(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 شهریور 1391 - شماره 20306

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قبول شدگان كنكور از فردا ثبت نام كنند
احمدي نژاد در همايش حجاج استان تهران:
صهيونيست ها در حال تلاش براي ايجاد جنگ مذهبي هستند
در مكتب امام
انتخاب رشته محل مجدد براي قبول نشدگان دانشگاه آزاد
شكايت پورمحمدي از رحيمي و روزنامه ايران
با انتشار بيانيه هاي جداگانه
مراجع عظام اهانت به ساحت پيامبر اكرم(ص) را بشدت محكوم كردند
برگزاري مراسم بزرگداشت شهداي مدرسه علميه فيضيه در قم
نهادها و تشكل هاي داخلي در اعتراض به ساخت فيلم موهن آمريكايي:
توهين به مقدسات نشانه شكست از امواج بيداري اسلامي است
حداد عادل:
مسلمانان بايد كالاهاي كشورهاي اهانت كننده به اعتقادات اسلامي را تحريم كنند
اعتراض يكپارچه جامعه هنري ايران عليه فيلم موهن آمريكايي
در اعتراض به فيلم موهن عليه پيامبر اعظم صورت گرفت
تجمع اعتراض آميز دانشجويان در مقابل سفارت سوئيس
سه كارگردان سينماي ايران در گفت وگو با كيهان: بايد به گستاخي هاليوود پاسخ داد


قبول شدگان كنكور از فردا ثبت نام كنند

ثبت نام پذيرفته شدگان نهايي رشته هاي مختلف تحصيلي كنكور 91 براي سال تحصيلي 92-1391 از روز يكشنبه 26 شهريور ماه براساس حروف الفبا آغاز مي شود و تا چهارشنبه 29 شهريور ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، 588 هزار و 866 نفر به عنوان پذيرفته شدگان نهايي رشته هاي مختلف تحصيلي دوره هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نيمه حضوري، دانشگاه پيام نور، پرديس دانشگاه فرهنگيان، دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي، موسسات آموزش عالي غير انتفاعي و غير دولتي، رشته هاي تحصيلي مجازي و بين الملل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي در كنكور 91 معرفي شدند.
برنامه زماني ثبت نام از پذيرفته شدگان براي آن دسته از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كه در سايت اينترنتي خود برنامه زماني اعلام نكرده اند براساس حرف اول نام خانوادگي آنها است.
به اين ترتيب ثبت نام حرف اول نام خانوادگي الف-ب-پ-ت-ث-ج-چ- در روز يكشنبه 26 شهريور، حرف اول نام خانوادگي ح-خ-د-ذ-ر-ز-ژ-س در روز دوشنبه 27 شهريور، حرف اول نام خانوادگي ش-ص-ض-ط-ظ-ع-غ-ف-ق-ك در روز سه شنبه 28 شهريور و حرف اول نام خانوادگي گ-ل-م-ن-و-هـ-ي در روز چهارشنبه 29 شهريور انجام مي گيرد.
آن دسته از داوطلباني كه به جاي كد رشته قبولي در مقابل اسامي آنها كدهاي 11 فرهنگيان و تربيت دبير شهيد رجايي، 12 دانشگاه شاهد، 14 دانشگاه هنر اسلامي تبريز، 15 دانشگاه علوم قرآن و حديث و 16 دانشگاه مذاهب اسلامي (واحد بندرعباس) درج شده توجه داشته باشند كه به ترتيب در رديف معرفي شدگان چند برابر ظرفيت رشته هاي دانشگاهها قرار گرفته بايد براساس برنامه زماني اعلام شده طي اطلاعيه اي در روز دوشنبه 27 شهريور از طريق نشريه پيك سنجش و در سايت اين سازمان درج خواهد شد براي مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعيه مراجعه كنند.
پذيرفته شدگان هر يك از رشته هاي تحصيلي دانشگاه پيام نور لازم است براساس جدول زماني اعلام شده مندرج در سايت دانشگاه پيام نور براي نام نويسي از اول تا هفتم مهر ماه به صورت غيرحضوري از طريق سامانه جامع دانشگاهي اقدام كنند.


احمدي نژاد در همايش حجاج استان تهران:

صهيونيست ها در حال تلاش براي ايجاد جنگ مذهبي هستند

رئيس جمهور در همايش 12 هزار نفري حجاج استان تهران گفت: صهيونيست ها در حال تلاش براي ايجاد جنگ مذهبي هستند.
محمود احمدي نژاد با بيان اينكه حج امسال حالتي خاص و معنويتي ويژه دارد گفت: صهيونيست هاي بي فرهنگ و ضدبشر كه به آخر خط رسيده اند در حال تلاش براي ايجاد جنگ مذهبي ميان اقوام مختلف، پيروان اديان و ملت ها هستند و اكنون كه خود را در بن بست و در حال نابودي مي بينند، تلاش مي كنند تا دنيا را بهم ريخته و مسئله سازي كنند كه در اين راستا همه بشريت، ملت ها و پيروان اديان بايد در برابر اين توطئه ها هوشيار باشند.
وي با اشاره به اينكه باورم اين است كه رهبران پشت صحنه آمريكا به اين نتيجه رسيده اند كه رژيم صهيونيستي با اين وضعيت و رفتار ديگر سودي براي آنها ندارد و با هزينه هاي بسيار نه تنها مشكلي را براي آنان حل نمي كنند بلكه هر روز بر مشكلات آنها مي افزايند تاكيد كرد: يقين دارم به فضل الهي صهيونيست ها رفتني هستند و دنيا از ظلم مستكبران خالي و عدالت، عشق و توحيد بر همه جهان گسترده خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رئيس جمهور، احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه حج محل فرياد توحيد، عدالت و مهرورزي است، تصريح كرد: هر يك از حجاج ايراني در حقيقت پرچم و سفيري از ايران هستند، چرا كه در مراسم حج نگاه ها بر حجاج ايراني و رفتار، تعاملات و عبادت آنان متمركز است، تك تك حجاج ايراني سفراي ملت ايران و مكتب اسلام ناب و حكومت جهاني، مهر، عدالت و توحيد هستند.
رئيس جمهور با خانواده شهيدان غفوري ديدار كرد
رئيس جمهور عصر روز چهارشنبه به صورت سرزده وارد طالقان شد و با خانواده شهيدان غفوري در روستاي سوهان اين شهرستان ديدار كرد.
به گزارش مهر، فرماندار طالقان در اين باره اظهار داشت: در اين ديدار كه بيش از 3 ساعت به طول انجاميد، رئيس جمهور دستورات ويژه اي براي رفع مشكلات شهرستان طالقان به ويژه روستاي سوهان صادر كرد.
ساسان دلاويز افزود: رئيس جمهور براي تاسيس بخشداري پايين طالقان اين شهرستان قول مساعد داد . وي گفت: احمدي نژاد براي تسريع در اجراي پروژه گازرساني شهرستان طالقان در 2 فاز كه در فاز اول آن در شهر طالقان و در فاز دوم در دو بخش مركزي و بالاي طالقان، دستور ويژه اي صادر كرد.
دلاويز افزود: دستور پيگيري ويژه احداث و تكميل پروژه جاده جديد هشتگرد - طالقان و تنكابن، احداث دو استخر آب شرب براي روستاهاي سوهان و كش و آسفالت تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار شهرستان طالقان تا پايان دولت دهم از بركات حضور رئيس جمهور در روستاي سوهان شهرستان طالقان در روز چهارشنبه بود .
برخي از مردم روستاي سوهان طالقان با مطلع شدن از حضور سرزده احمدي نژاد به كوچه ها آمدند و رئيس جمهور نيز در ديدار با روستاييان قول مساعد براي رفع مشكلات اين شهرستان و روستا داد . گفتني است، فرماندار طالقان از خبرنگاران خواسته بود تا اين لحظه خبر حضور سرزده رئيس جمهور در طالقان را رسانه اي نكنند .
 


در مكتب امام

هر كس از محرومين حمايت نكند
از عدالت اجتماعي اسلام عدول كرده است
آن چيزي كه روحانيون هرگز نبايد از آن عدول كنند و نبايد با تبليغات ديگران از ميدان به در روند، حمايت از محرومين و پابرهنه هاست.
چرا كه هر كسي از آن عدول كند از عدالت اجتماعي اسلام عدول كرده است.
صحيفه نور- ج 20 - ص 244


انتخاب رشته محل مجدد براي قبول نشدگان دانشگاه آزاد

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد از امكان انتخاب رشته محل مجدد در مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد خبر داد.
دكتر ناصر اقبالي با بيان اين كه در آزمون كارشناسي ارشد امسال امكان انتخاب رشته محل مجدد براي قبول نشدگان در مرحله تكميل ظرفيت فراهم شده است، اظهار كرد: داوطلباني كه در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد پذيرفته نشده اند مي توانند در مجموعه امتحاني كه شركت كرده اند مجددا رشته محل انتخاب كنند.
وي افزود: از آنجايي كه در آزمون كارشناسي ارشد امسال داوطلبان در يك مجموعه امتحاني شركت كرده اند در صورتي كه قبول نشده باشند مي توانند گرايش هاي رشته امتحاني خود را كه در مجموعه امتحاني قرار دارد، انتخاب كنند.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد ادامه داد: رشته محل هايي كه در مرحله تكميل ظرفيت اعلام مي شود متشكل از برخي رشته محل هاي پرديس هاي علوم تحقيقات، رشته محل هايي جديد التاسيس و رشته محل هايي است كه در مرحله ثبت نام پذيرفته شدگان اوليه تكميل نشده بود.
اقبالي با اشاره به امكان انتخاب 10 رشته محل در مرحله تكميل ظرفيت براي قبول نشدگان آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد به ايسنا گفت: براي كليه داوطلباني كه در آزمون كارشناسي ارشد امسال قبول نشده اند امكان اين انتخاب فراهم شده است.
رئيس مركز آزمون تاكيد كرد: زمان انتخاب رشته محل مجدد در آينده اي نزديك منتشر مي شود.
 


شكايت پورمحمدي از رحيمي و روزنامه ايران

روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور با صدور اطلاعيه اي از شكايت رئيس اين سازمان از معاون اول رئيس جمهور و روزنامه دولتي ايران خبر داد.
در اطلاعيه سازمان بازرسي كل كشور آمده است: «اسناد دلايل اثباتي اتهام روزنامه ايران و نسبت دهندگان افترا و نشر اكاذيب، به منظور رسيدگي، به محاكم صالح قضايي ارائه خواهد شد.»
پيش از اين محمدرضا رحيمي در جشنواره تعاوني هاي برتر كشور به يكي از وزيران سابق اشاره كرد و گفت: «اين شخص زماني كه در دولت مشغول به كار بود و پيش از آن كه از دولت طرد شود، حدود 21 ميليارد تومان را كه با سود متعلق به آن به بيش از 30 ميليارد تومان بالغ مي شود، به طور غيرقانوني از وزارتخانه خارج و تاكنون كه 4 سال از آن تاريخ مي گذرد، عودت نداده است.»
روزنامه ايران نيز روز سه شنبه- 21 شهريور- نوشت: «پورمحمدي در حالي كه رحيمي اساسا از فردي نام نبرده بود با اشاره به اين كه چرا وقتي چنين اتهامي را اعلام مي كنند آن را علني نمي كنند تا ما نيز بتوانيم به آن پاسخگو باشيم! ادعا كرد: مورد اتهامي آقاي رحيمي، وامي بوده است كه به كاركنان وزارت كشور پرداخت شده است.
از سوي ديگر، در اطلاعيه سازمان بازرسي به نقل از پورمحمدي آمده است: موضوع مطرح شده از سوي آقاي رحيمي، مربوط به اعطاي وام قرض الحسنه به بيش از سه هزار نفر از اعضاي شركت تعاوني مسكن وزارت كشور بوده است تا پس از حل مشكل شان، آن را بازگردانند.
 


با انتشار بيانيه هاي جداگانه

مراجع عظام اهانت به ساحت پيامبر اكرم(ص) را بشدت محكوم كردند

مراجع عظام تقليد در واكنش به اهانت به ساحت نبي اكرم(ص) با صدور بيانيه هايي جداگانه اين اقدام نفرت انگيز را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، مراجع عظام تقليد حضرات آيات صافي گلپايگاني، جعفر سبحاني، علوي گرگاني، مكارم شيرازي و نوري همداني با انتشار بيانيه هاي شديداللحني، اقدام نفرت انگيز در ساخت فيلم موهن به ساحت پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد(ص) را محكوم كردند.
آيت الله صافي گلپايگاني در ديدار جمعي از طلاب و فضلاي حوزه علميه، با محكوميت اهانت جديد دشمنان دين مبين اسلام، خواستار برخورد جوامع علمي و بين المللي و آزاديخواهان جهان با اين اهانت شد.
وي با بيان اينكه مبارزه با اسلام و پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه و آله از آغاز ظهور دين عزيز اسلام سابقه داشته است فرمودند: از روز اول كه پيامبر عاليقدر اسلام براي نجات مردم ستمديده و هدايت نسل هاي بشري به رسالت مبعوث شدند، دشمنان اسلام- كه بيم و هراس زيادي از پيشرفت سريع اين دين آسماني داشتند- با آن وجود مقدس و قرآن كريم مخالفت ها نمودند كه به خيال خام خود بتوانند جلوي پرتوافشاني نور خداوند را بگيرند ولي بحمدالله تا امروز موفق نشده و نخواهند شد.
آيت الله صافي گلپايگاني در ادامه با توجه به پيشرفت و گسترش دين اسلام در سراسر جهان بيان داشت: مشاهده مي شود كه بسياري از مردم حقيقت جو و جوانان آزاديخواه در كشورهاي دنيا، به خصوص آمريكا و اروپا، گرايش شديدي به دين مقدس اسلام پيدا شده است و هر ساله شاهد تشرف بسياري از آنان به اين دين مبين مي باشيم. امروز در آمريكا احداث مساجد و مراكز اسلامي پيشرفت قابل توجهي دارد و اين، نشان از حقيقت اين دين و تطابق احكام و دستورات آن با فطرت پاك و سليم انسان ها دارد.
مرجع عاليقدر شيعه در ادامه با اشاره به اهانت جديد دشمنان عليه پيامبر مكرم اسلام صلي الله عليه و آله اظهار داشت: دشمنان قسم خورده اسلام با روش هاي جديد خود به مبارزه با اسلام عزيز كه در حقيقت مبارزه با نور و هدايت الهي است برآمده و با ساختن فيلم هاي موهن به مقدسات، اهانت مي كنند.
ما با محكوم كردن اين اهانت از مردم آزاديخواه دنيا و به خصوص مراكز علمي و دانشگاه هاي بزرگ اديان مختلف جهان مي خواهيم كه اين اعمال ضد دين، ضد علم و ضد منطق را محكوم كرده و به وظيفه بزرگ علمي و وجداني خود عمل كنند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: انشاءالله اسلام، سرتاسر گيتي را فتح مي نمايد و مردم ستمديده و مظلوم جهان را- كه از ستم مستكبرين و استعمارگران به ستوه آمده اند- از سلطه آنان نجات مي دهد و در سرتاسر گيتي شاهد نداي الله اكبر و اهتزاز پرچم اسلام خواهيم بود.
همچنين در بيانيه آيت الله جعفر سبحاني آمده است: پيامبران آسماني، آموزگاران الهي در ميان تمام ملل جهان از احترام ويژه اي برخوردارند، زيرا آنان در تمام ادوار، مصلحان جامعه بوده و ارزنده ترين خدمت را به انسانيت عرضه داشته اند.
در مقابل يك چنين خدمت ارزنده، انسان و يا انسان نماهايي فيلم بسيار موهن نسبت به خاتم پيامبر(ص) ساخته و از اين طريق احساسات پاك يك ميليارد مسلمان جهان را جريحه دار ساخته اند.
اين چنين رفتار با بزرگترين رسول آسماني يعني حضرت محمدبن عبدالله(ص) حاكي از رذالت و ناپاكي و به يك معنا بي خردي سازندگان آن است.
بر همه مسلمانان جهان لازم است كه عكس العمل بسيار مناسب از خود نشان داده تا بار ديگر دشمنان در فكر تكرار آن نوع اعمال نباشند و به اميد روزي كه پرچم اسلام در سرتاسر جهان به اهتزاز درآيد.
آيت الله علوي گرگاني نيز در بيانيه خود با اشاره به آيه 58 سوره مائده هل تنقمون منا الا ان آمنا بالله و ما انزل الينا و ما انزل من قبل و ان اكثركم فاسقون افزود: دشمن قسم خورده جبهه حق بار ديگر بغض خود را نسبت به پيامبر رحمت و عزت آشكار و با ساخت فيلمي موهن كينه هاي دروني خود را آشكار كرد.
اينان كه به زعم خود با اين كار قصد زنده كردن دوران جنگ هاي صليبي و زمينه سازي براي جنگ بين تمدن ها را در سر مي پرورانند از عذاب سخت الهي غافلند لكن به زودي به سزاي عمل خود خواهند رسيد و طبق وعده خدا كه مي فرمايد «يخربون بيوتهم بايديهم و ايدي المؤمنين» به دست خود يا مؤمنين خانه خراب خواهند شد.
اينجانب اين اهانت عظيم را كه از ناحيه برخي كارگردان هاي شيطان صفت و با چراغ سبز صهيونيزم بين الملل انجام گرفته، محكوم مي كنم و امت اسلامي را به هوشياري نسبت به دسيسه هاي دشمنان فرا مي خوانم و از شيعيان نيز مي خواهم با تبعيت از علماي وارسته و آگاه و تبعيت از مكتب ولايت فقيه مسير درست را پيموده و دسيسه هاي دشمنان را خنثي كرده و خشم خود را به درستي به جهانيان نشان دهند.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي نيز در بيانيه خود آورده است: بار ديگر دست هاي آلوده صهيونيست ها و بعضي از كشيش هاي افراطي آمريكايي كه سوء نيت خود را قبلا در مورد آتش زدن قرآن مجيد نشان داده بودند از آستين خيانت درآمد و محصول آن فيلمي آمريكايي با اهانت هاي بي سابقه نسبت به پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله وسلم) بود.
اين عمل زشت و ننگين نشان داد كه آنها از ترس بيداري جهان اسلام و گسترش اين آئين الهي در جهان سخت به وحشت افتاده اند و به هر كار احمقانه اي دست مي زنند كه قطعا نتيجه معكوس خواهد داشت.
خوشبختانه مسلمانان بيدار در چندين كشور عربي و اسلامي واكنش شديدي نشان دادند و اثبات كردند كه اين اعمال ننگين بدون جواب نخواهد ماند.
لازم است مسلمانان ساير كشورها و مسلمانان بيدار كشورمان نيز با آنها هم صدا شده و در روز جمعه پاسخ دندان شكني به اين توطئه صهيونيستي- آمريكايي بدهند.
شگفت آور اينكه مسئولان آمريكايي و شوراي امنيت كه دست نشانده آنهاست نه تنها اين عمل را محكوم نكردند بلكه بعضي از آنها با اهانت به كساني كه در برابر سفارت خانه هاي آنان دست به تظاهرات زده بودند آنها را افرادي وحشي خواندند در حالي كه نام وحشي شايسته كساني است كه بدون هيچ دليلي به مقدس ترين اعتقادات مسلمين اهانت مي كنند و جهان را از آنچه هست ناامن تر مي نمايند.
ما ضمن محكوم كردن شديد اين اهانت بي سابقه از همه مسلمين جهان مي خواهيم با پاسخ گويي مناسب و منطقي درس عبرتي به آنها و محركان آنها بدهند تا براي هميشه اين گونه اعمال زشت و نفرت انگيز را فراموش كنند. (يريدون ان يطفئوا نورالله بأفواههم و يأبي الله الا أن يتم نوره ولو كره الكافرون).
آيت الله نوري همداني نيز با صدور بيانيه اي گفته است: فيلمي از طرف آمريكا كه مشتمل بر اهانت به ساحت مقدس پيغمبر معظم اسلام صلي الله عليه و آله مي باشد، ساخته شده و موجب خشم و اعتراض مسلمانان گرديده است.
ما نيز ساخت اين فيلم را به شدت محكوم و اعلان مي كنيم كه مسلمانان هرگز در برابر اين حركات شيطاني آرام نخواهند نشست و آمريكا منتظر اقدامات شديدتر باشد.


برگزاري مراسم بزرگداشت شهداي مدرسه علميه فيضيه در قم

همزمان با سالروز شهادت ششمين امام شيعيان، مراسم بزرگداشت شهداي مدرسه علميه فيضيه قم از سوي آيت الله صافي گلپايگاني و با حضور رئيس مجلس برگزار شد.
به گزارش مهر، مراسم بزرگداشت شهداي مدرسه علميه فيضيه قم غروب چهارشنبه، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و با حضور تعداد زيادي از طلاب و روحانيون حوزه علميه، نمايندگان بيوت مراجع تقليد، جمعي از اعضاي جامعه مدرسين و مجلس خبرگان رهبري و اقشار مختلف مردم در صحن مدرسه فيضيه برگزار شد.
در اين مراسم كه پيريايي استاندار قم، امير آبادي نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي و جمعي ديگر از مسئولان استاني حضور داشتند، يكي از استادان حوزه علميه با بيان اينكه مدرسه فيضيه خاطرات بسيار زيادي به همراه خود دارد، افزود: اين مدرسه علميه در گذشته و امروز ثقل حوزه قم بوده است .
حجت الاسلام و المسلمين علي نظري منفرد ادامه داد: مدرسه فيضيه جايگاه مقدس و مباركي دارد و انسانهاي بزرگي همانند امام خميني در اين مدرسه تحصيل كردند .
وي با بيان اينكه رژيم ستمشاهي در آن زمان به دنبال بايكوت حوزه علميه قم بود افزود: وقتي آيت الله بروجردي فوت كردند شاه پيام تسليت خود را به حوزه نجف فرستاد در حالي كه بزرگاني همانند امام خميني و آيت الله اراكي در قم حضور داشتند .
نظري منفرد عنوان كرد: رژيم با اين اقدام خود رسما دشمني خود را نشان داد و در اين حركت ددمنشانه ماموران رژيم ، طلاب را از طبقه دوم به پايين پرتاب كردند كه با اين حركت وحشيانه رژيم، قيام مردم ايران از همان جا آغاز شد.


نهادها و تشكل هاي داخلي در اعتراض به ساخت فيلم موهن آمريكايي:

توهين به مقدسات نشانه شكست از امواج بيداري اسلامي است

گروه ادب و هنر:
نهادها، سازمان ها و تشكل هاي داخلي، هر يك با انتشار بيانيه اي جداگانه، ساخت و نمايش فيلم موهن و توهين آميز آمريكايي نسبت به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) را محكوم كردند و هدف دشمن از جسارت به مقدسات را نابودي ارزش هاي الهي و نشانه شكست از امواج جنبش بيداري اسلامي توصيف نمودند.
سازمان تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي ضمن محكوم كردن انتشار فيلم موهن آمريكايي، از مسلمانان جهان براي برخورد قاطع با اين اقدام موهن دعوت كرد.
در اين اطلاعيه مي خوانيم: در پي اقدامات موهني كه طي يكي دو سال اخير عليه اسلام صورت گرفت كه توطئه ننگين قرآن سوزي و انتشار تصاوير موهن درباره مقدسات اسلامي از آن جمله بودند، و در همه اين اقدامات شوم رد پاي صهيونيسم بين الملل اين غده سرطاني جهان اسلام نمايان است، اين بار جهان استكبار با انتشار فيلمي توهين آميز درباره ساحت نوراني پيامبر گرامي اسلام (صلي الله عليه و آله) به ميدان آمده است تا شدت كينه توزي و دشمني خود را با اين آيين نوراني و رهايي بخش به نمايش بگذارد. جهان كفر با اين اقدامات بر اين باور است كه مي تواند نور اسلامي را كه شعاع هاي تابنده اش دل هاي ميليون ها انسان آزاده را در اقصي نقاط كره زمين پر از اميد و ايمان كرده است خاموش گرداند، غافل از آنكه نور خدا خاموش شدني نيست.
مجمع جهاني اهل بيت(ع) نيز ساخت فيلم توهين آميز را «جنايت» توصيف نمود و تاكيد كرد: اهانت به پيامبران، قديسان و افراد مورد احترام اديان و مذاهب، عملي است كه هيچ مكتب و مرامي آن را نمي پذيرد. بنابراين كساني كه دست به اهانت به پيامبر اكرم(ص) مي زنند پيرو هيچ دين و مكتبي نيستند، بلكه از شيطان پيروي مي كنند.
همانطور كه همه مي دانند انديشه هاي اسلام هراسي كه پس از 11 سپتامبر در جهان اوج گرفت، در سال هاي اخير به شكل اهانت هاي هنري، ترسيم كاريكاتور، قرآن سوزي و ساخت فيلم خود را نشان داده است. اگرچه دليل اصلي اين اهانت ها در موارد سابق، عدم شناخت واقعي از آموزه هاي حكيمانه و الهي اسلام و قرآن بوده است، اما حركت اخير- همانطور كه سازنده اين فيلم در گفت وگو با رسانه هاي آمريكايي و اسرائيلي اعلام كرده است- كاملا آگاهانه، عامدانه و با اهداف سياسي صورت پذيرفته است.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز ساخت فيلم موهن را ننگين و شرم آور توصيف كرد و تصريح نمود: مسلمانان جهان بايد بدانند كه استكبار جهاني با اصل اسلام، ستيز دارد و با چنين اقداماتي عجز خويش را در برابر بيداري اسلامي نشان داده است.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن تسليت به محضر حضرت بقيه الله الاعظم (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و تمامي مسلمانان جهان اين عمل ننگين و شرم آور را محكوم نموده و از تمامي مسلمانان و علماي اسلام خواسته است با حفظ وحدت و همبستگي در مقابل اين اهانت ساكت ننشسته و انزجار خود را نسبت به اين عمل زشت نشان دهند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيانيه اي اقدام موهن و نفرت انگيز در ساخت فيلم اهانت آميز به ساحت پيامبر اسلام را نشانه آخرين تلاش هاي آمريكا و صهيونيسم عليه مسلمانان و حذف ارزش هاي اسلامي در غرب دانست.
در اين بيانيه آمده است: سناريوي اسلام هراسي و اسلام ستيزي در آغاز هزاره سوم فراتر از سرزمين و امت اسلامي وارد فاز تهاجم عليه ارزش ها و باورهاي اسلامي شده است و با توطئه مشترك سردمداران كاخ سفيد و لابي صهيونيستي حاكم بر غرب، سياست هاي سازمان يافته و طراحي پروژه هاي نوين عملياتي شده است.
همچنين سازمان بسيج مستضعفين ، مركز مديريت حوزه هاي علميه كشور،كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ، فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت ، جامعه اسلامي كارمندان ، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه خوارزمي و شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي استان تهران نيز در بيانيه هايي جداگانه ساخت فيلم ضداسلامي را به شدت محكوم كردند.


حداد عادل:

مسلمانان بايد كالاهاي كشورهاي اهانت كننده به اعتقادات اسلامي را تحريم كنند

مشاور رهبر معظم انقلاب با اشاره به ساخت فيلم موهن به ساحت پيامبر اكرم(ص)، گفت: مسلمانان نبايد تنها به خشم و اعتراض اكتفا كنند؛ بلكه بايد كالاهاي دولت هاي اهانت كننده به اعتقادات اسلامي را نيز تحريم كنند.
غلامعلي حداد عادل مشاور عالي رهبر معظم انقلاب و نماينده مردم تهران در مجلس در برنامه «ديروز امروز فردا» واكنش هاي مسلمانان را نسبت به ساخت فيلم موهن به ساحت پيامبر اكرم(ص) طبيعي دانست و اظهار داشت: اين واكنش ها در كشورهاي اسلامي قطعا موثر است.
وي با بيان اينكه در سال هاي اخير شاهد اهانت هاي برنامه ريزي شده با طراحي صهيونيست ها و پشتيباني آمريكايي ها به مقدسات مسلمانان هستيم، يادآور شد: مسلمانان با اين خشم و اعتراض سراسري، هزينه اين اقدامات را براي عاملين آنها بالا مي برند.
وي با تاكيد بر اينكه دفاع دولت هاي غربي به ويژه آمريكا و اسرائيل از اين برنامه ها براي آنها هزينه هاي زيادي در بر دارد، افزود: مسلمانان نبايد تنها به خشم و اعتراض اكتفا كنند؛ بلكه بايد كالاهاي كشورهاي اهانت كننده به اعتقادات اسلامي را تحريم كنند.
حداد عادل با بيان اينكه چرا هميشه اينگونه باشد كه آنها ما را تحريم كنند، تصريح كرد: اگر دولت ها عليه جمهوري اسلامي تحريم را باب مي كنند، ملت هاي مسلمان نيز بايد دولت هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي كه به مقدسات شان توهين كرده اند را تحريم كنند.
وي همچنين افزود: همه هنرمندان، فيلمساز، شاعر و داستان نويس بايد مقابله به مثل كنند؛ البته اين به معني حمله به مقدسات ديگران نيست بلكه ما بايد نشان دهيم پشت اين حرف ها چه اهدافي نهفته است و با ساخت فيلم هايي كه شخصيت پيشوايان ديني را نشان مي دهد، به جوانان آگاهي و بصيرت بخشيم.


اعتراض يكپارچه جامعه هنري ايران عليه فيلم موهن آمريكايي

بيش از 100 فيلمساز، هنرمند و نويسنده در بيانيه ها و موضع گيريهايي اهانت به ساحت قدسي پيامبر اسلام(ص) را در قالب فيلمي موهن محكوم كردند.
مسعود جعفري جوزاني، محمدرضا بزرگ نيا، احمدرضا معتمدي، رسول صدر عاملي، پرويز شيخ طادي، ابراهيم حاتمي كيا، سعيد مستغاثي، سيد احمد ميراعلايي، محمدرضا شرف الدين، سعيد ابراهيمي فر، منوچهر محمدي، داريوش ارجمند، حبيب اسماعيلي، يدالله صمدي، محمدحسين حقيقي، جواد اردكاني، مهدي نادري، مسعود ده نمكي، مسعود اطيابي، عليرضا رئيسيان، عليرضا رضا داد، محسن علي اكبري، وحيد موسائيان، ابراهيم اصغري، حميد بهمني، رضا ميركريمي، سعيد راد، داريوش بابائيان، محسن مؤمني شريف، محمدرضا جعفري جلوه، مهدي فرجي، مجيد رجبي معمار، علي اصغر جعفري، جواد جباري، پژمان كريمي، حبيب الله بهمني، عبدالله باكيده، جمال شورجه، عباس رافعي، ناصر رفائي، علي روئين تن، ابوالقاسم طالبي، محمدرضا عرب، بهرام عظيمي، پوران درخشنده، عطاالله سلمانيان، سعيد سعدي، شهرام شاه حسيني، مينو فرشچي، مجيد مجيدي، محمدحسين فرحبخش، عبدالله عليخاني، حبيب كاوش، مهدي كرم پور، محمود گبرلو، حسن نجفي، سيدضياء هاشمي، مهدي كريمي، فرهاد قائميان، علي غفاري، جواد نوروزبيگي، فرج الله سلحشور، محمد نشاط، سيدرحيم حسيني، غلامرضا موسوي، اميرحسين شريفي، پيام فضلي نژاد، محمدهادي كريمي، جابر قاسمعلي، پژمان لشكري پور، حسن نجاريان، عليرضا پورصباغ، محمدمهدي طباطبايي نژاد، سهيل جهان بيگلري، محمدرضا اسلام لو، محسن اميريوسفي، جواد آرين منش، احمد مرادپور، ناصر باكيده، محمدتقي فهيم، آرش فهيم، مهدي عظيمي ميرآبادي، نادر طريقت، محسن محسني نسب، مهرداد غفارزاده، مهدي فيوضي، احمدرضا گرشاسبي، رهبر قنبري، سيدمحمدرضا ميرمحمد، علي شاه حاتمي، انسيه شاه حسيني، جواد كاسه ساز، محمدابراهيم معيري، رضا درستكار، ناصر كريمان، ابراهيم كيهاني، محمد صدري، مسعود نقاش زاده، احمد نجفي، ناصر هاشم زاده، سيدجواد ميرهاشمي، انسيه شاه حسيني، حميد فرخ نژاد، علي اكبر قاضي نظام، حسين ترابي، مهدي سجاده چي، رحمان سيفي آزاد، سيدفرهاد حسيني، سيدهادي منبتي، مصطفي رستگار، اميرحسين آشتياني، محمدرضا آهنج، سيدرحيم حسيني، داوود اميريان، حجت قاسم زاده اصل، حجت الله سيفي، عبدالرضا اكبري، رضا رويگري، اكبر نبوي، جعفر دهقان، حبيب الله كاسه ساز، كمال تبريزي، حسين قناديان، محسن دامادي، مهدي همايونفر، روح الله سهرابي، محمد مختاري، حسن امجدي مقدم، ابراهيم فياض، بهمن حبشي، جهانگير الماسي، محمدرضا شريفي نيا، محمدمهدي عسگرپور، عليرضا قبادي، محمدرضا محقق، علي دهكردي، رضا ايرانمنش، منوچهر محمدي، علي اكبر ثقفي، حسن جوهرچي، محمود رحماني، عبدالستار كاكايي، محمد صنعتي، يزدان عشيري، سياوش حقيقي، عليرضا عاقل زاده، كامران ملكي، رضا رستگار، هاشم ايماني، فرهاد توحيدي و محمد خزاعي، سينماگران، هنرمندان و نويسندگان امضاءكننده اين بيانيه ها تا لحظه تنظيم خبر بودند. واكنش ها نسبت به ساخت فيلم موهن آمريكايي عليه پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) همچنان ادامه دارد.


در اعتراض به فيلم موهن عليه پيامبر اعظم صورت گرفت

تجمع اعتراض آميز دانشجويان در مقابل سفارت سوئيس

دانشجويان كشورمان ظهر پنج شنبه در اعتراض به فيلم موهن عليه نبي معظم اسلام در مقابل سفارت سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريكا در تهران تجمع كردند.
دانشجويان در حالي كه حلقه امنيتي چند لايه اي از سوي پليس گرداگرد سفارت سوئيس تشكيل شده بود تجمع اعتراض آميزي را عليه سازنده آمريكايي -اسرائيلي فيلم موهن درباره پيامبر اسلام(ص) و حاميان آن برگزار كردند.
دانشجويان در حالي كه شعار مي دادند يا ايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا، لبيك يا محمد لبيك يا رسول الله، حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست، مسلمان مي ميرد ذلت نمي پذيرد و... پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.
تجمع كنندگان همچنين با جوانان مصر و ليبي كه در روزهاي گذشته در اعتراض به اهانت شنيع عوامل آمريكا عليه نبي معظم اسلام در مقابل سفارت آمريكا در اين كشورها تجمع كرده بودند اعلام همبستگي كردند.
دانشجويان در بيانيه پاياني خود تاكيد كردند: طبق ماده 7 منشور ملل متحد كشوري كه امنيت بين المللي را به خطر اندازد بايد مورد مواخذه قرار گيرد و ما از سازمان هاي بين المللي و جهاني مي خواهيم دولت آمريكا را مورد بازخواست جدي قرار دهند.
دانشجويان ادامه دادند: به آتش آوران جنگ هاي صليبي هشدار مي دهيم كه اديان توحيدي در كنار هم هستند، مسلمانان و مسيحيان برادران يكديگر خواهند ماند و آنچه از لابي هاي فاسد صهيونيستي و حلقه هاي نفوذي در دولت هاي غربي بيرون آيد به كمك خداوند، با بصيرت، هوشياري و اتحاد دينداران جهان خنثي خواهد شد.
تجمع كنندگان همچنين خواستار محاكمه مسئولان نشر اين فيلم در دادگاهي بين المللي شدند.


سه كارگردان سينماي ايران در گفت وگو با كيهان:

بايد به گستاخي هاليوود پاسخ داد

گروه ادب و هنر:
سه كارگردان سينماي ايران ضمن محكوم كردن ساخت و نمايش فيلمي عليه پيامبر گرامي اسلام، بر ضرورت پاسخ به گستاخي هاليوود تاكيد كردند.
پرويز شيخ طادي در گفت وگو با خبرنگار كيهان در ارتباط با فيلم موهن عليه پيامبر گرامي اسلام(ص) گفت: فيلم ساخته شده ساختار ضعيفي دارد و حتي در حد تله تئاتر دانشجويي هم نيست و صرفا در آن به هتاكي و فحاشي به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) پرداخته شده است.
اين كارگردان سينما انگيزه و جريان هاي پشت پرده اين فيلم را به راه انداختن يك جريان مقابله به مثل در بين مسلمانان دانست و خاطرنشان كرد: آنها مي خواهند با توليد چنين فيلم توهين آميزي باعث برانگيخته شدن خشم غيرقابل كنترل مسلمانان شوند و آنها را وادار به حمله به مقدسات ساير اديان كنند.
وي بهترين پاسخگويي را به اين قبيل تحركات به وسيله حركت هاي بازدارنده و ماندگار فرهنگي دانست و افزود: با يك نگاه دورانديشانه بايد در حوزه نقد و انديشه هاي صهيونيستي خصوصا با ساخت فيلم هاي مستند كه قابليت تاثيرگذاري بيشتري دارند تلاش شود.
كارگردان سريال يوسف پيامبر(ع) نيز هدف هميشگي هاليوود را دين زدايي دانست و تصريح كرد: از زماني كه نهضت هاي اسلامي و مبارزه عليه استكبار گسترش يافته است، غرب تلاش مي كند با حركت هايي جسارت آميز، مسلمانان را در اعتقاداتشان متزلزل كند. اما مسلمانان در نقاط مختلف جهان پاسخ دندان شكني به آنها داده اند.
فرج الله سلحشور از دولت خواست با قرار دادن امكانات و بودجه لازم سينماگران متعهد و مومن را براي پاسخگويي و توليد فيلم هاي درخور شأن افكار عمومي حمايت كند.
يكي ديگر از كارگردانان سينما گفت: آنچه غرب به دنبال آن است ايجاد شكاف بين اديان الهي است و تلاش مي كند اين شكاف را تبديل به خشم و دشمني كند.
مسعود اطيابي خاطرنشان كرد: «اسلام براي غرب تبديل به يك چالش شده است و با رشد اسلام منافع بزرگي كه آنها براي خودشان در نظر گرفته اند به خطر مي افتد. به همين دليل آنها مي خواهند با درگير كردن مسلمانان به چنين موضوعاتي در مسير بيداري اسلامي خدشه وارد كنند.
وي وظيفه فيلمسازان و هنرمندان مسلمان را پرداختن و معرفي دستورات صريح، متعهدانه و به هنگام اسلام دانست و افزود: آنها كه توهين مي كنند ضعيف تر هستند و ما نياز به توهين به اديان ديگر نداريم. فقط فيلمساز مسلمان بايد دقت كند كه جلوه واقعي از اسلام را نشان دهد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14