(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 شهریور 1391 - شماره 20305

جاده بادرود- كاشان را دوبانده كنيد
برگزاري سي و سومين سالگرد درگذشت آيت الله طالقاني در روستاي گليرد طالقان
اخبار استان اصفهان
تسطيح ليزري 12هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان اصفهان
انتقاد امام جمعه دامغان از عدم راه اندازي بيمارستان ولايت اين شهر
به همت بسيج سازندگي احداث جاده بادره به ده دلي آغاز شد
معرفي نخستين امام جمعه شهر پيش قلعه
اصفهاني ها سال گذشته روزي 19 تومان صدقه دادند
مسابقات كشوري رباتيك در نيشابور برگزارشد
بيمارستان هاي آبيك و تاكستان امسال به بهره برداري مي رسد
مدير نظارت بر مواد غذايي خوزستان:
عرضه نان بسته بندي شده بدون شناسنامه ممنوع است
سرانه فضاي سبز رشت كمتر از شهرهاي كويري است
رئيس كل دادگستري فارس: گسترش بخش خصوصي از ويژگي هاي اقتصاد مقاومتي است
درمانگاه تخصصي فك خزري در گيلان راه اندازي مي شود
تمامي دست ساخته هاي موجود در طاق بستان حذف مي شود
از سوي نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي صورت گرفت
انتقاد از نگهداري اجساد متوفيان به دليل فقر مالي مردم
«همپاي همبستگي هايم» به ديدارهاي نگارخانه صبا رأفت 20 تابلوي نقاشي خود را به نمايش گذاشت


جاده بادرود- كاشان را دوبانده كنيد

طي چند روز گذشته 4 نفر جوان 23 تا 42 ساله در تصادف خودرو سواري پژو با يك دستگاه تريلي در دم جان سپردند، تا باز هم شاهد ناهماهنگي تقسيمات اعتباري در جاده هاي كشور باشيم.
تا پايان سال 1386 بخشي از جاده بادرود- كاشان زيركوبي و كار با سرعت تمام در حال انجام بود، ولي با راه نيافتن نماينده وقت مردم به مجلس شوراي اسلامي به يكباره كار كاملا تعطيل شد. در يك آمار رسمي از سوي اورژانس منطقه تنها در سال 1389 تعداد 57 نفر و به قول مسئولان راه و ترابري و پليس راه منطقه در سال 90 تعداد بالغ بر 280 نفر در اين مسير كشته و مجروح شدند.
پس از جان باختن مظلومانه دو همشهري اريسماني در اين جاده مرگبار، استاندار اصفهان و مديركل راه استان از اختصاص 180 ميليارد ريال اعتبار و آغاز بكار جاده خبر دادند ولي ظاهرا مخالفت شركت مجري آزادراه كاشان- اصفهان علت اصلي عدم آغاز دوبانده كردن اين جاده است. و بهانه اين است كه اگر جاده دوبانده شود رانندگان از اتوبان تردد نمي كنند و شركت مذكور متضرر خواهد شد. 55 كيلومتر جاده يك بانده اي كه امروزه متر به متر آن از خون هموطنان بي گناهي كه بر اثر سهل انگاري مسئولان رنگين شده است، كماكان قرباني مي گيرد. پس جاده بادرود- كاشان كي دوبانده مي شود؟!
بادرود- خبرنگار كيهان
 


برگزاري سي و سومين سالگرد درگذشت آيت الله طالقاني در روستاي گليرد طالقان

طالقان- خبرنگاركيهان:
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم بزرگداشت آيت الله طالقاني با تشريح ابعاد شخصيتي اين عالم فرزانه گفت: بيانات اين شخصيت در خطبه هاي نماز جمعه تهران بسياري از توطئه هاي دشمنان اسلام و ولايت فقيه را خنثي كرد.
حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد در مراسم سي و سومين سالگرد ارتحال آيت الله طالقاني و در جمع مردم طالقان و مسئولان استان البرز گفت: آيت الله طالقاني مجاهد نستوهي بود كه انديشه هايش پس از مرگ وي نيز همچنان پابرجاست و وي از خود آثار ماندگاري را برجاي گذاشته كه نسل هاي بسياري مي توانند از اين آثار بهره ببرند.
وي يادآور شد: سبك زندگي آيت الله طالقاني به پيروي از الگوي ساده زيستي ائمه در ميان مردم زبانزد بود و همين امر محبوبيت وي را در ميان اقشار مردم بيشتر كرده بود.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت:انس با قرآن، تدريس آن و نيز زندگي قرآني سرلوحه زندگي مرحوم طالقاني بود و وي آموزه هاي قرآني را در سخنراني هاي خود براي مردم بازگو مي كرد و از همگان مي خواست زندگي قرآني را پيشه گيرند.
وي بيان كرد: موضع گيري هاي صريح و كلام نافذ آيت الله طالقاني همواره لرزه بر پيكر دشمنان مي افكند.
ابوترابي فرد اظهار داشت: سخنراني ها و بيانات طالقاني درخطبه هاي نمازجمعه نقشه هاي دشمنان را درهم مي كوبيد.
وي تأكيد كرد: بايد شخصيت هاي وارسته اي همچون طالقاني به نسل جوان شناسانده شده و آثار مكتوب اين افراد نيز مورد بهره برداري قرارگيرد.
درمراسم گراميداشت سي و سومين سالگرد ارتحال آيت الله طالقاني جمع زيادي از اقشار مردم و مسئولان استان البرز و طالقان و خانواده آن مرحوم حضور داشتند.


اخبار استان اصفهان

كاشاني ها 6هزار مترمربع فرش براي عتبات عاليات مي بافند
كاشان- خبرنگاركيهان:
طراح بافت فرش عتبات عاليات در كاشان از آغاز بافت 6هزار مترمربع نفيس ترين فرش توسط 500 بافنده در اين شهرستان براي اهداء به عتبات عاليات خبر داد.
سيدمحسن واجدي در مراسم آغاز به كار رسمي طرح بافت اين فرش اظهار داشت: اين ميزان فرش در چهار كارگاه خانه فرش كاشان، فرهنگسراي مهر، حسينيه سجاديه راوند و حسينيه شهر مشكات از توابع اين شهرستان توسط 500بافنده مجرب انجام مي شود.
وي افزود: 6هزار مترمربع فرش در قالب 250تخته فرش در ابعاد كناره و قاليچه تا فرش 60مترمربعي با استفاده از بهترين و مرغوب ترين نوع خامه بهاره كرمانشاه و خامه هاره سيرجان و با رنگ گياهي بافته مي شود.مديرعامل شركت ترنج و مهراب خانه فرش كاشان خاطرنشان كرد: براي بافت اين ميزان فرش حدود 36تن رنگ گياه در 500رنگ متفاوت استفاده مي شود.واجدي، هزينه بافت اين ميزان فرش را بيش از 12ميليارد تومان اعلام و عنوان كرد: از اين ميزان هزينه كه به طور كامل توسط خيرين تأمين مي شود بيش از 9ميليارد تومان آن هزينه اجرت بافت و مابقي براي تهيه رنگ و مواد اوليه هزينه مي شود.
وي هزينه بافت هر مترمربع اين فرش را 2ميليون تومان دانست و يادآور شد: اين 6هزار مترمربع فرش نفيس براي مفروش كردن حرم هاي مطهر امام حسين(ع)، حضرت علي(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و تل زينبيه بافته مي شود.وي در پايان تصريح كرد: برخي از بافندگان فرش به دليل نذر از دريافت دستمزد خودداري و دستمزد آنان در صندوق جمع آوري و براي بافندگان نيازمند هزينه مي شود.
وعده استاندار اصفهان: مشكل نساجي كاشان تا پايان دولت دهم برطرف مي شود
كاشان- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان از برطرف شدن مشكلات كارگران نساجي كاشان تا پايان فعاليت دولت دهم خبر داد.
عليرضا ذاكر اصفهاني با بي نظير خواندن مشكل كارخانجات نساجي كاشان در سطح استان، اظهار داشت: نظير مشكلات اين بنگاه اقتصادي در هيچ يك از 8 هزار و 500 واحد اقتصادي استان اصفهان وجود نداشته است.وي با اشاره به اقدامات و طرح هاي دولت براي حل مشكل كارخانجات نساجي كاشان، افزود: با اجراي طرح تدريجي بازنشسته شدن كارگران اين كارخانجات، تعدادي از آنها بازنشسته شده اند و 300 نفر ديگر نيز به زودي از اين طرح بهره مند مي شوند و به نظر مي رسد تا سال آينده اين مشكل ديرينه كه پيامدهاي بسياري براي كارگران و استان اصفهان داشته، برطرف مي شود.
ذاكر اصفهاني از خشكسالي به عنوان يكي از مهم ترين موانع در امر توسعه استان اصفهان نام برد و تصريح كرد: بسياري از طرح هاي توسعه كه با مشاركت خيران همراه بود از جمله ايجاد چند كارخانه پتروشيمي به دليل خشكسالي اجراي آن متوقف شده است.
به گفته وي عليرغم موانع موجود به ويژه خشكسالي، استان اصفهان در اجراي طرح هاي توسعه رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده است.وي از ايجاد كارخانه آهن و فولاد در كاشان در آينده اي نزديك خبر داد و تأكيد كرد: اين شهرستان به عنوان خطه تمدن خيز و برخوردار از منابع و قابليت هاي تكنولوژي، هر چه در جنگ با كوير عقب نشيني كند مشكلاتش بيشتر مي شود.
پايان مسابقات كشوري كميكار در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان:
رقابت هاي عملي هفتمين دوره مسابقات كشوري كميكار در دانشگاه كاشان با معرفي تيم هاي برتر به كار خود پايان داد.
درپايان اين رقابت ها از بين 43 تيم شركت كننده از دانشگاه هاي مختلف كشور، تيم يوتاپ دانشگاه پيام نور كرمانشاه به مقام اول رسيد، تيم توسن دانشگاه كاشان دوم شد و تيم هاي كاسيان و پايونر پژوهش سراي علمي كشور مشتركا مقام سوم را كسب كردند.
هيئت داوران هفتمين دوره مسابقات كشوري كميكار در بخش پوستر از بين 46 پوستر راه يافته به مسابقات تيم اوپازاد سمنان را به عنوان تيم برتر و تيم هاي ماژلان سمنان و اوژن صنعتي سهند تبريز را به عنوان تيم هاي دوم و سوم معرفي كرد. در هفتمين دوره مسابقات كشوري كميكار كه به مدت دو روز در دانشگاه كاشان (قهرمان دوره ششم رقابت ها) برگزار شد 46 تيم دانشجويان مهندسي شيمي سراسر كشور در دو بخش عملكرد و پوستر به صورت تيمي با هم به رقابت پرداختند. طراحي و ساخت ماشين هاي كوچك كميكار به گونه اي است كه نيروي محركه آن با انجام يك واكنش شيميايي تامين مي شود.
خاورشناس چيني:
ايران امپراطوري فرهنگ و تمدن است
كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز تحقيقات ايران شناسي دانشگاه يوئن چين، با اشاره به ظهور انديشمندان و شخصيت هاي ارزشمند چون سعدي، حافظ، فردوسي و مولانا در ايران، كشورمان را امپراطوري عظيم فرهنگ و تمدن ناميد.
سعيد ياسر ياجيده در حاشيه ديدار و گفتمان علمي و مذهبي با رئيس دانشگاه پيام نور كاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به بازديدش از آثار تاريخي و معماري ارزشمند در كاشان و مشاهير علمي و مذهبي و فرهنگي اين شهرستان اظهار داشت: ميراث به جاي مانده از پيشينيان در اين شهر كويري نشانگري توانمندي بالا و فرهنگ و تمدن مردم آن است.وي ظهور دانشمندان و شخصيت هاي برجسته به ويژه علما و فقهايي چون ملااحمد و مهدي نراقي در كاشان را بسيار قابل تأمل و اهميت دانست و اين شهرستان را گنجينه اي از فرهنگ، هنر و تمدن قلمداد كرد.اين خاورشناس چيني با تاكيد براينكه امام خميني(ره) شخصيتي است كه نه تنها مسلمانان چين بلكه تمام مردم اين كشور از ايشان به عنوان يك مصلح جهاني ياد مي كنند، گفت: ايشان پس از سيدجمال الدين اسدآبادي تنها شخصيت استعمارستيز، مصلح و تأثيرگذار در عرصه جهاني بود كه حيات انقلاب ايران به واسطه افكار و انديشه هاي ايشان ساري و جاري است.
به گفته وي، مبارزه با غرب زدگي، دعوت به اسلام گرايي، استعمارستيزي و استقلال طلبي از مهم ترين ويژگي هاي امام خميني است كه حتي پس از رحلتش نيز با هدايت رهبر محبوب ايران در وجود ملت اين سرزمين ماندگار شده است.
تأكيد استاندار اصفهان
بر ساخت جاده آران بيدگل به گرمسار
كاشان- خبرنگاركيهان:
استاندار اصفهان خواستار تسريع در عملياتي شدن احداث جاده ترانزيتي آران و بيدگل به گرمسار تا پايان دولت دهم شد.
عليرضا ذاكر اصفهاني در جمع مردم آران و بيدگل با اشاره به بهره برداري از 70درصد از مصوبات هيئت دولت طي سه سال سفر استاني رياست جمهوري به استان اصفهان خاطرنشان كرد: بايد برنامه ريزي ها به گونه اي باشد كه ساير مصوبات باقي مانده از جمله احداث جاده آران و بيدگل به گرمسار تا پايان دولت دهم عملي شود.
وي با اشاره به وجود شهرك هاي صنعتي توليد فرش ماشيني و اشتغال 13 هزارنفر از مردم آران و بيدگل در اين كارخانجات گفت: امروز بخش قابل توجهي از صادرات استان اصفهان را فرش هاي ماشيني اين شهرستان تشكيل مي دهد و وظيفه ماست كه براي ارتقاء و توسعه اين كارخانه ها و سرمايه گذاري براي احداث واحدهاي جديد برنامه ريزي كنيم.وي افزود: هرچند هنوز محروميت ها در بعضي شهرها و روستاهاي استان به چشم مي خورد، اما اين ضعف ها و كمبودها تلاش هرچه بيشتر و شبانه روزي هيئت دولت را در سال پاياني دولت دهم براي رفع مشكلات مردم مي طلبد.


تسطيح ليزري 12هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان اصفهان

اصفهان -خبرنگاركيهان:
مدير آب و خاك سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت: تاكنون بيش از 12هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي استان تسطيح ليزري شده كه اين ميزان تا پايان برنامه پنجم توسعه به 100هزار هكتار مي رسد.
«سرافرازي» با بيان اينكه تسطيح ليزري دراستان اصفهان از سه سال پيش آغاز شده است، اظهار داشت: اين استان بعد از فارس مقام دوم تسطيح ليزري زمين هاي كشاورزي را دركشور دارد.
وي افزود: امسال 6هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي استان اصفهان تسطيح ليزري شد كه اين اقدام نسبت به سال گذشته 5/2برابر افزايش يافت.
مديرآب وخاك سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان هزينه تسطيح هر هكتار زمين كشاورزي را دراين استان به طور متوسط بين 5تا 7 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: افزايش دو برابري بهره وري آب، هموار شدن زمين هاي زراعي و برنامه ريزي آبياري در مزارع از مزاياي تسطيح ليزري اراضي كشاورزي است.
سرافرازي اضافه كرد: تسطيح ليزري زمين هاي كشاورزي با نصب دستگاه ليزر بر روي تراكتورهاي كشاورزي استاندارد عملياتي مي شود و اين سامانه مي تواند صفحه ليزري توليدي را به شيب هاي دلخواه طولي و عرضي تجهيز و با ايجاد شيب مناسب در زمين، از تند آب و فرسايش سطحي خاك جلوگيري كند.
 


انتقاد امام جمعه دامغان از عدم راه اندازي بيمارستان ولايت اين شهر

دامغان- خبرنگاركيهان:
امام جمعه دامغان از عدم راه اندازي بيمارستان جديدالاحداث 160تختخوابي ولايت دامغان انتقاد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود ترابي در جمع مردم دامغان در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر بيان و اظهار داشت: مسئولان دانشگاه علوم پزشكي سمنان و شهرستان دامغان به اين سؤال مردم به صورت شفاف پاسخ دهند كه بيمارستان 160تختخوابي ولايت دامغان آيا تجهيز و تكميل شده كه افتتاح نمي شود يا اينكه هنوز كار تجهيز و تكميل اين بيمارستان به اتمام نرسيده است.
وي اضافه كرد: اين بيمارستان از ره آورد سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب در سال 1385 به دامغان است و بودجه احداث اين بيمارستان مستقيماً از سوي دفتر رهبر انقلاب تأمين و هزينه شده است و هديه رهبر فرزانه انقلاب به مردم اين شهرستان است.
وي تصريح كرد: انتظار مردم دامغان از مسئولان اجرايي استان، دانشگاه علوم پزشكي سمنان و مسئولان شهرستان دامغان اين است هرچه زودتر اين بيمارستان افتتاح و در اختيار مردم قرار گيرد.
امام جمعه دامغان همچنين به كمبود پزشك متخصص زنان و زايمان در اين شهر اشاره كرد و افزود: براساس گزارش هاي رسيده اين شهر از داشتن پزشك متخصص زنان و زايمان محروم بوده و يكي از اين پزشكان از اين شهر منتقل و ديگري به مرخصي رفته است كه مسئولين دانشگاه علوم پزشكي سمنان و بهداشت و درمان شهرستان دامغان براي حل اين موضوع چاره انديشي كنند.
 


به همت بسيج سازندگي احداث جاده بادره به ده دلي آغاز شد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
عمليات اجرايي احداث جاده «بادره» به «ده دلي» از توابع شهرستان اردل آغاز شد.
مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه قمر بني هاشم(ع) استان چهارمحال و بختياري گفت: اعتبار اوليه اين پروژه مبلغ 2 ميليارد ريال است و اين مبلغ از محل اعتبارات سپاه قمر بني هاشم(ع) و اداره كل راه و شهرسازي استان تأمين شده است.
سرهنگ «حسينعلي شريفي» با اشاره به اينكه اين جاده 5 كيلومتر است، اضافه كرد: با بهره برداري از اين جاده ارتباط 4 روستا در منطقه ياد شده برقرار مي شود.
وي گفت: هم اكنون جاده بادره به ده دلي يك جاده بسيار نامناسب، سنگلاخ و تنها عبور و مرور به اين روستاها با چهار پايان صورت مي گيرد.
شريفي افزود: با بهره برداري از اين جاده عبور و مرور اهالي به روستاهاي اطراف و اردل مركز شهرستان ميسر مي شود و خدمات رساني به اين روستاها سريع تر و در مجموع تحول زيادي در ابعاد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي منطقه ايجاد خواهد شد.


معرفي نخستين امام جمعه شهر پيش قلعه

مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:
در مراسمي حجت الاسلام والمسلمين جواد عباسي به عنوان اولين امام جمعه شهر پيش قلعه معرفي شد.
فرماندار مانه و سملقان در جلسه معارفه اولين امام جمعه شهر پيش قلعه و فرمانده سپاه ناحيه مقاومت مانه و سملقان گفت: نظام اسلامي ايران به عنوان الگوي جهان اسلام همچنان مورد توجه است.
سيد محمدرضا هاشمي اقتدار، عزت و سرفرازي نظام را نتيجه وحدت دانست و اظهار كرد: نماز وحدت بخش جمعه موجب حفظ ارزشهاي نظام اسلامي شد و بايد با تمام توان در حفظ اين ارزشها تلاش كنيم.
بنابراين گزارش امام جمعه بجنورد در اين مراسم گفت: دشمنان نظام اسلامي هميشه درصدد تخريب بنيادهاي فرهنگي ديني نظام اسلامي هستند. حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي نمازجمعه را موجب بركات زيادي در نظام دانست و اظهار كرد: همه بايد تلاش كنيم تا آن معيارهاي ديني، فرهنگي و ارزشهاي بدست آمده، حفظ شود.


اصفهاني ها سال گذشته روزي 19 تومان صدقه دادند

كاشان -خبرنگاركيهان:
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) استان اصفهان از كمك 36ميليارد توماني مردم اين استان به نيازمندان درسال گذشته خبر داد.
بهرام سوادكوهي اظهار داشت: سال گذشته درمجموع هريك از شهروندان استان اصفهان بالغ بر 7 هزار تومان به كميته امداد كمك كردند و رتبه اول كشور را به خود اختصاص دادند.
وي با اشاره به اينكه شهرستان كاشان در كمك هاي انجام شده درسال گذشته رتبه دوم استان اصفهان را بعد از شهر اصفهان كسب كرده است، پيش بيني كرد امسال كمك هاي مردم اين استان به كميته امداد 50 درصد رشد داشته باشد.
 


مسابقات كشوري رباتيك در نيشابور برگزارشد

نيشابور- خبرنگاركيهان:
مسابقات كشوري رباتيك خيام با حضور 150تيم از سراسر ايران در نيشابور برگزارشد.
مدير روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور گفت: اين دوره از مسابقات با حضور 150 تيم و حدود 550 نفر شركت كننده از سراسر كشور برگزار و شركت كنندگان در هشت رشته با يكديگر به رقابت پرداختند.
بنابراين گزارش در آخرين روز از مسابقات رباتيك تيم خيام واحد نيشابور مقام قهرماني اين دوره از مسابقات را در ليگ امدادگر واقعي، از آن خود كرد.
اعضاي تيم ربات امدادگر واقعي خيام، اين واحد پس از پشت سرگذاشتن رقبا، موفق شدند با اقتدار به مقام قهرماني اين رشته، در اين دوره از رقابتها دست يابند.گفتني است درمراسم اختتاميه مسابقات رباتيك ملي خيام و با حضور جمعي از مسئولان استاني و كشوري درمحل فرهنگسراي سيمرغ شهرستان نيشابور از 22تيم برتر اين مسابقات، تجليل به عمل آمد.


بيمارستان هاي آبيك و تاكستان امسال به بهره برداري مي رسد

قزوين -خبرنگاركيهان:
مدير كل راه شهرسازي قزوين، از تكميل 2 پروژه بيمارستاني دراين استان تا پايان امسال خبر داد.
محمد نادر محمدزاده با بيان اين خبرگفت: ساخت بيمارستان هاي آبيك و تاكستان به عنوان 2 پروژه مهر ماندگار دراستان قزوين تاكنون به ترتيب 97 و 68 درصد پيشرفت داشته است و با بهره برداري از اين دو پروژه بيمارستاني، 132 تخت به ظرفيت بيمارستان هاي استان افزوده مي شود.
وي درادامه برآورد ساخت پروژه بيمارستان تاكستان را نزديك به 150 ميليارد ريال و بيمارستان آبيك را بيش از 50 ميليارد ريال اعلام و اضافه كرد: بيمارستان هاي تاكستان و آبيك به ترتيب 3هزار و 17 و 7 هزار و 775 متر مربع زير بنا دارد و از جمله مصوبات سفر هيئت دولت دراستان قزوين است.
مديركل راه وشهرسازي قزوين همچنين با اشاره به ديگر پروژه هاي مهر ماندگار اين اداره كلي در استان گفت: تعريض پل مقابل شركت نفت،اجراي باند دوم محور ساوه - بوئين زهرا و آسفالت راه هاي روستاي بالاي 50 خانوار از جمله پروژه هاي اولويت دراستان قزوين است.


مدير نظارت بر مواد غذايي خوزستان:

عرضه نان بسته بندي شده بدون شناسنامه ممنوع است

اهواز- خبرنگاركيهان:
عرضه نان هاي بسته بندي شده بدون پروانه ساخت يا شناسنامه نظارت در فروشگاه هاي خوزستان ممنوع است.
مدير نظارت بر موادغذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي خوزستان گفت: براساس قانون موادغذايي، آشاميدني و بهداشتي وزارت بهداشت، عرضه هرگونه مواد غذايي بسته بندي شده بدون پروانه ساخت يا شناسه نظارت بهداشتي ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانوني مي شود.
سيمين فقهي افزود: مصرف كنندگان بايد هنگام خريد نان هاي بسته بندي شده اي كه درسطح فروشگاه ها عرضه مي شود، دقت كنند كه علاوه بر دارا بودن مجوزهاي بهداشتي (پروانه ساخت/ يا شناسه نظارت) از معاونت غذا و دارو، تاريخ توليد و انقضاي مصرف روي آنها درج شده باشد.
به گزارش روابط عمومي، معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز، وي به شهروندان خوزستاني توصيه كرد: براي حفظ سلامت خود از خريد نان هاي بسته بندي شده بدون مجوز بهداشتي خودداري و در صورت مشاهده موارد تخلف، آن را به شماره تلفن 2232352 واحد اطلاع رساني و رسيدگي به شكايت مديريت نظارت بر موادغذايي معاونت غذا و داروي خوزستان گزارش دهند.


سرانه فضاي سبز رشت كمتر از شهرهاي كويري است

رشت- خبرنگار كيهان:
سرانه فضاي سبز شهري كلانشهر رشت بسيار كمتر از شهرهاي كويري است.
اين مطلب را شهردار رشت در جلسه مشترك اعضاي شوراي اسلامي شهر با نمايندگان مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي عنوان و طي سخناني اظهار داشت: شهرداري به منظور حفاظت مؤثر و هويت بخشي به محدوده شهر، ايجاد و ساماندهي كمربند سبز شهري را در دستور كار خود دارد. ضمن اينكه در همين راستا زمين هايي را كه كاربري باغ دارند را شناسايي كرده و تلاش مي كند با ايجاد و حفظ پاركهاي جنگلي، باغ هاي مثمر و غيرمثمر و غيره به اين نياز شهر پاسخ دهد.
ثابت قدم، جايگزيني منابع درآمد پايدار را براي تأمين هزينه هاي شهري ضروري خواند و گفت: 60درصد درآمدهاي شهرداري از محل ساخت و ساز و عوارض شهروندان است و براي جايگزيني مي بايست به فكر رونق اقتصادي در پهنه هاي ديگر بود.
وي برنامه هاي عملياتي شهرداري را در 3محور كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت تشريع كرد و ابراز داشت: اتمام پروژه هاي نيمه تمام، اتمام مجموعه تاريخي شهرداري و سرمايه گذاري در بخش زيباسازي شهر، از برنامه هاي يكساله شهرداري است.
محموديان عضو شوراي اسلامي رشت نيز با برشمردن مشكلات شهر رشت گفت: سرانه فضاي سبز رشت زير 3متر است و اين در حالي است كه شهر اصفهان افزون بر 13متر سرانه فضاي سبز براي هر شهروند دارد.
وي افزود: حل معضلات استان از جمله رفع معضل بيكاري، تعطيلي كارخانه ها و صنايع، نابساماني در گردشگري و غيره نيازمند تعامل و اتحاد نمايندگان است.
در ادامه اين جلسه جعفرزاده عضو كميسيون بودجه و محاسبات مجلس نبود مديريت واحد شهري را عمده ترين معضل شهر رشت خواند. و با ابراز تأسف از تمركز بودجه در تهران تصريح كرد: متأسفانه با وجود شعار دولت در تمركززدايي، 83درصد بودجه كل كشور در تهران و در سطح وزارتخانه ها متمركز است و با تلاش نمايندگان، امسال ما تنها توانستيم 5/1درصد به بودجه شهرستانها بيفزاييم و بودجه 5/15درصدي سال گذشته شهرستان را به 17درصد برسانيم.
عاقل منش رئيس كميسيون فرهنگي- اجتماعي شوراي رشت هم مشكلات كلانشهر را بسيار زياد دانست و گفت: در طول يك سال گذشته شهرداري رشت يك ريال بابت كلانشهر شدن از اعتبارات دولتي دريافت نكرده است.
وي افزود: بودجه قطار شهري رشت به رغم تصويب هنوز دريافت نشده است و عمليات آن به دليل عدم تصويب طرح جامع ترافيك متوقف شده است.
وي گفت: فاضلاب صنعتي رشت با وجود دريافت اعتبارات بانك جهاني تنها 20درصد پيشرفت كرده است.


رئيس كل دادگستري فارس: گسترش بخش خصوصي از ويژگي هاي اقتصاد مقاومتي است

شيراز- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان فارس گسترش بخش خصوصي و كاهش تصدي گري دولت را از ويژگي هاي اقتصاد مقاومتي خواند.
« ذبيح الله خداييان» در جمع مسئولان حوزه هاي قضايي استان انتخاب شعار سال در سال هاي اخير با جهت گيري اقتصادي از سوي رهبر معظم انقلاب را حاكي از درايت و تيزبيني ايشان دانست و گفت: رهبري از سال ها قبل وضعيت كنوني كشور را پيش بيني كرده و با طرح آن شعارها، توجه مردم و مسئولان را به مشكلات اقتصادي جامعه و تلاش در رفع آنها معطوف كردند.
وي در تبيين اقتصاد مقاومتي افزود: يكي از ويژگي هاي اين اقتصاد، كاهش وابستگي به نفت و تقويت بودجه كشور متكي به ساير منابع درآمدي از جمله ماليات است. زيرا تا زماني كه اقتصاد كشور وابسته به نفت باشد، نوسانات قيمتي نفت كه ناشي از سياست هاي استكبار جهاني است، اقتصاد ايران را متزلزل و كشور را با كسري بودجه سالانه مواجه مي كند.
خداييان كاهش تصدي گري دولت، گريز از اقتصاد دولتي و گسترش بخش خصوصي را از ديگر ويژگي هاي اقتصاد مقاومتي دانست و اظهار داشت: دستگاه قضايي بايد با حمايت از سرمايه گذاري مشروع و ارتقاي امنيت براي سرمايه گذاران، زمينه حفظ و تقويت بخش خصوصي را فراهم كند.
وي قاچاق كالا را موجب تضعيف اقتصاد ملي، گسترش اقتصاد زيرزميني، پولشويي و شكست سياست هاي اقتصادي برنامه ريزان اقتصادي دانست و خواستار برخورد با اين پديده شد.


درمانگاه تخصصي فك خزري در گيلان راه اندازي مي شود

رشت- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور از راه اندازي درمانگاه تخصصي فك خزري در گيلان خبر داد.
محمدجواد محمدي زاده در شهرستان تالش اظهار داشت: اين درمانگاه تا پايان سال جاري در گيلان راه اندازي مي شود.
وي افزود: اگر صيادان فك آسيب ديده اي را به صورت زنده به سازمان حفاظت محيط زيست تحويل دهند علي رغم اينكه جايزه دريافت مي كنند از جمايت سازمان محيط زيست نيز برخوردار مي شوند.
در ادامه مديركل حفاظت محيط زيست استان گيلان نيز طي سخناني گفت: فك درياي خزر از پستانداران كمياب آبزي دنياست كه فقط در درياي خزر زندگي مي كند.امير عبدوس اضافه كرد: اين گونه تنها پستاندار درياي خزر محسوب مي شود كه به دليل بهم خوردن شرايط زيستي، شيوع نوعي بيماري ويروسي و شكار آن به خاطر استفاده از پوشش و در نتيجه كاهش شديد جمعيت نيازمند حمايت بين المللي است.
وي يادآور شد: جمعيت فك خزري در 10سال گذشته 900هزار قلاده كمتر شده و از يك ميليون قلاده به 100هزار قلاده كاهش يافته است.
برپايه همين گزارش فك خزري به طور ميانگين يك و نيم متر طول و 68كيلوگرم وزن دارد و يكي از كوچكترين انواع فك در دنيا به شمار مي رود.


تمامي دست ساخته هاي موجود در طاق بستان حذف مي شود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
تمامي دست ساخته هاي موجود در طاق بستان حذف مي شود و اجازه ساخت و ساز به هيچ بنايي را نخواهيم داد.
مدير كل ميراث فرهنگي، استان كرمانشاه با اعلام اين خبر به خبرنگاران گفت: طرح جامع ساماندهي طاق بستان در حال اجراست و تاكنون هيچ مانعي براي ثبت جهاني آثار طاق بستان وجود نداشته و بزودي اين اثر جهاني مي شود. جليل رحيمي از راه اندازي دفتر ثبت جهاني آثار طاق بستان خبر داد و گفت: از طريق اين دفتر ارسال پرونده هاي آثار تاريخي استان به سازمان يونسكو آسان مي شود.
وي گفت: در استان كرمانشاه آثار تاريخي متعددي وجود دارد كه قابليت ثبت جهاني دارند و داير شدن دفتر ثبت آثار در طاق بستان مي تواند به اين مهم كمك كند.


از سوي نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي صورت گرفت

انتقاد از نگهداري اجساد متوفيان به دليل فقر مالي مردم

تبريز-خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي نگهداري متوفيان در سردخانه ها به دليل مشكلات مالي مردم را مورد انتقاد قرار داد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري گفت: نگهداري اجساد فوت شدگان در سردخانه ها به دليل اينكه مردم پول ندارند، شايسته نيست و چنين برخوردي در شأن مردم تبريز نمي باشد و مسئولان بايد بسرعت در جهت حل اين مشكل اقدام كنند.
امام جمعه تبريز با اشاره به فرمايش حضرت امام علي(ع) مبني براينكه يكي از بزرگترين بلاها فقر و بي چيزي است و بدتر از فقرمالي بيماري جسمي و بدتر از آن بيماري روحي است، خواستار عادلانه بودن تعرفه ها شد و گفت: تعرفه هاي پزشكي و درمان بايد به شكلي عادلانه باشد تا مردم در زحمت و فشار گرفتار نشوند.وي خواستار استفاده از كانكس در مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي با توجه به درپيش بودن فصل سرما شد.
 


«همپاي همبستگي هايم» به ديدارهاي نگارخانه صبا رأفت 20 تابلوي نقاشي خود را به نمايش گذاشت

نيشابور- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه نقاشي «همپاي همبستگي هايم» آثار بانوي هنرمند نيشابوري «صبا رأفت» در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور گشايش يافت.
در اين نمايشگاه 20 اثر نقاشي با تكنيك طراحي با زغال و با سبك هاي رئاليسم و فتوليسم به نمايش گذاشته شد.
اين سومين نمايشگاه انفرادي صبا رأفت با 15سال سابقه هنري نقاشي و دانش آموخته كارشناسي نقاشي از دانشگاه هنر نيشابور است.نمايشگاه نقاشي «همپاي همبستگي هايم» از 18لغايت 23شهريور ماه جاري در محل نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور ويژه عموم علاقه مندان داير بود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14