(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 مرداد 1391 - شماره 20282

حديث دشت عشق
وقتي عباسي اثرات منفي بركناري ها در كشتي و تكواندو را مشاهده نكرد وزير ورزش:
تغييرات پيش از المپيك شرايط ورزش را بهتر كرد!
تقدير رهبر معظم انقلاب از مدال آوران ايران در المپيك 2012 لندن
اخبار كوتاه از فوتبال
آمريكا بالاتر از چين قهرمان شد ايران در جايگاه هفدهم ايستاد
خاموش شدن مشعل و تحويل پرچم المپيك به برزيل در حضور پله
رژه كاروان ايران به احترام زلزله زدگان آذربايجان
نتايج ضعيف كشتي آزاد و انتقادات مربي سابق تيم ملي
كساني كه كادرفني را تغيير دادند بايد پاسخگو باشند
عمل جراحي يزداني در تهران
مدالم متعلق به كودكان سرطاني است
حدادي: به كمك زلزله زدگان مي روم
اهداي2 واحد تجاري و مسكوني به دارنده مدال المپيك لندن
ميزان زكات فطره اعلام شد
تشييع پيكر 4 تن از كاركنان شركت گاز در قائمشهر
دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان قطب طراحي هواپيماي جت معرفي شد
فرماندار دوران دفاع مقدس خرمشهر دار فاني را وداع گفت
تلقيح مصنوعي گوسفند در خوزستان
آب تعدادي از چاه هاي شهر اصفهان شور شد
كاشاني ها 4 ميليارد ريال به محكومان مالي كمك كردند
نماينده مردم ورامين و پيشوا در مجلس شوراي اسلامي:
پرونده اس 300 مسير حقوقي خود را طي مي كند
اخبار ادبي و هنري


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «حسن بهادرنژاد»
كشته نفاق منافقين كوردل
در سي امين سالگرد شهادتت همچو شمع در فراقت مي سوزيم و بياد خوبيها- رشادتها و جانفشاني ات نسبت به امام - انقلاب و ولايت فقيه يادت را گرامي ميداريم.
پاس ميداريم آن روزهاي قبل از انقلاب را چگونه با رژيم ستمشاهي مبارزه نمودي و سپس با شروع جنگ تحميلي در سرماي طاقت فرساي كردستان به نبرد با ضد انقلاب و متجاوزين پرداختي و فراموش نمي كنيم آن مبارزه هاي باور نكردني در انهدام و متلاشي كردن منافقين بدتر از كفار را و گرامي ميداريم آن روزهاي اوائل انقلاب و جنگ تحميلي كه در تشكيل بسيج و پايگاههاي مقاومت چه نقش به سزايي داشتي و ادامه مي دهيم آن راهي را كه ادامه و انتهايش را مي دانستي و با آغوش باز به استقبالش رفتي و مفتخر به دريافت آن نشان الهي كه همانا شهادت در راه او بود نائل گرديدي.
تاريخ و محل شهادت 20/5/61 تهران ترور بدست منافقين
از طرف خانواده شهيد
پاسدار شهيد «حسن بهادرنژاد»، سال 1339 متولد شد و 20/5/1361 بدست منافقين در تهران ترور شد و به شهادت رسيد.


وقتي عباسي اثرات منفي بركناري ها در كشتي و تكواندو را مشاهده نكرد وزير ورزش: تغييرات پيش از المپيك شرايط ورزش را بهتر كرد!

سرويس ورزشي-
در حالي كه اثرات منفي تغييرات نابهنگام برخي فدراسيون هاي ورزشي در المپيك به وضوح مشخص شد، وزير ورزش و جوانان مدعي شد اين تغييرات شرايط ورزش ما را بهتر هم كرد!
مسابقات المپيك 2012 به پايان رسيد و فرصت خوبي براي محمد عباسي پديد آمد تا در جمع خبرنگاران به تشريح نظرات خود در خصوص المپيك بپردازد. گزيده اي از صحبت هاي وزير ورزش و جوانان كه براي نخستين مسابقات المپيك را از نزديك نظاره گر بود در ادامه مي آيد:
¤ حقيقتا نتايج خوبي به دست آورديم، ما چهار ركورد بزرگ را در اين نتايج شكستيم. اولين ركورد، ركورد دستيابي به مدال طلا بود. دومين ركورد، ركورد دستيابي به تعداد مدال بود. سومين ركورد، ركورد حضور ورزشكاران مان در فينال و رقابت هاي ماقبل فينال بود و چهارمين مورد هم مدال آوري رشته جديد مانند دووميداني در بازي هاي المپيك بود.
¤ ما بر اساس رقابت هاي جام جهاني از كشتي آزاد توقع زيادي داشتيم چرا كه آن ها توانسته بودند حريفان شان را در كشورهاي خودشان شكست دهند اما المپيك فضايش فرق مي كند. البته تاكيد مي كنم برخي زواياي پيدا و پنهان ديگري در المپيك وجود دارد كه من به عنوان يك مقام رسمي كه اكنون در لندن هستم نمي توانم اين مسائل را مطرح كنم و بايد به ايران برويم و آن جا بيشتر مي توانيم راجع به اين مسائل صحبت كنيم.
¤ رابطه اي بين تغيير و تحولات فدراسيون هاي ورزشي و نتايج آن ها در المپيك نمي بينم؛ البته به نظر من شرايط بهتر هم شده بود!
¤ اگر مشكل و بحثي به وجود مي آمد اولين كسي كه بايد پاسخگو مي بود وزير ورزش بود و بقيه مي گفتند ما كه تنها تداركات كار را بر عهده داشتيم. به عقيده من هر كس بايد در قالب خودش به اين موضوع نگاه كند و اگر بخواهيم در قالب هر فرد اين مسئله را نگاه كنيم، عامل اصلي موفقيت اول ورزشكاران، دوم مربيان و سوم فدراسيون ها بودند و بعد بايد سراغ افراد ديگر برويم. البته اين كارگزاران وزارت ورزش بودند كه فعاليت هاي عمده زيربنايي كار را انجام دادند و كميته ملي المپيك نقشش مشخص است و بيشتر كارهاي هماهنگي را بر عهده داشته است و اگر هم ما در المپيك شكست مي خورديم آن ها عهده دار شكست نبودند. با اين وجود من واقعا از كميته ملي المپيك تشكر مي كنم و هر كس بايد در قالب خودش به اين موضوع نگاه كند.
¤ پس از بازي هاي المپيك بايد ما وارد عرصه هاي جديدي شويم كه در آن ظرفيت هاي زيادي داريم. شما ببينيد فوتبال در جايگاه خود قرار دارد و قابليت هاي غير قابل انكار را دارد. ما بايد بيشتر حواسمان به رشته هايي باشد كه كمتر به آن توجه مي شود و ما هم بايد حواسمان جمع باشد كه در گرداب فوتبال غرق نشويم. ما بايد در ورزش تعادل داشته باشيم.
سرويس ورزشي: محمد عباسي در صحبت هاي خود به موارد خوبي اشاره داشته است؛ آنجا كه مدعي شده نبايد موفقيت ورزش در لندن به نام كسي ثبت شود نشان از آشنا شدن تدريجي وي با فضاي ورزش دارد . از سوي ديگر وقتي وزير ورزش و جوانان به درستي به مقوله فوتبال مي پردازد و عنوان مي كند نبايد در گرداب فوتبال غرق شويم و رشته هاي ديگر ورزشي را از ياد ببريم مشخص مي شود تماشاي مسابقات المپيك تاثير خود را روي آقاي عباسي گذاشته است . اما در كنار تمام مباحثي كه به درستي از سوي آقاي وزير مطرح شده برخي صحبت هاي وي نيز جاي تامل دارد! وزير ورزش و جوانان از مثبت بودن تغييرات ورزش پيش از المپيك مي گويد؛ تغييراتي كه در رشته هاي قايقراني، شنا، تيراندازي با كمان، كشتي آزاد و تكواندو صورت گرفت. براي مثبت بودن يا نبودن تغييرات بهتر است نتايج اين رشته هاي ورزشي را در المپيك بررسي كنيم؛ جهت اطلاع آقاي وزير بايد يادآور شويم در رشته هاي قايقراني، شنا و تيراندازي با كمان پائين تر از انتظار ظاهر شديم. در اين سه رشته ورزشي انتظار كسب مدال نبود اما توقع مي رفت كه مثلا ورزشكاري چون محسن شادي كه قهرمان آسيا در قايقراني است بهتر از اين در لندن حاضر شود. در كشتي آزاد نيز دستمان از رسيدن به مدال طلا كوتاه ماند. اين در حالي است كه رسول خادم در تركيب خود از دو قهرمان جهان به نام مهدي تقوي و رضا يزداني سود مي جست. در تكواندو كه تغييراتي در راس فدراسيونش رخ نداد اما انتظار مي رفت وزارت ورزش و جوانان اجازه ندهد مربي خوبي چون مهماندوست را به راحتي كنار بگذارند و به رتبه نازل دهمي رضايت داديم. همين تيم تكواندو سابقه قهرماني در جهان را داشت اما به جاي آنكه حداقل يكي از دو ورزشكارش به مدال طلا برسد تنها يك نقره را بدست آورديم. با تمام اين تفاصيل آيا وزير ورزش و جوانان كماكان اعتقاد دارد تغييرات پيش از المپيك نتايج مثبت به دنبال داشته است؟!
 


تقدير رهبر معظم انقلاب از مدال آوران ايران در المپيك 2012 لندن

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صدور پيامي از مدال آوران سرافراز كشور در مسابقات المپيك لندن تشكر و از همت مربيان آنان قدرداني كردند.
متن پيام مقام معظم رهبري پس از پايان رقابتهاي ورزشكاران كشورمان در سي امين دوره بازيهاي المپيك كه با عنوان هفدهمي ايران همراه بود، به شرح زيراست:
بسم الله الرحمن الرحيم
از مدال آوران سرافراز كشور، قهرمانان پهلوان، كه در مسابقات المپيك دل ملت ايران را شاد كردند و نيز از مربيان با همت آنان، صميمانه تشكر مي كنم. خداوند يار و نگهدارتان باد.
سيّدعلي خامنه اي
22مرداد ماه1391


اخبار كوتاه از فوتبال

تكليف برگزاري جام حذفي مشخص نيست
كفاشيان در پاسخ به سوالي درباره اين كه سرانجام تكليف برگزاري جام حذفي رقابت هاي فوتبال سال 91 چه مي شود؟ گفت: ما هنوز وقت داريم كه در اين باره تصميم گيري كنيم، اما تا اين لحظه تصميم قطعي نگرفته ايم. اما ان شاءالله تا پايان شهريور و آغاز مهر تكليف برگزاري مسابقات حذفي روشن مي شود.
خريدهاي جديد پرسپوليس در راه است
مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: طي روزهاي آتي با دو هافبك خارجي و ايراني قرارداد مي بنديم. محمد رويانيان گفت: ما براي تقويت تيم و حضور مقتدرانه در رقابتهاي ليگ برتر هر اقدامي كه مورد نياز باشد انجام مي دهيم و بر همين اساس طي روزهاي آتي با دو هافبك خارجي و ايراني قرارداد مي بنديم. در اين باره اقدامات لازم انجام شده و هيچ مشكلي نيز وجود ندارد.
لابي ها در انتخاب نهايي داوران جام جهاني جايگاهي ندارد
تنها داور ايراني حاضر در مرحله انتخابي داوران جام جهاني 2014 برزيل گفت: در انتخاب نهايي داوران شايسته سالاري حاكم است و لابي ها جايگاهي ندارند. عليرضا فغاني گفت: آنجا شايسته سالاري حاكم است و تقريبا لابي هاي احتمالي نقشي در انتخاب داوران نهايي جام جهاني ندارند. همه تلاشم را مي كنم تا بالاترين آمادگي بدني را داشته باشم و از آزمون هاي انتخابي موفق خارج شوم. وي در واكنش به اينكه چرا در ليگ امسال با وجود گذشت تنها چهار هفته از شروع مسابقات، انتقادهاي زيادي نسبت به داوري ها مطرح مي شود، تصريح كرد: ظاهرا انتقادها از داوري يكي از فاكتورهاي داغ شدن فوتبال به حساب مي آيد! نبايد انتظار داشت كيفيت داوري ها جدا از كيفيت و وضعيت كنوني فوتبال ما باشد. به طور مثال وقتي ثبات مديريت در باشگاه ها وجود نداشته باشد، وقتي تيمي در ليگ نتيجه نمي گيرد، مديرعامل و عناصر مختلفي از آن باشگاه عليه داوري انتقاد مي كنند كه شايد مي خواهند فشارها را تا حدي از روي خودشان بردارند.
مشكل پرسپوليس از ديدگاه استيلي
سرمربي اسبق پرسپوليس كه از او به عنوان يكي از جدي ترين كانديداي دستياري مانوئل ژوزه سرمربي فعلي اين تيم به شمار مي آيد، درباره ناكامي هاي سرخپوشان گفت: مشكل پرسپوليس ارتباط ميان بازيكنان است. اين تيم بازيكنان خوب زيادي دارد و اگر بيشتر كنار هم كار كنند شك نكنيد با هماهنگي بيشتر از شرايط فعلي خارج مي شوند. وي در پاسخ به اين سوال كه نيمكت پرسپوليس به مربي ايراني نياز دارد؟ گفت: بله، فكر مي كنم مربي ايراني بايد در كنار تيم حضور داشته باشد. به هر حال ژوزه تازه به فوتبال ما و تيم مطرحي چون پرسپوليس آمده كه دستيار ايراني قطعا در ايجاد هماهنگي هاي متقابل درون تيمي موثر است.
اعضاي تيم راه آهن در مناطق زلزله زده
تيم فوتبال راه آهن كه از يك هفته پيش در سرعين اردبيل اردو زده، تمرين ديروزش را تعطيل كرد و برخي از اعضاي تيم پيش از بازگشت به تهران از مناطق زلزله زده بازديد كردند. فلاح، سرپرست تيم در اين باره گفت كه وي به همراه صادق رييسي كيا مديرعامل، علي دايي سرمربي، محمد دايي مربي، حسين پاشائي كاپيتان و حسين كعبي بازيكن تيم، صبح ديروزمحل تمرين را كه در همجواري روستاهاي زلزله بود، ترك كردند تا ضمن همدردي با مردم اهر، 500 ميليون ريال كمك هاي غير نقدي را كه شامل اقلام مورد نياز هموطنان زلزله زده است به آنها اهدا كنند.
 


آمريكا بالاتر از چين قهرمان شد ايران در جايگاه هفدهم ايستاد

كاروان ورزش ايران در پايان سي امين دوره بازي هاي المپيك لندن پس از كشورهاي آسيايي چين، كره جنوبي، ژاپن و قزاقستان در رده هفدهم جدول توزيع مدال ها ايستاد.
سي امين دوره بازي هاي المپيك تابستاني روز يكشنبه با برگزاري مرحله نهايي رقابت هاي مختلف در لندن به پايان رسيد. با اتمام اين دوره از بازي ها، رده بندي نهايي كشورهاي مدال آور در جدول توزيع مدال ها مشخص شد كه طي آن آمريكا با 104 مدال در صدر قرار گرفت و كاروان ورزش كشورهاي چين و بريتانياي ميزبان نيز رده هاي دوم و سوم را از آن خود كردند.
بر اين اساس، كاروان ورزش ايران در ميان 85 كشوري كه صاحب مدال المپيك شده و در جدول توزيع مدال ها قرار گرفته اند، رده هفدهم اين جدول را براي خود نهايي كرد. همچنين كاروان ورزشي ايران با كسب 12 مدال در لندن نسبت به المپيك گذشته كه به ميزباني پكن برگزار شد، 34 پله صعود كرد و در رتبه هفدهم قرار گرفت. كاروان ايران در المپيك 2008 پكن با يك طلا و يك برنز در رده پنجاه و يكم قرار گرفته بود. ضمن اينكه كاروان ايران در بين كشورهاي آسيايي پس از چين، كره جنوبي، ژاپن و قزاقستان پنجمين كشور آسيايي در جدول توزيع مدال ها محسوب مي شود.
ناكامي مطلق رژيم صهيونيستي
رژيم صهيونيستي كه با 37 ورزشكار در المپيك لندن حضور داشت هيچ مدالي در اين رقابت ها كسب نكرد. رژيم صهيونيستي با 37 ورزشكار زن و مرد در المپيك لندن در رشته هاي ژيمناستيك، جودو، تيراندازي، شنا، بادباني، تنيس و دووميداني شركت داشت اما دست همه آنها از كسب مدال كوتاه ماند. نكته قابل توجه اينكه برخي از كشورها از جمله افغانستان، گابن، تاجيكستان، بحرين با تعداد ورزشكاراني به مراتب كمتر از رژيم صهيونيستي در اين رقابت ها به مدال رسيدند.
 


خاموش شدن مشعل و تحويل پرچم المپيك به برزيل در حضور پله

 رژه كاروان ايران به احترام زلزله زدگان آذربايجان

مراسم اختتاميه سي امين دوره بازيهاي المپيك در شرايطي بامداد روز دوشنبه در ورزشگاه المپيك پارك لندن برگزار شد كه در حضور بازيكن اسطوره اي فوتبال برزيل، پرچم المپيك تحويل شهردار ريودوژانيرو و مشعل المپيك لندن خاموش شد.
مراسم اختتاميه سي امين دوره بازيهاي المپيك كه از روز ششم مرداد به ميزباني لندن و با حضور ورزشكاراني از 204 كشور جهان آغاز شده بود، بامداد دوشنبه در ورزشگاه المپيك پارك برگزار شد و در پايان پرچم المپيك به ميزبان آينده اين رقابتها يعني شهر ريودوژانيرو برزيل تحويل داده شد.
اين مراسم در بخش هاي مختلفي برگزار شد كه با نمايش زندگي شهروندان لندني آغاز شد و سپس با نمايش هاي شاد و اجراي موسيقي ادامه يافت و پس از آن تيم هاي شركت كننده متفاوت از مراسم افتتاحيه از مقابل جايگاه رژه رفتند و بيش از دو ساعت ايستاده مراسم را تماشا كردند.
اعضاي باقي مانده از كاروان ورزش كشورمان در لندن هم با روبان مشكي به نشانه احترام به زلزله زدگان شمال غرب كشور از مقابل حاضران در ورزشگاه المپيك رژه رفتند.
مراسم تحويل پرچم المپيك به شهردار ريودوژانيرو در حضور ژاك روگ رئيس كميته بين المللي المپيك برگزار شد و سپس «پله» بازيكن اسطوره اي فوتبال برزيل نيز وارد ورزشگاه شد و درحالي كه پيراهن شماره 10بيادماندني اش را پوشيده بود دقايقي در شادي هموطنانش شركت كرد.
در بخش پايان مراسم «لرد سباستين كوه» رئيس المپيك لندن 2012 پيام خود را قرائت كرد و پس از آن ژاك روگ نيز به عنوان رئيس كميته بين المللي المپيك پيامش را خواند و در نهايت مشعل سي امين دوره بازيهاي المپيك در ورزشگاه اصلي شهر لندن خاموش شد.


نتايج ضعيف كشتي آزاد و انتقادات مربي

سابق تيم ملي كساني كه كادرفني را تغيير دادند بايد پاسخگو باشند

مربي سابق تيم ملي كشتي آزاد با اظهار تاسف از نتايج به دست آمده تيم آزاد در المپيك گفت: تيم ملي ايران نسبت به سال گذشته عملكرد ضعيف تري داشت و منتظر پاسخگويي مسئولان هستم.
ابراهيم مهربان در تازه ترين صحبت هاي خود اظهار داشت: من فكر مي كنم تيم ملي كشتي آزاد ايران نسبت به سال قبل عملكرد ضعيفي داشت، اگر ملاك را قهرماني سال قبل در نظر بگيريم متوجه مي شويم كه در تمام اوزان حركت روبه رشدي نداشتيم. من از نزديك شاهد برنامه تمريني و فني تيم كشتي آزاد نبودم و همچنين اطلاعاتي از چگونگي حمايت هاي سازمان از تيم كشتي نداشتم اما مي دانم كه كميته ملي المپيك براي تمام تيم ها سنگ تمام گذاشته بود. بايد پس از بازگشت تيم علل عدم موفقيت كالبد شكافي شود و كساني كه آمدند و هفت، هشت ماه مانده به المپيك دست به تغيير و تحول زدند پاسخگو باشند.
مهربان با انتقاد از تغيير كادرفني در آستانه المپيك گفت: تنها بهانه مسئولان براي تغيير و تحول اين بود كه كادري را به تيم ملي تزريق كنند كه از نظر روحي شرايط بازيكنان را بالا ببرد، آنها سه و نيم سال زحمت مربيان قبلي را ناديده گرفتند و حتي يك تشكر خشك و خالي هم نكردند. كادر فني تيم ملي كشتي آزاد از طريق جرايد و مطبوعات فهميد كه از كار بركنار شده است. حالا آقاياني كه مدعي بودند با اين اقدام روحيه ملي پوشان را بالا مي برند بيايند و پاسخگو باشند كه چرا اين تيم نتوانست حداقل نتيجه سال گذشته خود را تكرار كند. حرف زياد است ما حالا بايد افسوس بخوريم. مهربان با خواندن يك بيت شعر گفته هاي خود را پايان برد: گيرم كه خلق را به طريقي فريفتي
با دست تقدير طبيعت چه مي كني .
 


عمل جراحي يزداني در تهران

رضا يزداني ملي پوش كشتي آزاد در تهران تحت عمل جراحي قرار مي گيرد.
لطفعلي پوركاظمي رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي درباره آخرين وضعيت مصدوميت رضا يزداني كه در جريان مرحله نيمه نهايي رقابت هاي وزن 96 كيلوگرم كشتي آزاد المپيك به آن دچار شد، گفت: پس از انتقال يزداني به بيمارستان دهكده معاينات دقيق از او به عمل آمد به طوري كه ابتدا عكس راديولوژي گرفته شد تا نسبت به عدم شكستگي استخوان اطمينان حاصل شود، سپس ام. آر. آي نيز از زانوي مصدوم وي گرفته و در نهايت مشخص شد متاسفانه از ناحيه رباط صليبي دچار پارگي شده و بايد تحت عمل جراحي قرار بگيرد. پوركاظمي تصريح كرد: خوشبختانه حال عمومي يزداني خوب بوده و اين قهرمان ارزنده كه با بدشانسي از كسب مدال طلا بازماند يكشنبه شب گذشته از بيمارستان مرخص شد. به اين ترتيب يزداني به همراه ديگر اعضاي كاروان به ايران بر مي گردد و در تهران تحت عمل جراحي قرار مي گيرد.


مدالم متعلق به كودكان سرطاني است

حدادي: به كمك زلزله زدگان مي روم

احسان حدادي بلافاصله پس از بازگشت به ايران گفت: تصميم دارم مدال خود را به بچه هاي سرطاني هديه كنم و همين امروز نيز براي كمك به زلزله زدگان آذربايجان به اين استان سفر مي كنم.
احسان حدادي پس از بازگشت از رقابت هاي المپيك در فرودگاه امام خميني (ره) در جمع خبرنگاران اظهار كرد: واقعا از اين استقبال پرشور شگفت زده شدم. واقعا نمي دانم چگونه از اين مردم خوب تشكر كنم كه اين قدر به من لطف داشتند. خوشحالم كه توانستم دل آنها را شاد كنم. البته شرمنده شدم كه طلا نگرفتم، اما قول مي دهم كه در آينده و در مسابقات جهاني و المپيك بعد حتما براي مردم طلا بگيرم. اين مردم هستند كه به من انرژي و روحيه مي دهند و واقعا قدردان زحمات آنها هستم كه اين چنين من را حمايت مي كنند. حدادي در حالي كه مدال خود را به گردن آويخته بود و مي بوسيد، گفت: من تصميم دارم كه اين مدال را به بچه هاي سرطاني هديه كنم. بچه هاي سرطاني را خيلي دوست دارم و دلم مي خواهد دلشان را شاد كنم. واقعا از شنيدن حادثه غمناك زلزله آذربايجان متاسف شدم. من همين امروز به آذربايجان مي روم تا هر كمكي كه از دستم برآيد براي اين مردم نازنين انجام دهم. اميدوارم كه هر چه زودتر وضعيت زلزله زدگان سامان داده شود و از درگاه خدا مي خواهم تا به داغديدگان زلزله صبر دهد.
 


اهداي2 واحد تجاري و مسكوني به دارنده مدال المپيك لندن

يك واحد مسكن مهر و يك واحد تجاري در مركز شهر آمل به «قاسم رضايي»، دارنده مدال طلاي المپيك لندن در رشته كشتي فرنگي اهدا شد.
فرماندار آمل در حاشيه مراسم استقبال از رضايي هنگام بازگشت به زادگاهش و تحويل اسناد اين دو ملك به وي به خبرنگار ايرنا گفت: اين دو واحد به صورت تفكيك شده به همراه پرونده هاي بانكي با پيش پرداخت 250 ميليون ريال تسهيلات مسكن مهر با امضاي كامل مسئولان مربوطه به صورت آماده شده و بدون دغدغه به پهلوان رضايي اهدا شد.
«يدالله اكبرزاده» با اظهار اين كه دو ملك مزبور را شهرداري آمل به پهلوان شهر اهدا كرد، افزود: اين جوايز به غير از هدايايي است كه از سوي مسئولان ورزش كشور و استان به رضايي داده شده و يا خواهد شد.
وي ادامه داد: با تصميم مسئولان اجرايي ورزشي شهرستان آمل و به منظور ايجاد انگيزه بيشتر در قاسم رضايي، خانه تخصصي كشتي آمل هم به نام اين پهلوان نامگذاري شد.
اكبرزاده گفت: ستاد استقبال شهرستان آمل به «حسن حسين زاده»، مربي آملي و قاسم رضايي نيز 70 ميليون ريال وجه نقد و به دو مربي ديگر فرنگي كار اين شهرستان هم هر يك پنج سكه بهار آزادي و لوح تقدير اهداء شد.
 


ميزان زكات فطره اعلام شد

آيت الله مكارم شيرازي، ميزان زكات فطره امسال را بر مبناي قوت غالب مردم اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، مسئول دفتر اين مرجع تقليد با اعلام اين خبر اظهار كرد: با توجه به اهميت زكات فطره و ضرورت آگاه شدن مردم از ميزان آن، آيت الله مكارم شيرازي، ميزان زكات فطره را براساس قوت غالب هر فرد تعيين كرد.
ترابعلي دولتمند افزود: بر اين اساس، اگر قوت غالب خانواده اي گندم باشد، ميزان زكات فطره به ازاي هر نفر، دو هزار و 500 تومان خواهد بود.
وي ابراز داشت: اگر قوت غالب خانواده اي برنج باشد، ميزان زكات فطره به ازاي هر نفر، هفت هزار تومان خواهد بود.
زكات فطره بايد شب اول ماه شوال كه همان روز آخر ماه رمضان است كنار گذاشته شده و پس از اقامه نماز عيد فطر به فرد مستمند داده شود.
اين مرجع تقليد ضمن تسليت درگذشت تعدادي هموطنان در اثر زلزله آذربايجان شرقي، اختصاص يك سوم وجوهات شرعيه به زلزله زدگان را جايز دانست.
در پيام تسليت آيت الله مكارم شيرازي آمده است: زمين لرزه اي كه در آذربايجان عزيز رخ داد و جمعي از هموطنان ما را به كام مرگ فرو برد و يا مجروح ساخت و خانه هاي زيادي را ويران كرد موجب تاسف شديد شد.
در ادامه اين پيام آمده است: اميدواريم دولت و همه مسئولان هر چه زودتر به ترميم خرابي ها و نگهداري آسيب ديدگان و نجات مجروحان اقدام كنند و نيكوكاران نيز در اين راه كمك شايسته كنند تا از اين طريق مرهمي بر دل هاي مجروح اين عزيزان گذارده شود.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي پرداخت دستمزد كلان به برخي ورزشكاران در مقايسه با درآمد برخي دانشمندان جوان كشورمان را توجيه ناپذير اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، وي روز يكشنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: امروز برخي ورزشكاران از حقوق هاي كلان برخوردارند كه با درآمد دانشمند جواني كه داروي مفيدي مي سازد و جلوي يك بيماري را مي گيرد و كشور را از بيگانه بي نياز مي كند، اصلا قابل مقايسه نيست.
 


تشييع پيكر 4 تن از كاركنان شركت گاز در قائمشهر

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
مردم قائمشهر پيكر چهار تن از كاركنان شركت گاز مازندران را كه در اثر سانحه رانندگي جان باخته بودند تشييع كردند.
اين مراسم كه ديروز با حضور مسئولان استان مازندران و شهرستان قائمشهر برگزار شد مردم پيكر اين جان باختگان را از مقابل اداره گاز ناحيه قائمشهر تا چهارراه ترك محله اين شهر تشييع كردند.
سپس پيكر مرحوم ايرج اسكندري به روستاي رجه شهرستان سوادكوه، نادعلي محمدي به روستاي افراكتي قائمشهر، اسماعيل مسلمي به روستاي سنگتاب كياكلا و محمدعلي كوهكن به ساري منتقل و در ميان حزن و اندوه فراوان مردم اين مناطق به خاك سپرده شدند.
در سانحه رانندگي كه ساعت 15 و 15 دقيقه عصر شنبه در مسير آزادراه قائمشهر به ساري رخ داد يك دستگاه كاميون كمپرسي كه از مسير قائمشهر به ساري در حركت بود ضمن انحراف به چپ و خارج شدن از مسير اصلي و برخورد با گارديل و ورود به باند مخالف به شدت با يك دستگاه سواري سمند كه از مسير ساري به قائمشهر در حركت بود برخورد كرد و طي آن راننده و سه سرنشين سواري سمند از شركت گاز استان مازندران همگي جان باختند.


دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان قطب طراحي هواپيماي جت معرفي شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان گفت: با راه اندازي گروه پژوهشي الكترواويونيك (الكترونيك هوانوردي) و دوره كارشناسي ارشد معماري اويونيك در دانشگاه صنعتي اصفهان، اين دانشگاه به عنوان قطب الكترواويونيك كشور در طراحي هواپيماي جت 100 تا 150 نفره معرفي شد.
محمد اسماعيل همداني گلشن در نشست با خبرنگاران گفت: بر مبناي تفاهم نامه منعقد شده با رئيس سازمان صنايع هوايي، تمامي تحقيقات مرتبط با ساخت هواپيماي جت 100 تا 150 نفره در دانشگاه صنعتي اصفهان صورت خواهد گرفت.
وي موافقت شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با تأسيس دوره كارشناسي ارشد معماري اويونيك براي نخستين بار در كشور در دانشگاه صنعتي اصفهان را از ديگر اقدامات در راستاي ايجاد زيرساخت ها به منظور تحقق اين طرح كلان ملي عنوان كرد.
رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان گفت: دانشگاه صنعتي اصفهان از ابتداي مهرماه سال جاري اقدام به پذيرش شش دانشجوي كارشناسي ارشد در اين رشته خواهد كرد.
وي تأسيس گروه پژوهشي الكترواويونيك در دانشگاه صنعتي اصفهان را از ديگر اقدامات در جهت تحقق اين طرح اعلام كرد.
ساخت
نخستين بالگرد ملي ايران در دست طراحي است
رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان از طراحي و ساخت نخستين بالگرد 14 نفره ايران با آخرين استانداردهاي بين المللي از سوي اين دانشگاه و شركت پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران خبر داد.
محمداسماعيل همداني گلشن در نشست هم انديشي با اصحاب رسانه افزود: دانشگاه صنعتي اصفهان كار طراحي اين بالگرد را بر عهده گرفته و نخستين بالگرد ملي ايران براساس آخرين استانداردهاي بين المللي و با تكيه بر دانش و توانمندي متخصصان داخلي طراحي و ساخته مي شود.
همداني گلشن اظهار اميدواري كرد كه مراحل اصلي طراحي و ساخت بالگرد ملي تا پايان سال جاري به اتمام برسد.
رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان طراحي و ساخت بالگرد ملي در اين دانشگاه را يكي از رويدادهاي مهم در حوزه فناوري هاي پيشرفته در كشور ياد كرد.
 


فرماندار دوران دفاع مقدس خرمشهر دار فاني را وداع گفت

اهواز- خبرنگار كيهان:
دكتر محمدرضا عباسي، فرماندار خرمشهر در دوران دفاع مقدس كه به علت عارضه قلبي و جراحي باز قلب به كما رفته بود، دار فاني را وداع گفت.
دكتر محمدرضا عباسي فرمانده شجاع ستاد مقاومت خرمشهر در روزهاي آغازين جنگ تحميلي و يكي ازجانبازان و يادگاران هشت سال دفاع مقدس كه به علت عارضه قلبي و جراحي باز قلب به كما رفته و وضعيت جسماني مساعدي نداشت، دار فاني را وداع گفت.
سردار «محمدعلي نوراني» از همرزمان قديمي زنده ياد عباسي در گفت وگو با خبرنگار كيهان ضمن تسليت به مردم خوزستان و بازماندگان اين يار وفادار انقلاب اسلامي، گفت: محمدرضا عباسي فعاليت هاي انقلابي خود را از سال 54 و در قالب تشكل هاي دانشجويي مبارز دانشگاه خليج فارس خرمشهر آغاز كرد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا آغاز جنگ تحميلي نيز به اشاعه ارزش هاي انقلاب اسلامي در جامعه همت گمارد.
وي افزود: با آغاز دوران دفاع مقدس در سال 59 وي به اتفاق گروهي از دانشجويان به مقابله تن به تن با نيروهاي بعثي پرداخت و در مقاومت 45 روزه مردم خرمشهر در ابتداي جنگ كه نقطه عطفي در تاريخ جنگ تحميلي و معادلات سياسي جهان به شمار مي آمد؛ حضور بسيار پررنگي از خود به نمايش گذاشت و در روزهاي آخر سقوط خرمشهر ضمن آن كه از ناحيه كتف چپ به شدت مورد آسيب قرار گرفت، يكي از پاهاي خود را فداي نجات خرمشهر كرد.
ايشان همچنين در دوران دفاع مقدس و در شرايطي كه شهر زير آماج گلوله هاي رژيم بعثي قرار داشت، مسئوليت فرماندهي ستاد مقاومت خرمشهر را به عهده داشت، ضمن آن كه وي بعد از آزادسازي خرمشهر به عنوان اولين فرماندار نظامي مشغول به خدمت بود.
در دوران فرمانداري وي، خرمشهر مورد اصابت بمب هاي شيميايي قرار گرفت و زماني كه ايشان براي نجات جان مردم و انتقال شهدا به خارج از محدوده فرمانداري و سازمان آب كه از درصد بالاي گاز شيميايي برخوردار بود؛ تلاش مي كرد؛ خود نيز در استنشاق گازهاي شيميايي به اين عارضه دچار شد.
نوراني ادامه داد: دكتر عباسي خرمشهر را پاره اي از وجود خود مي دانست و پس از اتمام جنگ تحميلي، خدمات بسيار زيادي را در جهت بازگشت مردم خرمشهر به محل سكونت شان انجام داد.
به گفته سردار نوراني، دكتر عباسي پس از اتمام جنگ تحميلي نيز جبهه خدمت رساني به نظام اسلامي را رها نكرد و در سمت هاي مختلفي همچون معاونت اجرايي سازمان امور اداري و استخدامي كشور، رياست سازمان اسناد ملي ايران، رياست مركز اسناد و مطالعات راهبردي فلسطين- خاورميانه، رياست هيئت مديره جامعه كيفيت ايران ISQ، مديريت شركت بيمه معلم، مديريت منطقه آزاد اروند و... به انجام وظيفه پرداخت. ضمن اين كه وي يكي از اولين كساني در كشور بود كه توانست مدرك دكتراي خود را در رشته مديريت كنترل كيفيت اخذ كند.
وي اضافه كرد: بنده به عنوان يكي از رفقاي قديمي ايشان همواره شاهد بودم كه از محل حقوق شخصي شان به محرومين و مستضعفين ياري مي رساند و چند خانواده يتيمي را تحت سرپرستي قرار داده بود.
بي شك مردم غيور خوزستان و به ويژه شهروندان خرمشهر و آبادان، خدمات خالصانه اين جانباز سرافراز دفاع مقدس را از ياد نخواهند برد و نام او براي هميشه بر تارك اين سرزمين پرحماسه مي درخشد.
 


تلقيح مصنوعي گوسفند در خوزستان

اهواز- خبرنگاركيهان:
عمليات تلقيح مصنوعي گوسفند از طريق لاپراسكوپي براي اولين بار در سطح كشور به صورت عملي در شهرستان هاي هفتكل و لالي به اجرا درآمد.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي خوزستان با اعلام اين خبر گفت: اين عمليات از طريق لاپراسكوپي برروي 850 رأس ميش در سطح استان به اجرا درمي آيد كه 500رأس آن در خرداد و مابقي در آبان ماه سال جاري صورت مي گيرد.
«محمد مشكورزاده» هدف از اجراي اين عمليات را اصلاح نژاد و افزايش بهبود توليدات دامي ذكر كرد و گفت: جهت بررسي و اطمينان از نتايج حاصله اين معاونت اقدام به انجام سونوگرافي تست آبستني اين گله ها كرد كه نتايج حاصله رضايت بخش گزارش شده است.
مشكورزاده يادآور شد: استان خوزستان با دارا بودن 5ميليون و 72هزار و 752رأس گوسفند و بز بيشتر آمار دامي را در سطح استان به خود اختصاص داده است كه اين امر اصلاح نژاد اين دام را براي بهره برداري بيشتر مي طلبد.
 


آب تعدادي از چاه هاي شهر اصفهان شور شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه وضعيت آب اصفهان بحراني است، گفت: هم اكنون تعدادي از چاه هاي شهر اصفهان شور شده است و در اين منطقه 200 ميليون متر مكعب برداشت آب بي رويه و غيرقانوني انجام مي گيرد.
«فتح اله معين» با اعلام اينكه ميزان سرانه فضاي سبز اين كلان شهر نسبت به30 سال گذشته به يك دهم كاهش يافته است، اصفهان را آلوده ترين شهر ايران ناميد و افزود: مديريت شهري در حفظ فضاي سبز اين كلان شهر دچار مشكل شده كه باعث بروز بيشترين خسارت به اين شهر شده است.
وي گفت: براي توسعه فضاي سبز در حاشيه زاينده رود زمين كافي وجود ندارد.
معين با اشاره به اينكه توسعه فضاي سبز در طرح تفضيلي پيش بيني نشده است، اضافه كرد: توسعه فضاي سبز اين شهر نيازمند همكاري و تلاش همگاني است.
وي اضافه كرد: آلودگي هوا براي شهروندان اصفهاني مشكلات متعددي ايجادكرده است.


كاشاني ها 4 ميليارد ريال به محكومان مالي كمك كردند

كاشان-خبرنگاركيهان:
مديرعامل ستاد رسيدگي به امور ديه و انجمن حمايت از زندانيان كاشان گفت: خيران 47 ميليون و 500 هزار تومان براي آزادي 84 نفر محكومان مالي و ديه غيرعمد كمك كردند.
علي فرزانه در حاشيه پنجمين جشن گلريزان شهرستان كاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين ميزان كمك خيران نسبت به كمك هاي جشن گلريزان سال گذشته اين شهرستان حدود دو برابر افزايش داشته است. وي افزود: در حال حاضر 84 نفر زنداني محكوم مالي و ديه غيرعمد با حدود 3 ميليارد تومان بدهي در انتظار كمك خيران براي آزادي و بازگشت به آغوش گرم خانواده به سر مي برند.
 


نماينده مردم ورامين و پيشوا در مجلس شوراي اسلامي:

پرونده اس 300 مسير حقوقي خود را طي مي كند

نماينده مردم شهرستان هاي ورامين و پيشوا با بيان اينكه پرونده اس300 مسير حقوقي خود را طي مي كند، گفت: موضوعي چون اس 300 نمي تواند روابط عميق و محكم تهران- مسكو را دچار بحران كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، حسين نقوي حسيني با تكذيب اخباري درباره فشار مسكو بر تهران براي ايجاد توقف در پيگيري حقوقي اجرايي نشدن قرارداد اس300، گفت: مواضع غيررسمي روسيه نمي تواند در اين باره تصميم گيري كنند.
نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه ايران و روسيه مراودات خوبي با يكديگر در حوزه مسائل منطقه اي و بين المللي دارند، افزود: مواضع مشترك دو كشور درباره تحولات منطقه از عمق روابط تهران و مسكو حكايت مي كند.
وي گفت: تلاش دشمنان براي برهم زدن روابط دو كشور با توسل بر موضوع اس300 راه به جايي نمي برد.
عضو فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس ادامه داد: متأسفانه در زمان حاضر تلاشي با محوريت آمريكا در سطح بين المللي انجام مي شود تا به مراودات ديپلماتيك ايران خدشه وارد كند و اعتبار ديپلماتيك ايران كم شود.
نقوي حسيني با تأكيد بر اينكه تلاش مي شود تا ايران در عرصه بين الملل به كشوري منزوي تبديل شود، تصريح كرد: فصل مشترك ايران و روسيه بسيار بيشتر از آن است كه رويدادهاي اين چنيني بتواند روي مراودات تهران- مسكو تأثير بگذارد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نهم با بيان اينكه شكايت ايران از طريق حقوقي در مجامع بين المللي در حال پيگيري است، گفت: پرونده اس 300 مسير حقوقي خود را طي مي كند.


اخبار ادبي و هنري

عضو كميسيون فرهنگي مجلس:
ادامه كار پروژه لاله قانوني نيست
عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: مجلس به پروژه لاله اجازه كار نداده است و اگر خودشان كاري انجام مي دهند قانوني نيست.
لاله افتخاري در گفتگو با خبرنگار كيهان در رابطه با پروژه لاله با بيان اينكه كميسيون فرهنگي در ارتباط با اين پروژه به جمع بندي نرسيده است تصريح كرد: بايد سازمان سينمايي مدارك و مستندات را به كميسيون فرهنگي مجلس ارائه دهد تا بررسي هاي بيشتري صورت گيرد.
دبير كميسيون فرهنگي مجلس ابهامات و ايرادات اين پروژه را چگونگي فيلمنامه، كارگردان و هزينه توليد فيلم دانست و افزود: در پروژه لاله زندگي يك فرد دستمايه قرار گرفته است در حالي كه اولويت هاي مهم تري در زمينه هاي مختلف براي سرمايه گذاري و ساخت فيلم در كشورمان داريم.
وي ساخت فيلم هايي همچون زندگي شهيد چمران را خوب توصيف كرد و يادآور شد: جامعه ما نياز به ساخت چنين پروژه هايي دارد.
لاله افتخاري همچنين با انتقاد از پيشينه حرفه اي كارگردان پروژه لاله گفت: حتما افراد مناسب تري در كشورمان براي ساخت فيلم با حمايت كلان دولتي وجود دارند. اين نماينده مجلس اختصاص بودجه چند ميلياردي براي ساخت چنين فيلمي را يكي ديگر از ايرادات كميسيون فرهنگي مجلس نسبت به سازمان سينمايي، اعلام كرد.
كتاب آيت الله جوادي آملي طي سه ماه به چاپ پنجاه و سوم رسيد
مدير مركز بين المللي نشر «اسراء» از تجديد چاپ كتاب «مفاتيح الحيات» براي پنجاه و سومين بار پس از گذشت 3 ماه از انتشار خبر داد و گفت: 60 هزار نسخه از اين كتاب در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن فروخته شد.
مصطفي امرائي، در گفت وگو با توانا درباره كتاب «مفاتيح الحيات» بيان داشت: حدود 60 هزار نسخه از اين اثر در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم وارد بازار نشر شد و همه آنها نيز در اين نمايشگاه هدف خريداري قرار گرفت.
وي اضافه كرد: حدود 35 هزار نسخه از كتاب «مفاتيح الحيات» در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم پيش فروش شد و اين اثر به چاپ پنجاه و سوم رسيد. براساس اين گزارش، حضرت آيت الله جوادي آملي اين اثر را در پنج بخش بيان كردند كه بخش اول به »تعاملات انسان با خود» كه درباره تكبر، تدبر، يادگيري و دانش اندوزي است، همچنين بخش دوم اين كتاب به «يادگيري و دانش اندوزي» اختصاص دارد كه اين مرجع عاليقدر در اين بخش به اهميت دانش اندوزي، يادگيري علوم هدف نياز، آداب تعليم و تعلم و برخي از علوم پرداخته است.
نقاش ايتاليايي:انسان هاي آزاده، حامي فلسطين هستند
نقاش ايتاليايي كه آثارش در ايران به نمايش درآمده، درباره فعاليت خود در حمايت از فلسطين گفت: در شرايطي كه لابي هاي صهيونيستي مانع آگاهي مردم درباره حقانيت فلسطين هستند، همه انسان هاي آزاده مسئوليت آگاهي بخشي درباره فلسطين را دارند.
در آستانه روز جهاني قدس اين نمايشگاه از روز دوشنبه (23 مرداد) در فرهنگسراي انديشه كار خود را آغاز كرده است.
روبرتو كوتزولينو هنرمند نقاش 59 ساله متولد رم موضوع كارهايش را مردم فلسطين قرار داده است و در اين زمينه تصويرگري مي كند. او به تهران آمده است تا نمايشگاه خود را با 20 تابلوي نقاشي در تهران برگزار كند.كوتزولينو معتقد است مردم ايتاليا تحت تاثير تبليغات رسانه هاي غربي از حقيقت فلسطين دور شده اند و اين ا مر در كنار لابي صهيونيستي و حمايت هاي دولتي اين كشور موجب نوعي ناآگاهي در اين موضوع شده است و از اين رو، به عنوان انسان آزاده و مستقل بايد نسبت به اطلاع رساني در اين حوزه فعالانه وارد شد.
اين نمايشگاه به همت اداره كل همكاري هاي فرهنگي و هنري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رايزني فرهنگي ايران در رم و فرهنگسراي انديشه وابسته به سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران تدارك ديده شده است.
نمايش 100 كاريكاتور برتر از 35 كشور جهان درباره فلسطين
نمايشگاه بين المللي كاريكاتور «بازگشت به خانه» همزمان با ايام الله روز جهاني قدس در موزه فلسطين به نمايش در مي آيد.
اين نمايشگاه با همكاري موزه هنرهاي معاصر فلسطين وابسته به فرهنگستان هنر، خانه كاريكاتور و اتحاديه امت واحده برگزار مي شود و قرار است 100 تصوير كارتون با موضوع فلسطين و قدس از 35 كشور جهان به نمايش درآيد.
نمايشگاه بين المللي كارتون «بازگشت به خانه» امروز ساعت 19 در موزه هنرهاي معاصر فلسطين گشايش مي يابد و تا 14 شهريور ادامه دارد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14