(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23 مرداد 1391 - شماره 20281

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار اساتيد و دانشگاهيان تبيين فرمودند
هندسه سياسي -اجتماعي جهان به نفع اسلام در حال تغيير است
درپرتو وحي
برگزاري بزرگترين اجتماع قرآني جهان اسلام در مشهد
رئيس انديشكده منطقه اي و استراتژيك قاهره:
رابطه ايران و مصر موازنه جديدي را در منطقه شكل مي دهد
مرسي «طنطاوي»را از سمت وزير دفاع مصر بركنار كرد
شيمون پرز نيز به جمع مخالفان حمله به ايران پيوست
بازداشت يكي از عناصر مرموز و پشت صحنه فتنه در فرودگاه امام(ره)
شيخ الاسلامي در نشست روز جهاني قدس:
تركيه اشتباه امپراتوري عثماني را تكرار نكند
طباطبايي خبر داد
اعلام نتايج نهايي كنكور كارشناسي ارشد تا 13 شهريور
قابل توجه كنكوري هاي 91
مهلت انتخاب رشته امروز به پايان مي رسد
ازدحام مردم براي اهداي خون به زلزله زدگان آذربايجان


رهبر انقلاب در ديدار اساتيد و دانشگاهيان تبيين فرمودند

هندسه سياسي -اجتماعي جهان به نفع اسلام در حال تغيير است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب عصر ديروز در ديدار صدها نفر از اساتيد، محققان و پژوهشگران دانشگاه ها، جهان را در حال گذر و تحول به سمت يك «ساختار و هندسه جديد سياسي، اقتصادي و اجتماعي» خواندند و با تبيين جايگاه و نقش آفريني ويژه ملت ايران در اين تحول عظيم تاريخي تأكيد كردند: نخبگان كشور از جمله دانشگاهيان مي توانند با عمل به وظايف بسيار مهم خود در اين برهه بسيار حساس تاريخي، به ارتقاي جايگاه ايران در ساختار جديد جهان، كمك تعيين كننده اي كنند .
حضرت آيت الله خامنه اي اوضاع در حال گذر جهان را از لحاظ ظاهري با مرحله تحولات پس از جنگ جهاني اول و دوران پيدايش استعمار اروپا قابل مقايسه دانستند اما تأكيد كردند: جهت گيري تغييرات آتي جهان برخلاف دورانهاي ياد شده، در جهت تبادل قدرت و توانايي هاي عمومي بخشي از ملتهاي جهان با بخشهاي ديگر است .
ايشان، در تبيين نشانه ها و شواهد بروز تحولات و تغييرات عميق جهاني به بيداري اسلامي اشاره كردند و افزودند: احساس هويت و بيداري متكي بر اسلام در ميان ملتهاي مختلف اسلامي، نشانه بي سابقه اي است كه از عمق تحول در ساخت و هندسه آتي جهان، خبر مي دهد .
رهبر انقلاب شكست غرب به رهبري آمريكا در تسلط بر منطقه غرب آسيا را نشانه ديگري از «دوران تحول كنوني» برشمردند و افزودند: خيز ناموفق آمريكا براي تسلط بر اين منطقه مهم و حساس كه در قضيه عراق و افغانستان آشكار شد از ديگر نشانه هاي تغييرات عميقي است كه جهان با آن روبروست .
حوادث جاري در اروپا و آينده مبهم كشورهاي قدرتمند اين قاره از ديگر شواهدي بود كه رهبر انقلاب براي اثبات حركت جهان كنوني به سمت يك ساختار جديد، به آن استناد كردند .
ايشان افزودند: اوضاع كنوني اروپا كه سرانجام آن را به زمين خواهد زد، ناشي از خطاهاي تاكتيكي يا راهبردي نيست بلكه ناشي از خطاي بنياني در جهان بيني است.
حضرت آيت الله خامنه اي افول وجهه آمريكا در جهان را چهارمين نشانه اي دانستند كه اثبات مي كند جهان، در حال گذر به يك وضع جديد است .
ايشان خاطرنشان كردند: آمريكا به عنوان قدرت اول ثروت و علم و فناوري نظامي و غيرنظامي، چندين دهه در ميان ملتها داراي وجهه عمومي بسيار خوبي بود اما اين كشور امروز نه تنها هيچ وجهه اي ندارد بلكه در افكار عمومي جهان به سمبل زورگويي، ظلم، دخالت در امور ملتها و جنگ افروزي تبديل شده است .
رهبر انقلاب پس از تشريح نشانه هاي بروز تحولات عميق در ساختار و هندسه جهان آتي، به تبيين اين واقعيت پرداختند كه كشور و ملت ايران در اين دوران گذر از جايگاه مهم و حساسي برخوردارند كه درك آن، وظايف سنگيني را متوجه ملت، نخبگان و مسئولان مي كند .
حضرت آيت الله خامنه اي بيداري نشأت گرفته از انقلاب اسلامي و استواري و استحكام بي نظير شالوده نظام بر مبناي اعتقاد، ايمان، عقل و عاطفه را از جمله دلايل جايگاه ويژه ايران در تحولات كنوني جهان خواندند.
ايشان افزودند: علاوه بر اين دلايل ثروت و منابع عظيم و خدادادي ايران از جمله منابع انرژي و نيروي انساني برخوردار از استعداد بالا، به ايران در موقعيت در حال تحول جهان، ويژگي هاي قابل توجهي بخشيده است.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه با اشاره به سترون و نازا بودن غرب در ارائه انديشه هاي نو و ايده هاي جديد براي بشريت، تأكيد كردند: جمهوري اسلامي بر خلاف غرب عقيم، در ابعاد مختلف سياسي، حكومتي، اخلاقي، فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي براي جامعه بشري حرفهاي نوين و موج آفريني دارد .
ايشان مردم سالاري ديني، ابتناي تمدن بر معنويت و آميختگي دين و زندگي در عرصه هاي سياسي و اجتماعي و اقتصادي را از جمله حرفهاي نو ملت ايران و نظام اسلامي براي ملتهاي جهان دانستند .
رهبر انقلاب اسلامي در ارائه آخرين دليل براي اثبات جايگاه خاص ايران در روند تحولات جهاني به پايداري و سرسختي ملت ايران و نظام اسلامي در مقابل شيوه هاي سلطه غرب اشاره كردند و افزودند: ايران، مردمش، نخبگانش و مسئولانش در مقابل تهديد، جنگ آفريني، ترور، كشتار و اختلاف افكني غرب، ايستادگي مي كنند و اين واقعيت نيز، به اين كشور بزرگ ويژگي خاصي بخشيده است .
رهبر انقلاب اسلامي بعد از تبيين نشانه هاي ورود دنيا به مرحله يك تحول اساسي و تشريح جايگاه ويژه جمهوري اسلامي ايران در اين تحول، اين سوال را مطرح كردند كه آيا دانشگاهها و حوزه هاي علميه در قبال اين حوادث بسيار مهم مسئوليتي دارند يا نه؟
حضرت آيت الله خامنه اي يك سوال ديگر نيز مطرح كردند: آيا دانشگاهها و حوزه هاي علميه مي توانند در اين تحولات مهم، تماشاگر باشند و براي خود نقشي تعريف نكنند؟
ايشان در پاسخ به اين سوال ها خاطرنشان كردند: توفيق و نقش آفريني ملت ايران در اين برهه بسيار مهم و تاريخي، در درجه اول بعهده دانشمندان كشور است و يقيناً دانشگاهها يكي از عناصر رتبه اول براي تأثيرگذاري در اين تحولات هستند .
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نقش بسيار حساس و عظيم دانشگاه در اين تحولات، افزودند: دانشگاهها مي توانند با عمل به مسئوليت هاي خود بگونه اي نقش آفريني كنند كه كشور، ملت و تاريخ ايران در اين تحولات برنده باشند و اين مسئله، نشان دهنده نقش بسيار حساس نخبگان و دانشگاهيان در اين مقطع تعيين كننده است .
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پيشرفتهاي كشور در عرصه هاي مختلف از جمله بخشهاي علمي، خاطرنشان كردند: در كنار اين پيشرفتها، نقاط منفي نيز در زمينه مديريت هاي علمي و برنامه ريزي ها وجود دارند كه تنها راه برطرف كردن آنها، تمركز ذخيره علمي و كارشناسي دانشگاهها براي حل اين مشكلات است .
شبهه لزوم بي طرف بودن علم و دخالت ندادن آن درسياست، موضوع ديگري بود كه رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره كردند .
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: علم در مرحله كشف حقايق بيطرف است اما هنگامي كه علم در خدمت يك جهت گيري قرار گيرد، به هيچ وجه بي طرف نيست و اين وضع كنوني جهان شاهد اين مسئله است .
ايشان افزودند: چگونه است كه قرنهاي متمادي، علم در خدمت سلطه گري و استعمار ملتها، توليد سلاح و كشتار انسانها و جنگ افروزي قرار گرفته است اما نبايددر خدمت عدل، ارزشها و پيام اسلام قرار گيرد .
رهبر انقلاب اسلامي به يك مغالطه ديگر و آنهم تقسيم بندي دستگاه علمي كشور به دولتي و غيردولتي اشاره و خاطرنشان كردند: برخي تلاش مي كنند تا مفاهيم «دانشجو، استاد و تشكل دولتي» را به عنوان يك دشنام مطرح كنند در حاليكه حمايت دانشجو، استاد و يا يك تشكل دانشگاهي از نظام و حكومتي كه بر پايه مباني اسلامي و الهي شكل گرفته، يك افتخار است .
ايشان افزودند: بايد فرهنگ تلاش و مجاهدت براي جبهه حق در دانشگاهها گسترش يابد كه البته نقش اساتيد در اين زمينه بسيار برجسته است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: گسترش فرهنگ تلاش و مجاهدت براي جبهه حق، در واقع همان فرماندهي جنگ نرم است كه به عهده اساتيد دانشگاهها قرار دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنان خود، ضرورت تأمل مسئولان درخصوص ايجاد نظام ملي نوآوري را مورد تأكيد قرار دادند و خاطرنشان كردند: خلا نبود نظام ملي نوآوري كه در واقع شبكه اي از ارتباط هاي زنجيره اي كلان و خرد دستگاههاي علمي كشور است، به شدت احساس مي شود كه بايد براي آن چاره انديشي كرد .
ايشان تأكيد كردند: مهمترين وظيفه نظام ملي نوآوري، رصد و هدايت جريان علمي و نوآوري در كشور است.
در آغاز اين جلسه 3 ساعته، 13 نفر از استادان دانشگاهها، ديدگاههاي خود را درباره مسائل مختلف بيان كردند .
دكتر غلامرضا پورمند نماينده استادان دانشگاه علوم پزشكي تهران، چهره ماندگار و محقق برتر جشنواره بين المللي رازي در سخنان خود به تبيين نقش و تأثيرگذاري «نگاه سلامت محور» بجاي «درمان محور» پرداخت .
دكتر منصور اعتصامي ، استاد دانشگاه تربيت مدرس و نماينده استادان رشته هاي علوم انساني نيز، استفاده از مباني ديني و آموزه هاي اسلامي در مباحث اقتصادي را به ويژه در اصلاح الگوي مصرف و اقتصاد مقاومتي ضروري خواند .
وي خواستار استفاده از ظرفيت بالاي نخبگان و اساتيد اقتصادي به عنوان اتاق فكر اقتصادي كشور شد و از تهيه و تدوين طرح اقتصاد ضدتحريمي از جانب جمعي از اساتيد اقتصادي دانشگاهها خبر داد.
دكتر فرنوش فريد بد دكتراي تخصصي الكتروشيمي دانشگاه تهران و داراي رتبه دانشمند بين المللي بعنوان سومين سخنران، تدوين نقشه جامع علمي كشور را گامي مهم در توسعه برنامه ريزي شده علمي دانست.
دكتر فريدبد افزود: برنامه ريزي عملياتي و سرمايه گذاري كافي براي تحقق چرخه ايده تا توليد مي تواند شتاب رشد علمي كشور را بيشتر كند .
سخنران بعدي اين ديدار يك استاد فني بود. دكتر احمد چلداوي استاد تمام رشته مهندسي برق و استاد نمونه كشوري.
وي تجربه 8 سال دفاع مقدس را نشان دهنده توانايي ملت ايران در تبديل تهديد به فرصت دانست و گفت: اين تجربه در شرايط فعلي نيز در پرتو برنامه ريزي و تلاش قابل تكرار است .
استاد چلداوي به عنوان نماينده استادان دانشگاههاي فني دو پيشنهاد مشخص داشت؛ تشكيل اتاق فكر صنايع بزرگ با حضور صاحبان صنايع و «استادان و محققان دانشگاهها» و تشكيل هم انديشي استادان جهان اسلام .
دكتر سيف الله سعدالدين نماينده بسيج اساتيد ، تشكيل حلقه هاي علمي با حضور اساتيد صاحب فن بسيجي و دانشجويان را، منشأ آثار فراوان خواند و از تشكيل كارگروههاي 23 گانه تحول در علوم انساني و كارگروههاي جنگ نرم خبر داد.
دكتر سيدحسن شهرستاني نماينده اساتيد گروه هنر و عضو هيأت علمي دانشگاه هنر نيز ضرورت تحول در عرصه هنر و تقويت هنر برآمده از انقلاب اسلامي را محور سخنان خود قرار داد.
وي نظريه پردازي درخصوص مباني هنر از ديدگاه اسلام و لزوم توجه بيش از پيش به ادبيات داستاني بعنوان پشتوانه اصلي آثار نمايشي و سينمايي را مورد تأكيد قرار داد و از بي توجهي به معماري سنتي و اصيل در شهرسازي ها انتقاد كرد .
دكتر افسانه صفوي دكتراي شيمي دانشگاه شيراز و استاد و پژوهشگر نمونه به عنوان هفتمين سخنران، روند پيشرفت علمي ايران را افتخار آميز خواند و گفت: استقلال بيشتر دانشگاهها مي تواند اين روند را تسريع كند.
دكتر صفوي همچنين باور عميق به توانايي متخصصان داخلي، حمايت بيشتر از محققان وايجاد بانك نيازهاي صنعتي كشور را خواستار شد .
دكتر مهدي ناطق پور ، دكتراي انگل شناسي پزشكي و استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران با تمركز بر طرح دانش افزايي اعضاي هيأت علمي دانشگاهها، تقويت ظرفيت هاي تربيتي و معرفتي اساتيد و استفاده از آن در پرورش فكري و فرهنگي دانشجويان را ضروري خواند. وي برنامه ريزي دقيق را تنها راه تحقق اين ايده دانست.
نهمين سخنران جلسه مشترك رهبر انقلاب و استادان دانشگاهها دكتر حميد ابريشمي استاد اقتصاد دانشگاه تهران بود. دكتر ابريشمي در نگاهي آسيب شناسانه به وضع فعلي اقتصادي كشور گفت: فقدان برنامه مطلوب اقتصادي بر مبناي اخلاق اسلامي، مهمترين عامل وضع كنوني است. اين استاد دانشگاه، اقتصاد اخلاقي را مكمل اقتصاد مقاومتي دانست .
دكتر شهرام يوسفي فر ، دكتراي تاريخ ايران نيز به عنوان دهمين سخنران، ضرورت محور قرار گرفتن پژوهش در نظام علمي كشور را خاطرنشان كرد و گفت:بايد نگاه موجود به پژوهشگاهها و مراكز تحقيقات بعنوان مراكز دست چندم را تغيير داد .
دكتر يوسفي فر اصلاح و بازتعريف جايگاه اعضاي هيأت علمي پژوهشگاهها، تربيت مديران پژوهشي و گسترش اخلاق پژوهشي را خواستار شد.
دكتر نوشين بيگدلي دكتراي مهندسي برق دانشگاه صنعتي شريف فراهم كردن زمينه مشاركت جدي دانشگاههاي شهرستانها در عرصه پيشرفت علمي كشور را مورد تأكيد قرار داد.
سخنان دكتر بيگدلي چند نكته ديگر نيز داشت: استفاده از ظرفيت و خردجمعي اساتيد دانشگاهها در بخشهاي مختلف براي حل مسائل كلان كشور، الگوسازي اساتيد و نخبگان زن دانشگاهها به عنوان الگوي زن مسلمان ايراني و پرهيز از تغييرات مكرر در قوانين دانشگاهها و مقررات جذب اعضاي هيأت علمي .
دكتر مسعود اخوان فرد دكتراي حقوق تخصصي تجارت بين الملل و عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد نيز در سخنان خود پرهيز از اقدامات ظاهري و كم عمق در موضوع راه اندازي كرسي هاي آزادانديشي را الزامي دانست. وي نگاه متوازن و همه جانبه به علوم انساني بويژه در باز توليد متون علمي، اصلاح ساختارها و تربيت نيروهاي ارزشي را مهم خواند .
دكتر حسن سالاريه دكتراي مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي شريف، به عنوان سيزدهمين و آخرين سخنران جلسه مشترك رهبر انقلاب و استادان دانشگاهها به بررسي موانع افزايش سرعت پيشرفت علمي كشور پرداخت.
ضعف در كار گروهي در تحقيقات علمي، تغييرات مكرر در مديريتهاي كلان پژوهشي، ريسك ناپذيري مديريت بخشهاي صنعتي، بي اعتمادي برخي مديران به دانش بومي، ضعف آموزشهاي كاربردي در دانشگاهها و كمبود رقابت علمي ميان استادان دانشگاهها براي رفع نقاط ضعف صنايع از جمله مواردي بود كه دكتر سالاريه به آنها اشاره كرد .
 


درپرتو وحي

ترويج دهندگان زشتي ها
عذاب مي شوند!
قرآن حكيم:
كساني كه دوست دارند زشتي ها در بين مردم با ايمان شيوع يابد
(بدانند كه:)
عذاب دردناكي براي آنها در دنيا و آخرت است! و خداوند (حقيقت اين مطلب را) مي داند و شما نمي دانيد.
سوره نور- آيه 19


برگزاري بزرگترين اجتماع قرآني جهان اسلام در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
همزمان با شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان، بزرگترين اجتماع قرآني جهان اسلام در حرم مطهر رضوي برگزار شد.
در اين برنامه قرآني كه با حضور بيش از يكصد هزار نفر و براي نخستين بار، همزمان با مراسم احياي شب قدر در حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد، دكتر اسامه، قاري بين المللي قرآن از كشور مصر و «رضا عابدين زاده» و «معتز آقايي» دو تن از حافظان بين المللي كشور به ترتيل خواني آيات الهي پرداختند.
همچنين، همزمان با برگزاري اين اجتماع قرآني، هفتمين نمايشگاه بين المللي قرآن و عترت با حضور 7 كشور خارجي در مشهد گشايش يافت.
به گزارش كيهان، در اين نمايشگاه كه تا 27 مرداد براي بازديد علاقمندان فعال است، 850 غرفه در قالب 42 بخش فعاليت ها و دستاوردهاي گوناگون قرآني خود را در معرض ديد عموم قرار مي دهند.
از جمله بخش هاي هفتمين نمايشگاه بين المللي قرآن و عترت مشهد، ترجمه هاي تصويري قرآن، تجليل از خادمان فرهنگي قرآن كريم، ارائه آخرين دستاوردهاي تفسير قرآن و همچنين حضور عوامل فيلم شورشيرين در بخش فيلم هاي قرآني است.

 


رئيس انديشكده منطقه اي و استراتژيك قاهره:

رابطه ايران و مصر موازنه جديدي را در منطقه شكل مي دهد

رئيس انديشكده منطقه اي و استراتژيك قاهره بر لزوم از سرگيري روابط تهران- قاهره تاكيد كرد و گفت: با سرنگوني رژيم مبارك موانع موجود در مسير روابط دو كشور برطرف شده است.
«مصطفي اللباد»، در گفت وگو با فارس در قاهره تاكيد كرد كه دو كشور ايران و مصر از كشورهاي بزرگ منطقه هستند كه داراي تمدن هاي تاريخي بزرگي نيز هستند و دليل اصلي قطع روابط بين دو كشور هم اكنون با فروپاشي حاكميت سه دهه حسني مبارك، رئيس جمهوري مخلوع مصر نيز از بين رفته است و در حال حاضر رئيس جمهوري منتخب مصر بايد منافع ملي را درنظر بگيرد و مرحله اي جديد در تاريخ مصر را آغاز كند.
وي از سرگيري روابط تهران و قاهره را بيش از هر چيزي به ضرر رژيم صهيونيستي دانست و ابراز اميدواري كرد كه محمد مرسي با دادن پاسخ مثبت به دعوت ايران براي شركت در اجلاس غيرمتعهدها و سفر به تهران يخ حاكم بر روابط بين دو كشور را بشكند.
به عقيده اللباد، برقراري چنين رابطه اي به زيان رژيم صهيونيستي و شكل دهنده موازنه اي جديد در منطقه است.
وي در خصوص موانع از سرگيري روابط ايران و مصر اظهار داشت: طبيعي است كه جهت از سرگيري روابط موانعي بين دو طرف به وجود آيد كه چه بسا اين مشكلات در اختلاف ديدگاه هاي بين دو طرف نمود پيداكند، اما اين اختلاف ديدگاه ها و سليقه ها نمي تواند اهميت برقراري رابطه بين دو كشور را تحت الشعاع قرار دهد يا روند تاريخ را تغيير دهد، چون مصر و ايران هر دو داراي تاريخي عميق و بزرگ در منطقه هستند و رابطه دو كشور صرف نظر از نام ها و شخصيت ها سابقه اي چندين هزار ساله دارد و سرانجام اينكه 30 سال قطع رابطه پيش آمده بين دو طرف بايد هم اكنون با سفر مرسي به تهران پايان داده شود.
اللباد افزود: با فروپاشي رژيم مبارك مهمترين عامل قطع ارتباط طي سه دهه اخير بين تهران- قاهره از بين رفته است و رئيس جمهور كنوني مصر بايد منافع ملت مصر را درنظر بگيرد و منافع ملي مصر در اين نمود پيدا مي كند كه مصر در خود را به روي تمام قدرت هاي منطقه اي بگشايد و ائتلاف هاي جديدي را به وجود آورد كه بيانگر و بازتاب انقلاب مصر باشد و ايران بالطبع بخشي از اين روند است كه بايد مد نظر قرار گرفته شود.
 


مرسي «طنطاوي»را از سمت وزير دفاع مصر بركنار كرد

رئيس جمهور مصر، حسين طنطاوي را از سمت خود به عنوان وزير دفاع و فرمانده نيروهاي مسلح اين كشور بركنار كرد.
به گزارش فارس، تلويزيون مصر اعلام كرد كه محمد مرسي رئيس جمهور مصر دستور بركناري حسين طنطاوي وزير دفاع مصر و عنان رئيس ستاد مشترك ارتش را صادر كرد و صبحي سيد احمد و محمد العصار معاون وزير دفاع و عبدالفتاح السيسي را به عنوان وزير دفاع جديد و فرمانده نيروهاي مسلح كشور تعيين خواهد كرد.


شيمون پرز نيز به جمع مخالفان حمله به ايران پيوست

رئيس رژيم صهيونيستي هدايت گروهي از مقامات اسرائيلي را برعهده دارد كه مخالف اقدام عليه برنامه هسته اي ايران هستند.
كانال 10 تلويزيون اسرائيل با پخش گزارشي افشاء كرد كه شيمون پرز هدايت ائتلافي از مقامات دولتي و اعضاء كنست را برعهده دارد كه مخالف اقدام اسرائيل عليه برنامه هسته اي ايران هستند.
در اين گزارش آمده است كه پرز نه تنها نظر خود عليه حمله به ايران را بيان كرده، بلكه ديدگاه خود دراين باره را در هر فرصت و مجالي بيان مي كند: حتي گفته شده، او در ديدار چند هفته پيش خود با لئون پانه تا، وزير دفاع آمريكا، با تاكيد بر اينكه حمله به ايران ايده خوبي نيست، وي را تحت فشار قرار داده است. دفتر پرز هيچ اظهارنظري دراين باره نكرده است.
اين گزارش نشان داد كه، پرز نيز به جمع گسترده مخالفان اقدام نظامي عليه ايران پيوسته است. «بني گانتس»، رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل نيز مخالفت خود با اين اقدام را به آگاهي شماري از وزيران ارشد رسانده و حتي در نشستي محرمانه گفته است:«توان اسرائيل براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران محدود است و اسرائيل آماده رويارويي با تهديدات ايران نيست.»
از ديگر مخالفان طرح حمله به ايران، مي توان به «دن مريدور»، وزير اطلاعات و انرژي اتمي اسرائيل اشاره كرد كه بيان هرگونه سخني درباره اقدام نظامي عليه ايران را «اشتباه» دانسته است. وي كه از معاونان نتانياهو به شمار مي آيد و در عين حال به حزب ليكود تعلق دارد، بر اين باور است كه جنگ با ايران، منافع اسرائيل را به مخاطره مي اندازد.
به گزارش فارس، «شائول موفاز»، وزير جنگ سابق و رهبر حزب كاديماي اسرائيل نيز نظراتي همسو با مريدور دارد. نگراني او درباره هرگونه اقدام نظامي عليه ايران به ميزاني است كه اخيرا نسبت به تبعات مصيبت بار اين ماجراجويي به سران رژيم صهيونيستي، هشدار داده است.
اين در حالي است كه «ايهود باراك»، وزير جنگ اسرائيل اواخر هفته گذشته در مصاحبه اي اعلام كرد تل آويو نمي تواند براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران به آمريكايي ها تكيه كند.
در همين زمينه رئيس سابق بخش عمليات ارتش رژيم صهيونيستي تاكيد كرد كه هرگونه اقدام نظامي اين رژيم عليه ايران، اسرائيل را وارد جنگ فراگير منطقه اي مي كند.
ژنرال «يسرائيل زئيف» در مصاحبه با راديو رژيم صهيونيستي گفت كه عمليات احتمالي عليه ايران، ممكن است اسرائيل را به جنگ منطقه اي فراگير وارد كند.
وي تاكيد كرد كه اسرائيل هرگز بدون تائيد آمريكا و اروپا نمي تواند جنگ طولاني مدت را تحمل كند و چنين جنگي در كوتاه مدت و بلندمدت تنها به نفع ايران خواهد بود.

 


بازداشت يكي از عناصر مرموز و پشت صحنه فتنه در فرودگاه امام(ره)

در آستانه برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد يكي از عناصر مرموز و پشت صحنه فتنه در فرودگاه امام دستگير شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در آستانه برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران و تكاپوي عوامل فتنه و ضدانقلاب براي خودي نشان دادن در مقطع برگزاري اجلاس، يكي از عناصر مرموز و پشت صحنه فتنه كه براي برقراري ارتباط با ضد انقلاب به خارج از كشور سفر كرده بود، هنگام بازگشت در فرودگاه امام خميني بازداشت شد.
يك منبع مطلع با اعلام اين خبر گفت: آقاي «ط-م» كه به منظور تدارك برنامه هاي ضد انقلاب و فتنه گران به تركيه رفته بود، مورد شناسايي نيروهاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي قرارگرفته و بامداد شنبه به محض ورود به كشور، در فرودگاه امام خميني بازداشت و همراه با وسايل و مداركي كه از تركيه با خود آورده بود، به مقامات قضايي تحويل شد.
 


شيخ الاسلامي در نشست روز جهاني قدس:

تركيه اشتباه امپراتوري عثماني را تكرار نكند

دبيركل دبيرخانه حمايت از انتفاضه با هشدار نسبت به اقدامات تركيه در قبال سوريه گفت: تركيه اشتباه امپراتوري عثماني را تكرار نكند.
«حسين شيخ الاسلام» در نشست روز جهاني قدس و تحولات منطقه كه در دفتر نمايندگي حماس در تهران برگزار شد به نخبگان و دولت هاي آزاده كشورهاي عربي و اسلامي توصيه كرد كه مواضع خود را در قبال تحولات سوريه مشخص كنند.
وي با بيان اين كه امروز بايد هر فردي موضع خود را نسبت به مقاومت مشخص كند، تصريح كرد: روز جهاني قدس روزي است كه در آن وحدت ميان مسلمانان دوباره متجلي مي شود.
سفير سابق ايران در سوريه اظهار داشت: فلسطين هميشه در طول تاريخ محور درگيري بين جبهه كفر و اسلام بوده است و گاهي به صورت جنگ هاي صليبي و گاه به صورت صهيونيزم ظاهر شده است.
دبيركل دبيرخانه حمايت از انتفاضه فلسطين در مجلس خاطرنشان كرد: مسلمانان با وجود همه اختلافات بر موضوع مسجد الاقصي و پاك كردن اين حرم شريف از وجود صهيونيست ها اشتراك نظر دارند.
شيخ الاسلام، افزود: همه تلاش غرب اين است تا ذهنيت مسلمانان نسبت به مسجدالاقصي و موضوع فلسطين را به انحراف بكشاند.
دبيركل دبيرخانه حمايت از انتفاضه فلسطين در مجلس با بيان اين كه جنگ داخلي سوريه براي به انحراف كشاندن مساله فلسطين به راه انداخته شده است، يادآور شد: امروز نيروهايي كه در سوريه عليه يكديگر مي جنگند به جاي اين كه سلاح خود را عليه رژيم صهيونيستي به كار گيرند، همديگر را مي كشند.
شيخ الاسلام، بروز حوادث سوريه را توطئه غرب براي تضعيف جريان مقاومت عليه رژيم صهيونيستي دانست. وي ادامه داد: دولت تركيه اشتباهي را كه امپراتوري عثماني مرتكب شد، تكرار نكند زيرا برخي از دولت هاي غربي مي خواهند با درگيري داخلي، مسلمانان را تضعيف كنند و در نهايت خود اين كشورها را نيز از بين ببرند.
 


طباطبايي خبر داد

اعلام نتايج نهايي كنكور كارشناسي ارشد تا 13 شهريور

معاون سازمان سنجش با اعلام ظرفيت قطعي آزمون كارشناسي ارشد، از اعلام نتايج نهايي اين آزمون تا سيزدهم شهريور ماه خبر داد.
سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه ظرفيت دوره كارشناسي ارشد حدود 83 هزار و 469 نفر در نظر گرفته شده است، گفت: البته اين ميزان ظرفيت با افزوده شدن استعداد درخشان افزايش خواهد يافت.
وي با اشاره به ظرفيت پذيرش دوره كارشناسي ارشد به تفكيك دوره هاي مختلف، گفت: در اين دوره از آزمون، در دوره روزانه 36 هزار و 2 نفر، شبانه 15 هزار و 848 نفر، نيمه حضوري 821 نفر و پيام نور 8 هزار و 189 نفر پذيرفته مي شوند.
معاون سازمان سنجش افزود: همچنين در دانشگاه هاي غيرانتفاعي شش هزار و 833 نفر، مجازي 6هزارو 30 نفر و بين الملل 4هزار و 746 نفر پذيرفته مي شوند.
معاون سازمان سنجش در خصوص زمان ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون كارشناسي ارشد، گفت: ثبت نام پذيرفته شدگان از 18 تا 20 شهريور در دانشگاه هاي پذيرفته شده انجام خواهد شد، ولي با اين وجود در صورتي كه زمان ثبت نام در دانشگاهي تغيير كند، از طريق سايت دانشگاه مربوطه به اطلاع داوطلبان مي رسد.
 


قابل توجه كنكوري هاي 91

مهلت انتخاب رشته امروز به پايان مي رسد

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام اينكه امروز ، آخرين روز مهلت انتخاب رشته كنكور 91 است گفت: تاكنون بيش از 270 هزار داوطلب مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام كرده اند.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه حدود 935 هزار نفر براي انتخاب رشته مجاز شدند، گفت: داوطلباني كه تاكنون نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام نكرده اند، بايد هرچه سريعتر براي انجام انتخاب رشته به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، اقدام كنند.
وي با تاكيد بر اينكه مهلت انتخاب رشته داوطلبان ساعت 24 امروز دوشنبه 23 مرداد ماه پايان مي يابد، خاطرنشان كرد: داوطلبان قبل از مراجعه به سايت سازمان سنجش بايد فرم پيش نويس انتخاب رشته را تكميل و عناوين رشته و دانشگاه هايي را كه انتخاب كرده اند به صورت دقيق نوشته و از صحت آنها اطمينان يابند.
توكلي با تاكيد بر اينكه در انتخاب رشته آزمون سراسري سال 91، محدوديتي براي انتخاب رشته هاي نيمه متمركز از نظر تعداد وجود ندارد، گفت: داوطلبان مي توانند در صورت تمايل به تعداد دلخواه، كد رشته نيمه متمركز كه واجد شرايط و ضوابط آن باشند را انتخاب كنند.
وي افزود: بنابراين با توجه به ضوابط و كسب حد نصاب نمره علمي لازم، هر داوطلب در هر گروه يا دوره، حداكثر در دو كد رشته نيمه متمركز با توجه به اولويت هاي انتخابي براي انجام آزمون عملي، مصاحبه و يا معاينه معرفي خواهد شد.
مشاور عالي سازمان سنجش با بيان اينكه پس از دريافت كامل اطلاعات، سيستم يك رسيد 15 حرفي كد رهگيري به عنوان رسيد دريافت انتخاب رشته به داوطلب مي دهد، تصريح كرد: اين رسيد پس از انجام كامل مراحل و ارسال اطلاعات، در يك صفحه مجزا ارائه مي شود و تا زماني كه اين رسيد به داوطلب ارائه نشده انتخاب رشته پايان نيافته است.
 


ازدحام مردم براي اهداي خون به زلزله زدگان آذربايجان

ازدحام مردم تبريز براي اهداي خون به زلزله زدگان و كمبود مراكز اهداي خون مردم را با مشكل مواجه كردند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14