(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 مرداد 1391 - شماره 20263

ضرر يك ميليارد و نيمي متخلفان به محيط زيست
آغاز بهره برداري از ايستگاه متروي اكباتان و ارم سبز
توزيع سبد كالا ميان مددجويان در هفته دوم ماه رمضان
مزرعه خانواده در جنوب شرق تهران توسعه يافت
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي:
برگشت 6 ميليون و 400 هزار برگه چك در سال 90
تسهيلات صدور پروانه مطب براي پزشكان انتقالي
كاهش 90 درصدي ترانزيت مواد مخدر از فرودگاه ها
پرداخت اينترنتي عوارض موتورسيكلت
جريمه 38 ميليوني مدير نمايندگي فروش خودرو
بارندگي شديد جاده هراز را بست
خروج گوشت مرغ از همدان ممنوع شد
وزارت بهداشت خبر داد
شركت كنندگان آزمون استخدامي حد نصاب نمره را نياوردند
دماي هواي دهلران به 52 درجه رسيد
در 3 عمليات جداگانه نيروي انتظامي صورت گرفت
كشف بيش از 5/3 تن مواد مخدر در هرمزگان
در مشكين شهرچاه آب جان 3 عضو يك خانواده را گرفت
طولاني ترين ساعت روزه داري
مردي با 100 فرزند
تلفات قربانيان كشتي تانزانيايي
20 كشته در باران بي سابقه چين


ضرر يك ميليارد و نيمي متخلفان به محيط زيست

فرمانده يگان حفاظت محيط زيست پليس پيشگيري از دستگيري سه هزار متخلف محيط زيست در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: ضرر و زيان متخلفان به محيط زيست، طي اين مدت يك ميليارد و 609 ميليون و 11 هزار و 600 ريال برآورده شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ حميدرضا خيلدار تعداد كل تخلفات رخ داده در حوزه محيط زيست طي سه ماهه نخست امسال را دو هزار و 598 مورد عنوان كرد و افزود: طي اين مدت، سه هزار و 791 نفر متخلف اعم از شكارچي و صياد غيرمجاز شناسايي و توسط محيط بانان دستگير شدند.
وي افزود: صيد غيرمجاز آبزيان با 27 هزار و 49 مورد، شكار غيرمجاز پرندگان 933 مورد، شكار غيرمجاز پستانداران 174مورد، زنده گيري پرندگان از طريق تور 933 مورد، زنده گيري پستانداران 620 مورد، شروع به شكار و صيد حيوانات هزار و 491 مورد و نگهداري، خريد و فروش حيات وحش زنده و غيرزنده 922 مورد، از تخلفات رخ داده در محيط زيست طي سه ماه نخست امسال به شمار مي آيد.
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست همچنين به كشف 56 قبضه سلاح غيرمجاز، 308 قبضه سلاح مجاز و 11 قبضه سلاح جنگي طي اين مدت اشاره كرد.
خيلدار، ادوات و وسايل كشف شده از شكارچيان و صيادان غيرمجاز را چهار هزار و 408 مورد عنوان كرد و افزود: آلودگي هاي محيط زيست با 652 مورد و تخريب زيست محيطي شامل پسماندها و فاضلاب هاي كارخانه ها با 351 مورد از ديگر تخلفات رخ داده در محيط زيست به شمار مي آيد.
وي ادامه داد: طي اين مدت، 33 فقره آتش سوزي در حوزه محيط زيست اعم از جنگل ها و مراتع رخ داده است.
خيلدار، ضرر و زيان متخلفان به محيط زيست را يك ميليارد و 609 ميليون و 11 هزار و 600 ريال طي اين مدت عنوان كرد و گفت: بابت ميزان ضرر و زيان وارده به محيط زيست از متخلفان 672 ميليون و 409 هزار و 300 ريال وصول شده است.
اين مقام مسئول، پرونده هاي در حالي رسيدگي در حوزه محيط زيست را هزار و 636 مورد عنوان كرد و افزود: طي اين مدت 51 پرونده برائت و 540 پرونده در اين حوزه مختومه شده است.
 


آغاز بهره برداري از ايستگاه متروي اكباتان و ارم سبز

ديروز با حضور شهردار تهران، چهار كيلومتر تونل از مسير خط 4 متروي تهران، حد فاصل ايستگاه هاي ميدان آزادي تا ارم سبز با دو ايستگاه شهرك اكباتان و ارم سبز به طور رسمي افتتاح شد.
ايستگاه شهرك اكباتان با مساحت 5160 (پنج هزار و يكصد و شصت) متر مربع در فاز 2 (دو) شهرك اكباتان قرار دارد. در طرح ايستگاه فوق 2 (دو) ورودي، 8 دستگاه (هشت) پله برقي و 4 دستگاه (چهار) آسانسور لحاظ شده است.
قابل ذكر است ايستگاه شهرك اكباتان در بخش غربي خط 4 متروي تهران واقع شده است. با توجه به جمعيت زيادي كه در منطقه شهرك اكباتان ساكن است و وجود مجتمع بزرگ نگين (بازار بزرگ ) كه در مجاورت ايستگاه مذكور در حال احداث است، پيش بيني مي گردد كه حجم بالايي از سفرهاي درون شهري از طريق ايستگاه فوق در خط 4 متروي تهران صورت پذيرد. ضمنا به منظور ورود مسافران به ايستگاه، يك ورودي از سطح خيابان در مجاورت مجتمع تجاري نگين وجود دارد و چهار دسترسي نيز از تراز سالن فروش بليت به سكو اجرا شده است.
ايستگاه فوق پس از ايستگاه شهيد كلاهدوز، دومين ايستگاهي است كه به صورت جزيره اي احداث شده است، به طوري كه سكو در وسط و تردد قطارهاي مترو از طرفين انجام مي گيرد. قابل ذكر است كه بخش عمده اي از مسافران مي توانند قبل از ورود به ايستگاه صادقيه در ايستگاه ارم سبز تغيير مسير داده و از ايستگاه اكباتان- ارم سبز به مركز شهر رفته و به سمت شرق تهران سفر كنند و همچنين در طول خط با تغيير مسير در ايستگاه هاي تقاطعي به سمت جنوب يا شمال سفر كنند.
گفتني است خط 4 (چهار) با طول 20 كيلومتر (بيست) داراي 22 ايستگاه (بيست و دو) است كه به صورت غربي- شرقي از ايستگاه تبادلي با ايستگاه ارم سبز در خط 5 (پنج) مترو در غرب تهران آغاز و در طول مسير، بخش هاي مهمي مانند شهرك اكباتان، فرودگاه مهرآباد، ترمينال اتوبوسراني غرب، ميدان آزادي، دانشگاه صنعتي شريف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتي اميركبير و مراكز مهم نظامي شرق تهران را بهم متصل مي كند. ضمنا تا ميدان شهيد كلاهدوز در شرق تهران امتداد مي يابد.
-
 


توزيع سبد كالا ميان مددجويان در هفته دوم ماه رمضان

رئيس سازمان بهزيستي كشور از توزيع سبد كالا ويژه ماه رمضان ميان مددجويان تحت پوشش اين نهاد در هفته دوم ماه مبارك خبر داد.
همايون هاشمي افزود: سبد كالا ويژه ماه مبارك رمضان تاكنون جزء وظايف سازمان بهزيستي نبوده اما امسال براي اولين بار با درخواست از رئيس جمهور و موافقت وي بن يا سبد كالاي ضروري به آنها اختصاص داده مي شود.
رئيس سازمان بهزيستي گفت: اين بن و يا سبد كالا در هفته دوم ماه مبارك رمضان ميان مددجويان و معلولان تحت پوشش توزيع مي شود و چنانچه فروشگاه هاي زنجيره اي همكاري لازم را انجام دهند مددجويان مي توانند با دريافت بن از اين فروشگاه ها خريد كنند.
نامگذاري مراكز
با نام شهداي بهزيستي
رئيس سازمان بهزيستي از نامگذاري مراكز دولتي تحت پوشش اين سازمان با نام شهداي بهزيستي خبر داد و گفت: توقف خدمات بهزيستي باعث رشد آسيب هاي اجتماعي در جامعه مي شود و بنيان خانواده ها را نيز برهم مي زند.
وي با اشاره به اين كه مراكز خود را با نام اين شهدا مزين خواهيم كرد گفت: در حال حاضر 24 هزار مركز در سراسر كشور فعال هستند كه بخش عمده اي از آنها به بخش خصوصي واگذار شده است اما ما مي توانيم مراكز دولتي را با نام شهداي بهزيستي مزين كنيم.
 


مزرعه خانواده در جنوب شرق تهران توسعه يافت

شهروندان منطقه 14با توسعه «مزرعه خانواده» در بوستان هاي نارنج و زيتون به انواع كارهاي زراعتي و كشاورزي مي پردازند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، همزمان با ايجاد و توسعه مزرعه خانواده براي شهروندان، مركز آموزش و مشاوره گل و گياه شهرداري منطقه براي كشاورزان خانواده، كلاس هاي آموزش تخصصي به صورت فصلي و با توجه به نوع گياهان فصل گرم و سرد در زمينه گياهان آپارتماني، گلهاي فصلي و پيازي، درخت و درختچه زينتي، سبزيكاري، فضاي سبز عمودي، پرورش قارچ خوراكي، هرس و به زراعي، آشنايي با آفات گياهان آپارتماني و روش هاي مبارزه غيرشيميايي با آنها، تراريوم (كاشت گياهان در محفظه هاي شيشه اي) و... برگزار مي كند.
براساس اين گزارش، در حال حاضر 2500 مترمربع زمين كرت بندي شده در بوستان هاي نارنج و زيتون ايجاد و توسعه يافته است كه در اختيار شهروندان علاقمند به پرورش گياهان قرار دارد.
در كنار توسعه مزرعه خانواده در منطقه، گلخانه اي با مساحت 700مترمربع در بوستان نارنج احداث شده تا شهروندان در فصل زمستان نيز بتوانند به پرورش گياهاني همچون توت فرنگي بپردازند.
 


معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي:

برگشت 6 ميليون و 400 هزار برگه چك در سال 90

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي با اشاره به تصويب دستور العمل حساب جاري و تحويل صدور دسته چك توسط بانك مركزي در سال جاري از برگشت 6 ميليون و 400 هزار برگه چك خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ مهرداد اميدي يادآور شد: سال گذشته، بالغ بر 37 هزار و 574 پرونده با موضوع چك بلامحل تشكيل شد كه در آن چك با هويت واقعي صادر شده اما به هر دليلي صادر كننده قادر به پر كردن حساب خود و پرداخت مبلغ چك نشده است.
وي، درخصوص كلاهبرداري با استفاده از چك، توضيح داد: در اين جرم، افراد با مدارك جعلي افتتاح حساب و در غالب اشخاص حقيقي و يا حقوقي، اقدام به صدور چك به منظور كلاهبرداري مي كنند كه سال گذشته حدود 3 هزار و 500 پرونده در اين خصوص تشكيل شده است.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري درخصوص جعل چك نيز گفت: در جريان تبادل چك بين مردم، مندرجات آن توسط برخي كلاهبرداران، مورد دستكاري و تحريف قرار مي گيرد و يا چك مشابهي با روش هاي كپي و تكثير از چك اصلي ايجاد و در بازار به گردش درمي آيد كه سال گذشته حدود هزار و 500 پرونده با اين موضوع در ناجا تشكيل شد.
وي با اشاره به اينكه آمار فوق مربوط به پرونده هايي است كه به نيروي انتظامي ارجاع شده است، اظهار داشت: پرونده هاي متعدد ديگري با موضوع چك در مراجع قضايي موجود است كه به ناجا منعكس نمي شود.
اميدي افزود: براساس اعلام بانك مركزي سال گذشته، 6 ميليون و 400 هزار برگ چك، برگشت خورده است.
اميدي تصريح كرد: متاسفانه در افتتاح حساب و صدور دسته چك، غفلت هاي زيادي مي شد از جمله اينكه، بدون سنجيدن اعتبار افراد، دسته چك براي هر متقاضي، صادر مي شد. از طرف ديگر از آنجا كه ابزارهاي پرداخت محدود بود، مردم نيز به دليل راحتي در معاملات، چك دريافت مي كردند كه اين مسئله منجر به از دست دادن ارزش واقعي چك در كشور و سوءاستفاده برخي از اين خلاء قانوني شده بود.
به گفته معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا، هويت و نشاني افتتاح كنندگان بررسي نمي شد و برخي با دادن آدرس و مدارك جعلي، افتتاح حساب مي كردند.
وي مشكل ديگر در قانون چك را پايين بودن ضريب امنيتي چك ها دانست و گفت: از آنجا كه جنس چك ها به لحاظ كيفيتي، قابل دستكاري و مخدوش كردن بود به همين دليل به جاعلان امكان مي داد كه آن را جعل كرده به نحوي كه افراد عادي متوجه آن نشوند.
اميدي، تصريح كرد: تمامي خلاءهاي فوق منجر شد تا بانك مركزي در سال جاري، دستور العملي را تدوين و در تاريخ 8/3/91 براي اجرا به كليه بانك ها ابلاغ كند كه در اين دستور العمل كليه نقاط ضعف پيش بيني شده است.
وي افزود: در اين دستور العمل پيش بيني شده كه هر فرد در هر بانكي تنها يك حساب جاري باز كند، هويت واقعي افراد قبل از صدور چك احراز شود، كيفيت امنيتي چك ارتقاء يابد تا ديگر به راحتي قابل جعل نباشد و همچنين در زمان صدور چك، اعتبار افراد سنجيده شود تا در صورت مشاهده سوابق چك برگشتي، تا مدت 7 سال، دسته چك براي آنان صادر نشود.
به گفته اين مقام انتظامي، براساس اين دستور العمل همچنين مقرر شده در صورت ارجاع چك برگشتي، بانك از حساب هاي ديگر صاحب چك، پول برداشت كند.
 


تسهيلات صدور پروانه مطب براي پزشكان انتقالي

مديركل امور پروانه هاي سازمان نظام پزشكي از تسهيلات جديد براي صدور پروانه مطب و فعاليت اعضاي جامعه پزشكي در صورت نقل مكان از شهري به شهر ديگر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دكتر داريوش طاهرخاني در اين خصوص گفت: براساس نامه شماره 691/504 مورخ 30/6/1390 مشاور محترم وزير و سرپرست دفتر آموزش مداوم جامعه پزشكي، در صورتي كه براي هر يك از اعضا پروانه مطب جهت 5 سال فعاليت در شهري صادر شده باشد و فرد قبل از اتمام 5 سال به شهر ديگري نقل مكان نمايد و درخواست فعاليت در شهر جديد را داشته باشد، در صورت دارا بودن ساير شرايط و ارائه 25 امتياز بازآموزي براي هر سال فعاليت در شهر مبدأ، براي وي پروانه مطب با اعتبار 5 سال فعاليت در شهر جديد صادر خواهد شد و پس از پايان اعتبار پروانه جديد و در زمان مراجعه به دانشگاه هاي علوم پزشكي جهت اخذ گواهي نهايي وي موظف به ارائه گواهي بازآموزي جهت سال هاي فعاليت خود در شهر مبدأ و مقصد به دفاتر آموزش مداوم خواهد بود.
 


كاهش 90 درصدي ترانزيت مواد مخدر از فرودگاه ها

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور از كاهش 90درصدي ترانزيت مواد مخدر از طريق فرودگاه هاي كشور خبر داد.
سردار نبي الله حيدري در اين مورد اظهار داشت: با بكارگيري دستگاه هاي كمك بازرسي و شناخت و افزايش آگاهي پليس فرودگاه ها در خصوص ترانزيت مواد مخدر اقدامات خوبي انجام شد. طي دو سال گذشته ماموران پليس فرودگاه ها موفق به كشف دو تن و 200 كيلو مواد مخدر شدند.
وي ادامه داد: البته از اين ميزان كشفيات يك كيلو و 300 گرم ماده مخدر شيشه بود كه به آسياي شرقي، ميانه و كشورهاي حاشيه خليج فارس ترانزيت مي شد.
به گفته رئيس پليس فرودگاه هاي كشور هم اكنون ترانزيت مواد مخدر از طريق خطوط هوايي به اذعان دستگاه ديپلماسي و ساير نهادها با توجه به آگاهي پليس 90 درصد كاهش يافته است.
 


پرداخت اينترنتي عوارض موتورسيكلت

مديرعامل دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران از پرداخت عوارض موتورسيكلت به صورت اينترنتي خبر داد.
محمدباقر دشتگرد با اشاره به راه اندازي سامانه عوارض موتورسيكلت در دفاتر خدمات الكترونيك گفت: راكبان موتورسيكلت هاي شهر تهران موظفند سالانه عوارض موتور خود را پرداخت كنند.
وي ادامه داد: براساس مصوبه شوراي شهر قبلا صاحبان موتورسيكلت به شهرداري مراجعه و عوارض خود را پرداخت مي كردند.
دشتگرد اضافه كرد: در حال حاضر افراد مي توانند مستقيما با مراجعه به سايت به صورت الكترونيكي عوارض خود را پرداخت كنند و همچنين مي توانند به دفاتر خدمات الكترونيك مراجعه و عوارض خود را پرداخت كنند.
به گفته مديرعامل دفاتر خدمات الكترونيك شهر تهران، كار اجرايي شده و به صورت الكترونيكي افراد عوارض خود را پرداخت مي كنند.
وي يادآور شد: موتورسيكلت هاي نو حتما بايد يك بار به دفاتر مراجعه كنند تا اطلاعات آنها ثبت شود و از اين پس مي توانند از طريق سايت عوارض خود را پرداخت كنند.
 


جريمه 38 ميليوني مدير نمايندگي فروش خودرو

با بررسي پرونده مدير يك دفتر نمايندگي فروش خودرو از سوي سازمان تعزيرات حكومتي به 380 ميليون ريال جريمه محكوم شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي از صدور حكم براي پرونده ديگري نيز خبري دارد، گفت: براساس شكايت شاكي خصوصي شهرستان دشتستان استان بوشهر، مبني بر تقلب در كسب توسط يك نمايندگي خودرو، پرونده در شعب تعزيرات تشكيل شده و پس از بررسي و احراز تخلف مدير نمايندگي به پرداخت 380 ميليون ريال جريمه نقدي در حق دولت محكوم شد.
همچنين در پرونده ديگري پليس آگاهي شهرستان بم مقدار 27 هزار ليتر فرآورده هاي نفتي (نفت گاز) خارج از شبكه را كشف و ضبط كرد كه پرونده پس از بررسي در شعب تعزيرات استان منجر به صدور حكم شد.
براساس اين حكم متخلفان علاوه بر الزام به استرداد مواد سوختي در شبكه رسمي توزيع به پرداخت بيش از 120 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.

 


بارندگي شديد جاده هراز را بست

رودهن - خبرنگار كيهان:
بارش باران در عصر آخرين روز تيرماه موجب بروز سيل و خسارات در حاشيه آبعلي و رودهن شد.
سيلاب هاي شديد ناشي از اين بارندگي و نيز رانش زمين و ريزش گل ولاي سطح جاده هراز را پوشانده و دهها وسيله نقليه گرفتار سيلاب شدند.
به گزارش خبرنگار ما به دنبال اين حادثه مديركل اداره راه و ترابري استان تهران در محل حاضر شد و از نزديك در جريان بازگشايي و پاكسازي سطح جاده از سيلاب و گل ولاي قرار گرفت.
بخشدار لاريجان مازندران نيز از بارش شديد باران و روانه شدن سيل در عصر روز شنبه در اين بخش خبر داد و گفت: باران شديد و سيلاب عصر شنبه به قسمت هاي زيادي از بخش لاريجان در آمل خسارت وارد كرد.
«محمدرضا نصيري» با اعلام اينكه بارش شديد باران در منطقه پلور، مراتع دشت لار، دماوند، آبعلي و منطقه مشاء موجب جاري شدن سيل شده، ادامه داد: با توجه به اينكه هم اكنون وارد دومين ماه تابستان شده ايم ولي در ارتفاعات 2 هزار و 500 متري اين منطقه نيز بارش هايي به صورت برف گزارش شده است.
وي با بيان اينكه سيل در منطقه پلور لاريجان دو دهنه پل را تخريب كرد، گفت: اين سيل به برخي اماكن در روستاهاي اطراف نيز خسارت جدي وارد كرد.
جاده هراز تا فردا شب مسدود است
سرپرست مديريت راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران از مسدود شدن جاده شرياني هراز خبر داد.
عباسعلي نجفي گفت: محور مواصلاتي از امروز (دوشنبه) به مدت 48 ساعت بر روي تردد خودروها مسدود است.
وي روز يكشنبه در گفتگو با ايرنا در ساري افزود: امكان تردد وسائط نقليه در اين جاده از ساعت 8 صبح روز دوشنبه تا ساعت 8 صبح روز چهارشنبه (4 مرداد ماه) ميسر نخواهد بود.
وي، انجام فعاليت هاي عمراني را عامل مسدود شدن اين محور مواصلاتي اعلام كرد و اظهار داشت: انجام فعاليت ايمن سازي در حوزه استحفاظي استان تهران دليل بسته شدن جاده هراز است.
سرپرست مديريت راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران از مسافران و گردشگران تقاضا كرد، مسيرهاي جايگزين همچون جاده فيروزكوه را براي تردد خود انتخاب كنند.
نجفي به آمادگي مركز مديريت راه هاي استان براي پاسخگويي به سؤالات شهروندان اشاره كرد و اظهار داشت: شهروندان مي توانند اطلاعات مورد نياز در مورد راه هاي استان را از طريق شماره تلفن 222230 با كد 0151 دريافت كنند.
 


خروج گوشت مرغ از همدان ممنوع شد

همدان - خبرنگار كيهان:
سرپرست استانداري همدان اعلام كرد: خروج گوشت مرغ از استان همدان ممنوع شد.
علي اكبر فاميل كريمي در جلسه ستاد تنظيم بازار استان، افزود: ممانعت از خروج گوشت مرغ مصوبه جلسه ستاد تنظيم بازار است كه براي اجراي آن نيروي انتظامي و اداره كل دامپزشكي استان اقدام مي كنند.
وي ادامه داد: ابتدا تمام اطلاعات واحدهاي توليدي و ايام جوجه ريزي آنها مشخص شده و به واحدهاي مجري اين مصوبه اعلام مي شود تا مطابق با وضعيت موجود، ميزان كشتار كنترل و از خروج گوشت و فروش آن در استانهاي ديگر جلوگيري شود.
وي يادآور شد: واحدهاي توليدي گوشت مرغ در صورت همكاري و همراهي با اين مصوبه بيشترين مشوق ها را مي گيرند.
فاميل كريمي با اشاره به افزايش نرخ گوشت مرغ تا هر كيلو 73 هزار ريال در بازار آزاد همدان، اظهار داشت: مصرف روزانه گوشت مرغ در استان نزديك به 100 تن است اما از نظر توليد و تامين نياز مردم مشكلي وجود ندارد، بلكه وضعيت فعلي به دست واسطه ها ايجاد شده است.
وي تاكيد كرد: جو رواني كه در استان ايجاد شده بايد شكسته شود و دست واسطه ها را ازچرخه توزيع كوتاه كنيم.
در اين جلسه، ملكي روشن رئيس اتحاديه مرغداران گوشتي استان، اظهار داشت: تك نرخي شدن قيمت مرغ در سطح كشور و كمك دولت به مرغداران از جمله تحويل سويا به واحدهاي توليدي، كنترل و ثبات بازار را در پي خواهد داشت.
وي افزود: نرخ هاي متعدد و مابه التفاوت بالاي قيمت تمام شده با قيمت آزاد، باعث سه تا چهار برابر شدن ميزان خريد و مصرف مرغ توسط مصرف كننده شده است.وي ادامه داد: لازم است تا قيمت طوري تنظيم شود كه هم مصرف كننده و هم توليدكننده متضرر نشوند و قيمت ها به تدريج كاهش يابد.همچنين فرشچي موحد مديركل صنعت و تجارت استان همدان، تصريح كرد: با توجه به قيمت تمام شده توليد مرغ كه معادل 37 هزار ريال در هر كيلو است، قيمت آن در بازار نبايد از 52 هزار ريال بيشتر بشود.
وي افزود: اتحاديه و تعاوني مرغداران و توليدكنندگان گوشت مرغ، از قيمت مذكور تمكين ندارند كه بايد راهكاري براي آن ايجاد كنيم.
 


وزارت بهداشت خبر داد

شركت كنندگان آزمون استخدامي حد نصاب نمره را نياوردند

مديركل منابع انساني وزارت بهداشت گفت: هيچ يك از شركت كنندگان آزمون استخدامي وزارت بهداشت حدنصاب 60 درصد نمره آزمون را كسب نكردند.
حسين مباركي درباره زمان اعلام نتايج آزمون استخدامي 10 هزار و 600 نفر در اين وزارتخانه (دانشگاه هاي علوم پزشكي) كه 26 خرداد برگزار شد، افزود: فعلا زمان اعلام نتايج آزمون استخدامي وزارت بهداشت معلوم نيست. وي گفت: از مجموع حدود 40 هزار نفر شركت كنندگان اين آزمون استخدامي بايد 10 هزار و 600 نفر حداقل 60 درصد نمره آزمون را كسب كنند تا قبول شوند اما هيچ كدام از شركت كنندگان نتوانسته اند اين حداقل نمره را به دست آورند. وي ادامه داد: براي حل اين مشكل با معاونت توسعه سرمايه انساني رياست جمهوري نامه نگاري كرده ايم و منتظر جواب آنها براي حل اين مشكل هستيم بنابراين نمي توانيم زماني براي اعلام نتايج آزمون استخدامي وزارت بهداشت اعلام كنيم.مديركل منابع انساني وزارت بهداشت به فارس گفت: تا زماني كه تكليف اين آزمون استخدامي روشن نشود، آزمون استخدامي ديگري در وزارت بهداشت نخواهيم داشت در حالي كه براي افتتاح مراكز درماني جديد التاسيس به حداقل 18 هزار نيروي ديگر نيازمنديم.
 


دماي هواي دهلران به 52 درجه رسيد

دهلران- خبرنگار كيهان:
دماي هواي دهلران در شبانه روز گذشته به 52 درجه افزايش يافت.
افزايش گرماي هوا در دهلران به حدي بود كه كولرهاي گازي توان مقابله با گرما را نداشتند. شدت گرما خساراتي به تأسيسات برق وارد كرد و شهروندان دهلراني نيز به علت دماي بالاي هوا خانه نشين شدند.
 


در 3 عمليات جداگانه نيروي انتظامي صورت گرفت

كشف بيش از 5/3 تن مواد مخدر در هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان هرمزگان از كشف 3 تن و 824 كيلو و 106 گرم ترياك طي 3 عمليات جداگانه در اين استان خبر داد.
سرتيپ رضا محمدي يگانه در اين مورد اظهار داشت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با همكاري يگان درياباني در راستاي مبارزه با قاچاق مواد مخدر و سوداگران مرگ با انجام كار وسيع اطلاعاتي يك باند قاچاق مواد مخدر را كه از طريق دريا اقدام به حمل و جابجايي مواد مي كردند شناسايي و پس از تعقيب يك فروند لنج مشكوك و متوقف ساختن آن در مرحله بازرسي 3 تن ترياك كشف و در اين ارتباط 10 نفر را دستگير كردند.
وي افزود: ماموران يكي از پاسگاه هاي ايست و بازرسي شهرستان ميناب نيز طي 2 عمليات جداگانه، 2 دستگاه خودروسواري مشكوك را متوقف ساختند و در بازرسي از آن 824 كيلو و 106 گرم ترياك كشف و 4 نفر را دستگير كردند.
 


در مشكين شهرچاه آب جان 3 عضو يك خانواده را گرفت

مشكين شهر- خبرنگار كيهان:
3 نفر در مشكين شهر در اثر استنشاق گاز حاصل از پمپ چاه بنزين سوز، در درون چاه آب خفه شدند.
يكي از بستگان افراد فوت شده در اين زمينه گفت قربانيان اين حادثه كشاورز 60 ساله و دو فرزندش بودند. وي براي تامين سوخت موتور پمپ داخل چاه رفته بود كه در اثر استنشاق گاز حاصل از سوختن بنزين دچار خفگي مي شود به دنبال اين حادثه، 2 فرزند وي نيز براي نجات يكديگر درون چاه مي روند كه هر دو دچار خفگي شده و جان خود را از دست مي دهند.
 


طولاني ترين ساعت روزه داري

مسلمانان آرژانتيني امسال با 9 ساعت و نيم روزه داري كوتاه ترين و مسلمانان دانمارك با 21 ساعت روزه داري طولاني ترين زمان روزه داري در ماه رمضان را دارند.
به گزارش فارس، روزنامه بحريني اخبار الخليج در خبري درباره روزه داري مسلمانان در ماه مبارك رمضان نوشت كه مسلمانان دانماركي امسال ماه رمضان سختي را پيش رو دارند.
اين روزنامه بحريني در ادامه توضيح مي دهد كه مسلمانان دانمارك امسال 21 ساعت در روز را روزه هستند و اين طولاني ترين ساعات روزه داري در جهان است.
اين در حالي است كه مسلمانان آرژانتين با 9 ساعت و نيم روزه داري كوتاهترين ساعات روزه داري را سپري مي كنند، چون آنها در نيم كره جنوبي قاره آمريكا قرار دارند.
اما ماه رمضان مسلمانان شمال روسيه و به طور مشخص شهر «مورمانسك» امسال با شب هاي سپيد مواجه شده كه در آن روز 24 ساعت تمام است، بي آنكه لحظه اي آنها شاهد شب تاريكي آن باشند و اين روزه داران مناطق شمالي روسيه را وادار مي كند كه سحري و افطار خود را در حالي صرف كنند كه خورشيد در وسط آسمان است.
به همين دليل ساعات روزه داري آنها براساس زمان مشخص شده توسط علماي اسلام و به دليل اين پديده طبيعي به 20 ساعت به ويژه در اين شهر مي رسد.
 


مردي با 100 فرزند

مرد اماراتي كه در 64 سالگي هشتاد و هشتمين فرزندش به دنيا آمده، تصميم دارد تا پايان سال 2015 ميلادي تعداد آنان را به 100 برساند.
به گزارش ايسنا «مراد عبدالرحمان»، كه به داشتن اين تعداد فرزند افتخار مي كند، گفت: تا زماني كه تعداد فرزندانم به عدد صد نرسد، صاحب فرزند خواهم شد.
او در سال 2010 ميلادي صاحب 50 پسر و 38 دختر بوده كه بزرگترين پسرش 39 سال داشت.
گفتني است مراد طي سال هاي حياتش، 15 بار ازدواج كرده است كه از تمامي همسرانش صاحب فرزند است اما از 12 تن از همسرانش جدا شده است.
 


تلفات قربانيان كشتي تانزانيايي

دولت تانزانيا با اعلام توقف عمليات نجات براي قربانيان كشتي غرق شده اين كشور گفت: شمار تلفات اين حادثه دريايي به 69 نفر رسيده است.
تلويزيون سراسري آفريقاي جنوبي به نقل از مقامات تانزانيا افراد مفقود شده اين حادثه دريايي را 77 نفر گزارش كرد.
براساس اين گزارش: با گذشت سه روز از اين حادثه بعيد است از ميان افراد مفقود شده؛ فرد ديگري زنده باشد.
امدادرسانان اعلام كردند كه پس از وقوع اين حادثه، دست كم 146 نفر از مسافران كشتي «ام وي اسكاگيت» كه شماري از آنان گردشگر بودند؛ نجات يافتند.
كشتي مزبور از شهر تجاري دارالسلام به مقصد جزيره زنگبار در حال حركت بوده كه گرفتار طوفان هاي دريايي شد.
گفته مي شود؛ طوفان و وزش بادهاي بسيار شديد، موجب واژگوني اين كشتي شده است.
اين كشتي حامل 291 مسافر بود در حالي كه ظرفيت حمل 250 نفر را داشت.
در ماه سپتامبر گذشته نيز در يك حادثه دريايي ديگر در تانزانيا كه در شرق آفريقا و در كناره اقيانوس هند واقع است؛ حدود 200 نفر كشته شدند.
 


20 كشته در باران بي سابقه چين

رسانه هاي چين اعلام كردند وزش شديدترين طوفان در شش دهه اخير دست كم 20 كشته برجاي گذاشته كه 10تن آنها در پكن بوده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين طوفان همچنين سبب بروز اختلال در شهر، جاري شدن سيل در خيابان ها و سرگرداني 80 هزار نفر در فرودگاه اصلي پكن شد.
اين طوفان كه از عصر شنبه آغاز شده سبب جاري شدن سيل در خيابان هاي اصلي و همچنين آب گرفتگي پياده روها شد. در منطقه تونگ ژو بر اثر فرو ريختن سقف خانه اي دو نفر كشته و نفر سوم نيز بر اثر صاعقه كشته شد.
ديگر افراد نيز بر اثر برق گرفتگي كشته شدند.
اين طوفان همچنين سبب شد بيش از 500 پرواز در فرودگاه بين المللي پكن لغو شود.
براساس اين گزارش، به طور ميانگين حدود 170 ميلي متر باران در پكن باريده است. منطقه «فانگ شان» در غرب پكن نيز شاهد 470 ميلي متر باران بوده است.
مقامات پكن اعلام كردند در تلاش براي بازگرداندن شهر به اوضاع عادي هستند. اين در حالي است كه بارش هاي بيشتر براي اين شهر پيش بيني مي شود.
هواشناسان مي گويند از اواخر ماه ژوئيه تا اوايل سپتامبر پكن شاهد بارش باران هاي شديد، جاري شدن سيل و همچنين طوفان هاي شديد و وضعيت جوي بد خواهد بود.
اين در حالي است كه مردم پكن از آماده نبودن مقامات شهري براي چنين شرايط آب وهوايي شكايت دارند به ويژه اين كه روز جمعه درباره وقوع طوفان در پكن هشدار داده شده بود.
بنا به گزارش هاي رسيده تاكنون 30 هزار سكنه مجبور به ترك خانه هاي خود شده اند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14