(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 مهر 1391 - شماره 20316

رعد و برق وبارش باران در 15 استان
انهدام باند بزرگ مواد مخدر در تهران
با تلاش محققان كشور صورت گرفت؛
دستيابي ايران به دانش فني زنده نگه داشتن بافت مغز
بازگرداندن كيف 63ميليون ريالي به صاحبش
طرح تحكيم بنيان خانواده
بحث داغ اعضاي شوراي شهر
سردار مؤيدي خبر داد
كشف روزانه 1188 كيلوگرم مواد مخدر در كشور
جشن عاطفه ها
از امروز در مدارس سراسر كشور برگزار مي شود.
25 تا 29 سال بيشترين مصرف كنندگان مواد مخدر
افزايش 15 درصدي نرخ سرويس مدارس قطعي شد
رويدادهاي خارجي
معاون پليس فتاي ناجا خبر داد
هك روزانه 15 سايت در ايران
پوشش دانشجويان پزشك بايد منطبق با آيين نامه باشد
فروشندگان برنج كلاهبردار از آب درآمدند
رانش زمين قطار را از خط خارج كرد
رسوايي اخلاقي در پايگاه نيروي هوايي آمريكا
سارقان بانك را منفجر كردند
مرگ 20 چيني در برخورد واگن ها
نماز جماعت مسلمانان آمريكا


رعد و برق وبارش باران در 15 استان

سازمان هواشناسي كشور نسبت به بارش باران و رعد و برق در حداقل 15استان و كاهش تا 10درجه اي دما در كشور هشدار داد.
بنابر گزارش اين سازمان يك سامانه جوي از روز پنجشنبه از شمال غرب و شمال به ايران نزديك مي شود و تا روز شنبه از شمال غرب تا شمال شرق كشور را تحت تأثير قرار مي دهد.
بر اين اساس از بعدازظهر پنجشنبه و طي روز جمعه ابتدا در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل و سپس گيلان، مازندران، گلستان و دامنه هاي جنوبي البرز در استان هاي زنجان، قزوين، البرز، تهران و سمنان بارش باران با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد كه اين شرايط از اواخر جمعه و طي روز شنبه خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي را دربرمي گيرد. از سوي ديگر پيش بيني مي شود كه طي روز جمعه در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران و گلستان بارش از شدت بيشتري برخوردار بوده و درياي خزر نيز در اين مدت مواج باشد.
بنابراين گزارش همچنين از عصر سه شنبه تا پايان هفته در برخي نقاط استان هاي سيستان و بلوچستان و كرمان رگبار باران گاهي با رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود.
دماي هوا طي روز جمعه در نيمه شمالي كشور 5 تا 10درجه كاهش خواهد يافت و در عين حال انتظار مي رود در روز شنبه در ساير نقاط كشور دماي هوا 3 تا 5 درجه كاهش يابد.
 


انهدام باند بزرگ مواد مخدر در تهران

معاون هماهنگ كننده فرمانده انتظامي تهران بزرگ از انهدام يك باند بزرگ و منسجم مواد مخدر و كشف بيش از 5 تن مواد مخدر در تهران خبر داد.
سرهنگ قادر كريمي با اعلام اين خبر افزود: ظرف 48 ساعت گذشته پليس مواد مخدر توانست يك باند بزرگ و منسجم مواد مخدر كه در سطح استان هاي شرقي و تهران فعاليت داشتند را شناسايي و دستگير كنند.
وي اظهار كرد: خودروي مورد نظر در محدوده شهر تهران متوقف و به مقر پليس مواد مخدر انتقال داده و طي بازجويي بيش از 5 تن مواد مخدر كشف شد.
كريمي تصريح كرد: از اين مقدار مواد مخدر كشف شده 90 درصد ترياك و 10 درصد حشيش بوده است. سرهنگ كريمي با اشاره به اينكه اين باند مواد مخدر مورد نظر را از استان هاي شرقي تامين مي كرد بيان داشت: بخشي از اين مواد در تهران و بخشي ديگر در حومه و اطراف استان تهران توزيع مي شد.
معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به دستگير شدگان اين پرونده اذعان داشت: در حال حاضر 2 نفر از افراد اين باند دستگير شده اند ضمن آنكه در مدتي كه پرونده در دست بررسي بود در مجموع 5 نفر از اعضاي اين باند بازداشت و تحويل مقامات قضايي داده شده است.
سرهنگ كريمي با اشاره به نوع خودروي جاسازي شده خاطر نشان كرد: مواد مخدر كشف شده در خودروي تريلر جاسازي شده بود.
 


با تلاش محققان كشور صورت گرفت؛

دستيابي ايران به دانش فني زنده نگه داشتن بافت مغز

ايران به جمع كشورهاي توانمند در زنده نگه داشتن بافت مغز در آزمايشگاه پيوست.
دكتر پيرحسين كوليوند، مدير بيمارستان خاتم الانبيا با اعلام اين خبر گفت: با كوشش متخصصان مركز تحقيقات علوم اعصاب شفا هم اكنون مي توانيم بافت زنده مغز را براي 48ساعت در محيط آزمايشگاهي زنده نگه داريم.
وي در اين باره توضيح داد: متخصصان ما از اين بافت هاي زنده براي مطالعه و بررسي بيماري صرع و عوارض تشنج استفاده مي كنند و به دنبال آن هستند كه از اين سلول ها، سلول هاي بنيادي توليد كنند.
مدير بيمارستان خاتم الانبيا با تاكيد بر اين كه اين توانايي محققان كشور براي درمان تشنج به كار گرفته خواهد شد، گفت: هم اكنون 5 تيم خارجي به همراه سرتيم هاي ايراني و غيرايراني آنها چند روز در ماه را براي درمان بيماران مبتلا به صرع در مركز تحقيقات علوم اعصاب شفا حضور پيدا مي كنند كه اين تعاملات علمي و پزشكي منجر به انتقال دانش فني در اين حوزه و بالا بردن كيفيت كار جراحان و متخصصان داخلي مي شود.
دكتر كوليوند با بيان اين كه هم اكنون با تلاش هاي متخصصان اين مركز بيماران براي درمان صرع پيشرفته از اعزام به خارج بي نياز شده اند، يادآور شد: پيش از اين بيماراني كه در خارج از كشور تحت عمل جراحي قرار مي گرفتند نگهداري خوبي نداشتند به دليل اين كه هيچ پزشكي در داخل كشور مسئوليت عواقب پس از جراحي آنان را به عهده نمي گرفت.

 


بازگرداندن كيف 63ميليون ريالي به صاحبش

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
رئيس روابط عمومي و مشاور رئيس دادگستري استان لرستان، مبلغ 63 ميليون ريال وجه نقد همراه با 4 عدد كارت عابربانك همراه با رمز و مقداري مدارك مهم را كه در خيابان امام خميني(ره) حوالي ميدان شاپور خواست، پيدا كرده بود به صاحبش برگرداند.
علي سبزواري هنگام صبح در مسير كارش يك عدد كيف دستي را يافت و با استفاده از مدارك داخل كيف كه متعلق به يك زن بود، صاحب آن را يافت و وجوه نقد، سند و مدارك وي را تحويل داد.صاحب كيف گفت: هنگامي كه از تاكسي پياده شده كيفش ناگهان كنار جوي آب افتاده و متوجه نشده است.صاحب وجه مذكور گفت: از مغازه دار هاي مسير سراغ كيفم را گرفتم و تقاضا كردم كسي كه آن را يافته فقط مدارك را برگرداند كه در پاسخ گفتند: خدا پدرت را بيامرزد. خود را به زحمت نينداز. زيرا كسي كه آن را پيدا كرده پول ها را برداشته و مدارك را معدوم مي كند.
 


طرح تحكيم بنيان خانواده

بحث داغ اعضاي شوراي شهر

بررسي طرح تحكيم بنيان خانواده و اجرايي شدن آن در شهرداري ديروز تبديل به يك موضوع جنجالي ميان اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران شد.
رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در مخالفت جدي با برخي مفاد اين طرح گفت: با تصويب اين طرح به شهرداري اجازه مي دهيم كه به خصوصي ترين روابط حوزه زناشويي زوج هاي جوان ورود كند! شهرداري با استناد به كدام مأموريت قانوني قصد دارد اين كار را انجام دهد و با چه مجوزي اين اختيارات را به او مي دهيم.
وي با اشاره به بندهايي از طرح ياد شده مبني بر پيشنهاد هيئت وزيران براي تصويب طرح هايي همچون الزام گذراندن دوره هاي آموزشي مهارت هاي زندگي مشترك، نظام خدمات سلامت روان كشور و سند ملي امنيت بانوان و كودكان در روابط اجتماعي اظهار كرد: آيا شورا مي تواند براي همه اركان نظام به اين شكل جزئي تعيين تكليف كند؟ آيا مي توان به دستگاه ها دستور داد كه طرح هاي اشاره شده را تصويب كنند؟خادم ادامه داد: ادبياتي كه ما براي تمامي مراجع بالادستي خود تعيين تكليف مي كنيم، صحيح نيست و شورا مي تواند تنها پيشنهاددهنده باشد.وي گفت: در حالي كه شهرداري بسياري از وظايف بر زمين مانده خود را مانند پليس ساختمان انجام نداده، ما مي خواهيم به موضوعاتي بروز پيدا كند كه جزء تكاليف آن نيست.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا ادامه داد: شهرداري بايد دغدغه ماموريت هاي خود را داشته باشد نه آنكه مرجعيت كارهايي را قبول كند كه از مأموريت هاي اساسي خود محسوب نمي شود.
وي تصريح كرد: اينكه بگوييم اگر شهرداري به اين حوزه ورود كند، حتماً اين حوزه كارآمد مي شود درست نيست بلكه بايد از مراجع ناكارآمد اين حوزه درخواست ارائه گزارش كنيم.
خادم تأكيد كرد: چگونه است كه در خصوص در نظر گرفتن بودجه براي پارك پرديسان كه در محدوده شهر تهران قرار دارد، شورا آن را در وظايف شهرداري نمي داند، اما خواستار رصد روابط زناشويي از طرف شهرداري است. ما بايد ابزارهاي اين رصد را مشخص كنيم.
وي تصريح كرد: برخي از پيشنهادات و برنامه هايي كه در اين طرح آمده، اساسنامه سازمان رفاه كه زيرمجموعه معاونت اجتماعي است و ما آن را پيش از اين به تصويب رسانده ايم.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا تأكيد كرد: شهرداري بايد ماموريت هاي خود را انجام دهد و از ورود به ماموريت هايي كه در وظايفش نيست خودداري كند.
به جاي بررسي اين تكاليف اصلي شهرداري را يادآوري كنيم
پروين احمدي نژاد، عضو شوراي شهر تهران هم در جريان بررسي اين طرح با بيان اينكه برنامه جامع تحكيم بنيان خانواده توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي تهيه و تدوين شده است، گفت: اين طرح برشي از آن طرح جامع است در حالي كه ما در سند عمومي 5 ساله شهرداري بند 13 به شهرداري تكليف كرده ايم برنامه هاي خود را در موضوع خانواده به شورا ارائه دهند ما بايد اين وظايف را به شهرداري يادآوري و از آنها بخواهيم كه گزارشي در خصوص فعاليت هايي كه كرده اند، به ما ارائه دهند.وي تأكيد كرد: اين طرح برشي از طرح جامعي است كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين حوزه تهيه كرده است بنابراين تصويب اين طرح نوعي موازي كاري محسوب مي شود و هزينه بر است.
خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر هم در اينكه شهرداري توان ورود به موضوع خانواده آن هم به اين شكل را داشته باشد تشكيك كرد و گفت: اگر به همين ترتيب پيش برويم،موضوعات متعددي كه دستگاه هاي متولي آن وظايف خود را به درستي انجام نمي دهند و شهرداري بايد به آن موضوعات ورود كند.
دانشجو نيز بر اين اعتقاد بود كه به جاي تصويب چنين طرح هايي بايد از دستگاه هاي مسئول براي ارائه گزارش دعوت و نقايص كار آنها برطرف شود.
وي با طرح اين سؤال كه رصد وضعيت زوج هاي جوان با كدام ابزار كارشناسي در شهرداري بايد انجام شود؟ افزود: به نظر مي رسد در نحوه نگارش بندهايي از طرح شورا تغييراتي بايد اعمال شود ضمن اينكه در اين طرح تكاليف زيادي براي شهرداري منظور شده كه ابزار انجام آن در اختيار شهرداري نيست.
با وجود مخالفت برخي اعضاي شوراي شهر با مواد ذكر شده در اين طرح معصومه ابتكار رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران معتقد بود كه آمارهاي نگران كننده از تزلزل بنيان خانواده، ضرورت ورود شهرداري به اين موضوع را دوچندان كرده است.
وي با بيان اينكه آمارها نشان مي دهد خانواده تهراني بسامان نيست، تأكيد كرد: جايگاه و اهميت طرح تحكيم بنيان خانواده روشن است.مرتضي طلايي رئيس كميسيون اجتماعي شورا هم در موافقت با اين طرح سخن گفت و افزود: تحكيم بنيان خانواده يكي از دغدغه هاي مهم امروز كشور و موضوعي كلان و ملي است.سيدمناف هاشمي معاون برنامه ريزي و توسعه شهري شهرداري هم به عنوان موافق اين طرح گفت: در برنامه عملياتي شهرداري تهران تكاليف فرهنگي و اجتماعي براي شهرداري استفاده شده است و در اين رابطه 5 ميليارد تومان اعتبار در بودجه سال جاري شهرداري براي تكاليف مربوط به حمايت از نهاد خانواده پيش بيني كرده است.

 


سردار مؤيدي خبر داد

كشف روزانه 1188 كيلوگرم مواد مخدر در كشور

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر كشور از كشف روزانه 1188 كيلوگرم مواد مخدر و دستگيري روزانه 709 قاچاقچي و معتاد در كشور خبر داد.
سردار علي مؤيدي ديروز با اشاره به آمار عملكرد 6ماهه اين پليس گفت: در 6 ماهه نخست امسال 221 تن انواع مواد مخدر كشف شد كه براساس اين آمار روزانه به طور ميانگين يك هزار و 188 كيلوگرم مواد مخدر كشف مي شود. در اين مدت ترياك با 165 تن و پس از آن حشيش بيشترين ميزان كشفيات را تشكيل مي دهند.
سردار مؤيدي با اشاره به اينكه در اين مدت 800 عمليات براي مقابله با ترانزيت مواد مخدر به كشور انجام شده است، افزود: 100 مورد از اين درگيري ها به صورت مسلحانه انجام شده است كه 45 نفر از قاچاقچيان در آن به هلاكت رسيدند 75 درصد از درگيري ها و كشفيات مواد مخدر در مرز و حاشيه مرز رخ مي دهد.
به گفته رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر كشور، فعاليت استان هاي مرزي و غيرمرزي نيز در امر مبارزه با مواد مخدر 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافته است. اين در حالي است كه استان هرمزگان با 17 درصد ركورددار بيشترين كشف مواد مخدر است و پس از آن يگان مرزباني نيروي انتظامي با 16 درصد در رتبه دوم قرار دارد.
وي تاكيد كرد: در سال گذشته با اجراي قانون جديد ضربات مهلكي به كانون هاي تهيه و توليد مواد مخدر صنعتي در تهران و اطراف آن وارد آمد. امسال نيز براي اولين بار در بخش احكام قضايي حكم 20 نفر از سركردگان شبكه هاي مافياي مواد مخدر صنعتي اجرايي شد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اينكه امروزه مسير مواد مخدر بخاطر تمهيداتي كه در مرزهاي خشكي كشور انديشيده شده است، به سمت دريا تغيير كرده است، تصريح كرد: برخي ها در دو دهه گذشته ما را بخاطر طرح انسداد مرز مورد انتقاد قرار مي دادند در حالي كه امروز مرزهاي ما با افغانستان به سدي غيرقابل نفوذ تبديل شده است به همين دليل نيز مافيا روش خود را تغيير داده است و به سمت جنوب كشور و ترانزيت مواد مخدر از آب هاي آزاد اقدام كرده است.
سردار مؤيدي افزود: در شش ماه گذشته صد لابراتوار توليد ماده مخدر صنعتي قبل از اينكه بتوانند اقدام به توليد مواد مخدر كنند، كشف و منهدم شد. البته امروز نسبت به گذشته در بحث مواد مخدر صنعتي شرايط بهبود يافته است كه اجراي قانون جديد در اين باره مؤثر بوده است. در شش ماهه گذشته تنها 4 شهيد در راه مقابله با مواد مخدر تقديم كرديم.
وي از تشكيل 110 هزار پرونده در رابطه با قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: به طور ميانگين 591 پرونده روزانه در رابطه با قاچاق مواد مخدر در كشور تشكيل مي شود. اين در حالي است كه 709 نفر به طور ميانگين دستگير شده اند كه براساس آمارها 132 هزار قاچاقچي و معتاد شناسايي و از سوي پليس دستگير شده اند. خوشبختانه ميزان دستگيري ها نسبت به سال گذشته 3 درصد كاهش يافته است البته اين موضوع دال بر تلاش نكردن پليس نيست بلكه ما فعاليت خود را روي عناصر اصلي متمركز كرده ايم.وي با اعلام اينكه در اين مدت هزار و 100 باند قاچاق مواد مخدر منهدم شده است، تاكيد كرد: بر اين اساس روزانه 5 باند قاچاق مواد مخدر در كشور به طور ميانگين منهدم مي شود.
 


جشن عاطفه ها

از امروز در مدارس سراسر كشور برگزار مي شود.

طبق سنوات گذشته جشن عاطفه ها به مدت سه روز از تاريخ 5 تا 7 مهرماه در مدارس كشور برگزار مي شود.
بنابر گزارش رسيده امسال زنگ جشن عاطفه ها با حضور مسئولان كميته امداد و وزارت آموزش و پرورش در يكي از مدارس تهران نواخته مي شود.
گفتني است موارد جمع آوري شده در جشن عاطفه ها به مناطق محروم و زلزله زده استان آذربايجان شرقي ارسال خواهد شد.
جشن عاطفه ها امروز
در مدارس برگزار مي شود
 


25 تا 29 سال بيشترين مصرف كنندگان مواد مخدر

يك مقام مسئول گفت: بيشترين گروه سني مصرف كننده مواد مخدر در ايران افراد 25 تا 29 ساله هستند.
«محمد صادق فتح اللهي» مديركل مشاركت هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر در گفت وگو با ايرنا افزود: هرچه زمان مدت مصرف مواد مخدر بويژه شيشه زياد باشد، درمان آن مشكل است و فرد معتاد در ترك اعتياد دچار اختلالات جسمي و روحي بسياري مي شود.
اين مقام مسئول با بيان اينكه وجود حدود 400 مركز ترك اعتياد غيرمجاز (زيرزميني) نيز روند درمان معتادان را مختل كرده، گفت: در اين مراكز روش هاي غيرانساني از جمله زنجير كردن بيمار، كتك زدن و ساير موارد نادرست به كار مي رود.
فتح اللهي افزود: اثرات منفي اين مراكز زيرزميني، تضعيف فضاي درمان از طريق ايجاد بازگشت مجدد و پديده غلط كمپ گردي است.
وي تصريح كرد: در واقع افرادي كه وارد اين مراكز غيرقانوني مي شوند پس از ورود مجددا به دنبال مصرف مواد مخدر مي روند و برخي از آنان نيز پس از ورود به اين مراكز الگوي مصرفشان سنگين مي شود و مواد قوي تري را مصرف مي كنند.
با اين حال مديركل مشاركت هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر خوشحال كننده اي نيز اعلام كرده و گفته است بيش از 400 هزار معتاد طي يك سال اخير ترك اعتياد كرده و به زندگي دوباره بازگشته اند.
به گفته وي، اين معتادان براساس يك پروتكل درماني، مراحل نقاهت را گذرانده و بهبودي كامل يافته اند.
 


افزايش 15 درصدي نرخ سرويس مدارس قطعي شد

رئيس گروه انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش شهر تهران از موافقت فرمانداري با افزايش 15 درصدي هزينه سرويس مدارس و ابلاغ آن تا پايان هفته به آموزش و پرورش خبر داد.
احمدرضا ايماني در گفت و گو با مهر با بيان اين مطلب گفت: در صحبت هاي شفاهي صورت گرفته بين آموزش و پرورش شهر تهران و فرمانداري، فرمانداري با افزايش 15 درصدي سرويس هاي مدارس موافقت كرده است.
وي افزود: تا پايان هفته و يا نهايتاً ابتداي هفته آينده افزايش 15 درصدي سرويس هاي مدارس به آموزش و پرورش ابلاغ مي شود كه پيرو آن، اين افزايش كرايه را ما به مدارس شهر تهران ابلاغ مي كنيم.
به گفته ايماني، پس از ابلاغ افزايش كرايه، والدين بايد مابه التفاوت اين افزايش كرايه را بپردازند.
رئيس گروه انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش درباره هزينه هاي سرويس مدارس توضيح داد: سرويس هاي مدارس با توجه به مسافت و نوع خودرو تعيين مي شود كه جدول نرخ ها بر مبناي اين دو مورد تنظيم شده است و پس از ابلاغ نرخ رسمي، اين جدول روي سايت آموزش و پرورش قرار مي گيرد.
وي تصريح كرد: مدارس موظف هستند تا جدول نرخ سرويس هاي مدارس را در اختيار والدين قرار دهند.
 


رويدادهاي خارجي

اين پيرمرد واقعا ًكوه كنده !
يك پيرمرد هندي باشكافتن كوه نام خودش را در تاريخ اعجوبه ها ثبت كرد.
او بيش از دو دهه براي راحت تر بودن اهالي روستايش تلاش كرد و با استفاده از ابزارهاي بسيار ساده به جنگ با كوه رفت و راهي را در دل آن به وجود آورد تا باقي اهالي بتوانند با دنياي بيرون ارتباط داشته باشند. به گفته خودش اين كوه ساليان بسيار زيادي باعث شده بود تا اهالي روستا نتوانند با دنياي بيرون به خوبي ارتباط داشته باشند و براي خريد مايحتاج زندگيشان مجبور بودن دور اين كوه را سفر كنند كه ساعت ها زمان مي برد.
او در ادامه مي گويد مردم روستا تقاضاي زيادي از دولت داشتند تا فكري به حال اين كوه بكنند اما آن ها توجه نداشتند و به همين علت خودم تصميم گرفتم تا حركتي را انجام بدهم. اين مرد توانسته است در مدت طولاني بيش از دو دهه گذرگاهي با طول 109 در عرض 9 متر را در دل اين كوه ايجاد كند و به سبب همين رفت و آمد تقريباً 60 روستاي آن اطراف بسيار بهتر شده است.دانش آموزان در گذشته براي رسيدن به مدرسه بايد تقريبا 8 كيلومتر پياده روي مي كردند اما با درست شدن اين گذرگاه اين مسير به 3 كيلومتر كاهش پيدا كرده است.وي انگيزه اصلي خودش را از اين كار مرگ همسرش اعلام كرده است چرا كه همسرش در هنگام آوردن آب از اين كوه كه «داسرا مانجي» نام دارد پرت شده و بعد از مدتي مرده است. اين باعث شد تا اين پيرمرد به فكر باز كردن راهي در دل اين كوه باشد. او مي گويد در اين مدت هيچكس به من كمكي نكرده است و البته در ابتدا افراد زيادي من را مسخره مي كردند و به نام مرد ديوانه صدايم مي كردند اما من دست از اين كار نكشيدم و راه را ايجاد كردم.
 


معاون پليس فتاي ناجا خبر داد

هك روزانه 15 سايت در ايران

معاون تشخيص و پيشگيري از جرايم پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي از هك روزانه 15 سايت در ايران خبر داد.
سرگرد علي نيك نفس در مورد ميانگين هك سايت هاي ايران گفت: به طور ميانگين سايت هاي ايراني با دامنه اينترنتي(.ir) روزانه 15 سايت هك مي شود كه عمدتا سايت هاي مهمي نبوده اند.
وي با بيان اينكه درصد هك و نفوذ به سايت هاي حساس و مهم بسيار كم است، چرا كه طبيعتا سطح امنيتي اين سايت ها به نسبت ديگر سايت هاي غيرحساس بيشتر است گفت: هك شدن يك سايت مهم در فواصلي، آسيب هاي زيادي وارد مي كند زيرا اين گونه سايت ها اطلاعات سازماني و مردمي زيادي در خود دارند و نفوذ در اين گونه سايت ها موجب بروز خسارت مي شود.
نيك نفس درباره فعاليت هكرها در ايران گفت: هك از نظر پليس جرم محسوب شده و طبيعتا پليس با مجرمان ارتباطي نخواهد داشت.
وي با بيان اينكه برخي هكرها با نفوذ به سيستم شركت ها با سازمان ها، اقدام به شناسايي نقاط ضعف ايمني اين سايت ها مي كنند، گفت: اين هكرها موضوع را به دستگاه ها گزارش داده و بعضا توسط خود دستگاه به عنوان كارشناس امنيتي استخدام مي شوند كه اين موضوع موجب تهديدات مضاعف و افزايش خطرات مي شود كه توصيه ما، عدم استفاده از مجرمان سايبري، بويژه در موضوعات امنيتي است.
 


پوشش دانشجويان پزشك بايد منطبق با آيين نامه باشد

معاون وزير و رئيس مركز امور دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت از ابلاغ آيين نامه پوشش دانشجويان علوم پزشكي خبر داد و گفت: اين آيين نامه از سوي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به دانشگاه ها ابلاغ شده است.
دكتر محمدحسين آيتي در گفت وگو با مهر افزود: اين آيين نامه پس از ابلاغ نيازمند شيوه نامه اجرايي است كه اكنون اين شيوه نامه نيز در مراحل پاياني طراحي است.
وي يادآور شد: پس از تدوين شيوه نامه اجرايي و امضاي دو معاون وزير در حوزه آموزشي و دانشجويي، براي اجرا به دانشگاه هاي علوم پزشكي ابلاغ مي شود.
آيتي خاطرنشان كرد: روح حاكم بر آيين نامه پوشش همان Dress Cod است، يعني ضوابطي است كه يك دانشجو در رشته هاي علوم پزشكي بايد بر آن پايبند باشد كه از آن جمله رفتار مناسب با بيمار، نداشتن پوششي كه باعث مشكل در انجام وظايف پزشكي شود و همچنين رفتار حرفه اي است.
بنابر اين گزارش در وزارت بهداشت و دانشگاه هاي علوم پزشكي، محيط بيمارستان به عنوان محيط آموزشي محسوب مي شود و از اين رو ما در آيين نامه شفاف بيان كرده ايم كه پوشش مردان و زنان چگونه بايد باشد.
 


فروشندگان برنج كلاهبردار از آب درآمدند

رشت-خبرنگار كيهان:
2 برادر كه با فريب خريدار برنج 450 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بودند در ماسال دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان ماسال با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت فردي مبني بر اينكه 2 نفر براي فروش برنج وي را به انباري در يكي از روستاها برده و سپس با دريافت 450 ميليون ريال و قول تحويل برنج بعد از چند دقيقه، متواري شدند، موضوع توسط كارآگاهان آگاهي مورد بررسي قرار گرفت.
رحيم مهدي زاده در ادامه با اشاره به اينكه كارآگاهان آگاهي موفق به شناسايي و دستگيري اين 2 برادر در مخفيگاهشان شدند افزود: اين 2 كلاهبردار پس از دستگيري در بازجويي پليس به بزه انتسابي خود اعتراف كرده و با تشكيل پرونده به مقام قضايي معرفي و با قرار صادره روانه زندان شدند.
 


رانش زمين قطار را از خط خارج كرد

در حادثه اي كه صبح ديروز در ژاپن اتفاق افتاد يك قطار مسافربري بر اثر رانش زمين از ريل خارج شد و تعدادي از مسافران مجروح شدند.
بنابر اعلام مقامات محلي استان «كاناگاوا»، بر اثر رانش زمين چهار واگن اين قطار از ريل خارج شده و اين حادثه بوجود آمد.
لوكوموتيوران اين قطار گفت: در زمان وقوع حادثه 700 مسافر داخل قطار بودند كه تنها 10 تن از آنان دچار جراحت شدند.
به گزارش ژاپن تودي، پليس محلي استان «كاناگاوا» با اعلام اينكه رفت و آمد قطارها در اين خط براي ساعتي به حالت تعليق درآمد، تصريح كرد: بارش باران هاي سهمگين شب گذشته علت رانش زمين بود.
 


رسوايي اخلاقي در پايگاه نيروي هوايي آمريكا

يك مربي آموزشي نيروي هوايي آمريكا به علت رابطه غيراخلاقي با كارآموز خود به چهل و پنج روز زندان محكوم شد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «جيسون منكو» پس از آنكه روز دوشنبه به داشتن رابطه نامشروع باكارآموز خود اعتراف كرد به چهل و پنج روز زندان محكوم شد و تنزل درجه پيدا كرد.
يك قاضي نظامي كه بدون حضور هيئت نظامي دادگاه اين پرونده را مورد بررسي قرار داده است از اخراج منكو از پايگاه هوايي لاكلند خودداري و با ادامه اين فعاليت وي به منظور مجازات در پايگاه موافقت كرده است.
«نانسي پريش» رئيس گروه مبارزه با فساد اخلاقي در ارتش آمريكا مي گويد به نظر مي رسد بار ديگر پرونده اي به جريان افتاده است كه در آن مجازات با جرم برابري نمي كند و گواه آن است كه جرائم اخلاقي در ارتش در اولويت اصلي قرار ندارد.
شش مربي آموزشي در پايگاه هوايي لاكلند آمريكا طي شانزده سال گذشته به داشتن رابطه غيراخلاقي و نامشروع با كارآموزان خود متهم شده اند و اين پايگاه شاهد رسواييهاي اخلاقي بسياري بوده است.
38 زن تاكنون ادعا كرده اند كه قرباني رفتارهاي غيراخلاقي مربيان آموزشي خود شده اند.
منكو به پرداخت جريمه يكهزار و پانصد دلاري در عرض سه ماه و سي روز كار اجباري بدون حبس محكوم شده است و فعاليت وي بايد به مدت سي روز منحصراً در پايگاه لاكلند باشد.
چهار مربي آموزشي ديگر نيز يا به داشتن رابطه غيراخلاقي اعتراف كرده اند و يا از سوي دادگاه نظامي محكوم شناخته شده اند.
اين افراد به سي روز تا بيست سال حبس محكوم شده اند.
 


سارقان بانك را منفجر كردند

رسانه هاي آلمان اعلام كردند: چند سارق با استفاده از مواد منفجره اقدام به حمله به يك بانك كرده و دستگاه خودپرداز آن را ربودند.
پليس آلمان با اعلام اين كه اين سارقان به دليل منفجر كردن مواد آتش زا ساختمان بانك را به طور كامل تخريب كردند، تصريح كرد: آنان پس از سرقت دستگاه خودپرداز توانستند فرار كنند.
پليس اين كشور همچنين اعلام كرد: مقدار اين مواد منفجره به حدي بود كه انفجار مهيبي را شكل داد و باعث شد به دو ساختمان مجاور هم خسارت وارد شود.
از ميزان پول موجود در اين دستگاه خبري منتشر نشده است، اما برآوردهاي اوليه نشان مي دهد صدها هزار يورو به ساختمان بانك خسارت وارد شده است.
به گزارش روزنامه لوكال، در جريان اين سرقت به هيچ يك از ساكنان ساختمان هاي اطراف اين بانك آسيبي وارد نشد.
 


مرگ 20 چيني در برخورد واگن ها

برخورد دو واگن در تونل معدني در استان گنسوي چين دست كم بيست كشته برجا گذاشت.
حادثه زماني رخ داد كه كابل مربوط به واگن هاي حامل سي و چهار نفر از كارگران معدن كه بطور غيرقانوني فعاليت مي كردند پاره شد و بيست نفر از سرنشينان در اثر برخورد با واگني ديگر جان باختند.
گروه هاي امداد و نجات همه سي و چهار نفر كارگران معدن، شامل چهارده نفر از مصدومان را از اعماق زمين بيرون كشيدند كه افراد حادثه ديده سراسيمه براي مداواي پزشكي در بيمارستان بستري شدند. بر اساس تحقيقات اوليه، واگن ها بيش از ظرفيت خود به سوار كردن سرنشينان اقدام كرده بودند.
به گزارش خبرگزاري آلمان از پكن، اين معدن كه در استان گنسو واقع شده يكي از پنجاه و پنج معدني است كه مقامات اداره ايمني بر اساس صدور حكمي خواستار تعطيلي آنها شده بودند، اما متأسفانه به فعاليت هاي غيرقانوني خود ادامه دادند.
 


نماز جماعت مسلمانان آمريكا

مسلمانان نيويورك نماز جماعت برگزار كردند.
مسلمانان آمريكا در بيست و هفتمين سالگرد روز مسلمان در اين شهر در خيايان مديسون نماز جماعت برگزار كردند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14