(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 شهریور 1391 - شماره 20307

استقبال مردم ايوان غرب از كاروان حمل درب ورودي بارگاه حضرت علي(ع)
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس:
حرم شاهچراغ(ع) موقعيتي براي ترويج فرهنگ اسلامي است
دانش آموزان يزدي 18سال پي درپي در كنكور اول شدند
كوتاه از ورزش شهرستانها
شهردار رشت: شهرداري يك ملك را چندين بار خريداري كرده است!
امام جمعه ميبد: دانش آموزان بايد با رسانه هاي جديد آشنا شوند
اختصاص دوميليارد ريال اعتبار به تعاوني هاي كشاورزي نطنز
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان:
خدمات آموزش فني و حرفه اي خوزستان به كشورهاي همسايه صادر مي شود
معاون استاندار تاكيد كرد
ضرورت ايجاد تعامل براي اجراي پروژه فاضلاب خوزستان
سرفصل تعاون وارد كتاب هاي درسي شود
بهره برداري از جايگاه بنزين در آزادراه رشت- قزوين
معاون فرماندار نيشابور: فضاي شهر و روستا را به تبليغ كالاي خارجي آلوده نكنيد
مرگ و مير نوزادان در گيلان كاهش يافت
در جشنواره علم تا عمل مخترع يزدي مقام برتر را كسب كرد
عدم تكريم ارباب رجوع در سازمان مسكن و شهرسازي خوزستان
رئيس شوراي حل اختلاف فارس: بيشتر مراجعان به شوراي حل اختلاف از محرومان جامعه اند
گله مندي نهاوندي ها از شيوه عزل و نصب شهردار
مديركل تعاون استان خبر داد
تشكيل 800 تعاوني در خراسان رضوي
علف هاي هرز از مزارع نيشابور جمع آوري مي شود
درخواست استاندار همدان: افزايش اعضا و سهامداران تعاوني ها در اولويت قرار گيرد
آموزش نوغانداري در صومعه سرا


استقبال مردم ايوان غرب از كاروان حمل درب ورودي بارگاه حضرت علي(ع)

ايوان غرب- خبرنگاركيهان:
كاروان حمل درب ورودي بارگاه حضرت اميرالمؤمنين(ع) جهت نصب در نجف اشرف وارد ايوان غرب شد.
زنان ومردان، مسئولان ادارات و ارگان ها در ورودي شهر ايوان غرب به استقبال اين كاروان شتافته و نذور خود را جهت تحويل به آستان مقدس اميرالمؤمنين علي(ع) تقديم داشتند.
مردم شهرستان ايوان غرب تا آخر اين شهر كاروان را با صلوات بر حضرت محمد(ص) بدرقه كردند.
 


مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس:

حرم شاهچراغ(ع) موقعيتي براي ترويج فرهنگ اسلامي است

شيراز- خبرنگار كيهان:
دستگاههاي اجرايي استان فارس بايد همجواري با حرم حضرت شاهچراغ(ع) را يك فرصت بدانند و در ترويج فرهنگ اسلامي بكوشند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس در جلسه شوراي سياست گذاري دهه كرامت گفت: شيراز، سومين حرم اهل بيت(ع)، يك فرهنگ عميق را با خود به همراه دارد و دستگاه هاي اجرايي فارس بايد فرصت همجواري با حرم احمد بن موسي(ع) را غنيمت بدانند و با نگاه تيزبين خود از موقعيت سومين حرم اهل بيت براي پيشبرد برنامه هاي فرهنگي با محوريت ديني استفاده كنند.
احمد همتي بوشهري اظهار داشت: زنجيره فعاليت هاي فرهنگي يك آغاز و يك پايان دارد و فرهنگ سومين حرم اهل بيت(ع) ما را بر آن مي دارد تا تلاش براي استمرار فعاليت هاي مرتبط با بزرگداشت اين حرم منحصر به دهه كرامت نباشد و در هر دوراني استمرار يابد.
وي گفت: تريبون ها، رسانه ها و رسانه ملي مي بايست در خدمت اهل بيت(ع) باشند و به ترويج فرهنگ متعالي قرآن و عترت بپردازند.
وي افزود: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در سطح ملي با احداث مجتمع هاي فرهنگي و هنري و گسترش كانون هاي مساجد به اين فرهنگ متعالي پرداخته است.


دانش آموزان يزدي 18سال پي درپي در كنكور اول شدند

يزد- خبرنگاركيهان:
استاندار يزد اظهار كرد: دانش آموزان يزدي در 18سال پي درپي توانستند رتبه اول آزمون سراسري دانشگاه ها را به دست آورند.
محمدرضا فلاح زاده در نشست هم انديشي جوانان ايران اسلامي با بيان اينكه توجه به قشر جوان همواره مدنظر مديريت استان است، افزود: برگزاري 70جلسه با اقشار مختلف، 46جلسه با نخبگان، 35جلسه با هيئت مختلف، 40جلسه با تشكل هاي دانش آموزي، 15جلسه با مديران جوان و 10جلسه با ورزشكاران در راستاي حمايت از جوانان و نخبگان انجام شده است.
فلاح زاده ارتقاي سرانه ورزشي استان از 80سانتي متر به 190سانتي متر، رشد 64درصدي اماكن ورزشي، اختصاص بودجه 418ميليارد توماني به حوزه مسكن، ايجاد 34هزار شغل از سهميه 37هزار نفري در سال90، تأسيس اولين دفتر استاني بنياد نخبگان، پرداخت تسهيلات 60ميليارد ريال به نخبگان و جذب و توزيع بودجه 277ميليارد ريالي به حوزه فرهنگ و هنر را به عنوان بخشي از اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم يادآور شد.
در اين جلسه تعدادي از جوانان برگزيده و نخبه به بيان مشكلات و راهكارهاي پيشنهادي در زمينه هاي مختلف پرداختند.


كوتاه از ورزش شهرستانها

نيشابور مقام نخست مسابقات دووميداني
نيشابور- خبرنگار كيهان: مسابقات دووميداني قهرماني بسيج خراسان رضوي با حضور 85 دونده بسيجي از 7 شهرستان در پيست دووميداني مجموعه ورزشي تختي شهرستان نيشابور برگزار شد.
85 دونده از شهرستانهاي مشهد، نيشابور، سبزوار، گناباد، فريمان، چناران، كاشمر در قالب 9 تيم در 3200، 800، 400، 200، 100 متر براي انتخابي تيم دووميداني بسيج خراسان رضوي با هم به رقابت پرداختند.
در دو 100 متر مهدي تقي آبادي، سيدهادي موسوي از نيشابور مقام هاي اول و دوم و مصطفي عظيمي پور از سبزوار مقام سوم را كسب كردند.
در دو 200 متر احمد تقي آبادي از نيشابور اول، بهزاد بهزادي از فريمان دوم و مجيد محمدي از سبزوار سوم شدند و در دو 400 متر بهزاد بهزادي اول، مجتبي براتي ثاني از مشهد دوم، و سجاد شوريابي از نيشابور سوم و در دو 800 متر مجتبي براتي ثاني از مشهد اول، محسن طاهري از كاشمر دوم، مصطفي آذرنيا از مشهد سوم و در دو 3200 متر رضا وحيدي از فريمان اول، سجاد اصغري از مشهد دوم حمزه فرجي از فريمان سوم شدند.
در نتايج تيمي مسابقات، تيم نيشابور با كسب 28 امتياز اول، تيم سبزوار با كسب 23 امتياز دوم و تيم ناحيه حمزه مشهد مقدس با كسب 22 امتياز سوم شدند. تيم نيشابور به عنوان نماينده خراسان رضوي در مسابقات دووميداني كشوري شركت مي كند.
برگزاري مسابقات بدمينتون
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات بدمينتون استان مركزي، با هدف شناخت نفرات برتر در محلات برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، در بخش يك نفره مسعود نجفي از دليجان، عليرضا كرمي از اراك و محمدرضا آشوري از محلات به ترتيب عناوين اول تا سوم را كسب كردند.
در بخش دو نفره هم، علي رمضاني و عليرضا صفري از محلات عنوان قهرماني را به خود اختصاص دادند.
معرفي برترين هاي بدمينتون دختران
¤ مسابقات بدمينتون دختران نونهال كشور يادواره شهيده مريم فرهانيان كه در اراك جريان داشت با معرفي نفرات برتر پايان يافت.
اين دوره از رقابت ها با شركت 250 ورزشكار از 24 استان كشور در سالن دو هزار نفري مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اراك برگزار شد كه در پايان اين مسابقات «آلا طرفي نژاد» و «آيدا فاضلي» از تهران مقام نخست مشترك يك نفره آزاد را بدست آوردند.
«هديده شمسي» و «ريحانه طباطبايي» ازتهران مقام دوم مشترك و «يلدا آرايي» و «كيانا شيرازي» از البرز و «سارا مهرآوري» و «شادي دري» از فارس مقام سوم مشترك بخش يك نفره را كسب كردند.
همچنين، «آلا طرفي نژاد» از تهران، «عطيه فلاح» از يزد مقام هاي اول و دوم، «نيلوفر يوسف نژاد» از گيلان و «يلدا آرايي» از البرز مقام سوم مشترك دوبل آزاد مسابقات را كسب كردند.
كسب مدال طلاي شنا
كيش- خبرنگار كيهان: در دومين روز از مسابقات شنا قهرماني كشور در رده سني بالاي 15 سال رهام پيرواني شناگر 15 ساله جزيره كيش مدال طلا 100 متر كرال را به گردن آويخت.
براساس اين گزارش، اين شناگر از جزيره كيش موفق شد در زمان 1 دقيقه و يك ثانيه و 98 صدم ثانيه طلاي 100 متر كرال را به دست آورد و به عضويت تيم ملي شناي ايران درآيد.
رقابت هاي قهرماني شناي كشور با حضور 164 شناگر در قالب 21 تيم براي انتخابي تيم ملي براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا كه در آبانماه در امارات متحده عربي برگزار مي شود در تهران برگزار شد.
انحلال تيم فوتبال پرسپوليس برازجان
برازجان- خبرنگار كيهان: تيم فوتبال پرسپوليس برازجان كه يكي از تيم هاي قديمي اين شهرستان است و نزديك به 9 سال در ليگ دو كشور حضور داشت منحل شد. اين تيم در سال جاري به ليگ دسته 3 كشور سقوط كرد و بازيكنان آن كه 180 ميليون تومان از باشگاه طلب داشتند پس از نااميدي از طلبشان به شهرهاي استان خوزستان، البرز، كردستان و فارس منتقل شدند.
اعضاي اين تيم از باشگاه به اداره ورزش و جوانان برازجان، هيئت فوتبال بوشهر و فدراسيون فوتبال كشور براي وصول طلب خود شكايت كرده اند.
كسب عناوين برتر كونگ فو توسط ورزشكاران فيروزآبادي
فيروزآباد قاين- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني كونگ فو پرتوا استان فارس با حضور تيم هايي از شهرستان هاي شيراز- فيروزآباد- سپيدان و كازرون به ميزباني سپيدان انجام شد.
تيم كونگ فو پرتوا فيروز آباد كه در رده هاي نونهالان، جوانان و بزرگسالان شركت نموده بود موفق به كسب عناوين زير شد.
رده بزرگسالان: فرخنده افشاري مقام اول استان، نازيلا فرخي مقام دوم و شكيبا رهنما مقام سوم
رده جوانان: مژده مصطفوي مقام اول و سحر فرخي، فاطمه عفتي و غزاله چريكيان مقام دوم استان
در رده نونهالان: زهرا بهمني، هانيه زيركي و زهرا دهقان مقام اول استان محدثه بهمني و فاطمه جهان آرا مقام دوم، مريم پوررستمي و سعيده اميرسالاري مقام سوم استان را كسب كردند.


شهردار رشت: شهرداري يك ملك را چندين بار خريداري كرده است!

رشت- خبرنگار كيهان:
فقدان بانك اطلاعاتي املاك در شهرداري رشت زمينه سوءاستفاده هاي زيادي را فراهم آورده است.
شهردار رشت با اعلام اين مطلب افزود: انتقادهاي فراواني بر عملكرد واحد املاك شهرداري در 20 سال گذشته وجود دارد زيرا علاوه بر بي اطلاعي اين واحد از دارايي ها و زمين هاي شهرداري، ثبت اسناد در اين واحد هنوز به صورت سنتي و فيزيكي صورت مي گيرد و به دليل نبود نظام الكترونيكي بسياري از اسناد امحاء شده است.
ثابت قدم با اشاره به اينكه بانك اطلاعاتي درستي مرتبط با حوزه شهرسازي نداريم افزود: متأسفانه برخي افراد با رانت اطلاعاتي اقدام به خريد زمين هايي در شهر كرده اند كه مي دانند در آينده در مسير خط پروژه قرار مي گيرد و ارزش ملك بالا مي رود.
وي ادامه داد: بسياري از املاك در مسير بازگشائي خيابان در سال هاي گذشته خريداري شده كه اولويت خريد نداشته و در برخي موارد يك ملك چندين بار توسط شهرداري خريداري شده است و اين در حالي است كه بسياري از شهروندان كه قصد فروش ملك خود در مسير رودخانه را دارند، سالهاست نتيجه اي نگرفته اند زيرا كه اعلام شده است پولي براي خريد زمين آنها موجود نيست.
شهردار رشت رفع بسياري از مشكلات شهرداري را در گرو همكاري مقام ارشد استان دانست و يادآور شد: براي اجرايي كردن شهروند الكترونيك نياز به تأييد مستقيم از سوي استانداري است اما با وجود ارسال 3 نامه به استانداري براي اجراي فوري اين طرح، متأسفانه سعادتي استاندار وقت نامه هاي شهرداري را بي پاسخ گذاشت.


امام جمعه ميبد: دانش آموزان بايد با رسانه هاي جديد آشنا شوند

يزد- خبرنگار كيهان:
امام جمعه ميبد گفت: بايد دانش آموزان و خانواده هاي آنها را با رسانه هاي جديد شامل فضاهاي مجازي و آسيبها و خطرات احتمالي آن آشنا ساخت.
وي بر بالا بردن سطح برنامه هاي فرهنگي از قبيل نماز، احكام، تقليد، مسائل اخلاقي در مدارس تأكيد كرد و خواستار آشنا كردن دانش آموزان و خانواده هاي آنها با رسانه هاي جديد، فضاي مجازي و آسيب ها و خطرات احتمالي آنها شد.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي در شوراي آموزش و پرورش ميبد، همچنين مدنظر قرار دادن مسائل فرهنگي، اقتصادي و سياسي كشور باتوجه به شرايط كنوني و برگزاري جلسات در همين راستا در طول سال تحصيلي جهت توجيه معلمان را خواستار شد.
اعرافي از تلاش هاي صورت گرفته در راستاي نظام آموزشي 6-3-3 و ساخت و ساز مدارس، روند آموزش، اردوها و كسب نمرات خوب در تابستان 91، تقدير و تشكر كرد و نكاتي را جهت بالا بردن سطح علمي معلمان و دانش آموزان و خانواده هاي دانش آموزان در سال تحصيلي 91 يادآوري كرد.
در اين جلسه دستورالعمل پروژه مهر 91، تبيين و طرح هاي ابداعي آموزش ابتدايي شامل تفكر رياضي، مهارت تفكر، تقويت انشا و طرح ادبيات ارائه شد.
گزارش روند اجرايي نظام آموزشي 6-3-3، گزارش عملكرد طرح ساعي در 5 سال گذشته نيز ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


اختصاص دوميليارد ريال اعتبار به تعاوني هاي كشاورزي نطنز

بادرود- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان نطنز، از تخصيص دوميليارد ريال اعتبار به تعاوني هاي كشاورزي اين شهرستان خبر داد.
محمدرضا شيعه اظهار داشت: بخش كشاورزي اين شهرستان با كمبود منابع آبي دست و پنجه نرم مي كند كه براي برطرف كردن اين مشكل اصلاح سيستم هاي آبياري و استفاده بهينه از اين مايه حيات ضروري است.
وي افزود: بر اين اساس، اعتبار تخصيص داده شده به تعاوني هاي كشاورزي، صرف راه اندازي سيستم هاي نوين آبياري خواهد شد.
هم اكنون، يك اتحاديه تعاوني، چهار شركت تعاوني، يك شركت تعاوني روستايي زنان و سه شركت تعاوني كشاورزي زيرپوشش اين اداره فعاليت مي كنند.


مديركل آموزش فني و حرفه اي استان:

خدمات آموزش فني و حرفه اي خوزستان به كشورهاي همسايه صادر مي شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش فني و حرفه اي خوزستان گفت: خوزستان با برخورداري از منطقه آزاد اروند و به واسطه همجواري با كشورهاي حاشيه خليج فارس مي تواند خدمات آموزش فني و حرفه اي را به كشورهاي همسايه صادر كند.
رحمان قلاوند با بيان اين مطلب در مراسم افتتاحيه مركز آموزش هتل داري و گردشگري خرمشهر اظهار داشت: آموزش برون مرزي و صدور خدمات آموزشي به كشورهاي همسايه يكي از برنامه هاي اين اداره كل است.
وي كه نماينده سازمان فني و حرفه اي و عضو ميزگرد كشورهاي كويت، عربستان سعودي و عراق در اين زمينه است، با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري، بر توسعه برون مرزي آموزش فني و حرفه اي تأكيد كرد.
قلاوند تعداد مراكز آموزش فني و حرفه اي خوزستان را 23 مركز عنوان و خاطرنشان كرد: رسالت سازمان آموزش فني و حرفه اي، آموزش نيروي كار و پرورش و ارتقاء مهارت آنان است.
مديركل فني و حرفه اي خوزستان ادامه داد: به منظور راه اندازي مركز آموزش عالي علمي- كاربردي در خرمشهر در كميته و شوراي گسترش علمي كاربردي پيشنهاد راه اندازي اين مركز ارائه شده و اميدواريم در شوراي عالي كشور نيز به تصويب برسد.
قلاوند افزود: در شهرستان اهواز و دزفول اين مجوز براي پذيرش بيش از 150 نفر دانشجو گرفته شده و اميدواريم به زودي براي شهرستان خرمشهر نيز مجوز راه اندازي مركز غواصي، جوش زيرآب و تعمير كشتي ها و ادوات در روي آب اخذ شود.
 


معاون استاندار تاكيد كرد

ضرورت ايجاد تعامل براي اجراي پروژه فاضلاب خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استانداري خوزستان بر ايجاد بستر مناسب و تعامل مثبت براي اجراي پروژه هاي فاضلاب در شهرهاي مختلف استان تاكيد كرد.
محسن پويا در جلسه اي كه به منظور ايجاد بستر مناسب و تعامل براي اجراي پروژه فاضلاب شهرهاي مختلف استان از محل اعتبار مشاركت هاي مردمي (اوراق مشاركت) با حضور مجريان پروژه هاي شبكه فاضلاب 8 شهر استان در استانداري خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: ما به عنوان يك مسئول وظيفه داريم ابعاد مختلف كار را بررسي كرده و يك كار مطلوب را در اسرع وقت تحويل مردم دهيم.
وي با بيان اينكه شرايط فعلي وضعيتي را ايجاد كرده كه بايد دنبال راهكارهاي لازم جهت اجراي اين پروژه بزرگ باشيم، خاطر نشان ساخت: در استان به همگرايي مثبت نياز داريم تا توانايي هاي بالقوه استان را در اجراي طرح هاي بزرگ و با حجم اعتبارات كلان به اثبات برسانيم.
 


سرفصل تعاون وارد كتاب هاي درسي شود

اروميه -خبرنگاركيهان:
در راستاي ارتقاي فرهنگ تعاون و مشاركت ضروري است تا فصل تعاون وارد كتابهاي درسي شود.
مديركل اداره تعاون، كار ورفاه اجتماعي آذربايجان غربي افزود: در قالب نامه اي به وزير پيشنهاد داده ايم تا با طرح اين موضوع درجلسه هيئت وزيران زمينه ورود مسائل مربوط به تعاون و مشاركت پذيري درجامعه وارد كتاب هاي درسي شود.
علي سليماني در گفتگو با خبرنگاركيهان ادامه داد: براي ارتقاي روح تعاون و همياري درجامعه نياز است كه در بخش متوسط دانشگاه ها سرفصلي با اين عنوان تعريف شود زيرا آن گونه كه بايد و شايد نتوانسته ايم در كشور به اين مهم بپردازيم.
 


بهره برداري از جايگاه بنزين در آزادراه رشت- قزوين

رشت- خبرنگار كيهان:
يكصد و دومين جايگاه عرضه فرآورده هاي نفتي در استان گيلان در آزادراه رشت- قزوين به بهره برداري رسيد.
مديركل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: يكصد و دومين جايگاه عرضه فرآورده هاي نفتي استان، در زميني به مساحت 14هزار مترمربع و در قالب مجتمع خدماتي- رفاهي در آزادراه رشت- قزوين راه اندازي شد.
فردين چراجي هزينه ساخت اين جايگاه را 50 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: از اين ميزان 20درصد از تسهيلات بانكي و مابقي از طريق بخش خصوصي تأمين شده است.
با افتتاح اين جايگاه، تعداد جايگاه هاي عرضه فرآورده هاي نفتي استان به 102 باب رسيده كه از اين تعداد 28 باب 2 منظوره و مجهز به «سي.ان.جي» و مابقي تنها شامل فرآورده هاي نفتي نفتگاز و بنزين است.


معاون فرماندار نيشابور: فضاي شهر و روستا را به تبليغ كالاي خارجي آلوده نكنيد

نيشابور- خبرنگار كيهان:
معاون فرماندار نيشابور گفت: شهرداران و دهياران در شهرستان نيشابور بايد توجه كنند كه فضاي تبليغات شهر و روستا آلوده به فضاي تبليغات كالاهاي خارجي نشود.
ابراهيم جدكاره در جلسه كميته فرهنگي، اجتماعي و سياسي كارگروه حمايت از «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» اظهار داشت: شعار سال 91 كه با تدبير و تفكر عميق و هوشمندانه رهبر معظلم انقلاب اسلامي تعيين شده است نشان دهنده هدف و جهت حركت دستگاه ها و مردم در مسير اهداف چشم انداز بيست ساله و رسيدن به افق 1404 است.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري نيشابور طي سخناني مسئوليت پذيري همه آحاد مردم نسبت به شعار امسال، برنامه ريزي خوب و مناسب دولت، پرهيز از شعارزدگي و نگاه تبليغاتي به موضوع، توجه ويژه به بخش كشاورزي، فرهنگ سازي در تمامي سطوح و لايه هاي اجتماعي، خودداري از تبليغ كالاهاي خارجي، كيفي سازي محصولات داخلي، ورودجدي رسانه ملي و رسانه هاي محلي و بسترسازي پايدار تبليغي در سطح جامعه را از ديگر عوامل موفقيت و دستيابي عيني و عملي شعار سال عنوان كرد.
 


مرگ و مير نوزادان در گيلان كاهش يافت

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گيلان از كاهش مرگ و مير نوزادان در استان خبر داد.
بهبودي گفت: تا كمتر از 10 سال پيش از هر هزار تولد در گيلان 24 نوزاد فوت مي كردند اما تازه ترين آمارها حاكي از كاهش مرگ و مير است. به طوري كه هم اكنون از هر هزار تولد در گيلان 12 نوزاد مي ميرند كه 50درصد كمتر از 10سال پيش است.
وي با اشاره به علل كاهش مرگ و مير نوزادان در استان افزود: رعايت توصيه هاي بهداشتي، واكسيناسيون بموقع نوزادان و تلاش پرستاران و ماماها و پزشكان متخصص زنان و زايمان در قبل، حين و پس از زايمان عامل اين موفقيت براي كاهش مرگ و مير نوزادان در گيلان است.


در جشنواره علم تا عمل مخترع يزدي مقام برتر را كسب كرد

يزد- خبرنگاركيهان:
مخترع يزدي در سومين جشنواره علم تا عمل با طرح توليد شيرآلات پدالي، عنوان مقام برتر را به خود اختصاص داد.
«محمدحسين دهقان دهنوي» در خصوص اختراع خود گفت: طرح «توليد شيرآلات پدالي» از پلاستيك، استيل، برنج و سراميك هاي صنعتي جهت قطع و وصل جريان آب توليد مي شود كه در اين طرح كاهش مصرف آب بين 50تا 55درصد، كاهش مصرف سوخت موتورخانه بين 30تا 35درصد و همچنين صرفه جويي در پمپاژ آب از چاه هاي عميق و آبرساني را دارد.
وي با اشاره به اينكه براي اولين بار در اين جشنواره شركت مي كند، افزود: حدود سه سال است كه بر روي اين طرح كار مي كنم كه خوشبختانه اين طرح به عنوان طرح ويژه نمايشگاه به لحاظ بازديدكنندگان و همچنين در نظرسنجي جشنواره و هم از لحاظ نوع صرفه جويي عنوان برتر را به دست آورد.دهنوي خاطرنشان كرد: اگر اين طرح در كشور به اجرا درآيد، مصرف آب در كشور به حدود نصف كاهش مي يابد.
گفتني است، محمد حسين دهقان دهنوي 7اختراع ديگر در زمينه صرفه جويي در مصرف انرژي را با تأييديه وزارت نيرو، در كارنامه اختراعات خود دارد.


عدم تكريم ارباب رجوع در سازمان مسكن و شهرسازي خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
يك شهروند اهوازي در تماس با دفتر سرپرستي كيهان از عدم تكريم ارباب رجوع در سازمان مسكن و شهرسازي خوزستان در ماه مبارك رمضان اظهار نارضايتي كرد.
اين شهروند اهوازي در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: براي انجام يك كار اداري به اداره مسكن و شهرسازي خوزستان رفتم و از قضاي روزگار نامه ام نيازمند امضاي مديركل بود؛ وقتي به دفتر ايشان مراجعه كردم، ايشان تشريف نداشتند و به بنده اعلام شد كه در غياب مدير كل، معاون ايشان اختيار تام در اين خصوص دارد.
وي تاكيد كرد: اما متاسفانه وقتي به دفتر معاون اين اداره كل مراجعه كردم ايشان نيز حضور نداشتند وگويا به مرخصي رفته بودند و هرچه تلاش كردم تا راهي بيابم كه يك روز ديگر با زبان روزه در گرماي 50 درجه اهواز مجبور نشوم از خانه بيرون بيايم، ميسر نشد زيرا چاره اي براي اين موقعيت كه هم رئيس و هم معاونش در محل كارشان حضور نداشته باشند براي خلق خدا انديشيده نشده بود.
اين شهروند اهوازي گفت: آيا اين معني تكريم ارباب رجوع، آن هم در ماه مبارك رمضان است؟
 


رئيس شوراي حل اختلاف فارس:

بيشتر مراجعان به شوراي حل اختلاف از محرومان جامعه اند

شيراز- خبرنگار كيهان:
معاون قضايي دادگستري فارس و رئيس شوراي حل اختلاف استان عمده مراجعان به شوراي حل اختلاف را اقشار محروم جامعه ذكر كرد.
حجت الاسلام والمسلمين «عبدالمهدي موسوي» در جمع مسئولان قضايي استان آموزش را يكي از زيربناهاي مهم توسعه قضايي دانست وگفت: در برنامه جامع راهبردي پنج ساله قوه قضائيه آموزش به عنوان يكي از راهبردهاي مهم مورد توجه بوده و در برنامه عملياتي سال 91 دادگستري فارس نيز گنجانده شده است.
وي فلسفه تشكيل شوراهاي حل اختلاف را ايجاد صلح و سازش بين مردم و جلوگيري از توليد پرونده هاي زياد در محاكم و دادسراها دانست وافزود: با توجه به ظرفيت استان و نيز بافت عشيره اي و قبيله اي موجود در فارس كه پتانسيل بالايي براي ايجاد صلح و سازش دارد، ظرفيت صلح و سازش درشوراهاي حل اختلاف استان بيشتر از وضع موجود است.
وي اظهار داشت: رؤساي حوزه هاي قضايي بايد در كنار مديريت ها و تدابيري كه در امور شوراهاي حل اختلاف دارند توجه ويژه اي به موضوع صلح و سازش نيز داشته باشند. وي گفت: ثمرات اجتماعي بسياري از صلح و سازش در جامعه حاصل مي شود و شوراهاي حل اختلاف نبايد به سوي رسيدگي صرف به پرونده ها و صدور حكم سوق داده شوند.
معاون قضايي دادگستري فارس با بيان اينكه عمده مراجعان به شوراهاي حل اختلاف از قشر محروم جامعه هستند، افزود: خدمت به اين قشر از مردم در قالب شوراهاي حل اختلاف اجر معنوي و پاداش مضاعفي دارد و بايد حق مردم در كوتاهترين زمان احقاق شود.
 


گله مندي نهاوندي ها از شيوه عزل و نصب شهردار

نهاوند- خبرنگار كيهان:
نزديك به 10 سال است كه شهردار نهاوند با حكم سرپرستي و يا شهردار موقت به كارهاي خود ادامه مي دهد.
اين در حالي است كه رشد شهر بويژه در بافت قديمي و مبلمان شهري نسبت به تمام شهرهاي مجاور حتي نسبت به بخش هاي خود شهرستان نيز عقب افتاده و عملكردي نداشته است. در طي 12 سال گذشته كه اكثر قريب به اتفاق اعضاي شورا ثابت بوده اند بدون هيچ گونه تعاملي شهرداران مختلفي را عزل و نصب كردند. يكي از همين آقايان شورا، با راي خود اعضاي شورا شهردار شد اما پس از چند ماه طولي نكشيد كه بركنار شد كه اين بركناري در كشور در نوع خود بي نظير است. با راي 7 نفره اعضاء، آقاي نادر اسماعيلي پس از 3 بار سرپرستي در همين پست، به عنوان شهردار انتخاب شد و بالاخره پس از كش و قوس هاي فراوان امروز با حضور همه مسئولان شهرستان معارفه و از زحمات شهردار سابق تجليل به عمل آوردند.
 


مديركل تعاون استان خبر داد

تشكيل 800 تعاوني در خراسان رضوي

سرخس- خبرنگار كيهان:
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان خراسان رضوي از تشكيل 800 تعاوني در اين استان خبر داد.
علي اكبر لبافي در همايش تعاونگران شهرستان سرخس با اشاره به اين خبر اظهار داشت: اختصاص تنها دودرصد از سي وسه هزار ميليارد ريال اعتبار بنگاه هاي زودبازه و مشاغل خانگي استان به تعاوني ها تناسبي با تعداد، ظرفيت و گستره فعاليت آنها ندارد. وي در اين جلسه تعامل 12 دستگاه اجرايي مانند تامين اجتماعي، بهزيستي، بانك رفاه و توسعه تعاون و فني حرفه اي را براي موفقيت در عملكرد اين اداره ضروري دانست و گفت: بخشي از مشكلات تعاوني ها مربوط به قوانين دست و پاگيري است كه بايستي اصلاح شود. وي ابراز اميدواري كرد: 10 هزار ميليارد ريال تسهيلات اختصاص يافته به بنگاه هاي اقتصادي استان، تقويت اين بنگاه ها و رسيدن آنها به حداكثر بهره وري را موجب شود. فرماندار سرخس در اين نشست عملي كردن اصل 44 قانون اساسي در شهرستان را ضروري دانست. عليرضا بوستاني گلستاني، استقبال و همكاري مردم براي تحقق اين هدف را خواستار شد و افزود: سهم دولت نيز تسهيل در برون سپاري و آسيب شناسي اين روند است. وي با تاكيد بر لزوم توسعه تعاوني هاي مولد اظهار داشت: اين امر، اقدامي ملي براي تقويت اقتصاد مبتني بر تعاون به جاي اقتصاد مبتني بر نفت محسوب مي شود.
فرماندار سرخس خاطرنشان كرد: ايجاد ميدان عمل گسترده تر براي تعاوني ها علاوه بر فوايد يادشده، اشتغال زايي و استفاده از نيروي انساني خلاق و توانمند منطقه را به ارمغان مي آورد.
 


علف هاي هرز از مزارع نيشابور جمع آوري مي شود

نيشابور- خبرنگار كيهان:
مسئول زراعت مديريت جهاد كشاورزي شهرستان نيشابور از مبارزه با علف هرز انگلي گل جاليز در مزارع گوجه فرنگي شهرستان خبر داد.
حميدرضا دشتي گفت: گل جاليز، علف هرز بسيار خطرناكي است كه در صورت آلودگي مزارع گوجه فرنگي به اين علف هرز، در برخي مواقع تا 100 درصد محصول از بين مي رود و پس از آلودگي، هيچ راهي براي رفع آن وجود نداشته و هرساله خسارات سنگيني به بعضي از مزارع كشاورزان وارد مي شود.وي افزود: 1200 هكتار از اراضي كشاورزي شهرستان نيشابور به كشت گوجه فرنگي اختصاص دارد و امسال براي دومين سال متوالي در سطح 4 مزرعه گوجه فرنگي شهرستان نيشابور از روش مالچ پلاستيك براي مبارزه و پيشگيري از آلودگي مزارع به اين علف هرز انگلي استفاده شده است.دشتي تصريح كرد: وضعيت محصول اين مزارع در مقايسه با ساير مزارع، از كيفيت بسيار مطلوبي برخوردار بوده و پيش بيني مي شود با توسعه روش مذكور، كيفيت و كميت توليد محصول در شهرستان از رشد چشمگيري برخوردار شده و سطح درآمد كشاورزان نيز افزايش يابد.


درخواست استاندار همدان: افزايش اعضا و سهامداران تعاوني ها در اولويت قرار گيرد

همدان- خبرنگار كيهان:
استاندار همدان گفت: افزايش اعضا و سهامداران تعاوني ها بايد در اولويت فعاليت ها قرار گيرند.
علي محمد آزاد در هفتمين جشنواره تجليل از تعاوني هاي برتر استان همدان افزود: تعداد تعاوني ها و كميت آنها اهميت چنداني ندارد بلكه كيفيت كار و جذب بيشتر اعضا مهمتر است.
وي ادامه داد: بهتر است هفته تعاون را فرصتي براي بازنگري فعاليت ها قرار بدهيم و با شناسايي و معرفي ضعف ها و كمبودها، براي رفع آنها برنامه ريزي كنيم.
آزاد يكي از دلايل بي اعتمادي به تعاوني ها را، تكراري شدن برخي فعاليت هاي آنها دانست و اظهار داشت: در همين راستا در ساختار و نوع كاركرد برخي از تعاوني ها ازجمله تعاوني هاي مصرف بايد بازنگري شود.
وي خاطر نشان ساخت: دولت نيز براي حفظ حق اعضا و سهامداران وظيفه نظارت را بر كار تعاوني ها دارد اما وظيفه اصلي توسعه اين بخش به عهده خود تعاونگران است. استاندار همدان تاكيد كرد: براي تحقق اقتصاد مقاومتي كه رهنمود رهبر انقلاب است، بايد از همه ظرفيت هاي بخش تعاون استفاده شود.
در اين همايش آيت الله غياث الدين طه محمدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان نيز اظهار داشت: با برپايي يكي دو جلسه در سال، حق بخش تعاون ادا نمي شود چرا كه تعاون در كارهاي خير و تقوي سفارش اسلام و از مباحث تربيتي دين است كه منسوخ و متروك شده است.
 


آموزش نوغانداري در صومعه سرا

رشت- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت سهامي پرورش كرم ابريشم كشور از راه اندازي دوره كارداني نوغانداري در صومعه سرا خبر داد.
فرزام پوررمضان گفت: با هدف اجرايي كردن آئين نامه ساماندهي صنعت نوغانداري، دانشگاه جامع علمي- كاربردي مركز آموزش جهاد كشاورزي صومعه سرا از امسال در دوره كارداني نوغانداري دانشجو مي پذيرد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14