(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 شهریور 1391 - شماره 20305

مالكي: مخالفت اردوغان با تحويل الهاشمي به عراق نقض قوانين بين المللي است
مردم سراسر بحرين با زندانيان سياسي اعلام همبستگي كردند
همسر سابق قرضاوي از رابطه پنهان وي با موساد پرده برداشت
در اعتراض به ساخت فيلم اهانت آميز نسبت به ساحت مقدس رسول اعظم(ص)
سفير آمريكا در ليبي كشته شد
اشتون: مخالفان دمشق جايگزيني براي نظام بشار اسد پيدا نكرده اند
يك شهيد و 4 مجروح در حمله مزدوران آل سعود به تظاهرات در شرق عربستان
اعتراض 200 هزار يمني در صنعا به مصونيت قضايي عبدالله صالح
تظاهرات يك ميليون نفري براي جدايي كاتالونيا از اسپانيا
آماده باش نيروهاي دفاعي ژاپن در پي افزايش تنش ميان توكيو و پكن
تظاهرات ضد دولتي هزاران معلم اعتصابي در خيابان هاي شيكاگو
گفت وگوي 6 ساعته محمود الزهار با دبيركل حزب الله لبنان
بركناري فياض و لغو معاهده اسلو شعار فلسطيني هاي خشمگين در رام الله
پارلمان سومالي رئيس جمهور جديد اين كشور را انتخاب كرد


مالكي: مخالفت اردوغان با تحويل الهاشمي به عراق نقض قوانين بين المللي است

نخست وزير تركيه رسما اعلام كرد كه كشورش معاون رئيس جمهور عراق را به بغداد تحويل نمي دهد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه در سخناني اعلام كرد: تركيه حاضر نيست طارق الهاشمي، معاون رئيس جمهور عراق را به كشورش تحويل بدهد.
وي در اين سخنان كه در فرودگاه آنكارا و پيش از ترك كشورش به مقصد جمهوري آذربايجان ايراد كرد، اظهار داشت: تركيه همچنان به طارق الهاشمي براي حضور در اين كشور اجازه مي دهد مگر اينكه خود الهاشمي مخالف اين مساله باشد و آنكارا حاضر نيست كه وي را به بغداد تحويل دهد.
دادگاه مركزي بغداد طارق الهاشمي را به اتهام دست داشتن در عمليات هاي تروريستي اين كشور به طور غيابي به اعدام با چوبه دار محكوم كرد.
 


مردم سراسر بحرين با زندانيان سياسي اعلام همبستگي كردند

مردم شهرها و روستاهاي مختلف بحرين در اعتراض به سياست هاي سركوبگرانه آل خليفه و براي ابراز همبستگي با زندانيان سياسي تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم شهرهاي منامه، جزيره ستره، واديان شهركان، سلم آباد، كرب آباد، بني جمره، دراز، عكرو، مناطق ديگر بحرين در اعتراض به حكم دادگاه بحرين نسبت به بازداشت شدگان سياسي تظاهرات كردند و خواستار سرنگوني نظام آل خليفه شدند.درخواست اصلاحات نيز همچنان از خواسته هاي مردم در تظاهرات و راهپيمايي آنان بود.اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي آل خليفه با حمله به تظاهركنندگان و استفاده از گلوله هاي ساچمه اي و گاز اشك آور تعدادي را مجروح كردند.يكي از نيروهاي امنيتي نيز بر اثر پرتاب كوكتل مولوتوف از سوي تظاهركنندگان زخمي شد.از سوي ديگر انقلابيون بحريني از مردم خواستند فردا در مخالفت با سياست امنيتي رژيم آل خليفه و اقدام رژيم در تشديد سركوب ها تظاهرات كنند.
 


همسر سابق قرضاوي از رابطه پنهان وي با موساد پرده برداشت

همسر سابق «يوسف قرضاوي» از ارتباط و ديدارهاي سري وي با سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري ها، «اسماء بنت قاده » همسر سابق يوسف قرضاوي رئيس مصري مجمع علماي اهل سنت كه در قطر به سر مي برد فاش كرد كه به دليل روابط و ديدارهاي سري قرضاوي با سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي (موساد) و سفرهايش به تل آويو، در اوايل سال 2010 از وي طلاق گرفته است.همسر قرضاوي افزود: قرضاوي كه به زبان عبري در حد گفتار و نوشتار تسلط دارد در اين سفر با خاخام هاي عضو كنست اسرائيل به صورت سري ديدار كرده است.وي اظهار داشت: دولت قطر به همين خاطر و به دليل موقعيت ديني وي در جهان اسلام، براي اجراي طرح هاي صهيونيستي كه پشت درهاي بسته در كنست اسرائيل گرفته شده از او استفاده كند.
اسماء بنت قاده همچنين گفت: قرضاوي از كنگره آمريكا كه يهوديان در آن اكثريت را دارند و شديدا تحت نفوذ صهيونيست هاست تقديرنامه دريافت كرده است.وي همچنين به خاطر ايفاي نقش موفقيت طرح هاي آمريكايي - صهيونيستي در كشورهاي عربي اموال زيادي دريافت كرده است.اين گزارش مي افزايد: قرضاوي از زمان مشاركت با اسرائيل در محاصره قدس و فرمانبرداري از امير قطر به عنوان ولي نعمت خود رسوا شد.از سوي ديگر به گزارش «الوعي نيوز» شيخ يوسف قرضاوي در پيغامي محرمانه طي پيشنهادي عجيب از مفتي سوريه خواسته است از سوريه خارج و به معارضان ملحق شود.
بر پايه اين گزارش وي به شيخ «احمد حسون» مفتي ارشد سوريه پيغام داده است «اگر از سوريه خارج شوي و به جمع مخالفان حكومت بپيوندي به عنوان «اميرالمومنين» با تو بيعت خواهيم كرد.»
گفته مي شود، مفتي سوريه هم ضمن رد كردن اين پيشنهاد، پاسخ داده است: بنده در حال حاضر در سوريه «اميرالمومنين» هستم، اگر خارج شوم به «مزدور» و «جاسوس» تبديل خواهم شد.
گفتني است تروريست هاي مسلح سوريه چندي پيش «احمد» فرزند شيخ «أحمد حسون» را ترور كرده اند.


در اعتراض به ساخت فيلم اهانت آميز نسبت به ساحت مقدس رسول اعظم(ص)

سفير آمريكا در ليبي كشته شد

مردم ليبي، مصر و يمن در پاسخ به اهانت يك فيلمساز آمريكايي به ساحت پيامبر اكرم(ص) به سفارت آمريكا حمله كردند. در بنغازي مردم خشمگين با به هلاكت رساندن سفير و سه تفنگدار آمريكايي، واشنگتن را مجازات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در پي اكران فيلمي در آمريكا كه در آن به پيامبراكرم(ص) توهين شده است، مردم مصر، ليبي و يمن به سفارتخانه و كنسولگري هاي آمريكا حمله كردند و با پايين كشيدن و آتش زدن پرچم آمريكا خشم خود را نشان دادند.
براساس اين گزارش مسلمانان ليبيايي، مصري و يمني با كشتن سفير آمريكا و تفنگداران سفارت، واشنگتن را به خاطر اهانت به مقدسات اسلام و دخالت در امور كشورشان به شدت مجازات كردند.
شبكه تلويزيوني «المنار» لبنان به نقل از منابع رسانه اي از كشته شدن سفير آمريكا و سه ديپلمات اين كشور در حمله مسلحانه به كنسولگري آمريكا در بنغازي خبر داد.
شبكه خبري «الميادين» نيز اعلام كرد كه در جريان حمله مسلحانه روز سه شنبه به كنسولگري آمريكا در بنغازي سفير اين كشور، دو كماندوي آمريكايي و يك كارمند كنسولگري كشته شده اند.
خبرنگار الجزيره نيز به نقل از منابع سفارت آمريكا در طرابلس اعلام كرد كه سفير آمريكا روز سه شنبه به هنگام اين حمله در كنسولگري بوده است. شمار آمريكايي هاي زخمي نيز 14 نفر اعلام شد.
شبكه خبري سي ان ان آمريكا نيز بدون اشاره به جزئيات حمله خشمگينانه مردم به كنسولگري اعلام كرد كه اين حمله ساعاتي پس از تظاهرات گسترده مردم مصر صورت گرفته است.
گزارش هاي دريافتي حاكي است كه اين حمله كه توسط گروه اسلامگراي «انصار الشريعه» صورت گرفت، در اعتراض به اكران فيلمي موهن به پيامبراكرم(ص) در سينماهاي آمريكا صورت گرفت، و مهاجمان با استفاده از سلاح هاي سبك و آر پي جي به ساختمان كنسولگري آمريكا در بنغازي حمله كردند.
به گفته شاهدان، افراد مسلح كه تعداد آنها 60 تا 70 نفر بود، با ورود به كنسولگري آمريكا در بنغازي پرچم آمريكا را پايين كشيده و بر ديوارهاي آن شعارهاي اسلامي نوشتند.
يك منبع امنيتي ليبي نيز تصريح كرد: پيش از اين حمله شمار زيادي از مردم بنغازي در حالي كه پارچه نوشته هايي با مضمون «لبيك يا رسول الله» و «فداك نفسي يا رسول الله» و «تسقط آمريكا» در دست داشتند در مقابل كنسولگري آمريكا تجمع كرده بودند.
به گفته اين منبع امنيتي، نيروهاي امنيتي و پليس ليبي، پس از به آتش كشيده شدن كامل ساختمان كنسولگري آمريكا در بنغازي به حالت آماده باش كامل در آمدند.منابع امنيتي ليبي همچنين مرگ «جان كريستوفر استيون» سفير آمريكا در بنغازي بر اثر خفگي در محل كنسولگري را تاييد كردند.
سفارت آمريكا در طرابلس نيز خبر حمله مردم شهر بنغازي به كنسولگري آمريكا در اين شهر را تاييد اما از ذكر جزئيات حادثه خودداري كرد.
تظاهرات ضدآمريكايي
در مصر
مردم مصر نيز روز سه شنبه با حمله به سفارتخانه آمريكا در قاهره و بالا رفتن از ديوار آن، پرچم اين كشور را پايين كشيده و آتش زدند.
در اين تظاهرات هزاران نفري كه با دعوت گروه هاي اسلامگرا برگزار شد، تظاهركنندگان پرچم لااله الا الله، محمد رسول الله را بر فراز ساختمان سفارت برافراشتند.
خبرنگار شبكه العالم از قاهره گزارش داد؛ هزاران شهروند مصري در اعتراض به فيلم توهين آميز عليه پيامبر اسلام(ص) با تظاهرات و تحصن در مقابل سفارت آمريكا، خواستار قطع روابط كشورشان با كاخ سفيد شدند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعار مي دادند، «سفير آمريكا از مصر اخراج بايد گردد، سفارت آمريكا تعطيل بايد گردد» قطع كامل روابط با آمريكا را از سوي دولت اسلامگراي مرسي خواستار شدند.
جوانان انقلابي يمن نيز با برپايي تظاهراتي از محل دانشگاه به سمت سفارت آمريكا، دخالت كاخ سفيد در امور كشورشان را محكوم كردند.
معترضان كه اغلب آنها را جوانان تشكيل مي دادند، مجازات توهين كنندگان به مقدسات اسلامي را خواستار شدند و آن را توطئه جديد آمريكا بر عليه كشورهاي اسلامي در سالگرد حادثه 11 سپتامبر دانستند.
جوانان انقلابي يمني با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن فيلم ساخته شده توسط يك كارگردان صهيونيست آمريكايي، هرگونه اهانت به رسول گرامي اسلام(ص) را خط قرمز خود عنوان كردند.
اين اعتراضات باعث شد كه كارگردان اسرائيلي اين فيلم خود را از انظار عمومي پنهان و در گفت وگو با روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال فاش كند كه براي ساخت آن از ده ها صهيونيست كمك مالي دريافت كرده است.
به نوشته وال استريت، «تري جونز» كشيش جنجالي آمريكا كه يك نسخه از قرآن كريم را در آوريل گذشته آتش زده بود، نيز از اين فيلم حمايت كرده است.
آخرين خبرهاي دريافتي حاكي است كه جماعت اخوان المسلمين مصر با اعلام فراخواني خواستار برگزاري تظاهرات ضد آمريكايي در روز جمعه در سراسر اين كشور شد.
همچنين گفته مي شود كاخ سفيد براي جلوگيري از حمله مجدد مردم خشمگين ليبي به سفارت و كنسولگري اين كشور تصميم به اعزام تعدادي از تفنگداران كرده است.


اشتون: مخالفان دمشق جايگزيني براي نظام بشار اسد پيدا نكرده اند

رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا اعتراف كرد كه هنوز جايگزيني براي نظام بشار اسد پيدا نكرده اند.
به گزارش خبرگزاري ها، كاترين اشتون در سخناني اعلام كرد كه به مخالفان سوري نمي توان اتكا كرد چرا كه ميان خود اختلافات زيادي دارند به همين دليل هنوز جايگزيني واقعي براي نظام سوريه پيدا نشده است. وي تاكيد كرد، كشورهاي اروپايي از اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل براي يافتن راهكاري مسالمت آميز در حل و فصل بحران سوريه حمايت مي كنند. اين مسئول اروپايي از طرفين بحران سوريه خواست به قوانين بين المللي احترام گذاشته و به خشونت ها پايان دهند. بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد نيز اظهار داشت، بايد هر چه سريع تر بحران سوريه حل و فصل شود.
وي از اعضاي سازمان ملل و جامعه جهاني خواست كه تدابير جدي و مشخصي در قبال سوريه اتخاذ كنند. اين در حالي است كه فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه در ديدار با شيخ حمد بن جاسم آل ثاني نخست وزير و وزير خارجه قطر بار ديگر خواستار مداخله نظامي در سوريه شد. وي اظهار داشت، فرانسه از طرق مختلف به مخالفان سوريه كمك كرده است تا هر چه سريع تر نظام سوريه را سرنگون كنند.
از سوي ديگر «رابرت مود» رئيس سابق هيئت ناظران سازمان ملل در سوريه با تاكيد بر اين كه حمايت از مخالفان سوري نتايج عكس دارد اعلام كرد ادامه حمايت از گروه هاي مخالف سوري، زمان حل بحران سوريه را طولاني تر مي كند. وي همچنين با هشدار نسبت به نتايج و پيامدهاي حمايت هاي مالي و تسليحاتي برخي از كشورهاي غربي به مخالفان سوري گفت: ادامه اين كمك ها وضعيت در سوريه را پيچيده تر مي كند. مود تصريح كرد: در صورتي كه كشورهاي غربي و مخالف نظام سوريه همچنان به حمايتشان از مخالفان اين كشور ادامه دهند، زمان حل و فصل وضعيت سوريه طولاني تر مي شود و طولاني شدن اين مدت ميزان اقدامات خشونت آميز را افزايش مي دهد.
اين ژنرال نروژي كه دو ماه پيش با پايان ماموريتش دمشق را ترك كرد، در ادامه گفت: فكر دخالت بيگانگان در امور داخلي سوريه نيز غيرممكن است و جامعه جهاني بايد هر چه سريعتر موضع موثري را درباره وضعيت سوريه اتخاذ كند در غير اين صورت شريك ادامه رنج هاي ملت سوريه خواهد بود. رئيس سابق هيات ناظران سوريه با انتقاد از عملكرد شوراي امنيت در قبال سوريه، تاكيد كرد كه اين شورا در دستيابي به يك استراتژي روشن جهت پايان دادن به بحران سوريه شكست خورده است. سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه نيز با هشدار مجدد به محور ضدسوري گفت، هرگونه تلاشي براي آشتي ملي در سوريه بايد بر پايه قطعنامه هاي شوراي امنيت و طرح صلح كوفي عنان و بيانيه پاياني نشست ژنو باشد.
از سوريه نيز خبر مي رسد كه ارتش سوريه با حمله به مخفيگاه هاي افراد مسلح و نبرد با آنها در مناطق مختلف اين كشور تعدادي از آنها را كشته و شماري از خودروهاي آنها را منهدم كردند.
20 فرد مسلح در جريان عمليات ويژه يگان هاي ارتش سوريه در ميدان الحيدريه شهر حلب كشته شدند.
 


يك شهيد و 4 مجروح در حمله مزدوران آل سعود به تظاهرات در شرق عربستان

نيروهاي امنيتي آل سعود در چارچوب ايجاد وحشت و بازداشت مخالفان رژيم با يورش به مردم يك تن را كشته و 4 نفر را زخمي كردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «الجزيره العربيه»، دوشنبه شب چندين خودروي زرهي و امنيتي در خيابان ها و كوچه هاي شهر العواميه در استان القطيف مستقر شده و به تيراندازي هاي پراكنده مبادرت كردند.
براساس اين گزارش به نقل از شاهدان عيني، اين تيراندازي به زخمي شدن چهار شهروند و آسيب رساندن به دارايي ها، خودروها، خانه ها و فروشگاه هاي مردم در شهر العواميه منجر شد.
گزارش شبكه خبري «العام» حاكي است: تيراندازي هاي بدون هدف ماموران امنيتي براي ارعاب مردم در شهر العواميه، موجب كشته شدن يك راننده بنگلادشي تبار و آتش سوزي در دو خودروي سواري شد.
دولت عربستان در واكنش به خشم مردم از تيراندازي ماموران امنيتي اعلام كرد كه هدف از اين عمليات بازداشت، «عبدالله آل سريح» از مخالفان رژيم در فهرست 23 نفره وزارت كشور بوده است.
اين در حالي است كه «زياد الرقبطي» سخنگوي اطلاع رساني پليس منطقه «الشرقيه» اعلام كرد كه دوگشتي امنيتي در يكي از خيابان هاي فرعي شهر العواميه هدف تيراندازي قرار گرفت كه باعث اصابت گلوله به دو خودرو شد.
منطقه العواميه در شرق عربستان از 5 /1سال پيش تاكنون شاهد اعتراضات مردمي بر ضد رژيم آل سعود بوده است و تاكنون ده ها نفر به دست نيروهاي امنيتي شهيد ومجروح شده اند.
از سوي ديگر «حمزه الحسن» يكي از مخالفان سرشناس رژيم سعودي از تشديد قيام مردمي در اين كشور و ضعيف شدن پايه هاي حكومت آل سعود خبر داد. حمزه الحسن با اشاره به اينكه تظاهرات و اعتراض هاي مردمي در همه مناطق عربستان ادامه دارد و رژيم حاكم تعابير مختلفي از قيام ها دارد اظهار داشت: رژيم آل سعود به مخالفان خود انگ هاي مختلفي مي زند و مثلاً اگر مخالفان از سلفي ها باشند، از آنان به عنوان تروريست و بيگانه ياد مي شود و معترضان در منطقه الشرقيه، اغتشاشگر و مزدور اصلاح طلبان نيز خائن و حامي تروريسم توصيف مي شوند.
اين صاحب نظر فرهيخته عربستاني متذكر شد: شجاعت مردم عربستان بي سابقه است و همه موانعي را كه رژيم براي آنان وضع كرده است، پشت سر گذاشته اند.
 


اعتراض 200 هزار يمني در صنعا به مصونيت قضايي عبدالله صالح

صدها هزار يمني با برگزاري تظاهراتي گسترده خواستار لغو مصونيت قضايي علي عبدالله صالح و چهره هاي نظام سابق اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، بيش از 200 هزار يمني با برپايي تظاهرات در خيابان هاي اصلي اين كشور بار ديگر برخواسته هاي خود مبني بر لغو مصونيت قضايي علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن و چهره هاي نظام سابق اين كشور تاكيد كردند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات با سر دادن شعارهايي از دولت جديد يمن خواستند كه چهره هاي نظام سابق اين كشور را از پست هاي كليدي، نظامي و امنيتي بركنار كنند.
به گفته سازمان دهندگان، اين تظاهرات بزرگترين اعتراض مردمي از زمان بركناري علي عبدالله صالح در فوريه گذشته است.از سوي ديگر «عبدربه منصور هادي» رئيس جمهور يمن پس از سوء قصد نافرجام به «محمدناصر احمد» وزير دفاع يمن كه 12 كشته برجاي گذاشت، شماري از مسئولان را بركنار كرد.
منابع يمني گزارش دادند: رئيس جمهور يمن، «علي الانسي» رئيس دستگاه امنيت ملي و شش نفر از فرمانداران و مدير دفتر رياست جمهوري را بركنار كرد. الانسي و استانداران بركنار شده از هواداران عبدالله صالح بودند.
گفتني است همزمان با انفجار يك خودروي بمبگذاري شده، يك عامل انتحاري نيز به كاروان وزير دفاع يمن حمله كرده بود كه وي جراحات خفيفي برداشت، اما 12 نفر كشته شدند.
 


تظاهرات يك ميليون نفري براي جدايي كاتالونيا از اسپانيا

بيش از يك ميليون شهروند كاتالونيايي با برپايي تظاهرات خواستار استقلال اين منطقه از اسپانيا شدند.
به گزارش «ايسنا»، افزون بر يك ميليون نفر از جمعيت يك و نيم ميليوني كاتالونياي اسپانيا روز سه شنبه با درخواست جدايي و استقلال از اين كشور دست به تظاهرات زدند.
سازمان دهندگان اين تظاهرات كه در بارسلونا مركز ايالت كاتالونيا برگزار شد، تعداد تظاهركنندگان را بيش از يك ميليون اعلام كردند. اين در حاليست كه مقامات اسپانيايي جمعيت حاضر در اين تظاهرات را پانصد هزار تن اعلام كرده اند.
به گزارش پليس، تظاهركنندگان به سوي پارلمان محلي راهپيمايي كردند و با تكان دادن پرچم هاي سرخ و زرد شعار مي دادند «كاتالونيا كشور جديد اروپايي». اين تظاهرات كه در روز ملي كاتالونيا برگزار شد در تاريخ اين منطقه بي نظير گزارش شده است، بطوري كه يك عضو پارلمان محلي در مصاحبه با «بي بي سي» اين تظاهرات را بزرگترين حركت براي استقلال كاتالونيا توصيف كرد.
گفتني است منطقه خودمختار كاتالونيا در شمال شرق اسپانيا واقع شده و اگر چه داراي تشكيلات پارلماني و اجرايي محلي است اما بسياري از ساكنان آن از استقلال كامل از اسپانيا حمايت مي كنند.
بسياري از كاتالان ها مي گويند كه تفاوت هاي بسياري با اسپانيايي ها دارند و فرهنگ و زبانشان با مردم اسپانيا متفاوت است. آنها اين موضوع را توجيهي براي جدايي از اسپانيا مي دانند.


آماده باش نيروهاي دفاعي ژاپن در پي افزايش تنش ميان توكيو و پكن

در پي بالا گرفتن تنش ميان پكن و توكيو، نخست وزير ژاپن نيروهاي دفاعي اين كشور را به حال آماده باش درآورد.
به گزارش «ايسنا» به نقل از «شينهوا»، «يوشيكونودا» نخست وزير ژاپن در حضور 180 تن از فرماندهان ارشد نيروهاي دفاعي اين كشور دستور داد تا بطور كامل براي مقابله با شرايط اضطراري آماده باشند و با اشاره به فعاليت هاي نظامي كشورهاي چين، كره شمالي و روسيه كه با اين كشور اختلافات ارضي و نظامي دارند، اقدامات نظامي كه از سوي كشور چين در مناطق آبي مورد مناقشه ميان دو كشور صورت مي گيرد كاملاً قابل بررسي است.
وي همچنين گفت دولت ژاپن در حال بررسي خريد جزاير ديائويو از خانواده كوريهارا است. اين جزاير مورد مناقشه ميان دولت هاي چين و ژاپن است. توكيو قصد دارد 5/2ميليارد ين (5/26 ميليون دلار) براي خريد اين جزاير در نظر بگيرد.
دولت چين اين جزاير را جزء مايملك خود دانسته و قصد دارد تا با برنامه توكيو در زمينه خريد آنها مقابله كند.
در همين حال به گزارش رويتر، معاون وزير خارجه آمريكا در مورد تنش هايي كه ميان پكن و توكيو در خصوص جزاير مورد مناقشه در آب هاي منطقه وجود دارد هشدار داده و خواستار حل اين مناقشه از طريق مذاكره شده است. از سوي ديگر وزارت دفاع چين نيز هشدار داده است كه اقدامات ژاپن درباره جزاير مذكور غيرقابل قبول است.


تظاهرات ضد دولتي هزاران معلم اعتصابي در خيابان هاي شيكاگو

هزاران معلم اعتصابي در شيكاگوي آمريكا در اعتراض به شرايط بد كاري و حقوق پايين دست به راهپيمايي زدند.
به گزارش فارس، به دنبال بي نتيجه ماندن گفت وگوهاي اتحاديه معلمان با هيئت مديره مدارس شيكاگو در خصوص شرايط بد كاري اعتصاب و تظاهرات معلمان اين شهر از سر گرفته شد.
با بي نتيجه ماندن اين گفت وگوها، معلمان شيكاگو حاضر به پايان دادن به اعتصاب هاي خود نشدند و بنابراين بيش از 350هزار دانش آموز اهل شيكاگو براي سومين روز متوالي از رفتن به مدرسه بازماندند.
در پايان مذاكرات بي نتيجه دو طرف، هزاران معلم شهر شيكاگو به منظور نشان دادن اعتراضات خود، در مقابل دفاتر مركزي مدارس دولتي تجمع كردند.
استفاني گادلين سخنگوي اتحاديه معلمان در يك كنفرانس خبري گفت كه از 49 مورد پيشنهادي در قرارداد معلمان شيكاگو، اتحاديه معلمان تنها با 6 مورد آن موافقت كرده اند.
براساس اين گزارش، تحت نظام ارزيابي معلمان، بيش از 6هزار معلم در شيكاگو شغل خود را از دست خواهند داد.
 


گفت وگوي 6 ساعته محمود الزهار با دبيركل حزب الله لبنان

روزنامه الاخبار از ديدار شش ساعته يكي از رهبران حماس با دبيركل حزب الله لبنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه الاخبار نوشت، سه شنبه گذشته محمود الزهار از رهبران حماس با سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان ديدار و گفت وگو كرد.
به نوشته اين روزنامه طرفين در اين ديدار آخرين تحولات منطقه، اوضاع سوريه و روابط بين حماس و حزب الله را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
الاخبار به جزئيات بيشتري درباره اين ديدار اشاره نكرد ليكن تحليلگران معتقدند با توجه به دشمني قدرت هاي فرامنطقه اي با محورهاي مقاومت، اين ديدار از اهميت خاصي برخوردار است.
الزهار همچنين پيش از اين ديدار با دبيركل جماعت اسلامي و مفتي لبنان نيز ديدار و گفت وگو كرد.
الزهار پس از اين ديدارها براي گفت وگو با مقامات ايراني به تهران عزيمت كرد.


بركناري فياض و لغو معاهده اسلو شعار فلسطيني هاي خشمگين در رام الله

شمار زيادي از مردم كرانه باختري با برگزاري تظاهرات در شهر رام الله خواستار لغو معاهده اسلو و توافقنامه اقتصادي پاريس شدند.
به گزارش ايسنا، شركت كنندگان در اين تظاهرات با سر دادن شعارهايي بر لزوم مجازات عاملان فساد و كساني كه اموال ملي فلسطين را به غارت برده اند، تاكيد كردند.
معترضان فلسطيني در اين تظاهرات خواستار بركناري دولت سلام فياض شدند.
در اين تظاهرات كه پس از كنفرانس مطبوعاتي سلام فياض درباره كاهش ماليات بر ارزش افزوده و نيز كاهش قيمت برخي از مواد سوختي برگزار شد، شركت كنندگان اعلام كردند كه دولت سلام فياض از لحاظ اقتصادي ضعيف عمل كرده است و براي نشان دادن خشم خود به سوي تصوير سلام فياض كفش پرتاب كردند.
فلسطيني ها با سر دادن شعارهايي خواهان لغو توافقنامه امضا شده ميان سازمان آزادي بخش فلسطين (ساف) و رژيم صهيونيستي در سال 1994 موسوم به معاهده اسلو شده و تاكيد كردند كه اين توافقنامه نه تنها منافعي براي فلسطين نداشته بلكه مصيبت هاي ملت فلسطين را دوچندان كرده است.
حاضران در اين تظاهرات همچنين اعلام كردند كه پروتكل اقتصادي فرانسه نيز بايد به خاطر وابسته كردن اقتصاد فلسطين به اسرائيل لغو شود.
شركت كنندگان در اين تظاهرات اقدامات دولت سلام فياض را فريب مردم فلسطين دانسته و اعلام كردند كه اقدام فياض براي كاهش قيمت سوخت و ماليات بر ارزش افزوده تنها فريب ملت فلسطين است و حقيقت ندارد.
تظاهركنندگان همچنين اعلام كردند كه سلام فياض خيانت كار است و با دولت آمريكا در ارتباط است، لذا بايد هر چه سريعتر دولت وي به طور كلي بركنار شود.
از سوي ديگر بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد بر حق ملت فلسطين براي تشكيل كشور مستقل تاكيد كرد و از رژيم صهيونيستي خواست كه موانع موجود بر سر راه ملت فلسطين را بردارد.
 


پارلمان سومالي رئيس جمهور جديد اين كشور را انتخاب كرد

نمايندگان پارلمان سومالي، رئيس جمهور جديد اين كشور را در موگاديشو انتخاب كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، اعضاي پارلمان روز دوشنبه حسن شيخ محمود رئيس جمهور جديد سومالي را با اكثريت قاطع در اولين انتخابات پس از چند دهه برگزيدند تا جانشين «شريف شيخ احمد» رئيس جمهور سابق اين كشور شود.
به گزارش رويتر، حسن شيخ محمود كه يك فعال سياسي ميانه رو و استاد دانشگاه است 56 سال سن دارد و از ميان چندين نامزد با راي اكثر نمايندگان پارلمان برگزيده شد.
برپايه اين گزارش، محمود در دور نخست راي گيري در پارلمان سومالي، بعد از شيخ شريف شيخ احمد رئيس جمهور پيشين در جايگاه دوم قرار گرفت و در مرحله بعد موفق به كسب 190 راي در برابر 79 راي شريف شد و توانست وي را پشت سر بگذارد.
از سوي ديگر گروه «الشباب» سومالي انتخابات رياست جمهوري اين كشور و انتخاب شيخ محمود را حيله غرب براي تحكيم منافع اقتصادي و راهبردي خود در سومالي دانست.
شيخ علي محمود راج سخنگوي گروه الشباب گفت: حسن شيخ محمود از جمله خيانتكاراني است كه به منافع غرب و آمريكا خدمت مي كند و آنها چشم طمع به كشور ما دارند.
اين در حالي است كه آمريكا، فرانسه، اتحاديه اروپا و شمار ديگري از كشورهاي غربي و عربي از برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سومالي و انتخاب حسن شيخ محمود استقبال و حمايت كردند.در همين حال، انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در موگاديشو در روز چهارشنبه، هتل محل اقامت حسن شيخ محمود را به لرزه درآورد، اما به وي آسيب نرساند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14