(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 مرداد 1391 - شماره 20263

يادداشت خبرنگار
بزرگ ترين شيرخوارگاه كشور در كر ج به بهره برداري مي رسد
نماينده مردم راميان و آزادشهر در مجلس:
 192 ميليارد تومان اعتبار امسال گلستان است
زائران بقاع متبركه استان اصفهان بيمه مي شوند
اختصاص يك ميليارد ريال براي احداث 3 دهنه پل راه عشايري
مديركل حفاظت از محيط زيست خراسان رضوي:
استان هاي خراسان متاثر از ريزگردها نيستند
ادارات خوزستان مجبور به اشتراك روزنامه ايران شدند
غبارروبي 1700 مسجد و حسينيه استان بوشهر
آبي كه به شمال و شرق نرسيد
خوزستان رتبه اول كشوري در توليد گل رز را به دست آورد
فرماندار هشترود تاكيد كرد
ضرورت فرهنگ سازي براي ارتقاي سطح بهداشت روستايي
برگزاري همايش شوراهاي دانش آموزي برتر كشور در رامسر
مديركل آموزش و پرورش مازندران:
فضاهاي آموزشي با ادبيات طرح تحول بنيادين همخواني دارند
تعطيلي تالارهاي عروسي هنجارشكن درگيلان
استاندار مازندران:
تسهيلات قابل توجهي براي توسعه كشاورزي در نظر گرفته شده است
جوابيه آموزش و پرورش به يك مطلب و توضيح كيهان
انتصابات جديد در شهرستان ها


يادداشت خبرنگار

بازگشت صف به زندگي روزمره مردم!
سال هايي نه چندان دور درايام جنگ تحميلي دشمنان عليه كشورمان، شرايط اضطراري حاكم بر جامعه به ويژه در زمينه اقتصادي، ايجاب مي كرد با اتخاذ سياست هايي از جمله توزيع مايحتاج عمومي به صورت كوپني و با قيمت دولتي، مردم مضايق كمتري داشته باشند و به همين علت با تشكيل ستادهاي بسيج اقتصادي دراستان ها و تعاوني هاي توزيع ارزاق در همه نقاط، «صف» و فرهنگ آن نيز وارد زندگي روزمره ملت شد.
اما پس از پايان جنگ و آغاز دوران بازسازي و نويد رونق اقتصادي پس از آن، با جان گرفتن توليدات داخلي در زمينه مواد غذايي و كمرنگ شدن سياست هاي انقباضي اقتصادي دولت و تمايل بسياري از كشورهاي جهان براي مبادله تجاري با ايران، وفور نعمتي از لحاظ مايحتاج روزمره مشاهده شد و به تدريج طول و تعداد «صف ها» نيزكاهش يافت و چند سال بعد كاملاً برچيده شد.
اكنون اما، مدتي است كه دوباره چشم شهروندان به جمال «صف» و سرك كشيدن آن در زندگي روزمره مردم به ويژه درشهرها روشن شده است.
همدان يكي از شهرهايي است كه متاسفانه بازارهاي آن اندكي با سياست هاي تنظيم بازار بيگانه اند و لذا بسياري از شهروندان اين روزها ترجيح مي دهند بخشي از وقت خود را در صف خريد «مرغ دولتي» به قيمت كيلويي 47هزار ريال سپري كنند چرا كه قيمت نوع آزاد آن تا كيلويي بيش از 70 هزار ريال هم خود را بالا كشيده است!
حال به نظر مي رسد تداوم يا عدم تداوم سياست ايجاد «صف» از سوي دولت محترم بستگي به عوامل متعدد داخلي و خارجي دارد.
با اين اوصاف آيا بهتر نيست كه اگر كشور در شرايط خاص اضطرار اقتصادي قرارگرفته، اطلاع رساني شفافي به مردم صورت بگيرد تا همچون ايام جنگ، برنامه ها با همراهي عمومي اجرا شود و به علاوه ارزاق و مايحتاج عمومي اندكي ارزان تر از نرخ فعلي عرضه شود؟
همه مي دانيم كه عرضه مرغ كيلويي 47 هزار ريال در اوضاع اقتصادي فعلي كه مردم با آن دست و پنجه نرم مي كنند، به هيچ وجه معناي ارزاني نمي دهد و دولتمردان گرامي نيز خود بي سر و صدا نرخ را گران كرده اند تا قشر ضعيف و بسيار ضعيف جامعه از همان بال و گردن وحتي پاي مرغ هم كه گاهي به عنوان خوراك مرغ پخته، و براي فرزندانشان سرو! مي كنند، محروم شوند.
همدان - زهره شفيعي
 


بزرگ ترين شيرخوارگاه كشور در كر ج به بهره برداري مي رسد

كرج- خبرنگار كيهان:
بزرگ ترين شيرخوارگاه كشور با ظرفيت نگهداري 120 كودك شيرخواره در شهرستان كرج به بهره برداري مي رسد.
رئيس سازمان بهزيستي استان البرز با بيان اين مطلب در نشست خبري با خبرنگاران گفت: اين شيرخوارگاه در سه واحد مجزا با زيربنايي 2100 متر در حال ساخت است و تاكنون 98 درصد از ساخت اين پروژه به اتمام رسيده است.
مرتضي مكاريان افزود: شيرخوارگاه فوق به همت يك خير كرجي با اعتباري بالغ بر دو ميليارد و 500 ميليون تومان در حال ساخت است.
وي با اشاره به اينكه سازمان بهزيستي اين استان، جوان ترين اداره كل بهزيستي كشور بوده است، اضافه كرد: در حوزه شاخص هاي بهزيستي اين اداره جزو 10 استان برتر كشور است.
مكاريان يادآور شد: در حال حاضر 617 كودك بي سرپرست در استان البرز وجود دارد كه 250 نفر از اين كودكان در مراكز بهزيستي نگهداري مي شود.
مدير كل بهزيستي استان البرز تصريح كرد: هم اكنون هشت مركز نگهداري در اين استان وجود دارد كه چهار مركز توسط خيرين و مردم اداره مي شود.
وي گفت: حدود 370 كودك ديگر نيز در خانواده ها نگهداري مي شوند كه از حمايت هاي مادي و معنوي بهزيستي استان البرز بهره مند هستند.
 


نماينده مردم راميان و آزادشهر در مجلس:

192 ميليارد تومان اعتبار امسال گلستان است

شرق گلستان- خبرنگار كيهان:
مهمترين مشكلات مردم شهرستان هاي راميان و آزادشهر اقتصادي است و همه بايد در جهت رفع اين مشكلات گام برداريم.
نماينده مردم شهرستان هاي راميان و آزادشهر در مجلس شوراي اسلامي در جلسه شوراي اداري شهرستان راميان ضمن اعلام مطلب فوق افزود: انتظار مردم از تشكيل چنين جلساتي تنها سخنراني و بيان موضوعات نيست بلكه آنان به دنبال رفع و كاهش مشكلات هستند.
دكتر «رضا صابري» گفت: حدود 60درصد مطالبات مردم داشتن شغل مناسب و بقيه احتياجات آنان نيز درخواست كمك مالي براي امرار معاش و درمان بيماري است كه رفع اين موارد در برنامه كاري ما قرار گرفته است.
نماينده مردم شهرستان راميان و آزادشهر در مجلس با اشاره به تشديد تحريم ها عليه نظام جمهوري اسلامي گفت: تشديد تحريم هاي اقتصادي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي چيز تازه اي نيست همه بايد از اين فرصت همانند گذشته براي برنامه ريزي درست در جهت توسعه كشور و منطقه گام برداريم.
وي، برنامه ها و راندمان توليد بخش كشاورزي منطقه در سال 90 را نامناسب ذكر كرده و گفت: دولت در سال جاري براي استان گلستان 192 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده است كه مسئولان ذيربط بايد تلاش كنند تا اين اعتبارات به خوبي براي توسعه منطقه جذب شود.
 


زائران بقاع متبركه استان اصفهان بيمه مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس اداره بقاع متبركه اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت: براي نخستين بار زائران بقاع متبركه استان امسال بيمه مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين «محمد قدسي پور» با اعلام اين خبر افزود: با توجه به ايجاد خطر و حادثه در سطح بقاع متبركه براي زائران، براي نخستين بار طرح بيمه زائران امامزادگان استان اصفهان اجرا مي شود.
وي گفت: اين طرح براي نخستين بار در كشور انجام مي شود.
قدوسي پور همچنين افزود: مدير هر بقاع با پرداخت 375هزار تومان به ازاء هر نفر آن هم براي 5 نفر در سال، زائران آن آستان مقدس را بيمه مي كند و چنان كه مشكلي براي زائر به وجود آمد از طرح بيمه زائر ديه و خسارت ناشي از حوادث به آن زائر پرداخت مي شود.
وي اصفهان را در اين طرح پيشگام خواند و اضافه كرد: بقاع متبركه استان اصفهان براساس آمار سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در سال 90 رتبه نخست كشوري را به خود اختصاص داده است.
وي با بيان اينكه 702 بقاع متبركه در استان اصفهان وجود دارد اعلام كرد در سه ماهه امسال بيش از 400 ميليون تومان، خواهران طلاجات خود را به اين بقاع هديه كرده اند.
رئيس اداره بقاع متبركه اوقاف و امور خيريه استان اصفهان گفت: هر روزه 36درصد از مردم استان به زيارت امامزادگان مشرف مي شوند و 71درصد زائران بقاع از اقشار تحصيل كرده هستند.
 


اختصاص يك ميليارد ريال براي احداث 3 دهنه پل راه عشايري

كرمانشاه -خبرنگاركيهان:
مبلغ يك ميليارد ريال براي احداث سه دهنه پل راه عشايري از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستانهاي سرپل ذهاب، دالاهو و گيلانغرب اختصاص يافت.
رئيس امور عشايري شهرستان قصر شيرين با اعلام اين خبر گفت: با تكميل اين پل ها ارتباط عشاير شهرستانهاي سرپل ذهاب، دالاهو و گيلانغرب در هنگام كوچ 60 كيلومتر كوتاه تر مي شود و علاوه بر آن مشكلات ناشي از عبور عشاير و دام هاي آنان از جاده هاي اصلي كمتر خواهد شد.
جواد مرادي تصريح كرد: سرپل ذهاب داراي دو هزار و 671 خانوار عشايري با جمعيتي معادل 15هزار و 431 نفر شامل ايلات و طوايف تلخاني، گوران، زنگنه، كرند، كلهر و جمهور است.
مرادي در ادامه افزود: عشاير سرپل ذهاب داراي 271 هزار و 922 واحد دامي است كه سالانه سه هزار و 573 تن گوشت قرمز، 256 تن پشم و چهار هزار و 906 تن شير توليد مي كنند. وي در خاتمه اظهار داشت: امور عشايري شهرستان روزانه 360هزار ليتر آب آشاميدني را بين خانواده هاي عشايري اين منطقه و احشام آنها توزيع مي كند.
 


مديركل حفاظت از محيط زيست خراسان رضوي:

استان هاي خراسان متاثر از ريزگردها نيستند

بجستان- خبرنگار كيهان:
مديركل حفاظت از محيط زيست خراسان رضوي گفت: استان هاي خراسان و شهرهاي جنوبي آن هنوز از ريزگردها متاثر نشده اند.
سيدحسين آقاميري افزود: قطر ريزگردها 5/2ميكرون است و در ارتفاع بالا حركت مي كنند و در هر جايي فرود نمي آيند.
مديركل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي بادها و گرد و غبار موجود در بجستان را متاثر از بادهاي 120 روزه اعلام كرد كه موجب كم شدن پوشش گياهي و عرصه هاي مرتعي و چرايي مي شود.
وي بحث ديگر را در منطقه بجستان موضوع مطالعه جامع و تفصيلي منطقه هلالي و چاه افتخار ذكر كرد و اظهار داشت: مطالعات اين مناطق در سال 90 نهايي شده و مطالعات تفصيلي آنها در سال 91 را در دستور كار داريم و در نظر است عرصه هايي كه ظرفيت بالقوه دارد با همكاري ميراث فرهنگي و بخش خصوصي به بالفعل درآوريم.
آقاميري اظهار داشت: در ضلع شمال غرب بجستان و در عرصه هاي كويري با همكاري منابع طبيعي تلاش داريم فضايي ايجاد كنيم و منطقه رويش گل هاي لاله در بهار را به عنوان منطقه قرق تعريف كنيم و پارك گل هاي لاله را به منظور طبيعت گردي همشهريان و مسافرين داشته باشيم.
وي در همين راستا از آماده سازي منطقه چاه افتخار به منظور تكثير يك گونه حيوان خبر داد و اظهار داشت: روي گونه گورخر كار كرده ايم كه در منطقه بردسكن مشكلاتي داشت.
آقاميري با اشاره به رديابي يوزپلنگ آسيايي در منطقه چاه افتخار بجستان گفت: رديابي اين حيوان در دستور كار قرار دارد. البته يوزپلنگ حيوان قانعي است و به گونه هاي جانوري آسيب رساني ندارد. لذا براي حيات وحش منطقه مفيد است. وي افزود: در زماني كه يوزپلنگ، آسيب رسان نشود حيواني محترم است اما چنانچه آسيب رسان شود براي نابودي اش تلاش خواهيم كرد.
آقاميري در مورد باغ پرندگان بجستان گفت: با توجه به اينكه باغ پرندگان فضاي ارزشمندي در استان خراسان است و به لحاظ اينكه فيلم هاي ارزشمند راز بقا را مي شود در آن تهيه كرد، انتظار داريم بخش خصوصي وارد عرصه شده و اين منطقه را درآمدزا كرده و ما هم نيز حمايت مي كنيم.
وي از ديگر برنامه هاي محيط زيست ايجاد طرح مطالعاتي براي گونه هاي گياهي منطقه اعلام كرد و گفت: براي شناسايي گونه هاي گياهي با دانشگاه پيام نور شهرستان قرارداد منعقد كرده ايم و اين ظرفيت بسيار مناسبي در شناخت استعدادهاي بجستان خواهد بود.
 


ادارات خوزستان مجبور به اشتراك روزنامه ايران شدند

اهواز- خبرنگار كيهان:
روابط عمومي استانداري خوزستان به دنبال دستور استاندار طي نامه اي به تاريخ 19 تيرماه از فرمانداران و مديران دستگاه هاي اجرايي، ادارات و سازمان هاي استان خوزستان خواست تا با عقد قرارداد، مشترك روزنامه ايران شوند.
علت اين درخواست انتشار مطلوب خدمات دولت در استان در خبرگزاري ايرنا و روزنامه دولتي ايران بيان شده است و اين تصميم درحالي گرفته شده است كه خبرگزاري ها و نشريات استان اعم از روزنامه ها، هفته نامه ها و... اخبار استانداري و ساير دستگاه هاي زيرمجموعه آن را، روزانه و به طور مستمر و بدون هيچ چشم داشتي با وجود محدوديت هاي اعمال شده در بحث آگهي ها كه شاهرگ حياتي مطبوعات است با داشتن مشكلات مالي فراوان، پوشش مي دهند.
حال بايد پرسيد كه چرا به يكباره اين تصميم معني دار گرفته شده است؟ اما نكته قابل تأمل ديگر اين است كه صاحب امتياز روزنامه ايران، خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) است.
 


غبارروبي 1700 مسجد و حسينيه استان بوشهر

بوشهر- خبرنگاركيهان:
مديركل تبليغات اسلامي استان بوشهر از غبارروبي هزار و 700مسجد و حسينيه استان بوشهر در دهه بهداشت مساجد خبر داد.
سيد نورالله موسوي نيا با تشريح برنامه هاي دهه بهداشت و نكوداشت مسجد در بوشهر گفت: هزار و 700حسينيه با مشاركت مردم و اداره كل تبليغات اسلامي استان بوشهر در دهه بهداشت و نكوداشت مساجد مورد غباررويي و عطرافشاني قرار گرفت.
وي به برنامه هاي اين دهه اشاره كرد و افزود: هماهنگي با مراكز بهداشت و درمان براي تشكيل جلسه با متوليان امور مساجد، هماهنگي لازم با روحانيون بومي، اعزامي و مستقر درخصوص برنامه هاي ماه رمضان، مشاركت شهرداري ها براي شست وشوي درب مساجد و بهينه سازي ورودي اين اماكن مقدس از جمله اين برنامه ها بود.
موسي نيا افزود: هماهنگي با ائمه جمعه استان بوشهر به منظور تأكيد به حضوري جدي و مشاركت مردم در پاكيزگي و بهداشت مساجد از جمله برنامه هاي اين ايام بود.
 


آبي كه به شمال و شرق نرسيد

با محدودشدن تأمين آب از چاه هاي فلمن در روزهاي اخير، شير آب مردم مناطق شمال و شرق اصفهان خشكيد.
به دنبال شرايط بحراني تأمين آب آشاميدني در دو هفته اخير به ويژه با سير گرماي شديد روزهاي گذشته ،آب لوله هاي منازل مناطق شمال و شرق اصفهان بين ساعات 10 صبح تا 24 به طور كامل قطع شد و مردم براي تأمين آب قمقمه به دست شدند. اين در حالي است كه در مناطق جنوب اصفهان و غرب مشكل بي آبي به چشم نمي آيد و مردم اين مناطق آب آشاميدني را از سيستم تصفيه خانه باباشيخعلي تأمين مي كنند.
با پديده خشكسالي هاي اخير و كاهش 70 درصدي آب در پشت سد زاينده رود و نيز به علت عدم جاري شدن آب رودخانه در زاينده رود، ظرفيت منابع آبي به ويژه ظرفيت چاه هاي فلمن در حاشيه رودخانه زاينده رود با كاهش زيادي مواجه شده است و چون اين چاه ها در پيك مصرف بايستي تقويت كننده شبكه آب آشاميدني مردم اصفهان باشد، اين امر اجرا نمي شود و مردم مناطق فوق دچار بي آبي شده اند.
استاندار اصفهان بارها برعدم جيره بندي آب و مديريت صحيح آب آشاميدني در اصفهان تأكيد كرده است اما امروزه عملا اين جيره بندي صورت گرفته به گونه اي كه هرگز توازن و توزيع آب به درستي صورت نمي گيرد و برخي از شهروندان آن قدر از نعمت آب بهره مند هستند كه فضاي سبز منازل خود را نيز آبياري مي كنند و اصلا در قيد صرفه جويي و اينكه مردم مناطق قدس، سروش، عسكريه، بزرگمهر و ملك شهر و خانه اصفهان كه آب ندارند، نيستند!
آنچه امروز اصفهان به آن نيازمند است مصرف بهينه آب توسط مردم و مديريت توزيع آن از سوي مسئولان است تا در درازمدت نيز مسئولان بلندپايه كشوري تدبيري اساسي براي كمبود آب فلات مركزي ايران اعمال كنند.
اصفهان- خبرنگاركيهان
 


خوزستان رتبه اول كشوري در توليد گل رز را به دست آورد

اهواز- خبرنگار كيهان:
مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: با توليد 89 ميليون شاخه گل رز در گلزارهاي استان خوزستان به لحاظ توليد گل رز، رتبه اول كشور را به خود اختصاص داد.
حليم كوتي سطح زير كشت گل رز را 6/419 هكتار اعلام كرد و افزود: اين مقدار گل رز در فضاي آزاد گلخانه هاي چوبي و فلزي كشت مي شود.
وي همچنين اظهار داشت: استان خوزستان در سال گذشته با توليد 89 ميليون و 200 هزار شاخه گل رز رتبه دوم كشور را به خود اختصاص داده بود.
مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي خوزستان تعداد توليدكنندگان گل رز را در استان 196 نفر اعلام كرد و گفت: در سال گذشته 673 هكتار از اراضي استان زير كشت گل و گياهان زينتي رفته بود.
وي تعداد توليدكنندگان گل و گياه را در سطح استان 387 نفر اعلام كرد و گفت: در سال گذشته 136 ميليون و 945 هزار گل شاخه بريده، 3 ميليون و 983 هزار و 780 اصله درخت و درختچه زينتي، 8 ميليون و 200 هزار گياهان فصلي و نشايي، 15 هزار و 300 شاخه گياه آپارتماني و 134 هزار و 865 هزار عدد پياز و پيازچه گل توليد شده است.
كوتي با بيان اين مطلب كه استان خوزستان يكي از چهار منطقه عمده توليد گل و گياه كشور است خاطرنشان كرد: استان خوزستان بعد از تهران و مركزي در رتبه سوم و مازندران در رتبه چهارم كشوري از لحاظ توليد گل و گياه است.
مدير باغباني جهاد كشاورزي خوزستان خاطرنشان كرد: در شهرستان هاي انديمشك، اهواز، ايذه، باغملك، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش و شوشتر گل و گياه توليد مي شود كه شهرستان دزفول با 509 هكتار، بهبهان با 76 هكتار، انديمشك با 37 هكتار و شوش با 23 هكتار عمده ترين شهرستان هاي توليد گل و گياه استان بوده و بيش از 95 درصد سطح زير كشت استان را به خود اختصاص داده اند.
 


فرماندار هشترود تاكيد كرد

ضرورت فرهنگ سازي براي ارتقاي سطح بهداشت روستايي

هشترود-خبرنگاركيهان:
فرماندار هشترود گفت: طرح زباله روستايي به كود در راستاي حل مشكلات زيست محيطي روستاها قابل ارزيابي است.
نجاري افزود: با توجه به معضل روستاها در مورد دفع نامناسب زباله حاصل از دامداري ها و گراني كود شيميايي مي توان از ظرفيت موجود در روستاها در توليد كود حيواني براي ارائه محصولات ارگانيك استفاده كرد.
فرماندار هشترود همچنين با اشاره به اينكه توليد محصولات كشاورزي و دام و طيور جزو كاركردهاي روستاست اظهار داشت: وجود دام هاي متعدد در روستاها موجب بهداشتي براي ساكنان مي شود و بايد در زمينه دفع و تبديل بهداشتي فضولات حيوان فرهنگ سازي شود.
 


برگزاري همايش شوراهاي دانش آموزي برتر كشور در رامسر

سرويس شهرستانها:
سيزدهمين همايش شوراهاي دانش آموزي برتر سراسر كشور، يادواره سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني در اردوگاه شهيد ميرزا كوچك خان رامسر برگزار شد.
در اين همايش 5روزه 766نفر از دانش آموزان منتخب شوراهاي دانش آموزي سراسر كشور شركت كردند.
محمدابراهيم محمدي مديركل فرهنگي و هنري وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اين كه بيش از 300هزار نفر در تشكل شوراي دانش آموزي در كليه دوره هاي تحصيلي سراسر كشور حضور دارند گفت: هم اينك 260 اردوگاه در سطح كشور فعال است و سالانه 6ميليون نفر روز از خدمات اردوگاهي كشور بهره مند مي شوند. وي افزود: از اين پس اردوگاه ها به شهرك هاي فشرده فرهنگي تبديل مي شوند و در آن ها امكاناتي نظير سينما، نگارخانه، شهرك ترافيك و... مستقر مي شود.
محمدي افزود: 1206 كانون فرهنگي تربيتي در كشور وجود دارد و سالانه 5ميليون و 500هزار نفر دانش آموز در برنامه هاي مختلف كانون ها شركت مي كنند.
براساس اين گزار برنامه شبي با قرآن در سيزدهمين همايش شوراهاي دانش آموزي برتر سراسر كشور در ارودگاه شهيد ميرزا كوچك خان رامسر برگزار شد.
در اين برنامه كه با استقبال پرشور دانش آموزان روبه رو شد گروه هاي تواشيح به سرودخواني و مديحه سرايي پرداختند.
 


مديركل آموزش و پرورش مازندران:

فضاهاي آموزشي با ادبيات طرح تحول بنيادين همخواني دارند

ساري-خبرنگاركيهان:
مدير كل آموزش و پرورش مازندران گفت: احداث فضاهاي آموزشي جديد با ادبيات طرح تحول بنيادين همخواني دارند.
محمدعلي اميري افزود: مشاركت اولياء در تربيت دانش آموزان نقش مهم و كليدي دارد و رسالت آموزش و پرورش تربيت انسان هايي است كه باعث رشد و توسعه و پيشرفت كشور مي شوند و كشور را در رسيدن به جايگاه و رتبه برتر جهاني آماده مي كنند.
وي گفت: مدارس جديد مجموعه كاملي از نيازمندي هاي تعليم و تربيت را دربرمي گيرد و تمامي امكانات و فضاهاي مورد نياز در آن ديده شده است.
مديركل آموزش و پرورش مازندران در ادامه از برگزاري سيزدهمين همايش شوراهاي دانش آموزي برتر سراسر كشور در مجتمع فرهنگي اردويي شهيد ميرزا كوچك خان رامسر خبر داد و افزود: اين همايش يادواره سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني است.
وي گفت: اين همايش ويژه دانش آموزان متوسطه پسر با همكاري ادارات كل آموزش و پرورش مازندران و فرهنگي هنري وزارت آموزش و پرورش با شركت 832 نفر همراه با برنامه هاي متنوع برگزار مي شود.
 


تعطيلي تالارهاي عروسي هنجارشكن درگيلان

رشت - خبرنگاركيهان:
با صاحبان تالارهاي عروسي هنجارشكن برخورد قانوني مي شود.
معاون سياسي امنيتي استاندار گيلان با تاكيد بر برخورد با ناهنجارها درتالار عروسي گفت: تالارهاي عروسي بايد ساماندهي شوند در غير اين صورت با صاحبان اين تالارها برخورد قانوني مي شود.
رضواني همچنين از تشكيل قرارگاه مقابله با ناهنجاريهاي اجتماعي در استان خبر داد و افزود: مصاديق ناهنجاريها دراين قرارگاه مشخص مي شود.
وي در ادامه يادآور شد: لباسهايي كه مطابق با ارزشهاي جامعه نباشد از مصاديق ناهنجاريها و بدپوششي محسوب مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، هنجارشكني تالارهاي عروسي در برخي مناطق استان گيلان در سال جاري روبه افزايش است.
 


استاندار مازندران:

تسهيلات قابل توجهي براي توسعه كشاورزي در نظر گرفته شده است

ساري-خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: تسهيلات قابل توجهي براي توسعه كشاورزي در نظر گرفته شده است.
سيدعلي اكبر طاهايي، در جلسه كارگروه توسعه كشاورزي استان، اظهار داشت: طرح هاي كشاورزي بايد براي بخش هاي اولويت دار از جمله زراعت، چوب، زنبورداري، مكانيزاسيون توليد برنج و اصلاح باغات هزينه شود.
استاندار مازندران با بيان اينكه دولت با تشكيل ستاد توسعه كشاورزي، تسهيلات قابل توجهي را در اين زمينه اختصاص داده است، گفت: اين تسهيلات بايد با بررسي كارشناسي در راستاي رشد توليد محصولات كشاورزي پرداخت شود.
طاهايي با اشاره به اينكه دولت يك هزار و 800 ميليارد ريال اعتبار براي توسعه كشاورزي مازندران اختصاص داده است تصريح كرد: نبايد اجازه دهيم طرح هاي توسعه كشاورزي ارزان قيمت همچون طرح هاي بنگاه هاي زودبازده به انحراف رود.
وي با تاكيد بر اينكه اتاق فكر كشاورزي بايد همه طرح ها را به درستي مورد بررسي قرار دهد، ادامه داد: طرح هاي خريد تجهيزات و ماشين آلات كشاورزي براي مكانيزاسيون توليد برنج با شتاب بيشتر ادامه يابد.
طاهايي با اشاره به اينكه تسهيلات كشاورزي وام خريد زمين و ملك نيست، گفت: علاوه بر اينكه طرح هاي كشاورزي بايد اجرايي شود، صلاحيت كساني كه وام دريافت مي كنند، نيز بايد مورد تاييد قرار گيرد.
استاندار مازندران گفت: با توجه به اينكه اهميت توليدات محصولات كشاورزي در دولت تبيين شده است و در صدد تخصيص اعتبارات بيشتر در اين حوزه هستيم، لذا هرگونه پرداخت تسهيلات بايد منجر به افزايش توليد شود.
 


جوابيه آموزش و پرورش به يك مطلب و توضيح كيهان

به دنبال چاپ مطلبي تحت عنوان «دانش آموزان قاين اردوگاه آموزشي مي خواهند» در ستون يادداشت خبرنگار در مورخه 22/3/91 جوابيه اي از سوي مركز اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش به دفتر روزنامه ارسال شده كه بدين شرح است:
شهرستان قاين با حدود 25 هزار نفر دانش آموز يكي از قديمي ترين اردوگاه هاي فرهنگي تربيتي دانش آموزي استان با قدمت 30 ساله را داراست كه از لحاظ امكانات رفاهي و تفريحي در وضعيت مطلوبي قرار دارد كه در تمام ايام سال پذيراي اردوهاي دانش آموزي و ميهمانان فرهنگي و غيرفرهنگي است. حال اگر منظور خبرنگار محترم و همچنين عضو شوراي دانش آموزي قاين فقط راه اندازي دومين اردوگاه اين شهرستان است كه به تازگي فقط زمين آن اهداء شده بايد به عرض ايشان برسانيم كه ايجاد اردوگاه مرحله اول حركت خود را طي كرده و اينك نياز به حركت قانون مند و براساس شرايط و ضوابط ايجاد اردوگاه هاي فرهنگي تربيتي دانش آموزي است. در ايجاد اردوگاه فقط خوش آب و هوايي و مناظر طبيعي و در حومه شهربودن نمي تواند حافظ جان و سلامت جسمي و رواني دانش آموزان و اجراي برنامه هاي تربيتي براي آنان باشد. مجوزهاي ساخت و بهره برداري مراحل قانوني خود را طي مي كند و به محض صدور مجوز اجازه اعزام دانش آموزان به اردوگاه داده خواهد شد.
توضيح خبرنگار كيهان:
در توضيح جوابيه مركز اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش به اطلاع مي رساند اردوگاه موردنظر كه در ذيل گزارش خبري نيز از آن ياد شده است مجوز تاسيس آن 29/11/75 صادر شده و سي ساله نيست و نكته ديگر اينكه اين اردوگاه 15 ساله و 10 هكتاري در حاشيه شهر خضري از توابع قاين، در حال حاضر فقط داراي 10 متر مربع نگهباني، ،50 متر مربع سرايداري، ،350 متر مربع آشپزخانه و سالن چندمنظوره و 30 متر مربع سرويس بهداشتي است و تا اين تاريخ فاقد هرگونه پست اداري- آموزشي- فرهنگي و خدماتي مصوب است و مراجعين و مسافرين نيز به عنوان يك پارك رهگذري و فضاي سبز كه داراي آب و شش چشمه دستشويي است مي توانند از آن استفاده كنند ولي سوئيت- خوابگاه- حمام و تلفن و... ندارد كه اميدواريم مسئولان مربوط در ايجاد اردوگاه جديد كه به همت خيرين زمين و آب آن واگذار شده است تلاش بيشتري مبذول دارند.

 


انتصابات جديد در شهرستان ها

اهواز- خبرنگاركيهان: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با صدور حكمي دكتر مسعود صدري نسب را به سمت رياست منطقه6 اين دانشگاه منصوب كرد.
پلدختر- خبرنگار كيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين علي شاهيوند به عنوان رئيس اداره تبليغات اسلامي پلدختر معرفي شد.
درچه- خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني با صدور حكمي اسحاقيان را به سمت رياست كميته امداد امام خميني شهرستان درچه منصوب كرد.
¤محمدرضا جواهري با حكم وزير ورزش و جوانان به سمت مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان منصوب شد.
رشت- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حميدحاذق نيكرو به عنوان مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان منصوب شد.
رفسنجان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور وزير كشور علي اكبر پورمحمدي به عنوان فرماندار جديد رفسنجان معرفي شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14