(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 23 شهریور 1391 - شماره 20305

سيلاب در مشكين شهر و آستارا تلفات جاني و خسارات مالي برجاي گذاشت
انبار كارخانه داروسازي خوارزمي آتش گرفت
روي سايت سازمان سنجش اسامي قبولي هاي كنكور 91 منتشر شد
فرمانده پليس آگاهي كشور: 60درصد زندانيان تازه وارد سابقه كيفري ندارند
بكائيان: آماري از تعداد ساختمان ها و اراضي بدون سند نداريم
تصويب افزايش 15درصدي نرخ سرويس مدارس
جمعيت هلال احمر اعلام كرد
نياز فوري آسيب ديدگان زلزله به كانكس
راهنمايي 2 ميليون نفر در طرح راهنمايي مسافران تابستانه
واژگوني اتوبوس در محور تربت حيدريه به مشهد 13 مجروح برجاي گذاشت
پرونده متجاوز به عنف با اعدام در ملأعام بسته شد
بر اثر حادثه تصادف نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي مصدوم شد
انفجار مهيب گاز در پي سقوط جرثقيل 90 تني
راهنمايي مددكاران نقش مؤثري در عدم مراجعه مجدد به اعتياد دارد
كلاهبردار اينترنتي از محققان و پژوهشگران در اصفهان دستگير شد
ببرهاي آپارتمان نشين
حمل كيسه هاي پلاستيكي و نايلوني ممنوع!
12سال فقط آب!
سقوط هواپيماي مسافربري در شرق روسيه
271 نفر تلفات آتش سوزي ها در پاكستان
پليسي بدون گواهينامه


سيلاب در مشكين شهر و آستارا تلفات جاني و خسارات مالي برجاي گذاشت

سرويس شهرستانها -
سيلاب در مشكين شهر مادر و فرزندش را با خود برد و در آستارا 200 منزل مسكوني را در زير آب فرو ساخت.
به گزارش خبرنگار كيهان از مشكين شهر، بارش شديد باران همراه با رگبار به مدت 45 دقيقه باعث جاري شدن سيلاب در اكثر نقاط اين شهرستان شد.
با جريان سيل در مسير رودخانه قره درويش مشكين شهر يك خانواده كه با خودروي خود در مسير سيلاب توقف كرده بودند بطور ناگهاني دچار سيلاب شدند و پدر خانواده توانست دختر كوچك خود را نجات دهد اما مادر خانواده براي نجات پسر هشت ساله خويش خود را به جريان شديد آب زد اما نتوانست فرزندش را نجات دهد و در نهايت خود و فرزندش در مسير سيلاب قرارگرفتند و آب آنان را با خود برد.
نيروهاي امدادي بعد از چندين ساعت تلاش قبل از ظهر سه شنبه موفق به كشف جسد مادر و فرزندش شدند.
مديركل بحران استان اردبيل در اين باره گفت: در اين حادثه طبيعي 200 واحد مسكوني دچار آبگرفتگي شدند كه 26 باب از اين واحدها بالاي 50 درصد و سه واحد نيز به شكل صد در صد تخريب شده اند.
علي اسلامي در نشست كميته بحران استان اردبيل افزود: به محض آگاهي از وقوع سيلاب در مشكين شهر بلافاصله اكيپ هاي امدادي مستقر در اين شهرستان و نيز مركز استان به مناطقي كه دچار سيلاب شده بودند، اعزام شدند و به ياري مردم ساكن در محل شتافتند.
وي اظهار داشت، كار اسكان موقت خانواده هايي كه خانه هايشان بر اثر سيلاب تخريب و يا دچار آبگرفتگي شده بود و نيز تخليه واحدهاي مسكوني كه دچار آبگرفتگي شده اند انجام شد و اكنون اوضاع در منطقه عادي است.
وي افزود: طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه به دنبال بارش هاي رگباري شديد و وقوع توفان و جاري شدن سيلاب در شهرستان هاي مشكين شهر و گرمي و مغان، سه نفر از هم ميهنانمان جان خود را از دست داده و چندين نفر مصدوم شده اند و خساراتي به تاسيسات و زمين هاي كشاورزي اين مناطق وارد آمده است.به گزارش ايرنا، وقوع سيلاب در روستاي مبارك آباد ملكان، باعث تخريب ديوار منازل و خسارت شديد به اسباب و وسايل خانه و بارگاه هاي انگور شد.
فرماندار ملكان در بازديد از مناطق حادثه ديده خسارات وارده را سنگين عنوان و اظهار كرد: گروهي از كارشناسان حوادث پيش بيني نشده مشغول برآورد خسارات هستند.
«مصطفي قاسمي» پيش بيني كرد: ميزان خسارت ناشي از سيل و تگرگ به يك هزار ميليارد ريال بالغ شود.اين بارندگي كه از ساعت 16 روز سه شنبه آغاز شده بود به حدي شديد بود كه در كمتر از نيم ساعت سيل به راه انداخت.
ملكان با 110 هزار نفر جمعيت در 155 كيلومتري تبريز واقع شده است.
به زير آب رفتن 200 منزل مسكوني در اثر سيلاب
همچنين به گزارش ايرنا از آستارا، در پي بارش شديد باران طي روز سه شنبه و با بالا آمدن و طغيان رودخانه مرزي آستارا چاي، 200 واحد از منازل مسكوني روستاهاي باغچه سرا، خشكه دهنه، جلال آباد و محله خليل آباد و شاليزار شهر آستارا زير آب رفت.
امدادگران هلال احمر، شهرداري و ستاد حوادث غيرمترقبه شهرستان در محل طغيان رودخانه حاضر شده و با استفاده از ماشين آلات به مهار سيلاب رودخانه مرزي آستاراچاي پرداختند.
بالا آمدن آب رودخانه مرزي آستاراچاي كه از صبح سه شنبه آغاز شده، موجب جاري شدن آب در بلوار ساحلي شهر آستارا و توقف تردد در خيابانهاي مشرف به دو رودخانه جاري داخل شهر آستارا شد.
همچنين بخشي از مزارع برنج گونه ديررس منطقه نيز با طغيان رودخانه هاي شهرستان به زير آب رفت.محمد كرم زادگان معاون امور عمراني فرمانداري آستارا افزود: بر اثر وقوع سيلاب و طغيان رودخانه مرزي آستاراچاي، منازل مسكوني، مزارع و انبار محصولات كشاورزي اهالي روستاهاي باغچه سرا، خشكه دهنه و جلال آباد و محله خليل آباد و شاليزار شهر آستارا دچار آبگرفتگي شد.
وي با اشاره به فرو كش كردن سيلاب بيان كرد: هنوز نمي توان برآورد دقيقي از ميزان خسارت سيلاب در محلات و روستاهاي آستارا اعلام كرد. وي اضافه كرد: با وجود وسعت مناطق دچار سيلاب خوشبختانه وقوع اين سيلاب هيچ گونه خسارت جاني براي اهالي اين منطقه در بر نداشته است.
سرپرست بخشداري رحيم آباد از توابع شهرستان رودسر استان گيلان از قطع راه ارتباطي ماچيان به مركز شهر رحيم آباد به علت بارش شديد باران و طغيان رودخانه پلرود اين بخش خبر داد.
«نادر علي نيا» روز چهارشنبه با اعلام اين مطلب به خبرنگار ايرنا گفت: پل ارتباطي ماچيان به مركز شهر رحيم آباد اواخر تير ماه گذشته به علت سيل به كلي تخريب و منهدم شده بود.
وي اظهار كرد: در اين راستا براي تردد خودروها و آمد و شد مردم پل موقت بتني در حاشيه اين پل احداث شد كه در زمان حاضر تردد خودروها از روي اين پل به دليل طغيان رودخانه امكان پذير نيست.
سرپرست بخشداري رحيم آباد گفت: كساني كه قصد دارند به مركز شهرستان بروند، به ناچار بايد از محور كنار گذر كلاچاي استفاده كنند.
وي همچنين از قطع راه ارتباطي روستاي 42 خانواري پره شه به مركز بخش به دليل طغيان رودخانه اين روستا خبر داد و گفت: در صورت تداوم بارش ها، احتمال قطع راه هاي ارتباطي پنج روستاي ديگر منطقه همچون لوسرا، سوگوابر و سياهگل چال وجود دارد.
بخش رحيم آباد از توابع شهرستان رودسر در شرق استان گيلان بيش از 220 روستا دارد.
گزارش خبرنگار ايرنا حاكيست از زمان تخريب پل ماچيان كه راه ارتباطي رحيم آباد به مركز شهرستان رودسر بود، ترافيك سنگيني در محور رحيم آباد -كلاچاي به وجود آمده و اين مسير به علت كم عرض بودن جاده و حجم تردد بيش از حد خودروها، آبستن حوادث جاده اي است و در اين مدت، تصادفات متعددي در اين محور رخ داده است.همچنين با وقوع سيلاب در روز گذشته، راه ارتباطي 400 خانوار بخش اسالم از توابع شهرستان تالش در غرب استان گيلان مسدود است.


انبار كارخانه داروسازي خوارزمي آتش گرفت

انبار كارخانه داروسازي خوارزمي آتش گرفت.
به گزارش سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران حوالي ساعت 13 روز چهارشنبه به دنبال وقوع آتش سوزي در كارخانه داروسازي خوارزمي در حوالي كيلومتر 10 جاده مخصوص كرج، آتش نشانان 7 ايستگاه به محل حادثه اعزام شدند.
جلال ملكي در اين رابطه اظهار كرد: پس از حضور آتش نشانان در محل كه در محدوده شهرك استقلال واقع شده بود، آنان مشاهده كردند كه بخشي از محوطه كارخانه داروسازي خوارزمي دچار آتش سوزي شده كه اين آتش به بخش داروسازي نيز سرايت كرده است.سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري افزود: آتش نشانان 7 ايستگاه ساعت ها در محل حادثه مشغول اطفاي حريق و جلوگيري از سرايت آن به ديگر بخش هاي كارخانه بودند.
گفتني است براساس اطلاعات واصله انبار اين كارخانه به مساحت 300 تا00 4مترمربع و مملو از مواد اوليه و داروهاي توليدي و نيز مواد بسته بندي شده دچار آتش سوزي شد.
 


روي سايت سازمان سنجش اسامي قبولي هاي كنكور 91 منتشر شد

اسامي 588 هزار و 866 نفر به عنوان قبولي نهايي در رشته هاي متمركز كنكور سراسري 91 بر روي سايت سازمان سنجش آموزش منتشر شد.
دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با مهر، گفت: از اين تعداد 354 هزار و 739 نفر معادل 24/60 درصد پذيرفته شدگان را دختران و 234 هزار و 127 نفر معادل 76/39 درصد را پسران تشكيل مي دهند.
وي گفت: با توجه به تعداد پذيرفته شدگان حدود 30/78 درصد انتخاب كنندگان در رشته هاي متمركز كنكور 91 پذيرش شدند.
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به پذيرفته شدگان در گروه هاي مختلف آموزشي تاكيد كرد: 167 هزار و 419 نفر در گروه رياضي، 198 هزار و 860 نفر در گروه تجربي، 197 هزار و 498 نفر در گروه انساني، 17 هزار و 244 نفر در گروه زبان و 7 هزار و 845نفر در گروه هنر پذيرفته شده اند.
وي گفت: همچنين 105 هزار و 569 نفر در دوره روزانه، 29 هزار و 884 نفر در شبانه، 297 هزار و 674 نفر در پيام نور، 2 هزار و 128 نفر در نيمه حضوري، 21 هزار و 627 نفر در دانشگاه فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي، 22 هزار و 287 نفر در موسسات غيرانتفاعي و 6 هزار و 97 نفر در دوره هاي مجازي و بين المللي پذيرفته شدند.
توكلي با اشاره به زمان ثبت نام از پذيرفته شدگان گفت: 26 تا 29 شهريور زمان ثبت نام است و اسامي چند برابر ظرفيت معرفي شدگان نيمه متمركز كنكور نيز نيمه اول مهر اعلام مي شود.
آزمون سراسري 91 در روزهاي پنج شنبه 8 تيرماه تا شنبه 10 تيرماه با رقابت بيش از يك ميليون نفر برگزار شد.


فرمانده پليس آگاهي كشور: 60درصد زندانيان تازه وارد سابقه كيفري ندارند

فرمانده پليس آگاهي كل كشور اعلام كرد: سالانه 60درصد افرادي كه براي بار اول به زندان مي افتند فاقد سابقه كيفري هستند.
سردار «سيدحسن بتولي» روز سه شنبه در همايش يك روزه آموزشي انتظامي كاركنان دولت كه در سالن كوثر نيروي انتظامي برگزار شد، افزود: اين افراد جرايم جديدي مرتكب مي شوند به عنوان مثال آنان به دليل مصرف شيشه قدرت مضاعفي پيدا كرده و جرايمي را انجام مي دهند كه كاملا در ديد عموم است.
وي با بيان اينكه آنان از اسلحه استفاده مي كنند، اظهار داشت: اين افراد سارق حرفه اي نيستند و به طور حرفه اي عمل نمي كنند زيرا سارق حرفه اي سعي مي كند در ديد عموم قرار نگيرد.
سردار بتولي تصريح كرد: اين عوامل باعث احساس ناامني در مردم شده و كاهش مشاركت مردم با پليس را به همراه دارد.
فرمانده پليس آگاهي كشور با اشاره به اينكه وابسته به مردم است، ادامه داد: افزايش پرونده ها از يكسو و افزايش ورود مجرمان جديد و كاهش مشاركت مردم باعث كاهش عملكرد پليس مي شود و ممكن است كم كم جامعه اعتماد خود را از دست بدهد.
وي با استناد به آمارهاي قوه قضاييه گفت: 13ميليون پرونده جاري در كشور وجود دارد و سالانه 4 ميليون پرونده نيز اضافه مي گردد در حاليكه فقط هفت هزار قاضي در كشور داريم.
بتولي گفت: افزايش كار پليس و قضات باعث مي شود كه فرصت كافي براي رسيدگي به پرونده ها وجود نداشته باشد.
وي افزود: با توجه به موارد ياد شده يا پاسگاه هاي كشور اضافه شده و چند برابر شود كه اين امر امكان پذير نيست يا بايد نگاه امنيتي را تغيير دهيم.
سردار بتولي با بيان اينكه سالانه حدود 28 تا 30 هزار پرونده كلاهبرداري در كشور وجود دارد، ادامه داد: هركدام از اين پرونده ها مصيبتي براي پرسنل ما است كه وقت زيادي را مي طلبد.


بكائيان: آماري از تعداد ساختمان ها و اراضي بدون سند نداريم

معاون امور املاك سازمان ثبت اسناد گفت: هيچ آماري از تعداد ساختمان ها و اراضي فاقد سند رسمي در كشور نداريم.
محمدحسن بكائيان در گفت وگو با فارس درباره زمان اجراي قانون تعيين تكليف اراضي و ساختمان هاي فاقد سند رسمي كشور گفت: اطلاعيه فراخوان اين طرح در سايت سازمان ثبت اسناد انجام شده است و درباره زمان دقيق اجراي اين قانون نيز به زودي اطلاع رساني مي شود.
وي درباره اينكه تعداد اراضي و ساختمان هاي فاقد سند كشور چقدر است گفت: هيچ آماري از اراضي و ساختمان هاي فاقد سند سطح كشور نداريم و اصلا قابل برآورد نيست.
معاون امور املاك سازمان ثبت اسناد خاطرنشان كرد: بايد منتظر ماند تا بعد از نهايي شدن ثبت نام مشمولان اين قانون تعداد آن ها مشخص شود.


تصويب افزايش 15درصدي نرخ سرويس مدارس

اعضاي شوراي شهر تهران در حالي كه كمتر از دو هفته به آغاز سال تحصيلي جديد باقي مانده است سرانجام نرخ سرويس مدارس را به تصويب رساندند و با افزايش 15 درصدي آن موافقت كردند.
لايحه نرخ كرايه هاي سرويس مدارس هفته گذشته توسط شورا ارسال شد و در جلسه علني ديروز مورد بررسي اعضا قرار گرفت كه طي آن به طور ميانگين اين نرخ ها براي سال تحصيلي جديد 15 درصد افزايش دارد.
روز گذشته مديرعامل سازمان تاكسيراني اعلام كرده بود مصوبه شورا به سرعت و به صورت دستي به فرمانداري ارائه مي شود و با رايزني هايي كه انجام شد فرمانداري پيش از سال جديد نرخ هاي مصوب را ابلاغ مي كند و دانش آموزان سرويس تكليف قراردادهايشان در ابتداي مهرماه مشخص مي شود.
 


جمعيت هلال احمر اعلام كرد

نياز فوري آسيب ديدگان زلزله به كانكس

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اشاره به كاهش دماي هوا و تشديد بارش ها در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي از ضرورت تسريع در اسكان موقت آسيب ديدگان در كانكس خبر داد و اقدام فوري بنيادمسكن را خواستار شد.
محمود مظفر با اشاره به كاهش دماي هوا و تشديد بارش ها در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي اظهار داشت؛ آسيب ديدگان زلزله كه هم اينك در چادرها اسكان يافته اند شديدا به اسكان با كانكس نيازمندند و بايد مرحله اسكان موقت آنان هر چه سريعتر آغاز شود.
وي با تاكيد بر تلاش هاي شبانه روزي براي بازسازي مناطق زلزله زده افزود: با تمام اين شرايط هم اكنون دماي هوا در مناطق زلزله زده به شدت كاهش يافته و بر اثر بارش باران نيز آب وارد چادرهاي آسيب ديدگان شده است.
مظفر خاطرنشان كرد: مرحله اسكان اضطراري در حوادث برعهده هلال احمر است و در اين زمينه تمام اقدامات لازم انجام شده است. حال بايد اسكان موقت با كانكس و اسكان دائم با بازسازي هاي منازل تخريب شده هر چه سريعتر انجام شود و اكنون نيز بايد مسئولان مربوطه از جمله بنياد مسكن براي اسكان موقت آسيب ديدگان اقدامات فوري را انجام دهند.


راهنمايي 2 ميليون نفر در طرح راهنمايي مسافران تابستانه

سازمان جوانان هلال احمر در دومين طرح راهنمايي مسافرين تابستانه در سواحل خزر به راهنمايي 2 ميليون و 636 هزار مسافر و توزيع 397هزار برگ بروشور نقشه امدادي و معرفي طرح دريا اقدام كرد.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، سازمان جوانان هلال احمر در دومين طرح راهنمايي مسافرين تابستانه در سواحل خزر در استان هاي مازندران، گيلان و گلستان با بكارگيري 6هزار و 200 نفر روز جوان عضو اين سازمان به ارائه خدمات به مسافران تابستاني پرداخت.
بنابراين گزارش طي دو ماه گذشته و در راستاي اجراي اين طرح 397 هزار برگ بروشور نقشه امدادي و معرفي طرح دريا و همچنين 10هزار و 200 عدد جليقه شنا در طرح امانت رايگان جليقه، در بين مسافران تابستاني توزيع شد.
همچنين در مدت برگزاري اين طرح 2 ميليون و 636 هزار مسافر به پست هاي اين سازمان مراجعه و 179هزار و 800 نفر از خيمه هاي نماز استفاده كردند.
يادآور مي شود نصب تابلوهاي بزرگ هشداردهنده در محورهاي فيروزكوه، هراز، كندوان، رشت- قزوين و جاده هاي ساحلي از ديگر اقدامات سازمان جوانان جمعيت هلال احمر در طول 54 روز اجراي اين طرح بوده است.


واژگوني اتوبوس در محور تربت حيدريه به مشهد 13 مجروح برجاي گذاشت

رئيس اورژانس مشهد گفت: واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور تربت حيدريه به مشهد 13مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش ايرنا، محمدرضا مهري، روز سه شنبه با اعلام اين خبر افزود: اين حادثه امروز(سه شنبه) در فاصله 50 كيلومتري شهر مشهد رخ داد.
وي اظهار داشت: مجروحان حادثه توسط امداد هوايي و سه دستگاه آمبولانس اورژانس به بيمارستان هاي شهيد كامياب و طالقاني مشهد انتقال داده شدند.
وي گفت: شش نفر از مجروحان با امداد هوايي و بقيه آنها با آمبولانس از طريق زميني به بيمارستان هاي مشهد منتقل شدند.


پرونده متجاوز به عنف با اعدام در ملأعام بسته شد

پرونده يك خفاش شب ديگر معروف به «عقرب سياه» صبح سه شنبه در بالاي چوبه دار بسته شد.
به گزارش خبرنگاران ساعت 5 و 50 دقيقه صبح دقايقي پس از ورود خودروي قاضي اميرآبادي سرپرست دادسراي جنايي به محل اجراي حكم اعدام در ضلع شرقي چهار راه نظام آباد مرد متجاوز به نام صادق مردادي معروف به عقرب سياه با يك دستگاه خودروي حمل مجرمان پليس آگاهي از زندان اوين به محوطه منتقل شد.
بنابر اين گزارش قاضي اجراي احكام طناب قرمز رنگ را به قلاب جرثقيل كه در محوطه منتظر اجراي حكم بود آويخت و سرانجام ساعت 6 و 2 دقيقه جنايتكار متجاوز را از خودروي حمل زندانيان خارج كرده و پاي چوبه دار بردند.
پرونده عقرب سياه با اعلام دستور قاضي اجراي احكام در حالي كه جمع كثيري از مردم در محل حضور داشتند بسته شد به اين اميد كه ديگر شاهد باز شدن و بسته شدن چنين پرونده هايي نباشند.
افراد حاضر در محل پس از اجراي حكم خواستار برخورد قاطع تر قوه قضائيه با اينگونه افراد و عوامل بروز چنين پديده هايي شدند.
زن جواني كه در محل اجراي حكم حاضر بود در گفت وگويي با مهر ضمن حمايت از قوه قضائيه تاكيد كرد: من هر روز صبح زود به سر كار مي روم اما هميشه با ترس و دلهره سوار ماشين مي شوم.
وي با طرح اين سوال كه، با اين كه متجاوزان به نواميس مردم اعدام مي شوند اما چرا هنوز در صفحه حوادث روزنامه ها شاهد تكرار اينگونه وقايع و جنايت هاي سياه تر از آن هستيم گفت: اعدام اين مجرمان در ملأعام مي تواند باعث درس عبرت براي ديگران باشد.
يكي از قربانيان نيز پس از اجراي حكم در جمع خبرنگاران گفت: عقرب سياه پس از آزار و اذيت مرا به داخل چاهي انداخت كه پس از حدود يك ساعت خود را بيرون كشيدم.
او نبايد به اين راحتي مي مرد. او بايد قبل از مرگ به ما التماس مي كرد تا به يادش مي انداختيم كه چقدر قربانيانش به او التماس مي كردند و او هيچ توجهي به اين التماس ها نكرد.
پس از اجراي حكم برخي از آشنايان مرد اعدامي با يكي از شاكيان درگيري پيدا كردند كه با دخالت پليس پايان يافت.
بسياري از قربانيان اين پرونده از ترس آبروريزي يا تهديد شكايت نكرده يا شكايت خود را با مراجعه به دادگاه پس گرفته اند. قربانيان گفته اند كه وي در تماسهاي تهديدآميز خود گفته است كه نام و آدرس مدرسه فرزندان شاكيان را نيز دارد.
صادق مرادي معروف به عقرب سياه در هفتم ارديبهشت سال 87 به اتهام ربودن 30 زن و آزار و اذيت آنان در بيابان هاي حسن آباد تهران دستگير و محكوم به اعدام شده بود.


بر اثر حادثه تصادف نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي مصدوم شد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
رئيس مجمع نمايندگان لرستان و نماينده مردم خرم آباد در مجلس شوراي اسلامي در يك حادثه رانندگي بشدت مجروح شد.
فرمانده پليس راه فرماندهي انتظامي لرستان با اعلام اين خبر افزود: ايرج عبدي از ناحيه دستها و پا آسيب ديده كه بر اثر جراحات وارده در بيمارستان بستري شده است.
سرهنگ ايوب شرافتي گفت: خودرو حامل رئيس مجمع نمايندگان لرستان ساعت 20/4 بامداد سه شنبه در 5 كيلومتري جنوب خرم آباد با يك دستگاه كاميون برخورد كرد كه بر اثر شدت حادثه، 4 نفر از همراهان وي از جمله همسر و دو فرزندش نيز مجروح شدند و هم اكنون در بيمارستان امام سجاد(ع) تهران بستري است.
منوچهر نصيري يكي از مسئولان كميته بحران و ستاد حوادث غيرمترقبه استان لرستان گفت: پاي دكتر ايرج عبدي از ناحيه سر استخوان ران دچار شكستگي شده است كه بايد عمل جراحي شود.


انفجار مهيب گاز در پي سقوط جرثقيل 90 تني

سست بودن زمين در مجاورت محل گودبرداري شده باعث سقوط جرثقيل 90 تني و انفجار مهيب دكل گاز شد.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني، به دنبال نشست زمين در مجاورت محل گودبرداري تعدادي اتاقك موقت اسكان كارگران و يك جرثقيل 90 تني به محل گودبرداري به عمق 20 متر سقوط كرد.
بنابراين گزارش نشست زمين باعث شد چرخ هاي عقب يك دستگاه جرثقيل 90 تني كه براي انجام كارهاي ساختماني در كنار محل گودبرداري متوقف بود به داخل گودال فرو رود و در آستانه سقوط به داخل آن قرار گيرد.
مدير منطقه چهار عمليات آتش نشاني ادامه داد: چون هر لحظه احتمال مي رفت اين جرثقيل به عمق 20 متري محل گودبرداري سقوط كند به اين خاطر بلافاصله درخواست جرثقيل 160 تني شد و هم زمان نيز آتش نشانان براي جلوگيري از اين حادثه به وسيله چندين دستگاه تيفور اقدام به مهار جرثقيل كردند.
وي ادامه داد: در حين عمليات ايمن سازي محل، ناگهان جرثقيل 90 تني به درون گودال كشيده شد كه پس از برخورد آن با لوله گاز به يكباره انفجار مهيبي در محل رخ داد و شعله هاي آتش تمام فضاي گودال را فرا گرفت.
داوري با اشاره به اين كه در جريان اين اتفاقات به هيچ كس آسيب جاني نرسيد، اظهار داشت: نيروهاي آتش نشاني بي درنگ پس از اطمينان از تخليه تجمع كنندگان در اطراف محل حادثه بلافاصله با كشيدن چندين رشته لوله آبرسان عمليات مهار شعله هاي آتش را آغاز كردند.
وي خاطرنشان كرد: آتش نشانان سريعا به عمق 20 متري اين گودال رفته و شعله هاي آتش را كه ده ها متر به آسمان زبانه مي كشيد مهار كردند و سپس با كمك عوامل گاز پس از قطع شير اصلي گاز از ادامه نشت گاز از محل شكستگي لوله گاز جلوگيري به عمل آوردند.-


راهنمايي مددكاران نقش مؤثري در عدم مراجعه مجدد به اعتياد دارد

مديركل پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي با اشاره به اينكه 92درصد معتادان بازگشت مجدد به سمت اعتياد دارند، گفت: حضور و راهنمايي مددكاران اجتماعي نقش مؤثري در عدم مراجعه مجدد به اعتياد فرد دارد.
فريد براتي سده افزود: فرد معتاد پس از ترك، با توجه به مشكلاتي كه براي وي در خانه و جامعه ايجاد مي شود بسيار آسيب پذير مي شود به همين دليل براي جلوگيري از بروز مجدد به اعتياد بايد خانواده ها شرايط حضور وي را مهيا كنند چون در غير اين صورت سرخورده مي شود.
وي با اشاره به اينكه 70 درصد معتادان قبل از رجوع به مواد داراي شغل بوده اند، تأكيد كرد: اعتياد باعث مي شود كه اين افراد شغلشان را نيز از دست بدهند و در اين شرايط است كه احتمال بازگشت به مواد به وجود آيد.
مديركل دفتر پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي به حضور مددكاران اشاره كرد و به مهر گفت: مددكاران مي توانند با انجام مشاوره و راهنمايي به افراد معتاد تا حدودي مشكلات آنان را كاهش داده و نگذارند فرد مجدداً به سمت اعتياد گرايش پيدا كند.
افتتاح كمپ ويژه زنان
وي از افتتاح كمپ جديد ترك اعتياد شيشه ويژه زنان در يك ماه آينده خبر داد و گفت: در حال حاضر براي ترك اعتياد زنان 12 كمپ ويژه در سراسر كشور وجود دارد كه براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين تعداد افزايش پيدا مي كند.فريد براتي سده گفت: از جمله برنامه هايي كه در دستور كار دفتر پيشگيري و درمان اعتياد قرار دارد مي توان به افتتاحيه كمپ جديد ترك اعتياد شيشه ويژه زنان تا يك ماهه آينده اشاره كرد.
وي ادامه داد: در حال حاضر براي ترك اعتياد زنان 12كمپ ويژه در سراسر كشور وجود دارد كه برنامه ريزي هاي صورت گرفته بر افزايش اين تعداد تأكيد مي كند.
 


كلاهبردار اينترنتي از محققان و پژوهشگران در اصفهان دستگير شد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
فردي كه باارائه آگهي در اينترنت و به بهانه صدور كارت عابر بانك بين المللي براي محققان و پژوهشگران اقدام به كلاهبرداري هاي كلان مي كرد با تلاش كارآگاهان پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس فتاي استان اصفهان با اشاره به شكايت يكي از پژوهشگران شهر اصفهان به اين پليس مبني بر سوءاستفاده يك كلاهبردار اينترنتي از وي اظهار داشت: در تحقيقات كارآگاهان اين پليس از شاكي مشخص شد وي مدتي پيش با مشاهده آگهي صدور كارت عابر بانك بين المللي در يكي از سايت هاي اينترنتي و طي تماس با مجري آن مبلغ 60 ميليون ريال به حساب وي واريز كرد اما نه تنها عابر بانكي براي وي ارسال نشده بلكه فرد مذكور به تلفن هاي وي نيز پاسخگو نبود.سرهنگ ستار خسروي اضافه كرد: سرانجام پس از دو هفته كار شبانه روزي، جست وجو در اينترنت براي كارآگاهان روشن شد كه اين كلاهبرداري توسط فردي به نام «مجيد-ف» 33 ساله اهل و ساكن اصفهان صورت گرفته است.
رئيس پليس فتاي اصفهان گفت: با مشخص شدن هويت متهم ماموران پس از هماهنگي با مقام قضايي طي عملياتي غافلگيرانه وي را در دفتر محل فعاليتش در شهر اصفهان دستگير و در بازرسي از محل 200 كارت اعتباري بين المللي غيرمجاز و تعدادي سيم كارت مربوط به اپراتورهاي كشورهاي بيگانه كشف كردند.وي افزود: متهم از سه سال پيش به منظور سودجويي و كسب مال اين كار را شروع كرده و توانسته بود با اين ترفند اقدام به كلاهبرداري از تعدادي از محققان و پژوهشگران كشور كند.
 


ببرهاي آپارتمان نشين

پليس تايلند مردي را كه در پشت بام آپارتمان مسكوني اش از 6 ببر نگهداري مي كرد، بازداشت كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شخص بازداشت شده، 6 ببر را در قفس هاي خاصي در پشت بام آپارتمان مسكوني اش نگهداري مي كرد و پس از بازداشت ادعا كرد كه براي راه اندازي باغ وحش برنامه ريزي مي كرده است. پليس منابع طبيعي و محيط زيست تايلند اين ببرها را كه چهار قلاده از آنها بالغ و دو قلاده توله بودند در استان «پاتوم تاني» در شمال بانكوك پايتخت اين كشور كشف كرد. پليس احتمال داده كه متهم قصد داشته است اين ببرها را به ويتنام قاچاق كند، ويتنام بازار خريد گوشت و پوست ببر است.


حمل كيسه هاي پلاستيكي و نايلوني ممنوع!

دولت محلي ايالت دهلي در مصوبه اي براي حفاظت از محيط زيست ساخت، فروش، نگهداري و استفاده از كيسه هاي پلاستيكي و نايلوني در شهر دهلي نو را ممنوع اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، در پي اين تصميم «شيلا ديكشيت» سروزير دهلي ايالت گفت: با توجه به عوارض جانبي كيسه هاي پلاستيكي بر روي محيط زيست، تصميم گرفتيم تا استفاده از آنها را ممنوع اعلام كنيم.وي گفت: كيسه هاي پلاستيكي باعث انسداد سيستم فاضلاب مي شود كه اثرات ناگواري بر روي بهداشت عمومي شهر دارد.سروزير دهلي افزود: اين مصوبه شامل واردات اين نوع محصولات و فروش يا انتقال هر نوعي از كيسه هاي پلاستيكي مخصوص حمل مواد غذايي در شهر نيز مي شود.
همچنين اين مصوبه شامل ساخت، توليد هر نوع پوششي مانند ورق ها و فيلم هاي پلاستيكي براي پوشش كتاب ها، مجلات، دعوت نامه يا كارت پستال ها نيز مي شود.
گفتني است استفاده از پاكت هاي كاغذي و كيسه ها و لفافه هاي برگشت پذير به طبيعت بجاي انواع نايلكس ها پيش بيني شده است.


12سال فقط آب!

يك مرد چيني ادعا كرده توانسته 12سال را بدون خوردن مواد خوراكي بگذراند و صرفا آب بخورد.
«نينگ» 22ساله گفت: دانشمندان بر اين باورند كه انسان تنها مي تواند مدت سه هفته را بدون خوردن مواد خوراكي بگذراند؛ اما من توانستم اين مدت را تنها با نوشيدن آب بگذرانم.
«نينگ» كه ساكن ايالت «هنان» است، همچنين گفت: افراد با شنيدن ادعاي من متعجب مي شوند و آن را غيرممكن مي دانند اما من از زماني كه 10سال داشتم از خوردن مواد خوراكي خودداري كردم. حتي با ديدن غذا حال نامناسبي پيدا مي كنم و تنها تمايل به نوشيدن آب دارم.به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي Oddity central، او كه روزانه 15ليتر آب مي نوشد، تحت بررسي پزشكان قرار گرفته است. معاينات آنان نشان مي دهد «نينگ» به يك بيماري نادر مبتلاست؛ اما چگونگي زنده ماندن او بدون مصرف هيچ گونه مواد خوراكي در اين مدت را تشخيص نداده اند.
 


سقوط هواپيماي مسافربري در شرق روسيه

حداقل 10 نفر از مسافران هواپيماي مسافربري كه صبح ديروز در شرق روسيه سقوط كرد، كشته شد ه اند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه راشاتودي، سقوط يك فروند هواپيماي مسافربري كوچك مدل An-28 در شبه جزيره «كامچاتكا» در شرق روسيه، منجر به كشته شدن 10 نفر از سرنشينان هواپيما شد.
وزير شرايط اضطراري روسيه اعلام كرده است كه بالگردهاي امداد هنوز نتوانسته اند به محل سانحه دسترسي پيدا كنند. به گفته وي علاوه بر كشته شدگان، 4 نفر نيز در اين هواپيما زنده مانده اند كه در حال حاضر شرايط وخيمي دارند و هنوز از هواپيما بيرون كشيده نشده اند.
2 كودك نيز در اين هواپيما حضور داشته اند كه يكي از آنها پسري 13 ساله و ديگري هم دختري 4 ساله است. وضعيت كودك دختر هنوز مشخص نيست، اما گفته شده كه كودك پسر در كما به سر مي برد.
اين هواپيما در حال پرواز از شهر «پتروپاولوسك كامچاتسكي» به سمت شهر كوچك «پالانا» بوده كه دچار سانحه شده است. حداقل 12 مسافر و 2 خدمه در زمان اين سانحه سوار بر هواپيما بوده اند. هواپيماي سانحه ديده ساعت 28/12 ديروز به وقت محلي از صفحه رادار محو شده و بقاياي هواپيما ساعتي بعد چند كيلومتر دورتر از فرودگاه «پالانا» پيدا شده است.
بنا به اين گزارش، علت حادثه مشخص نشده و تحقيقات در اين رابطه ادامه دارد.


271 نفر تلفات آتش سوزي ها در پاكستان

مقامات دولتي پاكستان از افزايش شمار تلفات آتش سوزي ها در شهرهاي كراچي و لاهور، به 271 نفر خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، مقامات دولتي و پليس پاكستان اعلام كردند در پي وقوع آتش سوزي در يك كارخانه توليد پوشاك در شهر كراچي پاكستان، 246 نفر كشته و شماري زخمي شدند.
همچنين اوايل روز سه شنبه، آتش سوزي در كارگاه توليد كفش در شهر لاهور نيز 25 كشته بر جاي گذاشت. علت آتش سوزي، اختلال در عملكرد ژنراتور برق بوده است. اين گزارش افزود: اجساد قربانيان اين حادثه به بيمارستان منتقل شده و خانواده آنها براي شناسايي اجساد سوخته به بيمارستان رفتند. هنوز 30 جسد كه به شدت سوخته، شناسايي نشده اند. «احتشام سليم» رئيس آتش نشاني شهر كراچي اعلام كرده كه بسياري از تلفات آتش سوزي ابتدا به دليل خفگي ناشي از دود سمي در محل جان سپردند و سپس بدن آنها در آتش سوخته است. مقامات محلي پاكستان از احتمال افزايش شمار تلفات حادثه كراچي طي ساعات آينده خبر دادند. كارشناسان از عملكرد دولت پاكستان براي مقابله با مشكلات اين كشور از جمله فقر، تروريسم، افزايش جرم و قطع روزانه برق انتقاد كرده اند. اين حادثه، بدترين آتش سوزي در 10 سال اخير پاكستان بوده است.


پليسي بدون گواهينامه

يك مامور پليس آلمان مدت 22 سال بدون داشتن گواهينامه رانندگي، پشت فرمان اتومبيل گشت زني مي كرد.
به گزارش فارس ماجراي اين پليس متخلف زماني فاش شد كه به دليل ضعف بينايي ناگزير به گذاشتن عينك و تعويض گواهينامه اش شد.
در آن هنگام مشخص شد اين مامور پليس كه قبل از اتحاد دو آلمان ساكن آلمان شرقي بوده، داراي گواهينامه رانندگي با تراكتور است.
تاكنون هيچ كس متوجه نشده بود كه وي فاقد گواهينامه رانندگي است؛ اين مامور با مجازات جريمه و خلع درجه مواجه است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14