(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 29 تير 1391 - شماره 20260

سقوط كابينه نتانياهو با خروج حزب كاديما قوت گرفت
اولتيماتوم مردم يك استان افغانستان به تروريست هاي طالبان
در مراسم تشييع پيكر شهيد 17ساله مطرح شد فرياد يا حسين(ع) در شرق عربستان
مردم : آماده شهادت هستيم
وزير دفاع سوريه به قتل رسيد
رد پاي آمريكا و آل سعود در عمليات تروريستي مركز دمشق
25 تظاهرات ضد آل خليفه فردا در بحرين برگزار مي شود
گزارش خبري كيهان
قتل عام مسلمانان در ميانمار مقابل چشمان بسته مجامع بين المللي
مردم اسپانيا بار ديگر عليه سياست هاي دولت به خيابان ها ريختند
شعار «مرگ بر آمريكا» در راهپيمايي مردم پيشاور
رهبر جوان كره شمالي درجه ارتشبدي گرفت
نتايج انتخابات پارلماني ليبي اعلام شد
پنتاگون ايستگاه رادار موشكي در قطر احداث مي كند


سقوط كابينه نتانياهو با خروج حزب كاديما قوت گرفت

با خروج حزب «كاديما» از دولت ائتلافي رژيم صهيونيستي، كابينه بنيامين نتانياهو به پرتگاه سقوط نزديك شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «شائول موفاژ» رئيس حزب كاديما روز چهارشنبه از خروج قطعي حزب خود از كابينه ائتلافي بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي خبر داد. براساس اين گزارش، موفاژ علت خروج خود از كابينه را اختلافات اخير بر سه موضوع به خدمت گرفتن صهيونيست هاي افراطي در ارتش و بي نتيجه بودن مذاكرات با نتانياهو عنوان كرد. خروج حزب كاديما از كابينه رژيم صهيونيستي در حالي صورت مي گيرد كه تنها 70 روز از تشكيل دولت جديد ائتلافي كه راهكار نخست وزير براي جلوگيري از سقوط و برگزاري انتخابات زودهنگام بود، مي گذرد و نتانياهو را با بدترين مشكل در زندگي سياسي خود مواجه كرده است.
 


اولتيماتوم مردم يك استان افغانستان به تروريست هاي طالبان

مردم استان لغمان افغانستان با برگزاري تظاهرات خودجوش عليه طالبان، از شبه نظاميان اين گروه خواستند استان لغمان را ترك كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، مردم دو شهر «علي شنگ» و «دولت شاه» استان لغمان با برگزاري تظاهرات، از عناصر طالبان خواستند كه يا سلاح خود را زمين بگذارند و يا اين استان را ترك كنند. مردم اعلام كردند كه اعتراضات آنها عليه طالبان تازه آغاز شده است. چند مركز و محله كه در دست طالبان بود نيز توسط مردم منطقه پاكسازي شد و ده ها نفر از شبه نظاميان طالبان نيز كشته و زخمي شدند. طالبان مدعي است اين اعتراضات توسط دولت هدايت مي شود ولي مقامات دولتي مي گويند، اعتراضات عليه طالبان كاملا خودجوش صورت مي گيرد.
 


در مراسم تشييع پيكر شهيد 17ساله مطرح شد فرياد يا حسين(ع) در شرق عربستان مردم : آماده شهادت هستيم

ده ها هزار تن از مردم شرق عربستان مراسم تشييع پيكر يك شهيد 17 ساله را به تظاهرات بر ضد رژيم سعودي تبديل كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، شركت كنندگان در مراسم تشييع پيكر سومين شهيد معترض به بازداشت «آيت الله نمر باقر النمر» در حالي كه تصاوير شهدا را در دست داشتند شعار «مرگ بر آل سعود» سر دادند.
براساس اين گزارش تظاهركنندگان كه اغلب آنها را جوانان تشكيل مي دادند در خيابان اصلي العواميه دست به راهپيمايي زدند و با مشت هاي گره كرده فرياد مي زدند «انتقام خون شهدا را مي گيريم» تظاهركنندگان با سر دادن الموت آل سعود، (مرگ بر آل سعود)، الشعب يريد اسقاط النظام (مردم خواهان سرنگوني رژيم هستند)، زنداني سياسي آزاد بايد گردد، حكومت ظلم سرنگون بايد گردد، تنفر خود را از حكومت آل سعود اعلام كردند. به گزارش خبرگزاري اهل بيت(ع) مراسم تشييع پيكر شهيد 17 ساله «عبدالله الاجامي» سه شنبه شب با حضور علماء و روحانيون منطقه الشرقيه به راهپيمايي گسترده ضد دولتي تبديل شد و راهپيمايان اقدامات سركوبگرانه و غيرقانوني نيروهاي سعودي را محكوم و تاكيد كردند كه ملت قاطعانه جواب اين اقدامات غيرانساني را خواهد داد.
شاهدان عيني نيز به خبرگزاري صداي شيعه گفتند كه معترضان با سر دادن شعار قصاص، لبيك يا حسين و هيهات مناالذله، آمادگي خود را براي دفاع از قيام مردمي در عربستان و وفاداري به راه شهدا اعلام كردند. شركت كنندگان در اين مراسم با تاكيد بر اينكه از مرگ هيچ هراسي ندارند تاكيد كردند براي شهادت آماده اند.
شيخ «عبدالكريم الجبيل» روحاني برجسته شيعي در اين مراسم پس از اداي نماز بر پيكر شهيد عبدالله الاجامي طي سخناني سركوب وحشيانه معترضان توسط نيروهاي امنيتي را محكوم و بر لزوم قصاص عاملان اين جنايت هولناك تاكيد كرد. اين روحاني شيعه هشدار داد در صورتي كه آل سعود به جنايات خود بر ضد مردم ادامه دهد، به زباله دان تاريخ خواهد پيوست.
شهيد الاجامي يكي از تظاهركنندگاني بود كه در روزهاي اخير در اعتراض به اقدام رژيم سعودي در دستگيري «آيت الله نمر» تظاهرات و در روز جمعه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.
به گزارش فارس، فعالان اينترنتي تصاوير شهيد الاجامي را منتشر كرده اند كه نشان مي دهد اين شهيد قبل از شهادت به شدت توسط ماموران سعودي شكنجه شده بود. براساس تصاوير منتشر شده، اين جوان از ناحيه صورت به شدت شكنجه شده و احتمالا با سلاح سرد ضرباتي به صورت وي وارد شده است.
براساس اين خبرها، مسئولان رژيم سعودي، خانواده الاجامي را تحت فشار قرار داده و از آنها خواسته بودند كه نامه اي را در محكوميت وي امضا كنند، تا پيكر اين شهيد را تحويل بدهند.
براساس گزارش هاي دريافتي از منابع خبري، شرق عربستان و به خصوص القطيف به منطقه خطرناك براي رژيم آل سعود تبديل شده است و مردم بر ايستادگي و مقابله با زورگويي حكومت سعودي تاكيد مي كنند و همچنان خواستار آزادي آيت الله نمر هستند.
اين در حالي است كه موج تازه اعتراضات مردم عربستان وارد دومين هفته خود شده و تظاهرات متشكل و سازمان يافته تر شده است.
در همين حال برخي خبرها، حاكي است كه سه شهروند عربستان در زندان «الحاير» به شهادت رسيده اند كه نام يكي از آنها «ابوشهد» است و پس از تهديد خانواده اش، پيكر وي مخفيانه به خاك سپرده شده است.
گزارش مهر به نقل از پايگاه خبري «پرس» حاكي است: نظاميان سعودي روز سه شنبه «علي سنان السنان» از اهالي شهر «صفوي» را به اتهام مشاركت در تظاهرات پس از دستگيري شيخ نمر بازداشت كردند.
اين در حالي است كه برخي منابع از شكنجه وحشيانه «زكي البندري» جوان عربستاني از سوي پليس سعودي در چند روز اخير خبر دادند و گفتند: البندري به مدت شش ماه در سلول انفرادي نگهداري شده و علاوه بر شكنجه هاي جسمي در معرض انواع شكنجه هاي رواني واقع شده است.
همچنين «مرتضي هاشم الموسوي» كه در زندان «الدمام» به سر مي برد، نيز به اتهام مشاركت در تظاهرات مسالمت آميز در معرض شكنجه واقع شده است.
تشييع نمادين شهيد القطيف در بحرين
مردم بحرين با وجود سركوبگري شديد نيروهاي رژيم آل خليفه بر تظاهرات همبستگي خود با مردم شرق عربستان ادامه مي دهند. برپايه اين گزارش مردم بحرين در همبستگي با معترضان در شرق عربستان، اقدام به تشييع نمادين پيكر شهيد عبدالله الاجامي در سه شنبه شب كردند. اين گزارش حاكي است، مردم شهرهاي «ستره»، سلماباد و كرباباد و شهرك هاي متابه، العكر و عالي در همبستگي با شهدا و رهبران خود دست به تظاهرات زدند و از اعتراضات مردمي در شرق عربستان حمايت كردند.
معترضان بحريني با سر دادن شعارهايي، خروج سربازان اشغالگر سعودي را از خاك كشورشان خواستار شدند و تهديد كردند تا خروج اشغالگران و سرنگوني حكومت آل خليفه به مبارزات خود ادامه خواهند داد.
 


وزير دفاع سوريه به قتل رسيد

رد پاي آمريكا و آل سعود در عمليات تروريستي مركز دمشق

در پي وقوع عمليات انتحاري در پايتخت سوريه كه جان وزير دفاع و نفر دوم ستاد ارتش اين كشور را گرفت، كارشناسان اين عمليات را اقدام مشترك عربستان و آمريكا در سوريه دانستند.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز يكي از محافظان مقامات نظامي سوريه در داخل ساختمان شوراي امنيت ملي اين كشور دست به عمليات انتحاري زد. در اين عمليات «داود راجحه» وزير دفاع و «آصف شوكت» معاون رئيس ستاد ارتش سوريه كشته شدند.«محمد الشعار» وزير كشور نيز زخمي شده است. ظاهرا شماري ديگر از مسئولان امنيتي و نظامي نيز در اين عمليات تروريستي جان باختند كه در مورد هويت آنها و شمار زخمي ها گزارشي نرسيده اما جراحت برخي از زخمي ها وخيم گزارش شده است. «هشام اختيار» رئيس دفتر امنيت ملي نيز در ميان زخمي هاست.
«هشام جابر» تحليلگر مسائل سوريه به شبكه الجزيره گفت، دشمنان سوريه به خصوص ايالات متحده چنين عملياتي را در دمشق تشويق مي كنند. وي احتمال داد كه عامل انتحاري از اعضاي القاعده تحت رهبري عربستان و آمريكا بوده است.
فاش شدن نقش آمريكا و عربستان در اين عمليات و نقش برجسته اين دو كشور در مسلح كردن شورشيان، اين موضوع را آشكار مي كند كه واشنگتن و رياض به خوبي مي دانند اكثر مردم سوريه حامي نظام و «بشار اسد» هستند و آنها نمي توانند از طريق مردم به اهداف خود برسند و به همين خاطر، ابتكار عمل را به دست تروريست ها داده اند و از آنها حمايت مالي، نظامي و رسانه اي گسترده مي كنند.به هرحال، مسلح كردن تروريست ها و در پشت آنها قرار گرفتن، نشان دهنده بن بست آمريكا و عربستان در ارتباط با سوريه است.
500 كشته
در ميان شورشيان
درگيري48 ساعت اخير در محله «الميدان» دمشق مرگ حدود 500 شورشي به دست نيروهاي دولتي و جراحت 77 نفر ديگر از آنها را در پي داشت. 400 نفر از شورشيان نيز خود را تسليم نظاميان دولتي كرده اند.
تروريست ها طي حملات خود، مردم را حتي در خانه هايشان هدف قرار مي دادند. حمله به يك ساختمان سه طبقه، حمله به محله تجاري ركن الدين و شليك گلوله به سمت راننده آمبولانس و همراه وي، از جمله اين اقدامات است.
آمريكا و روسيه
مواضع آمريكا و روسيه در قبال تحولات سوريه هنوز هم مقابل يكديگر قرار دارد؛ آمريكايي ها ناو هواپيمابر آبراهام لينكلن را در بندر آنتالياي تركيه و در نزديكي آب هاي سوريه مستقر كرده اند. روس ها نيز از قبل دو ناو جنگي خود را در بندر طرطوس سوريه مستقر كرده بودند.
در همين حال، «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه اعلام كرد، از طرح «كوفي عنان» حمايت مي كند و مخالف هرگونه مداخله نظامي در سوريه است.
اما دولت آمريكا براي مداخله نظامي در پي بهانه جويي جديد است؛ به گزارش خبرگزاري مهر، واشنگتن مدعي شد مسئوليت هرگونه اتفاقي كه در مورد سلاح هاي شيميايي سوريه رخ دهد، متوجه دولت دمشق است.
آخرين گزارش ها حاكي از آن است كه منابع امنيتي در دمشق اعلام كردند كه وضعيت پايتخت سوريه پس از انفجار اخير تحت كنترل قرار دارد و شايعات درگيري هاي پراكنده و انفجارها صحت ندارد. همچنين گفته مي شود دستيار معاون رئيس جمهور سوريه به علت شدت جراحات در بيمارستان دمشق جان سپرده است.
ساير رويدادها
¤ بشار اسد رئيس جمهور سوريه با صدور فرماني، سپهبد فهد جاسم الفريج را به سمت وزير دفاع اين كشور منصوب كرد.
¤ حافظ مخلوف رئيس كميته تحقيقات دستگاه اطلاعات سوريه در اثر شدت جراحات وارده در بيمارستان كشته شد.
¤ دولت عراق از شهروندانش خواست خاك سوريه را ترك كنند.
¤ روزنامه «تودي زمان» تركيه از دولت اين كشور خواست در مورد سياست هايش نسبت به سوريه تجديدنظر كند.
¤ 700 شخصيت اردني اظهارات ضد سوري «فايز الطراونه» نخست وزير اردن را محكوم كردند.
¤ كنسولگري سوريه در قزاقستان هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
¤ نماينده چين در سازمان ملل خواستار تمديد ماموريت ناظران بين المللي در سوريه شد.
¤ به گفته «عمر نشابي» كارشناس عرب، آمريكا به خاطر منافع اسرائيل در حال نابود كردن سوريه است.
¤ ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان گفت اين كشور در قبال تحولات سوريه رويكرد بي طرفي را اتخاذ مي كند.
 


25 تظاهرات ضد آل خليفه فردا در بحرين برگزار مي شود

انقلابيون بحريني فردا 25 تظاهرات ضددولتي در مناطق مختلف اين كشور برگزار مي كنند.
به گزارش شبكه تلويزيوني المنار، به رغم سركوب تظاهرات مردم بحرين از سوي نظاميان آل خليفه و آل سعود، انقلابيون قصد دارند فردا (جمعه) در 25 نقطه اين كشور 25 تظاهرات ضددولتي برگزار كنند.
براساس اين گزارش، فعالان سياسي بحرين همچنين اعلام كردند برپايي اين تظاهرات بخشي از برنامه آنهاست تا بدين ترتيب ممنوعيت دولت براي برگزاري تظاهرات را به چالش بكشند.
از سوي ديگر، خبر مي رسد، در جريان ادامه تظاهرات ضد دولتي در اين كشور، نيروهاي نظامي سعودي و آل خليفه اقدام به سركوب مخالفان كردند. طي روزهاي گذشته بر شدت اعتراضات مردمي نيز افزوده شده و در تعدادي از روستاها مثل ابوصيبع، سماهيج و كرزكان تظاهرات پراكنده اي برگزار شده است.
از طرف ديگر «عبدالرئوف الشايب»، سخنگوي ائتلاف انقلاب 14 فوريه بحرين به شدت از كشتار و شكنجه زندانيان در اين كشور انتقاد كرد.
«الشايب» گفت: آل خليفه باجريان سازي هاي دروغين سعي مي كند خود را متمايل به گفت وگو نشان دهد اين در حالي است كه در عمل به ضرب وشتم، شكنجه و كشتار مردم و زندانيان ادامه مي دهد.
وي كه با العالم گفت وگو مي كرد تاكيد كرد رژيم آل خليفه به دروغ مي گويد در شهرها عمليات تروريستي در جريان است و چندين تن سلاح و مواد منفجره در اختيار مردم قرار دارد و به همين بهانه فعالان آزاده و انقلابيون را به زندان انداخته و شكنجه مي كند.سخنگوي ائتلاف 14 فوريه بحرين در ادامه اين سوال ها را مطرح كرد: آيا كسي كه لاستيك آتش مي زند، تروريست است يا كسي كه با تانك و زرهپوش به خيابان مي آيد؟ چرا رژيم آل خليفه به رسانه هاي بين المللي اجازه ورود به بحرين و تهيه گزارش تلويزيوني نمي دهد؟ چرا اين رژيم به تلويزيون رسمي بحرين اجازه نمي دهد با فعالان بحريني - حتي فعالان ميانه رو مصاحبه كند تا آنان از آزادي بيان برخوردار شوند؟ چرا رژيم آل خليفه به سازمان ملل اجازه نمي دهد درباره كساني كه تابعيت بحريني دارند، اما حتي لهجه و فرهنگ آنان مختلف است، تحقيقاتي انجام دهد؟
 


گزارش خبري كيهان

قتل عام مسلمانان در ميانمار مقابل چشمان بسته مجامع بين المللي

قتل عام و نسل كشي هدفمند مسلمانان ميانمار در مقابل چشمان بسته مجامع بين المللي و سازمان هاي جهاني مدعي و متولي حقوق بشر همچنان ادامه دارد.
آمارهاي غيررسمي حكايت از آن دارد كه در يك سال گذشته 52 هزار مسلمان ميانماري توسط بودائيان افراطي و در حمايت كامل دولت و ارتش اين كشور قتل عام شده اند و هزاران نفر نيز از خانه و كاشانه خود آواره شده اند.
حال در اين ميان و با توجه به ابعاد بسيار گسترده و تاسف بار اين نسل كشي و پاكسازي قومي و مذهبي، بايد از سازمان ملل متحد كه مسئوليت اصلي حفظ صلح و امنيت بين المللي را برعهده دارد پرسيده شود اعمال استانداردهاي دوگانه و برخورد گزينشي در قبال مسائل بين المللي تا كي بايد ادامه پيدا كند؟ چند هزار مسلمان ميانماري ديگر بايد كشته شوند تا شوراي امنيت سازمان ملل تشكيل جلسه دهد؟
بايد از خانم «آنگ سان سوچي» مدعي حقوق بشر و رهبر مخالفان دولت ميانمار كه برنده جايزه صلح نوبل نيز شده، پرسيده شود چرا تاكنون هيچ موضع گيري و اظهارنظري درباره كشتار فجيع مسلمانان به دست بودائيان هم كيش خود نكرده است؟
كشتار مسلمانان در بوسني، كوزو، افغانستان، عراق، بحرين و اينك در ميانمار، تا كي افكار عمومي جهاني شاهد سكوت متوليان و مدعيان اصلي حقوق بشر بايد باشند.
در سكوت و بايكوت خبري نسل كشي مسلمانان ميانمار در اروپا و آمريكا، واكنش هاي جهاني در قبال اين كشتار هدفمند ابعاد تازه اي به خود گرفته است.
به گزارش خبرگزاري ها مردم، احزاب، رسانه ها و خبرگزاري هاي مستقل و آزاد در كشورهاي پاكستان، تركيه، مالزي، اندونزي و تونس نسبت به نسل كشي مسلمانان ميانمار توسط بودائيان افراطي كه در حمايت كامل دولت اين كشور قرار دارند، واكنش نشان دادند.دكتر محمد عزمي فعال حقوق بشري مالزي با بيان اين كه كاروان دريايي كمك به مسلمانان ميانمار در حال شكل گيري است گفت: اكنون قريب به 200 هزار مسلمان آواره در ميانمار وجود دارد و آمار كشته ها به 52 هزار نفر رسيده است و بيش از 50 روستا و 26 مسجد كاملا به آتش كشيده و ويران شده اند.اين استاد مالزيايي كه به صورت مجازي در جلسه «بررسي وضعيت مسلمانان ميانمار» در شهر قم حضور يافته بود ادامه داد: دولت ميانمار براي رفع اختلاف بين مسلمانان و بودائيان سياست كوچ اجباري 6 ميليون مسلمان ميانماري را كه به آنها روهينگا گفته مي شود اتخاذ كرده است.
وي افزود: به واسطه اين سياست اتخاذ شده از جانب دولت قريب به 150هزار نفر از مردم مسلمان نشين منطقه آركان ميانمار به بنگلادش، 50 هزار نفر به تايلند و 40 هزار نفر به مالزي و تعداد قابل توجهي به ديگر كشورهاي آسيايي مهاجرت كردند كه در آخرين اظهارنظر رئيس جمهوري ميانمار بيان شده است كه 800 هزار نفر از اين قوم را بايد از ميانمار اخراج كرد تا تنش ها پايان يابد!
تشكل ها و علماي اسلامي مالزي نيز با اشاره به نقش انگليس در حوادث ميانمار تاكيد كردند: جامعه جهاني اجازه به وجود آمدن فلسطين ديگري را در ميانمار ندهد.
شوراي مشورتي سازمان هاي غيردولتي مالزي و دبيرخانه مجمع علماي آسيا با صدور بيانيه اي با اشاره به نقش استعمار بريتانيا و مشكلاتي كه درست مثل سرزمين هاي اشغالي پس از اشغال ميانمار براي مسلمانان و مهاجرت اجباري آنان به وجود آمده خاطرنشان كردند: آيا جامعه جهاني اجازه تشكيل فلسطين ديگري را مي دهد؟
پايگاه اطلاع رساني البشاير نيز گزارش داد جبهه علماي الازهر در بيانيه اي خواستار محاصره سفارتخانه هاي اين كشور در نقاط مختلف جهان براي اعتراض به اين كشتار شد.
نايب رئيس حزب جماعت اسلامي پاكستان ديروز، نسل كشي مسلمانان ميانمار را محكوم كرد و گفت: سازمان هاي بين المللي و جوامع حقوقي بايد نقش موثري را براي توقف كشتار مسلمانان در اين كشور ايفا كنند.
سراج الحق از روساي كشورهاي اسلامي خواست تا به مسلمانان مظلوم استان آرخين در ميانمار كمك كنند و با ارتباط با سازمان هاي حقوقي اجازه قتل عام آنها را ندهند.
طرفداران حزب جماعت اسلامي پاكستان نيز در محكوميت اين جنايت بشري در كراچي پاكستان تظاهرات كردند.
رسانه هاي اسلامگراي تركيه نيز خواستار پايان دادن به نسل كشي مسلمانان در ميانمار شدند.
 


مردم اسپانيا بار ديگر عليه سياست هاي دولت به خيابان ها ريختند

كاركنان و كارمندان دولتي اسپانيا در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولتمردان اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، كاركنان سازمان ها و ادارات دولتي اسپانيا روز سه شنبه نيز همچون روزهاي گذشته به نشانه اعتراض به سياست هاي رياضتي دولت در خيابان هاي مادريد دست به تظاهرات زدند.
«دموكراسي كجاست؟، هزينه هاي عمومي را قطع نكنيد و...» از جمله شعارها و دستنوشته هاي معترضان اسپانيايي بود كه مدت هاست از بحران اقتصادي و سياست هاي دولت رنج مي برند.
دولت اسپانيا براي جبران كسري بودجه و پرداخت بدهي هاي سر به فلك كشيده خود بنا به دستور اتحاديه اروپا اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي را در دستور كار خود قرار داده است. تازه ترين قانون رياضتي چند روز پيش در ميان اعتراضات گسترده مردمي به تصويب دولت اسپانيا رسيد. طبق اين قانون مردم اسپانيا بايد بار ديگر ماليات ها را افزايش دهند.
 


شعار «مرگ بر آمريكا» در راهپيمايي مردم پيشاور

ده ها هزار نفر از مردم پاكستان در شمال غرب اين كشور عليه بازگشايي مسير تداركاتي ناتو تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، حدود 50 هزار نفر از مردم پاكستان از شهر «پيشاور» به سمت شهر «جمرود» راهپيمايي كردند و در طي آن،شعار مرگ بر آمريكا سر دادند.
جمرود يكي از گذرگاه هاي مسير تداركاتي ناتو از پاكستان به افغانستان است.
در جنوب نيز هزاران نفر از مردم طي روزهاي گذشته به سمت منطقه مرزي «چمن» تظاهرات كرده بودند. به گفته رهبران احزاب، اعتراضات عليه تصميم دولت در رابطه با بازگشايي مسير تداركاتي ناتو طي روزهاي آينده ابعاد جديدي مي گيرد.
حملات مكرر هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به شمال غرب پاكستان، از جمله مواردي است كه باعث شكل گيري يك جو ضدآمريكايي شديد در جامعه پاكستان شده است. ظاهرا دولت آمريكا پذيرفت كه به اين حملات پايان دهد. در همين رابطه، رئيس سازمان اطلاعات پاكستان طي 10 روز آينده به آمريكا مي رود تا با همتاي آمريكايي خود ديدار و گفت وگو كند.
انفجار در شمال غرب
انفجار بمب در داخل اتوبوسي در شمال غرب پاكستان، 12 كشته و شماري زخمي برجاي گذاشت. اين اتوبوس حامل 40 مسافر شيعه بود و همه قربانيان غيرنظامي از جمله شماري زن و كودك بودند.
از كراچي نيز خبر رسيد تيراندازي به خودروي سازمان ملل در اين شهر موجب جراحت يك پزشك اطفال شد. اين پزشك كه اهل غنا بود، ازناحيه شكم هدف دو گلوله قرار گرفت.
خبر ديگر اينكه امروز «راجا پرويز اشرف» نخست وزير پاكستان به افغانستان مي رود و در كابل با «حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان گفت وگو خواهد كرد.
 


رهبر جوان كره شمالي درجه ارتشبدي گرفت

رهبر جوان كره شمالي به سمت «ارتشبد» كه بالاترين سمت نظامي اين كشور محسوب مي شود، منصوب شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، به نقل از رسانه هاي رسمي در كره شمالي، رهبر جوان اين كشور به سمت ارتشبد فرماندهي عالي ارتش خلق كره منصوب شد.
براساس اين گزارش، انتصاب «كيم جونگ اون» به اين سمت، هفت ماه پس از روي كار آمدن وي و هفت روز پس از تغييرات صورت گرفته در بالاترين رده هاي نظامي ارتش انجام مي شود.
روز دوشنبه رسانه هاي اين كشور از بركناري «ري يونگ هو»، فرمانده ارتش و عاليرتبه ترين شخصيت در محافل سياسي و نظامي كره شمالي به دليل بيماري خبر دادند.
پس از مدتي خبر رسيد «هيون يونگ چون» به سمت معاونت ارتشبد اين كشور منصوب شد.
گفتني است، پيش از اين سمت ارتشبدي يا همان مقام اول ارتش به «كيم جونگ ايل»، پدر رهبر كنوني كره شمالي كه در آذرماه سال گذشته درگذشت، تعلق داشت.
 


نتايج انتخابات پارلماني ليبي اعلام شد

كميسارياي عالي انتخابات ليبي نتايج نهايي انتخابات پارلماني كه 200 عضو دارد را اعلام كرد.
به گزارش ايلنا به نقل از الجزيره، اين نتايج نشان مي دهد كه ائتلاف نيروهاي ملي ليبرال به رهبري «محمود جبريل» نخست وزير دولت انتقالي اين كشور 39 كرسي از 80 كرسي متعلق به سيستم فهرست ها را از آن خود كرده است.
بر پايه اين نتايج، حزب «عدالت و سازندگي» شاخه سياسي اخوان المسلمين ليبي فقط توانست 17 كرسي در سيستم فهرست ها را به دست آورد.
از طرف ديگر، نام 120 تن از نمايندگان مستقل نيز اعلام شده است.
به رغم پيروزي ائتلاف نيروهاي ملي بر ديگر احزاب، اين ائتلاف براي به دست آوردن اكثريت در پارلمان مجبور به ائتلاف با احزاب ديگر يا افراد مستقل است كه اكثريت كرسي ها به آنها تعلق دارد.
محمود جبريل از 150 حزب سياسي فعال در اين كشور خواسته است براي توافق درباره تدوين قانون اساسي و تشكيل دولت جديد با هم متحد شوند.
خبر ديگر اينكه محاكمه شخصيت هاي وابسته به نظام «معـمر قدافي» ديكتاتور سابق حكومت ليبي آغاز شده است.
از جمله مهم ترين اين شخصيت ها كه محاكمه آنها در شهر «مصراته» آغاز شده مي توان به «احمد ابراهيم» پسر عموي قذافي و نظريه پرداز كتاب سبز وي، «منصور ضو» رئيس سابق دستگاه گارد مردمي و «خالد تنتوش» مفتي قذافي اشاره كرد.
اين محاكمه چند روز پس از آن برگزار مي شود كه سازمان ديدبان حقوق بشر از اوضاع بازداشت شدگاني كه هنوز محاكمه نشدند، انتقاد كرده بود.
 


پنتاگون ايستگاه رادار موشكي در قطر احداث مي كند

آمريكا در حال ساخت يك ايستگاه رادار موشكي در مكاني محرمانه در كشور قطر به منظور گسترش حضور نظامي خود در اين كشور كوچك حاشيه خليج فارس است.
به گزارش پرس تي وي، وال استريت روز سه شنبه به نقل از مقامات آمريكا كه نام شان ذكر نشده نوشت: «اين ايستگاه راداري ستون سيستم دفاع موشكي را تكميل خواهد كرد كه براي دفاع از منافع آمريكا و هم پيمانانش همچون اسرائيل و كشورهاي اروپايي طراحي شده است.»
پنتاگون به اين دليل تصميم گرفت تا رادار جديد خود را در قطر مستقر كند كه اين كشور ميزبان پايگاه هوايي العديد، بزرگ ترين پايگاه هوايي آمريكا در منطقه است.
بيشتر از 8000 نيرو در پايگاه العديد و پايگاه آمريكايي ديگري در قطر مستقر هستند.
هزينه ساخت يك سكو براي رادار، جاده ها، پادگان و اقدامات امنيتي در محلي كه قرار است رادار مذكور در آنجا نصب شود، 2/12 ميليون دلار برآورد شده است. آمريكا همچنين در حال سازماندهي بزرگ ترين عمليات مين روبي در خليج فارس است.
واشنگتن اخيرا حضور نظامي خود را در خليج فارس افزايش داده و تعداد نامشخصي جنگنده 22-F و ناو جنگي به اين منطقه اعزام كرده است.
قطر يكي از متحدان واشنگتن در منطقه است كه به همراه عربستان در امور داخلي كشورها و از آن جمله عراق، مصر و بحرين مداخله مي كند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14