(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 شهریور 1391 - شماره 20304

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در مصاحبه با 4فعال رسانه اي فرانسوي تأكيد كرد
 11 سپتامبر بهانه اي براي كشتار بيش از يك ميليون عراقي
با ميزباني رئيس دستگاه قضا صورت گرفت
نشست سه ساعته سران سه قوه پيرامون مسائل مهم كشور
دبير سياسي جامعه اسلامي دانشجويان:
تخريب آيت الله مصباح از اهداف جريان انحرافي است
عقب نشيني پس از چند هفته لفاظي كلينتون:
مذاكره بهترين راه حل برنامه هسته اي ايران است
در مكتب امام
آيت الله هاشمي : شرايط پايان دفاع مقدس بحراني تر از اوضاع كنوني بود
لاريجاني از آيت الله حسن زاده آملي عيادت كرد
محسن رضايي: آمريكا به دنبال ايجاد تفرقه ميان ايران و همسايگانش است
كنش و واكنش رئيس سازمان بازرسي كل كشور و معاون اول رئيس جمهور !
پايگاه آمريكايي ال مانيتور: آمريكا تهديد تل آويو عليه ايران را كودكانه مي داند
رئيسي: آيت الله طالقاني شخصيتي ولايتمدار بود
نگراني از پاسخ كوبنده ايران نتانياهو را به عقب نشيني واداشت
نتانياهو : غني سازي تا 20درصد در ايران مشكلي ندارد !
مهمانپرست : كشته شدن گروگان هاي ايراني در سوريه صحت ندارد
رامني: برنامه هسته اي ايران بزرگ ترين شكست اوباما است
عربستان دخالت ايران در حوادث قطيف را تكذيب كرد


رئيس جمهور در مصاحبه با 4فعال رسانه اي فرانسوي تأكيد كرد

 11 سپتامبر بهانه اي براي كشتار بيش از يك ميليون عراقي

چرا رسانه ها از كشته شدن بيش از يك ميليون نفر به بهانه 11سپتامبر سخن نمي گويند ؟
رييس جمهور اظهار داشت: رسانه هايي كه در ماجراي 11سپتامبر به آن شكل گسترده به تحريك عواطف و احساسات عمومي پرداختند؛ چرا امروز درباره بيش از يك ميليون نفري كه تاكنون به بهانه آن حادثه كشته شده اند، سكوت محض اختيار كرده اند؟
محمود احمدي نژاد در گفت وگويي تلويزيوني با چهار خبرنگار و فعال رسانه اي فرانسوي در پاسخ به سوالي درباره آثار وضع تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران به ويژه ميزان تاثير اين تحريم ها در تشديد بحران اقتصادي در غرب با بيان اين كه تجارت مسيري دوسويه است، خاطر نشان كرد: اساساً ادبيات تحريم، بي ادبانه و توهين آميز است؛ چرا كه در دنيا همه به يكديگر نياز دارند و اينكه كشوري از فروش كالا و خدمات به كشور ديگر امتناع ورزد تا به اين واسطه فشاري سياسي بر آن كشور وارد شود تا از حقوق خود دست بردارد، به هيچ وجه منطقي و عاقلانه نيست .
وي گفت: كشورهاي غربي تصور مي كردند با اعمال تحريم ملت ايران درهم خواهد شكست كه اين تصور از اساس غلط بوده و هست، چرا كه ايران از آن دست ملت هايي نيست كه در نتيجه تقسيم بندي هاي استعماري بوجود آمده باشد و سابقه چندين هزار ساله فرهنگي و تمدني ملت ايران مشحون از حوادث گوناگون، تجاوزات و جنگ هاي متعدد است كه ملت ايران از همه آنها با سرافرازي عبور كرده و اين دشمنان ملت ايران بودند كه در تاريخ فراموش شده اند .
رييس جمهور با بيان اين كه تحريم كنندگان، ملت ايران را نمي شناسند، اضافه كرد: آنان در ذهنيت هاي غلط خود اسيرند و آرزو دارند مانند ديكتاتورهاي 2هزار سال پيش بتوانند بر جهان فرمانروايي كنند، اما نمي دانند كه نمي توانند با ملت ايران چنين رفتاري داشته باشند .
احمدي نژاد با بيان اينكه ملت ايران از رفتارهاي يكجانبه كشورهاي غربي متعجب است و از خود مي پرسد آيا اين كشورها متوجه نيستند كه ارتكاب چنين اقداماتي در مقابل ايران، آنان را متحمل چه زيان هايي مي كند، تصريح كرد: ايران سالانه بيش از 40 ميليارد دلار با اروپا تجارت داشت كه امروز اين روند به حدود نصف رسيده است و نتيجه آن بيكاري گسترده در اروپاست .
احمدي نژاد با تأكيد بر اين كه البته اين سخن به معناي آن نيست كه همه بيكاري و مشكلات اقتصادي اروپا ناشي از تحريم ايران است، خاطر نشان كرد: البته جمهوري اسلامي ايران نيز از ناحيه اين تحريم ها متحمل سختي هايي مي شود اما تجربه اين ملت گواه آن است كه ايرانيان مدل جايگزين شرايط سخت و راه عبور از دشواري ها را به راحتي طراحي و عملياتي مي كنند؛ ملتي كه به همت جوانان و با اتكاء به دانش بومي ماهواره به فضا مي فرستد يقيناً از ساخت قطعات خودرو عاجز نخواهند ماند .
رئيس جمهور تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از تحريم استقبال نمي كند، اما هيچگاه نيز اجازه نخواهد داد، سياست ها و خواسته هاي ديگران به او تحميل شود .
احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه با توجه به بازتاب هاي پيشنهاد سال گذشته وي در مجمع عمومي سازمان ملل براي تشكيل گروه حقيقت ياب مستقل به منظور تحقيق درباره حوادث 11 سپتامبر، آيا امسال قصد ندارد پيشنهاد جديدي بويژه در اعتراض به تبليغات برخي رسانه ها براي دامن زدن به جنگ درسوريه ارائه كند گفت: بخش مهمي از اتفاقاتي كه پيرامون واقعه 11 سپتامبر رخ داده و انعكاس يافت، صرفاً يك عمليات رسانه اي بود، اگر جنبه رسانه اي اين اتفاق واقع نمي شد امروز نيروهاي آمريكايي در افغانستان ، عراق و خليج فارس حضور نداشتند .
احمدي نژاد افزود : وقتي اعلام شد 3 هزار نفر در نتيجه حملات 11 سپتامبر كشته شده اند همه ناراحت شده و با خانواده هاي كشته شدگان ابراز همدردي كردند اما وقتي انسان به عملياتي رسانه اي كه با محوريت اين حملات طراحي و اجرا شد نگاه مي كند، رابطه اين اتفاق با اشغالگري هاي پس از آن را در مي يابد؛ آيا مي توان به بهانه كشته شدن 3 هزار نفر به دو كشور حمله كرد و در نتيجه آن بيش از 1ميليون نفر را كشته و ميليونها نفر ديگر را آواره كرد؟
رييس جمهور اظهار داشت: رسانه هايي كه در ماجراي 11سپتامبر به آن شكل گسترده به تحريك عواطف و احساسات عمومي پرداختند، چرا امروز درباره بيش از يك ميليون نفري كه تاكنون به بهانه آن حادثه كشته شده اند، سكوت محض اختيار كرده اند؟
احمدي نژاد با اشاره به اين كه در نشست امسال مجمع عمومي سازمان ملل اين مسائل را مطرح خواهم كرد، تصريح كرد: البته بنده به دنبال يك اصلاحات اساسي تر هستم و معتقدم اگر نظام مديريت فعلي حاكم بر دنيا اصلاح نشود، زير شاخه هاي آن از جمله رسانه ، بانك و امثال آن اصلاح نخواهند شد .
 


با ميزباني رئيس دستگاه قضا صورت گرفت

نشست سه ساعته سران سه قوه پيرامون مسائل مهم كشور

سران سه قوه در ادامه نشست هاي دوره اي و اين بار به ميزباني رئيس دستگاه قضا و در يك نشست سه ساعته به بررسي مسائل مهم كشور پرداختند .
پس از پايان جلسه سران قوا كه نزديك به سه ساعت طول كشيد رييس قوه قضاييه در جمع خبرنگاران گفت: يكي از ويژگي هاي مهم نشست سران سه قوه اين است كه در آن مشكلات تعاملي ميان دستگاه ها و همچنين مسائل داخلي و خارجي مورد بررسي قرار مي گيرد و قطعا اين جلسات به نزديك شدن ديدگاه ها كمك مي كند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني تصريح كرد: در اين جلسه در مورد مسائل داخلي و خارجي و همچنين وضع كنوني گفت وگو شد.
اميدواريم ثمرات نشست
در روزهاي آينده مشخص شود
رييس قوه قضاييه با بيان اينكه هيچ گاه جلسات عمومي مانند جلسات خصوصي چنين ثمراتي ندارد و در اين جلسات خيلي صريح و بي پرده در يك جمع صميمي مشكلات مطرح مي شود، گفت: در جلسه سران قوا درخصوص مشكلات عمده بحث مي شود در اين جلسه نيز در مورد مسائل مربوط به ارز بحث هاي مهمي شد، دولت محترم در تلاش است و اميدواريم به سرعت وضع بهبود يابد و ثمرات اين جلسه در روزهاي آينده مشخص شود.
آملي لاريجاني در پاسخ به اين سوال كه دستاوردهاي برگزاري چنين جلساتي تاكنون چه بوده است؟ اظهاركرد: دستگاه هاي موجود در كشور برحسب قانون اساسي وظايف خود را انجام مي دهند و بنا نيست كه چنين جلساتي مصوباتي به دنبال داشته باشد اما همين گرد هم آمدن نتايج خوبي به دنبال دارد.
وي يادآور شد: در اين جلسه در مورد ارز و وضع اقتصادي كشور بحث هاي مهمي صورت گرفت.
خبرنگاري سوال خود را اين گونه مطرح كرد كه در خصوص وضع اقتصادي چه تصميمي گرفته شد كه آملي لاريجاني گفت: اكنون نمي توانم بگويم، چون تصميم اجرايي آن بر عهده رييس جمهور، بانك مركزي و ديگر مسئولان است،ولي صحبت هاي خوبي شد كه در روز هاي آينده ان شاءالله هماهنگي هاي در سطح همه قوا ايجاد كند و اميدواريم با تلاش هاي دولت و هماهنگي ساير دستگاه ها وضعيت بهبود خوبي يابد.
وي افزود: در اين جلسات همچنين اگر برخي توقعات از قوه قضاييه وجود دارد مورد بحث قرار مي گيرد و ما توضيحاتي ارائه مي دهيم.
رييس قوه قضاييه در پايان با قدرداني از اهالي رسانه از برگزاري جلساتي با خبرنگاران در آينده اي نزديك خبر داد.
تلاش مي كنيم نرخ سكه
پائين بيايد
رئيس جمهور نيز پس از جلسه سران قوا با تاكيد بر اين كه در اين جلسه براي رفع مشكلات مردم همفكري كرده ايم گفت : تلاش مي كنيم نرخ سكه پائين بيايد .
محمود احمدي نژاد در پايان چهارمين جلسه نشست مشترك سران قوا به ميزباني رياست قوه قضاييه در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره اينكه امروز در نشست سران قوا راجع به چه مسائلي بحث و تبادل نظر شد؟ گفت: بحث هاي مختلفي از جمله مسائل داخلي و خارجي به بحث و تبادل نظر گذاشته شد .
وي افزود: در اين جلسه تلاش شد تا در جهت رفع مشكلات مردم گام برداشته شود .
احمدي نژاد با اشاره به اين مطلب كه در مورد مسائل داخلي و خارجي كشور ميان سران قوا بحث و تبادل نظر شد، گفت: قرار شد موارد را بررسي كنيم تا دولت در جهت خدمت رساني به جلو برود.
يكي از خبرنگاران درباره وعده رئيس جمهور مبني بر كاهش نرخ سكه پرسيد كه احمدي نژاد ابتدا سكوت و سپس عنوان كرد: داريم تلاش مي كنيم نرخ سكه كاهش پيدا كند .
يكي از خبرنگاران خطاب به احمدي نژاد گفت: معمولاً جلساتي كه سران قوا در رياست جمهوري گرد هم مي آيند و ميزبان دولت است خبري منتشر نمي شود، رئيس جمهور هم گفت: شما كه هرچه مي خواهيد مي پرسيد؛ مسائل مهم تر از اين را بپرسيد .
يكي از خبرنگاران از رئيس جمهور در مورد ميزبان بعدي سران قوا پرسيد كه احمدي نژاد گفت: ميزبان كسي است كه ميز دستش است !
احمدي نژاد پيش از آنكه پاسخگوي سؤالات خبرنگاران باشد، خطاب به خبرنگاران گفت: شما از چه زماني اينجا ايستاده ايد؟ خبرنگاران گفتند از ساعت يك ظهر .
وي گفت: آيا نهار خورده ايد، خبرنگاران گفتند آري .
احمدي نژاد سؤال سوم خود را اينگونه مطرح كرد كه نهار چه ميل كرده ايد؟ خبرنگاران پاسخ دادند ...
رئيس جمهور گفت: آيا از غذا راضي بوديد؟
احمدي نژاد سپس گفت: پس حالا هم استراحت كنيد و بگذاريد ما هم برويم.
يكي از خبرنگاران خطاب به رئيس جمهور گفت: بهتر است شما به سؤالات ما پاسخ دهيد. رئيس جمهور با مزاح گفت: هميشه شما سؤال مي پرسيد و من جواب مي دهم. حالا بهتر است من سؤال بپرسم و شما جواب دهيد.
يكي از خبرنگاران خطاب به رئيس جمهور گفت: شما در گفت وگوي ويژه خبري گفتيد قرار نيست دولت تمام شود؛ منظورتان از اين حرف چيست؟ احمدي نژاد پاسخ داد: بايد بدانند دولت چيز تمام نشدني نيست. كار يك دولت به پايان مي رسد، مردم انتخاب ديگري مي كنند و دولتي ديگر سركار مي آيد اما در اصل دولت هميشه هست.
گفتني است ساعت 15:16 علي لاريجاني ـ رييس مجلس شوراي اسلامي ـ با گذشت حدود دو ساعت و نيم از شروع جلسه، به منظور شركت در جلسه هيئت رييسه مجلس، اين نشست را ترك كرد كه به اين ترتيب جلسه با حضور رييس جمهور و رييس دستگاه قضايي ادامه پيدا كرد .
هر دوشنبه جلسه هيئت رييسه مجلس ساعت 30:14 تشكيل مي شود كه اين هفته به دليل هم زماني با جلسه سران قوا با هماهنگي قبلي، مقرر شد كه اين جلسه به منظور حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه سران قوا حدود دو ساعت با تاخير برگزار شود.


دبير سياسي جامعه اسلامي دانشجويان:

تخريب آيت الله مصباح از اهداف جريان انحرافي است

دبير سياسي جامعه اسلامي دانشگاه هاي كشور گفت: هدف اصلي از هتاكي هاي يك سايت جريان انحرافي به شخص آيت الله مصباح يزدي كاستن از تأثيرگذاري وي در عرصه سياسي و فقهي در كشور است.
محمد پهلوان دبير سياسي جامعه اسلامي دانشجويان كشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه حضرت آيت الله مصباح يزدي از انقلابي ترين و مردمي ترين شخصيت هاي كشور است، اظهار داشت: به دليل تأثيرگذاري و جايگاه والاي وي و تعليم شاگردان زياد در حوزه ولايت كه از مباحث تخصصي ايشان است متأسفانه مورد هجمه بدخواهان قرار گرفته است.
وي هدف اصلي از هتاكي هاي يك سايت جريان انحرافي به شخص آيت الله مصباح يزدي را اينگونه عنوان كرد: اين افراد و بدخواهان در پي اين هستند كه به نوعي از تأثيرگذاري وي در عرصه سياسي،فقهي در كشور بكاهند كه در اين راستا اقدام به انتشار توهين و تهمت هايي كه در شأن مقام انقلابي و فقهي وي نيست مي زنند و آنها بدانند كه بلاشك در اين مسير موفق نخواهند شد.
اين فعال دانشجويي تصريح كرد: آيت الله مصباح يزدي در شكل گيري گفتمان سوم تيرماه سال 84 نقش بسزايي داشته و همواره از روحيه عدالت گرايي دولت نهم دفاع كرده ولي به دليل حاشيه هاي وارد شده در دولت نهم در مقابل انحرافات محكم ايستادگي كرده و نظرات خود را به صراحت بيان كردند.
دبير سياسي جامعه اسلامي دانشگاه ها، تخريب حضرت آيت الله مصباح يزدي را هدف اصلي جريان انحرافي دانست و گفت: تاكنون شاهد انتقادها و توهين هاي زيادي از سوي آنها عليه وي بوده ايم كه بايد از جايگاه بزرگ علما و مراجع انقلاب دفاع كرد و بايد جلوي اين قبيل اتهامات در جمهوري اسلامي ايران عليه مراجع را گرفت.


عقب نشيني پس از چند هفته لفاظي كلينتون:

مذاكره بهترين راه حل برنامه هسته اي ايران است

پس از ناكامي آمريكا و صهيونيست ها در به شكست كشاندن تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري موفقيت آميز اجلاس سران عدم تعهد كه از پنجم تا دهم شهريور در تهران برگزار شد، وزير امور خارجه آمريكا در يك عقب نشيني آشكار اعلام كرد كه مذاكره بهترين گزينه براي حل برنامه هسته اي ايران است.
به گزارش روزنامه صهيونيستي هاآرتص، «هيلاري كلينتون» يكشنبه شب در مصاحبه با خبرگزاري بلومبرگ اعلام كرد كه آمريكا هنوز ضرب الاجلي براي ايران تعيين نكرده است و هنوز مذاكره را بهترين رويكرد براي جلوگيري از دستيابي ايران به تسليحات هسته اي مي داند.
وزير خارجه آمريكا در پاسخ به اين سؤال كه آيا دولت «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا خطوط قرمزي براي ايران تعيين كرده يا اينكه به طور واضح پيامدهاي عدم موفقيت مذاكرات ايران با گروه 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين به علاوه آلمان) را بيان كرده، گفت: ما هيچ ضرب الاجلي را معين نكرديم.
اين اظهارات وزير خارجه آمريكا در حالي مطرح شده است كه وي و ديگر مقامات كاخ سفيد همراه با صهيونيست ها از هفته ها پيش و بخصوص در آستانه برگزاري اجلاس مهم سران جنبش عدم تعهد در تهران، تلاش گسترده اي براي جلوگيري از حضور پررنگ اعضا در تهران، با بزرگنمايي خطر حمله رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته اي ايران و ادعاي منزوي شدن تهران بر اثر تحريم هاي غرب انجام دادند.
«هيلاري كلينتون» پس از اتمام ديدارها در اجلاس كشورهاي اقتصادي آسيا و اقيانوسيه «اپك» در «ولاديو ستوك» روسيه در مصاحبه با «بلومبرگ» گفت: ما با دقت مراقب آنچه كه انجام مي دهيم، هستيم زيرا عمل بسيار مهم تر از حرف است.
براساس اين گزارش، در حالي كه آمريكا و اسرائيل اهداف مشتركي را در جهت عدم تسليحاتي شدن ايران دنبال مي كنند اما كلينتون اعلام كرد كه با رژيم صهيونيستي در خصوص چشم انداز زماني گفت وگو با ايران، اختلاف نظر دارند.
وي ادامه داد: اسرائيلي ها در خصوص واكنش سريع نگران هستند، زيرا احساس مي كنند كه در مركز توجه قرار دارند اما ما متقاعد شديم كه ما زمان بيشتري براي تمركز بر روي اين تحريم ها داريم، زمان كافي داريم تا تمامي اقداماتي را كه مي توانيم انجام دهيم تا ايران را به يك مذاكرات با حسن نيت بكشانيم.
كلينتون هفته گذشته نيز به چين و روسيه سفر كرده و با مقامات اين كشورها در خصوص موضوع ايران بحث و گفت وگو كرد و خواستار اتحاد و همكاري آنها با ديگر كشورهاي غربي در خصوص موضوع ايران شد.
همراهي آلمان
با صهيونيست ها!
وزير امور خارجه آلمان از ايران خواست براي از سرگيري گفت وگوهاي هسته اي «پيشنهاداتي اساسي» ارائه دهد.
خبرگزاري رويترز گزارش داد: گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان كه به بيت المقدس سفر كرده است و كشورش به همراه فرانسه، انگليس، روسيه، چين و آمريكا در سال جاري سه دور مذاكره با ايران انجام داده است، روز يكشنبه گفت كه براي راه حل ديپلماتيك در قبال ايران زمان باقي است.
وي در عين حال بدون توجه به تاكيد ايران بر صلح آميز بودن اهداف هسته اي خود مدعي شد: سلاح هسته اي دولت ايران يك گزينه نيست و ما چنين چيزي را نمي پذيريم.
وستروله در مذاكرات با ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي در روز يكشنبه نيز گفت: ما در نگراني اسرائيل درباره برنامه هسته اي ايران سهيم هستيم.
البته وزير امور خارجه آلمان هيچ اشاره اي به صدها كلاهك هسته اي رژيم صهيونيستي كه كل خاورميانه را تهديد مي كند و زرادخانه هايي كه تاكنون پاي هيچ بازرس بين المللي به آن نرسيده است، نكرد.
رژيم صهيونيستي حتي با پيمان منع اشاعه تسليحات هسته اي كه دارندگان تسليحات را ملزم به كنار گذاشتن اين تسليحات كشتار جمعي مي كند، نپيوسته است.
وستروله افزود: اين امري جدي و حياتي است و به معناي آن است كه گفت وگو به خاطر گفت وگو چيزي نيست كه ما به دنبالش باشيم.
وي ادامه داد: بنابراين از دولت ايران مي خواهيم با پيشنهاداتي اساسي بر سر ميز بازگردد كه در حال حاضر بسيار ضروري و حياتي است.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، وستروله در عين حال مدعي شد: ما به حفظ تحريم و فشار سياسي عليه ايران ادامه خواهيم داد. ما شاهد فضا براي ديپلماسي نيز هستيم.
 


در مكتب امام

مستضعفين كمك انبياء بوده اند
تمام اديان آسماني از بين توده ها برخاسته است و با كمك مستضعفين بر مستكبرين حمله برده است.
مستضعفين در همه طول تاريخ به كمك انبياء برخاسته اند و مستكبرين را به جاي خود نشانده اند.
در اسلام پيغمبر اكرم از بين مستضعفين برخاست و با كمك مستضعفين مستكبرين زمان خودش را آگاه كرد يا شكست داد.
صحيفه نور ـ ج 6 ـ ص 189
 


آيت الله هاشمي : شرايط پايان دفاع مقدس بحراني تر از اوضاع كنوني بود

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه شرايط كنوني كشور از لحاظ داخلي و خارجي قطعاً بدتر از دوران پايان دفاع مقدس نيست گفت : راه برون رفت از شرايط كنوني تدبير و عقلانيت است .
به گزارش ايسنا آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشكده فني دانشگاه تهران و برخي ديگر از دانشگاه هاي كشور شور و هيجان و شوق دانشجويان براي اصلاح معايب در كشور را نشانه زنده بودن اين قشر فرهيخته خواند و گفت: دانشجويان پاك ترين، صاف ترين و بي غرض ترين اذهان را دارند و مي توانند آينه وار واقعيات جامعه را منعكس كنند .
وي آزادگي و آزادمنشي دانشگاه و دانشجو را خصلت اساسي آنان خواند و با اشاره به نياز جامعه و مسئولان به نقدهاي اين قشر فرهيخته تصريح كرد: برخوردهاي تند و خارج از قانون و قاعده اي كه ممكن است در برخي دانشگاه ها با اساتيد و دانشجويان صورت گيرد با اعتقادات تشيّع و مكتب اسلام تطابق ندارد و موجب رنجش و بعضاً مهاجرت دانشجويان و فرهيختگان خواهد شد .
هاشمي در اين زمينه به برخورد حضرت علي(ع) با يكي از خوارج در واقعه اي كه منجر به توهين و هتك شخصيت آن امام بزرگوار در جمع شد، اشاره كرد و گفت: اميرالمؤمنين علي(ع) به هيچ وجه اجازه ندادند در مقابل نقد گزنده و اهانت هاي آن فرد برخورد تندي با وي صورت گيرد و تنها پاسخ به سخنان وي را حد مجاز برخورد با او عنوان كردند و فرمودند: يا مقابله به مثل يا عفو .
وي در پاسخ به پرسش هاي دانشجويان «بازگشت به تجربه مشترك نظام از قبل از پيروزي انقلاب تاكنون» را راه درست و اساسي حل معضلات و مشكلات كشور خواند و گفت: حضرت امام(ره) از ابتداي مبارزه عليه رژيم شاه با تأكيد بر اتحاد، همدلي و همراهي اقشار گوناگون مردم، مبارزه را به پيش بردند و پس از پيروزي، تأسيس و تثبيت نظام هم با همين معيار و اساس، انقلاب و كشور را هدايت و به پيش بردند و بعد از دفاع مقدس و مشكلات عظيم باقيمانده از جنگ با همان آموخته هاي مان در مكتب امام كشور را بازسازي كرديم و با توسعه زير بناها شكوفا نموديم .
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي گفت: شرايط كنوني كشور از لحاظ داخلي و خارجي قطعاً بدتر از دوران پايان دفاع مقدس كه بسياري از زيربناهاي اساسي كشور تخريب شده و كشور با كسري 50 درصدي بودجه مواجه بود، نيست و راه برون رفت از اين شرايط تنها در سايه تدبير، عقلانيت و همچنين استفاده از همه ظرفيت هاي انساني و مديريتي و منابع مالي كشور و به ويژه حفظ و تقويت وحدت و همدلي از يك سو و نيز پرهيز از روزمرگي، پايبندي به صداقت، اعتدال و دوري از افراط و تفريط و جنجال آفريني هاي كاذب از سوي ديگر است .
وي در پاسخ به پرسشي پيرامون انتخابات آينده رياست جمهوري با تأكيد مجدد بر مواضع چندي قبل خود گفت: برگزاري انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسي مي تواند بخش بزرگي از مشكلات كشور را حل و علاوه بر افزايش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجي كشور را در بسياري از زمينه ها خلع سلاح و مأيوس گرداند.


لاريجاني از آيت الله حسن زاده آملي عيادت كرد

رئيس مجلس يكشنبه شب از آيت الله حسن زاده آملي كه به علت بيماري در يكي از بيمارستان هاي تهران بستري است عيادت كرد .
به گزارش فارس علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، شب يكشنبه از آيت الله حسن زاده آملي كه به علت بيماري در يكي از بيمارستان هاي تهران بستري است عيادت كرد .
لاريجاني در اين عيادت ضمن گفت وگو با پزشكان معالج و آشنايي از نحوه درمان آيت الله حسن زاده ، بهبودي و شفاي كامل وي را از درگاه خداوند متعال مسالت كرد .
 


محسن رضايي: آمريكا به دنبال ايجاد تفرقه ميان ايران و همسايگانش است

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در واكنش به اخبار منتشر شده درباره برگزاري مانور مشترك آمريكا به همراه 24 كشور ديگر در خليج فارس، گفت: آمريكا به دنبال ايجاد تفرقه ميان ايران و همسايگانش است.
محسن رضايي در گفت وگو با ايسنا در اين رابطه اظهار داشت: خطي كه آمريكا دنبال مي كند، ايجاد تفرقه بين ايران و همسايگانش است و از راه هاي مختلف تلاش مي كند از وحدت كشورهاي منطقه جلوگيري كند.
وي افزود: آمريكا براي توجيه فلسفه وجودي خود در منطقه به بهانه نياز دارد و در نتيجه براي بقاي خود ميان كشورهاي منطقه درگيري و تفرقه ايجاد مي كند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين پرسش كه «آيا آمريكا به هدف خود دست مي يابد؟» گفت: ايران به طور كامل سياست هاي تفرقه افكن آمريكا را خنثي مي كند و تلاش خواهد كرد از سقوط كشورهاي منطقه در اين دام جلوگيري كند. ايران دوستي خود با كشورهاي منطقه را با جديت ادامه خواهد داد.
بنابراين گزارش، چندي پيش روزنامه نيويورك تايمز از برگزاري «بزرگترين مانور تاريخي خاورميانه در خليج فارس با حضور 25 كشور از جمله آمريكا و استقرار سامانه دفاع موشكي اين كشور در قطر» در اواخر سپتامبر خبر داده بود.
به نوشته اين روزنامه، «اين مانور بر مين روبي خليج فارس تمركز دارد و حاوي اين پيام براي ايران است كه ائتلاف جهاني بوجود آمده به هيچ وجه اجازه نخواهد داد تنگه هرمز بسته شود.»


كنش و واكنش رئيس سازمان بازرسي كل كشور و معاون اول رئيس جمهور !

به رغم تاكيد و توصيه رهبر معظم انقلاب و نياز كشور به آرامش و اجتناب مسئولان از حاشيه سازي، شاهد نمونه هاي غيرقابل توجيهي از اين موارد هستيم.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور هفته گذشته در سيزدهمين نشست اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشگاه هاي كشور در دانشگاه صنعتي شريف و در بخشي از پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان كه پرسيد، شما به عنوان امين مردم در سازمان بازرسي كل كشور هستيد و اين شائبه وجود دارد كه برخي كارهاي شما رنگ و بوي سياسي دارد آيا درست است يا خير؟ گفت: بارها به مسئولان دولتي گفته ايم كه ما حاضريم شما گزارش هاي ما را نقد كنيد و بگوييد كدام بخش از آن ايراد دارد اما جالب است آنها به جاي نقد گزارش هاي ما و اين كه اشتباه بودن آن را گوشزد كنند اصل موضوع نظارت را زير سؤال مي برند و مي خواهند چاقوي برنده نظارت را كه لازمه هر سيستم پايدار و موفقي در جهان است، كند كنند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به اين مطلب كه بارها به من مي گويند چرا در مورد فلان آدم پرونده سازي كرده اي شما با او لجبازي مي كني، گفته ام كه كار سازمان بازرسي نظارت است و ما مسئول بررسي و نظر دادن هستيم اما اين كه بخواهيم پرونده سازي كنيم امري خلاف و دور از ذهن است.
يكي از دانشجويان از معاون اول رئيس جمهوري اسم برد كه پورمحمدي گفت: من نمي توانم به لحاظ قانون اسم از كسي بياورم اما همين قدر بدانيد كه پرونده ايشان بدون هيچ كم و كاستي مورد بررسي قرار گرفت، تكميل شد و از سازمان بازرسي به محكمه رفت و حتي مرحله بازپرسي هم انجام شد.
وي گفت: هر چند كه در مرحله برگزاري دادگاه متوقف شده كه آن هم به عهده من نيست آن كاري كه به عهده سازمان من بود بدون كم و كاست انجام شد.
بنابراين گزارش: محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور روز يكشنبه در همايش تجليل از تعاوني هاي برتر كشور با انتقاد از مطالب عنوان شده يكي از مسئولان در يك جلسه دانشجويي گفت: اين افراد مقاصد پليدي را در پيش گرفته اند.
وي افزود: آن آقايي كه در جلسه دانشجويي به صورت يكطرفه عليه دولت و دولتي ها سخن مي گويد به دنبال تعاون در نيكي و تقوا نيست بلكه به دنبال گناه و آلودگي است.
وي با بيان اين كه اين آقا 20 ميليارد و 500 ميليون تومان از آن وزارتخانه برده است، گفت: با محاسبه سود اين مبلغ اين آقا بهتر است 30 ميليارد تومان برده شده را به دولت برگرداند تا در راه خدمات دولت به مردم مانند شهريه همان دانشجويان و يا كمك به تعاوني ها به كار گرفته شود.
پاسخ پورمحمدي
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در گفت وگو با مهر در پاسخ به اظهارات معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اين كه چرا وقتي چنين اتهامي را اعلام مي كنند آن را علني نمي كنند تا ما نيز بتوانيم به آن پاسخگو باشيم افزود: مورد اتهامي آقاي رحيمي وامي بوده است كه به كاركنان وزارت كشور پرداخت شده است.
پورمحمدي گفت: بعد از اين كه وزارت كشور را رها كردم، وزير بعدي بايد در جهت بازپس گيري آن اقدام مي كرده است.


پايگاه آمريكايي ال مانيتور: آمريكا تهديد تل آويو عليه ايران را كودكانه مي داند

يك پايگاه تحليلي آمريكايي در مقاله اي تهديدهاي رژيم اسرائيل عليه ايران را لفاظي و توخالي خواند و نوشت: مقامات آمريكا تهديدهاي اسرائيل را كودكانه مي دانند.
پايگاه تحليلي «ال مانيتور» در مقاله اي به قلم «آونر كوهن» مي نويسد: «به عمل كار برآيد به سخن داني نيست». اين جمله معروف كه در فيلم «خوب، بد و زشت» به كار برده شده در مورد وضعيت اسرائيل در تابستان امسال مصداق دارد. به عبارت ديگر، مقامات اسرائيل آنقدر از احتمال حمله به ايران سخن گفته اند كه اين موضوع كليشه اي شده و تاثير خود را از دست داده است.
عدم اعتماد متقابل ميان اوباما و نتانياهو به بالاترين ميزان خود در يك دهه گذشته رسيده است. با آغاز تعطيلي روز كارگر، ناكارآمدي سياست اعمال فشار نتانياهو بيش از پيش مشخص شده است.
در مورد حمله احتمالي اسرائيل به ايران ابهامات متعددي وجود دارد. از جمله اين موارد مي توان به دشواري ارزيابي دقيق خسارات وارده به تاسيسات هسته اي ايران، تلفات نيروهاي اسرائيلي و ترديد در توانايي اسرائيل در پايان دادن به جنگ اشاره كرد. همچنين، حمله به ايران مي تواند كاملا به ضرر اهداف اسرائيل باشد. به اعتقاد بسياري از كارشناسان، ايران تصميم و امكانات لازم در جهت ساخت سلاح اتمي را ندارد. در چنين شرايطي حمله اسرائيل به ايران نه تنها برنامه هسته اي اين كشور را متوقف نمي كند بلكه اين بهانه سياسي را به دست آنان مي دهد كه آشكارا و با شتاب بيشتري به سمت ساخت بمب اتمي پيش روند.
به گزارش فارس، ال مانيتور مي افزايد: در صورت حمله يك جانبه اسرائيل به ايران (بدون همكاري آمريكا و برخلاف ميل اين كشور)، تمامي عواقب آن متوجه اسرائيل خواهد بود. گفتني است كه در ماه هاي اخير، موضوع حمله به ايران به بحث روز محافل سياسي و اجتماعي اسرائيل بدل شده است. با احتمال حمله نظامي اسرائيل به ايران، مخالفان خارجي و داخلي باراك و نتانياهو هوشيارتر شده و بيش از پيش از اين دو انتقاد مي كنند. چنين به نظر مي آيد كه جديترين مخالفان اين ماجراجويي اسرائيل، مقامات آمريكا و هيئت راهبردي اسرائيل هستند و اسرائيل در حمله به ايران، به حمايت اين دو احتياج دارد.
مباحثه مقامات اسرائيل در مورد ايران به تئاتري بي معني شبيه شده و دولت اوباما دست مقامات اسرائيل را رو كرده است. به اعتقاد مقامات آمريكا، تهديدات نتانياهو از نقطه نظر سياسي كودكانه و نابه جا بوده است. از يك سو، نتانياهو تهديد كرده بود كه در زمان حساس تبليغات رياست جمهوري آمريكا به ايران حمله خواهد كرد. از سوي ديگر، هدف از اين اقدام اسرائيل كمك به نامزد جمهوري خواه «ميت رامني» بود كه اين دخالتي آشكار در امور داخلي آمريكاست.


رئيسي: آيت الله طالقاني شخصيتي ولايتمدار بود

معاون اول قوه قضائيه گفت: آيت الله طالقاني يك شخصيت ولايتمدار بود و سخنراني ماندگار ايشان در قم همه نقشه براي ايجاد فاصله بين وي و امام را نقش برآب كرد.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم رئيسي كه در سي و سومين سالگرد درگذشت مرحوم آيت الله سيدمحمود طالقاني سخن مي گفت، خاطرنشان كرد: امروز جامعه ما بيش از هر زمان ديگري نيازمند نگاه به زندگي ديني، سياسي و اجتماعي آيت الله طالقاني است و لازم است براي پيشبرد اهداف نظام و تقويت انقلاب شكوهمند اسلامي به منش و روش اين مرد بزرگوار بيش از گذشته توجه شود. به گزارش ايسنا، وي تصريح كرد: آيت الله طالقاني با شرح كتاب تنبيه الامه آيت الله نائيني به كساني كه باور نداشتند در زمان غيبت كبري مي توان يك حكومت ديني بر پايه مفاهيم اسلام برپا داشت ثابت كرد كه اين موضوع شدني است و همواره احساس تكليف مي كرد كه بايد ريشه ظلم و حكومت ستمشاهي را كند و يك حكومت ديني و اسلام گرا را پايه گذاري كرد.
رئيسي با اشاره به تلاش هاي برخي از بدخواهان انقلاب براي ايجاد فاصله بين امام(ره) و آيت الله طالقاني گفت: آيت الله طالقاني يك شخصيت ولايتمدار بود و سخنراني ماندگار ايشان در قم همه نقشه ها براي ايجاد فاصله بين وي و امام را نقش برآب كرد و به همين دليل بود كه امام پس از فوت ايشان فرمودند كه مرحوم آيت الله طالقاني مستقيم بود، مستقيم فكر مي كرد، مستقيم عمل مي كرد، انحرافي به چپ و راست نداشت و نه غرب زده بود و نه شرق زده، اسلام زده بود و به دنبال تعاليم اسلام و براي يك ملت مفيد بود.


نگراني از پاسخ كوبنده ايران نتانياهو را به عقب نشيني واداشت

نتانياهو : غني سازي تا 20درصد در ايران مشكلي ندارد !

در حالي كه تا پيش از اين اصل غني سازي يكي از خطوط قرمز رژيم صهيونيستي بود نتانياهو، از غني سازي بيش از 20 درصد توسط ايران به عنوان خط قرمز مدنظر اسرائيل نام برد .
به گزارش پرس تي وي، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار با گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان، خواستار آن شد تا غني سازي بيش از 20 درصد توسط ايران به عنوان خط قرمز شناخته شود .
بنابراين گزارش، نتانياهو مدعي شد كه اگر ايران اورانيوم را بيش از 20 درصد غني كند، نشان مي دهد كه از سطح غني سازي براي مصارف صلح آميز عبور كرده و به دنبال ساخت بمب اتمي است .
وزير امور خارجه آلمان كه به فلسطين اشغالي سفر كرده است، در اين ديدار اعلام كرده كه آلمان با حمله يك جانبه به ايران مخالف است.
به گفته وستروله، در صورت حمله يك جانبه اسرائيل عليه ايران، آنچه ائتلاف بين المللي عليه ايران خوانده مي شود، فرو خواهد پاشيد.
 


مهمانپرست : كشته شدن گروگان هاي ايراني در سوريه صحت ندارد

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: هيچگونه خبر موثقي درباره كشته شدن گروگان هاي ايراني در سوريه وجود ندارد .
به گزارش فارس رامين مهمانپرست ديروز در حاشيه بازديد از مناطق زلزله زده آذربايجان اظهار كرد: پيگير وضعيت گروگان ها از طريق مقامات سوري و كشورهايي كه احساس مي كنيم با گروگان ها در ارتباط هستند مي باشيم .
وي با اشاره به وضعيت سوريه در مقايسه با ليبي افزود: سوريه وضعيت بحراني دارد چرا كه گروه هاي مختلف در سوريه درگير هستند .
مهمانپرست ضمن تاكيد بر اقدامات تروريستي در سوريه گفت: متاسفانه برخي از كشورها از اين گروه ها حمايت مي كنند و حتي سلاح در اختيار گروه هاي تروريستي در اين كشور قرار مي دهند .
سخنگوي وزارت امور خارجه اقداماتي نظير گروگانگيري را غيرانساني و غيربشري عنوان كرد و اظهار داشت: گروه هاي تروريستي در سوريه با اين اقدامات در واقع انسان هاي بي گناه را هدف قرار داده اند .
وي در مورد آزادي گروگان هاي ايراني در سوريه تاكيد كرد: ايران از طريق روش هاي ياد شده بارها زائران ربوده شده در سوريه را آزاد كرده كه اميدواريم اين اتفاقا براي 48 گروگان اخير نيز روي دهد . مهمانپرست در پايان از تلاش مقامات و نيروهاي امنيتي سوري براي آزادي گروگان هاي ايراني در سوريه خبر داد .
 


رامني: برنامه هسته اي ايران بزرگ ترين شكست اوباما است

نامزد جمهوري خواهان براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا، برنامه هسته اي ايران را بزرگ ترين شكست سياست خارجي اوباما دانست.
ميت رامني، كانديداي جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري آمريكا در گفت وگويي با شبكه خبري «ان.بي.سي» رويكرد اوباما در قبال برنامه هسته اي ايران را بزرگ ترين شكست اوباما خواند و مدعي شد برنامه هسته اي جمهوري اسلامي براي آمريكا و جهان تهديد است.
او با نسبت دادن سلاح هسته اي به ايران گفت: رئيس جمهور (اوباما) ما را از ايران هسته اي دورتر نكرد و در واقع ايران به داشتن سلاح نزديك تر شده است.
رامني، افزود: اوباما سياست تعامل با احمدي نژاد را دنبال كرد و اين سياست كارايي نداشت.
وي گفت: من رويكردي بسيار متفاوت را در قبال ايران دنبال خواهم كرد.
اين كانديداي جمهوري خواه گفت كه اين رويكرد با «تحريم هاي فلج كننده» آغاز مي شود كه بايد مدت ها قبل به اجرا درمي آمد.
اين در حالي است كه كارشناسان از شكست تحريم هاي ضد ايراني خبر مي دهند و معتقدند تحريم ها نتوانسته اثر قابل توجهي بر ايران داشته باشد.


عربستان دخالت ايران در حوادث قطيف را تكذيب كرد

وزير كشور عربستان هرگونه ارتباط ميان حوادث به وقوع پيوسته در مناطق شيعه نشين كشورش با ايران را تكذيب كرد.
احمد بن عبدالعزيز در سخناني در حاشيه همايش پولشويي در رياض با اشاره به ايران و ادعاي نقش آن در حوادث مناطق شيعه نشين عربستان گفت: هيچ مدركي وجود ندارد كه قاطعانه ثابت كند حوادث به وقوع پيوسته در منطقه قطيف واقع در شرق عربستان به واسطه تحريك كشوري خاص انجام شده است.
وي ادامه داد: زماني كه پرچمي غير از پرچم عربستان برافراشته مي شود اين به آن معنا است كه تظاهراتي با رنگ و بوي خارجي در جريان است اما به شكل قاطع ثابت نشد كه اين مسئله با تحريك كشورهاي ذي ربط انجام شده است.
به گزارش ايسنا به نقل از ميدل ايست نيوز، وزير كشور عربستان افزود: آنچه كه در بخش هايي از منطقه قطيف اتفاق افتاد تجمعاتي از سوي تعدادي از افراد بود كه از پلاكاردهايي كه در دست داشتند مشخص بود كه از سوي گروه هاي خارجي ساماندهي شده اند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14