(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 مرداد 1391 - شماره 20272

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ابراز همدردي مردم شيراز با مسلمانان مظلوم ميانمار
اعتراض شديد چين به آمريكا تحريم هاي ايران غيرقانوني است
كريستين ساينس مانيتور: تحريم هاي جديد عليه ايران ژست انتخاباتي اوباما است
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح:
تروريست هاي القاعده پيشروان جنگ آمريكا عليه مسلمانان منطقه هستند
ديروز در دانشگاه اميركبير رونمايي شد
ساخت اولين تونل باد مادون صوت توسط متخصصان داخلي
رئيس ميز ايران در پارلمان انگليس به تهران مي آيد !
برداشت چاي در گيلان و مازندران آغاز شد
نتانياهو هم عقب نشست ؛ هيچ تصميمي براي حمله به ايران نداريم
در نامه اي به رئيس جمهور اعلام شد
خودداري انجمن هاي مستقل از شركت در افطار احمدي نژاد
تكذيب ادعاي العربيه درباره ترور ديپلمات ايراني در سوريه
تجليل كاشاني ها از نفر اول كنكور رياضي و فني
چشم به راه سپيده


ابراز همدردي مردم شيراز با مسلمانان مظلوم ميانمار

اقشار مختلف مردم شيراز، سه شنبه به منظور ابراز همدردي با مسلمانان مظلوم ميانمار در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گردهم آمدند .
روزه داران شيرازي در حرم حضرت احمد بن موسي شاهچراغ(ع) با سر دادن شعارهايي، كشتار مردم ميانمار را ناشي از بغض استكبار از اسلام و حركت موج بيداري اسلامي دانستند و از مجامع بين المللي و كشورهاي جهان به ويژه جهان اسلام خواستند كه نسل كشي در ميانمار را متوقف كنند.
به گزارش ايرنا، در دستان تجمع كنندگان پلاكاردها و تراكت هايي با مضامين شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، الله اكبر جانم فداي رهبر، انقلاب اسلامي بيداري اسلامي جهاني و نسل كشي در ميانمار را متوقف كنيد، ديده مي شد.
در اين مراسم فرمانده سپاه فجر استان فارس با محكوميت نسل كشي و فجايع انساني در ميانمار (برمه) گفت: دشمنان اسلام حد دشمني و عداوت را به نهايت رسانده اند و براي آنها تفاوتي نمي كند كه ايران، فلسطين، سوريه ، لبنان يا ميانمار صحنه اين عداوت و دشمني باشد.
سرتيپ «غلامحسين غيب پرور» افزود: ميانمار واقع در جنوب شرق آسيا تا 64 سال پيش مستعمره انگليس بود و عجيب است هر جايي كه ردپايي از «روباه پير» ديده مي شود آنجا محلي است براي مشقت و آزار مسلمانان؛ گويي اين كه دولت هاي استعماري انگليس در كينه ورزي و دشمني دائم با مسلمانان جهان هم قسم بوده اند. هر جا كه هجمه به مسلمانان مي شود، ردپايي از دولت انگليس هم ديده مي شود.
فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اين كه زبان مردم ميانمار در دهه هاي قبل فارسي بوده است، گفت: اين امر نشان مي دهد كه اسلام توسط مسلمانان ايراني به اين منطقه به ارمغان برده شده است و مردم قهرمان ايران در طول عمر با بركت خود همواره منشا اثر و خير بوده اند.
وي خاطرنشان كرد: امروز تنها ملتي كه نسبت به ظلم و ستم عليه مسلمانان ميانمار فرياد برآورده است نيز ايران اسلامي است كه مكتب رهايي بخش اسلام را متعلق به اهل بيت (ع) مي داند و آنها درس مقاومت، ايستادگي و حمايت از مظلوم را به ما ياد داده اند.
اقشار مختلف مردم شيراز در پايان اين تجمع در قطعنامه اي ظلم و ستم هاي اخير عليه مسلمانان ميانمار را به مثابه نسل كشي معنادار در اين كشور واقع در جنوب شرق آسيا قلمداد و تصريح كردند: دست صهيونيسم بين الملل از آستين بوداييان بيرون آمده است تا با ايجاد فتنه اي، انتقام از بيداري اسلامي را از مسلمانان ميانمار بستانند.
اقشار مختلف مردم شيراز در فرازي از اين قطعنامه كه با تكبير مورد تاييد قرار مي گرفت، خاطرنشان كردند: دستگاه ديپلماسي با موضع گيري قاطعانه و رايزني با كشورهاي اسلامي در راستاي توقف كشتار مسلمانان مظلوم ميانمار تلاش كند.
تجمع كنندگان شيرازي خاطرنشان كردند كه در كنار حمايت از مردم مظلوم ميانمار، حمايت از آزادي قدس شريف و مردم مظلوم فلسطين را بار ديگر اعلام مي كنند و در تحقق آرمان آزادي قدس شريف از هيچ حمايتي دريغ نمي كنند.
 


اعتراض شديد چين به آمريكا تحريم هاي ايران غيرقانوني است

وزارت خارجه چين در اعتراضي شديد اللحن، با اعلام مخالفت خود با تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران، تاكيد كرد اين تحريم ها غيرقانوني است و پكن به روابطش با تهران پايبند خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پكن روز چهارشنبه به تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران و تحريم بانك هاي چيني كه با ايران تعامل دارند واكنش نشان داد و از واشنگتن خواست اين تحريم ها را لغو كند.
وزارت خارجه چين از واشنگتن خواست تحريم ها عليه بانك «كانلون» كه به گفته آمريكا قوانين بين المللي را نقض كرده است را لغو كند و گرنه روابط بين دو كشور آسيب جدي خواهد ديد.
براساس اين گزارش، «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا روز سه شنبه تحريم هاي اقتصادي جديدي را عليه صنعت نفت ايران و بخش صادرات آن و عليه دو بانك چيني و عراقي تحميل كرد.
اوباما بانك هاي كانلون و بانك اسلاني «ايلاف» در عراق را به تسهيل و مبادله ميليون ها دلار با بانكهاي ايراني متهم كرد.
وزارت خارجه چين در بيانيه اي، نارضايتي شديد و مخالفت خود را با اقدام جديد آمريكا عليه ايران اعلام كرد و گفت كه بطور رسمي از اين موضوع شكايت خواهد كرد. در اين بيانيه آمده است: آمريكا براساس قوانين داخلي خود نهادها و موسسات چيني را تحريم كرده است كه اين اقدام باعث نقض قوانين و هنجارهاي بين المللي و آسيب به منافع چين شده است.
اين بيانيه تاكيد كرد كه چين همچنان به روابط عادي خود با ايران در زمينه انرژي و تجارت ادامه خواهد داد.
خاطر نشان مي شود؛ آمريكا روز سه شنبه با صدور بيانيه اي تحريم هاي خود عليه ايران را با ادعاي عدم پايبندي اين كشور به الزامات بين المللي تشديد كرد.
در بيانيه منتشره از سوي كاخ سفيد آمده است: تحريم هاي جديد بر تصميم آمريكا براي مجبور كردن ايران براي پايبندي به تعهدات بين المللي خود در گفت وگوهاي هسته اي تاكيد مي كند. تحريم ها همچنين عليه كساني است كه به دنبال جلوگيري از تاثير تحريم ها عليه افراد و نهادهايي است كه مواد پشتيباني را براي شركت ملي نفت ايران، شركت نفتيران فراهم مي كنند يا آنكه بانك مركزي ايران را در خريد يا به دست آوردن ارز آمريكا يا فلزهاي گران ياري مي رسانند.
بنابر اعلام كاخ سفيد، تحريم ها عليه بخش نفتي و پتروشيمي ايران با هدف ممانعت ايران در ايجاد مكانيزم هاي پرداخت براي خريد نفت ايران با دور زدن تحريم هاي موجود صورت مي گيرد.


كريستين ساينس مانيتور: تحريم هاي جديد عليه ايران ژست انتخاباتي اوباما است

روزنامه كريستين ساينس مانيتور بطور تلويحي اذعان كرد كه تحريم هاي جديد بر ضد ايران در راستاي ژست انتخاباتي اوباما است.
كريستين ساينس مانيتور تصريح كرد كه سرسخت به نظر رسيدن باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا با ايران بر سر برنامه هسته اي اين كشور، يكي از آخرين برنامه هاي اوباما در سال انتخابات است. اين واقعيت، به درك چرايي اعلام تحريم هاي جديد در روز سه شنبه توسط دولت اوباما عليه ايران كمك مي كند. به قول روزنامه مزبور، اوباما با اين كار سعي كرده پيچ ها را بر روي فروش نفت ايران، محكم تر ببندد. يكي ديگر از اقدامات دولت اوباما براي سرسخت به نظر رسيدن در برابر ايران، عدول از موضع 1+5 درمذاكرات اخير و تكرار اين مدعاست كه ايران بايد تمام فعاليت هاي غني سازي خود را متوقف كند. تحريم هاي جديد نيز شامل بخش نفت ايران شده و دو بانك چيني و عراقي را به خاطر كمك به ايران در نقل و انتقالات مالي دربر مي گيرد.
اين روزنامه تصريح كرد كه اين تحريم ها درست دو روز پس از آن اعمال شدند كه بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل اظهار داشت كه تحريم ها و ديپلماسي تاكنون حتي ذره اي نتوانسته است برنامه هسته اي ايران را به عقب بازگرداند.
بنابراين گزارش، اوباما دوست ندارد در برابر رقيب جمهوري خواهش ميت رامني ضعيف به نظر رسيده و به جامعه آمريكا چنين القا كند كه توان مقابله با برنامه هسته اي ايران را ندارد.
در همين حال، شبكه تلويزيوني الجزيره در زمينه بي اثر بودن تحريم ها براي ايران گزارش داد كه تهران توجهي به تحريم هاي آمريكا ندارد و از مواضعش عقب نشيني نمي كند.
عبدالقادر فايز خبرنگار الجزيره در تهران در پاسخ به اين پرسش كه واكنش ايران به تحريم هاي جديد آمريكا و نگراني اين كشور از فعاليت هاي آنچه كه واشنگتن تروريستي خواند، چه بوده است؟ گفت: به نظر مي رسد ايراني ها توجهي به تحريم هاي غرب و مشخصا آمريكا ندارند. ايراني ها مي گويند اين تحريم ها تأثيرگذار نيست. ايران و آمريكا بيش از سي سال است كه روابط سياسي و اقتصادي ندارند. بنابراين ايران هيچ نگراني از اين تحريم ها ندارد.
وي ادامه داد: از سوي ديگر اتهامات آمريكا عليه ايران مسئله جديدي براي ايراني ها نيست.
عبدالقادر فايز همچنين افزود: ايران بر مواضع خود پابرجاست. اين كشور به دليل اظهارات مقامات آمريكايي يا تهديدات آنان عقب نشيني نخواهد كرد.


رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح:

تروريست هاي القاعده پيشروان جنگ آمريكا عليه مسلمانان منطقه هستند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: امروز سياست خارجي آمريكا پشتيبان القاعده است و براي آنها راه باز مي كند و تروريست هاي القاعده نيز پيشروان جنگ آمريكا عليه مسلمانان در كشورهاي منطقه هستند.
سرلشكرسيدحسن فيروزآبادي گفت: غرب و تمدن ليبرال دمكراسي آن دچار حلقه معيوب شده است و تصميمات عجولانه دولت هاي غربي همه در اين حلقه به عنوان فيد بك مثبت عمل مي كنند يعني اين كه هر چاره اي مي انديشند بحران ها را تشديد مي كنند، هر سيستمي كه دچار اين اشكال اساسي شود، سقوط اش حتمي است.
اين عضو شوراي عالي امنيت ملي همچنين تصريح كرد: آغاز اين مرحله باز مي گردد به سال هاي اول دهه نود ميلادي كه سران مرتجع و صهيونيست مسيحي آمريكا و انگليس برنامه ريزي جنگ عليه مسلمانان را در دستور كار قرار دادند. آنها بنيادگراهاي منطقه را كه در افغانستان خودشان به بهانه جنگ با كمونيزم پرورش داده بودند، به كار گرفتند و با بهانه تروريسم القاعده، مسلمانان را متهم به تروريسم كردند و جنگ هاي پرهزينه و ظالمانه و نابودكننده را عليه افغانستان و عراق به راه انداختند.
وي افزود: هزينه هاي سنگين مالي و بحران هاي روحي اخلاقي و جسمي در اين جنگ ها به جان غرب افتاد، پس از سال ها جنگ بي فايده و كشتار عظيم و تخريب وسيع زيربناها، در باتلاق جنگ هايي كه خود برافروختند، فرو رفتند.
فيروزآبادي در ادامه خاطر نشان كرد: صهيونيست هاي غاصب فلسطين كه از اول در پشت اين طرح خطرناك بودند، مرتبا دولت هاي آمريكا، انگليس و همچنين ديگر دولت هاي اروپايي را تحت فشار مضاعف قرار دادند و نهايت اين شد كه پول ماليات مردم در غرب، هزينه هوس هاي نامعقول صهيونيست ها و نفوذي هايشان در حكومت هاي غرب شد.
اين مقام ارشد نظامي ادامه داد: امروز دستگاه سياسي و حكومتي غرب خود نيز در اين گرداب دست و پا مي زند. تنها راه دلسوزان و نخبگان در آمريكا و غرب براي خروج از اين حلقه معيوب كه سرانجام اش سقوط و مرگ است، بازگشت به حق و عدالت و دمكراسي متكي به آراي مردم است، شايد خود مردم بهتر بتوانند راه نجات را پيدا كنند. روش استكباري سركوب حركت هاي مردمي در غرب را بايستي به كنار بگذارند و اجازه بدهند حركت هاي مردمي مسير تكاملي خود را طي كنند شايد براي آنها فرجي پيدا شود.
فيروزآبادي تصريح كرد: پايان دادن به سياست جنگ طلبانه و خروج نيروهاي اشغالگر و پايان حمايت از تروريسم و ناديده گرفتن حقوق بشر و كنار گذاشتن ليبرال دمكراسي متكي به آراي ابرسرمايه داران و زورگويان شايد بتواند غرب را از اين عذاب الهي كه در آن گرفتار است، تا حدي نجات دهد، اما يكي از شاخص هاي شكست طرح جنگ طلبانه غرب عليه مسلمانان كه امروز آشكار شده، اين است كه آنها به بهانه پايان دادن به تروريسم القاعده، جنگ را آغاز كردند و امروز آمريكا و غرب در افغانستان، پاكستان، ليبي و سوريه همسو با سران القاعده عمل مي كنند و در واقع سياست خارجي آمريكا پشتيبان القاعده است و براي آنها راه باز مي كند و تروريست هاي القاعده پيشروان جنگ آمريكا عليه مسلمانان در كشورهاي منطقه هستند و رفت وآمدهاي پي در پي مسئول سياست خارجي آمريكا و انگليس با سران القاعده و پشتيباني مالي آنها بر همگان آشكار است.


ديروز در دانشگاه اميركبير رونمايي شد

ساخت اولين تونل باد مادون صوت توسط متخصصان داخلي

از اولين تونل باد مادون صوت ساخته شده توسط مهندسان داخلي در دانشگاه صنعتي اميركبير ديروز در محل اين دانشگاه رونمايي شد.
با ساخت اين تونل كه با هزينه 150 ميليون تومان طراحي و توليد شده است تكنولوژي ساخت تونل هاي باد در محدوده سرعت مادون صوت بومي شد.
اين پروژه در راستاي نياز به يك تونل باد با قابليت بالا اعم از ميزان سرعت و ابعاد محفظه آزمون در ستاد توسعه فناوري هوا فضاي زيرمجموعه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري مطرح شده كه با حمايت و همكاري مسئولين ستاد به صورت يك پروژه تحت نظارت مركز تحقيقات آيروديناميك قدر تصويب شد.
تمام مراحل اعم از انجام محاسبات، طراحي و ساخت اين تونل در داخل كشور انجام شده است و در محوطه دانشكده هوا فضاي دانشگاه اميركبير نصب و راه اندازي شده است.
تجهيزات اندازه گيري اين تونل با هزينه اي نزديك به 200 ميليون تومان خريداري خواهد شد.
نوع مدار اين تونل بازمكشي با سرعت 60 متر بر ثانيه در ابعاد دو در يك در يك متر مكعب به طول 2/15 متر مي باشد و واحد قدرت آن نيز از نوع فن و موتور الكتريكي است.
بنابراين گزارش انجام آزمايش و بررسي عملكرد تمامي مدل هاي دو و سه بعدي اعم از هواپيما، موشك، خودرو و اجزاي مختلف آنها شامل بال و دم و ارائه آزمايشگاه آيروديناميك براي دانشجويان كارشناسي هوا فضا از كاربردهاي تونل اعلام شده است.
در مراسم رونمايي از اين تونل حميد فاضلي سرپرست سازمان فضايي ايران، سردار سيدمهدي فرحي رئيس سازمان هوا و فضاي وزارت دفاع، عليرضا رهايي رئيس دانشگاه اميركبير و جمعي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه حضور داشتند.


رئيس ميز ايران در پارلمان انگليس به تهران مي آيد !

در شرايطي كه سفارت انگليس در تهران تعطيل است ،بن واليس رئيس ميز ايران در پارلمان انگليس در سايت شخصي خود از سفر ش به تهران خبر داد.
به گزارش فارس، بن واليس
ben wallace رئيس ميز ايران در گروه فراحزبي پارلماني انگليس گفته است كه قصد دارد در آينده نزديك براي مذاكره با مقامات ايران درباره مباحث هسته اي و روابط ايران و انگليس به تهران سفر كند.
سفر اين مقام انگليسي به ايران در داخل كشورمان از سوي دستگاه ديپلماسي با سكوت خبري همراه بوده و مشخص نيست اين مقام انگليسي در اوج اقدامات ضدايراني اين كشور، دقيقا براي چه اقدامي قرار است به ايران سفر كند.
هدف از ايجاد گروه فراحزبي پارلماني انگليس درباره ايران، اطلاع رساني و پاسخ به سؤالات نمايندگان مجلس عوام و اعيان انگليس اعلام شده است.
بر اساس اين گزارش، بعد از مصوبه مجلس ايران براي كاهش روابط با رژيم انگليس به دليل آنچه تلاش براي براندازي نظام جمهوري اسلامي و ارتباط مستقيم با عاملان فتنه 88 گفته شد، گروهي از دانشجويان ايراني سفارت انگليس را براي ساعاتي اشغال كردند. بعد از تسخير سفارت، رژيم انگليس براي فشار به تهران، ديپلمات هاي خود را از تهران خارج كرد اما بعد از بي نتيجه بودن فشار سياسي به تهران، شواهد و قرائن از تلاش شبانه روزي انگليسي ها براي فعال كردن سفارت خود در تهران و بهبود روابط با ايران حكايت دارد.
 


برداشت چاي در گيلان و مازندران آغاز شد

رئيس سازمان چاي گفت: ميزان برداشت چاي در سال جاري كمتر از سال گذشته نخواهد بود و بارش هاي مناسب كمبود توليد را جبران خواهد كرد.
علي محرر اظهار كرد: پيش بيني دقيق برداشت از مزارع چاي شمال كشور به درستي امكان پذير نيست اما به طور حتم كمتر از سال گذشته نخواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: بارش مناسب باران موجب شده است تا پيش بيني هايي كه در خصوص كاهش ميزان برداشت در سال جاري مطرح شده بود واقع بينانه نباشد و ميزان برداشت مردادماه بسيار بيشتر خواهد بود كه كاهش ميزان برداشت را جبران خواهد كرد.
محرر اظهار كرد: برداشت چاي امسال هم در ماه مرداد و هم در شهريور انجام خواهد شد و به طور قطع كاهشي در برداشت وجود نخواهد داشت.
رئيس سازمان چاي كشور گفت: 61 هزار تن برگ سبز چاي تاكنون از باغ هاي گيلان و مازندران برداشت شده است كه 38 درصد اين مقدار برگ سبز چاي درجه يك و بقيه درجه 2 است.
علي محرر ارزش ريالي اين مقدار برگ سبز چاي خريداري شده را 310 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: امسال قيمت خريد تضميني هر كيلوبرگ سبز چاي درجه يك از چايكاران 700 تومان و درجه دو 390 تومان است.
13 هزار و 843 تن چاي خشك امسال در كارخانه هاي چايسازي گيلان و مازندران توليد شده است.
60 هزار خانوار چايكار گيلان و مازندران سالانه در 3 مرحله بهاره، تابستانه، پائيزه حدود 150 هزار تن برگ سبز چاي برداشت مي كنند.
استقبال كشورهاي خارجي
از چاي ايراني
چاي از مهم ترين و سالم ترين نوشيدني هاي كشور و همچنين كشورهاي حاشيه خزر است. چاي گيلان از محصولات ارگانيك خاورميانه است و متقاضيان زيادي دارد. كشورهاي روسيه و تركمنستان از خريداران چاي ايراني هستند.
چاي خشك با طعم هل، نعناع، دارچين، ليمو، بهار نارنج، زعفران، زنجبيل، هلو وسيب امسال توسط چايكار لاهيجاني توليد شده است.
چاي سفيد نيز امسال براي نخستين بار در كشور در لاهيجان به بازار آمد. اين چاي از غنچه هاي باز نشده چاي توليد شده است.


نتانياهو هم عقب نشست ؛ هيچ تصميمي براي حمله به ايران نداريم

نخست وزير رژيم صهيونيستي كه طي هفته هاي اخير جنجال زيادي در مورد حمله به ايران به راه انداخته بود، اعلام كرد هيچ تصميمي در اين مورد نداريم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از تايمز اسرائيل؛ نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخناني گفت: هنوز هيچ تصميمي براي حمله به ايران نگرفته ايم.
براساس اين گزارش؛ نتانياهو با انداختن توپ به زمين فرماندهان نظامي رژيم صهيونيستي گفت: ژنرال هاي ارتش بايد چنين تصميمي را بگيرند.
«نتانياهو» همچنين درگفتگو با شبكه ده تلويزيون رژيم اسرائيل تاييد كرد: سرلشگر بني گانتز، رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل و ديگر فرماندهان ارتش هنوز متقاعد به انجام حمله عليه ايران نشده اند.
وي همچنين اظهار داشت: تحريم ها حتي نتوانسته اند يك ميليمتر باعث عقب نشيني ايران از برنامه هاي هسته اي اش شوند.
اين گزارش حاكيست؛ شبكه ده تلويزيون رژيم صهيونيستي مجددا اعلام داشت كه مقامات ارشد امنيتي اسرائيلي بشدت مخالف حمله نظامي هستند و برخي از صاحب منصبان اسبق امنيتي اسرائيلي نيز نگراني خود ازاقدام پيش دستانه اسرائيل عليه ايران را اعلام داشته اند.
برنامه هاي احتياطي
به جاي حمله
از سوي ديگر؛ وزير دفاع آمريكا كه سفر دوره اي خود به خاورميانه را آغاز كرده است، پيش از ورود به سرزمين هاي اشغالي گفت: فكر مي كنم اين توصيف نادرستي است كه بگويم ما قصد داريم درباره برنامه هاي احتمالي حمله مذاكراتي داشته باشيم. آنچه درباره اش مذاكره مي كنيم برنامه هاي احتياطي مختلف و چگونگي پاسخگويي به آنها است.
وي در اين باره كه آيا اين برنامه ها شامل گزينه هاي نظامي است گفت: مطمئنا ما به كار كردن درباره گزينه هاي متعددي در اين حوزه ادامه مي دهيم اما مذاكراتي كه من اميدوارم در اسرائيل (اراضي اشغالي) داشته باشيم بيشتر به تهديدي مربوط مي شود كه با آن روبرو هستيم و تلاش مي كنيم اطلاعات و داده هاي جاسوسي را در اين باره با يكديگر مبادله كنيم.
يك گزينه و سه اختلاف
گزينه نظامي عليه ايران باعث ايجاد شكاف و اختلاف در سه محور شده است. اين تحليل روزنامه صهيونيستي هاآرتص از اختلافات بر سر چگونگي مواجهه با ايران است.
به نوشته اين روزنامه در شرايطي كه هنوز هيچ تصميمي براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران اتخاذ نشده است، در سه جبهه اختلاف نظر و مبارزه هاي تبليغاتي مشاهده مي شود: «بين دولت اوباما و رژيم اسرائيل»، «بين باراك اوباما و رقيب جمهوري خواهش» و «بين سياست مداران و متخصصين نظامي در خود اسرائيل.»
در همين حال شائول موفاز، وزير جنگ سابق رژيم صهيونيستي بار ديگر ضمن مخالفت با اقدام نظامي عليه ايران، هدف مقامات تل آويو از طرح چنين مباحثي را انحراف افكار عمومي اسرائيل از مشكلات داخلي عنوان كرد.


در نامه اي به رئيس جمهور اعلام شد

خودداري انجمن هاي مستقل از شركت در افطار احمدي نژاد

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل طي نامه اي با انتقاد از نحوه دعوت تشكل هاي دانشجويي به ضيافت افطاري رئيس جمهور، اعلام كرد كه نماينده اي از اين اتحاديه در ضيافت افطار ياد شده شركت نمي كند.
به گزارش فارس، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل طي نامه اي خطاب به احمدي نژاد با بيان اينكه دعوت رئيس جمهور غيررسمي و غيرشفاف بوده است، اعلام كرد كه از طرف اين اتحاديه دانشجويي، نماينده اي در ضيافت افطار رئيس جمهور شركت نخواهد كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: جايگاه منيع رياست جمهوري حكم مي كند، دعوت شما از اشخاص حقيقي وحقوقي - به ويژه دانشگاهيان - از مسيري شفاف و رسمي و با حفظ شأن اين جايگاه صورت پذيرد، از اين رو به نظر مي رسد دفتر جناب عالي عليرغم اشراف به اين موضوع، معلوم نيست با چه هدفي اقدام به دعوت شفاهي آن هم از طريق افرادي كه حوزه مسئوليت آنها براي دانشجويان نامعلوم مي باشد، نموده است.
در ادامه نامه دانشجويان تاكيد شده است: جناب آقاي رئيس جمهور، حتما با اتفاقات ناميموني كه توسط دفتر جناب عالي در چند سال اخير رخ داده و با كمال تاسف مايه سرخوردگي و سرافكندگي حاميان و دوستداران شما گشته نبايد توقع داشته باشيد كه تشكل ها و فعالان دانشجويي، به دعوت دفتر شما آن هم با اين روند پاسخ مناسب دهند كه البته مقصر وجود اين ديوار بزرگ بي اعتمادي همين آقايان هستند كه سم مهلك افكار انحرافي و مغاير و متضاد با گفتمان انقلاب اسلامي را در فضاي عمومي جامعه پراكنده اند و اين انحراف موضوعي نيست كه بتوانيم چشمانمان را بر روي آن ببنديم.
به هر حال علي رغم عملكرد نامطلوب و دون شأن دفتر جناب عالي در نحوه و ساز و كار برقراري ارتباط و دعوت از تشكل هاي دانشجويي، از جناب عالي دعوت مي نماييم تا در نشست سالانه اين اتحاديه كه 11 تا 13 شهريور ماه امسال در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود، حضور بهم رسانيد.


تكذيب ادعاي العربيه درباره ترور ديپلمات ايراني در سوريه

سفارت كشورمان در سوريه اظهارات شبكه العربيه وابسته به عربستان را مبني بر ترور يك ديپلمات ايراني به دست تروريست هاي ارتش آزاد سوريه در منطقه كفرسوسه را تكذيب كرد.
به گزارش فارس در دمشق، شبكه خبري العربيه وابسته به عربستان سعودي كه از آغاز بحران در سوريه فعاليت گسترده اي در تحريف واقعيات و صحنه تحولات اين كشور داشته است، در مدت اخير از وقوع چندين عمليات تروريستي در سوريه قبل از وقوع آن خبر داده بود.
اين شبكه ديروز در حالي مدعي شد كه ارتش آزاد سوريه موفق شده است در منطقه كفرسوسه يك ديپلمات ايراني را ترور كند، كه يك مقام مسئول در سفارت ايران در دمشق اين خبر را كاملا دروغ و ساختگي خواند.
وي گفت: خبر العربيه درباره ترور ديپلمات ايراني كاملا ساختگي و دروغ است.
بنابراين گزارش اگر به چند ماه پيش برگرديم، شبكه العربيه از برخي عمليات هاي تروريستي و بمب گذاري ها و ترورها قبل از وقوع خبر داده بود كه نمونه آن ترور برخي رهبران شيعه در دمشق بود و اندكي بعد اين حوادث اتفاق افتاد.
حال با انتشار خبر ترور ديپلمات ايراني در كفرسوسه به دست ارتش آزاد سوريه، به اين نكته پي مي بريم كه اين شبكه سعودي در واقع قصد داشته است كه تروريست هاي سوريه را به ترور ديپلمات هاي ايراني تشويق كند و اين برنامه اي است كه عربستان از آن حمايت مي كند.
نكته ديگر اينكه اين روزها تروريستي در دمشق باقي نمانده كه بخواهد در منطقه ديپلمات نشين كفرسوسه به ترور ديپلمات ها روي آورد و از اين نظر دروغ العربيه بيشتر در اين موضوع نمايان مي شود. در حال حاضر هيچ ديپلمات ايراني در حوادث سوريه ترور نشده است و وضعيت كاملا عادي و طبيعي است.


تجليل كاشاني ها از نفر اول كنكور رياضي و فني

كاشان- خبرنگار كيهان:
مردم كاشان از محمد استاد محمدي دارنده رتبه اول رشته علوم رياضي و فني در كنكور سراسري امسال تجليل كردند.
استاد محمدي توانست در بين خيل عظيم شركت كنندگان كنكور سراسري امسال در رشته علوم رياضي و فني رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
وي سال گذشته به همراه پدرش در المپياد علمي در تهران شركت كرد اما پدرش در راه بازگشت به كاشان در حادثه تصادف دعوت حق را لبيك گفت.
اين جوان موفق كاشاني با وجود غم و ضربه روحي ناشي از فوت پدرش موفق به كسب رتبه سوم المپياد كشور شد.


چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضر نبودن»،تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي،همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد،صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
آفتاب صبح
هر جا كه جلوه اي ز تو پيداست
چشمان من به كار تماشاست
اي صبح،اي صداقت سيال
مانند عشق، نام تو زيباست
آيا تويي برابر چشمم
يا خوابي و خيالي و رؤياست
اي شاهد نماز تو مهتاب
هستي به عشق توست كه پوياست
اي آفتاب صبح هدايت
شور وصال روي تو ماراست
اي شهسوار،تندگذشتي
اما هنوز گرد تو بر جاست
تا از كدام راه بيايي
ما را نماز و قبله همان جاست
بي گفت مانده طعن رقيبان
برخيز،درع و تيغ مهياست
اي بس بساط شعبده كاين خصم
از راه كيد و مكر بياراست
امروز رفت در غم ديروز
چشمانمان به جاده فرداست
هر جا كه خيمه گاه تو برپاست
بي شك مقام عشق،همانجاست
اميرحسين مدرس
¤¤¤
دلتنگي
قطره، قطره عاشقيم و بي قرار
كي سحر ميشه شباي انتظار
لحظه لحظه بي قرار جمعه ايم
جمعه،جمعه چشم به راهمون نذار
التماس دستهامونو ببين
تا نگن دلامون از سنگ شده
يوسف ما رو به كنعان برسون
دلمون خيلي براش تنگ شده
¤¤¤
تقويم جلالي
بي تو اينجا همه در حبس ابد تبعيدند
سالها،هجري و شمسي، همه بي خورشيدند
از همان لحظه كه از چشم يقين افتادند
چشم هاي نگران آينه ترديدند
نشد از سايه خود هم بگريزند دمي
هر چه بيهوده به گرد خودشان چرخيدند
چون به جز سايه نديدند كسي در پي خود
همه از ديدن تنهايي خود ترسيدند
غرق درياي تو بودند ولي ماهي وار
باز هم نام و نشان تو ز هم پرسيدند
سير تقويم جلالي به جمال تو خوش است
فصل ها را همه با فاصله ات سنجيدند
تو بيايي همه ساعات و همه ثانيه ها
از همين روز، همين لحظه، همين دم عيدند


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14