(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 5 مهر 1391 - شماره 20316

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از ديروز انجام شد:
آغاز پروازهاي حج تمتع با انتقال 460 زائر به مدينه منوره
در ديدار با نخبگان آمريكايي
رئيس جمهور: سياست هاي افراطي آمريكا امنيت جهان را تهديد مي كند
در مكتب امام
نبيه بري در ديدار سفير ايران:
فيلم موهن به پيامبر اسلام (ص) اهانت به تمامي پيامبران الهي بود
جانشين فرمانده سپاه:
حمله احتمالي رژيم صهيونيستي فرصتي تاريخي براي محو كامل آن است
احمدي نژاد در گفت و گو با تلويزيون NHK ژاپن:
ايران ،هراسي از تهديد پوچ عده اي صهيونيست ندارد
رئيس مجلس در دانشگاه تهران:
تمركز دشمن بر موضوع اقتصاد كشور است
تحليل مركز بگين-سادات از ادعاي حمله اسرائيل به ايران:
سگي كه پارس مي كند گاز نمي گيرد
روزنامه آمريكايي يواس آ تودي:
ضد حمله ايران به هر حمله نظامي ويرانگر خواهد بود
با فشار صهيونيست ها صورت گرفت
عقب نشيني كاخ سفيد از اظهارات اوباما درباره اسرائيل
سردار رباني در تجمع بزرگ فدائيان محمد رسول الله(ص):
قدرت مقابله با دشمنان را در خارج از مرزها ايجاد كرده ايم
در آينده نزديك محقق مي شود
افزايش سطح مبادلات تجاري ايران و چين به 100 ميليارد دلار
انجمن اسلامي دانشجويان مستقل خواستار شد؛
برخورد با تخلفات قانون شكنان فارغ از پست و نسب آنها
سلطانيه تاكيد كرد
ايران ديگر نيازي به واردات سوخت 20 درصد ندارد
اصلاحيه


از ديروز انجام شد:

آغاز پروازهاي حج تمتع با انتقال 460 زائر به مدينه منوره

جابه جايي زائران تمتع امسال با پرواز بوئينگ 747 ايران اير در ساعت 10:1 بامداد ديروز آغاز شد كه در اين پرواز 460 زائر بيت الله الحرام به مدينه منوره منتقل شدند.
به گزارش فارس براساس توافق صورت گرفته با عربستان اعزام تمام زائران ايراني براي مناسك حج از طريق هواپيماهاي هما و ماهان انجام مي شود.
اولين پرواز حج تمتع امسال به سمت سرزمين وحي ديروز چهارم مهر ماه ساعت 10:01 بامداد با پرواز بوئينگ 747 ايران اير آغاز شد؛ طي اين پرواز 460 نفر از حجاج تمتع به مدينه منوره منتقل شدند.
براساس توافق با سازمان حج و زيارت انتقال 38 هزار زائر به شركت هواپيمايي هما سپرده شده ضمن آنكه آخرين پرواز رفت به عربستان 29 مهر است.
زائران تمتع امسال از 17 استان كشور اعزام مي شوند؛ شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در عمليات رفت حج تمتع سال جاري با انجام بيش از 100 پرواز، زائران را به عربستان انتقال مي دهد.
در عمليات رفت حج تمتع سال جاري انتقال زائران ايستگاه هاي اصفهان، اردبيل، اهواز، بوشهر، تبريز، تهران، شيراز، كرمانشاه و يزد توسط شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران انجام مي شود.
همچنين عمليات رفت انتقال زائران دو ايستگاه تهران و اصفهان توسط دو شركت ايران اير و ماهان به صورت مشترك انجام مي شود.
بنابراين گزارش در عمليات سال جاري بيش از 75 هزار زائر از سراسر كشور براي به جا آوردن مناسك حج تمتع در كشور عربستان حضور خواهند داشت.
طبق اعلام مسئولان، با اعزام زائران توسط ايران اير 14 ميليون دلار صرفه جويي ارزي صورت مي گيرد، انتقال زائران به عربستان از چهارم مهر ماه آغاز و به مدت 30 روز ادامه خواهد داشت.
به علت ترميم باند فرودگاه تبريز، حجاج اين ايستگاه از فرودگاه اروميه به عربستان اعزام خواهند شد.
پروازهاي بازگشت حجاج بيت الله الحرام به كشور از 10 آبان ماه سال جاري آغاز و به مدت 22 روز ادامه خواهد داشت.
داروهاي كدئين دار
همراه خود نبريد
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور گفت: پليس براي آگاه سازي 75 هزار زائر ايراني، هشدارهاي لازم را در جلسات توجيهي زوار بيت الله الحرام ارائه كرده است.
سردار سرتيپ حيدري بر رعايت قوانين و مقررات عربستان سعودي تأكيد كرد و افزود: نيروهاي انتظامي عربستان در پي اجراي قوانين كشور خود هستند و زائران كشورمان بايد دقت لازم را در احترام به قانون عربستان داشته باشند تا دچار مشكل نشوند.
وي درباره ممنوعيت برخي اجناس و اشياء گفت: انواع مايعات، ترشيجات، مواد مخدر، داروهاي كدئين دار، متادون و ترامادول از جمله مواد ممنوع براي حجاج است و افراد بيماري كه از داروهاي خاص استفاده مي كنند بايد داروهاي خود را با پزشك كاروان چك كنند.
سردار حيدري با اشاره به بازرسي دقيق پليس در فرودگاه ها، از زائران خواست بار همراه سبك داشته باشند تا در هنگام بازرسي معطل نشوند.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور گفت: اكنون پليس به دستگاه هاي پيشرفته بازرسي مجهز شده است.
سردار حيدري افزود: اگر فردي اشياي ممنوعه يا مواد مخدر حمل كند از ادامه سفر وي جلوگيري خواهد شد و اگر در عربستان دستگير شود براساس قوانين اين كشور از 2 ماه تا 3 سال زنداني خواهد شد. وي درباره محدوديت پاركينگ فرودگاه مهرآباد گفت: به علت عمليات نوسازي در پاركينگ ترمينال 2 اين فرودگاه، از مردم خواست براي جلوگيري از مشكلات احتمالي، مراسم بدرقه را در فرودگاه انجام ندهند.
 


در ديدار با نخبگان آمريكايي

رئيس جمهور: سياست هاي افراطي آمريكا امنيت جهان را تهديد مي كند

رئيس جمهور در جمع نخبگان آمريكايي گفت: سياست هاي افراطي آمريكا خطر بزرگي است كه دنيا را تهديد مي كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري محمود احمدي نژاد در حاشيه سفر به نيويورك پيش از ظهر دوشنبه به وقت محلي در ديدار با جمعي از نخبگان آمريكايي گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا چنانچه دولت آمريكا قدمي براي ايجاد تفاهم بين دو كشور بردارد در ذهنيت منفي خود نسبت به آمريكا تأمل كرده و كمك كند تا سريع تر روابط دو كشور بهبود يابد.
وي در پاسخ به اينكه چگونه مي توان چارچوبي براي نزديك كردن ايران و آمريكا به يكديگر ايجاد كرد، گفت: شرايط موجود در روابط بين ايران و آمريكا به ضرر هر دو كشور و شايد به ضرر همه دنيا است، اما براي بهبود آن بايد نگاهي به سير تحولاتي كه روابط را به وضعيت امروز رسانده است، داشته باشيم و به اين نكته توجه كنيم كه ايالات متحده از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي همواره در مقابل ايران ايستاده است.
احمدي نژاد با بيان اينكه از دولتمردان آمريكا انتظار مي رفت كه از انقلاب اسلامي ملت ايران كه با شعار آزادي به پيروزي رسيده بود استقبال و حمايت كنند، افزود: آمريكايي ها در مقابل، ملت ايران را تحت فشار قرار داده و تحريم هاي متوالي عليه ايران اعمال كردند و اگر چه ايران همواره از اين تحريم ها با موفقيت عبور كرده است، اما در نظر داشته باشيد كه اگر روابط دو كشور به جاي تقابل بر تعامل متكي بود، چقدر مسائل به نفع دو كشور تمام مي شد.
رئيس جمهور تصور كساني كه خيال مي كنند، ايران بر اثر تحريم ها در هم خواهد شكست را غلط توصيف كرد و اظهار داشت: اين تحريم ها فقط ذهنيت منفي مردم ايران را نسبت به آمريكا تشديد مي كند.
رئيس جمهور تصريح كرد: ديگر زمان آن گذشته كه كشوري بخواهد دنيا را به تنهايي اداره كرده و ديگران از او تبعيت كنند بايد با تعامل و همكاري همگاني امور را به پيش برد و ايران و آمريكا بايد بر همين مبنا مشكلات خود را حل و فصل كنند.
رابطه ايران وآ مريكا
ربطي به رژيم صهيونيستي ندارد
رئيس جمهور در پاسخ به سؤال يكي ديگر از نخبگان مبني بر اينكه چرا ايرانيان، اسرائيل را رژيم صهيونيستي مي نامند و آن را به رسميت نمي شناسند، اظهار داشت: اين سؤال مهمي است كه به رسميت نشناختن رژيم صهيونيستي از سوي ايران چه ربطي به رابطه ايران با آمريكا دارد؛ ايران، آمريكا را به رسميت مي شناسد و معتقد است مي توانيم با يكديگر رابطه داشته باشيم اما موضوع به رسميت شناختن و يا نشناختن رژيم صهيونيستي هيچ ارتباطي به روابط ايران و آمريكا ندارد.
احمدي نژاد با بيان اينكه براي بهبود شرايط بين ايران و آمريكا بايد با نگاهي كلان تر به موضوع نگاه و ذهنيت ها را اصلاح كرد، ادامه داد: آمريكايي ها بايد بدانند كه هر اتفاقي هم بيفتد دوران حكومت سابق در ايران تكرار نخواهد شد و بايد با شرايط امروز خود را تطبيق دهند و اين در حالي است كه دولت هاي آمريكا 33 سال فرصت را براي تعامل با ايران از دست دادند.
احمدي نژاد گفت: به نظرم امروز اولين مسئله در سياست خارجي ايالات متحده بايد چاره انديشي براي رفع همين ذهنيت هاي منفي درباره دولت آمريكا باشد.
احمدي نژاد با اشاره به جنجال آفريني هاي رژيم صهيونيستي عليه ايران اظهار داشت: واقعا رژيم صهيونيستي به كجاي ايران مي خواهد حمله كند و كدام نقطه از ايران را مورد هدف قرار دهد، ايران كشور بسيار بزرگي است و بايد درنظر داشت اگر بخواهد به تهديدات و يا اقدامات خصمانه واكنش نشان دهد آن موقع چه اتفاقي خواهد افتاد؛ اما صرف نظر از همه اين مسائل خيلي خوب بود دولت آمريكا و گروه هاي سياسي، اجتماعي اين كشور اين تهديدها را محكوم مي كردند تا صهيونيست ها فكر نكنند كه اجازه دارند هركاري كه خواستند بر عليه ديگران انجام دهند.
احمدي نژاد اضافه كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، آمريكايي ها نه تنها اين انقلاب را به رسميت نشناختند بلكه توطئه هايي را نيز عليه آن ترتيب دادند و اين تلقي براي ملت ايران پيش آمد كه اين توطئه ها از سفارت آمريكا طراحي و مديريت مي شود و بايد به ملت ايران حق داد چرا كه تلاش كرده است تا كشور و انقلاب خود را حفظ كند بويژه آنكه پس از تسخير سفارت اسنادي به دست آمد كه نشان مي داد واقعا در سفارت آمريكا خبرهايي بوده است.
تلاش ايران براي پايان درگيري ها در سوريه
احمدي نژاد در پاسخ به سؤال يكي از حضار درباره درگيري هاي سوريه و نقش جمهوري اسلامي ايران در حل و فصل اين درگيري ها خاطرنشان كرد: ايران بيش از آنكه براي امروز سوريه نگران باشد نگران آينده اين كشور است چرا كه وقوع جنگ در كشوري كه نظام اجتماعي آن طايفه محور است، پايان نخواهد داشت و ساليان طولاني ناامني را به آن تحميل خواهد كرد كه اين به زيان منطقه و همه كشورهاي جهان است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه تلاش جمهوري اسلامي معطوف به پايان درگيري ها در سوريه و ايجاد روند تفاهم ملي است، گفت: يقينا آمريكا از جنگ در سوريه نفعي نخواهد برد و معتقديم مي تواند به حل بحران در اين كشور كمك كند.
ايران از لحاظ اعتقادي
مخالف بمب اتم است
رئيس جمهور كشورمان در گفت وگوي اختصاصي با شبكه تلويزيوني سي بي اس در آمريكا گفت: ايران از لحاظ اعتقادي با بمب اتم مخالف است.
احمدي نژاد ادامه داد: فرض كنيد ما يك بمب اتم هم داشته باشيم به چه دردي مي خورد، كدام عاقلي است كه بخواهد با يك بمب با آمريكا كه 5 هزار و 600 بمب مدرن در اختيار دارد مقابله كند.
خشم صهيونيست ها
از سخنراني احمدي نژاد
هيئت صهيونيستي حاضر در محل سخنراني احمدي نژاد در نشست «حاكميت قانون» زماني كه رئيس جمهور كشورمان مشغول سخنراني بود جلسه را ترك كرد.
ران پروسور نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل در حالي كه نمي توانست خشم خود را كنترل كند گفت: احمدي نژاد نبايد در اين جايگاه قرار مي گرفت.
سخنگوي كاخ سفيد نيز با بيان اينكه يكي از موضوعات سخنراني اوباما در مجمع عمومي ايران است گفت: تمامي گزينه ها در قبال ايران روي ميز است!
جي كارني در حالي مدعي شد كه ايران دچار انزواي ديپلماتيك شده است كه در اجلاس اخير سران جنبش عدم تعهد كه در تهران برگزار شد بيش از صد كشور جهان حضور داشتند.
 


در مكتب امام

اين خط، خط شيطان است
شيطان فقط نمي رود سراغ صدام و آمريكا و شوروي. و همه جا هست و مظاهر شيطان، كه نفس اماره خود ماست، پيش همه هست. چنانچه يك وقت ديديد كه حب اين را داريد كه به مردم زور بگوييد، حب اين را داريد كه مردم پيش شما خاضع باشند، بدانيد كه از آن خط شيطاني پيشتان هست. و اين خط شيطاني است كه پيش قدرتمندها هست و قدرتمندها را آن طور جسور مي كند.»
صحيفه نورـ ج 16 ـ ص460
 


نبيه بري در ديدار سفير ايران:

فيلم موهن به پيامبر اسلام (ص) اهانت به تمامي پيامبران الهي بود

رئيس مجلس لبنان با اشاره به انتشار فيلم توهين آميز به ساحت پيامبر اعظم (ص) گفت: اين فيلم فقط به ساحت مقدس پيامبر اكرم و اسلام اهانت نكرد، بلكه اهانت به تمامي پيامبران الهي و اديان سماوي بود.
«غضنفر ركن آبادي» سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت ديروز با نبيه بري رئيس مجلس لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و همكاري هاي دوجانبه گفت وگو كرد.
نبيه بري رئيس مجلس لبنان در اين ملاقات با اشاره به انتشار فيلم موهن به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام اظهار داشت: اين فيلم فقط به ساحت مقدس پيامبر اكرم و اسلام اهانت نكرد، بلكه اهانتي بود به تمامي پيامبران الهي و به تمامي اديان سماوي، چرا كه پيامبر اكرم خاتم الانبياء بود. لذا جامعه بشري اعم از سني، شيعه، مسلمان و مسيحي در برابر آن واكنش نشان دادند و از همين رو اهداف شوم دشمنان در ايجاد تفرقه و فتنه محقق نشد، بلكه نوعي وحدت بين مسلمانان با يكديگر و با مسيحيان به وجود آمد.
رئيس مجلس لبنان تعامل آمريكا و غرب با اين مسئله را نابخردانه دانست و اظهار داشت: آنان هر كسي را كه از صحت هولوكاست سؤال كند، مورد پيگرد قرار مي دهند، اما در برابر چنين فيلمي كه به اسلام و مسلمانان اهانت كرد، واكنشي از خود نشان نمي دهند.
به گزارش خبرگزاري ها؛ سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز در اين ملاقات ضمن محكوم كردن اين اهانت بزرگ به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) گفت: در برابر چنين توطئه بزرگي، بايد با هوشياري كامل و با تمام توان ايستاد تا دشمنان جرات تكرار چنين اقدامات جسورانه اي را به خود ندهند.
 


جانشين فرمانده سپاه:

حمله احتمالي رژيم صهيونيستي فرصتي تاريخي براي محو كامل آن است

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تأكيد كرد كه اگر صهيونيست ها در اذهان خود تصوير درستي از جنگ داشته باشند، يك فرصت تاريخي براي محو كامل شان از جغرافياي جهان اسلام در اختيار انقلاب اسلامي قرار مي دهند.
سرتيب حسين سلامي درباره دكترين دفاعي جمهوري اسلامي گفت: ما آغاز كننده و شروع كننده جنگ نيستيم، اما استراتژي ها و تاكتيك هاي ما همه تهاجمي هستند بنابراين جنگ پيش دستانه نمي كنيم و اگر آغاز جنگ با دشمن باشد، پايان آن با ماست و اين را تاريخ دفاع مقدس به ما نشان داده است وي درباره تهديدات و تجاوزات احتمالي رژيم صهيونيستي نيز اظهار داشت: ما از مرز نگراني در مورد تهديد رژيم صهيونيستي عبور كرديم و اعتقادمان هم اين است كه رژيم صهيونيستي معمولا وقتي در تنگناي مخاطرات قرار مي گيرد داد و فريادهاي بيشتري به راه مي اندازد. شايد يكي از هدف هاي اصلي صهيونيست ها ظرف يكي دو ماه گذشته كه موضوع عمليات عليه جمهوري اسلامي ايران را طرح كردند تحت الشعاع قراردادن اجلاس غيرمتعهدها بود؛ ولي واقعيت اين است كه رژيم صهيونيستي تجربيات بسيار تلخ و دردناكي از جنگ هاي يك دهه اخير خود با سرشاخه هاي در حقيقت منطقه اي انقلاب اسلامي دارد.
سلامي كه با شبكه يك سيما به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت وگو مي كرد، در مورد پاسخ هاي جمهوري اسلامي به هر نوع جنگ افروزي رژيم صهيونيستي نيز افزود:
اگر صهيونيست ها در عالم واقعيت و در ذهن خود واقعاً چنين تصويري را از جنگ داشته باشند يك فرصت تاريخي در اختيار انقلاب اسلامي ايران قرار خواهند داد براي محو كامل از جغرافياي سياسي جهان. من عرض كردم ما آغازكننده جنگ نيستيم اما قطعاً پايان دهنده آن هستيم. اين عمل باعث خواهد شد كه ما آرمانهايمان را به سمت عملياتي شدن منتقل كنيم ظرفيت هاي همه جهان اسلام فعال شود اين صهيونيست ها علاوه بر سناريوهاي قبلي بايد منتظر حركت هاي سنگيني در زمين باشند بدون ترديد اگر آنها چنين نياتي در سر داشته باشند بايد شمارش معكوس براي بازپس گيري سرزمين هاي اسلامي و فلسطيني را از دست خودشان هم پيش بيني كنند.
 


احمدي نژاد در گفت و گو با تلويزيون NHK ژاپن:

ايران ،هراسي از تهديد پوچ عده اي صهيونيست ندارد

رئيس جمهور كشورمان گفت : ايران كشور بزرگي است كه در طول تاريخ بارها مورد حمله قرار گرفته، اما همواره با موفقيت مقاطع سخت را پشت سر گذاشته است و امروز نيز هراسي از تهديد پوچ عده اي صهيونيست ندارد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، دكتر محمود احمدي نژاد در حاشيه سفر به نيويورك در گفت و گو با تلويزيون NHK (ان . اچ . كي) ژاپن در پاسخ به سوالي درباره تهديدات رژيم صهيونيستي عليه كشورمان گفت: ايران كشور بزرگي است كه در طول تاريخ بارها مورد حمله قرار گرفته، اما همواره با موفقيت مقاطع سخت را پشت سر گذاشته است و امروز نيز هراسي از تهديد پوچ عده اي صهيونيست ندارد اما آنچه مهم است شرايطي است كه به عده اي اشغالگر اجازه داده است آشكارا ديگر ملت ها را تهديد كرده و مدعيان حقوق ملت ها نيز در برابر اين تهديدها سكوت محض اختيار كرده و حتي از آنها حمايت مي كنند.
دكتر احمدي نژاد رهايي از بن بست پيش آمده براي صهيونيست ها را يكي از دلايل اينگونه جنجال آفريني ها عنوان كرد و گفت: البته شايد صهيونيست ها به دنبال آن باشند كه بر انتخابات آمريكا نيز تأثير بگذارند ولي يقيناً اين جنجال آفريني ها آنان را از بن بست خارج نخواهد كرد. رييس جمهور تأكيد كرد: احتمال وقوع چنين جنگي بسيار كم است، چرا كه هنوز آنقدر افراد عاقل در دنيا وجود دارند كه جلوي اين بي فرهنگ ها را بگيرند و شرايط بين المللي نيز ظرفيت پذيرش جنگي جديد را ندارد اما در غير اينصورت ملت ايران همان كاري را خواهد كرد كه در تاريخ انجام داده و امروز هر ملت مستقلي در برابر تجاوز انجام خواهد داد. دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوال ديگري درباره مباحث موجود در خصوص احتمال بستن تنگه هرمز از سوي ايران اظهار داشت: ايران همواره مدافع برقراري امنيت در تنگه هرمز بوده است و در طول تاريخ اين وظيفه مهم را با موفقيت انجام داده و هيچ گاه تهديدي براي امنيت تنگه هرمز نبوده است. رئيس جمهور در پاسخ به سوالي درباره برنامه هاي نظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: برنامه هاي نظامي ايران كاملاً دفاعي هستند و هيچ جاي نگراني درباره آنها وجود ندارد و اين در حالي است كه عده اي تلاش دارند نگراني را به كشورهاي دنيا القاء كنند.
 


رئيس مجلس در دانشگاه تهران:

تمركز دشمن بر موضوع اقتصاد كشور است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ثقل كار دشمن موضوع اقتصاد كشور است و هر چه در اين زمينه بهتر عمل كنيم آنان آدرس غلط مي گيرند.
علي لاريجاني صبح ديروز با حضور در پرديس علوم دانشگاه تهران در سخناني با بيان اينكه كشورهاي توسعه يافته توجه بيشتري به علوم پايه داشتند اظهار داشت: دانشگاه تهران جزو قديمي ترين دانشگاه هايي است كه در علوم پايه پيشرفت هايي داشته است.
وي با بيان اينكه بايد ارزيابي و محاسبه روشن تري از شرايط كشور داشته باشيم، گفت: نقايصي در كشور داريم، در يك نگاه كلي به وضعيت كشورمان از نظر توسعه، ساز و كارهاي تضميني توسعه چه از نظر سياست گذاري و چه از نظر قانونگذاري تا حد زيادي اعمال شده است.
رئيس مجلس با بيان اينكه در اين منطقه ما وضعيت چالش برانگيزي داريم از اين رو بايد از ظرفيت هاي مختلف آن استفاده و راه حل پيدا كنيم، بر لزوم توجه به اقتصاد دروني كشور تاكيد كرد و گفت: تحليل گران كاملاً به اين امر واقفند كه ثقل كار دشمن موضوع اقتصاد كشور است و هر چه در اين زمينه بهتر عمل كنيم، آنان آدرس غلط مي گيرند، حتي از نظر مقابله با حريف نيز اين بعد تاثيرگذاري زيادي دارد.
رئيس مجلس اضافه كرد: از نظر اقتصادي كشور ما دچار چالش است، عليرغم پيشرفت هايي كه صورت گرفته چه در حوزه فناوري و چه در بخش علمي؛ همواره يك عدم توازن هايي وجود دارد و در حوزه كارهاي دانشگاهي نيز مشكلاتي هست.
به گفته وي، يك نگاه واقع بينانه در اينجا نشان مي دهد كه ما با چالش هايي مواجه هستيم و چالش هاي ما چند نكته محوري دارد، يكي از اين چالش ها رشد نقدينگي در كشور است، طي 7 سال گذشته ميزان نقدينگي در كشور از 65 هزار ميليارد تومان به 395 هزار ميليارد تومان رسيده است، بنابراين بايد دانست اگر شرايط كشور در برخي زمينه هاي رونق توليد دچار ركود شود، اين نقدينگي به سوي اهداف ديگري از جمله «ارز» پيش مي رود، از سال ها پيش گفته مي شد كه رشد نقدينگي در كشور مي تواند مشكلاتي را به وجود آورد.
لاريجاني چالش ديگر امروز كشور را نرخ بالاي بيكاري دانست و متذكر شد: هم اكنون نرخ بيكاري در كشور طبق آمارهاي رسمي بالاي 14 درصد و ميزان تورم حدود 22 درصد اعلام شده كه رقم بسيار بالايي است؛ از نظر ضريب جيني حركت مثبتي صورت گرفته و براساس عدالت حركت كرديم.
وي عدم ثبات در تصميم گيري ها را ديگر چالش كشور توصيف كرد و گفت: اين موضوع مي تواند براي صنعت گران كشور مشكلاتي را به وجود آورد.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: در حوزه فناوري هسته اي گام هاي خوبي برداشته شد و ظرفيت هاي جديدي براي كشور به وجود آمد و توان ملي كشور افزايش يافت اما خودمان را مقيد نكرديم كه از ظرفيت هاي دانشگاهي استفاده كنيم و بايد از اين فرصت بيشتر بهره ببريم تا بتوانيم مشكلات را حل كنيم.
رئيس مجلس در خاتمه با بيان اينكه در مجلس دوستاني هستند كه در اين زمينه كميته كاري را به وجود آوردند تا ارتباط و سيستم سازگاري بين صنعت و دانشگاه ايجاد كنند، ابراز اميدواري كرد كه مسئولان در اين مسير با چشم بينا گام بردارند.
رئيس مجلس از موزه جانورشناسي دانشكده علوم دانشگاه تهران بازديد كرد.
 


تحليل مركز بگين-سادات از ادعاي حمله اسرائيل به ايران:

سگي كه پارس مي كند گاز نمي گيرد

يك كارشناس صهيونيست در مطلبي با واقعي نبودن تهديدات اسرائيل عليه ايران نوشت: سگي كه پارس مي كند، گاز نمي گيرد.
به گزارش پايگاه خبري «عاروتص شوع»، «عمير راپاپورت»، محقق مركز مطالعات استراتژيك «بگين-سادات» و مقاله نويس مجله «دفاع اسرائيل» با انتشار مطلبي در اين نشريه نوشت: احتمالا اسرائيل سال جاري به ايران حمله نمي كند اما احتمال بيشتري وجود دارد كه آمريكا عليه ايران دست به اقدام نظامي بزند.
وي با بيان مطلب فوق افزود: سگي كه پارس مي كند، گاز نمي گيرد. در زمان هاي گذشته، هنگامي كه اسرائيل به تاسيسات هسته اي عراق و سوريه حمله مي كرد، تهديد نمي كرد بلكه صرفا اقدام مي كرد.
اين كارشناس اسرائيلي درباره حمله آمريكا به ايران نيز پيش بيني كرد، به احتمال زياد اين حادثه رخ مي دهد و سپس افزود: واشنگتن در ممانعت از دستيابي ايران به سلاح هسته اي منافعي دارد. البته از سوي ديگر، با فرض اينكه باراك اوباما، برنده جايزه صلح نوبل بار ديگر به عنوان رئيس جمهور انتخاب شود، اين امكان وجود دارد كه ايران اصلا مورد حمله قرار نگيرد.
عمير راپاپورت در ادامه مدعي شد: سناريو احتمالي بعدي اين است كه ايراني ها پس از غني سازي 250 كيلوگرم اورانيوم تا سطح 20 درصد، توقف برنامه هسته اي خود را اعلام كنند و به اين ترتيب، انگيزه اصلي براي حمله به خود و حتي ادامه تحريم ها را منتفي كنند و سپس بقيه مسير به سمت توليد بمب هسته اي را مخفيانه و دور از چشمان آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه دهند.
 


روزنامه آمريكايي يواس آ تودي:

 ضد حمله ايران به هر حمله نظامي ويرانگر خواهد بود

روزنامه آمريكايي «يواس آ تودي» نوشت: به اعتقاد كارشناسان تهديدهاي ايران مبني بر حمله به نيروهاي آمريكايي يا هر كشور ديگري كه تلاش كند در برنامه هسته اي تهران اختلال ايجاد كند، ادعاي صرف نيست، بلكه هر نوع حمله اي از اين دست مي تواند ضدحمله هاي ويرانگر جمهوري اسلامي را در پي داشته باشد.
در اين مقاله به قلم «اورن دورل» آمده است: موشك هاي بالستيك ايران مي تواند دفاع موشكي آمريكا را در خليج فارس از پا درآورد. قايق هاي تندرو نيز قادرند با هجوم خود منجر به غرق شدن كشتي هاي جنگي مهاجم شوند و همچنين ناوگان زيردريايي غيرقابل رهگيري تهران نيز حامل اژدرهايي است كه هيچ يك از اژدرهاي ناوگان آمريكا همپاي آن نيست.
اين روزنامه آمريكايي همچنين نوشت كه آخرين موارد هشدارهاي ايران يكشنبه گذشته بود كه يكي از فرماندهان سپاه پاسداران اعلام كرد: حمله به اهداف آمريكا در جنگ با اسراييل بازي منصفانه اي خواهد بود، زيرا بدون حمايت و تاييد واشنگتن اين حمله اتفاق نخواهد افتاد و در اين صورت، تاسيسات آمريكا در بحرين، قطر و افغانستان را نشانه خواهيم رفت.
روزنامه يواس آتودي با بررسي شماري از توانمندي هاي تسليحات دفاعي و موشكي جمهوري اسلامي، نوشت: طراحان نظامي آمريكا نگران تعدادي از تسليحات از جمله موشك هاي زمين به هواي جمهوري اسلامي هستند كه مي تواند رزمناوها و ستادهاي ناوگان پنجم آمريكا را در بحرين و در سوي ديگر خليج فارس هدف قرار دهد و هر چند كه كشتي ها و پايگاههاي نظامي آمريكايي از پدافند ضد موشكي برخوردارند؛ اما در صورت شليك تعداد زياد همزمان قادر به دفاع نخواهند بود.
اين روزنامه افزوده است: اژدرهاي با توان شليك از زير دريايي و سرعت 200 متر بر ثانيه نيز از ديگر توانمندي هاي ايران است كه از اژدرهاي موجود در زرادخانه هاي آمريكا سريع تر است.
يو اس آتودي همچنين با اشاره به قابليت هاي زيردريايي هاي دفاعي ايران نوشته است: رهگيري اين زيردريايي ها دشوار است، زيرا در صورت بي حركت بودن در بستر دريا به آساني مي توانند پنهان شوند و قادرند كشتي هاي عبوري آمريكا را مورد حمله قرار داده و حتي غرق كنند. هرچند واشنگتن از ماهواره ها و ابزارهاي ديگر براي كنترل و نابودي زيردريايي ها استفاده مي كند، اما اين وسايل جنگي به علت كوچك بودن قادرند هفته ها مخفي بمانند.
به گزارش ايرنا، روزنامه آمريكايي ادامه داده است: ناوگان قايق هاي گشتي ضربتي ايران صدها قايق تندرو مجهز به موشك دارد كه مي توانند هنگام عبور يك ناو هواپيمابر از تنگه هرمز به آن هجوم ببرند.
 


با فشار صهيونيست ها صورت گرفت

عقب نشيني كاخ سفيد از اظهارات اوباما درباره اسرائيل

كاخ سفيد تحت فشار صهيونيست ها مجبور شد اظهارات اخير باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا مبني بر اين كه وي توجهي به جار و جنجال هاي نخست وزير اسرائيل براي فشار بر ايران نمي كند را توجيه كند.
به گزارش روزنامه صهيونيستي جروزالم پست كاخ سفيد ديروز (سه شنبه) از مواضع اوباما درباره اسرائيل و ايران دفاع كرد.
دفاع كاخ سفيد از مواضع اوباما در اين باره پس از آن صورت مي گيرد كه جمهوري خواهان مصاحبه دوشنبه شب اوباما با برنامه «60 دقيقه» شبكه خبري «سي بي اس» را به انتقاد گرفته و وي را متهم كردند كه نگراني ها درباره ايران را كم اهميت جلوه داده و توجهي به اينكه اسرائيل يكي از نزديكترين متحدان آمريكاست نكرده است.
«جي كارني»، سخنگوي كاخ سفيد ديروز تأكيد كرد اسرائيل به معناي واقعي كلمه نزديكترين متحد آمريكا در منطقه است و آمريكا و اسرائيل نگراني هاي مشتركي درباره ايران دارند.
در برنامه دوشنبه شب، اوباما در پاسخ به سؤال مجري برنامه كه پرسيد آيا نخست وزير اسرائيل وي را براي رفتار خشن تر با ايران تحت فشار قرار مي دهد گفت: «وقتي بحث از تصميمات امنيت ملي مطرح مي شود، تمام فشاري كه من احساس مي كنم اين است كه كاري را انجام دهم كه به نفع مردم آمريكا باشد و هر جار و جنجال ديگري را ناديده مي گيرم.»
اوباما ادامه داد: «من احساس وظيفه مي كنم- و نه احساس فشار- تا اطمينان حاصل كنم ما با اسرائيلي ها بر سر اين مسئله كاملاً رايزني مي كنيم، چون اينها چيزهايي هستند كه به شدت بر آنها تأثير مي گذارد.»
جمهوري خواهان به سرعت اين اظهارات اوباما را «جديدترين نشانه بي توجهي عميق او به امنيت نزديك ترين متحد آمريكا در خاورميانه» برشمردند.
جمهوري خواهان همچنين گفتند اوباما با استفاده از لفظ «جار و جنجال» نگراني هاي اسرائيل از برنامه هسته اي ايران را كم اهميت جلوه داده است.
از طرف ديگر دموكرات ها نيز بيكار ننشستند و منظور اوباما از «جار و جنجال» را دقيقاً اظهاراتي دانستند كه جمهوري خواهان مطرح مي كنند!
سخنگوي كاخ سفيد هم گفت منظور اوباما اين بوده است كه او تمام اقدامات لازم براي تضمين امنيت اسرائيل را انجام خواهد داد.
 


سردار رباني در تجمع بزرگ فدائيان محمد رسول الله(ص):

قدرت مقابله با دشمنان را در خارج از مرزها ايجاد كرده ايم

معاون عمليات سپاه پاسداران با بيان اينكه امروز در بعد نظامي در جايگاهي هستيم كه هيچ قدرت منطقه اي و فرامنطقه اي توان و قدرت مقابله با ما را ندارد، افزود: شرايط خوبي در سپاه و ارتش ايجاد شده و ما قدرت مقابله با دشمنان را در خارج از گستره مرزها ايجاد كرده ايم.
صبح ديروز تجمع بزرگ بسيجيان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، در محل اين وزارتخانه براي گرامي داشت هفته دفاع مقدس و محكوميت اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص)، برگزار شد.
سردار مهدي رباني معاون عمليات سپاه پاسداران در اين مراسم، با گراميداشت ياد و خاطره 8 سال دفاع مقدس و تقارن اين هفته با ولادت با سعادت علي ابن موسي الرضا(ع) گفت: جنگ تحميلي از سال 1359 در زماني آغاز شد كه صدام در يك برنامه تلويزيوني قراردادي را پاره و با پشتيباني استكبار جهاني، جنگ گسترده اي را عليه ايران آغاز كرد.
وي با بيان اين كه در زمان آغاز جنگ، كشور نوپايي بوديم و در حال تغيير ساختار حكومتي طاغوت قرار داشتيم، تصريح كرد: با بي كفايتي شخص بني صدر به عنوان فرمانده كل قوا، دشمن ارزيابي خوبي را از توان نظامي خود به عمل آورده و پيش بيني كرده بود كه ظرف يك هفته به تمام اهداف نظامي خود در ايران دست خواهد يافت.
معاون عمليات سپاه پاسداران ادامه داد: استكبار جهاني و صدام، حتي خوزستان و كردستان را از روي نقشه ايران حذف كرده بودند و با عنوان عربستان آزاد و كشور كردستان از آنها ياد مي كردند.
معاون عمليات سپاه پاسداران ادامه داد: در چنين شرايطي كه دشمن تا دندان مسلح بود، مردم دست به دست هم دادند و مظلومانه در برابر دشمن ايستادند و در واقع كساني تشكيلات عظيم سپاه را راه انداختند كه آزادانه به جبهه ها آمدند، دشمنان را نابود كردند و سلاح هايي را به غنيمت گرفتند.
وي با بيان اينكه امروز در بعد نظامي در جايگاهي هستيم كه هيچ قدرت منطقه اي و فرامنطقه اي توان قدرت مقابله با ما را ندارد، افزود: شرايط خوبي در سپاه و ارتش ايجادشده و ما قدرت مقابله با دشمنان را در خارج از گستره مرزها ايجاد كرده ايم. معاون عمليات سپاه پاسداران در ادامه با يادآوري برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در اولين دوره در شهر بغداد گفت: همه دنيا تلاش كردند كه اين اجلاس در بغداد برگزار شود و در آن ايران را به عنوان يك محكوم در جنگ معرفي كنند ولي در آن شرايط تحريم، ما تصميم گرفتيم اين اجلاس برگزار نشود و گرامي مي داريم ياد شهيد عباس دوران را كه با دلاورمردي، اجازه برگزاري اجلاس را نداد و استكبار مجبور شد محل اجلاس را تغيير دهد.
سردار رباني اضافه كرد: در شرايط امروز و در زمان برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران، اين بار همه دشمنان دست به دست هم دادند تا اجلاس برگزار نشود.
وي تصريح كرد: دشمن پيش از برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران تلاش مي كرد تا شرايط انفجار، و ناامني را در تهران به وجود آورد، ولي به لطف خدا همه كساني كه به دنبال ايجاد ناامني بودند، دستگير شدند.
معاون عمليات سپاه پاسداران با بيان اين كه دشمن پس از ناكامي در ايجاد شرايط ناامني در تهران با تهديد سران كشورهاي نم به دنبال جلوگيري از حضور آنها در اجلاس تهران بود، گفت: آنها در اين راه هم ناموفق بودند و سرانجام به جنگ رواني از طريق شبكه هاي ماهواره اي روي آوردند و گفتند كه اسرائيل مي خواهد به ايران حمله كند.
در اين تجمع بسيجيان حاضر آمادگي رزمي خود را به نمايش گذاشته و در پايان نيز بيانيه اي در محكوميت اقدامات موهن غرب در اهانت به پيامبر اعظم(ص) صادر شد.
 


در آينده نزديك محقق مي شود

افزايش سطح مبادلات تجاري ايران و چين به 100 ميليارد دلار

رئيس اداره دوم آسياي شرقي در وزارت امور خارجه اعلام كرد كه به رغم تحريم ها و فشارهاي غرب سطح مبادلات تجاري ايران و چين در آينده نزديك به 100 ميليارد دلار خواهد رسيد.
به گزارش ايسنا، دومين همايش بررسي روابط فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خلق چين صبح ديروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با حضور هياتي از آكادمي علوم اجتماعي چين برگزار شد.
در مراسم افتتاحيه، سعيد بادامچي شبستري، رئيس اداره دوم آسياي شرقي در وزارت امور خارجه با اشاره به روابط ايران و چين، گفت: اين دو كشور كه يكي در غرب و ديگري در شرق قرار دارد به وسيله جاده ابريشم با يكديگر ارتباط داشتند. با توجه به اينكه قرن بيست ويكم قرن آسياست و جايگاه آسيا در تحولات بين المللي بسيار مهم خواهد بود و از سوي ديگر توجهي كه آمريكا به چين و خاورميانه دارد، تهران و پكن دو بازيگر اصلي در آسيا بوده كه نقش بلامنازعه اي در منطقه دارند.
وي ادامه داد: هيچ سايه منفي از گذشته تاكنون در روابط ايران و چين وجود ندارد و بيش از پيش روابط دو كشور در حال گسترش است و هر دو كشور در مقابل يكه تازي غرب با يكديگر همكاري مي كنند.
رئيس اداره دوم آسياي شرقي در وزارت امور خارجه افزود: پيش از انقلاب اسلامي، نگاه ايران به غرب بود اما پس از انقلاب نگاه ايران به شرق متمايل شد و اين موضوع باعث گسترش روابط دو كشور شد. بر همين اساس ما اكنون شاهد هستيم كه روابط تجاري دو كشور بالاي 45 ميليارد دلار بوده و برنامه ريزي هاي لازم انجام شده است تا سه سال يا چهار سال آينده سطح مبادلات به 100 ميليارد دلار برسد.
شبستري با اشاره به روابط فرهنگي ميان ايران و چين، گفت: از همكاري هاي فرهنگي ميان دو كشور مي توان به تاسيس مراكز فارسي در برخي از دانشگاه هاي چين و همچنين مراكز زبان چيني در دانشگاه تهران اشاره كرد.
دستگاه ديپلماسي كشورمان وظيفه دارد كه در راستاي گسترش روابط دو كشور وظيفه خود را انجام داده و در توسعه هر چه بيشتر روابط قدم بردارد. در همين راستا آكادمي علوم اجتماعي چين نيز مي تواند به عنوان مهمترين مركز چيني در اين امر كمك كند.
 


انجمن اسلامي دانشجويان مستقل خواستار شد؛

برخورد با تخلفات قانون شكنان فارغ از پست و نسب آنها

انجمن اسلامي دانشجويان مستقل در نامه اي به رئيس قوه قضاييه ، خواهان برخورد با تخلفات صورت گرفته از سوي قانون شكنان فارغ از پست و نسب و روابط آنها شد .
در بخشي از اين نامه خطاب به رياست قوه قضاييه آمده است :
پس از گذشت چند سال از انقلاب، انقلابي كه با خون صدها هزار شهيد آبياري و حفظ گرديد عده اي به قيمت ناچيزي اين ايثارگري ها و از خودگذشتگي ها را در بازار فاني دنيا فروختند و متاسفانه به دليل سهل انگاري برخي مسئولين، برقراري روابط ناسالم و ناديده گرفتن توصيه ها و هشدارهاي مكرر رهبري در زمينه هاي مختلف شاهد وقوع تخلفات نابخشودني بزرگي در جامعه بوديم، بي قانوني هايي كه دل هر شنونده اي را به درد مي آورد .
هر چند كه پيشگيري بهتر از درمان است اما در چنين زماني كه تخلف رخ داده هيچ علاجي بهتر از برخورد قاطع، سريع و عادلانه با اين تخلف وجود ندارد .
دانشجويان مستقل در نامه خود تاكيد كرده اند : ما انجمن هاي اسلامي دانشجويان از دستگاه قضا به عنوان بازوي توانمند انقلاب خواهان برخورد با تخلفات صورت گرفته از سوي قانون شكنان فارغ از پست و نسب و روابط آنها هستيم حال چه يك آقازاده ي لندن نشين و چه يك جنوب شهري و تنها برخورد عادلانه بدون هيچ گونه اغماض و تبعيض مي تواند علاجي براي اين مشكل باشد به خصوص آنكه مسئله، مسئله نظام اسلامي است كه در سال 88 به واسطه فتنه انگيزي ها و برخي اقدامات دشمن شاد كن مورد طمع بيگانگان قرار گرفت و از دستگاه قضا خواستار برخورد جدي با چنين افرادي هستيم تا هم مرهمي بر دل محرومين و تيري بر قلب استكبار باشد .
 


سلطانيه تاكيد كرد

ايران ديگر نيازي به واردات سوخت 20 درصد ندارد

نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي جزئيات مذاكرات اخير ايران و آژانس در وين و همچنين گفت وگوهاي هفته گذشته جليلي و اشتون در اسلامبول تركيه را تشريح كرد.
خبرگزاري «اينترپرس سرويس» به نقل از علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارش داد كه ايران در نشست 19 سپتامبر (29 شهريور) ميان كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا و سعيد جليلي، مذاكره كننده ارشد ايران با 1+5، پيشنهاد كرده است غني سازي 20 درصدي را در ازاي رفع تحريم ها عليه ايران متوقف مي كند.
وي در ادامه گفت وگو با اين خبرگزاري با اشاره به مذاكرات ايران و آژانس افزود مقامات آژانس بين المللي انرژي اتمي ماه گذشته با درخواست ايران مبني بر اين كه اسناد فعاليت هاي نسبت داده شده به ايران به مقامات اين كشور ارايه شود، موافقت كرد، اما بعد از اين مصالحه عقب نشيني كرده است.
سلطانيه گفت: ما آماده ايم غني سازي 20 درصد را تعليق كنيم، مشروط بر ا ين كه يك گام متقابل سازگار با آن را مشاهده كنيم.
وي گفت: اگر ما اين كار را انجام دهيم، نبايد تحريم ها وجود داشته باشد.
نماينده ايران در آژانس مخالفت ايران با هرگونه توافقي كه شامل بستن سايت غني سازي فردو باشد را تكرار كرد و گفت: غيرممكن است كه ما انتظارات آن ها براي تعطيلي فردو را بپذيريم.
بنابراين گزارش، تبديل شدن اورانيوم با غناي 20 درصد به پودر براي استفاده در صفحات سوخت امكان فرآوري مجدد آن به صورتي كه براي سطوح نظامي استفاده شود را از بين مي برد.
 


اصلاحيه

در خبر استعفاي مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي خارجي وزارت ارشاد، كه روز گذشته به نقل از خبرگزاري فارس منتشر شد، به اشتباه به نام محمدجعفر محمدزاده نيز اشاره شده بود كه تصحيح مي شود.
محمدجواد آقاجري، مديركل مطبوعات و خبرگزاري هاي خارجي از سمت خود استعفا داده و محمدجعفر محمدزاده- معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد- با حفظ سمت، سرپرستي اين اداره كل را نيز برعهده دارد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14