(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 شهریور 1391 - شماره 20299

اعتراض دانشجو به حقوق هاي ميليوني اعضاي هيئت مديره برخي شهرداري ها
از سوي سازمان جهاني بهداشت صورت گرفت
انتخاب مركز پزشكي مسيح دانشوري به عنوان مركز همكاري هاي آموزشي سل منطقه مديترانه شرقي
نادري منش: سال تحصيلي دانشگاه ها از 18 شهريور آغاز مي شود
شرط ادامه تحصيل فارغ التحصيلان ديپلم و پيش دانشگاهي در دانشگاه
آغاز توقيف خودروهاي داراي جريمه يك ميليون به بالا
روند رو به رشد نوسازي بافت هاي فرسوده در شرق تهران
فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي: مناطق زلزله زده به 6 هزار كانكس نياز دارند
گواهينامه رانندگي در شهر محل سكونت تمديد مي شود
اكثر افراد نابارور عاجز از پرداخت هزينه هاي درمان هستند
16 و 17 شهريور ؛ بازار تابستانه محك به نفع كودكان سرطاني برگزار مي شود
دخترلرستاني خواستگارش را غارنشين كرد
رويدادهاي خارجي
گوريل قمه به دست يزد دستگير شد
سارق طلاي دختربچه ها به دام افتاد
تغيير مسير رفت اتوبوس هاي منتهي به ميدان امام حسين(ع)
3 كشته در تصادف جاده بادرود - كاشان
زن يهودي امير قطر، شريك جرم همسرش
زني كه 10 شوهرش را كشت!
پادرمياني معشوقه اسرائيلي سيف الاسلام
قتل ملكه كوكائين


اعتراض دانشجو به حقوق هاي ميليوني اعضاي هيئت مديره برخي شهرداري ها

سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: در برخي سازمان ها اعضاي هيئت مديره براي حضور دو ساعت در هفته، حقوق هاي ميليوني مي گيرند.
به گزارش ايسنا، خسرو دانشجو در جريان چهار صد و هشتاد و هفتمين جلسه علني شوراي شهر تهران، با بيان اينكه پرداخت 80 ساعت اضافه كاري به كارمندان معمول است و چيز عجيبي نيست، گفت: آنچه كه نياز به برخورد دارد، حقوق هاي ميليوني اعضاي هيئت مديره در برخي سازمان ها است كه بابت حضور يكي دو ساعته در هفته در آن سازمان دريافت مي كنند.
وي به روند حضور اعضاي شوراي شهر در جلسات علني اعتراض كرد و گفت: جلسات شورا با حضور 10 نفر رسميت پيدا مي كند كه امروز شاهد مرخصي گرفتن بيش از پنج نفر در شورا بوديم كه تنها دو نفر از آنها ماموريت داشتند و باقي درخواست مرخصي خود را تنها توسط نامه اعلام كرده بودند كه اين تذكر مورد قبول چمران قرار گرفت.
تشكيل گروه ضربت براي جلوگيري از ساخت وساز در پاركها
اعضاي شوراي شهر تهران ضمن تصويب يك فوريت طرح ممنوعيت احداث ابنيه در عرصه بوستان ها و فضاهاي سبز شهر تهران، خواستار برخورد جدي و بدون اغماض شهرداري با ساخت وسازهاي غيرقانوني شدند.
در جريان بررسي اين يك فوريت، دانشجو - سخنگوي شوراي شهر تهران گفت: پارك ها و بوستان هاي شهر با هدف ساخته مي شوند اما بعضا استفاده هايي مغاير با هدف اصلي پارك ها از فضاي آن صورت مي گيرد.
دانشجو ادامه داد: به عنوان مثال در برخي موارد بخشي از فضاي پياده رو يا بوستان به جانبازان واگذار مي شود و بعدا مشخص مي شود كه اين اقدام تخلف بوده است اما به دليل شأن ويژه جانبازان با تخلف برخورد نمي شود.
وي با بيان اينكه اين تخلفات علاوه بر هزينه مالي، هزينه اجتماعي هم دارد، افزود: مسئولان شهرداري تهران نبايد در اين باره اغماض كنند.
نامگذاري خيابان ها
به نام جزاير ايراني
در ادامه رئيس شوراي اسلامي شهر تهران پيشنهاد داد تا خيابان هاي بي نام محدوده منطقه 22 به نام جزاير ايراني نامگذاري شوند.
وي گفت: با توجه به اينكه برخي معابر محدوده منطقه 22 نام ندارند، مي توان خيابانها و كوچه هاي اين منطقه را به نام 3 جزيره ابوموسي، تنب كوچك و تنب بزرگ نامگذاري كرد.
 


از سوي سازمان جهاني بهداشت صورت گرفت

انتخاب مركز پزشكي مسيح دانشوري به عنوان مركز همكاري هاي آموزشي سل منطقه مديترانه شرقي

مركز آموزشي، پژوهشي و درماني سل و بيماري هاي ريوي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در تيرماه 1391 براي پنجمين بار متوالي به عنوان مركز همكاريهاي آموزشي سل منطقه مديترانه شرقي سازمان بهداشت جهاني (WHO) انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومي مركز پزشكي مسيح دانشوري، اين مركز از سال 1372 تاكنون پنج دوره متوالي به عنوان مركز همكاريهاي آموزشي سل منطقه مديترانه شرقي (يكي از مراكز شش گانه سازمان بهداشت جهاني در سطح جهان) انتخاب شده و اين انتخاب نيز به مدت چهار سال داراي ارزش مي باشد.
برگزيده شدن مركز آموزشي، پژوهشي و درماني سل و بيماريهاي ريوي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي به عنوان مركز همكاريهاي آموزشي سل منطقه مديترانه شرقي سازمان بهداشت جهاني در مقايسه با كشورهاي سطح منطقه به دليل سابقه كاري، شرايط مناسب و وجود افراد توانمند در مورد اجراي برنامه هاي كنترل سل در كشور ايران صورت گرفته است و نشان دهنده موقعيت برتر ايران در اين زمينه است.
لازم به ذكر است مركز آموزشي، پژوهشي و درماني سل و بيماريهاي ريوي همچنين مركز همكاري هاي كنترل دخانيات سازمان بهداشت جهاني براي دو دوره متوالي مي باشد.
 


نادري منش: سال تحصيلي دانشگاه ها از 18 شهريور آغاز مي شود

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه دانشگاه ها مي توانند كلاس هاي درس خود را از 18 شهريور ماه آغاز كنند، گفت: با توجه به اينكه تقويم دانشگاه ها از قبل اعلام شده است غيبت در كلاس، طبق ضوابط اعمال خواهد شد.
حسين نادري منش در گفت وگو با مهر، با اعلام اين خبر افزود: در حالي كه شروع سال تحصيلي از 18 شهريور ماه اعلام شده اما اين زمان به آن معني نيست كه تمام دانشگاه ها بايد در تاريخ مقرر كلاس هاي درس را فعال كنند.
وي گفت: در اين ميان دانشگاه هايي هم هستند كه ممكن است در زمان هاي ديگري بعد از 18 شهريور ماه سال تحصيلي را آغاز كنند.
معاون آموزشي وزارت علوم درباره اعمال غيبت دانشجويان در كلاس هاي درس تا پيش از آغاز مهر ماه، تصريح كرد: پيش از اين، دانشجويان در جريان تقويم آموزشي دانشگاه محل تحصيل خود قرار گرفته اند و لازم است در كلاس هاي درس حتي پيش از شروع مهر ماه حضور داشته باشند.
نادري منش تأكيد كرد: در صورت غيبت، همانند ضوابط آموزشي با غايبان برخورد خواهد شد و عدم حضورشان در كلاس درس غيبت محسوب مي شود.
اين مقام مسئول در وزارت علوم خاطرنشان كرد: تنها ممكن است دانشجويان جديدالورود به علت اعلام تاريخ نتايج نهايي در كلاس هاي درس كمي با تأخير حاضر شوند.


شرط ادامه تحصيل فارغ التحصيلان ديپلم و پيش دانشگاهي در دانشگاه

معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي گفت: فارغ التحصيلان ديپلم و پيش دانشگاهي چنانچه ظرف مدت يكسال از تاريخ فراغت در مقطع متوسطه دانشگاه پذيرفته شوند با اخذ معافيت تحصيلي مي توانند به تحصيل ادامه دهند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ محمدرضا اكبرحلوايي درباره شرط ادامه تحصيل فارغ التحصيلان ديپلم و پيش دانشگاهي در دانشگاه اظهار داشت: براساس قانون خدمت وظيفه عمومي، فارغ التحصيلان ديپلم و پيش دانشگاهي چنانچه ظرف مدت يكسال از تاريخ فراغت از تحصيل در مقطع متوسطه در دانشگاه پذيرفته شوند با اخذ معافيت تحصيلي مي توانند به تحصيل خود ادامه دهند.
وي افزود: چنانچه تاريخ پذيرش آنان در دانشگاه پس از گذشت يكسال از تاريخ اخذ ديپلم يا پيش دانشگاهي باشد، مجاز به تحصيل نخواهند بود.
اكبر حلوايي اظهار داشت: با توجه به اينكه قانون مذكور در آبان سال 90 تصويب و به مورد اجرا گذاشته شده است لذا آن دسته از مشمولاني كه در خرداد ماه سال 90 موفق به فراغت از تحصيل در مقطع متوسطه شده اند و در مهلت معرفي يكساله (تا پايان خرداد ماه امسال) وضعيت خدمتي خويش را مشخص كرده و وارد غيبت نشده اند، در صورتي كه تا پايان شهريور ماه 91 در دانشگاه پذيرفته شوند، مي توانند از معافيت تحصيلي استفاده كنند.
اين مقام مسئول ملاك پذيرش در دانشگاه را براي كساني كه از طريق آزمون سراسري شركت كرده اند، تاريخ اعلام نتايج قطعي آزمون و براي كساني كه بدون آزمون سراسري در دانشگاه پذيرفته مي شوند تاريخ ثبت نام در دانشگاه اعلام كرد.
اكبر حلوايي، شرط برخورداري از معافيت تحصيلي را نداشتن غيبت عنوان و تأكيد كرد: مشمولاني كه وارد غيبت شده باشند مجاز به تحصيل نيستند و معافيت تحصيلي براي آنان صادر نخواهد شد.
وي درباره ادامه تحصيل سربازان در حال خدمت اظهار داشت: اين قبيل افراد چنانچه در رشته هاي كارشناسي و بالاتر پذيرفته شوند به شرط نداشتن غيبت از خدمت ترخيص خواهند شد و در صورت پذيرش در رشته هاي مقطع كارداني مجاز به تحصيل نيستند.


آغاز توقيف خودروهاي داراي جريمه يك ميليون به بالا

رئيس مركز اجرائيات پليس راهور از آغاز توقيف خودروهاي داراي جريمه يك ميليون تومان به بالا در سراسر كشور خبر داد.
سرهنگ مرتضي دهقاني در اين رابطه اظهار كرد: براساس ماده 8 قانون اگر كسي ميزان جرايم صادر شده براي تخلفاتش به مرز يك ميليون تومان برسد و اقدام به پرداخت مبالغ جريمه نكند خودروي وي بايد توقيف و به پاركينگ منتقل شود.
وي ادامه داد: هم اكنون تمامي خودروهاي داراي اين ميزان جريمه در كشور شناسايي شده اند و همزمان با ابلاغ قانون نامه هاي هشدار به صاحبان اين دست از خودروها ارسال شد.
رئيس مركز اجرائيات پليس راهور گفت: لذا آن دسته از مالكان كه هشدارها را ناديده گرفته و اقدامي در جهت پرداخت جرايم خود نكرده اند خودرو آنها در تمامي استان هاي كشور توقيف خواهد شد.وي خاطرنشان كرد: خودروهاي توقيف شده تا زماني كه اقدام به پرداخت جرايم خود نكنند خودرو در پاركينگ باقي خواهد ماند.
 


روند رو به رشد نوسازي بافت هاي فرسوده در شرق تهران

شهردار منطقه 8 از افزايش 10درصدي صدور پروانه نوسازي در بافت هاي فرسوده شرق تهران خبر داد.
محمدمهدي شادالوئي با اعلام اين خبر گفت: از ابتداي سال تا شهريورماه، 368 مورد پروانه ساخت براي نوسازي بافت فرسوده صادر شده است.
وي با اشاره به روند رو به رشد افزايش صدور پروانه نوسازي در بافت هاي فرسوده شرق تهران افزود: اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل افزايش 10درصدي را نشان مي دهد.
شهردار منطقه 8 به ارائه تسهيلات به ساكنان محله هاي فرسوده اشاره كرد و گفت: به مالكاني كه ملكشان در بافت فرسوده واقع شده است، هنگام ساخت هم در بحث تراكم و هم در تعداد طبقات، امتيازاتي تعلق مي گيرد.
شادالوئي با تاكيد بر روند رو به رشد نوسازي بافت هاي فرسوده در منطقه 8 اظهار داشت: با اجراي طرح تفضيلي امتيازات ويژه اي براي نوسازي ها درنظر گرفته شده است.
وي با اشاره به اجراي طرح ساخت بزرگراه امام علي(ع) گفت: اجراي طرح ساخت ادامه بزرگراه امام علي(ع) در منطقه 8 تاثير به سزايي در نوسازي بافت هاي فرسوده شرق تهران داشت.
شهردار منطقه 8 افزود: با اجراي اين طرح 800 ملك فرسوده در اين منطقه تخريب شد.
شادالوئي با اشاره به نقش مشاركت شهروندان در نوسازي بافت هاي فرسوده گفت: شهرداري منطقه 8 با تمام تلاش و توان خود درصدد است بافت آسيب پذير اين منطقه را اصلاح كند.
وي در ادامه افزود: اميدوارم شهروندان با مشاركت بيشتر، روند رو به رشد نوسازي در اين منطقه را سرعت بخشند.


فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي: مناطق زلزله زده به 6 هزار كانكس نياز دارند

تبريز- خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه عاشورا آذربايجان شرقي، خواستار تامين 6 هزار كانكس براي مردم مناطق زلزله زده اين استان شد.
سرتيپ علي اكبر پورجمشيديان گفت: با توجه به در پيش بودن فصل سرما، پيشنهاد مي شود دولت اقدام به تامين 6 هزار كانكس، براي استقرار مردم زلزله زده تا زمان تكميل ساخت و ساز منازل تخريب شده آنان، كند.
اين فرمانده نظامي يادآور شد: در صورتي كه زلزله زدگان تا قبل از فصل سرما، در خانه هاي خود اسكان يافته باشند، اين امر مناسب خواهد بود ولي در غير اين صورت، مي توان آنها را به صورت موقت در كانكس ها اسكان داد. وي افزود: آواربرداري 50 روستاي زلزله زده برعهده مهندسي سپاه عاشورا بوده و سپاه 2 هزار واحد مسكوني در اين مناطق احداث مي كند.
 


گواهينامه رانندگي در شهر محل سكونت تمديد مي شود

رئيس صدور گواهينامه كشور گفت: آن دسته از گواهينامه هايي كه در شهرستان هاي مختلف صادر شده اند و مهلت قانوني استفاده از آنها به پايان رسيده، در تمامي مراكز پليس+10شهر محل سكونت افراد تمديد مي شود.
سرهنگ آقايي افزود: برخي از افراد گواهينامه خود را از شهرستان هاي ديگر دريافت كرده اند كه به دليل گذشت زمان مهلت قانوني استفاده از گواهينامه شان به پايان رسيده است.وي ادامه داد: اين افراد دغدغه چگونگي تمديد گواهينامه را نداشته باشند چرا كه به راحتي مي توانند با مراجعه به هريك از مراكز پليس +10 و تحويل مدارك اقدام به دريافت گواهينامه جديد كنند.
سرهنگ آقايي بيان داشت: اگر در زمان مقتضي افراد براي تمديد گواهينامه خود اقدام نكنند به ازاي هر سال ديركرد در تمديد مبلغ 5 هزار تومان بايد جريمه پرداخت كنند كه اين يك سال از اولين روز پايان انقضاي گواهينامه محاسبه مي شود.
 


اكثر افراد نابارور عاجز از پرداخت هزينه هاي درمان هستند

رئيس مركز تحقيقات سلولي صارم گفت: از آنجا كه اكثر مراجعان به مراكز درمان ناباروري را افراد طبقه متوسط و ضعيف جامعه تشيكل مي دهند با توجه به بالا بودن هزينه هاي درماني، اين افراد بدون حمايت دولت قادر به ادامه روند درمان خود نيستند.
دكتر ابوطالب صارمي با اعلام اين مطلب افزود: چندي است كه مسئولان با هشدار نسبت به روند كاهش جمعيت از مردم مي خواهند، صاحب فرزند شوند، اين در حاليست كه يكي از عوامل خودداري جوانان از صاحب فرزند شدن، هزينه هاي بالاي زندگي است.
وي با اشاره به «تدوين سند بهداشت باروري» از سوي وزارت بهداشت و تأكيد بر لزوم افزايش شاخص ميزان باروري در كشور، ادامه داد: به غير از افزايش هزينه هايي كه اكثر زوج ها براي صاحب فرزند شدن با آن روبرو هستند، بسياري از زوج هايي كه به طريق طبيعي امكان بارداري ندارند و مي بايست درمان هاي بارداري را شروع كنند به دليل هزينه هاي سنگين آن يا از ابتدا منصرف مي شوند يا در نيمه راه درمان خود را رها مي كنند.
رئيس مركز تحقيقات سلولي صارم ادامه داد: كمك هاي دولت براي انجام امور درماني به زوج هاي نابارور، مي تواند در قالب برنامه هاي تشويقي افزايش جمعيت صورت پذيرد.
وي گفت: به غير از مشكلات فيزيولوژيكي زن و مرد كه باروري و بارداري آنان را مختل مي كند، نداشتن آمادگي مانند پايين بودن درآمد، نداشتن مسكن مناسب و.. زوج ها را دچار مشكلاتي مي كند كه به طور ناخودآگاه آنان را از صاحب فرزند شدن محروم مي سازد.
دكتر صارمي خاطرنشان ساخت: اگر علت نازايي در زنان يا ناباروري در مردان درست تشخيص داده شود به كمك تكنيك هاي جديد درماني، اكثر مشكلات نازايي و ناباروري قابل درمان است.
وي افزود: هر چند اين بدان معني نيست كه هر كسي كه از روش هاي نوين درماني استفاده مي كند، بلافاصله بارور خواهد شد، زيرا شانس بارداري در زوجي كه مشكل باروري هم ندارند در هر ماه تنها 30 درصد است.
رئيس مركز تحقيقات سلولي صارم تصريح كرد: درمان ناباروري حداقل يك سال و در مواردي بيشتر به طول مي انجامد و اين امر نيازمند پيگيري هاي درماني از سوي زن و مرد است.
وي گفت: با امكانات جديد درماني مانند جنين اهدايي، تخمك اهدايي و رحم اجاره اي، امكان صاحب فرزند شدن براي مردان نابارور و زنان نازا امكانپذير شده است و به شرط نبود مشكلات مالي، براي اين افراد امكان درمان وجود دارد.
دكتر صارمي با اشاره به اينكه چنين پي گيري هايي مستلزم پرداخت هزينه هاي سنگين دارويي و جراحي است، تصريح كرد: متأسفانه بارها مشاهده شده، زوج هاي جوان تمام سرمايه خود را براي يك يا دو بار باردار شدن هزينه كرده اند.
وي افزود: اگر آمار افراد نازا و نابارور را در كشور حدود سه ميليون نفر در نظر بگيريم در صورت تخصيص بودجه به زوج هاي نابارور و تأمين هزينه هاي كمرشكن درمان ناباروري، اميد به فرزنددار شدن در آنان افزايش يافته، مي توانند با پي گيري درماني صاحب فرزند شوند.
 


16 و 17 شهريور ؛ بازار تابستانه محك به نفع كودكان سرطاني برگزار مي شود

بازار تابستانه محك طي روزهاي 16 و 17 شهريور ماه جاري از ساعت 10 صبح تا 9 شب در ساختمان بيمارستان و موسسه خيريه محك واقع در دارآباد تهران برگزار مي شود.
اين بازار با غرفه هايي ويژه تابستان مانند نوشيدني و خوراكي هاي تابستاني، پوشاك، صنايع دستي و ... پذيراي حضور خيران است.
گفتني است تمامي عوايد اين بازار صرف هزينه دارو و درمان كودكان مبتلا به سرطان محك خواهد شد.
موسسه خيريه و بيمارستان فوق تخصصي سرطاني كودكان محك در ابتداي بزرگراه ارتش،، سه راه ازگل، بلوار شهيد مژدي، بلوار محك، واقع شده است.


دخترلرستاني خواستگارش را غارنشين كرد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
دختر لرستاني با زدن دست رد به سينه خاطرخواهش بيش از ربع قرن است كه وي را مجنون و غارنشين كرده است.
ثريا دختري روستايي حدود 28 سال پيش به خاطرخواهش كه براي ازدواج با وي اصرار مي ورزيد نه گفت و از آن موقع تاكنون كه حدود سه دهه مي گذرد وي را مجنون و آواره بيابان و غارنشين كرده است.
سيدعزت جي افرا به دنبال اطمينان از مخالفت دختر مورد علاقه اش مبني بر ازدواج با او، مجنون شد و با ترك خانه و كاشانه به بيابان زد و در دامن تنگ و سنگلاخي يك غار محقر سكنا گزيده است و تمام مدت فصول گرم و سوزان تابستان تا يخبندان زمستان را در آنجا سپري مي كند.
اين غار در بياباني در شرق سد ايوشان حد فاصل شهرهاي بروجرد و خرم آباد واقع شده است.


رويدادهاي خارجي

با حجاب ها لندن را فتح مي كنند
مجري شبكه بي بي سي فارسي با انتشار عكسي از زنان محجبه در لندن خشم و تعجب خود را از رشد بي سابقه اسلام در اين شهر ابراز كرد.
«رعنا-ر» مجري شبكه بي بي سي فارسي با انتشار عكسي كه از يك واگن مترو شهر لندن از زنان محجبه گرفته، تعجب و خشم خود را از رشد زنان محجبه ابراز و سوال كرده كه آيا اسلام لندن را فتح كرده است؟ او در فيس بوك نوشته كه تنها زن بي حجاب آن واگن بوده است.
نظرات دوستان و همفكران اين مجري رسانه انگليسي نيز كه از كشورهاي مختلف اروپايي و آمريكايي هستند در مورد اين عكس بسيار جالب و خواندني است. دوستان اين كارمند وطن فروش ملكه انگليس با ابراز همدردي با وي نوشتند كه در شهرهاي مختلف اروپا و آمريكا نيز زنان مسلمان و محجبه بسياري را مي بينند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران فردي از هلند نوشته است: «سوار يك تراموا در آمستردام بشين، به عين خواهيد ديد، شايد 80 درصد محجبه هستند!»


گوريل قمه به دست يزد دستگير شد

يزد-خبرنگاركيهان:
شرور سابقه دار معروف به گوريل كه با تهديد قمه موجب سلب آسايش و امنيت عمومي شهروندان شده بود توسط پليس يزد دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان يزد گفت: در پي تماس تلفني شهروندان با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر ايجاد مزاحمت از سوي تعدادي اوباش كه با عربده كشي و ايجاد مزاحمت موجب رعب و وحشت شده بودند، ماموران انتظامي شهرستان يزد بلافاصله به محل اعزام شدند.
سرهنگ «يوسف سپهوند» اظهار كرد: با حضور پليس درمحل مشخص شد، دو نفر با يكدستگاه موتورسيكلت براي نواميس مردم ايجاد مزاحمت كرده و با دو نفر از بسيجيان كه امر به معروف و نهي از منكر مي كردند درگير شدند و با قمه، دست يكي از آنها را مجروح كردند و از محل متواري شدند.وي تصريح كرد: با بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد، متهم اصلي به نام «مهدي - م» معروف به «گوريل» از افراد سابقه دار و داراي سابقه شرارت نظير نزاع و در گيري، مزاحمت نواميس و تهيه و توزيع مشروبات الكلي است.
به گفته وي، محل اختفاي شرور مذكور شناسايي و دريك عمليات ضربتي توسط ماموران انتظامي دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان يزد درپايان خاطرنشان كرد: با تكميل پرونده، متهم جهت انجام مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي و روانه زندان شد.
 


سارق طلاي دختربچه ها به دام افتاد

زن جواني كه با پرسه زني در شهر طلاي كودكان را سرقت مي كرد، هنگام فرار از صحنه آخرين دزدي تصادف كرد و دستگير شد.
با حضور گشت كلانتري در محل، شهروندان در اظهارات خود عنوان داشتند كه راننده زن يك دستگاه خودرو پرايد نقره اي را در حين فرار از محل سرقت و پس از تصادف خودرو پرايد با يك دستگاه نيسان پارك شده در كنار خيابان دستگير كرده اند.
مالك خودروي نيسان در اظهارات خود به ماموران كلانتري گفت: در داخل حياط خانه مشغول شستن موتور بودم كه با سر و صداي «دزد - دزد» به خيابان آمدم. در همان لحظه، زن جواني را سوار بر يك دستگاه خودرو پرايد نقره اي رنگ مشاهده كردم كه با سرعت بسيار زيادي در حال فرار از محل بود. ناگهان كنترل پرايد از دست اين زن خارج شد و به شدت با خودرو نيسان من كه در كنار خيابان پارك شده بود تصادف كرد. قصد اعتراض به نحوه رانندگي وي را داشتم كه متوجه شدم اين زن يك سارق است و قصد فرار دارد. زمانيكه قصد داشتم مانع از فرار اين زن بشوم ناگهان او به شدت دست راست مرا گاز گرفت بگونه اي كه باعث خونريزي شديد محل گاز گرفتگي شد اما با حضور مردم و همسايگان در محل، اين زن دستگير شد.
با دستگيري و انتقال پروين، ع 37 ساله به كلانتري و با وجود تلاش وي براي بر هم زدن نظم داخل كلانتري، ماموران در بازرسي از وسايل همراه متهم، موفق به پيدا كردن يك عدد سيم چين و چند رشته طلاي بچه گانه شدند.
بنابراين گزارش با حضور مالباختگان در پايگاه پنجم و انجام مواجه حضوري، متهم از سوي دختر بچه ها مورد شناسايي قرار گرفت و پروين.ع نيز ضمن اعتراف به سرقت طلا و جواهرات دختر بچه ها، در اعترافات خود عنوان داشت: با ديدن طلا و جواهرات در دست دختر بچه ها وسوسه شده و به همين علت اقدام به سرقت مي كردم.سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتياد شديد متهم به مصرف مواد روانگردان شيشه از تمامي مالباختگاني كه در محدوده جنوب و جنوب غرب تهران به ويژه در منطقه خاني آباد نو، بدين شيوه و شگرد مورد سرقت طلا و جواهرات فرزندان خود قرار گرفته اند خواست تا جهت شناسايي متهم و طرح شكايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.


تغيير مسير رفت اتوبوس هاي منتهي به ميدان امام حسين(ع)

شركت واحد اتوبوسراني در اطلاعيه اي تغيير مسير حركت اتوبوس ها در مسيرهاي منتهي به ميدان امام حسين(ع) به دليل اجراي عمليات عمراني را اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: به منظور خدمت رساني مطلوب تر به شهروندان و با توجه به گسترش عمليات سنگ فرش ميدان امام حسين(ع) و خيابان 17 شهريور شمالي، خيابان خشكبارچي مسدود گرديده و مسير رفت اتوبوسهاي خط 7202 تغيير يافته است و اتوبوسهاي خط موصوف بجاي تردد از خيابان منتظري و خشكبارچي از خيابان افروز و خيابان شهبازي عبور مي نمايند.
لازم به ذكر است در اين تغيير مسير ايستگاهي حذف نشده و مسافت رفت و برگشت آن خط از 12800 به 12500 متر كاهش يافته است.


3 كشته در تصادف جاده بادرود - كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
براثر تصادف يك دستگاه تريلر با سواري پژو 405 در كيلومتر 6 جاده بادرود - كاشان، 3 نفر كشته و يك نفر مجروح شدند.
بنابراين گزارش، شدت تصادف به حدي بود كه سه نفر از سرنشينان سواري در دم جان باختند و يك زخمي اين سانحه كه وضعيت وخيمي دارد به بيمارستان شهيد بهشتي كاشان منتقل شد.نيروهاي امداد و نجات هلال احمر بادرود سرنشينان خودرو سواري را با تلاش بي وقفه از داخل ماشين خارج كردند.علت تصادف، سرعت بالا و انحراف به چپ خودروي سواري پژو اعلام شده است.


زن يهودي امير قطر، شريك جرم همسرش

منابع آگاه افشا كردند كه امير قطر، همسر چهارمي به نام «توته» دارد كه يك مراكشي يهودي تبار است و شيخ حمد به ندرت از وي نام مي برد.
به گزارش مشرق، شايد تاكنون كمتر كسي بداند يا اطلاع داشته باشد كه شيخ «حمد بن خليفه آل ثاني» امير قطر داراي همسري يهودي است.
به نوشته پايگاه خبري «تاپ نيوز» كه زير نظر «ناصر قنديل» تحليلگر برجسته لبناني اداره مي شود، در واقع همسر چهارم امير قطر «توته» نام دارد كه از يهوديان كشور مراكش به شمار مي آيد كه در جنايت قتل و ترور با شوهرش دست داشته است.
اطلاعات موجود تاكيد مي كند كه «توته» در ماجراي كشته شدن «بوكاشوش يوسف» انديشمند جهان اسلام و يك افسر اطلاعات به نام «سفيان» و همسرش نقش داشته است.اين منابع انگشت شمار و آگاه تاكيد مي كنند كه امير اين زن را به عنوان مونس خلوت هاي خود در كاخش در شهر «طنجه» مراكش انتخاب كرده بود تا هرگاه به اين كشور مي رود در ركابش باشد چون به دام عشق و علاقه وي گرفتار آمد پس از مدتي او را به همسري خود برگزيد.اين منابع مي گويند كه موزه از علاقه شيخ حمد به توته آگاه است و به همين دليل همواره مورد حسد موزه قرار دارد و همين موجب شده تا موزه لحظه اي از امير قطر غافل نباشد به گونه اي كه اين حس حسادت موجب شد تا شيخه موزه كاخي را براي خود در شهر مراكش بنا كند كه هرگاه امير قطر به مراكش سفر مي كند به جاي رفتن به كاخ طنجه در كاخ موزه باقي بماند.
اما در اين ارتباط منابع آگاه ديگر در «مراكش» كه به «پايتخت همجنس بازان جهان» معروف است افشا مي كنند كه شيخ «حمد بن جاسم بن جبر آل ثاني» نخست وزير و وزير خارجه قطر خانه اي بسيار مجلل و مدرن در اين شهر و در كنار كاخ شيخه موزه بنا كرده تا همواره در نزديكي همسر امير قطر باشد و حتي برخي منابع آگاه از خلوت هاي اين دو در نبود امير قطر در اين شهر سخن گفته اند و موجب شده تا حرف و حديث هاي بسياري درباره رابطه موزه، دست راست امير قطر با حمد بن جاسم، صندوقچه اسرار امير قطر بر سر زبان ها بيفتد.
نخستين كسي كه راز يهودي بودن همسر چهارم شيخ حمد، امير قطر را برملا كرد كسي نبود جز «بوكاشوش يوسف» انديشمند و روزنامه نگار مسلمان و همين موجب شد تا امير قطر از «محمد ششم» پادشاه مراكش كه سمت رياست سرويس اطلاعات و امنيت عمومي و خصوصي كشورش را نيز عهده دار است، بخواهد اين مانع را از پيش رو بردارد و همين موجب مي شود تا راز كشته شدن اين انديشمند مسلمان برملا شود.به اين ترتيب «بوكاشوش» در يكي از روزها كه از ملاقات مادر بيمارش از يكي از بيمارستان هاي مراكش خارج مي شد، توسط سه خودرو سياه وابسته به دستگاه امنيت و اطلاعات مراكش زير گرفته شد و به قتل رسيد.
پس از آن نيز يكي از افسران اطلاعات مراكش كه با اين قضيه در ارتباط بود نيز با ريختن سمي ناشناخته در پيتزايش به همراه همسرش به قتل رسيد بي آنكه تحقيقات نشان دهد كه اصلا اين پيتزا چگونه به دست اين افسر سازمان اطلاعات رسيده است و اينكه آيا پيتزافروشي در مراكش وجود دارد كه بر روي جعبه هاي پيتزايش هيچ نام و نشان يا شماره تماسي از خود برجا نگذارد.


زني كه 10 شوهرش را كشت!

زني براي دهمين بار همسر خود را به دليل تصاحب پول بيمه به قتل رساند.
به گزارش مشرق «شارون ماكس ول» 44 ساله به اتهام قتل دهمين شوهر خود «گوردون ماكس ول» بر سر تصاحب 175 هزار دلار پول بيمه، توسط پليس شهر «گيلمر» تگزاس دستگير شد «شارون ماكس ول» در اعترافات ابتدا قتل را به گردن نگرفت اما بعد از تحت فشار قرار گرفتن توسط پليس، قتل همسرش را پذيرفت.
خانم «ماكس ول» در دادگاه اعتراف كرد كه به دليل به دست آوردن پول بيمه فوت شوهرش، سه بار از فاصله نزديك به سر وي شليك كرده و بعد از كشتن شوهرش، جسد او را به داخل ماشين قديمي در پشت حياط خلوت انداخته و با گازوئيل او و ماشين را به آتش كشيده است.وي در ادامه پرده از ساير جنايات هولناك خود برداشت و اظهار داشت كه شوهران قبلي خود را به همين شكل از بين برده و بيمه آنها را دريافت كرده است. دادگاه ايالت تگزاس طي محاكمه علني خانم «ماكس ول» را به حبس ابد محكوم كرده و تا سال 2042 او نمي تواند از آزادي به قيد وثيقه هم استفاده كند.


پادرمياني معشوقه اسرائيلي سيف الاسلام

معشوقه سابق فرزند قذافي از توني بلر خواست جان سيف الاسلام را نجات دهد.
به گزارش روزنامه ديلي ميل «اورلي فاينرمان» زن اسرائيلي و مدل لباس در نامه اي خطاب به توني بلر نخست وزير پيشين بريتانيا از او خواست براي نجات جان سيف الاسلام پسر معمر قذافي رهبر سابق ليبي اقدام كند.گفته مي شود اورلي آخرين معشوقه سيف الاسلام قذافي بود.
اين روزنامه نوشت: سيف الاسلام در صورت محاكمه در ليبي به دليل نقش كليدي در كشتار معترضان و انقلابيون ليبي در سال 2011، با مجازات اعدام روبه رو خواهد شد.
اورلي در اين نامه از بلر به عنوان يكي از دوستان قديمي اش، اين درخواست را مطرح كرده است.
اورلي 41 ساله كه در زمينه هاي گويندگي و بازيگري در تلويزيون اسرائيل فعاليت مي كند براي نخستين بار در سال 2005 در لندن با سيف الاسلام قذافي آشنا شد و به مدت 6 سال با او رابطه نزديك و عاشقانه داشت.گفتني است، سيف الاسلام فرزند نخست قذافي از همسر دومش و متولد 1972 است. سيف الاسلام در حكومت سابق ليبي، سمت رسمي نداشت اما در عمل، نفر دوم حكومت بود و از او به عنوان جانشين پدرش براي رهبري ليبي ياد مي شد.
 


قتل ملكه كوكائين

يكي از قاچاقچيان موادمخدر كلمبيا كه به ملكه كوكائين مشهور است به ضرب گلوله چند فرد ناشناس به قتل رسيد.
بنا بر اعلام پليس محلي شهر «مدلين»، «گريسلدا بلانكو» 69 ساله هنگام خروج از يك فروشگاه مورد حمله چند فرد مسلح قرار گرفت و كشته شد.«بلانكو» يكي از اولين قاچاقچيان كلمبيايي بود كه در دهه هاي 1970 و 1980 ميلادي اقدام به قاچاق محموله اي بزرگ از موادمخدر به آمريكا كرده بود.
«بلانكو» در سال 1985 ميلادي به اتهام قاچاق موادمخدر به 20 سال حبس در يكي از زندان هاي آمريكا محكوم و پس از اتمام دوره به كلمبيا منتقل شد.
خانواده «بلانكو» پس از كشته شدن او ادعا كردند «گريسلدا» پس از بازگشت به كلمبيا ارتباط خود را با قاچاقچيان موادمخدر قطع كرده بود.به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي پليس «مدلين» در تلاش براي يافتن انگيزه افراد مسلح از ارتكاب به اين جنايت است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14