(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 مرداد 1391 - شماره 20282

تروريست ها در عراق 13 نفر را به شهادت رساندند
فعال عربستاني پس ازافشاي شكنجه بارديگر به زندان افتاد
حمايت قاطع مردم مصر از بركناري ژنرال هاي دوران مبارك
تظاهرات ضد جنگ در تل آويو نتانياهو و باراك بايد بركنار شوند
پيروزي هاي تازه ارتش سوريه در پاكسازي حلب از تروريست ها
آموزش ارتش يك ميليوني در ونزوئلا
براي مقابله با حمله احتمالي آمريكا
انفجار در شمال افغانستان جان يك شهردار را گرفت
كاركنان بنادر اردن دست از كار كشيدند
رژيم آل خليفه 1400 شهروند را به گروگان گرفته است
كارگران شاغل در پايگاه اينجرليك تهديد به اعتصاب كردند
گزارش خبري


تروريست ها در عراق 13 نفر را به شهادت رساندند

تروريست هاي فعال در عراق 13 نفر را طي حملات مختلف در اين كشور به شهادت رساندند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، افراد مسلح ناشناس يكشنبه در منطقه «سليمان بيك» 240 كيلومتري شمال بغداد هشت جوان شيعه را از نزديك هدف گلوله قرار دادند و آنها را به شهادت رساندند.
اين قربانيان بين 16 تا 20 سال سن داشتند. يكشنبه گذشته نيز شش جوان شيعه كه در نزديكي همين منطقه سرگرم شنا كردن در يك كانال آب بودند، هدف گلوله موتورسواران مسلح قرار گرفتند و به شهادت رسيدند.
در شهر بغداد و مناطق جنوبي آن نيز پنج نفر از جمله سه پليس عراقي هدف گلوله افراد مسلح قرار گرفتند و كشته شدند. خبر ديگر اينكه دادگاهي در بغداد محاكمه غيابي «طارق الهاشمي» معاون رئيس جمهور را از سر مي گيرد.
 


فعال عربستاني پس ازافشاي شكنجه بارديگر به زندان افتاد

يك فعال عربستاني پس از افشاي ماجراي شكنجه و بدرفتاري هايي كه قبلا در زندان هاي رژيم آل سعود متحمل شده بود، بار ديگر به زندان افتاد.
به گزارش واحد مر كزي خبر ، دستگاه امنيتي عربستان العتيبي را به دليل افشاي شكنجه ها و بدرفتاري هايي كه در دوران زندان متحمل شده بود، دوباره بازداشت كرده است. بر اساس اين گزارش نيروهاي امنيتي سعودي شامگاه چهارشنبه هشتم اوت -چهارشنبه هفته گذشته- به منزل العتيبي حمله كرده و پس از ضرب و شتم، او را به محل نامعلومي منتقل كردند.العتيبي با انتشار مطالبي در شبكه هاي اجتماعي اينترنتي، از نقض قوانين و معاهدات حقوق بشر در زندان هاي رژيم آل سعود و شكنجه و بدرفتاري با بازداشت شدگان پرده برداشت. يك مركز حقوق بشر عربي با درخواست براي آزادي فوري العتيبي از زندان، از فعالان در نقاط مختلف دنيا خواست، اقدامات سركوبگرانه رژيم سعودي عليه شهروندان عربستاني را محكوم كنند.
 


حمايت قاطع مردم مصر از بركناري ژنرال هاي دوران مبارك

صدها هزار تن از مردم مصر با برگزاري تظاهرات گسترده در ميدان «التحرير» و 10 شهر ديگر اين كشور حمايت قاطع خود را از اقدامات رئيس جمهور در بركناري ژنرال هاي وابسته به رژيم مبارك اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم مصر در استقبال از تصميمات اخير «محمد مرسي» رئيس جمهور، در ميدان التحرير تجمع و حمايت خود را از بركناري سپهبد «محمدحسين طنطاوي» وزير دفاع كنوني و «سامي عدنان» رئيس ستاد مشترك مصر اعلام كردند.
براساس اين گزارش تجمع كنندگان با ابراز شادماني، از صدور فرمان رئيس جمهور مبني بر لغو متمم قانون اساسي مورد تائيد نظاميان، آن را گامي مثبت در جهت برقراري حكومت اسلامي مصر جديد عنوان كردند.
اين گزارش حاكي است؛ تجمع كنندگان در ميدان التحرير با سر دادن شعارهايي عليه ژنرال طنطاوي از لغو متمم قانون اساسي مصر كه اختيارات وسيعي را به نظاميان مي داد، استقبال كردند.
متمم قانون اساسي كه يك هفته پيش از انتخاب رئيس جمهور جديد مصر در ماه گذشته از سوي شوراي عالي نيروهاي مسلح به تصويب رسيده بود، اختيارات وي را محدود و نظاميان را تنها بازيگر عرصه سياسي مصر معرفي مي كرد.
همچنين رئيس جمهور حق عزل و نصب فرماندهان نيروهاي مسلح، اعلام جنگ و فرماندهي آن را نمي توانست به عهده بگيرد و بر مبناي متمم قانون اساسي، وي در مقابل شوراي عالي نيروهاي مسلح به رياست سپهبد طنطاوي بايد پاسخگو مي بود.
اما محمد مرسي رئيس جمهور اسلامگراي مصر روز يكشنبه در يك اقدام غافلگيرانه سياسي، وزير دفاع وابسته به دوران مبارك و رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح را كه طي 5/1سال گذشته بر امور مصر حكمفرمايي مي كرد از كنار بركنار و به همراه رئيس ستاد مشترك ارتش مصر بازنشسته كرد.برپايه اين گزارش، مرسي ضمن دفاع از تصميمات خود در بركناري فرماندهان وابسته به رژيم مبارك آن را در راستاي منافع مردم كشورش عنوان كرد.
مرسي در سخنراني مبسوط خود كه از تلويزيون دولتي مصر پخش شد اظهار داشت: اين تصميم با هدف اقدام عليه دستگاه نظامي يا به حاشيه راندن آنها نبوده و وظيفه ارتش حمايت از مرزهاست.
وي در اين سخنان با استناد به آيات قرآن از نقش نيروهاي مسلح مصر در سال هاي اخير تجليل اما در عين حال تأكيد كرد كه نيروهاي مسلح بايد به وظيفه اصلي خود يعني دفاع از مرزها اكتفا كنند.
مرسي تأكيد كرد طبق قانون رئيس جمهور منتخب فرمانده كل نيروهاي مسلح است و وعده داد كه تمام تلاش هاي خود را براي امنيت در مصر به كار گيرد.
برپايه گزارش هاي دريافتي صدها هزار نفر از مردم مصر با تجمع خودجوش در ميادين اصلي شهرهاي بزرگ اين كشور از جمله اسكندريه، سوئز، اسيوط، دمياط، المنوفيه، الدهفليه و سينا از مرسي در لغو متمم قانون اساسي و بركناري نظاميان به شدت حمايت كردند.
تظاهركنندگان شعار «مردم خواستار سرنگوني ژنرال هاي وابسته به مبارك هستند»، «مرسي از تو حمايت مي كنيم»، «ارتش مردمي اسلامي مورد تائيد است» را سر دادند و با در دست داشتن تصاوير رئيس جمهور مصر و اهتزاز پرچم كشورشان تا پاسي از شب را در خيابان ها سپري كردند.
از سوي ديگر جماعت اخوان المسلمين مصر روز يكشنبه با اعلام اينكه اعتكاف خود را نيمه كاره در مساجد رها كرده و به خيابان ها خواهند آمد، تصميم محمد مرسي را مورد تحسين قرار دادند. جماعت اخوان المسلمين نيز با صدور بيانيه اي از اعضاء و هواداران خود خواست با توجه به ايام باقيمانده ماه مبارك رمضان و اوضاع ويژه سياسي در مصر، ضمن حفظ هشياري خود در مقابله توطئه باقيمانده هاي رژيم مبارك، آماده حضور در صحنه سياسي مصر باشند.
گفته مي شود، حضور گسترده مردم مصر در حمايت از بركناري نظاميان وابسته به رژيم سابق باعث انفعال آنها شده است و يك مسئول بلندپايه در نيروهاي مسلح مصر با رد شايعات واكنش طنطاوي و سامي عنان اعلام كرد: شايعات در مورد احتمال واكنش ارتش در برابر بركناري فرماندهان بلندپايه صحت ندارد.
پيروزي جديد اسلامگرايان
اقدامات محمد مرسي رئيس جمهور در بركناري نظاميان مورد تنفر مردم در مصر و جهان عرب بازتاب گسترده اي داشته است.
براساس گزارش هاي دريافتي از رسانه هاي مصر، ده ها حزب، گروه، جنبش و جريان هاي سياسي در مصر با صدور بيانيه هايي از اقدامات رئيس جمهور حمايت و آن را در راستاي اهداف انقلابي 25 ژانويه عنوان كردند.
جماعت اخوان المسلمين مصر نيز اعلام كرد تصميمات مرسي، تصميماتي هستند كه مردم انتظارش را داشتند و بايد گرفته مي شد. همچنين بسياري از صاحبنظران و تحليل گران مسائل مصر، اتخاذ اين تصميمات از سوي مرسي را پيروزي ديگري براي رئيس جمهور اسلامگراي آن كشور و كنار زدن نظاميان از صحنه سياسي مصر عنوان كردند.
رژيم صهيونيستي نيز با ابراز نگراني به عزل و نصب ها در مصر به تحولات داخلي اين كشور واكنش نشان داد و كانال دهم تلويزيون اسرائيل طي گزارشي اعلام كرد: محافل نظامي و فرماندهان ارتش از بركناري رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر غافلگير شده اند و تحولات نشان دهنده اين موضوع است كه در آينده تحولات بزرگي در روابط ما با مصر رخ خواهد داد.
اين در حالي است كه تحليل گران مسائل خاورميانه بر اين باورند كه عزل و نصب هاي مرسي در نيروهاي مسلح و بركناري ژنرال هاي مورد تائيد اسرائيل، به شدت مقامات صهيونيست و آمريكا را غافلگير كرده است و در واقع سيلي محكمي به آنهاست.
مرسي روز يكشنبه طنطاوي را بركنار و «عبدالفتاح السيسي» را به عنوان وزير دفاع جديد معرفي كرد.
روزنامه واشنگتن پست نيز به نقل از مسئولان بلندپايه آمريكايي با ابراز نگراني از عزل و نصب ها در نيروهاي مسلح، آن را در راستاي تسلط كامل اسلامگرايان بر مسند رياست جمهوري، پارلمان و ارتش ارزيابي كرده است.
زندگينامه
وزير دفاع جديد مصر
عبدالفتاح سعيد السيسي وزير دفاع جديد كه روز يكشنبه در مقابل رئيس جمهور مصر سوگند ياد كرد از جمله نظاميان خوشنام و مخالف حضور ارتش در صحنه سياسي مصر است. وي داراي دانشنامه علوم نظامي از دانشكده نظامي دانشگاه قاهره است. السيسي پيش از انتصاب به سمت وزارت دفاع رياست بخش اطلاعات و امنيت وزارت دفاع را برعهده داشت و داراي گرايش هاي فكري نزديك به جماعت اخوان المسلمين است.
او همچنين مشاغلي مانند وابسته نظامي مصر در عربستان، فرمانده نظامي منطقه شمال مصر، مدير اطلاعات و امنيت نيروهاي مسلح، قائم مقام نيروهاي مسلح را برعهده داشت.
 


تظاهرات ضد جنگ در تل آويو نتانياهو و باراك بايد بركنار شوند

هزاران نفر از ساكنان سرزمين هاي اشغالي در تل آويو عليه سياست هاي جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، تظاهركنندگان از مقامات تل آويو خواستند از فكر جنگ با ايران يا كشورهاي ديگر بيرون بيايند و به فكر مشكلات داخلي خود باشند.
اين تظاهركنندگان كه در برابر اقامتگاه ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي شعار مي دادند، پلاكاردهايي در مخالفت با جنگ طلبي مقامات صهيونيست در دست داشتند.
تظاهركنندگان، نتانياهو نخست وزير و ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي را لايق داشتن پست دولتي ندانسته و اعلام كردند كه اين دو نفر بايد استعفا بدهند و زندگي مردم اسرائيل را با رفتن به يك جنگ مهيب با مخاطره جدي روبه رو نكنند.
يكي از تظاهركنندگان عكس ايهود باراك را در اونيفورم نازي هاي اس.اس آلمان بر سر دست گرفته بود تا نشان دهد كه وزير جنگ رژيم صهيونيستي به خاطر اصرار بر ديدگاه هاي خود در مورد لزوم حمله نظامي به ايران، يك مقام خودكامه است.
از سوي ديگر يك اسرائيلي ديگر در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادي قصد خودسوزي در مقابل اداره بيمه را داشت كه پليس از اين اقدام جلوگيري كرد.
پيشتر نيز يك اسرائيلي ديگر مقابل اداره بيمه اقدام به خودسوزي كرده بود. در چند هفته گذشته 10 اسرائيلي در اعتراض به نابرابري هاي اقتصادي، بي عدالتي هاي اجتماعي و افزايش هزينه هاي زندگي دست به خودسوزي زده اند.
دو نفر از اين افراد به دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند. خودسوزي در اعتراض به اوضاع بد اقتصادي در اسرائيل با الهام از خودسوزي آلبو عزيزي صورت مي گيرد كه به انقلاب در تونس منجر شد.
 


پيروزي هاي تازه ارتش سوريه در پاكسازي حلب از تروريست ها

ارتش سوريه پس از پاكسازي اريحا كنترل كامل شهر ادلب را به دست گرفت و منطقه المشهد حلب نيز به دست ارتش افتاد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري الميادين، منابع خبري اعلام كردند ارتش سوريه كنترل كامل منطقه المشهد حلب را در دست گرفته است اما درگيري ها در السكري و سيف الدوله هنوز ادامه دارد.
السكري پس از صلاح الدين كه در روز گذشته تحت كنترل ارتش درآمد مهمترين منطقه حلب محسوب مي شود كه ارتش در حال پاكسازي آن است.
ارتش سوريه حلب را به محاصره كامل خود درآورده است و راه هاي ارتباطي افراد مسلح با مرز تركيه كه محل عبور تجهيزات و افراد مسلح بود قطع شده است.
ارتش سوريه همچنين منطقه اريحا در ريف ادلب را پاكسازي و كنترل كامل اين شهر را به دست گرفته است.
ارتش موفق شد در شهر حمص 26 فرد مسلح را دستگير و سلاح هايي كه در اختيار آنان بود را مصادره كند.
اين در حالي است كه تروريست هاي وابسته به ارتش آزاد در تازه ترين جنايت خود با حمله به يك دستگاه اتوبوس حامل شهروندان تعدادي زن و كودك را كشتند و برخي را نيز زخمي كردند.
در اين حادثه سه كودك جان باختند و 11 زن و كودك ديگر نيز زخمي شدند كه بلافاصله توسط نيروهاي ارتش نجات يافته و به يكي از بيمارستان هاي حمص منتقل شدند.
رئيس شوراي ملي مخالفان سوريه اعلام كرد مخالفان سوري براي ادامه مبارزات خود به ايجاد منطقه پرواز ممنوع با حمايت كشورهاي بيگانه و نيز پناهگاه هاي امن در نزديكي مرزهاي تركيه و اردن نياز دارند.
اين اظهارات رئيس شوراي ملي سوريه يك روز پس از آن بود كه هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در ديدار با مسئولان تركيه اعلام كرد كشورش با تركيه در حال بررسي طرحي براي كمك به مخالفان سوريه و نيز ايجاد منطقه پرواز ممنوع هستند.
اين در حالي است كه نوري المالكي نخست وزير عراق به دولت هاي مداخله گر در امور سوريه از جمله قطر، عربستان و تركيه هشدار داد كه اين توطئه آنها به خودشان باز خواهد گشت. «گيدو وستروله» وزير خارجه آلمان نيز بار ديگر درباره هرگونه مداخله نظامي غرب در سوريه هشدار داد.
آخرين اخبار رسيده از سوريه حاكي از اين است كه نيروهاي امنيتي و ارتش سوريه در روستاي الريحانيه در شهر ربيعه وابسته به استان لاذقيه موفق شدند تلفات سنگيني به تروريست ها وارد كنند.
نيروهاي امنيتي همچنين با تعدادي تروريست مسلح در روستاي الخضرا واقع در حومه لاذقيه درگير شدند و شماري از آنان را به قتل رساندند.
يك منبع خبري نيز اظهار داشت، 47 ناظر بين المللي طي روزهاي آينده از سوريه خارج مي شوند و تعداد اندكي از ناظران غيرنظامي در سوريه باقي مي مانند. تاكنون 21 ناظر بين المللي خاك سوريه را ترك كرده اند.
ساير رويدادها
¤ در درگيري در اردوگاه آوارگان سوري در جنوب شرق تركيه 25 نفر زخمي شدند.
¤ اخضر ابراهيمي ديپلمات كهنه كار الجزايري كه از وي به عنوان جايگزين احتمالي كوفي عنان نام برده مي شود از رهبران جهان خواست كه بر اختلافات خود درباره بحران سوريه پايان دهند.
¤ يك نماينده جمهوري خواه كنگره آمريكا هشدار داد دخالت هاي آمريكا، سوريه را به سوي جنگ داخلي پيش مي برد.
 


آموزش ارتش يك ميليوني در ونزوئلا

براي مقابله با حمله احتمالي آمريكا

يك نماينده مجلس ونزوئلا اعلام كرد دولت اين كشور در حال آموزش يك ارتش چريكي يك ميليون نفري به منظور آمادگي براي مقابله با حمله احتمالي آمريكا است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «ماريا كورينا ماچادو» كه از نمايندگان مخالف دولت در مجلس ونزوئلا است، اعلام كرد كه دولت كاراكاس سرگرم آموزش نيروهاي ارتش چريكي است. وي افزود: ماموريت راهبردي اين ارتش، فعاليت در چارچوب دكترين نظامي بوليواري جديد است و ونزوئلا را براي موفقيت در يك جنگ مردمي طولاني مدت عليه امپراتوري آمريكا آماده مي كند. به گفته وي، قرار است شمار نفرات ارتش چريكي تا سال 2013 (10 دي) به يك ميليون نفر برسد. اين تعداد در سال 2019 نيز به دو ميليون تن مي رسد.
نيروهاي شبه نظامي ونزوئلا كه از سوي «هوگو چاوز» رئيس جمهوري اين كشور به عنوان «ارتش مردم» توصيف شده در سال 2005 به منظور محافظت از اين كشور عليه تهديدات و حملات امپرياليستي به وجود آمد..
اين نيرو به عنوان جزئي از ارتش در نظر گرفته مي شود اما گزارش هاي خود را مستقيما به رئيس جمهوري ارائه مي دهد.
چاوز 58 ساله يكي از مخالفان واشنگتن در آمريكاي لاتين است. آمريكا و ونزوئلا سال ها روابطي تيره داشته اند و از سال 2010 تاكنون سفيري در دو كشور ندارند

 


انفجار در شمال افغانستان جان يك شهردار را گرفت

انفجار بمب كنار جاده اي در شمال افغانستان جان پنج تن از جمله يك شهردار محلي را گرفت.
به گزارش واحد مركزي خبر، سخنگوي استانداري «تخار» گفت ديروز مقارن ساعت 12به وقت محلي انفجار يك بمب كنار جاده اي خودروي حامل شهردار منطقه «اشمكيش» را منهدم كرد.
اين انفجار مرگ شهردار و چهار همراه وي را در پي داشت. وي شبه نظاميان طالبان را مسئول اين انفجار اعلام كرد. يك فرماندار در استان «لغمان» نيز يكشنبه جان خود را طي انفجار مشابهي از دست داد. سه محافظ اين فرماندار هم كشته شدند.
خبرگزاري مهر نيز از افغانستان گزارش داد، طي روز يكشنبه 40عضو طالبان در عمليات مشترك ارتش افغانستان و ناتو در جنوب افغانستان كشته و 30شبه نظامي طالبان نيز بازداشت شدند.
 


كاركنان بنادر اردن دست از كار كشيدند

بيش از هزاران نفر از كاركنان بخش هاي مختلف بنادر اردن به دليل اعتراض به بي توجهي دولت به نيازهاي آنها، در بندر عقبه دست به اعتصاب زدند.
به گزارش ايرنا به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، اعتصاب كنندگان خواستار توجه بيشتر مقامات اين كشور به وضعيت بد معيشتي خود شده اند.
بر پايه اين گزارش، به دنبال اعتصاب كاركنان بخش هاي مختلف بنادر اردن، بندر عقبه با مشكل جدي روبه رو شده است.اعتصاب كنندگان بنادر اردن خواستار واگذاري سازمان بنادر از بخش خصوصي به بخش دولتي و ايجاد صندوق ذخيره بانكي براي كاركنان بنادر شدند.مردم اردن بيش از يك سال است كه در اعتراض به وضعيت نابسامان اقتصادي و اجتماعي و افزايش فساد در نهادهاي دولتي دست به اعتراض زده اند و از دولت اردن خواسته اند به مطالبات مشروع آنان پاسخ داده شود.
 


رژيم آل خليفه 1400 شهروند را به گروگان گرفته است

رژيم بحرين بيش از 1400 شهروند مظلوم اين كشور از جمله شماري از زنان و كودكان را به عنوان گروگان سياسي به منظور اعمال فشار عليه اپوزيسيون در بازداشت نگه داشته است و روز به روز بر تعداد اين افراد افزوده مي شود.
به گزارش ايرنا به نقل از جمعيت ائتلاف ملي اسلامي بحرين هدف رژيم از اين اقدام آن است تا اپوزيسيون به خواسته هاي برحق مردمي عادلانه خود پايان دهد.
بر اساس اين گزارش رژيم بحرين هر روز با يورشهاي گسترده خود در روستاها و مناطق مختلف شماري از شهروندان اين كشور را دستگير و روانه بازداشتگاهها مي كند و در آنجا بازداشت شدگان با انواع شكنجه ها مواجه مي شوند.
نيروهاي رژيم آل خليفه به زور زندانيان را وادار مي كنند تا عليه خود اعتراف نمايند و از آنها امضا مي گيرند .
بر پايه همين گزارش دستگاههاي امنيتي رژيم از آغاز انقلاب در اين كشور تا كنون هزاران تن از شهروندان بي دفاع را بازداشت كرده اند و زندانهاي بحرين را از وجود زندانيان سياسي از ميان گروهها و جريانهاي مختلف پر كرده اند. در ميان بازداشت شدگان رهبران اپوزيسيون و انجمن هاي سياسي و فعالان برجسته و روحانيان ديده مي شود.
به گفته جمعيت ائتلاف ملي اسلامي بحرين تا كنون بسياري از سازمانهاي حقوقي و مدافع حقوق بشر خواستار آزادي تمام زندانيان سياسي شده اند اما مقامات رژيم آل خليفه به اين درخواستهاي بشردوستانه اهميت نمي دهند.
شماري از بازداشت شدگان به اعدام و برخي از آنان به زندان ابد و شماري نيز به زندان طولاني مدت محكوم شدند. به عنوان مثال در همين رابطه شيخ محمد حبيب مقداد به بيش از 95 سال زندان محكوم شد.
به گفته زندانيان بحريني آنها در بازداشتگاهها به شدت تحت شكنجه قرار گرفته اند كه در اثر شدت شكنجه وحشيانه چهار تن از شهروندان بحريني تا كنون در زندانها جان خود را از دست داده اند. در ميان بازداشت شدگان بيش از صد كودك پايين تر از سن قانوني به چشم مي خورند كه دستگاههاي امنيتي با آنها به شدت برخورد كرده است و اتهاماتي كه با سن و سال آنها همخواني ندارد به آنها نسبت داده شده است و آنان را مورد بدرفتاري و شكنجه قرار داده است.
رژيم بحرين همچنين تا كنون شماري از زنان را بازداشت كرده و مورد اهانت و شكنجه قرار داده است و همچنان چهار تن از آنان را به دليل داشتن فعاليتها و رويكردهاي سياسي در بازداشتگاهها نگه داشته است .
 


كارگران شاغل در پايگاه اينجرليك تهديد به اعتصاب كردند

كارگران ترك شاغل در پايگاه هوايي آمريكا در جنوب تركيه تهديد كردند كه در صورت پرداخت نشدن حقوقشان فعاليت هاي اين پايگاه را متوقف مي كنند.
به گزارش ايرنا اين تهديد به دنبال مخالفت سه شركت آمريكايي مقاطعه كار پايگاه اينجرليك با افزايش يك و نيم درصدي دستمزد كارگران صورت گرفت.
به نوشته روزنامه استار تركيه، شركت هاي آمريكايي اعلام كردند كه آمريكا در بحران اقتصادي قرار دارد و تامين اعتبار براي افزايش دستمزد كارگران پايگاه اينجرليك ميسر نيست.
رئيس اتحاديه كارگران شاغل در بخش امور دفاعي تركيه در واكنش به اين اقدام آمريكايي ها گفت: آمريكا مي خواهد با رد درخواست افزايش يك و نيم درصد دستمزد 1200 كارگر تركيه اي، خود را از بحران اقتصادي نجات دهد.
وي تهديد كرد كه اگر پاسخ مثبت به درخواست كارگران داده نشود دست به اعتصاب خواهيم زد.
 


گزارش خبري

6 سال پس از آن روز تاريخي
شش سال از شكست رژيم صهيونيستي و پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه گذشت.
به مناسبت اين پيروزي 13 اوت (23مرداد) روز مقاومت اسلامي ناميده شده است.
جنگ 33 روزه به عنوان طولاني ترين، ناكام ترين و پرهزينه ترين جنگ در تاريخ جنگ هاي رژيم صهيونيستي بود. در اين جنگ ارتش كه طي شش روز در سال 1967ميلادي سه كشور عربي را شكست داده بود در برابر مقاومت حزب الله با شكست ناباورانه رو به رو شد. عمق اين شكست تا حدي بود كه علاوه بر تشكيل كميته وينوگراد تحقيقات گسترده اي درباره دلايل اين شكست توسط ارتش و ساير دستگاه هاي امنيتي، سياسي و مطالعاتي اين رژيم انجام گرفت. برخلاف تبليغات وسيعي كه آمريكا و اسرائيل به راه انداختند و ربودن دو سرباز اسرائيلي از سوي حزب الله را عامل آغاز جنگ عنوان كردند ليكن كاملاً مشخص بود كه اين جنگ با طراحي وسيع آمريكا و اسرائيل صورت گرفت و هدف آن نابودي حزب الله و وادار كردن لبنان به تن دادن به تغييرات بزرگي در منطقه بود.
آمريكا مي خواست با از سر راه برداشتن حزب الله طرح خاورميانه بزرگ را به اجرا درآورد و لبنان، فلسطين و پس از آن سوريه را به اين طرح ملحق سازد.
رژيم صهيونيستي فكر مي كرد با شروع جنگ 33 روزه مقاومت را غافلگير خواهد كرد به نحوي كه حزب الله قادر نخواهد بود از هيچ يك از موشك هاي ميان برد يا دوربرد خود استفاده كند. پس از گذشت يك ساعت از تصويب اجراي عمليات، 40 جنگنده اسرائيلي به لبنان حمله كردند و 40 هدف را در مدت 34 دقيقه مورد اصابت قرار دادند و عمليات به پايان رسيد و صهيونيست ها فكر مي كردند كه همه اهداف مشخص شده نابود شدند به همين دليل دان حالوتس رئيس ستاد مشترك ارتش با ايهود اولمرت نخست وزير وقت تماس گرفت و گفت پيروز شديم! در حالي كه مقاومت با تلاش هاي مغز متفكر امنيتي خود يعني عماد مغنيه نقشه دشمنان را نقش برآب كرد و معادلات جنگ به نفع حزب الله به گونه اي تغيير كرد كه مئيردادگان رئيس موساد به اولمرت گفت، جنگ فاجعه اي ملي بود كه ضربه اي كوبنده به اسرائيل وارد كرد.
حزب الله توانسته بود تمام سكوهاي موشكي خود را از محل اصلي خارج كند بدون اينكه اسرائيل متوجه شود و اين رژيم سكوهاي خالي از موشك را هدف قرار داده بود.
هدف قرار دادن مناطق مختلف سرزمين اشغالي از جمله تل آويو و تأسيسات هسته اي ديمونا از جمله دستاوردهاي بزرگي براي حزب الله بود كه تا مدت ها كارشناسان خبره نظامي اسرائيل و حتي جهان را به تعجب واداشت.
پيروزي هاي پي درپي حزب الله در نيروي زميني و عمليات چريكي و عمليات هلي برن از ديگر توانايي هايي بود كه حزب الله در جريان جنگ 33 روزه از خود نشان داد و كارشناسان نظامي را مجبور به اعتراف درباره توانمندي هاي نظامي حزب الله كرد. مجموعه اين پيروزي ها باعث غافلگير شدن رژيم صهيونيستي و عقب نشيني خفت بار اسرائيل از جنوب لبنان شد.
به محض بروز اولين نشانه هاي شكست اسرائيل، بوش رئيس جمهور وقت آمريكا وزير خارجه خود را به منطقه اعزام كرد تا شرايط آتش بس را فراهم آورد در حالي كه در هفته اول جنگ با صراحت مانع از آتش بس شده بود، اما از هفته سوم به محض وارد آمدن خسارات نظامي و سياسي به اسرائيل براي نجات آبروي اسرائيل سعي كرد در سازمان ملل قطعنامه اي را به تصويب برساند و قطعنامه 1761 شوراي امنيت براي آتش بس در اين جنگ را به تصويب رساند كه در واقع نوعي عقب نشيني براي جلوگيري از شكست عميق تر رژيم صهيونيستي بود.
سيلي مقاومت به رژيم اسرائيل چنان محكم بود كه باعث مشكلات سياسي درون رژيم شد و در بعد بين المللي نيز دچار سرافكندگي آنها شد تا آنجا كه براي رهايي از اين بن بست به جنگ 22 روزه با غزه اقدام كردند كه فضاحتي ديگر براي اين رژيم به بار آورد.
شكست مفتضحانه در اين دو جنگ باعث بروز پيامدهايي شد كه رژيم صهيونيستي هنوز هم با آن درگير است و تظاهرات روزانه اي كه در اين رژيم برگزار مي شود نشان دهنده عمق مشكلات داخلي و خارجي اين رژيم است.
شايد بهترين عبارت براي شكست و تضعيف رژيم صهيونيستي سخن سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله باشد كه چندي پيش تاكيد كرد، آن دوره كه ما از خانه هاي خود خارج شويم و صهيونيست ها در خانه بمانند پايان پذيرفته است، آن دوره اي كه ما مهاجرت كنيم و آنها مهاجرت نكنند تمام شده اينك زماني است كه ما مي مانيم و آنها نابود مي شوند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14