(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 مهر 1391 - شماره 20316

45 زنداني كاشان قرآن را حفظ كردند
استاندار هرمزگان؛
احداث ساختمان اصلي دانشگاه مذاهب بندرعباس در اولويت باشد
مديركل آموزش و پرورش استان:
طرح 3-3-6 در مدارس اردبيل اجرا مي شود
به علت بدهي به شركت برق
نمايشگر آلايندگي هواي اراك خاموش شد
بهره برداري از 2 طرح آموزشي و ورزشي در كاشان
افتتاح 151 پروژه آموزشي و ورزشي در خراسان رضوي
انتقاد استاندار گيلان
از اجرايي نشدن طرح منطقه ويژه اقتصادي آستارا
استاندار يزد از ضعف فرهنگ كتابخواني در كشورانتقاد كرد
استفاده از تجهيزات هوشمند درگمرك آذربايجان غربي
مدير كل حج و زيارت استان:
 4070 زائرخوزستاني به سرزمين وحي مي روند
امام جمعه گنبد كاووس:
حركت اخير دشمنان موجب اتحاد مسلمانان شد
رئيس پليس راهور آشخانه:
موتورسواران عامل اصلي تصادفات منجر به فوت هستند
استاندار خراسان شمالي:
توسعه كشاورزي در معيشت مردم موثر است
شهردار:
زيرساخت هاي شهر كرج مطابق با استانداردها نيست
ايران در كيهان


45 زنداني كاشان قرآن را حفظ كردند

كاشان- خبرنگار كيهان:
مسئول فرهنگي ندامتگاه كاشان گفت: در حال حاضر 45 نفر در ندامتگاه اين شهرستان موفق به حفظ قرآن شده اند عباس فلاح، در حاشيه نمايشگاه دستاوردها و توانمندي هاي كانون هاي، فرهنگي كاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اين تعداد 15 نفر حافظ كل قرآن و بقيه حافظ از يك جزء به بالا هستند.
به گفته وي بيش از 200 نفر از زندانيان اين شهرستان كه دوران محكوميت خود را نيز به پايان رسانيده اند. موفق به حفظ كل قرآن شده اند.
وي يادآور مي شود:اين افراد با برنامه ريزي هاي انجام شده، طي مدت دو سال موفق به حفظ كل قرآن مي شوند.
وي يكي از مشكلات اين افراد را عدم سواد خواندن و نوشتن برخي از علاقه مندان به حفظ قرآن دانست و افزود: ابتدا اين افراد با روش هاي متعدد سواد خواندن و نوشتن را فرا گرفته و در ادامه طي مدت 2 سال كل قرآن را حفظ مي كنند.
 


استاندار هرمزگان؛

احداث ساختمان اصلي دانشگاه مذاهب بندرعباس در اولويت باشد

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
استاندار هرمزگان گفت: تسريع در روند احداث ساختمان اصلي دانشگاه مذاهب شعبه بندرعباس بايد از اولويت ها باشد.
ابراهيم عزيزي در بازديد از ساختمان دانشگاه تقريب مذاهب شعبه بندرعباس در نشست با مسئولان اين شعبه دانشگاهي اظهار داشت: شعبه دانشگاه مذاهب بندرعباس در اين مقطع آماده پذيرش دانشجو شده است در نوع خود ارزشمند و از اهميت بالايي برخوردار است.
استاندار هرمزگان تصريح كرد: آن چيزي كه در حال حاضر بسيار مهم است پيگيري براي احداث و تكميل ساختمان مدنظر در سايت اصلي دانشگاه هرمزگان است.
وي خواستار برطرف شدن مشكلات در روند عمليات احداث دانشگاه مذاهب بندرعباس شد.
 


مديركل آموزش و پرورش استان:

طرح 3-3-6 در مدارس اردبيل اجرا مي شود

اردبيل- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش اردبيل گفت: در سال تحصيلي 92-91، 89 درصد مدارس استان تك نوبته خواهند بود.
احمد محمودزاده با اشاره به اينكه در سال تحصيلي جديد 2 هزار و 329 مدرسه در سطح استان آماده پذيرايي از دانش آموزان و معلمان شاغل در استان است، افزود:
در 93 درصد مدارس ابتدائي، 83 درصدمدارس راهنمايي و 85 درصد مدارس در دوره متوسطه دانش آموزان در نوبت صبح به تحصيل خواهند پرداخت.
وي خاطرنشان كرد: در مجموع فقط 11 درصد مدارس استان به صورت چرخشي در دو نوبت فعاليت خواهند كرد و در سال تحصيلي جاري مدارس تك نوبته در مقاطع ابتدايي 8 درصد، در مقطع راهنمايي و متوسطه 20 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
محمودزاده در پايان با اشاره به اجراي طرح 3-3-6 از سال تحصيلي جاري در استان گفت: 654 كلاس درس براي اجراي اين طرح آماده شده است.

 


به علت بدهي به شركت برق

نمايشگر آلايندگي هواي اراك خاموش شد


اراك- خبرنگار كيهان:
برق تابلو «نمايشگر» آلايندگي هواي محيط زيست اراك، به علت بدهي به اداره برق قطع شد.
در پي شايعاتي، مبني بر اين كه، برق تابلو «نمايشگر» آلايندگي هواي ميدان شريعتي واقع در جنوب شهر اراك و در موقعيت ورود و خروج به جنوب و غرب كشور به علت بدهي قطع شده است، با پيگيري خبرنگار كيهان در اراك مشخص شد، برق اين تابلو «نمايشگر» به علت بدهي از سوي اداره برق قطع شده است و اين امر شايعه نيست و واقعيت دارد.

 


بهره برداري از 2 طرح آموزشي و ورزشي در كاشان


كاشان- خبرنگار كيهان:
مدير آموزش و پرورش كاشان از افتتاح 2 طرح عمراني آموزشي و ورزشي با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال خبر داد.
حسين حنطه اي با اشاره به اين كه اجراي اين طرح ها به صورت اماني و با مشاركت خيرين مدرسه ساز عملياتي شده است، اظهار داشت: يك باب مدرسه 9 كلاسه كه در اين آئين به بهره برداري رسيد با مشاركت عباس عباس زاده و همسرش فاطمه كتابچي با اعتبار 6 ميليارد ريال با يك هزار و 300 متر مربع زيربنا در فضايي به مساحت 4 هزار و 300 متر مربع ساخته شده است.
وي افزود: بهره برداري از يك سالن ورزشي چندمنظوره به مساحت يك هزارمتر مربع و با اعتبار 4 ميليارد و 500 ميليون ريال طرح ديگري بود كه با مشاركت خانواده شهيد عباس كاشاني پور به بهره برداري رسيد.
75 باب واحد آموزشي در شهرستان كاشان با عمري بالاي 40 سال در فهرست مدارس تخريبي است.

 


افتتاح 151 پروژه آموزشي و ورزشي در خراسان رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
151 پروژه در بخش فضاهاي آموزشي و ورزشي در خراسان رضوي به بهره برداري رسيد.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي با اعلام اين خبر افزود: 35 پروژه در هفته دولت به بهره برداري رسيدند و 121 پروژه ديگر نيز در هفته اول مهر و به تدريج تا پايان مهر به بهره برداري خواهند رسيد.
محمدتقي فخريان، اظهار كرد: امسال يك ميليون و 90 هزار دانش آموز در كلاس هاي درس استان حاضر خواهند شد، در حالي كه آمار دانش آموزان در سال گذشته يك ميليون و 79 هزار نفر بوده است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر تعداد كلاس هاي سطح استان 48 هزار و 600 است، تصريح كرد: تعداد كلاس ها نسبت به سال گذشته كاهش داشته و دليل آن صرفه جويي در كلاس ها و متمركز شدن دانش آموزان است.
فخريان گفت: امسال با اضافه شدن 1400 نيروي فرهنگي به مرز 88 هزار نفر نيروي انساني در استان نزديك شده ايم و در سال ششم ابتدايي 3 هزار و 795 كلاس داريم كه از نظر تامين معلمان اين پايه نيز مشكلي نخواهيم داشت.
 


انتقاد استاندار گيلان

از اجرايي نشدن طرح منطقه ويژه اقتصادي آستارا

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان خواستار تسريع در ايجاد منطقه ويژه اقتصادي آستارا شد.
كيهان هاشم نيا با انتقاد از اجرايي نشدن طرح منطقه ويژه اقتصادي آستارا و با توجه به راه اندازي اسكله اين شهرستان، خواستار توجه ويژه و پيگيري مسئولان استاني و شهرستاني شد و گفت: مشكل اجرايي نشدن منطقه ويژه اقتصادي آستارا بايد در اسرع وقت با تشكيل كار گروه ويژه مسئولان برطرف شود.
وي در ادامه با اشاره به اهميت اسكله آستارا و نقش تاثيرگذار آن بر استان و كشور افزود: ايجاد اسكله آستارا موجب تحولي شگرف در حوزه اقتصادي استان و كشور مي شود كه اميدواريم هرچه سريع تر اين اسكله فعاليت خود را آغاز كند.
استاندار گيلان خاطر نشان كرد: با آغاز به كار اسكله آستارا فعاليت اقتصادي در استان رونق گرفته و شرايط ويژه اي را براي شهرستان مرزي آستارا ايجاد مي كند.
ناظر گمركات استان گيلان و مديركل گمرك انزلي نيز آمادگي گمرك آستارا براي راه اندازي دومين بندر اقتصادي گيلان اعلام كرد.
پرويز تقوي صادرات، واردات و ترانزيت غلات را از اهداف ساخت اين بندر عنوان كرد وافزود: بندر تجاري آستارا همچنين به منظور حمل و بارگيري كالاهاي عمومي، فرآورده هاي نفتي و مسافري در دست ساخت است و با ظرفيت اسمي 5/3 ميليون تن بارگيري و تخليه سالانه احداث مي شود كه 2ميليون تن از محموله هاي تخليه و بارگيري شده در اين بندر شامل مواد سوختي و 5/1 ميليون تن ديگر نيز شامل فعاليت هاي عمومي بندر خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه با راه اندازي اسكله و ورود كشتي هاي تجاري، گمرك آستارا مي تواند يكي از تاثيرگذارترين گمركات كشور در زمينه صادرات مخصوصا به كشورهاي حوزه خليج فارس باشد گفت:با راه اندازي كامل بندر چند منظوره آستارا، در بخش تجارت و بازرگاني توسعه گيلان را شتاب خواهد بخشيد و با توجه به اينكه اين بندر محل تلاقي 2 قاره و كريدورهاي مختلف حمل و نقل است، در آينده اي نزديك مي تواند نقش استراتژيكي مهمي در منطقه داشته باشد.
سرپرست گمرك آستارا در ادامه خاطر نشان كرد: با راه اندازي اين بندرگاه و مسير دريايي آن، مسافت حمل كالا به مقاصد خارجي در ميان بنادر شمال كشور حدود 160 كيلومتر در خشكي و 150 كيلومتر در مسافت هاي دريايي كاهش مي يابد كه اين امر نقش موثري در كاهش قيمت تمام شده كالا براي صنايع توليدي استان هاي شمال و شمال غرب كشور خواهد داشت و علاوه بر آن براي بازرگانان و صنايع توليدي اين استانها نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا كه راه اندازي اين بندر موجب كاهش هزينه واردات و صادرات كالا براي آنان مي شود.
 


استاندار يزد از ضعف فرهنگ كتابخواني در كشورانتقاد كرد

يزد- خبرنگار كيهان:
استاندار يزد در نخستين جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي استان گفت: تصميم گيري و برنامه ريزي براي مطالعه بايد به لايه هاي اجتماعي كشيده شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان يزد، محمدرضا فلاح زاده با اشاره به پيشينه تاريخي ارتباط مردم و علماي ايراني اسلامي با كتاب افزود: علماي ما كتابخانه هاي شخصي با چندين هزار جلد كتاب داشته اند و تقريبا همه آنها را تورق كرده و يا مطالعه كرده اند.
وي با انتقاد از عدم اهتمام جامعه به كتاب گفت: كتابخواني هنوز در كشور ما فرهنگ نشده است و كتاب در سبد خريد و زندگي مردم جاي چنداني ندارد.
فلاح زاده به لزوم ارتباط مسئولان حوزه فرهنگ و كتابخواني با كتاب تأكيد كرد و اظهار داشت: اگر كتاب براي مسئولان كشور و استان از عزيزترين چيزها باشد، آن زمان است كه مي توانند براي بسط فرهنگ كتابخواني قدم مثبتي بردارند.
رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي استان افزود: انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان ها و بخش هاي مختلف از ظرفيت صاحب نظران استفاده كنند تا اين افراد به انجمن ها كمك كرده و خوراك فكري جلسات را تأمين كنند.
وي خاطرنشان كرد: تصميم گيري و برنامه ريزي براي مطالعه بايد به لايه هاي مختلف اجتماعي كشيده شود تا هيئت هاي مذهبي، روحانيان خوش فكر و جوانان توانمند در عرصه فرهنگي در بحث كتاب و كتابخواني نقش جدي ايفا كنند.
استاندار يزد همچنين خواستار تشكيل منظم جلسات انجمن در استان، شهرستان ها و بخش هاي مختلف شد.
محمدحسين پارسائيان، مديركل كتابخانه هاي عمومي استان يزد نيز با ارائه گزارشي از روند تشكيل جلسات انجمن ها در استان گفت: قانون، اداره كتابخانه هاي عمومي را با توجه به بافت منطقه اي به فرمانداران شهرستان ها سپرده است و تصميم گيري براساس زيرساخت ها و ظرفيت هاي ويژه هر منطقه انجام مي شود.
وي افزود: استان يزد، در سال 90 براساس ميزان تشكيل جلسات انجمن در رتبه دوم كشور قرار گرفت و با توجه به تأكيد ويژه رهبر معظم انقلاب به فرهنگ سازي براي مطالعه، بالاترين درصد از موضوعات مطرح شده در جلسات انجمن در سال گذشته و 6 ماهه اول سال جاري به مباحث فرهنگي اختصاص يافته است.
وي همچنين افزود: پيگيري مباحث مالي كتابخانه ها در جايگاه دوم بيشترين مصوبات انجمن هاي استان بوده است.
گفتني است در نخستين جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي استان كه در سالن مرحوم حميدياي استانداري يزد برگزار شد، با تأكيد استاندار يزد مقرر شد معاونت عمراني استانداري پيگير وصول كامل نيم درصد سهم كتابخانه هاي عمومي از درآمد شهرداري هاي سراسر استان باشد.
همچنين مصوب شد 30درصد از مبالغ واريزي شهرداري ها به حساب انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان ها پس از رفع نياز منطقه، به حساب متمركز اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان واريز شود.

 


استفاده از تجهيزات هوشمند درگمرك آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
گمرك بازرگان در آذربايجان غربي به سامانه هوشمند يكپارچه حمل و نقل كالا مجهز شد.
اين گمرك پس از گمركات شهيد رجايي بندرعباس، «بوشهر و تهران چهارمين گمرك كشور و نخستين گمرك آذربايجان غربي است كه به سامانه مجهز شد.
ناظر گمركات آذربايجان غربي گفت: سامانه هوشمند ورود و خروج كالا كه در اجراي طرح گمركات نوين كشور ايجاد شده يكي از سامانه هاي كارآمد گمركي است كه در آن تمامي فرايندهاي توزيع، بارگيري و ورود و خروج كالا به صورت الكترونيكي اجرا مي شود.
ميرهاشم سيداحمدي افزود: اين سامانه كه با همكاري دانشگاه تهران راه اندازي شده به سامانه هاي آسيكودا و نرم افزار صدور حواله شركت هاي حمل و نقل مستقر در پايانه مرزي متصل شده و علاوه بر تبادل اسناد، قابليت دريافت حواله ورودي كاميون ها به صورت الكترونيكي نيز از اين طريق امكان پذير خواهد شد.
وي تصريح كرد: با ايجاد سامانه هوشمند ورود و خروج كالا در رويه ترانزيت ضمن كاهش تشريفات گمركي و جلوگيري از قاچاق به روان سازي ترانزيت كالا و ارتقاي امنيت آن كمك شاياني مي شود.
 


مدير كل حج و زيارت استان:

 4070 زائرخوزستاني به سرزمين وحي مي روند

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: اعزام 4070 زائر خوزستاني بيت الله الحرام از 21 مهرماه سال جاري آغاز مي شود.
ناصر حويزاوي با اشاره به اينكه «عزت، همبستگي و مسئوليت اسلامي» به عنوان شعار امسال حج تمتع انتخاب شده اظهار داشت: يكي از موهبت هاي حج، اتحاد اقوام است، زيرا اقوام مختلف در كنار يكديگر به سرزمين وحي اعزام مي شوند و همين امر موجب تعامل و اتحاد هرچه بيشتر آنها مي شود. لذا تلاش مي شود در حج امسال بر همه موارد مرتبط با اين شعار تاكيد شود.
وي در ادامه افزود: از 4070 زائر خوزستاني تعداد 2040 زائر زن و 2030 زائر مرد هستند كه به همراه 214كارگزار حج به عربستان اعزام مي شوند.
حويزاوي گفت: نخستين پرواز حجاج خوزستاني ساعت 10:12 روز 21 مهرماه انجام مي شود و در مجموع 26 كاروان از استان به حج اعزام مي شوند كه 13 كاروان از اين تعداد متعلق به شهر اهواز و 13 كاروان نيز از ساير شهرهاي خوزستان هستند. همه حجاج خوزستاني نيز مدينه بعد هستند و در قالب 10 پرواز از اهواز به مقصد جده پرواز مي كنند.
وي با بيان اينكه اعزام زائران تا 28 مهرماه ادامه خواهد يافت، گفت: هماهنگي هاي لازم براي پيشگيري از تاخير پروازها نيز انجام شده است. امسال همه زائران خوزستاني با پروازهاي شركت هواپيمايي ايران اير به سفر معنوي حج اعزام مي شوند.
حويزاوي در مورد افزايش ظرفيت اعزام حج تمتع نيز يادآور شد: در حال حاضر سازمان حج و زيارت ايران اين ظرفيت را دارد كه دو تا سه برابر ظرفيت فعلي را افزايش دهد اما تعيين سهميه اعزام كشورها به عربستان بستگي دارد.
مديركل حج و زيارت خوزستان تأكيد كرد: هرگونه خريد و فروش و انتقال فيش حج در دفاتر خدماتي زيارتي بايد از طريق مجاري قانوني و زيرنظر سازمان حج و زيارت انجام شود.
حويزاوي در ادامه اظهار داشت: در حج تمتع امسال هيچ فردي خارج از نوبت اعزام نمي شود و همه اعزام ها تحت نظارت سازمان حج و زيارت انجام مي شود.
 


امام جمعه گنبد كاووس:

حركت اخير دشمنان موجب اتحاد مسلمانان شد

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
حركت دشمنان در خصوص ساخت فيلم موهن، موجب شد تا مسلمانان سراسر جهان در حمايت از اسلام و پيامبر اعظم(ص) متحد شوند.
امام جمعه گنبد كاووس اظهار كرد: بدنبال اين اقدام دشمنان، احساسات مسلمانان برانگيخته شده و دشمنان قسم خورده خود را نيز شناختند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين سبحاني گفت: اين اقدام دشمنان موجب بيداري بيشتر مسلمانان شد و اتحاد و وحدت آنها را در پي داشته است.
امام جمعه گنبد كاووس افزود: اين توهين ها همچنين نورانيت و حقانيت دين مبين اسلام و پيامبر راستين آن را بيشتر نمايان مي سازد.
وي گفت: سازندگان اين فيلم توهين آميز كه به تعبير رهبري، جمعي احمق و نادان هستند، نمي دانند كه با اين اقدامات غيراخلاقي نه تنها به اهداف خود نمي رسند بلكه وسيله اي نيز براي افزايش وحدت، اتحاد و بيداري اسلامي در جهان مي شوند.
حجت الاسلام سبحاني همچنين با اشاره به افزايش آگاهي و هوشياري مردم در عصر حاضر و اينكه نمايش يك فيلم نمي تواند ايمان و اعتقادات آنان را تغيير دهد، گفت: امروز مردم با علم و آگاهي اسلام را مي پذيرند.
 


رئيس پليس راهور آشخانه:

موتورسواران عامل اصلي تصادفات منجر به فوت هستند

مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:
موتورسواران عامل اصلي تصادفات درون شهري كه منجر به فوت و جرح مي شود، هستند.
رئيس پليس راهور آشخانه با بيان اين مطلب افزود: به رغم سخت گيري هاي پليس راهور و تبليغات مستمر از طريق رسانه ملي و رسانه هاي استاني در راستاي استفاده راكبان موتورسيكلت از كلاه ايمني، متأسفانه هنوز فرهنگ استفاده از كلاه ايمني در جامعه نهادينه نشده است.
سروان احمد خنداني مقدم افزود: با وجود سخت گيري ها و جلوگيري از تردد راكبان موتورسواري كه از كلاه ايمني استفاده نمي كنند، رعايت نكردن مقررات رانندگي، مهمترين عامل مرگ مغزي موتورسواران است.
خنداني مقدم بهترين راهكار كاهش تصادفات و تلفات رانندگي را افزايش فرهنگ سازي براي رانندگان دانست و گفت: نقش رسانه ملي براي استفاده از فرهنگ صحيح رانندگي در زمينه هاي مختلف بسيار مهم است و مي تواند با تشويق موتورسواران در استفاده از كلاه ايمني از بروز تصادفات جلوگيري كند.
 


استاندار خراسان شمالي:

توسعه كشاورزي در معيشت مردم موثر است

بجنورد- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان شمالي اظهار كرد: حفظ و توسعه كشاورزي در معيشت و اشتغال مردم موثر است.
محمود احمدي بيغش در بازديد از سد سومبار گفت: طرح هاي كشاورزي اين منطقه مهم است و بايد در طرح هاي مهر ماندگار تحرك و سرعت بيشتري حاصل شود.
گفتني است، سد سومبار از طرح هاي مهر ماندگار استان خراسان شمالي است و مسئولان آب منطقه اي استان اعلام كردند، از زماني كه اين پروژه در قالب طرح مهر ماندگار قرار گرفته است، پيشرفت فيزيكي آن دو برابر شده است و پيشرفت آن از 3/2 درصد به 6/4 درصد در ماه رسيد و در شيفت شب هم اين طرح در حال اجرا است.
در بازديد استاندار از اين سد اعلام شد، هم اكنون 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و پس از اتمام بتن ريزي ديوار كنترلي آب بند و شروع خاكريزي بدنه، پيشرفت فيزيكي ماهانه آن باز هم افزايش خواهد يافت و خرداد ماه سال آينده به مرحله آبگيري خواهد رسيد.
حوزه آبريز اين سد 5/263 كيلومتر مربع مساحت دارد و ساليانه 73/5 ميليون متر مكعب آب كشاورزي، شرب و صنعت را تامين مي كند و زهكشي و آبياري 835 هكتار از اراضي كشاورزي پايين دست، از آب اين سد تامين مي شود.
 


شهردار:

زيرساخت هاي شهر كرج مطابق با استانداردها نيست

كرج -خبرنگاركيهان:
شهردار كرج در جلسه ستاد ساخت و ساز اين شهرستان گفت: زير ساخت هاي شهري كرج مطلوب نيست و با استانداردهاي شهري فاصله زيادي دارد.
سيدعلي آقازاده افزود: براي اينكه شهري توسعه يافته داشته باشيم بايد تلاش خود را براي توسعه زيرساخت ها دو چندان كرده و تدوين برنامه هاي كاربردي در اين زمينه ضرورت دارد.
وي با اشاره به اين كه كرج از مهم ترين كلانشهرهاي كشور محسوب مي شود، يادآور شد:
روند توسعه اي طرح هاي عمراني و زيرساختي كرج با مشكل و كمبود روبه رو است كه رفع اين موضوع نيازمند كلان نگري است.
 


ايران در كيهان

آبرساني به مناطق عشايري
باغملك- خبرنگار كيهان: مسئول دفتر نمايندگي امور عشاير شهرستان باغملك گفت: عمليات اجراي آبرساني و احداث منبع تامين آب منطقه عشايري سرتنگ به آبگرازي در شهرستان باغملك به پايان رسيد.
جمشيد مرادي با اعلام اين خبر افزود: به منظور تامين آب آشاميدني سالم و بهداشتي كار آبرساني به منطقه عشايري مذكور در دستور كار اين اداره قرار گرفت.
وي گفت: اين پروژه شامل لوله كشي به طول 5 كيلومتر و احداث منبع ذخيره آب 30 مترمكعبي است.
مسئول دفتر نمايندگي امور عشاير شهرستان باغملك اعتبار هزينه شده براي اجراي اين طرح را بالغ بر 500 ميليون ريال عنوان و خاطرنشان كرد: با بهره برداري از اين پروژه بيش از 20 خانوار عشايري از آب آشاميدني سالم برخوردار شده اند.
احداث كتابخانه
انديكا- خبرنگار كيهان: رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان انديكا از اتمام عمليات ساخت كتابخانه روستاي «اسلام آباد» اين شهرستان خبر داد.
زينب خدري با اعلام اين خبر اظهار داشت: زمين اين كتابخانه از سوي خيران محلي به مساحت 400مترمربع و زيربناي 280 مترمربع به نهاد كتابخانه هاي عمومي واگذار شده بود.
وي با بيان اينكه بيش از 140 ميليون تومان اعتبار از اعتبارات استاني براي ساخت اين كتابخانه هزينه شده است، گفت: اين روستا يكي از پرجمعيت ترين روستاهاي شهرستان و نياز به كتابخانه از اولويت هاي اصلي آن به شمار مي آيد.
صدور 252 گواهينامه انطباق صادرات خرما
اهواز- خبرنگار كيهان: مديركل استاندارد خوزستان گفت: در 5 ماهه نخست امسال بيش از 252 گواهينامه انطباق جهت صادرات خرما به نقاط مختلف جهان از سوي اداره كل استاندارد خوزستان صادر شده است.
رضا دهدشتي زاده با اعلام اين خبر افزود: بيش از 250 بازرسي و نمونه برداري از نمونه هاي خرماي صادراتي در سطح استان انجام شده كه حجم صادرات خرما در اين مدت بيش از 5 ميليون و 830 هزار كيلوگرم به ارزش ريالي بيش از 41 ميليارد و 442 ميليون و 900 هزار ريال است.
گازرساني به روستا
همدان- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت گاز استان همدان گفت: 155 روستاي ديگر استان از گازطبيعي بهره مند مي شوند.
حسين محمدي افزود: 29 شهر و تعداد 681 روستا از يكهزار و 82 روستاي استان از نعمت گاز برخوردار هستند و در 155 روستاي ديگر نيز عمليات اجرايي گازرساني در دست اجراست.
وي ادامه داد: رقم جمعيت برخوردار از گاز در استان به يك ميليون و 633 هزار نفر معادل 8/93 درصد جمعيت رسيده كه حدود 43 هزار نفر طي 5 ماهه گذشته از سال جاري از اين نعمت بهره مند شده اند.
محمدي اضافه كرد: نرخ جمعيت بهره مند از گاز در شهرهاي استان 5/99 درصد و ميزان خانوارهاي روستايي برخوردار نيز 2/85 درصد است.
شبكه گذاري گاز
نائين- خبرنگار كيهان:گازرساني به 27 روستا با اجراي عمليات 16 كيلومتر خط تغذيه فولادي، 80 كيلومتر شبكه گذاري پلي اتيلن و فولادي، ساخت و نصب 800 مورد انشعاب انجام شد.
گازرساني به اين روستاها با هزينه اي بالغ بر 135 ميليارد ريال انجام شده است. با گازرساني به 27 روستاي نائين يكهزار و 200 خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.
برداشت 16 هزار تن لوبيا
اهواز- خبرنگار كيهان: معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي خوزستان پيش بيني كرد: در سال زراعي جاري 16 هزار و 800 تن لوبياي خشك در سطح مزارع استان توليد شود.
وي با بيان اين كه در سال زراعي 91-90، 14 هزار هكتار از اراضي زراعي استان به زير كشت لوبيا رفته است، پيش بيني كرد كه اين سطح در سال زراعي 92-91 به 15 هزار هكتار برسد.
معاون بهبود توليدات گياهي، شهرستان هاي اهواز، شوشتر و دزفول را از مناطق عمده كشت لوبيا در سطح استان عنوان و خاطرنشان كرد: برداشت لوبيا كاملا سنتي و با دست انجام مي گيرد.
به گفته وي اين محصول علاوه بر مصرف درون استاني به ساير استان ها و نيز به كشورهاي همسايه صادر مي شود.
تكميل بيمارستان
گلستان- خبرنگار كيهان: فرماندار كلاله خواستار تكميل و بهره برداري كامل از ظرفيت هاي بيمارستان حضرت رسول اكرم(ص) اين شهرستان شد.
نورالله نواللهي، در جلسه بررسي مسائل و مشكلات بهره برداري از بيمارستان حضرت رسول اكرم(ص) شهرستان كلاله افزود: اين بيمارستان براي ارائه خدمات با 56تخت راه اندازي شد كه به خاطر عدم بهره برداري از ظرفيت هاي پيش بيني شده، در ارائه خدمات با مشكلاتي روبه رو ست.
وي گفت: براساس وعده هاي مسئولان استاني و كشوري مقرر شده بود كه در اسرع وقت 40 تخت باقيمانده به بهره برداري برسد و بيمارستان با ظرفيت كامل 96 تخت در خدمت مردم منطقه باشد.
ابطال پروانه هاي استاندارد
رشت- خبرنگار كيهان: در 5ماه گذشته پروانه استاندارد 40 واحد توليدي گيلان باطل شد.
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گيلان با اعلام مطلب فوق افزود: محصولات اين كارخانه ها در زمينه فرآورده هاي گوشتي، كنسروي و لبني است. وي افزود: پروانه استاندارد اين واحدها به دليل كيفي نبودن محصولاتشان باطل شده است.
يوسفي در ادامه با بيان اينكه بطور متوسط هر ماه 4تا 5پروانه استاندارد در گيلان باطل مي شود گفت: در گيلان 400 واحد توليدي و صنعتي داراي پروانه كاربرد علامت استاندارد هستند و حدود 600 واحد هم در حال استانداردسازي توليدات خود و گرفتن علامت استانداردند.
درخواست بسيجيان
شاهرود- خبرنگاركيهان: جمعي از بسيجيان بيارجمند با تجمع در محل مصلاي نماز جمعه اين شهر با دردست داشتن پلاكاردهايي، خواستار ارتقاء بسيج اين شهر شدند.
بسيجيان بيارجمندي از خبرنگاران خواستند تا با انعكاس اين تجمع، خواسته آنها را به گوش مسئولين بويژه سردار استاد حسيني فرمانده سپاه استان سمنان برساند.
رئيس شوراي اسلامي شهر بيارجمند در اين تجمع گفت: در جلسه اي كه براي ارتقاء بسيج بيارجمند تشكيل شده بود، مقرر شد فرماندهي سپاه استان، اقدامات لازم را درباره ارتقاء حوزه بسيج بيارجمند داشته باشد.
رحمت الله باقري تصريح كرد: همچنين پيشنهاد شده بود كه پاسگاهي هم در منطقه خارتوران داير شود تا مشكلات منطقه حل و فصل شود.
وي اضافه كرد: با توجه به ظرفيتي كه در منطقه بيارجمند وجود دارد و مسئولين بسيج و سپاه بر آن واقفند، ارتقاي بسيج اين شهر لازم و ضروري به نظر مي رسد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14