(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 شهریور 1391 - شماره 20296

مدير ورزشي كه يكباره عوض شد (يادداشت خبرنگار)
سرمايه گذاري 5 ميليارد دلاري در منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس
كوتاه از ورزش ايران
سند ملي توسعه منابع آب گيلان تهيه شد
ارسال 360 تن كمك هاي مردمي البرز به زلزله زدگان
كمك رساني هلال احمر استان مركزي به زلزله زدگان
برخورداري 85 درصد روستاييان نيشابور از آب آشاميدني سالم
مديركل آموزش و پرورش مازندران:
تعطيلي پنجشنبه ها مهارت هاي زندگي را در دانش آموزان افزايش مي دهد
توسط يك شركت كشت و صنعت ايران انجام شد
اخذ گواهي كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي
آزادي 12 زنداني جرايم غيرعمد در خوانسار
برگزاري رزمايش دريايي مرزداران در سواحل كيش
فرماندار همدان:
شركت هاي تعاوني عمران در شهرستان ها تشكيل مي شود
ممنوعيت به كارگيري اتباع بيگانه در فضاهاي سبز لارستان
اعزام 6گروه امدادي مراغه به مناطق زلزله زده
جمع آوري 2 ميليارد ريال فطريه در يزد
ووشوكار خراساني مدال طلاي آسيا را كسب كرد
احداث 25طرح آموزشي در نيشابور
2 ووشوكار مازندراني طلا گرفتند


مدير ورزشي كه يكباره عوض شد (يادداشت خبرنگار)

در نگاه آكادميكي مدير مي بايست حداقل 15 الي 20 سال در مسئوليت خود باقي بماند تا بتواند برنامه هاي كوتاه مدت و بلندمدت خود را اجرا كند.
متأسفانه در مديريت كشورمان اين مسئله معكوس است و حتي ديده مي شود كه عمر خدمتي در ايران به شش ماه نمي رسد و به دليل اختلاف سلايق سياسي و جناحي و تنگ نظري هاي گوناگون اجتماعي يك مدير ثبات شغلي ندارد و نمونه آن را در همين نزديكي ها در المپيك لندن مشاهده كرديم كه در آخرين لحظات به هر دليل مربيان كشتي آزاد و تيراندازي و تكواندو عوض شدند و نتيجه آن را مشاهده كرديم كه چه شد!
متأسفانه در اخبار محلي داشتيم كه مديرعامل استخر ولي عصر(عج) بابل كه تقريبا حدود 12 سال در رأس اين تشكيلات قرار داشت و زمان اصلي بازدهي آن رسيده بود به يكباره عوض شد و اين امر بهت مطلعين و كارشناسان ورزشي را به دنبال داشت.
مديرقبلي اين مجموعه كه خودش از ورزشكاران به نام استاني و تحصيل كرده دانشگاهي ورزش و مدرس دانشگاهي در ورزش است از سال 79 توانستند استخر قديمي و سنتي و غيركارآمد را تبديل به يك مركز بالنده و پويا و كاملا استاندارد دربياورد كه هم اكنون جزو استخرهاي شاخص استاني مي باشد.
اين فرد در دوران مديريتي خود توانست با اعتمادسازي و استفاده از فاكتور تعهد و تدبر و تخصص و با استفاده از مشاركت شهروندان در رده هاي گوناگون از نونهالان تا بزرگسالان را به استخر بكشاند و توانست ليگ شنا، مسابقات كشوري شنا و.... را در اين مركز برگزار كند و خانواده ها بدون استرس و دغدغه كودكان و فرزندان دختر و پسر را به اين مركز رهسپار كنند.
نگارنده بر اين باور است كه مديريت قبلي استخر براي رسيدن به اين قله افتخار ناملايمات و سختي هاي فراواني كشيده است تا بتواند اين مكان را به يك مجموعه شاخص استاني تبديل كند.
پس بياييم زحمات چندساله يك مدير را يك شبه درو نكنيم و تنها استخر شهرمان را دستخوش تحول و خداي ناكرده نابودي نكنيم.
بابل- خبرنگاركيهان
 


سرمايه گذاري 5 ميليارد دلاري در منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
پنج ميليارد و 254 ميليون دلار در منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس سرمايه گذاري شده است.
مديرعامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس با بيان اين مطلب افزود: در نتيجه اين سرمايه گذاري 23 شركت در اين منطقه مستقر و در زمينه توليد فولاد، آلومينيوم، آب شيرين كن، حلال هاي پايه نفتي، آند، روي و احداث نيروگاه فعاليت دارند و بيش از 9000 ميليارد ريال پروژه در دست اجراست.
مسعود هنديان با بيان اين كه در حال حاضر افزون بر 10 هزار نفر به طور مستقيم در منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس مشغول به كار هستند گفت: با توجه به پروژه هاي در حال ساخت از جمله مجتمع هاي فولادي و توسعه اسكله تخليه و بارگيري مواد معدني و نفتي اين تعداد در آينده به 30 هزار نفر افزايش مي يابد.
وي در ادامه از تبديل منطقه ويژه اقتصادي به قطب توليد فولاد و آلومينيوم، تخليه و بارگيري مواد فله معدني، نفتي و كانتينري و قطب انرژي با ظرفيت ايجاد سه هزار مگاوات برق در كشور به عنوان اهداف و برنامه بلند مدت نام برد. وي خاطرنشان ساخت: در نتيجه سرمايه گذاري صورت گرفته، اين منطقه رتبه سوم توليد فولاد و اول آلومينيوم كشور را دارد.
هنديان گفت: با تعدادي از شركت ها براي سرمايه گذاري در زمينه توليد روغن هاي سنگين و قير، چدن، كك، آهن اسفنجي، بيلت و نورد و همچنين دو هزار و 500 مگاوات برق در حال مذاكره هستيم كه به مرحله تامين منابع مالي رسيده است.
مديرعامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس گفت: در صورت به نتيجه رسيدن مذاكرات، با پنج ميليارد و 341 ميليون دلار سرمايه گذاري پيش بيني شده زمينه ايجاد اشتغال براي هفت هزار و 540 نفر ديگر فراهم مي شود.
هنديان، از 9 طرح در زمينه توليد فولاد، شمش آلومينيوم، صنايع پايين دستي فولاد و آلومينيوم، گندله سازي، آب شيرين كن، صنايع جانبي پالايشگاه، نيروگاه برق و اسكله صادرات و واردات به عنوان طرح هايي كه كار بررسي آنها براي سرمايه گذاري انجام شده نام برد.
 


كوتاه از ورزش ايران

قهرماني تيم بانك صنعت و معدن
اروميه- خبرنگار كيهان: در رقابتهاي تنيس روي ميز اروميه كه به مناسبت ماه مبارك رمضان برگزار شد، تيم بانك صنعت و معدن با غلبه بر تيم اروم دانش به مقام قهرماني دست يافت و تيمهاي باشگاه جلالي و نظام مهندسي مشتركا سوم شدند. در بخش انفرادي نيز آقايان فريدون قلي پور و شهروز شهرياري به فينال رسيدند و يونس پوراسد و جعفر احمدي مشتركا مقام سوم را كسب كردند.
اين رقابت ها با حضور 14 تيم و 64 ورزشكار برگزار شد.
بهره برداري از سالن ووشو
شهركرد- خبرنگار كيهان: نخستين سالن ورزش ووشو برادران شهيد رئيسي در شهركرد مورد بهره برداري قرار گرفت. اين سالن ورزشي داراي 1300 مترمربع مساحت است و براي ساخت آن 4 ميليارد و 750 ميليون ريال هزينه شده است.
معرفي رئيس جديد هيئت فوتبال
جاسك- خبرنگار كيهان: در پي استعفاء اسحق فكري رئيس هيئت فوتبال شهرستان جاسك و بنا به پيشنهاد رئيس اداره ورزش و جوانان اين شهر، طي حكمي از سوي رئيس هيئت فوتبال استان هرمزگان احمد گمتيلي به سمت رئيس هيئت فوتبال جاسك منصوب و مشغول بكار شد.
افتتاح دو زمين چمن
¤ به مناسبت هفته دولت دو زمين چمن مصنوعي محله اي محلات يكبني و غريب آباد جاسك مورد بهره برداري قرار گرفت.
زمين چمن مصنوعي محله اي غريب آباد با اعتبار 92 ميليون تومان و با زيربناي 1056 مترمربع و زمين چمن مصنوعي محله اي يكبني با اعتبار 92 ميليون تومان و با زيربناي 1056 مترمربع احداث شده است.
سيمين خودرو بر سكوي نخست
¤ مسابقات فوتسال جام رمضان شهرستان جاسك كه با شركت 19 تيم در 4 گروه زير نظر هيئت فوتبال و همكاري اداره ورزش و جوانان جاسك در محل سالن ورزشي لوران برگزار شده بود با قهرماني تيم سيمين خودرو به پايان رسيد.
تيم هاي اروند ب و مكران سازه به ترتيب مقام هاي دوم و سوم اين مسابقات را بدست آوردند. در اين مسابقات حسين دوشنبه زاده از تيم سيمين خودرو با 9 گل زده آقاي گل مسابقات و قاسمي از تيم اروند ب به عنوان فني ترين بازيكن و تيم مكران سازه به عنوان تيم اخلاق انتخاب و جوايز خود را دريافت كردند.
يزد ميزبان المپياد ورزشي استان
يزد- خبرنگار كيهان: مديركل ورزش و جوانان استان يزد از برگزاري اولين دوره المپياد ورزشي اين استان همزمان با هفته تربيت بدني خبر داد.
عباس دهقان گفت: اين المپياد با هدف توجه واقعي و جدي به بحث ورزش پايه در استان با حضور ورزشكاران كليه رشته هاي ورزشي استان در رده سني نوجوانان از 26 مهرماه لغايت دوم آبانماه امسال به ميزباني شهرستان هاي مختلف استان برگزار مي شود.
وي افزود: اين حركت هرساله برگزار خواهد شد تا به نوعي با ايجاد انگيزه در ورزش تمامي شهرستان ها، قابليت ها و پتانسيل هاي ورزشي آنان شناسايي و ارتقاء يابد.
به گفته وي، ساماندهي هيئت هاي ورزشي، ساماندهي فضاها، امكانات و تجهيزات ورزشي استان و نهايتاً برنامه ريزي در رابطه با نيروي انساني هيئت هاي ورزشي اعم از مربيان، داوران و ورزشكاران و... سه آيتم مورد توجه اداره كل ورزش و جوانان استان در راستاي توسعه ورزش استان است.وي از تدوين سند توسعه ورزش در استان يزد خبر داد.
برگزاري مسابقات ورزشي دانش آموزان
همدان- خبرنگار كيهان: سي امين دوره مسابقات ورزشي دانش آموزان پسركشور در سه رشته در همدان برگزار شد.
اين مسابقات در سه رشته ورزشي شامل كشتي آزاد، كشتي فرنگي و ورزش هاي زورخانه اي از عصر روز دوشنبه 6 شهريور در همدان آغاز شده و روز چهارشنبه 8 شهريور ماه به پايان رسيد.
وي افزود: در اين دوره از مسابقات 64 تيم از 29 استان كشور رقابت كردند كه كشتي فرنگي و آزاد مختص دوره راهنمايي و ورزش هاي زورخانه اي دوره متوسطه نيز از جمله اين مسابقات بود.
وي ادامه داد: از نفرات و تيم هاي برتر اين مسابقات با اهداي لوح و جوايز تقدير شد نفرات برتر نيز به مسابقات ملي اعزام مي شوند.
در پايان مسابقات رشته ورزش هاي باستاني، بازوبند پهلواني به برگزيده اين رقابت ها به عنوان پهلوان پهلوانان اهدا شد.
شاهين جام گرفت
خوانسار- خبرنگار كيهان: تيم «شاهين» قهرمان مسابقات فوتسال جام رمضان شد.
تيم شاهين در مسابقات فوتسال جام رمضان شهرستان خوانسار با عنوان «مولاي عرشيان» قهرمان شد.مسابقه پاياني بين تيم هاي سايپاي دوشخراط و شاهين خوانسار برگزار كه در نهايت تيم شاهين خوانسار به سرمربيگري «محمد حاجي زكي»، با نتيجه هفت بر دو به پيروزي رسيد و سايپاي دوشخراط دوم شد.تيم فرجام نيز مقام سوم اين دوره از مسابقات را كسب كرد.مسابقه مولاي عرشيان به مدت 25 شب و با حضور 21 تيم از شهرهاي خوانسار، گلپايگان، بوئين مياندشت و روستاهاي تابعه اين شهرستان در سالن شهيد رجائي خوانسار برگزار شد.در پايان اين دوره از مسابقات «سعيد سعداوي» به عنوان فني ترين بازيكن از تيم انتظام، «رضا خادمي پور» بهترين گلزن از تيم شهيد سعيدي، «محمد حاجي زكي» به عنوان بهترين مربي انتخاب شدند.
شركت بدمينتون بازان خردسال كيش
در مسابقات قم
كيش- خبرنگاركيهان: تيم خردسالان جزيره كيش با 7 ورزشكار در مسابقات قهرماني بدمينتون خردسالان كشور در شهرستان قم شركت كرد.علي عظيمي، متين مهدي پور، متين زهدي، محمد زهدي، رهام نقوي، محمدرضا محمدي و امير درويش به مربيگري سيامك احمدي از اعضاي اين تيم بودند.
مسابقات بدمينتون خردسالان قهرماني كشور از تاريخ چهارم لغايت هشتم شهريور ماه امسال در دو بخش تيمي و آزاد و نونهالان در شهرستان قم برگزار شد.
3 انتصاب ورزشي
اراك- خبرنگار كيهان: براساس احكام جداگانه از سوي محمدرضا غفاري رئيس هيئت فوتبال استان مركزي، زهره آجرلو و علي اكبر اميري به ترتيب به سمت دبير كميته فوتبال ساحلي و دبير كميته پزشكي هيئت فوتبال اين استان منصوب شدند. همچنين در حكمي از سوي مديركل ورزش و جوانان استان مركزي محمد غلامحسيني به عنوان سرپرست جديد اداره ورزش و جوانان شهرستان كميجان معرفي شد.
راه اندازي هيئت رزم آوران اسدآباد
اسدآباد- خبرنگار كيهان: با حضور مسئولان اسدآباد هيئت رزم آوران اين شهرستان راه اندازي شد.
در اين مراسم سميعي رئيس اداره ورزش و جوانان اسدآباد با اشاره به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان افزود: خانواده ها به اين بحث بايد توجه ويژه اي داشته باشند و در جهت تشويق و ترغيب فرزندان تلاش كنند.
 


سند ملي توسعه منابع آب گيلان تهيه شد

رشت-خبرنگاركيهان:
سند ملي توسعه منابع آب گيلان با هدف تامين 5 ميليارد و 39ميليون مترمكعب آب در افق 1404در استان تهيه شده است.
اين مطلب را مديرعامل شركت آب منطقه اي گيلان عنوان و با بيان اينكه در افق 1404 بايد 250ميليون مترمكعب آب آشاميدني در گيلان تامين شود گفت: ارتقاي بهره وري در بخش آب كشاورزي از طريق روشهاي آبياري، اصلاح الگو و تركيب كشت، كاهش تبخير آب و كشت گلخانه اي به ويژه استفاده از روشهاي نوين آبياري از اصول سند ملي توسعه منابع آب گيلان است.
آقابيگي با تاكيد بر اينكه نگاه سند ملي توسعه منابع آب گيلان بيشتر بهينه سازي مصرف در بخش كشاورزي است اضافه كرد: تأمين 2ميليارد و 700ميليون مترمكعب آب از طريق سد سفيدرود و استفاده از 500ميليون مترمكعب آب هاي زيرزميني از مواردي است كه در سند الگويي آب استان ديده مي شود.وي با اشاره به اينكه گيلان پر باران ترين استان كشور است افزود: 53درصد از بارش ها در گيلان تبخير مي شود و 47درصد بقيه به صورت باران به زمين مي رسد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي گيلان در ادامه با بيان اينكه براي اجراي سند ملي توسعه آب استان به 3هزار و 300ميليارد تومان اعتبار نياز است تصريح كرد: اجراي سند ملي توسعه منابع آب گيلان سالانه به 230ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه امسال حدود 300ميليارد تومان از طريق اوراق مشاركت، فاينانس داخلي و منابع عمومي براي سند ملي توسعه منابع گيلان پيش بيني شده كه اميدواريم اين امر تحقق يابد.
 


ارسال 360 تن كمك هاي مردمي البرز به زلزله زدگان

كرج-خبرنگاركيهان:
360تن كمك هاي مردمي استان البرز با 20 تريلر به زلزله زدگان آذربايجان شرقي ارسال شد.
سرپرست جمعيت هلال احمر استان البرز اظهار داشت: در اين راستا 18تريلر با ظرفيت هر كدام 18تن اقلام موجود در انبار جمعيت هلال احمر اين استان و 2تريلر با ظرفيت هر كدام 18تن كمك هاي مردمي به زلزله زدگان ارسال شد.
نيما توكلي كمك هاي نقدي مردم استان البرز به زلزله زدگان را بالغ بر يك ميليارد ريال دانست و گفت: مردم كشورمان حدود 7ميليارد تومان به زلزله زدگان كمك كرده اند.
وي در پايان از اعزام تيم امدادي جمعيت هلال احمر استان البرز به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تيم اعزامي در عمليات امداد و آواربرداري شركت داشت.
 


كمك رساني هلال احمر استان مركزي به زلزله زدگان

اراك-خبرنگاركيهان:
145روستاي زلزله زده آذربايجان شرقي زير پوشش جمعيت هلال احمر استان مركزي قرار گرفته است.
رئيس ستاد امداد رساني استان مركزي با اعلام اين خبر گفت: تاكنون 3ميليارد ريال كمك هاي نقدي و غيرنقدي شامل 2ميليارد و صدميليون ريال كمك نقدي و 900ميليون ريال غيرنقدي از اين استان به مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي فرستاده شده است.
سليمي افزود: تاكنون بيش از چهارهزارو 850بسته مواد غذايي، چهارهزار و 230ست بهداشتي، 1800وسيله گرمايي، 3هزار تخته پتو و يكهزار و 350دستگاه چادر و 128چادر نماز به منطقه زلزله زده ارسال شده است.
وي اظهار داشت: تاكنون 100امدادگر و پرسنل هلال احمر، 25دستگاه خودرو سبك و سنگين به منطقه فرستاده شده و هفت گروه جهادي بسيج سازندگي سپاه روح الله هم براي كمك به زلزله زدگان به آذربايجان شرقي اعزام شدند.
 


برخورداري 85 درصد روستاييان نيشابور از آب آشاميدني سالم

نيشابور-خبرنگار كيهان:
مدير امور آب و فاضلاب روستائي شهرستان نيشابور گفت: درصد برخورداري روستاهاي نيشابور از آب آشاميدني سالم به 85 مي رسد.
سهرابي افزود: اين در حالي است كه ميزان بهره مندي روستاهاي نيشابور از آب آشاميدني سالم تا پايان سال 83 با 226 روستا حدود 62 درصد و تا پايان سال 87 با 290 روستا بيش از 74 درصد بوده است.
او تصريح كرد: سال 88 آزمايشگاه ميكروبي آب و فاضلاب روستائي در نيشابور با اعتباري بالغ بر 750 ميليون ريال به منظور پايش و كنترل سلامت آب در روستاها احداث شد.سهرابي با عنوان اينكه تا پايان سال 83 از 112 هزار و 665 روستايي نيشابور 31 هزار و 972 مشترك آب و فاضلاب روستايي اين شهرستان بوده اند افزود: در پايان سال 88 با 140 هزار و 64 روستايي جمع مشتركان آب روستايي به 44 هزار و 216 واحد اشتراك رسيد.مدير امور آب و فاضلاب روستائي نيشابور همچنين از افتتاح هشت پروژه آبرساني با اعتباري بالغ بر سي و پنج ميليون ريال براي بهره مندي 19 روستاي نيشابور خبر داد.
 


مديركل آموزش و پرورش مازندران:

تعطيلي پنجشنبه ها مهارت هاي زندگي را در دانش آموزان افزايش مي دهد

ساري - خبرنگار كيهان:
مدير كل آموزش و پرورش مازندران گفت: تعطيلي پنجشنبه ها باعث ارتقاء توانايي معلم و بالا بردن مهارت زندگي در دانش آموزان مي شود.
محمدعلي اميري بيان داشت: تعطيلي پنج شنبه ها يك قانون ارزشمند شوراي عالي انقلاب فرهنگي است كه به فرايند تربيت دانش آموزان كمك موثر مي كند و از بروز بسياري از آسيب ها هم براي معلم و هم براي دانش آموز پيشگيري مي كند.
وي افزود: براساس سند تحول بنيادين وضع اين قانون در راستاي ايجاد زمينه براي معلمان كه ستوان اصلي آموزش و پرورش و قلب تعليم و تربيت هستند جهت پژوهش و بازسازي دانش و مهارت براي ارائه خدمت به دانش آموزان است كه در قالب برگزاري دوره هاي ويژه آموزشي و تحقيقاتي امكان آن بوجود مي آيد.
مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: تاثيرات اجتماعي تعطيلات پنج شنبه هم كه از سوي نيروي انتظامي اعلام شده است نشان مي دهد ميزان تخلفات و آسيب ها در اين روز در سطح كلان كاهش چشم گيري داشته است و در ادامه با برنامه ريزي دقيق تر شاهد ثمرات ارزشمند اجتماعي بهتري خواهيم بود.
وي تصريح كرد: زمينه سازي براي ايجاد نظام رتبه بندي معلمان و تقويت جايگاه پژوهشي، اجتماعي و علمي آنان آرزوي آموزش و پرورش بوده كه با برگزاري برنامه ها و دوره هاي مختلف ضمن خدمت و آموزشي در پنجشنبه ها محقق مي شود.

 


توسط يك شركت كشت و صنعت ايران انجام شد

اخذ گواهي كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي

اهواز- خبرنگار كيهان:
شركت كشت و صنعت نيشكر امير كبير خوزستان موفق شد اولين گواهي كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي تحت پروتكل كنوانسيون تغيير آب و هواي سازمان ملل متحده در ايران را اخذ كند.
مديرعامل شركت كشت و صنعت نيشكر اميركبير با اعلام اين خبر گفت: با برنامه ريزي انجام شده اين شركت در سال گذشته پروژه مكانيزم توسعه هواي پاك (CDM) براي كشت و صنعت نيشكر اميركبير در سازمان ملل به ثبت رسيد و در بيست مرداد سال جاري با اخذ گواهي كنوانسيون كيوتو، اين شركت به عنوان اولين شركت ايراني موفق به دريافت تأييديه اين نهاد بين المللي شد.
محمد فتحي افزود: اخذ اين گواهي به دليل تغيير سوخت مصرفي كارخانه از سوخت فسيلي مازوت به گاز طبيعي بوده است.
 


آزادي 12 زنداني جرايم غيرعمد در خوانسار

خوانسار- خبرنگار كيهان:
رئيس زندان گلپايگان گفت: خيران اين شهرستان در جشن گلريزان سال جاري 43 ميليون تومان كمك كردند.
ابراهيم شيرواني در اين مراسم افزود: 33 زنداني جرايم غيرعمد هم اكنون در زندان گلپايگان بسر مي برند كه با كمك خيران در جشن گلريزان امسال، زمينه آزادي 12 زنداني جرايم غيرعمد فراهم شده است.
وي اضافه كرد: سال گذشته نيز با تلاش ستاد ديه و همكاري نيكوكاران 65 نفر از زندانيان جرايم غيرعمد در اين شهرستان از زندان آزاد شدند.
رئيس زندان گلپايگان بيان داشت: مجموع پرداخت شده به شاكيان اين زندانيان 354 ميليون و 800 هزار تومان بوده كه از اين مبلغ 207 ميليون و 300 هزار تومان از كمك بلاعوض ستاد ديه و بقيه از تسهيلات بانكي استفاده شده است.
شيرواني تصريح كرد: سال گذشته نيكوكاران گلپايگان در جشن گلريزان 49 ميليون تومان براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد كمك نقدي كردند.
 


برگزاري رزمايش دريايي مرزداران در سواحل كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
جانشين فرمانده درياباني منطقه آزاد كيش از برگزاري رزمايش عمليات دريايي مرزداران كشور در سواحل جزيره كيش خبر داد.
سرهنگ محمدعلي محمدي گفت: تمرين عمليات دريايي مرزداران با اهداف ارتقاي توان رزمي و افزايش آمادگي دريابانان فرماندهي منطقه آزاد كيش در مقابله با هرگونه قاچاق كالا، مواد مخدر، سوخت و موارد مشكوك در آب هاي ساحلي تحت حاكميت جمهوري اسلامي ايران در منطقه آزاد كيش برگزار شد.
وي انتقال تجربه به نيروهاي جوان، توسعه روحيه سلحشوري و اعتماد به نفس و ارزيابي نيروهاي يگان دريايي را از جمله اهداف اين رزمايش دانست و افزود: ارتقاي سطح آمادگي و هماهنگي هاي نيروهاي نظامي، انتظامي دريايي و امدادي در زمينه مقابله با تهديدات و تمرين مديريت بحران نيز از ديگر اهداف ما در رزمايش دريايي بود.
 


فرماندار همدان:

شركت هاي تعاوني عمران در شهرستان ها تشكيل مي شود

همدان - خبرنگاركيهان:
فرماندار همدان گفت: شركت هاي تعاوني توسعه و عمران شهرستاني درسطح استان راه اندازي مي شود.
«حسن قهرماني مطلق» درجلسه كميته برنامه ريزي شهرستان همدان، افزود: با تشكيل اين تعاوني ها در آمد حاصل از فعاليت آنها بين تمام شهروندان و ساكنان هر شهرستان توزيع مي شود.
وي ادامه داد: عضويت دراين تعاوني ها بسيار ساده است و آنها مي توانند به دور از بروكراسي مرسوم اداري، طرح ها را تحويل بگيرند و درآمدزايي داشته باشند.
قهرماني مطلق با اشاره به اينكه تشكيل اين تعاوني ها به صورت فراگير، مصوبه مجلس شوراي اسلامي است و درهر شهرستان بايد يك مورد از آن تاسيس شود، افزود: با توجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالاي موجود در استان، با تشكيل تعاوني هاي مذكور، شاهد رقابت خوب جهت توسعه بيشتر خواهيم بود.
 


ممنوعيت به كارگيري اتباع بيگانه در فضاهاي سبز لارستان

اوز- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره سياسي و اجتماعي فرمانداري لارستان از ممنوعيت به كارگيري اتباع بيگانه در فضاي سبز عمومي شهرستان لارستان خبر داد.
اصغر فرودي گفت: در جلسه كميسيون كار و كارگري شهرستان درباره اشتغال كارگران بيگانه در پاركها و فضاهاي سبز بحث و بررسي شد كه در نتيجه مصوب شد تا از اشتغال آنان ممانعت شود.
وي اضافه كرد: با دفاتركاريابي فاقد مجوز فعال در شهرستان نيز برخورد قانوني مي شود. اتباع بيگانه غيرمجاز شناسايي و طبق مقررات با آنان برخورد مي شود.
فرودي با بيان اينكه مواد 120 و 180 قانون كار در مورد رفاه كارگران بايد دقيقا اجرا شود گفت: شهرداري ها در هنگام عقد قرارداد با پيمانكاران براي اجراي طرح هاي عمراني بايد به اين نكات توجه خاص داشته باشند.
رئيس اداره سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه لارستان در پايان گفت: واحدهاي توليد و كارگاه هاي شهرستان لارستان كه داراي مشكلات اداري و مالي هستند مورد شناسايي قرارگرفته و توسط معاونت سازمان و اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي به كميته بحران استان فارس براي بر طرف شدن مشكلات آنان معرفي مي شوند.
گفتني است شهرستان لارستان به مركزيت شهر لار و با بخش هاي اوز، جويم، بنارويه، بيرم، صحراي باغ و مركزي در 340 كيلومتري جنوب شرق شيراز واقع است.
 


اعزام 6گروه امدادي مراغه به مناطق زلزله زده

مراغه- خبرنگار كيهان:
رئيس شبكه بهداشت و درمان مراغه گفت 6گروه امدادي اين شهرستان براي ارائه خدمات به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
احمد مجتهدي در گفت وگو با خبرنگار ما گفت اين گروه ها شامل 36 نفر كادر درماني و بهداشتي بوده كه اولين ساعات وقوع زلزله در شهرستان هاي اهر و ورزقان و هريس عازم اين مناطق شدند.
وي گفت: هر يك از گروه ها متشكل از پزشك و ماما و پرستار و كارشناس بيماري ها و كارشناس بهداشت محيط و راننده با تجهيزات كامل بهداشتي و درماني هستند.
 


جمع آوري 2 ميليارد ريال فطريه در يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) استان يزد از پرداخت: 2ميليارد ريال فطريه و كفاره در رمضان امسال در يزد خبر داد.
محمدرضا غريب نواز گفت: امسال تعداد 100 پايگاه كميته امداد مبلغ 1ميليارد و 256 ميليون ريال فطريه و مبلغ 747 ميليون ريال كفاره جمع آوري كردند.وي افزود: مبلغ فطريه جمع آوري شده درسال جاري 27 درصد و كفاره نيز 42 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.غريب نواز خاطرنشان كرد: مردم نيكوكار استان در راستاي كمك رساني به زلزله زدگان آذربايجان شرقي نيز تاكنون مبلغ 170 ميليون ريال كمك كرده اند.
 


ووشوكار خراساني مدال طلاي آسيا را كسب كرد

مشهد- خبرنگاركيهان:
ووشوكار خراسان رضوي موفق به كسب مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا در كشور ويتنام شد.
اميرفضلي ووشوكار بخش ساندا در وزن 80-كيلوگرم توانست با شكست قهرمان تيم ملي ووشو چين به مدال طلا و عنوان قهرماني مسابقات قهرماني آسيا كشور ويتنام دست يابد.
در اين دوره از رقابتها، علاوه بر اميرفضلي از خراسان رضوي، احسان پيغمبري، علي وطن خواه و نفيسه پورگنجي نيز حضور داشتند و توانستند به همراه تيم ملي ووشو ايران عنوان نايب قهرماني را به ارمغان آورند.
 


احداث 25طرح آموزشي در نيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
معاون مديركل آموزش و پرورش استان خراسان رضوي گفت: 25 پروژه آموزشي و فرهنگي آموزش و پرورش نيشابور با 15 ميليارد ريال اعتبار در حال احداث است.
محمديوسف سپهري راد افزود: مهم ترين اين پروژه ها شامل احداث 12 فضاي آموزشي، سه سالن ورزشي، سه كارگاه فني و يك سالن آمفي تئاتر است.
وي اظهارداشت: اين پروژه ها تا بهمن امسال براي استفاده بيش از هفت هزار دانش آموز دختر و پسر به بهره برداري خواهد رسيد.
مدير آموزش و پرورش نيشابور درباره نوسازي فضاهاي آموزشي مدارس نيشابور نيز بيان داشت: از ابتداي عمر دولت نهم تا امروز بيش از 28مدرسه با بيش از سه هزارمترمربع زيربناي مجهز آموزشي و اعتباري بالغ بر 200 ميلياردريال نوسازي شده و بيش از 14هزار دانش آموز از مزاياي آن بهره مند شده اند.
 


2 ووشوكار مازندراني طلا گرفتند

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس هيئت ووشو مازندران گفت: در هشتمين دوره رقابت هاي ووشو قهرماني آسيا در هوشي مينه ويتنام سجاد عباسي و صديقه دريايي از مازندران مدال طلا را كسب كردند.
عليرضا قهاري گفت: صديقه دريايي در فينال وزن 60- كيلوگرم در يك مبارزه تماشايي و طي 2 راند متوالي نماينده ويتنام را مغلوب كرد و ضمن دستيابي به مدال طلا دومين مدال زرين كاروان تيم ملي ووشو ايران را به ارمغان آورد.
وي گفت: سجاد عباسي در فينال وزن 70- كيلوگرم مقابل نماينده كره جنوبي طي 2 راند پياپي پيروز شد و پنجمين نشان طلاي تيم ملي ووشو ايران را به ارمغان آورد.
گفتني است: در پايان هشتمين دوره رقابتهاي ووشو قهرماني بزرگسالان آسيا در هوشيه مينه ويتنام، تيم ملي ايران با كسب 6 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز به عنوان نايب قهرماني قاره پهناور آسيا دست يافت.
در دوران پيشين اين رقابتها (هفتمين دوره- ماكائو) تيم ملي ووشو با 2 طلا، 2 نقره و 8 برنز در مكان پنجم تيمي ايستاده بود و بدين ترتيب در هشتمين دوره اين رقابتها با 3 پله صعود به عنوان نايب قهرماني آسيا دست يافت.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14