(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 مرداد 1391 - شماره 20263

آمار و ارقام خواندني از حضور ورزشكاران ايران در المپيك
كسب 48 مدال توسط 38 قهرمان
گفت و گو با پينگ پنگ بازي كه در 6ماهگي براي راكت گريه كرد
عالميان: هدفم حضور در 4 المپيك است!
340 پروژه نيمه تمام ورزشي در كشور
نايب رئيس فدراسيون كشتي مدعي شد نقشي در تغييرات ندارد
اداره كل پيشنهاد مي دهد رؤسا بركنار مي شوند!
وقتي مشكلات مالي دردسرساز مي شود
احتمال استعفاي دسته جمعي در استقلال
انصراف قهرمان از حضور در المپيك
در اعتراض به خط ويژه المپيك
تاكسي هاي لندن دست روي بوق گذاشتند
فرگوسن فان پرسي را مي خواهد
پيشنهاد 5.12 ميليون پوندي منچستر براي ستاره هلندي


آمار و ارقام خواندني از حضور ورزشكاران ايران در المپيك

كسب 48 مدال توسط 38 قهرمان

ورزش ايران در طول ادوار مختلف بازي هاي المپيك صاحب 48 مدال شده كه توسط 38 ورزشكار به دست آمده است.
اولين مدال المپيكي ايران در رشته وزنه برداري توسط محمدجعفر سلماسي به دست آمد و هادي ساعي هم آخرين مدال را از آن خود كرد.
از سال 1900 كه دومين دوره بازي هاي المپيك به ميزباني فرانسه برگزار شد و «فريدون ميرزاملكم» يا همان پرنس به نمايندگي از ايران- پرشيا آن زمان- در اين بازي ها شركت كرد تا امروز كه ورزش جهان در انتظار سي امين دوره اين بازي هاست، ايران در 15 دوره بازي هاي المپيك حضور داشته است. اولين حضور رسمي كاروان ورزش ايران در بازي هاي المپيك مربوط به بازي هاي 1948 لندن مي شود. ايران پس از اينكه به عضويت كميته بين المللي المپيك درآمد با 38 ورزشكار در اين بازي ها شركت كرد و تنها موفق به كسب يك مدال شد. تك مدال ايران در اين بازي ها توسط محمدجعفر سلماسي در رشته وزنه برداري به دست آمد. او اولين مدال آور ايران در بازي هاي المپيك محسوب مي شود كه با تك مدالش باعث شد كاروان ايران در ميان 59 كشور شركت كننده در رده سي و چهارم قرار بگيرد. ايران تا زمان برگزاري بيست و يكمين دوره بازي هاي المپيك حضور مستمر در اين بازي ها داشت اما المپيك بيست و دوم كه شوروي در مسكو ميزباني آن را برعهده داشت به دليل اشغال افغانستان كه كشور مسلمان و همسايه ايران است، از سوي كشورمان تحريم شد. مسئولان ورزش ايران المپيك بيست و سوم را هم به دليل حمايت هاي آمريكا از عراق كه به خاك كشورمان تجاوز كرده بود، تحريم كردند. آمريكا ميزبان اين بازي ها در لس آنجلس بود.
بدين ترتيب ورزش ايران فرصت حضور در دو دوره المپيك را از دست داد اما از المپيك بيست و چهارم شركت دوباره در اين بازي ها را از سر گرفت و به صورت متوالي آن را ادامه داد تا امروز كه با 54 بازيكن در آستانه حضور در سي امين دوره اين رويداد است. البته كاروان 84 نفره ايران در المپيك 1976 كانادا بزرگ ترين كاروان اعزامي ايران به اين بازي ها بود. ضمن اينكه بهترين عملكرد كاروان ايران- از نظر مدال آوري- مربوط به المپيك 2000 سيدني مي شود كه طي آن كاروان كشورمان صاحب 6 مدال شد.(جدول شماره يك)
اولين طلايي ايران
كمترين تعداد مدال ورزشكاران ايران در بازي هاي المپيك به رنگ طلا بوده است. ورزشكاران اعزامي ايران به ادوار مختلف اين بازي ها تنها 11 بار موفق به كسب مدال طلا شده اند. اولين مدال طلاي المپيكي ايران در چهارمين دوره حضور در اين بازي ها (با احتساب المپيك 1900كه ايران تنها يك نماينده داشت) توسط امامعلي حبيبي گودرزي به دست آمد. او اولين ورزشكار طلايي ايران در المپيك بود. در همين بازي ها و بعد از وي، غلامرضا تختي صاحب مدال طلا شد. هادي ساعي هم در روز پاياني بازي هاي المپيك پيشين يازدهمين و آخرين مدال طلاي المپيكي ايران را به دست آورد. رضازاده تنها ورزشكار ايران است كه دو مدال طلاي المپيك در اختيار دارد.(جدول شماره2)
جدول مدال آوران نقره بدون تغيير
مدال نقره بازي هاي المپيك يك دوره زودتر از مدال طلا از آن ورزشكاران ايران شد. كاروان ايران در المپيك پانزدهم صاحب سه مدال نقره شد و در اكثر ادوار بازي ها اين مدال را كسب كرد. البته آخرين مدال نقره ايران در المپيك دو دوره پيش و توسط مسعود مصطفي جوكار به دست آمد اما هيچ يك از ورزشكاران ايران در دوره پيشين بازي هاي المپيك صاحب مدال نقره نشدند و به همين دليل جدول مدال آوران نقره طي هشت سال گذشته بدون تغيير مانده است. غلامرضا تختي و عسكري محمديان تنها ورزشكاراني هستند كه دو مدال نقره در اختيار دارند.(جدول شماره3)
ورزش ايران فقط در يك دوره المپيك مدال برنز نگرفت
ورزش ايران در اولين سالي كه به صورت رسمي و در قالب كاروان وارد بازي هاي المپيك شد، به مدال برنز دست يافت و تاكنون به جز بازي هاي 1988 كره جنوبي در تمام ادوار اين بازي ها حداقل توسط يك ورزشكار صاحب مدال به اين رنگ شده است. از همين رو تعداد مدال هاي برنز ورزشكاران المپيكي ايران بيشتر از مدال هاي طلا و نقره است. در ميان ورزشكاران المپيكي ايران، اميررضا خادم تنها ورزشكاري است كه صاحب دو مدال برنز شده است.(جدول شماره4)
پرمدال آورترين ورزشكاران ايران در المپيك
ورزش ايران در طول 15 دوره حضور در بازي هاي المپيك صاحب 48 مدال شده است كه توسط 36 ورزشكار به دست آمده است. محمدجعفر سلماسي در مسابقات وزنه برداري المپيك 1948 لندن اولين مدال المپيكي ورزش ايران را به دست آورد. هادي ساعي هم آخرين ورزشكار مدال آور ايران در اين بازي هاست. اين تكواندوكار در آخرين روزهاي دوره پيشين بازي هاي المپيك به مدال طلا دست يافت. در اين ميان برخي از ورزشكاران ايران بيش از يكبار صاحب مدال شده اند و از اين نظر خاص و ويژه محسوب مي شوند. هادي ساعي و حسين رضازاده تنها ورزشكاراني هستند كه دو مدال طلا المپيك كسب كرده اند. البته ساعي علاوه بر اين دو مدال طلا، يك مدال برنز از حضور در اين بازي ها به دست آورده است. غلامرضا تختي (يك طلا و دو نقره) و محمد نصيري (يك طلا، يك نقره، يك برنز) همراه با هادي ساعي در بين ورزشكاران ايراني به بيشترين مدال المپيك رسيده اند، يعني سه مدال. البته هستند ورزشكاراني مانند حسين رضازاده(دو طلا)، رسول خادم(يك طلا و يك برنز)، اميررضا خادم (دو برنز)، محمود نامجو (يك نقره و يك برنز) و عسكري محمديان (دو نقره) كه دو بار موفق به مدال آوري در المپيك شده اند. در اين ميان محمد نصيري، وزنه بردار كشورمان تنها المپيكي ايران است كه صاحب مدال المپيك در هر سه رنگ شده است.
تنها رشته هاي مدال آور
كشتي (آزاد و فرنگي)، وزنه برداري و تكواندو تنها رشته هايي هستند كه كاروان ورزش ايران توسط ورزشكاران آنها در ادوار مختلف صاحب مدال المپيك شده است. در اين ميان سهم كشتي گيران در ثبت مدال هاي المپيكي ورزش ايران بيشتر از دو رشته ديگر است. تاكنون 27 كشتي گير ايران صاحب 32 مدال المپيك (پنج طلا، 12 نقره و 15 برنز) شده اند. در اين ميان سهم وزنه برداران هم 12 مدال (چهار طلا، سه نقره و پنج برنز) است كه توسط هشت ورزشكار به دست آمده است. تكواندو هم توسط سه ورزشكارش دو مدال طلا و دو مدال برنز المپيك را به نام خود ثبت كرده است.
 


گفت و گو با پينگ پنگ بازي كه در 6ماهگي براي راكت گريه كرد

عالميان: هدفم حضور در 4 المپيك است!

«از سه سالگي با پدرم تمرين مي كردم و از وقتي يادم مي آيد پينگ پنگ برايم جدي بوده است. زماني كه توانستم قهرمان جهان را شكست دهم متوجه شدم كه مي توانم بيشتر از اين ها در اين رشته تاثيرگذار باشم.»
اين ها گوشه اي از صحبت هاي نوشاد عالميان ملي پوش 20 ساله ايران است كه به عنوان پنجمين راكت به دست ايراني در المپيك حضور خواهد داشت. هر چند اين ملي پوش عنوان مي كند كه به دليل نداشتن تجربه نمي تواند از اين رقابت ها پيش بيني اي داشته باشد اما كارنامه درخشانش در چند سال اخير مي تواند ايران را به عملكرد متفاوت پينگ پنگ نسبت به المپيك هاي گذشته اميدوار كند. اگر بگوييم كه مردم در چند سال اخير پينگ پنگ را بيشتر با نام نوشاد عالميان به عنوان يك پديده بيش از گذشته شناخته اند سخني به گزاف نيست. او روزهاي واپسين تمريناتش را تا المپيك در كنار تيم باشگاهي اش پتروشيمي بندر امام(ره) سپري مي كند و معتقد است كه بايد كمي از فشار مسابقات خود كم كند، در نتيجه چاره اي جز كمي استراحت تا زمان اعزام ندارد. در اين صورت وضعيت قابل قبول تري در لندن خواهد داشت.
چپ دست بودن، يك امتياز براي نوشاد
اين ملي پوش المپيكي كه براي حضور در آخرين مسابقه باشگاهي اش در ليگ به ماهشهر سفر كرده است، در سالن باشگاه پتروشيمي بندر امام(ره) كه به جز پينگ پنگ، سالن بسكتبال و واليبال هم محسوب مي شود همراه نيما عالميان (برادرش) و چهار هم تيمي خود به تمريناتش ادامه مي دهد. زماني كه نوشاد عالميان تمرين مي كند در نگاه اول تفاوت فاحش او را نسبت به ساير بازيكنان خواهيد ديد. بازيكناني كه با گام هايي محكم سرويس مي زنند و پاسخ آنها را راكت به دست مقابلش با دست چپ مي دهد. او آن قدر سرعتي است كه نفر مقابلش خواه يا ناخواه بالاخره توپ سفيد رنگ كوچك را گم خواهد كرد. اين بازيكن چپ دست بودن خود را يك امتياز مي داند و مي گويد: «راست دست در بين ورزشكاران پينگ پنگ زياد است و كسي كه چپ دست است بازي اش براي حريفان سخت تر مي شود، البته من با دست راست هم بازي مي كنم و از اين حيث شبيه عمويم هستم چون او هم با هر دو دستش بازي مي كرد.»
نمي خواهم فقط مسافر لندن باشم
عالميان درباره المپيك تاكيد دارد كه نمي تواند پيش بيني اي از نتيجه اي كه در المپيك مي گيرد داشته باشد چون تاكنون تجربه حضور در المپيك را نداشته است اما در عين حال معتقد است: «از ابتدا صرف حضور در المپيك برايم اهميتي نداشته است و هيچ گاه دوست نداشتم كه افتخارم اين باشد كه المپيك رفته ام بلكه عملكردم در اين رقابت ها مهم است و اين كه چگونه در اين مسابقات بازي خواهم كرد. تنها چيزي كه مي دانم اين است كه تمام رقبايم در المپيك بسيار سخت هستند. من هم تمام توان خود را خواهم گذاشت تا نتيجه بگيرم و وقتي به المپيك فكر مي كنم خود را روي سكو مي بينم.»
يا در ماهشهر تمرين مي كنم يا در خانه با پدرم!
عالميان ادامه داد: «در اين روزها اگر در باشگاه ماهشهر نباشم تمريناتم را براي المپيك با پدرم در خانه انجام مي دهم. البته آقاي بابادي وند، سرمربي تيم ملي است و خودشان مي دانند كه من هر كجا كه باشم تمريناتم را رها نمي كنم. حدود يك سالي است كه اردوي تمريني نداريم و اگر قرار باشد اردويي هم داشته باشيم مي خواهند در تهران بگذارند كه ما راضي نيستيم و به فدراسيون هم گفته ايم كه با اين شرايط اردو نگذاريد بهتر است.»
گريه براي راكت پلاستيكي در 6ماهگي!
آن قدر در خانه ما بحث ورزشي است كه حتي مادرم هم با تمام تكنيك ها و فن هاي پينگ پنگ آشنايي دارد. يادم است مادرم تعريف مي كرد كه وقتي شش ماهم بود يك راكت پلاستيكي داشتم اما آن زمان والدينم دوست نداشتند كه من وارد رشته پينگ پنگ شوم، در نتيجه اين راكت را از من گرفتند اما آن قدر گريه كرده بودم كه مريض شدم و آنها دوباره راكت پلاستيكي را به من برگرداندند تا دوباره حالم خوب شد. اوايل همراه پدرم به سالن مي رفتم و گاهي آن قدر تمرين را نگاه مي كردم كه در سالن خوابم مي برد اما وقتي حدود شش سالم شد از پدرم خواستم كه يك ميز پينگ پنگ بخرد تا در خانه تمرين كنم. وقتي ميز خريديم در خانه پينگ پنگ تمرين مي كردم. پدرم هم با انگيزه با من تمرين مي كرد چون آموزش دادن به يك كودك كه هيچ چيز از پينگ پنگ نمي داند حوصله زيادي مي خواهد و پدرم وقت زيادي را براي تمرين با من اختصاص داد.
امكانات من در مقابل خارجي ها صفر است
وي در عين حال تصريح مي كند: فكر مي كنم اگر بخواهم افسوسي را در زندگي ورزشي بخورم پس از المپيك خواهد بود يعني وقتي نتوانم نتيجه اي كه مي خواهم را بگيرم در اين صورت افسوس خواهم خورد. چون در حال حاضر امكانات لازم را همچون سالن بدنسازي، حريف تمريني و سالن پينگ پنگ ندارم و مجبورم كه در اردوي تداركاتي برون مرزي شركت كنم و تنها مسابقه دهم. فدراسيون هم مي گفت كه براي تمرين بيايم تهران اما من دوست نداشتم كه در تهران تمرين كنم. مي توانم بگويم كه وقتي امكاناتم را با ساير بازيكنان خارجي مقايسه مي كنم مي بينم كه امكانات من صفر است.
به سه المپيك ديگر هم فكر مي كنم
هر چند برخي از رشته هاي ورزشي سابقه طولاني در المپيك دارند اما در بين ورزشكاران ايران شايد تعداد ورزشكاراني كه چندين بار المپيك را تجربه كرده اند به تعداد انگشتان دست هم نرسد. در اين بين عالميان هم مي تواند از اين قاعده مستثني نباشد هر چند خود او معتقد است كه حداقل سه بار ديگر به المپيك خواهد رفت:ذ «من به حضور در سه المپيك ديگر فكر مي كنم و تا آن زمان هم 32 ساله خواهم شد. البته رسيدن به اين نقطه نياز به برنامه ريزي چهار ساله دارد و نياز است از سوي مسئولان هزينه و امكانات موردنظر در اختيار ورزشكاران قرار گيرد.» عالميان عنوان مي كند كه بعد از المپيك لندن هدفش كسب مدال هاي آسيايي و جهاني است و ايمان دارد كه مي تواند به آنچه كه مي خواهد برسد.
 


340 پروژه نيمه تمام ورزشي در كشور

مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور مدعي شد 340 پروژه نيمه تمام ورزشي در كشور وجود دارد كه تكميل آنها چهار هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
علي تركاشوند: شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي بازوي عمراني وزارت ورزش است كه طرحهاي با بيش از 2500 نفر تماشاگر را در كشور اجرا مي كند. در حال حاضر 340 پروژه نيمه تمام ورزشي در كشور وجود دارد و 15 دهكده المپيك نيز در حال ساخت است كه تكميل آنها بيش از چهارهزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد. مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور تصريح كرد: دهكده هاي المپيك در شهرهاي مشهد، تبريز، شيراز و اصفهان در حال ساخت است.
همه استانها ورزشگاه 15 هزار نفري دارند
تركاشوند اظهار داشت: در حال حاضر در تمامي مناطق استانها ورزشگاه 15 هزار نفري ساخته شده يا در حال احداث است و ورزشگاه هاي 30 هزار نفري مشهد، 70 هزار نفري اصفهان هم در حال تكميل شدن است.

 


نايب رئيس فدراسيون كشتي مدعي شد نقشي در تغييرات ندارد

نايب رئيس فدراسيون كشتي در واكنش به خبر تغيير روساي هيئت كشتي استان هاي كشور مدعي شد نقشي در اين تغييرات نداشته و تغييرات با پيشنهاد مديران كل ورزش استان ها صورت مي پذيرد.
حسن رنگرز كه از جمله مديران نزديك به وزارت ورزش و جوانان در تازه ترين صحبت هاي خود با خبرگزاري فارس به تغييرات در هيئت هاي كشتي اشاره كرد و گفت: موضوعات زيادي در زمينه تغيير و تحول روساي هيئت ها مطرح مي شود، رئيس سابق فدراسيون بيش از يك سال در قالب سرپرست فدراسيون را اداره مي كرد و همين موضوع باعث شده بود تا هيئت هاي كشتي ما در استان ها بلاتكليف باشند و شرايط باثباتي را نداشتند. تعدادي از اين هيئت ها دوران سرپرستي شان تمام شده بود و بيش از يك سال با سرپرست اداره مي شدند. رنگرز افزود: برخي از روساي هيئت ها هم به دلايل گوناگون كناره گيري خود را اعلام كرده بودند؛ تعدادي هم با توجه به ارزيابي هاي صورت گرفته و با توجه به درخواست مديركل استان ها تعويض شدند. با توجه به اين سياست ها مجمع هيئت ها با حضور اعضا برگزار شد كه منجر به انتخاب افرادي توانمند و واجد شرايط براساس شاخص هاي مختلف شد..
نايب رئيس فدراسيون كشتي تصريح كرد: خيلي از هيئت هاي استاني انتظار حمايت از سوي فدراسيون را داشتند و بعداز 2 سال به ثبات مديريت رسيدند. بخش عمده اي از كار كشتي بر دوش هيئت هاي استاني قرار دارد و اگر خوب هدايت شوند مي توانند كمك كنند.
رنگرز ادامه داد: بايد تهديدات را به فرصت تبديل كنيم، فدراسيون هاي گذشته حضور پررنگي در استان ها نداشتند و اين بخش مغفول مانده بود، اما در فدراسيون جديد هيئت هاي استاني نقش به سزايي در تصميم گيري ها دارند كه با توجه به بررسي هايي كه داشتيم برآيند كار مثبت بوده است.
وي در پاسخ به اينكه گفته مي شود اين تغييرات در راستاي انتخابات فدراسيون كشتي است عنوان كرد: فدراسيون كشتي طبق اساس نامه فدراسيون هاي ورزشي نمي توانند راسا فردي را به مديركل ورزش استان ها معرفي كند بلكه با توجه به پيشنهاد مديران كل استاني و بررسي فدراسيون اين انتصاب صورت مي گيرد. صحبت هاي اينچنيني صحت ندارد.
رنگرز تصريح كرد: دراين تغييرات نقشي ندارم و به دنبال رياست فدراسيون كشتي نيستم. اين تغييرات به پيشنهاد مديركل استان ها و پس از بررسي هاي كارشناسي لازم صورت گرفته است. در تمام مجامع استان ها حضور پررنگي داشتيم و نظارت كرديم. دغدغه اهالي كشتي استان ها را شنيديم و در جهت رفع آن تا حد ممكن قدم برداشتيم.
 


وقتي مشكلات مالي دردسرساز مي شود

احتمال استعفاي دسته جمعي در استقلال

وضعيت مالي نامناسب آبي پوشان سبب شده تا مسئولان اين باشگاه در فكر فرورفته و وضعيت به وجود آمده را غيرقابل تحمل بدانند.
وضعيت مالي بد استقلالي ها در شرايطي بدتر شد كه چك يك ميليارد توماني حامي مالي باشگاه استقلال كه قرار است در طول فصل 9 ميليارد تومان به آبي پوشان كمك كند، طي روزهاي اخير پاس نشد تا بازيكنان و اعضاي كادر فني اين تيم در آستانه شروع ليگ دوازدهم با نگراني بزرگي مواجه شوند. اين در شرايطي است كه وزارت ورزش در فصل جديد تاكنون هيچ كمكي به دو باشگاه سرخابي نداشته است. دراين بين رويانيان از هر راهي كه قدرتش را داشته پرسپوليس را تقويت كرد و با پرداخت بخشي از قرارداد بازيكنان، آنها را قرمزپوش كرد. در مقابل استقلالي ها نيز خريدهاي خوبي در فصل نقل و انتقالات داشتند اما نتوانستند بودجه مناسبي را به تيم تزريق كنند. از سوي ديگر قرار بود تا فردي كه در گذشته هم براي آبي پوشان چندبار دست به جيب شده به كمك استقلال آمده و حتي رقم مبلغ قرارداد نكونام را هم بپردازد. اما شنيده مي شود اين فرد در قبال كمك مالي به آبي پوشان درخواست حضور در هيئت مديره باشگاه را هم داشته است. اين درحالي است كه چند فصل پيش به دستور مقامات اجرايي كشور حضور افراد پول دار كه آن روزها به عابر بانك هاي اين ورزش معروف شده بودند، در هيئت مديره باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس ممنوع شده بود.
درهمين خصوص سايت خبري شفاف مدعي شد كه مديرعامل، رئيس هيئت مديره و سرمربي آبي پوشان طي روزهاي آتي به ديدار وزير ورزش خواهند رفت تا در خصوص وضعيت نامناسب آبي پوشان با وي گفت وگو كنند.گفته مي شود در صورت عدم توافقات ممكن در خصوص مسائل مالي، حتي ممكن است در اين جلسه درباره استعفاي اين 3 نفر نيز سخن به ميان آيد. بنابراين گزارش در صورتي كه جلسه مسئولان باشگاه استقلال با محمد عباسي به نتايج مثبت ختم نشود، احتمال دارد كه فتح الله زاده، رسولي نژاد و قلعه نوعي از حضور در جمع آبي پوشان استعفا دهند.
 


انصراف قهرمان از حضور در المپيك

قهرمان دوچرخه سواري جاده المپيك 2008 پكن كه در رقابت هاي تور دو فرانس دچار مصدوميت شده بود، از المپيك لندن انصراف داد.
ساموئل سانچس دوچرخه سوار سرشناس اسپانيايي حدود 10 روز پيش در رقابت هاي تور دو فرانس دچار سانحه شد كه به شكستگي دست او انجاميد. با اين حال، احتمال مي رفت كه اين دوچرخه سوار بتواند در المپيك 2012 لندن حاضر باشد اما در حالي كه تنها يك هفته ديگر تا افتتاحيه المپيك باقي مانده، اعلام شد كه سانچس از حضور در اين رقابت ها انصراف داده است. به اين ترتيب، سانچس ديگر نمي تواند از مدال طلاي خود در ماده دوچرخه سواري جاده دفاع كند. وي در رقابت هاي المپيك 2008 پكن به مدال طلاي دوچرخه سواري جاده دست پيدا كرد. سانچس همچنين در سال 2011 در رقابت هاي كوهستان تور دو فرانس به مقام نخست دست يافت.
 


در اعتراض به خط ويژه المپيك

تاكسي هاي لندن دست روي بوق گذاشتند

تاكسي هاي لندن به خطوطي كه برگزاركنندگان المپيك به حمل ونقل ورزشكاران اختصاص داده اند، اعتراض كردند.
بيش از 200تاكسي مشكي عصر سه شنبه به مدت دو ساعت مقابل «ميدان مجلس» كه در مركز لندن قرار دارد توقف كردند و بوق هاي خود را به نشانه اعتراض به خط ويژه المپيك كه مخصوص نقل و انتقال ورزشكاران حاضر در المپيك است، به صدا درآوردند. بر پايه گزارش فاكس اسپورتس، اعتراض كنندگان اختصاص خط ويژه به نام Zil را هدف گرفته بودند. «جاناتان مه يرز» عضو اتحاديه تاكسي داران لندن در اين باره گفت: اين خطوط فقط مربوط به المپيكي هاست و كسي به آنها دسترسي نخواهد داشت. ما در لندن كار مي كنيم و بايد بتوانيم به همه جا دسترسي داشته باشيم. اين تصميم، نادرست و اشتباه است. طبق اعلام مسئولان حمل ونقل لندن، چنانچه يك وسيله نقليه عمداً و يا غيرعمد وارد اين خطوط شود، 200دلار جريمه خواهد شد.
«ديويد برت»، راننده تاكسي لندني، در اين خصوص گفت: ما فقط مي خواهيم كارمان را انجام دهيم. درحال حاضر همه راه ها به روي ما بسته شده و من با اين شرايط 70درصد از درآمدم را از دست خواهم داد.
 


فرگوسن فان پرسي را مي خواهد

پيشنهاد 5.12 ميليون پوندي منچستر براي ستاره هلندي

سرمربي شياطين سرخ اعتراف كرد كه دوست دارد فان پرسي مهاجم آرسنال را به اولدترافورد بياورد.
بعد از اعلام فان پرسي براي تمديد قرارداد با آرسنال باشگاه هاي اروپايي زيادي براي جذب وي اعلام آمادگي كردند.سرآلكس فرگوسن سرمربي منچستر يونايتد اعتراف كرد كه دوست دارد فان پرسي را به اولدترافورد آورد و تيمش آماده عقد قرارداد با اين مهاجم هلندي است.
فرگوسن در گفت و گو با تلويزيون باشگاه منچستر يونايتد گفت: تلاش مي كنيم تا فان پرسي را جذب كنيم. تا آخرين لحظه براي عقد قرارداد با اين مهاجم هلندي تلاش خواهيم كرد. البته صحبت كردن از چيزي كه اتفاق نيفتاده است، اشتباه است. آرسنال علاقه ما به جذب فان پرسي را رسانه اي كرد. ما مي خواستيم تا نهايي شدن قرارداد آن را رسانه اي نكنيم، چرا كه سخن گفتن درباره چيزهاي كه هنوز تمام نشده است و در حد حرف و حديث است، اشتباه است.
وي افزود: باشگاه هاي زيادي براي جذب فان پرسي ابراز علاقه كردند ما هم به جذب اين بازيكن علاقه مند هستيم و دوست داريم كه او را به اولدترافورد بياوريم.
علاوه بر منچستر يونايتد باشگاه هاي ديگري از جمله منچستر سيتي و ميلان هم براي جذب اين مهاجم هلندي ابراز علاقه كرده اند. در شرايطي كه قرارداد فعلي فن پرسي تا سال 2013 اعتبار دارد منچستريونايتد با ارائه پيشنهادي به ارزش 5/12 ميليون پوند خواستار
به خدمت گرفتن اين بازيكن شده است .
فان پرسي ماه گذشته اعلام كرد كه قراردادش را با توپچي ها تمديد نخواهد كرد و دو روز پيش گفت كه در تور آسيايي تيمش كه از روز شنبه آغاز شده شركت نخواهد كرد. تا جدايي او تا حدودي قطعي باشد.
فان پرسي در سال 2004 با 2.75 ميليون پوند به جمع توپچي ها پيوست و بهترين بازيكن تيم در دو فصل اخير بوده است. وي تاكنون 96 گل براي تيمش به ثمر رسانده است. بهترين نمايش او در فصل گذشته بود كه 30 گل به ثمر رساند و به عنوان بهترين گلزن رقابت ها انتخاب شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14