(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 شهریور 1391 - شماره 20307

حديث دشت عشق
از دست روي دست گذاشتن وزارت ورزش تا عقب نشيني كميته ملي المپيك
روزهاي دشوار فدراسيون كشتي!
اخبار كوتاه از فوتبال
داماش بابل با منصور برزگر در ليگ برتر كشتي آزاد
تغييرات فدراسيون هاي ورزشي از حرف تا اجرا
بازگشت رئيس 84 ساله كميته داوران به فدراسيون بوكس !
دراوج اعتراضات جهاني به اقدام بي شرمانه كارگردان آمريكايي
انتشار عكس رونالدو با تابلويي منقش به نام پيامبر اسلام(ص)
تغيير محل برگزاري مجمع فدراسيون اسكواش
اختلافات وزارت و كميته ملي المپيك علني شد
مقام سومي حدادي در جام «آرگو» استوني
اظهارات جالب توجه عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال؛
كي روش اجازه داشت ، سرپرست هم از اروپا مي آورد
دعوت از چهره هاي شاخص كشتي آزاد براي مسابقات جام جهاني تهران


حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «سيدعلي اصغر ملكدار»
به كمترين انحراف از خط امام تن ندهيد
-بار الها! من راه را كه همانا راه سرور شهيدان امام حسين (ع) است با آزادي و آگاهي كامل انتخاب نموده و براي تداومش تمام هستي خود را نثار خواهم كرد. بار پروردگارا! من چيزي ندارم كه در اين هدف نثار كنم اميدوارم كه خون ناقابلم جوابگوي ناشكري ها و معصيت هايي كه انجام داده ام بشود.
پشتيبان ولايت فقيه باشيد. پدر و مادرم و اي امت عزيز ايران هرگز به كاري كه مخالفتي و يا حتي كمترين انحرافي از خط امام داشته باشد تن ندهيد كه امروز سخن امام و راه خميني صراط مستقيم و تبلور اسلام محمدي (ص) و علي (ع) است. هموطن و هم مكتبم بدانيد كه اين زمان، زماني است كه هر يك از شما بايد براي دنياي ديگرتان بهره برداري و توشه گيري نمائيد. و همگي به ريسمان الهي چنگ زنيد. بيائيد همه در زير پرچم لااله الا الله و محمد رسول الله جمع شويد.
بسيجي شهيد «علي اصغر ملكدار»، سال 1347 در روستاي درده از شهرستان فيروزكوه متولد شد و در 12/10/1365، درعمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.


از دست روي دست گذاشتن وزارت ورزش تا عقب نشيني كميته ملي المپيك

روزهاي دشوار فدراسيون كشتي!

سرويس ورزشي-
هيچ كس تصور نمي كرد پس از موفقيت تيم ملي كشتي فرنگي در المپيك لندن ، فدراسيون كشتي چنين روزهايي را تحمل كند؛ روزهايي كه در آن مشكلات بيداد مي كند و البته فرياد رسي نيز مشاهده نمي شود!
كارنامه كشتي در المپيك لندن قابل قبول بود؛ كشتي گيران ايراني در دو رشته آزاد و فرنگي صاحب سه مدال طلا، يك نقره و دو برنز شدند. پس از پايان المپيك تصور بر آن مي رفت كه با توجه به موفقيت كشتي و پتانسيلي كه در آن وجود دارد توجه مسئولان به ورزش اول مملكت بيش از گذشته شود اما عملا نه تنها اين تصور محقق نشد بلكه بالعكس توجهات نسبت به گذشته هم كمتر گرديد. حالا با گذشت نزديك به يك ماه از المپيك مشكلات مالي بر اين فدراسيون غلبه كرده، آقاي سرپرست تكليف خود را نمي داند و خبري هم از برخي مربيان از جمله محمد بنا نيست!
مشكلات مالي فدراسيون
مشكلات مالي در فدراسيون كشتي بيداد مي كند؛ نزديك به 6 ماه است كه مربيان تيم ملي حقوق نگرفته اند و از آخرين دريافتي كارمندان فدراسيون نيز 3 ماه گذشته است. روز گذشته ناصر نوربخش مربي تيم ملي كشتي فرنگي در مصاحبه با خبرگزاري مهر به دستمزدهاي معوقه خود اشاره كرد و گفت: با توجه به تعريف و تمجيدهايي كه از ما مي شود، هنوز حقوق 6 ماه گذشته خود را دريافت نكرده ايم. حال نمي دانيم با اين وضعيت چطور مي توان به ادامه همكاري با محمد بنا فكر كرد و دغدغه بازگشت به عرصه مربيگري تيم ملي را داشت. اتفاقات كشتي زماني عجيب به نظر مي رسد كه بدانيم وزارت ورزش و جوانان حمايت خاصي از سرپرست فدراسيون كشتي انجام نمي دهد؛ سرپرستي به نام حجت الله خطيب كه با حمايت مديران وزارتخانه چند ماه پيش از آغاز المپيك به عنوان سرپرست فدراسيون كشتي منصوب شد و جاي محمدرضا يزداني خرم را گرفت .
تعطيلي كشتي فرنگي
در بعد فني نيز غيبت محمد بنا و تعطيلي تمام فعاليت هاي كشتي فرنگي كاملا مشهود است؛ در شرايطي كه كادرفني كشتي آزاد با قدرت به كار خود ادامه مي دهد، از محمد بنا و همكارانش هيچ خبري نيست. آخرين خبر از بنا آنكه وي گفته اگر شرايط كشتي فرنگي بهتر از گذشته شود با قدرت به كارش ادامه مي دهد اما روز گذشته دستيار وي عكس صحبت هاي بنا را گفت و اظهار داشت: با توجه به جدايي تمام مربيان كشتي فرنگي از تيم ملي، بعيد است بنا به كارش ادامه دهد.
عدم برگزاري انتخابات
از سوي ديگر فعلا از انتخابات فدراسيون كشتي نيز خبري نيست؛ در شرايطي كه قانونا سرپرست فدراسيون كشتي مي تواند تنها براي 6 ماه اداره امور را برعهده داشته باشد، خطيب همچنان به كارش ادامه مي دهد و مشخص نيست انتخابات در چه زماني برگزار مي شود. از يك طرف مارتينتي و دوستانش در فيلا به فدراسيون هشدار مي دهند كه اگرتا پايان سال 2012 انتخابات خود را برگزار نكنند با خطر تعليق روبرو مي شوند و از طرف ديگر IOC به كميته ملي المپيك نامه مي زند كه تا قبل از اصلاح اساسنامه ها نبايد انتخابات هيچ يك از فدراسيون هاي ورزشي ايران برگزار شود. خلاصه اينكه فدراسيون كشتي بدترين روزهاي خود را پشت سر مي گذارد و در اين ميان وزارت ورزش و جوانان دست روي دست گذاشته و كميته ملي المپيك نيز با هنرمندي خاصي عقب نشيني كرده و تنها نظاره گر امور است!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

توقف سپاهان و سايپا و چهارمين برد متوالي پيكان
هفته هشتم رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي برتر كشور با توقف تيم هاي سايپا و سپاهان و پيروزي خانگي پيكان آغاز شد. روز نخست هفته هشتم ليگ برتر جمعه شب با برگزاري سه ديدار به پايان رسيد. در يكي از بازي هاي روز جمعه تيم سپاهان مدافع عنوان قهرماني در خانه تيم صنعت نفت آبادان با تساوي 1-1 متوقف شد و شانس صعود به صدر جدول رده بندي را از دست داد. در اين مسابقه ابتدا رضا خالقي فر در دقيقه 21 ميزبان را پيش انداخت، اما جواهير سوكاي در دقيقه 58 كار را به تساوي كشاند. در ديگر ديدار نيز جدال تيم هاي مس و سايپا در ورزشگاه شهيد باهنر كرمان با تساوي 2-2 به پايان رسيد. سعيد دقيقي در دقايق 10 و 63 براي سايپا و احمد حسن زاده در دقيقه 45 و رضا عنايتي در دقيقه 89 براي مس موفق به گلزني شدند. روز جمعه همچنين تيم پيكان در جدال با ميهمانش آلومينيوم هرمزگان به برتري 2-1 رسيد و با 13 امتياز به رده چهارم صعود كرد. در اين بازي امير ميربزرگي در دقيقه 43 و احمد مهدي زاده در دقيقه 81 براي پيكان و رضا ناصحي در دقيقه 76 براي ميهمان گلزني كردند. اين چهارمين برد پياپي شاگردان عبدالله ويسي در اين فصل از رقابت هاي ليگ برتر بود كه رقم خورد.
مصاف پرسپوليس با نفت صدر جدولي
پرسپوليس آخرين ديدار هفته هشتم ليگ برتر را امروز مقابل نفت تهران كه در حال حاضر صدرنشين است، برگزار مي كند. پرسپوليس پس از تساوي مقابل فولاد و حضور در رده شانزدهم جدول در حالي به مصاف نفت صدرنشين مي رود كه هر روز خبرهاي جديدتري از چند دستگي و اختلاف ميان بازيكنان و مربي اين تيم شنيده مي شود كه آخرين مورد آن درگيري لفظي علي كريمي و محمد نوري در جريان ديدار تيم ملي مقابل لبنان بود. پرسپوليس براي ديدار با نفت، پولادي، فشنگچي ، غلامرضا رضايي و كئون را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد . ضمن اين كه مشخص نيست ملي پوشان اين تيم كه بيشتر آنها مورد اعتماد كي روش هستند، چطور در تركيب ژوزه قرار خواهند گرفت. در آن سو نفت كه همچون فصل گذشته قدرتمند ظاهر شده دوست ندارد صدرنشيني خود را در اين بازي حيثيتي از دست بدهد.
ادامه تمرينات تيم ملي فوتسال در اصفهان
تيم ملي فوتسال ايران كه براي حضور پرقدرت در جام جهاني 2012 تايلند آماده مي شود، روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته جاري دو ديدار دوستانه با روسيه انجام مي دهد. از همين رو شاگردان علي صانعي صبح ديروز وارد اصفهان شدند و پس از اسكان در هتل، تمرين هايشان را از بعد از ظهر در سالن پيروزي آغاز كردند.
انتقادات تند قاسمپور از مديرعامل مس
ابراهيم قاسمپور مي گويد از آمدن به مس كرمان پشيمان است و اگر به عقب بر مي گشت اين تيم را براي مربيگري انتخاب نمي كرد. سرمربي مس كرمان با اشاره به اين كه تحت هيچ شرايطي اين تيم را ترك نمي كند، گفت: آقايان به دنبال اين هستند كه من را از مس خارج كنند و براي اين كار به هر راهي متوسل شده اند. به نظر من تمام حاشيه هايي كه روي سكوها براي ما درست مي شود، سازمان يافته است. اعتقاد دارم مس در حال حاضر شرايط بدي ندارد. خيلي از تيم هاي بزرگ كه بازيكنان بزرگي در اين فصل گرفته اند هم شرايط خيلي بدي دارند.وي درباره تغيير و تحولات احتمالي در هيات مديره باشگاه مس هم گفت: من از اين تغييرات خبر ندارم و مسئولان بهتر مي توانند راجع به آن صحبت كنند اما اگر مديرعامل تغيير كند، تفاوتش اين است كه فردي روي كار مي آيد كه يار تيم باشد نه بار تيم. قاسمپور در پاسخ به اين سوال كه پس از تغييرات احتمالي در مديريت باشگاه از جايگاه خود نگران نيست، گفت: به هيچ وجه نگران جايگاه خودم نيستم، خوشحال مي شوم كه همين امروز مرا بركنار كنند. اشتباه من اين بود كه همان اول قبول كردم، در مس بمانم. متاسفانه ما صداقت افراد را خيلي زود باور مي كنيم. الان پشيمانم كه به مس آمده ام. مطمئنا اگر به عقب بر مي گشتم به مس نمي آمدم، حتي اگر قرار بود اين فصل بدون تيم بمانم.
استعفاي رئيس كميته پزشكي و مريض بودن فوتبال ايران
فرهاد فريد رئيس كميته پزشكي باشگاه تيم فوتبال پرسپوليس از رياست پزشكي اين باشگاه كناره گيري كرد. پرفسور فرهاد فريد با اعلام خبر استعفايش از كميته پزشكي باشگاه پرسپوليس ، علت كناره گيري خود را مريض بودن فوتبال ايران و عدم تطابق خود با شرايط كاري اين باشگاه عنوان كرد.
تعجب ژوزه از تعطيلات بيش از اندازه ليگ
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس مدعي شد اين ميزان تعطيلات را در هيچ ليگي نديده است. ژوزه گفت: در برنامه ليگ ايران در ماه ژانويه پنج بازي است، اما در ساير ماه ها اين طور نيست و در ماه آوريل كه بازي ها تمام مي شود و قهرمان ليگ بايد مشخص شود، فقط يك بازي وجود دارد. واقعا نمي توان روي آن فكر كرد. با اين حال من به ايران آمده ام و بايد با اين شرايط كنار بياييم. در تقويمي كه من دارم كه البته هر آن در حال عوض شدن است، ليگ 152 روز تعطيل دارد كه در هيچ جاي دنيا من چنين چيزي را نديده ام. بايد با اين شرايط خودمان را وفق دهيم و چاره اي نداريم.
 


داماش بابل با منصور برزگر در ليگ برتر كشتي آزاد

مسئولان باشگاه داماش با منصور برزگر براي حضور در ليگ برتر كشتي آزاد به توافق رسيدند.
پس از اعلام آمادگي باشگاه داماش گيلان براي حضور در فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد، مسئولان اين باشگاه با منصور برزگر، سرمربي سابق تيم ملي كشتي براي حضور در اين مسابقات به توافق رسيدند. امير عابديني، مديرعامل باشگاه داماش با اعلام اين خبر گفت: توافقات اوليه با آقاي برزگر انجام شده است و تا يكي- 2روز آينده قطعي خواهد شد. البته باشگاه داماش بر خلاف فوتبال به نمايندگي از شهر بابل در ليگ كشتي شركت خواهد كرد.


تغييرات فدراسيون هاي ورزشي از حرف تا اجرا

بازگشت رئيس 84 ساله كميته داوران به فدراسيون بوكس !

دو هفته پيش درجلسه هيئت رئيسه فدراسيون بوكس تصميمات بسيار مهمي گرفته شد و رئيس فدراسيون از انجام تغييرات گسترده در اين فدراسيون و جابجايي رئيس كميته داوران و سرمربي تيم ملي خبر داد كه گويا به مذاق برخي پا به سن گذاشته هاي بركنارشده خوش نيامد.
اكنون بعد از اين دو هفته، رئيس 84 ساله كميته داوران كه از اين تغييرات ناراحت بود، ادعا كرد كه رئيس فدراسيون از او خواسته دوباره به كارش در فدراسيون ادامه دهد.
سيدعبدالحسين ميرفخرايي اظهار كرد: دو هفته پيش بعد از اين كه آن حرف ها در مورد بركناري خودم و تغيير و تحولات در فدراسيون را شنيدم و در روزنامه ها هم خواندم خيلي ناراحت شدم. اعضاي هيئت رئيسه از آن نوع برخورد با افراد با سابقه بوكس ايران ناراحت شدند و در صحبتي كه با ناطق نوري داشتم گفت كه منظورش از تغيير و تحولات من نبوده ام! وي افزود: در صحبتم با ناطق نوري آنقدر او رفتار خوب و محترمانه اي با من داشت و گفت كه منظورش ازجابجايي من نبوده ام، واقعا شرمنده او شدم و با افتخار دوباره به كارم به عنوان رئيس كميته داوران ادامه مي دهم.
رئيس سابق كميته داوران با اشاره به اين كه قبل از بوجودآمدن اين موج تغيير و تحولات بارها خودش استعفا داده بود، گفت: من بيش از 50 سال است كه در بوكس ايران فعاليت مي كنم و اكنون هم از من خواسته اند بازگردم تنها براي كمك به اين رشته مي آيم.
ميرفخرايي در پاسخ به اين سؤال كه به خاطر آن گفته رئيس فدراسيون برخي با سابقه هاي هيئت رئيسه و خود شما ناراحت شديد و به همين خاطر كنار رفتيد و حالا چه شده كه دوباره قصد داريد بازگرديد؟ گفت: از آن چيزهايي كه در روزنامه ها خواندم ناراحت شدم و بلافاصله با ناطق نوري صحبت كردم كه همه چيز را رد كرد و گفت كه منظورش از تغييرات من نبوده ام. اكنون هم كه بازگشته ام تنها براي كمك است و خود شما هم مي دانيد كه سن من به نحوي نيست كه زياد بتوانم كار كنم بنابراين يك معاون و دبير در كميته داوران خواهم گذاشت تا كارها را ادامه دهند.


دراوج اعتراضات جهاني به اقدام بي شرمانه كارگردان آمريكايي

انتشار عكس رونالدو با تابلويي منقش به نام پيامبر اسلام(ص)

انتشار عكسي در فضاي شبكه هاي اجتماعي از رونالدو فصل ديگري از اعتراضات همه گير به اين اقدام شنيع آمريكايي را رقم زده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه الديار لبنان، در حالي كه اعتراض هاي مردمي و رسمي به پخش فيلم آمريكايي توهين كننده به ساحت مقدس پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) سراسر جهان را در بر گرفته، كاربران شبكه هاي اجتماعي با انتشار عكسي از اعتراض ستاره پرتغالي باشگاه رئال مادريد اسپانيا نسبت به پخش اين فيلم جنجالي خبر دادند.
دراين تصوير رونالدو ستاره تيم ملي پرتغال و باشگاه رئال مادريد در حالي مشاهده مي شود كه تابلوي منقش به نام مبارك پيامبر اسلام را در دست دارد.
 


تغيير محل برگزاري مجمع فدراسيون اسكواش

اختلافات وزارت و كميته ملي المپيك علني شد

مجمع ساليانه فدراسيون اسكواش به ميزباني وزارت ورزش و جوانان برگزار مي شود.
پيرو دستور وزارت ورزش و جوانان محل برگزاري مجمع عمومي فدراسيون اسكواش كه قرار بود دوشنبه 27 شهريور در هتل آزادي برگزار شود، به محل وزارت ورزش و جوانان واقع در خيابان سئول انتقال يافت. اين مجمع ساعت14 در محل سالن كنفرانس وزارت ورزش و جوانان برگزار مي شود. اين اتفاق در حالي رخ مي دهد كه كميته ملي المپيك خود را متولي برگزاري مجامع ساليانه و انتخابات فدراسيون ها مي داند و به اين ترتيب و «پيرو دستور وزارت ورزش» براي انتقال مجمع به وزارت، اختلاف اين دو نهاد شايد بيش از گذشته علني تر شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس گفته مي شود هيئت هاي استاني نيز كه اين روزها بي پول تر از هميشه هستند، قصد دارند شكواييه خود را به اطلاع مسئولان برسانند، كه مسئولان وزارت ورزش با استفاده از اين حربه مي خواهند با ممانعت از حضور خبرنگاران در محل وزارت، اجازه ندهند بحث بي پولي به رسانه ها كشيده شود.
 


مقام سومي حدادي در جام «آرگو» استوني

نايب قهرماني پرتاب ديسك بازي هاي المپيك 2012 لندن در مسابقات جهاني آرگو در استوني به مقام سوم رسيد.
مسابقات جهاني «ارگو» از سال 2006 توسط «الكساندر تامرت» پرتابگر استونيايي هر ساله در اين كشور به منظور انتخاب برترين تيم پرتاب ديسك در جهان برگزار مي شود و ستارگان پرتاب ديسك در آن به رقابت مي پردازند. ششمين مرحله مسابقات «ارگو» در كوز، دهكده اي در شمال استوني با حضور 14پرتابگر برگزار شد و تيم ها و نفرات برتر در آن مشخص شدند. در بخش انفرادي «گرد كانتر» با ركورد 64.64متر و «اريك كادي» با ركورد 63.79متر و احسان حدادي با ركود 61.58متر در جايگاه اول تا سوم ايستادند.


اظهارات جالب توجه عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال؛

كي روش اجازه داشت ، سرپرست هم از اروپا مي آورد

عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال مي گويد كه مسئولان فدراسيون بابت شكست برابر لبنان بايد عذرخواهي مي كردند.
شهاب الدين عزيزي خادم درباره سكوت مسئولان فدراسيون فوتبال پس ازشكست ايران مقابل لبنان، گفت: من تصورم اين بود كه دوستان در فدراسيون و به خصوص كساني كه در امور اجرايي هستند و شخص رئيس فدراسيون عذرخواهي مي كنند، اما اين اتفاق نيفتاد. من به نوبه خودم از ملت به خاطر نتيجه اي كه به دست آمد، عذرخواهي مي كنم و اين حداقل كاري است كه مي توان انجام داد. نتيجه اي كه به دست آمد ناراحت كننده بود و انتظارات مردم را برطرف نكرد. حداقل انتظار مردم رفتن به جام جهاني است.
عضو هيئت رئيسه فدراسيون با اشاره به كي روش گفت: اگر كي روش در خود پرتغال بود، مي گذاشتند آنقدر استقلال عمل داشته باشد؟ او در اين مدت اختيار تام داشت و ما براي اين كه تيم ملي آرامش داشته باشد چيزي نگفتيم، تمام امكانات براي تيم ملي فراهم شده است آن هم در شرايط اقتصادي موجود. همه چيز را در اختيار فوتبال قرار داديم تا نشاط به جامعه برگردد، اما نه تنها بازنگشت، بلكه اندوه ملي ايجاد شد. وي ادامه داد: فوتبال ما برنامه ريزي منسجمي مي خواهد و وقتي سند چشم انداز فوتبال نوشته شود هركسي بيايد در چارچوب آن عمل خواهدكرد. دركشورهاي عربي مربيان كمتر از كي روش هم نيامده اند، اما هيچ كدامشان نگفتند كه براي تيم ملي سرپرست نگذاريد. كي روش اگر اجازه داشت، سرپرست تيم ملي را هم از اروپا مي آورد.


دعوت از چهره هاي شاخص كشتي آزاد براي مسابقات جام جهاني تهران

اولين اردوي مقدماتي تيم ملي كشتي بزرگسالان آزاد براي حضور در مسابقات مهم پيش رو از جمله جام جهاني تهران8 تا 18مهرماه برگزار مي شود.
اين اولين اردوي تيم ملي كشتي آزاد پس از بازي هاي المپيك به حساب مي آيد كه تمامي نفرات صاحب نام به اين اردو دعوت شده اند. اسامي آزادكاران دعوت شده به اين اردو به ترتيب زير است:55كيلو: حسن رحيمي- محمد طهماسبي زاده- علي پيرزاده(تهران)- فرزاد عموزاد(مازندران)- محمدحسين سلطاني(همدان)60كيلو: مسعود اسماعيل پور- بهنام احسان پور- آرش دنگسركي(مازندران)- حسن مرادقلي(تهران)66كيلو: مهدي تقوي- ابراهيم نصيري- علي اصغر جبلي(مازندران)- محمد نادري- ميثم نصيري(زنجان)74كيلو: صادق گودرزي(همدان)- مصطفي حسين خاني(تهران)- محسن عباسي(البرز)- علي شفيع زاد(مازندران)84.كيلو: احسان لشگري(قزوين)- احسان اميني(كرمانشاه)- جواد ابراهيمي(مازندران)- ميثم مصطفي جوكار(همدان)96كيلو: رضا يزداني- عباس طحان- حامد طالبي زرين كمر(مازندران)- الياس بختياري- احسان زنديه(تهران)- مهران ميرزايي(همدان)120كيلو: كميل قاسمي- جابر صادق زاده- عبداله قمي(مازندران)- پرويز هادي(آ. شرقي)- اصغر لاغري(تهران).


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14