(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 مرداد 1391 - شماره 20278

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
الشرق الاوسط: ايران مهم ترين بازيگر منطقه است
جليلي: درباره حمايت آمريكا از تروريست هاي سوريه اسناد معتبري در اختيار داريم
همزمان با شب ضربت خوردن امير مومنان
مراسم احياي شب قدر با شكوه خاصي برگزار شد
نماينده مجلس لبنان: سفر جليلي به منطقه باهدف مستحكم كردن صفوف جبهه مقاومت صورت گرفت
انديشكده واشنگتن: سياست هاي متناقض آمريكا در قبال ايران راه به جايي نمي برد
هاآرتص فاش كرد: اسرائيل نگران سفر بان كي مون به ايران است
روزنامه المستقبل : فكر حمله احتمالي به ايران احمقانه است
تحليلگر سابق«سيا»: برآورد اطلاعاتي اسرائيل از ايران تحريف شده است
آنتي وار: ديپلماسي تحريمي كه آمريكا از آن دم مي زند «سلاح كشتار جمعي» است
علي اميني نابغه قرآني
حيرت رسانه هاي صهيونيستي از قدرت موشكي ايران
چشم به راه سپيده


الشرق الاوسط: ايران مهم ترين بازيگر منطقه است

روزنامه الشرق الاوسط نوشت ايران به مهمترين بازيگر در منطقه تبديل شده است.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در پايگاه اينترنتي خود در مطلبي نوشت: سالها است كه ايران براي دستيابي به انرژي هسته اي مبارزه مي كند. تضمين هاي متعددي كه آيت الله علي خامنه اي رهبر معظم ايران ارائه كرد و فتواي ايشان مبني بر حرام بودن توليد سلاح كشتار جمعي ارائه شده است. اين مقاله افزود: ايران هم اكنون در مخالفت با دخالت بيگانگان در خط مقدم قرار دارد.
ايراني ها معتقدند آمريكا و هم پيمانانش براي ضربه زدن به كشورشان در هر زمان ممكن برنامه ريزي مي كنند و حوادث بيشماري نيز اين اعتقاد ايرانيان را تاييد مي كند. به گزارش باشگاه خبرنگاران نويسنده الشرق الاوسط نوشت : بار ديگر تاكيد مي كنم نبايد فراموش كنيم كه ايران به مهمترين مهره منطقه تبديل شده است.


جليلي: درباره حمايت آمريكا از تروريست هاي سوريه اسناد معتبري در اختيار داريم

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه سفر به لبنان و سوريه، ديروز وارد عراق شد و پيرامون تحولات منطقه و حوادث سوريه با مقامات اين كشورها به رايزني و تبادل نظر پرداخت.
«سعيد جليلي» سه شنبه شب پس از ديدار با مقامات سوري با حضور در جمع خبرنگاران در سفارت كشورمان در دمشق گفت: بحران سوريه بايد به دست خود سوري ها حل شود نه به واسطه راه حل هاي نظامي.
وي ادامه داد: ايران اسناد معتبر و تاييد شده اي درباره اذعان آمريكا به وجود تروريست هايي كه به منظور ايجاد خشونت در سوريه وارد اين كشور شده اند، در اختيار دارد.
جليلي تصريح كرد: بهتر است كه همه در مقابل كساني كه قصد مانع تراشي بر سر حل مسئله سوريه را دارند، بايستند چرا كه دموكراسي از مراكز سلطه شكل نمي گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه مسئله سوريه بايد به دست خود سوري ها حل شود گفت: بايد براي جلوگيري از هرگونه اقدام نظامي در اين كشور تلاش شود.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه با استقبال از طرح كوفي عنان، نماينده سابق سازمان ملل و اتحاديه عرب درباره سوريه، اين طرح را شروع يك راه حل سياسي براي بحران موجود توصيف كرد؛ چرا كه در صورت اجرا موجب توقف خشونت ها مي شود.
وي در عين حال (اين طرح) را «ناكافي» خواند و افزود: بايد عرصه را براي ملت سوريه باز كرد تا آنها اراده و خواست خود را به واسطه انجام گفت وگوهاي ملي كه راهي براي انجام روند سياسي در اين كشور است، مطرح كنند.
به گزارش شينهوا، جليلي تاكيد كرد: دموكراسي به واسطه صندوق هاي راي مشخص خواهد شد نه از طريق لانه هاي تروريستي.
وي درباره ايجاد منطقه حايل در مرزهاي سوريه و تركيه بيان كرد: هر راهي براي حل اين بحران بايد داخلي و از سوي خود سوريه اي ها باشد و البته همه بايد به مرزهاي سوريه چه به لحاظ مادي و چه به لحاظ معنوي احترام بگذارند چرا كه امنيت (همه كشورها) مساله اي تفكيك ناپذير است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به سوالي درباره زائران ايراني ربوده شده در سوريه و مسئول دانستن آمريكا و متحدانش در حفظ جان زائران ايراني گفت: جمهوري اسلامي ايران با همه توان خود براي آزادي زائران ربوده شده كار مي كند و همه طرف هايي كه حامي گروه هاي ننگين تروريست در سوريه هستند شريك مستقيم در اين گونه اقدامات تروريستي محسوب مي شوند.
سعيد جليلي درباره طرح ايران براي برگزاري كنفرانسي درباره سوريه در تهران در پنجشنبه هفته جاري افزود: موضوعات اساسي كه قرار است در اين نشست مورد بررسي قرار بگيرد شامل نخست اجازه دادن به ملت سوريه براي تعيين آينده با دستان خودش است، دوم تلاش براي ممانعت از هرگونه دخالت خارجي در سوريه كه اوضاع در اين كشور را پيچيده تر كرده و خشونت ها را زياد مي كند و سوم تلاش براي رفع مشكلات و دشواري هاي ملت سوريه در شرايط كنوني است.
ديدار با وزير آشتي ملي سوريه
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان پيش از ترك دمشق در ديدار با وزير آشتي ملي سوريه گفت، جمهوري اسلامي ايران همواره بر گفت وگوي ملي و راه حل سوري براي مسئله سوريه اصرار داشته است.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: ادعاي برخي كشورها درباره حمايت از دموكراسي در سوريه همزمان با صدور سلاح و تروريسم به اين كشور دروغي بيش نيست و دشمنان مقاومت مقاصد شوم خود را در سوريه تعقيب مي كنند.
نصرالله: مقاومت بحران هاي كنوني را قبلا تجربه كرده است
ديدار با دبير كل حزب الله لبنان، يكي ديگر از برنامه هاي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در جريان سفر يك روزه وي به لبنان و قبل از سفر به سوريه بود.
سيد «حسن نصرالله» دبير كل حزب الله لبنان در ديدار «سعيد جليلي» با بيان اينكه ما نسبت به توطئه هاي آمريكايي و صهيونيستي عليه محور مقاومت همواره آگاه بوده ايم، گفت: ما اين بحران ها را قبلا تجربه كرده بوديم و با مقاومت و پايمردي توانسته ايم از آن عبور كنيم.
رايزني هاي جليلي در بغداد
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان پس از سفر به لبنان و سوريه، ديروز وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال «فالح فياض» همتاي عراقي خود قرار گرفت.
جليلي پس از مراسم استقبال به ديدار هوشيار زيباري، وزير امور خارجه عراق رفت و دو طرف درباره تحولات منطقه، اوضاع عراق و سوريه به تبادل نظر پرداختند.
همچنين دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار «اسامه النجيفي» رئيس مجلس عراق، تنها راه حل بحران در سوريه را دموكراسي، برگزاري انتخابات و اتكا به آراي مردم سوريه دانست.
جليلي در اين ديدار گفت: ارسال سلاح و تروريست ها به سوريه راه حلي براي بحران آن كشور نيست و كشتارها و اعمال تروريستي بايد فورا در اين كشور متوقف شود.
جليلي گفت: مشكل سوريه بايد از طريق گفتگو و صندوق راي برطرف شود نه سلاح و جنگ.
دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران بر نقش كليدي عراق در مشاركت در حل بحرانهاي منطقه و جهان تاكيد كرد و گفت: عراق با داشتن ظرفيت هاي مهم فرهنگي، قومي و مذهبي مي تواند نقشي اساسي در حل اختلافات و مشكلات منطقه و جهان را ايفا كند و مي تواند به نمونه خوبي براي دمكراسي در جهان بدل شود.
وي افزود: سياست جمهوري اسلامي ايران بر مبناي اين بنا شده است كه هيچ طرفي در عراق ناديده گرفته نشود و حقوق همه طرف ها حفظ شود.
اسامه نجيفي رئيس مجلس عراق هم ضمن تائيد سخنان دكتر جليلي، بر نقش محوري ايران و تركيه در حل مشكلات منطقه تاكيد كرد.


همزمان با شب ضربت خوردن امير مومنان

مراسم احياي شب قدر با شكوه خاصي برگزار شد

مراسم احياي شب اول از ليالي قدر همزمان با شب ضربت خوردن مولاي متقيان در تهران و شهرستان ها با حضور پرشور مومنين عزادار برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها در اين آئين سوگواري مردم عزادار تا پاسي از شب به مناجات و عزاداري اميرا لمومنين (ع) پرداختند.
در تهران همزمان با هيئات متعدد در سطح شهر مردم با حضور در امامزاده ها و اماكن متبركه به شب زنده داري و مراسم احيا پرداختند. همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان مصلاي تهران نيز پذيراي شب زنده داران تهراني بود كه با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين رئيسي برگزار شد. در تهران علاوه بر مصلي، حرم مطهر سيدعبدالكريم و بارگاه امام راحل نيز پذيراي عزاداران خداجوي بود.
علاوه بر تهران و ديگر شهرستان ها مراسم احياي اين شب پرعظمت در قم، جمكران و شيراز در حرم احمد بن موسي شاهچراغ(ع) با شكوه خاصي برگزار شد. در مشهد نيز اين مراسم با استقبال پرشور مردم عزادار در حرم مطهر رضوي با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري و مداحي جمعي از مداحان اهل بيت عليهم السلام برقرار گرديد.


نماينده مجلس لبنان: سفر جليلي به منطقه باهدف مستحكم كردن صفوف جبهه مقاومت صورت گرفت

يك نماينده برجسته مجلس لبنان با اشاره به سفر اخير دبير شوراي امنيت ملي ايران به لبنان، سوريه و عراق، گفت: اين سفر در واقع با هدف مستحكم كردن صفوف جبهه مقاومت در رويايي با ظلم و جور عليه ملت هاي منطقه صورت گرفته است.
«حسين موسوي» رييس فراكسيون نمايندگان بعلبك در مجلس لبنان در گفت و گو با ايرنا در بيروت با اشاره به سفر «سعيد جليلي» دبير شوراي امنيت ملي ايران به لبنان و منطقه گفت: اين سفر با هدف روشن كردن حقايقي است كه از سوي آمريكا و رژيم صهيونيستي مورد جعل و تزوير قرار گرفته اند.
وي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران امروز در دفاع از مظلومان جهان و مقدسات مسلمانان، در جبهه رويارويي با مستكبران و ظالمان جهان و در كنار مردم آزاده جهان عليه رژيم صهيونيستي و تروريسم جهاني قرار گرفته است.
موسوي با اشاره به هدف سفر جليلي به لبنان و منطقه تصريح كرد: اين سفر با هدف ارتباط با ملت هاي مظلوم و آسيب ديده منطقه از تروريسم و اقدامات وحشيانه رژيم صهيونيستي است. اين نماينده مجلس با اشاره به حق مسلم ايران در استفاده از انرژي هسته اي صلح آميز گفت: اين حق مردم ايران است كه از انرژي هسته اي صلح آميز استفاده كنند و اين حق مقدس از سوي قوانين بين المللي نيز مورد تأييد قرار گرفته است.
موسوي افزود: دولت و مردم لبنان حق دارند شجاعانه در كنار دعوت مبارزه عليه ظلم و ستم قرار بگيرند و از هيمنه و غلبه آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه مردم منطقه رها شوند، از اين رو ما همه را به ايجاد تفاهم و هماهنگي با برادران ايراني در راستاي تأمين مصلحت لبنان و ايران فرا مي خوانيم و بدون شك بازنده اصلي در اين ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي است.
اين نماينده مجلس با اشاره به روابط عميق ايران و لبنان، خواستار گسترش و تقويت اين روابط در عرصه هاي مختلف شد.
 


انديشكده واشنگتن: سياست هاي متناقض آمريكا در قبال ايران راه به جايي نمي برد

يك انديشكده آمريكايي مي نويسد: آمريكا در تعامل با ايران موفق نبوده و تا زماني كه تغيير رويكرد آمريكا، آشكارا مشخص نشده باشد، سياست آمريكا در قبال ايران متناقض خواهد ماند.
به گزارش فارس، انديشكده «واشنگتن» در مقاله اي به قلم «ديويد كريست» ،كارشناس برجسته آمريكايي و «جيمز جفري»، سفير آمريكا در عراق درباره «سي و اندي سال خصومت آمريكا با ايران» مي نويسد: از سال 1979 و با پيروزي انقلاب اسلامي، دو كشور آمريكا و ايران درگير نبرد مرموز از جمله عمليات هم طراز جاسوسي، نبرد مخفي، و عمليات نظامي شده اند.
در اين مقاله تاكيد شده است :به علاوه، در صورت آغاز نبرد از سوي ايران و فراگير شدن آن احتمال درگير شدن نيروهاي نظامي موجود در منطقه نيز وجود دارد و البته آمريكا همانند گذشته ديگر قادر به گسيل نيرو هاي پرهيبت خود به منطقه نيست. بنابراين، واشنگتن به حضور قوي در خليج فارس براي مقابله با خصومت ها و درگيري هاي طولاني مدت با ايران نياز دارد.
نويسنده اين مقاله آورده است:حتي در مقابل اختلاف هاي عميق و آشكار بين دو كشور، اكثر دولت هاي آمريكا در نوع اهدافشان درقبال ايران اختلاف دارند، بطوري كه برخي جناح ها به دنبال تعامل و برخي ديگر در پي براندازي حكومت ايران هستند.
ديويد كريست آمريكايي با اشاره به نوعي اختلاف در ميان دولتمردان آمريكا در قبال ايران ، افزوده است :بعضي مواقع كاخ سفيد به واسطه « سياست بي هدفي» در تصميم گيري در زمينه نوع نگرش ها ناتوان نشان داده و اين اختلافات دروني خود عاملي جهت بغرنج كردن بيشتر اختلاف با ايران شده است.
براي مثال، برخي در زمان دولت «كارتر» از كودتاي نظامي در ايران حمايت مي كردند در حالي كه ديگران خواهان همكاري با «آيت الله خميني» و مخالفان حكومت ايران جهت كاهش تلفات آمريكا بودند و اين ها همگي درنتيجه آشفتگي سياسي بود.
نويسنده اين مقاله با بيان اينكه آمريكا همواره در پي براندازي حكومت ايران بوده است ، در ادامه آورده است:بحث داخلي درباره تغيير حكومت ايران از جنبه هاي هميشگي سياست آمريكا در قبال اين كشور بوده و دولت هاي آمريكا همگي امكان همكاري با مخالفان دروني و بيروني ايران و يا اقدام نظامي همه جانبه را بررسي مي كنند.
البته در هر كدام از اين موارد آمريكا قادر به تشخيص گروه هاي مخالف سازمان يافته قابل دوام نبوده و بيم داشته است كه مبادا تجهيز نظامي مخالفان ايران منجر به تجزيه اين كشور شود. در نهايت همه دولت هاي آمريكا نتيجه گرفتند كه جنبه هاي منفي عمليات مخفيانه به هدف تغيير حكومت ايران دستاورد هاي بالقوه بيشتري دارد.
ديويد كريست با اشاره به اينكه آمريكا در تعامل با ايران همواره مشكل داشته است ، در مقاله خود آورده است:بايد توجه داشت كه از لحاظ تاريخي آمريكا در نحوه تعامل موثر با ايران موفق نبوده است. مقام هاي آمريكايي سياست بازدارندگي و تغيير حكومت را ادامه مي دهند و تناقض در رويكردهاي آن ها تاثير منفي را بر روابط پوياي آمريكا و ايران گذاشته اما مسئله بزرگتر رقابت در مراكز قدرت رقبا در ايران و فقدان توافق درباره اهداف متقابل در آمريكا است و اين مسئله نوع كانال هاي ارتباطي را كه مقامات آمريكايي براي گفتگو با ايران بايد از آن استفاده كنند بغرنج كرده است.
نويسنده در ادامه اين مطلب آورده است :شايد مهمترين نكته اين باشد كه ايران به طور ريشه اي «صلح آمريكايي» را در خاورميانه نخواهد پذيرفت و مادامي كه اين مسئله وجود داشته باشد دو كشور بدشمني با هم ادامه خواهند داد.
 


هاآرتص فاش كرد: اسرائيل نگران سفر بان كي مون به ايران است

يك روزنامه چاپ سرزمين هاي اشغالي از نگراني سران رژيم صهيونيستي از سفر دبير كل سازمان ملل متحد به تهران و تاثير آن بر پرونده هسته اي ايران خبر داد.
به گزارش مهر، هاآرتص در گزارش خود مي نويسد : اسرائيل از آن مي ترسد كه سفر بان كي مون به تهران تلاش هاي انجام گرفته براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران را با مشكل مواجه كند.
به نوشته اين روزنامه، هنوز دبير كل سازمان ملل سفر به تهران را براي شركت در نشست كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد ( نم ) تائيد نكرده اما برخي منابع از تمايل وي براي حضور در ايران خبر داده اند.
در همين رابطه يك منبع مستقر در نيويورك به هاآرتص گفت : دبير كل سازمان ملل تصميبم دارد در نشست آتي نم كه در اواخر ماه جاري در ايران برگزار مي شود، حاضر شود.
مقامات تل آويو و واشنگتن معتقدند كه چنين سفري تلاش ها براي منزوي كردن ايران را برباد داده و موجب مي شود كه ايران مشروعيت بين المللي خود را مجددا بدست بياورد. به نوشته هاآرتص، اسرائيل اخيرا نگراني خود از سفر بان كي مون به ايران را به اطلاع دبير كل سازمان ملل رسانده و اعلام كرده اين سفر موجب مخابره اين پيام به جهانيان مي شود كه اوضاع در ايران آرام است و علاوه بر آن اين سفر اقدامات جهاني براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران را نيز با شكست مواجه مي كند.
در همين رابطه مقامات سازمان ملل در پاسخ به اين نگراني هاي تل آويو اعلام كرده اند كه اگر دبير كل به ايران سفر نكند بار ديگر مخالفت سازمان ملل با توليد سلاح هاي اتمي را اعلام مي كند.
«مارتين نصيركي» سخنگوي بان كي مون به هاآرتص گفت : ما از گزارش هايي كه درباره سفر دبير كل به ايران منتشر شده آگاهي داريم اما من نمي توانم آنها را تائيد كنم و درباره آنها سخني بگويم.
اين روزنامه در ادامه از وارد شدن برخي فشارها بر بان كي مون براي عدم حضور در ايران خبر داده و مي نويسد : برخي مقامات سازمان ملل اعلام كرده اند كه دبير كل هنوز درباره سفر به ايران تصميم نگرفته اما برخي ديگر مي گويند كه بان كي مون اعلام نظر درباه سفر به تهران تا لحظه آخر به تعويق انداخته تا بدين صورت فشارهاي وارده بر ايران در اين رابطه را منحرف كند.


روزنامه المستقبل : فكر حمله احتمالي به ايران احمقانه است

روزنامه الجزايري «المستقبل» تاكيد كردكه تفكر حمله احتمالي به ايران ناشي از يك فكر احمقانه و كوته بينانه از سوي نازي هاي جديد است.
اين روزنامه در مقاله اي به قلم«رابح بوكريش» با عنوان خاوميانه در معرض آتشفشان ، نوشت: سال هاست كه جهان به خصوص منطقه خاورميانه به خاطر رسانه هاي گروهي صهيونيستي كه با بهانه قرار دادن سلاح هسته اي ايران بحران جهاني را تحريك مي كنند، در حالت خوف بسر مي برد.
به گزارش ايرنا، اين نويسنده و كارشناس مسائل بين المللي تاكيد كرد، چنانچه اسرائيل به ايران حمله كند، واكنش ايران بسيار شديد خواهد بود و خاورميانه بطور كامل به آتش كشيده خواهد شد.
اين روزنامه الجزايري در ادامه افزود، شيوه كوبيدن بر طبل جنگ شبيه تحركات آدولف هيتلر رهبر نازي ها در روزهاي قبل از جنگ جهاني دوم است.
روزنامه المستقبل يادآورشد كه در صورت حمله احتمالي اسراييل به ايران ، مراكز هسته اي اسراييل از سوي سوريه ، حزب الله و حماس همپيمانان جمهوري اسلامي مورد حمله قرار خواهد گرفت.
در بخشي از اين مقاله آمده است، سرويس اطلاعات خارجي اسراييل (موساد) به خوبي از تاثيرات اين حمله آگاه است و رييس سابق موساد نيز در اين خصوص پيش از اين گفته است حمله به ايران در شرايط كنوني يك تصميم اشتباه و پاسخ محكمي را در پي خواهد داشت .
به اعتقاد نويسنده اين روزنامه حمله به ايران، منطقه و جهان را وارد جنگ تمام عياري خواهد كرد كه پاياني براي آن متصور نيست.


تحليلگر سابق«سيا»: برآورد اطلاعاتي اسرائيل از ايران تحريف شده است

تحليلگر سابق سيا با تأكيد بر اينكه تنها مدرك اسرائيل درباره دست داشتن ايران در بمبگذاري بلغارستان، اظهارات شخصي نتانياهو است، نوشت كه اسرائيل اطلاعات درباره ايران را با هدف ادعاي حمله به اين كشور تحريف مي كند.
روزنامه آمريكايي «ورلد تريبيون» در گزارشي اختصاصي نوشت كه مقامات جامعه اطلاعاتي دولت «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا ارزيابي هاي رژيم صهيونيستي درباره ايران را مورد ترديد قرار داده و درباره اتكا به اطلاعات اسرائيل درباره ايران هشدار داده اند.
براساس نوشته اين روزنامه آمريكايي، «ري مك گاورن» يكي از مقامات سابق سازمان اطلاعات و جاسوسي آمريكا (سيا) است كه هشدار داده كه اسرائيل احتمالا اطلاعات درباره ايران را به عنوان بخشي از تلاش خود براي آغاز اقدام نظامي تحت حمايت آمريكا عليه ايران تحريف مي كند؛ اين مقام آمريكايي گفته است كه اسرائيل در حال ساخت و پاخت اطلاعاتي است كه حمله به ايران را توجيه كند.
اين مقام آمريكايي افزود كه اسرائيل مي تواند رئيس جمهوري آمريكا را در راستاي بخشي از مبارزات انتخاباتي اش، براي حمله به ايران تحت فشار قرار دهد.
مك گاورن در تحليلي كه در روزنامه آمريكايي «بالتيمورسان» منتشر شده، انتقاد خود را روي نتانياهو متمركز و اعلام كرده است كه نخست وزير اسرائيل تلاش مي كند از رقابت موجود ميان اوباما و «ميت رامني» نامزد جمهوريخواه رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا سوءاستفاده كند.
اين مقام سابق سيا كه در بخش تحليل سازمان اطلاعات آمريكا فعاليت داشته و مسئول ارائه گزارش روزانه به رئيس جمهور بوده، اعلام كرده است كه كمپين فعلي ضد ايراني اسرائيل شبيه همان كمپيني است كه ماه ها قبل از تهاجم آمريكا به عراق در سال 2003 ميلادي اتفاق افتاد.
مگ گاورن اضافه كرد: ده سال پيش همه براي عراق احترام قائل بودند، اگر كسي مي خواست عامل جنگ عليه اين كشور شود، نياز داشت كه بهانه اي براي آغاز اين جنگ پيدا كند حتي اگر اين بهانه ناچيز بود؛ اين بهانه پيدا شد «تسليحات كشتار جمعي در عراق»؛ اين بهانه به آمادگي جنگ عليه عراق كمك كرد و اين درحاليست كه زمينه چيني ها و لفاظي هاي مشابه اي نيز براي حمله به ايران در شرايط فعلي در اسرائيل در جريان است.
اين تحليلگر سابق سيا در ادامه گزارش خود به ادعاي اسرائيل به دست داشتن ايران در بمب گذاري انتحاري كه در تاريخ 18 جولاي سال جاري در اتوبوس حامل توريست هاي اسرائيلي در بلغارستان صورت گرفت و 8 تن از اين گردشگران را به كام مرگ كشاند، اشاره كرد.
مك گاورن اضافه كرد كه نتانياهو در متهم كردن ايران و حزب الله به دست داشتن در حملات تروريستي اخير در بلغارستان تمام ركوردهاي سرعت را شكسته است؛ اين مقام سابق سيا در ادامه گفته است: اما مدرك نتانياهو درباره دخالت ايران و حزب الله در اين حملات چيست؟
مگ گاورن افزود كه مقامات بلغارستان دائما اعلام مي كنند كه چنين مدركي وجود ندارد و آنچه بيشتر تعجب برانگيزاست، اين است كه مقامات دولتي در واشنگتن و جاهاي ديگر درباره عجله اسرائيل در اين گونه نتيجه گيري ها همواره هشدار مي دهند.
مك گاورن افزود كه نتانياهو در همان روز 22 جولاي در شبكه خبري «سي بي اس» حضور پيدا كرد و گفت كه اطلاعات بدون ترديد و كامل و موثقي دارد كه نشان مي دهد حمله تروريستي در بلغارستان توسط حزب الله و تحت حمايت ايران صورت گرفته است؛ نتانياهو همچنين گفت كه جزئيات خاص اين مدارك را به دولت ها و سازمان هاي مسئول ارائه خواهد كرد.
اين مقام سابق سيا در ادامه تحليل خود نوشته است كه آيا اسرائيل ارائه اين جزئيات خاص را به مقامات بلغارستان و آمريكا فراموش كرده است؟
به گزارش فارس، مك گاورن ضمن اشاره به اينكه لفاظي هاي نتانياهو پژواك هراس انگيزي از دورخيز به سمت جنگ عراق بود، ادعا كرده است كه احتمال جنگ با ايران قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريكا در ماه نوامبر سال جاري رو به افزايش است.


آنتي وار: ديپلماسي تحريمي كه آمريكا از آن دم مي زند «سلاح كشتار جمعي» است

يك پايگاه تحليلي با اشاره به اينكه تحريم هاي آمريكا ابزار جنگ دشمني بزدل است كه لباس نظامي ندارد نوشت كه اين تحريم ها با برچست ديپلماسي اعمال مي شوند و به سلاح كشتار جمعي آمريكا تبديل شده اند.
به گزارش فارس، پايگاه تحليلي و ضد جنگ «آنتي وار» در مقاله اي به قلم «ثريا سپه پور-اولريش» ستون نويس «كمپين مخالفت با تحريم و مداخله نظامي در ايران» و كارشناس ارشد ديپلماسي عمومي از تحريم هاي آمريكا به عنوان «سلاح ديپلماسي كشتار جمعي» نام برده است؛
در ابتداي اين مقاله آمده است : دولت آمريكا در سال 1945 ميلادي دو بمب اتمي را در شهرهاي «هيروشيما» و «ناكاراكي» انداخت كه اين دو بمب فورا به كشتار 120 هزار نفر منجر شد؛ تلفات نهايي ناشي از اين بمباران وحشتناك به طور محافظه كارانه اي برابر با مرگ بيش از 200 هزار زن، مرد و كودك برآورد شد؛ تا به امروز، جهان همچنان از تصاويري كه مرگ و تخريب ايجاد شده توسط اين بمبها را روايت مي كنند، شوكه و وحشت زده است.
در اين مقاله آمده است كه تاثير منفي ناشي از ديدن اين تصاوير آمريكا را بر آن داشت تا سلاح متفاوتي را براي كشتار جمعي تعبيه كند و آن سلاح «تحريم » است.
بر اساس اين مقاله، برخلاف شوك و وحشتي كه با بمب هاي اتمي آمريكا در ژاپن همراه بود، هيچ تصويري از 500 هزار كودك عراقي كه جان خود را مدت زمان اندكي بعداز اعمال تحريم هاي آمريكا از دست دادند، وجود ندارد؛ اين تصاوير مي توانست جهان را به سوي واقعيت حركت دهد.
آمريكا نه تنها از كشتار اين كودكان بي گناه افتخار كرد، بلكه با سكوتي كه متعاقب اين تحريم ها و تاثير آنها در عراق پديد آمد تشويق شد و سلاح تحريم را انتخاب كرد؛ اكنون اين سلاح تحريم را رو به سوي كشور ديگري گرفته است: «ايران».
در ادامه مقاله اين پايگاه تحليلي آمده است كه وجود مقاومت اندك در برابر تحريم ها به دليل اين باور غلط بوده است كه تحريم ها ابرازي از ديپلماسي هستند و در مقايسه با جنگ ترجيح دارند؛ اجرايي كردن اين باور به يك پيروزي مهم براي ديپلماسي عمومي آمريكا تبديل شد اما حقيقت چيز ديگري است.
تحريم ها بدون تبعيض آدم مي كشند و به مراتب مرگبار تر از دو بمب اتمي موسوم به «مرد چاق» و «پسر كوچك» يي هستند كه جان بيش از 200 هزار نفر را گرفت؛ سازمان ملل در مورد عراق برآورد كرد كه يك ميليون و 700 هزار نفر جان خود را در نتيجه تحريم ها از دست دادند كه اين ميزان 1/5 ميليون بيشتر از قربانيان بمباران وحشتناك اتمي در ژاپن است.
اگرچه «دنيس هاليدي» دستيار سابق دبيركل سازمان ملل متحد و بسياري ديگر از مقامات ارشد در اعتراض به تحريم ها از سمت خود استعفا كردند و گفتند كه سياست تحريم اقتصادي كاملا بي بهره است و كل جامعه را نابود مي كند و با اينكه در سال 1990 ميلادي اعضاي كنگره آمريكا از رئيس جمهور كلينتون خواستند تا تحريم ها را بر دارد و به سياست نوزاد كشي پايان دهد، اما آمريكا به مسير خود و «رقص مرگبار ديپلماتيك اعمال تحريم» ادامه داد.
در اين مقاله آمده است: آمريكا كشوري است كه از نظر اخلاقي ورشكسته است و خود را ناظر جهاني اخلاق مي داند؛ آمريكا از تمايلات گروه هاي لابي گر حامي اسرائيل اطاعت مي كند و سال هاست كه سلاح مرگبار ديپلماسي تحريم خود را به سوي ايران نشانه گرفته است و تحريم هاي آمريكا در لباس ديپلماسي اعمال مي شوند. در حقيقت اين مفهموم كه تحريم هاي اقتصادي همواره به لحاظ اخلاقي بر استفاده از زور نظامي اولويت و ترجيح دارند، توسط «آلبرت سي پيرس» استاد اخلاق و امنيت ملي در دانشگاه «دفاع ملي» به چالش كشيده شده است؛ تحليل اين استاد آمريكايي نشان مي دهد كه تحريم هاي اقتصادي درد، رنج و آسيب هاي فيزيكي زيادي را به شهروندان بي گناه وارد مي كند و اين آسيب ها به اندازه است كه عمليات هاي نظامي محدود گاهي اوقات به تحريم ترجيح داده مي شوند.
اما آمريكا ترجيح مي دهد كه درگير جنگ نشود زيرا اين درگيري نظامي نه تنها محكوميت جهاني به همراه دارد بلكه تاريخ نيز نشان داده است كه اگرچه آمريكا مي تواند پيروز نبرد شود اما نمي تواند در جنگ پيروز شود نمونه اش نيز جنگ هاي آمريكا در ويتنام، عراق و افغانستان است؛ به همين دليل آمريكا به تحريم ها متوسل مي شود كه نوعي ابراز بزدلانه و ظالمانه اي از ديپلماسي هستند كه نقش خود را به عنوان دشمني ايفا مي كنند كه حق دفاع شخصي كشور مورد هدف در برابر چنين تهاجم هاي وحشتناك را سلب مي كنند.
در پايان اين مقاله آمده است تحريم ابراز جنگي دشمني است كه لباس نظامي ندارد و هدف از آن از بين بردن مقاومت و حمله به زنان و كودكان ضعيف و مسن و تغيير نظام است بدون ترس از تلافي و يا نكوهش جامعه صلح طلب جهاني!
 


علي اميني نابغه قرآني

علي اميني 10 ساله حافظ قرآن كريم است كه از كودكي به حفظ قرآن اهتمام ورزيده و با توفيقات الهي توانسته است آيات قرآن را به صورت ترتيبي و موضوعي همراه با ترجمه بخاطر بسپارد.
وي كه با تفسير آيات اين كتاب آسماني نيز آشنايي دارد، در مورد هر آيه مي تواند توضيحات مربوط به مفاهيم آن را نيز به مخاطبين ارائه بدهد. وي تاكنون بيش از 10رتبه برتر در مسابقات استاني و كشوري قرآن و نهج البلاغه كسب كرده است و به عنوان مبلغ خردسال در شبكه هاي داخلي و خارجي به اجراي برنامه مي پردازد.
حجت الاسلام احمد اميني پدر اين نابغه مي گويد: مادر علي آموزش را از 4 سالگي در محيط قرآني خانواده به او آموخته و در سن 6 سالگي روزانه با 12 تا 14ساعت مرور قرآن، موفق به حفظ كل قرآن به صورت ترتيبي و موضوعي شده است. به گفته وي، فرزند مفسر، خطيب و سخنرانش حائز رتبه هاي استاني و كشوري در رشته هاي قرآني شده و در برنامه هاي تلويزيوني لبنان، تركيه، افغانستان و شبكه هاي استاني و ملي شركت كرده و در حال حاضر هم در كارشناسي ارشد علوم قرآني ثبت نام كرده و داراي مدرك كارشناسي علوم قرآني است.


حيرت رسانه هاي صهيونيستي از قدرت موشكي ايران

رسانه هاي رژيم صهيونيستي به طور گسترده به آزمايش موفقيت آميز موشك فاتح 110 پرداخته و اذعان كردند كه قدرت اسراييل در مقابله با اين موشكهاي ايران محدود است.
به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني العالم، كانال دوم تلويزيون اسرائيل در گزارشي اعلام كرد نسخه پيشرفته موشك فاتح 110 توانايي اصابت به اهداف زميني و دريايي با دقت بالا را در برد سيصد كيلومتري دارد.
در ادامه اين گزارش پس از پخش بخشي از سخنان احمد وحيدي وزير دفاع ايران آمده است: نسخه جديد اين موشك دقيق ترين موشك است.
گزارشگر اين كانال اضافه كرد: اعلام آزمايش اين موشك ثابت مي كند، ايران راههاي مختلف را براي تقويت توان دفاعي خود پيگيري مي كند. عوزي روبين كارشناس نظامي اسرائيلي در اين باره گفت: اين موشك كلاهكي به وزن نيم تن دارد. وزن كلاهك موشك اسكاد به دويست و پنجاه كيلوگرم مي رسد. بنابراين قدرت تخريبي اين موشك دوبرابر است. كانال دهم اسرائيل اضافه كرد: اين موشك فقط يك خانه را تخريب نمي كند، بلكه يك محله را به طور كامل از بين مي برد. ما بايد درباره اين موشكها نگران باشيم.
كانال دهم اسرائيل اذعان كرد: قدرت اسرائيل براي مقابله با اين موشكهاي ايران، محدود است


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEHkayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر كه با شهادت مظلومانه مولايمان حضرت اميرالمومنين عليه السلام همزمان است، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

باغ بلور
عاقبت او ظهور خواهد كرد
خاك را غرق نور خواهد كرد
دل ما را كه خشك و پژمرده است
مثل باغ بلور خواهد كرد
روزي از اين كوير، اين برهوت
ابررحمت عبور خواهد كرد
دردها را ز سينه خواهد شست
غصه ها را به دور خواهد كرد
دست پاكش هزار شاخه دعا
نذر اهل قبور خواهد كرد
آه، مي آيد او كه لبخندش
عاشقان را صبور خواهد كرد
اشتياق رسيدنش بي شك
چشم ها را نمور خواهد كرد
آه، سوگند مي خورم اي دل
عاقبت او ظهور خواهد كرد
فاطمه سالاروند
¤¤¤
من و از تو جدائي؟ واي برمن!
تو و بي اعتنائي؟ واي بر من!
به وقت مردن و در پاي ميزان
سراغم گر نيايي، واي برمن!
علي اصغر يونسيان (ملتجي)

سايه او
به جز عشق راز مگويي نمانده است
به جز مرگ هيچ آرزويي نمانده است
افق تا افق خشك و عريان نشسته
براي زمين آبرويي نمانده است
غروب است و وحشت در اين دشت حيرت
سكوت است و خنجر، گلويي نمانده است
خدا سايه اي سبز روي زمين داشت
زمين تشنه جا مانده «او»يي نمانده است
به فريادمان رس كه ديگر كسي را
به جز تو اميدي به سويي نمانده است
حميدرضا شكارسري
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14