(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 شهریور 1391 - شماره 20304

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير علوم: 13 سال جلوتر از چشم انداز هستيم
گلوبال ريسرچ: كانادا با بستن سفارت در تهران به حيثيت خود چوب حراج زد
پاي درس علي (ع)
وزير نيرو: 270 طرح ملي وزارت نيرو تا پايان سال بهره برداري مي شود
تاكيد معاون حقوقي رئيس جمهور بر استفاده از ظرفيت حقوقي جنبش عدم تعهد
آغاز شمارش معكوس اسامي قبولي هاي كنكور 91 تا پنج شنبه منتشر مي شود
لس آنجلس تايمز: ايران تحريم ها را دور مي زند
مراسم پنجاه و يكمين سالروز درگذشت شيخ رجبعلي خياط (نكوگويان)
رئيس كميسيون كشاورزي خبر داد
دستور رئيس جمهور به وزرا براي همكاري بيشتر با مجلس
براي دريافت نتيجه نهايي داوطلبان كارشناسي ارشد آزاد به سايت آزمون مراجعه كنند
توكلي: ثبت نام رتبه هاي برتر دانشگاه ها در شريف قطعي است
اخبار ادبي و هنري
به دستور رئيس جمهور محدوديت واگذاري سهام عدالت به كارگران رفع مي شود
بازديد وزير امور خارجه از مناطق زلزله زده
آيت الله مكارم شيرازي: شوراي عالي و حوزه علميه قم بايد استقلال مالي داشته باشند
لايحه جديد شوراهاي حل اختلاف در سال آينده اجرا مي شود
ايازي خبر داد
تأسيس 200 خانه كارآفريني در تهران
خزعلي خواستار شد
ايجاد شعبات دانشگاه الزهرا در سراسر كشور
ورود فناوري نانو به 8 صنعت كشور
رئيس پدافند غيرعامل: طرح جامع مديريت پدافند غيرعامل اجرا مي شود
رئيس سازمان جنگل ها، منابع طبيعي و آبخيزداري كشور:
توسعه جنگل ها با مشاركت مردم پيگيري مي شود


وزير علوم: 13 سال جلوتر از چشم انداز هستيم

وزير علوم با اشاره به رتبه اول ايران در منطقه و رتبه شانزدهم در دنيا در عرصه هاي علمي و دانشگاهي خاطرنشان كرد: در حال حاضر 13 سال جلوتر از چشم انداز هستيم و رتبه زير 10 در دنيا در سال 1404بعيد نيست.
كامران دانشجو وزير علوم در دومين نشست سراسري رؤساي دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارك هاي علم و فناوري در سال 91 در دانشگاه شهيد بهشتي، با تأكيد بر اينكه بايد تمام امكانات به سمت جبهه موجود هدايت شود، گفت: جنگ فعلي به مراتب وسيع تر از دفاع مقدس است، چرا كه اين جنگ در تمام شهرهاي ما جريان دارد.
وزير علوم خاطرنشان كرد: با افتخار اعلام كرده ام كه پنجاه درصد تحقيقات كشور براي ارتقاء و افزايش توان دفاعي فعال مي شود. در حال حاضر اين دانشگاه ها در اين زمينه فعال هستند اما اين فعاليت بيشتر خواهد شد.
وي تأكيد كرد كه دانشگاه ها بايد در سال 1404به رتبه تك رقمي بيانديشند.
دانشجو با بيان اينكه دانشگاه ها بايد به علم آينده و فن آوري آينده دنيا توجه داشته باشند، خاطرنشان كرد: دانشگاه ها بايد بدانند طي 10 سال آينده تكنولوژي برتر دنيا چيست، تكنولوژي آينده پژوهي است.
وي با بيان اينكه تحقيقات جهت دار براي رشد كشور معني پيدا مي كند، خاطرنشان كرد: دانشگاه ها در جذب اعضاي هيئت علمي محدوديتي ندارند، مي توانند هرچه مي خواهند جذب كنند. مشكل جذب هيئت علمي تعدادي از گروه هاي علمي است كه قبله آنها مقالات ISI است و لذا بايد اين زنجيرها شكسته شود.
وي با اشاره به دانشگاه هاي تك جنسيتي گفت: در حال حاضر 8 دانشكده دخترانه جديد مجوز دريافت كرده اند و اين در حالي است كه هزينه تأسيس اين دانشگاه ها از سوي خيرين و مسئولان استاني پرداخت مي شود.
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به افرادي كه بهتر از غربي ها سياست هاي غرب را پي گيري مي كنند، خاطرنشان كرد: در فضايي كه غرب براي ما تصويب كرده است قطعاً حركت نخواهيم كرد، ما دين را از مراجع ديني مي گيريم نه از هركسي كه مدعي است.
وزير علوم، تأكيد كرد كه نقش مقام معظم رهبري در تمام شئونات مملكت از جمله پيشرفت علمي و تكنولوژي بي بديل است و براي داشتن چنين ولي اي و چنين موهبتي بايد خدا را شاكر باشيم.
وزير علوم تأكيد كرد: اين كه گفته مي شود دانشگاه ها بايد اصلاح شود به معني اسلامي كردن آن هاست والا در غير اين صورت در دراز مدت همه چيز جامعه از دست مي رود.
وي با اشاره به افزايش ظرفيت تحصيلات تكميلي ضمن حفظ كيفيت گفت: مدعي هستم كه كيفيت كاهش نيافته است، اگر كيفيت پايين آمده است، چطور توانسته ايم در سال گذشته 26 هزار مقاله داشته باشيم و طي هفت ماه اول سال جاري 22هزار مقاله ارائه دهيم.
دانشجو ادامه داد: معتقدم با همين تجهيزات و امكانات موجود مي توانيم تا سه برابر آنچه كه امسال در مقطع دكترا، دانشجو پذيرش كرده ايم پذيرش دانشجو داشته باشيم، فقط بايد استانداردهاي من درآوردي را كنار بگذاريم.
وزير علوم خاطرنشان كرد: در سال گذشته ورودي مقطع كارشناسي ارشد از 30 هزار به 90 هزار رسيده است، ضمن اينكه با توجه به آمار ارائه شده، كيفيت نيز كاهش نيافته است.
وي ادامه داد: در حال حاضر بيش از 35هزار استاديار داريم، كه اگر هر كدام سالي يك دانشجو بگيرند، مي توان 30 هزار دانشجو پذيرش كرد.
وي با اشاره به وجود هزار و چهل و سه رشته محل دكتراي تخصصي در سال 88 گفت: اين آمار امسال به 2 هزار و 244 مورد رسيده است ضمن اينكه آمار 35 هزار نفري دانشجويان دكتراي تخصصي به 48 هزار نفر رسيده است.
وزير علوم با اشاره به پذيرش 12 هزار عضو هيئت علمي در سال گذشته گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه ها پي گيري شده است. اين ارتباط در حال حاضر در دانشگاه ها ملموس است، اين در حالي است كه سال ها به صورت نظري به دنبال برقراري اين ارتباط بودند اما در حال حاضر اين ارتباط به صورت عملي اجرايي شده است. به طوري كه هم اكنون رشته هاي نانو، هوافضا وهسته اي ما بومي است و اين به اين معني است كه ديگر نمي توانند اين رشته ها را از ما بگيرند.
وي در بخش ديگري از سخنراني خود، با اشاره به فرمايش امام خميني(ره) مبني بر اينكه دانشگاه خوب يك ملت را سعادتمند مي كند و دانشگاه بد يك ملت را عقب مي اندازد، گفت: دانشگاه بد دانشگاه غيراسلامي است، براي اسلامي شدن بايد سيرت و صورت اصلاح شود.


گلوبال ريسرچ: كانادا با بستن سفارت در تهران به حيثيت خود چوب حراج زد

گلوبال ريسرچ طي گزارشي تعليق روابط كانادا با ايران از سوي اوتاوا را منجر به چوب حراج زدن حيثيت كانادا دانست.
بنابراين گزارش، «استفن لندمن» در اين زمينه طي يادداشتي نوشت: «ليندا مك كگ، يكي از نويسندگان معروف كانادايي زماني در كتاب خود با نام «كانادا و امپراطوري آمريكا» همه چيز را در مورد خدمات بي شائبه دولت كانادا به واشنگتن به بحث گذاشته بود و ثابت كرده بود كه شراكت و همياري سياسي كانادا با آمريكا چگونه روح و سنت اين كشور را از آنها گرفته و اوتاوا را در عمل به نوكر آمريكايي ها تبديل كرده است.»
گلوبال ريسرچ نوشت: در كانادا، احزاب مختلف، اعم از محافظه كاران و دمكرات ها، خود را شريك آمريكا در نبرد ساختگي بر عليه تروريسم مي دانند و قريب يك دهه است كه به پاي ثابت لشگر كشي هاي واشنگتن در نقاط مختلف جهان تبديل شده اند. آنها جزو ائتلاف جنگ در افغانستان بودند و بعدها نيز آمريكا را در اشغال عراق ياري كردند.»
نويسنده گلوبال ريسرچ در ادامه يادداشت خود افزوده است كه در سال 2004، دولت كاناد، همصدا با واشنگتن و پاريس، بر عليه دولت مردمي ژان برتراند آريستيد در هاييتي شوريدند و رئيس جمهوري را كه با راي منتخب مردم روي كار آمده بود را پائين كشيدند تا زمينه به قدرت رسيدن يك دولت فاشيست و غرب گرا را در هائيتي به وجود بياورند.»
به گزارش باشگاه خبرنگاران گلوبال ريسرچ در گزارش خود به قلم استفن لندمن اضافه كرد «دولت كانادا امروز نيز يكي از اصلي ترين جيره خواران آمريكا است و عملا تعهد تاريخي خود در قبال برابري، فراگير بودن در قبال قوميت ها و مليت ها و حاكميت قانون را فداي يك اتحاد راهبردي با آمريكا كرده است. كانادا ديگر امروز مانند گذشته نمي تواند ادعاي داوري و حكميت در دعاوي بين المللي و جهاني را داشته باشد.»
لندمن در ادامه نوشت «از زمان روي كار آمدن «استفن هارپر» به عنوان نخست وزير در كانادا، اطاعت از اوامر واشنگتن در دولت اين كشور تشديد شده است. كانادايي ها كه همواره سعي مي كردند در موضوعات مرتبط با اسرائيل موضعي عادلانه را اتخاذ كنند، از زمان روي كار آمدن هارپر عملا به مدافع سرسخت اسرائيلي ها و سياست هاي جنگ طلبانه آنها تبديل شده اند. هارپر در سال 2006 و در جريان جنگ اسرائيل بر عليه لبنان، بمباران مناطق بي دفاع و زنان و كودكان را سياستي منطقي از جانب اسرائيل خواند و از آن حمايت كرد.»
نويسنده گلوبال ريسرچ اضافه كرد: «كابينه هارپر، امروز مملو از شخصيت هايي انگشت نما و سرشناس است كه تنها هدف آنها حفظ منافع گروهي اندك از سياستمداران و ثروتمندان است كه دولت كانادا را به دكاني براي سوداندوزي بيشتر خود تبديل كرده اند.»
وي افزود: «امروز نيز كانادا متحد اصلي آمريكا در جنگ ها و ماجراجويي هاي نظامي اين كشور در نقاط مختلف جهان محسوب مي شود. كانادايي ها پاي ثابت عمليات نظامي در ليبي بودند و حال نيز هر جا زمزمه اي از جنگ بر عليه سوريه و ايران شنيده مي شود، آنها خود را اول صف در كنار آمريكا و اسرائيل قرار مي دهند.»
لندمن در پايان نوشت: «اقدام اخير اوتاوا در تعطيلي سفارتش در تهران يكبار ديگر نشان داد كه كانادا هر روز بيش از قبل در مسير حمايت از جنگ و مقابله با صلح پيش مي رود و رهبران اين كشور نيز ظاهرا دوست دارند نامشان در رديف جنايتكاران بزرگ در تاريخ ثبت شود كه با سياست هاي غلط و منفعت طلبانه، زمينه هاي جنگ و نابودي را در جهان به وجود آوردند.»
از سوي ديگر؛ در زمينه قطع روابط ايران-اوتاوا و تعطيلي سفارت تهران در كانادا برخي منابع آگاه غربي اعلام كردند كه قطع رابطه اوتاوا-تهران در تل آويو كليد خورده است و وزير خارجه كانادا در سفر به فلسطين اشغالي و ديدار با مقامات صهيونيستي متعهد به آغاز اين جنگ ديپلماتيك عليه ايران شده است.
در اين زمينه منابع آگاه ديپلماتيك غربي در بروكسل به پايگاه خبري «نهرين نت» اعلام كردند: تصميم دولت كانادا مبني بر قطع روابطش با ايران، با پيشنهاد و فشار «جان بيرد» وزير خارجه اين كشور صورت گرفته است. وي دولت كانادا را متقاعد كرده تا نخستين دولت غربي باشد كه تصميمي شجاعانه! عليه ايران مي گيرد.
اين منابع اعلام كردند كه تصميم كانادا مبني بر قطع روابطش با ايران، در واقع نتيجه سفر جان بيرد در 13 آگوست گذشته به تل آويو و ديدارش با مقامات صهيونيستي بوده است. وي در اين سفر به اسرائيل متعهد شد كه دولت كانادا را به قطع روابط با ايران ترغيب كند.
همچنين جروزالم پست نوشت: وزير خارجه كانادا يكي از حاميان اصلي اسرائيل است.
از سوي ديگر راديو «صوت العراق» نيز كانادا را به اجراي طرح اسرائيلي-آمريكايي براي به راه انداختن يك جنگ ديپلماتيك جديد عليه ايران متهم كرد.
اين راديو در ادامه اعلام كرد كه اين اقدام ناگهاني كانادا موجب ايجاد يك سوال بزرگ شد. راز پشت پرده اين اقدام چيست؟ كانادا هيچ توجيه و بهانه اي براي اين اقدام نداشت. به ويژه اينكه روابط ميان دو دولت، طي 3 سال گذشته تيره بوده است اما طي اين مدت، كانادا چنين تصميمي نگرفته بود.
اين راديو عراقي به نقل از كارشناسان و ناظران غربي اعلام كرد: اين اقدام كانادا، هم زمان و هماهنگ با انگليس و آمريكا صورت گرفت و بيانگر وجود يك طرح غربي براي حمله ديپلماتيك عليه ايران است و اين اقدام در واكنش به پيروزي بزرگ ايران در ميزباني اجلاس سران جنبش عدم تعهد، صورت گرفت.
به گفته اين منابع غربي، يك روز پيش از اعلام رسمي قطع روابط كانادا با ايران، «استفان هارپر» نخست وزير كانادا با همتاي صهيونيستي خود گفت وگويي تلفني داشت و در اين گفت وگو تصميم دولتش مبني بر قطع روابط ديپلماتيك با ايران را ابلاغ كرد.


پاي درس علي (ع)

خير دنيا و آخرت
در خوش اخلاقي و خوش نيتي است
خداوند خير دنيا و آخرت را جز بخاطر:
خوش اخلاقي و خوش نيتي به بنده اش نمي دهد.
غررالحكم و دررالكلم- ح 9670


وزير نيرو: 270 طرح ملي وزارت نيرو تا پايان سال بهره برداري مي شود

وزير نيرو گفت: 270 طرح ملي اين وزارتخانه تا پايان سال جاري بهره برداري مي شود.
مجيد نامجو عصر يكشنبه در مراسم افتتاح سد دانشمند گلستان افزود: بخشي از اين طرح ها در قالب مهر ماندگار بوده و سد دانشمند در استان گلستان از جمله اين طرح هاست.
وي اظهار داشت: با اجراي سد دانشمند براي چهار هزار هكتار از اراضي پايين دست آب تامين مي شود و ظرفيت اين سد 33 ميليون متر مكعب است.
وي عنوان كرد: سد گتوند نيز از ديگر طرح هاي ملي وزارت نيرو است كه دو واحد نيروگاهي اين سد نيز به بهره برداري مي رسد.
وزير نيرو بيان داشت: كار آبگيري اين سد تا پايان سال جاري انجام مي شود.
به گزارش مهر، ساخت سد دانشمند در استان گلستان از سال 86 آغاز شد و عصر يكشنبه با حضور رئيس جمهور كشورمان به بهره برداري رسيد. اين سد 33 ميليون متر مكعب، ظرفيت دارد و براي ساخت آن 100 ميليارد ريال هزينه شده است.
 


تاكيد معاون حقوقي رئيس جمهور بر استفاده از ظرفيت حقوقي جنبش عدم تعهد

معاون حقوقي رئيس جمهور بر ضرورت استفاده از ظرفيت حقوقي جنبش عدم تعهد در سطح كلان تاكيد كرد.
فاطمه بداغي در گردهمايي شوراي هماهنگي امور حقوقي دستگاه هاي اجرايي كشور كه به ميزباني وزارت كشور و با حضور معاونين و مديران حقوقي دستگاه هاي مختلف اجرايي برگزار شد، با اشاره به برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در ايران، اظهار كرد: مي توان از ظرفيت جنبش غيرمتعهدها، با توجه به كشورهايي كه عضو اين جنبش هستند در راستاي مسائل حقوقي در سطح كلان استفاده كرد.
وي با اشاره به اخذ مجوز دبيرخانه موقت جنبش غيرمتعهدها افزود: بخش هاي حقوقي دستگاه هاي مختلف اجرايي بايد به اين امكان به عنوان يك فرصت نگاه كنند و تلاش كنند تا همكاري هاي دو جانبه يا چند جانبه با كشورهاي عضو در زمينه مسائل حقوقي انجام دهند.
به گزارش خبرگزاري ها، معاون حقوقي رئيس جمهور تصريح كرد: توجه به ظرفيت حقوقي جنبش غيرمتعهدها و كشورهاي عضو آن مي تواند آورده هاي حقوقي براي اعضاي جنبش به همراه داشته باشد. به طور مثال گران بودن هزينه هاي دعاوي بين المللي و يا ايجاد شبكه اي از حقوقدانان آزاد و عدالت طلب و تبادلات حقوقي در حمايت از اتباع كشورهاي نم مورد توجه قرار گيرد.
 


آغاز شمارش معكوس اسامي قبولي هاي كنكور 91 تا پنج شنبه منتشر مي شود

سرپرست سازمان سنجش از اعلام نتايج كنكور تا پنجشنبه 23 شهريور خبر داد و گفت: در آزمون سراسري سال 91 حدود 630 هزار داوطلب پذيرفته مي شوند.
دكتر ابراهيم خدايي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اعلام نتايج نهايي آزمون سراسري در محدود زماني امروز تا 23 شهريور ماه، گفت: ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون نيز از 26 شهريور ماه آغاز مي شود.
وي با اشاره به ظرفيت پذيرش دانشجو در گروه هاي آزمايشي مختلف، تصريح كرد: در گروه آزمايشي علوم رياضي 171 هزار و 381 نفر، علوم تجربي 93 هزار و 140 داوطلب، علوم انساني 168 هزار و 762 داوطلب، هنر 18 هزار و 956 داوطلب، زبان 17 هزار و 560 داوطلب و چند گروهي 156 هزار و 128 داوطلب پذيرفته مي شوند.
خدايي با بيان اينكه براساس افزايش ظرفيت ها، ظرفيت پذيرش در دوره هاي مختلف نيز تغيير كرده است، گفت: براين اساس در دوره روزانه 100 هزار و 291 داوطلب، شبانه 27 هزار و 43 داوطلب، پيام نور 332 هزار و 211 داوطلب، نيمه حضوري يك هزار و 920 داوطلب، مناطق محروم 394 داوطلب، تربيت معلم 43 هزار و 780 داوطلب پذيرفته مي شوند.
سرپرست سازمان سنجش افزود: در دانشگاه غيرانتفاعي 114 هزار و 458 داوطلب، مجازي چهار هزار و 610 داوطلب و بين الملل هزار و 220 داوطلب پذيرفته خواهد شد.
 


لس آنجلس تايمز: ايران تحريم ها را دور مي زند

روزنامه لس آنجلس تايمز در گزارشي نوشت: به رغم آنچه دولت اوباما سخت ترين تحريم هاي تحميل شده عليه ايران مي خواند، تهران راه هايي قانوني براي فروش نفت به مشتريان آسيايي خود يافته است.
لس آنجلس تايمز در گزارش خود به قلم «شاشانك بنگالي»، به شيوه هاي دور زدن تحريم هاي ضدايراني غرب عليه كشورمان پرداخت و نوشت: ايران براي ادامه فروش نفت به هندوستان، معامله نفت در مقابل كالاهايي نظير برنج، دارو، تجهيزات مهندسي و فولاد را پذيرفته است.
بنابراين گزارش، براي فروش نفت به چين، مشتري شماره يك نفت ايران، اين كشور در حال انتقال نفت به چين با تانكرهاي خود است كه دولت ايران آنها را بيمه مي كند و ديگر از تانكرهاي تجاري كه قبلا استفاده مي كرد، استفاده نمي كند.
ژاپن آن چنان مشتاق خريد نفت از ايران است كه دولت توكيو چند ميليارد دلار به بيمه كشتي براي حمل نفت ايران تخصيص داده است.
براساس گزارش فوق، به رغم آنچه دولت اوباما سخت ترين تحريم هاي تحميل شده عليه ايران مي خواند، كه شامل تحريم نفت ايران توسط اتحاديه اروپا و تحريم مالي بانك مركزي ايران مي شود، تهران در حال يافتن راه هاي قانوني براي فروش يا تهاتر نفت با مهم ترين مشتريان خود در آسياست.
اين گزارش حاكي از آن است كه شيوه هاي جديد معامله در پيش گرفته شده از سوي ايران گران، زمان بر و خطرناك هستند اما كارشناسان مي گويند كه همين روش ها در حال كم كردن بار تحريم ها بر ايران بوده و اين در حالي است كه واشنگتن و متحدانش در تقلا براي محدود ساختن برنامه هسته اي ايران هستند.
به گزارش فارس، لس آنجلس تايمز افزوده است كه راه هاي فرار قانوني ترحيم ها به علاوه حدود 100 ميليارد دلار ذخيره ارزي ايران باعث مي شوند كه تحريم ها ماه ها نتوانند تاثير خود را بر اقتصاد ايران نشان دهند. مقامات ايراني هم تلاش خود را براي دور زدن تحريم ها مخفي نمي كنند.
لس آنجلس تايمز در بخش ديگري از گزارش خود تصريح كرده است كه در شرايطي كه شركت هاي بيمه اروپايي ديگر محموله هاي نفتي ايران را بيمه نمي كنند، ايران و دولت هاي آسيايي گام هاي ديگري در راستاي بيمه محموله هاي نفتي ايران برداشته اند. ماه گذشته، اولين تانكر نفت ايران كه به سوي هند در حركت و حاوي 94 هزار تن نفت، معادل نيمي از صادرات روزانه نفت ايران بود، توسط بيمه دولتي هند پوشش داده شد.
هندوستان همچنين به تعدادي از موسسات مالي ايراني اجازه داده است كه هند حساب هايي را به روپيه باز كنند و از محدوديت هاي دلار خلاصي يابند. به اين ترتيب هند مي تواند در حدود 45درصد از خريدهاي نفتي خود به ايران را به روپيه پرداخت كند.
هندوستان همچنين كالاهاي اساسي به ايران مي فروشد كه مي تواند به اين كشور كمك كند كه از آثار تحريم ها جلوگيري كند. تجار هندي درحال افزايش صادرات برنج، مواد دارويي، روغن پخت غذا، فولاد و تجهيزات مهندسي به ايران هستند و ايران نيز پول همه آنها را به روپيه مي پردازد.
جالب اينكه در اين گزارش اذعان شده است كه هيچ كدام از اين مكانيزم ها در تناقض با تحريم هاي ضدايراني غرب نيستند.


مراسم پنجاه و يكمين سالروز درگذشت شيخ رجبعلي خياط (نكوگويان)

ستاد مردمي بزرگداشت مقام شيخ رجبعلي خياط (نكوگويان) اعلام كرد كه به مناسبت پنجاه و يكمين سالروز درگذشت اين عارف نامي مراسم متعددي برگزار مي شود.
اين مراسم با عنوان از هبوط تا ملكوت به قرار زير است:
21 شهريور در مسجد مقدس جمكران ساعت 30/18
22 شهريور در آرامگاه ابن بابويه ساعت 16
شيخ رجبعلي خياط عبد صالحي بود كه در سال 1262 هجري شمسي در شهر تهران ديده به جهان گشود.
شيخ با رژيم منفور پهلوي و سياستمداران حاكم بر آن به شدت مخالف بود و دوستان و شاگردان خود را از همكاري با دولت حاكم (پهلوي) و به خصوص از تعريف و تمجيد آنان برحذر مي داشت. يكي از شاگردان شيخ از وي نقل كرده است كه فرمود:
«روح يكي از مقدسين را در برزخ ديدم محاكمه مي كنند و همه كارهاي ناشايسته سلطان جاير زمان او را در نامه عملش ثبت كرده و به او نسبت مي دهند. شخص مذكور گفت: من اين همه جنايت نكرده ام. به او گفته شد: مگر در مقام تعريف از او نگفتي: عجب امنيتي به كشور داده است؟
گفت: چرا!
به او گفته شد: بنابراين تو راضي به فعل او بودي، او براي حفظ سلطنت خود به اين جنايات دست زد.»
در نهج البلاغه آمده است كه امام علي(ع) فرمود:
«الراضي بفعل قوم كالداخل فيه معهم، و علي كل داخل في باطل اثمان: اثم العمل به، و اثم الرضا به؛
هر كه به كردار عده اي راضي باشد، مانند كسي است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد و هر كس به كردار باطلي دست زند او را دو گناه باشد؛ گناه انجام آن و گناه راضي بودن به آن.»
دوران زندگي اين عارف بزرگ پس از يك عمر مجاهده در راه خدا سرانجام در روز بيست و دوم شهريور 1340 به ديدار معبود خود شتافت و در ابن بابويه شهر ري آرام گرفت.


رئيس كميسيون كشاورزي خبر داد

دستور رئيس جمهور به وزرا براي همكاري بيشتر با مجلس

رئيس كميسيون كشاورزي مجلس گفت: رئيس جمهور دستور داد تا وزرا همكاري بيشتري با مجلس داشته باشند.
عباس رجائي رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه اخير روساي كميسيون هاي مجلس با رئيس جمهور اظهار داشت: جلسه روساي كميسيون هاي مجلس با آقاي احمدي نژاد و معاون امور مجلس وي در دفتر رئيس جمهور تشكيل شد كه البته به دلايلي از جمله مسافرت، برخي روساي كميسيون نتوانستند در اين جلسه شركت كنند.
وي جلسه روساي كميسيون هاي مجلس با رئيس جمهور را مثبت ارزيابي كرد و به فارس گفت: در اين جلسه روساي كميسيون ها راحت و صميمي مشكلات كشور در حوزه كار كميسيون هاي تخصصي را مطرح كردند و وقت كافي هم در اين جلسه براي همه افراد وجود داشت و البته رئيس جمهور هم با صبوري سخنان نمايندگان مجلس را شنيد.
رجايي ادامه داد: همچنين در اين جلسه رئيس جمهور كليتي در خصوص مسائل كشور مطرح كرد.
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس اضافه كرد: مهمترين دستاورد جلسه اين بود كه مقرر شد تا اين جلسات هر چند وقت يك بار تكرار شود و البته قرار شد كه جلسات موضوعي تر باشد تا مسائل مبتلابه كشور را بررسي كنيم.
وي گفت: ارتباط بيشتر وزرا و همفكري آنها با كميسيون هاي مجلس به خصوص با روساي كميسيون ها يكي از دغدغه هايي بود كه مطرح شد و رئيس جمهور دستور داد تا وزرا همكاري بيشتري با مجلس داشته باشند تا مسائلي كه مطرح است را پيگيري كنند.
رئيس كميسيون كشاورزي مجلس همچنين اظهار داشت: در اين جلسه مباحثي در مورد اقتصاد مقاومتي مطرح شد و قرار شد تصميم گيري هاي لازم در اين رابطه انجام گيرد.


براي دريافت نتيجه نهايي داوطلبان كارشناسي ارشد آزاد به سايت آزمون مراجعه كنند

نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد 91 دانشگاه آزاد امروز از سوي مركز آزمون اين دانشگاه اعلام مي شود.
به گزارش فارس، نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد تا ساعت 8 صبح امروز 21 شهريور اعلام مي شود.
در اين آزمون 625 هزار و 935 داوطلب شركت كردند كه از اين تعداد 80 درصد در جلسه آزمون حاضر بودند و در نهايت 63 هزار و 419 نفر پذيرفته شدند.
نتايج اين آزمون از طريق سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد به نشاني www.azmoon.com قابل دسترسي است.


توكلي: ثبت نام رتبه هاي برتر دانشگاه ها در شريف قطعي است

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور خواستار حل مشكلات 150 دانشجوي رتبه اول دانشگاه هاي كشور در دانشگاه شريف شد.
حسين توكلي در گفت وگو با فارس با بيان اينكه مشكل دانشجويان دانشگاه شريف قطعا حل مي شود، گفت: اين دانشجويان گزينش شده اند، جزء استعدادهاي درخشان هستند و دانشگاه شريف براساس قانون موظف به ثبت نام آنهاست.
به گفته وي روز پنج شنبه گذشته سازمان سنجش طي نامه اي به دانشگاه شريف خواستار ثبت نام اين دانشجويان شده است.
براساس اين گزارش، چهارشنبه گذشته پذيرفته شدگان برتر آزمون كارشناسي ارشد براي ثبت نام به دانشگاه شريف مراجعه كردند، اما با عدم پذيرش از سوي دانشگاه مواجه شده بودند.
 


اخبار ادبي و هنري

ثبت معنوي سرود «خميني اي امام»
«خميني اي امام» به عنوان نخستين سرود انقلابي ايران امروز در فهرست ميراث معنوي كشور قرار مي گيرد.
به گزارش ايسنا، سرود انقلابي «خميني اي امام» در پنجمين شوراي عالي سياست گذاري ثبت آثار تاريخي قرار است به عنوان يكي از آثار معنوي خراسان رضوي ارائه شود و در صورت تاييد، در فهرست ميراث معنوي كشور ثبت مي شود. اين سرود كه 12بهمن ماه 1357 براي استقبال از امام خميني(ره) در فرودگاه مهرآباد اجرا شد، توسط «حميد سبزواري» سروده شد و «حميد شاهنگ نيا» تنظيم آن را برعهده داشت. آهنگساز اين سرود «احمدعلي راغب» بود و اجراي آن را يك گروه 50 نفري برعهده داشت. قرار است اين پرونده در كنار ديگر پرونده هاي معنوي استان هاي كشور20شهريورماه در پنجمين شوراي عالي سياست گذاري ثبت آثار تاريخي كه در استان البرز در حال برگزاري است، بررسي و در صورت تاييد در فهرست آثار معنوي كشور به ثبت برسد.
كارگردان فيلم ضد ايراني: كانادا متشكريم!
در حالي كه تنها چند روز از اقدام دولت كانادا در تعطيلي سفارت اين كشور در تهران مي گذرد، يك كارگردان هاليوود فيلم جديدش «آرگو» را حاوي پيام سپاسگزاري از دولت كانادا دانست كه در جريان تسخير سفارت آمريكا در تهران به فرار 6 نفر از كاركنان سفارتخانه كمك كرد.
به گزارش ايسنا، «بن افلك»- بازيگر و كارگردان آمريكايي- در آخرين ساخته اش «آرگو» به سراغ ماجراي تسخير سفارت آمريكا در تهران و فرار شش نفر از كاركنان آن به كمك سفير كانادا رفته است و با اظهارات خود سعي دارد با استفاده از شرايط سياسي موجود، شانسش را براي كسب جايزه اسكار افزايش دهد.اين فيلم كه روز جمعه در جشنواره فيلم تورنتو به نمايش درآمد، از روز 12 اكتبر اكران عمومي خود را آغاز خواهد كرد. بن افلك كه معتقد است با وجود گذشت 30 سال از ماجراي تسخير سفارت آمريكا در تهران، روابط ميان غرب با ايران تغيير چنداني نكرده، اميدوار است با توجه به ادامه تنش هاي ديپلماسي غرب با ايران، فيلم او مورد توجه قرار بگيرد و يكي از نامزدهاي اصلي كسب جايزه اسكار بهترين فيلم معرفي شود.
دقيقا در روز اكران فيلم «آرگو» در جشنواره تورنتو، دولت كانادا در اقدامي سؤال برانگيز پس از برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، روابط ديپلماتيك خود را با ايران قطع و سفارت كانادا در تهران را تعطيل كرد. نكته جالب اين كه كارگردان فيلم در نشست خبري صريحا اعلام كرد، ساخت اين فيلم اين جمله را دوباره تداعي مي كند كه «كانادا متشكريم!». كمپاني صهيونيستي برادران وارنر كه توليدكننده فيلم «آرگو» است، اطمينان دارد اين فيلم يكي از شانس هاي اصلي كسب جايزه اسكار سال آينده خواهد بود و جايزه اي نيز براي بهترين فيلمبرداري براي اين فيلم تعيين كرده است.
رقابت سرمايه دارهاي عرب با صهيونيست ها
در راه اندازي شبكه ضد اخلاقي
سرمايه گذاران و ثروتمندان عرب با مالكيت 320 شبكه ماهواره اي غيراخلاقي، به رقيب جدي صهيونيست ها در اين زمينه تبديل شده اند.
به گزارش شبكه العالم، روزنامه اسكاتلندي ترين فاش كرد، شبكه هاي غيراخلاقي بسياري از ثروتمندان و سرمايه گذاران عرب را به خود جلب كرده به صورتي كه آنها با در اختيار گرفتن مالكيت 320 شبكه غيراخلاقي فقط در ماهواره هاي اروپايي، صدها ميليون يورو در اين زمينه سرمايه گذاري كرده اند. براساس اين گزارش، ثروتمندان عرب اكنون به رقيب جدي سرمايه گذاران صهيونيست كه فقط 30 شبكه غيراخلاقي دارند، تبديل شده اند؛ و به نظر مي آيد در اين بين فقط جوانان عرب هدف گرفته شده اند، چرا كه حتي مخاطب شبكه هاي غيراخلاقي صهيونيستي بيشتر كشورهاي عربي هستند. اين روزنامه اسكاتلندي با اشاره به سرمايه گذاري ثروتمنداني از قطر، لبنان، مغرب، تونس و الجزاير تاكيد كرد، در اين بين مصري ها بيشترين سرمايه گذاري را كرده اند، چرا كه بيش از 15 مصري مالكيت 56 شبكه ماهواره اي غيراخلاقي را در اختيار دارند.
تحريم فيلم كتاب سلمان رشدي در هند
ساخت فيلمي از يكي از آثار سلمان رشدي مرتد جنجال جديدي براي اين نويسنده شده است به نحوي كه هيچ توزيع كننده اي حاضر به پخش اين فيلم در هند نيست.
بنابر گزارش گاردين، كار توليد اين فيلم براساس رمان «بچه هاي نيمه شب» در آمريكا انجام شده و دولت كانادا نيز در تورنتو اقدام به اكران آن نموده است. اما به دليل انتساب اين فيلم به رشدي مرتد، هيچ توزيع كننده اي حاضر به توزيع اين فيلم در هندوستان نشده است.


به دستور رئيس جمهور محدوديت واگذاري سهام عدالت به كارگران رفع مي شود

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
واگذاري سهام عدالت به كارگران كه با محدوديت مواجه بود، با دستور رئيس جمهوري رفع خواهد شد.
معاون فرهنگي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در هفتمين جشنواره تجليل از توليدكنندگان برتر لرستان افزود: به دستور دكتر احمدي نژاد، رياست جمهوري اين محدوديت برطرف خواهد شد و واگذاري سهام عدالت به آن دسته از كارگران كه تاكنون اين سهام به آنان اعطا نشده صورت خواهد گرفت.
كاوه اشتهاردي با بيان اين مطلب كه از سال 1384 تابحال 320 هزار ميليارد ريال سهام شركت هاي دولتي در قالب عدالت به مردم واگذار شده است، گفت: تاكنون 180 هزار تعاوني با 40 ميليون نفر عضو در كشور با ظرفيت سه ميليون و 200 هزار نفر شغل تشكيل شده كه بيش از نيمي از آنها در دولت هاي نهم و دهم ايجاد شده اند.
وي گفت: در متوسط جهاني از هر 7 نفر يك نفر عضو تعاوني هاست اما در ايران از هر دو نفر يك نفر عضو تعاوني هاست.
اشتهاردي گفت: 47 درصد تعاوني ها در بخش خدمات و 30 درصد در بخش كشاورزي فعال هستند.
وي افزود: بيش از 10 ميليون نفر از بانوان كشور در تعاوني ها حضور دارند و 25 درصد اعضاي هيئت مديره و 17 درصد مديران تعاوني ها را بانوان تشكيل مي دهند.
اشتهاردي با بيان اين مطلب كه در جاي جاي لرستان استعدادهاي ويژه گرانبها نهفته است، گفت: اين استان از لحاظ گياهان دارويي بسيار غني است كه با توجه به تشكيل هيئتي متشكل از وزيران براي بهره وري ملي از گياهان دارويي در كشور به دستور رئيس جمهوري، از ظرفيت لرستان نيز بهره برداري مي شود.
معاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: اين وزارتخانه از تعاوني هاي گردشگري حمايت مي كند و لرستان با توجه به استعدادهاي منحصر به فردش مورد توجه ويژه قرار خواهد گرفت.
 


بازديد وزير امور خارجه از مناطق زلزله زده

وزير امور خارجه گفت: حامل پيام تسليت مسئولان كشورهاي مختلف به مردم زلزله زده آذربايجان شرقي هستم.
به گزارش ايسنا علي اكبر صالحي در بازديد از روستاي «قيزقاپان» از توابع شهرستان زلزله زده هريس در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از زمان وقوع زلزله، مسئولان كشورهاي مختلف از دورترين نقاط جهان با ارسال پيام هايي با زلزله زدگان ابراز همدردي كردند.
وي اظهار اميدواري كرد: وزارت امور خارجه بتواند در روند رفع مشكلات مردم زلزله زده قدمي را بردارد.
وزير امور خارجه اظهار كرد: كمك هاي بالقوه و بالفعل خارجي همچنان ادامه دارد و اگر باز هم اعلام نياز بكنيم كمك هاي بيشتري به كشور سرازير مي شود ولي تاكنون به حول و قوه الهي اغلب نيازها را خودمان رفع كرده و مي كنيم.


آيت الله مكارم شيرازي: شوراي عالي و حوزه علميه قم بايد استقلال مالي داشته باشند

يت الله مكارم شيرازي گفت: شوراي عالي و حوزه علميه قم بايد روي پاي خود بايستد و اگر حوزه نيازمند دولت باشد سبب رعايت ملاحظاتي خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله مكارم شيرازي در ديدار اعضاي شوراي عالي حوزه هاي علميه گفت: رهبر معظم انقلاب بر استقلال حوزه تاكيد دارند و حضرت امام خميني(ره) نيز در جلسه اي با جامعه مدرسين حوزه بر اين مسئله تاكيد داشتند. وي افزود: چشم همه حوزه هاي علميه به شوراي عالي است و به اين شورا به عنوان پناهگاه نگاه مي كنند.
وي با اشاره به ويژ گي اين دوره از شوراي عالي حوزه هاي علميه اظهار داشت: در اين دوره از شوراي عالي، نمايندگان مراجع حضور دارند تا ميان نظرات رهبر معظم انقلاب و خواسته هاي مراجع و جامعه مدرسين اجماع شود.
استاد حوزه علميه قم افزود: لازم است جامعه مدرسين مصوبه اي داشته باشد كه مثلا سه نفر از سوي مراجع در اين شورا حضور داشته باشند و اين مسئله به صورت قانون باشد. البته تمام آنهايي كه انتخاب مي شوند، مورد تاييد جامعه مدرسين هم باشد.
اين مرجع تقليد با تاكيد بر استقلال مالي شوراي عالي و حوزه ها خطاب به اعضاي شوراي عالي گفت: كاري كنيد كه اگر حوزه منابعي نياز دارد، بتوانيم خودمان منابع را تامين كنيم، وجوهات شرعيه براي شهريه طلاب است، اما براي ساخت و سازها و... بايد خودمان منابع داشته باشيم.
وي در ادامه با بيان اين كه تصور عموم بر اين است كه مديريت حوزه بيش از حد گسترش يافته و با كمتر از اين تعداد هم مي توان حوزه را اداره كرد، تصريح كرد: يك بخشي بيش از 20 نيرو دارد، در حالي كه مي توان با تعداد كمتري آن را اداره كرد و بايد براي اين مسئله فكري كرد.


لايحه جديد شوراهاي حل اختلاف در سال آينده اجرا مي شود

اراك- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي حل اختلاف كشور از اجراي لايحه جديد قانون شوراهاي حل اختلاف تا پايان سال آينده خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين ميانجي در نشست بررسي فعاليت شوراهاي حل اختلاف استان مركزي در اراك گفت: اين لايحه تدوين و به رئيس قوه قضائيه ارايه شده است كه پس از تاييد، براي طي مراحل بعدي پيگيري مي شود و پس از تصويب در مجلس شوراي اسلامي در سال آينده اجرا خواهد شد.
وي افزود: در اين لايحه پيش بيني شده است كه صلاحيت شوراهاي حل اختلاف در مسائل مالي از حداكثر 50 ميليون ريال به 200 ميليون ريال ارتقا پيدا كند. همچنين تكليف كاركنان شوراها در برخي از مراحل مشخص شود و اميدوارم كه در پايان سال 92 سال شوراهاي حل اختلاف منسجم تري داشته باشيم.
وي، اين شوراها را فرصتي براي ايجاد سازش بين طرفين پرونده قضايي دانست و گفت: ميزان صلح و سازش در پرونده هاي ارجاعي به شوراهاي حل اختلاف در كشور 35 درصد و در استان مركزي 25 درصد است و اين فرصتي براي سازش در پرونده هاي قضايي است.


ايازي خبر داد

تأسيس 200 خانه كارآفريني در تهران

سخنگوي شهرداري تهران يكي از موضوعات مطرح در جامعه را مقوله سرپرستي خانوار از سوي زنان دانست و گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار روز به روز در حال افزايش است و در اين شرايط دستگاه ها و نهادهاي مختلفي كه در اين زمينه مسئوليت مستقيم دارند بايد به طور جدي به زنان سرپرست خانوار بپردازند.
هادي ايازي در نشست خبري ديروز كه در بوستان گفتگو برگزار شد، افزود: سرپرستي خانوار از سوي زنان يك مسئله اجتماعي است كه در صورت بي توجهي به آن، اين قشر دچار آسيب اجتماعي مي شوند.
وي در ادامه اظهار داشت: شهرداري تهران طي چند سال اخير به بحث زنان سرپرست خانوار به طور جدي وارد شده و براي زنان سرپرست خانوار بسترسازي كرده است. چرا كه تعداد زناني كه زندگي خانواده خود را اداره مي كنند كم نيستند.
سخنگوي شهرداري تهران درباره اقدامات شهرداري در زمينه زنان سرپرست خانوار گفت: نخستين اقدام ما ايجاد دفاتر مشاوره براي كاريابي زنان سرپرست خانوار در سراي محلات تهران بوده است. علاوه بر آن 200 خانه كارآفريني راه اندازي كرده ايم البته اين خانه هاي كارآفريني به طور اختصاصي مربوط به خانم ها نيست، اما مراكز مهارت آموزي مخصوص زنان است و بالغ بر 150 تا 200 زن سرپرست خانوار در آن شاغل هستند.
ايازي افزود: در مراكز مهارت آموزي كوثر به زنان برخي حرفه ها را آموزش مي دهيم چرا كه بعضي از زنان حرفه اي را نياموخته اند و اين مجموعه به عنوان ستاد توانمندي زنان سرپرست خانوار نام گرفته است.
سخنگوي شهرداري تهران با بيان اينكه نزديك به 16 هزار خانواده تحت پوشش شهرداري هستند افزود: ما به اين زنان دستمزد نمي دهيم بلكه ظرفيتي ايجاد كرده ايم كه آنان بتوانند براي خانواده خود درآمدسازي كنند.
وي در بخش ديگري از اين نشست خبري با اشاره به جشنواره زنان و توليد ملي اظهار داشت: اين جشنواره تا سي ام شهريور ماه در بوستان گفتگو برگزار مي شود و در آن توليدات زنان سرپرست خانوار عرضه مي شود. گفتني است اين توليدات شامل كالاهاي مختلفي از چادر، مقنعه، سيسموني نوزاد تا صنايع دستي و وسايل آشپزخانه و مونتاژ قطعات الكترونيكي مي شود و توليدات برخي از زنان به قدري از كيفيت بالايي برخوردار است كه در جشنواره هاي بين المللي نيز از آن استقبال شده است.


خزعلي خواستار شد

ايجاد شعبات دانشگاه الزهرا در سراسر كشور

رئيس دانشگاه الزهرا خواستار ايجاد شعبه هايي از اين دانشگاه در شهرهاي مختلف كشور شد.
انسيه خزعلي در نشست رئيسان دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارك هاي علم و فناوري كه صبح ديروز در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد، با بيان اينكه هر دانشجويي كه در دانشگاه هاي دخترانه شهرهاي مختلف كشور ثبت نام مي كند، خواهان انتقال به دانشگاه مركزي است، گفت: اين امر مهاجرت و به تبع آن مشكلات فرهنگي و خانوادگي را در پي خواهد داشت، بنابراين اگر شعبات دانشگاه الزهرا در شهرهاي مختلف كشور ايجاد شود، دانشجو با رغبت بيشتري اقدام به ورود به دانشگاه مي كند و مهاجرت نيز كمتر مي شود.
وي با بيان اينكه بسياري از دختران با ايجاد دانشگاه هاي دخترانه در تمام نقاط كشور موافق هستند، گفت: اين دانشگاه ها ممكن است با نداشتن پشتوانه مشكل پيدا كنند. البته ايجاد دانشگاه هاي دخترانه مي تواند موجب ارتقاي علمي زنان كشور، وجهه جهاني خوب و بيان توانمندي هاي زنان در كشور باشد.
رئيس دانشگاه الزهرا(س) درباره بودجه اين دانشگاه هم تصريح كرد: براي توسعه عدالت در دانشگاه ها بايد به مسئله بودجه اين دانشگاه نيز توجه ويژه اي شود و در رتبه بندي و مسائل ديگر نيز ميزان بودجه دانشگاه در نظر گرفته شود.
 


ورود فناوري نانو به 8 صنعت كشور

كاشان- خبرنگار كيهان:
دبير ستاد ويژه توسعه فناوري نانوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از ورود فناوري نانو در هشت صنعت كشور از جمله صنعت خودروسازي خبر داد.
سعيد سركار در حاشيه برگزاري چهارمين همايش بين المللي فناوري نانو در دانشگاه كاشان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با ورود فناوري نانو در صنايع به زودي شاهد اثرات درخشان اين اتفاق بزرگ علمي در زندگي مردم هستيم. وي با اشاره به فعاليت بيش از 200 شركت دانش بنيان در حوزه فناوري نانو، افزود: بيش از 130 محصول توسط اين شركت ها وارد بازار شده كه برخي از آنها به صادرات هم رسيده است.
وي، انرژي، سلامت و آب و محيط زيست را اولويت هاي ستاد نانو دانست و گفت: ورود و توسعه نانو در حوزه انرژي نشانه قوي بودن ايران در حوزه نفت و گاز است.
دبير ستاد ويژه توسعه فناوري نانو، توسعه نانو در حوزه سلامت و بهداشت بويژه در پيشگيري، تشخيص زودرس و درمان بيماري ها را تشريح كرد.


رئيس پدافند غيرعامل: طرح جامع مديريت پدافند غيرعامل اجرا مي شود

اراك - خبرنگار كيهان:
رئيس پدافند غيرعامل كشور، از اجراي طرح جامع مديريت پدافند غيرعامل در كشور خبر داد.
جلالي در نشست شوراي پدافند غيرعامل استان مركزي، از مسئولان خواست با رسيدگي بيشتر به مشكلات مردم، توطئه هاي دشمن براي ضربه زدن به نظام را خنثي كنند.
 


رئيس سازمان جنگل ها، منابع طبيعي و آبخيزداري كشور:

توسعه جنگل ها با مشاركت مردم پيگيري مي شود

اروميه- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: امسال ايجاد 200 هزار هكتار جنگل را در برنامه سازمان قرار داده ايم.
عليرضا اورنگي در جلسه شوراي آبخيزداري و منابع طبيعي آذربايجان غربي در اروميه گفت: توانمندسازي جوامع محلي در توسعه عرصه منابع طبيعي و افزايش فضاي سبز اولويت كاري سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري كشور است.
وي ادامه داد: با توجه به سرانه فضاي سبز در كشور توسعه اين فضاها در اولويت برنامه هاي سال 91 قرار دارد و در اين زمينه توانمندسازي جوامع محلي، حفاظت، بهره برداري، احيا و توسعه عرصه منابع طبيعي با مشاركت مردم به طور جدي پيگيري مي شود.
رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور در پايان گفت: لازم است در جنگل هاي ايران، بويژه در جنگل هاي شمالي كه به عنوان منابع تأمين چوب صنعتي است، به وسيله مديريت پايدار به احياي جنگل ها و پرورش درختان جنگلي اقدام كنيم.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14