(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 شهریور 1391 - شماره 20299

نخست وزير لبنان : اجازه نمي دهيم عده اي كشور را به سمت جنگ داخلي ببرند
آمريكا به همراه 24 كشور در خليج فارس رزمايش برگزار مي كند
تجمع معترضان وال استريت عليه جنگ طلبي حاكمان آمريكا
جلسه پنهاني تركيه، اسرائيل، عربستان و آمريكا عليه مردم سوريه
هشدار چين به واشنگتن همزمان با سفر كلينتون به پكن
درگيري با پليس آل خليفه در منامه و ديگر شهرهاي بحرين
شاه اردن دولت و پارلمان را از وحشت اعتراض هاي مردمي منحل مي كند
ادامه درگيري كاتوليك ها و پروتستان ها در خيابان هاي بلفاست
تداوم اعتراض ها به كشتار معدنچيان در آفريقاي جنوبي
دبيركل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبكه تلويزيوني الميادين:
اسرائيل از تار عنكبوت هم سست تر است
گسترش اعتصاب كاركنان لوفت هانزا به ديگر شهرهاي آلمان
چها رسوي پنج قا ره


نخست وزير لبنان : اجازه نمي دهيم عده اي كشور را به سمت جنگ داخلي ببرند

نخست وزير لبنان تأكيد كرد دولت هرگز به احدي اجازه نخواهد داد كه كشور را به سمت جنگ داخلي و فتنه انگيزي سوق دهد.
به گزارش فارس به نقل از المنار، «نجيب ميقاتي» گفت: دولت هرگز به احدي اجازه نخواهد داد كه بار ديگر كشور را به سمت جنگ داخلي پيش ببرد.
وي افزود: دولت در سطح سياسي و امنيتي در آمادگي كامل قرار دارد و ثبات كشور و امنيت اقتصادي و اجتماعي همگي خطوط قرمزي هستند كه هرگز عبور از آنها آسان نخواهد بود.
ميقاتي تأكيد كرد: وظيفه همه است كه از اين گزينه ها كه ضامن لبنان متحد و يكپارچه است، طرفداري كنند. وي تصريح كرد دولت با روش هاي فني و اداري جديد در تلاش است تا برخي مشكلاتي كه در دوره گذشته در بخش ارتباطات واطلاع رساني به وجود آمد، رفع كند.
 


آمريكا به همراه 24 كشور در خليج فارس رزمايش برگزار مي كند

بزرگترين رزمايش خاورميانه سه هفته ديگر با حضور 25 كشور از جمله آمريكا در خليج فارس برگزار مي شود.
به نوشته روزنامه نيويورك تايمز در اين رزمايش مسئله مين روبي خليج فارس تمرين خواهد شد.اين روزنامه نام اين كشورها را ذكر نكرده است ولي گفته است كه اين كشورها نگران بسته شدن تنگه هرمز از سوي ايران هستند.ايسنا به نقل از اين روزنامه گزارش داد كه آمريكا در نظر دارد يك سيستم دفاع موشكي در خاك قطر مستقر سازد.قطر از جمله كشورهايي است كه همسو با تركيه، عربستان و آمريكا سعي دارد اوضاع سياسي سوريه و برخي كشورهاي ديگر منطقه را به آشوب بكشاند.اين سامانه دفاعي به همراه دو سامانه دفاع موشكي ديگر كه در تركيه و سرزمين هاي اشغالي نصب شده اند هر نوع فعاليت موشكي در منطقه را به طور دقيق پوشش خواهند داد.
 


تجمع معترضان وال استريت عليه جنگ طلبي حاكمان آمريكا

معترضان وال استريت در كاروليناي شمالي در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا بار ديگر تجمع كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، گروهي از فعالان ضددولتي آمريكا به همراه اعضاي جنبش وال استريت براي چندين روز پياپي در شهر «شارلوت» كاروليناي شمالي تجمع و عليه نظام سياسي و اقتصادي حاكم بر كشورشان شعار دادند.
سايت خبري «يو اس اي تودي» در اين باره نوشت گروهي از معترضان با تجمع در يك كليسا عليه اوضاع اقتصادي و وضعيت كارگران اين كشور موضع گرفتند.
شبكه تلويزيوني الجزيره نيز اعلام كرد، معترضان كه تظاهرات خود را تحت عنوان «اشغال وال استريت جنوب» راه اندازي كرده اند عليه جنگ و حرص مالي شركت هاي آمريكايي شعارهايي دادند.
طي روزهاي گذشته هزاران نفر از مردم آمريكا متشكل از 80 گروه محلي و ملي مقابل ساختمان مركزي آمريكا در اين شهر و دفتر مركزي بانك «ولفزكارگو» تجمع و عليه نظام دو حزبي حاكم بر كشورشان اعتراض كردند.
«نه دموكرات ها را مي خواهيم نه جمهوري خواهان را» يكي از مهمترين شعارهاي معترضان آمريكايي بود.
يكي از معترضان در گفت وگو با خبرنگار الجزيره گفت: از دادن راي به اوباما پشيمان است و ديگر اين اشتباه را تكرار نخواهد كرد.
معترض ديگري گفت: هر دو حزب اصلي آمريكا مورد حمايت شركت هاي بزرگ هستند و ما صداي ملتيم.


جلسه پنهاني تركيه، اسرائيل، عربستان و آمريكا عليه مردم سوريه

نشست سري مسئولان اطلاعاتي تركيه، رژيم صهيونيستي، عربستان و آمريكا در آنكارا براي افزايش خشونت و درگيري در سوريه فاش شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، روزنامه فلسطيني «المنار» فاش كرد، «هاكان فيدان»، رئيس سرويس اطلاعات تركيه در مقر اطلاعاتي اين كشور ميزبان يك نشست سري با حضور «بندر بن سلطان» همتاي عربستاني خود، چند عضو برجسته سازمان جاسوسي موساد و دو مقام ارشد امنيتي آمريكا بود. به گفته منابع مطلع، محور اصلي بحث اين افراد، چگونگي اعزام عناصر تكفيري و القاعده از كشورهاي ليبي، يمن و پاكستان به سوريه بوده است.
بندر بن سلطان گفت اگر سلاح هاي بيشتري از اسرائيل خريداري شود و از طريق تركيه و لبنان وارد سوريه گردد، دولت رياض از اين طرح پشتيباني مالي مي كند.
چگونگي حملات نامنظم تروريست ها به مناطق مسكوني سوريه، عمليات آدم ربايي، راه اندازي كشتارهاي فجيع و سپس گرفتن انگشت اتهام به سمت دولت دمشق، نحوه مسلح كردن تروريست ها به سلاح هاي پيشرفته تر از جمله موضوعاتي بودند كه در اين نشست مورد بررسي قرار گرفته و هر سه طرف بر روي آنها به توافق رسيدند.
شركت كنندگان در اين نشست همچنين خواستار افزايش پايگاه هاي جاسوسي در مناطق مرزي تركيه و سوريه شده اند. هدف اصلي اين پايگاه ها نيز جذب آوارگان سوري به «ارتش آزاد سوريه» است.
به گفته منابع آگاه وابسته به المنار، بندر بن سلطان همچنين خواستار اجراي عمليات انتحاري و انفجار در عراق شده است. وي پيشنهاد داد كه اين انفجارها به گونه اي باشد تا دولت دمشق به انجام آنها متهم شود تا مقامات بغداد مجبور شوند عليه سوريه موضع بگيرند.
يكي از دو آمريكايي حاضر در جلسه سري آنكارا، معاون «ديويد پترائوس» رئيس سازمان سيا بوده است. خود پترائوس نيز دوشنبه به آنكارا رفت و پس از مذاكرات پشت پرده با روساي دستگاه جاسوسي تركيه، به فلسطين اشغالي رفت.
دولت آمريكا هم اكنون مستقيما عناصر القاعده و طالبان را در مناطق جنوبي هلمند آموزش مي دهد. هفته گذشته عناصر تروريستي وابسته به القاعده در لبنان اعلام كردند كه اعضاي جنبش حزب الله و طرفداران شيعه آنها را در لبنان هدف حمله قرار مي دهند.
اظهارات صريح هيگ
به گزارش خبرگزاري مهر، «ويليام هيگ» وزير خارجه انگليس طي بيانيه اي، آشكارا اعلام كرد كه كشورش با مخالفان سوري موسوم به «ارتش آزاد سوريه» به مدت يك ماه است كه ارتباط دارد. در اين بيانيه آمده است كه كناره گيري «بشار اسد» از قدرت اجتناب ناپذير است.
وي از جامعه جهاني خواست تا براي سقوط دولت اسد آماده باشند و در جهت حمايت از دولت آتي سوريه برنامه ريزي كنند.
ديدار «احمد داود اوغلو» وزير خارجه تركيه با رئيس مجلس عراق در آنكارا پشت درهاي بسته و همچنين مذاكره «جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا با مقامات بغداد طي روزهاي اخير نيز حول و حوش مسئله سوريه بوده است.
به اعتقاد كارشناسان، بايد منتظر اقدامات هماهنگ و شديد تر قدرت هاي خارجي عليه دولت «بشار اسد» طي روزهاي آتي باشيم. البته مشخص است كه دولت عراق با تركيه و آمريكا در اين خصوص همكاري نخواهد كرد.
استقبال مردم از ارتش
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي پيروزي نيروهاي ارتش سوريه و ورود آنها به مناطق پاكسازي شده در شهرهاي مختلف، مردم و شهروندان سوري با گل و شيريني از نظاميان دولتي استقبال كردند.
كشف تونل 500 متري انتقال سلاح، انهدام ده ها مقر تروريستي در شهرهاي مختلف و هلاكت 100 تروريست در شهرهاي «الشيفونيه» و «حمص» از مهمترين تحولات ميداني اين كشور بود.
خبر ديگر اينكه «پيتر مائورر» رئيس صليب سرخ جهاني طي سفري سه روزه به سوريه، با رئيس جمهور و ساير مقامات اين كشور ديدار كرد.
مائورر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شرايط انساني در سوريه به سرعت رو به وخامت مي رود. خبر ديگر اينكه، وزارت خارجه روسيه اعلام كرد، جنايات تروريست هاي فعال در سوريه به جنايات شبكه القاعده شباهت هاي زيادي دارد.


هشدار چين به واشنگتن همزمان با سفر كلينتون به پكن

همزمان با سفر وزير خارجه آمريكا به چين، پكن نسبت به هرگونه دخالت واشنگتن در امور كشورهاي منطقه هشدار داد.
به گزارش فارس به نقل از رويتر، وزارت خارجه چين در آستانه سفر هيلاري كلينتون به اين كشور، آمريكا را از هرگونه دخالت در مناقشات منطقه برحذر داشت.
سخنگوي وزارت خارجه چين كه در آستانه ميزباني از «هيلاري كلينتون» در يك كنفرانس خبري سخن مي گفت با ابراز نگراني از دخالت هاي آمريكا در امور كشورهاي منطقه، اظهار داشت واشنگتن هيچ كمكي به مناقشات دريايي كشورهاي منطقه نمي كند.
«هونگ لي» افزود: ما بارها به مقامات آمريكايي گفته ايم كه در اين منطقه دخالت هاي جانبدارانه نكنند و در راستاي ثبات و صلح منطقه اي عمل كنند.
كلينتون، ديروز به منظور ديدار و گفت وگو با مقامات چيني در زمينه اختلافات ارضي منطقه شرق آسيا كه اخيرا به اوج خود رسيده است وارد پكن شد.
گفتني است آخرين باري كه كلينتون به چين سفر كرد دخالت هايش در امور داخلي چين به بروز تنش در روابط دو كشور منجر شد.


درگيري با پليس آل خليفه در منامه و ديگر شهرهاي بحرين

تظاهرات آرام مردم بحرين در حمايت از زندانيان سياسي با مداخله نيروهاي رژيم آل خليفه به خشونت كشيده شد.
گزارشات رسيده از بحرين، از درگيري شديد بين انقلابيون و نيروهاي رژيم آل خليفه در منامه و روستاها و مناطق اطراف پايتخت همچون «سيترا» و «حفض» حكايت دارد.اين در حالي است كه سه روز قبل نيز تظاهرات گسترده اي در منامه در حمايت از زندانيان سياسي برگزار شد. چندين هزار نفر از مردم بحرين از زمان آغاز اعتراضات در اين كشور از 19 ماه قبل توسط رژيم آل خليفه دستگير شدند.
خبرگزاري فارس نيز به نقل از رسانه هاي بحريني گزارش داد، ائتلاف 14 فوريه بحرين خواستار برگزاري تحصن و گردهمايي مقابل خانه چهره هاي سرشناس مخالف شد كه در زندان هاي رژيم آل خليفه به سر مي برند و اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي آل خليفه با حمايت اشغالگران سعودي به يك تظاهرات آرام مردمي در شهر حفض حمله كرده و گاز اشك آور به سمت مردم شليك كردند، در مقابل مردم بحرين نيز ده ها حلقه لاستيك را آتش زده و خيابان ها را براي جلوگيري از حمله نيروهاي امنيتي به محله هاي مسكوني بستند.
خبر ديگر از بحرين اين كه دستگاه قضايي آل خليفه احكام صادر شده عليه 20 نفر از سران مخالف رژيم اين كشور را تائيد كرد كه در جريان اعتراضات مردمي اين كشور بازداشت شده بودند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري النشره، مقامات قضايي رژيم آل خليفه اعلام كردند، احكام حبس صادر شده عليه 20 نفر از سران معارض اين كشور در دادگاه تجديدنظر مورد تاييد قرار گرفت.
بر اين اساس احكام صادر شده عليه اين افراد «عبدالهادي الخواجه»، فعال برجسته حقوق بشر بحريني به حبس ابد محكوم شده است.


شاه اردن دولت و پارلمان را از وحشت اعتراض هاي مردمي منحل مي كند

منابع سياسي اردني پيش بيني كردند شاه اردن از بيم تشديد نارضايتي مردمي دولت و پارلمان را منحل كند.
به گزارش فارس، روزنامه الحيات چاپ لندن نوشت: منابع سياسي اردني بعيد ندانستند كه عبدالله دوم شاه اردن قبل از پايان سال جاري ميلادي دولت و پارلمان را منحل كند.
اين منابع افزودند: اين امر بعد از آن صورت خواهد گرفت كه شاه اردن تصميم دولت براي افزايش قيمت سوخت را از بيم افزايش اعتراض هاي مردمي و استفاده برخي از نيروهاي مخالف به ويژه اخوان المسلمين از اين تصميم به حالت تعليق درآورد.
شهرهاي مختلف اردن شاهد اعتراضات مردمي نسبت به بالا بودن قيمت ها و اوضاع دشوار معيشتي از جمله قيمت بالاي سوخت و درخواست براي اجراي اصلاحات سياسي در اين كشور هستند.
شاه اردن نگران است كه انقلاب تونس و مصر در اين كشور تكرار شود.


ادامه درگيري كاتوليك ها و پروتستان ها در خيابان هاي بلفاست

درگيري ها بين كاتوليك هاي مخالف انگليس و پروتستان هاي موافق اين كشور در ايرلند شمالي همچنان ادامه دارد.
خبرگزاري فارس به نقل از بي بي سي نوشت، درگيري ها بين كاتوليك هاي استقلال طلب و پروتستان هاي موافق انگليس در شهر «بلفاست» ايرلند شمالي روز دوشنبه در حالي وارد روز دوم شد كه خبر مي رسد شمار مجروحين به 35 نفر افزايش يافته است.
روز يكشنبه اعلام شده بود كه در جريان برگزاري مراسم رژه در ميدان «كارلايل» و خيابان «كليفتون» دو گروه به شدت با يكديگر به زد و خورد پرداختند و پس از حضور پليس ضد شورش اين درگيري ها باز هم شدت گرفت.
پيش از اين گزارش هاي منتشر شده نشان مي دهد 26 نيروي پليس در جريان اين درگيري ها مجروح شده اند.
گفتني است، كاتوليك هاي ايرلند شمالي براي جدايي از انگليس و پيوستن به جمهوري ايرلند مدت هاست كه فعاليت مي كنند. هفته گذشته نيز در جريان وقوع درگيري هاي مشابه هفت تن از نيروهاي امنيتي مجروح شدند.


تداوم اعتراض ها به كشتار معدنچيان در آفريقاي جنوبي

معدنچيان آفريقاي جنوبي بار ديگر در اعتراض به كشتار سه هفته پيش 34معدنچي تظاهرات كردند و با پليس درگير شدند.
به گزارش ايسنا پليس ضد شورش آفريقاي جنوبي به سوي معدنچيان معترض در يك معدن طلا در ژوهانسبورگ گاز اشك آور و گلوله شليك كرد.
اين موج جديد ناآرامي ها كمتر از سه هفته پس از كشته شدن 34 معدنچي توسط پليس در يك معدن پلاتين واقع در ماريكانا رخ داد. كشته شدن اين 34 معدنچي خونبارترين رويداد از زمان خاتمه حكومت سفيدپوستان در سال 1994 در آفريقاي جنوبي محسوب مي شود.
در تازه ترين اين درگيري ها روز دوشنبه در معدن طلاي نزديك ژوهانسبورگ، 60 كارگر دست به اعتصاب زدند كه اين اعتصاب با دخالت پليس و پرتاب گاز اشك آور و شليك گلوله پايان يافت.
سخنگوي پليس آفريقاي جنوبي گفت: در جريان اين رويداد كه ميان معدنچيان سابق، كارگران و گارد امنيتي رخ داد، چهار تن مجروح شدند. هم چنين چهار تن نيز دستگير شدند.


دبيركل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبكه تلويزيوني الميادين:

اسرائيل از تار عنكبوت هم سست تر است

دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به تهديدهاي رژيم صهيونيستي گفت: اگر اسرائيل به ما حمله كند ما به دفاع بسنده نخواهيم كرد و اگر لازم باشد وارد الجليل هم مي شويم.
سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان، در گفت وگو با شبكه «الميادين» به موضوعات مختلفي همچون تهديدات رژيم صهيونيستي، بحران سوريه و جمهوري اسلامي ايران پرداخت.
نصرالله گفت: در امتداد فلسطين اشغالي هر هدفي كه به ذهن شما خطور كند در تيررس موشك هاي مقاومت است و ما اهداف را انتخاب مي كنيم؛ و هدف نظامي يا غيرنظامي باشد، اسرائيلي ها مي دانند كه ما اين امكانات را در اختيار داريم. امروز بازدارندگي واقعي ايجاد شده است. از سال 2000 تا 2006 هيچ جنگي در مرزهاي جنوبي رخ نداد اما جنگ تموز (33روزه) هدفش نابود كردن مقاومت در لبنان بود، اما آنها شكست خوردند. از آن روز بازدارندگي حقيقي ايجاد شد. اگر ملت ها اراده كنند مي گويم كه اسرائيل از تار عنكبوت هم سست تر است.
دبيركل حزب الله لبنان افزود: اسرائيل نقاط ضعفي دارد و كار ما كشف اين نقاط ضعف است. زماني كه اين رژيم بخواهد كشور ما را نابود كند، من هرچه در توان داشته باشم به كار خواهم گرفت. شايد جهان عرب عادت نكرده باشد كه در اين سطح وارد مبارزه شويم ولي ما به اين سطح رسيده ايم. مثلاً اسرائيل ايستگاه هاي توليد برقي دارد كه اگر زده شود، تأثيرات اقتصادي بسيار عميقي خواهد داشت.
نصرالله تأكيد كرد كه مقاومت توان زدن اين ايستگاه ها را دارد و افزود: اگر اين اطلاعات را نداشتيم از اين ايستگاه ها صحبت نمي كرديم. مقاومت هيچ وقت دروع نگفته است و هميشه به گفته خود عمل كرده است. امروز ملت ما و همچنين دشمنان، ما را باور دارند. اين توفيقي از جانب خداست قبل از هر چيز. دوم هم اينكه نتيجه تجربه است. تهديدي نمي كنيم اگر از عناصر اجرايي اين تهديد مطمئن نباشيم... اگر تهديدهاي اسرائيل وجود نداشت، مي توانستند به دنبال علت حرف ما باشند اما ما امروز مقابل سيلي از تهديدهاي اسرائيل هستيم. رتبه بندي حزب الله در اسرائيل، رتبه بندي راهبردي است.
نصرالله در ادامه با اشاره به تهديدهاي اسرائيل به جنگ، تأكيد كرد: گزينه هاي ما نامحدود است. اگر اسرائيل به ما حمله كند، ما به دفاع بسنده نخواهيم كرد. روزي به رزمندگان گفتم كه آماده باشيد شايد روزي بيايد كه ما وارد الجليل شويم. اين مسئله هنوز هم به قوت خود باقي است و جزئي از گزينه هاي ماست.
نصرالله تأكيد كرد: بنيامين نتانياهو و ايهود باراك جدي هستند و قصدشان براي جنگ با ايران جدي است. اين دو برداشت شان اين است كه نمي توان وضعيت را به حال خود رها كرد. مي دانند كه هيچ برنامه نظامي هسته اي در ايران نيست اما هدف اين است كه ايران را بزنند زيرا اين كشور پيشرفته است و روز به روز قدرتمندتر و بانفوذتر مي شود.
نصرالله افزود: اسرائيل، ايران را مشكل خود مي داند و برنامه هسته اي بهانه اي براي زدن ايران است. نتانياهو و باراك مي خواهند ايران را بزنند و منطقه را به جنگ بكشانند و آمريكايي ها را نيز به همراه برخي كشورهاي عربي به جنگ بكشانند... در جنگ تموز [33 روزه] حزب الله حدود 170 اسرائيلي را كشت حال ببينيد كه اين آمار در جنگ با ايران چقدر خواهد بود. براساس اطلاعات از درون رژيم اسرائيل و وضعيت ارتش بعيد مي دانم كه اسرائيل اقدام به آغاز جنگ عليه ايران بكند.
دبيركل حزب الله در ادامه گفت: تأكيد مي كنم براساس اطلاعاتم و آنچه از مسئولان ايراني شنيدم، دستور واكنش و پاسخ صادر شده و پاسخ ايران بسيار بزرگ خواهد بود.
ايران ساكت نمي نشيند تا تأسيسات هسته اي اش زده شود. حد و اندازه واكنش ايران فقط به درون رژيم اسرائيل محدود نمي شود و پايگاه هاي آمريكا در منطقه نيز ممكن است جزئي از اهداف باشد... آمريكا تصميم گيرنده است. اسرائيل در گذشته آلت دست انگليس بود و امروز آلت دست آمريكاست. هرچه اسرائيل انجام مي دهد مسئوليتش بر عهده آمريكاست. در آنچه در منطقه جاري است، آمريكا تصميم گيرنده است و مسئول هر اقدامي است كه اسرائيل بكند.
نصرالله در ادامه به تحولات منطقه اشاره كرد و گفت: در بحرين نظام به دنبال اصلاحات نيست و نمي خواهد گفت وگو كند در حالي كه ما به سوريه رفتيم و ديديم كه نظام اين كشور عليه اسرائيل و حتي طرح آمريكا در منطقه است.
سوريه مشكلات بزرگي دارد اما براي انجام گفت وگو و اصلاح آماده است. حالا آيا بايد با اين نظام جنگيد و سوريه را نابود كرد؟
نصرالله نظام سوريه را متفاوت دانست و در توضيح اين اظهارنظر خود افزود: اول اينكه عضو مقاومت و ضد اسرائيل است و آمادگي خود را براي گفت وگو [ با مخالفان] اعلام كرده است. خيانتكار هم پيدا مي شود. اما سوريه مردمي وطن دوست دارد. من مي گويم كه تشخيص از ابتدا غلط بود. من در ابتداي اتفاقات و در هفته اول به سوريه رفتم و با بشار اسد ديدار كردم. به او گفتم كه مسائل بزرگ تر مي شود و مردم خواسته هايي دارند. به من گفت: درست است. پرسيدم راه حل چيست؟ اسد گفت كه آماده گفت وگو و اجراي اصلاحات است.
نصرالله ادامه داد: پرسيدم اگر اصلاحات و مذاكرات با مخالفان به لغو ماده هشتم قانون اساسي [حاكميت حزب بعث] برسد چه؟ گفت آماده است اين ماده را لغو كند. ماده اي كه حزب بعث را حزب حاكم در سوريه مي داند. بيش از اين ديگر چگونه ممكن است اصلاحات انجام بشود؟ اما مخالفان قبول نكردند وارد گفت وگو شوند و خواستند نظام را ساقط كنند. مسائل به سمت خونريزي و تخريب رفت. از آن روز تاكنون موضع من اين است. هيچ سلاح و پولي هم به سوريه ارسال نكرده ام. فقط گفته ام بفرماييد گفت وگو كنيد و راهكاري سياسي بيابيد. برخي كشورها قبول كرده اند كه ضامن حل و فصل سياسي شوند مانند روسيه. ما مي گوئيم كه سوريه را ويران نكنيد. خون مردم و ملت و ارتشش را حفظ كنيد.
تا اين لحظه با همه اتفاقاتي كه افتاده است، تنها منطق مقبول اين است كه همه به گفت وگو بازگردند و راهكاري سياسي در پيش بگيرند.
دبيركل حزب الله اعلام كرد: شكل گيري هر نظام اهمال كار عربي خطري واقعي براي منطقه، سوريه، لبنان و مقدسات [مسلمانان] است. سياست آمريكا در منطقه اسرائيلي است و سياست ايران در خاورميانه فلسطيني است. ايران و امام خامنه اي مي گويند كه نظام سوريه بماند و اصلاحات كند. هيچ كس نمي خواهد كه نظام سوريه همينطور كه هست بماند. اين نظام به اصلاحات نياز دارد اما ساقط كردنش خدمت به آمريكا و اسرائيل است. ايران تلاشي حقيقي در جنبش عدم تعهد [ براي حل بحران سوريه] مي كند ايران با ترك ها وارد گفت وگو و وارد همكاري با كوفي عنان شد. ايران كمك مي كند و موضع [جانبدارانه] ندارد. ايران براي تشكيل گروه تماس تلاش مي كند تا به سرانجام مورد انتظار در سوريه برسد.
دبيركل حزب الله درادامه افزود: دخالت نظامي در سوريه را بعيد مي دانم. اروپا كه [ موضعش] روشن است. آمريكايي ها مشكل دارند و پس از خروج از عراق، دنبال راهي براي مذاكره با طالبان هستند پس براي چه در سوريه مي جنگند؟ همچنان كه پيامدهاي دخالت نظامي در سوريه به منطقه سرايت مي كند. چه كسي گفته كه آمريكايي ها مي خواهند مسائل در سوريه فيصله يابد؟ اين بدين معنا نيست كه آمريكا خواستار باقي ماندن نظام سوريه است بلكه مي خواهد بحران طولاني شود تا نه ارتشي باقي بماند نه ملت سوريه.
نصرالله همچنين تأكيد كرد: رؤياي آمريكا و اسرائيل اين است كه منطقه درگير يك جنگ بشود.


گسترش اعتصاب كاركنان لوفت هانزا به ديگر شهرهاي آلمان

ادامه اعتصاب كاركنان شركت هواپيمايي لوفت هانزا و سرايت آن به شهرهاي مختلف آلمان هزاران مسافر را سرگردان كرده است.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز كاركنان فرودگاه «فرانكفورت» و «برلين» آلمان در اعتراض به كمي حقوق و نبود امنيت شغلي دست از كار كشيدند تا محوطه و خيابان هاي اطراف اين دو فرودگاه مملو از جمعيت سرگرداني شود كه با وعده هاي مسئولان مبني بر ادامه كار فرودگاه ها خود را به محل رسانده بودند.اتحاديه كارگري «يو اف او» كه نماينده دستكم 18هزار خدمه پروازهاي «لوفت هانزا» است، بيش از 13 ماه است كه با هدف قانع كردن مسئولين اين فرودگاه بزرگ آلماني مبني بر پايين بودن حقوق و دستمزد و نبود امنيت شغلي در حال مذاكره است. اين اتحاديه كارگري پيش از اين اعلام كرده بود كه در صورت برآورده نشدن حقوق پرسنل و خدمه پرواز، آنها دست به اعتصاب خواهند زد. اعتصابيون كه ضرر و زيان هنگفتي به اين شركت هواپيمايي وارد كرده اند خواستار افزايش 5درصدي دستمزدها و حذف قراردادهاي كاري موقت هستند. «لوفت هانزا» به طور معمول روزانه 850 پرواز برگزار مي كند اما ادامه و سرايت اين اعتصاب به ساير شهرها مي تواند ضرر و زيان جبران ناپذيري بر آن وارد كند. با اينكه تاكنون اين اعتصاب ها باعث لغو صدها پرواز، سرگرداني حدود 30 هزار مسافر و ضرر و زيان چند ميليوني اين شركت شده است اما مديران اين فرودگاه همچنان در برابر خواسته هاي كاركنان خود مقاومت مي كنند.
 


چها رسوي پنج قا ره

موضعگيري عليه محمود عباس
«عزيز الدويك» رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين محمود عباس را مسئول محقق نشدن آشتي ملي ميان فلسطينيان دانست. وي گفت، پيشنهاد عباس براي برگزاري انتخابات در شرايط كنوني، باعث دو دستگي و اختلاف ميان فلسطينيان مي شود.
نخست وزير جديد الجزاير
پس از گذشت چهار ماه از انتخابات پارلماني الجزاير، «عبدالعزيز بوتفليقه» رئيس جمهور اين كشور، «عبدالمالك سلال» را به عنوان نخست وزير جديد انتخاب كرد. علت تأخير انتخاب نخست وزير، اختلاف نظر شديد گروه هاي سياسي بر سر رياست اين پست در پارلمان بوده است.
بي اعتمادي متقابل
«آندرس فوك راسموسن» دبيركل ناتو اعلام كرد حملات نيروهاي افغان به سربازان خارجي، باعث خدشه دار شدن اعتماد ميان دو طرف مي گردد. طي ماه هاي اخير 45 نظامي اشغالگر به دست نيروهاي افغان كشته شدند.
حمله به تانكرهاي سوخت ناتو
افراد مسلح ناشناس به تانكرهاي سوخت ناتو در ايالت بلوچستان پاكستان حمله كردند و دو تانكر را به آتش كشيدند. در اين حمله سه نفر نيز زخمي شدند. اين تانكرها سوخت را از بندر كراچي بارگيري كرده و با عبور از خاك پاكستان وارد افغانستان مي شدند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14