(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 شهریور 1391 - شماره 20307

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گلوبال ريسرچ: آژانس اعتراف كند انحرافي در برنامه هسته اي ايران وجود ندارد
آيت الله نوري همداني: مسلمانان در مقابل توطئه مستكبران ساكت ننشينند
با نمايش 80 نشريه نخستين نمايشگاه نشريات خانوادگي گشايش يافت
در مكتب امام
شرايط نزول بركات آسماني
ديدار شوراي مركزي جبهه پايداري با آيت الله مصباح يزدي
لاريجاني خبر داد
مذاكره با شوراي نگهبان براي افزايش اختيارات اجرايي شوراها
واكنش بروجردي به ادعاي يك روزنامه كويتي
خبرسازي ها عليه ايران براي شكست اتحاد كشورهاي اسلامي است
دومين تماس تلفني ربوده شدگان هلال احمر با خانواده هايشان
افسر پيشين سيا: دلايل اسرائيل براي حمله به ايران ساختگي است
نماينده ارامنه جنوب كشور: آمريكا به دنبال تفرقه افكني ميان اديان توحيدي است
نتيجه معكوس


گلوبال ريسرچ: آژانس اعتراف كند انحرافي در برنامه هسته اي ايران وجود ندارد

پايگاه اينترنتي «گلوبال ريسرچ» نوشت: آژانس بين المللي انرژي اتمي تهمت هاي هميشگي عليه ايران را تكرار و رسانه هاي غربي آن را برجسته مي كنند. آمريكا و اسرائيل نيز همان دروغ را كه بهانه جنگ عراق كردند، بهانه جنگ با ايران مي كنند.
به گزارش فارس، اين پايگاه در مقاله اي به قلم «بنجامين اسكت» مي نويسد: از جمله تهمت هاي آژانس و رسانه هاي غربي به ايران اين است كه همكاري لازم را با آژانس نمي كند، سانتريفيوژها را دو برابر كرده اند و اجازه بازرسي سايت پارچين را نمي دهند، در صورتي كه ايران كمال همكاري را با آژانس دارد، سانتريفيوژهايش بيشتر از تعدادي كه گفته بودند نشده و سايت پارچين هم نظامي است، نه هسته اي و آژانس حق بازرسي آن را ندارد.
براساس اين گزارش، آژانس بين المللي انرژي هسته اي در گزارش اخيرش، همان تهمت هاي هميشگي به ايران «مبني بر عدم همكاري هاي لازم» را تكرار مي كند. آژانس در ادامه مدعي مي شود كه «نمي تواند در مورد فقدان مواد و فعاليت هاي هسته اي ذكر نشده در ايران اطمينان حاصل كند و بنابراين نتيجه بگيرد كه تمامي مواد هسته اي در ايران براي فعاليت هاي هسته اي صلح آميز است.» تعجبي ندارد كه رسانه هاي جريان غالب، با خوشحالي هرچه تمام تر اين مدعيات را دريافت كرده و بر آنها تاكيد مي كنند. يكي از اين مظنونين هميشگي «نيويورك تايمز» است كه اشاره كرده ايران در طول تابستان «تعداد سانتريفيوژهاي تاسيسات زيرزميني قم را دو برابر كرده است».
يافته هاي اخير آژانس چيزي جز اظهارات سه سال پيش ايران نيست
گلوبال ريسرچ مي افزايد: اما اين فرايند، چيزي جز آنچه ايران سه سال پيش عنوان كرد نيست. همانطور كه در گزارش نوامبر 2009 آژانس بين المللي انرژي هسته اي هم مي بينيم، «آژانس بين المللي انرژي هسته اي اظهارات ايران مبني بر اينكه اين تاسيسات 16 آبشار و تعداد تقريبي 3 هزار سانتريفيوژ 1-P دارد را تأييد كرد، هرچند كه مقامات ايران خاطرنشان كردند در صورتي كه تصميم نصب سانتريفيوژهاي ديگري اتخاذ شود، اين تاسيسات مي تواند سانتريفيوژهايي با طراحي پيشرفته تر را نيز در خود جاي دهد. ايران گفته كه اين تاسيسات در سال 2011 راه اندازي خواهد شد.»
سانتريفيوژهاي ايران براي ساخت سلاح هسته اي
كار نمي كنند
آن طور كه در گزارش آژانس مي بينيم، تمامي غني سازي هايي كه در تاسيسات فردو و همچنين نطنز صورت مي گيرد با استفاده از سانتريفيوژهاي نوع 1-IR است كه اين نوع سانتريفيوژ به كار غني سازي با درصد بالاي اورانيوم نمي آيد.
در واقع، پاكستان هم در دهه 80 اين سيستم ها را جايگزين كرد تا بتواند سلاح هاي هسته اي خود را بسازد؛ «به همين دليل بود كه «عبدالغدير خان» [دانشمند هسته اي پاكستان و بنيان گذار پروژه ساخت بمب هسته اي در اين كشور] در دهه1980 شخصا از روش كار با سانتريفيوژ هاي 1-P دست كشيد و سانتريفيوژهاي كارآمدتري طراحي كرد كه امروز در پاكستان استفاده مي شوند.»
«كريستينا والروند»، تحليلگر پژوهشي «موسسه علم و امنيت بين الملل» نيز به اين سانتريفيوژها اشاره كرد.
جنگ طلبان اسرائيل و آمريكا براي حمله به ايران به هر تهمتي چنگ مي زنند
آيا امكانش هست كه ايران ماشين هاي پيشرفته اي نصب نكرده باشد تا «بهانه» حمله دست جنگ طلبان اسرائيل/آمريكا ندهد؟ روشن است احزابي كه خواستار حمله به ايران هستند بر هيچ تهمت ساختگي، هرچقدر هم كه بي معني و بي پايه باشد، چشم نبسته اند.
هيچ مدركي دال بر صلح آميز نبودن غني سازي هسته اي
در ايران يافت نشده است
به علاوه، برخلاف اسرائيل، ايران به معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي پيوسته است. اين معاهده اجازه ساخت سلاح هسته اي را نمي دهد، غني سازي فقط به منظور استفاده در اهداف صلح آميز مجاز شمرده شده است. ديده بان ها هنوز نتوانسته اند هيچ مدركي دال بر صلح آميز نبودن غني سازي هسته اي در ايران بيابند و اين در حالي است كه به تاسيسات هسته اي ايران دسترسي مداومي دارند.
پارچين سايت هسته اي نيست كه اجازه بازرسي آن داده شود
به رغم اين موضوع، آژانس خواستار دسترسي به منطقه نظامي پارچين شده است اما، طبق قوانين معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي، برآوردن اين گونه شرايط اجباري نيست. «جليل جعفري» نماينده مجلس ايران، دليل اجتناب ايران از صدور اجازه به بازرسان آژانس براي بازديد از پارچين را اين طور شرح مي دهد: «در يكي از عبارات گزارش، مسئله بازرسي پايگاه پارچين را بار ديگر ذكر كرده اند اما مسئله اي كه بايد در نظر داشت اين است كه در پارچين هيچ گونه فعاليت هسته اي صورت نگرفته و اين پايگاه صرفا نظامي است و در هيچ كدام از بندهاي مندرج در معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي اجازه بازرسي پايگاه هاي نظامي صادر نشده است.»
 


آيت الله نوري همداني: مسلمانان در مقابل توطئه مستكبران ساكت ننشينند

حضرت آيت الله حسين نوري همداني از مراجع عظام تقليد تأكيد كرد كه از همه مسلمانان درخواست مي كنيم كه در مقابل توطئه سران استكبار و رژيم صهيونيستي ساكت ننشينند.
حضرت آيت الله نوري همداني، روز شنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد «اعظم» قم با اشاره به توليد فيلم موهن عليه نبي مكرم اسلام، از مسلمين خواست تا جواب دندان شكني به مستكبران بدهند تا ديگر به فكر توهين به مقدسات مسلمانان نباشند.
وي اظهار داشت: سران استكبار در دشمني با مسلمانان راهي را در پيش گرفته اند كه در زمان رسول الله، ابوجهل ها و ابولهب ها با پيامبر اسلام به دشمني مي پرداختند.
وي با بيان اين كه انقلاب اسلامي، منشأ جنبش بيداري اسلامي در كل جهان شده است، افزود: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي، دشمنان اسلام و قرآن با دسيسه هاي فراوان درصدد مقابله با انقلاب برآمدند، ولي هميشه با شكست مواجه شدند.
آيت الله نوري همداني با اشاره به ايستادگي قاطع امام راحل در برابر حماقت هاي دشمنان، گفت: ايشان با قاطعيت در مقابل سلمان رشدي ايستاده و حكم ارتداد آن كافر را صادر و به جهانيان ثابت كردند كه حركت هاي توهين به مقدسات اسلامي جرياني است كه توسط استكبار جهاني برنامه ريزي و اجرا مي شود.
وي با بيان اين كه سران استكبار و اسرائيل از بيداري اسلامي به وحشت افتاده اند، تصريح كرد: دشمنان و رژيم صهيونيستي، ترس خود را از طريق توهين به مقدسات مسلمانان نشان مي دهند.
اين مرجع تقليد همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس نم در تهران خاطرنشان كرد: همان طوري كه در اجلاس تهران 120 كشور اذعان كردند، رژيم صهيونيستي به پايان خط خود رسيده است و سران استكبار بايد بدانند كه با اين حماقت ها نمي توانند گسترش اسلام را كه دين جهاني است، بگيرند.
يك فعال صهيونيستي مقيم آمريكا با همكاري تعدادي از قبطيان مصري مهاجر در آمريكا و «تري جونز» كشيش افراطي آمريكايي، اقدام به ساخت فيلمي شرم آور در توهين به پيامبر اكرم(ص) و دين اسلام كرده اند. اين فيلم به كارگرداني «سام باسيل»، با دو نام «برائت از مسلمانان» و «زندگي محمد(ص) رسول اسلام» حاوي صحنه ها و توهين هايي به ساحت پيامبر اكرم(ص) است.


با نمايش 80 نشريه نخستين نمايشگاه نشريات خانوادگي گشايش يافت

نخستين نمايشگاه نشريات خانوادگي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گشايش يافت.
در اين نمايشگاه كه در مركز آفرينش هاي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برپا شده است، 80 نشريه در 56 غرفه به نمايش درآمده اند.
ارتقاي آگاهي هاي عمومي، افزايش سواد بصري و قدرت تشخيص، انتخاب و نقد رسانه ها از سوي مردم، صيانت از نهاد خانواده به عنوان ركن قوام بخش فرهنگ عمومي كه همواره آماج تهاجم فرهنگي است، ارائه استانداردهاي لازم براي نشريات خانواده با برگزاري نشست هاي مختلف و معرفي آثار برتر و نقد و بررسي اين نشريات با حضور كارشناسان از اهداف برگزاري اين نمايشگاه است. همچنين دفاع از اعتبار، هويت و حيثيت نشريات خانوادگي و مطبوعاتي كه براي عموم توليد مي شوند و مرزبندي ميان نشريات عامه پسند و نشريات زرد و همچنين حمايت از نشرياتي كه مخاطب عمومي دارند، از ديگر اهداف برگزاري اين نمايشگاه عنوان شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از بازديد، جملاتي را در دفتر يادگاري نمايشگاه نوشت و بيانيه مديران مسئول، دبيران و سردبيران حوزه مطبوعات را درمحكوم كردن اهانت سنگين نظام سلطه رسانه اي به پيامبر گرامي اسلام امضا كرد.
نخستين نمايشگاه نشريات خانوادگي تا 30 شهريور در مركز آفرينش هاي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برپا خواهد بود.
 


در مكتب امام

هتك مؤمن عالم، موجب سلب عدالت است
«حيثيت و آبروي مؤمن در اسلام از بالاترين و والاترين مقام برخوردار است و هتك مؤمن، چه رسد به مؤمن عالم، از بزرگ ترين گناهان است و موجب سلب عدالت است.
صحيفه امام - ج 17 - ص 134


شرايط نزول بركات آسماني

همانطوري كه انسان دو بخش دارد، بدن و روح؛ يكي محسوس است كه عقل تجربي آن را درك مي كند، يكي معقول است كه عقل تجريدي آن را درك مي كند؛ جهان هم دو قسمت دارد؛ يك بخشش را علوم تجربي درك مي كند، يك بخشش را علوم تجريدي، يعني وجه الله؛ يك مطلب سوّمي هم هست و آن اين است كه مصالح ساختماني هم دو جور است؛ يك مصالح ساختماني است كه علوم تجربي آن را درك مي كند، مثل سيمان و گچ و آهن و امثال اينها؛ يك مصالح ساختماني است كه با چشم ديده نمي شود، با حق ساخته مي شود. فرمود: كلّ عالم، به حق خلق شده است؛ يعني مصالح ساختماني كه من در آفرينش عالم و آدم به كار بردم، اين حقيقت است؛ آنوقت مطلب چهارم روشن مي شود.
اگر كلّ عالم با حق ساخته شد، ما اگر باطل برويم، باطل بگوئيم؛ از هر طرف آسيب مي بينيم. كجا مي خواهيم برويم؟ اينجا باطل را قبول نمي كند. آسمان بروي، همين است؛ زمين بروي، همين است: هو الّذ ي ف ي السّماء لأ و ف ي الأرض لأ (1). حالا اگر بر فرض اين سفينه هاي با سرنشين، مسافران فراواني را به كرات بالا بردند؛اگر آنجا هم بناي ظلم بر پا باشد، نمي ماند ! فرمود: كلّ اين نظام به حق خلق شده است. فرمود: ما مصالح ساختماني غير حق در خلقت آسمان و زمين به كار نبرديم.
سعادت انسان در پيروي از حق
باروشن شدن اين 4 مطلب كه بعضي مبادي و بعضي نتايج است؛ آنوقت معلوم مي شود ما اگر به مقصد برسيم، چاره اي غير از اين نداريم كه در مسير حقيقت حركت كنيم، نه بيراهه برويم، نه راه كسي را ببنديم. بيراهه درواقع راه نيست، دروغ راه نيست، زير ميزي و رو ميزي راه نيست، اختلاس راه نيست !! الآن دراين كشور همه نعمت ها فراوان است؛ امّا متأسفانه تورّم داريد، گراني داريد، مشكل مسكن داريد ! اينها بايد بدانند اگر خداي ناكرده خلاف رفتند، خلاف، راه نيست؛ كجا مي خواهند بروند؟ هر طرف بسته است. فرمود: كلّ عالم پيچيده به حق است، شما كجا مي خواهيد فرار كنيد: ا ين تذهبون (2)، كجا مي خواهيد برويد؟! با چه راهي مي خواهيد خود را به مقصد برسانيد؟
از آن طرف فرمود: اگر شما برابر با اين ساختار نظام حركت كرديد، در و ديوار عالم به سود شماست: من يتّق الله يجعل له مخرجاً، فرمود: هيچ آدم با تقوائي در كار لنگ نمي ماند، بالأخره يك راه خروجي دارد؛ اين وعده قرآن كريم است. فرمود: هيچ كس ممكن نيست با تقوا باشد ودر بماند: من يتّق الله يجعل له مخرجاً. و يرزقه م ن ح يث لايحتس ب (3)؛ چه فردي و چه جمعي. از طرف ديگر در سوره مباركه اعراف فرمود: و لو انّ اهل القري آمنوا و اتّقوا لفتحنا عليه م بركات م ن السّماء و الأرض (4). اگر مردم يك منطقه متّقي باشند، نه فريب بدهند، نه فريب بخورند؛ ما همه بركات را به آنها مي دهيم.
نزول بركات، وابسته به لياقت مردم هر ديار
الآن اين همه ابرها مي آيد، اين بادها اينها را راهنمائي مي كند كه اينجا نبار، جاي ديگر بايد بباري ! ذات أقدس له فرمود: ما اينها را رهبري مي كنيم، براي اينها يك قائدي هست، براي اينها يك سائقي هست؛ اين بادها كه مي آيند مأمور ما هستند، اينها رسالت ما را دارند. رسول الله مصطلح نيستند، ولي رسالت الهي را دارند: و ارسلنا الرّياح لواق ح (5)، ما اينها را فرستاديم. اين ابرها كه حالا باردار شدند؛ ما براي اينها مثل غربال مجرا درست مي كنيم كه اينها شلنگي نبارند؛ اگر شلنگي باران بيايد همه آسيب مي بينند ! فرمود: فتري الودق يخرج م ن خ لال ه (6)، ما همان بالا اين را غربالي مي كنيم، سوراخ سوراخ مي كنيم تا اين ابر پر باراني كه حالا ديگر مادر شده، مي خواهد بزايد، قطره قطره بيايد؛ كجا ببارد؟ اگر ديديم اينها لائق نيستند، به اين ابرها مي گوئيم اينها را ببر در دريا خالي كن؛ اگر ديديم لائق هستند، مي گوئيم همينجا ببار ! فرمود: لياقت اين است: و الّو استقاموا علي الطّريقه لاسقيناهم ماءً غدقاً (7)، اين بيان نوراني ذات أقدس له در قرآن كريم است. فرمود: اگر اينها مستقيم باشند، نه فريب بدهند، نه فريب بخورند! اگر يك ملّتي اينچنين بود، ما باران به اندازه مناسب براي آنها مي فرستيم.
بركات ظاهري و باطني ( تقوا )
خدا رحمت كند مرحوم ابن سينا را ! او در مهمترين كتاب فلسفي اش به نام شفاء مي گويد: مبادا خداي ناكرده كسي اين چيزهائي كه توده مردم معتقدند، اينها را زير سئوال ببرد، بگويد نماز باران و قرباني چيست !چون اكثر آنچه را كه اينها دارند، حق است. شما كه نمي دانيد بين كار بشر و جهان آفرينش چه پيوندي است ! آنوقت خيال مي كنيد كه نماز باران چه ربطي به باران دارد !! دع هؤلاء المت شب هه ب الفلاس ف ه، آنوقت اينها متفلسفند، اينها كه فيلسوف نيستند ! اين فقط انكاررا بلد است، مي گويد: نماز استسقاء چه تأثيري دارد ! ابن سينا كه از استوانه هاي علم جهان اسلام است مي گويد: مبادا اين حرف را بزني! يك رساله خاصي هم در همين زمينه نوشته به نام » الب رّ ».
پس ذات أقدس له فرمود: اگر فرد باشد: من يتّق الله يجعل له مخرجاً؛ كشور باشد: والّو استقاموا علي الطّريقه لاسقيناهم ماءً غدقاً. در سوره مباركه اعراف هم فرمود: و لو انّ اهل القري آمنوا و اتّقوا لفتحنا عل يه م بركات م ن السّماء و الأرض. اينها بركات ظاهري و اقتصادي است، بركات علمي كه مربوط به همه شما آقايان حوزويان و دانشگاهيان است، آن را در سوره مباركه انفال فرمود: ا ن تتّقوا الله يجعل لكم فرقاناً (8)؛ چه حوزوي، چه دانشگاهي، اگر يك طلبه ودانشجوئي وارسته بود؛ در تحقيق مطالب علمي، حق براي او روشن مي شود، فرق بين صدق و كذب و خير و شرّ و حسن و قبيح و حق و باطل مقدور او خواهد بود.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمع كثيري از طلاب، فضلاء، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ 7/ 2/ 1387
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) زخرف/ 84 (2) تكوير/ 26 (3) طلاق/ 2 ـ 3
(4) اعراف/ 96 (5) حجر/ 22 (6) نور/ 43
(7) جن/ 16 (8) انفال/ 29
خوان حكمت روزهاي يك شنبه منتشر مي شود.
 


ديدار شوراي مركزي جبهه پايداري با آيت الله مصباح يزدي

اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري پس از ديدار با آيت الله مصباح يزدي توافق كردند كه انتخابات اين جبهه هفته آينده برگزار شود.
به گزارش فارس در اين جلسه درباره اساسنامه جبهه پايداري، موضوع انصراف الهام از حضور در شوراي مركزي بحث و قرار شد باقري لنكراني سخنگوي جبهه پايداري جزييات اين جلسه و تصميمات جديد اين جبهه را طي يك نشست خبري تشريح كند.
قابل ذكر است در حال حاضر دبيركل و سخنگوي جبهه پايداري تغييري نكرده و طبق اساسنامه جديد قرار شد انتخابات شوراي مركزي هفته آينده برگزار شود.


لاريجاني خبر داد

مذاكره با شوراي نگهبان براي افزايش اختيارات اجرايي شوراها

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد با شوراي نگهبان صحبت كنيم و نظرشان را درخصوص واگذاري برخي از كارهاي اجرايي به شوراها بگيريم.
علي لاريجاني در ديدار با رئيس و اعضاي شوراي شهر اصفهان گفت: شوراي شهر اصفهان جزو شوراهاي فعال و خوش عملكرد است و افراد صاحب نظري در اين شورا عضو هستند و با كمك شهرداري، فضاي شهر تغييرات زيادي پيدا كرده است.
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، وي در ادامه با اشاره به مشكلات مختلفي كه در استان اصفهان وجود دارد، افزود: بضاعت دستگاه هاي فرهنگي ما در كشور زياد نيست و شوراها در زمينه مسائل فرهنگي و اجتماعي مي توانند فعاليت مناسبي داشته باشند و يكي از انگيزه هاي به وجود آمدن شوراها، رسيدگي به اين موارد بوده است و با توجه به وضعيت مالي كه دارند مي توانند در حاشيه ديگر امور به مسائل فرهنگي رسيدگي كنند.
رئيس قوه مقننه خاطرنشان كرد: برخي از موانعي كه بر سر راه شوراها قرار دارد مربوط به قانون مي شود و اينكه آيا شوراها مي توانند مسئوليت هاي اجرايي را برعهده بگيرند؟
لاريجاني گفت: يك وجه اين مسئله به شوراي نگهبان مربوط مي شود كه بايد با آنها صحبت كنيم و نظرشان را در خصوص واگذاري برخي از كارهاي اجرايي به شوراها بگيريم و اگر تفسير آنان در اين مورد تغييري داشت بعد مجلس مي تواند تصميم جديدي اتخاذ كند.
نماينده مردم قم افزود: در حال حاضر كه تمامي شوراها از يك شرايط مساوي برخوردار نيستند يا بايد با تغيير قانون يك شرايط حداقلي براي اعضا در نظر گرفته شود كه صلاحيت و اختيارات متوازن داشته باشند و يا يك مرجعي باشد تا شوراهايي كه ظرفيت هاي مطلوب دارند، اختيارات بيشتري بدان ها داده شود.
 


واكنش بروجردي به ادعاي يك روزنامه كويتي

خبرسازي ها عليه ايران براي شكست اتحاد كشورهاي اسلامي است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادعاي يك روزنامه كويتي درباره تلاش ايران براي تسلط بر كويت را ادعايي ساختگي جهت مقابله با همبستگي و اتحاد كشورهاي اسلامي دانست.
«علاءالدين بروجردي» در گفت وگو با فارس با اشاره به ادعاي يك روزنامه كويتي عليه ايران مبني بر تلاش تهران براي تسلط بر كويت، آن را ادعاي ساختگي با اهداف سياسي خواند و آن را به شدت تكذيب كرد.
وي افزود: كويت يك دوست و همسايه ملت و دولت ايران است و ما براي اين كشور اسلامي و همسايه احترام قائل هستيم. آنچه درباره ايران عليه كويت در يكي از روزنامه هاي كويتي مطرح شده، ساختگي و براي تخريب روابط ايران و كويت است. بروجردي در عين حال تاكيد كرد: همبستگي شيعه و سني و واكنش هماهنگ آنان به انتشار فيلم موهن عليه پيامبر(ص) موجب شده كه برخي مخالفان از جمله انگليس براي تخريب اتحاد كشورهاي اسلامي از جمله ايران و كويت خبرسازي كنند. رئيس كميسيون امنيت ملي گفت كه ادعاي روزنامه كويتي در شرايط فعلي به عنوان يك حركت انحرافي براي انحراف اذهان عمومي از مقابله مسلمانان با آمريكا و رژيم صهيونيستي تلقي مي شود كه اميدواريم رسانه هاي اسلامي نسبت به توطئه هاي آمريكا هوشيار باشند.


دومين تماس تلفني ربوده شدگان هلال احمر با خانواده هايشان

سخنگوي جمعيت هلال احمر ايران از دومين تماس تلفني مديران ربوده شده هلال احمر با خانواده هاي خود خبر داد.
پورحاجيان گفت: در پي ناآرامي هاي اخير در شهر بنغازي ليبي و نگراني ها در مورد وضعيت سلامت هيئت ايراني ربوده شده در اين شهر با تلاش هاي مستمر جمهوري اسلامي ايران امكان برقراري ارتباط تلفني خانواده هاي اين افراد با آنها مهيا شد. بنابر اين گزارش اين تماس كه دومين ارتباط تلفني از زمان ربوده شدن هيئت ايراني در شهر بنغازي ليبي است خبر از صحت و سلامت آنها مي دهد. يادآور مي شود 45 روز پيش يك هيئت ايراني از جمعيت هلال احمر براي مذاكره درخصوص گسترش فعاليت هاي بشردوستانه به بنغازي سفر كردند كه توسط گروه هاي مسلح ربوده شدند و با پيگيري هاي متعدد وزارت امور خارجه، جمعيت هلال احمر ايران و ديدار و مذاكره با مسئولان كميته بين المللي صليب سرخ و دولت ليبي امكان تماس تلفني با اين افراد مهيا شد و در حال حاضر نيز تلاش ها براي آزادي اين افراد ادامه دارد.


افسر پيشين سيا: دلايل اسرائيل براي حمله به ايران ساختگي است

فيليپ جرالدي، تمام دلايل اسرائيل براي حمله به ايران را ساختگي دانست و نوشت: ايران قصد حمله نظامي به هيچ كشوري نداشته، سلاح هسته اي در اختيار ندارد و هيچ كشوري را به حمله نظامي تهديد نكرده است.
به گزارش فارس، «آنتي وار» در مقاله اي تحليلي به قلم «فيليپ جرالدي» مي نويسد: با آغاز ماه سپتامبر و كوچ پرستوها از «گاپسترانو»، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل براي شركت در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد به نيويورك سفر مي كند، اين در حالي است كه اين رژيم به بيشتر قوانين اين سازمان پايبند نيست. موضوع فلسطين و تشكيل كشور مستقل فلسطيني از موضوعات مهم اين نشست در سال گذشته بود. گفتني است كه اسرائيل همواره با تشكيل كشور مستقل فلسطيني مخالفت كرده است. در سال جاري، موضوع ايران مهمترين موضوع اين نشست خواهد بود. قرار است نتانياهو در سخنراني خود به طرح مسايل مهمي درباره ايران و تهديد صلح و امنيت جهاني بپردازد.
اين افسر پيشين سيا در گزارش خود آورده است: تاكنون در مورد ديدار نتانياهو با باراك اوباما و ميت رامني در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل، خبري منتشر نشده است. با توجه به شرايط موجود، احتمال ديدار نتانياهو با اوباما و رامني زياد به نظر مي رسد؛ چرا كه نتانياهو، به خوبي از شرايط حساس به وجود آمده آگاهي داشته و قصد دارد از آن به نحو احسن استفاده كند. در اين راستا، رامني به نتانياهو وعده داد كه در صورت پيروزي در انتخابات، با انتقال سفارت آمريكا به «بيت المقدس» موافقت خواهد كرد. در صورت تحقق اين امر، آمريكا نخستين كشوري خواهد بود كه در شهري مورد مناقشه اقدام به تاسيس سفارت مي كند اما بعيد به نظر مي رسد كه اسرائيل تنها به گرفتن اين امتيازات اكتفا كند. به اعتقاد كارشناسان، اين رژيم به كمتر از جنگ با ايران رضايت نخواهد داد. شايان ذكر است كه اسرائيل انتظار دارد كه آمريكا در جنگ با ايران از اين رژيم حمايت كند.
ادعاي پوچ
فيليپ جرالدي با بيان اينكه ادعاهاي مقامات صهيونيستي نسبت به فعاليت هاي هسته اي ايران مبني بر توليد سلاح هسته اي ادعاي پوچ است، در گزارش خود آورده است: برخي مطبوعات اسرائيل همواره با انتشار مطالبي در مورد تحريم هاي اعمال شده بر ضد ايران و مذاكرات 1+5 با تهران (در بحث فعاليت هسته اي)، از اهداف نتانياهو حمايت كرده اند. در اين راستا، مقامات اسرائيل و رسانه هاي غربي وابسته به آنان مي گويند از آنجايي كه تهران تاكنون حاضر به توقف غني سازي اورانيوم نشده، نتيجه مي گيريم كه تحريم ها كوچكترين تاثيري بر ايران نداشته است. جامعه جهاني (بجز اسرائيل) استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي را حق مسلم ايران مي داند. گفتني است كه ايران معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي را امضا و بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي بارها از تاسيسات اتمي ايران بازديد كرده و در گزارش هاي خود به عدم انحراف برنامه هسته اي تهران از مسير قانوني اشاره كرده اند. دليل مخالفت اسرائيل با غني سازي اورانيوم و توليد سوخت هسته اي (و حتي تامين آن از خارج) آن است كه مدعي است اين اقدامات نهايتا ايران را در مسير توليد سلاح هسته اي قرار مي دهد. اتخاذ اين موضع از جانب اسرائيل اندكي عجيب به نظر مي رسد؛ چرا كه هم اكنون كشورهايي مانند مصر، تركيه و عربستان سعودي دانش فني لازم براي غني سازي و توليد سوخت هسته اي را در اختيار دارند. اين اظهارات مقامات اسرائيلي در شرايطي صورت مي گيرد كه سيا و موساد اعلام كرده اند كه ايران قصد توليد بمب هسته اي را ندارد.
آنتي وار در گزارش خود به اصرار مقامات صهيونيستي بر تحقق گزينه نظامي به عنوان تنها راه حل در قبال ايران اشاره كرده و در ادامه نوشته است: اسرائيل تمايل دارد كه آمريكا به عدم تاثيرگذاري تحريم ها و شكست مذاكرات 1+5 با ايران اذعان كند تا از اين طريق، تهران را مسئول شكست گفت وگوها و مقصر اصلي اين ماجرا معرفي كرده و زمينه حمله نظامي به اين كشور را فراهم سازد بنابراين در صورت بروز چنين شرايطي اگر ايران همچنان بر خواست خود اصرار ورزد، تنها راه حل مقابله با جمهوري اسلامي، جنگ خواهد بود. با اين وجود، ديدگاه آمريكا در مورد اثرگذاري تحريم ها و نتيجه مذاكرات همچنان مبهم است. در حالي كه دولت اوباما دستيابي ايران به سلاح اتمي را خطر قرمز آمريكا در قبال ايران دانسته، رامني و كنگره از توانايي توليد اين سلاح ها به عنوان خط قرمز واشنگتن ياد مي كنند. با توجه به اينكه ايران هم اكنون اين توانايي را دارد، مي توان نتيجه گرفت كه تهران از اين خط رد شده است. از سوي ديگر، ديدگاه اوباما در قبال پرونده هسته اي ايران، به ديدگاه كنگره و جمهوري خواهان نزديك تر است. رد پيشنهاد توليد سوخت هسته اي در خارج از ايران از سوي اوباما، بيانگر اين نكته است كه او مذاكرات با ايران را جدي نگرفته است.
سوء استفاده صهيونيست ها از فضاي انتخاباتي آمريكا
اين افسر پيشين سيا به سوء استفاده صهيونيست ها از فضاي انتخاباتي آمريكا اشاره كرده و نوشته است؛ با توجه به نزديكي انتخابات رياست جمهوري آمريكا و شرايط حساس به وجود آمده، اسرائيل قصد دارد واشنگتن را متقاعد به همراهي تل آويو در جنگ با بزرگترين دشمن خود كند. از اين رو، نتانياهو در جريان ديدار با اوباما و رامني سعي خواهد كرد آنان را وادار به بيان اين نكته كند كه هر نوع تحريم و مذاكره با ايران بي اثر است. در صورت عدم پذيرش خواسته هاي نتانياهو از سوي اوباما، ممكن است وي اوباما را (در فاصله يك ماه مانده به انتخابات رياست جمهوري) به حمله به ايران تهديد كند و يا با استفاده از دوستان خود در «آي پك» و رسانه ها، از رامني حمايت كند.
پذيرش ادعاهاي نتانياهو يعني معامله با شيطان
افسر پيشين سيا با بيان اينكه حمله به ايران كاملا غيرقانوني است در مقاله خود آورده است؛ پذيرش خواسته هاي نتانياهو از جانب رامني و اوباما، به مثابه معامله با شيطان است. براساس قوانين بين المللي، تمامي دلايل ارائه شده براي حمله به ايران كاملا ساختگي و غيرقانوني است؛ چرا كه ايران قصد حمله نظامي به هيچ كشوري را نداشته، سلاح هسته اي در اختيار ندارد و هيچ كشوري را تهديد به حمله نظامي نكرده است. در ادامه سريال دروغ هاي نتانياهو، وي درصدد است تا از نيروهاي مسلح ابرقدرت جهان، به عنوان ابزار سياست خارجي خود استفاده كند. در قبال تمامي اين اقدامات آمريكا، نتانياهو از ايجاد جنجال در انتخابات رياست جمهوري آمريكا پرهيز خواهد كرد. گفتني است كه تصميم آمريكا براي جنگ يا صلح بر دولت اين كشور تاثير مي گذارد.


نماينده ارامنه جنوب كشور: آمريكا به دنبال تفرقه افكني ميان اديان توحيدي است

نماينده مسيحيان ارامنه جنوب كشور در مجلس اظهار داشت: آمريكايي ها و رژيم صهيونيستي با ساخت فيلمي موهن عليه پيامبر اسلام(ص) به دنبال تفرقه افكني ميان اديان توحيدي هستند.
به گزارش ايرنا روبرت بيگلريان با محكوم كردن ساخت فيلم اهانت آميز عليه پيامبر اكرم(ص) افزود: دشمنان اديان توحيدي، داراي ديدگاه هاي كوته نظرانه هستند كه اين ديدگاه در ساخت فيلم اخير آمريكايي ها در توهين به پيامبر اسلام(ص) نيز به وضوح مشاهده مي شود.
وي اضافه كرد: كشورهاي غربي مي دانند كه در ساختار حقوق بين الملل هيچ توهيني بي پاسخ نمي ماند، با اين حال شاهد توهين هاي مكرر آنها نسبت به اديان توحيدي هستيم.
بيگلريان ادامه داد: آمريكايي ها و عوامل تهيه اين فيلم موهن نبايد انتظار داشته باشند كه مسلمانان از اعتراضشان كوتاه بيايند چرا كه هيچ يك از پيروان اديان الهي، توهين به مقدسات را برنمي تابند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه تامين مالي ساخت اين فيلم بسيار مشكوك است، گفت: قطعا عوامل صهيونيستي در ساخت اين فيلم موثر بوده اند. وي ساخت اين گونه فيلم ها را غرض ورزانه دانست و افزود: دست اندازي هاي رژيم صهيونيستي و توطئه آمريكايي ها براي مقابله با وحدت مسلمانان در ساخت اين فيلم به خوبي مشهود است.
وي خاطرنشان كرد: هر چند كه عوامل ساخت اين فيلم به دنبال تفرقه افكني ميان اديان توحيدي هستند ولي وحدت رهبران جهان اسلام و ساير اديان، پاسخ محكمي به آنان خواهد بود.


نتيجه معكوس

سعيد مستغاثي
اين روزها در پي امواج بلند بيداري اسلامي و موفقيت هاي منطقه اي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران كه پرچمدار اين بيداري است، كانون هاي نهان و آشكار صهيوني در غرب زنجيره اي از طرح ها و توطئه هاي به هم پيوسته را با هدف تشديد «پروژه جنگ صليبي هزاره سوم» (كه در سال 2001 توسط جرج بوش پسر رسماً و علناً كليد زده شد) در دستور كار قرار داده اند و باز هم طرح گستاخانه از اين پروژه را به مرحله اجرا درآوردند. فيلمي ديگر در هتك حرمت وجود مقدس پيامبر اسلام(ص) توسط عناصر شناخته شده صهيونيست همچون «سام باسيل» و جونز به نمايش درآمد و بار ديگر قلب هاي ميلياردها انسان آزاده را به درد آورد. جنگ نرم صليبيون صهيونيست، همچنان با تمام توان در جريان است.
اگرچه اين لاطائلات، ذره اي از عظمت وجود مبارك پيامبر گرامي اسلام نمي كاهد، چنانچه پس از 1400 سال، دين و آييني كه او از سوي خدا و از آن غار كوچك حومه مكه براي جهانيان آورد، اينك نه تنها عالمي را به تسخير خود درآورده بلكه پشت همه زورگويان و سلطه طلبان را لرزانده است و امروز متفكران و انديشمندان غرب همچون ساموئل هانتينگتون و فرانسيس فوكوياما به اين حقيقت معترفند.
اگر چه جسارت به قرآن و اهانت مجدد به پيامبر عظيم الشان آن در جايزه اي كه سال گذشته از سوي صدراعظم آلمان به طراح كاريكاتورهاي موهن عليه رسول اكرم(ص)، اعطاء گرديد، خود نشانگر پشت پرده و حاميان رسمي اين گستاخي ها و پرده دري هاست و سالهاست رهبران اوانجليست (مسيحيان صهيونيست) كه سرنخ هيئت حاكمه آمريكا از جمله همين به اصطلاح دمكرات هاي كنوني را در دست دارند، از طريق رسانه هايشان به خصوص حدود 1550 كانال راديويي و تلويزيوني ماهواره اي، اسلام و مقدسات آن را مورد تهاجم قرار داده و همزمان بر طبل جنگ با مسلمانان مي كوبند و دم از جنگ آخرالزمان و بمباران اتمي جهان مي زنند، اما آنچه از اين گونه تحركات مذبوحانه و ديوانه وار بيش از هر نتيجه اي مستفاد مي گردد، همانا عصبانيت، وحشت و هراس شبكه ها و كانون هاي صهيونيستي از نفوذ روزافزون اسلام در مناطق حساس دنيا است. چنانچه در خبرها آمده بود، پس از پخش فيلم موهن «فتنه» (در سال 2008)، گرايش مردم هلند به مطالعه قرآن مجيد به طرز شگفت انگيزي افزايش يافت، چنانچه نشريه المحيط براساس گزارش مطبوعات هلندي خبر داد كه انتشار فيلم «فتنه»، نتايج معكوس در مقايسه با اهداف سازندگان آن داشته و باعث شده تا مردم آمستردام به كتابخانه هايي كه كتب اسلامي از جمله قرآن الكترونيكي ارائه مي كند، روي آورند. طي همين خبر آمده بود كه در مدت دو روز اين محصول در بازار هلند ناياب شد.
به نظر مي آيد اين اساس انگيزه كانون هاي پنهان و مرموز صهيونيستي باشد كه امثال «ويلدرس» و «باسيل» را به تهيه فيلم هايي بر عليه اعتقادات مسلمانان گماردند و مزدور ديگري را به كشيدن كاريكاتورهاي موهن و به بهانه سالگرد 11 سپتامبر، ديوانه اي همچون جونز را هم به سوزاندن كلام الله مجيد واداشتند. وحشت اين كانون هاي دسيسه گر از گسترش روزافزون اسلام در قلب اروپا، ديگر موضوعي پنهان كردني نيست. در بخشي از فيلم «فتنه » براساس آمار نشان داده مي شود كه رشد اسلام در اروپا و به خصوص هلند چه رشد خارق العاده و شگفت آوري داشته است. هم چنانكه در سال 1997، دكتر پيتربريولي، مدير اجرايي موسسه تحقيقاتي مسيحيت در انگلستان از طريق نشريه ساندي تايمز اعلام كرد كه «براساس ارقام و آمار، اسلام سريع ترين مذهب در حال رشد در جهان بوده است» ماسينگر ويتوري فورمنتي از رهبران كاتوليك در واتيكان سال گذشته در مصاحبه با روزنامه «ال اسرواتور رومانو»، نشريه رسمي كليساي واتيكان گفت: «براي نخستين بار در تاريخ، ما ديگر در صدر نيستيم، مسلمانان از ما گوي سبقت را ربوده اند.»
سايت IRIC به نقل از وي در روزنامه واتيكان، كه گزارش سالانه واتيكان را گردآوري مي كند، نوشت:«... كاتوليك ها هم اكنون 4/17 درصد جمعيت جهان را تشكيل مي دهند، درصدي ثابت، در حالي كه جمعيت مسلمانان 2/19 درصد از جمعيت كل جهان است»... مجله العالم هم در سال 1996 از قول رئيس دانشگاه آريزونا، دي مايكل برادين، اعلام كرد كه: «اسلام آوردم به علت آنكه تنها راه حل مسائل امروز آمريكا و جهان است. آنچه در قرن بيست و يكم و پس از آن براي باقي ماندن بدان نيازمنديم، اسلام است. بدون اسلام آينده اي تيره و تار خواهيم داشت». در آوريل سال 2009 روزنامه معتبر «لوفيگارو» براساس آماري حيرت انگيز، فاش ساخت كه تا 20 سال آينده، اسلام، مذهب اول بلژيك خواهد شد. در سال 2008 هم يك نماينده در پارلمان انگليس درخواست كرد فقه اسلامي را بايد در قوانين اجتماعي انگلستان وارد ساخت. در وقايع سالهاي اخير تركيه نيز شاهد بوديم كه پس از گذشت حدود 85 سال تبليغات لاييك بر عليه اسلام، چگونه در ميان تهديدات ارتش و پروپاگانداي رسانه هاي صهيونيستي، مردم خواستار بازگشت به اسلام هستند و تنها براي رسميت بخشيدن به حجاب اسلامي، چگونه با تظاهرات و اعتراضاتشان تمامي محاسبات غربي ها را به هم ريخته اند.
اما حكايت ديگر اين پرده دري، از پرده بر افتادن بسياري از ادعاها و سرو صداهاي دمكراسي طلبي و آزاديخواهي حضرات غرب نشين و شيفتگان داخلي شان است كه به خواست خدا هر زمان بيشتر و بيشتر كوس رسوايي خود را به صدا درمي آورند. نكته قابل تامل اينجاست كه در نظر اين مدعيان دمكراسي، اهانت و توهين به يك كتاب آسماني و پيامبر الهي، آن هم كتاب و پيامبري كه بيش از 5/1ميليارد پيرو دارد و در ميان 5/4 ميليارد ديگر ساكنان كره خاكي نيز مورد احترام و اقتداي بسياري است، از تبعات دمكراسي محسوب شده و بايد آن را تحمل كرد، ولي حتي تحقيق درباره واقعه اي تحت عنوان كشتار يهوديان در جنگ دوم جهاني، با تلقي شدن جريحه دار كردن احساسات نهايتا چند ميليون يهودي (كه بسياري از آنها اساسا موضعي در برابر واقعه فوق ندارند) جرم است و اگر كسي بگويد مثلا به جاي 6 ميليون يهودي، 5/5 ميليون در آن جنگ كشته شدند، بايستي محاكمه شده و به زندان محكوم شود!! با اين وصف كه در اينجا هيچ توهيني حتي به آنها كه واقعه هولوكاست را صحيح مي دانند، نشده بلكه فقط باب بحث و تحقيق درباره يك واقعه تاريخي باز شده است؛ يعني در روش آزاديخواهي مورد ادعاي آقايان، جريحه دار كردن قلب 5/1 ميليارد مسلمان و صدها ميليون موحد و آزاديخواه دنيا، عين دمكراسي است ولي سوال كردن درباره يك واقعه تاريخي كه مورد نظر چند ميليون يهودي است، جرم بوده و حكم زندان دارد.
جالب اينكه ديويد ايروينگ، مورخ سرشناس بريتانيايي كه در سال 2006 به جرم «انكار اتاق هاي گاز در آشويتس» طي سخنراني 17 سال قبلش ( در سال 1989) در حالي در انگليس محكوم به 3 سال زندان شد كه ابراز داشت در سال 1991 حرفش را پس گرفته و ديگر به آنچه درباره هولوكاست گفته، معتقد نيست!! (به ياد انگيزاسيون قرون وسطي نمي افتيد؟ خصوصا كه در مورد كساني كه خواستار تحقيق راجع به قضيه هولوكاست شده اند، واژه قرون وسطايي «منكر» و «انكاركننده» به كار برده مي شود!) بهنام تائبي، نماينده سابق شوراي شهر دلفت هلند، روز يازدهم فروردين ماه 1387 در گفت وگويي با يكي از ايستگاههاي راديويي هلند گزارشي ارائه كرد كه تاييدي ديگر بر مدعاي حضور دست هاي پنهان صهيونيست ها در پس پرده وقايعي همچون ساخت فيلم «فتنه» است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ رئيس سابق انجمن نويسندگان و منتقدان سينمايي ايران
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14