(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 شهریور 1391 - شماره 20296

تا اوايل مهر پلاك هاي معارض بزرگراه امام علي(ع) تخريب مي شود
سردار ساجدي نيا: مشاركت مردم در زمان اجلاس بي نظير بود
قبولي هاي كنكور ارشد امروز منتشر مي شود
تصادف خونبار در تالش
جمعيت دانشجويي دانشگاه هاي دولتي سراسر كشور به 4/4ميليون نفر رسيد
مهرماه اجرا مي شود
ورود 100 واگن جديد به شبكه مترو
در تعطيلات 5 روزه گذشته رخ داد
كاهش 27 درصدي تصادفات در جاده هاي كشور
مشكل ريزگردها 5 سال ديگر با 4000ميليارد تومان برطرف مي شود
آغاز ثبت نام آزمون كارداني پيوسته و ناپيوسته ترمي 91
راه اندازي بيمارستان صحرايي در چهارمحال و بختياري
كلاهبرداري ميلياردي با چك هاي مسروقه
دستگيري توزيع كنندگان روانگردان افسريه
قاتل در كمتر از 24 ساعت به دام افتاد
كوچكترين قاتل آمريكايي!
مراسم خرافي در اسپانيا
مشت و لگد به جاي جريمه !
حاكم دوبي به خودش مدال طلا داد!


تا اوايل مهر پلاك هاي معارض بزرگراه امام علي(ع) تخريب مي شود

معاون فني و عمراني شهردار تهران با اعلام رفع بيش از 90 درصد معارضان ملكي بزرگراه امام علي(ع)، گفت: تا اوايل مهر ماه هيچ پلاك تخريب نشده اي در مسير اين پروژه باقي نخواهد ماند.
سيدمازيار حسيني با اشاره به عبور بزرگراه امام علي(ع) از 6 منطقه شهرداري گفت: ميزان پيشرفت پروژه در هر يك از مناطق متناسب با ميزان تملك معارضان ملكي است.
وي به وجود معارضان تأسيساتي متعدد در بستر اجراي اين پروژه اشاره كرد و افزود: از آنجا كه در جريان پروژه بزرگراه امام علي(ع)، بافت ريزدانه مسكوني به يك معبر ترافيكي تبديل مي شود، بنابراين با انبوهي از انشعابات خانگي آب، برق، گاز و فاضلاب مواجه هستيم.
وي با بيان اينكه معارضان تاسيساتي بايد از مسير اصلي بزرگراه به منتهي اليه طرفين بزرگراه منتقل شود، افزود: به اين ترتيب رفع معارضان تأسيساتي منوط به تملك املاك معارض است و تنها در صورتي كه پوسته طرح به طور كامل آزادسازي شده و در اختيار تيم اجرايي قرار گيرد، مي توان شبكه هاي جديد تأسيساتي در طرفين بزرگراه ايجاد و معارضان تأسيساتي را به اين نحو برطرف كرد.
حسيني در ادامه، با اشاره به انجام يك ميليون متر مكعب خاكبرداري در كل مسير بزرگراه امام علي(ع)، گفت: در جريان اين پروژه، يكي از ركوردهاي خاكبرداري در پروژه هاي شهري به ثبت خواهد رسيد.
وي با اشاره به وجود 10 تقاطع اصلي در مسير بزرگراه امام علي(ع)، خاطرنشان كرد: با توجه به سياست شهرداري تهران مبني بر افتتاح هر بخش از پروژه هاي بزرگراهي كه واجد ارزش ترافيكي است، تقاطع امام علي(ع)- آزادگان تا پايان تابستان به بهره برداري خواهد رسيد.
به گفته معاون فني و عمراني شهردار تهران، بزرگراه امام علي(ع) داراي 14 باند شامل هشت باند تندرو و شش باند كندرو است.
حسيني با اشاره به اينكه بيش از 90 درصد معارضان ملكي اين پروژه تاكنون برطرف شده است، افزود: آخرين مراحل تملك معارضان ملكي در حال پيگيري است و تا اوايل مهر ماه، هيچ پلاك تخريب نشده اي در مسير اين پروژه باقي نخواهد ماند.


سردار ساجدي نيا: مشاركت مردم در زمان اجلاس بي نظير بود

فرمانده انتظامي تهران با تشكر از همكاري مردم در زمان برگزاري اجلاس گفت: خوشبختانه امنيت تهران در زمان برگزاري اجلاس بسيار مطلوب بود.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس فاتب، در پي برگزاري شكوهمند شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد كه از پنجم تا دهم شهريورماه در شهر تهران انجام گرفت، فرمانده انتظامي تهران بزرگ در سخناني ضمن ابراز رضايت خود، به نقش پررنگ شهروندان تهراني در همراهي با پليس در تامين امنيت و تسهيل در امر عبور و مرور اشاره كرد.سردار حسين ساجدي نيا ضمن مثبت خواندن اقدامات امنيتي، انتظامي و ترافيكي پليس پايتخت به مشاركت همه جانبه مردم اشاره كرد و افزود: قطعا اين مهم ميسر نمي شد مگر با همكاري خوب، تعامل سازنده و مشاركت همه جانبه مردم شريف تهران كه لازم مي دانم از شهروندان عزيز تقدير و تشكر داشته باشم.
وي اين مهم را نشان دهنده بلوغ سياسي-امنيتي شهروندان تهراني و اقتدار پليس دانست و خاطر نشان كرد: به راستي اين موضوع در مقابل چشم جهانيان به نمايش گذاشته شد و همگان شاهد اين اتفاق مهم بودند.
اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: در كنار ساير واحدهاي ناجا با برنامه ريزي هاي مستمر، دقيق و كارآمد توانستيم امنيت اين اجلاس را تامين نموده و توان پليس را به همگان نشان دهيم.
ساجدي نيا با مطلوب خواندن وضعيت امنيت شهر تهران در زمان برگزاري اجلاس ادامه داد: تلاش هاي خستگي ناپذير سربازان ولايت مدار مجموعه پليس پايتخت و برنامه ريزي هاي دقيق و موثر قرارگاه امنيتي تهران و اقدامات مناسب اين قرارگاه در پيش بيني و پيشگيري از حوادث سوء احتمالي موجب شد تا پليس ضمن تامين امنيت و نظم اجلاس مذكور به انجام وظيفه ذاتي خويش كه همانا برقراري نظم و پيشگيري از وقوع جرم است نيز بپردازد بگونه اي كه در طول پانزده روز گذشته شاهد كاهش 30 درصدي جرايم بوده ايم.
وي با بيان اينكه طبيعتا برگزاري چنين اجلاسي در هر كجاي دنيا كه باشد به دليل تامين امنيت آن محدوديت هايي از جمله ترافيك را به دنبال دارد، خاطر نشان كرد: خوشبختانه شهروندان تهراني به مانند هميشه اين بار نيز پليس را ياري كردند.
ساجدي نيا گفت: پليس همواره خدمتگزار مردم بوده و هست و هر كجا كه پليس و مردم در كنار هم قرار گرفته اند افتخارات شگرفي خلق شده كه برگزاري سرافرازانه و توأم با امنيت و آرامش اين اجلاس نمونه اخير اين همدلي است. اميدوارم ملت بزرگوار ايران و خاصه شهروندان تهراني پيوسته فرزندان خود را در مجموعه پليس پايتخت از اين مشاركت و همراهي بي نصيب نگذارند.
وي در پايان گفت: ضمن تشكر از فرمانده ناجا، فرمانده قرارگاه امام علي(ع) از تلاش تمامي عوامل اجرايي، امنيتي، نظامي و انتظامي، سپاه، بسيج هميشه در صحنه، سربازان گمنام امام زمان(عج) ساير نهادهاي خدمتگزار و همچنين ساكنان محلات همجوار ساختمان اجلاس و شهروندان تهراني كه با همكاري، تعامل، همراهي و مشاركت خوب خود ما را در تامين امنيت اين رويداد مهم، تاريخي و بين المللي ياري كردند صميمانه تقدير و تجليل مي كنم.


قبولي هاي كنكور ارشد امروز منتشر مي شود

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از انتشار اسامي قبول شدگان كنكور ارشد خبر داد.
سيدجلال طباطبايي با اشاره به پذيرش 89 هزار و 256 داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد، گفت: نتايج نهايي اين آزمون (امروز) يكشنبه 12 مرداد اعلام مي شود.
وي تأكيد كرد: البته به اين ميزان ظرفيت، پذيرش دانشجويان استعداد درخشان هم افزوده خواهد شد.
وي افزود: داوطلبان مي توانند براي مشاهده نتايج آزمون امروز به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org مراجعه كنند.
طباطبايي با اشاره به ظرفيت پذيرش دوره كارشناسي ارشد به تفكيك دوره هاي مختلف، گفت: در اين دوره از آزمون، در دوره روزانه 36هزار و 2 نفر، شبانه 15 هزار و 848 نفر، نيمه حضوري 821 نفر و پيام نور 8 هزار و 189نفر پذيرفته مي شوند.
معاون سازمان سنجش افزود: همچنين در دانشگاه هاي غيرانتفاعي شش هزار و 833 نفر، مجازي 11 هزار و 30 نفر و بين الملل 4 هزار و 746 نفر پذيرفته مي شوند.
طباطبايي با اشاره به ظرفيت پذيرش دانشجو در گروه هاي آزمايشي مختلف، تصريح كرد: در گروه آزمايشي علوم انساني 37 هزار و 15 نفر، علوم پايه 16هزار و 251 نفر، فني و مهندسي 20 هزار و 437 نفر، كشاورزي 6هزار و 689 نفر پذيرفته مي شوند.
وي با بيان اينكه بيشترين ظرفيت پذيرش در گروه علوم انساني و كمترين در گروه دامپزشكي است، گفت: در گروه آزمايشي هنر 2 هزار و 906 نفر و در گروه آزمايشي دامپزشكي 171 نفر در اين دوره از آزمون كارشناسي ارشد پذيرفته خواهند شد.
معاون سازمان سنجش در خصوص زمان ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون كارشناسي ارشد، گفت: ثبت نام پذيرفته شدگان از 18 تا 20 شهريور در دانشگاه هاي پذيرفته شده انجام خواهد شد، ولي با اين وجود در صورتي كه زمان ثبت نام در دانشگاهي تغيير كند، از طريق سايت دانشگاه مربوطه به اطلاع داوطلبان مي رسد.
 


تصادف خونبار در تالش

بي احتياطي و سبقت غيرمجاز در جاده آستارا و تالش در حوالي شهر ليار تالش موجب كشته شدن 4 نفر از سرنشينان خودرو سواري پرايد شد. در اين سانحه رانندگي خودرو تريلر به پرايد برخورد كرد و سبب مرگ چهار نفر شد.
خودرو پرايد در اين سانحه به آهن پاره اي تبديل شد. جان باختگان با كمك مردم محل و ماموران انتظامي از ميان آهن پاره هاي پرايد بيرون كشيده شدند.


جمعيت دانشجويي دانشگاه هاي دولتي سراسر كشور به 4/4ميليون نفر رسيد

معاون آموزشي وزارت علوم جمعيت دانشجويي دانشگاه هاي دولتي سراسر كشور در سال تحصيلي جديد را 4/4ميليون نفر اعلام كرد.
دكتر حسين نادري منش در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر افزود: به دانشگاه ها توصيه شده است كه از 18شهريورماه فرآيند ثبت نام ها را آغاز و از 25 شهريورماه نيز كلاس هاي آموزشي دانشگاه ها راه اندازي شود.
وي تاكيد كرد: آغاز نمادين سال تحصيلي 92-91 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور همان اول مهر ماه است اما به دانشگاه ها توصيه كرده ايم كه روند آموزشي خود را از شنبه هجدهم شهريورماه آغاز كنند.
معاون آموزشي وزارت علوم افزود: بر اين اساس برخي از دانشگاه ها از هجدهم شهريورماه و برخي ديگر نيز بيست و پنجم شهريورماه كلاس هاي درسي خود را تشكيل خواهند داد.
نادري منش در خاتمه با اشاره به جمعيت 4ميليون و 403 هزار و 652 نفري دانشجويان كشور در سال تحصيلي جديد، گفت: از اين ميزان دانشجوي 7/22درصد در مقطع كارداني، 8/65 درصد مربوط در مقطع كارشناسي، 2/9درصد در مقطع كارشناسي ارشد، 2/1درصد در مقطع دكتراي حرفه اي و 1/1درصد نيز در مقطع دكتري تخصصي مشغول به تحصيل هستند.


مهرماه اجرا مي شود

ورود 100 واگن جديد به شبكه مترو

مديرعامل شركت مترو تهران و حومه از ورود 100 واگن جديد به خطوط مترو خبر داد.
هابيل درويش با بيان اين مطلب اظهار كرد: 100 سري جديد واگن هاي مترو به كشور رسيده است كه در تلاشيم تا مهرماه اين واگن ها را وارد خطوط كنيم تا با ظرفيت بيشتر همزمان با بازگشايي مدارس و افزايش سفرهاي شهري، بتوانيم به شهروندان خدمات رساني كنيم.
درويش تصريح كرد: 120 ميليارد تومان براي تهيه، سري جديد واگن هاي مترو هزينه شده است و واگن هاي جديد به زودي وارد خطوط خواهند شد.
وي افزود: خط 4 مترو تهران، اولويت نخست براي ورود واگن هاي جديد به حساب مي آيد، اما در ساير خطوط نيز از اين سري از واگن ها استفاده خواهد شد.


در تعطيلات 5 روزه گذشته رخ داد

كاهش 27 درصدي تصادفات در جاده هاي كشور

رئيس پليس راهور از كاهش 30 درصدي تصادفات در تعطيلات خبر داد.
رئيس پليس راهور گفت: در پنج روز تعطيلات اخير در مقايسه با تعطيلي هاي عيد فطر در تهران 30 درصد و در جاده ها حدود 27 درصد كاهش تصادفات داشتيم.
به گزارش واحد مركزي خبر سرتيپ مومني افزود: عامل اصلي بيشتر تصادفات، سبقت و سرعت غيرمجاز است.
رئيس پليس راهور تاكيد كرد: بزرگترين حوادث نتيجه كوچكترين بي احتياطي و غفلت است.
به گزارش خبرگزاري ها معاون عمليات پليس راه گفت: ترافيك شنبه در محورهاي منتهي به تهران نيمه سنگين بود. سرهنگ صمد اسفندياري تصريح كرد: ترافيك در جاده هاي چالوس، هراز، رشت، قزوين در روز شنبه نيمه سنگين بود و تردد در اين محورها با احتياط انجام مي شد اما هر چه به ساعت هاي پاياني اين روز نزديكتر مي شديم بر حجم ترافيك افزوده مي شد.
رئيس پليس راه استان گيلان با بيان اين كه در چند روز اخير حدود 3 ميليون گردشگر به اين استان سفر كرده اند گفت: با پايان يافتن تعطيلات بار ترافيكي رشت- قزوين نيمه سنگين شد. وي تصريح كرد: مقررات مربوط به تردد خودروهاي باري سنگين امروز هم در اين محور اعمال مي شود.


مشكل ريزگردها 5 سال ديگر با 4000ميليارد تومان برطرف مي شود

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از تهيه طرح جامع مقابله با ريزگردها خبر داد و افزود: اين برنامه پنج ساله است و نيازمند چهار هزار ميليارد تومان و همكاري بخش خارجي هستيم تا بتوانيم مشكل ريزگردها را برطرف كنيم.
محمدجواد محمدي زاده در مورد طرح جامع مقابله با ريزگردها توسط سازمان حفاظت محيط زيست و مشاركت دستگاه هاي مختلف از جمله وزارت نيرو وزارت جهاد كشاورزي، وزارت كشور، سازمان هواشناسي و سازمان جنگل ها و مراتع گفت: اين اقدامات به اعتبار 4هزار و400 ميليارد تومان نياز دارد تا در يك برنامه 5 ساله تمامي عمليات براي تثبيت شن هاي روان و مقابله با ريزگردها انجام شود.وي اظهار داشت: برنامه هايي براي عراق به عنوان كانون اصلي گرد و غبار و ساير كشورهاي منطقه مانند سوريه، عربستان و شمال آفريقا تهيه شده چرا كه حدود 6 ميليون و400 هزار هكتار كانون هاي توليدي ريزگرد در منطقه وجود دارد كه نحوه مديريت و تامين منابع آن توسط كشورهاي درگير تامين مي شود.
به گزارش مهر، محمدي زاده اقدامات اصلي و اساسي مقابله با ريزگردها را متقاعد كردن كشورهاي كانون گردوغبار دانست و اظهار داشت: ايران در سال 2011 از طرف سازمان ملل به عنوان موفق ترين كشور در مقابله با ريزگردها در كنار چين معرفي شده است و تاكنون بيش از 3 ميليون هكتار تثبيت شن هاي روان در داخل كشور انجام شده است. البته اميدواريم با مجموع اين اقدامات بتوان ظرف مدت 5 سال مشكل ريزگردها كه علاوه بر استان خوزستان 23 استان ديگر در كشور را درگير خود كرده برطرف كنيم.
قول نوري مالكي
براي مهار ريزگردها
قائم مقام سازمان محيط زيست گفت: نوري المالكي قول هاي مساعدي براي همكاري بيشتر عراق در مهار ريزگردها داده است.
علي محمد شاعري با بيان اين مطلب افزود: در ديدار مفصلي كه بين رئيس سازمان محيط زيست و نخست وزير عراق صورت گرفته مسائل و مشكلاتي كه ريزگردها در عراق براي كشورهاي همسايه از جمله ايران ايجاد كرده به طور كامل شرح داده شده و درخواست انجام همكاري بيشتر عراق براي مهار ريزگردها مطرح شد.
به گفته وي، در حال حاضر مهمترين علت ايجاد ريزگردها در عراق عدم مديريت منابع آب است و نه كمبود منابع آب و با بهبود اين مديريت كه نياز به هزينه هاي كلان هم ندارد ظرف 5 تا 10سال آينده مي توان ريزگردها را در عراق به طور كامل مهار كرد.


آغاز ثبت نام آزمون كارداني پيوسته و ناپيوسته ترمي 91

سازمان سنجش آموزش كشور با انتشار اطلاعيه اي شرايط و ضوابط تاريخ و نحوه ثبت نام از داوطلبان پذيرش در مقاطع كارداني پيوسته و ناپيوسته دوره هاي ترمي سال 91 دانشگاه جامع را اعلام كرد.
براساس اين اطلاعيه ثبت نام براي پذيرش در مقاطع مذكور از طريق اينترنت و از روز دوشنبه سيزدهم شهريور آغاز و در روز شنبه هجدهم همين ماه به پايان مي رسد.
بنابراين گزارش شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي براي شركت در اين آزمون در سايت www.sanjesh.org قابل دسترسي است.


راه اندازي بيمارستان صحرايي در چهارمحال و بختياري

مدير امداد و درمان سازمان بسيج جامعه پزشكي از راه اندازي بيمارستان صحرايي با حضور متخصصان بسيجي در استان چهارمحال و بختياري براي ارائه خدمات درماني و جراحي رايگان به بيماران خبر داد.
عليرضا فضلي با اشاره به راه اندازي بيمارستان صحرايي بسيج جامعه پزشكي در استان چهارمحال و بختياري اظهار داشت: اين بيمارستان از امروز فعاليت خود را براي ارائه خدمات درماني و اعمال جراحي رايگان به بيماران نيازمند آغاز مي كند.
وي ادامه داد: در اين بيمارستان كه تا 17 شهريور به صورت رايگان به بيماران نيازمند خدمات درماني و جراحي ارائه خدمات مي كند متخصصان متعددي از جمله اطفال، زنان، داخلي به همراه ديگر خدمات شامل آزمايشگاه را در بر مي گيرد.
مدير امداد و درمان سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور بيان داشت: در مرحله نخست با اعزام پزشكان به روستاها ويزيت اوليه براي بيماران صورت پذيرفته است و آنان در مرحله كنوني به بيمارستان صحرايي ارجاع داده شده اند تا كساني كه به تازگي به بيمارستان صحرايي مراجعه مي كنند ويزيت و معاينه مي شوند و در نهايت براي درمان بيشتر به متخصصان بيمارستان ارجاع داده مي شوند.
فضلي خاطرنشان كرد: در صورت الزامي شدن برخي عمل هاي جراحي بزرگ بيماران از اين بيمارستان صحرايي به بيمارستان شهرهاي مربوطه ارجاع داده مي شوند تا در نهايت در طول يك هفته برپايي اين بيمارستان صحرايي بتوانيم در ارائه خدمات درماني به بيماران نيازمند قدمي برداشته باشيم.


كلاهبرداري ميلياردي با چك هاي مسروقه

پليس در جست وجوي سارقي است كه با استفاده از چك هاي مسروقه اقدام به خريد نئوپان و ام دي اف از بازاريان مي كرد.
كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران، بدنبال دريافت شكايت هاي متعدد مبني بر خريد با چك هاي جعلي به چهره نگاري و با بهره گيري از بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسايي يكي از مجرمان قديمي با هويت «مهدي» 31 ساله شدند.
كارآگاهان در ادامه رسيدگي به اين پرونده كلاهبرداري موفق به شناسايي دقيق محل هاي تردد مهدي شده و سرانجام او را در مورخه 20/2/91 در منزل خواهرش دستگير كردند.
مهدي بعد از دستگيري، خيلي زود به كلاهبرداري هاي متعدد دهها ميليون توماني اعتراف كرد؛ در ادامه تحقيقات مشخص شد كه مهدي در يك گروه كلاهبرداري با استفاده از چك هاي مسروقه فعاليت داشته و همدستان زيادي در اين خصوص دارد.
كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي با بهره گيري از اطلاعات بدست آمده از مهدي موفق به شناسايي و دستگيري يكي ديگر از اعضاي گروه به نام داوود (50 ساله) شدند كه پس از دستگيري و در بازرسي از مخفيگاه وي، دهها چك سرقتي و همچنين اسناد و مدارك جعلي كشف شد.
داوود درخصوص چك ها، اسناد و مدارك بدست آمده از مخفيگاهش به كارآگاهان گفت: «با در دست داشتن چك هاي مسروقه و براي پيدا كردن طعمه هايمان، به بهانه خريد به توليدي ها و فروشگاه ها مراجعه و پس از خريد اجناس و دادن چك هاي سرقتي، با تهيه فاكتورهاي جديد و با مهرهاي جعلي اقدام به فروش اجناس مي كرديم».
با اعترافات صريح «داوود» و معرفي يكي ديگر از اعضاي گروه به هويت «محمد» (28 ساله)، كارآگاهان در مورخه 28/2/1391 موفق به دستگيري محمد در غرب تهران شدند.
كارآگاهان پايگاه پنجم در هر قدم با اعضاي جديدي از گروه سارقان رو به رو مي شدند؛ در حالي كه دو عضو ديگر گروه به اسامي «مجيد» و «حسن» تحت تعقيب قرار داشتند، كارآگاهان در تحقيقات پليسي اطلاع پيدا كردند كه حسن با به ثبت رساندن يك شركت كاغذي به نام «كيميا مهر ايرسا» و در پوشش اين شركت، اقدام به كلاهبرداري و خريد اجناس با استفاده از چك هاي بلامحل در سراسر شهر تهران و ديگر شهرهاي كشور از قبيل لاهيجان، مشهد، رفسنجان و نموده است.
«حسن» (42 ساله) نيز در مورخه 30/2/1391 در مخفيگاهش دستگير و پس از انتقال به پايگاه پنجم پليس آگاهي، در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: «مدتي پيش شروع به كلاهبرداري با استفاده از چك هاي سرقتي كرده و حتي به دامادمان كه از شهرستان به تهران آمده بود نيز رحم نكرده و دسته چك همراهش را سرقت كردم».
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان پايگاه پنجم كه عضو ديگري از گروه به نام مجيد (36 ساله) را نيز تحت تعقيب قرار داده بودند اطلاع پيدا كردند كه مجيد در حين كيف قاپي و در يك تعقيب و گريز توسط ماموران كلانتري 119 مهرآباد دستگير شده است؛ بلافاصله هماهنگي هاي لازم انجام و او نيز در اختيار كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با انتقال مجيد به پايگاه پنجم و آغاز تحقيقات تخصصي مشخص شد كه مجيد در يكي از سرقت هاي خود با سرقت يك كيف مردانه از عقب يك دستگاه خودرو پژو كه در پشت چراغ قرمز توقف كرده بود، با بدست آوردن 5 دسته چك اقدام به خرج كردن چك هاي مسروقه در سطح شهر تهران كرده است.
سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به شيوه و شگرد متهمان در انجام كلاهبرداري از مالباختگان گفت: «با شناسايي تعدادي از مالباختگان در تحقيقات انجام شده از متهمان مشخص شد كه اعضاي اين گروه كلاهبرداري و سرقت، با شناسايي صاحبان دسته چك در داخل مراكز اقتصادي و بويژه شعبات بانكي، اقدام به سرقت دسته چك از اين افراد كرده و در ادامه و براي خريداري محموله هاي بزرگ پوشاك و برنج، مالباختگان اصلي پرونده را از طريق آگهي روزنامه شناسايي و پس از قرار ملاقات، در زمان تحويل گرفتن اجناس و براي رضايت گرفتن فروشندگان در ازاي پرداخت چك، اجناس را با قيمت گرانتري خريداري مي كردند كه تا به اين لحظه از تحقيقات و با بدست آمدن شماري از چك هاي خرج شده بويژه در سطح بازار تهران موفق به شناسايي تعداد ديگري از مالباختگان در اين پرونده شديم.
رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به تحت تعقيب قرار داشتن يكي ديگر از اعضاي اين گروه از سارقان عنوان كرد: «در تحقيقات انجام شده از متهمان، تمامي اعضاي اين گروه صراحتا عنوان كرده اند كه يكي از اعضاي متواري گروه به هويت «صابر.ج» (متولد 1358) كه در سال هاي 87 و 89 نيز به اتهام جعل و كلاهبرداري دستگير شده، با استفاده از اسناد و مدارك شناسايي و هويتي بدست آمده از سرقت ها اقدام به افتتاح حساب هاي بانكي براي افراد غير (هويت هاي مجعول) كرده و پس از دريافت دسته چك، با همدستي ديگر اعضاي گروه اقدام به كلاهبرداري از مالباختگان كرده است.
سرهنگ علي اكبر اسدي با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصوير متهم تحت تعقيب پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: «با شناسايي هويت صابر.ج و شناسايي مخفيگاه وي در خيابان شادمان، كارآگاهان در تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند كه اين متهم از مخفيگاه خود متواري شده كه در ادامه رسيدگي به پرونده و با دستور مقام محترم قضايي جهت شناسايي و دستگيري متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصوير «صابر.ج» صادر شده است؛ لذا از كليه شهروندان محترم كه موفق به شناسايي تصوير متهم شدند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود درخصوص مخفيگاه و يا محل هاي تردد اين متهم را از طريق شماره تماس هاي 51055138 و 51055466 در اختيار كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند».
 


دستگيري توزيع كنندگان روانگردان افسريه

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران گفت: توزيع كنندگان روانگردان در منطقه افسريه با مقادير زيادي قرص شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ سعيد ليراوي از دستگيري يك توزيع كننده موادمخدر صنعتي و كشف مقادير قابل توجهي مواد روانگردان در منطقه افسريه خبر داد.
وي ادامه داد: در تحقيقات انجام شده مشخص شد كه متهم پرونده موادمخدر صنعتي را از محدوده هاي اطراف تهران تهيه كرده و به صورت خرده فروشي در محدوده افسريه و اطراف آن به فروش مي رساند.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ ادامه داد: طي عملياتي با حكم قضايي محل زندگي و كار اين متهم كه در همان محل بود، تحت نظر قرار گرفت و هنگام بسته بندي موادمخدر بازداشت شد.
ليرواي عنوان داشت: در بازرسي از محل كار اين متهم مقادير قابل توجهي موادمخدر، روانگردان و همچنين قرص هاي مخدر كشف و ضبط شد و متهم در پايگاه ششم پليس مبارزه با موادمخدر پايتخت به جرم خود اعتراف و براي تحقيقات تكميلي ديگر راهي دادسرا شد.


قاتل در كمتر از 24 ساعت به دام افتاد

بوشهر-خبرنگاركيهان:
رئيس پليس شهرستان دشتستان استان بوشهر از شناسايي و دستگيري برادري كه خواهر خود را به قتل رسانده بود در كمتر از 24 ساعت خبر داد.
سرهنگ داوود محمودزاده فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان گفت: ماموران آگاهي شهرستان دشتستان در پي وقوع قتل خانمي به نام «خ» بلافاصله اكيپ لازم تشكيل و تحقيقات خود را آغاز كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان دشتستان گفت: در پي تحقيقات گسترده، كارآگاهان پليس آگاهي به برادر مقتول به نام «الف» 37 ساله مظنون شدند.
محمودزاده افزود: پليس بلافاصله «الف» را به پايگاه انتظامي انتقال و وي را مورد بازجويي قرار داد در نتيجه متهم به قتل خواهرش توسط يك قبضه اسلحه كلاشينكف اعتراف كرد.
اين مقام انتظامي گفت: «الف» در بازجويي هاي خود اظهار داشت با همكاري فردي به نام «ر» از راه ديوار همسايه وارد منزل خواهرم شده و وي را به قتل رساندم و اسلحه را در حياط منزل دفن نمودم.
وي گفت: ماموران آگاهي سريعا وارد عمل شده و همدست برادر قاتل را نيز دستگير و به پليس آگاهي استان انتقال دادند.
سرهنگ محمودزاده افزود: يك قبضه اسلحه به همراه يك تيغه خشاب و 228 عدد فشنگ جنگي نيز در اين عمليات كشف و ضبط و پرونده همچنان در حال بررسي است.
علل و انگيزه قاتل از قتل خواهرش موارد اخلاقي بوده است.


كوچكترين قاتل آمريكايي!

دختر10ساله آمريكايي با كشتن يك نوزاد 3 ماهه به عنوان يكي از كم سن و سال ترين قاتلان آمريكايي معرفي شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، دختر 10 ساله متهم شده نوزاد 3 ماهه اي را كشته است.
مادر اين نوزاد اعلام كرده كه نوزاد وي در اثر خورانده شدن دارو، و خفگي كشته شده است.
اين دختر 10 ساله كه هويت وي فاش نشده كوچكترين قاتل طي 25 سال گذشته در شهر «مين» ايالت پرتلند آمريكا معرفي شده است.
نوزاد سه ماهه كه متعلق به منطقه كلينتون در مركز شهر مين است در طول شب توسط يك پرستار كودك نگهداري مي شد.
پرستار كودك هشتم جولاي به پليس زنگ زد و اعلام كرد كه نوزاد نفس نمي كشد. كارمندان اورژانس دقايقي پس از آن به محل آمدند و اعلام كردند كه كودك علايم حياتي ندارد.
طي تحقيق پليس مشخص شد كه مرگ اين نوزاد طبيعي نبوده و احتمالاً وي كشته شده است.
پس از تحقيقات، دختر 10 ساله پرستار به عنوان متهم به قتل شناخته شد.
اين دختر10ساله به دليل كمبود توجه از سوي مادر، اقدام به خوراندن دارو به نوزاد 3 ماهه و خفه كردن وي كرده است.
پليس همچنين اعلام كرد كه بر روي بدن دختر 10 ساله آثار كبودي مشاهده كرده است.


مراسم خرافي در اسپانيا

مراسم ها و فستيوال هاي عجيب در دنيا كم نيستند، اما برخي مردم كشورهاي به ظاهر صنعتي و متمدن، گاهي بيشترين خرافات را در زندگي خود وارد كرده اند و البته نام آن را جشن مي گذارند.
به گزارش مشرق، اسپانيا يكي از كشورهاي اروپايي است كه انسان هاي خرافاتي در آن فراوانند و البته در يكي از شهرهاي اين كشور به نام «لاس نايوس» اين موضوع نمود بيشتري دارد و هر ساله يك مراسم خرافي بسيار عجيب در آن برگزار مي شود.
اين شهر كه يكي از مراكز خرافه پردازي در اسپانيا است و قرن هاي بسياري است مردم آن به اعمال اينچنيني دست مي زنند، مراسم عجيبي برگزار مي شود كه عنوان آن «زنده گرداني» است.
در اين مراسم افرادي كه در سال گذشته از مرگ نجات پيدا كرده اند را داخل تابوت قرار مي دهند و آنها را روي دست مي گيرند و در داخل شهر مي چرخانند. اين مراسم در 29 جولاي هر سال با حضور افراد بسيار زيادي برگزارمي شود.
اين مراسم از صبح آغاز مي شود و مردم تابوت ها را به سمت كليساي شهر حركت مي دهند سپس بعد از سخنراني آنها را به سمت قبرستان شهر مي برند و بار ديگر هنگام عصر به كليسا بازمي گردند. در تمام اين مدت افراد بايد در تابوت ها بخوابند و در آخر بلند مي شوند ومورد تشويق ديگران قرار مي گيرند.
اهالي شهر معتقدند اين اقدام باعث بركت زندگي مي شود و روح هاي خبيث و اتفاقات بد را از منطقه دور مي كند.


مشت و لگد به جاي جريمه !

پليس آمريكا يك زن پرستار را كه حين رانندگي با تلفن همراه خود صحبت مي كرد، مورد ضرب و شتم قرار داد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «هافينگتون پست»، حدود يك هفته پيش پليس لس آنجلس يك ماشين را كه راننده آن در حال استفاده از تلفن همراه خود بود، متوقف كرد.بنابر اين گزارش، اين 2مامور زن راننده اي را كه متوقف كرده بودند به زور از ماشين پياده كرده و روي زمين پرت كردند.اين 2 مامور سپس اين زن را به كنار ماشين خود آورده، به وي دستبند زدند. اما يكي از ماموران در اقدامي وحشيانه وي را مجددا روي زمين پرت كرد و او را به شدت مورد ضربات مشت و لگد قرار داد.فيلم اين حادثه كه در 21آگوست رخ داده بود، توسط دوربين رستوراني كه در محل حادثه بود، ضبط شد.
در تحقيقاتي كه به تازگي در رابطه با اين پرونده آغاز شده است، مشخص شد كه يكي از افسران عالي رتبه اداره پليس لس آنجلس از موضوع اين اعمال خشونت شديد عليه «ميشل جردن» كه يك پرستار 34ساله است و تنها گناهش استفاده از تلفن همراه حين رانندگي بوده، خبر داشته و هيچ اقدامي انجام نداده است.وكيل اين زن پرستار در گفت وگو با رسانه ها اعلام كرد: اين زن هر كار اشتباهي هم كه انجام داده باشد، اين حق را به پليس لس آنجلس نمي دهد تا از خشونت عليه وي استفاده كند.
اين گزارش افزود: تصاوير منتشر شده از اين زن آمريكايي نشان مي دهد كه سروصورت و بدن وي بر اثر ضربات مامور پليس و همچنين پرت كردن وي بر روي زمين به شدت آسيب ديده است.
رئيس پليس لس آنجلس تنها اعلام كرده است كه اين 2 پليس خاطي تا انجام تحقيقات براي انجام گشت اعزام نمي شوند.


حاكم دوبي به خودش مدال طلا داد!

حاكم دوبي و معاون رئيس امارات در مسابقات اسب دواني لندن به خود مدال داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العربيه، «محمد بن راشد آل مكتوم» در رقابت هاي اسب دواني استقامت كه با مشاركت چند تيم از كشورهاي مختلف در لندن برگزار شده بود، قهرمان شد.«محمد بن راشد» پس از بازگشت از لندن، مراسمي براي اين موفقيت خود برگزار كرد.
حاكم دوبي مسافت 160كيلومتري اين مسابقه را در مدت هفت ساعت و 45 دقيقه طي نمود. دو شهروند ديگر اماراتي هم در اين مسابقه دوم و سوم شدند. حاكم دوبي در پايان اين مسابقه، مدال طلا را به گردن خودش آويخت.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14