(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 شهریور 1391 - شماره 20306

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله جنتي در خطبه هاي نماز جمعه تهران
تنفر مسلمانان از آمريكا و رژيم صهيونيستي 100 برابر شده است
ولي امر مسلمين به مناسبت انتشار فيلم موهن پيام دادند
صهيونيسم و دولت آمريكا متهم رديف اول
درپرتو وحي
بازتاب پيام رهبر انقلاب در رسانه هاي خارجي
پس از نمازجمعه و در سراسر كشور انجام شد
راهپيمايي گسترده مردم عليه هتاكي به ساحت پيامبر اعظم(ص)
تسليت وزارت خارجه ايران به دولت و ملت پاكستان
خطيب نماز جمعه قم: آمريكا و اسراييل پشت صحنه همه حركت هاي ضد اسلامي هستند
فاكس نيوز: اعتراضات جهان اسلام اوباما را با سرنوشت كارتر مواجه مي كند
ديپلمات هاي آمريكايي: حمله احتمالي به ايران سراسر خاورميانه را به آتش مي كشد
رايزني سفير ايران در ميانمار درباره وضعيت مسلمانان اين كشور
فرمانده ناجا اعلام كرد
تجهيز درياباني ايران براي كنترل بيشتر مرزهاي آبي كشور
جانباز اردبيلي مدال طلاي پارالمپيك خود را به حرم رضوي اهدا كرد
وزير دفاع: پرچمدار نهضت علمي در كشور رهبر انقلاب هستند
رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي:
زلزله زدگان اواسط مهرماه خانه هاي خود را تحويل مي گيرند
تركمنستان فعاليت گمرك باجگيران را محدود كرد
چهارمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان جهان امروز در تبريز پايان مي يابد
وزيرفرهنگ وارشاد اسلامي : آمريكا با اساس اسلام مخالف است
اخبار ادبي و هنري


آيت الله جنتي در خطبه هاي نماز جمعه تهران

تنفر مسلمانان از آمريكا و رژيم صهيونيستي 100 برابر شده است

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه هرگاه دشمن چنين اهانت هايي انجام داده به ضرر خودش بوده گفت: تنفر كشورهاي اسلامي نسبت به آمريكا و رژيم صهيونيستي 100 برابر شده و در بين مردم دنيا افراد عاقل وجود دارند و مي بينند كه آنها چه اهانت هايي مي كنند.
به گزارش فارس امام جمعه موقت تهران درخطبه دوم نماز ضمن تشكر از برگزاركنندگان اجلاس غيرمتعهدها اظهار داشت: اين كشورها عظمت اجلاس و ابهت مقام معظم رهبري را به خوبي ديدند.
دبير شوراي نگهبان وجود مقام معظم رهبري را يكي ديگر از نعمت هاي بزرگ برشمرد و تصريح كرد: مردي داراي كرامت، شهامت، شجاعت، بصيرت و فضايل بسيار را خداوند به ملت ايران هديه كرده است و بيانات ايشان در اجلاس غيرمتعهدها همه را جذب كرد.
وي به ديدار سران كشورهاي عضو «نم» با مقام معظم رهبري اشاره و اضافه كرد: يكي از اين مقامات براي حضور خدمت ايشان، بدون كفش وارد شد و گفت به خود اجازه نمي دهم با كفش وارد شوم؛ مقام معظم رهبري در سخنان خود مطالب صريح و روشني را بيان كردند و همه سران كشورها مجذوب عظمت ايشان شدند و از صحبت هايشان استفاده كردند.
آيت الله جنتي به تبليغات منفي دشمنان اشاره كرد كه تلاش كردند سران كشورهاي غيرمتعهد به ايران نيايند و اضافه كرد: اينكه كشور با آرامش و امنيت اجلاس را برگزار كرد، ارزش بسياري دارد و رسانه هاي دنيا نيز به عظمت اين اجلاس اشاره داشتند.
وي در ادامه سخنان خود به مسئله 11 سپتامبر اشاره كرد و گفت: 11 سپتامبر يك رسوايي مافوق رسوايي هاي ديگر آمريكايي هاست؛ چطور مي شود گردانندگان يك كشور مدعي ابرقدرتي تا اين اندازه احمق باشند و آبروي خود را ببرند.
جنتي با تأكيد بر اينكه آمريكايي ها 9 سال به بهانه 11 سپتامبر در عراق لانه كردند، يادآور شد: آمريكايي ها مردم بيچاره را آواره و كشتارهاي بسياري را انجام دادند؛ 3 هزار و 500 ميليارد دلار از پول مردم بدبخت آمريكا هزينه شد و 5 هزار نفر از خود آنها كشته شدند و در نهايت نيز با رسوايي از عراق رفتند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آفرين بر مردم و حكومت عراق كه آمريكايي ها را از اين كشور بيرون كردند؛ آنها همچنين پاكستان را اشغال كردند و بايد گفت كه تنها كاري كه مي كنند كشتن است؛ مواد مخدر از زماني كه آنها وارد افغانستان شدند، 20 برابر شده است.
وي همچنين به ديوانگي اخير آمريكايي ها و ساخت فيلمي كه با پول صهيونيست ها براي توهين به پيامبر(ص) ساخته شده است اشاره كرد و گفت: يك ميليارد و نيم جمعيت مسلمان دنيا را ناديده گرفته اند كه عاشق پيامبر خود هستند و حاضرند جان خود را فدا كنند؛ نام اين حماقت را چه مي توان گذاشت.
جنتي افزود: دليل اصلي اين است كه آمريكايي ها موج اسلامگرايي را به چشم خود مي بينند و حتي در خود آمريكا نيز گرايش به اسلام روزافزون شده و علاقه به پيامبر مشاهده مي شود از اين رو مي خواهند جلوي اين موج را بگيرند، آيا از اين اقدامات نتيجه مي گيرند؟
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه هرگاه دشمن چنين كاري انجام داده به ضرر خودش بوده است، افزود: تنفر كشورهاي اسلامي نسبت به آمريكا و رژيم صهيونيستي 100 برابر شده و در بين مردم دنيا افراد عاقل وجود دارند و مي بينند كه آنها چه اهانت هايي مي كنند.
وي ادامه داد: اگر با اسلام مخالفيد منطق و برهان بياوريد، توهين و جسارت راه رسيدن به همان مقصود خودتان هم نيست؛ در حال حاضر شما چه بخواهيد و چه نخواهيد دنيا در معرض تحول است و مسير تاريخ در حال عوض شدن است؛ تاكنون تاريخ سرمايه داري و ظلم به اقشار مختلف و حاكميت و زورمندان و بي خبر نگهداشتن مردم بود اما اكنون اين مسير در حال عوض شدن است.
آيت الله جنتي همچنين گفت: از اين رو تاريخ در حال عوض شدن است و بزرگان خود شما نيز اين مسئله را عنوان مي كنند كه تاريخ در حال تغيير است و در يك پيچ تاريخي به نفع اسلام و مقام معظم رهبري قرار گرفته است.
امام جمعه موقت تهران در پايان از ورزشكاران مسابقات پارالمپيك تقدير كرد و گفت: جاي بسي تقدير است كه اين ورزشكاران به زن ها دست ندادند و اين كار به دنيا نشان داد كه مي توان هم ورزشكار و هم مسلمان بود.
 


ولي امر مسلمين به مناسبت انتشار فيلم موهن پيام دادند

صهيونيسم و دولت آمريكا متهم رديف اول

در پي اهانت نفرت انگيز دشمنان اسلام به ساحت نوراني پيامبر اعظم(ص) رهبر معظم انقلاب در پيام مهمي تاكيد كردند متهم رديف اول اين جنايت، صهيونيسم و دولت آمريكا است.
متن پيام آيت الله العظمي خامنه اي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
قال الله العزيز الحكيم: يريدون ليطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو كره الكافرون
ملت عزيز ايران؛ امت بزرگ اسلام
دست پليد دشمنان اسلام بار ديگر با اهانت به پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله وسلم كينه عميق خود را آشكار ساخت و با اقدامي جنون آميز و نفرت انگيز، خشم مجموعه هاي خبيث صهيونيستي را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان كنوني نشان داد. در روسياهي عاملان اين جنايت و گناه بزرگ همين بس كه مقدس ترين و نوراني ترين چهره ميان مقدسات عالم را آماج ياوه هاي مشمئزكننده خويش ساخته اند. پشت صحنه اين حركت شرارت بار، سياست هاي خصمانه صهيونيسم و آمريكا و ديگر سران استكبار جهاني است كه به خيال باطل خود مي خواهند مقدسات اسلامي را در چشم نسل هاي جوان در دنياي اسلام از جايگاه رفيع خود فروافكنده و احساسات ديني آنان را خاموش كنند. اگر از حلقه هاي قبلي اين زنجيره پليد يعني سلمان رشدي و كاريكاتوريست دانماركي و كشيش هاي آمريكايي آتش زننده قرآن حمايت نمي كردند و دهها فيلم ضد اسلام را در بنگاه هاي وابسته به سرمايه داران صهيونيست سفارش نمي دادند، امروز كار به اين گناه عظيم و غيرقابل بخشش نمي رسيد. متهم اول در اين جنايت، صهيونيسم و دولت آمريكا است. سياستمداران آمريكا اگر در ادعاي دخالت نداشتن خود صادقند بايد عاملان اين جنايت شنيع و پشتيبانان مالي آن را كه دل ملتهاي مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با اين جرم بزرگ برسانند.
برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نيز بدانند كه اين حركات مذبوحانه دشمنان در برابر بيداري اسلامي، نشانه عظمت و اهميت اين خيزش و مبشر رشد روزافزون آن است، والله غالب علي امره
سيدعلي خامنه اي
23 شهريور 1391
 


درپرتو وحي

ببينيد براي فرداي قيامتتان
چه چيزي فرستاده ايد!
قرآن كريم:
اي كساني كه ايمان آورده ايد!
از (مخالفت با فرمانهاي) خدا پرهيز كنيد!
و هر يك از شما بايد ببيند براي فردا (ي قيامتش) چه چيزي از پيش (تا زماني كه در اين دنيا است) فرستاده است.
و از (نافرماني) خدا بپرهيزيد كه خداوند به آنچه انجام مي دهيد آگاه است.
سوره حشر- آيه 18
 


بازتاب پيام رهبر انقلاب در رسانه هاي خارجي

پيام حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب در پي اهانت نفرت انگيز دشمنان اسلام به ساحت نوراني پيامبر اعظم(ص) در رسانه هاي خارجي بازتاب وسيعي داشت.
خبرگزاري هاي خارجي با برجسته كردن پيام رهبر معظم انقلاب در اخبار خود اعلام كردند كه رهبر ايران از آمريكا خواسته است تا سازندگان فيلم موهن ضد اسلامي مجازات شوند.
به گزارش ايرنا، خبرگزاري فرانسه در همين خصوص نوشت: رهبر انقلاب روز پنج شنبه از آمريكا خواست تا عوامل پشت پرده ساخت فيلم ضد اسلامي را مجازات كند.
خبرگزاري مذكور با بازتاب بخشي از پيام مقام معظم رهبري در اين خصوص از قول ايشان نوشت: اگر آمريكايي ها در اين خصوص صادق هستند و طبق گفته خود نقشي در اين ميان ندارند بنابراين بايد آنهايي كه مرتكب اين جنايت شنيع شده اند و حاميان مالي آن را مجازات كنند.


پس از نمازجمعه و در سراسر كشور انجام شد

راهپيمايي گسترده مردم عليه هتاكي به ساحت پيامبر اعظم(ص)

مردم غيور ايران روز گذشته در اعتراض به ساخت فيلم موهن آمريكايي-اسرائيلي عليه پيامبر اعظم(ص)، در سراسر كشور پس از اقامه نمازجمعه دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرنگاران كيهان، شهرهاي ايران روز گذشته شاهد راهپيمايي سراسري و گسترده مردم عليه اهانت به ساحت مقدس پيامبراعظم(ص) بود.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهاي ضدآمريكايي و ضد اسرائيلي، پرچم هاي آنان را به آتش كشيده و خواستار مجازات عاملان اين حركت زشت و وقيحانه شدند.
در تهران نمازگزاران پس از اقامه نمازجمعه به امامت آيت الله جنتي، راهپيمايي خود را آغاز كردند. در اين راهپيمايي علاوه بر مردم مومن تهران، جمعي از مسئولين كشوري و لشگري نيز حضور داشتند.
نمازگزاران تهراني با سر دادن شعارهايي همچون «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، «سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن»، «استكبار جهاني اين آخرين پيام است، سپاه اسلاميان آماده قيام است» و... خشم و انزجار خود را از اقدامات توهين آميز آمريكايي ها اعلام كردند و پرچم آمريكا و رژيم اسرائيل را به آتش كشيدند.
همچنين نداي «لااله الا الله» و «محمد رسول الله» راهپيمايان تهراني در ميدان انقلاب طنين انداز شد.
به گزارش فارس، تعدادي از جوانان و نوجوانان به صورت كفن پوش در اين راهپيمايي حضور داشته و آمادگي خود را براي جانفشاني در راه اسلام اعلام كردند.
يكي از اين جوانان گفت: ما در حركتي دسته جمعي با پوشيدن اين لباس ها اين پيام را به دشمن مي دهيم كه نبايد دست از پا خطا كنند و در صورت ارتكاب كوچكترين اشتباه پاسخ كوبنده اي دريافت خواهند كرد.
وي افزود: ما جوانان ايراني همگام و همراه با ساير مسلمانان جهان آماده جانفشاني در راه اسلام و آرمان هاي انقلاب هستيم و هيچ گونه بي حرمتي را برنمي تابيم.
همچنين حجت الاسلام محمدحسن رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد در راهپيمايي محكوميت اهانت اخير آمريكا به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) با اشاره به دليل اين جنايت بزرگ اظهار داشت: دشمني و كينه ديرينه صهيونيست ها و مسيحيت صهيونيستي يعني آمريكا و اسرائيل نسبت به اسلام و بيداري اسلامي پاياني ندارد.
رحيميان با بيان اينكه گرايش ملت هاي غيرمسلمان به اسلام عزيز و معارف قرآن دليل بروز اين جنايت هاي صهيونيستي عليه اسلام است، افزود: اين جنايت استكبار در سال هاي اخير از كتاب آيات شيطاني در كاريكاتورهايي كه در دانمارك طراحي شد، آغاز شده و تا اين فيلم اخير كه بسيار وقيح بود، ادامه دارد.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد با تاكيد بر اينكه سرسخت ترين دشمنان اسلام و مومنان يهوديان هستند، تصريح كرد: امروز صهيونيسم جهاني نماد اين حقيقت است و در واقع آن چه كه آنها از كينه خود در اين فيلم نشان دادند، در دل هايشان كينه اي بيش نيست.
نمازگزاران در پايان راهپيمايي با انتشار بيانيه اي اين اقدام موهن را محكوم و اعلام كردند؛ «ما تظاهركنندگان، انتشار فيلم هاي موهن و ضداخلاقي از اين دست را مايه ننگ عاملان و طراحان اصلي اين نقشه پليد؛ يعني آمريكاي جنايتكار و متحدانش دانسته و به آن گوشزد مي كنيم كه اين گونه جسارت هاي غيراخلاقي و ضدانساني، نمي تواند جلوي صدور پيام مودت، رحمت و صلح و دوستي اسلام را گرفته و ذره اي از عظمت و نورانيت مقام رفيع و جايگاه برجسته پيامبر اعظم(ص) را بكاهد؛ بلكه اين گونه اقدامات ضدديني موجب اتحاد و انسجام هرچه بيشتر امت رسول الله(ص) گشته و دستان تا مفرق غرق در خون انسان هاي پاك و بي گناه را رو كرده و چهره كريه المنظر دشمنان بشريت (صهيونيسم آمريكايي) را افشاء مي نمايد.
در پايان، ملت غيور و محمدي ايران اسلامي، ضمن محكوميت شديد اين گونه اقدامات خصمانه و غيرمنطقي از دولت آمريكا مي خواهد تا از تمام مسلمانان جهان عذرخواهي رسمي داشته و عاملان اصلي آن را مجازات كرده و از سازمان هاي بين المللي و حقوق بشر، به ويژه سازمان ملل متحد، سازمان همكاري هاي اسلامي و سران جنبش عدم تعهد مي خواهد تا موضعي واحد و با اتخاذ تصميمات جدي و اقدامات كاربردي و اجرايي، اين اقدام شنيع را محكوم نموده، عاملان آن را تحت سخت ترين پيگيري هاي بين المللي قرار داده از تكرار چنين جنايت هايي جلوگيري نموده و همچنين از دستگاه ديپلماسي كشور مي خواهد تا با موضعي مشخص و روشن در واكنشي مناسب و بجا اين موضع را در مجامع بين المللي تا حصول نتايج راهگشا در از بين بردن اين گونه اهانت هاي گستاخانه پيگيري نمايد.


تسليت وزارت خارجه ايران به دولت و ملت پاكستان

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان درپي وقوع دو حادثه آتش سوزي گسترده درپاكستان، كشته و مجروح شدن صدها پاكستاني را به ملت و دولت اين كشور تسليت گفت.
درپي وقوع دوحادثه آتش سوزي گسترده و مهيب درشهرهاي كراچي و لاهور پاكستان كه به كشته و مجروح شدن صدها نفر منجر شد سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اين حادثه تاسف بار را به دولت و ملت پاكستان و بازماندگان خانواده هاي قربانيان تسليت گفت.
رامين مهمان پرست هم چنين از خداوند متعال براي قربانيان اين حادثه رحمت واسعه الهي و براي مجروحان شفاي عاجل مسئلت كرد.
 


خطيب نماز جمعه قم: آمريكا و اسراييل پشت صحنه همه حركت هاي ضد اسلامي هستند

خطيب نمازجمعه قم با اشاره به هتك حرمت مقدسات مسلمانان توسط آمريكا و صهيونيسم گفت: متاسفانه آمريكا و اسراييل با اهدافي شوم و غيرانساني، پشت صحنه همه حركت هاي ضد اسلامي قرار دارند.
به گزارش ايرنا، آيت الله ابراهيم اميني در خطبه هاي نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: اگر آمريكا كمي عقل و درايت سياسي داشته باشد بايد از مسلمانان جهان عذرخواهي و سازندگان اين فيلم موهن را به اشد مجازات برساند.
وي گفت: پخش فيلم ضد اسلامي كه در آن به ساحت مقدس رسول خدا (ص) اهانت شده با كمك مادي و معنوي اسراييل تهيه و باعث خشم مسلمانان جهان شده است.
آيت الله اميني ادامه داد: ما امروز شاهد خشم مسلمانان در كشورهاي مصر، ليبي، پاكستان و ساير مناطق اسلامي هستيم.
وي افزود: آمريكا نبايد بيش از اين فريب اسراييل را بخورد چرا كه با اين ابزارها نمي توان از رشد اسلام در كشورهاي جهان جلوگيري كرد.
خطيب جمعه قم تاكيد كرد: در كشورهاي غربي كه به مقدسات اسلام توهين مي شود مردم بيش از ساير كشورها به دين مبين اسلام گرايش دارند و اين اهانت هاي آمريكا و اسراييل نوعي عقده گشايي است.
آيت الله اميني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خشم دشمنان از برگزاري موفقيت آميز اجلاس جنبش عدم تعهد نيز گفت: سخنراني پرمحتواي رهبر معظم انقلاب براي سرنوشت كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد بسيار موثر است و اميدواريم كه اين رهنمودهاي ارزنده مورد توجه اين كشورها قرار گيرد.
وي ادامه داد: دشمنان با تلاش فراوان سعي در كاهش حضور كشورها در اين اجلاس داشتند ولي شاهد حضور مقامات 120 كشور در ايران بوديم و اين نشانه موفقيت جمهوري اسلامي است.
امام جمعه موقت قم در بخش ديگري از سخنان خود به سالروز ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره كرد و گفت: بايد مردم قم براي ساير شهرها الگو باشند، زائران كريمه اهل بيت (ع) نيز بايد حريم اين بانوي بزرگ را حفظ و رعايت كنند.
وي ادامه داد: نبايد شاهد بداخلاقي، بدحجابي و يا كارهاي ديگري كه خلاف منش و اهداف اهل بيت (ع) هستند باشيم.
آيت الله اميني همچنين گفت: اگر كسي از نظر اخلاق ضعف داشته باشد قطعا دين او نيز ضعيف است و ما بايد براي تقويت و رشد كمالات اخلاقي در خود تلاش كنيم.


فاكس نيوز: اعتراضات جهان اسلام اوباما را با سرنوشت كارتر مواجه مي كند

به دنبال اعتراضات گسترده مسلمانان جهان به اهانت بي شرمانه عوامل آمريكا و صهيونيسم به ساحت نوراني پيامبراكرم(ص) فاكس نيوز تصريح كرد: اعتراضات مسلمانان اوباما را با سرنوشت كارتر مواجه مي كند.
فاكس نيوز با اعلام اينكه آمريكا نمي داند با ناآرامي هايي كه در كشورهاي اسلامي شكل گرفته است چه كند گزارش داد: اعتراضات كنوني مسلمانان شبيه رويدادهاي 30 سال پيش در ايران است.
اين شبكه خبري در ادامه تحليل خود به ماجراي تسخير لانه جاسوسي آمريكا در 13آبان 58 در تهران اشاره و تاكيد كرد: جيمي كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا همين مشكل را در آن زمان داشت، ديپلمات هاي آمريكا به گروگان گرفته شدند و كارتر سعي كرد با ايراني ها مذاكره و عذرخواهي كند اما نتيجه اين شد كه كارتر سقوط كرد و گروگان ها نيز براي مدت طولاني در ايران ماندند.
اين شبكه خبري تندرو كه سابقه روشني در دشمني با اسلام و مسلمانان دارد در ادامه با فرار به جلو مدعي شد: اين كشورهاي اسلامي هستند كه بايد در برابر حوادث اخير پاسخگو باشند نه آمريكا!
فاكس نيوز همچنين با اشاره به برخي كمك هاي آمريكا به كشورهاي عربي اينگونه نتيجه گرفت كه مسلمانان بايد قدردان آمريكا باشند!
روزنامه صهيونيستي «تايمز اسرائيل» نيز با انتشار گزارشي در اين راستا نوشت: انتشار فيلم موهن اكنون چالشي را به پيش روي آمريكا قرار داده كه شايد بتوان سرنوشتي چون جيمي كارتر براي اوباما رقم بزند.
اين روزنامه نوشت: اقدامات تظاهركنندگان مسلمان در سوزاندن پرچم آمريكا را مي توان با سال 1979مقايسه كرد زماني كه انقلابيون ايراني به سفارت آمريكا در تهران حمله كرده و 60 نفر را براي 444 روز گروگان گرفتند.
«تايمز اسرائيل» ادامه داد: برهه زماني كنوني كه 2 ماه بيشتر به انتخابات آمريكا نمانده دقيقا شبيه 30 سال پيش است كه كارتر پيش از انتخابات با بحران سفارتخانه خود در تهران روبرو شد و با شكست از ايران سقوط كرد.
در ادامه اين مقاله اشاره شده است كه تجمعات در ليبي، مصر و يمن به خودي خود چالش بزرگي براي اوباما به وجود نمي آورند، اما مشكل اينجاست كه اين تظاهرات ها مورد حمايت دولت قرار ندارند و همين امر موجب شده تا اوباما هدف مشخصي براي برخورد نداشته باشد.
جان اوليوت استراتژيست جمهوريخواه و عضو سابق كميته خدمات نظامي سناي آمريكا در اين باره مي گويد: ريسك پيش روي رئيس جمهور اوباما اين است كه او در اين قضيه ضعيف به چشم مي آيد، چرا كه هيچ گزينه نظامي مشخصي وجود ندارد. شما در حال صحبت از تجمعاتي سازماندهي نشده و سايه مانند هستيد.
 


ديپلمات هاي آمريكايي: حمله احتمالي به ايران سراسر خاورميانه را به آتش مي كشد

گروهي از ديپلمات ها و نظاميان ارشد سابق آمريكايي ضمن هشدار به هر نوع ماجراجويي نظامي عليه ايران، تاكيد كردند كه حمله به ايران بسيار پيچيده تر از جنگ عراق و افغانستان است و سراسر خاورميانه را به آتش مي كشد.
به گزارش مهر، به نقل از نشريه «دي سايت» گروهي از ديپلمات هاي آمريكايي در گزارشي به دولت آمريكا درباره هرگونه حمله نظامي به ايران هشدار دادند.
در اين گزارش كه توسط 30 نفر از ديپلمات هاي سابق و نظاميان بلندپايه بازنشسته آمريكايي تهيه شده آمده است كه حمله نظامي عليه ايران بسيار دشوارتر و پيچيده تر از جنگ ها در عراق و افغانستان است.
اين ديپلمات هاي سابق آمريكايي در گزارش خود همچنين مدعي شده اند كه حمله آمريكا به ايران تنها مي تواند تلاش هاي تهران براي ساخت سلاح اتمي را براي حدود چهار سال به تاخير بيندازد.
به گفته آنها، چنين حمله اي رهبري در ايران را تضعيف نمي كند. حمله نظامي آمريكا عليه ايران (آنگونه كه آمريكا مي خواهد) به تغيير رژيم، در هم شكستن جمهوري اسلامي يا يك كاپيتولاسيون منجر نمي شود.
نويسندگان اين گزارش بر اين عقيده اند كه يك چنين حمله اي مي تواند پاسخ نمايندگان و متحدان ايران در منطقه را موجب شود. به اين ترتيب يك آتش سوزي مهيب در تمام خاورميانه ايجاد مي شود.
بنا بر اين گزارش، اين افراد با ناديده گرفتن مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران مبني بر مخالفت با سلاح هسته اي به عنوان يك اصل اساسي و اعتقادي مدعي شدند، يك حمله نظامي آمريكا عليه ايران تنها اين كشور را براي ساخت سلاح اتمي قدرتمندتر خواهد كرد.


رايزني سفير ايران در ميانمار درباره وضعيت مسلمانان اين كشور

سفير آكروديته در ميانمار براي مذاكره با مقامات محلي استان «رافين» و سازمان فعال بشردوستانه بين المللي و بازديد از اردوگاه هاي موقت اسكان آوارگان مسلمانان وارد اين استان شد.
«حسين كماليان» سفير آكروديته جمهوري اسلامي ايران در ميانمار، پس از ارائه استوارنامه خود به آقاي «تين شين» رئيس جمهور اين كشور و مذاكره با وزير امور خارجه و برخي ديگر از وزرا و مقامات ميانماري در شهر «ني پيدو» (پايتخت ميانمار)، صبح پنج شنبه جهت بازديد از استان «راخين» كه ماه هاي اخير مركز اصلي درگيري ها ميان مسلمانان و بودائيان افراطي ميانمار بوده است، به شهر «سيت وي» مركز اين استان عزيمت كرد.
طبق اعلام بخش مطبوعاتي سفارت ايران در بانكوك، قرار است سفير ايران در جريان اين سفر علاوه بر مذاكره با مقامات محلي اين استان، با رهبران گروه هاي مسلمان و ساير اقوام و سازمان هاي فعال بشردوستانه بين المللي ديدار و ضمن بازديد از اردوگاه هاي موقت اسكان آنان، از نزديك در جريان آخرين وضعيت شرايط و نيازهاي فوري آنان قرار گيرد.
براساس همين گزارش، كماليان صبح پنج شنبه پس از ورود به شهر «سيت وي» مورد استقبال استاندار، مقامات محلي و رهبران گروه هاي قومي مختلف در اين استان قرار گرفت.


فرمانده ناجا اعلام كرد

تجهيز درياباني ايران براي كنترل بيشتر مرزهاي آبي كشور

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از تجهيز درياباني جمهوري اسلامي ايران براي كنترل بيشتر مرزهاي آبي كشور در سال جاري خبر داد.
به گزارش مهر،سرتيپ احمدي مقدم ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: با اين تجهيز مي توان روند كنترل مرزهاي آبي كشور را تا حد بسيار بالايي بهبود بخشيد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه مرز و كنترل آن يكي از مهمترين ابعاد برنامه ريزي نيروي انتظامي را به خود اختصاص داده است، اظهارداشت: كنترل بسيار خوبي در مرزهاي طولاني ايران اسلامي وجود دارد كه با توجه به اجراي طرح انسداد مرزي، مي توان در دو سال آينده با اتمام اين طرح، شاهد رشد بيش از پيش كنترل بر مرزهاي كشور بود.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: با اجراي طرح انسداد مرزي و توجه بيشتر به حوزه مرز، اهداف پيش بيني شده كشور در اين حوزه محقق مي شود.
احمدي مقدم با بيان اينكه كاهش جرايم خشن مهمترين دستاورد فعاليتهاي انتظامي است، گفت: امسال در عمده جرم ها به ويژه جرايم خشن، شاهد كاهش ميزان وقوع جرم به دليل قاطعيت ماموران انتظامي و همراهي قوه قضاييه در كشور بوده ايم.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران اضافه كرد: قتل، سرقت مسلحانه، شرارت، نزاع دسته جمعي، سرقت بانك و طلافروشي ها امسال كاهش قابل توجهي را در كشور داشته است.
وي در ادامه با انتقاد از ذخيره طلا و ارز در منازل توسط شهروندان اعلام كرد: اين امر موجب شده تا سودجويان و سارقان اقدام به سرقت اين اقلام از منازل كنند كه مقابله با اين امر، نيازمند برنامه ريزي مسئولان براي كاهش نرخ طلا و ارز و همچنين عدم ذخيره بسيار زياد اين اقلام توسط شهروندان است.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: امسال علاوه بر كاهش جرايم، شاهد كاهش مناسب ميزان تصادفات نيز بوديم كه اميدواريم در روزهاي باقيمانده از نيمه نخست سال و در سفرهاي پايان شهريور نيز اين كاهش همچنان حفظ شود.
 


جانباز اردبيلي مدال طلاي پارالمپيك خود را به حرم رضوي اهدا كرد

جليل باقري جدي اولين مدال آور طلايي بازي هاي پارالمپيك لندن در رشته پرتاب وزنه، گردن آويز خود را به آستان قدس رضوي اهداء كرد.
به گزارش خبرنگار مهر از اردبيل اين جانباز المپيكي استان اردبيل بعدازظهر چهارشنبه با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در منزلش مدال طلاي بازي هاي پارالمپيك را تقديم بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) كرد.
باقري جدي در اين مراسم گفت: دو سال قبل در بازي هاي پارآسيايي گوانجو چين عهد كرده بودم كه اگر در پارالمپيك لندن مدال بگيرم، آن را تقديم آستان قدس رضوي كنم.
وي تصريح كرد: پس از دو سال از عهدم با لطف و عنايت خداوند، دعاي مردم و تمرينات سخت و مستمر توانستم شرمنده ملت اسلامي و كشور نشوم و مدال طلاي اين بازي ها را كسب كنم و امروز به عهدم عمل مي كنم.
اين جانباز اردبيلي با بيان اين كه در حين بازي هاي لندن قبل از نيمه نهايي نفر چهارم بودم، يادآور شد: پس از اين مرحله عهدم را تجديد كردم و با بهره گيري از توجه امام رضا(ع) توانستم در فينال با غلبه و پشت سر گذاشتن رقبايم مدال طلاي اين دوره از بازي هاي پارالمپيك را كسب كنم.
گفتني است جليل باقري جدي جانباز 70 درصد استان اردبيل در پارالمپيك لندن توانسته بود در رشته پرتاب وزنه مدال طلا را كسب كند.
وي در روستاي بابلان از توابع شهرستان اردبيل به دنيا آمده و در 14 سالگي به جبهه اعزام و در عمليات كربلاي 5 سال 1365 جانباز شد.
 


وزير دفاع: پرچمدار نهضت علمي در كشور رهبر انقلاب هستند

وزير دفاع اظهاركرد: پرچمدار نهضت علمي ما رهبر انقلاب هستند كه با دورانديشي و پيگيري هاي مكرر اين نهضت راه اندازي كردند و كشف بخشي از توانمندي هاي كشور نتيجه اين حركت است.
به گزارش مهر ، احمد وحيدي چهارشنبه شب در مراسم هم انديشي نخبگان و دانش پژوهان استان هاي خراسان شمالي، رضوي و جنوبي در سالن اجتماعات شهيد فرودي فرمانداري سبزوار، گفت: امام صادق(ع) مكتب ما را سرشار از علم و دانش كرد.
وي افزود: امروز مكتب ما در اوج غناي علمي و ثبات حكمي و قلل فقهي به سر مي برد كه همه از وجود مقدس امام صادق(ع) است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اظهاركرد: مسير مكتب ما عقلاني است و جامعه عقلاني فراز اصلي حركت مكتب اهل بيت(ع) است.
وي با بيان اينكه زماني يك جامعه ايده آل خواهيم داشت كه فكر، تدبر و انديشه همه چيز را در كنترل بگيرد، گفت: جامعه ما در مسير يك جامعه ايده آل حركت مي كند و گام هاي بلندي را برداشته و آماده جهش هاي بزرگ است.
وي ادامه داد: حركت علمي در ايران اسلامي حركت با مبنا و با فلسفه عميق است و اين نهضت از تمام نقاط كشور به جريان افتاده و مختص يك نقطه نيست.
وزير دفاع گفت: نهضت علمي در كوچكترين و بزرگترين واحد هاي جمعيتي در حال استعداديابي، هم افزايي، يكپارچه سازي، هدايت و تربيت بهتر است كه با همكاري تمام نخبگان محقق خواهد شد.
وي گفت: نخبگان ادامه دهنده راه شهدا هستند و اين دو يك اتصال ناگسستني دارند.
وزير دفاع بر مراقبت دستاوردهاي نخبگان تاكيد كرد و گفت: بايد اين ايده ها به محصول تبديل شود و نخبگان با تلاش و حفظ روحيه جنگندگي فرآيند طرح خود را به توليد محصول ادامه دهند.


رئيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي:

زلزله زدگان اواسط مهرماه خانه هاي خود را تحويل مي گيرند

رئيس كميسيون عمران مجلس گفت: زلزله زدگان آذربايجان شرقي اواسط مهرماه و پيش از شروع فصل سرما خانه هاي خود را تحويل مي گيرند.
علي اكبر آقايي ديروز درگفت وگويي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: مجلس نقش نظارتي بر فعاليت هاي دولت دارد، به همين دليل كميسيون عمران را مسئول پيگيري نوسازي ويراني هاي زلزله آذربايجان شرقي كرده است.
وي اظهار داشت: ساخت و سازهاي جديد در مناطق زلزله زده با هماهنگي كميسيون عمران و سازمان مهندسي با رعايت استانداردهاي لازم صورت مي گيرد.
رئيس كميسيون عمران مجلس ادامه داد: براساس توصيه هيئت هاي اعزامي كميسيون عمران به مناطق زلزله زده بازسازي خانه ها در مكان هاي جديد با فاصله از محل گسل هاي فعال شده صورت مي گيرد.
نماينده مردم سلماس از اسكان خانوارهاي روستايي درمحل هاي مناسب خبرداد و خاطر نشان كرد: درحال حاضر پي ريزي تعداد زيادي از واحدهاي مسكوني انجام شده و اين خانه ها تا اواسط مهر ماه به مردم زلزله زده شمال غرب كشور تحويل خواهد شد.
آقايي گفت: تمهيداتي اتخاذ شده تا خانه هاي جديد از مقاومت لازم برخوردار بوده و امنيت و آرامش را براي ساكنان فراهم كنند.
نماينده مردم سلماس درمجلس يادآور شد: كميسيون عمران مجلس تمام توان خود را بكار گرفته تا زلزله زدگان قبل از فرارسيدن سرماي زمستان درخانه هاي امن اسكان يابند.


تركمنستان فعاليت گمرك باجگيران را محدود كرد

قوچان- خبرنگاركيهان:
كشور تركمنستان با اجراي معاهده 1968در گمرك باجگيران باعث ايجاد محدوديت هاي ترانزيتي شده است.
فرماندار قوچان گفت: جمهوري تركمنستان از 11شهريورماه امسال با استناد به پروتكل 8 نوامبر 1968ميلادي و اجراي آن موجب بروز مشكلاتي در صادرات كالا از گمرك باجگيران به مقصد تركمنستان و ديگر كشورهاي آسياي ميانه از طريق مرز باجگيران شد.
اسماعيل حيدري آزاد، افزود: طبق اين پروتكل كه مربوط به زمان قبل از فروپاشي شوروي سابق بوده است، از ورود كاميون هاي با وزن بيش از 20 تن به اين كشور جلوگيري مي شود كه حق خروج از عشق آباد را هم ندارند.
وي گفت: با اجراي اين پروتكل و جايگزيني مرزها و گمركات لطف آباد درگز و سرخس، تجار و صادركنندگان به علت مسافت زياد آنها و همچنين گرم بودن اين مناطق در مقايسه با باجگيران، تمايلي براي صدور كالا از آن مرزها را ندارند، شهر مرزي باجگيران و پايانه آن با فاصله 35 كيلومتر تا عشق آباد، نزديكترين مسافت با پايتخت تركمنستان و خروج از آن به مقصد ساير كشورهاي آسياي مركزي است.
حيدري آزاد تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران طي سال هاي پس از انقلاب اسلامي و فروپاشي شوروي سابق، تاكنون پروژه هاي مهمي چون پايانه مرزي، بازارچه و ساختمان جديد گمرك را در نقطه صفر مرزي ايران و تركمنستان احداث و راه اندازي كرده كه همواره فعاليت هاي مرزي و مبادلاتي از آن صورت گرفته است. اين در حالي است كه در سفر اخير هيئت دولت به خراسان رضوي، پيشنهاد ايجاد منطقه آزاد تجاري هم در باجگيران به تصويب رسيد.
رئيس گمرك باجگيران نيز در اين باره گفت: با اجراي پروتكل ياد شده، مرز باجگيران به عنوان يك معبر مسافري و گردشگري قلمداد مي شود و لطف آباد و سرخس، مرزهاي ريلي به حساب مي آيند.
سيدحسن رحيم زاده افزود: اين در حالي است كه در 5 ماهه اول امسال حدود 110هزار تن كالا به ارزش بيش از 121ميليون دلار از گمرك باجگيران به مقصد تركمنستان و ديگر كشورهاي آسياي مركزي صادر شده است كه از حيث وزن 14درصد و ارزش 277 درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته رشد را نشان مي دهد.
گفتني است، باجگيران از شمالي ترين نقاط قوچان است و گمرك مرزي آن در نقطه صفر مرزي ايران و تركمنستان از پرسابقه ترين گمركات خراسان با قدمتي بيش از 100 سال است كه از قديم مبادلاتي از اين طريق بين ايران و شوروي سابق نيز انجام مي شد كه پس از فروپاشي شوروي سابق و استقلال تركمنستان فعاليت هاي صادراتي و ترانزيتي هر روز از اين مرز بيشتر شده است.


چهارمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان جهان امروز در تبريز پايان مي يابد

مرحله مقدماتي چهارمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان مسلمان جهان، جمعه با رقابت آخرين حافظان شركت كننده دراين دوره از مسابقات پايان يافت.
به گزارش خبرنگار ايرنا از تبريز، در سومين روز رقابت حافظان قرآن درمرحله مقدماتي، هشت حافظ باقي مانده از حافظان شركت كننده در اين دوره ديروز محفوظات خود را ارائه كردند.
اين حافظان از كشورهاي كنيا، برونئي، موريتاني، قزاقستان، غنا، صربستان، قرقيزستان و سريلانكا با هم به رقابت پرداختند.
با تعيين نفرات برگزيده براي شركت درمرحله نهايي اين مسابقات در بخش حفظ و قرائت، برگزيدگان بعد ازظهر جمعه با هم رقابت كردند.
آيين پاياني اين دوره از مسابقات شنبه با حضور مسئولان كشوري و استاني و جامعه قرآني درمصلاي امام خميني (ره) تبريز برگزار مي شود.
گفتني است دراين دوره از مسابقات 120 دانشجوي قاري وحافظ قرآن كريم از 52كشور جهان با يكديگر به رقابت برخاستند.


وزيرفرهنگ وارشاد اسلامي : آمريكا با اساس اسلام مخالف است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: دولت مستكبر آمريكا با اساس اسلام مخالف است و به همين دليل كينه خود را به اين دين با توهين به مسلمانان نشان مي دهد .
به گزارش ايرنا، سيد محمد حسيني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اهواز اظهار داشت: آمريكا كه از اتحاد و همبستگي مسلمانان وحشت دارد و به خيال خام خود با توهين به ارزش ها درصدد لطمه زدن به اسلام است .
وي گفت: اين روزها جهان اسلام در تب و تاب است و همه مسلمانان با واكنش هاي جدي و اعتراض آميز خود ثابت كرده اند كه در مقابل هرگونه جسارت به مقدسات خود كوتاه نمي آيند و به عظمت و اقتدار اسلام مي انديشند .
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: مسلمانان بيدار در سراسر جهان مثل هميشه با حضور در صحنه هاي راهپيمايي، فرياد نارضايتي خود را در مقابل توهين هاي استكبار جهاني به دنياي اسلام نشان مي دهند .
حسيني اظهارداشت: واكنش مسلمانان در مقابل رفتارهاي نادرست دشمنان اسلام نشان مي دهد كه همواره بيدار هستند و فريب دسيسه هاي سردمداران غربي و رژيم جعلي صهيونيستي را نمي خورند .
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: فيلمي كه به منظور توهين به پيامبر اسلام از سوي دشمنان اسلام تهيه شده است هيچگونه ارزش هنري ندارد؛ چرا كه همه مي دانند پيامبر اسلام اسوه اخلاق و نيكي است و مسلمانان نيز نسبت به اين اقدام ننگين برائت و بيزاري مي جويند .
گفتني است، سيد محمد حسيني كه به منظور شركت درآيين نمادين ورود كاروان حضرت امام رضا (ع) به يادمان شهداي شلمچه به خوزستان سفر كرده بود، سه طرح عمراني و فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان را هم افتتاح كرد .


اخبار ادبي و هنري

واكنش مجيد مجيدي به اهانت سينماي آمريكا به حضرت محمد(ص)
كارگردان فيلم محمد(ص) در پيامي خطاب به سازندگان و حاميان فيلم موهن گفت: حالا همه فهميده اند كه شما در هراس افتاده ايد كه پيام مهر مكتب رسول مهرباني، مي خواهد شرق و غرب را بگيرد. پس به قاعده طالباني مي خواهيد چهره خشن و خونريزي از مكتبش به چشم جهانيان درآوريد.
«مجيد مجيدي» كارگردان سينماي كشورمان در اين بيانيه كه با عنوان «پيامي به اربابان حلقه ها» منتشر شده، نوشته است:
حالا همه فهميده اند كه شما در هراس افتاده ايد كه پيام مهر مكتب رسول مهرباني، مي خواهد شرق و غرب را بگيرد. پس گاه به قاعده طالباني مي خواهيد چهره خشن و خونريزي از مكتبش به چشم جهانيان درآوريد و گاه به دستاويز هنرپيشگي مي خواهيد دروغ و دغل را جانشين حقيقت و راستي كنيد. اگر آن روز كه آيه هاي شيطاني از دلي كينه توز بر صفحه كتاب جاري شد و قلم هايي كه تاب زيبايي چهره نگار را نداشتند كاريكاتوري كردند، با ذره اي غيرت و حميت قدرتمداراني كه اينك يكي پس از ديگري از تخت فرو مي افتند رو به رو مي شديم، امروز شما جسارت و جراتي اين چنين نمي يافتيد. چشم به راه باشيد به زودي از پس همه اين لجن پراكني ها، چهره زيباي خورشيدي او رخ خواهد نمود و روسياهي به شما سياه دلان خواهد ماند.گفتني است جمال شورجه كارگردان سينماي مقاومت با اشاره به در حال توليد بودن فيلم سينمايي عظيم «محمد(ص)» به كارگرداني مجيد مجيدي، ابراز اميدواري كرده است كه اين فيلم پاسخ مناسبي باشد به گستاخي سينماي هاليوود.
شرق: سينما ركس با هدف تغيير نظام آتش زده شد!
روزنامه شرق كه پيش از اين نيز اقدام به شبهه آفريني درباره واقعه آتش سوزي سينما ركس آبادان كرده بود، اين بار اين حادثه را صراحتا به انقلابيون نسبت داد! اين روزنامه زنجيره اي در ستون تاريخ هفته خود درباره اين اتفاق نوشته است: «... طراحان اين خرابكاري و عاملان اين رويداد هنوز شناخته نشده اند، ولي انگيزه آن روشن است: تحريك و گسترش مخالفت ها و تغيير نظام»!!!
آنچه «شرق» از اين اقدام ضدبشري رژيم ستمشاهي نقل كرده است، همان نگاه سلطنت طلب ها و طرفداران شاه و تحريف آشكار تاريخ است. اين روزنامه پيش از اين نيز در يادداشتي، بطور تلويحي سعي در رفع اتهام از رژيم پهلوي در قبال كشتار مردم بي گناه حاضر در سينما ركس آبادان نموده بود، اما اين بار به صورت مستقيم و روشن اين اتفاق را به مبارزان انقلابي نسبت داده است!
رپرتاژ آگهي مجاني! نشرچشمه در روزنامه همشهري
روزنامه وابسته به شهرداري تهران پس از ابطال مجوز نشر چشمه همچنان براي احياي اين انتشاراتي تلاش مي كند! پس از تخلفات مكرر نشر چشمه به دليل اصرار آن براي چاپ كتابي حاوي توهين آميز به امام حسين وزارت ارشاد اقدام به ابطال مجوز اين انتشاراتي كرد.
پس از گذشت چند ماه از اين اقدام اصولي وزارت ارشاد، روزنامه همشهري وابسته به شهرداري تهران معرفي فروشگاه نشر چشمه را به عنوان محلي براي خريد كتاب هاي مناسب در صفحه پيشنهاد ويژه قرار داد. البته اين روزنامه پيش از اين هم اقدام به معرفي چند كتاب اين انتشاراتي نموده بود.
گويا رپرتاژ آگهي مجاني! اين انتشاراتي در روزنامه همشهري، از تكرار يك خطا به يك «خط» سياسي فرهنگي تبديل شده است كه جا دارد شوراي نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد نيز به آن توجه ويژه كنند. نشر چشمه قصد آن داشت كتاب موهن ضد ديني را به چاپ برساند كه با واكنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مواجه شد. بنابر اظهار آقاي دري معاون سابق وزارت فرهنگ و ارشاد، كتابي سراسر توهين به امام حسين(ع) كه بي شك پس از انتشار با خشم مردم متدين روبرو مي شد.
عوامل فيلم موهن: ما را فريب دادند!
بازيگران و عوامل ساخت فيلم آمريكايي توهين آميز به ساحت پيامبر اسلام (ص) تأكيد كردند كه آنها فريب خوردند و در واقع نمي دانستند كه دارند در فيلمي بازي مي كنند كه به دين اسلام و مقدسات مسلمانان توهين مي كند.
به گزارش منابع خبري، نزديك به 80 تن از بازيگران و عوامل اين فيلم آمريكايي توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) كه كارگردان و تهيه كننده آن يك صهيونيست تبعه آمريكا به نام «سم باسيل» است، در گفت وگو با رسانه هاي اين كشور اعلام كردند كه اين كارگردان و تهيه كننده صهيونيست آنها را فريب داده و به آنها گفته كه اين فيلم «جنگجوي بيابان» نام دارد و يك ماجراجويي تاريخي- عربي درباره ساكنان مصر در دو هزار سال پيش را روايت مي كند. اين افراد ضمن تأكيد بر اينكه آنها از سوي سازندگان فيلم مورد سوء استفاده قرار گرفته و فريب خورده اند، نسبت به پيامدهاي اين فيلم توهين آميز به مقدسات مسلمانان ابراز تأسف كردند. يكي از بازيگران زن فيلم آمريكايي توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر اسلام (ص) نيز با بيان اينكه فيلمنامه اصلي شامل نام حضرت محمد(ص) و هيچگونه توهيني عليه دين اسلام نبوده، تأكيد كرد كه وي به همراه تعدادي از بازيگران و عوامل اين فيلم از تحريف متن فيلمنامه ناراضي هستند و قصد دارند عليه سازندگان فيلم در دادگاه شكايت كنند. در حالي كه روزنامه «وال استريت ژورنال» آمريكا پيش از اين گزارش داده بود كه سازنده فيلم توهين آميز به پيامبر اكرم(ص) يك فرد «آمريكايي اسرائيلي» به نام «سم باسيل» است، وزارت امورخارجه رژيم صهيونيستي ضمن اعلام اينكه فردي به اين نام را نمي شناسد، تأكيد كرد: اين فرد براي ما كاملاً ناشناس است و هيچ كس نمي تواند به صورت قطعي اعلام كند كه وي داراي تابعيت اسرائيل است، در صورتي كه وي داراي تابعيت اسرائيل نيز باشد، اين مسئله ربطي به ما ندارد!
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14