(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 2 مرداد 1391 - شماره 20263

حديث دشت عشق
واكنش سرمربي تيم ملي وزنه برداري به پيش بيني كسب يك طلاي المپيك:
قطعا نتيجه اي غير از پيش بيني وزارت ورزش كسب مي كنيم
همكاري خادم و محمدي در قديمي ترين سالن كشتي پايتخت
تمرين آزادكاران المپيكي با چاشني آشتي كنان!
واريز 12ميليارد به حساب كميته ملي المپيك
قانون يك بام و دو هواي فدراسيون فوتبال
تمرين قبل از افطار قانون نيست ، توصيه است
اخبار كوتاه از فوتبال
روي خط المپيك
دنيامالي: اسامي المپيكي ها را به فدراسيون هاي جهاني و كميته ملي المپيك اعلام مي كنم
بعد از المپيك مشكلات جدي تر مي شود
آغاز شمارش معكوس واليباليست هاي جوان براي جهاني شدن
در مسابقات كيك بوكسينگ حاصل شد
ورزشكار مشكين شهري در لندن نشان طلا گرفت


حديث دشت عشق


به ياد بسيجي شهيد «سيد يوسف سيديان» شور شهيد عشق چون آيينه پيداست سيديوسف در تاريخ 8/1/1341 در خانواده اي از سلاله پيامبر اسلام(ص) در محمدآباد ابوزيدآباد از توابع شهرستان آران و بيدگل متولدشد. 16ساله بود كه انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني پيروز شد. او سهم بسزايي در اين پيروزي داشت و با شروع جنگ تحميلي نيز به جبهه خرمشهر اعزام و دوماه در خرمشهر حضورفعال و در عمليات هاي بيت المقدس و رمضان شركت داشت. در عمليات بيت المقدس مجروح شد و با اين حال در عمليات محرم شركت كرد و سپس در جهاد سازندگي كاشان مشغول خدمت شد ولي روح بزرگ او مانع ماندنش در شهر و ديارش مي شد. براي آخرين بار در عمليات خيبر شركت كرد و درتاريخ 3/12/62 در منطقه پاسگاه زيد عراق به درجه رفيع شهادت نائل شد.

 


واكنش سرمربي تيم ملي وزنه برداري به پيش بيني كسب يك طلاي المپيك:

قطعا نتيجه اي غير از پيش بيني وزارت ورزش كسب مي كنيم

مطمئن باشيد قطعا نتيجه اي غير از پيش بيني وزارت ورزش مي گيريم.
كوروش باقري سرمربي تيم ملي وزنه برداري كشورمان در خصوص پيش بيني وزارت ورزش مبني بر اينكه وزنه برداران در رقابت هاي المپيك 2012 لندن يك مدال طلا كسب خواهند كرد، گفت: آنها نظرشان را گفته اند و پيش بيني قابل احترام است. نظر خاصي در اين مورد ندارم و هر كس هم مي تواند نظر خودش را داشته باشد.وي در خصوص اينكه به نظر مي رسد انتظار از وزنه برداري فراتر از چيزي بود كه اعلام شده است، گفت: ما از اين پيش بيني ناراحت نمي شويم.
باقري در خصوص پيش بيني خودش از رقابت پولادمردان ايران در المپيك لندن، تاكيد كرد: يك نظر خودم دارم و سر حرفم هم هستم. به تفكرات بيرون احترام مي گذارم اما اين مسائل برايم خيلي مهم نيست چرا كه با واقعيت ها زندگي مي كنم نه با حدس و گمان. سرمربي تيم ملي وزنه برداري يادآور شد: مطمئن باشيد قطعا نتيجه اي غير از اين پيش بيني كه شده است مي گيريم. وي در پايان در خصوص شرايط ملي پوشان گفت: شرايط رو به راه است فقط سهراب مرادي از ناحيه پا دچار مشكل است و سايرين آماده هستند.
سليمي 2 بچه فيل را بالاي سر مي برد
با برقرار كردن توازن بين توان انفجاري، سرعت و تكنيك، انتظار مي رود وزنه بردار فوق سنگين ايران، دو بچه فيل از جنس پولاد را بالاي سر برده و مدال طلاي المپيك 2012 لندن را از آن خود كند.خبرگزاري رويترز در گزارشي به اميد كسب مدال طلاي وزنه برداري ايران در المپيك لندن پرداخته و نوشته است: «بهداد سليمي كرد آسيابي» 22ساله كه ادامه دهنده راه وزنه برداران سنگين وزن در ايران است، قلب 6وزنه بردار اعزامي ايران به المپيك محسوب مي شود. در اين دوره از رقابت ها انتظار مي رود كه رقابت سختي بين وزنه برداران سنگين وزن روسيه، آلمان و ايران در بگيرد.
سليمي در رقابت هاي قهرماني جهان 2011 پاريس ركورد جديدي از خود ثبت كرد و در دسته به اضافه 105 كيلوگرم، وزنه 214 كيلوگرم را در يكي از دو حركت يكضرب خود بالاي سر برد و در اين دسته براي خود اعتباري دست و پا كرد.
طبق قوانين اين مسابقات مدال طلا به وزنه برداري مي رسد كه سنگين ترين وزنه را در بخش مجموع كه شامل دو بخش يكضرب و دوضرب است، به خود اختصاص دهد. وزنه برداران در هر بخش فقط سه بار مي توانند وزنه را بالاي سر ببرند و در صورت مساوي بودن وزنه ها، آن وزنه برداري برنده اعلام مي شود كه وزن كمتري دارد.
از جمله كشورهايي كه انتظار مي رود بيشترين طلا را در 15 وزن (8وزن مردان و 7وزن زنان) به خانه ببرند چيني ها هستند كه به ويژه در اوزان سبك بر ديگران برتري دارند.
 


همكاري خادم و محمدي در قديمي ترين سالن كشتي پايتخت

تمرين آزادكاران المپيكي با چاشني آشتي كنان!

آزادكاران المپيكي كشورمان روز شنبه در حالي تمرينات آماده سازي خود را به جاي خانه كشتي در سالن توفيق جهانبخت برگزار كردند كه غلامرضا محمدي سرمربي پيشين تيم ملي نيز پس از مدت ها در كنار رسول خادم ايستاد و ناظر تمرينات آنان بود.
در شرايطي كه گفته مي شد رابطه دوستانه رسول خادم و غلامرضا محمدي پس از تغيير و تحولات كادر فني تيم ملي كشتي آزاد رو به سردي رفته و اين دو كشتي گير عنواندار و قديمي كشورمان از آن زمان به بعد، رابطه چندان خوبي با يكديگر ندارند، تمرين روز شنبه آزادكاران المپيكي اتفاق ديگري رقم زد و بار ديگر اين دو سرمربي فعلي و پيشين تيم ملي را در كنار هم قرار داد.
تمرين آزادكاران المپيكي در شرايطي پيگيري شد كه ملي پوشان به سالن توفيق جهانبخت آمدند تا شايد تمرين در يكي از قديمي ترين سالن هاي كشتي پايتخت، حال و هواي اين كشتي گيران را تغيير دهد. اين اتفاق در حالي رخ داد كه غلامرضا محمدي، سرمربي پيشين تيم ملي كشتي آزاد هم به تازگي در كسوت مربيگري وارد گود شده و در سالن توفيق جهانبخت، مشغول تمرين دادن بود.
بنابراين گزارش تمرين المپيكي ها كه بيش از هر چيز حال و هواي كنار گذاشتن كدورت ها را داشت و نوعي آشتي كنان تلقي مي شد، زير نظر رسول خادم مدير تيم هاي ملي و امور فني و همچنين محمد طلايي، غلامرضا محمدي، رضا لايق و عليرضا رضايي برگزار شد.
 


واريز 12ميليارد به حساب كميته ملي المپيك

12ميليارد تومان باقي مانده از بودجه 30ميلياردي ويژه المپيك اين هفته پرداخت مي شود.
از محل بودجه 30ميليارد توماني ويژه المپيك كه از سوي دولت و مجلس براي آماده سازي هرچه بهتر المپيكي ها در نظر گرفته شده بود، در گام نخست 18ميليارد تومان به حساب كميته ملي المپيك واريز شد كه اين كميته بلافاصله بودجه مربوطه را ميان فدراسيون ها با اولويت المپيكي ها پرداخت كرد.
به گفته مسئولان كميته ملي المپيك، معاونت راهبردي رياست جمهوري و خزانه كل كشور به مسئولان كميته ملي المپيك اعلام كرده اند كه 12ميليارد تومان باقي مانده از اين بودجه ويژه را اين هفته به كميته المپيك پرداخت مي كنند.

 


قانون يك بام و دو هواي فدراسيون فوتبال

تمرين قبل از افطار قانون نيست ، توصيه است

سرپرست سازمان ليگ برتر فوتبال مي گويد تا زماني كه چگونگي تمرين تيم ها به صورت قانون نباشد، هيچ جريمه اي شامل باشگاه هايي كه قبل از افطار تمرين مي كنند، نخواهد شد.
غلامرضا بهروان در رابطه با تمرين هاي تيم فوتبال قبل از افطار اظهار كرد: ما تنها توصيه كرديم تا تيم ها قبل از افطار تمرين نكنند. اين كه مي خواهند اين كار را انجام بدهند يا نه با خودشان است.وي افزود: مراجع تقليد مي گفتند كه تيم ها قبل از افطار تمرين نكنند، اما مربيان آن را ناديده مي گيرند. اين توصيه دليل فني هم دارد و به لحاظ فني اگر زمان تمرين و بازي تيم ها مشابه باشد بهتر خواهد بود. رئيس سازمان ليگ فوتبال در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه آيا تيم هايي كه قبل از افطار تمرين مي كنند از سوي سازمان ليگ جريمه خواهد شد يا نه؟ مطرح كرد: اين كه مي گوييم تيم ها بعد از افطار تمرين كنند، تنها يك توصيه است و در قوانين و مقررات گنجانده نشده است. بنابراين در صورتي كه تيمي قبل از غروب آفتاب تمرين كند، مشمول جريمه نخواهد شد. در شرايطي سرپرست سازمان ليگ مي گويد كه برگزاري تمرينات تيم ها بعد از افطار تنها يك توصيه است كه علي كفاشيان 25 تير با ارسال نامه اي به باشگاه ها برگزاري تمرينات پيش از افطار را ممنوع اعلام كرده بود.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

رويانيان:براي 2 بازيكن 6 ميليارد هزينه كردند
مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: ترجيح مي دهم سكوت كنم تا نبينم چطور براي جذب دو بازيكن 6 ميليارد هزينه مي كنند و صداي هيچ كس هم درنمي آيد.محمد رويانيان كه تصميم گرفته بود در ماه مبارك رمضان سكوت كند و مصاحبه اي انجام ندهد گفت: به خاطر اين تصميم گرفته ام سكوت كنم كه وجدان هاي در خواب بيدار نشوند و همچنان در خواب بماند. ترجيح دادم سكوت كنم تا نبينم چطور براي جذب دو بازيكن 6 ميليارد هزينه مي كنند و صداي هيچ كس هم درنمي آيد.وي ادامه داد: ترجيح دادم سكوت كنم چرا كه در ماه رمضان تمرينات در روز برگزار مي شود و صداي هيچ كس هم درنمي آيد.رويانيان خاطرنشان كرد: وقتي مسابقات ما جابجا مي شود و كسي صدايش درنمي آيد ترجيح مي دهم سكوت كنم. ترجيح مي دهم سكوت كنم در شرايطي كه هواداران ما بايد در ماه مبارك رمضان در يك مسابقه فوتبال در كنار تيم شان باشند و شادتر امور را پيگيري كنند اما محروم هستند. فوتبال همين است و چيز ديگري ندارد پس بايد فاتحه اين فوتبال را خواند.
حضور مجيدي در استقلال منتفي شد
مديرعامل باشگاه استقلال با اعلام اينكه حضور فرهاد مجيدي در تيم فوتبال اين باشگاه منتفي است، گفت: وظيفه خود را براي بازگرداندن مجيدي به استقلال انجام دادم و بحث كاپيتاني او جزو اختيارات و وظايف من نيست.علي فتح الله زاده در خصوص وضعيت حضور فرهاد مجيدي و كيانوش رحمتي در تيم فوتبال استقلال گفت: فرهاد مجيدي در مورد كاپيتاني حرف دارد و به من گفت: «اگر قرار نيست بازوبند كاپيتاني به من برسد به استقلال نيايم بهتر است چون من سال ها كاپيتان اين تيم بوده ام».وي در همين خصوص افزود: مسئوليت آوردن مجيدي با من بود كه اين كار را به خوبي انجام دادم و حتي تا پاي ثبت قرارداد در هيات فوتبال نيز رفتيم اما آيا مسئوليت كاپيتان شدن او نيز با من است؟ اين موضوع جزو وظايف و اختيارات من نيست.از آنجا كه سرمربي تيم تاكيد كرده بود كاپيتاني را به نكونام خواهد داد، اين موضوع باعث شد كه مجيدي ناراحت شود.فتح الله زاده خاطر نشان كرد: مجيدي عنوان كرد كاپيتاني استقلال حق اوست و نپذيرفت با اين شرايط به تيم ما بپيوندد. بنابراين ديگر حضور فرهاد مجيدي در تيم استقلال منتفي است. وي در خصوص كنار گذاشته شدن كيانوش رحمتي از تيم استقلال گفت: اين موضوع صحت ندارد و كيانوش رحمتي در استقلال مي ماند.
امتياز تيم استيل آذين به برق شيراز رسيد
استاندار فارس از انتقال امتياز استيل آذين به تيم فوتبال برق شيراز خبر داد.حسين صادق عابدين گفت: طي يك ماه گذشته تلاش و پيگيري هاي فراواني براي بازگشت تيم برق شيراز به ليگ دسته يك صورت گرفت كه اين موضوع امروز (ديروز)به ثبت رسيد.در پي درخواست مالك باشگاه برق شيراز، استاندار فارس به عنوان رئيس مجمع باشگاه برق شيراز معرفي شد.
نيلسون قراردادش را با پرسپوليس ثبت كرد
دروازه بان برزيلي پرسپوليس قرارداد خود را در هيئت فوتبال استان تهران ثبت كرد.پس از پاسخ تست پزشكي و صدور ITCنيلسون، اين دروازه بان 36ساله ديروز با حضور در هيئت فوتبال استان تهران قرارداد خود را به مدت يك سال با پرسپوليس ثبت كرد.نيلسون كوره آ جونيور سابقه حضور در گيمارش پرتغال را دارد.
مجيدي : شرط قلعه نويي خنده دار بود!
فرهاد مجيدي درباره مذاكراتش با فتح الله زاده گفت: پس از اين كه فتح الله زاده با من تماس گرفت و گفت كه استقلال به حضور من نياز دارد و بنا به درخواست قلعه نويي، وي با من تماس مي گيرد، من هم قبول كردم كه به تهران بيايم. هر چند كه در آن موقع من در حال مذاكره با مديران يكي از باشگاههاي اماراتي بودم و به اصرار فتح الله زاده و به احترام هواداران آمدم.مجيدي ادامه داد: حتي وقتي فتح الله زاده گفت مشكل مالي داريم، بحثي از پول نكردم و به پيشنهاد تيم اماراتي جواب منفي دادم.وي در ادامه بيان كرد: همه چيز براي امضاي قرارداد من فراهم بود، اما وقتي بحث كاپيتاني پيش آمد فتح الله زاده به نقل از قلعه نويي گفت كه كاپيتان تيم جواد نكونام است. من براي نكونام احترام زيادي قائل هستم و او كاپيتان تيم ملي است، اما فراموش نكنيد كه اينجا استقلال است و باشگاه چارچوب خاص خود را دارد.كاپيتان اسبق تيم فوتبال استقلال گفت: وقتي آقايان اين حرف خنده دار را زدند، به فتح الله زاده گفتم كه اين شرط را نمي پذيرم و قضاوت را بر عهده مردم مي گذارم و براي استقلال آرزوي موفقيت مي كنم.
دروازه بان استراليايي به استقلال پيوست
دروازه بان استراليايي با عقد قراردادي يك ساله به تيم فوتبال استقلال پيوست. ليام ردي، دروازه بان 31 ساله استراليايي ديروز با عقد قراردادي يك ساله به تيم فوتبال استقلال پيوست. وي فصل گذشته در اف سي سيدني استراليا بازي مي كرد.
 


روي خط المپيك

از سكته قلبي درون زمين تا حمل مشعل المپيك
هافبك باشگاه بولتون كه چند ماه پيش درون زمين دچار حمله قلبي شد و تا آستانه مرگ پيش رفت، مشعل المپيك را حمل خواهد كرد.
مسئولان برگزاري المپيك اعلام كردند فابريس موامبا هافبك باشگاه بولتون كه چند ماه پيش درجريان مسابقه تيمش مقابل تاتنهام در جام حذفي انگليس دچار حمله قلبي شده بود، يكي از حمل كننده هاي مشعل المپيك خواهد بود.
موامبا در 11سالگي از كنگو به انگليس مهاجرت كرد و در منطقه والتهام فورست لندن ساكن شد. قرار است زماني كه مشعل المپيك وارد اين منطقه شد، موامبا يكي از حمل كنندگان آن باشد.
پينگ پنگ بازان بامداد امروز راهي لندن شدند
نمايندگان پينگ پنگ ايران بامداد امروز براي حضور در المپيك 2012 عازم لندن شدند. رقابت هاي پينگ پنگ المپيك لندن از هفتم مرداد ماه آغاز مي شود و نوشاد عالميان و ندا شهسواري ورزشكاران كشورمان به مربيگري مهرداد بابادي وند برابر حريفان خود به ميدان مي روند.
اعزام تيم ملي تيراندازي ايران با 3 تيرانداز
كاروان تيراندازي ايران شامل سه تيرانداز بامداد ديروز جهت شركت در رقابت هاي المپيك لندن، عازم لندن شد. تيراندازان ايران قبل از حضور در لندن به آلمان خواهند رفت تا سلاح هاي خود را تحويل بگيرند. الهه احمدي و مه لقا جام بزرگ در تفنگ بادي و ابراهيم برخورداري در تپانچه بادي در المپيك به مصاف حريفانشان مي روند. همچنين الهام هاشمي، لازلو و چابا به عنوان كادر فني، تيراندازان را در سفر لندن همراهي كردند. تيراندازان شنبه هفتم مرداد در روز دوم رقابت ها در خط آتش قرار مي گيرند.
افغانستان با 6 نماينده درالمپيك لندن
افغانستان با شش نماينده در المپيك لندن حضور مي يابد. محمد ظاهر اغبر رئيس كميته ملي المپيك افغانستان هنگام ورود به لندن كاروان تكواندوكاران را كه در آن «نثار احمد بهاوي» و «روح الله نيكپا» تكواندوكاران مشهور افغانستان حضور داشتند را همراهي مي كرد. بنابر اين گزارش، افغانستان در المپيك 2012 لندن شش ورزشكار دارد كه در رشته هاي تكواندو، مشت زني و جودو رقابت خواهند كرد. همچنين اين كشور يك نماينده ورزشكار در رشته وزنه برداري درمسابقات پارالمپيك كه پس از المپيك برگزار مي شود، نيز دارد. كاروان ورزشكاران افغانستان قرار است تا اختتاميه مسابقات در دهكده المپيك درشرق لندن اقامت كنند.
9 ميليارد پوند هزينه براي ساخت تاسيسات المپيك 2012
براي ساخت تاسيسات و ورزشگا ه هاي المپيك 2012 لندن 9 ميليارد و 298 ميليون پوند هزينه شده است. بنابر اعلام مسئولان ورزش انگليس دهكده بازيها طي شش سال و مطابق بودجه تعيين شده ساخته شده است اين دهكده در منتهي اليه شرق لندن و در يك منطقه قديمي و مخروبه صنعتي ساخته شد و چهره شرق پايتخت را دگرگون كرد. در پارك المپيك 9 ورزشگاه و سالن ورزشي ساخته شده است كه دو مورد از اين سازه ها موقت است و درپايان مسابقات المپيك و پارالمپيك برچيده خواهد شد. تاسيسات المپيك لندن به گونه اي طراحي و ساخته شده است كه درپايان بازيها هم بتوان براي سال هاي طولاني از آنها استفاده كرد. مسئولان برگزاري رقابت هاي المپيك لندن اميدوارند بازي هاي المپيك لندن طي چهار سال آينده به طور بالقوه حدود 13 ميليارد پوند در آمد براي آنها داشته باشد كه بدون شك توريست ها نقش مهمي در اين زمينه دارند. اين گردشگران طي چهار سال آينده بيش از دو ميليارد و 300 ميليون پوند در انگليس هزينه خواهند كرد و اين هزينه اضافي باعث تقويت اقتصاد كشور بويژه دربخش گردشگري مي شود. لندن تنها شهر جهان است كه تاكنون سه بار ميزبان بازيهاي المپيك شده است. پيشتر بازيهاي المپيك 1908 و 1948 در پايتخت انگليس برگزار شده بود.
پوركاظمي: محجوب از حضور در المپيك بازماند
رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي گفت: جواد محجوب ملي پوش المپيكي جودو به دليل عفونت حاد گوارشي قادر به حضور در بازي هاي المپيك نيست.دكتر لطفعلي پوركاظمي، رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي و رئيس كميسيون پزشكي كميته ملي المپيك تصريح كرد: متاسفانه جواد محجوب جودوكار شايسته وزن 100- كيلوگرم تيم ملي كه سهميه ورودي المپيك را كسب كرده بود، به دليل عفونت حاد گوارشي قادر به حضور در بازي هاي المپيك نيست.دكتر پوركاظمي پس از معاينه دقيق اين ملي پوش جودو، افزود: با توجه به اينكه محجوب در 10 روز آينده به درمان آنتي بيوتيك نياز دارد، لذا نمي تواند در المپيك حضور داشته باشد. محجوب در حالي فرصت حضور در بازي هاي المپيك را از دست داده است كه پيش از اين نيز محمدرضا رودكي به دليل آسيب ديدگي از حضور در اين بازي ها بازمانده بود. به اين ترتيب جودوي ايران در اين دوره از بازي هاي المپيك هيچ نماينده اي نخواهد داشت.
مخالفت ژاك روگ با پيشنهاد اسرائيلي ها
رئيس كميته بين المللي المپيك، ژاك روگ، بار ديگر با پيشنهاد يك دقيقه سكوت براي اسراييلي هايي كه در المپيك 1972 مونيخ كشته شدند موافقت نكرد. 11 ورزشكار و مربي اسراييلي در جريان برگزاري المپيك 1972 مونيخ به وسيله مردان مسلح كشته شدند و اكنون مقامات اسراييلي از رئيس كميته بين المللي المپيك خواسته اند تا چهلمين سال اين رويداد را گرامي بدارند.روگ در اين مورد گفت: احساس مي كنيم كه مراسم افتتاحيه المپيك جايي نيست كه بخواهيم چنين اتفاق غم انگيزي را به ياد بياوريم.كميته بين المللي المپيك از سوي سياستمداران آمريكايي، اسراييلي و آلماني تحت فشار قرار دارد تا ياد كشته شدگان المپيك مونيخ در مراسم افتتاحيه با يك دقيقه سكوت گرامي داشته شود.
فرنگي كاران از ارمنستان راهي لندن مي شوند
فرنگي كاران المپيكي كشورمان كه هم اكنون آخرين مرحله از تمرينات آماده سازي خود را در خانه كشتي تهران پشت سر مي گذارند بايد بامداد روز 11 مرداد راهي المپيك شوند كه گويا تا اين لحظه قرار شده ملي پوشان از طريق ارمنستان راهي لندن شوند.حسام الدين جعفري، سرپرست تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان نيز با تاييد اين خبر گفت: هنوز به صورت قطعي نمي توان در اين رابطه به اظهارنظر پرداخت اما همچنان گفته مي شود از طريق ارمنستان به لندن خواهيم رفت.
 


دنيامالي: اسامي المپيكي ها را به فدراسيون هاي جهاني و كميته ملي المپيك اعلام مي كنم

بعد از المپيك مشكلات جدي تر مي شود

رئيس بركنار شده فدراسيون قايقراني گفت: مسئولان فدراسيون هاي جهاني پس از المپيك مسائل قايقراني ايران را جدي تر پيگيري مي كنند.
احمد دنيامالي در خصوص نامه تعليق فدراسيون جهاني رونينگ، اظهار كرد: فدراسيون هاي جهاني قايقراني پس از المپيك مسائل قايقراني ايران را خيلي جدي تر دنبال خواهند كرد. آن ها در حال حاضر درگير بازي هاي المپيك هستند، بنابراين بحث هاي اصلي در اين راستا پس از المپيك 2012 لندن خواهد بود.
وي ادامه داد: براي فدراسيون جهاني روئينگ، حضور من به دليل اينكه بنيان گذار اين رشته در ايران هستم، خيلي مهم است. اين اعتقاد آنها بود. مسئولان جهاني اين فدراسيون مدت زيادي است كه درگير بازي هاي المپيك هستند و وقتشان را صرف المپيك مي كنند. خيلي از چنين تصميماتي از قبيل تعليق و مسائل ديگر در زمان برگزاري بازي هاي المپيك گرفته خواهد شد. اكثر اعضاي فدراسيون هاي جهاني در ايام برگزاري بازي هاي المپيك دور هم جمع مي شوند و مشورت هايي با هم خواهند داشت. در آنجا موضوع متفاوت تر از گذشته مطرح خواهد شد. رئيس بركنار شده فدراسيون قايقراني افزود: در خصوص كانوئينگ تعليق اعلام شده است و عملا ورزشكاران اين رشته نمي توانند در رقابت هاي جهاني و آسيايي شركت كنند. همين امر هم براي روئينگ در آينده رخ خواهد داد. تمامي مسائل پس از المپيك اعمال خواهد شد.
وي در خصوص عدم اعزام ورزشكاران كانوئينگ به اردوهاي برون مرزي، اظهار كرد: عدم اعزام ورزشكاران به اردوهاي برون مرزي به دليل مشكل تعليق است. فدراسيون جهاني كانوئنيگ مسئولين جديد فدراسيون قايقران ايراني را به رسميت نمي شناسند. دنيامالي گفت: در المپيك لندن از ورود مسئولين جديد فدراسيون قايقراني جلوگيري خواهد شد. به طور مثال آقاي اسبقيان نمي تواند به المپيك برود. خودشان اعلام كرده اند كه به المپيك نمي رويم اما اين در شرايطي است كه اصلا نمي توانند بروند. به اين صورت هم نيست كه گفته شود نامه هاي ارسالي فقط يك تهديد است. بلكه داستان هاي درازي پشت اين ماجرا نهفته است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه اسامي المپيكي را اعلام مي كنيد؟ تصريح كرد: هنوز اين كار را نكرده ام اما به زودي نام هاي آنها را به فدراسيون هاي جهاني و كميته ملي المپيك اعلام خواهم كرد. براي رقابت هاي ديگر از قبيل كاناپول كوتاه نخواهم آمد اما موضوع المپيك با ساير رقابت ها متفاوت است.

 


آغاز شمارش معكوس واليباليست هاي جوان براي جهاني شدن


تيم واليبال جوانان كه براي شركت در رقابت هاي قهرماني آسيا و انتخابي جهان آماده مي شود از امروز با حضور هفده بازيكن وارد مرحله هشتم اردوهاي آماده سازي خود مي شود. آرمين صادقياني، محمد اميرمحمد، رضا رزاقي، ابوالفضل قلي پور، مسعود شهسواري، محمدرضا فتاحي، نويد جعفرزاده، سعيد تقوي و عليرضا نصراصفهاني همراه با ميلاد عبادي پور، جابر كامروا منش، آرش تقوي، قاسم كارخانه، محمد فلاح، اميرعلي فتح علي، شهاب احمدي و علي رشيدي بازيكناني هستند كه در اين مرحله از اردوي تيم واليبال جوانان حضور خواهند داشت. هفده بازيكن دعوت شده به مرحله هشتم (با احتساب اردوي اول كه به منظور شناسايي بازيكنان برگزار شد) اردوي آماده سازي تيم واليبال جوانان به مدت يازده روز تمرينات خود را در تهران دنبال مي كنند. در پايان اين مرحله از اردو 12 بازيكن براي سفر به تونس و شركت در تورنمنت بين المللي اين كشور انتخاب مي شوند. تيم هاي جوانان و «ب» تونس، الجزاير، مراكش و تيم جوانان فرانسه از شركت كنندگان در تورنمنت بين المللي تونس هستند كه نيمه دوم مرداد ماه برگزار خواهد شد و تيم جوانان نيز در آن شركت مي كند. تيم واليبال جوانان ايران براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا و انتخابي جهان آماده مي شود. اين مسابقات طي روزهاي 6 تا 14 مهر ماه با حضور 15 تيم در اروميه برگزار خواهد شد. سه تيم برتر اين رقابت ها سهميه شركت در پيكارهاي جهاني را كسب مي كنند. ايران در دوره گذشته مسابقات قهرماني آسيا به عنوان نايب قهرماني دست يافت.

 


در مسابقات كيك بوكسينگ حاصل شد

ورزشكار مشكين شهري در لندن نشان طلا گرفت

مشكين شهر- خبرنگار كيهان:
رزمي كار مشكين شهري مدال طلاي مسابقات كيك بوكسينگ جام آزاد اروپا را از آن خود كرد.
در اين مسابقات كه اخيرا با شركت رزمي كاران 8 كشور جهان در گرجستان برگزار شد، «جابر ميرزازاده» در وزن 65 كيلوگرم صاحب گردن آويز طلا شد.
«ميرزازاده» هنگام بازگشت از اين مسابقات با استقبال پرشكوه از سوي مسئولان و ورزش دوستان مواجه شد.

 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14