(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 مهر 1391 - شماره 20316

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين داستان خواندني است (يادداشت روز)
گوشه (گفت و شنود)
ولايتي در ديدار با هيئت سوري:
اتهام بشار اسد ايستادگي مقابل صهيونيست ها و اتحاد با ايران است
عضو كميسيون حقوقي مجلس:
برخورد دستگاه قضايي با فائزه و مهدي هاشمي اميدآفرين بود
براي رايزني درباره تحولات سوريه اخضر ابراهيمي به ايران مي آيد
قاضي مديرخراساني خبر داد
صدور احكام متهمان پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران
كيهان و خوانندگان
دستپاچگي اسرائيل در انجام رزمايش ناشي از كدام تغيير بود؟ (خبر ويژه)
خاتمي ممكن است واكسن مقابله باميكروب هاي سبز باشد! (خبر ويژه)
گاردين: تبرئه تروريست ها رسوايي بزرگ براي واشنگتن است (خبر ويژه)
فايننشال تايمز: اردوغان در سوريه غرق مي شود ! (خبر ويژه)


اين داستان خواندني است (يادداشت روز)

طي روزهاي اخير جبهه استكبار و نظام سلطه كوشيده است تا با يك طراحي و برنامه ريزي به اصطلاح دقيق و با تدارك امكانات و ابزارهاي رسانه اي هجمه و حملات جديدي را عليه جمهوري اسلامي سامان دهد.
هر چند اين تلاش ها و تحركات بيشتر بر مبناي يك پروگانداي رسانه اي به پيش كشيده شده است اما آنچه حائز اهميت بوده شناسايي راهبرد دشمن در مقابله و مواجهه با ايران اسلامي است.
اين نوشته تلاش مي كند از ميان حوزه هاي مختلف، حوزه به اصطلاح حقوق بشري را مورد رصد و واكاوي قرار دهد تا فاصله «واقعيت » ها از «عمليات هاي رواني» مشخص و آشكار گردد.
اين روزها در حالي كه خشم ملت هاي مسلمان و جهان اسلام نسبت به اهانت به مقدسات و ساحت نوراني پيامبر اسلام(ص) بالا گرفته و جبهه غربي- عبري از اين واكنش هاي غيرقابل پيش بيني ميليون ها مسلمان غيور در هراس و ترس فزاينده است؛ آيا نبايد دشمن در گام بعدي تلاش كند كه ابعاد ماجرا را منحرف نمايد؟
ناگفته پيداست سناريوي منحرف كردن موضوعي چون اهانت به مقدسات بيش از يك ميليارد و نيم مسلمان بايد در يك «زمان» و «مكان» خاص باشد تا برآورد تاثيرگذاري آن با خطاي در تحليل روبرو نباشد.
اكنون به نظر مي رسد اين «زمان» و «مكان» در ماه «سپتامبر» و در «مجمع عمومي سازمان ملل» دنبال و رهگيري مي شود.
از همين روي است كه طي همين ايام «احمد شهيد» گزارشگر به اصطلاح حقوق بشر در امور ايران به همراه «هاينر بيلفلدت» كه از او به عنوان گزارشگر ويژه در امور آزادي هاي مذهبي و عقيدتي نام برده مي شود در يك بيانيه مشترك، ايران را به نقض حقوق بشر متهم مي كنند.
به فاصله يك روز بعد سازمان عفو بين الملل نيز كه گويا ماموريتي خاص داشته به صحنه آمده و جمهوري اسلامي را ناقض حقوق بشر قلمداد مي كند!
در همين خط، ضدانقلاب نيز ژست حقوق بشري گرفته و در قالب گزارش ماه سپتامبر، انواع و اقسام ادعاهاي واهي و بي پايه و اساس را به جمهوري اسلامي نسبت داده تا اتهام نقض حقوق بشر در ايران را به اصطلاح برجسته نمايد.
جالب اينجاست كه نهادي مثل «خانه آزادي» - freedom house- نيز گزارش ساليانه خود را در ماه سپتامبر منتشر كرده و بر پايه اخبار و اطلاعاتي كه مستندات آن ذكر نشده ايران را ناقض حقوق بشر ارزيابي كرده است و حتي در قسمت هاي مختلف مدني و قضايي به ايران نمرات مردود داده است.!
آنچه كه با اندكي تامل در اين گزارش هاي به اصطلاح حقوق بشري عليه ايران به وضوح قابل رويت است هماهنگي و تقسيم كاري است كه دشمنان جمهوري اسلامي ناشيانه با ابزار حقوق بشر به ميان آورده اند.
احمد شهيد و هاينر بيلفلدت در حالي كه به مقدسات ميليون ها مسلمان جسارت شده يك موضوع جعلي و دروغين را عليه ايران اسلامي مطرح كرده و آن نقض حقوق غيرمسلمانان در ايران است!
«سازمان عفو بين الملل» نيز كه عنواني كاملا جعلي دارد با آغاز ماه مهر در ايران و باز شدن دانشگاه ها، موضوع فعالان دانشجويي را پيش كشيده و مدعي شده است كه حقوق آنها در ايران نقض مي شود!
«خانه آزادي» هم به زعم خود ضلع ديگري را نشانه رفته و آن ادعاي نقض حقوق زندانيان در ايران است!
مقارن با اين فضاي ساختگي و جعلي و مطرح كردن اتهامات متعدد حقوق بشري عليه ايران گفتني هايي هست كه ابعاد ماجرا را بهتر روشن مي سازد؛
1- تحركات ناشيانه و حتي كودكانه اتاق فرمان دشمن در حوزه حقوق بشر عليه ايران حاكي از آن است كه سناريوهاي آنها به مانند حوزه سياسي، ديپلماسي، اقتصادي و فرهنگي كاملا ناكارآمد است و به تعبير فارين پاليسي مشكل اينجاست كه نمي توانند ايران را تحليل كنند و يا براساس گزارش انديشكده آمريكايي بروكينگز، واشنگتن در مواجهه با ايران در نقطه حساس كم مي آورد.
بنابراين حتي اگر نهادي مانند «خانه آزادي» كتابچه اي را براي راهنمايي جهت اتهام زدن به ايران پيرامون نقض حقوق بشر با استخدام نويسندگاني چون «تريشا كورنل»، «كيت كلش» و «نيكول پالاز» منتشر مي كند ولي باز هم دشمن و نظام سلطه در برآورد خواسته ها و اهداف دچار اشتباه مي شوند و دقيقا اينجاست كه گمارده هاي آنها مانند احمد شهيد به قول معروف بند را به آب مي دهند. اقدام اخير آقاي احمد شهيد در صدور يك بيانيه مشترك با هدف اتهام نقض حقوق بشر به ايران در سپتامبر 2012 در حالي است كه هيچ توجيهي براي اين كار نداشته است و تنها خواسته از فضاي اين ماه كه به مجمع عمومي سازمان ملل گره مي خورد يك بهره برداري رسانه اي نمايد.
احمد شهيد سال گذشته و در سپتامبر 2011 در حالي عليه ايران گزارش به اصطلاح حقوق بشري منتشر كرد و آن را در مجمع عمومي سازمان ملل توزيع كرد كه ادعا مي كرد اين اقدام بر مبناي مكانيسم شوراي حقوق بشر بوده است ولي اكنون حتي تشريفات و ظواهر امر را نيز رعايت نمي كند!
گفتني است؛ شوراي حقوق بشر سازمان ملل هر سال حداقل سه جلسه برگزار مي كند كه در مجموع 10 هفته به طول مي انجامد و از جمله اين اجلاس ها در ماه سپتامبر است.
نكته اين است كه احمد شهيد اكنون در سپتامبر سال جاري بيرون از اين مكانيسم ظاهري عمل كرده و در مقام يك مخالف و معاند جمهوري اسلامي ايران، به يك بيانيه كاملا سياسي و مغرضانه و بدون مستندات اوليه حقوقي روي مي آورد.
بنابراين اگر هدف گذاري دشمن در حوزه حقوق بشر تاثير بر افكار عمومي درباره آنچه كه نقض حقوق بشر عليه ايران مي خوانند باشد كاملا اشتباه است چون اولا اين ادعاها مانند يك چك بي محل كاملا بدون پشتوانه است كه به همين علت در افكار عمومي تاثير چنداني نمي گذارد. ثانيا در پي تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي، سناريوهاي حقوق بشري كاملا رنگ باخته و سيماي بدون رتوش آنها در جنايت ها و تجاوزات به حقوق واقعي انسان ها نمايان و عيان شده است.
از سوي ديگر اگر هدف گذاري دشمن انحراف افكار عمومي از سوي موضوعات اصلي به مسائل فرعي است باز هم اشتباه كرده اند چون دوره گول زدن افكار عمومي گذشته است و بنابراين خشم ملت ها از اهانت به مقدسات با اين بازي هاي كودكانه فروكش نمي كند.
2- سؤال اصلي اين است كه هدف از هجمه حقوق بشري در شرايط فعلي آنهم در حالي كه نوك پيكان بسوي جمهوري اسلامي است، چيست؟ آيا اين خط تحركات و دسيسه هاي دشمن در حوزه حقوق بشري فروكش مي كند يا طي ماه هاي آينده به بهانه هاي مختلف بر شدت آن افزوده مي شود؟
شواهد و قرائن نشان مي دهد دشمن از اين پس حتي بيرون از ظواهر و نقاب حقوق بشري، به بهانه هاي واهي نسبت به مقوله ادعايي حقوق بشر در ايران برنامه ريزي و ورود پررنگ تري خواهد داشت.
براي همين است كه احمد شهيد، عفو بين الملل، خانه آزادي و لشكر شكست خورده ضدانقلاب همزمان و از زواياي مختلف هجمه حقوق بشري عليه ايران را كليد زده اند كه در نوع خود به اين شكل و با سياق كاملاً سياسي كم نظير است.
اكنون هدف دشمن در حالي كه ايران اسلامي در شرايط تحريم هاي به اصطلاح فلج كننده، ميزبان بيش از دو سوم كشورهاي جهان در اجلاس غيرمتعهدها در تهران مي شود و پروژه انزواي ايران كاملاً مي سوزد و به مانند دود به هوا مي رود سياه نمايي درباره مشروعيت نظام در حوزه هاي قضايي، حقوقي و حقوق بشري است.
بنابراين در يك تقسيم كار، «غير مسلمانان»، «دانشجويان» و «زندانيان» نشانه گيري شده اند.
اين هدف خود مقدمه اي براي هدف ديگري است و آن گره زدن اين فضا و پمپاژ دروغ ها، شايعات و شبهات به اصطلاح حقوق بشري عليه ايران تا زمان انتخابات سال 92 در كشورمان است.
و بالاخره بايد گفت دشمن در راهبردي غلط در غلط فكر مي كند مي تواند به بهانه و با ژست حقوق بشر و طرح موضوعات واهي و بي پايه و اساس شرايط را به گونه اي پيش ببرد كه فضاي فتنه گون در انتخابات را رقم بزند اما نكته اينجاست كه از توانمندي هاي نظام در حوزه هاي مختلف سياسي، قضايي، اقتصادي و... درس عبرت نگرفته است.
بنابراين همچنانكه دشمن در حوزه موضوع هسته اي طي دهه اخير نتوانسته از آن عليه ايران طرفي ببندد و از قضا اين موضوع به عاملي براي انگيزه مضاعف ملت ايران در مواجهه با بي منطقي دشمنان تبديل شده است از موضوع حقوق بشر نيز آبي براي جبهه استكبار و سلطه گران گرم نمي شود چون دست متجاوز و جنايتكار آنها برملا شده و تابلوي دروغين حقوق بشر نمايان گرديده است؛ سؤال مسلمانان اين است كه چطور احمد شهيد كه عنوان مسلماني را يدك مي كشد در بحبوحه و افزايش خشم ملت ها از اهانت به مقدسات اسلام، مدافع غيرمسلمانان مي شود آنهم براي ادعايي كه از اساس دروغ است. اين داستان گفتني هاي زيادي دارد كه در آينده آن را پي خواهيم گرفت.
حسام الدين برومند
 


گوشه (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضد انقلابيون فراري در سايت بالاترين نوشته، بايد قبول كنيم كه رهبران جنبش سبز سر همه ما را كلاه گذاشته اند.
گفتم: چطور مگه؟
گفت: نوشته، من به اين نتيجه رسيده ام كه ميرحسين و كروبي و خاتمي از طرف رژيم ماموريت داشتند كه مخالفان را دور خودشان جمع كنند تا رژيم آنها را شناسايي و لت و پار كند!
گفتم: اين چه حرفيه؟! چرا اين تصور را پيدا كرده؟!
گفت: نوشته است؛ همه ما در خارج كشور در به در هستيم ولي ميرحسين و كروبي به بهانه حصر خانگي، مي خورند و مي خوابند و خاتمي هم كه از شركت در انتخابات و نزديكي به رژيم حرف مي زند. پس معلوم است فقط ما را سر كار گذاشته بودند.
گفتم: چه عرض كنم؟! مي خواستند چندتا اجق وجق را سر كار بذارند يك اتاق گرد بهشون نشون دادند و گفتند؛ برويد يك گوشه اي پيدا كنيد و بنشينيد و اون منگل ها هنوز دارند دنبال گوشه مي گردند!
 


ولايتي در ديدار با هيئت سوري:

اتهام بشار اسد ايستادگي مقابل صهيونيست ها و اتحاد با ايران است

مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري با اشاره به حوادث سوريه گفت: اتهام اصلي بشار اسد اين است كه مقابل صهيونيست ها ايستاده و با جمهوري اسلامي ايران به عنوان محور مقاومت متحد است.
علي اكبر ولايتي دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در نشست خبري كه ديروز با حضور هيئت پارلماني سوريه در محل اين دبيرخانه برگزار شد، با بيان اين كه معتقديم دولت و مردم سوريه در يكسال ونيم گذشته در معرض آزمايش مهمي قرار گرفته اند، يادآور شد: با همت مردم سوريه توطئه ها به نتيجه نرسيد و ملت و دولت اين كشور استوارتر از هر زمان ديگري برجاي هستند و تماميت ارضي سوريه همچنان پابرجاست.
وي ادامه داد: اين تحولات واكنش مجموعه اي از كشورهاي غربي به سركردگي آمريكا و با كمك و تحريك صهيونيست ها و حمايت مرتجعين عرب و تعدادي از گروه هاي ناآگاه منطقه اي را در پي داشت كه ضد سوريه شكل گرفت.
مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري يادآور شد: آنهايي كه به غرب، صهيونيسم و ارتجاع عرب وابستگي ندارند و مردمي مسلمان و اصيل هستند، به تدريج به اشتباهات خود در مورد دولت سوريه پي برده و به هيچ وجه قبول ندارند كه عليه حكومت سوريه با غرب و صهيونيست ها متحد شوند.
ولايتي همزماني تحولات در سوريه با بيداري اسلامي در منطقه را نشانگر نارضايتي غرب از تحولات منطقه اي خواند و اظهار داشت: آمريكا كه در عراق علي رغم هزينه هزار ميليارد دلاري شكست خورده و مجبور به عقب نشيني شد تصور مي كرد كه بتواند در سوريه از وضعيت موجود استفاده كرده و ظرف چند هفته دولت سوريه را ساقط كند.
دبيركل دبيرخانه بيداري اسلامي اتهام اصلي حافظ اسد و فرزندش بشار را در ايستادگي در مقابل صهيونيست ها و اتحاد با ايران دانست و خاطرنشان كرد: اگر اين حلقه زنجيره مقاومت از بين برود حلقه مقاومت از هم خواهد گسست.
ولايتي با حمايت از اصلاحات صورت گرفته در سوريه توسط بشار اسد و ابراز اميدواري نسبت به ادامه اين روند گفت: هيچ كشوري حق دخالت در امور داخلي سوريه را ندارد و هيچ دولت مسلمان و غيرمسلمان، عربي و غيرعربي و منطقه اي و غيرمنطقه اي حق ندارند به بهانه حمايت از مردم سوريه در امور اين كشور دخالت كنند، چه برسد به اين كه براي مردم آن تعيين تكليف كند.
مقاومت امروز سوريه ناشي از
سه دهه اقتدار در برابر
رژيم صهيونيستي است
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان گفت: مقاومت امروز سوريه در برابر دشمنان خارجي و تروريسم داخلي به دليل اقتدار ناشي از سه دهه مقاومت دولت و مردم اين كشور در برابر رژيم صهيونيستي است.
«محمد صبحي ابوالشامات» رئيس كميسيون امنيت ملي سوريه در رأس هيئتي پارلماني با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران ديدار و گفت وگو كرد.
جليلي در اين ديدار با اشاره به جايگاه سوريه در تحولات سه دهه اخير منطقه و يادآوري تلاش دشمنان براي انتقام گيري از محور مقاومت اظهار كرد: دولت و مردم سوريه با پايداري خود اقتدار مقاومت را نمايش دادند.
نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به پيشينه فرهنگي و ظرفيت هاي سوريه گفت: ملت سوريه قادر است مشكلات خود را حل و فصل كند و از همين روست كه ما بارها اعلام كرده ايم، راه حل مسائل سوريه صرفاً داخلي است و هيچ كس حق مداخله در امور اين كشور را ندارد.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران از كليه ابتكارها براي شكل گيري و تقويت گفت وگوهاي ملي در سوريه حمايت مي كند و افزود: جريان هاي حامي تروريسم و خونريزي در سوريه نمي توانند مدافع حقوق ملت و دموكراسي در سوريه باشند.
جليلي با تأكيد بر اين كه مقاومت امروز سوريه در برابر دشمنان خارجي و تروريسم داخلي به دليل اقتدار ناشي از سه دهه مقاومت دولت و مردم سوريه مقابل رژيم غاصب صهيونيستي است، اظهار داشت: سوريه با عبور از اين بحران به طور قطع مقتدرتر از گذشته خواهد شد.
در اين ديدار همچنين رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس سوريه با اشاره به نقش مهم جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور قوي در حل بحران هاي منطقه اي گفت: ايران و سوريه با حمايت از مقاومت، عامل ثبات و امنيت منطقه به شمار مي روند.

 


عضو كميسيون حقوقي مجلس:

 برخورد دستگاه قضايي با فائزه و مهدي هاشمي اميدآفرين بود

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با بيان اينكه اقدام آيت الله لاريجاني در برخورد با آقازاده ها موجب افزايش اعتماد عمومي مردم خواهد شد، گفت: برخورد دستگاه قضايي با فائزه و مهدي هاشمي اميد آفرين بود.
نيره اخوان نماينده مردم اصفهان و عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به محقق شدن وعده آيت الله لاريجاني در برخورد با دانه درشت ها و آقازاده هاي متخلف، اظهار داشت: مردم از دستگاه قضايي انتظاري جز برخورد يكسان قانون با آحاد ملت ندارند و در اين بين هيچ فردي نبايد مستثني باشد.
وي با بيان اينكه اقدام آيت الله لاريجاني در برخورد با آقازاده ها موجب افزايش اعتماد عمومي مردم خواهد شد، افزود: هر برخوردي كه مطابق با عدالت، قانون و انصاف باشد مورد رضايت مردم خواهد بود. همه كساني كه در فتنه 88 نقش داشته اند بايد در دايره قانون مورد محاكمه قرار بگيرند و فرقي نمي كند كه اين افراد چه كساني باشند.
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد بر اينكه قوه قضاييه، دستگاهي مستقل است و هيچ قوه و نهادي نمي تواند خود را فراتر از دستگاه قضايي بداند به فارس گفت: بازداشت مهدي و فائزه هاشمي براي اجراي حكم قانون، اقدامي شايسته و شجاعانه از سوي دستگاه قضايي و شخص آيت الله لاريجاني بود كه اثرات مثبتي در جامعه به وجود خواهد آورد.
نامه 12 انجمن اسلامي
به رئيس دستگاه قضا
12 انجمن اسلامي دانشجويان نيز در همين زمينه نامه اي را خطاب به رئيس دستگاه قضايي منتشر كردند.
در بخشي از اين نامه آمده است: «ما انجمن هاي اسلامي دانشجويان از دستگاه قضا به عنوان بازوي توانمند انقلاب خواهان برخورد با تخلفات صورت گرفته از سوي قانون شكنان فارغ از پست و روابط آنها هستيم حال چه يك آقازاده لندن نشين و چه يك جنوب شهري و تنها برخورد عادلانه بدون هيچ گونه اغماض و تبعيض مي تواند علاجي براي اين مشكل باشد به خصوص آنكه مسئله، مسئله نظام اسلامي است كه در سال 88 به واسطه فتنه انگيزي ها و برخي اقدامات دشمن شادكن مورد طمع بيگانگان قرار گرفت و از دستگاه قضا خواستار برخورد جدي با چنين افرادي هستيم تا هم مرحمي بر دل محرومين و تيري بر قلب استكبار باشد.»
 


براي رايزني درباره تحولات سوريه اخضر ابراهيمي به ايران مي آيد


نماينده دبيركل سازمان ملل در امور سوريه در ديدار با وزير امور خارجه كشورمان در نيويورك اعلام كرد كه به زودي براي رايزني با مقامات ايران به تهران سفر خواهد كرد.
علي اكبر صالحي در اين ديدار با اشاره به سفر اخير خود به مصر و سوريه در يك برهه حساس، گفت: معتقديم كه حل مسئله سوريه از طريق ايجاد هماهنگي ميان تلاش هاي طرف هاي مختلف امكان پذير است.
وي در اين ارتباط بر ضرورت توقف خشونت، جلوگيري از ارسال سلاح به گروه هاي افراطي، عدم مداخله خارجي و انجام گفت وگوي ملي ميان حكومت سوريه و معارضه تأكيد كرد.
وزير خارجه با اشاره به سوابق فعاليت هاي اخضر ابراهيمي در افغانستان و عراق، حمايت جمهوري اسلامي ايران از ماموريت وي را خاطرنشان ساخت.
اخضر ابراهيمي نيز در اين ديدار با مهم و سازنده خواندن سفر اخير صالحي به قاهره و دمشق، با تأكيد بر ضرورت حل مسئله سوريه، تصريح كرد كه تشديد بحران در سوريه بر كل منطقه تأثيرگذار خواهد بود.
وي با تأكيد بر ضرورت و اهميت رايزني با ايران در كمك به حل مسئله سوريه، اعلام كرد كه به زودي به تهران سفر خواهد كرد.
ديدار صالحي با وزير خارجه نروژ
در ديدار وزراي امور خارجه ايران و نروژ روابط دو جانبه تهران- اسلو، روابط ايران و اتحاديه اروپا و مسائل منطقه اي و بين المللي از جمله اوضاع در سوريه و افغانستان و گفت وگوهاي حقوق بشري و هسته اي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
علي اكبر صالحي در اين ديدار كه در نيويورك انجام شد با اشاره به سابقه طولاني روابط و تماس هاي دو كشور، ايران و اتحاديه اروپا را شركاي طبيعي و مكمل يكديگر خواند.
وزير امور خارجه نروژ نيز ضمن ابراز خوشنودي از تماس ها و گفت وگوهاي صريح و محتوايي ميان تهران و اسلو، از روابط تاريخي نروژ به عنوان كشوري با سياست مستقل و ايران به عنوان كشوري برخوردار از فرهنگ، تمدن و تاريخ طولاني سخن گفت.

 


قاضي مديرخراساني خبر داد

صدور احكام متهمان پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران

قاضي رسيدگي كننده به پرونده اختلاس از شركت بيمه ايران از صدور آراي متهمان اين پرونده خبر داد.
قاضي سيامك مديرخراساني در مصاحبه با واحد مركزي خبر، افزود: اين احكام بعد از نهايي شدن و امضا براي اطلاع رساني در اختيار مسئولان قضايي قرار خواهد گرفت.
رئيس شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران گفت: حكم متهمان اين پرونده در يك راي صادر شده است و جزء به جزء نيست.
بنابراين گزارش پرونده معروف به اختلاس از بيمه ايران در مجموع با 78 متهم به اختلاس از استانداري تهران و شركت بيمه ايران مربوط است.
گفتني است، 54 نفر از متهمان اين پرونده با بخش بيمه و 24 متهم با بخش استانداري مرتبطند. رسيدگي به اين پرونده 12 تير امسال بعد از برگزاري 13 جلسه پايان يافت.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003

¤ بنويسيد اين ملت آب ديده و پر از كينه نسبت به دشمنان پيامبراكرم(ص) براي هر نوع عمل جراحي غده سرطاني منطقه خاورميانه آمادگي دارد. فقط اشاره رهبري براي آغاز عمليات كافي است.
6091---0915
¤ با وجود مجروحيت شديد جنگ كه در تن دارم با تمام وجودم گوش به فرمان رهبر عزيز آماده جهاد بر عليه شيطان بزرگ و ايادي آنها در منطقه هستم.
جانباز يوسف خاني
¤ همزماني سفر رياست جمهوري به نيويورك و طرح موضوع هسته اي كشورمان شايد به خاطر به حاشيه بردن بحث هايي است كه قرار است در اين سفر در مقر سازمان ملل انجام شود. همه مي دانند جهانيان منتظر نظرات جمهوري اسلامي در اين نشست اند. فلذا بايد عزيزان مسئول در امور هسته اي در بيان نظرات خود دقت لازم را داشته باشند تا به ياري خداوند منان نتيجه اين سفر و حاشيه هاي آن ضربات ديگري به شيطان بزرگ و رژيم اشغالگر قدس بزند.
محمودي
¤ به دنبال اعلام مدير گوگل مبني بر عدم توقف پخش فيلم توهين آميز به پيامبر اكرم علماي مسلمان به نشانه اعتراض استفاده از جست وجوگر گوگل و سايت يوتيوپ را در تمامي كشورهاي اسلامي به مدت دو روز سوم و چهارم مهرماه تحريم كردند پيش بيني مي شود خساراتي كه با اين تحريم به اين شركت وارد مي شود به 210 ميليون دلار برسد. لطفا در اين مورد اطلاع رساني شود.
6654---0914 و 7208---0919 و 3351---0916
¤ در صورت كوچكترين تعرض به جمهوري اسلامي، آمريكا متلاشي و اسرائيل غاصب نابود مي شود.
8342---0919
¤ آقاي خاتمي كه دستي در فتنه 88 و به آتش كشيدن كشور داشته به جاي اينكه در زندان باشد و نظام به حساب خيانت هاي او و همكارانش رسيدگي كند صحبت از كانديداتوري خود در انتخابات سال 92 مي كند!
ميثم شايان از همدان
¤ به خون پاك شهدا قسم اين مطالبي كه بعضي از سياسيون بريده از مقاومت در رابطه با پذيرش قطعنامه 598 مبني بر خسته شدن رزمندگان از ادامه جنگ به زبان آورده بودند و در پاورقي جديد كيهان مشاهده مي شود دروغي بيش نبود و تهمت به رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است.
1177---0935
¤ آقازاده اي كه در فتنه 88 نقش برجسته اي داشت پس از 4 سال فرار از كشور بالاخره وارد كشور شد. طي اين مدت افكار عمومي ملت شهيدپرور حكم قضاوت خود را صادر كرده است اين مردم بصير و غيرتمند به خوبي سره را از ناسره تشخيص مي دهند و توجيهات بي اساس اين گروه نمي تواند عذاب وجدان آنان را كاهش دهد يا آن را لاپوشاني نمايد. اميد است قوه قضائيه نيز به وظيفه ذاتي و انقلابي خود عمل نمايد تا درسي براي ديگر خاطيان باشد.
بختياري
¤ اگر هنوز به وصيت شهدا كه مي گفتند: خواهرم سياهي رنگ چادر تو از سرخي خون من موثرتر است باور داريم به فكر مبارزه با جريان خزنده بي حجابي و جنگ نرم دشمن از اين طريق باشيم.
4652---0912و8641---0910
¤ استانداري گيلان از هر يك از جوانان جوياي كار كه چند هزار نفر بودند، 12 هزار تومان دريافت نموده تا در آزمون استخدامي شركت نمايند حال كه استاندار عوض شده اعلام مي كند كه به نيرو نياز ندارد؟ از مسئولين دولتي و نمايندگان مجلس درخواست پي گيري را دارم.
5343---0937
¤ براساس ابلاغيه بنياد شهيد و ايثارگران از سال 90 دارو و درمان جانبازان به عهده دستگاهي است كه در آن فعاليت مي نمايند ولي اكثر سازمان ها و مراكز با امتناع از پذيرش اين ابلاغيه جانبازان را در وضعيت وخيمي قرار داده اند كه توان تهيه دارو و درمان خود را ندارند از جمله آنها دانشگاه پيام نور اردستان است كه زير بار اين ابلاغيه نمي رود و ما مجبوريم علي رغم شيميايي بودن و نياز به دارو برخي از داروهاي گران قيمت خود را حذف نماييم و دچار مشكلات تنفسي شويم از دولت محترم درخواست مي شود به نحو مقتضي نسبت به حل مشكل فوق اقدام نمايد.
شعباني جانباز 27%شيميايي(اردستان- اصفهان)
¤ قيمت دريافت كنتور آب 450هزار تومان است ولي براي تبديل انشعاب منزل تك واحدي به دو واحدي بايد ششصد هزار تومان پول پرداخت كني حال آنكه اين كار هيچ هزينه اي براي سازمان آب ندارد و فقط در فيش صادره به جاي تك واحدي 2 واحدي قيد مي شود! از مسئولين اين سازمان درخواست مي شود پاسخ مستدل و منطقي خود را براي روشن شدن افكار عمومي اعلام نمايند.
احمدزاده
¤ ما كارمندان قراردادي دانشگاه پيام نور، كما كان حقوق خود را براساس قرارداد سال 90 مي گيريم و با گذشت قريب به 7 ماه از سال 91 هنوز قراردادمان نيامده است با توجه به گراني هاي افسار گسيخته خواهشمند است موضوع را منعكس نماييد شايد مسئولين امر اقدامي نمودند.
1524---0916
¤ خودروسازان ال90 با هماهنگي نمايندگي هاي خود پيش فروش را متوقف كرده اند و خودروها را با قيمت آزاد غيررسمي تا 20% بالاي قيمت واقعي به فروش مي رسانند. از دستگاه هاي مسئول درخواست رسيدگي دارم.
7553---0912
¤ وقتي قطار كم خطرترين و راحت ترين وسيله نقليه براي اقشار كم درآمد و متوسط جامعه مي باشد چرا مسئولين كشور براي توسعه هرچه بيشتر خط ريلي گام بزرگي برنمي دارند.
8455---0912
¤ بعضي از بازيكنان تيم ملي فوتبال كشور و مديران و مسئولين آنها با رفتار كودكانه و مغرورانه شان حيثيت تيم ملي و مردم بزرگ ايران را به بازي گرفته اند. واقعاً حكايتي شده كه افرادي با بيشترين دريافتي كمترين بازدهي را براي ورزش كشور دارند. جالب اينكه به جاي عذرخواهي طلبكار نيز شده اند، واقعاً زور دارد.
1052---0912
¤ آزمون دانشنامه تخصصي و فوق تخصصي پزشكي كشور كه سالانه برگزار مي گردد متأسفانه بعضاً داراي اشكال هاي فاحش در طراحي سؤال هستند. علي رغم اينكه هر سال با اعتراض گسترده داوطلبين مواجه هستيم ولي گام مهمي براي اصلاح كار برداشته نمي شود چرا بايد برنامه اي كه تعيين كننده سرنوشت كادر متخصص و فوق تخصص پزشكي كشور است هر سال داراي اشكال و نقص باشد و دست اندركاران نسبت به موضوع بي تفاوت باشند.
9848---0912
¤ بدهكاراني دستگير مي شوند و اقرار مي كنند 18 ميليارد تومان پول در حساب بانكي خود دارند اما سؤال اين است كه چرا مالباختگان به حق خود نمي رسند. عرضم اين است كه رئيس محترم قوه قضائيه اين معادله تك مجهولي را براي ما حل بكند.
8313---0919
پاسخ اداره كل بهزيستي استان اصفهان
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه تاريخ 13/6/91 در رابطه با اداره بهزيستي شهرستان مباركه به آگاهي مي رساند: دبيرخانه اداره بهزيستي مباركه دو نفر كارمند دارد كه وظيفه امور پرسنل به عهده يكي بوده و امور دفتري به عهده ديگري است و اين دو نفر در غياب هم وظايف يكديگر را انجام مي دهند و تاكنون در امور مربوط به مراجعين خللي وارد نشده است. در صورتي كه شخصي مشكل خاصي داشته مي تواند با مراجعه حضوري در اداره بهزيستي مباركه و يا در دفتر بازرسي و رسيدگي به شكايات اداره كل بهزيستي استان اصفهان نسبت به طرح مشكل خود اقدام نمايد.
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 25/6/91با عنوان «درخواست بازنشسته كردن همسران جانباز بالاي 50%» به آگاهي مي رساند، در ماده 6 قانون تسهيلات استخدامي و اجتماعي جانبازان انقلاب اسلامي مصوب 31/4/74، بهره مندي از بازنشستگي با سنوات ارفاقي جهت همسران شهداء پيش بيني نشده است، بنابراين با توجه به مراتب فوق در حال حاضر اجابت درخواست افراد مورد نظر امكان پذير نمي باشد.
¤ باز در دل جنون آغاز شد
زخم ميدانهاي مين ابراز شد
باز مجنون ليلايي شديم
بعد عمري باز شيدايي شديم
هفته دفاع مقدس گرامي باد
4162:0935
¤ سلام بر آنهايي كه از نفس افتادند تا ما از نفس نيفتيم
قامت راست كردند تا ما قامت خم نكنيم
به خاك افتادند تا ما به خاك نيفتيم
سلام بر آنهايي كه رفتند تا بمانند و نماندند تا بميرند.
0433:0912
¤ اين افتخار در دو جهان بهر ما بس است
چون مملكت به جامه عزت ملبس است
اين عزتي كه گشته به عالم نصيب ما
مرهون 8 سال دفاع مقدس است
4162:0935
¤ سالها و قرنهاي آينده فرزندان ايراني در تاريخ خواهند خواند كه در اوان انقلاب اسلامي پدران و مادراني بودند كه با دشمنان تا دندان مسلح كه چشم طمع به آب و خاك وطن دوخته بودند. مدت 8 سال مردانه جنگيدند ولي يك وجب از خاك ايران را به بيگانگان ندادند.
محمود نصيري از مشهد
¤ به همه خانواده ها توصيه مي كنيم در خصوص بازي هاي رايانه اي ساخت كشور بازي ايراني مبارزه خليج عدن را براي فرزندان خود تهيه بكنند. چون هم كيفيت بسيار خوبي دارد و هم موضوع بازي سالم و جذاب است در ضمن از توليدكننده هاي داخلي نيز حمايت مي شود.
امام زاده
¤ يا رسول الله پاكستان به خون آغشته شد
با چه جرمي اين همه مظلوم، جمعه كشته شد؟
يا محمد، خون يارانت زمين را شسته است
دشمن غدار از اين موج و طوفان خسته است
مهربانا، آن زمان كه قلب رنجورت شكست
گوئيا زنجيره كار جهان از هم گسست
لعنت حق بر ستمكاران گستاخ و پليد
مرگ آنان است بر قفل همه غم ها كليد
يا رسول الله اين نهضت هميشه ماندني است
درسهايش تا ابد در هر زمان خواندني است
علي شايان- فومن
¤ فيلم «زخم شانه حوا» كه جمعه شب مورخ 31/6/91 به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس از شبكه دو سيما پخش شد در حقيقت توهين به خانواده شهدا و ايثارگران بود چرا كه در اين فيلم مادر شهيد بيماري معرفي شد كه هيچ معرفتي به دفاع مقدس ندارد و صرفاً دنبال فرزندش مي باشد.
جاويد
¤ اگر خداوند بخواهد دشمنان غدار و كوردل براي خودشان اسباب شر و ذلت مي شوند و در قضيه توهين به پيامبراكرم(ص) چنين شد.
7261:0911
¤ سران رژيم صهيونيستي چون احساس مي كنند ديگر كسي در دنيا به دروغ هاي آنان در مورد فعاليت هسته اي ايران اسلامي توجه نمي كند با انتشار خبر حمله نظامي به ايران به دنبال جنجال سازي افتاده اند.
6091:0915
¤ بنده به علت سرطان در آلمان شيمي درماني مي شوم در روز اول مهر روز شكفتن غنچه ها دختر كلاس چهارمي ام را از دبستان اخراج و علت آن را كمبود جا اعلام كردند. در صورتي كه در تاريخ 10/5/91 ثبت نام ايشان صورت گرفته و روپوش وي نيز تحويل شده و طي پيامكي اعلام داشته اند براي هزينه سرويس به مدرسه
مراجعه شود. دبستان دخترانه است فقط حسابدار آن مي تواند مرد باشد ولي فردي به نام دكتر حسيني كه مدعي است داماد دكتر جاسبي است دبستان را از تحت مديريت منطقه3 به منطقه4 منتقل كرده است، وقتي با وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش منطقه4 تماس گرفته شد اصلا چنين فردي را قبول نداشتند و اعلام نمودند كه بايد ثبت نام و حضور دخترم در همان مدرسه انجام شود. ولي دكتر حسيني رئيس غيرقانوني دبستان نمي پذيرد؟! دختري كه 4سال در اين دبستان درس خوانده داراي مقام در المپياد رياضي است، آيا صحيح است براي برخورد با او در حضور تمامي دانش آموزان در روز اول مهر متوسل به پليس شوند؟!
مهرداد زمرديان
¤ اميدوارم اجتماع برائت از مشركين امسال در حج ابراهيمي باتوجه به هتك حرمت به پيامبر اعظم(ص) نمونه عيني «واعتصموا بحبل الله جميعا و لاتفرقوا» و اتحاد و همدلي همه مسلمانان عليه كفر و شرك و نفاق باشد.
7561:0917
¤ حضرت امام حسن عسكري(ع) مي فرمايد: زبان همانند حيوان درنده است كه اگر رهايش كني همه را مي گزد.
6263:0938
¤ من از بيگانگان هرگز ننالم كه با من هر چه كرد آن آشنا كرد - جناب آقاي هاشمي مگر تاكنون انتخابات شفاف و آزاد و منطبق بر قانون اساسي نبوده كه امثال شما بارها با راي مردم انتخاب شديد؟ اگر نبوده پس چرا قبل از فتنه 88 اعتراضي نداشتيد اگر بوده كه قطعا بوده چرا تخم ترديد مي كاريد؟
8847---0911
¤در حالي كه با توهين آمريكا و صهيونيسم به ساحت پيامبر اكرم دنيا ملتهب شده و مردم با تظاهرات واكنش نشان مي دهند از شبكه نمايش سيما در اثر غفلت مديران شبكه، فيلم «قدرت مطلق» كه كارگردان و هنرپيشه اول آن هر دو صهيونيست هستند به نمايش درمي آيد. واقعا جاي تاسف دارد.
1300---0912
¤كاش گردانندگان روزي نامه تازه تاسيس جريان مدعي اصلاح طلبي با آقاي خاتمي به اين باور برسند كه آتش زدن پرچم امام حسين(ع) در روز عاشورا در ايران و سكوت آنان در اين مورد هيچ فرقي با ساخت فيلم توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر اكرم ندارد.
0556---0912
¤ پاپ را به لبنان فرستادند تا در اين شرايط او را بكشند و بگويند مسلمانان با مسيحيان دشمن هستند و مسلمانان خشمگين پاپ را كشتند و بدين ترتيب مسلمانان را وارد جنگهاي صليبي كنند ولي با هوشياري مردم لبنان موفق نشدند.
2010-0935
¤ مادر يك دانشجوي دانشگاه آزاد واحد تهران شمال هستم در سايت اعلام شده بود كلاسها از 25 شهريور داير است. اما وقتي بچه ها سر كلاس حاضر شدند از استاد و مسئولان اداري در دانشگاه خبري نبود. ترمي 700 هزار تومان بابت تحصيل بچه ها هزينه مي كنيم. اما مسئولان و اساتيد دانشگاه آزاد هيچ توجهي به اين موضوع ندارند. انتظار داشتيم پس از روي كار آمدن آقاي دانشجو وضع بهتر شود اما ظاهرا هر سال دريغ از پارسال.
مادر يك دانشجو
¤ كارخانه هاي توليد لاستيك و دلالان، قيمت لاستيك كاميون را از 1 ميليون و 200 هزار تومان به 2 ميليون تا 2 ميليون و 200 هزار تومان افزايش دادند، مديران ما چه مي كنند؟
يك شهروند
¤ از شركت يخچال سازي هيماليا گلايه دارم. علي رغم اين كه اين يخچال را 2 ماه قبل خريدم و گارانتي هم دارد،
نمايندگي آن در قم حاضر نشد اين يخچال را سالم به من تحويل دهد و عيب آن را برطرف كند. نمايندگي آن در تهران هم پاسخگو نيست.
5539-0919
¤ با اين طرح مسكن ويژه دل ما مستأجران را خون نكنيد، به جز افراد داراي توان مالي چه كسي 20 ميليون، دارد كه تا 3 ماهه اين مبلغ را پرداخت كند و ماهي يك ميليون بپردازد؟ من يك زن سرپرست خانوار هستم و 30 سال است مستأجرم كه فقط 5 ميليون تومان پول پيش خانه دارم. اين مبلغ را از كجا بياورم و صاحب خانه شوم.
يك زن سرپرست خانوار
¤ شهرداري منطقه 19 بدون ارائه هرگونه مجوز مكتوب، مغازه ام را كه پر از جنس مي باشد خراب كرده است. وقتي پيگير موضوع شديم كه چرا ساعت 6 صبح مغازه را تخريب كرديد، مي گويند، خراب كرديم كه كرديم و زور كسي هم به ما نمي رسد؟ آيا كسي هست پاسخ ما را بدهد و حق ما را بگيرد؟
0840-0912
¤ سال تحصيلي جديد فرا رسيد اما براي تشنگان معارف اسلامي و دلسوختگان نظام مقدس در تغيير محتويات كتب علوم انساني و تطابق آن با معارف اسلامي، اقدامي اساسي صورت نگرفته است. بايد اولين قدم ها را برداشت.
يك دانشجو
¤ برخي شركتهاي خودروسازي سعي دارند 20 درصد قيمت خودروهاي خود را بالا ببرند، مديران و مسئولان اقتصادي كشور نبايد اجازه چنين كاري به اين بخش بدهند. چون در صورت اجراي اين طرح فاجعه بزرگي در صنعت اتفاق مي افتد و مردم بشدت متضرر مي شوند.
يك شهروند
¤ روزنامه ايران با اختصاص دهها صفحه ضميمه در تعريف و تمجيد بي رويه از دولت چهره رئيس جمهور محترم را مخدوش مي نمايد جا دارد مسئولين تذكر جدي به اين روزنامه بدهند كه بيت المال متعلق به مردم ايران است نه يك جناح خاص.
8853-0912
¤ سازمان تبليغات مسير راهپيمايي جمعه 24/6/91 را ميدان فلسطين اعلام كرده بود ولي در اين ميدان خبري نبود و راهپيمايي به سوي ميدان انقلاب برگزار شد. از اين سازمان انتظار مي رود هماهنگ عمل كند چرا كه اين آخرين راهپيمايي نيست.
1397-0912
¤ از ابتداي بعثت پيامبر اكرم(ص) دشمنان حضرت تلاش در خدشه دار كردن چهره نوراني اين بزرگوار داشته اند ولي با اراده الهي هر روز كه گذشته بر عظمت و جلال پيامبر اسلام افزوده شده است.
2837---0915
¤ اين روزها كه در تمام جهان به ويژه كشورهاي اسلامي شاهد به خروش آمدن ملت هاي مسلمان به خاطر توهين آمريكا و صهيونيسم به ساحت پيامبر اكرم هستيم، نشان دادن سفرهاي تابستاني مردم همراه با خنده و قهقهه آنان از شبكه سراسري سيما نوعي بدسليقگي مديران اين رسانه را مي رساند.
9313---0912
¤ براي مقابله با ددمنشي و بي حيايي هاي استكبار جهاني پيشنهاد مي كنم كه اجلاس بزرگي از علما و انديشمندان مسلمان و مسيحي در تهران تشكيل و با تأسيس موسسه و يا سازماني براي دفاع از پيامبران الهي در كشورمان شكل بگيرد تا در چنين مواقعي تمامي علما و دانشمندان مسلمان و غيرمسلمان مواضع واحدي را اتخاذ نمايند.
عليمرداني
¤ همسرم به دليل بدهكاري به زندان افتاده و داراي دو فرزند هستم. يكي از فرزندانم مريض است و ديگري بايد به مدرسه برود ولي وسايل تحصيل او را نمي توانم تهيه بكنم و خلاصه زندگي بسيار سختي پيدا كرده ايم اول از خدا بعد از افراد نيكوكار درخواست كمك و حمايت دارم.
7855---0938
¤ بعد از پيروزي سياسي و رسانه اي ايران در برگزاري شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها كه همه جهان را تحت تأثير خود قرار داد آمريكا و صهيونيسم تصميم گرفتند اين شكست خود را با توهين به ساحت پيامبر اكرم جبران كنند و پيروزي ايران را تحت الشعاع اين حادثه قرار بدهند.
2179---0916
¤ چرا بايد در جمهوري اسلامي شركتي مانند كوكاكولا كه اربابان آنها با اعتقادات ما سر جنگ دارند فعاليت داشته باشد و محصولات آن تبليغ نيز بشود.
5560---0918
¤ بازنشسته تأمين اجتماعي هستم. با چه زباني بگويم حقوقي كه مي گيرم به دليل بالا بودن نرخ تورم و گراني كفاف زندگي را نمي دهد.
0977---0938
¤ به آقاي پرويز مظلومي بفرماييد كه در ميادين ورزشي به طرفين بازي و مسابقه «حريف» اطلاق و خطاب مي شود نه دشمن (اشاره به تماس تلفني در گزارش مسابقه فوتبال ايران و لبنان).
8516---0919
¤ تقديم به رهبر عزيزم امام خامنه اي:
روز و شبمان اگر جهنم گردد
شخصيت مان ترور، دمادم گردد
ما بسيجيان نمي گذاريم حتي
يك مو ز سر خامنه اي كم گردد
شايان سعيدي تهران
¤ مدت 50 روز است كه درخواست صدور «حكمت كارت»المثني داده ام ولي تا به حال خبري از صدور آن نيست چرا اين قدر طولاني؟
1976---0919
¤ برخورد بي ادبانه و غيرحرفه اي كمال تبريزي با بازيگر غيور قلاده هاي طلا آقاي علي نورايي كاملا قابل درك است مثل اينكه شاگردي متقلب از كلاس اخراج شود و طرف سر راه مدرسه يكي از بچه هاي خوب كلاس را كتك بزند، كمال تبريزي از قلب ملت ايران اخراج شده و از اين رفتارهاي بچه گانه و انحصارطلبانه طرفي نمي بندد.
0054---0912
¤ به علت بيماري ام اس و فرو پاشيدن خانواده (طلاق) و داشتن فرزند ديگري كه او نيز به بيماري نوروپاتي (ضعف اندام ها) مبتلا است و نداشتن هيچ گونه درآمدي به جز حقوق ماهانه 40 هزار تومان بهزيستي و مستأجري قادر به تأمين مايحتاج زندگي و 2 فرزندم نيستم از خيرين بزرگوار درخواست مي كنم به من كمك نمايند تا بتوانم منزلي را رهن نمايم و از اين وضعيت فعلي كه در حصار موش ها زندگي مي كنم نجات يابم و حداقل سرپناهي كوچك و بدون مزاحمت موش ها تهيه نمايم.
خانم درزي
¤ از خبر شبكه 6 و 30:20 درخواست مي كنم با اعزام تيمي به كلاردشت از عدم مديريت صحيح شهري (عدم نظافت شهر، عدم ترسيم خيابان ها و...) اين شهر گزارشي را منعكس نماييد تا شايد گره از كار مشكلات اين شهر و مردمي كه براي تفريح به آنجا مي روند و حتي گردشگران خارجي گشوده شود.
بنيادي
¤ برخي از مأموران پليس راه رامهرمز بدون دليل منطقي و قانوني اقدام به جريمه خودروها مي نمايند و اين كار گويا حساب شده و براي ايجاد بدبيني مردم به نظام است. شايسته است مسئولين امر نظارت و بازرسي غيرمحسوسي داشته باشند.
6224---0916
¤ چرا در شهرستان لردگان شغلي پيدا نمي شود كه ما جوانان آواره شهرهاي بزرگ نشويم.
مهندس سهام كريمي
¤ از شهرداري و ديگر دستگاه هاي ذي ربط در كرمانشاه درخواست مي شود نسبت به نصب چراغ روشنايي در بلوار شهرك ظفر به سمت شهرك دانش كه فاقد روشنايي است و بارها به همين علت شاهد تصادف و مصدوم شدن عده اي بوده است، اقدام نمايند.
5016---0918
¤ امام صادق(ع) مي فرمايد: سه گروه با كفار محشور مي شوند:
1- كساني كه دروغ مي گويند.
2- كساني كه به قولشان عمل نمي كنند.
3- كساني كه در امانت خيانت مي كنند.
8966---0936
¤ حضرت امام باقر(ع): تاحق هر صاحب حقي را ادا نكني توبه صورت نگرفته است.
6263---0938
¤ با توجه به حرمت تراشيدن ريش در فتاوي تمامي مراجع تقليد صاحب صلاحيت، چرا برخي مجريان در شبكه هاي سيما كه بايد الگوي نظام اسلامي باشند حرمت نظام را حفظ نمي كنند؟ و چرا در بدو استخدام چنين مواردي براي آنها تبيين نمي شود و يا چنين افرادي استخدام مي شوند؟
وثوقي
¤ با اينكه كرايه تاكسي خط انديشه (شهريار) به آزادي 1450 تومان است رانندگان اين خط از مردم كرايه 1800 توماني دريافت مي كنند. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
9149---0919
¤ از ستاد اقامه نماز و شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و جماعات درخواست مي شود به ائمه جمعه محترم كشور گوشزد نمايند كه خطبه ها حداكثر از 40 دقيقه تجاوز ننمايد.
شهروندي از اصفهان
¤ قيمت اجناس هر روز افزايش پيدا مي كند. پس مجلس چه كاره است و چرا در اين مورد ورود پيدا نمي كند. با اين حساب چه فرقي با مجلس ششم و هفتم و هشتم دارد؟
0950---0919
¤ ساليان سال از تغيير نام ورزشگاه امجديه به نام شهيد شيرودي مي گذرد ولي معلوم نيست چرا در بعضي از بخش هاي خبري سيماي جمهوري اسلامي از اين ورزشگاه با نام قبلي اسم برده مي شود. بايد مشخص شود به قول هنرمندان اين فلاش بك ها چرا و با چه هدفي صورت مي گيرد؟
8516---0919
¤ مدتي است كه به دليل بالا رفتن هزينه هاي زندگي نمي توانيم صله رحم داشته باشيم. آيا مسئولين نبايد در اين مورد اقدامي بكنند. تا در زندگي هم وطنان گشايشي به وجود بيايد و صله رحم ها از سر گرفته شود.
جهان بخش
 


دستپاچگي اسرائيل در انجام رزمايش ناشي از كدام تغيير بود؟ (خبر ويژه)

يك نشريه فلسطيني از اقدام شتابزده رژيم صهيونيستي در برگزاري يك رزمايش غيرمنتظره در شمال فلسطين اشغالي رازگشايي كرد.
نشريه المنار نوشت: اگرچه مقامات ارتش اسرائيل برگزاري مانور غيرمنتظره خود را عادي و روتيني اعلام كرده بودند اما فراخواندن توام با عجله نيروها به منطقه شمال فلسطين و انجام مانور حكايت از موضوعي ديگر داشت. مانوري كه چند روز پيش با مشاركت يگان هاي منطقه شمالي، مركزي، نيروي هوايي و نيروهاي ذخيره ارتش اسرائيل صورت گرفت براساس برنامه قرار بود در ماه دسامبر و يا ژانويه آينده برگزار شود.
اين نشريه مي افزايد: بنابر اعلام منابع امنيتي اروپايي، اسرائيل به تازگي نسخه اي از برآوردهاي نظامي را از يك كشور دوست و هم پيمانش در منطقه پيرامون رويدادهاي آينده در صحنه سوريه به دست آورده كه براساس آن تحولات در درون سوريه به سمتي در حال پيشرفت است كه بدون شك تاثير منفي بر مرزهاي سوريه و فلسطين اشغالي خواهد گذاشت. براساس اين برآورد موفقيت هاي ارتش سوريه در صحنه ميداني و بر ضد شبكه هاي تروريستي و مسلح باعث تقويت نظام سوريه شده و چه بسا سوري ها پس از سيطره بر چالش داخلي دست به اقدام پيشگيرانه در منطقه بلندي هاي جولان بزند.
همين منابع امنيتي اروپايي مي گويند اسرائيل بيم آن دارد كه وادار به مواجهه نظامي اي شود كه هيچ تمايلي به آن ندارد. خصوصا اينكه هر تحولي كه از سوي مرزهاي سوريه صورت گيرد ممكن است مرزهاي لبنان را نيز از خود متاثر كند. از اين رو اسرائيل اخيرا اقدام به تطبيق طرح دفاعي جديدي براي تامين مرزهاي فلسطين با سوريه از خوف يك حمله ناگهاني كرده است.
 


خاتمي ممكن است واكسن مقابله باميكروب هاي سبز باشد! (خبر ويژه)

 
يك پايگاه اينترنتي وابسته به اپوزيسيون ضمن بررسي شرايط اپوزيسيون پيش بيني كرد آمدن خاتمي در صحنه انتخابات به جاي آن كه سودي براي مخالفان داشته باشد اسباب اختلاف و شكاف بيشتر در جنبش سبز شود.
سايت روزآن لاين با اشاره به تمايل خاتمي براي بازگشت به عرصه سياست مي نويسد: هر چند كه با توجه شرايط موجود از جمله حوادث اخير كه منجر به بازداشت فائزه هاشمي شده و كنش حاكميت با اصلاح طلبان را دستخوش مسائل تازه اي كرده، فرضيه حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري با محوريت خاتمي فرضيه اي ضعيف به نظر مي رسد اما در عين حال اين نوشتار مي كوشد تا تحليلي واقع بينانه از جنبه هاي مثبت و منفي حضور اصلاح طلبان در انتخابات با محوريت محمد خاتمي ارائه دهد.
نويسنده با بيان اينكه «اصولگرايان از حضور اصلاح طلبان داراي مرزبندي مشخص با جنبش سبز استقبال مي كنند و آن را همچون ويروس ضعيف و واكسن در مقابل ميكروب هاي سياسي (اصلاح طلبان سبز) مي دانند»، مي افزايد: شايد حضور خاتمي براي حاكميت چالش برانگيز باشد اما مي تواند تبعاتي هم براي اصلاح طلبان و جنبش سبز داشته باشد. از ظواهر امر چنين برمي آيد كه خاتمي بيش از دو گزينه براي تعامل با حاكميت پيش روي خويش ندارد. در تعامل نخست، خاتمي همچون گذشته با در نظر گرفتن ملاحظات جمهوري اسلامي مي كوشد تا با حفظ حريم ها، سياست هاي اصلاحي خويش را پيش ببرد. اما در تعاملي ديگر خاتمي با ذكر شروطي وارد عرصه انتخابات مي شود كه اين شروط نيز خود سه فرض ديگر را به دنبال دارد.
روزآن لاين نوشت: فرض نخست آن است كه شرايط خاتمي پذيرفته مي شود و وي با اين شروط وارد كارزار انتخاباتي مي گردد. فرض دوم رد شرايط خاتمي به نحوي است كه خاتمي از اعلام كانديداتوري انصراف دهد و فرض آخر رد شرايط خاتمي به گونه اي است كه خاتمي تا پايان كار يعني ثبت نام مقاومت كند و نهايتاً با رد صلاحيت شوراي نگهبان رو به رو شود.
اين پايگاه وابسته به اپوزيسيون مقيم پاريس در پايان نوشت: اين فرضيات، فرضياتي ممكن هستند اما بايد ديد با در نظر گرفتن شرايط موجود كدام فرض محتمل تر است. شرايط سياسي حاكم بر جامعه به روشني گوياي آن است كه زمينه اي براي تعامل نخست وجود ندارد. فرضيه نخست، گرچه از فرضيات بعيد است اما در صورت تحقق مي تواند بزرگترين دستاورد را براي اصلاحات و جنبش سبز در پي داشته باشد؛ گرچه روابط خاتمي و نظام جمهوري اسلامي اكنون در سطحي نيست كه قابل ترميم باشد. ضمن اينكه چنين تصوري از مجموعه حاكميت نسبت به آنكه خاتمي بتواند منجي جمهوري اسلامي شود وجود ندارد و البته پيشتر نيز چنين تصوري وجود نداشته است. از سوي ديگر، از ميان سه فرضيه موجود در تعامل دوم، تنها فرضيه دوم به واقعيت نزديك تر است. در واقع از اظهارات برخي چهره هاي حاكميتي اصلاح طلب نظير محمدرضا تابش، نماينده زادگاه خاتمي در مجلس مي توان چنين برداشت كرد كه آنان چشم انتظار چراغ سبز حاكميت براي حضور در انتخابات هستند اما خاتمي نيز بارها اذعان داشته است كه حتي در صورت وجود چنين چراغ سبزي، بدون برآورده شدن شرايط حداقلي حاضر به كانديداتوري در انتخابات نيست.
فرضيه نخست كه تقريباً فرضيه اي بعيد است و فرضيه سوم نيز با ويژگي هاي شخصيتي خاتمي قرابتي ندارد. هر چند در صورت تحقق قدرت مضاعفي به جنبش سبز خواهد بخشيد. با در نظر گرفتن شرايط موجود مي توان قضاوت كرد كه آيا طرح موضوع كانديداتوري خاتمي به دگرگوني شرايط سياسي منتهي خواهد شد يا صرفاً به ايجاد شكاف ميان جنبش سبز خواهد انجاميد.

 


گاردين: تبرئه تروريست ها رسوايي بزرگ براي واشنگتن است (خبر ويژه)

محافل رسانه اي غرب معتقدند حذف نام سازمان منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا، در ازاي پرداخت رشوه به برخي اعضاي كنگره صورت گرفته و حاصل خوش خدمتي هاي اين گروه تروريستي به سازمان موساد مي باشد. تحليل گران در عين حال دفاع علني از اين گروه شناخته شده تروريستي را داراي هزينه سنگين براي آمريكا مي دانند.
روزنامه انگليسي گاردين درباره انتشار برخي اخبار مبني بر احتمال حذف نام منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي آمريكا نوشت: سران اين سازمان ميليون ها دلار به برخي اعضاي كنگره، به برخي شركت هاي لابي كننده و همچنين شماري از مقامات سابق رشوه پرداخته اند.
اين روزنامه به افشاي برخي اسامي پرداخت و نوشت: از جمله افرادي كه رشوه گرفته اند اليانا راس لتينن رئيس كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا است كه براساس تحقيق مذكور 20 هزار دلار از يك گروه مرتبط با منافقين دريافت كرده است. متهم ديگر باب فيلنر عضو كنگره است كه، هزينه سفر وي به پاريس براي سخنراني در برابر طرفداران منافقين از سوي يك گروه مرتبط با منافقين پرداخت شده است. اين هزينه حدود 14 هزار دلار برآورد شده است، همچنين تيد پو نماينده ايالت تگزاس در كنگره آمريكا هزاران دلار از يك گروه حامي منافقين دريافت كرده است، تا در سخنراني هايش از آنها دفاع كند. از سوي ديگر مايك روجرز رئيس كميسيون اطلاعات و امنيت و دانا روراباچر رئيس كميسيون فرعي نظارت بر امور خارجي مجلس نمايندگان آمريكا نيز هزاران دلار براي حمايت از گروهك منافقين در كنگره، دريافت كرده اند.
گاردين در عين حال، اقدام وزارت خارجه آمريكا را بي آبرويي بزرگ براي واشنگتن توصيف كرد، و مي نويسد: «مسلمانان در طول دهه اخير در آمريكا به دليل كوچك ترين حركت مشكوك تحت تعقيب قضايي قرار گرفتند. اغراق نيست اگر ادعا كنيم كه هر مسلماني كه حتي دورترين نسبت را با يك گروه مشكوك به فعاليت هاي تروريستي داشته تحت تعقيب قرار گرفته است. بسياري تحت عنوان پرطمطراق فعاليت هاي سياسي در راستاي حمايت از گروه هاي تروريستي، محاكمه بلكه به مخوف ترين زندان هاي تاريخ سياسي آمريكا در اقصي نقاط جهان براي گذراندن دوران حبس خود منتقل شدند. با اينهمه ما در آمريكا شاهد سياستمداران سابق و ديپلمات هاي بازنشسته اي هستيم كه در استخري از پول شنا مي كنند و البته از طريق حمايت از سازمان هاي تروريستي است كه اين ثروت را به جيب زده اند. بسياري از آنها پس از دريافت پول از سازمان مجاهدين خلق خواهان حذف نام اين گروه از ليست هاي تروريستي شدند.»
اين روزنامه مي افزايد: پرونده جنايت هاي اعضاي سازمان مجاهدين خلق بر هيچ كس در اروپا و آمريكا پوشيده نيست در حالي كه مسلمانان آمريكايي فراواني اين روزها در زندان هاي آمريكا به دليل اتهام هايي بسيار سبك تر از مجاهدين خلق، روز را شب مي كنند. استانداردهاي دوگانه آمريكا نام اين سازمان را از ليست سياه خارج مي كند.
گاردين مبارزه تروريسم را واژه اي بي معنا و دستمالي شده در آمريكا توصيف كرد و نوشت: سازمان تروريستي مذكور روزگاري كنار صدام ايستاد و دنبال منافع بود و پس از آن به سمت اسرائيل و آمريكا گردش كرد. آنها در جنگ صدام عليه ايران، 8 سال كنار دولت بغداد ايستادند و اقدام آمريكا در نگاه مردم ايران، دشمني با آنهاست.
در همين حال روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت با اشاره به قريب الوقع بودن حذف نام اين سازمان تروريستي از فهرست گروه هاي تروريست آمريكا نوشت: تصميم آمريكا براي حذف منافقين از ليست تروريستي، پاداش واشنگتن به اين گروه براي همكاري با موساد در برنامه هسته اي ايران است.
اين روزنامه افزود: سازمان مجاهدين خلق از گروه هايي بوده است كه صدام براي مقابله با گسترش تشيع از آن حمايت كرد و با تزريق پول و سلاح به آن در جنگ با ايران از آن ها استفاده كرد.
از سوي ديگر روزنامه واشنگتن پست در همين زمينه نوشت: برخي از مقامات و كارشناسان امور سياسي آمريكا با اين اقدام مخالف اند زيرا از نظر آن ها هرگونه حمايت آمريكا از آن سازمان، وجهه آمريكا را در داخل ايران تخريب مي كند. زيرا در ايران بسياري از مردم عادي آن سازمان را يك گروه تروريستي تلقي مي كنند و سياست آمريكا را نابخردانه مي خوانند. اكنون به نظر اين كارشناسان خشم افكار عمومي ايران بار ديگر متوجه آمريكا خواهد شد. آنها در جنگ 8 ساله مورد حمايت صدام قرار داشتند.
 


فايننشال تايمز: اردوغان در سوريه غرق مي شود ! (خبر ويژه)

تحليلگران به دلايل مختلف معتقدند تركيه با درگير شدن در ماجراي سوريه، خود را در ورطه انداخته است.
روزنامه فايننشال تايمز ضمن انتشار اين خبر به بررسي پيامدهاي ماجراي سوريه براي تركيه پرداخت و نوشت: از زماني كه تركيه موضع علني خود در حمايت از مخالفان سوري را اعلام كرد و مرزهاي خود را به روي پناه جويان گشود، تعداد بسيار زيادي پناه جو به اين كشور پناهنده شدند كه فراتر از توان اين كشور بود و اكنون به باري سياسي بر دوش دولت آنكارا تبديل شده اند.
اين روزنامه تاكيد كرد: در مدت هفت ماه گذشته، صادرات تركيه به سوريه از 6/1ميليارد دلار به 200 ميليون دلار كاهش يافته است كه اين نتيجه مستقيم ناآرامي هاي سوريه و دخالت آنكارا در جنگ اخير است.
روزنامه فايننشال تايمز خاطرنشان كرد: در اين ميان حزب كارگران كردستان (پ ك ك) با استفاده از حساسيت اوضاع، حملات دردناكي بر ضد نظام تركيه سامان داد و موجب شدت يافتن فشارهاي داخلي شد به طوري كه برخي از سران گروه هاي مخالف در تركيه، كناره جستن كشورشان از دخالت بيشتر در امور ديگر كشورها را خواستار شدند.
به گزارش العالم، گزارشگر فايننشال تايمز كه خود از نزديك براي بررسي اوضاع تركيه راهي اين كشور شده، در ادامه مي نويسد: تحليلگران به اين نتيجه رسيده اند كه تركيه خود را در بحران سوريه گرفتار كرده است و رجب طيب اردوغان به ويژه با دعوت به ايجاد منطقه حائل در اراضي تركيه، كشور خود را به ورطه انداخته است.
انتقال پيامدهاي منفي بحران سوريه به تركيه در حالي است كه كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، راسموسن دبيركل ناتو و هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا طي هفته هاي اخير، وضعيت گروه هاي اپوزيسيون سوريه را دلسرد كننده و يأس آور توصيف كرده و تصريح كرده اند كه از حكومت سوريه فاقد آلترناتيو مي باشد. اين مقامات همچنين تصريح كرده اند كه امكان تكرار سناريوي ليبي در سوريه مطلقا وجود ندارد.
اين در حالي است كه زلماي خليل زاد نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل (در زمان بوش) طي مقاله اي در نشريه فارين پاليسي خواستار انجام كودتا در سوريه شد بي آنكه توضيح دهد كدام نيرو قادر به انجام كودتا مي باشد؟ او مي نويسد: بهتر است آمريكا و دوستان و متحدانش درصدد برآيند تا به نيروهاي ميانه روي گروه هاي مخالف اسد پر و بال بدهند و از جمله سلاح و تجهيزات جنگي در اختيار آن ها بگذارند و از اين رهگذر زمينه را براي ورود افسران مخالف اسد در ارتش سوريه به ميانه گود و به راه انداختن يك كودتا با كمك آن ها فراهم كنند.
وي در ادامه مي نويسد: آمريكا در سوريه منافع مهمي دارد كه در خطرند از جمله اين كه واشنگتن نبايد اين فرصت را از دست بدهد تا اين كشور محوري را در منطقه خاورميانه از نيابت ايران به عنوان كشوري كه از تروريسم حمايت مي كند و در پي به دست آوردن سلا ح هاي كشتار جمعي است خارج كند و سوريه را در فرآيند ايجاد ثبات در منطقه شريك كند.
خليل زاد معتقد است: در شرايط كنوني اعتبار آمريكا هم در خطر است.
خليل زاد در عين حال علت انفعال آمريكا را «ترس از كشيده شدن پايش به جنگ، درگيري با روسيه و كاهش همكاري مسكو در زمينه برنامه اتمي ايران، و اقدامات تلافي جويانه ايران عليه آمريكا در منطقه» توصيف كرد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14