(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 شهریور 1391 - شماره 20307

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
زنجيره اي كه بايد پاره شود (يادداشت روز)
كف مرتب (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
هافينگتون پست: آمريكا به جاي ايران خود را منزوي كرده است
با تمديد معافيت ژاپن و 10 كشور اروپايي ناكارآمدي تحريم ايران
آمريكا بار ديگر عقب نشست
سردبير مجله روسي: برگزاري موفق اجلاس غيرمتعهدها جايگاه ايران در سطح جهان را ارتقا بخشيد
بهار عربي كجا بود؟! اين همان انقلاب اسلامي 57 است (خبر ويژه)
دست و پا زدن بي حاصل افراطيون در باتلاق تقلب (خبر ويژه)
نگهبان كنسولگري گفت تعهد من به رسول خدا(ص) است نه سفير آمريكا (خبر ويژه)
مخالفت اكثريت مردم تركيه با سياست هاي ضد ايراني اوباما (خبر ويژه)
تحريم هاي سخت را وضع كرده ايم كه ايران آنها را دور بزند؟! (خبر ويژه)
مقامات اسرائيل بلوف نمي زنند خودزني مي كنند (خبر ويژه)


زنجيره اي كه بايد پاره شود (يادداشت روز)

تجربه سال ها و دهه هاي گذشته به روشني و بدون ترديد ثابت كرده است كه ساختار قضايي سازمان ملل و تشكيل نهادهاي به اصطلاح حقوق بشري و تأسيس دادگاه هاي كيفري بين المللي و حتي ايجاد ديوان كيفري بين المللي- ICC- تنها تحت چنبره و در راستاي سيطره قدرت هاي زورگو و مدعي غربي است.
بنابراين اگر كلكسيوني از جنايات، تجاوزات و جنگ و خونريزي و كشتار به وقوع بپيوندد، متأسفانه مصونيت جنايتكاران يك اصل نانوشته است! همچنان كه اگر همين داعيه داران صلح و حقوق بشر به اصول و اعتقادات و مقدسات ديني چندين ميليارد موحد و دين مدار اهانت نمايند هيچ محاكمه و مجازاتي در كار نيست.
اهانت نفرت انگيز به ساحت نوراني پيامبر خاتم و قرآن كريم نيز در حالي طي سال هاي اخير از سوي دشمنان اسلام رذيلانه و عجزآلود افزايش پيدا كرده است كه در بسياري از كشورهاي غربي تنها صحبت و انتقاد از هلوكاست جرم است!
بنابراين بدون شك نبايد مسلمانان و جهان اسلام به اعتراضات و راهپيمايي ها و محكوم كردن جنايات پيدا و پنهان آمريكايي- صهيونيستي بسنده نمايند.
تمام حرف در اين است كه بايد كاري كرد چرا كه به تعبير رهبر انقلاب در پيام اخيرشان؛ «اگر از حلقه هاي قبلي اين زنجيره پليد يعني سلمان رشدي و كاريكاتوريست دانماركي و كشيش هاي آمريكايي آتش زننده قرآن حمايت نمي كردند، امروز كار به اين گناه عظيم و غيرقابل بخشش نمي رسيد.» و نكته اساسي همچنان كه «آقا» در پيام مهم شان پيرامون اهانت نفرت انگيز به پيامبر اسلام تأكيد كردند اين است كه «عاملان» اين جنايت شنيع و «پشتيبانان مالي» آن نيز مجازات شوند.
از همين روي؛ دايره مجازات به سلمان رشدي، كورت وسترگارد (كاريكاتوريست هتاك دانماركي)، تري جونز (كشيش گستاخ آمريكايي) و يا سام باسيل (سازنده فيلم موهن اخير عليه پيامبر اسلام) نبايد محدود شود.
از سوي ديگر؛ بي تحركي كشورهاي اسلامي درباره اقدامي عملي و راهگشا در مقابله با اهانت ها و گستاخي هاي دشمنان اسلام تا جايي ادامه داشته است كه متأسفانه عاملان شرور و پشتيبانان روسياه آنها با ژست حقوق بشري موضوع مصونيت و عدم مجازات متجاوزان و اهانت كنندگان به مقدسات را علني و رسانه اي مي كنند! سه هفته پيش بود كه رسانه هاي غربي و از جمله خبرگزاري فرانسه از معافيت مجازات قضايي شش سرباز و سه تفنگدار دريايي آمريكا كه به قرآن سوزي متهم بودند خبر دادند.
ناگفته پيداست كه اين رويه شوم و مشمئزكننده كه از سنت هاي مدرنيته و دنياي جديد غرب با داعيه حقوق بشري و ژست دروغين تسامح و تساهل است يك پيوست دارد و آن اشاعه و شيوع اصل نانوشته «بي كيفري» اهانت كنندگان به اديان- بخصوص اسلام- و جنايت و تجاوز به سرزمين هاي اسلامي و مسلمانان مظلوم است.
جالب اينجاست كه حاميان و تشويق كنندگان عاملان اهانت به اديان و مقدسات، همان جريان جاه طلب و پلشتي است كه دست تجاوز و جنايتش در سرزمين هاي اسلامي آشكار است و با قشون كشي به منطقه مسلمانان كلكسيوني از جنايت و كشتار و خونريزي و آدم كشي و نسل كشي را مرتكب مي شود و بلافاصله فرياد حقوق بشر -كه از دهان آنها تهوع آور است- را با هدف انحراف افكار عمومي سر مي دهد!
اما خطاي راهبردي جريان صهيونيستي- آمريكايي در تلاش براي ملكوك كردن سيماي اسلام و دميدن در پروژه اسلام هراسي اين است كه مقارن با اين سناريوهاي ناشيانه و طراحي هاي احمقانه، موج مواج بيداري اسلامي را در معادلات شان نگنجانده اند و هر روز براي افكار عمومي دنيا بهتر مشخص مي شود كه حيثيت و اعتبار به اصطلاح حقوق بشري آنها تنها يك ماهيت ظاهري و رسانه اي دارد. در اين ميان اعتبار مراجع قضايي بين المللي نيز به شدت مورد خدشه قرار گرفته است.
درباره دامنه بي اعتباري نهادهاي بين المللي قضايي به چند نمونه در سال هاي اخير مي توان اشاره كرد؛ 1- ديوان كيفري بين المللي كه صلاحيت رسيدگي به جرايمي چون جنايت جنگي، نسل كشي، جنايت عليه بشريت و تجاوز را يدك مي كشد در جريان جنگ غزه نشان داد كه تحت تاثير و كنترل قدرت هاي غربي است و عملا از مجازات مقامات كودك كش تل آويو سر باز زد.
طرفه آنكه همين ديوان در قضيه سودان حكم جلب عمرالبشير رئيس جمهور اين كشور مسلمان را صادر كرد و رسيدگي به پرونده او را در دستور كار قرار داد.
2- كميته تحقيق سازمان ملل طي گزارشي رژيم متجاوز صهيونيستي را از حمله مرگبار به كاروان آزادي غزه و كشتي مرمره در 31 ماه مه 2010 تبرئه كرد و عملا نگذاشت مقدمات مجازات براي مقامات جنايتكار صهيونيستي فراهم شود.
3- متاسفانه در كشتار و جنايت مسلمانان در ميانمار نيز هيچ مرجع و محكمه كيفري بين المللي به موضوع جنايت متجاوزان و قاتلان ورود نكرد و از سوي ديگر در گزارش هاي عجيب و غريب از سوي نهادهاي به اصطلاح حقوق بشري ايران اسلامي به نقض حقوق بشر متهم مي شد!
4- لشكر كشي هاي آمريكا و كشتار زنان و كودكان و غيرنظاميان مسلمان در جنگ هاي عراق و افغانستان نيز از جمله مواردي است كه در دهه اخير بدون مجازات جنايتكاران و متجاوزان ادامه پيدا كرد. همچنانكه در پاكستان نيز بر اثر حملات هوايي آمريكا و چند كشور همپيمان آن، بارها مسلمانان كشته شدند ولي هيچيك از جانيان و قاتلان و آمران پشت پرده به مجازات نرسيدند. با اين حال آنچه از عجايب روزگار بوده، پررويي وقيحانه آمريكايي ها است كه به بهانه حادثه خودساخته 11 سپتامبر در سال 2001، طي 12 سال گذشته، مسلمانان را به تروريسم متهم كرده اند.
بنابراين آنچه محرز بوده اين است كه به موازات جنايات و تجاوزات جريان صهيونيستي-آمريكايي عليه مسلمانان و كشورهاي اسلامي، خط اهانت به مقدسات ديني و اسلامي نيز در راستاي مقابله با قدرت اسلام تداوم خواهد داشت و البته اين در پهنه سياست باخت استراتژيكي را براي جبهه غربي- عبري رقم خواهد زد.
علت اشتباه و باخت راهبردي آمريكايي ها و صهيونيست ها را مي توان در تحليل خواندني اينديپندنت پي گرفت كه در مقاله اي به قلم رابرت فيسك با اشاره به اعتراضات جهان اسلام پيرامون اهانت به پيامبر اعظم(ص) و تبعات توهين به مقدسات مسلمانان مي نويسد؛ تحريك كنندگان بدانند در خاورميانه، سياست آميخته با ديانت نيست بلكه سياست و ديانت يكي هستند.
رابرت فيسك همچنين تصريح مي كند كه واكنش نسبت به مقدسات فقط محدود به مسلمانان نيست و مسيحيان هم نسبت به توهين به مقدسات بي تفاوت نيستند.
نكته گفتني اين است كه بايد از ظرفيت پردامنه ملت هاي مسلمان و قيام ها و اعتراض هاي پرخروش مسلمانان عليه سياست هاي متجاوزانه و بي شرمانه صهيونيست ها و آمريكايي ها استفاده كرد و نبايد متجاوزان، جنايتكاران، اهانت كنندگان و تحريك كنندگان در ميان افكار عمومي مسلمانان و در سطح جهان اسلام مجازات شوند.
به طور مشخص بايد دو اقدام عملياتي شود؛ يكي آنكه در پي اقدام وقيحانه و بي شرمانه اهانت كنندگان به مقدسات ديني چه عاملان و چه آمران و حاميان در سطح افكارعمومي دنيا مجازات شوند و ديگر آنكه بايد راهكاري انديشيده شود تا مجازات قضايي آنها نيز عينيت بيابد.
هر دو اتفاق مورد اشاره در گرو تشكيل دادگاه هاي بين المللي مستقل است چرا كه صدور احكام قضايي از سوي يك مرجع صلاحيت دار بين المللي نه تنها يك برد رسانه اي روشنگرانه و آگاهي بخش براي افكار عمومي دنيا دارد و خيلي از پشت پرده ها را براي عموم مردم جهان آشكار مي سازد بلكه شاخصه عدالت را نيز در سطح بين المللي استوار مي كند و بالاخره زنجيره اهانت ها و توهين ها به مقدسات ديني و اسلامي را متوقف مي كند.
با توجه به اوج گرفتن فضاي بيداري اسلامي از سوي كشورها و ملت هاي مسلمان و در شرايطي كه اخيرا ايران اسلامي رياست بر جنبش غيرمتعهدها- دو سوم كشورهاي سازمان ملل- را بر عهده گرفته است بايد اعتراضات، راهپيمايي ها و محكوميت هاي گسترده به يك خروجي مناسب گره بخورد و آن فراهم كردن مقدمات تشكيل دادگاهي بين المللي است كه تحت نظارت و نفوذ قدرت هاي غربي و لابي صهيونيستي نباشد و اينچنين است كه تيغ عدالت زنجيره اهانت به مقدسات را پاره خواهد كرد.
حسام الدين برومند
 


كف مرتب (گفت و شنود)

گفت: يك مجله آمريكايي ضريب هوشي سازمان سيا را چند درجه زير صفر ارزيابي كرده است.
گفتم: شواهد و قرائن و مواضع و عملكرد سيا همين نظر را تاييد مي كند ولي اين مجله آمريكايي با كدام محاسبه به اين نظر رسيده است؟
گفت: نوشته، طي 30 سال گذشته سازمان هاي سيا همه امكانات را در اختيار داشته ولي در مقابله با ايران حتي يك پيروزي هم به دست نياورده اند تا آنجا كه امروز ايران همه غرب را به چالش كشيده و منطقه را به نفع خود زير و رو كرده است.
گفتم: حرف حساب زده.
گفت: پرسيده است سازمان سيا در مقابل مالياتي كه از كيسه شهروندان آمريكايي صرف آن مي شود چه موفقيتي داشته و چه افتخاري كسب كرده است؟!
گفتم: اي ول! يارو مي گفت؛ وقتي مي گويند به افتخار فلاني دست بزنيد، من گيج ميشم، چون نمي دونم به كجاش بايد دست بزنم؟!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ايران با ميزباني اجلاس دو سوم كشورهاي جهان در اجلاس غيرمتعهدها نام خود را بر سر زبان ها انداخت ولي آمريكا و اسرائيل چون كم آورده اند حاضر شدند با توهين به مقدسات و ساحت پيامبر اكرم نام خود را با تنفر بر سر زبان ها بيندازند. اسم اين كار جز حماقت چيز ديگري نيست.
2010---0935
¤اقدام وقيحانه مشترك آمريكا و اسرائيل در هتك حرمت پيامبر اكرم(ص) نتيجه سرسپردگي برخي از سران كشورهاي اسلامي به دشمنان اسلام است. چرا كه آلت دست رژيم اشغالگر قدس شده اند ولي بدانند كه مرگشان فرا رسيده است.
5790---0913
¤در صورت عدم عذرخواهي رئيس جمهور آمريكا از برنامه طراحي شده هتك حرمت پيامبر اكرم(ص) بايد سفارت اين كشور در تمام كشورهاي اسلامي به حالت تعطيل در بيايد تا از تكرار چنين گستاخي ها جلوگيري شود.
5764---0912
¤وقتي يك كشيش بي سواد و ماجراجو پرچمدار افكار شيطاني و جنون آميز شده و قرآن را به آتش مي كشد و مسئولين كليسا چه كاتوليك و چه پروتستان نسبت به اين حماقت، سكوت اختيار مي كنند كار بدانجا مي كشد كه رژيم صهيونيستي كه پيشتاز اين جريان فكري است با تزريق پول و امكانات فيلمي توهين آميز بسازد و آتش بيداري اسلامي دوچندان شعله ور شود. كشته شدن سفير آمريكا در ليبي كوچك ترين هزينه اي بود كه استكبار در مقابل اين سكوت پرداخت و مادامي كه اين جريانها ادامه دارد بايد تاوان سنگين تري را نيز بپردازد.
محمودي
¤صهيونيست ها به دنبال راه انداختن درگيري هاي مذهبي هستند هيچ بعيد نيست كه به كليساها حمله كنند و آن را به گردن مسلمانان بيندازند. احتمال فتنه آفريني هايي از اين دست در كشورهاي مصر و لبنان زياد است و بايد هوشيار بود.
3419---0915
¤از زماني كه فوتبال در چنبره پولهاي كلان گرفتار شد، پسروي ها هم شروع شد. بايد در زمينه ورزش ملي غيرت ملي لحاظ شود.
صادقي
¤ در اكثر مغازه ها شاهد گراني 50 درصدي بسياري از اقلام هستيم. شماره 124 هم پيگير موضوع نيست. از مسئولان تقاضاي رسيدگي عاجل و فوري داريم.
يك شهروند
¤بين نيروهاي پيماني آموزش و پرورش و رسمي خيلي تبعيض صورت مي گيرد. چرا بيمه طلايي شامل حال نيروهاي قراردادي نمي شود و همچنين چرا كسي به فكر نيروهاي پيماني آموزش و پرورش نيست.
يك نيروي پيماني آموزش و پرورش
¤در تعاوني مسكن 6 و 4 پرند براي مسكن مهر ثبت نام كرده و تا به حال 24 ميليون تومان پرداخت نموده ام. اخيرا 2 ميليون تومان ديگر به اضافه 2 ميليون ماليات بر ارزش افزوده مطالبه نموده اند و از طرفي هنوز از تحويل مسكن به علت نداشتن آب و برق و گاز خودداري مي نمايند و ما با اين بدهي كلان و وام بيست ميليوني بايد دوباره دنبال اجاره كردن مسكن برويم؟! از سوي ديگر برخي افراد از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معافند علت را مي پرسيم مي گويند اگر قرارداد سه جانبه باشد معافند شما دوجانبه ايد؟ ما از كجا بفهميم دوجانبه ايم يا سه جانبه؟ چرا دولت دست ما ضعيفان را نمي گيرد. علي رغم اين همه واريزي باز مي گويند علي الحساب است؟!
مختاري
¤ما 4 هزار جوان بيكار جوياي كار منتظر اعلام نتايج آزمون استانداري كرمانشاه هستيم مگر قرار نبود مرداد ماه اعلام نمايند پس چه شد؟!
7178---0938
¤ از وزارت بهداشت مي خواهيم نتايج دانشجويان پزشكي را كه در آزمون پيش كارورزي و علوم پايه شركت كرده اند قبل از شروع سال تحصيلي اعلام كند. در ضمن بنويسيد گرفتن تعهد از دانشجويان به عنوان مجوز ورود به بخش چندان جالب نيست.
4686---0915
¤ هر چند ماه يك موضوعي فرعي مثل سكه و مرغ و تخم مرغ و... به موضوع اصلي كشور مبدل و چند صباحي ذهن و دل مسئولين و مردم را درگير مي كند. اما در اين بين از دستگاه هاي نظارتي به ويژه سازمان حمايت از توليدكننده و مصرف كننده و وزارت صنعت، معدن و تجارت هيچ خبري نيست. سابقه نداشته كه قيمت تخم مرغ در فصل تابستان اين قدر بالا برود و به شانه اي حدود 7 هزار تومان برسد؟! مردم مي خواهند نقش اين سازمان و وزارت تجارت را در برخورد با محتكرين و گرانفروشان ببينند.
سلطاني
¤ به تامين اجتماعي براي دريافت هزينه پرداخت عينك مراجعه كردم، مبلغ 96 هزار تومان براي خريد دو عينك پول دادم، اما تامين اجتماعي با كلي مدارك فقط 3 هزار تومان به من پرداخت مي كند. آيا اين كار مي تواند در راستاي حمايت از بيمه شدگان باشد.
پيكر
پاسخ روابط عمومي سازمان مديريت پسماند
شهرداري تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 19/6/91 در روزنامه در خصوص تخليه مخازن زباله در روزهاي گرم، به آگاهي مي رساند، خودروهاي حمل پسماند علاوه بر تخليه مخازن در زمان مقرر (ساعت 9 شب)، طي روز و ساعات مختلف نيز اقدام به جمع آوري و تخليه زباله از مخازن در سطح شهر مي نمايند. عليهذا در صورتي كه محدوده خاصي موردنظر شهروند محترم مي باشد طي تماس با تلفن 137 اعلام مي گردد تا در اسرع وقت اقدام لازم به عمل آيد.»
پاسخ روابط عمومي شركت راه آهن شهري
تهران و حومه (مترو)
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه، صفحه 9، مورخ 15/6/91 با مضمون تنديس ايستگاه وليعصر(عج) مترو، به اطلاع مي رساند با توجه به بررسي هاي به عمل آمده از سوي كارشناسان اين شركت از كارهاي هنري ايستگاه، نمادي شبيه آنچه كه اعلام شده به چشم نمي خورد، لذا خواهشمند است محل دقيق نصب اعلام گردد تا موارد بررسي و اقدامات مقتضي انجام شود.»
پاسخ روابط عمومي
وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي
در پاسخ به مطلب با عنوان «آيا رواست كه در طرح پزشك خانواده بانوان توسط آقايان معاينه شوند» مورخ 16/5/91 به آگاهي مي رساند: براساس بند 33 انتخاب پزشك خانواده به صورت اختياري و خانواري است. اما انتخاب فردي هم مشروط به درخواست سرپرست مقدور است و يكي از دلايل انتخاب فردي كه بارها به آن تاكيد كرده ايم رعايت طرح انطباق مي باشد. بنابراين هيچ اجباري در انتخاب پزشك وجود ندارد و تمامي افراد مي توانند با توجه به صلاحديد خود، اقدام به انتخاب پزشك خانواده خود نمايند.»
 


هافينگتون پست: آمريكا به جاي ايران خود را منزوي كرده است

هافينگتون پست در گزارشي با اشاره به موفقيت هاي اخير ايران در اجلاس عدم تعهد تأكيد كرد كه سياست هاي كنوني آمريكا نخواهد توانست ايران را منزوي كند و اين خود آمريكا است كه در حال منزوي شدن است.
روزنامه «هافينگتون پست» در اين مطلب به قلم «سرور كاشمري» عضو انديشكده آمريكايي «شوراي آتلانتيك» تأكيد كرد: سياست هاي آمريكا در خاورميانه به هيچ عنوان نمي تواند ايران را منزوي كند، بلكه اين خود آمريكا است كه در حال منزوي شدن است.
اين گزارش تصريح كرد: دو سوم كشورهاي عضو سازمان ملل اخيراً بيانيه اي را در حمايت از برنامه هسته اي ايران به امضا درآوردند و تحريم هاي يكجانبه آمريكا عليه جمهوري اسلامي را رد كردند.
نويسنده اين مقاله در ادامه نوشت: اين ها همه چراغ قرمزي است كه نشان مي دهد سياست هاي آمريكا با هدف منزوي كردن ايران به منظور توقف برنامه هسته اي اين كشور در حال منزوي كردن خود آمريكا است و اين حمايت صريح براي ايران در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران نمايان شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: شركت كنندگان در اين اجلاس تعداد بسيار زيادي از سران كشورهاي جهان را كه دوستان آمريكا نيز به شمار مي آيد، دربر مي گرفت از جمله «مانموهان سينگ» نخست وزير هند، «حامد كرزاي» رئيس جمهوري افغانستان، «حمد بن خليفه آل ثاني» امير قطر، ديگر مقامات عاليرتبه از كشورهاي حاشيه خليج فارس و «محمد مرسي» رئيس جمهوري مصر، كه البته حضور مرسي در ايران از آغاز انقلاب اسلامي در اين كشور بي سابقه بود.
كاشمري افزود: علاوه بر اين ها، هيئت نمايندگي چين نيز كه به رياست معاون نخست وزير اين كشور در اجلاس اخير تهران شركت كرد، بار ديگر بر حمايت پكن از حق ايران براي برخورداري از فناوري هسته اي تأكيد كرد.
وي در ادامه تأكيد كرد: در كنار مخالفت قاطع كشورهاي شركت كننده در اين اجلاس با تحريم هاي آمريكا عليه ايران، تهران موفقيت چشمگيري نيز در زمينه روابط عمومي به دست آورد چرا كه با وجود مخالفت هاي آمريكا و اسرائيل، «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل نيز دعوت ايران را پذيرفت و اعلام كرد، «من به قدرت ديپلماسي، گفت وگوها و تعامل اعتقاد دارم و اين دقيقاً همان چيزي است كه من در ديدارم از ايران انجام دادم.»
اين كارشناس ارشد انديشكده شوراي آتلانتيك همچنين تصريح كرد: در كنار همه اين ها، نمي توان فراموش كرد كه 120 كشور شركت كننده در اين اجلاس، ايران را به عنوان رئيس اين گروه براي سه سال آينده انتخاب كردند.
وي افزود: اگر شما تصور مي كنيد كه جنبش عدم تعهد تنها يك گروه از كشورهاي مخالف آمريكا است، كاملاً در اشتباه هستيد. اين يك گروه مستقل است كه كشورهاي عضو آن 76 درصد از ذخاير نفتي جهان و 66 درصد از ذخاير گاز طبيعي جهاني را در خود جاي داده اند.
اين مقاله در ادامه تأكيد كرد: اگر ايران امنيت و اولويت هاي ملي خود را در خطر ببيند قطعاً قابليت هسته اي خود را تقويت خواهد كرد و البته به عنوان يك كشور مقتدر و عضو پيمان منع گسترش هسته اي (ان پي تي) نيز حق چنين اقدامي را دارد. هرچند غرب ممكن است اين قضيه را اين طور نبيند اما به هر حال دو سوم از كشورهاي عضو سازمان ملل اين حق را به ايران مي دهند و ديگر زمان آن رسيده تا اين حقيقت به رسميت شناخته شود و سياست آمريكا نيز بازبيني شده به طوري كه بتواند اين موضوع را منعكس كند.
وي همچنين ادامه داد: هرچند آمريكا ممكن است به راه خود در اين مسير ادامه دهد و احتمالاً وارد جنگ با ايران نيز بشود اما چنين سياست خارجي در نهايت يك فاجعه خواهد بود و امنيت و اقتصاد خود آمريكا را تضعيف خواهد كرد و در نهايت نيز اعتبار واشنگتن در خاورميانه را نابود خواهد كرد و حتي موقعيت اسرائيل به عنوان نزديك ترين متحد آمريكا در خاورميانه را بيش از پيش به خطر خواهد انداخت.
به گزارش فارس، اين كارشناس انديشكده آمريكايي شوراي آتلانتيك در پايان تصريح كرد: بنابراين، زمان آن رسيده تا آمريكا اين موضوع را مورد بحث قرار دهد كه آيا سياست كنوني اين كشور در ممانعت به عمل آوردن از دستيابي به قابليت هسته اي سياست معناداري است يا خير. اگر دو سوم از كشورهاي عضو سازمان ملل تصور مي كنند كه اين سياست درستي نيست، پس دليل خوبي وجود دارد كه بگوييم اين طور نيست.


با تمديد معافيت ژاپن و 10 كشور اروپايي ناكارآمدي تحريم ايران

آمريكا بار ديگر عقب نشست

آمريكا بار ديگر از آغاز تحريم هاي نفتي عليه ايران 11 خريدار نفت كشورمان را از اين تحريم ها معاف كرد.
هيلاري كلينتون در اين راستا اعلام كرد آمريكا معافيت ها در قبال ژاپن و 10 كشور ديگر در رابطه با تحريم ايران را تجديد كرده است.
وزير خارجه آمريكا دليل تجديد اين معافيت را كاهش ميزان خريد نفت اين كشورها از ايران اعلام كرد دليلي كه 6 ماه پيش نيز از آن سخن گفته بود.
ژاپن، فرانسه، انگليس، آلمان، ايتاليا، لهستان، هلند، يونان، اسپانيا، چك و بلژيك 11 كشوري هستند كه وزارت خارجه آمريكا روز جمعه معافيت آنها از تحريم نفتي ايران را تمديد كرده است.
گفتني است وزارت خارجه آمريكا فروردين ماه امسال يازده كشور را از تحريم هاي نفتي عليه ايران معاف كرد و جمعه گذشته نيز با عقب نشيني مجدد اين كشورها را براي بار دوم مورد معافيت قرار داد.
به دنبال خروج ژاپن و 10 كشور اروپايي از فهرست تحريم هاي نفتي آمريكا عليه ايران وزارت خارجه آمريكا خردادماه امسال 7 كشور هند، مالزي، آفريقاي جنوبي، سريلانكا و تايوان را نيز مورد معافيت قرار داد تا شكست واشنگتن در تحريم ها بر ضد كشورمان نمايان تر شود.
28 ژوئن نيز دولت آمريكا در يك عقب نشيني ديگر چين و سنگاپور را نيز از تحريم هاي نفتي عليه كشورمان معاف كرد.
با اين تصميم تمام 20 مشتري عمده نفت ايران از تحريم هاي آمريكا معاف شدند تا شكست تحريم ها براي همگان روشن شود.
ايران با كمبود مشتري نفت مواجه نمي شود
پايگاه اينترنتي ال مانيتور نيز در مقاله اي به تشريح شرايط ايران پس از اجلاس غيرمتعهدها پرداخته و نوشت: ايران در طول بحران اقتصادي جهان با كمبود مشتري نفت مواجه نمي شود.
اين پايگاه اينترنتي ادامه داد: ايران با دستيابي به بازارهاي مشترك اجلاس نم براي نفت و گاز ايران تحريم هاي بين المللي را دور خواهد زد.
ال مانيتور نوشت: برخي از مهمترين خريداران كشورهاي آسياي مركزي، آفريقايي و هند هستند.
از سوي ديگر يك خبرگزاري آمريكايي نوشت با وجود تحميل تحريم هاي ضدايراني هنوز هم شركت هاي آمريكايي راه فروش محصولات خود در ايران را پيدا مي كنند.
آسوشيتدپرس در گزارشي نوشت اينكه هنوز كالاهاي آمريكايي مي توانند با وجود تحريم ها وارد بازار ايران شوند درس عبرتي است براي زماني كه تلاش غربي ها جهت منزوي كردن اقتصاد ايران به مشكلات شديدي برخورد مي كند.
آسوشيتدپرس ادامه داد: اقتصاد ايران روابط خود را با آسيا كه توزيع كنندگان در آنجا به عنوان يك واسطه براي ارسال كالاهاي آمريكايي و غيره به تجار ايراني عمل مي كنند تشديد كرده است.
براساس اين گزارش موسسه صلح آمريكا با استناد به دولت اين كشور آمار و ارقامي ارائه كرده است كه نشان مي دهد كه شركت هاي آمريكايي سال گذشته ميلادي مبلغي معادل 229 ميليون دلار كالاهايي را به ايران صادر كرده اند.


سردبير مجله روسي:

برگزاري موفق اجلاس غيرمتعهدها جايگاه ايران در سطح جهان را ارتقا بخشيد

سردبير مجله روسي «ژئوپليتيك» اعلام كرد: برگزاري موفق اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران، موقعيت و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در سطح جهاني را ارتقا بخشيد.
به گزارش ايرنا، لئونيد ساوين روز شنبه در مقاله اي در پايگاه اينترنتي روسي «ايران رو» نوشت: شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران نقطه عطفي در حركت بسياري از قدرت ها و ملت ها به سوي برقراري نظام چند قطبي در دنياي در حال تغيير و تحول بود.
وي افزود: برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها به عنوان دومين تشكل سياسي بزرگ جهاني بعد از مجمع عمومي سازمان ملل متحد است در ايران به مانند يكي از مراكز مقاومت واقعي با سلطه جهاني آمريكا و مدعي نقش يكي از قطب هاي سياسي آينده اوراسيا، اهميت فراوان دارد.
سردبير مجله «ژئوپليتيك» اضافه كرد: حضور سران 120كشور در ايران در شرايطي كه ايالات متحده آمريكا آن جو غيردوستانه اي ايجاد كرده و تنش آفريني مي كند، حركت نمادين از طرف كشورهاي متحد واشنگتن مبني بر عزم آنها براي خارج شدن از زير سلطه قدرت هاي استكباري بود.
وي ادامه داد: اجلاس غيرمتعهدها در تهران نشان داد كه اين كشورها مي خواهند از قيد روابط ارباب رعيتي رها شده و نظام جديد مناسبات بين المللي را به وجود آورند كه بر رفتار سنجيده و عادلانه استوار باشد.
نويسنده مقاله خاطرنشان كرده است: در حال حاضر كه نظام دو قطبي متكي به دو ابرقدرت آمريكا و شوروي از بين رفته است، جنبش غيرمتعهدها مي تواند به تكيه گاه نيرومند راهبرد بين المللي برقراري نظام جهاني چند قطبي تبديل شود.
سردبير مجله روسي «ژئوپليتيك» در مقاله خود به توجه خاص آيت الله خامنه اي رهبر معظم كشورمان به مساله برپايي نظام چند قطبي جهاني اشاره كرد و نوشت: رهبر انقلاب ايران به ضرورت نوسازي سازمان ملل تاكيد و خاطرنشان كرد كه كشورهاي غربي به صورت يكجانبه برنامه هاي خود را به ديگران تحميل مي كنند كه اين امر به اصول دموكراسي لطمه مي زند.
ساوين اضافه كرد: آيت الله خامنه اي همچنين به فعاليت غيرسازنده رسانه هاي گروهي انحصاري غربي و مساله سلاح هاي كشتار دسته جمعي در سطح جهاني به عنوان مسايل مهم بشريت اشاره و بر ضرورت تحقق نظريه «خاورميانه بدون سلاح هاي هسته اي» تاكيد كرد.
«لئونيد ساوين» درباره تاثيرات و دستاوردهاي اجلاس غيرمتعهدها در تهران در حوزه روابط بين الملل اظهار داشت: برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران شكست بزرگي براي توطئه هاي آمريكا بود.
وي افزود: ايالات متحده آمريكا و اقمار آن مخالف برگزاري اجلاس تهران بودند و با جنبش غيرمتعهدها هم بخاطر ماهيت ضد استعماري آن مخالفت مي كنند.
ساوين نوشت: اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در تهران پيروزي بزرگي براي ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود.
وي افزود: ايران با برگزاري موفق اجلاس توانست ادعاهاي غرب و اسرائيل مبني بر انزواي بين المللي اين كشور را رد كند و به جهانيان نشان دهد كه بيش از آمريكا دوست و متحد دارد.
سردبير مجله «ژئوپليتيك» روسيه، حمايت سران 120 كشور جهان از برنامه هسته اي ايران را مهمترين دستاورد اجلاس تهران عنوان و خاطرنشان كرد: ايران با اين پيروزي درخشان توانست با دست پر در اجلاس شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي حضور يابد.
 


بهار عربي كجا بود؟! اين همان انقلاب اسلامي 57 است (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي وابسته به ضد انقلاب اعلام كرد حوادث اخير در كشورهاي اسلامي نشانه واهي بودن عنوان بهار عربي بود و آنچه واقعيت دارد انقلاب اسلامي است.
نويسنده سايت ايران امروز وابسته به گروهي از سلطنت طلبان خارج نشين ضمن عقده گشايي و فحاشي عليه مسلمانان معترض به آمريكا در كشورهاي مختلف يادآور شد: من همان موقع كه به مردم عوام ليبي براي انقلاب كمك كردند نوشتم كه اسلحه هايي كه كشورهاي غربي مي دهند، سرانجام عليه بيگانه و غرب به كار گرفته خواهد شد. حالا در تكميل بهار عربي سفير كبير آمريكا را به همراه سه نفر ديگر در بنغازي كشته اند. آيا بهاري از اين خرم تر مي توان سراغ گرفت؟!
نويسنده سايت سلطنت طلب ادامه مي دهد: به گمان من بهار عربي نيز مانند بهار آزادي سال 57 در ايران بود كه چند ماه بعد تبديل به زمهرير شد. هنوز نسيم خنك بهار آزادي در كشورهاي عربي به درستي حس نشده بود كه سرماي زمهرير استبداد دين بر محيط و اجتماع حكمفرما شد. نخست در قاهره به مشروب فروشيها حمله كردند؛ بعد در انتخابات مجلس نمايندگان مصر دينداران قشري برنده شدند؛ سپس خانم گوينده تلويزيون قاهره به زير حجاب اسلامي رفت؛ و سرانجام الله اكبر گويان به سفارت آمريكا حمله كرده و پرچم الله اكبر و محمدرسول الله برافراشته شد. به اين ترتيب، تاريخ طلوع و غروب بهار آزادي ايران به همان روال در اين كشورهاي عرب زبان نيز تكرار گشت. بهار عربي طنز تلخي است و سرنوشت آن نيز در همين تظاهرات اخير عليه آمريكا ديده مي شود.
 


دست و پا زدن بي حاصل افراطيون در باتلاق تقلب (خبر ويژه)

برخلاف تكاپوي خاتمي براي امكان حضور اصلاح طلبان در انتخابات آينده، عضو مركزيت حزب مشاركت مي گويد با وضعيت فعلي شركت در انتخابات رياست جمهوري منتفي است.
علي شكوري راد در مصاحبه با يك هفته نامه كه مي گويد امكان چاپ نيافته، گفته است: اصلاح طلب ها در انتخابات مجلس انسجام زيادي از خود نشان دادند وقتي آقاي خاتمي معيارهاي شركت در انتخابات را طرح كرد و گفت اگر تحقق يابد شركت مي كنيم اگر نه امكان شركت سلب مي شود تقريبا يك اجماع خوبي سر اين موضوع شكل گرفت و تا آخر خط هم اين انسجام باقي بود. موارد نقضش آنقدر كم بود كه قابل ملاحظه نبود؛ به جز راي دادن شخص آقاي خاتمي كه كمي بحث برانگيز شد(!)
وي همچنين با برحذر داشتن اصلاح طلبان از حضور در انتخابات گفته است: تعدادي از نيروها در زندان هستند و خلاصه عرصه را تنگ كرده اند. از طرفي با اين مجريان و ناظران و رسانه هاي حكومتي تضمين لازم براي انتخابات آزاد وجود ندارد و اينها همه عواملي است كه بسياري از اصلاح طلب ها را منصرف مي كند كه به انتخابات به عنوان يك فرصت واقعي نگاه كنند. آنها مي گويند: «انتخابات آينده انتخابات ما نيست»، نه مي توانيم به مجريان انتخابات اعتماد كنيم كه آراء را واقعي بخوانند و نه به ناظران كه صلاحيت ها را درست بررسي و عادلانه اعلام نظر كنند. از همه اينها هم كه بگذريم در طرف مقابل اين صرافت يافت نمي شود كه در انتخابات آينده اگر يك نامزد، به هر اندازه اصلاح طلب، انتخاب شود بگذارند كه كار كرده و برنامه اش را اجرا كند.
اين عضو حزب منحله مشاركت ضمن گفتمان همكاري حزب متبوع خود با طيف هاي مختلف ضدانقلاب كه از جمله در ارتباطات عناصر فراري اين حزب با گروهك ها جلوه گر است، مدعي شده «ما پوزيسيوني هستيم كه از قدرت بركناريم و در حقيقت اين اپوزيسيون است كه الان قدرت را در دست گرفته است».
اتخاذ اين سياست كبكي! در حالي است كه در تجمعات مربوط به فتنه سبز عليه اسلام و جمهوري اسلامي و ولايت فقيه و امام و رهبري هتاكي صورت گرفت اما با اين حال جريان نفاق مدعي اصلاحات به همكاري خود با محافل ضد انقلاب ادامه داد و حتي اوباش ضدانقلاب را مردمان خداجو توصيف كردند و تا به امروز هم حاضر نشده اند عليه اين تحركات زنجيره اي ضدانقلاب موضع بگيرند.
شكوري راد در ادامه اين مصاحبه گفته است: با شرايط موجود هيچ چشم اندازي براي شركت اصلاح طلبان در انتخابات آينده وجود ندارد... جناح حاكم حتي خاتمي را تحمل نمي كنند. او حتي اگر بيايد و تاييد هم بشود، بعيد است او را تحمل كنند.
وي با اذعان به بن بست به وجود آمده براي فتنه گران مي گويد: يكي از اصلاح طلب ها كه قصد داشت براي انتخابات بيايد با دوستانش مشورت كرده بود. آنها به او گفته بودند اگر بخواهي بيايي اول آنها مي گويند بايد تاييد كني كه در انتخابات گذشته تقلب نشده است اگر تاييد نكني كه آنها نيز تو را تاييد نمي كنند اگر بكني كه بخش مهمي از رايت مي ريزد. بعد هم اگر تاييد كردي دست برنمي دارند مي گويند بايد به اصطلاح خودشان سران فتنه را محكوم كني و مرزبندي كني اگر نكني، تاييد نمي شوي. اگر بكني، كه رفته اي بيرون دايره اصلاح طلبي و چيزهاي ديگري هم از تو خواهند خواست كه اگر اجابت بكني كه ديگر آن وقت اصلاح طلب نيستي. بنابراين از ما چه انتظاري داري؟
گفتني است عضو حزب مشاركت به دلايل كاملا روشن سعي كرده صورت مسئله را عوض كند چرا كه به فرض محال تاييد صلاحيت نامزد مورد حمايت افراطيون، آنها بايد توضيح دهند كه چگونه هم ادعاي بي پايه تقلب را مطرح كرده اند و هم مجددا در همان مكانيزم انتخاباتي وارد مي شوند؟ در واقع مسئله اول تاييد يا عدم تاييد نامزد آنها نيست بلكه آنها در يك بن بست خود ساخته افتاده اند و حالا هم با عنايت به تحركات خاتمي نگرانند كه مجددا مانند انتخابات مجلس نهم، سكه يك پول شوند و تمام رشته هاي خود را توسط امثال خاتمي پنبه شده ببينند.


نگهبان كنسولگري گفت تعهد من به رسول خدا(ص) است نه سفير آمريكا (خبر ويژه)

يك نگهبان كنسولگري آمريكا در بنغازي درباره اينكه چرا مانع از حمله به كنسولگري ايالات متحده نشده مي گويد اولين و آخرين پايبندي من به پيامبر اسلام(ص) است و نه كنسولگري آمريكا.
روزنامه القدس العربي درباره انفجار غيرت مسلمين براي دفاع از ساحت پيامبر اعظم(ص) نوشت: هدف از توليد فيلم اهانت به مقدسات اسلامي، فتنه انگيزي و ايجاد درگيري و زد و خورد بين مسلمانان و مسيحيان در مصر و ديگر كشورهاي عربي بود، ولي آنچه كه اتفاق افتاد كاملا برعكس انتظار آنها بود. در تظاهرات اعتراض آميز مقابل سفارتخانه هاي آمريكا ديديم كه مسيحيان شانه به شانه مسلمانان حركت كردند، و حتي اگر بگوييم برخي از آنها خشمگين تر بودند، مبالغه نكرده ايم.
عبدالباري العطوان سردبير القدس العربي مي نويسد: اين فيلم توهين آميز و مشمئزكننده، پيروان همه مذاهب اسلامي را متحد كرد و همه اختلافاتي را كه طي ماه هاي اخير بين آنها به وجود آمده بود، از بين برد.
وي خاطر نشان كرد: يكي از نگهبانان كنسولگري آمريكا در بنغازي در پاسخ به اين سأال كه چرا مانع از حمله به اين كنسولگري و كشته شدن سفير و سه ديپلمات آمريكايي نشده، تاكيد كرد كه با مسلمانان همدردي كرده است. وي گفت كه بين دو گزينه مسلمانان خشمگين و معترض به اهانت به اسلام و سفير آمريكا و كنسولگري آن، برادران مسلمانش را انتخاب كرده؛ زيرا اولين و آخرين پايبندي او پيامبر است و نه سفير و كنسولگري آمريكا.
عطوان با اشاره به اظهار تعجب وزير خارجه آمريكا در خصوص حمله به كنسولگري اين كشور در بنغازي، گفت: هيلاري كلينتون و اكثر مراكز مطالعات و تحقيقات كه مدعي آگاهي از امور اسلام و خاورميانه هستند، اين واكنش را درك نمي كنند؛ به همين دليل كلينتون از واكنش ليبيايي ها متعجب شد.
عطوان با اشاره به توهين هاي مكرر در دنيا به مسلمانان و مقدسات آنها، مانند كشيدن كاريكاتورهاي توهين آميز، سوزاندن نسخه هايي از قرآن كريم، اهانت به اجساد مسلمانان كشته شده در افغانستان، اشغال اراضي اسلامي، يهودي سازي قدس و به رسميت شناختن اشغال سرزمين فلسطين، گفت: از كشته شدن افراد در حوادث خونبار و واكنش هاي تند به سفارتخانه هايي كه بايد طبق قوانين بين المللي امن باشند متاسفيم؛ ولي آيا با اشغال كشورها و قتل صدها هزار نفر، اين قوانين نقض نمي شود؟!
عطوان تاكيد كرد: شديدترين حملات به سفارتخانه هاي آمريكا در پايتخت كشورهايي صورت گرفت كه از ديكتاتورها آزاد شده و مردم دولتهاي اسلامي را برگزيدند، تا از اين راه انزجارشان را از سالها ستمگري حاكماني مانند حسني مبارك و زين العابدين بن علي كه از سوي آمريكا حمايت مي شدند، نشان دهند.


مخالفت اكثريت مردم تركيه با سياست هاي ضد ايراني اوباما (خبر ويژه)

75 درصد مردم تركيه سياست هاي باراك اوباما عليه ايران را اشتباه مي دانند.
يك موسسه پژوهشي آمريكايي موسوم به صندوق مارشال ضمن انتشار نتايج تحقيقات خود اعلام كرد: 75 درصد شهروندان تركيه مخالف سياست هاي ضد ايراني اوباما هستند و 66درصد آنها سياست هاي واشنگتن درباره افغانستان را قبول ندارند. 75 درصد مردم تركيه خواهان همكاري با كشورهاي آسيايي به جاي آمريكا شده اند.
69 درصد مردم تركيه در اين تحقيق مخالف هرگونه عمليات نظامي عليه ايران به دليل برنامه هسته اي اين كشور هستند.
طبق اين تحقيق 57 درصد مردم تركيه اعتقاد دارند كه تركيه بايد خود را از رخدادهاي سوريه دور نگه دارد و تنها 32 درصد اعتقاد به مداخله تركيه در سوريه دارند.


تحريم هاي سخت را وضع كرده ايم كه ايران آنها را دور بزند؟! (خبر ويژه)

ايران با موفقيت تحريم هاي آمريكا را دور مي زند و برخي بانك هاي اروپايي نيز در اين زمينه با ايران همكاري مي كنند.
روزنامه وال استريت ژورنال در گزارشي نوشت: ايران تحريم هاي دولت آمريكا را كه سخت ترين تحريم ها از سوي اوباما اعلام شده، با انواع روش ها از جمله مبادلات پاياپاي و بيمه نفت كش ها دور مي زند. تهران اكنون با وجود اعمال تحريم هاي سخت توسط آمريكا، از راه هاي قانوني اقدام به دور زدن تحريم ها مي كند و راه هاي مختلفي براي فروش نفت خود در بازارهاي آسيايي- با وجود مشكلات بانكي- پيدا كرده است و مدام راه هاي فرار تازه اي مي يابد.
اين روزنامه همچنين گزارش داد: برخي بانك هاي اروپايي به تحريم ايران اهميت نمي دهند و با وجود فشارهاي آمريكا همچنان روابط مالي خود با جمهوري اسلامي را حفظ كرده اند از جمله دويچه بانك آلمان، «بي ان پي پاري با»ي فرانسه،اچ اس بي سي انگليس، آي ان جي هلند و بانكو استاتدر اسپانيا. به عنوان مثال برخي از اين بانك ها تا رقم دو ميليارد و هشت صد ميليون دلار مبادلات پولي با ايران داشته اند.
اين روزنامه آمريكايي مي نويسد: ارقام دقيق حجم داد و ستدها براي آگاهي عمومي منتشر نشده اند ولي مطالعه مدارك رسمي كه گزارشگر روزنامه مشاهده كرده، از معاملات چندين ميليارد يورويي با ايران حكايت مي كنند.
به نوشته وال استريت ژورنال، به رغم تلاش هاي ايالات متحده براي منزوي ساختن جمهوري اسلامي، اين داد و ستدها نشانه تداوم دسترسي حكومت ايران به سيستم مالي جهاني است.


مقامات اسرائيل بلوف نمي زنند خودزني مي كنند (خبر ويژه)

بلوف هاي بي سرانجام اسرائيل عليه ايران، چالشي بزرگ و لطمه اي جبران ناپذير به اعتبار تل آويو است.
داليا داساكين تحليلگر انديشكده آمريكايي «رند» ضمن تاكيد بر تحليل فوق معتقد است رجزخواني هاي بي حاصل مقامات اسرائيل نظير نتانياهو و ايهود باراك چالش هاي بزرگتري را براي رژيم اسرائيل در پي دارد. به گزارش خبرگزاري قدس وي مي نويسد: اكثر مقامات نظامي و امنيتي اسرائيل مخالف حمله به ايران هستند و نخبگان امنيتي اسرائيل نيز بر اين عقيده اند كه حمله نظامي نه تنها نمي تواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند بلكه ممكن است به ايران انگيزه بيشتري براي ادامه برنامه هاي خود بدهد.
«داساكين» مي افزايد: نخست وزير «بنيامين نتانياهو» و وزير جنگ «ايهود باراك» كه به جانبداري از گزينه نظامي شهره هستند بجاي كسب شهرت داخلي و بين المللي حاصل از اين بلوف ها نه تنها اعتبار خود بلكه رژيم اسرائيل را به خطر انداخته اند. سران اسرائيل بايد بدانند با اين تهديدهاي توخالي و عمل نكردن به آن، اسرائيل را با چالشي بسيار بزرگتر از آنچه كه با آن دست به گريبان است مواجه خواهند كرد كه اعتبار آنها را، هم در ميان مردم خود و هم در خارج از بين خواهد برد. همچنين كارآمدي چنين تهديدهايي در تهييج فشار بين المللي عليه ايران نيز در يك نقطه مشخص كاهش مي يابد و ما اكنون تقريبا به اين نقطه رسيده ايم.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14