(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 مرداد 1391 - شماره 20266

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بعد از اقامه نماز جمعه صورت گرفت
راهپيمايي نمازگزاران تهراني در اعتراض به نسل كشي مسلمانان ميانمار
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
در مباحث اقتصادي بايد از شعار پرهيز كرد و به سراغ توليد و سرمايه گذاري رفت
درپرتو وحي
انتقاد شديد امام جمعه قم از قتل عام مسلمانان در ميانمار
ولايتي: سوريه حلقه طلايي زنجيره مقاومت است
ميشل عون در ديدار ركن آبادي: حمايت از مقاومت اصل تغيير ناپذير است
رايزني قائم مقام نخست وزير سوريه با مقامات ايراني
خزاعي در شوراي امنيت مطرح كرد
عمليات تروريستي بلغارستان كار رژيم صهيونيستي است
افطاربا شهدا
مديركل اوقاف و امور خيريه همدان: سازمان اوقاف يك ميليون حافظ قرآن تربيت مي كند
سفير ايران در سوريه در ديدار با معاون بان كي مون:
اقدام نظامي عليه سوريه بازي با آتش است


بعد از اقامه نماز جمعه صورت گرفت

راهپيمايي نمازگزاران تهراني در اعتراض به نسل كشي مسلمانان ميانمار

نمازگزاران تهراني بعد از اقامه نماز جمعه در اعتراض به كشتار مسلمانان در ميانمار راهپيمايي كردند.
به گزارش فارس، نمازگزاران روزه دار تهراني پس از اقامه نماز جمعه راهپيمايي خود را از مقابل درب اصلي دانشگاه تهران به سمت ميدان انقلاب اسلامي ادامه دادند.
در اين راهپيمايي نمازگزاران با شعارهايي همچون مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، قتل عام مسلمانان ميانمار جنايت دوباره استكبار، سكوت در برابر جنايت خيانت است خيانت و با حمل دست نوشته هايي، انزجار خود را از نسل كشي مسلمانان ميانمار اعلام و همچنين سكوت مجامع بين المللي و مدعي حقوق بشر را در قبال اين موضوع محكوم كردند.
دانشجويان مشهد
كشتار مسلمانان ميانمار را
محكوم كردند
دانشجويان دانشگاههاي مختلف مشهد ظهر ديروز همزمان با برگزاري نماز جمعه، با برپايي يك راهپيمايي كشتار بي رحمانه مسلمانان ميانمار را محكوم كردند.
به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، اين راهپيمايي كه از خيابان امام رضا«ع» به سوي حرم مطهر رضوي برگزار شد با شعارهايي در محكوميت مدعيان دفاع از حقوق بشر و سكوت مجامع بين المللي همراه شد.
دانشجويان دختر و پسر دانشگاههاي مشهد با در دست داشتن پلاكارد و دست نوشته هايي، فرياد مظلوميت مسلمانان ميانمار را سر دادند و از مردم هميشه در صحنه كشورمان خواستند با كمك هاي مالي خود به كمك مردم اين كشور محروم در شرق آسيا بشتابند.
راهپيمايان پس از شركت در اين همايش خودجوش به جمع نماز گزاران جمعه مشهد پيوستند.


آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:

در مباحث اقتصادي بايد از شعار پرهيز كرد و به سراغ توليد و سرمايه گذاري رفت

خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: در مباحث اقتصادي بايد از شعار پرهيز كرد و به سراغ توليد و سرمايه گذاري رفت و دولت بايد در اين راستا امنيت را به طور كامل برقرار كند.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به نام گذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به حمايت از توليد ملي گفت: در ديدار اخير مقام معظم رهبري با مسئولين ايشان بارها تاكيد كردند كه بحث حمايت از سرمايه گذاري ملي كار و مسئله گذر از فشارها و تحريم هاي خارجي بايد از سوي مسئولين مورد توجه جدي قرار گيرد.
وي افزود: بحث اقتصاد يكي از مهمترين مباحثي است كه بايد از سوي مسئولين مورد توجه قرار گيرد زيرا باعث گسترش عظمت اسلام و امت اسلامي مي شود از اين رو توجه به بيانات رهبري به خصوص درباره اينكه بايد آرمانگرا باشيم و به دنبال آرمان هاي واقعي برويم، بايد از سوي دستگاه هاي اجرايي لحاظ شود.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه ما بايد حمايت از كالاي داخلي را در دستور كار خود قرار دهيم، اظهار داشت: قيمت ها بايد به صورت مناسب تعيين شود، در بازار رقابت برقرار باشد و سطح توليدات داخلي بالا باشد تا رقابت با كالاهاي مشابه در عرصه جهاني ايجاد شود.
امامي كاشاني تصريح كرد: در مباحث اقتصادي بايد از شعار پرهيز كرد و به سراغ توليد و سرمايه گذاري رفت و دولت نيز بايد در اين راستا امنيت را به طور كامل برقرار كنند به طوري كه فروشنده و خريدار هر دو سود ببرند و اين عوامل به طور كلي اگر به صورت منسجم و هماهنگ برگزار شود، باعث خواهد شد كه عظمت نظام جمهوري اسلامي ايران افزايش يابد.
وي با اشاره به اينكه استكبار اطراف جهان اسلام را دربر گرفته است، تصريح كرد: كشتار مردم ميانمار و جنايات ديگر در قبال كشورهاي مسلمان براي مقابله با اسلام است كه اين موضوع به حمد خدا با وقوع بيداري هاي اسلامي در منطقه رفع شده است و دشمنان نتوانسته اند در كشورهايي همچون سوريه به دليل درايت مردم به اهداف خود دست يابند.
امام جمعه موقت تهران افزود: تمام حقايقي كه در جهان اسلام در حال رخ دادن است، ما را متوجه اين موضوع مي كند كه به وظايف خود عمل كنيم و طبق فرمايشات رهبري مسير خود را به شكلي ادامه دهيم كه به نظام عدل و آرمان واقعي جهان بشري برسيم.
آيت الله محمد امامي كاشاني همچنين در خطبه اول نمازجمعه با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان و ايام روزه داري مؤمنان گفت: همه عزيزان و همه نمازگزاران را به تقوا و ورع دعوت مي كنم چرا كه ماه مبارك رمضان ماه تقوا و ورع است.
وي با اشاره به اينكه در قرآن كريم روزه به صبر تشبيه شده است، افزود: درباره دليل اينكه در آيات قرآن كريم روزه به صبر تشبيه شده است، تمام مفسرين عقيده يكساني دارند.
خطيب ديروز نمازجمعه تهران ادامه داد: روزه در ايام روزه داري خود مبطلاتي دارد كه بخشي از آن ظاهري و بخشي ديگر از آن باطني است.
آيت الله امامي كاشاني ادامه داد: مبطلات ظاهري عبارت است از نخوردن آب و غذا و بقيه مسائلي كه بايد به آن توجه شود و مبطلات باطني عبارتند از دل صاف و پاكيزه و رعايت حقوق مردم، اگر مبطلات ظاهري رعايت نشود، روزه در ظاهر باطل مي شود و در صورت عدم رعايت مبطلات باطني روزه از روح و كالبد باطني آن جدا مي شود.
وي با اشاره به اينكه در ماه مبارك رمضان انسان به خاطر احترام اين ماه مبارك در مورد برخي از آنها منع شده است، گفت: آب خوردن و غذاخوردن در بقيه ايام سال مجاز و جايز است اما در ماه مبارك رمضان سبب مي شود تا در انسان در مقابل گناه مقاومت ايجاد شود.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: اين مقاومت انسان را كمك مي كند تا در بقيه ايام سال در مقابل گناهان مقاومت كند و اين صبر كمك مي كند انسان در برابر ناملايمات بايستد.
آيت الله امامي كاشاني با اشاره به اينكه بخشي از اين تمرين و مقاومت بحث ظاهري آن و بخش ديگري بحث باطني آن است، گفت: بحث باطني آن اين است كه انسان در برابر ماه مبارك رمضان و در برابر قانون خدا قرار مي گيرد و ماه مبارك رمضان در حقيقت سبب استحكام و مقاومت انسان مي شود.
نيروي قدس نقش اول را در عرصه منطقه اي و جهاني ايفا مي كند
نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: سپاه يكي از ابزار زمينه ساز ظهور امام زمان است و در عرصه بيداري منطقه اي و بين المللي نيروي قدس نقش اول را ايفا مي كند.
به گزارش فارس حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه در سخنان پيش از خطبه نمازجمعه تهران سخناني پيرامون نقش انقلاب اسلامي در شكل گيري دولت كريمه مطرح كرد و گفت: در سه مقطع از تاريخ، اراده خداوند در برابر اراده بندگان طغيانگرش به طور همه جانبه قرار مي گيرد كه البته هميشه تقابل حق و باطل بوده است.
سعيدي ادامه داد: يكي ازاهداف حضور آمريكا در عراق مقابله با پديده مهدويت بود نماينده ولي فقيه در سپاه خاطر نشان كرد: اراده خدا در يك طرف و اراده بندگان عصيان گر در طرف ديگر براي مقابله با مهدويت است. در عصر ما ايجاد زمينه براي ظهور امام زمان(عج) نياز به اسباب و وسايل و وسائط دارد كه بسيار متفاوت و گسترده است.
سعيدي با بيان اينكه در روايات علائم و شواهد ظهور متفاوت است، گفت: بسياري از علائم ظهورطي سالها مشاهده شده است اما شرايط ظهور پيوسته است و قبل از ظهور اتفاق مي افتد.
وي در ادامه با بيان اينكه 5 نوع آمادگي براي ظهور امام زمان(عج) بايد فراهم شود، اظهار داشت: آمادگي فردي، آمادگي زمينه سازي، آمادگي سيستمي، آمادگي منطقه اي و آمادگي بين المللي از جمله اين آمادگي هاست. يعني بايد جنبش وال استريت شكل بگيرد و مردم آمريكا از حزب دموكرات و غيره به تنگ بيايند و سازمان ملل مأيوس شوند. همچنين شرايط خاورميانه بايد متحول مي شد. شرايط خاورميانه به هيچ عنوان براي ظهور امام زمان(عج) مناسب نبود و اين تحولات بايد اتفاق مي افتاد.
نماينده ولي فقيه در سپاه در بخش ديگري از سخنانش خاطر نشان كرد: در طول بيش از هزار سال غيبت، همه كساني كه در راه حكومت ديني و ولايت فقيه تلاش كردند آمادگي زمينه سازي را داشته اند.
سعيدي ادامه داد: منطقه خاورميانه مركز پشتيباني ظهور امام زمان است و اروپا و ملت آمريكا بايد بيدار شوند بار اصلي زمينه سازي ظهور امام زمان بر دوش رهبري و ملت ايران است.
نماينده ولي فقيه در سپاه تاكيد كرد: سپاه يكي از ابزارهاي زمينه ساز ظهور امام زمان(عج) است و در عرصه بيداري منطقه اي و بين المللي نيروي قدس نقش اول را ايفا مي كند و همچنين در زمينه آماده سازي نيروي انساني، بسيج قهرمان تلاش مي كند، نياز به صد ميليون پاسدار و بسيجي داريم تا زمينه ظهور فراهم شود.
وي افزود: فرمانده سپاه پاسداران و نماينده ولي فقيه در سپاه وظيفه آمادگي فردي، آمادگي منطقه اي، آمادگي بين المللي و آمادگي زمينه سازي براي ظهور امام زمان(عج) را دارند. پرچم ظهور مهدي(عج) بر دوش ملت ايران است.
سعيدي در پايان با بيان اينكه بين ولايتمداري و ولايت پذيري فرق وجود دارد، گفت: ولايت پذير آن است كه ذهن، رفتار و زبانش تماماً در جهت ولايت باشد. ما بايد در برابر قدرت هاي استكباري بايستيم تا زمينه ظهور فراهم شود.
 


درپرتو وحي

آخر عاقبت خطاكاران
و نيكوكاران و پاكان
قرآن مجيد:
هر كس در محضر پروردگارش خطاكار حاضر شود
آتش دوزخ براي اوست
در آن (جا) نه مي ميرد و نه زندگي مي كند!
و هر كس با ايمان نزد او آيد و عمل صالح انجام داده باشد
چنين كساني درجات عالي دارند
باغهاي جاويدان بهشت، كه نهرها از زير درختانش
جاري است
در حاليكه هميشه در آن (جا) خواهند بود.
اين است پاداش كسي كه خود را (از گناهان)
پاك نمايد.
سوره طه
آيات 74 تا 76
 


انتقاد شديد امام جمعه قم از قتل عام مسلمانان در ميانمار

امام جمعه قم با اشاره به اينكه دشمنان مي خواهند با ايجاد مشكلات مردم را از نظام جدا كنند، گفت: هر كدام از ما در منزل، خيابان، كارخانه و محل كار بايد به منزله يك سرباز مدافع نظام و انقلاب باشيم .
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه نخست نماز جمعه قم با اشاره به جايگاه حضرت خديجه در اسلام، بصيرت و آگاهي را از جمله ويژگي هاي آن حضرت ذكر كرد و گفت: خديجه در سخت ترين شرايط در شعب ابي طالب در محاصره اقتصادي با نگاه ارزشي مشكلات را به جان خريد و در كنار پيامبر ماند .
وي حضرت خديجه را حامي رسالت و محب امامت دانست و افزود: زندگي حضرت خديجه براي دختران امروز ما درس است كه به همسران خود فخر فروشي نكنند، دچار غرور نشوند و مال و منال پدر و مادر خود را به رخ همسران خود نكشند .
وي در خطبه دوم نماز با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان خاطرنشان كرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و بايد در اين ماه با قرآن هر چه بيشتر انس بگيريم؛ مبادا قرآن هاي ما در اتاق ها و طاقچه ها خاك بخورد.
امام جمعه قم با بيان اينكه مومنان در ماه مبارك رمضان در حال مسابقه هستند، گفت: همان طور كه شركت كنندگان در مسابقات دنيايي تمام تلاش خود را براي اينكه برنده شوند و جايزه بگيرند به كار مي بندند ما نيز بايد تلاش كنيم در مسابقه ماه مبارك رمضان اول شويم .
وي ماه مبارك رمضان را ماه آمرزش گناهان دانست و با اشاره به روايات معصومين، بر بهره گيري از معنويات اين ماه تاكيد كرد .
حسيني بوشهري در ادامه با اشاره به نامگذاري روز ششم مردادماه به عنوان روز نماز جمعه، حضور گسترده مردم در نماز جمعه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: حضور پرشكوه مردم در نماز جمعه مايه عزت جامعه اسلامي است .
وي ادامه داد: نماز جمعه پايگاه دين خدا و انقلاب است و مراقب باشيد جاي شما در اين پايگاه خالي نماند .
امام جمعه قم همچنين با اشاره به سالروز شهادت شيخ فضل الله نوري افزود : اين عالم و مجتهد بزرگوار بالاي دار رفت اما در مقابل توطئه دشمنان سكوت اختيار نكرد .
وي اظهار داشت: شيخ فضل الله وقتي مي بيند مسيري در جامعه ايجاد شده است كه سرنوشت دين و شريعت را به سمت ديگري مي برد و امر بين ماندن و مرگ داير است، مرگ را انتخاب مي كند و اين هويت عالم زمان شناس است.
حسيني بوشهري افزود: شيخ فضل الله نوري مرگ را انتخاب كرد تا ننگ را انتخاب نكند؛ مردان خدا بين مرگ و ننگ، مرگ را انتخاب مي كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، ديدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب را در هفته گذشته مورد توجه قرار داد و به تحليل برخي از بيانات ايشان پرداخت و اظهار كرد: جانمايه كلام رهبر در اين جمله خلاصه مي شود كه آرمان گرايي و واقع بيني قابل جمعند، يعني مي شود انسان هم آرمان گرا باشد و هم واقع بين، منتها بايد مواظب باشيم براي ما واقعيت سازي نكنند .
حسيني بوشهري تصريح كرد: نكته ديگري كه رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره كردند اين است كه اگر ما به توانمندي هايمان تكيه كنيم ظرفيت هاي بسيار زيادي داريم اما بايد مراقب باشيم دشمن خودش را بزرگ و ما را كوچك جلوه ندهد .
وي با بيان اينكه واقعيات نظام جمهوري اسلامي در طول اين 33 سال اين است كه رشد كرده ايم و تعارف هم ندارد، گفت: اما دشمن توطئه مي كند، نقشه مي كشد، بحران اقتصادي درست مي كند و اين واقعيت است .
امام جمعه قم تاكيد كرد: ما در هشت سال دفاع مقدس خم به ابرو نياورديم بلكه فرزندانمان را هم به جبهه فرستاديم و به شهادت رسيدند .
وي با بيان اينكه امروز دشمن با اين فشار اقتصادي مي خواهد روي بازار و روي ذهنيت ما اثر بگذارد، اظهار داشت: دشمنان به دنبال اين است كه بين انقلاب و مردم فاصله انداخته و اين ذهنيت را در مردم ايجاد كند كه چرا اين انقلاب را قبول كرديم .
وي در ادامه با بيان اينكه مردم تصور نكنند روحانيت، ائمه جمعه و جماعات از گراني ها بي اطلاع هستند، تصريح كرد: بنابر فرموده رهبري «ما اكنون در دقيقه 90 هستيم» اگر در اين دقيقه 90 ايستادگي كرديم و چراغ سبز به دشمن نشان نداديم مثل 33 سال گذشته از اين گردنه سخت عبور خواهيم كرد و اگر در اين راه سست شديم خوشحالي دشمن را رقم زده ايم.
امام جمعه قم تاكيد كرد: البته ما نمي گوييم دولت و مديران مسئوليت ندارند، بلكه آنان بايد تلاش كنند و دغدغه مردم را داشته باشند تا مردم در رفاه و آسايش باشند .
وي افزود: روزي مرزهاي جغرافيايي ما شلمچه و مهران بود اما امروز مرزهاي ما تا آمريكاي لاتين گسترده شده است و دشمن چنين مرزي را نمي تواند بپذيرد .
حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انفجارهاي دوشنبه خونين عراق اظهار داشت: دولت عراق دولت مستقلي است و به كسي باج نمي دهد .
وي افزود: از زبان مردم عراق اعلام مي كنيم هر چه فشارها بيشتر شوند رابطه مردم و مسئولان بيشتر مي شود و دشمنان ناكام خواهند ماند .
امام جمعه قم در ادامه سخنان خود حادثه تلخ كشتار مردم مسلمان ميانمار را مورد توجه قرار داد و گفت: اين حادثه تلخ قلب هر انسان مسلمان و غيرمسلمان را به درد مي آورد .
وي صحنه هاي قتل فجيع مسلمانان ميانمار را تكان دهنده عنوان كرد و افزود : دولت ميانمار به بهانه اينكه اين مسلمانان مهاجر هستند آن ها را قتل عام مي كند و مجامع بين المللي نيز مثل هميشه سكوت كرده اند .
وي در بخش ديگري از سخنان خود انفجار، شورش و اشغال سوريه را به جرم همراهي با مقاومت لبنان دانست و ادامه داد: سيد حسن نصرالله اعلام كرد بخش قابل توجهي از سلاح هايي كه به سمت رژيم صهيونيستي فرستاديم سوريه به ما داده بود .
امام جمعه قم با اشاره به اينكه سوريه پايگاه مقاومت و در كنار حزب الله و مردم لبنان است، اظهار داشت: سيدحسن نصرالله با اين پيام به جهان اسلام اعلام كرد سوريه با ماست .
 


ولايتي: سوريه حلقه طلايي زنجيره مقاومت است

مشاور رهبرمعظم انقلاب در امور بين الملل سوريه را حلقه طلايي جبهه مقاومت دانست.
علي اكبر ولايتي در جمع اعضاي تيم هاي اضطراري و امداد و درمان دوران دفاع مقدس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور با اشاره به اتفاقات دو هفته اخير در سوريه، گفت: آمريكايي ها و صهيونيست ها طرحي را پيش بيني كرده بودند كه با انفجار چند روز پيش در دمشق، به حركت مزدوران استخدام شده از كشورهاي ديگر كه افراد متعصب القاعده هستند چراغ سبز نشان دهند و در شوراي امنيت گروه معارض را به رسميت بشناسند و نظام سوريه را غيرمشروع اعلام كنند.
وي افزود: آنها مطمئن بودند كه اين كار باعث سقوط حكومت سوريه مي شود اما اين توطئه به نتيجه نرسيد. آنها حتي دبيركل سازمان ملل را به عنوان ابزار دست آمريكايي ها به چين فرستادند و نخست وزير يكي از كشورهاي منطقه به روسيه رفت كه اين دو كشور قطعنامه غربي ها را بر ضد سوريه وتو نكنند اما موفق نشدند.
ولايتي افزود: با شكست اين توطئه در نهايت قطر، پادوي بي مقدار خود را ملزم به برگزاري نشست وزراي امور خارجه اتحاديه عرب كرد اما در اين نشست نيز برخي كشورها مانند عراق با طرح هاي آنها مخالفت كردند و تنها نتيجه اين نشست اين بود كه در صورت كناره گيري بشاراسد، او را تحت تعقيب قرار ندهند.
مشاور رهبر انقلاب با اشاره به سخنان نماينده روسيه در سازمان ملل درباره اينكه هدف از توطئه بر ضد سوريه اقدام بر ضد جمهوري اسلامي ايران است، گفت: ايران امروز به بركت انقلاب اسلامي نه تنها يك قدرت منطقه اي بلكه يك قدرت فرامنطقه اي است.
وي اضافه كرد: اين موضوع موجب شده است آمريكا، متحدان اروپايي و عرب خود و برخي مسلمانان خائف در منطقه را به دنبال خود بكشد تا جبهه اي كه حامي جمهوري اسلامي ايران است و همچنين زنجيره مقاومت را كه از يك طرف خط دفاعي ايران و از طرف ديگر خط مقاومت بر ضد صهيونيست ها و سازش است را بشكند.
مشاور رهبرانقلاب اضافه كرد: سوريه حلقه طلايي اين جبهه است. اگر آنها بتوانند بر سوريه غلبه كنند، سراغ عراق مي روند و بايد دانست كه اين رويارويي نبرد حق و باطل است.
ولايتي گفت: 25 انفجاري كه در عراق رخ داد در انتقام آمريكا و صهيونيست ها از نوري مالكي به دليل حمايت از بشاراسد، بود.
وي گفت: بسياري از انقلابيون منطقه كه بر ضدحكام وابسته خود قيام كرده اند، نداشتن ولايت را يكي از ضعف هاي اصلي انقلاب هاي خود بيان مي كنند.


ميشل عون در ديدار ركن آبادي: حمايت از مقاومت اصل تغيير ناپذير است

رهبر جريان آزاد ملي لبنان گفت: حمايت از مقاومت به عنوان يك اصل تغييرناپذير براي ما به شمار مي رود و من همواره بر اين موضوع تاكيد كرده ام.
سفير ايران در لبنان در اين ديدار از نقش ميشل عون در پيروزي مقاومت در جنگ 33 روزه لبنان و رژيم غاصب صهيونيستي تمجيد كرد و افزود: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران فرمودند اكنون دو سناريو و دو محور اصلي در منطقه فعال هستند يكي محور مقاومت در برابر رژيم غاصب صهيونيستي و ديگري محور آمريكايي و اسرائيلي در ضديت با محور مقاومت.
ركن آبادي همچنين با اشاره به تحولات اخير در سوريه اظهار داشت: ايران قاطعانه از خواست اكثريت مردم سوريه در انجام اصلاحات به رهبري بشار اسد حمايت مي كند.
ميشل عون همچنين در اين ديدار با تشكر و قدرداني از تلاش هاي ايران در حمايت از محور مقاومت خاطرنشان كرد: حمايت از مقاومت به عنوان يك اصل تغييرناپذير براي ما به شمار مي رود و من همواره بر اين موضوع تاكيد كرده ام كه بروز برخي مشكلات در مديريت امور در صحنه داخلي لبنان هيچگاه خللي در اين باره وارد نخواهد كرد.
به گزارش ايسنا، رهبر جريان آزاد لبنان با اشاره به حساسيت بيش از حد تحولات منطقه و تحولات صحنه داخلي لبنان بر ضرورت حفظ جايگاه ارتش در برقراري ثبات و آرامش در لبنان تاكيد كرد و گفت: حمايت معنوي تمام گروه هاي سياسي از ارتش امري ضروري است و نبايد در هيچ شرايطي ارتش تضعيف شود.
 


رايزني قائم مقام نخست وزير سوريه با مقامات ايراني

«عمر غلاونجي» قائم مقام نخست وزير سوريه و هيئت همراه با تعدادي از مسئولان ارشد كشورمان ديدار و از آخرين تحولات ميداني سوريه گزارش داد.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، سعيد جليلي در اين ديدار با اشاره به حمايت مقتدرانه سوريه از مردم فلسطين در جنگ 22 روزه غزه با وجود سكوت بسياري از كشورهاي عربي اظهار داشت: مردم منطقه باور نمي كنند كه آمريكا و كشورهايي كه در تاريخ خود حتي يك انتخابات برگزار نكرده اند، امروز مدافع دموكراسي و حقوق ملت هاي منطقه باشند.
وي افزود: فشارهايي كه به سوريه وارد شده است اگر به ديكتاتورهاي منطقه كه با آمريكا همراهي مي كنند وارد شود، ظرف يك هفته ساقط مي شوند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه گفت: پشتيباني دولت و ملت سوريه از مقاومت در منطقه يك نمونه مثال زدني است، به همين خاطر امروز هدف آمريكا، صهيونيستها و تروريست ها قرار گرفته اند.
وي افزود: ملت و دولت سوريه با عبور از اين مرحله عزت و قدرتي مضاعف خواهند يافت.
«عمر غلاونجي»، قائم مقام نخست وزير سوريه نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از آخرين تحولات ميداني سوريه، از حمايت هاي بي شائبه ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران تشكر كرد و مناسبات دو كشور را راهبردي و بلندمدت دانست.
وي افزود: تحريم ها و فشارهاي اقتصادي غرب بر ضد سوريه بيش از آنكه دولت سوريه را تحت فشار قرار دهد، ملت و قشرهاي آسيب پذير را تحت فشار قرار مي دهد.
«محمدرضا رحيمي» معاون اول رئيس جمهوري نيز شامگاه چهارشنبه در ديدار با قائم مقام نخست وزير سوريه و هيئت همراه ضمن تسليت به خاطر انفجار تروريستي اخير در سوريه و درگذشت جمعي از مسئولان اين كشور، گفت: در شرايطي كه همه قدرت هاي بزرگ براي ضربه زدن به ملت سوريه با يكديگر متحد شده اند، مواضع ملت ايران در قبال ملت سوريه تغييرناپذير است و همواره در كنار برادران سوري خود خواهند بود.
غلاونجي نيز در اين ملاقات با بيان اينكه سوريه امروز در معرض توطئه سنگين قدرت هاي زورگو قرار دارد، تاكيد كرد: با درايت و خردمندي رهبران سوريه، مردم اين كشور با يكپارچگي و همبستگي، بحران موجود را پشت سر خواهند گذاشت.
گفتني است، پيش از اين غلاونجي با صالحي وزير امور خارجه كشورمان، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و علي سعيدلو معاون رئيس جمهور در امور بين الملل نيز ديدار و گفت وگو كرد.


خزاعي در شوراي امنيت مطرح كرد

عمليات تروريستي بلغارستان كار رژيم صهيونيستي است

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل گفت: عمليات تروريستي بلغارستان تنها از سوي رژيمي قابل طراحي و اجرا است كه تاريخچه كوتاه آن پر از عمليات تروريستي براي رسيدن به اهداف سياسي است.
محمد خزاعي طي سخناني در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل متحد با اعلام مطلب فوق افزود: در خصوص اقدام تروريستي بلغارستان موضع جمهوري اسلامي ايران محكوميت هرگونه اقدام تروريستي در هر قالب و شكلي است.
وي ادامه داد: در طول تاريخ نمونه هاي بارزي از اقدام رژيم صهيونيستي براي كشتن شهروندان خود و يهوديان وجود دارد اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران خود قرباني اينگونه عمليات هاي تروريستي بوده و ترور دانشمندان هسته اي كشورمان هنوز در اذهان ما زنده است.
خزاعي گفت: در خصوص موضوع هسته اي نيز رژيم صهيونيستي بصورت غيرقانوني داراي صدها كلاهك هسته اي در زرادخانه هاي خويش مي باشد و چنانچه اركان سازمان ملل از جمله شوراي امنيت گامي را در جهت برخورد با سياست ها و اقدامات جنايتكارانه اين رژيم برندارد اميد به تحقق صلح و ثبات در خاورميانه كماكان به مثابه رويا خواهد بود.
تصميم نادرست امنيت منطقه را درخطر قرار مي دهد
سفير و نماينده دائم كشورمان نزد سازمان ملل متحد در بخش ديگري از سخنان خود درباره تحولات خاورميانه كشورهاي غربي را به بازنگري در سياست هاي خود در قبال تحولات خاورميانه فراخواند و نسبت به اشتباه ارزيابي و اتخاذ تصميمات نادرست در شرايط كنوني اين منطقه هشدار داد.
خزاعي تصريح كرد: خاورميانه شاهد طوفان تغييرات گسترده اي است كه اين منطقه را دربر گرفته و در اثر آن مردم منطقه به دنبال مردمسالاري و مخالفت با ديكتاتورهاي مورد حمايت غرب هستند.
وي با پيچيده خواندن شرايط كنوني در خاورميانه گفت: تهديدات فزاينده ناشي از تروريسم، افراط گرايي و مداخله خارجي موانعي براي رشد، توسعه و ثبات منطقه به شمار مي روند.
وي افزود: در اين شرايط هرگونه اشتباه ارزيابي، تصميمات نادرست و آتش افروزي بر كل منطقه تاثير گذاشته و به مردم بسياري صدمه خواهد زد. از اين رو نمي توان بر روي موضوع خاصي در منطقه تاكيد كرد و از مسائل ديگر چشم پوشي كرد.
سفير و نماينده دائم كشورمان تلاش براي تغيير واقعيت از طريق زور و درگيري مسلحانه را مخاطره آميز خواند و افزود: پرواضح است كه نگاه افراطي به برخي مسائل به تشديد خشونت منجر خواهد شد.
وي اضافه كرد، در خاورميانه اجزاي مختلفي بايد در كنار هم ديده شود تا تصوير كاملي از واقعيت ترسيم گردد و در اين رابطه بايد روند مردمسالاري، توسعه، روابط اقتصادي، بازار انرژي را درنظر بگيريم و همچنين نگران افراط گرايي، تروريسم و انتقام گيري هاي قومي و طايفه اي باشيم.
سفير و نماينده دائم كشورمان بر ضرورت تجديدنظر در رويكردها نسبت به تحولات خاورميانه تاكيد كرد و افزود: غرب بايد نگاهش را نسبت به خاورميانه عوض كند و اين تنها راه پيش روي ما براي ايجاد صلح، ثبات و پيشرفت مي باشد و اين امر از طريق همكاري بجاي تقابل و پاسخ صحيح به خواسته هاي مردم بجاي مجبور كردن آنها براي قبول راه حل هاي مصنوعي محقق خواهد شد.
محمد خزاعي در خصوص تحولات سوريه تاكيد كرد: ما معتقديم شرايط جاري در سوريه تنها از طريق گفت وگوي ملي در يك چارچوب مسالمت آميز قابل حل مي باشد.
وي با اشاره به سفر اخير كوفي عنان به كشورمان و ديدار و ملاقات با مقامات ارشد ايران تصريح كرد: مقامات جمهوري اسلامي ايران حمايت خود را از ماموريت كوفي عنان اعلام و نگراني عميق خود را از تاثيرات هرگونه نقض تماميت ارضي و حاكميت سوريه بر منطقه ابراز نمودند.
آمادگي ايران براي ميانجيگري
بين سوريه و مخالفان
سفير و نماينده دائم كشورمان با اشاره به آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي ميانجيگري بين حكومت سوريه و گروه هاي مخالف، افزود: تلاش هاي مختلفي از سوي برخي كشورها براي پيچيده كردن شرايط در سوريه از طريق تامين پول و سلاح براي گروه هاي مسلح صورت مي گيرد در حالي كه خرابكاري و تروريسم از جمله خشونت عليه مردم بي گناه بايد پايان يابد و كشورهاي منطقه بايستي با يكديگر براي حل بحران سوريه، به نحوي كه نتيجه نهايي آن براي مردم سوريه، منطقه و جامعه بين المللي سودمند باشد همكاري كنند.
محمد خزاعي در خصوص موضوع فلسطين از شوراي امنيت سازمان ملل و جامعه جهاني خواست تلاش هاي خود را به سمت جلوگيري از تشديد تنش ها و درگيريها در سرزمين هاي اشغالي معطوف نمايند.
وي در اين رابطه به تداوم بي حرمتي به اماكن مقدس، توسعه غيرقانوني شهرك ها در مناطق اشغالي، حملات موشكي و بمباران مناطق غيرنظامي توسط نيروهاي اشغالگر اسرائيلي بويژه در غزه و هدف قرار دادن شهروندان غيرنظامي فلسطيني توسط نيروهاي رژيم صهيونيستي اشاره كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران در اين رابطه از مواضع و اقدامات جنبش عدم تعهد در درخواست از كشور سوئيس براي برگزاري كنفرانسي براساس مفاد كنوانسيون ژنو براي حمايت از شهروندان غيرنظامي فلسطين حمايت مي كند.
 


افطاربا شهدا

خانواده هاي شهدا، جانبازان و اقشار مختلف مردم تهران، شب جمعه با حضور در مزار شهداي دفاع مقدس مراسم افطار را برگزار كردند.
به گزارش كيهان، جمع كثيري از خانواده هاي شهدا، جانبازان و گروه هاي مختلف ساكن تهران شب جمعه گذشته در جوار مزار شهداي دفاع مقدس افطار كردند.
بنابراين گزارش در گلزار شهدا جمعي از رزمندگان دفاع مقدس نيز مراسم افطاري را براي روزه داران برگزار كردند و روزه داران بعد از اداي نماز جماعت مغرب و عشا در جوار مزار شهداي جنگ تحميلي افطار كردند و براي شادي روح شهدا و پيروزي انقلاب مسلمانان جهان دست به دعا برداشتند.


مديركل اوقاف و امور خيريه همدان: سازمان اوقاف يك ميليون حافظ قرآن تربيت مي كند

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل اوقاف همدان گفت: سازمان اوقاف كشور، تربيت يك ميليون حافظ قرآن را بر عهده گرفته است.
«حجت الاسلام والمسلمين محمد صالحي» در گفتگو با خبرنگاران افزود: در رأستاي تحقق نظر رهبر معظم انقلاب مبني بر لزوم تربيت 10 تا 15ميليون نفر حافظ قرآن در كشور، سازمان اوقاف نيز با ورود در اين عرصه، به برنامه ريزي پرداخته و تربيت تعداد مذكور را پذيرفته است.
وي ادامه داد: آستان امامزادگان، مركز و پايگاه اجراي طرح تربيت حافظان و قاريان قرآن كريم محسوب مي شوند كه ثبت نام افراد در اين مكان ها آغاز شده و در استان همدان 33 بقعه را شامل مي شود.


سفير ايران در سوريه در ديدار با معاون بان كي مون:

اقدام نظامي عليه سوريه بازي با آتش است

سفير ايران در سوريه در ديدار با معاون دبيركل سازمان ملل متحد و فرستاده ويژه وي در سوريه اظهار داشت هرگونه اقدام نظامي عليه سوريه بازي با آتش است.
معاون دبيركل سازمان ملل متحد در محل سفارت ايران در دمشق با محمدرضا رئوف شيباني ديدار و در خصوص تحولات جاري در سوريه و آخرين وضعيت طرح شش ماده اي كوفي عنان به ويژه در شرايط حساس سياسي و امنيتي سوريه گفت وگو كرد.
فرستاده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد به سوريه در اين ملاقات گزارشي از اقدامات صورت گرفته از سوي سازمان ملل از جمله تمديد يك ماهه مهلت حضور نيروهاي سازمان ملل و رايزني هاي انجام گرفته از سوي وي با مقامات سوريه را به اطلاع سفير كشورمان رساند.
لادسوس با اشاره به ديدار اخير وزير خارجه كشورمان با بان كي مون دبيركل سازمان ملل، اين ديدار را در ادامه آن دانست و با تاكيد بر جايگاه و نفوذ كشورمان در منطقه حساس خاورميانه، از مواضع حمايتي جمهوري اسلامي ايران از طرح كوفي عنان تشكر كرد.
دو طرف در اين ديدار ضمن رد اقدامات نظامي كه باعث پيچيده تر شدن اوضاع خواهد شد، تنها راه حل بحران پيچيده سوريه را راه حل سياسي و ورود طرف هاي متنازع به گفت وگوهادانستند.
سفير ايران نيز در اين ديدار ضمن تاكيد بر موضع حمايتي ايران از طرح كوفي عنان بر ضرورت مقابله با تلاش هايي كه در جهت به شكست كشاندن اين طرح خواهد شد تاكيد ورزيد.
شيباني با اشاره به موقعيت حساس سوريه و تلاش برخي از جهات منطقه اي و بين المللي در نظامي ساختن روند وضعيت جاري اظهار داشت كه هرگونه راه حلي غير از راه حل سياسي منجر به بي ثباتي در سوريه خواهد شد كه اين امر بي ثباتي در محيط پيراموني اين كشور را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش مهر، سفير كشورمان اقدام نظامي عليه سوريه را بازي با آتش دانست و تاكيد كرد روند نظامي موجب پيچيده تر شدن و طولاني شدن بحران مي شود و تبعات منفي و وخيمي براي منطقه بويژه عاملان اين بحران خواهد داشت.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14