(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 مرداد 1391 - شماره 20263

سازمان ملل يك صهيونيست را مسئول پيگيري جنگ با تروريسم منصوب كرد !
5 شهيد و 14 مجروح در عمليات تروريستي نجف اشرف
با هلاكت 2000 تروريست مسلح صورت گرفت
پاكسازي مقتدرانه دمشق از تروريست ها
همبستگي مردم شرق عربستان با روحاني مخالف آل سعود
تظاهرات ضددولتي در تل آويو عليه سياست هاي تبعيض آميز نتانياهو
آتش سوزي دريك پايگاه نظامي اسرائيل 14 نظامي زخمي شدند
رسانه هاي منطقه : انفجار مركز دمشق از منزل سفير آمريكا هدايت شده بود
وزير جنگ سابق رژيم صهيونيستي:
عمر سليمان خدمات بزرگي به اسرائيل كرد
عفو بين الملل: مسلمانان ميانمار با همكاري ارتش به قتل مي رسند
تجمع ضدآمريكايي در غرب ژاپن
حركت اعتراضي مردم اسپانيا به سمت مادريد


سازمان ملل يك صهيونيست را مسئول پيگيري جنگ با تروريسم منصوب كرد !

شوراي امنيت سازمان ملل يك اسرائيلي را به پستي مهم در اين سازمان منصوب كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سازمان ملل متحد «ديويد شاربا» كه يك مقام سابق رژيم صهيونيستي است را به عنوان مشاور قانوني براي پيگيري مسئله جنگ عليه تروريسم تعيين كرد.
از جمله وظايف اين فرد اسرائيلي ارايه مشورت هايي مربوط به دادگاه بين المللي بررسي كننده ترور رفيق حريري نخست وزير فقيد لبنان است.اين در حالي است كه به گفته حزب الله لبنان و مقامات لبناني اسرائيل در اين ترور دست داشته است و انتخاب يك فرد اسرائيلي از سوي سازمان ملل براي اين پست مهم سوال برانگيز است.گفتني است سازمان ملل 44 هزار كارمند داردكه در ميان آنها 124 نفر اسرائيلي هستند ولي هيچ يك از كارمندان سازمان ملل پستي به اهميت پست ديويد شاربا ندارند.
 


5 شهيد و 14 مجروح در عمليات تروريستي نجف اشرف

انفجار خودرو بمب گذاري شده در شهر نجف، پنج شهيد و 14 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش واحد مركزي خبر، يك خودرو بمب گذاري شده روز گذشته در خيابان هاتف شهر نجف منفجر شد و بر اثر آن، پنج غيرنظامي جان باختند و 14 تن ديگر مجروح شدند.
انفجار فوق در مجاورت يك رستوران رخ داد. نجف اشرف يكي از آرام ترين مناطق عراق است.
شهر بغداد نيز شنبه شاهد يك عمليات تروريستي بود؛ تعدادي افراد مسلح با سلاح هاي مجهز به صدا خفه كن يكي از محافظان شخصي «خضير الخزاعي» معاون رئيس جمهوري عراق را در محله «الكراده» بغداد كشتند. طي هفته هاي اخير حملات تروريستي در عراق بيشتر به شكل ترور افراد وابسته به دولت و يا نظاميان تغيير ماهيت داده است. تروريست ها معمولا شيعيان را در مراسم خاص هدف قرار مي دهند.
 


با هلاكت 2000 تروريست مسلح صورت گرفت

پاكسازي مقتدرانه دمشق از تروريست ها

ارتش سوريه در جديدترين حملات خود در پايتخت و شهرهاي مختلف اين كشور، اين مناطق را از وجود افراد مسلح پاكسازي كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي انفجار اخير دمشق كه مرگ شماري از فرماندهان ارشد سوري را به همراه داشت، ارتش سوريه با توانمندي جديدي در عرصه ظاهر شد و با كمك مردم توانست ضربات مهلك و تمام كننده اي را متوجه افراد مسلح كند.
انفجار اخير دمشق كه به جان باختن و جراحت شماري از فرماندهان و مقامات نظامي و امنيتي اين كشور انجاميد، روح تازه اي را به نظاميان براي مبارزه با تروريست ها دميد و وحدت ميان ارتش و مردم را بيشتر كرد. در عمليات سه روز اخير بيش از 2000 نفر از عناصر مسلح كشته شدند. ديروز نيز در ادامه اين عمليات، بيش از 40 فرد مسلح در پايتخت به هلاكت رسيدند و سه خودروي حامل تيربار آنها منهدم شد. ده ها تن از افراد مسلح نيز قبل از آنكه كشته شوند خود را تسليم ارتش كردند. مناطق «سيده زينب»، «القابوق» و «برزه» پاكسازي شد و ارتش منطقه «المزه» را نيز عصر ديروز منطقه امن اعلام كرد.
در محله الميدان زندگي عادي جريان دارد و استاندار دمشق پس از حضور در اين منطقه، به مردم وعده داد كه خرابي ها را بازسازي كند. شماري از مردم و جوانان نيز خود رأساً كار بازسازي را شروع كردند. واحد مركزي خبر با انتشار خبر فوق، شادماني مردم الميدان را نيز به خاطر شكست تروريست ها گزارش كرد. در شهر حلب تروريست ها پس از تحمل ضربات سنگين، مردم را هدف قرار دادند و پاهاي دو جوان سوري را قطع كردند. اين شهر نيز از وجود تروريست ها پاكسازي شد.
در مناطق مرزي سوريه هم تحولات به نفع دولت رقم خورده است؛ عراق مرزهايش با سوريه را تحت كنترل گرفت و به تعداد پاسگاه هاي مرزي افزود. 13 تروريست نيز در حالي كه تلاش مي كردند از اردن وارد خاك سوريه شوند، دستگير شدند.
تركيه مرزهاي خود را
با سوريه بست
دولت تركيه كه يكي از همپيمانان تروريست ها بوده و از همان روزهاي نخست به آنها كمك مي كرده است، اكنون مجبور شده است مرزهاي خود با سوريه را ببندد. علت اين اقدام يكجانبه آنكارا، به آتش كشيده شدن كاميون هاي ترانزيت اين كشور در نزديكي مناطق مرزي بوده است.
در منطقه مرزي «باب الحواء» سوريه، 9 كاميون دولت تركيه به آتش كشيده شده است.
در يكي از مساجد شهر اسلامبول نيز مردم براي قربانيان حملات تروريستي در سوريه، نماز ميت غيابي برگزار كردند.
در واقع مردم با اين اقدام نمادين، سياست هاي آمريكايي آنكارا در منطقه را به چالش كشيدند. در اين ميان، رهبر حزب سعادت تركيه از سياست خارجي دولت آنكارا انتقاد كرد و گفت، غربي ها تلاش مي كنند ميان دو كشور تركيه و سوريه جنگ به راه اندازند.
علت شكست تروريست ها
به اعتقاد كارشناسان، تروريست هاي فعال در سوريه و حاميان خارجي آنها قصد داشتند با راه اندازي درگيري عليه دولت سوريه، مردم اين كشور را با خود همراه كنند، ولي با شكست اين طرح و خصوصاً وحدت تنگاتنگ ميان مردم و ارتش در پي كشته شدن وزير دفاع، آنها رأساً طي دو روز اخير وارد فاز عملياتي و نبرد عليه ارتش شدند. در اين شرايط، ارتش نيز با تمام قوا به ميدان آمد و پاسخ هاي كوبنده داد كه سبب متلاشي شدن افراد مسلح گرديد.
طبق آخرين خبرها همه مناطق پايتخت به طور كامل پاكسازي شد و شمار تلفات تروريست ها نيز به 200 تن رسيد. ارتش خود را براي ريشه كني باقيمانده هاي تروريستي در بقيه مناطق آماده مي كند.
از سوي ديگر دبيركل سازمان ملل متحد براي ارزيابي اوضاع سوريه دو نفر از مشاوران خود را به اين كشور اعزام مي كند.اتحاديه عرب نيز روز گذشته نشستي را براي بررسي تحولات سوريه برگزار كرد.
 


همبستگي مردم شرق عربستان با روحاني مخالف آل سعود

مردم شهر «العواميه» عربستان در همبستگي با شيخ «نمر باقرالنمر» بالون هاي حامل تصاوير اين روحاني مخالف رژيم آل سعود را به آسمان عربستان فرستادند.
به گزارش خبرگزاري فارس، مردم شهر العواميه از جمله زنان و كودكان عصر شنبه تصاوير شيخ نمر كه به تازگي به دست نظاميان آل سعود بازداشت شده را از طريق چندين بادكنك بزرگ به هوا فرستادند و از اين طريق همبستگي خود را با اين عالم زنداني نشان دادند.
همزمان با آن شهر «القطيف» نيز شاهد برگزاري تظاهرات بود. مردم در اين تظاهرات شعار مي دادند: «النمر عرش طاغوت را به لرزه درآورد» و «ما هم النمر هستيم».
خبر ديگري از عربستان حاكي است، انفجار بمبي در ساختمان وزارت اطلاعات اين كشور در رياض، مرگ «مشعل القرني» معاون «بندربن سلطان» را در پي داشت. بندربن سلطان اخيرا از طرف شاه عربستان و با مداخله آمريكايي ها به رياست اداره اطلاعات عربستان برگزيده شده است.
در يكي از ايالت هاي آمريكا نيز شماري از اتباع عربستان و ديگر كشورهاي عربي تظاهرات كردند و از نهادهاي بين المللي خواستند جلوي نقض فاحش حقوق بشر در عربستان را بگيرند.
 


تظاهرات ضددولتي در تل آويو عليه سياست هاي تبعيض آميز نتانياهو

اسرائيلي ها در اعتراض به اوضاع نابسامان اجتماعي و بي عدالتي در شهر تل آويو تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، صدها اسرائيلي شنبه شب در اعتراض به اوضاع نابسامان اجتماعي و اقتصادي خيابان هاي تل آويو را مسدود كردند.
تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي عليه دولت نتانياهو تاكيد كردند قرباني وخامت اوضاع اقتصادي و سياسي در اين رژيم هستند.
اسرائيلي ها همچنين اظهار داشتند بي عدالتي مانند بمب ساعتي در جامعه اسرائيل است و به زودي باعث فروپاشي اسرائيل خواهد شد.
خودسوزي موشه سليمان معترض اسرائيلي كه در اعتراض به بي عدالتي اجتماعي خود را به آتش كشيد باعث ايجاد شوكي در اسرائيل شد.
پس از وي دست كم چهار اسرائيلي ديگر تلاش داشتند در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادي و اجتماعي خود را آتش بزنند.
پليس رژيم صهيونيستي اخيرا 85 نفر از شركت كنندگان در تظاهرات اعتراض آميز در تل آويو را بازداشت كرده است.
به غير از تل آويو در ديگر شهرهاي سرزمين هاي اشغالي نيز تظاهرات متعددي در اعلام همبستگي با موشه سليمان برگزار شده است.
 


آتش سوزي دريك پايگاه نظامي اسرائيل 14 نظامي زخمي شدند

14 نظامي صهيونيست درآتش سوزي در يك پايگاه نظامي در قدس اشغالي مجروح شدند.
به گزارش فارس ، روزنامه صهيونيستي«يديعوت آحارونوت» از وقوع حريقي بزرگ در يك پايگاه نظامي در قدس اشغالي خبر داد.
پايگاه خبري روزنامه يديعوت آحارونوت همچنين اعلام كرد كه يك آتش سوزي ديگر نيز در مناطق جبل المكبر و العيسويه به وقوع پيوسته است.
برپايه اين گزارش، پليس رژيم صهيونيستي اعلام كرده است كه دو جوان را عامل اين حريق بزرگ مي داند.
گزارش هاي خبري حاكي است كه كادرها و يگان هاي متعددي براي اطفاء حريق به محل اعزام شده اند.
اين حادثه چهارروزپس از انفجاراتوبوس حامل تعدادي از صهيونيست ها در بلغارستان رخ داد كه درجريان آن هفت تن ازسرنشينان اتوبوس كشته شدند.
به آتش كشيده شدن خودروي 3 افسرصهيونيست
روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» از به آتش كشيده شدن خودروي 3 افسر پليس رژيم صهيونيستي طي دو هفته اخير در قدس اشغالي خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت ، طي دو هفته اخير 3 خودروي متعلق به افسران پليس اسرائيل در بيت المقدس به آتش كشيده شده است.
بنابر اين گزارش يكي از اين خودروها متعلق به افسري است كه در بخش مالي فرماندهي پليس مشغول كار است كه خودروي وي دو روز پيش در پاركينگ منزلش در شهرك «هار حوماه » واقع در جبل ابوغنيم در جنوب قدس اشغالي به آتش كشيده شد و خسارت هاي زيادي به آن وارد آمد.
خودروي دوم نيز متعلق به يكي از افسران زن است كه وي معاون حسابدار مركز پليس است كه يكشنبه گذشته در محله البقعه در قدس به آتش كشيده شد.
خودروي سومي كه حدود دو هفته قبل به آتش كشيده شد متعلق به رئيس بخش شكايات لشگر قدس است كه در مقابل منزلش به آتش كشيده شد.
بنابراين گزارش وجه مشترك آتش سوزي اين سه خودرو اين است كه هر سه مورد آن ها در جنوب قدس و با مواد آتش زا به آتش كشيده شده اند.
 


رسانه هاي منطقه : انفجار مركز دمشق از منزل سفير آمريكا هدايت شده بود

رسانه هاي منطقه اي به نقل از منابع فرانسوي در دمشق اعلام كردند انفجار ساختمان شوراي امنيت سوريه از راه دور و از منزل رابرت فورد سفير آمريكا در دمشق كه در مجاورت ساختمان شوراي امنيت ملي قرار دارد منفجر شده است.
پايگاه خبري الحقيقه اعلام كرد، منابع فرانسوي تأكيد كردند بدون شك اين عمليات نتيجه برنامه ريزي و اجراي سرويس هاي اطلاعاتي غربي است كه انفجار را از داخل منزل رابرت فورد سفير سابق آمريكا در دمشق هدايت مي كرده است.
اين منابع افزودند، فاصله منزل سفير آمريكا در دمشق با ساختمان شوراي امنيت ملي سوريه حدود 150 متر است و عامل انفجار پس از عمليات به منزل سفير آمريكا رفته است.
الحقيقه اعلام كرد: با اين حال هنوز نمي توانيم تأييد كنيم كه دمشق اين عامل را كه گفته مي شود منشي دفتر هشام الاختيار رئيس دفتر امنيت ملي سوريه بوده، بازداشت كرده يا وي هنوز در منزل سفير آمريكاست.
به گزارش فارس اين منابع فرانسوي مدعي شدند كه منشي دفتر هشام الاختيار بسته هاي 50 كيلويي انفجاري را چند روز قبل از نشست وارد محل جلسه كرده و آن را در سقف كاذب اتاق جلسه جاسازي كرده است.
اين منابع همچنين گفتند كه «منشي دفتر هشام الاختيار براي سرويس اطلاعاتي يك كشور غربي كار مي كند و با مخالفان سوريه هيچ ارتباطي ندارد، بسته انفجاري شامل 10 بسته كوچك به هم بسته شده بود و به دستگاه انفجار كنترل از راه دور مجهز بود كه مرحله مرحله وارد اتاق شده بود.»
بنابر ادعاي اين منبع، منشي دفتر هشام الاختيار كار روزانه خود را انجام مي داده است تا اينكه روز جلسه فرا مي رسد و وي پس از اطمينان از حضور افراد مذكور، ساختمان را ترك مي كند و اشاره رمزي خود را به ديگر عاملان عمليات كه در منزل سفير آمريكا بودند، اعلام مي كند.
اين منابع مدعي شدند كه اين فرد پس از انفجار در منزل سفير آمريكادر دمشق بوده است اما منابعي در دمشق تأكيد كرده اند كه وي بازداشت شده است.
قراردادن مواد منفجره در سقف، علت كشته نشدن همه افراد جلسه بوده است زيرا بيشترين نيروي انفجار به بالا رفته است و اگر در كف اتاق يا گوشه اي از اتاق مي بود، اين مقدار ماده منفجره براي كشتن دست كم 100 نفر در فضاي بسته كافي مي بود. اين منابع افزودند از تابستان گذشته، منزل سفير آمريكا به محل تردد شورشيان سوري تبديل شده است.
روزنامه الانباء كويت نيز در شماره روز گذشته خود با اعلام اين مطلب كه دفتر امنيتي سوريه از راه دور و از منزل سفير آمريكا در دمشق منفجر شده است افزود، طرف هاي بيگانه عامل اين انفجار به شمار مي روند و ارتش به اصطلاح آزاد ارتباطي با طراحي يا اجراي اين انفجار نداشته است. از سوي ديگر روزنامه القدس العربي به نقل از يك منبع سوري اعلام كرد انفجار دفتر شوراي امنيت ملي سوريه ناشي از انفجار ماده انفجاري (C4) سي فور بوده است.
اين مقام سوري كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد كه انفجار در اتاقي رخ داد كه مسئولان بلندپايه در آن نشست داشتند و فردي تراشه هاي ماده سي فور (C4) كه بشدت انفجاري است وارد اتاق كرده بود كه هر تراشه حجمي كوچكتر از يك گوشي همراه دارد كه زير ميز اتاق جلسه تعبيه و چسبانده شده بود.
به گزارش فارس اين مقام سوري افزود اين تراشه ها را يك جوان دانشجوي 30 ساله كه با دفتر امنيت ملي چند سالي قرارداد داشته و مورد اعتماد هشام الاختيار رئيس دفتر امنيت ملي بود، وارد كرده بود.
اين مقام سوريه افزود كه تراشه هاي سي فور (C4) از نوع پيشرفته آن است كه جز سرويس هاي اطلاعاتي پيشرفته آن را در اختيار ندارند. اين تراشه ها در خود تراشه هايي مغناطيسي دارد كه دستور انفجار را از دستگاه كنترل از راه دور خود در هر زمان كه عامل بخواهد، دريافت مي كند.
 


وزير جنگ سابق رژيم صهيونيستي:

عمر سليمان خدمات بزرگي به اسرائيل كرد

يك مقام سابق رژيم صهيونيستي گفت «عمر سليمان» كه سال ها رئيس دستگاه اطلاعاتي مصر بود، كسي بود كه بيشترين خدمت را به اسرائيل كرده است.
به گزارش واحد مركزي خبر، همزمان با دفن عمر سليمان در مصر، «بنيامين بن اليعازر» وزير جنگ سابق رژيم صهيونيستي گفت: او بهترين كسي بود كه به اسرائيل خدمت كرد. اليعازر در گفت وگو با روزنامه «معاريو» افزود: معاون سابق حسني مبارك و رئيس دستگاه اطلاعاتي اين كشور از برجسته ترين چهره هايي بود كه در طول دوره حكومت مبارك جنبش حماس را تضعيف كرده است. وزير جنگ سابق رژيم اسرائيل افزود: او (عمر سليمان) با سران ارتش اسرائيل روابط حسنه داشت.
جسد سليمان عصر شنبه در شهر «نصر» مصر دفن شد. «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر خودش در اين مراسم شركت نكرد ولي نماينده اي از طرف خودش به اين مراسم فرستاد. رهبران اخوان المسلمين نيز در اين مراسم شركت نكردند.
انفجار خط لوله انتقال گاز
به اسرائيل
خط لوله انتقال گاز از مصر به فلسطين اشغالي براي پانزدهمين بار در صحراي سينا منفجر شد.
به گزارش رويتر، ديروز افراد ناشناس خط لوله انتقال گاز طبيعي از مصر به فلسطين اشغالي را منفجر كردند. در پي اين انفجار كه در شرق شهر ساحلي «العريش» اتفاق افتاد، ارتفاع شعله هاي آتش تا 15 متر مي رسيد. اين انفجار پانزدهمين بار است كه پس از سرنگوني رژيم «حسني مبارك» در مسير خط لوله مذكور رخ مي دهد. انفجار فوق قبل از آن كه خط لوله مذكور دو شاخه بشود رخ داد. يكي از اين دو شاخه گاز طبيعي را به كشور اردن منتقل مي كند.
به گفته مقامات امنيتي و شاهدان، شماري از افراد مسلح با يك كاميونت به خط لوله نزديك شدند و با حفر گودال، بمبي را در كنار لوله جاسازي و سپس از راه دور آن را منفجر كردند. اين انفجار صداي مهيبي داشت و شعله هاي آتش از دور قابل مشاهده بود.
 


عفو بين الملل: مسلمانان ميانمار با همكاري ارتش به قتل مي رسند

سازمان عفو بين الملل سرانجام پس از مدت ها سكوت در قبال نسل كشي مسلمانان ميانمار، تاييد كرد كه مسلمانان اين كشور هدف كشتار، شكنجه و سوءاستفاده جنسي قرار گرفته اند.
به گزارش خبرگزاري ها، عفو بين الملل در گزارشي نيروهاي امنيتي و بودايي هاي افراطي «راخين» را به حملات هدفمند جديد عليه مسلمانان روهينگاي ميانمار متهم كرده است.
بنيامين زواكي، محقق عفو بين الملل مستقر در بانكوك در گفت وگو با آسوشيتدپرس گفت: حملات در 6 هفته اخير يك طرفه بوده و به طور ويژه مسلمانان قرباني اين حملات بوده اند.
وي يادآور شد: برخي از اين خشونت ها به دست ارتش و برخي ديگر را بودايي ها و با همكاري نيروهاي ارتش انجام داده اند.
عفو بين الملل همچنين يادآور شد نيروهاي ارتش ميانمار صدها مسلمان را بازداشت كرده و در حبس انفرادي نگاه داشته اند.
از هند نيز خبر مي رسد بسياري از آوارگان مسلمان ميانماري كه از ترس حملات وحشيانه ارتش و بودائيان افراطي به اين كشور پناه برده اند در شرايط اسف باري به سر مي برند.
پرس تي وي گزارش داد از آنجايي كه سازمان ملل از دادن حق پناهجويي به مسلمانان ميانماري خودداري مي كند، از اين رو اين آوارگان به عنوان مهاجر غيرقانوني در هند شناخته مي شوند و شرايط زندگي شان بسيار اسف بار است و در فقر مطلق به سر مي برند.
در جديدترين واكنش ها به نسل كشي مسلمانان ميانماري، دبيركل اقليت هاي اسلامي، اين قتل عام و كشتار بيرحمانه را محكوم كرد.
دكتر «عزمي تيراس» شنبه شب در گفت وگو با شبكه «العالم» در كوالالامپـور با اشاره به بالا گرفتن خشونت عليه مسلمانان در ميانمار، با رد ادعاي مقامات ميانمار مبني بر اينكه مسلمانان ساكنان اصلي اين كشور نيستند، گفت: قبلا نيز نيروها و مقامات ميانمار مرتكب چنين جناياتي مي شدند ولي اين بار موج خشونت ها در اين كشور بالا گرفته است.
 


تجمع ضدآمريكايي در غرب ژاپن

مردم ژاپن در اعتراض به استقرار تجهيزات جديد نظاميان آمريكايي در كشورشان تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، صدها نفر از ساكنان شهر، «ايواكاني» واقع در غرب ژاپن ديروز پس از اطلاع از ورود تجهيزات نظامي جديد نيروهاي آمريكايي به كشورشان به خيابان ها ريخته خواستار خروج فوري آنها از كشورشان شدند.
يك روز قبل از برپايي اين تجمع در رسانه هاي اين كشور خبر ورود كشتي جنگي آمريكايي حامل تجهيزات جنگي جديد منتشر شد كه اين امر خشم مردم اين كشور را برانگيخته است.
گفتني است حضور نظاميان آمريكايي در خاك ژاپن سال هاست كه با نارضايتي مردم اين كشور روبه روست. اين نارضايتي ها كه همواره به شكل برپايي تظاهرات ضدآمريكايي نمود پيدا كرده، تاكنون به استعفاي چند نخست وزير انجاميده است. نكته جالب توجه اينكه با وجود اين استعفاها، آمريكا هنوز پايگاه هاي نظامي خود در خاك اين كشور را حفظ كرده است.


حركت اعتراضي مردم اسپانيا به سمت مادريد

هزاران نفر از قربانيان رياضت هاي اقتصادي در اسپانيا در اعتراض به بحران بيكاري و مالي با پاي پياده به سمت مادريد راهپيمايي كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از قربانيان رياضت هاي اقتصادي از سرتاسر اسپانيا روز شنبه با پاي پياده خود را به «مادريد» رسانده و عليه اوضاع اقتصادي و بي توجهي دولتمردان به اين اعتراض ها شعار دادند.
تظاهركنندگان به شدت نسبت به افزايش مجدد بيكاري و ماليات ها اعتراض دارند.
سايت شبكه تلويزيوني «راشاتودي» در اين باره نوشت: مردم خشمگين اسپانيا تظاهرات گسترده اي را عليه طرح هاي رياضتي دولت برگزار كردند، اينك بيش از يك هفته است كه شهرهاي مختلف اين كشور به صحنه برپايي چنين تظاهراتي تبديل شده است.
دور تازه تظاهرات ضد دولتي اسپانيا پس از آن آغاز شد كه دولت اين كشور هفته گذشته به رغم هشدارها و مخالفت هاي گسترده مردمي، طرح جديد كاهش 65 ميليارد دلاري بودجه در بخش عمومي را به تصويب رساند. اين طرح ها غالبا باعث افزايش شمار بيكاران، افزايش ماليات و... مي شود.
خبرگزاري فرانسه نيز با انتشار گزارش اوضاع اقتصادي اسپانيا را «پيچيده» و «مرگبار» خواند و افزود: تاكنون رياضت هاي اقتصادي نتوانسته بحران اقتصادي حاكم بر اين كشور را حل كند.
يادآور مي شود پنجشنبه گذشته بزرگترين تظاهرات ضد دولتي اسپانيا در اعتراض به اوضاع اقتصادي در بيش از 80 شهر اين كشور برگزار شد.
كشاورزان و دامداران انگليسي نيز در ادامه اعتصاب و تظاهرات خود چندين مجتمع فرآوري محصولات لبني را محاصره كردند.
به گزارش شبكه سلطنتي بي بي سي، صدها نفر از كشاورزان در مناطق «ورچستو شاير» و «دربي شاير» واقع در مركز انگليس را محاصره كرده و دراعتراض به قيمت پائين محصولات خود، از ورود كاميون هاي حامل شير خام جلوگيري كردند. پنجشنبه گذشته نيز معترضان تجمع مشابهي در چهار مجتمع فرآوري محصولات لبني اين كشور برگزار كرده بودند، دامداران انگليسي به كاهش قيمت خريد شير خام توسط فروشگاه هاي بزرگ و زنجيره اي اعتراض داشته و اين روند را باعث ورشكستگي خود مي دانند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14