنادر و دريانوردي هرمزگان با بيان اين مطلب افزود: دو نفر از سرنشينان نفتكش MOTION كه سه شنبه از مبدأ بندر وادينار هند به مقصد جزيره خارك در حركت بودند در جزيره قشم به علت شكستن لوله هاي بخار كشتي دچار سوختگي شديد شدند.
علي اكبر صفايي افزود: با اعلام اضطرار اين كشتي به مركز هماهنگي جست وجو و نجات دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، تماس پزشكي بين كشتي و پزشك مركز برقرار شد كه پزشك به دليل وضعيت وخيم مصدومان انتقال آنان را به بيمارستان تقاضا كرد.
وي بيان كرد: پس از اعلام نظر پزشك بلافاصله شناور ناجي و يك فروند بالگرد براي انتقال مصدومان اعزام شدند و واحد پروازي مصدومان را تحويل بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس داد.
مصدومان مهندس چهارم و جوشكار كشتي بودند كه بر اثر شكستن لوله هاي بخار دچار سوختگي شديد شده بودند.
 


در اصفهان مادر معتاد، كودك 3 ساله خود را شكنجه مي كرد

«زهرا-ك» كه توسط مادر معتاد خود مورد آزار قرار گرفته بود روانه بيمارستان شد.
به گزارش ايسنا «زهرا -ك»كودك سه ساله، اصفهاني كه به لحاظ جسمي به شدت آسيب ديده است، پس از انتقال به بيمارستان دايي خودرا عامل اصلي آزارها معرفي كرد.
مددكار اجتماعي اين كودك در خصوص وضعيت جسمي زهرا گفت: آثار گازگرفتگي، بريدگي و پارگي بر روي بدن اين كودك ديده مي شود.
سميه محمدي افزود: عفونت هاي بسيار شديدي زير بغل اين كودك مشاهده مي شود و هم چنين گزارشي از احتمال تجاوز به كودك ارايه و براي بررسي به پزشكي قانوني ارسال شده است.
اين مددكار اجتماعي گفت: مادر زهرا معتاد به موادمخدر است و به همين دليل فرزند خود رامورد آزار جسمي قرار داده است.
محمدي ادامه داد: زهراي سه ساله به دور از پدر و در كنار مادر زندگي مي كند و اگرچه كودك، دايي خود را عامل اصلي آزارها مي داند اما گزارشاتي وجود دارد كه مادر را عامل كودك آزاري مي داند.
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان در اين باره گفت: پرونده اي در دادگستري اصفهان براي اين حادثه تشكيل شده، اما عامل اصلي كودك آزاري تاكنون مشخص نشده است.
محمدرضا حبيبي با تاكيد بر اينكه بحث تجاوز به اين كودك تكذيب شده است، افزود: براساس شواهد و قرائن موجود در پرونده، كودك قبل از اينكه تحت آزار قرار گيرد تصادف كرده اما تاكنون مشخص نشده كه كدام جراحت در اثر تصادف و كدام يك ناشي از كودك آزاري است.
وي ادامه داد: متاسفانه مادر اين كودك معتاد به موادمخدر و هم اكنون به علت اعتياد و قصور در انجام خدمات درماني بعد از تصادف كودك تحت تعقيب قرار دارد.
گزارش مهر به نقل از مريم يعقوبي مسئول مجموعه اورژانس اجتماعي سازمان بهزيستي اصفهان نيز حاكي است مادر زهرا معتاد به مصرف شيشه است و كودك كه با وضع بسيار بد سوختگي و تب رو به رو و در حمام خانه پنهان شده بود را پيدا كردند. زهرا كه به شدت شكنجه شده بود و دور دهان و گوش كودك به شدت سوخته بود به بيمارستان امام حسين اصفهان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.
 


دبير اجرايي نهمين كنگره ام اس ايران:

غذاهاي جديد و آماده علت بروز شيوع بيماري ها

دبير اجرايي نهمين كنگره ام اس ايران از تاثير غذاهاي جديد و آماده در بروز شيوع بيماري ها به علت جمع شدن فلزات سنگين در بدن خبر داد.
حسين كرمانپور در نشست خبري نهمين كنگره ام اس ايران گفت: ما در تلاشيم تا با برگزاري كنگره نهم بتوانيم گام هاي بلندي را براي مشاركت متخصصان رشته هاي متعدد در زمينه درمان بيماري ام اس براي كنگره بعدي يعني كنگره دهم برداريم زيرا درمان ام اس با يك تخصص امكانپذير نيست.
وي تصريح كرد: در تمام دنيا تحقيقات امر گراني به حساب مي آيد و بايد حضور و مشاركت خيرين در زمينه تحقيقات افزايش يابد به طوري كه يكي از دانشمندان آمريكايي چندي قبل در يك واكنش خاص با قرار گرفتن در يك كيوسك شيشه اي اعلام كرده بود در صورتي به تحقيقات خود ادامه مي دهد كه مردم براي تحقيقات او هزينه كنند.
كرمانپور گفت: بحث تغذيه در بيماري ام اس بسيار مهم است زيرا با توجه به غذاهاي جديد و جمع شدن فلزات سنگين ميزان بيماري ها نيز افزايش يافته است.
وي اظهار داشت: در زمينه بيماري ام اس در حال رايزني هستيم تا پزشكان خانواده را در زمينه چگونگي مواجه با بيماري ام اس آموزش دهيم زيرا اگر بيماري ام اس به شخص بيمار به درستي اعلام شود، درمان آن نيز بهتر انجام مي شود ولي به صورت معكوس مي تواند خطرات خاص خود را داشته باشد.
 


راننده تاكسي 800 ميليون را به صاحبش بازگرداند

همدان- خبرنگاركيهان:
راننده تاكسي همداني 800 ميليون ريال جامانده از يك مسافر را به صاحبش بازگرداند.
مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر همدان روز چهارشنبه در اين زمينه گفت: راننده امانتدار تاكسي در شهر همدان به نام «آيت الله رضايي»، هنگام نظافت تاكسي خود، كيفي را مشاهده كرد كه در زير صندلي خودرويش جا مانده بود.
«محمدجواد زارعي» افزود: كيف مذكور حاوي 12فقره چك حامل به مبلغ 804 ميليون ريال و نيز مدارك ارزشمند ديگري بود كه توسط اين راننده وظيفه شناس و با همكاري سازمان تاكسيراني و آژانس 1828، به صاحبش تحويل داده شد.
«زارعي» اعلام كرد: اين راننده با معرفي به كميته انضباطي سازمان تاكسيراني، مورد تشويق قرار گرفته و جشنواره تاكسيرانان برگزيده نيز در بهمن ماه امسال برگزار مي شود تا از همه رانندگان امانتدار، با انصاف و مردمدار تقدير به عمل آيد.
 


3 قاچاقچي مواد مخدر در قزوين اعدام شدند

دادستان عمومي و انقلاب قزوين گفت: 3 قاچاقچي سابقه دار مواد مخدر در قزوين به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمين «اسماعيل صادقي» در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان در اين باره گفت: به منظور تشديد مبارزه با سوداگران مرگ و تامين سلامت جامعه 3 نفر از قاچاقچيان مواد مخدر سحرگاه در زندان مركزي قزوين اعدام شدند.
وي افزود: يك نفر از اين افراد 32 ساله اهل همدان به جرم حمل و نگهداري 5 كيلوگرم كراك براي فروش با هوشيار ي ماموران قبل از توزيع مواد در قزوين دستگير و پس از طي مراحل قانوني به اعدام محكوم شد.
اين مسئول تصريح كرد: فرد ديگر 35 ساله با 4 فقره سابقه فروش مواد مخدر، شرب خمر، مشاركت در ضرب و جرح با 474 گرم ماده مخدر شيشه دستگير شد كه حكم اعدام وي نيز صادر شد.
«صادقي» ادامه داد: نفر سوم كه به دار مجازات قانون اسلام سپرده شد فردي 40 ساله اهل تبريز است كه با داشتن سوابق كيفري در اين دوره به علت نگهداري و فروش 515 گرم هروئين و 30 سانتيمتر ماده افيوني شيشه به مجازات رسيد.
 


سريال تيراندازي در دانشگاه هاي آمريكا

پديده تيراندازي در دانشگاه هاي آمريكا همچنان قرباني مي گيرد.
به گزار ايسنا، اين بار دانشگاه خصوصي «اويكس» واقع در ايالت «اوكلند» شاهد تيراندازي يك فرد ناشناس بود كه در پي آن 7 نفر از دانشجويان و مسئولان اين دانشگاه كشته و سه نفر نيز زخمي شدند. اين تعداد كشته در يك كشتار جمعي در 20 سال اخير در اين شهر سابقه نداشته است. پليس اعلام كرد: كشته شدگان 6 زن و يك مرد بودند. به نقل از مركوري نيوز، «اوگاركائور» از مسئولان دانشگاه قاتل را از دانشجويان سابق معرفي كرد و يادآور شد وي مدت ها در كلاسهاي خود غايب بود. وي ديدن خون دانشجويان و فرار و گريه آنان را بسيار ناراحت كننده توصيف كرد. گفتني است، دانشگاه اويكس دانشگاه خصوصي مخصوص مسيحيان است.
براساس اين گزارش پديده تيراندازي در دانشگاه هاي آمريكا مدت ها است در اين كشور شيوع دارد و باعث كشته شدن چندين دانشجو شده است.
 


اعترافات وحشتناك افسر آمريكايي

يك افسر آمريكايي كه پس از حوادث سال 2001 مدت زماني را در افغانستان به سر مي برد، فاش كرد اجساد قربانيان افغاني را خوراك سگ هاي ارتش مي كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر «جان جردن» در خاطراتش نوشته است: «از فرماندهان عالي در پنتاگون دستور رسيده بود كه اجساد كشته شدگان عضو طالبان و القاعده را به خويشاوندانشان تحويل ندهيم، آنان اين اقدام را مجازاتي براي افرادي دانستند كه در حوادث تروريستي دست داشته اند.»
وي با بيان اينكه در فكر انتشار خاطراتش است، نوشت: «چون اجساد را به خانواده هاي قربانيان تحويل نمي داديم راهي جز اين نداشتيم كه آنها را به عنوان وعده هاي غذايي در برابر سگ هاي ارتش قرار دهيم در نتيجه بسياري از اين قربانيان طعمه سگ ها شدند.»
به گزارش پايگاه خبري المختصر «جردن» اين رفتار را غيرانساني خواند و افزود: «ما با چشمانمان مي ديديم كه چگونه سگ ها جسد انسان ها را پاره پاره مي كردند در نتيجه به همراه چند تن از افسران به فرماندهان بالاتر اعتراض كرديم و حتي تهديد كرديم اگر اين روند ادامه يابد به نافرماني نظامي اقدام خواهيم كرد در نتيجه فرماندهان مجبور شدند رفتارشان را عوض كنند و دستور دفن جمعي كشته ها را صادر نمايند.» هم زمان با انتشار اين خبر منابع حقوقي در آمريكا اعلام كردند: «اگر نوشته هاي اين افسر ارتش صحت داشته باشد مسببان اين اقدامات وحشيانه بايد در دادگاه هاي آمريكايي و بين المللي به اتهام جنايت جنگي و شكنجه محاكمه شوند.»
 


2هزار بيمار سرطاني نتيجه فاجعه فوكوشيما

گروهي از كارشناسان آمريكايي با مطالعه روي پيامدهاي فاجعه هسته اي فوكوشيما بر سلامت مردم جهان دريافتند كه تشعشعات حاصل از اين حادثه در نهايت مي تواند منجر به مرگ 1300 نفر در سراسر جهان شود.
به گزارش ايسنا، اين كارشناسان هشدار دادند: تشعشعات هسته اي ناشي از انفجار نيروگاه اتمي فوكوشيما كه در پي زلزله و سونامي سال گذشته در ژاپن رخ داد، مي تواند به مرگ 1300 نفر و ابتلاي 2500 نفر ديگر به سرطان در نقاط مختلف جهان منجر شود.به گزارش سايت اينترنتي هلت دي نيوز، اين گروه از متخصصان دانشگاه استانفورد تاكيد كردند كه بدون شك بيشتر قربانيان ناشي از اين آلودگي اتمي از ژاپن خواهند بود.كارشناسان بين المللي مي گويند: هر چند محاسبات اخير متخصصان آمريكايي هنوز قطعي نيست و شبهاتي به دنبال دارد اما در واقع ادعاهاي قبلي مبني بر بي خطر بودن آلودگي هاي راديواكتيو ناشي از اين حادثه را به چالش مي كشد.مطالعه اخير كه شرح آن در مجله علوم انرژي و محيط زيستي منتشر شده، اولين تحليل مفصلي است كه روي پيامدهاي احتمالي اين فاجعه هسته اي بر سلامت جهان انجام گرفته است.
 


78 سال بدون آب!

يك زن هندي ادعا كرد كه از 14 سالگي آب نخورده است.
به گزارش ايسنا، «ناراساما» كه بيش از 90 سال عمر دارد، 78 سال است زندگي بدون نوشيدن آب را تجربه كرده است.«ناراساما» گفت: مي دانم اين ادعا براي بيشتر مردم غيرقابل باور است اما افراد خانواده ام كه با من در ارتباط هستند مي دانند اين ادعا حقيقت دارد. هيچ وقت احساس نكردم به نوشيدن آب نياز دارم، تنها در طول روز دو فنجان قهوه مي نوشم. بنابر اعلام رسانه هاي داخلي هند، «ناراساما» در كودكي به بيماري مبتلا شد كه هر چه آب مي خورد احساس تشنگي اش برطرف نمي شد و به همين دليل روزانه 10 ليتر آب مصرف مي كرد تا اين كه آب خوردن بيش از حد مشكلاتي را براي او ايجاد كرد.والدين «ناراساما» او را به يك پزشك ديگر نشان دادند و تحت درمان قرار گرفت و به خود قول داد كه هيچ وقت آب ننوشد. اين زن براي تحمل گرماي تابستان هميشه لباس خيس مي پوشد.
 


قطار مصري از ريل خارج شد

بنابر اعلام مقامات درماني مصر، در پي خارج شدن يك قطار مسافربري از ريل در حومه قاهره دست كم 15 مسافر روانه بيمارستان شدند.
مسئولان راه آهن مصر با اعلام اين كه تاكنون گزارشي از تلفات جاني اين حادثه منتشر نشده است، اظهار داشتند: تمامي 15 مجروح كه جراحت جزئي ديده بودند به بيمارستان منتقل شدند. در گزارش هاي اوليه اعلام شد در پي خروج اين قطار از ريل و آتش گرفتن تعدادي از واگن هاي آن، احتمال كشته شدن تعدادي از مسافران وجود دارد اما تاكنون آماري از تلفات جاني آن منتشر نشده است.اين قطار مسافربري از جنوب مصر عازم قاهره بود كه در منطقه «جيزه» از ريل خارج و دچار سانحه شد. به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي، در ماه آگوست سال 2006 ميلادي نيز برخورد دو قطار مسافربري در اين كشور به كشته شدن 58 تن منجر گرديد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14