(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 شهریور 1391 - شماره 20307

قبل از مهر اجرا مي شود
ورود 50 اتوبوس دوكابينه به خطوط حمل و نقل عمومي
سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد
خزر 203 مسافر تابستان را بلعيد
نقص ترمز علت 13 درصد تصادفات سنگين
رئيس پليس آگاهي خبر داد
شناسايي دلالان و مخلان بازار ارز
فرو رفتن ميلگرد 3متري در دست جوان نيشابوري
كمبود و افزايش قيمت شيرخشك تكذيب شد
صادرات داروهاي ضدسرطاني ساخت ايران به آسيا و اروپا
وزارت علوم اعلام كرد
500 هزار صندلي خالي در سال تحصيلي جديد
جاعل و كلاهبردار 2 ميلياردي به دام افتاد
كمك 6 ميلياردي مردم به زلزله زدگان آذربايجان
انتشار عكس هاي خصوصي عروس ملكه انگليس
دانش آموزان تا پايان 20 سالگي معافند
قتل يك ورزشكار ديگر در كرج
آلودگي هواي تهران فراتر از حد مجاز
وحشت از بمب گذاري 2 دانشگاه را تعطيل كرد
همسر خادم الحرمين در آنتاليا!
كوچك ترين بدنساز جهان درگذشت


قبل از مهر اجرا مي شود

ورود 50 اتوبوس دوكابينه به خطوط حمل و نقل عمومي

50 دستگاه اتوبوس دوكابينه قبل از مهر وارد خطوط حمل و نقل عمومي كشور مي شوند.
تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران بيان داشت: همزمان با افتتاح بزرگراه طبقاتي شهيد صدر خط تندروي اتوبوس نيز در اين مسير به بهره برداري مي رسد.
وي درباره اقداماتي كه براي استقبال از سال تحصيلي جديد در شهر تهران انجام شده است اظهار داشت: در طرح استقبال از مهر علاوه بر راه اندازي خط 5 اتوبوسراني، 70 دستگاه واگن يك طبقه براي خطوط 1، 2 و 4 مترو درنظر گرفته شده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهر تهران با بيان اينكه با آغاز سال تحصيلي500 هزار نفر به ظرفيت جابجايي حمل و نقل شهري اضافه مي شود، بيان داشت: همزمان با راه اندازي خط 3 مترو واگن هاي جديدي براي اين خط پيش بيني شده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از ورود اتوبوس هاي جديد به ناوگان حمل و نقل شهر تهران خبر داد و گفت: از ابتداي سال 90 تاكنون سهم اتوبوس هاي دولتي تهران قطع شده و توسط دولت اتوبوسي به شهرداري تهران واگذار نشده است.
وي ادامه داد: بخشي از اتوبوس هايي كه توسط شهرداري خريداري شده است در مهرماه وارد چرخه حمل و نقل شهري مي شود.
تشكري هاشمي يادآور شد: تا سال 92 حدود 120 دستگاه اتوبوس برقي و هيبردي وارد ناوگان حمل ونقل شهري مي شود.
وي تأكيد كرد: دولت هر چه سريعتر اقدامي براي خروج از بلاتكليفي نرخ ارز كند.
تشكري هاشمي به سرويس مدارس شهر تهران اشاره كرد و گفت: بالاترين سهم سرويس مدارس به تاكسي هايي كه كمتر از 5 سال عمر دارند واگذار شده است.وي خاطرنشان كرد: 100 درصد مدارس داخل شهر تهران ايمن سازي شده است و با هماهنگي هاي پليس راهنمايي و رانندگي تجهيزات مورد نياز نيز به مدارس واگذار شده است.
وي به سيستم هوشمند ترافيكي شهر تهران اشاره كرد و گفت: تعداد دوربين هاي شهر تهران به هزار دوربين رسيده است و نقطه اي در شهر نيست كه خارج از ديد باشد.معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران خاطرنشان كرد: بالاترين سهم هوشمندي تجهيزات ترافيكي امسال چسب شده است.
 


سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد

خزر 203 مسافر تابستان را بلعيد

آخرين روزهاي تابستان امسال در حالي سپري مي شود كه تنها در سه استان شمالي همجوار با درياي خزر، 203 نفر از هموطنانمان به علت غرق شدگي جان خود را از دست دادند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، از ابتداي تير و شروع فصل تابستان تا 20 شهريور امسال، 203 مورد غرق شدگي در سه استان مازندران، گيلان و گلستان ثبت شده است كه از اين تعداد 186 نفر مرد و 17 نفر زن بودند.
براساس آمار سازمان پزشكي قانوني از مجموع غرق شدگي ها 132 نفر (123 مرد و 9زن) در استان مازندران، 55 نفر (49مرد و 6زن) در استان گيلان و 16 نفر (14مرد و 2 زن) در استان گلستان بر اثر غرق شدگي جان باخته اند.
از مجموع 181 مورد غرق شدگي در دريا، 35 درصد غرق شده ها 21 تا 30 ساله هستند.براساس بررسي هاي صورت گرفته 181 مورد از 203 غرق شدگي سه استان مازندران، گيلان و گلستان در دريا روي داده و 9 مورد در رودخانه، 4 مورد در استخر، 5 مورد آن مربوط به كانال آب، 4 مورد سد و درياچه مصنوعي است.همچنين 35 درصد غرق شدگان اين سه استان از ابتداي تابستان، يعني فاصله زماني ابتداي تير تا 20 شهريور، 21 تا 30 ساله بوده اند.تفكيك سني فوت شدگان ناشي از غرق شده ها نشان مي دهد كه 13 مورد از فوت شدگان ناشي از غرق شدگي زير 10 سال، 55 مورد 11 تا 20 سال، 71 مورد 21 تا 30 سال، 33 مورد 31 تا 40 سال، 19 مورد 41 تا 50 سال، 9 مورد 51 تا 60 سال و سه مورد 61 تا 70 سال هستند.
در تعطيلات عيدفطر يعني در فاصله روزهاي 26 تا 31 مرداد امسال نيز 62 نفر از هموطنان بر اثر غرق شدگي در سه استان گيلان، مازندران و گلستان جان خود را از دست دادند كه 16 نفر آنان در استان گيلان، 45 نفر در استان مازندران و يك نفر در استان گلستان جان باختند.
در سه ماه نخست امسال 279 نفر بر اثر غرق شدگي در سراسر كشور جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد 209 نفر مرد و 70 نفر زن بوده اند.


نقص ترمز علت 13 درصد تصادفات سنگين

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران گفت: علت 13 درصد وقوع تصادفات وحشتناك در كشور ما ناشي از نقص فني ترمز خودروهاست.
سيدعلي رضوي در اين باره افزود: عدم ايمني ناشي از نقص فني ترمز خودروها، عامل بخش قابل توجهي از تصادفات منجر به فوت و جرح است و اين در حالي است كه با يك معاينه فني ساده مي توان نسبت به رفع اين نقص اقدام كرد.
وي با اشاره به اين كه در كشورهاي اروپايي كه خودروها با بالاترين استاندارد ممكن ساخته و كنترل مي شوند، سهم نقص فني خودروها در تصادفات را 24 درصد اعلام كرده اند، اظهار كرد: اين در حاليست كه در كشور ما با وجود تعداد زياد خودروهاي فرسوده و عدم استانداردهاي بالاي خودروهاي تازه توليد شده، سهم نقص فني خودروها در تصادفات را 13 درصد اعلام مي كنند.
رضوي با تاكيد بر اين كه حتما سهم نقص فني خودروها در تصادفات در كشور ما از 13 درصد اعلام شده بسيار بيشتر است، تصريح كرد: در كشور به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه بيش از 100 سانحه داريم و از نظر نرخ تصادفات با كلمبيا، ونزوئلا و بنگلادش برابري مي كنيم، در حالي كه در كشورهاي اروپايي اين رقم تنها 12 سانحه به ازاي هر ده هزار وسيله نقليه است.
وي با بيان اين كه در حال حاضر در كشور حدود 15 ميليون دستگاه خودرو تردد مي كنند كه بسياري از آنها داراي نقص فني هستند، اضافه كرد: 60 درصد عيوب خودروها مربوط به نقص ترمز، عدم همراستايي فنرها و نقص در كمك فنرهاست و از اين رو نقص فني خودروها همواره به عنوان خطري جدي هموطنانمان را در سفرهاي شهري و جاده اي مورد تهديد قرار مي دهد.
رضوي مراجعه مداوم و به موقع به مراكز معاينه فني را متضمن اطمينان از ايمني و صحت عملكرد خودرو دانست و تاكيد كرد: از تمام شهروندان به ويژه همشهريان عزيزي كه در آخرين هفته تابستان قصد سفر دارند تقاضا مي كنيم با مراجعه به اين مراكز و انجام معاينه فني خودروهايشان، از ايمن بودن و سلامت وسيله نقليه خود اطمينان حاصل كنند.


رئيس پليس آگاهي خبر داد

شناسايي دلالان و مخلان بازار ارز

رئيس پليس مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي گفت: ماموران پليس با رصد بازار ارز دلالها را شناسايي مي كنند.
سرهنگ محمدرضا مقيمي در اين زمينه اظهار داشت: پليس براساس وظايف خود براي مقابله با اخلال در نظام اقتصادي و برخورد با جرايم آن، كار رصد بازار ارز را انجام مي دهد و مخلان و دلالان اين بازار را نيز شناسايي مي كند كه عمليات شناسايي خوبي تاكنون انجام شده است.
وي ادامه داد: ماموران به صورت نامحسوس در بازار حضور دارند و اقدامات خوبي را تاكنون براي جلوگيري از سودجويي و التهاب آفريني در بازار انجام داده اند.به گفته رئيس پليس مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي، اقدامات پليس به زودي در اين باره اطلاع رساني مي شود.
مقيمي بار ديگر بر لزوم راه اندازي پليس جرايم اقتصادي تاكيد كرد و گفت: شفاف سازي و مستندسازي جرايم اقتصادي، آسيب شناسي جرايم، تلاش براي برطرف كردن موانع امنيت فضاي اقتصادي، پالايش اخبار و اطلاعات اقتصادي و انجام كارهاي علمي، پژوهشي و آموزشي در اولويت برنامه هاي كوتاه مدت در نظر گرفته شده براي اين پليس است.
 


فرو رفتن ميلگرد 3متري در دست جوان نيشابوري

نيشابور- خبرنگار كيهان:
كارگر جواني كه حين كار ميلگرد سه متري به درون دستش فرو رفته بود مورد عمل جراحي قرار گرفت.
رئيس دانشكده علوم پزشكي شهرستان نيشابور گفت: كارگر جواني كه حين كار ميلگردي به درون دستش فرو رفته بود با انجام عمل جراحي خلاصي يافت.
فرهمند افزود: چندي پيش، اين كارگر جوان در ساختماني مشغول به كار بود كه متأسفانه به علت بي احتياطي كارگر جوشكار، ميلگرد سه متري كه سر آن نيز داغ شده بود، از طبقات بالايي، به سمت وي پرتاب و از درون دست راستش گذشت.
او با عنوان اينكه بلافاصله اين كارگر جوان به اورژانس انتقال يافت تصريح كرد: با سرعت عمل آتش نشانان اين ميلگرد سه متري برش زده شد و تنها قسمتي از آن در دست اين كارگر باقي مانده بود كه با انجام عمل جراحي، وي از اين وضع رهايي يافت كه حال عمومي اين كارگر جوان را خوب و رو به بهبود ارزيابي كرد.


كمبود و افزايش قيمت شيرخشك تكذيب شد

معاون داروي سازمان غذا و دارو كمبود شيرخشك در كشور و افزايش قيمت اين فرآورده را تكذيب كرد.
دكتر محمدرضا شانه ساز در اين رابطه گفت: كليه شيرخشك هاي توليد و وارداتي به مقدار كافي در كشور موجود بوده و هيچگونه افزايش قيمتي در مورد اين فرآورده ها صورت نگرفته است.
وي نام اين شيرخشك ها و ميزان و مكان موجودي آنها را به اين شرح اعلام كرد:
1-نوتراميژن: در تمام داروخانه هاي هلال احمر كشور موجود بوده و به تازگي 5760 قوطي از آن وارد كشور شده است.
2- ايزوميل: تعداد 30000 قوطي در انبار شركت پخش رازي و فردوس موجود است.
2- ببلاك اچ آ: در تمام داروخانه هاي كشور موجود است و تعداد 11000 قوطي از آن در انبار كارخانه توليد داخل كشور و 18000 قوطي در انبار شركت پخش رازي موجود است.
3- آمپتاميل پپتي: در تمام داروخانه هاي كشور موجود است و تعداد 48900 قوطي از آن در انبار كارخانه توليد داخل كشور و 11000 قوطي در انبار شركت پخش رازي موجود است.
4- نوكيت: در انبار پخش هجرت موجودي كافي است.
5- بيوميل سوي: در تمام داروخانه هاي كشور موجود است.
 


صادرات داروهاي ضدسرطاني ساخت ايران به آسيا و اروپا

مديرعامل شركت داروسازي اسوه از صادرات داروهاي ضدسرطاني به برخي از كشورهاي آسيايي، آفريقايي و اروپايي خبر داد.
دكتر عباس كبريايي زاده اظهار داشت: داروهاي ايراني ضدسرطان از سه سال پيش تقريبا توانسته نياز داخلي را تامين كند و در همين راستا از واردات داروهاي سرطان خون، معده و كلون بي نياز شده ايم.وي با اعلام اينكه داروي «ايماتينيب» براي سرطان خون كاربرد دارد، افزود: داروهايي كه در داخل توليد مي شود، توانسته نياز بيماران كشورمان را تامين كند و جايگزين داروهاي وارداتي شود.
كبريايي زاده از صادرات سه قلم داروي ضد سرطان به كشورهاي سريلانكا، سوريه، تونس، آذربايجان، بلاروس و خبر داد و به مهر گفت: اخيرا نيز توليد داروي «تموزايد» را آغاز كرده ايم كه براي سرطانهاي همراه با تومورهاي بزرگ كاربرد دارد.
مديرعامل شركت داروسازي اسوه همچنين از توليد يك قلم داروي ضدسرطان خون و كلون تا چند ماه آينده خبر داد.


وزارت علوم اعلام كرد

500 هزار صندلي خالي در سال تحصيلي جديد

مديركل نظارت و ارزيابي وزارت علوم از خالي بودن 500 هزار صندلي دانشجويي در سال تحصيلي جديد دانشگاه ها خبر داد.
رضا عامري در گفت وگو با مهر تاكيد كرد: امسال حدود چهار ميليون و 400 هزار دانشجو در 2 هزار و 200 موسسه آموزش عالي سال تحصيلي را آغاز مي كنند.
وي با اشاره به جمعيت دانشجويي زير تحصيلات تكميلي كه امسال صندلي هاي در نظر گرفته شده را پر مي كنند، گفت: امسال يك ميليون و 80 هزار صندلي در دانشگاه هاي دولتي از جمله، علمي كاربردي، پيام نور، فني و حرفه اي، غيرانتفاعي در نظر گرفته شده اما تعداد داوطلبان چيزي در حدود 930 هزار نفر است كه در واقع باز هم يك سري صندلي خواهيم داشت.
مديركل نظارت و ارزيابي وزارت علوم در پاسخ به اين سؤال كه در سال تحصيلي جديد چه ميزان صندلي خالي در دانشگاه ها پيش بيني مي شود، گفت: حداقل يك ظرفيت 500 هزار نفري در آموزش عالي براي همه زيرنظام ها از جمله كارداني و كارشناسي خالي خواهد ماند.
در تامين ظرفيت ها مشكل داريم
وي همچنين درباره ظرفيت تحصيلات تكميلي گفت: در دكتري 130 هزار داوطلب داريم در حالي كه تنها 10 هزار نفر پذيرفته مي شوند و براي كارشناسي ارشد نيز تعداد متقاضيان حدود 10 برابر تعداد قبول شدگان بود كه اين آمار نشان مي دهد در تحصيلات تكميلي بين عرضه و تقاضا توازني ديده نمي شود و ظرفيت موردنياز را نتوانستيم فراهم كنيم. عامري خاطرنشان كرد: براساس سياست ها و برنامه هاي كلي اگر وضعيت موجود ظرفيت تحصيلات تكميلي كشور را به 30 درصد افزايش دهيم تا پايان برنامه پنجم ظرفيت تحصيلات تكميلي در كشور حداقل 2 برابر خواهد شد. اين مقام مسئول در وزارت علوم با اشاره به ميزان دانش آموختگان در سال تحصيلي جديد، اعلام كرد كه به طور ميانگين سالانه چيزي حدود 600 تا 700 هزار دانش آموخته داريم كه به اين ترتيب مي توان گفت نسبت ورودي ها و خروجي ها تقريبا برابر است.


جاعل و كلاهبردار 2 ميلياردي به دام افتاد

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران از دستگيري فردي كه با جعل 33 فقره جواز كسب و اسناد بانكي در مجموع اقدام به كلاهبرداري دو ميليارد توماني كرده بود خبر داد.
سرهنگ ناصر اصلاني گفت: در پي ورود يك پرونده تحت عنوان نيابت قضايي از دادسراي عمومي و انقلاب كرج به پليس آگاهي اين فرماندهي مبني بر جلب و دستگيري متهمي به نام علي، داير بر صدور يك فقره چك بلامحل به مبلغ دويست و پنجاه ميليون ريال و جعل 33 فقره جواز كسب و دريافت وام كلان از بانك ملي به واسطه جواز كسب هاي مجعول و تحصيل مال نامشروع و كلاهبرداري پرونده به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان دايره جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.
با توجه به شكايت شاكي و گواهي عدم پرداخت وجه چك و استعلام هاي واصله از وزارت صنايع و معادن و بانك ملي ايران براي متهم قرار بازداشت موقت صادر شد كه ماموران اين پليس با توجه به اينكه احتمال فرار متهم متصور بود بلافاصله از طريق شماره تلفن متهم موقعيت نامبرده را از طريق اداره اطلاعات جنايي پليس آگاهي شناسايي و ردگيري كردند.
پس از انجام تحقيقات مخفيگاه متهم شناسايي و تحت تعقيب قرار گرفت كه نهايتا در ساعت 16 روز چهارشنبه وي در شهريار، دستگير شد.
متهم اعلام كرد كه حاضر به عودت پول به بانك ملي است. از سوي ديگر داماد اين متهم تحت تعقيب قرار داشته و موضوع تحت رسيدگي و ارجاع به مراجع قضايي است.


كمك 6 ميلياردي مردم به زلزله زدگان آذربايجان

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد گفت: بيش از 6 ميليارد و 500 ميليون تومان براي زلزله زدگان جمع آوري شده است كه حدود 3 ميليارد آن به صورت نقدي است.
سعيد ستاري با اشاره به برگزاري جشن عاطفه ها در سال جاري اظهار داشت: اين مراسم در روزهاي پنجم، ششم و هفتم مهر برگزار خواهد شد.
ستاري در ادامه به آخرين رقم كمك هاي ارسالي به مناطق زلزله زده شهرستان هاي اهر، هريس و ورزقان اشاره كرد و گفت: در حال حاضر بيش از 6 ميليارد و 500 ميليون تومان جمع آوري شده است كه سه ميليارد و 200 ميليون تومان آن نقدي و مابقي به صورت غيرنقدي به مناطق زلزله زده ارسال شده است. معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد اضافه كرد: ساخت واحدهاي مسكوني در مناطق زلزله زده و به خصوص در مناطق روستايي آغاز شده است و بنا داريم تا آغاز فصل سرما 2 هزار واحد مسكوني در اين مناطق ساخته خواهد شد. وي ادامه داد: كميته امداد براي ساخت هر واحد مسكوني در روستاها و شهرها مبلغ دو ميليون تومان به صورت بلاعوض به خانواده هاي تحت پوشش پرداخت خواهد كرد.
ستاري خاطرنشان كرد: مجموعه امداد تعهد كرده است تا با همكاري دولت 5 هزار واحد مسكوني در مناطق زلزله زده بسازد كه دو هزار واحد در مناطق روستايي، 2 هزار واحد در مناطق شهري و يك هزار واحد نيز براي افرادي كه در اين زلزله آسيب ديده اند ساخته خواهد شد.
خودكفايي 120 هزار خانواده
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: براساس بند ب ماده 39 قانون برنامه پنجساله پنجم، سالانه 10 درصد مددجويان كميته امداد به استثناء سالمندان و معلولين ذهني مي بايست از طريق توانمندسازي، خودكفا و از تحت پوشش اين نهاد خارج شوند كه در اين راستا سال گذشته تعداد 80 هزار خانوار خودكفا و كمك معيشت آنان قطع و در اعتبارات جاري اين نهاد صرفه جويي شده و امسال نيز انشاءا... خروج 120 هزار خانواده از چرخه حمايتي اين نهاد پيش بيني شده است.
وي خاطرنشان كرد: سال گذشته ايجاد 116 هزار فرصت شغلي به شوراي عالي اشتغال كشور تعهد داشتيم كه با تلاش مضاعف و همت امدادگران كميته امداد و همكاري شوراي عالي اشتغال اين رقم به بيش از 314 هزار فرصت شغلي شامل: 181 هزار و 651 فرصت شغلي در مشاغل خانگي، تعداد 103 هزار و 701 فرصت شغلي در بخش خود اشتغالي و تعداد 28 هزار و 762 مورد در بخش كاريابي رسيد و براي اولين بار عملكرد امداد در بخش اشتغال نسبت به سال گذشته با رشد 4 برابري مواجه بوده است.
وي ادامه داد: در سال 90 علاوه بر رشد در بخش اعتبارات و اجراي طرح هاي اشتغالزا، در بخش هاي ديگر نيز جهادگونه عمل شده، به طوري كه در سال گذشته بيش از 240 هزار نفر از آموزش هاي فني و حرفه اي بهره مند شده اند و تعداد 1 ميليون و 491 هزار و 708 مورد نظارت فني از طرح هاي اشتغال و خودكفايي اجرا شده، صورت گرفته و اين در حالي است كه علاوه بر اين خدمات، براي تمامي مجريان جديد خدمات استعدادسنجي، مشاوره شغلي و پشتيباني هاي فني انجام شده است. محمد اميد با بيان اين كه در بخش اعتباري نيز در سال 91 به رشد دو برابري رسيده ايم، اظهار داشت: در سال گذشته اعتبار بخش اشتغال بيش از 17 هزار ميليارد ريال بوده كه پيش بيني مي شود اين رقم در سال جاري از محل اعتبارات صندوق اشتغال نيازمندان، بند 76 قانون بودجه سال جاري كشور، 20 درصد مانده قرض الحسنه بانك ها و اعتبار قرض الحسنه بانك ها به منظور ايجاد مشاغل خانگي و خوداشتغالي (اعتبار در اختيار بانك ها قرار مي گيرد).
برگزاري جشن توانمندسازي
هزار خانواده در تاجيكستان
جشن توانمندسازي يك هزار خانواده تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره)، شامگاه جمعه در محل خانه فرهنگ ايران در شهر دوشنبه برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني(ره)، خانواده هاي تحت پوشش و ايرانيان مقيم برگزار شد، سرپرست كميته امداد امام(ره) در اين مراسم گفت: اگر عملكرد اين نهاد خيريه با اقبال و تاثيرگذاري مواجه شده، همه آن به علت نيات خيرخواهانه امام بوده است، ضمن آن كه اين صداقت در رفتار كارگزاران نيز نمايان شده است. انواري در ادامه از خانواده هاي بي سرپرست، فقرا و نيازمندان خواست از نعمات الهي موجود به نحو مطلوب استفاده كنند زيرا با بهره گيري از آنها و بالفعل كردن پتانسيل ها مي توان زمينه رشد و توسعه كشور در بخش هاي مختلف را فراهم كرد. در حاشيه جشن توانمندسازي يك هزار خانواده تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) نمايشگاهي از توليدات كارآفرينان تاجيك كه در دوره هاي آموزشي اين نهاد خيريه مهارت كسب كرده اند، برگزار شد. در اين غرفه ها كه مربوط به كارآفرينان مناطق مختلف تاجيكستان بود، نمونه هايي از توليدات كارآفرينان در بخش هاي خياطي، گلدوزي، صنايع دستي و محصولات كشاورزي در معرض ديد ميهمانان و شركت كنندگان قرار گرفت.
 


انتشار عكس هاي خصوصي عروس ملكه انگليس

رسانه هاي انگليس از انتشار عكس هاي برهنه «كيت ميدلتون» همسر پرنس ويليام، نوه ملكه انگليس، در يك مجله فرانسوي خبر دادند.
به گزارش ايرنا، اين عكس ها به طور مخفيانه در جريان تعطيلات هفته گذشته «ويليام » و «كيت» در يك هتل در منطقه «پروونس» فرانسه گرفته شده و در اختيار مجله «كلوزر» گذاشته شده است.
مقامات كاخ سلطنتي انگليس با انتقاد از انتشار عكس هاي برهنه كيت ميدلتون، اعلام كردند كه شاهزاده ويليام و همسرش از شنيدن خبر انتشار عكس هاي خصوصي خود ناراحت شده اند.
اين مقامات افزودند: اين عكس ها كه ظاهرا با استفاده از لنزهاي قوي و از دور گرفته شده است، حريم خصوصي نوه ملكه و همسرش را نقض كرده است.
نوه ملكه و همسرش در حال حاضر در آغاز سفر رسمي دوره اي به چند كشور جنوب شرق آسيا، در مالزي به سر مي برند.
مقامات نزديك به خانواده سلطنتي انگليس تاكيد كردند: انتشار اين عكس ها يادآور اتفاقي است كه 15 سال پيش در فرانسه روي داد.
15 سال پيش پرنسس دايانا همسر سابق وليعهد انگليس و مادر ويليام هنگامي كه با دوست پسر مصري اش در پاريس بود، در جريان يك تصادف رانندگي كشته شد.
براساس گزارش هاي رسانه اي پرنسس دايانا و دوستش هنگام فرار از دست عكاسان تصادف كردند و كشته شدند ولي بعدا گمانه زني هاي زيادي در مورد اين حادثه و نحوه كشته شدن پرنسس دايانا مطرح شد.
عكس هاي برهنه عروس ملكه انگليس در حالي منتشر مي شود كه حدود دو هفته قبل نيز چندين عكس غيراخلاقي از پرنس «هري» نوه ديگر ملكه و برادر ويليام در رسانه ها منتشر شد كه باعث عصبانيت و شرمساري خانواده سلطنتي انگليس شده است.
سردبير مجله كلوزر با انتشار پيامي در توييتر نوشته است: پس از انتشار عكس هاي كيت ميدلتون، پرنس هري كمتر احساس تنهايي خواهد كرد.


دانش آموزان تا پايان 20 سالگي معافند

معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: حداكثر مهلت مجاز براي برخورداري از معافيت تحصيلي براي دانش آموزان تا پايان 20 سالگي است.
سرهنگ پاسدار محمدرضا اكبر حلوايي در مورد سنوات مجاز تحصيل در مقطع متوسطه اظهار داشت: برابر قانون خدمت وظيفه عمومي حداكثر مهلت مجاز براي برخورداري از معافيت تحصيلي براي دانش آموزان تا پايان 20 سالگي آنان است، اما به منظور فراهم آوردن شرايط مناسب براي تحصيل مشمولاني كه براساس قانون قبل براي خود برنامه ريزي كرده بودند، تسهيلاتي پيش بيني شده است.
وي افزود: براساس تصميمات اتخاد شده مشمولاني كه در مهر ماه سال 91 در پايه هاي دوم متوسطه و بالاتر به تحصيل اشتغال دارند، متناسب با رشته هاي تحصيلي، براي رشته هاي كار و دانش و فني - حرفه اي حداكثر تا پايان 22 سالگي و براي رشته هاي نظري كه داراي دوره پيش دانشگاهي هستند حداكثر تا پايان 24 سالگي مي توانند به تحصيل ادامه دهند.
حلوايي درباره مشمولاني كه از مهر ماه سال 91 در پايه اول متوسطه به تحصيل اشتغال مي يابند نيز گفت: اينگونه مشمولان حداكثر تا پايان 20 سالگي مجاز به تحصيل هستند و پس از آن، در مهلت يكساله معرفي خود به وظيفه عمومي قرار مي گيرند.
معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: به منظور مساعدت براي فراغت از تحصيل مشمولان دانش آموز، برابر هماهنگي بعمل آمده با وزارت آموزش و پرورش، مشمولاني كه در زمان هاي تعيين شده موفق به فراغت از تحصيل نشده اند مي توانند در مهلت يكساله معرفي خود به وظيفه عمومي، بدون بهره مندي از معافيت تحصيلي به تحصيل ادامه دهند.


قتل يك ورزشكار ديگر در كرج

رئيس هيئت دوچرخه سواري البرز از قتل يك دوچرخه سوار كشورمان در كرج خبر داد.
مجيد سبزه پرور ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرج اظهار داشت: جمعه شب گذشته «مهرداد اميني» به منظور تعمير دوچرخه يكي از دوستانش به منطقه گوهردشت مراجعه كرده بود كه در خيابان 11 گوهردشت با چهار نفر از اراذل و اوباش درگير شد.
وي ادامه داد: جزئيات درگيري اين حادثه در دست پيگيري است، اما براساس اطلاعات به دست آمده اين افراد شرور مزاحم اين ورزشكار شده و درگيري لفظي با وي پيدا كردند. در اين درگيري يكي از اشرار وي را به پشت دكه اي كشانده و سه نفر ديگر با ضربات چاقو اين جوان ورزشكار را از پاي درآوردند.
رئيس هيئت دوچرخه سواري البرز عنوان كرد: مهرداد اميني 19 سال سن داشت و تك فرزند بود و مادر وي نيز نابيناست.
سبزه پرور يادآور شد: با گزارش هاي مردمي و تلاش پليس اين اشرار دستگير شده اند و هم اكنون در آگاهي استان هستند.
به گفته وي مهرداد اميني قهرمان چند دوره مسابقات دوچرخه سواري كشور بوده است.
 


آلودگي هواي تهران فراتر از حد مجاز

براساس اعلام شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران شاخص آلودگي هواي پايتخت ديروز فراتر از حد مجاز بود.
بنابراين گزارش كيفيت هواي تهران اندكي فراتر از حد مجاز بوده و در شرايط ناسالم براي افراد حساس جامعه قرار دارد.
براساس اين گزارش، توسعه حمل و نقل عمومي در كاهش آلودگي هوا نقش مهمي دارد و همچنين در نيمه دوم سال وارونگي دما ايجاد و آلودگي هوا بيشتر مي شود.


وحشت از بمب گذاري 2 دانشگاه را تعطيل كرد

تهديد به بمب گذاري، دانشگاه آمريكايي تكزاس در شهر «استين» و دانشگاه ايالتي «داكوتاي» شمالي را براي ساعاتي به هراس و تعطيلي كشاند.
به گزارش ايرنا، مقامات دانشگاه تكزاس در «استين» صبح جمعه به دنبال يك تلفن تهديدآميز مبني بر بمب گذاري دستور تخليه فوري دانشگاه را صادر كردند.لحظاتي بعد تلفن مشابهي دانشگاه ايالتي داكوتاي شمالي را براي ساعاتي تعطيل كرد و دستور تخليه اين دانشگاه نيز صادر شد.مقامات دانشگاه تكزاس اعلام كردند، مرد تلفن كننده لهجه خاورميانه اي داشته و خود را عامل القاعده معرفي كرده است.
تهديدكننده توزيع فيلمي توهين آميز نسبت به پيامبر اسلام را به عنوان انگيزه بمب گذاري اعلام كرده است.
 


همسر خادم الحرمين در آنتاليا!

همسر «عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان سعودي به همراه 55 تن از بستگانش براي گذراندن تعطيلات در سواحل آنتاليا، وارد تركيه شد.
به گزارش مشرق، همسر پادشاه عربستان سعودي با 55 تن از همراهان خود در حالي با هواپيماي شخصي روز گذشته وارد فرودگاه آنتاليا شد كه 20 خودرو در انتظار انتقال آنان به محل اقامتشان در سواحل اين شهر بودند.به نوشته تركيه آنلاين، همسر پادشاه عربستان و همراهانش در يك قايق بادباني متعلق به پادشاه اين كشور اسكان يافتند تا تور 20 روزه خود را براي گذراندن تعطيلات در درياي مديترانه آغاز كنند.به هيچ يك از خبرنگاران اجازه گرفتن عكس و گفت وگو با همسر و بستگان پادشاه عربستان داده نشده است.


كوچك ترين بدنساز جهان درگذشت

كوچك ترين ورزشكار بدنساز جهان در پنجاب هند درگذشت.
به گزارش ايسنا، «آديتيا رومئو ديو» كوچكترين بدنساز جهان بود كه در 23 سالگي جان خود را از دست داد. او كه در ايالت پنجاب هند زندگي مي كرد، به روايت كتاب ركوردهاي جهاني گينس از سال 2006 كوچك ترين بدنساز جهان بود.
قامت «رومئو» به يك متر هم نمي رسيد و وزنش نيز نزديك به 10 كيلوگرم بود. با اين همه علاقمندي او به ورزش باعث شده بود، به چهره اي شناخته شده در دنيا تبديل شود و به محبوبيت زيادي دست يابد.شبكه هاي تلويزيوني از سرتاسر جهان درباره او و سرگرمي هايش گزارش هايي داشتند. او در سفري به آمريكا به نمايش تمرين هاي ورزشي خود پرداخت. با اين همه اين ورزشكار كوتوله از سال 2008 به آنوريسم مغزي دچار شد كه هر آن مي توانست به مرگ آني وي منجر شود. به نظر مي رسد مرگ او نيز به همين دليل بوده باشد. او در حالي كه بيهوش بود، روانه بيمارستان شد ولي پزشكان نتوانستند او را به زندگي بازگردانند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14