(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 مهر 1391 - شماره 20316

حديث دشت عشق
كار آسان صدرنشين بر روي كاغذ
استقلال، امروز اولين پرتغالي را اخراج مي كند؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
خبري كه سرپرست كميته ليگ كشتي داد
چيزي به نام سقف قرارداد وجود ندارد
باز هم خبري از نماينده كميته ملي المپيك نبود
رستگار، رئيس فدراسيون جودو
مصر بازي نمي كند، ايران خبر ندارد
لغو ديداري كه قرار نبود برگزار شود !
پاي يك باشگاه خصوصي در ميان است
انتشار نامه براي بركناري رئيس فدراسيون فوتبال
اعلام وصول طرح استيضاح وزير ورزش


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «اكبر نساج پور»
من ماهي ام، نهنگم و عمّانم آرزوست!
همزمان با تحصيلات كلاسيك، علاقه و اشتياقش به علوم و معارف ديني، او را به حوزه كشاند و وارد مدرسه علميه ذوالفقار شد. شهيد نساج پور عاشق امام (ره) و ذوب در نهضت و انقلاب اسلامي بود. از ميان شخصيت هاي انقلابي به آيت الله دكتر بهشتي بسيار علاقه داشت. صفات برجسته اين مجاهد شهيد كمك به امور خانه، احترام به والدين و مهرباني ذاتي او بود. نساج پور در منطقه عين خوش به شهادت رسيد. به طوري كه پس از شركت در عمليات محرم، تركش خمپاره به دست و گردنش اصابت و بارندگي در منطقه عملياتي، او را در آب غرق مي كند و ثواب دو شهيد مي يابد.او از كودكي در مسير معنويت و دينداري قدم برمي داشت، صوت زيباي قرآنش شنيدني بود، اذان مي گفت و سرانجام هم به آرزوي خود، يعني شهادت رسيد.طلبه بسيجي شهيد «اكبر نساج پور»، سال 1345 در اصفهان متولد شد و در 1361/8/12 در عمليات محرم (منطقه عين خوش) به شهادت رسيد.
 


كار آسان صدرنشين بر روي كاغذ

استقلال، امروز اولين پرتغالي را اخراج مي كند؟!

هفته دهم ليگ برتر فوتبال با انجام چهار ديدار پنجم مهر آغاز مي شود كه در مهم ترين ديدارها استقلال در آبادان به مصاف نفت مي رود و نفت تهران ميهمان گهر است.
ديدارهاي هفته دهم ليگ برتر فوتبال از ساعت 17/15 امروز آغاز مي شود. در اين ساعت تيم هاي گهر دورود، پيكان تهران و فجر سپاسي در خانه از حريفان خود پذيرايي مي كنند. آخرين ديدار اين روز را نيز دو تيم استقلال و نفت در آبادان از ساعت 18/30 برگزار مي كنند. بر اين اساس نفت تهران صدرنشين جدول رده بندي براي تثبيت جايگاهش در صدر روي كاغذ كار سختي نخواهد داشت. شاگردان منصور ابراهيم زاده براي اين منظور بايد از سد گهر دورود بگذرند؛ تيمي كه اين روزها اصلا حال و روز خوشي ندارد و در انتهاي جدول و رتبه يكي مانده به آخر منتظر رسيدن آينده نامعلوم خود است. نفت تهران هم اكنون 18 امتيازي است و با 12 امتياز اختلاف نسبت به حريف روز چهارشنبه اش در صدر جدول قرار دارد و تنها كافي است برابر اين حريف پيروز شود تا جايگاهش تغييري نكند. اين تيم سايه سنگين سپاهان و سايپا را پشت سر خود احساس مي كند. گهر هم شش امتيازي است و تنها به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن يك پله بالاتر از قعر جدول ايستاده است.
همچنين مردم آبادان در روز چهارشنبه شاهد رويارويي تيم محبوب شهرشان و آبي پوشان پايتخت خواهند بود. همنام آباداني صدرنشين ليگ، به هيچ وجه وضعيت خوبي ندارد و سايه به سايه قعرنشينان براي سقوط نكردن مي جنگد. نفتي هاي آبادان براي خروج از اين وضعيت ناچارند برابر استقلال نتيجه قابل قبولي بگيرند. شايد اين بازي نقطه پاياني به همكاري آلبرتو كاستا با نفت آبادان هم باشد. بي شك اگر نفت نتواند به نتيجه دلخواه برابر استقلال برسد، جايگاه سرمربي پرتغالي اين تيم بيش از هر زمان ديگري متزلزل خواهد شد و بعيد نيست او نخستين پرتغالي بركنار شده از فوتبال ايران لقب بگيرد. از سوي ديگر شاگردان امير قلعه نويي كه يك بازي نسبت به ساير تيم ها كمتر انجام داده اند تمام تلاش خود را مي كنند كه با كسب سه امتياز اين بازي خود را هر چه بيشتر به صدر جدول نزديك كنند. نكته جالب اين بازي آن جاست كه نفت آبادان تنها تيمي است كه رقيب سنتي استقلال يعني پرسپوليس در فصل جاري موفق به شكست آن شده است. برنامه ديدارهاي هفته دهم ليگ برتر فوتبال كشورمان به اين شرح است:
چهارشنبه 1391/7/5
¤ گهر دورود-نفت تهران (ساعت 17/15)
¤ پيكان-فولاد (ساعت 17/15)
¤ فجر سپاسي- تراكتورسازي (ساعت 17/15)
¤نفت آبادان- استقلال (ساعت 18/30)
پنج شنبه 1391/7/6
¤ ذوب آهن- سايپا
¤ صبا- داماش
¤ ملوان- سپاهان
¤ پرسپوليس- آلومينيوم
ديدار تيم هاي راه آهن و مس كه قرار بود چهارشنبه و به ميزباني راه آهن برگزار شود به دليل انجام بازي هاي قهرماني نوجوانان آسيا در ورزشگاه اكباتان و مخالفت مسئولان باشگاه مس با ميزباني ديدار رفت به جاي ديدار برگشت، به زمان ديگري موكول شد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال


ادامه تغييرات در باشگاه مس
مدير عامل باشگاه مس كرمان از سمت خود استعفا كرد.در حالي كه بيش از چند روز از روي كار آمدن ناصر شهبازي در باشگاه مس كرمان نمي گذرد ، او ديروز از سمت خود استعفا كرد و به مسئولان گفت كه ديگر به كرمان نخواهد آمد.انتخاب شهبازي در حالي صورت گرفته بود كه مسئولان كرمان از جمله استاندار و نمايندگان مجلس با انتخاب مدير غير بومي براي اين باشگاه مخالف بودند.
پرتاب مواد آتش زا در فولاد شهر دردسرساز شد
كنفدراسيون فوتبال آسيا از بررسي فوري حوادث ديدار الاهلي عربستان و سپاهان ايران در فولاد شهر خبر داد.ديدار رفت سپاهان برابر الاهلي در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا با تساوي صفر بر صفر در فولاد شهر به پايان رسيد. در آن ديدار عادل كلاه كج ترقه اي را كه به زمين پرت شده بود به گمان اين كه سنگ است به بيرون از زمين پرتاب كرد كه به دنبال آن، ترقه منفجر و باعث فرار داوران مسابقه شد. به نوشته روزنامه الرياض عربستان، كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كرد كه تحقيق فوري را درباره پرتاب مواد آتشزا به داخل زمين در ورزشگاه فولاد شهر انجام خواهد داد. كنفدراسيون فوتبال آسيا در بيانيه اي رسمي اعلام كرد: در گزارش ناظر ديدار سپاهان برابر الاهلي آمده است كه تماشاگران سپاهان در دقيقه 64 به سوي داور مسابقه مواد آتشزا پرتاب كردند و داور مجبور شد بازي را پنج دقيقه متوقف كند. رسانه هاي سعودي بعد از بازي سپاهان اغراق و فرافكني زيادي درباره حادثه ورزشگاه فولاد شهر كردند و از پرتاب ترقه با عبارت پرتاب بمب ياد كردند.
حاشيه نگاري از تمرين ديروز پرسپوليس
حضور تعدادي از هواداران علي كريمي روبروي ورزشگاه درفشي فر كه با در دست داشتن بنري سعي داشتند از اين بازيكن حمايت كنند، تبديل به حاشيه جديدي براي پرسپوليس شد. هنگامي كه بازيكنان پرسپوليس قصد داشتند از ورزشگاه خارج شوند، تعدادي از هواداران علي كريمي كه تا به حال در ورزشگاه درفشي فر ديده نشده بودند، اتومبيل بازيكنان را نگه مي داشتند تا از هر بازيكني بپرسند كه آيا كريمي را تاييد مي كني يا نه؟ آنها به محض اين كه هر بازيكني قصد خروج از ورزشگاه را داشت، بنر خود را باز مي كردند و يكي از آنها به بازيكنان مي گفت فقط اين بنر را بخوان و بگو كه آيا كريمي را تاييد مي كني يا نه؟! حتي يكي از اين افراد كه يك دوربين عكاسي در دستانش بود سعي مي كرد تصوير بازيكنان را ضبط كند. با اين حال اوج ماجرا زماني بود كه پس از همه بازيكنان خودروي مانوئل ژوزه و دستيارانش در حال خروج از ورزشگاه بود كه آن افراد باز هم بنر خود را باز كردند و اين بار با صداي بلندتري علي كريمي را تشويق كردند. ژوزه هم با لبخندي به حركات اين افراد نگاه مي كرد. جالب اين جا بود كه يك زن مسن كه مشخص نبود دقيقا چه مي گويد تا اواسط خيابان خودروي ژوزه را همراهي كرد و با صداي بلند بر سر او داد مي زد! در انتهاي اين اتفاقات پاي نيروي انتظامي هم به تمرين پرسپوليس نيز كشيده شد. با اين حال وقتي ماموران به تمرين رسيدند درگيري ها تمام شده بود.
پرسپوليس -آلومينيوم بدون حضور تماشاگران
راي كميته استيناف در رابطه با تخلفات تماشاگران تيم فوتبال پرسپوليس مقابل صباي قم اعلام شد.با توجه به آراي صادره توسط كميته هاي استيناف و انضباطي در خصوص محكوميت باشگاه پرسپوليس و قطعيت اين راي، راي تعليقي اين باشگاه در خصوص انجام بازي بدون تماشاگر اجرا خواهد شد و تيم پرسپوليس در اولين بازي كه به عنوان ميزبان به ميدان خواهد رفت، بدون تماشاگر خواهد بود و راي تعليقي قبلي قطعي و اجرا خواهد شد. بر همين اساس ديدار دو تيم پرسپوليس و آلومينيوم هرمزگان كه در هفته دهم و روز پنجشنبه -ششم مهر- برگزار خواهد شد، بدون حضور تماشاگر برگزار مي شود.
مرفاوي سرمربي جديد صباي قم
صمد مرفاوي با قراردادي يك ساله هدايت تيم فوتبال صباي قم را بر عهده گرفت.يحيي گل محمدي كه از ابتداي فصل جاري هدايت صباي قم را بر عهده داشت به دليل ناراحتي قلبي از اين تيم جدا شد و در تمرينات پرسپوليس حاضر شد. پيش از اين باشگاه صباي قم با چند گزينه از جمله حميد استيلي، پرويز مظلومي و صمد مرفاوي مذاكراتي را انجام داد اما در حالي كه به نظر مي رسيد استيلي هدايت اين تيم را بر عهده بگيرد، صمد مرفاوي به عنوان گزينه نهايي اعلام شد و در ادامه رقابت هاي ليگ برتر بر روي نيمكت قمي ها خواهد نشست. صمد مرفاوي سابقه مربيگري در تيم هاي استقلال و مس كرمان را در كارنامه دارد.
شمسايي در دبيري تبريز
وحيد شمسايي با قراردادي يكساله به تيم دبيري تبريز پيوست. تيم فوتسال دبيري تبريز كه در فصل جاري بازيكناني مثل مصطفي نظري، جواد اصغري مقدم و فرهاد فخيم را جذب كرده قصد دارد با كسب جايگاه خوب، ناكامي فصل گذشته را جبران كند. از همين رو تيم دبيري تبريز با وحيد شمسايي بهترين گلزن فوتسال جهان نيز براي يك فصل به توافق رسيد و اين بازيكن در ادامه ليگ، دبيري را همراهي خواهد كرد.

 


خبري كه سرپرست كميته ليگ كشتي داد

چيزي به نام سقف قرارداد وجود ندارد

در شرايطي كه بالا رفتن رقم قرارداد برخي كشتي گيران اعتراض تيم ها را به دنبال داشته است سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي گفت: براي حضور كشتي گيران در ليگ برتر كشتي آزاد سقفي تعيين تكرده ايم.
عباس نمازيان درباره آخرين اتفاقات ليگ برتر كشتي آزاد عنوان كرد: با اعلام حضور نفت و گاز مازندران تعداد تيم ها به 9 تيم افزايش پيدا كرد. سايپا هم درخواست كرده است، اما بايد از طريق هيئت كشتي درخواستشان ارسال شود تا باحضورشان موافقت شود. وي درباره زمان قرعه كشي رقابت ها گفت: تيم ها تا شنبه مهلت دارند قرارداد كادر فني را به همراه حداقل 10 كشتي گير به كميته ليگ تحويل دهند و سه شنبه هفته آينده هم قرعه كشي را برگزار مي كنيم.
نمازيان در خصوص گلايه مازندراني ها از عدم دريافت رضايتنامه كشتي گيران بومي اين استان از هيئت كشتي و ثبت قرارداد با ساير تيم ها گفت: با درخواست باشگاه ها، آنها هم موافقت مي كنند و مشكلي نيست. هيئت مازندران سال گذشته كمك زيادي به برگزاري ليگ كرد. وي درباره اينكه گفته مي شود براي كشتي گيران سقف قرارداد تعيين شده است عنوان كرد: سقفي تعيين نكرده ايم، اما بايد قراردادها كم باشد و با فوتبال قابل مقايسه نيست. توقع كشتي گيران بايد بالا باشد و درست است چون زحمت زيادي مي كشند و قهرمان جهان و المپيك هستند، اما بايد مبلغي در حد عرف جامعه در نظر گرفته شود.
نمازيان در موردبرگزاري ليگ فرنگي گفت: در تلاشيم اين ليگ را هم برگزار كنيم. به محض راه اندازي ليگ آزاد به دنبال اين موضوع هم هستيم. هيئت ها هم بايد كمك كنند تا با حمايت بخش خصوصي قهرمانان كشتي فرنگي هم ليگ داشته باشند.
 


باز هم خبري از نماينده كميته ملي المپيك نبود

رستگار، رئيس فدراسيون جودو

محمدعلي رستگار براي چهار سال به عنوان رئيس فدراسيون جودو انتخاب شد.
مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون جودو صبح ديروز در سالن همايش هاي وزارت ورزش و جوانان به رياست سيدحميد سجادي معاون ورزش و قهرماني و حرفه اي وزارت ورزش و جوانان برگزار شد كه در پايان محمدعلي رستگار سرپرست فعلي فدراسيون جودو با كسب 40 راي موافق از 43 راي، به مدت چهار سال به عنوان رئيس فدراسيون جودو انتخاب شد. در اين مجمع رستگار 40 راي به دست آورد، يك راي ابراهيم آبادي آورد و دو راي هم سفيد بود. در اين مجمع انتخاباتي به گفته باقري رئيس امور مجامع 11 نفر مي توانستند شركت كنند كه محمدخاني اسفندآبادي، مهرداد حسن زاده و محمود رشيدي انصراف دادند. جواد آب پرور، اميرعلي بخشي ليجاني، كيهان رضايي، سياوش عبداللهي و نيما مجد غايب بودند كه طبق قانون غيبت آنها مبني بر انصراف آنها از حضور در انتخابات است. در اين مجمع نماينده كميته ملي المپيك حضور نداشت. رمضان پور مديركل حراست وزارتخانه، گواري مدير معاونت ورزش و قهرماني، زارع نمايند سازمان بازرسي نيز حضور داشتند.
 


مصر بازي نمي كند، ايران خبر ندارد

لغو ديداري كه قرار نبود برگزار شود !

تيم ملي فوتبال مصر به جاي ايران با تيم كنگو در ديداري دوستانه روبه رو مي شود.
تيم ملي فوتبال مصر ابتدا قرار بود با تيم ملي برزيل در تاريخ 12 اكتبر (21 مهر) در ديداري دوستانه روبه رو شود اما بعدتر اعلام شد به دليل جدول زماني فشرده برزيل، اين بازي برگزار نمي شود و مصري ها به جاي اين ديدار، با ايران بازي مي كنند. سايت الاهرام آنلاين گزارش داد كه دو تيم مصر و ايران در تاريخ ياد شده در امارات با يكديگر بازي مي كنند و تيم سرشناس آفريقايي چهار روز پس از اين تاريخ با تونس روبه رو مي شود. الاهرام به تازگي گزارش داده كه كنگو به جاي ايران انتخاب شده و ديدار تونس به قوت خود باقي است. سايت مصري علت برگزار نشدن بازي را به توافق نرسيدن طرفين اعلام كرده است.
البته خبر لغو ديدار تداركاتي ايران و مصر در رسانه هاي غربي نيز بازتاب زيادي داشت. اين در حالي بود كه كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال برگزاري بازي تداركاتي با مصر را شايعه خواند و گفت: اين موضوع شايعه اي بيش نيست چون تاريخ هايي كه اعلام مي كنند مربوط به زماني است كه تيم ملي با كره جنوبي بازي دارد و اين غيرممكن است. فدراسيون هيچ اقدامي براي انجام اين بازي نكرده و ما از آن بي اطلاعيم.
 


پاي يك باشگاه خصوصي در ميان است

انتشار نامه براي بركناري رئيس فدراسيون فوتبال

انتشار نامه بدون امضا برخي مديران باشگاه ها به منظور تشكيل مجمع فدراسيون فوتبال در شرايطي صورت گرفته است كه آنها هدفشان را كمك به فوتبال اعلام كرده اند اما به نظر مي رسد پاي منافع شخصي در ميان است.
چند روزي است كه نامه اي در اختيار برخي از اهالي فوتبال قرار مي گيرد كه در آن از مديران فوتبال درخواست شده هرچه سريعتر مجمع فوق العاده فدراسيون فوتبال به منظور بركناري علي كفاشيان تشكيل شود. انتشار اين نامه آن هم در سطح وسيع سبب شد كه برخي به دنبال منبع انتشار آن بروند تا مشخص شود برخي افراد به چه دليلي تصميم به چنين اقدامي گرفته اند.
درهمين خصوص خبرگزاري فارس مدعي شد: با پيگيري ماجرا مشخص شد اين كار از سوي باشگاه استيل آذين انجام شده و مديران اين باشگاه باني اين كار بوده اند. آنها اين نامه را به اعضاي مجمع فكس و از آنها خواسته اند در صورت تاييد، آن را امضا كنند. اين اقدام در شرايطي صورت مي گيرد كه فوتبال ايران روزهاي حساسي را پشت سر مي گذارد و نياز به حمايت و آرامش دارد. گفته مي شود ماجراي نامه اي كه در حال ارسال به باشگاه هاي مختلف است به مشكلات باشگاه استيل آذين بازمي گردد. طبق حكم فيفا باشگاه استيل آذين به دليل بدهي كه گفته مي شود دو ميليارد تومان است و بخش اعظم آن به پرونده تومباكويچ سرمربي پيشين خود، بازمي گردد حق فعاليت ندارد و بايد بدهي خود را تسويه كند. علي كفاشيان در نشست با مسئولان استيل آذين با توضيح اينكه در صورت شركت دادن اين تيم در ليگ دسته دوم در واقع از حكم فيفا اطاعت نكرده و اين باعث تعليق فدراسيون فوتبال مي شود حاضر به قبول اين موضوع نشد. پس از اين ماجرا بود كه نامه اي براي بركناري كفاشيان از سوي باشگاه استيل آذين تهيه و به ساير اعضا ارسال شد.
 


اعلام وصول طرح استيضاح وزير ورزش

يكي از طراحان استيضاح وزير ورزش گفت: طرح استيضاح وزير ورزش به دليل تحويل آن به رئيس جلسه در دستور كار مجلس قرار نگرفته و امروز اين طرح توسط رئيس مجلس اعلام وصول خواهد شد.
حسين علي حاجي دليگاني، نماينده مردم شاهين شهر در گفت وگو با خبرگزاري فارس گفت: طرح استيضاح وزير ورزش و جوانان كه پيش از اين به هيئت رئيسه مجلس تحويل داده شده بود تا كنون در دستور كار مجلس قرار نگرفته است. وي ادامه داد: محمدحسن ابوترابي (نايب رئيس اول مجلس) عنوان كرده است كه طبق آيين نامه داخلي مجلس طرح هاي پيشنهادي بايد به رئيس مجلس تحويل داده شود در حالي كه طرح استيضاح وزير ورزش به رئيس جلسه تحويل داده شده و به همين دليل تا كنون در دستور كار قرار نگرفته است. نماينده مردم شاهين شهر، ميمه و برخوار در خانه ملت با بيان اينكه طبق آخرين اخباري كه به من رسيده 55 نفر از نمايندگان طرح استيضاح را امضاء كرده اند اظهار داشت: در جلسه آينده مجلس در روز چهارشنبه مشكل طرح استيضاح برطرف شده و طرح مذكور توسط رئيس مجلس اعلام وصول مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14