(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 شهریور 1391 - شماره 20308

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فهمي هويدي: ايران هراسي اعراب پروژه اي آمريكايي - صهيونيستي است
سرلشكر جعفري خبر داد
برخورد با اخلال گران بازار سكه و ارز به سپاه واگذار شد
عضو سابق كابينه انگليس ادعاكرد
به دليل مخالفت با حمله اسرائيل به ايران عزل شدم
درپرتو وحي
پيام تسليت رهبر انقلاب
به مناسبت درگذشت خواهر امام جمعه قزوين و مادر 3 شهيد و 2 جانباز
فرقاني: احمدي نژاد 31 شهريور به نيويورك مي رود
تجمع اعتراض آميز طلاب حوزه هاي علميه در چندين شهر كشور
سفير سوريه در ايران:
حمايت تركيه ، عربستان و قطر از گروه هاي تروريستي پذيرفتني نيست
بيانيه 7500 نفر از اساتيد دانشگاه هاي كشور در محكوميت فيلم موهن آمريكايي - صهيونيستي
جايزه اجراي حكم اعدام سلمان رشدي 500 هزار دلار افزايش يافت
لئون پانه تا: تعيين خط قرمز براي ايران درخواستي سياسي است
خروج آخرين گروه منافقين از اردوگاه اشرف
معرفي نفرات برتر مسابقات قرآني دانشجويان جهان در تبريز
ارامنه آذربايجان شرقي اهانت به پيامبر(ص) را محكوم كردند
لاريجاني در ديدار با مجمع نمايندگان اصفهان:
توليد محصولات استراتژيك گام مهمي براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي است
ربات بازرسي كانال هاي فاضلاب ساخته شد
معاون سازمان بهزيستي كشور: سن آسيب هاي اجتماعي در كشور پايين آمده است
موسي الرضا ثروتي: 20 هزار ميليارد ريال اعتبار به طرح هاي مهر ماندگار اختصاص يافت
آغاز ثبت نام دوره هاي فراگير از 9 مهر
كمك 139ميلياردي خيرين و داوطلبان هلال احمر به نيازمندان
برگزاري كنگره سالانه انجمن علمي جراحان عمومي
اخبار ادبي و هنري


فهمي هويدي: ايران هراسي اعراب پروژه اي آمريكايي - صهيونيستي است

نويسنده و پژوهشگر مصري، ايران هراسي را پروژه اي از سوي آمريكا و رژيم صهيونيستي در دوران «مبارك» ديكتاتور مخلوع دانست كه پيامدهاي آن همچنان در اين كشور باقي مانده است.
فهمي هويدي در مطلبي نوشت: ايران هراسي از رژيم سابق بازمانده است؛ به صورتي كه در آن دوران ايران هراسي به حدي رسيده بود كه برخي بر اين گمان بودند دشمن واقعي، ايران است نه رژيم اسرائيل.
وي افزود: رسيدن به اين مرحله را بايد موفقيتي براي شياطين سياست دانست كه توانستند آن را در بيشتر از يك كشور عربي در منطقه خليج فارس رواج دهند.
فهمي هويدي با اشاره به رواج «افسانه هايي» در دوران مبارك در مصر مبني بر تهديد امنيت اين كشور از سوي ايران و همچنين تلاش براي شيعه كردن مردم مصر، گفت: اين افسانه ها را سازمان هاي امنيتي ساختند؛ آمريكا نيز با اعلام جنگ و مبارزه با تروريسم آن را پرورش داد، و رژيم اسرائيل كه همچنان ايران را دشمن راهبردي خود مي داند، به اين موضوع دامن زد.
هويدي با اشاره به وجود برخي مسائل حل نشده بين ايران و مصر، خاطرنشان كرد: واقعيت آن است كه ميان ايران و مصر مشكل امنيتي واقعي وجود ندارد.
وي تأكيد كرد: منظور من آن نيست كه ميان دو كشور هيچ اختلافي وجود ندارد يا اين كه دو كشور در همه زمينه ها اتفاق نظر دارند؛ اعتراف مي كنم كه مصر با برخي سياست هاي ايران مخالف است، اما اين مسئله تا اين حد نيست كه جلوي روابط دو كشور را بگيرد.
هويدي با اشاره به حساسيت برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس درباره ايران تأكيد كرد، همين كشورها از روابطي تقريباً كامل در زمينه هاي اقتصادي و ديپلماتيك با جمهوري اسلامي ايران برخوردارند.
فهمي هويدي تأكيد كرد: به نظر من رويكرد مصر در قبال ايران به دليل قرار داشتن قاهره در فهرست رژيم هاي «ميانه رو»- از نظر غرب- بود كه اين امر سبب شده بود مصر از نظر سياسي به كشوري وابسته به آمريكا و اسرائيل تبديل شود. رئيس جمهوري مصر گنجي راهبردي براي رژيم اسرائيل به شمار مي رفت؛ بنابراين طبيعي بود كه مصر به صورت خودكار به دشمني براي ايران تبديل شود.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، فهمي هويدي ادامه داد: افسانه دوم، افسانه شيعه شدن مصر است كه برخي در خصوص آن اغراق مي كنند و اكثراً سلفي ها به ترساندن مردم از چنين اتفاقي مي پردازند.
 


سرلشكر جعفري خبر داد

برخورد با اخلال گران بازار سكه و ارز به سپاه واگذار شد

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نشست خبري گفت: سپاه بنا به درخواست رئيس جمهور در تلاش است تا عوامل پشت پرده يا جرياناتي كه در اين سيستم اخلال ايجاد كرده اند، مشخص و ريشه اين موضوع را پيدا كند.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نشست خبري صبح ديروز كه به مناسبت 26 شهريورماه، سالروز صدور فرمان تاريخي امام(ره) مبني بر تشكيل نيروهاي سه گانه سپاه برگزار شد، با اظهار تاسف از اقدام موهن صهيونيستي - آمريكايي در مورد ساخت فيلم ضداسلامي و توهين به پيامبر اسلام (ص)، اين اقدام را محكوم كرد.
وي افزود: ماهيت انقلاب اسلامي طوري است كه نه با جنگ، نه خشونت، نه تهديد و نه با توهين به مقدسات اسلام يا شخصيت هاي برجسته آن متوقف مي شود بلكه حركتش سريع تر مي شود. انقلاب اسلامي هرگونه خشونت، تهديد و توهين را بر نمي تابد.
جعفري ادامه داد: 26 شهريور سالروز فرمان تاريخي امام(ره) مبني بر تاسيس سه نيروي زميني، دريايي و هوايي سپاه براي مقابله با تهديدات دشمنان است. 27 سال از حكم امام مي گذرد و سپاه در اوج قدرت نظامي و دفاعي قرار دارد.
سپاه مجهز به پيشرفته ترين سلاح و امكانات
فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: آمادگي هاي بسيار خوبي در مجموعه سپاه ايجاد شده و سپاه به پيشرفته ترين سلاح و امكانات مجهز شده و همچنين در بحث نرم افزاري با توجه به جنگ هاي اطراف كشورمان در آمادگي بسيار خوبي براي مقابله با تهديدات قرار داريم.
جعفري خاطرنشان كرد: از طرف ديگر نيروي قدس و نيروي مقاومت بسيج در زمان رهبري حضرت آيت الله خامنه اي ايجاد شد و نيروهاي سپاه به 5 نيرو افزايش يافت.
وي ادامه داد: در سالهاي 80 به بعد ماموريت هاي ديگري در حوزه جنگ اطلاعاتي، امنيتي و يا جنگ نرم و مقابله با تهديدات فرهنگي به سپاه محول شد و ساختارهاي متناسب با اين تهديدات در سپاه به وجود آمد. سپاه آمادگي همه جانبه خود براي دفاع از انقلاب در مقابل هر نوع تهديدي را دارد و تهديداتي كه امروز عليه انقلاب اسلامي وجود دارد بيشتر در حوزه نرم و نيمه سخت است.
پايگاه هاي آمريكا
در تيررس موشكي سپاه
فرمانده كل سپاه در پاسخ به سؤالي در خصوص آخرين وضعيت آمادگي سپاه در مقابل تهديدات اسرائيل گفت: اسرائيل الان به آخر خط رسيده و اقتدار نظام اسلامي و توسعه بيداري اسلامي در جهان سبب شده رژيم صهيونيستي فكر كند كه مي تواند با تهديد و فشار نظامي ايران را از مسير اصلي خارج كند.
جعفري افزود: رژيم صهيونيستي از شدت نگراني هاي آينده تلاش مي كند آمريكا را براي اقدام نظامي عليه ايران با خود همراه كند و برآورد ما اين است كه در اين كار موفق نمي شود چون آمريكا آسيب پذيري هاي زيادي از جمله پايگاه ها و نيروهاي انساني در اطراف ايران دارد كه در تيررس موشكي سپاه است و از طرفي حمايتي كه مسلمانان جهان و منطقه از انقلاب اسلامي و ايران دارند، آنها را به بازدارندگي وا مي دارد، چون مي دانند پيامدهايي كه وقوع يك جنگ مي تواند داشته باشد براي آنها بسيار زيان بار است. فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: البته بخشي از اين تهديدات جنگ رواني است و آنها مي خواهند در كنار فشارهاي سياسي و تحريم ها از اين موضوع نيز استفاده كنند و با توجه به شرايط بعيد است كه تهديدات به وقوع بپيوندد.
انتشار فيلم موهن مجوزي براي كشتن افراد در ليبي نيست
جعفري همچنين در خصوص سؤال ديگر مبني بر اينكه آيا انتشار فيلم موهن عليه پيامبر اسلام مجوزي براي كشتن ديپلمات هاي آمريكايي در ليبي مي شود يا خير؟ گفت: قطعا اين مجوزي براي كشتن نمي شود و درست نيست. اما به هر حال احساسات مسلمانان جريحه دار شده و تنهاحركتي كه مي توانسند بكنند عليه سفارت هاي حامي انتشار آن فيلم بخصوص آمريكا بود و در جريان اعتراض و خشمي كه داشتند اين اتفاق افتاده است.
وي ادامه داد: در هيچ كجا كسي سراغ ندارد يك مسلمان به دين مسيحيت يا حضرت مسيح يا دين يهوديت و يا حضرت موسي توهين كرده باشد اما وقتي اين توهين ها به اسلام در كشوري مثل آمريكا به اسم آزادي بيان انجام مي شود مطمئن هستيم كه اين كارها با برنامه صورت گرفته و نتيجه عكس مي دهد و اينها اثبات حقانيت انقلاب اسلامي است.
فرمانده كل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه اگر ايران زمان دقيق عمليات نظامي اسرائيل و آمريكا عليه خود را بداند آيا دست به اقدام پيش دستانه خواهد زد؟، گفت: پاسخ به اين سؤال منفي است. ايران با توجه به ظرفيت هايي كه دارد، و تواني كه نسبت به استمرار هر جنگي داريم و از طرفي با توجه به عقبه هاي انقلاب بخصوص مسلمانان جهان، نيازي به اقدام پيش دستانه براي جلوگيري از حمله دشمن نيست و آن را مجاز نمي دانيم. آمادگي هاي ما در شدت و سرعت پاسخ به حدي است كه بازدارندگي ايجاد مي كند.
كمك فكري و مستشاري به سوريه
جعفري در پاسخ به سؤالي مبني بر حضور نيروهاي نظامي ايران در سوريه، گفت: همه مي دانند كه سپاه واحدي به نام واحد نهضت هاي اسلامي داشته و دارد كه هدفش كمك به مستضعفين و بحث بيداري در جهان اسلام است.
وي افزود: از زماني كه نيروي قدس تشكيل شد با هدف حمايت از ملت هاي مظلوم بخصوص مسلمان حركت هايي انجام داده است و در كشورهاي لبنان و سوريه تعدادي از نيروي قدس سپاه حضور داشتند و اين به منزله حضور نظامي ما در آنجا نيست.
وي افزود: در مقايسه با ميزان حمايت و حضور نظامي كشورهاي عربي از گروه هاي معارض سوريه ما اقدامي در آنجا انجام نداديم. ما تنها كمك فكري و مستشاري و انتقال تجربه را دنبال كرده ايم.
انتقال تجربيات به سوريه
از افتخارات ايران است
فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: از افتخارات جمهوري اسلامي ايران است كه براي دفاع از سوريه كه در حلقه مقاومت است، انتقال تجربيات خود و هرگونه كمك فكري را به سوريه داشته باشد و اين در حالي است كه كشورهاي ديگر ابايي از كمك نظامي به گروه هاي معارض سوريه ندارند و ما اين كار را محكوم مي كنيم.
جعفري همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر توافقنامه امنيتي ايران و سوريه و اجراي آن اظهار داشت: اين توافقنامه بستگي به شرايط دارد و اينكه الان به صورت قطع بگوييم اگر حمله نظامي عليه سوريه صورت بگيرد، ايران براي دفاع از سوريه حضور مستقيم خواهد داشت، بستگي به شرايط دارد.
فرمانده كل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه مقاومت لبنان اعلام كرده در سوريه دخالت ندارد ولي اخيرا نيز عنوان كرده است كه كشورهاي دخالت كننده در سوريه بايد منتظر عواقب اينكار باشند، آيا حزب الله لبنان در سوريه حضور مي يابد يا خير؟، اظهار داشت: اتحادي كه بين سوريه و لبنان از قديم وجود داشته شرايطش با روابط ايران و سوريه متفاوت است.
وي افزود: نيروهاي مقاومت و حزب الله لبنان مستقل هستند و سيستم تصميم گيري شان در اينكه به كمك سوريه بروند يا خير به خودشان بستگي دارد. از گذشته نيروهاي سوريه براي كمك به لبنان حضور داشتند و طبيعي است كه اگر سوريه نيز به كمك نياز داشته باشد مردم لبنان به آن كمك خواهند كرد و اين ارتباطي به ايران نخواهد داشت و با توجه به اتحادشان از گذشته بعيد نيست چنين اتفاقي بيفتد.
50 هزار جيش الشعبي سوريه
جعفري تاكيدكرد: البته بيش از 50 هزار نفر از مردم سوريه در قالب جيش الشعبي يا همان نيروهاي بسيجي سوريه ساماندهي شده اند كه در كنار ارتش در مقابل اين هجمه ناجوانمردانه كشورهاي منطقه اي و فرامنطقه اي ايستاده اند و باتوجه به حمايت مردم سوريه از بشار اسد بعيد است نيازي به كمك خارجي باشد.
فرمانده كل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه مطرح شده سلاحي كه سوريه از طريق آن جنگنده تركيه را ساقط كرد ايراني بوده، گفت: خير، سيستمي كه آن هواپيما را ساقط كرد ظاهرا براي كشور روسيه بوده است.
دقت راكت هاي زلزال سپاه زير 50 متر
فرمانده كل سپاه درباره جديدترين دستاوردهاي موشكي سپاه، به افزايش دقت راكت هاي 300 كيلومتري زلزال اشاره كرد و گفت: اين راكت ها كه 15 الي 20 سال پيش ساخته شده بود، حدود 300 كيلومتر برد دارند و در گذشته از دقت مناسبي برخوردار نبودند اما امروز با پروژه جديدي كه به اتمام رسيد دقت اين راكت ها به زير 50متر كاهش پيدا كرده است.
خط توليد رادار پيشرفته «رعد»
جعفري همچنين با اشاره به دستاوردهاي جديد سپاه در حوزه پدافند هوايي گفت: اخيراً سامانه پدافند هوايي «رعد» كه از نوع سامانه «بوك» شرقي پيشرفته تر است ساخته و درحال توليد انبوه است.
وي تصريح كرد: رعد در برد 50 و ارتفاع 25 تا 27 كيلومتر (70هزارپا) يك سامانه متوسط به بالا محسوب مي شود. جعفري خاطرنشان كرد: اين سامانه پدافند هوايي مي تواند جمهوري اسلامي را در عرصه مقابله با تهديدهاي هوايي افزايش دهد.
پهپاد «شاهد 129»
با قابليت شليك موشك
فرمانده كل سپاه به جديدترين دستاوردهاي سپاه در عرصه هواپيماهاي بدون سرنشين اشاره و تصريح كرد: پهپاد «شاهد 129» جديدترين دستاورد سپاه در اين عرصه است كه با مداومت پروازي 24 ساعته مي تواند ماموريت هاي خوبي در حوزه هاي شناسايي و رزمي انجام دهد.
جعفري خاطرنشان كرد: با نصب موشك هاي سديد كه طراحي خود سپاه است بر روي اين پهپاد اين هواپيماي بدون سرنشين مي تواند اهداف را در دوردست مورد اصابت قرار دهد.
وي در خصوص آخرين وضعيت پهپاد جاسوسي آمريكا كه در اختيار سپاه قرار گرفته، گفت: همه اطلاعات اين پهپاد تخليه شده و مداركي به دست آمده كه اين هواپيما در ايران جاسوسي مي كرده و بر روي اهداف خاصي متمركز بوده است.
در صورت حمله جايي در اسراييل سالم نمي ماند
فرمانده كل سپاه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه اقدام تلافي جويانه ايران در خصوص خود اسرائيل چيست، اظهار داشت: پاسخ ما به اسرائيل روشن است، فكر كنم در صورت حمله چيزي از اسرائيل باقي نماند و با توجه به وسعت كم و آسيب پذيري هايش در مقابل انبوه موشك هاي ايران بعيد است جايي در اسرائيل سالم بماند.
جعفري همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا توان نظامي ايران مي تواند با توان نظامي آمريكا مقابله كند، گفت: توانمندي هايي كه آمريكا دارد براي ما روشن است و از طرف ديگر آسيب پذيري هاي اين توانمندي ها نيز براي ما مشخص شده است. ما به هيچ وجه امكان اينكه آمريكا بخواهد حمله گسترده نظامي عليه ايران را صورت دهد را تصور نمي كنيم چون آنها مي دانند قطعا شكست مي خورند.
وي افزود: در خصوص حملات محدود نيز با توجه به توان موشكي و پدافندي ما، اثرات آن كاسته شده است و حتي سپرهاي دفاع موشكي آنها نيز ممكن است در مقابل چند موشك محدود، موثر باشد اما در مقابل انبوه موشك ها كارايي خود را از دست مي دهند.
وي ادامه داد: سلاح هاي مذكور طي ايست و بازرسي هاي متعددي كه از نقاط مرزي كشور تا تهران برپا شده بود، كشف شد.
اقدام براي ترور نخست وزير هند
جعفري همچنين درباره خبر تلاش براي ترور نخست وزير هند در تهران گفت: فردي تلاش مي كرد در حين اسكورت مقامات هندي خودروي خود را وارد اسكورت كند.
فرمانده كل سپاه ادامه داد: اين فرد يك سلاح سرد همراهش بوده ولي هنوز اعلام نكرده قصدي داشته يا خير و به همين منظور اين موضوع اثبات قطعي نشده است.
جعفري تاكيد كرد: اين فرد اعلام كرده كه عجله داشته و قصد داشت از تيم اسكورت سبقت بگيرد و اين حادثه بسيار كوچكي با توجه به حجم زياد مهمانان اجلاس عدم تعهد بود.
شناسايي عاملان
نوسانات بازار سكه و ارز
فرمانده كل سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر اقدامات سپاه در حوزه بررسي نوسانات بازار سكه و ارز گفت: سپاه بنا به درخواست رئيس جمهور در تلاش است تا عوامل پشت پرده يا جرياناتي كه در اين سيستم اخلال ايجاد كرده اند، مشخص و ريشه اين موضوع را پيدا كند.
وي افزود: حتماً دست هايي در كار است و اميدواريم در آينده نزديك، اطلاعاتي در اين باره در اختيار رئيس جمهور محترم و شوراي عالي امنيت ملي قرار دهيم تا برخورد لازم با متخلفين صورت بگيرد.
فرمانده كل سپاه همچنين تصريح كرد: ادعاي دخالت و دست داشتن برخي ارگان ها در نوسانات بازار سكه و ارز درست نيست.
پيام آمريكا صحت ندارد
فرمانده كل سپاه در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا آمريكا پيامي با اين مضمون كه حمله اسرائيل به ايران ربطي به آنها ندارد و ايران عليه پايگاه هاي نظامي آمريكا اقدام نكند، ارسال كرده؟، گفت: اين موضوع صحت ندارد و چنين صحبتي رد و بدل نشده است و از آنجا كه ما مي دانيم اسرائيل جرات حمله به ايران را مگر با هماهنگي و چراغ سبز آمريكا ندارد، اين حمله را هماهنگ با آمريكا تلقي مي كنيم و قطعا به آن پاسخ مي دهيم كه مقابله با پايگاه هاي نظامي آمريكا نيز بخشي از آن است.
احتمال خروج ايران از ان.پي .تي درصورت حمله اسراييل
وي در پاسخ به سؤال يكي از رسانه هاي خارجي در خصوص پايبندي ايران به تعهدات بين المللي ازجمله ان .پي.تي در صورت ناتواني سازمان هاي جهاني در جلوگيري از حمله رژيم صهيونيستي به ايران گفت: برآورد بنده اين است كه اگر اين سازمان ها نتوانند جلوي حمله اسرائيل را بگيرند، ايران بعيد است به تعهدات بين المللي مانند ان.پي.تي پايبند بماند، اما البته همانطور كه گفتم اين برآورد من است و هنوز بحث و مصوبه اي در اين خصوص صورت نگرفته است.
فرمانده كل سپاه ادامه داد: البته اين به معناي حركت ايران به سمت بمب هسته اي نيست چرا كه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب و بنا به احكام شرعي، استفاده از اين بمب ها حرام است چرا كه آسيب زيادي در پي دارد و با احكام اسلام جور در نمي آيد.
امنيت پايدار در شمالغرب
و جنوب شرق كشور
فرمانده كل سپاه در خصوص امنيت در مناطق شمال غرب و جنوب شرق كشور، نيز اظهار داشت: از زمان سردار شهيد شوشتري، تدبير در اين بود كه امنيت منطقه جنوب شرق به دست خود مردم و قبايل برقرار شود كه با اين اقدامات در طول دو سال اخير هيچ حركتي توسط گروهك جندالشيطان صورت نگرفت چرا كه امروز شاهد امنيت پايدار و مردمي در جنوب شرق كشور هستيم.
جعفري در خصوص اقدامات سال گذشته سپاه در مقابله با پژاك در منطقه شمال غرب كشور نيز گفت: با اقدامات مهندسي و نظامي صورت گرفته سال قبل عليرغم سختي هاي فراوان توانستيم بر منطقه مسلط شويم و پ.ك.ك كه پژاك بخشي از آن بود اعلام كرده كه پژاك از ما نيست و با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوي سپاه امروز شاهد برقراري امنيت در منطقه كردستان هستيم.
همكاري اطلاعاتي ايران
با روسيه و چين
فرمانده كل سپاه با رد برگزاري رزمايش ميان ايران، چين و روسيه گفت: البته ما همكاري هاي اطلاعاتي با اين دو كشور داريم اما رزمايش مشترك در دستور كار نيست.
تحريم ها
تاثيري بر سپاه ندارد
جعفري در پايان در خصوص تاثير تحريم ها بر توان تجهيزاتي سپاه گفت: ما از سال ها قبل براي رفع نيازهايمان به توان داخلي تكيه كرده ايم و امروز هم اگرچه اين تهديدات قدري باعث زحمت مي شود اما تاثيري بر روند ارتقاي توان دفاعي ما ندارد.
 


عضو سابق كابينه انگليس ادعاكرد

به دليل مخالفت با حمله اسرائيل به ايران عزل شدم

يكي از وزراي كابينه انگليس كه اوايل اين ماه از سمت خود عزل شد، مخالفتش با طرح حمله اسرائيل به ايران را دليل بركناري خود اعلام كرده است.
«نيك هاروي» وزير سابق نيروهاي نظامي انگليس در جمع خصوصي دوستانش گفته است كه علت بركناري وي، مخالفت با طرح حمله پيشدستانه اسرائيل به ايران بوده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه ديلي ميل، نام هاروي هفته گذشته در جريان آرايش مجدد دولت انگليس از ليست وزراي كابينه اين كشور حذف شد. وي عضو حزب ليبرال دموكرات است و گفته شده كه انتقاد او از طرح اسرائيل براي حمله پيشدستانه به ايران، موجب ناراحتي «نيك كلگ» رهبر اين حزب و معاون نخست وزير انگليس بوده است.
منابع ديلي ميل تائيد كرده اند كه ماموران اطلاعاتي انگليس نقش بسيار زيادي در تلاش هاي انجام شده براي دسترسي به اسرار برنامه هسته اي ايران داشته اند.
اين روزنامه همچنين از درخواست آمريكا از انگليس براي اعزام ناو به تنگه هرمز و گشت زني در اين منطقه خبر داده است.
بركناري هاروي در حالي انجام شده كه وي در ميان نمايندگان پارلمان و همچنين نيروهاي نظامي از مقبوليت بالايي برخوردار بوده و عزل وي موجب تعجب انگليسي ها شده است.


درپرتو وحي

از هواي نفس
پيروي نكن!
قرآن كريم:
... و از هواي نفس پيروي نكن!
زيرا (هواي نفس) تو را از (حركت) در راه خدا منحرف مي سازد (و) كساني (هم) كه از راه خدا گمراه شوند، عذاب شديدي بخاطر فراموش كردن روز حساب دارند!
سوره ص- آيه26


پيام تسليت رهبر انقلاب

به مناسبت درگذشت خواهر امام جمعه قزوين و مادر 3 شهيد و 2 جانباز

رهبر معظم انقلاب طي پيامي درگذشت همشيره مكرمه حجت الاسلام والمسلمين باريك بين نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين را تسليت گفتند.
متن اين پيام به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ هادي باريك بين دامت بركاته
درگذشت همشيره مكرمه، مادر شهيدان بزرگوار را به جنابعالي و ديگر بازماندگان تسليت عرض مي كنم. از خداوند متعال مسئلت مي كنم كه آن مرحومه را با عزيزان شهيدش و با اوليائش محشور فرمايد.
سيدعلي خامنه اي
25شهريور1391
به گزارش خبرنگار كيهان در قزوين، بانو «منصوره باريك بين» مادر دو جانباز و نيز سه شهيد به نام هاي مجيد، مرتضي و محمد حاج شفيعي ها بوده است.


فرقاني: احمدي نژاد 31 شهريور به نيويورك مي رود

مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور گفت: به احتمال زياد و با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته، رئيس جمهور ايران براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل 31 شهريور عازم نيويورك خواهد شد.
محمدرضا فرقاني با اشاره به سفر محمود احمدي نژاد به نيويورك براي حضور در مجمع عمومي سالانه سازمان ملل متحد، گفت: به احتمال زياد و با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته، رئيس جمهور براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در روز 31 شهريورماه عازم نيويورك خواهد شد.
مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور با بيان اينكه شايد زمان حركت به روز 30 شهريور يا 1 مهر تغيير كند اظهار داشت: هماهنگي هاي سفر در حال انجام است و هنوز برنامه ها نهايي نشده است.
فرقاني درباره بحث تحويل ويزاي همراهان كه در هر سال مشكلاتي را براي سفر آنها فراهم مي كند، گفت: به طور حتم براي شخص رئيس جمهور و شخصيت هاي داراي ويزاي سياسي هيچ مشكلي ايجاد نمي شود اما در خصوص ويزاي همراهان قول تحويل ويزاها تا روز سه شنبه داده شده است.
بنابر گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري محمود احمدي نژاد تاكنون هفت بار براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به نيويورك سفر كرده است اين بار نيز در آخرين سال دوران رياست جمهوري به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد در اين اجلاس شركت خواهد كرد.


تجمع اعتراض آميز طلاب حوزه هاي علميه در چندين شهر كشور

در پي اهانت بي سابقه به نبي مكرم اسلام(ص)، علما، طلاب و حوزه هاي علميه در چند شهر كشورمان از جمله در قم و اصفهان تجمع اعتراض آميز برگزار كردند.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از قم، طلاب حوزه هاي علميه استان قم در برابر اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) در مدرسه فيضيه تجمع و اعتراض خود را اعلام كردند.
در ابتداي اين مراسم متن پيام رهبر معظم انقلاب در محكوميت فيلم موهن آمريكايي- اسرائيلي قرائت شد و در ادامه آيت الله سيداحمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري به ايراد سخن پرداخت.
اين تجمع بزرگ از سوي شوراي عالي حوزه، جامعه مدرسين حوزه علميه و مركز مديريت حوزه هاي علميه صورت گرفت.
تجمع اعتراضي اساتيد و دانشجويان دانشگاه علم و صنعت در اهانت به پيامبر اعظم(ص)
اساتيد و دانشجويان دانشگاه علم و صنعت ايران در پي اهانت به پيامبر اسلام(ص)، تجمع ضدآمريكايي برپا كردند.
در اين تجمع، حجت الاسلام والمسلمين حميدي امام جماعت دانشگاه علم و صنعت با اشاره به توهين به پيامبر اكرم(ص)، گفت: اين اتفاق همه مسلمانان و بلكه غيرمسلمانان و مسيحيان را ناراحت كرد و همه به آن اعتراض كردند. با توجه به اينكه در قرآن همه پيامبران مورد احترام قرار گرفته اند و از آنها تجليل شده است.
وي با اشاره به اينكه تمام كشورهاي اسلامي در برابر اين توهين به حركت درآمده اند، اظهار داشت: دشمنان مي خواستند خود را مقابل ايران قرار دهند اما الان مقابل تمام مسلمانان قرار گرفته اند پس خودشان بلايي سر خود آورده اند كه نتايج آن قابل توجه خواهد بود. دشمنان اسلام خود را رسوا و ضايع مي كنند چون قرآن از روز اول مسأله علم و دانش و گفت وگو را مطرح مي كند و با آن سر و كار دارد.
حميدي با اشاره به اينكه راهپيمايي دانشگاه علم و صنعت به عنوان فيضيه دانشگاه ها مصادف با راهپيمايي طلاب شده است، تصريح كرد: سران كشورهاي عامل اين حركت اهانت آميز از جمله اوباما مي گويند به ما ربطي ندارد و اين اقدام توهين آميز را محكوم نمي كنند چون مي خواستند با جنگ نرم جلوي بيداري اسلامي را بگيرند؛ اما خوشبختانه بيداري اسلامي روز به روز افزون تر خواهد شد.
بنابراين گزارش در اين تجمع، بيانيه بسيج اساتيد دانشگاه علم و صنعت در رابطه با حركت توهين آميز نسبت به ساحت پيامبر اكرم(ص) توسط يكي از دانشجويان قرائت شد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: آمريكا به حقارتي رسيده كه سفارتش را تسخير مي كنند و سفير ملعونش را مي كشند و نمي توانند دم برآورند.
در اين بيانيه همچنين خطاب به ملت هاي مسلمان آمده است: ملت هاي مسلمان مي دانند اين حركت هزينه هاي مالي و فكري هنگفت دربر داشته و اينها براي مقابله با بيداري اسلامي است اما به لطف خدا بيداري اسلامي به سراسر جهان كشيده خواهد شد و ما مخالفت با پيامبر(ص) را در رديف شرك با خدا مي دانيم.
دانشگاهيان دانشگاه علم و صنعت در بيانيه خود تأكيد كردند: ما اساتيد دانشگاه علم و صنعت خواستار فعال شدن معاونت امور بين الملل قوه قضائيه در برخورد قانوني با عاملان اين اهانت هستيم.
گفتني است، در پايان اين تجمع، تجمع كنندگان با سر دادن شعار مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، شعار ملت ما مرگ بر آمريكا، شعار هر مسلمان مرگ بر آمريكا، رهبر اگر فرمان دهد جان را نثارش مي كنم، پرچم آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي را به آتش كشيدند.


سفير سوريه در ايران:

حمايت تركيه ، عربستان و قطر از گروه هاي تروريستي پذيرفتني نيست

سفير جمهوري عربي سوريه در ايران تاكيد كرد كه دمشق، مقاومت را ادامه مي دهد تا پيروز شود، پيروزي كه يك نظم جهاني جديد و عاري از رژيم غاصب صهيونيستي و ظلم و ستم را ايجاد خواهد كرد.
حامد حسن در همايش حمايت از مقاومت مردم و دولت سوريه ضمن بيان روابط ديرينه و دوستانه جمهوري اسلامي ايران و سوريه گفت: روابط ايران و سوريه و حمايت هاي اين دو كشور از يكديگر در شرايط مختلف به خصوص پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، در راستاي منافع دو ملت و همچنين ملت هاي مسلمان بوده است و همين روابط باعث ايستادگي و شكست ناپذيري محور مقاومت در برابر سلطه گران و زورگويان نظام استكباري شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تحركاتي كه امروز در سوريه وجود دارد به هيچ وجه به خاطر اصلاحات نيست چرا كه ما در سوريه، انتخابات، قانون اساسي، سازمان هاي مردمي و احزاب سياسي مختلف داريم و تكثرگرايي در اين كشور حاكم است.
حامد حسن اضافه كرد: چيزي كه در سوريه جريان دارد يك توطئه است نه يك خواست و اراده ملي، چرا كه اكثريت قريب به اتفاق مردم از رئيس جمهور و اصلاحات وي حمايت مي كنند.
سفير جمهوري عربي سوريه در ايران همچنين به حمايت برخي كشورهاي اسلامي از اقدامات خشونت آميز گروه هاي تروريستي، تكفيري و وهابي در سوريه اشاره كرد و گفت: كشورهايي مثل تركيه، عربستان و قطر ميلياردها دلار براي تجهيز تروريست ها هزينه مي كنند و حتي تركيه مرزهاي خود را به روي تروريست هاي تكفيري براي ورود به كشور سوريه گشوده است.
به گزارش ايسنا، وي هدف دشمنان را از توطئه چيني در كشورهاي اسلامي، ضربه زدن به اسلام و تضعيف همه مسلمانان چه شيعه و چه سني عنوان كرد و گفت: مسلمانان نبايد فريب حربه هاي دشمنان اسلام را بخورند و بايد با اتحاد و همبستگي در برابر معاندين اسلام و مسلمين ايستادگي نمايند.
حامد حسن در پايان سخنان خود تاكيد كرد: سوريه، مقاومت را ادامه مي دهد تا پيروز شود، پيروزي كه يك نظم جهاني جديد و عاري از رژيم غاصب صهيونيستي و ظلم و ستم ايجاد خواهد نمود.


بيانيه 7500 نفر از اساتيد دانشگاه هاي كشور در محكوميت فيلم موهن آمريكايي - صهيونيستي

در پي اهانت به ساحت مقدس نبي مكرم اسلام حضرت محمد(ص) تعداد 7500 نفر از اساتيد دانشگاه هاي كشور با صدور بيانيه اي اين اقدامات مذبوحانه را به شدت محكوم كردند .
در بخشي از اين بيانيه آمده است:
بي ترديد اين گونه اقدامات مذبوحانه كه در راستاي پروژه اسلام ستيزي و ايجاد شكاف و اختلاف ميان پيروان اديان الهي، گواه آشكاري بر ترس و واهمه بيش از پيش دشمنان از موج گسترده بيداري اسلامي در منطقه و جهان و استيصال و درماندگي آنها در برابر منطق هميشه جاودان و به حق اسلام است.
جهان بايد بداند كه چنين اقدامات انفعالي از روي استيصال وگيجي ديپلماتيك است كه خسارتش، از منفعتش بيشتر خواهد بود و بي شك نه تنها چيزي عايد آنها نخواهد شد بلكه اسباب مشروعيت زدايي بيشتر از چهره كريه آنها را فراهم خواهد كرد.
در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است : واقعيت آن است كه امروز گرايش به اسلام در جهان غرب به شدت سران كفر را به هراس انداخته، چنانكه متفكران و نظريه پردازان غربي با كمال صراحت مي گويند آينده از آن اسلام است. هرچند آمريكا و صهيونيست ها تصور مي كنند كه با ساخت فيلم موهن و جسارت به حريم پيامبر بزرگي كه امروز قلوب آزادگان جهان را فتح كرده و مي توانند مانع رشد اسلامگرايي در سطح جهان شوند. اما بدانند كه قطعاً اين حركات سخيف ، بر رشد اسلامگرايي در جهان خواهد افزود و دشمنان در اين توطئه نيز ناكام خواهند ماند.
در بيانيه اساتيد دانشگاه هاي كشور خطاب به عوامل اصلي اين سناريوي شيطاني آمده است : اين اقدام در واقع سناريويي است كه از طرف دولت هاي غربي و صهيونيست ها مديريت مي شود، از اين رو طبيعي است كه آنها عوامل خودشان را مجازات نكنند. اگر دولت آمريكا در اين سناريو نقشي ندارد، بايد عوامل ساخت اين فيلم اهانت آميز به پيامبر بزرگ اسلام (ص) را معرفي و مجازات كند. اين بيانيه تاكيد مي كند:جبهه آمريكايي -صهيونيستي بدانند كه اين اقدام نابخردانه درشرايطي كه جهان اسلام يكپارچه انقلاب وبيداري عليه استبداد واستكبار مبتني بر ليبراليسم را تجربه مي كند باعث فراگير شدن «شعارمرگ برآمريكا» و نهادينه شدن آن درميان جوامع اسلامي خواهد شد و در واقع باز گشت به حالت انقلابي واهتمام بيشتر آن ها را براي تداوم حركتهاي اعتراضي عليه ديكتاتورهاي وابسته بيشتر خواهد كرد.
در پايان سازمان بسيج اساتيد براي مواجهه دولت ها ومسلمانان جهان در برابر اين سناريوي ضد بشري وضد ديني با هدف مايوس كردن دشمنان قسم خورده وكينه جوي بشريت و پرهيز دادن عناصر خود فروخته از دست زدن به اقدامات مشابه از دولت هاي جهان اسلام و مسلمانان جهان خواسته شده است در يك اقدام جمعي همه كالاهاي آمريكايي ورژيم صهيونيستي را تحريم و دولت ها وتجار اسلامي سرمايه هاي خود را از بانك هاي آمريكايي خارج و با تعليق همكاري با سياست هاي آمريكا، به سياست هاي خصمانه شان با جهان اسلام پايان دهند.
گفتني است ، سازمان بسيج اساتيد دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و پژوهشي كشور و همچنين دانشگاه اصفهان نيز هتك حرمت به پيامبر رحمت و مهرباني را با صدور بيانيه هاي جداگانه اي به شدت محكوم كردند .


جايزه اجراي حكم اعدام سلمان رشدي 500 هزار دلار افزايش يافت

نماينده ولي فقيه و سرپرست بنياد 15خرداد با انتشار بيانيه اي ضمن محكوم كردن دست اندركاران فيلم موهن نسبت به پيامبر(ص) جايزه اجراي حكم امام خميني(ره) مبني بر اعدام سلمان رشدي مرتد را مبلغ 500 هزار دلار ديگر افزايش داد و به 3ميليون و 300 هزار دلار رساند.
در اين بيانيه آمده است: ساخت فيلم سراسر اهانت نسبت به ساحت مقدس پيامبراكرم(ص) هرچند تازه ترين اقدام ضد اسلامي دشمنان دين خدا در اهانت به مقدسات اسلامي به ويژه وجود مقدس پيامبر اسلام(ص) است، لكن تا زماني كه حكم تاريخي حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه مبني بر اعدام سلمان رشدي مرتد نويسنده گستاخ كتاب آيات شيطاني اجرا نشود، آخرين اقدام اهانت آميز نخواهد بود.
اين بيانيه افزوده است: قطعاً اگر حكم امام اجرا مي شد، اهانت هاي بعدي كه در قالب كاريكاتور، مقالات و ساختن فيلم ادامه يافته صورت نمي گيرد. گستاخي دشمنان كينه توز اسلام كه زير پرچم شيطان بزرگ آمريكا و صهيونيست هاي نژادپرست صورت مي گيرد را فقط با اجراي قاطعانه حكم اسلام مي توان به بن بست كشاند و مانع ادامه آن شد. حكم اعدام سلمان رشدي مرتد با هدف خشكاندن ريشه توطئه هاي ضد اسلامي صادر شده بود و اكنون نيز با اجراي اين حكم است كه مي توان اين سلسله توطئه هاي كينه توزانه را ريشه كن ساخت و اين روزها مناسب ترين زمان براي انجام اين كار است.
در اين بيانه تصريح شده است: تعيين جايزه براي اجراي حكم اعدام سلمان رشدي كه بلافاصله بعد از صدور حكم امام (سلام الله عليه) با دستور و تنفيذ معظم له به بنياد پربركت 15 خرداد به وسيله اينجانب صورت گرفته، هدف ريشه كن كردن توطئه ضد اسلامي را دنبال مي كرد و اكنون ضرورت اين اقدام بيش از هر زمان ديگري روشن شده است. به همين منظور اينجانب مبلغ 500 هزار دلار ديگر به جايزه اعدام سلمان رشدي اضافه مي نمايم و هر كس اين حكم را اجرا كند بلافاصله كل مبلغ به او پرداخت خواهد شد.
 


لئون پانه تا: تعيين خط قرمز براي ايران درخواستي سياسي است

وزير دفاع دولت اوباما با رد تعيين خط قرمز براي ايران، گفت: نتانياهو با مطرح كردن بحث تعيين خط قرمز، قصد دارد اوباما را به گوشه رينگ ببرد.
«لئون پانه تا» وزير دفاع آمريكا شنبه شب عنوان كرد كه «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي سعي دارد با درخواست از اوباما براي ترسيم خط قرمزهايي اندك، او را به گوشه رينگ ببرد.
به گزارش فارس به نقل از جروزالم پست، وي كه با بخش امنيت ملي پايگاه «فارين پاليسي» مصاحبه مي كرد، درخواست نتانياهو از اوباما براي ترسيم خط قرمز را رد كرده و گفت: «حقيقت اين است كه روساي جمهور آمريكا و نخست وزير اسرائيل و هر كشور ديگري، يك دسته خط قرمز ندارند كه بخواهند از آن براي مشخص كردن تصميماتشان استفاده كنند».
وزير دفاع آمريكا افزود: «آنچه كه آن ها دارند، مداركي است كه به آن ها ارائه شده و نشان مي دهد كه وضعيت يك كشور حدودا چگونه است و پس از آن است كه آن ها ارزيابي مي كنند كه در برخورد با اين موقعيت، چه اقدامي بايد صورت گيرد، منظورم اين است كه اين دنياي واقعي است. خط قرمزها نوعي استدلال سياسي هستند كه از آن ها براي به گوشه رينگ بردن افراد استفاده مي شود.»
با وجود شكاف آشكاري كه ميان آمريكا و اسرائيل بر سر برنامه هسته اي ايران به وجود آمده، پانه تا وجود چنين اختلافي را رد كرد و گفت: «زماني كه دوستاني نظير اسرائيل داريد، با او وارد بحث هاي بسيار جدي براي تعيين نحوه برخورد با موضوعات مي شويد، و اين چيزي است كه اكنون در جريان است».
وي همچنين از احتمال استقرار نيروهاي آمريكايي در 18 كشور جهان به دنبال تظاهرات اخير مسلمانان در اين كشورها خبر داد.


خروج آخرين گروه منافقين از اردوگاه اشرف

هفتمين و آخرين گروه از منافقين ساكن پادگان اشرف بامداد يك شنبه (ديروز) با 43 اتوبوس اين محل را ترك كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، ششصد و هشتاد نفر از آخرين بازمانده هاي منافقين در كمپ اشرف از اين محل كه سالها در آن لانه كرده بودند خارج و به كمپ ليبرتي در نزديكي فرودگاه بغداد منتقل شدند.
در دسامبر 2011 سازمان ملل و دولت عراق با امضاي تفاهم نامه اي موافقت كردند كه اين گروه تروريستي از پادگان اشرف خارج شوند و به كمپ ترانزيتي ليبرتي در نزديكي فرودگاه بغداد منتقل شده تا از آنجا مكاني ديگر براي زندگي رقت بار خود در اروپا پيدا كنند.
مقام هاي عراقي فروش وسايل داخل اين پادگان توسط منافقين را غيرقانوني اعلام كرده و اين وسايل را متعلق به مردم عراق مي دانند.
هم اكنون پس از تخليه پادگان اشرف، اين پادگان در اختيار دولت عراق قرار گرفته است.
به گفته تعدادي از خانواده هاي فريب خورده و اسير در دست منافقين، اين خانواده ها سالهاست از ديدن فرزند و همسران خود محروم هستند و گردانندگان پادگان اشرف اجازه كوچك ترين ديدار را به خانواده ها نمي دهند.
 


معرفي نفرات برتر مسابقات قرآني دانشجويان جهان در تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
6 نفر برتر مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان جهان، در تبريز معرفي شدند.
به گزارش خبرنگار ما در رشته حفظ كل قرآن كريم «ابوذر كرمي» از ايران، «محمد المصطفي ولدالشيخ احمد» از موريتاني و «محمد محمد خفاجي المحلاوي» از مصر، برگزيدگان اين بخش از مسابقات بودند كه به ترتيب اول، دوم و سوم شدند.
همچنين در رشته قرائت تحقيق نيز «مجيد فقيه» از ايران اول شد و «محمد مهدي عزالدين» از لبنان و «عنايت الله عصمت يار» از افغانستان، رتبه هاي دوم و سوم را كسب كردند.
نفر اول مسابقات بين المللي قرآن دانشجويان مسلمان جهان 10هزار دلار سكه طلا و نفر دوم 7000 دلار سكه طلا دريافت مي كنند و به نفر سوم مسابقات نيز 5000 دلار سكه طلا داده مي شود.


ارامنه آذربايجان شرقي اهانت به پيامبر(ص) را محكوم كردند

تبريز- خبرنگاركيهان:
شوراي خليفه گري كل ارامنه آذربايجان كشورمان با صدور بيانيه اي، ساخت فيلم توهين آميز عليه پيامبر گرامي اسلام را، بشدت محكوم كرد و آن را توطئه اي صهيونيستي و اهانتي از سوي آمريكا خواند.
در اين بيانيه، توهين به پيامبر اكرم(ص) غيرقابل بخشش خوانده شده و آمده است: اين فيلم، قلب ارامنه ايران و آذربايجان را به درد آورده است.
در بيانيه ارامنه آذربايجان شرقي تاكيد شده است: هيچ خداپرستي نمي تواند در برابر اين هتك حرمت ساكت باشد.
شوراي خليفه گري كل ارامنه آذربايجان ، همچنين در بيانيه خود تصريح كرده است «پيروان اديان الهي و مردم آزاديخواه، در برابر اين توطئه، آرام نخواهند نشست.»
 


لاريجاني در ديدار با مجمع نمايندگان اصفهان:

توليد محصولات استراتژيك گام مهمي براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي است

رئيس مجلس تأكيد كرد كه گام مهم در رسيدن به اقتصاد مقاومتي، افزايش توليد محصولات استراتژيك و فعال شدن ظرفيت هاي توليد در كشور است.
به گزارش اداره اخبار مجلس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي عصريكشنبه در ديدار با اعضاي مجمع نمايندگان استان اصفهان، اظهار داشت: براي آنكه كشور به مرز خودكفايي برسد و بسياري از محروميت ها و مشكلات كشور حل شود، اجراي صحيح و دقيق اصل 44 قانون اساسي يك ضرورت است.
وي افزود: اجراي اصل 44 به اين معناست كه اقتصاد را مردمي كنيم، نه اينكه از حالت دولتي به نيمه دولتي تبديل شود.
رئيس مجلس همچنين گفت: يكي از راه هاي حل مشكلات اقتصادي، استفاده از ظرفيت هاي توليدي در كشور و افزايش محصولات استراتژيك و همچنين افزايش ساعات كار كارخانه ها و واحد هاي توليدي به منظور اشتغال زايي و افزايش محصولات توليدي است.
وي برخورداري از تسهيلات بانكي به منظور رفع مشكل مالي صنعتگران و توليد كنندگان را يكي ديگر از راه هاي افزايش توليدات داخل برشمرد.
رئيس مجلس همچنين گفت: با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري، گام مهم در رسيدن به اقتصاد مقاومتي، افزايش توليد محصولات استراتژيك و فعال شدن ظرفيت هاي توليد در كشور است.
لاريجاني درباره مسائل و مشكلات استان اصفهان نيز گفت: اين استان با وجود تمام مشكلات، ظرفيت هاي متعددي از نظر كشاورزي، صنعتي، دامداري و توريسم دارد، كه بايد از اين ظرفيت ها استفاده كرد.
وي با اشاره به بحث كمبود آب در اين استان، يادآور شد: مشكل مهمي كه از سوي نمايندگان و مسئولان استان ذكر مي شود، خشكسالي است كه اين معضل فقط با تدبير دولت قابل حل است و به مجلس مربوط نمي شود، قانون در اين مورد روشن است و فقط نياز به اجراي صحيح دارد.
رئيس مجلس درباره صندوق فولاد مباركه و ذوب آهن اصفهان به نمايندگان اين استان توصيه كرد كه كميته سه نفره اي را به منظور پيگيري اين موضوعات تشكيل دهند.
گفتني است، در ابتداي اين جلسه نمايندگان مجمع گزارشي از وضعيت استان اصفهان و كمبودهاي شهرهاي مختلف اين استان بالاخص خشكسالي و كمبود آب، نداشتن جاده هاي مناسب، فقر و محروميت برخي از شهرهاي استان، كمبود بودجه مازاد تملك دارايي، رشد بيكاري، آلودگي و عدم تكميل پالايشگاه اصفهان ارائه دادند.
 


ربات بازرسي كانال هاي فاضلاب ساخته شد

يك مخترع اروميه اي موفق به ساخت ماشين ربات بازرسي كانال هاي فاضلاب شد.
ادريس فلاحي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: اين دستگاه براي تحويل گرفتن خطوط انتقال اجرا شده، توسط پيمانكار قابل استفاده است.
وي تصريح كرد: پيش از اين براي تحويل گرفتن خطوط اجرا شده توسط پيمانكار از يك وسيله خيلي مبتدي مانند توپ استفاده مي شد ولي با ساخت اين دستگاه، همه اشكالات اجرايي مشخص مي شود.
فلاحي قيمت اين دستگاه را 10درصد مشابه خارجي عنوان كرد و افزود: اين دستگاه به وسيله هر خودرويي قابل حمل است.
وي فاصله ديد واضح تا 25متر، زاويه چرخش افقي دوربين 360 درجه، زاويه چرخش عمودي دوربين 180درجه و قابليت حركت ربات به طور چهار طرفه را از جمله ويژگي هاي اين وسيله برشمرد.
اين مخترع اظهار داشت: اين دستگاه داراي متراژ ديجيتالي بوده و قابليت نمايش روي مانيتور را دارد به طوري كه اطلاعات را مي توان بر روي سي دي يا دي وي دي ضبط كرد تا يك بايگاني ديجيتالي تهيه شود.
وي بر لزوم حمايت مسئولان از نخبگان و مبتكران تاكيد كرد و بيان داشت: چنانچه دست اندركاران و مقامات به طور شايسته از مخترعان حمايت كنند روند توسعه كشور و استان ما شتاب مي گيرد و در بسياري از حوزه ها به خودكفايي مي رسيم.


معاون سازمان بهزيستي كشور: سن آسيب هاي اجتماعي در كشور پايين آمده است

يزد- خبرنگاركيهان:
معاون پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي كشور گفت: سن اعتياد و آسيب هاي اجتماعي در كشور پايين آمده است، به گونه اي كه كودكان را هم دربر مي گيرد.
«فريد براتي سده» اظهار كرد: بودجه اعتياد به اندازه اي كه به استان ها اختصاص يافته است به طور ميانگين در راستاي پيشگيري از اعتياد هزينه نشده است.
وي با اشاره به ضعف دانش دست اندركاران پيشگيري از اعتياد گفت: ضعف دانش يعني ضعف برنامه ريزي و ضعف برنامه ريزي به ضعف در اجرا منجر مي شود.
فريد براتي سده در جمع مربيان و مديران مهدهاي كودك استان يزد گفت: شرايط اجتماعي جامعه ايجاب مي كند آموزش پيشگيري از اعتياد را در سنين پايين تر و از مهدهاي كودك شروع كنيم.
وي گفت: در اين راستا بهزيستي طرح مصون سازي كودكان را حدود يك سال و نيم پيش در مهدهاي كودك آغاز كرده و درنظر دارد به كودكان توضيح دهد چه رفتارهايي خطرناك است.
براتي با بيان اينكه در زمينه درمان اعتياد با تنگناهاي جدي روبرو هستيم، گفت: سيستم درمان اعتياد با راهي كه پيش گرفته بعيد مي دانم به جايي برسد لذا چاره اي نداريم كه روي پيشگيري توجه كنيم.
به گفته وي، امسال به دو دليل بايد به پيشگيري توجه كرد اول اينكه كساني كه پيش از اين اعتقاد داشتند هزينه كردن در زمينه پيشگيري، هدر دادن بودجه است امروز خود وارد اين عرصه شده اند دوم اينكه شرايط كشور شرايطي است كه بايد در زمينه پيشگيري هزينه كرد.
دكتر براتي با اشاره به اقتصاد مقاومتي در كشور، پيشگيري را ضروري دانست و اظهار داشت: نگاه بهزيستي نيز در امر اعتياد نگاه پيشگيري است.
وي افزود: اعتباراتي كه در زمينه پيشگيري از اعتياد خواستيم محقق نشده است و احتمالا هم محقق نشود اما اين مسئله هميشه بوده است.


موسي الرضا ثروتي: 20 هزار ميليارد ريال اعتبار به طرح هاي مهر ماندگار اختصاص يافت

بجنورد- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم شهرستان هاي بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شوراي اسلامي در آيين افتتاح مركز رفاهي بين راهي بك پولاد اعلام كرد: از محل فروش اوراق مشاركت، 20 هزار ميليارد تومان آماده تزريق به طرح هاي مهر ماندگار شده است.
موسي الرضا ثروتي در اين مراسم از تلاش استاندار خراسان شمالي براي افزودن 5 پروژه مهم به پروژه هاي مهر ماندگار خراسان شمالي قدرداني كرد.
گفتني است مجتمع خدمات رفاهي بين راهي روستاي بك پولاد از توابع بخش راز و جرگلان بجنورد، به سبك كاروانسراهاي قديم اما پيشرفته و به روز شده، ساخته شده و عناصر خدمات رسان به عابران و مسافران در يك جا تجميع شده است.
اين مجتمع در زميني به مساحت يك هكتار و با اعتباري بالغ بر 8 ميليارد ريال و با موافقت اصولي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان و اعطاي 700 ميليون ريال وام بلاعوض از سوي اين اداره كل ساخته شده و شامل جايگاه سوخت بنزين، سوخت نفت گاز، فروشگاه هاي مواد غذايي، واحدهاي تعميرگاهي، نمازخانه، پاركينگ، سرويس بهداشتي است.
 


آغاز ثبت نام دوره هاي فراگير از 9 مهر

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام خبر آغاز ثبت نام در دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور گفت: آزمون هر مقطع فراگير اين دانشگاه 24 آذرماه برگزار خواهد شد.
حسين توكلي در گفت وگو با مهر گفت: ثبت نام براي شركت در آزمون هر يك از دوره هاي فراگير كارداني به كارشناسي (كارشناسي ناپيوسته) و كارشناسي پيوسته از يكشنبه 9 مهر ماه از طريق سازمان سنجش آغاز و در روز يكشنبه 16 مهرماه پايان مي پذيرد.
وي با اشاره به زمان آغاز ثبت نام در كنكور كارشناسي ارشد گفت: نام نويسي براي شركت در دوره كارشناسي ارشد از روز چهارشنبه 12 مهر ماه آغاز و در روز پنجشنبه 20 مهرماه پايان مي پذيرد.
به گفته سخنگوي سازمان سنجش، كارت شركت در آزمون به همراه برگ راهنماي هر يك از دوره هاي مذكور از دوشنبه 20 آذرماه روي سايت سازمان سنجش قرار داده مي شود و داوطلبان ضرورت دارد براساس اطلاعيه اي كه منتشر مي شود از 20 تا 23 آذر ماه به سايت سازمان مراجعه و نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون و برگ راهنماي مربوط اقدام كنند.
توكلي با اشاره به زمان برگزاري آزمون فراگير در هر يك از 3 مقطع ذكر شده، گفت: براساس برنامه زماني پيش بيني شده، آزمون دوره هاي فراگير كارداني به كارشناسي، كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشگاه پيام نور روز جمعه 24 آذرماه برگزار خواهد شد.
مشاور عالي سازمان سنجش درباره ظرفيت پذيرش اين دوره ها خاطرنشان كرد: پذيرش دانشجو در دوره هاي كارشناسي در هر كد رشته بين 30 تا 50 و در كارشناسي ارشد براي هر كد رشته محل 15 نفر به صورت آموزش محور و 15 نفر آموزش و پژوهش محور پذيرش خواهند شد.
 


كمك 139ميلياردي خيرين و داوطلبان هلال احمر به نيازمندان

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر اعلام كرد، خيرين و داوطلبان هلال احمر در اجراي برنامه سراسري هماي رحمت 139ميليارد و 835 ميليون و 674 هزار ريال به افراد نيازمند و كم برخوردار جامعه هديه كردند.
«فرحناز رافع» از افزايش ميزان مشاركت آنان در اجراي برنامه سراسري هماي رحمت در سال جاري خبر داد.
وي گفت: در سال جاري بيش از 24 هزار و 630 نفر از داوطلبان و پرسنل جمعيت هلال احمر با توزيع بالغ بر 220 هزار و 310 سبد غذايي در بين 212 هزار و 570 خانواده نيازمند زنداني و هزاران نفر از ساير نيازمندان و افراد محروم و كم برخوردار جامعه آنان را در ماه مبارك رمضان تحت پوشش غذايي قرار دادند.
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر ادامه داد: سبدهاي غذايي توزيع شده در ميان افراد محروم و كم برخوردار جامعه شامل برنج، گوشت، روغن، حبوبات، قند و شكر، بسته هاي بهداشتي و چندين قلم از كالاها و مايحتاج ضروري غذايي بوده است كه با همكاري اعضاي داوطلب و فعال اين سازمان به در منازل محرومان شناسايي شده رسانيده شده است.
وي اضافه كرد: همچنين در اين راستا و با برنامه ريزي هاي انجام شده از سوي كارشناسان اين سازمان بيش از 75 هزار و 90 نفر از خيرين و داوطلبان هلال احمر با صرف مبلغي حدود 32 ميليون و 338 هزار ريال، توانستند افزون بر 63 هزار و 90 سفره اطعام و پذيرايي را براي بهره مندي بيش از 601 هزار و 370 نفر از نيازمندان در سراسر كشور بگسترانند.
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر اظهار داشت: در مجموع ارزش ريالي سبدهاي توزيعي و سفره هاي اطعام رقمي بالغ بر 139ميليارد و 835 ميليون و 674 هزار ريال برآورد شده است كه اين رقم به صورت كامل از سوي خيرين و داوطلبان جمعيت تامين شده است.
رافع با اشاره به افزايش 72 درصدي حضور و مشاركت خيرين و داوطلبان جمعيت در اجراي برنامه سراسري هماي رحمت، عنوان كرد: همه ساله با توجه به اتخاذ تدابير ويژه و اطلاع رساني گسترده، ميزان مشاركت در اين برنامه رو به افزايش بوده و اميد است در سال هاي آتي با توسعه اين برنامه، شاهد حضور و مساعدت بيشتر تمامي هم وطنان و مردم نوع دوست و سخاوتمند ايران اسلامي در سراسر كشور باشيم.
اين مقام مسئول در سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر اظهار داشت: با توجه به همزماني وقوع زلزله اخير در استان آذربايجان شرقي با اجراي اين برنامه و همچنين لزوم امداد و كمك رساني به مردم آسيب ديده مناطق حادثه ديده، در سال جاري، اولويت كمك هاي مردمي متوجه اين موضوع شده و به اين منظور هدايت شده است.


برگزاري كنگره سالانه انجمن علمي جراحان عمومي

هفتمين كنگره ساليانه انجمن علمي جراحان عمومي ايران با همكاري انجمن مراقبت هاي ويژه و انجمن سرطان ايران از بيست و نهم تا سي ويكم شهريورماه در تهران برگزار مي شود.
به گزارش ستاد خبري هفتمين كنگره ساليانه انجمن علمي جراحان عمومي ايران، دكتر محمود شفاهي رئيس انجمن علمي جراحان عمومي ايران ارائه آخرين دستاوردهاي علمي پژوهشي در زمينه سرطان هاي شايع در ايران را از جمله اهداف برگزاري اين كنگره اعلام و اظهار كرد: به طور خاص در اين كنگره به موضوع بيماري هاي خوش خيم و بدخيم پستان (جراحي، بازسازي و...) به عنوان دومين سرطان شايع در بين ايرانيان پرداخته خواهد شد.
رئيس انجمن علمي جراحان عمومي ايران با اشاره به شيوع سرطان در كشور گفت: هم اكنون سرطان سومين علت مرگ ايرانيان است اين در حالي است كه با اطلاع رساني مناسب، اقدامات بهداشتي و رعايت آنها مي توان از بروز سرطان ها به طور قابل ملاحظه اي پيشگيري كرد.
دكتر شفاهي افزود: به طور مثال چندي است كه در كشورهاي پيشرفته، مردم را از خوردن گوشت قرمز منع مي كنند و معتقدند كه سبزيجات بايد جايگزين شود و از اين روش به عنوان اقدامي جدي براي پيشگيري از سرطان ياد مي كنند كه البته آثار مثبت آن سال هاي بعد مشخص مي شود.
 


اخبار ادبي و هنري

در گفت وگو با صداي آمريكا صورت گرفت؛
توهين گستاخانه سازنده فيلم موهن به مسلمانان جهان!
سازنده فيلم موهن و توهين آميز نسبت به ساحت پيامبراعظم(ص)، در گفت وگويي تلويزيوني، آشكارا مسلمانان جهان را هدف توهين و تهمت هاي گستاخانه قرار داد.
به گزارش خبرنگاركيهان، سام باسيل يا نقولا باسيلي نقولا، كه يك قبطي «آمريكايي-مصري» داراي تابعيت رژيم صهيونيستي است، با حضور در تلويزيون صداي آمريكا، از همه مسلمانان جهان با الفاظ زشت و ناپسندي ياد كرد.
وي گفت: بزودي نسخه كامل فيلم را منتشر مي كنم. اين فيلم همچنين بزودي در كشور كانادا اكران مي شود!
نقولا باسيلي نقولا، يك مقاطعه كار است كه كينه شديدي نسبت به دين الهي اسلام دارد. گفته مي شود يك پورنوساز به نام تام رابرتز، نقولا را در ساخت فيلم موهن ياري كرده است. با بررسي پشت صحنه ساخت فيلم هاي موهن، به روشني دريافت مي شود كه اين گونه فيلم ها، بي نظر و مشورت و حمايت مادي و رسانه اي اتاق هاي فكر واسطه ميان فيلم سازان و نهادهاي امنيتي و سياسي غرب و بويژه آمريكا امكان ساخته شدن ندارند. حمايت اوباما و هيلاري كلينتون از سازنده فيلم موهن، گواه سفارشي بودن فيلم ياد شده است!
رضا برجي:
وزارت خارجه از مستند قتل عام ميانمار حمايت نمي كند!
مستندساز كشورمان به دليل حمايت نكردن وزارت امور خارجه از ساخت مستند قتل عام مسلمانان ميانمار، از اين وزارتخانه گله كرد.
رضا برجي در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ساخت مستندي درباره فجايع ميانمار حمايت مي كند اما متاسفانه همكاري نكردن وزارت امور خارجه باعث شده است كه براي سفر به ميانمار و ساخت فيلم، دچار مشكل شوم.
بي بي سي: مسلمان واقعي آنجليا جولي است
نه معترضان به آمريكا!
بنگاه سخن پراكني بي بي سي فارسي كه اين روزها در برابر خشم خروشان ملت هاي مسلمان با درماندگي تمام نظاره گر شعله ور شدن دايره اعتراض ها است، معترضين مصري را افرادي هرج و مرج طلب معرفي كرد.
بي بي سي فارسي در گزارشي، اعتراض هاي مردم مسلمان جهان به نمايش فيلمي را كه در آن، ساحت مطهر پيامبر گرامي اسلام(ص) هدف جسارت قرار گرفته است، واكنش «خشونت بار» توصيف كرد! و با لحني توهين آميز ادعا كرد: «در نگاهي نزديك تر به «سنگ به دستان»، نشانه اي از انگيزه هاي سياسي يا مذهبي به چشم نمي خورد! اين ها به جواناني مي مانند كه هيجان و ماجراجويي به اينجايشان كشانده است! و برايشان فرقي نمي كند كه بر سر نتيجه مسابقه فوتبال سنگ پراني مي كنند، يا توهين به پيامبرشان؟!
جالب اينجاست كه رسانه وزارت خارجه انگليس اين گونه با پخش مصاحبه يك جوان مصري گفت: مسلمان واقعي آنجليا جولي، است كه با روسري به ميان آوارگان سوري در مرز تركيه رفت و از آنها دلجويي كرد! نه جواناني كه به سفارت خانه هاي آمريكا حمله مي كنند. گفتني است آنجليا جولي بازيگر همجنس گراي فيلم هاي هاليوود است.
فيلم موهن در كانادا روي پرده مي رود
يك گروه هندو-كانادايي قصد دارد فيلم توهين آميز درباره پيامبر اعظم(ص) را اوايل ماه آينده در تورنتو به نمايش درآورد.
به گزارش خبر آنلاين، اين گروه نه چندان شناخته شده هنوز نتوانسته براي نمايش فيلم ضداسلامي «معصوميت مسلمانان»، سالن سينما پيدا كند.
ران بانرجي سخنگوي سازمان حمايت از هندوهاي كانادايي روز جمعه گفت: بايد به ارزش هايمان احترام بگذاريم. ما در اين جامعه اجازه داريم فيلم ها را نمايش بدهيم، حتي اگر توهين آميز باشند!
وي افزود: تماشاگران تحت تدابير شديد امنيتي شامل دستگاه فلزياب به تماشاي فيلم «معصوميت مسلمانان» مي نشينند.
سخنگوي سازمان حمايت از هندوهاي كانادايي گفت: برگزاركنندگان جشنواره بين المللي فيلم تورنتو كه يكشنبه به پايان مي رسد، حاضر به نمايش اين فيلم نشدند. به گفته بانرجي، ديگر سينماهاي تجاري تورنتو هم حاضر به اكران اين فيلم نيستند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14