(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 شهریور 1391 - شماره 20296

مخالفت حزب الله با استقرار نيروهاي بين المللي در مرز لبنان و سوريه
آلمان رياست دوره اي شوراي امنيت را برعهده گرفت
نشريه المنار فاش كرد
فريب نوجوانان كشورهاي منطقه به هزينه قطر و عربستان براي جنگ در سوريه
اعتصاب و تظاهرات گسترده در آتن عليه سياست هاي اقتصادي دولت يونان
مردم اردن در تظاهرات ضد حكومتي خواستار تحريم انتخابات شدند
3 نظامي آمريكايي به اتهام توطئه براي ترور اوباما اعدام مي شوند
در پاسخ به تجاوزات نظاميان اسرائيلي صورت گرفت
شليك موشك هاي مقاومت فلسطين به شهرك هاي صهيونيست نشين
چها رسوي پنج قا ره
مردم بحرين : آل خليفه بايد زندانيان سياسي را آزاد كند
مردم آرژانتين خواستار قطع رابطه با اسرائيل شدند
انفجار مهيب در شرق افغانستان 13 كشته و 50 مجروح بر جاي گذاشت
اعتراف صريح رئيس جمهور فرانسه در بحران بي سابقه اي گرفتار شده ايم
روسيه يك سيستم پدافند موشكي توليد مي كند


مخالفت حزب الله با استقرار نيروهاي بين المللي در مرز لبنان و سوريه

حزب الله لبنان اعلام كرد با استقرار نيروهاي بين المللي در مرزهاي مشترك لبنان و سوريه به شدت مخالف است.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري آلمان، شيخ نعيم قاسم معاون دبيركل حزب الله لبنان اظهار داشت، استقرار نيروهاي صلح بان بين المللي در مرزهاي لبنان و سوريه از طرح هاي پيشنهادي رژيم صهيونيستي است و حزب الله به شدت با آن مخالف است.وي تأكيد كرد، حزب الله با مداخله هر كشوري در امور داخلي سوريه مخالف است.
شيخ نعيم قاسم افزود، رژيم صهيونيستي در تلاش است با استقرار نيروهاي بين المللي در مرزهاي شمالي لبنان، اين كشور را مانند سوريه ويران كند. معاون دبيركل حزب الله لبنان همچنين تأكيد كرد، حزب الله و ارتش لبنان توانايي دفاع از خاك كشور را دارد و به نيروهاي بيگانه اجازه مداخله نخواهد داد.


آلمان رياست دوره اي شوراي امنيت را برعهده گرفت

آلمان رياست دوره اي شوراي امنيت سازمان ملل متحد را از فرانسه تحويل گرفت.
به گزارش فارس، «گيدر وستروله» وزيرخارجه آلمان اعلام كرد از اين موقعيت براي حل و فصل پاره اي بحران هاي جهاني استفاده خواهد كرد. وي افزود: بحران سوريه در ميان بحران هاي خاورميانه در اولويت خواهد بود.
عضويت غيردائم آلمان در شوراي امنيت كه از 2 سال پيش شروع شده است، پايان سال جاري ميلادي تمام مي شود و تقريبا امكان اينكه بلافاصله اين كشور دوباره انتخاب شود بسياركم است.هند، برزيل، آلمان و ژاپن خواهان عضويت دائم شوراي امنيت هستند كه با ساختار فعلي اين شورا چنين امكاني فراهم نيست.هم اكنون روسيه، چين، آمريكا، فرانسه و انگليس به عنوان ميراث خواران جنگ دوم جهاني اعضاي دائم و داراي حق وتوي اين شورا هستند.رياست دوره اي اعضا بر شوراي امنيت هرماه يكبار به طور چرخشي انجام مي شود.


نشريه المنار فاش كرد

فريب نوجوانان كشورهاي منطقه به هزينه قطر و عربستان براي جنگ در سوريه

يك هفته نامه فلسطيني فاش كرد كه قطر و عربستان سعودي با فريب نوجوانان كشورهاي مختلف از جمله يمن، ليبي و سودان آنها را به تركيه اعزام مي كنند تا بعد از آموزش آنها زير نظر افسران آمريكايي و انگليسي براي جنگ با سوريه رهسپار اين كشور شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از هفته نامه فلسطيني المنار، عناصر اطلاعاتي قطر و عربستان براي جذب نوجوانان زير 17 سال به كشورهاي مختلف منطقه مي روند و به خانواده هاي اين نوجوانان 10 هزار دلار مي دهند و آنها را پس از آموزش به سوريه اعزام مي كنند.
المنار افزود، اين نوجوانان فريب خورده در پادگان هاي آموزشي در تركيه زير نظر افسران انگليسي و آمريكايي آموزش مي بينند و بودجه اين پادگان ها و مراحل آموزشي را دوحه و رياض مي پردازند.
به گفته المنار، تاكنون ده ها هزار نفر خاك كشور خود را براي پيوستن به گروه هاي تروريستي كه خون مردم را در سوريه مي ريزند ترك كرده اند و براي آنها گذرنامه و ويزاي ورود به تركيه فراهم شده است.
در همين رابطه يكي از سركردگان سابق القاعده فاش كرد كه عناصر اين شبكه تروريستي در چارچوب معامله اي منطقه اي از خاك يمن به سوريه اعزام شده اند.
منابع سوري نيز فاش كردند افسران كهنه كار آمريكايي در قالب خبرنگار به سوريه آمده اند و با گروه هاي تروريستي همكاري مي كنند اين منابع افزودند، اخيرا دولت سوريه يك سرباز نيروي دريايي ارتش آمريكا را بازداشت كرده است كه ظاهرا خبرنگار روزنامه واشنگتن پست بوده ولي به جنگجويان سوري كمك مي كرده و آنان را آموزش مي داده است.
روزنامه واشنگتن پست خبر بازداشت اين فرد آمريكايي را تاييد كرده است.
پيش از اين نيز در درگيري هاي حلب و دمشق و حمص عناصر اروپايي و همچنين از كشورهاي منطقه مانند عربستان و تركيه نيز افسران نظامي بازداشت شده اند.
در همين رابطه بشارالجعفري نماينده سوريه در سازمان ملل اعلام كرد كه 107 جنگجوي خارجي در درگيري هاي شهر حلب كشته شده اند و در ميان كشته شدگان مليت هاي گوناگون از جمله عربستان، تونس و اردن به چشم مي خورد.
همچنين رسانه هاي تركيه روز گذشته اعلام كردند عمليات احداث يك پايگاه رادار سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در نزديكي مرز تركيه با سوريه آغاز شده است.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي سوريه يك انبار سلاح افراد مسلح را در استان ريف دمشق كشف و مصادره كردند.
نيروهاي نظامي ارتش سوريه همچنين با انجام هشت عمليات در منطقه العريمه در شهر حلب در شمال سوريه خسارت هاي فراواني به گروه هاي مسلح وارد كردند.
به گزارش ايرنا در منطقه السيد علي در شهر حلب نيز نيروهاي امنيتي سوريه در درگيري با افراد مسلح شمار ز يادي از آنان را كشتند و يا زخمي كردند.
منطقه السيد علي د رجريان درگيري از وجود اين افراد پاكسازي شد.
در منطقه دير حافر در حلب نيز افراد مسلح كه اقدام به بستن راه و آزار و اذيت مردم كرده بودند با نيروهاي نظامي سوريه درگير و طي آن شماري از اين افراد كشته و يا زخمي شدند.
در ميدان الصناعه در منطقه المرجه حلب نيز يكي از سركرده هاي افراد مسلح به دست نيروهاي ارتش سوريه كشته شد.
در نزديك پارك النصاري و مناطق البعاجين و الجبيله در شهر ديرالزور در شرق سوريه و در نزيك مرز اين كشور با عراق نيز نيروهاي امنيتي با افراد مسلح سوار بر سه دستگاه خودرو مجهز به مسلسل درگير شدند. در جريان اين درگيري ها نيز شماري از اين افراد از جمله دو سركرده گروه هاي مسلح كشته شدند.


اعتصاب و تظاهرات گسترده در آتن عليه سياست هاي اقتصادي دولت يونان

نيروهاي پليس، كاركنان آتش نشاني، نيروهاي گارد ساحلي و كاركنان بنادر يونان در اعتراض به ادامه بحران اقتصادي در كنار هم تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، تظاهركنندگان كه لباس هاي فرم به تن داشتند با حركت به سوي ساختمان وزارت اقتصاد يونان در آتن عليه سياست هاي اقتصادي دولت شعار دادند.
مردم بحران زده يونان پس از سردادن شعارهاي تند عليه مقامات يوناني اين بار به طور هماهنگ به سمت ساختمان پارلمان حركت كردند و از دولت خواستند هرچه سريعتر تصويب و اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي پي در پي را متوقف كند. نمايندگان تظاهركنندگان با تأكيد بر اينكه ديگر اجازه كاستن از حقوق خود را نمي دهند، با رئيس پارلمان و رئيس حزب چپ دموكراتيك اين كشور گفت وگو كردند.
معترضان همچنين تهديد كردند، در صورتي كه دولت طرح كاهش حقوق و دستمزد آنها را متوقف نكند طي روزهاي آينده شاهد يك تظاهرات سراسري گسترده خواهد بود.
دولت يونان با تهيه طرح هايي درصدد كاهش 11 ميليارد و 500 ميليون يورو از هزينه هاي خود است و به همين دليل گفته شده كه 28 درصد حقوق و مزاياي نيروهاي امنيتي و پليس در راستاي اين طرح كاهش مي يابد.
دولت يونان براساس خواسته اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول در حال رايزني براي تهيه طرحي به منظور كاهش كسري بودجه خود است.
گفتني است، دولت فعلي يونان به دنبال افزايش اعتراض ها عليه دولت قبلي و با شعار حل بحران اقتصادي با روشي غير از روش دولت سابق روي كارآمد اما در عمل چاره اي جز ادامه روش دولت هاي قبلي نداشته است، وضعي كه دولت فعلي فرانسه نيز با آن درگير است.


مردم اردن در تظاهرات ضد حكومتي خواستار تحريم انتخابات شدند

صدها تظاهركننده اردني خواستار تحقق اصلاحات و آزادي رسانه ها شدند و تاكيد كردند كه انتخابات پارلماني آتي را تحريم مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از روزنامه القدس العربي، صدها تظاهركننده اردني با شعار «عقب نمي نشينيم» در مركز امان پايتخت اردن تظاهرات كردند و خواستار تحقق اصلاحات در زمينه هاي اجتماعي و اقتصادي شدند.
تظاهركنندگان همچنين شعار مي دادند ما خواهان قانون انتخاباتي هستيم كه پير و جوان را راضي كند و خواستار اصلاح نظام هستيم مردم اردن مخالفت خود را با محدود كردن آزادي رسانه ها اعلام كردند و با بالا بردن كارت هاي شناسايي خود اظهار داشتند كه انتخابات آينده را تحريم خواهند كرد.
اين تظاهرات به دعوت جنبش اسلامي صورت گرفت و پس از برگزاري نمازجمعه انجام شد.
تعداد رأي دهندگان ثبت شده براي شركت در انتخابات به 533 هزار تن رسيده است، اين در حالي است كه تعداد افرادي كه مي توانند در انتخابات شركت كنند به سه ميليون نفر مي رسد. دولت اردن بنا به خواسته ملك عبدالله دوم پادشاه اردن اميدوار است كه انتخابات تا قبل از پايان سال جاري برگزار شود.
پيشتر اخوان المسلمين اردن و احزاب و گروه هاي ديگر سياسي اردن اعلام كرده اند كه به دليل نبود اراده حقيقي براي تحقق اصلاحات انتخابات آينده را تحريم مي كنند.


3 نظامي آمريكايي به اتهام توطئه براي ترور اوباما اعدام مي شوند

سه نظامي آمريكايي كه ظاهراًدر صدد قتل رئيس جمهور آمريكا و سرنگوني دولت وي بودند با حكم اعدام روبرو شدند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتي «راواستوري»، سه نظامي آمريكايي كه ظاهراً درون ارتش آمريكا، يك گروه شبه نظامي به وجود آورده و براي سرنگوني دولت آمريكا و ترور «باراك اوباما» توطئه كرده بودند، در دادگاه با حكم اعدام روبرو شدند.
بر اساس اين گزارش، دادستان ايالت «جورجيا» اعلام كرد كه نظاميان مذكور سلاح ها و تجهيزات ساخت بمب به ارزش 90هزار دلاررا ذخيره كرده بودند و تصميم داشتند از اين سلاح ها براي قتل اوباما و انجام ديگر اقدامات خشونت آميز استفاده كنند.
«مايكل بوميت» يكي از اين نظاميان مقابل دادگاه محلي در «لونج كانتي» به جزئيات اين برنامه اعتراف كرده و گفته است كه اعضاي اين گروه يكي از دوستان نظامي خود را كه قصد داشت از برنامه ترور انصراف دهد، به قتل رساندند. بوميت اضافه كرد كه به همراه چهارنفر ديگر از دوستانش براي گروهي فعاليت مي كنند كه هدف اين گروه بازگرداندن حكومت به ملت آمريكا از طريق «انقلاب» است.


در پاسخ به تجاوزات نظاميان اسرائيلي صورت گرفت

شليك موشك هاي مقاومت فلسطين به شهرك هاي صهيونيست نشين

مبارزان فلسطيني در پاسخ به تجاوزات رژيم صهيونيستي، سرزمين هاي اشغالي را هدف دو فروند موشك قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتص، در پاسخ به حمله هوايي جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به نوارغزه كه صبح روز گذشته صورت گرفت، نيروهاي مقاومت شهر سدروت و هانيكيف واقع در سرزمين هاي اشغالي را هدف دو فروند راكت قرار دادند.
گروه هاي مقاومت فلسطيني موشكباران شهرهاي صهيونيستي را پاسخ طبيعي به تجاوزات رژيم صهيونيستي به مردم بي گناه غزه اعلام كردند.
گفتني است جنگنده هاي رژيم صهيونيستي روز گذشته طي دو نوبت غزه را بمباران كردند كه در جريان اين حمله دو فلسطيني مجروح شدند. ارتش اسرائيل همچنين با يورش به شهرها و روستاها و اردوگاه هاي آوارگان طي دو روز گذشته 22 نفر از شهروندان فلسطيني را به دلايل واهي مورد ضرب و شتم قرار داده و روانه زندان كرده است.
همچنين نيروهاي اشغالگر اسرائيلي با حمله به روستاي بيت امر در الخليل يك كودك 14 ساله را دستگير كردند. اين دومين بار است كه اين كودك 14 ساله توسط اسرائيلي ها دستگير مي شود. اين كودك در ارديبهشت امسال در مدت يك ماه بازداشت تحت شكنجه و بازجويي شديد ماموران اسرائيل قرار گرفت. در ماه اخير تعدادي از اعضاي اين روستا دستگير شدند كه 8 تن آنان زير 14 سال هستند و درباره سرنوشتشان اطلاعي در دست نيست.
از سوي ديگر صدها نفر از جوانان شهر اشغالي عكا در شمال فلسطين اشغالي در حمايت از اسيران اعتصاب كننده فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي در منطقه قديمي اين شهر تاريخي فلسطيني تظاهرات كردند.
شركت كنندگان كه با خود پرچم فلسطين را حمل مي كردند با سر دادن شعارهاي ضدصهيونيستي خواستار حمايت همه فلسطيني ها و جهان عرب و همچنين جهان اسلام از نبرد موسوم به «شكم هاي خالي» اسيران فلسطيني در رويارويي با زندان هاي صهيونيستي شدند.
معترضان همچنين خواستار آزادي هر چه سريعتر اسيران فلسطيني از سياه چال هاي صهيونيستي شدند.
 


چها رسوي پنج قا ره

جاسوس آمريكايي در پاكستان
ژنرال «ظهيرالاسلام» رئيس سرويس اطلاعاتي پاكستان گفت: دكتر افريدي را به آمريكا تحويل نمي دهيم. وي قضيه مبادله افريدي با يك پزشك پاكستاني دربند آمريكا را رد كرد و گفت كه كاخ سفيد بايد تا 10سال آينده موضوع تحويل گرفتن افريدي را فراموش كند. اين فرد براي واشنگتن جاسوسي مي كرده است.
بحران شديد اقتصادي در فلسطين اشغالي
رژيم صهيونيستي كه با بحران شديد اقتصادي روبروست فعاليت واحدهاي صنعتي و توليدي زيادي را در فلسطين اشغالي متوقف كرده است. بسياري از كارگران نيز از كارخانجات اخراج شده اند.
كارشناسان احتمال مي دهند بحران طي ماه هاي آتي افزايش يابد.
هيلاري در اقيانوسيه و اقيانوس آرام
«هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا در سفر دوره اي خود به اقيانوسيه و اقيانوس آرام، وارد جزاير «كوك» شد. وي در اين سفر 11روزه خود قصد دارد از شش كشور از جمله استراليا و نيوزيلند ديدن كند. آمريكا در راهبرد تازه خود قصد دارد حضور نظامي و اقتصادي خود را در اين دو منطقه تقويت كند.
حمايت روسيه از آسانژ
«جوليان آسانژ» كه به دليل ترس از دستگيري، به سفارت اكوادور در لندن پناه برده است مورد حمايت «سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه قرار گرفت. لاوروف گفت: حق آسانژ براي پناهندگي بايد محترم شمرده شود. وي متهم است از طريق سايت ويكي ليكس اخبار محرمانه پنتاگون و ناتو را منتشر كرده است.
حمايت انگليس از مبارك
روزنامه «المصريون» نوشت، لندن با توقيف دارايي هاي «حسني مبارك» و سران رژيم وي در انگليس مخالفت كرده است. اموال مبارك در انگليس كه در اصل متعلق به مردم مصر است، صدها ميليون پوند ارزش دارد.
شش كشته در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين
حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به يك منطقه مسكوني در وزيرستان شمالي پاكستان شش كشته برجاي گذاشت. در اين حمله چهار موشك به سمت اهداف مورد نظر شليك شد.


مردم بحرين : آل خليفه بايد زندانيان سياسي را آزاد كند

هزاران بحريني با برگزاري تظاهراتي با عنوان «آزادي» خواستار استقرار دموكراسي در كشور و آزادي همه فعالان و مخالفان از زندان هاي آل خليفه شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران بحريني در منامه و ديگر شهرهاي بحرين تظاهراتي با عنوان آزادي و دموكراسي برگزار كردند و بر ضرورت آزادي فعالان سياسي از زندان هاي رژيم بحرين تأكيد كردند. در اين تظاهرات كه به دعوت جوانان انقلابي 14 فوريه و ديگر جريان هاي مخالف كشور برگزار شد تظاهركنندگان پرچم بحرين و تصاوير چهره هاي سرشناس مخالف بازداشت شده از جمله نبيل رجب رئيس مركز حقوق بشر بحرين را در دست داشتند و فرياد «مرگ بر آل خليفه» سر مي دادند.
تظاهركنندگان همچنين فرياد مي زدند هرگز زندانيان را فراموش نمي كنيم و تا آزادي آنان خيابان ها را ترك نخواهيم كرد.
در اين تظاهرات كه يكي از بزرگترين تظاهرات مردم بحرين در چند ماهه گذشته محسوب مي شود بيانيه اي تنظيم و بين شركت كنندگان توزيع شد.
در اين بيانيه مخالفان به دستگاه قضايي بحرين درباره صدور احكام ظالمانه سياسي عليه مخالفان و در صدر آنان رهبران و چهره هاي سرشناس مخالف هشدار دادند.
در اين بيانيه همچنين تأكيد شد كه همه بازداشت شدگان و زندانيان سياسي بايد فوري آزاد شوند.
اعتراضات در بحرين در پي شهادت يك نوجوان بحريني به ضربه گلوله نيروهاي پليس در روز جهاني قدس افزايش يافته است.
از سوي ديگر شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته بحريني تأكيد كرد، سركوبگري آل خليفه راه به جايي نمي برد و اراده مردم سرنوشت آنان را تعيين خواهد كرد.
 


مردم آرژانتين خواستار قطع رابطه با اسرائيل شدند

صدها نفر از شهروندان آرژانتيني با تجمع در برابر ساختمان استانداري در بوئنوس آيرس پايتخت اين كشور خواستار قطع هرگونه روابط اقتصادي و تجاري كشورشان با رژيم صهيونيستي شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، اين تجمع اعتراض آميز توسط جمعيت آرژانتيني همبستگي با فلسطين و با همكاري شماري از سازمان ها، اتحاديه ها، انجمن هاي دانشجويي و فراكسيون هاي پارلماني برگزار شد.
تجمع كنندگان پلاكاردهايي با خود حمل مي كردند كه بر روي آن نوشته شده بود «قطع رابطه با رژيم نژادپرست اسرائيل»، «اسرائيل بايد تحريم شود» رابطه با شركت هاي اسرائيلي قطع شود.
تظاهركنندگان انعقاد قرارداد با شركت هاي صهيونيستي را مغاير با روح پيمان «مركوسور» دانستند كه همكاري با هر شركتي كه ناقض حقوق بشر است را ممنوع مي كند.
معترضان همچنين تاكيد كردند كه استاندار بوئنوس آيرس با عقد قرارداد با يك شركت اسرائيلي در واقع پايبندي آرژانتين به قوانين و مقررات مركوسور را نقض كرده است.
تظاهركنندگان از مسئولان ارشد آرژانتيني خواستند به اين موضوع مهم رسيدگي كنند در غير اين صورت به اعتراضات خود تا وادار كردن استاندار پايتخت به عدول از اين قرارداد ادامه خواهند داد.
مسئولان استانداري هم وعده داده اند كه اين موضوع را رسيدگي و نتيجه آن را به اطلاع رهبران سازمان هاي مدني آرژانتين برسانند.
گفتني است استاندار استان بوئنوس آيرس اخيرا در سفر به سرزمين هاي اشغالي فلسطين قرارداد همكاري با شركت تصفيه آب ميكو روت اسرائيل را منعقد كرده است.


انفجار مهيب در شرق افغانستان 13 كشته و 50 مجروح بر جاي گذاشت

در دو حمله انتحاري در استان «ميدان وردك» افغانستان 13 نفر كشته و 50 تن ديگر زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، صبح ديروز دو عامل انتحاري در نزديكي يك پايگاه آمريكايي استان «ميدان وردك» در شرق افغانستان دست به عمليات زدند. در اين دو انفجار كه در شهر «سيدآباد» رخ داد از كشته شدن اشغالگران خبري نرسيده است، اما 11 غيرنظامي و دو مأمور پليس كشته شدند. شدت اين دو انفجار به حدي بود كه ساختمان هاي محل رويداد و بازار شهر «سيدآباد» آسيب ديد.
منابع ناتو از زخمي شدن تعدادي از نيروهاي خود بر اثر اين حادثه خبر دادند، اما از ذكر جزئيات بيشتر در اين خصوص خودداري كردند.
«ذبيح الله مجاهد» سخنگوي طالبان در تماس با رسانه هاي افغانستان، با برعهده گرفتن مسئوليت اين رويداد گفت: بر اثر اين حمله، تلفات سنگيني به نيروهاي خارجي وارد كرده ايم.
سال گذشته نيز بر اثر حمله انتحاري در همين منطقه، بيش از 70 سرباز ناتو زخمي شده اند.


اعتراف صريح رئيس جمهور فرانسه در بحران بي سابقه اي گرفتار شده ايم

رئيس جمهور فرانسه تصريح كرد مشكلات اقتصادي فرانسه بيشتر از برآوردها است و در شرايط حاضر اين كشور در بحراني «شديد و استثنايي» قرار دارد.
«فرانسوا اولاند» رئيس جمهور سوسياليست فرانسه كه به لطف بحران اقتصادي و انتقاد از سياست هاي رياضتي نيكلا ساركوزي به قدرت رسيده، روز جمعه اذعان كرد فرانسه در بحراني شديد و بي سابقه گرفتار شده و برآوردهاي وي از مشكلات اقتصادي كمتر از واقعيت بوده است.
«اولاند» كه در يك نمايشگاه اقتصادي واقع در شهر «مارن» گفت وگو مي كرد افزود بحران اقتصادي در كشور جدي است، بيكاري رو به رشد است و تاسف بار اينكه رشد اقتصادي نيز متوقف شده است.
رئيس جمهور فرانسه همچنين اظهار داشت وظيفه او تبيين واقعيت ها است و مي داند كه مردم بي صبرانه در انتظار گشايش گره از مشكلات هستند اما شرايط ايجاب مي كند تقويمي براي اصلاحات و نگراني ها تدوين شود تا تغييراتي كه صورت گرفته براي مردم ملموس تر شود.
گفتني است توفيق نيافتن ساركوزي در اجراي وعده هاي انتخاباتي اش در طول 5 سال رياستش بر فرانسه باعث شد اولاند در انتخابات رياست جمهوري كه ارديبهشت ماه برگزار شد شگفتي ساز شود اما به اعتقاد بسياري از تحليلگران «اولاند» نيز به دليل بحراني كه خود به بي سابقه بودن آن اذعان داشته به راحتي قادر به اجراي وعده هاي خود نخواهد بود. يكي از وعده هاي انتخاباتي «اولاند» كه توجهات زيادي را جلب كرد دريافت ماليات 70 درصدي از ثروتمندان اين كشور است! وعده اي كه همچنان در همان حد وعده باقي مانده و به نظر نمي رسد عملي شود.
 


روسيه يك سيستم پدافند موشكي توليد مي كند

روسيه اعلام كرد؛ مسكو يك سيستم پدافند موشكي دريايي مشابه سيستم آمريكايي«ايجيس» مي سازد.
به گزارش ايرنا رئيس اداره سفارش هاي نظامي صنايع كشتي سازي روسيه روز جمعه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر ايجاد چنين سيستمي در دستور كار صنايع نظامي روسيه قرار گرفته است.
آناتولي شلموف با اشاره به اهميت فراوان تجهيز رزمناوهاي روسيه به سيستم هاي پدافند موشكي جديد خاطرنشان كرد: موشك هاي جديد مشابه سيستم هاي پدافند موشكي «ايجيس» در حال حاضر در مجموعه موشك سازي «آلماز آنتي» روسيه طراحي مي شود.
آمريكا از يك سال پيش به بهانه رهگيري موشك هاي مهاجم به كشورهاي اروپايي اعلام كرده است كه ناوهاي خود را مجهز به سيستم هاي پدافند موشكي ايجيس كرده و آنها را در محدوده دريايي پيرامون كشورهاي اروپايي مستقر مي كند.
سيستم ايجيس قادر به رهگيري و هدف قرار دادن موشك ها در خشكي دريا و هوا هستند.
رئيس اداره سفارش هاي نظامي مجموعه صنايع كشتي سازي روسيه افزود: بخش اصلي سيستم پدافند موشكي جديد روسيه را ايستگاه رديابي موشكي تشكيل مي دهد كه قادر به شناسايي همزمان حدود 250 هدف و هدايت 18 موشك رهگير به سوي آنها خواهد بود.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14