(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 شهریور 1391 - شماره 20292

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سران 3 قوه رهبر انقلاب را در سالن اجلاس عدم تعهد همراهي مي كنند
نگاه رسانه هاي غربي به اجلاس تهران ميخ آخر بر تابوت سياست ضد ايراني آمريكا
پاي درس علي (ع)
قائم مقام وزير خارجه مصر: قاهره خواهان بهترين سطح روابط با تهران است
آيت الله صافي گلپايگاني
در پيام به شركت كنندگان اجلاس غيرمتعهدها: كشورهاي غيرمتعهد از قدرت انحصاري زورمندان بكاهند
خبرنگار ارشد ويتنامي: ترور دانشمندان ايراني خلاف حقوق انساني است
رضايي: ايجاد بازار مشترك از ظرفيت هاي اجلاس نم در تهران است
اجلاس كارشناسان عدم تعهد با تنظيم سندي 688 صفحه اي پايان يافت
ديپلمات كهنه كار آمريكايي:
معناي حمله به ايران اين است كه بنزين 4دلاري به خاطره خوش تبديل شود
140 هواپيما شركت كنندگان در اجلاس را به تهران منتقل مي كنند
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان خطاب به سران كشورها
آماده برگزاري نخستين اجلاس دانش آموزي غيرمتعهدها هستيم
قائم مقام وزير علوم: وزارت علوم آماده ميزباني سران كشورها در دانشگاه هاست
از امروز در شهر ري صورت مي گيرد
آغاز مصاحبه داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگيان
مجسمه صلح در برج ميلاد تهران نصب شد
سرلشكر رحيم صفوي: دشمنان مي خواهند ايران را تسليم سليقه سياسي خود كنند
دستگاه هاي دولتي استان البرز 4 روز تعطيل شدند
حداد عادل: اگر احساس تكليف كنم، نامزد رياست جمهوري مي شوم
اختصاص 17هزار ميليارد ريال به پروژه راه آهن مشهد - گرگان
120هزار واحد مسكوني امسال بهسازي مي شوند
تشييع پيكر شهداي سانحه سقوط بالگرد در سردشت
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد
طراحي و توليد 200 مدل لباس اسلامي در ايران
اعطاي تسهيلات با كارمزد 4 درصد به بهره برداران منابع طبيعي
مجلس تسهيلات ويژه اي براي صنعت در نظر مي گيرد
اخبار ادبي و هنري


سران 3 قوه رهبر انقلاب را در سالن اجلاس عدم تعهد همراهي مي كنند

محمود احمدي نژاد همراه با آيت الله آملي لاريجاني و علي لاريجاني، رهبر معظم انقلاب را در سالن اجلاس سران جنبش عدم تعهد همراهي خواهند كرد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي سخنران مراسم افتتاحيه اجلاس سران اجلاس جنبش عدم تعهد خواهند بود.
به گزارش فارس، قرار است رئيس جمهور ، رئيس قوه قضائيه و رئيس مجلس شوراي اسلامي، سخنران اصلي مراسم افتتاحيه اجلاس سران را همراهي كنند.


نگاه رسانه هاي غربي به اجلاس تهران ميخ آخر بر تابوت سياست ضد ايراني آمريكا

با گذشت دو روز از آغاز اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران بازتاب هاي جهاني اين اجلاس همچنان ادامه دارد.
در همين زمينه خبرگزاري آسوشيتدپرس عبور ايران از تحريم هاي شوراي امنيت را مورد توجه قرار داده و اجلاس تهران را سيلي به اين تحريم ها خواند.
اين خبرگزاري نوشت: ايران با سيلي به صورت تحريم هاي شوراي امنيت همايش جهاني كشورهاي غيرمتعهد را آغاز كرد.
آسوشيتدپرس ادامه داد: ايران درصدد است از اين اجلاس كه يك هفته به طول مي انجامد براي نمايش روابط جهاني خود و تلاش ها براي به چالش كشيدن نفوذ غرب و متحدانش استفاده كند.
انزواي ايران ادعايي است كه همواره كشورهاي غربي از آن سخن گفته اند، باطل بودن اين ادعا از ديگر مواردي است كه رسانه ها با برگزاري اجلاس تهران به آن اشاره كرده اند.
هاآرتص در اين رابطه نوشت: ايران در اجلاس نم از فرستادگان 120 كشور استقبال كرد و اين خود اثبات مي كند واشنگتن در منزوي كردن ايران از باقي جهان شكست خورده است.
اين روزنامه افزود: ديپلماتهاي غربي درصدد كم اهميت جلوه دادن اهميت اين اجلاس و آغاز رياست سه ساله ايران بر اين جنبش هستند كه در سال 1961 براي مقابله با استيلاي قدرت هاي بزرگ بر روابط بين المللي شكل گرفت اما 80 كشور در اين اجلاس در سطح وزير و بالاتر شركت و 50 كشور سران خود را به اجلاس اعزام كرده اند.
در اين راستا و براي منزوي نشان دادن ايران بود كه كشورهايي نظير آمريكا و نيز رژيم صهيونيستي تلاش كردند سران و بازيگران مهم بين المللي دراجلاس تهران حاضر نشوند تلاشي كه با حضور بيش از 100 كشور ناكام ماند.
القدس العربي با تاكيد بر اينكه تلاش ها براي ناكام گذاشتن اجلاس تهران شكست خورده است نوشت: در حالي كه برخي طرف ها به ويژه مقامات آمريكايي و اسرائيلي براي كاهش شمار شركت كنندگان در اجلاس غيرمتعهدها تلاش مي كردند اما اين تلاش ها با موفقيت همراه نشده است، اين روزنامه در شماره اخير خود در مقاله اي با عنوان «نشست حمايت از ايران» افزود: در اين اجلاس بيش از صد كشور از جمله سران بيش از پنجاه كشور، نماينده 20 سازمان بين المللي و بان كي مون دبير كل سازمان ملل حضور خواهند داشت.
نويسنده اين مقاله ادامه داد: ايران، ونزوئلا و مصر به عنوان سه كشور مهم عضو اجلاس براي كاهش نقش آمريكا در رهبري جهان تلاش مي كنند، به ويژه اينكه عنوان اجلاس تهران شيوه اداره مشترك نظام بين المللي در سايه صلح و عدالت پايدار است.
القدس العربي همچنين با بيان اين كه ايران، مصر، عربستان سعودي و تركيه در اين اجلاس بحران سوريه را بررسي خواهند كرد، خاطرنشان كرد: محمد مرسي رئيس جمهور مصر در نشست سران كشورهاي اسلامي در مكه بر لزوم مشاركت تركيه و ايران در نشستي براي حل و فصل بحران سوريه تاكيد كرد، اجراي اين پيشنهاد در نشست تهران نشان مي دهد ايران بخشي از راه حل بحران سوريه و نه عامل تشديد اين بحران است.
نيويورك تايمز نيز ميزباني ايران در اجلاس غيرمتعهدها را موفقيت تهران در روابط عمومي توصيف كرد و نوشت: روشن است كه ايران با اين اجلاس به دنيا پيام مبارزه با تروريسم داد.
اين روزنامه آمريكايي به قرار دادن خرابه هاي سه خودروي دانشمندان هسته اي ترور شده ايران در جلوي درب ورودي اجلاس غيرمتعهدها در ايران اشاره كرد و نوشت: پيام اين كار روشن است، در حالي كه ايران ميزبان بزرگترين كنفرانس بين المللي است كه ظرف 33 سال گذشته برگزار كرده قصد دارد از زورآزمايي طولاني مدتش با قدرت هاي غربي بگويد كه ادعا مي كنند ايران به سمت توليد بمب هسته اي حركت مي كند.
نيويورك تايمز در ادامه نوشت: نشست جنبش موسوم به عدم تعهد، گروهي كه در دوران جنگ سرد تشكيل شد و خود را از قدرت هاي بزرگ مستقل مي داند، تاكنون براي ايران نوعي موفقيت در روابط عمومي بوده است.
اين روزنامه آمريكايي همچنين به حضور بان كي مون، دبيركل سازمان ملل، علي رغم فشارهاي وارد آمده از طرف آمريكا و اسرائيل اشاره كرد و حضور محمد مرسي، رئيس جمهور جديد مصر پس از سالها سردي در روابط دو كشور و هيئت 250 نفري هند به قصد گسترش روابط بازرگاني با ايران را نشانه هاي ديگري از موفقيت ايران دانست.
نيويورك تايمز نوشت: اعلام آنها [براي حضور] به منزله شكست تلاش هاي آمريكا براي منزوي كردن ايران و فلج كردن آن با تحريم ها است.
اين گزارش در تاييد اين موضوع به بخشي از سخنان خزاعي، نماينده دائم ايران در سازمان ملل اشاره كرد كه به حضور دوسوم كشورهاي جهان در تهران اشاره كرده و آن را براي ايران موثر دانسته بود.
روزنامه نيويورك تايمز در پايان گزارش خود نوشت: پرواضح است كه اين كنفرانس به ايران كمك مي كند پيامش را منتقل كند، روز يكشنبه تلويزيون دولتي ايران تصاويري از هيئت هاي بعضي كشورها را نشان داد كه در حالي كه كنار خودروهاي تخريب شده دانشمندان هسته اي [ترور شده ايران] ايستاده بودند، تروريسم را تقبيح مي كردند.
لس آنجلس تايمز نيز با بيان اينكه برگزاري اجلاس نم در تهران به مثابه دهن كجي به ايالات متحده است نوشت: اجلاس عدم تعهدها در تهران تلاش هاي آمريكا براي منزوي نشان دادن ايران را با شكست روبرو كرد.
روزنامه صهيونيستي اورشليم پست نيز با تاكيد بر اينكه اجلاس تهران منزوي نبودن ايران را نمايش مي دهد نوشت: اين روزنامه همچنين به پيام هاي اين اجلاس در روز نخست اشاره كرد و نوشت: ايرانيان با نمايش خودروهاي تخريب شده دانشمندان هسته اي ترور شده خود تبليغات ضداسرائيلي را آغاز كردند.
نيويورك پست نيز برگزاري شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها در تهران را به منزله فرو رفتن ميخ آخر به تابوت سياست هاي ضد ايراني كاخ سفيد دانست و نوشت: اين اجلاس زوال حيثيت و اعتبار بين المللي واشنگتن را نشان داد.
اين نشريه افزود: به نظر مي آيد اين رخداد يك هفته اي كه به ضرر غرب و اسرائيل خواهد بود، از تغيير در جهت گيري قدرت جهاني خبر مي دهد كه البته براي آمريكا آزاردهنده است.
نيويورك پست همچنين با اشاره به ظهور قدرت هاي جديد براي تصدي نقش رهبري، ايران را يكي از اين قدرت هاي جديد خواند كه با نظر مساعد جامعه بين المللي در حال كسب تفوق و سلطه بر منطقه مطابق راهبردهاي ايران است.
روزنامه فرانسوي نوول آبزرواتور نيز طي گزارشي نشست نم را فرصت تهران براي اثبات عدم صحت ادعاهاي غرب در خصوص انزواي ايران در صحنه بين المللي دانست.


پاي درس علي (ع)

رحمت خدا بر چنين فردي
رحمت خدا بر كسي كه:
به استقبال توبه برود
و از گناهانش پوزش بطلبد
و قبل از آنكه مرگ او فرا رسد، اصلاح شود.
نهج البلاغه
خطبه143


قائم مقام وزير خارجه مصر: قاهره خواهان بهترين سطح روابط با تهران است

قائم مقام وزير خارجه مصر تأكيد كرد كه قاهره خواستار بهترين سطح روابط با ايران است.
«رمزي عزالدين رمزي»، قائم مقام وزير امور خارجه مصر اظهار داشت: به نظر بنده همگان شاهد تحولات و تغييرات كلاني كه در سطح منطقه صورت پذيرفت، بودند. مخصوصا در اين برهه حساس كه منطقه و جهان در آن به سر مي برند.
وي اضافه كرد: براي تحقق اهداف اجلاس تهران نياز به همسويي و تشريك مساعي تمامي اعضاي جنبش داريم و مصر از سه سال پيش رهبري و هدايت اين جنبش را به عهده گرفت و مصر هم اكنون بسيار خرسند است كه اين مسئوليت را به جمهوري اسلامي ايران واگذار مي كند. البته اين در حالي است كه شرايط منطقه و جهان بسيار حساس تر و با اهميت تر از گذشته به نظر مي رسد.
عز الدين رمزي افزود: همانطور كه پيش از اين اشاره كرده ام افزايش همكاري ها و همسو كردن مواضع كشورهاي عضو جنبش نم كارايي و قدرت تصميم گيري اين جنبش را بيش از پيش خواهد كرد و بايد نقش اين سازمان براساس افزايش قدرت تصميم گيري در مناقشات و معادلات منطقه اي و جهاني پررنگ تر شود. مطمئنا اگر اين امر صورت پذيرد سازمان هاي بين المللي از دموكراسي بيشتري برخوردار مي شوند و ما به عنوان يك تروئيكا (رياست سه گانه) اين اهداف و ساز وكار را براي تقويت جنبش عدم تعهد پيش خواهيم برد.
قائم مقام وزير امور خارجه مصر در پاسخ به اين سوال كه چه آينده اي را براي چشم انداز روابط ايران و مصر بعد از سه دهه قطع رابطه پيش بيني مي كند، به «فارس» گفت: البته طي اين سه دهه قطع كامل رابطه بين مصر و ايران وجود نداشت و هر دو كشور با يكديگر از طريق دفترهاي حافظ منافع در قاهره و تهران در ارتباط بوده ايم. البته در شرايط كنوني و به ويژه پس از پيروزي انقلاب مردمي مصر دو كشور شرايط و فرصت هاي جديدي را تجربه مي كنند و كشور مصر نيز در شرايط جديد خود خواستار برقراري بهترين روابط با تمام كشورهاي جهان از جمله ايران است كه اين روابط مبتني بر احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلي كشورهاست.
عزالدين رمزي در ادامه با اشاره به كميته چهارجانبه مربوط به برون رفت از بحران سوريه گفت: اين كميته بر اساس پيشنهاد رئيس جمهور مصر محمد مرسي تشكيل شد و ما در حال حاضر در حال رايزني با كشورهاي ذي ربط جهت هماهنگي و رسيدن به يك سازوكار مناسب هستيم.
همچنين ياسر علي، سخنگوي مرسي نيز روز يكشنبه به خبرنگاران، گفت: ايران بخشي از راه حل و نه مشكل سوريه است.
وي با ذكر اينكه «حل اين مشكل مستلزم دعوت از همه طرف هاي فعال در منطقه است»، افزود كه تهران شريكي با نفوذ، براي دمشق است.
علي گفت كه سفر مرسي «چند ساعت، به طول مي انجامد و صرفا محدود به اجلاس خواهد بود.»


آيت الله صافي گلپايگاني

در پيام به شركت كنندگان اجلاس غيرمتعهدها: كشورهاي غيرمتعهد از قدرت انحصاري زورمندان بكاهند

يكي از مراجع تقليد شيعيان در پيامي از سران شركت كننده در شانزدهمين اجلاس كشورهاي غيرمتعهد، خواست تصميماتي اتخاذ كنند كه از انحصار قدرت كه در اختيار اغنياء و زورمندان است، كاسته شود.
به گزارش خبرنگار مهر، در پيام آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني آمده است: اجلاس غيرمتعهدها اجتماع بزرگي است كه امسال جمهوري اسلامي ايران ميزبان آن است و انتظار همه ملت ها اين است كه سران و نمايندگان آنها در چنين برنامه باشكوهي، از اين فرصت بزرگ براي حل مشكلات بسياري كه در اين زمان براي بشريت و مخصوصاً براي جوامع ضعيف پيش آمده است استفاده كرده و تصميماتي اتخاذ كنند كه از انحصار قدرت كه در اختيار اغنياء و زورمندان است، كاسته شود و همه ملل و امم، همسان و يكسان، از همه حقوق واقعي انساني نظير عدالت، امنيت، رفاه و آسايش بهره مند شوند.
در ادامه پيام اين مرجع تقليد آمده است: سران و نمايندگان دول اسلامي نيز بايد با توجه به اين اصولي كه در اسلام براي احترام به حقوق انسان ها تثبيت شده است، مواضع بلند خير و صلاح و صلح جهاني كه توصيه هاي مؤكد قرآن كريم است، به گوش همه برسانند و در بين خودشان مشكلاتي را كه امروز در دنياي اسلام به واسطه اغراض و جهالت ها به وجود آمده و وطن بزرگ اسلامي يك و نيم ميلياردي را به تشتت و تفرقه و رو در رويي با يكديگر مبتلا ساخته است، در نظر گرفته و آنها را برطرف سازند و موضوعاتي مثل تروريست ، فرقه گرايي تكفيري و عمليات انتحاري را محكوم كنند و تعهد خود را به حفظ كيان اسلام و تبعيت از فرامين عالي قرآني، تجديد و تحكيم سازند.
 


خبرنگار ارشد ويتنامي: ترور دانشمندان ايراني خلاف حقوق انساني است

خبرنگار ارشد ويتنام ترور دانشمندان ايراني را ناجوانمردانه و برخلاف حقوق انساني دانست.
به گزارش خبرگزاري جنبش عدم تعهد، «تاي كاي» خبرنگار ارشد ويتنام، در حاشيه نشست كارشناسان اظهار داشت: در حقيقت به نمايش گذاشتن بقاياي حوادث تروريستي در محوطه بيروني اجلاس جنبش عدم تعهد امري تاثيرگذار بوده و ما از اين بابت بسيار متاثر هستيم.
خبرنگار ارشد ويتنام افزود: بقاياي اتومبيل هايي كه در آنها دانشمندان و پژوهشگران برجسته ايراني بطور ناجوانمردانه اي كشته شده اند بيانگر وحشيانه بودن اين حملات است.
وي همچنين اظهار داشت: عاملين اين جنايات با انجام چنين اقدامات وحشيانه اي بايد هر چه زودتر متوقف شوند و مسلم است جوامع بين المللي اينگونه اقدامات را كاملا محكوم مي كنند.


رضايي: ايجاد بازار مشترك از ظرفيت هاي اجلاس نم در تهران است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد كه كاهش تحريم ها، ايجاد بازار، بيمه و بانك مشترك و تقويت ديپلماسي عمومي از ظرفيت هاي اجلاس غيرمتعهدها در تهران است.
محسن رضايي در گفت وگو با فارس، با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران يك عضو فعال در جنبش عدم تعهد است، گفت: از ابتداي تشكيل اين جنبش و به ويژه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، ايران حضوري فعال در جنبش عدم تعهد داشته است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي توانستيم با شعار نه شرقي نه غربي مدل واقعي يك كشور غيرمتعهد را نشان دهيم و در تمامي كنفرانس ها شركت كرديم، افزود: تشكيل كنفرانس غيرمتعهدها در تهران يك فرصت خوب براي ملت ايران است كه اميدواريم دولتمردان بتوانند حداكثر استفاده را از اين فرصت پيش آمده داشته باشند.
وي اين اجلاس را عامل ايجاد تزلزل در تحريم هاي اقتصادي دانست و اضافه كرد: غرب به دنبال اين است كه ثابت كند ايران در دنيا تنها شده اما با برگزاري اين اجلاس ايران ثابت كرد كه تنها نيست و ارتباطات بسيار گسترده اي با دنيا دارد و كساني كه ايران را تحريم مي كنند در اقليت هستند و از اين رو مبارزه سياسي به نفع ملت ايران است.
رضايي همچنين برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران را فرصت خوبي براي كاهش تحريم ها عليه ايران دانست و گفت: كاهش تحريم ها، ايجاد بازار، بيمه و بانك مشترك و تقويت ديپلماسي عمومي از ظرفيت هاي اجلاس غيرمتعهدها در تهران است.


اجلاس كارشناسان عدم تعهد با تنظيم سندي 688 صفحه اي پايان يافت

اجلاس كارشناسان جنبش عدم تعهد با تنظيم سندي 688 صفحه اي در سه فصل پايان يافت.
«محمد مهدي آخوندزاده» معاون بين الملل وزير امور خارجه در مراسم اختتاميه كارشناسان ارشد شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها گفت: تاكيد اصلي كارشناسان ارشد، وزيران امور خارجه و رئيسان جمهوري كشور هاي عضو جنبش غيرمتعهدها، پاسداري از صلح و ايجاد روابط دوستانه مبتني بر احترام متقابل و همكاري در همه عرصه ها است.
دبير نشست كارشناسان ارشد شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران از پيشگامان مبارزه با سلاح هاي هسته اي است، تصريح كرد: كارشناسان ارشد در اين نشست دو روزه در بندهاي اوليه سند نهايي اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها بر ضرورت آغاز فوري مذاكرات براي انعقاد كنوانسيون مبارزه با سلاح هاي هسته اي كه شامل يك زمان بندي كامل براي امحاي تسليحات هسته اي است، تاكيد كردند.
آخوندزاده تصريح كرد: همچنين در سند نهايي كارشناسان ارشد از تلاش كشورهاي عضو اين جنبش براي پيشبرد خلع سلاح هاي هسته اي استقبال كردند.
وي يادآور شد: كارشناسان ارشد جنبش غيرمتعهدها از تلاش هاي ايران در برقراري دو كنفرانس درباره خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي قدرداني كردند.
معاون وزير امور خارجه افزود: جمهوري اسلامي ايران در سال هاي 2010و 2011 دو كنفرانس در خصوص خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي با شعار «انرژي هسته براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ كس» برگزار كرد.
آخوندزاده يادآور شد:اعضاي اين جنبش در مباحث اقتصادي نيز ورود مي يابند.
وي ادامه داد: پيش بيني ما آن است كه يك تعادل در ميان مباحث سياسي و اقتصادي اين جنبش درحال رخ دادن است زيرا بسياري از كشورها به اهميت توسعه مناسبات اقتصادي پي برده اند.
دبير نشست كارشناسان ارشد جنبش غيرمتعهدها با يادآوري اصول بنيادي اين جنبش شامل توانايي براي مواجهه با تحولات در دنيا افزود: در سند نهايي همچنين به دستاوردهاي جنبش در 50 سال گذشته در زمينه مقابله با امپرياليسم، استعمارنو و نژادپرستي و تمام اشكال تجاوز و اشغال خارجي ها و همچنين دور نگه داشتن جنبش از ائتلاف هاي نظامي اشاره شده است.
آخونده زاده خاطرنشان كرد: در اين سند به پايبندي اعضا به ايجاد روابط نوين بين المللي بر اساس همين دوستي مسالمت آميز و همكاري و تعامل و برابري كشورها و عدم دخالت در امور كشورها و عدم تهديد و يا بكارگيري زور عليه تماميت ارضي كشورها تاكيد شده است.
وي همچنين گفت: كارشناسان ارشد در سند نهايي اين جنبش بر ضرورت توجه به بحران هاي مالي بين المللي و لزوم تجديد نظر و تغيير اساسي ساختارها و سازمان هاي پولي و بين المللي تاكيد كردند.
آخوندزاده به يكي ديگر از بندهاي سند نهايي كارشناسان ارشد اشاره كرد و اظهارداشت: در يكي از بندهاي اين سند از سوء استفاده از فناوري اطلاعات و وسايل جمعي با هدف تاثيرگذاري مخرب در زيرساخت هاي كشورها همانند تهديدات سايبري، ويروس استاكس نت اظهار نگراني شد.
وي در سخنان خود از معاون وزير امور خارجه كوبا براي رياست كميته سياسي اين نشست و مشاور ويژه وزير خارجه مصر رياست كميته اقتصادي اين نشست تشكر كرد.
محكوميت اسرائيل
آخوندزاده افزود: در بند 205 سند اجلاس ادامه اشغال نظامي سرزمين فلسطين و اعمال خشونت رژيم اسرائيل عليه مردم فلسطين، نقض فاحش حقوق بشر در زمين هاي اشغال شده و نيز كشتار فلسطينيان و كودكان و زنان در سال هاي طولاني نظاميان رژيم صهيونيستي محكوم شده است .
ممنوعيت دخالت خارجي
در سوريه
معاون حقوقي و امور بين الملل وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا كارشناسان اجلاس جنبش عدم تعهد مصوبه اي درباره پايان بخشيدن به بحران سوريه داشته اند يا خير؟، گفت: در اجلاس كارشناسان ارشد كه ديروز به كار خود خاتمه داد، بندي شامل سه بخش درباره سوريه به تصويب رسيد.
وي افزود: محكوميت اقدام آمريكا در اعمال تحريم يكجانبه عليه سوريه، محكوم كردن حمله نظامي رژيم صهيونيستي به اين كشور در سال 2008 ميلادي از جمله مصوبات اين جلسه بود.
سند كارشناسان براي بررسي و تصويب در اختبار وزراي امور خارجه كشورهاي عضو قرار خواهد گرفت.


ديپلمات كهنه كار آمريكايي:

معناي حمله به ايران اين است كه بنزين 4دلاري به خاطره خوش تبديل شود

سفير سابق ايالات متحده در موزامبيك و پرو تاكيد كرد كه اگر آمريكا به ايران حمله كند قيمت چهار دلار در هر گالن براي بنزين، به خاطره خوب روزهاي گذشته تبديل مي شود.
«دنيس جت» در مقاله اي كه در روزنامه «پست گزته» منتشر شد، نسبت به آنچه وي حمله به ايران خوانده مي شود، هشدار داد.
نويسنده با اين ادعا كه پس از چنين حمله اي، ديگر دليلي نخواهد داشت كه ايران از ساختن بمب پرهيز كند افزود: برنامه هسته اي ايران در صورت حمله هوايي آمريكا تنها دو سال به عقب خواهد افتاد. اين بدان معناست كه با چند حمله هوايي مشكل حل نخواهد شد بلكه جنگي تقريبا دائمي آغاز مي شود.
دنيس جت افزود كه ايرانيان هم به چنين حمله اي پاسخ خواهند داد و دستكم با موقعيت جغرافيايي خود كاري خواهند كرد كه قيمت 4 دلار براي هر گالن بنزين، خاطره روزهاي خوش گذشته باشد.
وي اضافه كرد: هرچند اين حمله در جهان محكوم مي شود اما واكنش به آن در خود ايران شديدتر خواهد بود. در عراق حمله آمريكا منجر به سرنگوني حكومت شد اما در ايران درست برعكس، اين حمله منجر به قدرت يافتن حكومت ايران مي شود.
دنيس جت در اين گزارش نوشت كه پنج سال پيش رسانه ها گمانه زني گسترده اي را در خصوص حمله به ايران براي توقف برنامه هسته اي اين كشور، به راه انداخته بودند اما علي رغم اين سروصدا، روشن بود كه اين اتفاق نخواهد افتاد.
بنابراين گزارش، جنگ با ايران به مراتب بدتر از جنگ با عراق خواهد بود. اول از همه، ايران چهار برابر عراق وسعت و سه برابر آن جمعيت دارد، بنابراين، اين چالش، چالش كوچكي نخواهد بود. ايران برخي تاسيسات هسته اي خود را براي مقابله با حمله استحكام بخشيده است و از آنها به خوبي دفاع مي كند. لذا جنگ هوايي براي تخريب آنها ساده نخواهد بود و جنگ زميني با ايران هم غيرقابل تصور است، حتي براي تندروترين تندروهاي آمريكايي.
به گزارش فارس، مشكل ديگر از منظر نويسنده اين مقاله، واكنش ها به حمله به ايران خواهد بود. اگر به ايران حمله شود، احتمالا جز اسرائيل، هيچ رژيمي به ايالات متحده نخواهد پيوست. برخي كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس ممكن است آمريكا را به اين جنگ تشويق كنند اما كاري بيش از اين نخواهند كرد. هيچ كشوري دوست ندارد ايرانيان را بكشد و نيروهايش به دست ايرانيان كشته شوند.


140 هواپيما شركت كنندگان در اجلاس را به تهران منتقل مي كنند

در ايام برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران هيچ پروازي تعطيل نشده و همه پروازهاي داخلي و خارجي فرودگاه هاي امام خميني و مهرآباد برقرار است.
به گزارش ايرنا از زاهدان، مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور با بيان اين مطلب افزود: پروازهاي فرودگاه امام خميني بدون تأخير در حال انجام است.
محمود رسولي نژاد ادامه داد: در اين ايام با توجه به تعطيلي تهران شمار پروازهاي داخلي در فرودگاه امام خميني افزايش داشته است.
وي گفت: پروازهاي فرودگاه مهرآباد نيز در ايام برگزاري اجلاس با كمي محدوديت در حال انجام است.
رسولي نژاد افزود: از دو ماه قبل به شركت هاي هواپيمايي ابلاغ شده كه از فروش بليت يك سري از پروازها خودداري كنند اما افرادي كه در اين ايام بليت براي پرواز به داخل يا خارج از كشور تهيه كرده اند پروازشان به قوت خود باقي است.
مديرعامل شركت فرودگاه ها با اشاره به خدمات ارايه شده از سوي اين شركت به شركت كنندگان در اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: در اين اجلاس نمايندگان حدود 100 كشور شامل 45 رئيس جمهور يا معاونان آنان و وزيران امور خارجه يا رؤساي مجالس ديگر كشورها حضور دارند كه زمان ورود و خروجشان در فرودگاه هاي تهران مشخص و تمهيدات لازم در اين زمينه انديشيده شده است.
وي افزود: براي خدمات دهي مطلوب به شركت كنندگان در اجلاس زمينه نشستن حدود 80 هواپيما در فرودگاه مهرآباد و 60 هواپيما در فرودگاه امام خميني تهران فراهم شده است.


اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان خطاب به سران كشورها

آماده برگزاري نخستين اجلاس دانش آموزي غيرمتعهدها هستيم

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان همزمان با برگزاري اجلاس جنبش غيرمتعهدها در نامه اي خطاب به ميهمانان شركت كننده خواستار برگزاري نخستين اجلاس دانش آموزان و جوانان كشورهاي عضو اين جنبش در تهران شد.
در بخشي از اين نامه با اشاره به جايگاه ويژه كشورهاي عضو اين جنبش در روابط جديد بين المللي تأكيد شده است: اكنون كه اين جنبش اجلاس خود را در ايران برگزار مي كند، شايسته است مطالباتي داشته باشد كه نظام جهاني ترسيم شده توسط اين جنبش درصدد اجراي آن در جهان است.
در بخش ديگري از اين نامه تصريح شده است: جهان امروز متعلق به نسل آينده و جوانان رشيدي است كه بالنده خواهند بود و اداره جهان را به عهده خواهند گرفت. اين نسل از هم اكنون بايد بداند كه نظام صهيونيستي چه بر سر جهان آورده است تا بتواند عالمانه و آگاهانه سردمدار جنبشي شود كه شما به عنوان ميراث داران خردورز آن در راه آن بهاي گزافي داده ايد. از اين روي توصيه مي كنيم در ذيل دبيرخانه اجلاس بخش ويژه جوانان و دانش آموزان كشورهاي عضو ايجاد شده و رسماً در اجلاس آتي اعلام موجوديت كند. اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان كه نهادي انقلابي و برخاسته از نظام جمهوري اسلامي است آمادگي دارد تا مقدمات برگزاري اولين اجلاس جوانان جنبش عدم تعهد را به عهده گيرد و به عنوان آغازگر اين حركت مبارك آنچه در توان دارد براي خدمت به جوان آينده بكار گيرد.


قائم مقام وزير علوم: وزارت علوم آماده ميزباني سران كشورها در دانشگاه هاست

قائم مقام وزير علوم از آمادگي اين وزارتخانه براي حضور سران كشورهاي شركت كننده در اجلاس غيرمتعهدها در دانشگاه ها و مراكز پژوهشي كشور خبر داد.
ارسلان قرباني، قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل در گفت وگو با فارس با بيان اينكه وزارت علوم اعلام آمادگي خود را براي هر نوع همكاري دوجانبه با كشورهاي اجلاس سران جنبش عدم تعهد اعلام كرده است، گفت: تاكنون تعدادي از كشورها حتي قبل از حضور در ايران تفاهم نامه هايي را براي همكاري دوطرفه هماهنگ كرده اند كه از جمله اين كشورها مي توان به كشور كره شمالي اشاره كرد.
به گفته وي وزارت علوم آمادگي خود را براي حضور سران كشورها در دانشگاه ها و مراكز پژوهشي كشور اعلام كرده است.
قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل همچنين به برگزاري همايش حاكميت رهيافت علمي در اجلاس سران اشاره كرد و گفت: در اين همايش نمايندگاني از حدود 20كشور از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد حضور داشتند.
وي چشم انداز آينده جنبش عدم تعهد، چالش هاي اين جنبش و تغيير ساختار آن براي ايفاي نقش با توجه به تحولات دنيا را از محورهاي اين همايش اعلام كرد.


از امروز در شهر ري صورت مي گيرد

آغاز مصاحبه داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگيان

معاون پژوهش و برنامه ريزي نيروي انساني آموزش و پرورش شهر تهران از امروز تا 14 شهريور را زمان برگزاري مصاحبه داوطلبان شركت در دانشگاه فرهنگيان اعلام كرد.
عباس نجار در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه فرهنگيان امسال از طريق آزمون سراسري جذب دانشجو مي كند.
وي افزود: آن دسته از دانشجوياني كه در هنگام ثبت نام در آزمون سراسري دانشگاه فرهنگيان را انتخاب كرده اند از طريق مصاحبه گزينش مي شوند.
معاون پژوهش و برنامه ريزي نيروي انساني با اشاره به اين كه مصاحبه اين افراد 7 تا 14 شهريور ماه برگزار مي شود گفت: اطلاعات جامع و مدارك لازم به روي سايت پرديس چمران براي برادران و به آدرس www.chamran.tm.ir و پرديس براي خواهران به آدرس www.nasibe.ac.ir قرار دارد.
معاون پژوهش و برنامه ريزي نيروي انساني آموزش و پرورش شهر تهران افزود: داوطلبان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به سايت اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران به آدرس www.Tehraedu.ir و سايت سازمان سنجش مراجعه كنند.
نجار با بيان اينكه مصاحبه اين افراد از 8 صبح امروز هفتم شهريور آغاز مي شود گفت: ظرفيت پذيرش براي شهر تهران 3600 نفر و در كل كشور 25000 نفر است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: مصاحبه اين افراد به دليل همزماني با اجلاس سران جنبش عدم تعهد در شهر ري برگزار مي شود.


مجسمه صلح در برج ميلاد تهران نصب شد

همزمان با برگزاري شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد ، مجسمه صلح در برج ميلاد تهران نصب شد.
مجسمه صلح با هدف انتقال پيام صلح و دوستي بين همه ملت هاي جهان به سفارش شهرداري تهران و از سوي محمد بيگ زاده هنرمند مجسمه ساز كشورمان ساخته شده است. با توجه به اينكه برج ميلاد تهران به عنوان مهمترين مركز گردشگري شهر تهران در طول ايام برگزاري اجلاس ميزبان هفت هزار نفر از شركت كنندگان خواهد بود، اين مجسمه در ششمين برج بلند مخابراتي دنيا نصب شده است. مجسمه صلح برج ميلاد تهران از جنس سنگ و با ارتفاع سه متر است . اين مجسمه نمادي از يك زن است كه لباسي متعلق به ايرانيان باستان بر تن دارد و در دست چپ آن برگ درخت زيتون كه نماد صلح جهاني است، قرار داده شده است . همچنين در ساخت اين مجسمه از گره هاي چيني و اسليمي كه نمادي از معماري ايراني - اسلامي است ، استفاده شده است .


سرلشكر رحيم صفوي: دشمنان مي خواهند ايران را تسليم سليقه سياسي خود كنند

مشاور عالي رهبر معظم انقلاب گفت: تحريم ها جنگ است و دشمنان به دنبال اين هدف هستند كه ايران را تسليم سليقه سياسي خود كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، سرلشكر سيديحيي رحيم صفوي در دوره آموزشي تشكيلاتي شهيد رجب بيگي ويژه مسئولان و اعضاي شوراي مركزي بسيج دانشجويان سراسر كشور كه در دانشكده ادبيات فردوسي مشهد برگزار شد، ضمن تشريح و بيان جزئيات مراحل و عمليات هاي جنگ تحميلي و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: برخي هنوز هم مي گويند كه ايران جنگ را آغاز كرده در صورتي كه ما جنگ را شروع نكرديم بلكه دفاع كرديم، شايد اين قشر جواني كه امروز مي گويند ما جنگ را شروع كرديم بايد بيشتر نسبت به جنگ آگاهي داشته باشند.
صفوي ادامه داد: در حال حاضر 51 درصد از كشور زير 30 سال هستند و از خيلي جزئيات دوران دفاع مقدس و جنگ تحميلي به خوبي باخبر نيستند.
وي ادامه داد: در حال حاضر دشمنان جنگ سياسي، اقتصادي را عليه كشور آغاز كردند و تحريم ها نيز جنگ است و دشمنان به دنبال اين هدف هستند كه ايران را تسليم سليقه سياسي خود كنند بنابراين براي عبور از اين تحريم ها و فشارها بايد از ظرفيت جديدي استفاده كنيم كه اين ظرفيت جديد نيز همان جوانان هستند.
مشاور عالي مقام معظم رهبري با اشاره به اهداف كلي جنگ هاي دنيا اذعان داشت: هدف اساسي و غيرقابل تغيير هر دولت يا هر حكومت بقاء ملي، حفظ منافع، و مصالح در زمين ملي و ارزش ها است كه اين مهم بر اثر جنگ و تهديدات نظامي به مخاطره مي افتد.
صفوي در ادامه در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به اين سئوال كه چرا پس از فتح خرمشهر باز هم جنگ ادامه پيدا كرد، اظهار داشت: تا زمان آزادسازي خرمشهر هيچ نهاد بين المللي همانند سازمان ملل و شوراي امنيت سازمان ملل متحد ساز و كاري را مبني بر اين كه اگر ايران آتش بس را بپذيرد عراق نيز مجددا حمله نكند وجود نداشت و هيچ تضميني مبني بر حمله مجدد عراق به ايران نبود. البته شاهد بوديم كه آخر جنگ نيز پس از پذيرفتن قطعنامه مجددا صدام به خرمشهر حمله كرد. وي ادامه داد: بنابراين در راستاي تنبيه متجاوز و در راستاي صلح پايدار ما عمليات رمضان را با ورود به كشور عراق انجام داديم تا بدين گونه دشمن را در كشور خود و در سرزمين خودش شكست داده و تنبيه كنيم.
صفوي با اشاره به دلايل پذيرش قطعنامه از سوي امام اظهار داشت: در آن زمان شرايط به گونه اي رقم خورد كه مجموع اين شرايط امام را به اين تكليف رساند كه قطعنامه را بپذيرند. وي در پايان بر تبعيت از ولايت فقيه تاكيد كرد.


دستگاه هاي دولتي استان البرز 4 روز تعطيل شدند

استاندار البرز از تعطيلي 4 روزه ادارات و دستگاه هاي دولتي اين استان خبر داد.
عيسي فرهادي در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن مهم ارزيابي كردن ميزباني پايتخت از اجلاس سران عضو جنبش عدم تعهد از تصميم اين استان براي تعطيلي چهار روزه ادارات همزمان با تعطيلي تهران خبر داد.
وي با اشاره به اينكه اين تصميم به ادارات ابلاغ شده است اين مهم را تنها درخصوص ادارات دولتي و دستگاه ها برشمرد.
فرهادي اظهار داشت: استان البرز آمادگي ارائه خدمات به ميهمانان خارجي را در طول اقامت در ايران دارد و در اين خصوص برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته است.
استان البرز از چهارشنبه هفته جاري تا روز شنبه تعطيل است.


حداد عادل: اگر احساس تكليف كنم، نامزد رياست جمهوري مي شوم

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر روزي احساس تكليف كنم، همچنان كه در انتخابات رياست مجلس در همين دوره اتفاق افتاد، به ميدان مي آيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين غلامعلي حداد عادل در گردهمايي بزرگ اصولگرايان استان قزوين كه همزمان با هفته دولت، يكشنبه شب پنجم شهريور در محل حسينيه آيت الله شالي برگزار شد، گفت: شرايط امروز كشور خاص است، در اين شرايط، بايد دو مسئله مهم را در دستور كار امروز و فرداي انقلاب قرار دهيم؛ دستور كار امروز ما اقتصاد مقاومتي است و دستور كار فرداي ما انتخابات رياست جمهوري است كه در هر دو مسئله مردم و مسئولان بايد هوشمندانه عمل كنند تا ان شاءالله از اين گذرگاه به سلامت عبور كنيم.
نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه همه ما بايد با هم متحد باشيم و توطئه هاي دشمن را خنثي كنيم، عنوان كرد: در مقام چنين امتحاني است كه نام احزاب و گروه ها و اسم هايي را كه روي خودمان گذاشتيم، رنگ مي بازد، چرا كه امروز بايد تنه را كه همان اصل انقلاب است، حفظ كرد. رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه در گذرگاه نخست با تحريم هاي شديد اقتصادي مواجه ايم يادآور شد: بايد راجع به عبور موفق از اين مرحله فكر كنيم و وحدت نظر پيدا كنيم.
حداد عادل با اشاره به اينكه از يك طرف بر سطح تحريم ها افزوده مي شود و بانك ها و كشتي هاي نفتي تهديد مي شوند و از طرف ديگر جنگ رواني به راه مي افتد، تصريح كرد: با استفاده از شبكه هاي ماهواره اي سعي مي كنند دل مردم را با تحليل هاي به اصطلاح كارشناسانشان خالي كنند و ملت را در مقابل نظام قرار دهند تا به واسطه اين فشارها مردم دست از حمايت و پشتيباني از نظام بردارند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، راهكار برون رفت از اين وضعيت را آشنا كردن مردم نسبت به توطئه ها به صورت عاقلانه و نه شعاري و اطمينان بخشي به مردم كه با توكل بر خداوند نصرت و پيروزي به دست مي آيد.
وي افزود: ما بايد براي پيكاري مجدد و سنگين با دشمن با عنوان اقتصاد مقاومتي آماده باشيم و به فضل خدا در اين زمينه نيز دشمن را شكست خواهيم داد.
وي گفت: بايد دلخوري ها را كنار بگذاريم و در اين شرايط به دولت كمك كنيم زيرا كه بقاي رهبري نيز بر حمايت از دولت است.
وي ادامه داد: البته اين به آن معنا نيست كه رهبري انتقادي نداشته باشند، اگر نقدي هم باشد در جلسات با دولت يا به طور خصوصي گوشزد مي كنند و بايد حواس مان باشد كه امروز درگير جنگ قوا و تشكل ها نشويم.
حداد عادل، دستور كار فرداي ملت را انتخابات رياست جمهوري عنوان كرد و با بيان اينكه بايد طوري برخورد كنيم كه تحريم اقتصادي روي انتخابات رياست جمهوري اثر نگذارد، بيان كرد: بنده بدون اينكه روي شخص خاصي نظر داشته باشم، فكر مي كنم رئيس جمهور آينده بايد با رهبري انقلاب كاملاً هماهنگ باشد و با رهبري زاويه نداشته باشد. وي با اشاره به اينكه بايد از گذشته عبرت بگيريم، گفت: اگر كسي از رهبري جلو بيافتد يا عقب بماند مملكت فلج مي شود. وي افزود: امروز دشمنان براي ضربه به ولايت فقيه ايمان و اخلاق جوانان ايران را هدف گرفته اند.
 


اختصاص 17هزار ميليارد ريال به پروژه راه آهن مشهد - گرگان

عضو كميسيون بودجه مجلس گفت: براي اجراي پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان مبلغ 17هزار ميليارد ريال اختصاص يافت.
به گزارش خبرگزاري مهر «موسي الرضا ثروتي» يكشنبه شب در نشست خبري در بجنورد افزود: 14هزار ميليارد ريال از اين اعتبار از طريق فاينانس و 3 هزار ميليارد ريال نيز از محل اعتبارات دولتي، براي اجراي پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان اختصاص يافت.
وي با بيان اينكه اين پروژه به مدت 2سال در رديف اعتبارات بودجه قرار داشت افزود: با اختصاص اين مبلغ روند اجراي اين پروژه سرعت بيشتري خواهد يافت. ثروتي با ابراز نگراني از جايگاه خراسان شمالي در شاخص هاي توسعه گفت: هم اكنون اين استان در بسياري از شاخص هاي توسعه در رديف هاي آخر و يا ماقبل آخر قرار دارد.


120هزار واحد مسكوني امسال بهسازي مي شوند

امسال كار بهسازي 120 هزار واحد مسكوني در دست اجراست كه 56 هزار واحد آن در هفته دولت بهره برداري مي شود.
به گزارش ايرنا از بندرعباس معاون و مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران با بيان اين مطلب افزود: 25 هزار واحد ديگر از اين واحدها تا پايان شهريورماه جاري و مابقي نيز تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
مجيد كيان پور با اشاره به اين كه موتور محركه بافت هاي فرسوده مردم هستند، گفت: طبق برنامه پنج ساله حداقل سالانه بايد 10 درصد از بافت هاي فرسوده كلان شهرها با كمك بخش خصوصي بهسازي شود.
وي تصريح كرد: 72 هزار هكتار بافت فرسوده در كل كشور وجود دارد كه با استفاده از تسهيلات اعتباري مسكن مهر و منابع داخلي بانك ها و بازپرداخت 15 ساله تلاش مي شود طبق برنامه پيش بيني شده عمليات بهسازي اين بافت ها اجرا شود. كيان پور اضافه كرد: در سال جاري مردم براي 200 هزار واحد در كل كشور تقاضاي دريافت تسهيلات بهسازي كرده اند كه 60 هزار واحد از محل اعتبارات داخلي بانك ها و 100هزار واحد نيز از خط اعتبارات مسكن مهر بانك مسكن پرداخت شده است.


تشييع پيكر شهداي سانحه سقوط بالگرد در سردشت

مراسم تشييع و تدفين پيكر شهداي سانحه سقوط بالگرد سپاه در سردشت، در شهر اروميه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، در آيين تشييع پيكر اين شهيدان نماينده ولي فقيه و امام جمعه اروميه، استاندار آذربايجان غربي، پرسنل و فرماندهان نظامي و انتظامي مستقر در منطقه، مقامات مسئولان استاني، ائمه جمعه و جماعات، خانواده هاي معظم شهداء حضور داشتند و پيكرهاي پاك سرتيپ «كريم بهرامي»، سروان پاسدار «كريم اختيار»، سروان پاسدار «رسول ملكي» و سرگرد پاسدار «علي عليزاده» در ميان حزن و اندوه مردم، همراه با مارش نظامي به سوي خانه ابدي بدرقه شد.
پيكرهاي پاك شهيدان سرتيپ كريم بهرامي و رسول ملكي در مزار شهداي اروميه به خاك سپرده شده و پيكر كريم اختيار به شهرستان شاهين دژ و علي عليزاده به شهرستان خوي منتقل مي شود.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، ظهر ديروز پيكر خلبان شهيد نيروي هوايي سپاه كه 4 روز پيش بالگردش در مناطق عملياتي شمال غرب كشور به دليل نقص فني در ارتفاعات آذربايجان غربي سقوط كرده و به همراه 4 تن از همراهان خود به درجه رفيع شهادت نائل شده بود، پس از اقامه نماز توسط آيت الله محمدتقي آل هاشم امام جمعه موقت تبريز از مقابل مسجد شهداي تبريز تشييع شد.
در اين مراسم كه فرماندهان لشكري مستقر در آذربايجان شرقي، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم تبريز حضور داشتند، پيكر شهيد خلبان جهانبخش بر دوش مردم غيرتمند تبريز تشييع و براي خاكسپاري به گلزار شهداي وادي رحمت منتقل شد.
اين شهيد متولد 1346 تبريز بوده و از وي دختر 16 ساله و پسر 7 ساله به يادگار مانده است.


معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد

طراحي و توليد 200 مدل لباس اسلامي در ايران

شهركرد- خبرنگار كيهان:
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از طراحي و توليد 200 مدل برتر لباس در ايران تا بهار سال 92 خبر داد.
حميد شاه آبادي عصر يكشنبه در حاشيه برگزاري ششمين جشنواره موسيقي زاگرس نشينان ايران در بروجن افزود: تا بهار سال 92 بيش از 10 ميليون مانتو براي بانوان توليد و وارد بازار مي شود.
وي گفت: اكنون با ايجاد بنياد ملي مد و لباس و با همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحاديه پوشاك لباس، فاز اجرايي مد لباس آغاز شده است.
وي همچنين از برگزاري نمايشگاه بزرگ مانتو در آبان ماه سال جاري خبر داد و گفت: در اين نمايشگاه مانتوهاي «اجتماع» و «مجلسي» براي بانوان ارائه مي شود.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در جمع خبرنگاران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور حمايت بيشتر از هنرمندان، تاكنون 25 هزار هنرمند فعال در رشته هاي مختلف و افراد تحت تكفل آنان را تحت بيمه صندوق حمايت از هنرمندان قرار داده است.
وي گفت: ايران در نمايشگاه بزرگ مد و لباس اسلامي كه از 23 تا 26 شهريورماه سال جاري در تركيه برگزار مي شود شركت مي كند و اين نخستين حضور بين المللي ايران است.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از خريد 16 ميليارد ريالي آثار هنري در كشور خبر داد و گفت: اين ميزان خريد آثار هنري در كشور بي نظير است. وي گفت: امسال نيز جايزه اي با عنوان بيداري اسلامي در جشنواره بين المللي موسيقي فجر به ميزان 25 سكه بهار آزادي اهدا مي شود.


اعطاي تسهيلات با كارمزد 4 درصد به بهره برداران منابع طبيعي

معاون دفتر ترويج و آموزش سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور از تشكيل 23 صندوق توسعه كشاورزي در بخش منابع طبيعي در كشور خبر داد.
«محرمعلي صادقي گرمارودي» روز دوشنبه در سمنان گفت: اين صندوق با هدف حمايت از مرتعداران و بهره برداران بخش كشاورزي در استان هاي مختلف تشكيل شده است.
وي گفت: صندوق بخش منابع طبيعي به بهره برداران و اشخاص حقيقي و حقوقي در امور منابع طبيعي و آبخيزداري تسهيلات با كارمزد چهار درصد اعطا مي كند. وي نقش اين صندوق را براي توسعه كمي و كيفي طرح هاي مختلف منابع طبيعي و آبخيزداري در قالب تعاوني ها و تشكل ها را مهم خواند و گفت: ماموريت اين صندوق كمك رساني و دادن تسهيلات و كمك هاي فني و اعتباري به تعاوني ها و تشكل ها است.


مجلس تسهيلات ويژه اي براي صنعت در نظر مي گيرد

مجلس درصدد است در سال جاري از طريق صندوق توسعه ملي، سهميه بانك مركزي و بانك هاي عامل، تسهيلات ويژه اي را براي توسعه صنعت كشور در نظر بگيرد.
به گزارش ايرنا از ساري نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: حمايت از توليدكنندگان مهم ترين اولويت كميسيون صنايع مجلس است. عزيز اكبريان با بيان اينكه كميسيون صنايع و معادن مجلس به طور جدي پيگير رفع مشكلات صنعتگران است، افزود: اميدواريم در هفته جاري تصميمات مطلوبي در اين زمينه اتخاذ شود.
اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس نهم در قالب پنج گروه از صنايع و معادن استان مازندران ديدن كردند.
 


اخبار ادبي و هنري

كپي برداري راديو فردا از برنامه موفق بيست و سي
تبديل برنامه خبري «بيست و سي» شبكه دوم سيما به يكي از پرمخاطب ترين برنامه هاي خبري سيماي جمهوري اسلامي ايران، اخيرا راديو فردا كه كم مخاطب ترين رسانه ضد ايراني است را بر آن داشته تا با سوءاستفاده از اين برنامه پربيننده، اخبار غالبا غيرواقعي خود را به مخاطب القا كند و از باورپذير بودن هرچه بيشتر آن اطمينان حاصل كند.به گزارش «راديو ديروز»، اين رسانه متعلق به سيا در برنامه خبري اش با نام «بيست و يك و سي» كه دزديده شده از نام اخبار پرمخاطب «بيست و سي» است، آهنگ ابتدايي و آهنگ بين برنامه ها و آهنگ پاياني آن را نيز يك جا به سرقت برده و تلاش كرده تا حدي لحن گويش اخبار را نيز مشابه آن كند تا از اين طريق كورسويي براي تاثيرگذاري روي اندك مخاطبان داخلي خود بيابد.
مرگ ستاره هاليوودي به خاطر مصرف زياد مواد مخدر
جسد جويي كوار 29 ساله، ستاره هاليوودي شبكه ام تي وي(برنامه دنياي واقعي) روز جمعه در آپارتمان دوستش واقع در شيكاگو، پيدا شد. به گزارش جام نيوز به نقل از ديلي نيوز، پزشكي قانوني شهر شيكاگو روز شنبه علت مرگ را مصرف بيش از اندازه مواد مخدر و قرص هاي روانگردان عنوان كرد.
اعضاي خانواده كوار اعلام كردند كه وي در سال 2010 آلوده به مواد مخدر كوكائين و قرص هاي روانگردان شده بود و چندين بار اقدام به ترك آن كرد ولي دوباره به مصرف آن روي آورده بود.
گفتني است، استفاده از مواد مخدر در هاليوود تبديل به يك فرهنگ و ارزش شده است، به طوري كه هركس وارد هاليوود مي شود محال است كه در آينده رو به اعتياد نياورد چرا كه مهماني ها و شرايط هاليوود ناگزير همه را به سوي گرداب اعتياد و بعضا خودكشي مي كشاند كه نمونه آن را در خودكشي اخير كارگردان معروف هاليوودي توني اسكات ديديم كه چندي پيش خود را از پل لس آنجلس به پايين پرتاب كرد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14