(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 شهریور 1391 - شماره 20308

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير اقتصاد در صحن علني مجلس: مسئول پاسخگويي به مسائل ارزي نيستم
خارج از دستور
در مكتب امام
سفير ايران در دفتر سازمان ملل در ژنو:
توسعه پايدار نيازمند اقدام جمعي و همكاري بين المللي است
صالحي در چهاردهمين نشست كميسيون مشترك ايران و عمان مطرح كرد
آمادگي ايران براي انتقال تجربيات و توانمندي هاي فني و مهندسي به عمان
جواد لاريجاني: شيوه مبارزه غرب با اسلام ، احمقانه است
در گفت وگوي اختصاصي با خبرگزاري اليوم السابع مصر
اميرعبداللهيان : آينده روابط ايران و مصر درخشان و مستحكم است
معاون اقتصادي دادستان كل كشور منصوب شد
انتقاد وزير ارشاد از تخلف روزنامه همشهري
معاون بين الملل شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيشنهاد كرد
شكايت از اوباما به خاطر نقض اعلاميه حقوق مدني - سياسي
اين بومرنگ صورت آمريكا را نشانه رفته است


وزير اقتصاد در صحن علني مجلس: مسئول پاسخگويي به مسائل ارزي نيستم

وزير امور اقتصاد و دارايي كه براي پاسخگويي به سوال يكي از نمايندگان درباره نوسانات بازار ارز به مجلس رفته بود گفت: طبق قانون همين مجلس مسئول پاسخگويي در اين حوزه نيستم.
جلسه علني مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز با حضور 197تن از نمايندگان آغاز شد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود ضمن تبريك سالروز ولادت كريمه اهل بيت حضرت معصومه(س) به مردم با اشاره به عهدنامه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي، گفت: متن اصلي عهد نامه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي توسط چند كشور غربي تدارك ديده شده است و به نظر مي رسد برخي كشورهاي زورگو با پافشاري در تصويب اين قطعنامه قصد زياده خواهي خود را در مذاكرات 1+5 علني تر كرده اند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: آقاي مديركل آژانس كه جزء وظايف او ترغيب كشورها به پيوستن به ان پي تي است، آيا با اينگونه تصميم گيري هاي زورگويانه مي تواند توفيقي داشته باشد؟
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود به ساخت فيلم موهن اشاره كرد و گفت: آنها با ساخت اين فيلم و لجن پراكني كه هنر اختصاصي آمريكايي-صهيونيستي است قصد تحقير و توهين به ساحت مقدس محمدرسول الله است.
لاريجاني خاطر نشان كرد: از طرفي وزير خارجه آمريكا هدف اين فيلم را فتنه افروزي مي داند. اگر اين فيلم فتنه انگيز بوده است، چرا جلوي آن را نگرفته ايد؟ چرا مسببان آن را مجازات نمي كنيد و از طرف ديگر رئيس جمهور آمريكا مي گويد اين كشور تسليم اقدامات خشونت انگيز نمي شود. نتيجه اين دو سخن مسئولان آمريكايي چه حاصلي براي مسلمانان دارد؟
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي اين اقدام شنيع و ضدفرهنگي را محكوم كرده و از مجامع بين المللي بخصوص بين المجالس اسلامي و آسيايي مي خواهد در مقابل اين رفتار خشن و بي منطق كه قلوب مسلمانان را جريحه دار كرده است تصميم گيري كنند.
بررسي لايحه اصلاح قانون دريايي
در جلسه صبح ديروز، نمايندگان ادامه لايحه اصلاح قانون دريايي را مورد بحث و بررسي و تصويب قرار دادند.
نمايندگان ماده 7 اين لايحه را با عنوان «وظايف، مسئوليت ها و اختيارات فرمانده و كاركنان كشتي» بررسي و تصويب كردند.
ماده 7 از لايحه اصلاح قانون دريايي ايران با 171 راي موافق، 3 راي مخالف و 23 راي ممتنع از مجموع 239 نماينده حاضر در صحن علني به تصويب رسيد.
وكلاي ملت در ادامه جلسه ماده 8 و 9 از لايحه اصلاح قانون دريايي را نيز بررسي و تصويب كردند. براساس اين ماده مقرر شد كه ماده مذكور به ابتداي فصل ششم قانون الحاق شود.
ماده 8 از لايحه اصلاح قانون دريايي با 193 راي موافق، يك راي مخالف و 11 راي ممتنع از مجموع 240 نماينده حاضر در صحن به تصويب مجلس رسيد و ماده 9 از لايحه اصلاح قانون دريايي با 196 راي موافق، 3 راي مخالف و 8 راي ممتنع از مجموع 238 نماينده حاضر در صحن علني به تصويب رسيد.
در ادامه جلسه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با يك فوريت طرح الحاق يك بند به يك جزء از قانون بودجه سال 1391 كل كشور موافقت كردند.
وكلاي ملت با 118 راي موافق، 26 راي مخالف و 10 راي ممتنع از 224 نماينده حاضر در جلسه، با يك فوريت طرح مذكور موافقت كردند.
بهارستان نشينان ابتدا دو فوريت اين طرح را مورد رسيدگي قرار دادند اما با 131 راي موافق، 36 راي مخالف و 12 راي ممتنع از 224 نماينده حاضر در جلسه، دو فوريت آن را به تصويب نرساندند.
اين طرح كه به امضاي 39 نفر از وكلاي مجلس رسيده، شامل يك مقدمه توجيهي و يك ماده واحده است كه در صورت تصويب نهايي آن، دولت مكلف مي شود 2 هزار ميليارد تومان از سهام، سهم الشركه، اموال، دارايي ها و حقوق مالي نيروگاه هاي متعلق به دولت و موسسات و شركت هاي دولتي تابعه و وابسته را پس از ارزيابي كارشناسي و مطابق قوانين و مقررات به سازمان تامين اجتماعي و يا موسسات و شركت هاي وابسته يا ساير شركت هاي عمومي و غيردولتي كه داراي پالايشگاه و يا كارخانجات توليد قير است، واگذار و معادل ارزش ريالي آن قير مورد نياز در اختيار وزارت راه و شهرسازي و وزارت كشور براي اجراي پروژه هاي عمراني قرار دهد.
همچنين نمايندگان مجلس، دو فوريت طرح اصلاح ماده 106 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي را مورد بحث و بررسي قرار دادند و با 119راي موافق، 50 راي مخالف و 12راي ممتنع از 215 نماينده حاضر در جلسه آن را رد كردند.
وكلاي ملت سپس يك فوريت طرح مذكور را بررسي و با 132 راي موافق، 40راي مخالف و 10راي ممتنع از 220 نماينده حاضر در جلسه را تصويب كردند.
اين طرح كه به امضاي 31نفر از نمايندگان رسيده، شامل يك مقدمه توجيهي و يك ماده واحده است كه در صورت تصويب نهايي آن نطق هاي نمايندگان در ابتداي جلسه علني مجلس قرائت خواهد شد.
توضيحات وزير اقتصاد
در ادامه جلسه صبح ديروز وزير امور اقتصاد و دارايي براي پاسخگويي به سؤال الياس نادران، عضو كميسيون اقتصادي به مجلس رفت. سيدشمس الدين حسيني با بيان اينكه نمايندگان از بنده جزئياتي از تزريق ارز خواسته اند، گفت: در جلسه غيرعلني، فضايي فراهم شد تا بحث هاي شفافي درباره امور اقتصادي كشور گفته شود.
حسيني با اشاره به سؤال نادران ادامه داد: همانطور كه كتبا نيز به رئيس مجلس نوشتم و در كميسيون اقتصادي نيز به استحضار نادران و ساير اعضاي كميسيون اقتصادي رساندم بنده و هر وزير مسئول ديگري در چارچوب مسئوليت قانوني خود فعاليت كرده و پاسخگو هستيم.
وزير اقتصاد ادامه داد: بعد از اجراي دو برنامه توسعه، وزير امور اقتصادي و دارايي مسئوليتش در بانك مركزي طبعا در حوزه امور پولي، اعتباري و ارزي به عنوان يك عضو مانند ساير اعضا تقليل پيدا كرده است.
وي با بيان اينكه قانون پولي و بانكي طبق مواد 10 و 11صراحت دارد كه امور مالي و ارزي كشور در اختيار بانك مركزي قرار دارد، افزود: بنده اين موضوع را به آقاي نادران هم گفتم و حتي چند روز پيش تاكيد كردم كه پاسخگويي من درباره حوزه اي كه مسئولش نيستم حق دستگاه ذيربط را ضايع مي كند.
حسيني تاكيد كرد: نمايندگان جزئياتي از تزريق ارز از بنده خواستند كه اين اطلاعات در اختيار من قرار ندارد؛ حتي در بحث بودجه نيز دست شخص ديگري قرار دارد.
وزير اقتصاد با طرح اين پرسش كه آيا بنده به عنوان وزير اقتصاد بايد اين مسائل را پاسخ دهم؟ خاطرنشان كرد: طبق قانوني كه در همين مجلس به تصويب رسيده دستگاه ديگري مسئول پاسخگويي به اين سؤالات است و حتي در برخي موارد كه بنده دخالت كردم، صاحب نظران گفتند دخالت شما از بانك مركزي سلب اختيار مي كند.
وي بر همين اساس تصريح كرد: من در باب پاسخگويي به عنوان يك مقام مسئول در اين حوزه معذور هستم هر چند از بنده به عنوان وزير اقتصاد توضيح بخواهند، سازوكارش فراهم است.
حسيني در پايان گفت: بنده به استناد قانون پولي و بانكي كشور و براساس ماده 193آيين نامه داخلي احساس مي كنم نبايد به اين سؤال پاسخ بدهم.
جلسه علني صبح ديروز مجلس در حالي به پايان رسيد كه بررسي سؤال نماينده تهران از وزير اقتصاد نيمه كاره ماند و قرار شد ادامه موضوع در جلسه صبح چهارشنبه مجلس در هفته جاري با حضور وزير بررسي شود.


خارج از دستور

فرياد مرگ بر آمريكا در صحن علني
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح يكشنبه پس از آن كه علي لاريجاني رئيس مجلس در سخناني اقدام آمريكا در ساخت فيلمي اهانت آميز نسبت به پيامبر اكرم(ص) را محكوم كرد، فرياد «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» سر دادند.
برائت نمايندگان اقليت هاي ديني از فيلم موهن
پنج نماينده اقليت هاي ديني مجلس با صدور بيانيه اي، ساخت فيلم موهن عليه پيامبر اعظم(ص) را محكوم كردند. در اين بيانيه آمده است؛ «اقليت هاي ديني ايران كه همواره براساس قانون اساسي و ساير قوانين جاري مملكتي مورد احترام بوده و سابقه تاريخي همزيستي آكنده از حس برادري با ساير اقشار ملت بزرگ ايران داشته است، اين حركت امپرياليستي- صهيونيستي را محكوم كرده و اعتقاد دارند كه توهين به هر يك از اديان توحيدي اهانت به تمامي اديان توحيدي محسوب مي شود.»
فراكسيون زنان و خانواده مجلس نيز با صدور بيانيه اي اين اقدام موهن را محكوم كرد.
ديدار لاريجاني با دانشجويان اردبيل
رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در دفتر خود با جمعي از دانشجويان اردبيل ديدار و گفت وگو كرد.
علي لاريجاني در اين ديدار مشكل اصلي بازار ارز و سكه را نقدينگي عنوان كرد و درباره وضعيت فرهنگي كشور نيز اينگونه توضيح داد: در زمينه فرهنگ خلأ قانوني وجود ندارد و بايد به تكنولوژي هاي جديدي كه غرب براي تخريب فرهنگ كشورهاي جهان سوم استفاده مي كند توجه شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نحوه استفاده غرب از تكنولوژي هاي جديد را تهاجمي و مخرب خواند و تأكيد كرد: چنين روحيه اي را به هيچ وجه در فرهنگ شرقي و آيين اسلامي سراغ نداريم ولي غربي ها بدون در نظر گرفتن مقدسات در اين زمينه فعاليت هاي مخربي را صورت مي دهند.
وي با اشاره به تشكيل شوراي عالي مجازي از سوي مقام معظم رهبري افزود: اميدواريم با تشكيل اين شورا جلوي بسياري از آسيب هاي موجود در اين بخش گرفته شود.
 


در مكتب امام

حق گرفتني است!
مستضعفين همه بلاد، همه ممالك بايد حق خودشان را با مشت محكم بگيرند.
منتظر نباشند كه آنها (قدرتمندان مسلط بر اوضاع) حق آنها را بدهند.
مستكبرين حق كسي را نخواهند داد!
صحيفه نور - ج11 - ص 261


سفير ايران در دفتر سازمان ملل در ژنو:

توسعه پايدار نيازمند اقدام جمعي و همكاري بين المللي است

سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در دفتر سازمان ملل در ژنو توسعه پايدار را نيازمند اقدام جمعي و همكاري بين المللي دانست.
«محمدرضا سجادي» روز جمعه طي سخناني در قالب رئيس گروه جنبش عدم تعهد در نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل درباره موضوع حق توسعه سخنراني كرد.
در مراسم افتتاحيه بيست و يكمين نشست شوراي حقوق بشر كه با حضور رئيس شوراي حقوق بشر و معاون كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل انجام شد، نماينده ايران، محوريت حق توسعه در فعاليت هاي سياسي و عملياتي سازمان ملل و سازمان هاي تخصصي آن و نظام تجارت جهاني براي نيل به اين حق و اجتناب از هرگونه رفتار تبعيض آميز را موضوعي ضروري دانست.
رئيس گروه عدم تعهد در شوراي حقوق بشر سازمان ملل، در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش هاي اين گروه براي عملياتي كردن و تحقق حق توسعه در سطح بين المللي، از شوراي حقوق بشر سازمان ملل خواست تا موضوع حق توسعه را به عنوان يك اولويت كاري درنظر گيرد.
سفير ايران در ادامه با تاكيد بر اهميت كنفرانس ملل متحد در خصوص حق توسعه كه در سال جاري ميلادي در برزيل برگزار شد، افزود: علي رغم تلاش كشورهاي در حال توسعه، براي تحقق توسعه پايدار بايد مسير طولاني را پيمود.
وي در ادامه سخنانش تاكيد كرد: اگرچه دولت ها مسئول اصلي ارتقا و حمايت از حق توسعه در كشورهاي خود هستند، ولي تحقق توسعه پايدار مستلزم انجام يك اقدام جمعي و همكاري بين المللي و حمايت مستمر مالي كشورهاي در حال توسعه است.
سجادي در پايان ضمن قدرداني از گزارش ارائه شده توسط گروه كاري حق توسعه به نشست جاري شوراي حقوق بشر، خواستار حمايت كامل دفتر كميسر عالي از فعاليت هاي گروه مذكور به عنوان مرتبط ترين ركن ملل متحد در زمينه تحقق حق توسعه شد.
 


صالحي در چهاردهمين نشست كميسيون مشترك ايران و عمان مطرح كرد

آمادگي ايران براي انتقال تجربيات و توانمندي هاي فني و مهندسي به عمان

وزير خارجه كشورمان از آمادگي جمهوري اسلامي براي انتقال تجربيات و توانمندي هاي فني و مهندسي به كشور عمان خبر داد.
به گزارش فارس، چهاردهمين نشست كميسيون مشترك جمهوري اسلامي ايران و سلطنت عمان صبح يكشنبه با حضور علي اكبر صالحي و «علي بن مسعود السنيدي» وزير تجارت و صنايع عمان در محل دفتر مطالعات سياسي و بين المللي وزارت امور خارجه آغاز شد.
وزير امور خارجه كشورمان در سخناني در مراسم آغاز به كار كميسيون مشترك دو كشور از سطح روابط بسيار خوب تهران و مسقط در همه سطوح و به عنوان روابطي ويژه و الگو ابراز خرسندي كرد و با اشاره به نتايج كميسيون سيزدهم در مسقط ابراز اميدواري كرد با تصميمات و مصوبات و پيگيري مصوبات گذشته در خلال كميسيون چهاردهم درتهران شاهد جهشي قابل توجه در سطح روابط و همكاري ها در بخش هاي مختلف اقتصادي، انرژي، فني و حرفه اي، حمل و نقل و گمركات، آب و برق، كشاورزي، محيط زيست و نيز فعال شدن بيش از پيش اتاق هاي بازرگاني دو كشور باشيم.
صالحي همچنين با اشاره به آغاز پروازهاي مستقيم هوايي بين تهران و مسقط ابراز اميدواري كرد با فعال شدن خطوط هوايي و دريايي بين دو كشور شاهد توسعه و گسترش هرچه بيشتر مبادلات تجاري و بازرگاني و گردشگري بين ايران و عمان باشيم.
وزير امور خارجه كشورمان همچنين با تشريح دستاوردها و ظرفيت هاي بسيار خوب كشورمان در بخش هاي مختلف، آمادگي جمهوري اسلامي را براي انتقال تجربيات و توانمندي هاي فني و مهندسي كشورمان به عمان مورد تأكيد قرار داد.
علي بن مسعود السنيدي وزير تجارت و صنايع عمان نيز در مراسم آغاز به كار اين نشست با ابراز خرسندي از سفر به كشورمان و حضور در اين اجلاس، از حسن استقبال و ميزباني شايسته اين اجلاس تقدير و تشكر كرد.
وي نيز ابراز اميدواري كرد با تلاش و پيگيري مسئولان دو كشور شاهد توسعه و گسترش همه جانبه روابط به خصوص در بخش هاي اقتصادي و بازرگاني باشيم.
گفتني است، وزير صنايع و تجارت عمان را در سفر به كشورمان يك هيئت بلندپايه تجاري و بازرگاني از بخش هاي مختلف اقتصادي و بازرگاني آن كشور همراهي مي كنند.
 


جواد لاريجاني: شيوه مبارزه غرب با اسلام ، احمقانه است

رئيس ستاد حقوق بشر گفت: جهان گشايي غربي جدي ترين خطر پيش روي بشريت است و براي همين غربي ها اين طور با اسلام مبارزه مي كنند؛ اما شيوه آنها احمقانه است.
محمدجواد لاريجاني با بيان اينكه مسلمانان جهان در اين زمانه به دنبال احيا و پياده كردن دين آخرين پيامبر خدا هستند، گفت: تمام دشمني ها نسبت به اسلام تنها به اين دليل است كه مسلمانان مي خواهند اسلام را در جهان پياده كنند.
وي با اشاره به اينكه استراتژي غرب پس از فروپاشي شوروي جهان گشايي غرب است، افزود: غربي ها درست فهميدند كه تنها ديني كه مقابل اين پروژه شوم آنها يعني جهان گشايي غرب ايستاده اسلام است و غربي ها براي از بين بردن اين سد راه عجله دارند.
وي با بيان اينكه اسلام ستيزي سياست اصلي غرب است، افزود: يكي از علل اين اسلام ستيزي ها از پا درآوردن حكومت نوپاي مصر است و ديگر علل آن امتحان مسلمانان نسبت به اينكه چقدر به اسلام حساس اند و ديگر كم كردن اين حساسيت ها و تقدس زدايي از اسلام است تا بتوانند به راحتي سياست هاي خود را پياده كنند.
لاريجاني كه با برنامه گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما سخن مي گفت، ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران حركتي با بركت بود تا مسلمانان جهان نسبت به حقوق شان آشنا شوند و براي ماندگاري اسلام تا پاي جان بايستند.
وي با بيان اينكه هر روز معارض جديدي رو به روي سياست جهان گشايي غربي ظاهر مي شود، تأكيد كرد: معارض اصلي امروز براي آنها بيداري اسلامي است.
رئيس ستاد حقوق بشر با بيان اينكه اين فيلم بي منطق و تهوع آور است، گفت: ما نبايد گول غرب را بخوريم، بلكه بايد روي دو محور به شدت تكيه كنيم كه نخستين آن آشكارسازي هويت اسلامي و ديگري بصيرت و حساسيت سياسي كل مسلمانان جهان نسبت به سياست هاي غربي است.
وي تصريح كرد: هيچ كس مانند ما ايراني ها غرب را نشناخته و اميد است روزي همه مسلمانان جهان مانند ايراني ها نسبت به غرب و سياست هاي آن بسيج شوند.


در گفت وگوي اختصاصي با خبرگزاري اليوم السابع مصر

اميرعبداللهيان : آينده روابط ايران و مصر درخشان و مستحكم است

معاون وزير خارجه ايران در گفت وگو با خبرگزاري اليوم السابع مصر، ايران و مصر را دو كشور مهم و استراتژيك در منطقه برشمرد و آينده روابط آنها را درخشان و مستحكم دانست.
حسين اميرعبداللهيان در اين گفت وگوي اختصاصي، در پاسخ به سؤالي مبني بر چگونگي كيفيت روابط دوجانبه بين ايران و مصر، ابراز داشت: جمهوري اسلامي ايران از هرگونه برقراري روابط پايدار با مصر استقبال كرده و شرايط كنوني اين كشور را به دقت ارزيابي مي كند و آينده روابط بين دو كشور را پس از ديدار و گفت وگو بين مقامات، درخشان و مستحكم مي داند.
وي با بيان اينكه سفر محمد مرسي رئيس جمهور مصر به ايران و حضور وي در اجلاس غيرمتعهدها رويدادي مهم و حائز اهميت به شمار مي آيد، مواضع مطرح شده توسط مرسي در اجلاس تهران را دقيق و قوي ارزيابي كرد.
معاون عربي آفريقايي وزير امور خارجه ايران همچنين گفت: ايران آماده هرگونه همكاري با دولت و ملت مصر بوده و ابراز اميدواري كرد؛ گسترش همكاري هاي اقتصادي و گردشگري بين دو كشور، با آغاز به كار دوباره پرواز مستقيم از سر گرفته شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، امير عبداللهيان در ادامه مصاحبه خود به آثار تاريخي و ديني مصر اشاره كرد و اين آثار را وسيله اي براي نزديك شدن فرهنگ مشترك ملت ايران و مصر برشمرد.
معاون بخش كشورهاي عربي و آفريقايي وزير امور خارجه ايران، حضور در مصر و گفت وگو با نمايندگان كميته تماس كه از چهار كشور ايران، مصر، عربستان و تركيه تشكيل شده و در مورد مسائل جاري سوريه بود را مفيد ارزيابي كرد و از توافقاتي در مورد نظارت بيشتر بر مرزهاي سوريه و توقف ورود سلاح، به اين كشور خبر داد.


معاون اقتصادي دادستان كل كشور منصوب شد

از سوي دادستان كل كشور پيمان نوري بروجردي به عنوان معاون اقتصادي دادستان كل كشور منصوب شد.
به گزارش روابط عمومي دادستاني كل كشور، پيمان نوري بروجردي به عنوان معاون اقتصادي دادستان كل كشور در جمع قضات و مديران دادستاني كل كشور از سوي دادستان كل كشور محسني اژه اي معرفي و مشغول به كار شد.


انتقاد وزير ارشاد از تخلف روزنامه همشهري

گروه ادب و هنر-
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به حمايت آشكار روزنامه همشهري از ناشر كتاب هاي موهن انتقاد كرد.
دكتر سيدمحمد حسيني در نشست خبري دهمين جشنواره بين المللي امام رضا عليه السلام در پاسخ به سؤال اختصاصي خبرنگار كيهان درباره وضعيت نشر چشمه گفت: در مورد نشر چشمه از اول فضاسازي هايي وجود داشت و ايراداتي مي گرفتند هميشه هم همين طور بوده و هست. يعني هر وقت خواسته ايم ضوابط اجرايي را پياده كنيم معمولا عده اي مخالفت كرده اند.
وزير ارشاد افزود: برخي در نشريات و روزنامه هاي خودشان از نشر چشمه نام مي برند و براي آن تبليغ مي كنند.
وي با بيان اين كه بايد يك جبهه فرهنگي وجود داشته باشد تاكيد كرد: اگر يك دستگاهي پيشتاز شده با يك تخلفي مبارزه كند ساير دستگاه ها بايد با او همكاري كنند.
گفتني است نشر چشمه علاوه بر نشر كتاب هاي مسئله دار در پي چاپ نمايشنامه اي از محمد رحمانيان بود كه اين متن، سراسر اهانت و تهمت به خاندان نبوت(ع) است!
سكاندار فرهنگي دولت همچنين با اشاره به جلسه رئيس جمهور با اعضاي خانه سينماي منحله، اظهار داشت: ما با افراد مشكل نداريم اما هر تشكلي كه بخواهد شكل بگيرد هم در ابتداي راه و هم در ادامه بايد براساس ضوابط و قوانين عمل كند.
حسيني افزود: اگر در گذشته برخي دشمن را توهم مي پنداشتند، امروز با توجه به اتفاقاتي كه در جهان رخ مي دهد مي بينند كه دشمن واقعيت دارد. پس بهتر است به جاي اختلاف افكني بيايند دست به دست هم بدهيم تا از فرهنگ اصيل خودمان دفاع كنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به فيلم توهين كننده به ساحت نبي گرامي اسلام(ص) تاكيد كرد: انتظار داريم نويسندگان، شاعران، فيلمسازان و هنرمندان ساير رشته ها بيش از گذشته در معرفي چهره پيامبر(ص) و آموزه ها و معارف ناب نبوي(ص) به وسيله ابزار هنر همت كنند.
وي همچنين از برگزاري جشنواره بين المللي امام رضا(ع) به صورت همزمان در 48 كشور و 186 نقطه دنيا خبر داد و افزود: چند جلد از دانشنامه امام رضا(ع) با دو هزار و 500 مدخل تا سال آينده رونمايي مي شود.
دكتر حسيني با بيان اين كه 68 ارگان، نهاد و سازمان با جشنواره امام رضا(ع) همكاري دارند گفت: آثار ارسالي به دبيرخانه اين جشنواره نسبت به سال گذشته افزايش پنج برابري داشته است.
دهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) از 28 شهريور تا 7 مهر با مركزيت مشهد مقدس برگزار مي شود.
 


معاون بين الملل شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيشنهاد كرد

شكايت از اوباما به خاطر نقض اعلاميه حقوق مدني - سياسي

معاون بين الملل شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيشنهاد كرد كه از اوباما به خاطر نقض مواد 18 و 27 ميثاق حقوق مدني- سياسي در خصوص لزوم حفظ حرمت اديان به دادگاه هاي آمريكاشكايت شود.
جواد محمدي در گفت وگو با فارس درباره ساخت و انتشار فيلم موهن و هتك ساحت نبي مكرم اسلام، اظهار داشت: اين حركت مسبوق به سابقه بوده و پيش از اين نيز، شاهد هتاكي برخي عوامل صهيونيزم به قرآن و پيامبر اعظم(ص) بوده ايم.
معاون امور بين الملل شوراي عالي انقلاب فرهنگي پيگيري حقوقي توهين به اديان را راهكاري براي حفظ حرمت اديان دانست و در اين خصوص توضيح داد: مواد 18 و 27 اعلاميه ميثاق حقوق مدني- سياسي مصوب سازمان ملل تصريح دارد «حقوق اقليت ها و اديان محترم و رعايت آن الزامي است».
وي افزود: دولت آمريكا اين معاهده را امضاء كرده و ملزم به رعايت آن است و لذا مي توان به صورت فردي يا در قالب NGOها از رئيس جمهور اين كشور به دليل تخلف از ميثاق مذكور در دادگاه هاي آمريكا شكايت كرد.
معاون شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: اينكه اوباما و كلينتون گفته اند در آمريكا آزادي بيان وجود دارد و آنها نمي توانند در برابر هتك حرمت اديان اقدامي انجام دهند، يك دروغ بزرگ است.
جواد محمدي اضافه كرد: «سردمداران غرب و در رأس آنها دولت مردان آمريكايي عادت كرده اند كه دروغ هاي بزرگ شان را با فرياد به مردم دنيا بقبولانند اما آنها بايد بدانند دوران فريب افكار عمومي گذشته است.»


اين بومرنگ صورت آمريكا را نشانه رفته است

سيدمحمدعماد اعرابي
11 سپتامبر 2001 وقتي خبر حمله به برج هاي تجارت جهاني را به جرج بوش- رئيس جمهور وقت ايالات متحده- دادند؛ بوش تنها سري تكان داد و با خونسردي كامل ادامه برنامه اش را دنبال كرد. 12 سپتامبر 2012 وقتي وزير امور خارجه آمريكا به اظهارنظر پيرامون ويدئويي موهن پرداخت به همان اندازه خونسرد بود در حالي كه مي دانست يك سفير و سه ديپلمات آمريكايي كشته شده اند، سفارت آمريكا در بنغازي تخريب شده، معترضان وارد سفارت آمريكا در صنعا شده اند و درگيري ها در مقابل سفارت اين كشور در قاهره لحظه به لحظه شديدتر مي شود. خانم وزير كه هميشه با حنجره اي متورم و صدايي بلند و عصباني نسبت به كوچكترين فعاليت هسته اي ايران موضع مي گرفت اين بار كاملا آرام بود، كلينتون در حالي كه با ساده ترين لغات انگليسي و كاملا شمرده سخن مي گفت- به نحوي كه براي مسلمانان قابل فهم باشد- اعلام كرد: «دولت آمريكا محتواي اين فيلم را رد مي كند و آن را منزجر كننده و سزاوار سرزنش مي داند اما نمي تواند مانع آزادي بيان در كشور شود.» اين شايد ابلهانه ترين موضعي باشد كه هيلاري كلينتون در طول چهار سال تصدي وزارت امور خارجه ايالات متحده ابراز كرده است؛ زيرا به همان اندازه كه مخاطبانش را نادان فرض كرده، خودش را به حماقت زده است. قسمت ابتدايي اين موضع گيري ژست كنار كشيدن آمريكا از ساخت اين ويدئوي موهن را دارد تا هيچ هزينه اي گريبانگير نگهبان نظام سرمايه داري نشود. اما آيا دولت آمريكا به عنوان سگ نگهبان نظام سرمايه داري كنار كشيده است؟ آيا بايد ساده لوحانه لبخند بر لب بگذاريم و ادعاي آزادي بيان دولت آمريكا را تحسين كنيم؟ در اين صورت مجازات مسيحيان منكر هولوكاست و اساتيد آمريكايي منتقد نظام سرمايه داري را نيز بايد به حساب آزادي بيان در ايالات متحده گذاشت! مردم دنيا و مسلمانان در حالي دغدغه(!) آزادي بيان خانم وزير را مي بينند كه هنوز حمله ماموران دولتي و امنيتي آمريكا به دانشجويان حامي جنبش 99% با گاز فلفل در دانشگاه سانتامونيكا را فراموش نكرده اند، ادعاي آزادي بيان كلينتون و مسئولان گوگل كه حاضر به حذف ويدئوي موهن نيستند در حالي است كه حدود يك سال پيش و در اوج فعاليت هاي جنبش 99%؛ وبسايت اين جنبش از موتور جستجوي گوگل خارج شد و سايت هاي حامي اين جنبش با محدوديت هاي فني مواجه شدند. تمام اينها حاكي از آن است كه بايد ادعاي كلينتون را طور ديگري خواند چيزي شبيه به اين عبارت «ايالات متحده [به بهانه آزادي بيان] بر انتشار اين ويدئو تعمد دارد» ويدئويي كه كيفيت نازل هنري آن اعم از نورپردازي و چهره پردازي ضعيف، استفاده آماتور از پرده آبي و لوكيشن محدود ( كه شايد تنها يك اتاق باشد) نشان از ساخت پروژه اي است كه بدون اهميت دادن به حداقل هاي هنري و سينمايي تنها بايد همزمان با سالگرد 11 سپتامبر منتشر و تبديل به خبر اول رسانه هاي جهان مي شد؛ ارزش اين پروژه به حدي است كه قرباني كردن يك سفير و چند ديپلمات به پاي آن اهميتي ندارد همچنان كه ويران كردن دو آسمان خراش عظيم الجثه و كشتن صدها آمريكايي در 11 سپتامبر 2001 براي نظام سرمايه داري چندان اهميتي نداشت. ديالوگ هاي دستكاري شده اين ويدئو حاكي از بازي كثيف نظام سرمايه داري است؛ ديالوگ هايي كه در آن نام شخصيت اصلي «جرج» است و بازيگران با همين نام اين شخصيت را صدا مي زنند اما با يك صداگذاري ناشيانه نام «جرج» با نام پيامبر بزرگوار اسلام جايگزين شده تا بازيگران كوته فكر اين ويدئو همانند مسافران بي خبري باشند كه نمي دانستند هواپيماي شان قرار است به برج هاي تجارت جهاني اصابت كند.
پروژه جنگ هاي صليبي كه 11 سال پيش توسط بوش بر سر زبان ها افتاد اين بار به جاي خيابان هاي منهتن سر از «يوتيوب» درآورده است و چه جايي بهتر از وبسايت «يوتيوب»، وبسايتي كه متعلق به شركت گوگل است، شركتي كه چندي پيش بده بستان مديريتي آن با وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) درصدر اخبار دنياي مجازي قرار گرفت، درست وقتي كه «رجينا دوگان» سرپرست آژانس تحقيقات پيشرفته وزارت دفاع آمريكا (DARPA) به عنوان يكي از مديران ارشد به شركت گوگل نقل مكان كرد. حالا وزير امور خارجه ايالات متحده و مسئولان گوگل در موضعي مشترك اعلام مي كنند كه حاضر به ممانعت از انتشار اين ويدئو نيستند. آيا هنوز هم بايد باور كنيم كه ايالات متحده كنار كشيده است؟
ايالات متحده آمريكا به عنوان نگهبان سرمايه داران جهاني نه تنها در حاشيه داستان نيست بلكه در متن آن قرار دارد مجازات بازيگران و يا عوامل ساخت اين ويدئو اگرچه ضروري است ولي در درجه دوم اهميت تلقي مي شود. مسلمانان و مسيحيان آزاده جهان بايد مشت هاي گره كرده و نگاه خشمگين شان را متوجه نظام سرمايه داري-صهيونيستي و سردمداران ايالات متحده كنند تا تمام هزينه هاي اين اقدام بر دوش نظام ورشكسته سرمايه داري بيافتد، نظامي كه ادامه حياتش را در به جان هم انداختن انسان ها مي بيند، شيعه و سني، مسيحي و مسلمان فرقي نمي كند؛ مهم اين است كه در حجم انبوه نزاع هاي بي هدف، متهم رديف اول يا همان سرمايه داران زالوصفت رد گم كنند، در سايه اي امن بنشينند و با فروش سلاح و سود كمپاني هاي اسلحه سازي شكم هايشان را از خون انسان هاي بي گناه فربه تر كنند. ويدئويي 14 دقيقه اي كه در كمتر از چند ساعت به خبر اول دنيا تبديل شد بومرنگي است كه ايالات متحده پرتاب كرده تا پس از ايجاد شكاف و نزاع ميان مسلمانان و مسيحيان و رسيدن به منافع خود دوباره آن را در دست بگيرد غافل از آنكه اين بومرنگ در صورت ايالات متحده فرود خواهد آمد نه در دستان آن!


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14